Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 354 355 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:38

Eagle Creek

Breathing security

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j99qJ4DFLHOcmu5q3RIL0-wmNOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGKEoyFunZCAd9pjyQpAlrh1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJ616t8SbsphSXZ9AYqZkU97XKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HguDIeOGAlC4VRgzXD8rPBZ.jpg?f=fotoalbum_large

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:04
Goh, ben jij al zo oud? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Wel hip, als die app-screenshots. Bij mijn 320i moet je dat nog ouderwets via Spritmonitor doen:

Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/1035089_31.png

Lang niet slecht voor een 30-jaar oude zes-in-lijn dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/895177_35.png

oOo

[ Voor 36% gewijzigd door CreativeS op 02-05-2025 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:49
Knul schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:41:
Wel hip, als die app-screenshots.
Kan je nagaan wat BMW allemaal weet en opslaat van de nieuwere wagens :o Heb jij geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
TheBrut3 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:26:
[...]

Kan je nagaan wat BMW allemaal weet en opslaat van de nieuwere wagens :o Heb jij geen last van.
Heb dat toevallig eens uitgezocht, volgens de gebruikers voorwaarden van de app mag vrijwel alle data die de auto/app verzamelt gedeeld worden met BMW-partners.

Er zijn ongeveer 860 partners, dus tel uit je winst :)

Overigens heeft mijn Volvo wel een app en ik vermoed dat die data naar China (Geely) gaat, dusja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Aah...
Civic09 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:04:
[...]
Heb je de bijgeleverde ‘granny lader’ nog waarmee je hem aan het stopcontact hangt? Met die aangesloten kon ik prima de laadstroombeperking in de auto instellen. Aan de wallbox die ik eerst had lukte dat niet. Dacht dat het aan het apparaat lag, bij de Lidl wallbox van de overbuurman lukte het namelijk wel. Bovendien kan ik daar ook nog op het apparaat de laadstroom instellen. Die heb ik dus geïnstalleerd en tot nu toe werkt dat goed. Maar inderdaad heel vaag als het eerst wel en nu niet meer werkt….
Zeker. Kan ik proberen.

Ben wel één stap verder. Zoals op mijn foto's te zien is, staat in de interface gewoon 16A ook al stel je lager in. Daar heb ik nu een work-around voor. Als je hem bv op 6A zet en direct na het bevestigen weer op de knop drukt (dus een soort dubbelklik), opent het instellingenmenu weer en staat 'ie gewoon weer op 16A. Als je hem nu wéér aanpast en dan opslaat, dan past het instellingenmenu pas ook aan. Dit is dus echt een bug.

Overigens staat de instellingen nu wel op 6A, het laden gaat alsnog met 16 :F

Dit is echt een bug, kan niet anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:39
Dat is wel echt waardeloos. Ik had precies hetzelfde. Met de eerste wallbox alleen op 16A en met de bijgeleverde lader werkt het wel zoals het moet. Je zou dan denken dat het wel afhangt van het apparaat waarmee je laadt.
De huidige wallbox van Lidl werkt wel goed. Heb hem daarop op 9A ingesteld (laagste stand met 1 fase) en in de auto op 6A. Laadt dan constant met zo’n 1375 watt. 230x6 =1.380 dus hij pakt dan de instelling uit de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Civic09 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:51:
Dat is wel echt waardeloos. Ik had precies hetzelfde. Met de eerste wallbox alleen op 16A en met de bijgeleverde lader werkt het wel zoals het moet. Je zou dan denken dat het wel afhangt van het apparaat waarmee je laadt.
De huidige wallbox van Lidl werkt wel goed. Heb hem daarop op 9A ingesteld (laagste stand met 1 fase) en in de auto op 6A. Laadt dan constant met zo’n 1375 watt. 230x6 =1.380 dus hij pakt dan de instelling uit de auto.
Hou er rekening mee dat de laadverliezen hoger zijn bij een laag wattage. Ik laad mijn PHEV met een granny charger op 10A op, dus 2300 watt. Daarbij heb ik al een laadverlies van tussen de 20 en 30%, vraag me af hoeveel dat bij 6A is.

