Uh, dit zijn gewoon de premium banden. Daar zul je sowieso geen Michelin Pilot Sport of Continental SportContact zien... maar ja ANWB. Die stuurt zelfs mensen naar de Kwikfit met hun "waggie". Brrrrrr. Zin vol prikkelige woorden.Puf schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:33:
[...]
Ik vermoed dat ze levensduur, brandstofverbruik en comfort zwaar hebben meegewogen. Dan komt een zeer sportieve band minder goed uit de test dan een allrounder. Niet iedereen rijdt een BMW en gaat prat op scheermesscherp sturen.
Ik lees soms toch wel over storingen aan de adaptieve verlichting. Net zoals er ook wel eens wat met een adaptief onderstel is. Allemaal leuk en aardig voor leaserijders of eerste eigenaren met verlengde garantie, maar als occasionkoper zie ik die zaken wel als een verhoogd risico op trobbies.Speakerfreak95 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:57:
[...]
Kan erger, ik heb een auto aangekocht met non-adaptief. Baal er nu een beetje van.
Broer, mij niet dissen. Waarom zeg je dan dat je het weri vindt dat ze geen sportpatta's testen?? Brrrrrap. 🤙🏻CreativeS schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:44:
[...]
Uh, dit zijn gewoon de premium banden. Daar zul je sowieso geen Michelin Pilot Sport of Continental SportContact zien... maar ja ANWB. Die stuurt zelfs mensen naar de Kwikfit met hun "waggie". Brrrrrr. Zin vol prikkelige woorden.
Welke woorden zijn trouwens prikkelig? 🌵
[ Voor 4% gewijzigd door Puf op 24-02-2026 21:56 ]
Supports G-Series up to 06/2021CreativeS schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:18:
Voor alles is een oplossing... nou ja, niet voor alles.... wel qua xDrive
Ik zal het helaas voor jullie toch met xDrive moeten stellen op mijn M340ix. Sorry
Ja, heeft met versie xDrive te maken..._Arthur schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 22:06:
Supports G-Series up to 06/2021
Ik zal het helaas voor jullie toch met xDrive moeten stellen op mijn M340ix. Sorry
...lekker belangrijk. Jij weet wel te genietenSelected models also work after 06/2021. BMW introduced a new xDrive generation in 2021 and since then most units where equipped with the new generation. However, some VIN's still receive the old system, until today. So we cannot guarantee support after 06/21, but for those models xDelete needs to be connected to check for support.
Cactus.Puf schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:54:
Broer, mij niet dissen. Waarom zeg je dan dat je het weri vindt dat ze geen sportpatta's testen?? Brrrrrap. 🤙🏻
Welke woorden zijn trouwens prikkelig? 🌵
Ook niet qua xDrive hoor. De F48 X1 is o.a. niet ondersteund door Xdelete. Zoals jij vast weet van origine een voorwielaangedreven model met, wanneer nodig, extra aandrijving naar de achterwielen.CreativeS schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:18:
[...]
Voor alles is een oplossing... nou ja, niet voor alles.... wel qua xDrive
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Mijn 530e xDrive is in 03/2021 gefabriceerd en zou dus supported moeten zijn. Als ik op mijn VIN kijkt krijg ik 'We’re sorry, but currently there seems to be no support for your vehicle.'_Arthur schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 22:06:
Supports G-Series up to 06/2021
Denk dat ik die € 199,99 maar in mijn zak hou en lekker door rij met xDrive. Niet voor de grip in de winter maar voor het trekgewicht van de caravan in de zomer.
Maar da's dan geen echte BMW...jordy2811 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 22:19:
Ook niet qua xDrive hoor. De F48 X1 is o.a. niet ondersteund door Xdelete. Zoals jij vast weet van origine een voorwielaangedreven model met, wanneer nodig, extra aandrijving naar de achterwielen.
sorry. Ik laat mezelf wel uit
Je hebt gelijk hoor.
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Jawel hoor.CreativeS schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:44:
[...]
Uh, dit zijn gewoon de premium banden. Daar zul je sowieso geen Michelin Pilot Sport of Continental SportContact zien... maar ja ANWB. Die stuurt zelfs mensen naar de Kwikfit met hun "waggie". Brrrrrr. Zin vol prikkelige woorden.
