Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 356 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
The story continues... inmiddels heeft BMW NL mij gebeld. Alles wordt nu goed geregeld (met de nadruk op het voorradig zijn van de airbag). Er wordt omtrent de terugroepactie ook wat meer duidelijkheid gegeven, zodat andere klanten deze problemen hopelijk niet ervaren, want het was ineens toch een vrij verse terugroepactie. Daarnaast waren er (volgens hun) nog wat garantiedingetjes met mijn auto (?)... dus ik moest 10 juni maar even afwachten.

Al met al ontzettend blij dat ik toch doorgezet heb.

[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 13-05-2025 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 13:26
Martin.Air schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:55:
Als het maar geen Autotaalglas is... 5x een ruit laten vervangen. 2x Carglass, altijd top en de auto netjes achter gelaten.
De rest Autotaalglas, altijd iets mis. Krassen op het dashboard, krassen op de A-stijl, cameras niet uitgelijnd...
Grappig hoe dat verschilt. Ik ben één keer bij Carglass geweest en twee keer terug gemoeten ivm krassen in de ruit. Autotaalglas twee keer geweest, nul problemen.

Zal vast ook verschillend zijn per vestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Tsja. Het is niet de mooiste BMW, maar lelijk vind ik 'm ook niet. Een F11 of G31 is mooier, maar uiteindelijk zie ik dat profiel maar heel kort, maar heb ik het profijt van de beenruimte zeer regelmatig.

Al is het nog niet zo ver... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:16
Pannencouque schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:44:
[...]
Tsja. Het is niet de mooiste BMW, maar lelijk vind ik 'm ook niet. Een F11 of G31 is mooier, maar uiteindelijk zie ik dat profiel maar heel kort, maar heb ik het profijt van de beenruimte zeer regelmatig.

Al is het nog niet zo ver... :)
Oeps, had niet door dat je er zelf eentje hebt. Was dus niet als diss bedoeld, puur mijn persoonlijke mening. :X
Ik hoor idd alleen maar laaiende reviews over de binnenruimte. Daarnaast blijft het wel gewoon een dikke RWD Bimmer, dus Freude am Fahren zal wel goed zitten.
Het profiel vind ik idd persoonlijk niet mooi, maar ik sprak laatst iemand in de sportschool die dat de mooiste BMW vindt die er is. Zoveel mensen, zoveel smaken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:38
Puf schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:56:
[...]

Oeps, had niet door dat je er zelf eentje hebt. Was dus niet als diss bedoeld, puur mijn persoonlijke mening. :X
Ik hoor idd alleen maar laaiende reviews over de binnenruimte. Daarnaast blijft het wel gewoon een RWD Nimmer, dus Freude am Fahren zal wel goed zitten.
Het profiel vind ik idd persoonlijk niet mooi, maar ik sprak laatst iemand in de sportschool die dat de mooiste BMW vindt die er is. Zoveel mensen, zoveel smaken!
Heb hem ook gehad (640i), en vond het zowel qua praktische bruikbaarheid, rijeigenschappen als UX de beste auto die ik ooit heb gehad. Vreet Autobahnkilometers.

Het uiterlijk is ongetwijfeld controversieel. Vond hem zelf mooi (op 21"), maar besef dat ik in de minderheid ben :).

Hou wel van een beetje een aparte auto. Wilde vroeger de Avantime graag kopen, maar de gezinssituatie stuurde me naar de Espace. Nu wel van m'n geloof gevallen. Twijfelde even tussen XM en X5, maar heb dit keer toch maar voor de veilige optie gekozen :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:41

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Michidez schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:29:
[...]

Nooit Flitsmeister gebruikt, maar ik verwacht dat die soms een melding geeft en niet continue iets speelt?

Alleszins in iDrive 8 kan ik perfect radio beluisteren en als ik een Waze melding krijg, gaat het volume even minder.

Ik heb een shortcut gemaakt om naar AA/AC te switchen als "navigatie" en niet als "media".
Want dan switcht die inderdaad van media input.
Wat is dat voor een shortcut ? Zou je die willen delen ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-10 16:43
Onlangs een nieuwe M sport stuur laten zetten in mijn 2018 F36. Het materiaal voelt echter wat minder premium leer aan, bijna soort sensatec. Houd ik mezelf voor de gek of is het echt anders? Volgens Schadeherstelbedrijf is het gewoon leer en zou de nieuwigheid verschil maken. Google geeft nog geen uitsluitsel.

Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rookert25 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 05:53:
Onlangs een nieuwe M sport stuur laten zetten in mijn 2018 F36. Het materiaal voelt echter wat minder premium leer aan, bijna soort sensatec. Houd ik mezelf voor de gek of is het echt anders? Volgens Schadeherstelbedrijf is het gewoon leer en zou de nieuwigheid verschil maken. Google geeft nog geen uitsluitsel.

Ervaringen?
Je kan beter je stuur professioneel laten herbekleden (geen Ali-hoes dus, dat zie je heel goed bij de haakse stiksels)... dan krijg je beter premium leder dan van BMW. BMW sturen zijn ook heel gevoelig. Iets teveel poetsen en je krijgt al kale vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:35

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Mijn stuur begint ook al slechter te worden, BMW leer op het stuur is droefenis. Heb nog zo’n steering wheel kit van colourlock staan wat ik eerst wel proberen, ooit een keer in de aanbieding opgepikt :) Daarna nog wel keer kijken wat we verder gaan doen.

Mocht je ook deze route proberen, hoor ook goede verhalen over de Fenice kit :)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
CreativeS schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:15:
[...]

Je kan beter je stuur professioneel laten herbekleden (geen Ali-hoes dus, dat zie je heel goed bij de haakse stiksels)... dan krijg je beter premium leder dan van BMW. BMW sturen zijn ook heel gevoelig. Iets teveel poetsen en je krijgt al kale vlekken.
Goed om te weten. Verzekeringswerk dus had geen keus deze keer.

Maar is er officieel iets bekend over verschil in materiaal sinds origineel stuur uit 2018 en wat er nu is ingezet als vervanging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Rookert25 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:38:
[...]

