Volgens mij wordt alleen de benelux kaart over the air geinstalleerd. De volledige europese kaart moet via usb stick.IQM schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:34:
[...]
Mooi, alleen wist de BMW KIS dat nog niet blijkbaar. Heb ze gisteren nog gevraagd wanneer de update nu eindelijk eens kwam. Antwoord: in de BMW app staat altijd de meest actuele versie.![]()
Bij de feedback aangegeven dat je voor een betaald abonnement toch wel wat mag verwachten.
Edit: Toen ik de update op een USB stick had gezet en in de auto wilde installeren zag ik dat 2026-1 al automatisch geïnstalleerd is.
Die vierpitter moet wel serieus werken als de accu leeg is en de auto vol. Dat vind ik een nadeel. Heb je de accu vol heb je zo'n 250pk en dat is voldoende. Maar dat houdt ie geen lange rit vol want hij gaat alsnog op de accu rijden als je net even onder de 110 zakt.NLKornolio schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:18:
[...]
530d naar 530e en opzoek naar 545e.
Omdat het hybride is probeer je anders te rijden meer uitrollen waardoor je minimale kickback hebt. Rijgedrag is hetzelfde alleen iets minder continue power maar je kan er nog steeds vlot genoeg mee als je wilt. Je moet even wennen aan warm rijden als electra power op is of op sport zetten. Weinig te klagen alleen 47l tank is best jammer.
Je mist verder alleen het geluid van de 6 cilinder en hoort af en toe de 4 flink janken.
Nadeel dat ik op wintersport heb ontdekt: op hoge snelheid wil ie eerst energie recupereren als je remt. Op een gegeven moment komen de schijfremmen erbij. Maar als 't dan regent, zit daar zo'n natte waas op die je er eerst af moet remmen voordat ie goed aangrijpt. Dat zorgt voor heel onnatuurlijk remgedrag. Ik vond dat heel storend.
Wat gek... BMW doet het al sinds jaar en dag zo dat als er een indicatie van regen is (ruitenwissers, regensensor, whatever), de remblokken dichterbij de schijven worden geplaatst zodat er geen 'waterfilm' op de schijven zit. Dit is al sinds de E9X, E6X, et cetera. Of het bij de laatste modellen nog zo is... is mij niet bekend.Pannencouque schreef op woensdag 22 april 2026 @ 22:10:
Nadeel dat ik op wintersport heb ontdekt: op hoge snelheid wil ie eerst energie recupereren als je remt. Op een gegeven moment komen de schijfremmen erbij. Maar als 't dan regent, zit daar zo'n natte waas op die je er eerst af moet remmen voordat ie goed aangrijpt. Dat zorgt voor heel onnatuurlijk remgedrag. Ik vond dat heel storend.
Dat dacht ik dus ook maar nadat ik de USB-C stick erin stopte ging hij niet updaten en stond er al versie 2026-1. Al weet ik dat er nog kleine truc is met het certificaat. Mijn auto heeft dat eerder gehad met 2025-3. Toen pakte hij de USB stick ook niet en heeft de dealer het certificaat naar de root van de stick gekopieerd. Daarna werkte het wel. Al ging 2025-4 weer wel gewoon goed. En ik gebruik deze USB stick enkel en alleen voor navigatieupdates.pieter81! schreef op woensdag 22 april 2026 @ 22:06:
Volgens mij wordt alleen de benelux kaart over the air geinstalleerd. De volledige europese kaart moet via usb stick.