2025: https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/bandentests/zomerbandentest/testresultaten-2025-225-40-r18-y/continental-sportcontact-7
https://www.anwb.nl/auto/...-y/michelin-pilot-sport-5
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Als dat zo is waarom dan niet EcoContact van Conti meenemen? Zoals ik al zei, rare selectie. Neemt niet weg dat PremiumContact al jaren een hele goede band is, als je geen sportieve band nodig hebt/wilt.Puf schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:33:
[...]
Ik vermoed dat ze levensduur, brandstofverbruik en comfort zwaar hebben meegewogen. Dan komt een zeer sportieve band minder goed uit de test dan een allrounder. Niet iedereen rijdt een BMW en gaat prat op scheermesscherp sturen.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Yes, Haldex zoals VAG ook heeftjordy2811 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 22:19:
[...]
Ook niet qua xDrive hoor. De F48 X1 is o.a. niet ondersteund door Xdelete. Zoals jij vast weet van origine een voorwielaangedreven model met, wanneer nodig, extra aandrijving naar de achterwielen.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ik heb het natuurlijk over de test die jij eerder liet zien. Daar ging het toch om????? Ik heb het niet over andere tests…
Ik zie maar weinig echte fouten op de adaptieve systeem. De motor die dat aanstuurt gaat zelden kapot, het is eerder een LED die stuk gaat en/of doorbrand en die kans is ook aanwezig op non-adaptief.Puf schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:44:
[...]
Ik lees soms toch wel over storingen aan de adaptieve verlichting. Net zoals er ook wel eens wat met een adaptief onderstel is. Allemaal leuk en aardig voor leaserijders of eerste eigenaren met verlengde garantie, maar als occasionkoper zie ik die zaken wel als een verhoogd risico op trobbies.
Veel fouten komen ook voor door retrofits en reparaties na schade.
In je eigen woorden: Ik weet wel te genieten
Kan het waarschijnlijk nog afzeggen, ik ben nu gewent aan de adaptieve Xenons in de E60, en die meesturende koplampen met bochtverlichting is erg aangenaam te noemen waar ik woon en rond toer.Mr Pingu schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:00:
[...]
Vaak gaat dat gepaard met non-adaptief. Optiecode 5A2 is non-adaptief
Wat mij ook erg tegenvalt, en waardoor 80% van het aanbod voor mij afvalt, is dat bijna niemand voor het premium audio pakket gaat, waarom niet?
De 99,x % bij wie het wel goed werkt schrijven er idd over het algemeen niet over op fora. De vervangingskosten bij een ongeval zijn wel pittig. Bij een F32, F36 LCI of G20 pre-LCI vind ik de looks dusdanig mooier dat ik er mogelijk wel voor zou kiezen. Bij een F30 LCI zie je het verschil amper aan de buitenkant. Ik heb het nooit gehad, dus mis het ook niet echt. Als ik er wel aan gewend zou zijn of ermee in de poolwinter zou moeten rijden zou ik misschien ook niet zonder willen.Mr Pingu schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 23:34:
[...]
Ik zie maar weinig echte fouten op de adaptieve systeem. De motor die dat aanstuurt gaat zelden kapot, het is eerder een LED die stuk gaat en/of doorbrand en die kans is ook aanwezig op non-adaptief.
Veel fouten komen ook voor door retrofits en reparaties na schade.
Die meesturende koplampen is tegenwoordig niet meer, zijn matrixen van leds die per led uitgeschakeld kunnen worden om zo een schaduw te creëren en/of verder zijwaarts te verlichten.Speakerfreak95 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 23:39:
[...]
Kan het waarschijnlijk nog afzeggen, ik ben nu gewent aan de adaptieve Xenons in de E60, en die meesturende koplampen met bochtverlichting is erg aangenaam te noemen waar ik woon en rond toer.
Wat mij ook erg tegenvalt, en waardoor 80% van het aanbod voor mij afvalt, is dat bijna niemand voor het premium audio pakket gaat, waarom niet?
Laatste auto met echt draaiende reflector is G30 pre-LCI.
Omdat alleen B&W echt goed is en ook wel stevige meerprijs, HK is maar marginale upgrade over Hifi.
Tsja reparatiekosten bij ongeval gaan bij dit soort auto’s nog steeds op de verzekering en tegenwoordig heeft ieder merk dure koplampen.Puf schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 23:42:
[...]