Goed om te weten. Verzekeringswerk dus had geen keus deze keer.

Maar is er officieel iets bekend over verschil in materiaal sinds origineel stuur uit 2018 en wat er nu is ingezet als vervanging?
Weet je zeker dat het oude stuur niet gewoon vies was?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rookert25 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 05:53:

Ervaringen?
Euh gewoon even ruiken. Dan ruik je meteen of het echt leer is. Maar nieuw vs gebruikt is echt een wereld van verschil.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 08:32

_Arthur

blub

Plaats eens wat foto's genomen uit verschillende hoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 15-05-2025 08:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 21:47
Mr Pingu schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:30:
Mijn stuur begint ook al slechter te worden, BMW leer op het stuur is droefenis. Heb nog zo’n steering wheel kit van colourlock staan wat ik eerst wel proberen, ooit een keer in de aanbieding opgepikt :) Daarna nog wel keer kijken wat we verder gaan doen.

Mocht je ook deze route proberen, hoor ook goede verhalen over de Fenice kit :)
Heb er ook ooit zo een setje op gezet (F20 M-sport stuur) maar het plezier daarvan was van korte duur incl. zwarte handen. Ik heb nu ook een colourlock set besteld dus zal binnenkort mijn ervaring hier delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
andy88 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:54:
[...]

Heb er ook ooit zo een setje op gezet (F20 M-sport stuur) maar het plezier daarvan was van korte duur incl. zwarte handen. Ik heb nu ook een colourlock set besteld dus zal binnenkort mijn ervaring hier delen.
Ik heb in mijn E36 (nu in bezit van een andere liefhebber) een keer de bolsters van de (half lederen) sportstoelen geverfd met een colourlock kit. Was daar supertevreden over. Echt heel mooi geworden, als nieuw, en in alle jaren dat ik ermee heb rondgereden nooit zwarte vegen op mijn kleding gehad.

Ik heb nu ook dat mijn M-stuur in mijn F30 wat hele kleine kale plekjes begint te vertonen (stoort me nog niet, je moet het echt weten, anders zie je het niet). Ik erger me snel aan een glanzend stuur, dus waarschijnlijk ook iets te vaak schoongemaakt. Colourlock zal ook weer mijn eerste keuze zijn als ik het ga herstellen.

Edit: overigens heb ik toen wel veel tijd besteed aan de voorbehandeling. Dus schoonmaken, ontvetten, lichtjes opschuren als ik het me goed herinner, goed laten drogen tussendoor. Had daar ook de tijd voor, want was een interieur dat ik uit een donorauto had gehaald en nog moest inbouwen.

[ Voor 13% gewijzigd door Puf op 15-05-2025 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 11:07
Berichtje van de dealer gehad dat ze een acceptabel stuur hebben binnen gekregen. (in totaal 6 scheve sturen gekregen)
Hij is dus nog steeds niet recht maar wel een stuk minder scheef.
Wat vinden jullie, accepteren of wellicht nog weken/maanden wachten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1iJ-pbdc_jlBjHtzHr3VPgr_vg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l4KYKf5zPGgXUnOyO2gMHC3v.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-10 16:48
syntesia schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:10:
Berichtje van de dealer gehad dat ze een acceptabel stuur hebben binnen gekregen. (in totaal 6 scheve sturen gekregen)
Wat vinden jullie, accepteren of wellicht nog weken/maanden wachten. [Afbeelding]
Volgens mij is die recht als je de lijn goed door het hart van het stuur mikt?

Maar bedankt. Ik heb geen rode markering maar bij de gewone sturen is dat deel wel een apart deel. Zit ook scheef. Eens kijken hoe lang ik dit volhou...

Grz D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
Wat vinden jullie, accepteren of wellicht nog weken/maanden wachten. [Afbeelding]
Persoonlijk zou ik deze gewoon accepteren, dit ga je echt niet zien zodra er geen lijn op getekend is.

Nog eens goed gekeken en volgens mij is hij gewoon recht, lijntje is niet helemaal goed getekend, als je hem van t midden onderin exact door het midden haalt komt hij volgens mij gewoon in het midden van de 12 hour mark

[ Voor 14% gewijzigd door Greetoz op 15-05-2025 10:36 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Wat vinden jullie, accepteren of wellicht nog weken/maanden wachten.
Het zou mij blijven storen, want je weet dat het nog steeds niet recht is. En BMW kennende willen ze ook geen half werk afleveren. Ik heb een keer ruim buiten de standaard periode betreffende retourrecht een klacht ingediend vanwege een verkeerd geproduceerde Individual-instaplijst. Ondanks dat ik - wel vanwege een erg goede reden - te laat was (opname ziekenhuis ivm covid en dubbele longontsteking) met het melden van een fout, hebben ze er nog alles aangedaan om kosteloos een goede versie te leveren. Bleek dat een hele batch fout was.

Sierlijst linksachter correct, sierlijst rechtsachter metaal verkeerd om en laat rechtsachter nou degene zijn die toen bijna nooit leverbaar is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gl2aSLP0rcEwRvrQc0myC5Hyhj4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fX0s8gl7R3TzAgMY1nRDKMW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ubi6hgqdhW0egbwfAt0gEhDEvw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZZPzRRgQnzVCbnW4K1A4di9.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

andy88 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:54:
[...]

Ben benieuwd :) Ik ga er waarschijnlijk pas eind zomer / herfst mee aan de slag.

Eerst even wat andere projecten afmaken. Op het moment ligt de auto aardig open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CreativeS schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:22:
[...]

Het zou mij blijven storen, want je weet dat het nog steeds niet recht is.
Hij lijkt alleen wel recht, want de rode paint streep staat scheef. :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:10:
Hij lijkt alleen wel recht, want de rode paint streep staat scheef. :P
Ik heb het stuur alsnog rechtsgetrokken met 2 vaste punten. Groene lijn is echt vanuit het midden onder, door het gat voor stuurwielbout. Is inderdaad niet recht :+ Zonder markering valt het minder op, maar met markering ga je dit zien. Althans ik zou hier moeite mee hebben en het is geen autootje van een paar duizend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEfld0Zwhj1N_1_3Z03Y3zcV6Kg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9HgmoqRB7xRzMpiV99fEaxGn.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 15-05-2025 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:48
Heeft geen zin om lijntjes in paint te tekenen als de foto scheef genomen is. Je moet hem toch in het echt bekijken om te zien of hij 100% recht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik heb het stuur rechtsgetrokken met Paint Shop Pro en SnagIt Editor voor het lijntje met hulpmiddelen voor verticale en horizontale objecten. Dus... gelukkig is het niet mijn stuur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 20:15
Of gewoon een stuur zonder midden markering nemen als je al tig sturen verder bent die paar millimeter scheef kennerlijk zijn, en je er enorm aan stoort :/ ...

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
Tjona100 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:49:
Of gewoon een stuur zonder midden markering nemen als je al tig sturen verder bent die paar millimeter scheef kennerlijk zijn, en je er enorm aan stoort :/ ...
Helaas is er geen stuur met 12 hour mark.

Denk idd even langs rijden om hem in het echt te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:29:
[...]

Ik heb het stuur alsnog rechtsgetrokken met 2 vaste punten. Groene lijn is echt vanuit het midden onder, door het gat voor stuurwielbout. Is inderdaad niet recht :+ Zonder markering valt het minder op, maar met markering ga je dit zien. Althans ik zou hier moeite mee hebben en het is geen autootje van een paar duizend.

[Afbeelding]
Ben het ansich wel met je eens hoor, maar als dit al stuurtje 6 is, denk ik dat je nog wel erg lang door kan gaan om er eentje vinden die op de mm nauwkeurig is. Het is echt een minimale afwijking zo op de foto, ik denk dat je het niet gaat merken als je eenmaal rijdt, vooral omdat bijna alle wegen sowieso iets tegen stuur nodig hebben gezien het afschot.

Tuurlijk is het een dure auto, maar ik denk als dit stuur bij @syntesia in zn auto had gezeten vanaf het begin het niet was opgevallen, ik gok trouwens ook dat de dealer bij dit stuur zegt, beter wordt het niet, binnen de marges. Maargoed, ik ben zelf ook pietje precies dus als het wel zou opvallen zou ik er zelf ook mee terug gaan, maar ben wel realisch genoeg om er genoegen mee te nemen als het bij normaal gebruik niet opvalt.

[ Voor 7% gewijzigd door Greetoz op 15-05-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat slecht, heb je geen foto's van je auto toen je hem net ophaalde? Misschien stond 'ie ook vanaf fabriek al beetje scheef? Weet je in ieder geval tot hoeveel graden je het zelf eigenlijk niet merkt.

Voor geld dat je tegenwoordig voor een BMW neerlegt zou ik ook gewoon een rechte eisen. :D

[ Voor 4% gewijzigd door graceful op 15-05-2025 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:00:
Maargoed, ik ben zelf ook pietje precies dus als het wel zou opvallen zou ik er zelf ook mee terug gaan, maar ben wel realisch genoeg om er genoegen mee te nemen als het bij normaal gebruik niet opvalt.
Tuurlijk heb je helemaal gelijk in, maar niet zonder een aantal pogingen het zo recht mogelijk te krijgen. En het is ook goed hè, ergens tegenin te gaan. Als ik bijvoorbeeld niet werk had gemaakt van die terugroepactie voor mijn bestuurdersairbag, dan had ik de kilometerstand doorgegeven en was de terugroepactie zonder werkzaamheden afgemeld. Nu weet ik ook wel dat als de airbag überhaupt eens afgaat, die auto waarschijnlijk toch economisch total loss zal zijn, maar toch. Het is wel iets waar je recht op hebt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• syntesia
Nou net langs geweest.
12 hour mark stond iets scheef maar niet zo erg als mijne, maar de lijn stond er ook niet recht op, hij trok nog iets naar rechts.

We hebben samen nog een rondje door de showroom gedaan, ALLE autos die een 12 hour mark hadden waren scheef. van een net nieuwe m3cs M5, tot een 430 met msport pakket waarbij de 12 hour mark zwart waren. De 1 erger dan de ander maar gewoon allemaal scheef.

Heb gevraagd of er nog een kans zit dat er een goede binnenkomt maar daar konden ze niks over zeggen.
Naderhand heb ik als optie gevraagd om de 12 hour mark weg te laten halen en dat ze hem gewoon opnieuw laten bekleden, dit gaan ze nu intern overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Puf schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:56:
[...]

Ik hoor idd alleen maar laaiende reviews over de binnenruimte. Daarnaast blijft het wel gewoon een dikke RWD Bimmer, dus Freude am Fahren zal wel goed zitten.
Ik heb 'm niet, maar mogelijk komt ie er ooit. :) En no worries, smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
syntesia schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:19:
Nou net langs geweest.
12 hour mark stond iets scheef maar niet zo erg als mijne, maar de lijn stond er ook niet recht op, hij trok nog iets naar rechts.

We hebben samen nog een rondje door de showroom gedaan, ALLE autos die een 12 hour mark hadden waren scheef. van een net nieuwe m3cs M5, tot een 430 met msport pakket waarbij de 12 hour mark zwart waren. De 1 erger dan de ander maar gewoon allemaal scheef.

Heb gevraagd of er nog een kans zit dat er een goede binnenkomt maar daar konden ze niks over zeggen.
Naderhand heb ik als optie gevraagd om de 12 hour mark weg te laten halen en dat ze hem gewoon opnieuw laten bekleden, dit gaan ze nu intern overleggen.
Die keuze snap ik zeker, zou ik dan ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
alexbl69 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:15:
[...]

Heb hem ook gehad (640i), en vond het zowel qua praktische bruikbaarheid, rijeigenschappen als UX de beste auto die ik ooit heb gehad. Vreet Autobahnkilometers.