De 99,x % bij wie het wel goed werkt schrijven er idd over het algemeen niet over op fora. De vervangingskosten bij een ongeval zijn wel pittig. Bij een F32, F36 LCI of G20 pre-LCI vind ik de looks dusdanig mooier dat ik er mogelijk wel voor zou kiezen. Bij een F30 LCI zie je het verschil amper aan de buitenkant. Ik heb het nooit gehad, dus mis het ook niet echt. Als ik er wel aan gewend zou zijn of ermee in de poolwinter zou moeten rijden zou ik misschien ook niet zonder willen.
Het is vooral lekker op N-wegen (Duitse B-wegen) waar af en toe en tegenligger komt dat je ie alleen je linker koplamp uitschakelt als het ware.
Voor de poolwinter heb ik een extra ledbar (Lazer Linear 18-elite) dus indirect heb ik "lazer" koplampen
Samen met XBB smartrele werken de adaptieve koplampen goed samen met de ledbar
Op zowel mijn E61 als F11 had ik optie 524 adaptive headlights. Wat mij bijgebleven is dat de lichtopbrengst van de E6x xenons niet om over naar huis te schrijven was. Nieuwe pitten maakten wel iets verschil maar niet de wereld. De lichtopbrengst was bij de F1x stukken beter. Sterker nog, daar maakten nieuwe pitjes helemaal niet zoveel verschil. Naar mijn idee is de spiegel/lens van de E6x dan ook (veel) minder dan bij de F series. Ook in de F20 van mijn vrouw merk ik dat er na 10 jaar nog steeds veel licht in zit. En meestal is dat zo'n beetje de leeftijd dat ik de Xenon pitten preventief vervang.Speakerfreak95 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 23:39:
Kan het waarschijnlijk nog afzeggen, ik ben nu gewent aan de adaptieve Xenons in de E60, en die meesturende koplampen met bochtverlichting is erg aangenaam te noemen waar ik woon en rond toer.
Maar optie 5AZ BMW laser light op de G3x is fenomenaal wat licht betreft. We rijden regelmatig over het Franse platteland waar niets verlicht is. Wat een verademing is de automatische grootlicht assistent dan.
Mijn ervaringen zijn goed eigenlijk, heb ook nog heldere lenzen en goede Osram pitten er in, wat bij de komende f10 ook weer zal gebeuren.IQM schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 00:24:
[...]
Op zowel mijn E61 als F11 had ik optie 524 adaptive headlights. Wat mij bijgebleven is dat de lichtopbrengst van de E6x xenons niet om over naar huis te schrijven was. Nieuwe pitten maakten wel iets verschil maar niet de wereld. De lichtopbrengst was bij de F1x stukken beter. Sterker nog, daar maakten nieuwe pitjes helemaal niet zoveel verschil. Naar mijn idee is de spiegel/lens van de E6x dan ook (veel) minder dan bij de F series. Ook in de F20 van mijn vrouw merk ik dat er na 10 jaar nog steeds veel licht in zit. En meestal is dat zo'n beetje de leeftijd dat ik de Xenon pitten preventief vervang.
Maar optie 5AZ BMW laser light op de G3x is fenomenaal wat licht betreft. We rijden regelmatig over het Franse platteland waar niets verlicht is. Wat een verademing is de automatische grootlicht assistent dan.
Toegegeven dat ik primair bij de f10 zit te kijken, vrijwel geen enkele met 677, laat staan B&O.Mr Pingu schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 00:00:
[...]
Die meesturende koplampen is tegenwoordig niet meer, zijn matrixen van leds die per led uitgeschakeld kunnen worden om zo een schaduw te creëren en/of verder zijwaarts te verlichten.
Laatste auto met echt draaiende reflector is G30 pre-LCI.
Omdat alleen B&W echt goed is en ook wel stevige meerprijs, HK is maar marginale upgrade over Hifi.
Op het moment geniet ik nog even van Dirac wat op de E60 zit, merkte met de testrit in een potentiele f10 dat Logic 7 wel een enorme teruggang is.
Vind H/K in de huidige G modellen niet mooi klinken, tov hifi is het inderdaad geen upgrade IMO.
Dat B&W klinkt overigens wel fenomenaal, net als Dirac op selecte E modellen.
/f/image/QPrPRdV3pEx2kzlipMC0LRMp.png?f=fotoalbum_large)