Het uiterlijk is ongetwijfeld controversieel. Vond hem zelf mooi (op 21"), maar besef dat ik in de minderheid ben :).

Hou wel van een beetje een aparte auto. Wilde vroeger de Avantime graag kopen, maar de gezinssituatie stuurde me naar de Espace. Nu wel van m'n geloof gevallen. Twijfelde even tussen XM en X5, maar heb dit keer toch maar voor de veilige optie gekozen :).
Een setje goede wielen is wel belangrijk ja. Een G31 kan wel op 18", maar dat staat bij de G32 niet echt goed vind ik.

Een bekende heeft er nu één. Die kofferbak voelt echt enorm diep. Maar die hoedenplank is wel kut als je zo'n automatische rollo gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Pannencouque schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:55:
[...]Een bekende heeft er nu één. Die kofferbak voelt echt enorm diep. Maar die hoedenplank is wel kut als je zo'n automatische rollo gewend bent.
Fijne is wel dat je die hoedenplank(en) mooi op kunt bergen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 13:13

Eagle Creek

Breathing security

syntesia schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:19:
Nou net langs geweest.

Dat is toch onvoorstelbaar en een faal majeur voor zo'n bedrijf. Productiefoutje is begrijpelijk maar dit..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:46
Kent iemand een BMW specialist in omgeving Rotterdam? Mijn G30 heeft een probleem, de koelventilator werkt niet. Gelukkig staat de grill wel open... Ik kan pas begin juni terecht bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:04

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Eagle Creek schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:04:
[...]

Dat is toch onvoorstelbaar en een faal majeur voor zo'n bedrijf. Productiefoutje is begrijpelijk maar dit..
Gevalletje waar kunnen we op bezuinigen (goedkopere producent) en hoeveel pikt de gemiddelde klant?

Er wordt toch momenteel op zo'n beetje alles bezuinigd in van alles wat interrieur maar ook exterrieur is?

kijk maar tegenwoordig naar het plaatwerk van auto's, die zijn steeds hoekiger aan het worden tegenover gegolfd / gebogen, dit is uiteindelijk ook goedkoper om te produceren op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Eagle Creek schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:04:
[...]

Ja, vind het echt ongelooflijk, bezuinigingen gebeuren dat weten we allemaal.
maar dit is gewoon 1 grote fout. Nou probeerde ze het ook nog een beetje goed te praten. "misschien is die ene beetje scheef omdat je niet in het midden van de auto zit en uitgelijnd staat op het midden van de auto 8)7. om zo het echte race gevoel te nabootsen.

[ Voor 3% gewijzigd door syntesia op 16-05-2025 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
syntesia schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:23:
[...]

Ja, vind het echt ongelooflijk, bezuinigingen gebeuren dat weten we allemaal.
maar dit is gewoon 1 grote fout. Nou probeerde ze het ook nog een beetje goed te praten. "misschien is die ene beetje scheef omdat je niet in het midden van de auto zit en uitgelijnd staat op het midden van de auto 8)7. om zo het echte race gevoel te nabootsen.
Dat ze steeds meer onderdelen voor een prikkie in China laten maken is gezien het prijsverschil logisch, en op zich ook niet zo'n punt. Maar de ervaring leert dat de kwaliteitscontrole dan wel omhoog zal moeten :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Convoy schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:56:
Nieuw aankomende BMW 330e Touring rijder meld zich, over ~2 weken afhalen :9 Cant wait! oOo

[Afbeelding]
Heerlijke kleur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
alexbl69 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:47:
[...]

Dat ze steeds meer onderdelen voor een prikkie in China laten maken is gezien het prijsverschil logisch, en op zich ook niet zo'n punt. Maar de ervaring leert dat de kwaliteitscontrole dan wel omhoog zal moeten :).
kwaliteit uit China is dan wel weer stuk beter dan de auto's uit europa.
afgelopen maand in China echt weer verbaasd wat er allemaal rondrijd en hoe het eruit ziet (postief)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:18
realphoenikx schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:37:
Kent iemand een BMW specialist in omgeving Rotterdam? Mijn G30 heeft een probleem, de koelventilator werkt niet. Gelukkig staat de grill wel open... Ik kan pas begin juni terecht bij de dealer.
Ik ben vorige week, binnen een week weer op weg geholpen door https://www.carcenter-rotterdam.nl met een kapotte waterpomp. Aardige lui, prijs volgens offerte.

Enige nadeel is dat het er redelijk krap is en ik wellicht daardoor een deukje in m'n deur heb van de deur van een andere auto, maar dat kan ook ergens anders gebeurd zijn natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:51

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Carveco zuid-land nog geen officiele bmw specialist omdat die nog niet zo lang bestaat maar je kan er vast zo terecht en doet alles volgens bmw specificaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Weet niet precies hoe het zit bij een G30, maar kun je er niet even direct 12 volt op zetten om te kijken of het de fan zelf of de aansturing is? Als de fan zelf naar de klote is dan weet je gelijk wat er moet gebeuren en kun je het onderdeel misschien zelf bestellen en inbouwen (als er voldoende ruimte is onder de motorkap, vaak bij een 4 cilinder wel).

Edit: ik neem trouwens aan dat je de zekering al hebt gecheckt? Eventueel uitlezen met Bimmerlink?

[ Voor 7% gewijzigd door Puf op 16-05-2025 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
alexbl69 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:39:
[...]

Fijne is wel dat je die hoedenplank(en) mooi op kunt bergen :).
Dat klopt, mooi onder de vloer. Ervaring leert me dat ik dat nooit doe :P
Die apart te openen achterruit gebruik ik wel vaak, zou ook een gemis zijn.

Vandaag reed ik weer eens in de auto van de vrouw, een oud gebakje. Elke keer als ik thuiskom ga ik toch weer kijken of ik 'm niet kan vervangen voor iets anders. Als dat ding nou technisch niet zo goed zou zijn, had ik ook echt een goede reden om serieus te kijken naar een i3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:10
Waarom geen i4? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pannencouque schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:42:
[...]
Dat klopt, mooi onder de vloer. Ervaring leert me dat ik dat nooit doe :P
Die apart te openen achterruit gebruik ik wel vaak, zou ook een gemis zijn.

Vandaag reed ik weer eens in de auto van de vrouw, een oud gebakje. Elke keer als ik thuiskom ga ik toch weer kijken of ik 'm niet kan vervangen voor iets anders. Als dat ding nou technisch niet zo goed zou zijn, had ik ook echt een goede reden om serieus te kijken naar een i3...
Maar i3 is texhnisch ook wel goed en bewezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02
Ik weet niet of deze al eens langs gekomen is, maar zo zou ik ook wel naar m'n werk willen rijden
YouTube: SCREAMING 9.000Rpm BMW M3 E46 || INSANE Driving & Sound
Stap 1: de 330 inruilen voor een M3
Stap 2 t/m 50: leren rijden...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Mr Pingu schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 00:08:
[...]

Maar i3 is texhnisch ook wel goed en bewezen ;)
Klopt. Alleen dat betekent weer minimaal 12-14k uitgeven, opnieuw gaan afschrijven, etc. Terwijl het huidige ding bij aankoop meteen afgeschreven is. Het gaat om een paar duizend km per jaar, goedkoper wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Te nieuw, geen hoge zit voor madam, te hoge afschrijving, te weinig km's per jaar om het rendabel te maken.

De primaire auto zal voorlopig echt nog een brandstofcomponent hebben. Deels ivm lange ritten, deels ivm de onzekerheid rondom de TCO van een FEV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pannencouque schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:29:
[...]
Klopt. Alleen dat betekent weer minimaal 12-14k uitgeven, opnieuw gaan afschrijven, etc. Terwijl het huidige ding bij aankoop meteen afgeschreven is. Het gaat om een paar duizend km per jaar, goedkoper wordt het niet.
Tja, het goedkoopste is altijd de auto houden die je hent zolang die in orde is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

sig69 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 02:58:
Ik weet niet of deze al eens langs gekomen is, maar zo zou ik ook wel naar m'n werk willen rijden
YouTube: SCREAMING 9.000Rpm BMW M3 E46 || INSANE Driving & Sound
Stap 1: de 330 inruilen voor een M3
Stap 2 t/m 50: leren rijden...
Wat een perfecte beersing, wat heerlijk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mr Pingu schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:45:
[...]

Tja, het goedkoopste is altijd de auto houden die je hent zolang die in orde is ;)
Altijd lastige afweging, gevoel en een beetje gokken en hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:45

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
_Arthur schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:28:
[...]

Plaats eens wat foto's genomen uit verschillende hoeken.
Zal dat even doen later ja. Ik zie bij officiële BMW dealer shops wel online dat alles van leer is maar goed je hebt leer en leer natuurlijk.

Ondertussen probeer ik mijn nieuwe (na inbraak) head unit weer full screen Carplay te geven maar BimmerCode zegt nu dat mijn iDrive versie dit niet toestaat (NBT EVO W, terwijl ik Y of X moet hebben, zie foto). Dat is wel gek want de eind 2023 versie (toen gekocht bij dealer occasion) stond het wel toe. Kan ik dit zelf regelen of moet ik langs dealer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0YAiMA2FFlLKju1Jcs-z9LuhyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVN7A2fDLLx1rGQoMjE1yOwb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ene week hartstikke blij met de nieuw gespoten bumper (en nieuwe onderdelen) op de Compact... week later staat ie bij de specialist. Nog steeds blij hoor, maar de auto merkt dat er weer wat gedaan is aan de auto, dus maakt de auto dit ook maar gelijk kenbaar.

Monteur vermoedt een gebroken torsieveer van de valvetronic. Als de motor koud is, niets aan de hand, maar zodra de valvetronic het overneemt van het gasklephuis begon het langzaam te tikken en stationair ruw te lopen (alsof de motor uitvalt). Bij gasgeven begon het te ratelen, anders dan distributieketting en dergelijke.

Gelukkig is er geen deel in het carter beland. Maar goed, dat is een vermoeden. Ze hebben het alleen zo druk dat er een wachttijd van 6 weken is. We hebben 'm daar maar neergezet (zolang dat rijdend kon en we wisten de vermoedelijke diagnose nog niet) zodat ze op een vrij moment kunnen kijken òf als er een afspraak uitvalt en ik wil binnenkort nog de EKP van mijn E90 laten vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 17-05-2025 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 19:44
Tja, mechanische spulletjes.....🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
roland kroes schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:08:
Tja, mechanische spulletjes.....🥴
Het komt ook nooit alleen hè...
Komt vast allemaal weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
Hi!

Sinds kort valt me op dat Google Maps via CarPlay een flinke vertraging heeft – vooral als ik bochten maak. Alsof het beeld lagged. Herkent iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Rookert25 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:10:
[...]

Zal dat even doen later ja. Ik zie bij officiële BMW dealer shops wel online dat alles van leer is maar goed je hebt leer en leer natuurlijk.

Ondertussen probeer ik mijn nieuwe (na inbraak) head unit weer full screen Carplay te geven maar BimmerCode zegt nu dat mijn iDrive versie dit niet toestaat (NBT EVO W, terwijl ik Y of X moet hebben, zie foto). Dat is wel gek want de eind 2023 versie (toen gekocht bij dealer occasion) stond het wel toe. Kan ik dit zelf regelen of moet ik langs dealer?

[Afbeelding]
Geen idee over BimmerCode, maar ik heb zelf wel software die de W versie ook fullscreen kan maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Het is misschien gelul in de marge en wat mijn gezeik voor invloed heeft gehad zal ik toch nooit weten... maar BMW heeft wel woord gehouden en de terugroepactie tóch aangepast zodat deze nu nog duidelijker is.

Details voorheen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Tr8YRY_oSxZTEh2GvHXXbbxH9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHMuvUfufX1kHLrnpDOLYIx9.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige week stond er helemaal geen terugroepactie meer bij mijn auto en sinds dit weekend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jbch5oh6z6asCE4YXRwLyqKr_XQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlFeO4WgLSEldGGya75EUZmw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 19-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
Vraag;

Krijg sinds vorige week de melding; beperkte parkeerhulp beschikbaar. Nu heb ik een schade op de sensor aan de voorkant ontdekt (steenslag).
Is dit makkelijk te vervangen? Heeft iemand een goed adres in omgeving Utrecht/Amersfoort? Evt verder weg mag…

Auto is net 3+jr oud, BMW komt met een offerte. Maar zoek vergelijking: of een specialist die dit voor minder kan fiksen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gWldThkBKHSMZCXeOS_HLSdd_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvpBWOAcp22Ib9n1X1no2uqN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
BMWix3 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:53:
Is dit makkelijk te vervangen? Heeft iemand een goed adres in omgeving Utrecht/Amersfoort? Evt verder weg mag…
Het meeste werk gaat zitten in het loshalen van de bumper, maar misschien is de sensor ook bereikbaar door de bodemplaat een beetje los te maken (al zit die vaak ook achter de bumper). Universele zwarte sensor kost nieuw in ieder geval €155,-, maar je kan natuurlijk ook bij demontagebedrijven kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 19-05-2025 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:31
Vraag;

Krijg sinds vorige week de melding; beperkte parkeerhulp beschikbaar. Nu heb ik een schade op de sensor aan de voorkant ontdekt (steenslag).

Auto is net 3+jr oud, BMW komt met een offerte. Maar zoek vergelijking: of een specialist die dit voor minder kan fiksen…

[Afbeelding]
Parkeersensoren laten repareren: wat kost dat?
De kosten voor het repareren van parkeersensoren hangen af van het probleem:

Het vervangen van een sensor kost doorgaans tussen de € 50 en € 150 . Maar wanneer de sensor in de kleur van de bumper gespoten moet worden is dit uiteraard veel kostbaarder.
bron: https://www.anwb.nl/auto/...nderdelen/parkeersensoren

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:31
CreativeS schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:09:
[...]

Het meeste werk gaat zitten in het loshalen van de bumper, maar misschien is de sensor ook bereikbaar door de bodemplaat een beetje los te maken (al zit die vaak ook achter de bumper). Universele zwarte sensor kost nieuw in ieder geval €155,-, maar je kan natuurlijk ook bij demontagebedrijven kijken.
Daar pakt BMW flink veel marge op dan.. jezus

https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/oem/66209274427

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Overigens is Valeo de fabrikant van het originele product, maar dit is onder eigen naam. Voor de rest is het natuurlijk je eigen afweging. Dis(s)cussies over originele onderdelen laat ik vriendelijk links liggen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 19-05-2025 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
True! En nu door met ander belangrijk nieuws: water is nat! :P

Bimma is prime priemium! Sommige onderdelen kun je echt beter van BMW hebben, maar in dit geval zou ik ook zelf een sensor, een spuitbusje metallic en een busje blanke lak sourcen en een beetje gaan prutsen. Ik verwacht dat dit gewoon plug & play is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Vraag;

[Afbeelding]
Heel makkelijk te vervangen. Zou hem wel eerst laten uitlezen om te kijken of dat echt het probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:18
Je kunt ook op ebay kijken of er parkeersensoren zijn die al in de kleur van je auto gespoten zijn, dat scheelt een boel werk, een BMW specialist spuit zo'n sensor niet zelf, dat wordt uitbesteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
HeldereM schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:52:
Je kunt ook op ebay kijken of er parkeersensoren zijn die al in de kleur van je auto gespoten zijn, dat scheelt een boel werk, een BMW specialist spuit zo'n sensor niet zelf, dat wordt uitbesteed.
Voor de niet individual kleuren heeft bmw de kleuren gewoon op voorraad, alleen voor de individual kleuren wordt er een geprimede sensor op kleur gespoten, ook die kan gewoon op eBay kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
HeldereM schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:52:
Alleen lijkt die sensor bij Saphirschwarz (475) niet gespoten te zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door CreativeS op 19-05-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:39:
[...]

Overigens is Valeo de fabrikant van het originele product, maar dit is onder eigen naam. Voor de rest is het natuurlijk je eigen afweging. Dis(s)cussies over originele onderdelen laat ik vriendelijk links liggen ;)
Weet je zeker dat het valeo is op zijn auto?
BMW gebruikt zowel Bosch als Valeo. Verschilt per model. F3x gebruikt Bosch, maar F1x gebruikte valeo bijv.
Ik heb even niet scherp wat er op de verschillende G-series zit.

Vaak is er wel een mogelijkheid om bij de sensor te komen zonder met enkel de bodemplaat en bumper aan de onderkant los te halen, vaak creeer je net genoeg ruimte om met je arm er in te komen en de sensor los te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:05:
Weet je zeker dat het valeo is op zijn auto?
BMW gebruikt zowel Bosch als Valeo. Verschilt per model. F3x gebruikt Bosch, maar F1x gebruikte valeo bijv.
Ik heb even niet scherp wat er op de verschillende G-series zit.
Ik zoek gewoon op artikelnummer. Dat het artikel vervolgens voor verschillende modellen te gebruiken is... tja. Je kunt ook te ver willen gaan in je OCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:03:
[...]

Alleen lijkt die sensor bij Saphirschwarz (475) niet gespoten te zijn.
O
Zwart xxx427 is wel gespoten, versie xxx650 is niet gespoten, wel geprimed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:07:

Zwart xxx427 is wel gespoten, versie xxx650 is niet gespoten, wel geprimed.
Die is gewoon zwart en op wat voor manier die zwart is... pffff.
Maar je hebt gelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:07:
[...]

Ik zoek gewoon op artikelnummer. Dat het artikel vervolgens voor verschillende modellen te gebruiken is... tja. Je kunt ook te ver willen gaan in je OCD.
Hoezo te ver gaan in OCD? Jij claimt vrij stellig dat Valeo de OEM is. Ik zeg alleen dat niet zo hoeft te zijn en dat op sommige modellen Bosch de OEM is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:10:
Hoezo te ver gaan in OCD? Jij claimt vrij stellig dat Valeo de OEM is. Ik zeg alleen dat niet zo hoeft te zijn en dat op sommige modellen Bosch de OEM is.
Omdat die vermeld wordt. Dat jij daar 'stellig' van maakt... maar nogmaals, je hebt helemaal gelijk.
Het is maar net waar je allemaal een wedstrijdje van wil maken *O*. Ik vind dat niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 19-05-2025 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:09:
[...]

Die is gewoon zwart en op wat voor manier die zwart is... pffff.
Maar je hebt gelijk hoor.
Zwart wordt voor alle type zwart gebruikt ja, of je nu 475 Sapphir Schwarz og karbonschwarz, je krijgt altijd generiek zwart ja. Tenzij je er met je neus op staat ga je dat niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:13:
Zwart wordt voor alle type zwart gebruikt ja, of je nu 475 Sapphir Schwarz og karbonschwarz, je krijgt altijd generiek zwart ja. Tenzij je er met je neus op staat ga je dat niet zien.
Dat zeg ik, gewoon zwart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:14:
[...]

Dat zeg ik, gewoon zwart :?
Ja we zijn het ook eens. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
Bedankt voor de updates en reacties.
De auto (G31 LCI) is idd 475 zwart.
Reactie Ekris ; kosten; €450.- incl. plek in juli 😉

Toch even zoeken naar iets anders dan deze dealer. Duurt mij te lang en vindt de prijs te gek voor iets van een uurtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:50
BMWix3 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:58:
Bedankt voor de updates en reacties.
De auto (G31 LCI) is idd 475 zwart.
Reactie Ekris ; kosten; €450.- incl. plek in juli 😉

Toch even zoeken naar iets anders dan deze dealer. Duurt mij te lang en vindt de prijs te gek voor iets van een uurtje.
Ja want als je zelf nog 3 uur de juiste spullen aan het zoeken bent en 2 uur loopt te pielen en er dan achter komt dat het niet werkt en nog 1 uur heen en 1 uur terug moet rijden naar iemand die de boel in kan lezen/activeren, had je waarschijnlijk beter kunnen gaan werken (of van je vrije tijd kunnen genieten) en het toch door Ekris kunnen laten doen 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:00
Mijn achterblokken en schijven zijn aan vervanging toe na 130k op de teller.
Het is een F31 met de blauwe Msport remmen. Nu zie ik op internet verschillende schijven, maar zie door de bomen het bos eigk niet meer.

Bosch en Brembo klinken altijd goed, volgens mij heb ik een 345mm diameter nodig. Ook zie ik het merk ABS voorbijkomen. Is dat wat of moet ik daarvan wegblijven? Qua prijs scheelt het wel wat, want wat zijn die ‘sport’ remmen duur zeg.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Qua ervaring scheelt het ook heel wat… maar op de hoeveelheid kilometers valt het toch best mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
Kuhr89 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:02:
Mijn achterblokken en schijven zijn aan vervanging toe na 130k op de teller.
Het is een F31 met de blauwe Msport remmen. Nu zie ik op internet verschillende schijven, maar zie door de bomen het bos eigk niet meer.

Bosch en Brembo klinken altijd goed, volgens mij heb ik een 345mm diameter nodig. Ook zie ik het merk ABS voorbijkomen. Is dat wat of moet ik daarvan wegblijven? Qua prijs scheelt het wel wat, want wat zijn die ‘sport’ remmen duur zeg.
Als je ze bij Leebman koopt zijn ze 200 euro per stuk origineel BMW. dan heb je voor 0.3 CENT per kilometer gereden ;-).

Onder een 2000 euro boodschappen gebakje zou ik wellicht nog wel voor de goedkopere optie gaan, bij een F31 met M sport remmen gewoon lekker OEM of OEM+ ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:00
Greetoz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:20:
[...]

Als je ze bij Leebman koopt zijn ze 200 euro per stuk origineel BMW. dan heb je voor 0.3 CENT per kilometer gereden ;-).

Onder een 2000 euro boodschappen gebakje zou ik wellicht nog wel voor de goedkopere optie gaan, bij een F31 met M sport remmen gewoon lekker OEM of OEM+ ;-).
Ja helemaal mee eens hoor. Wil er ook zeker geen budget spullen opzetten, omdat het onze main auto is ook. Maar omdat ik dat All Brake Systems veel tegenkwam, was ik benieuwd naar jullie ervaringen. Soms willen ook dat soort merken gewoon een prima kwaliteit leveren.

@Greetoz via mijn VIN nummer kan ik niet achterhalen welke schijven ik nodig heb, aangezien ik die los niet kan aanklikken...

[ Voor 8% gewijzigd door Kuhr89 op 20-05-2025 12:34 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 19:03
Ik heb vorige week aan mijn '23 318 touring een beurt laten uitvoeren omdat de auto hierom vroeg (61000km). De auto heeft garantie tot november 2025 dus doe je dit maar.
Nu kreeg ik de factuur en schrok ik een beetje. Is het normaal dat ze bij dit soort beurten ook bougies vervangen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:48
bakkie1985 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:32:
Ik heb vorige week aan mijn '23 318 touring een beurt laten uitvoeren omdat de auto hierom vroeg (61000km). De auto heeft garantie tot november 2025 dus doe je dit maar.
Nu kreeg ik de factuur en schrok ik een beetje. Is het normaal dat ze bij dit soort beurten ook bougies vervangen?
Bougies moeten elke 60k vervangen worden, dus ja dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Leuke reisje... <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnWsEnVzuBJZdd2zNgoc1lwX7MI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrQybIA0FpYO3KmA8L5jHrAx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 180% gewijzigd door CreativeS op 20-05-2025 14:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:36
bakkie1985 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:32:
Je vraagt toch vooraf even wat ze gaan doen en wat dat ongeveer gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
Wie viel was het? @bakkie1985

[ Voor 29% gewijzigd door lostboy_0234 op 20-05-2025 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 08:32

_Arthur

blub

TheBrut3 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:57:
Bij mij dealers kreeg ik vaak van te voren (bij inleveren auto) al te horen wat er gedaan ging worden en een schatting van de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 19:03
TheBrut3 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:57:
[...]

Nee is mn zakelijke auto, komt altijd wel goed en ga redelijk uit van standaard werk. Achteraf waren er ook geen bijzonderheden.
€ 756,24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 21:42
  • Foto van openstaande deuren ✅
  • Foto van openstaande motorkap ✅
  • Foto van openstaande handschoenenvakje ✅
  • Foto van openstaande brandstoftank ✅
  • Foto van openstaande kofferbak/bagageruimte ❌
Waarom zie je niet zo vaak een foto van een geopende kofferbak? Ik wil graag weten of ik daar makkelijk spullen in kwijt kan en niet via een kleine opening amper dingen erin kan proppen. 8)7
(maar ik ga dan liever voor die Mayback S500 die daar ook te koop staat; luxer en - nu nog - goedkoper)

Hoe maak je de afvoer van het open dak schoon of ontstop je die het beste? Ik ging van het weekend door de wasstraat en maakte aan het eind een bocht naar rechts. Toen kwam er allemaal water langs de raamstijl naar beneden. Ik neem nu aan dat dat komt omdat die afvoer daar loopt en (iets) verstopt zit. Is dat met schoonmaakmiddel te doen of moet je er een borsteltje doorheen halen?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 07:26
SPee schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:03:
[...]

• Foto van openstaande kofferbak/bagageruimte ❌
[/list]
Waarom zie je niet zo vaak een foto van een geopende kofferbak? Ik wil graag weten of ik daar makkelijk spullen in kwijt kan en niet via een kleine opening amper dingen erin kan proppen. 8)7
(maar ik ga dan liever voor die Mayback S500 die daar ook te koop staat; luxer en - nu nog - goedkoper)
[...]
Ik zie er wel een foto van tussen staan, die met het bagagenetje erop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Iemand een tip voor een goede stevige verrijdbare velgenboom waar 255 banden op passen zonder elkaar te raken? Ik zie er veel te koop, maar zien er allemaal gammel uit met kleine wieltjes. Ik moet een paar drempels en behoorlijk wat stoeptegels over, dus het mag allemaal wel wat steviger (en dus ook wat duurder). Ik heb geen zin in iets wat na twee keer banden wisselen uit elkaar valt.

https://amzn.eu/d/fLJEyg6

https://nl.bauhaus/velgen...xIBA7NBxNOtAaAn-oEALw_wcB

Een andere optie is een kar en daar de wielen horizontaal op stapelen, maar dat schijnt niet goed te zijn voor de wielen die onderop liggen. Misschien met platte verhuisdozen ertussen?

https://www.hbm-machines....b1c1B1ejGA4saAidWEALw_wcB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:18
Puf schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:42:
Iemand een tip voor een goede stevige verrijdbare velgenboom waar 255 banden op passen zonder elkaar te raken? Ik zie er veel te koop, maar zien er allemaal gammel uit met kleine wieltjes. Ik moet een paar drempels en behoorlijk wat stoeptegels over, dus het mag allemaal wel wat steviger (en dus ook wat duurder). Ik heb geen zin in iets wat na twee keer banden wisselen uit elkaar valt.

https://amzn.eu/d/fLJEyg6

https://nl.bauhaus/velgen...xIBA7NBxNOtAaAn-oEALw_wcB

Een andere optie is een kar en daar de wielen horizontaal op stapelen, maar dat schijnt niet goed te zijn voor de wielen die onderop liggen. Misschien met platte verhuisdozen ertussen?

https://www.hbm-machines....b1c1B1ejGA4saAidWEALw_wcB
Ik heb de wielen altijd op elkaar bewaard, en heb er eigenlijk nooit iets van gemerkt. Wel pompte ik ze meestal wat harder op voordat ik ze weglegde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Horizontaal stspelen is zover ik weet geen probleem zolang het band + velg is.
Hangen mag ook, maar staan niet. Dan kan vevorming (ei) optreden

Gaat het over enkel banden dan dienen deze juist staand te worden opgeslagen.

In alle gevallen, is koel, droog en geen UV-straling het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
zunrob schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:02:
[...]

Ik heb de wielen altijd op elkaar bewaard, en heb er eigenlijk nooit iets van gemerkt. Wel pompte ik ze meestal wat harder op voordat ik ze weglegde.
Ik lees tegenstrijdige berichten daarover. Mijn gevoel zegt ook dat het moet kunnen, maar kan vast geen kwaad als er een cm of twee tussen zit. Voordeel is dan dat ik ze direct na het wisselen en wassen kan opbergen in de schuur zonder me zorgen te maken dat ze nog een beetje vochtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Mr Pingu schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:14:
Horizontaal stspelen is zover ik weet geen probleem zolang het band + velg is.
Hangen mag ook, maar staan niet. Dan kan vevorming (ei) optreden

Gaat het over enkel banden dan dienen deze juist staand te worden opgeslagen.

In alle gevallen, is koel, droog en geen UV-straling het beste.
Gaat idd om een complete set, dus moeten sowieso horizontaal. Nu heb ik ze zwevend op een boom zonder wieltjes, maar ik vind dat toch wat omslachtig. Zou het prettiger vinden om ze allemaal tegelijk van de schuur naar de auto te kunnen verplaatsen en de andere set vice versa. Ik had gehoopt dat er nog ergens een lekkere zware stalen variant met een poedercoating en van die grote rubberen wieltjes te krijgen is. Zo niet, dan wordt het idd stapelen op zo een karretje met karton er tussen voor de zekerheid.

De schuur is van steen, droog, donker en de temperatuur is dus relatief constant, dus dat zit wel goed. Met de bandenschimmel en velgrot zal het verder wel meevallen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Puf op 20-05-2025 23:44 ]

Pagina: 1 ... 356 ... 372 Laatste