Wil daarom ooit de meterkast nog een keer upgraden zodat er dedicated groep(en) komen voor de auto, maar mijn auto laadt toch maximaal maar met 3.7kW dus vooralsnog vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:19
Ferrr schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:25:
[...]
]

Hey Rivanov! :-)

Ja ik kom er niet uit dus hoopte hier misschien de gouden tip te krijgen maar dat lijkt ijdele hoop. Blijft toch gek dat je in zo'n nieuwe auto niet op een makkelijke manier Flitsmeister en tegelijk radio kan beluisteren.
TuneIn?

https://play.google.com/store/apps/details?id=tunein.player

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 08:44
HeldereM schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:52:
[...]

Haha, ik stond gisteren met mijn Z4 coupe (N52 motor) toch echt langs de kant met een oververhitte motor omdat de waterpomp het begeven heeft. Had ik eigenlijk deze herfst willen doen met groot onderhoud omdat ie al een foutmelding gaf bij uitlezen maar dat heeft ie dus niet gehaald helaas.
Dan vraag je er ook wel om hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 21:59
Civic09 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:08:
En deze kwam ik vanochtend ook nog tegen. Lijkt gewoon een 2-serie Gran Coupé, maar is vast een ‘mule’ of een nieuwe uitvoering. Model is net gefacelift dus geen idee eigenlijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien iemand die dit gewoon als wrap gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:06:
Misschien iemand die dit gewoon als wrap gebruikt?
Nee, het is wel een kenteken van BMW zelf...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:43
Verbaas mij altijd toch wel dat je echt goed moet zoeken voor BMW's met elektrisch inklapbare spiegels, kijk eventjes naar M140i's en veel boven de 30k hebben deze optie niet. Nu zou je denken van who cares maar vind dit toch altijd wel iets wat een auto meer premium doet overkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Civic09
Grappig. ik vind het dan weer een totaal overbodige functie en eigenlijk gewoon irritant dat iedere keer de spiegels weer in- en uitklappen als de auto op- of van het slot gaat. Vind het ook niet mooi staan met ingeklapte spiegels. Kan me voorstellen dat het handig kan zijn als je de auto langs een drukke straat parkeert. Hoewel, liever dat ze de spiegel raken dan de zijkant meepakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:36

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Civic09 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 23:45:
Grappig. ik vind het dan weer een totaal overbodige functie en eigenlijk gewoon irritant dat iedere keer de spiegels weer in- en uitklappen als de auto op- of van het slot gaat. Vind het ook niet mooi staan met ingeklapte spiegels. Kan me voorstellen dat het handig kan zijn als je de auto langs een drukke straat parkeert. Hoewel, liever dat ze de spiegel raken dan de zijkant meepakken.
Grappig, ben blij dat ik het 'aan' heb kunnen coderen. Altijd parallel geparkeerd hier en toch wel prettig gevoel. En al staat de auto ondersteboven geparkeerd, boeit mij het een reet, als dat de meest veilige of praktisch methode is, hij staat tenslotte niet in een showroom (heb geen eigen oprit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ze klappen bij mij pas in als ik het logo op de keyfob langer dan een seconde ingedrukt hou. Zeker met vorst handig om een keuze te hebben. Kan gewoon gecodeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Minaaj schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:18:
Verbaas mij altijd toch wel dat je echt goed moet zoeken voor BMW's met elektrisch inklapbare spiegels, kijk eventjes naar M140i's en veel boven de 30k hebben deze optie niet. Nu zou je denken van who cares maar vind dit toch altijd wel iets wat een auto meer premium doet overkomen.
Eens. Ik vind het anders al gauw een sloeberuitvoering. Vooral als je dan met de hand de spiegel moet inklappen. Plus dat je mijns inziens sowieso het uitgebreide pakket wil met automatisch dimmende spiegels e.d.
Ik zou geen auto kopen zonder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 21:59
Pannencouque schreef op maandag 5 mei 2025 @ 08:02:
[...]
Eens. Ik vind het anders al gauw een sloeberuitvoering. Vooral als je dan met de hand de spiegel moet inklappen. Plus dat je mijns inziens sowieso het uitgebreide pakket wil met automatisch dimmende spiegels e.d.
Ik zou geen auto kopen zonder.
Ik heb eerlijk gezegd nooit de behoefte gehad om de spiegels in te klappen. Maar ja ik parkeer dan ook zelden in sloeberstraten waar ik mijn auto tegen het trottoir aan moet fileparkeren. Fileparkeren vermijd ik sowieso ivm hoge kans op schade.

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 05-05-2025 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Liever fileparkeren dan parallel parkeren...maar dan nog. Hier staat ie gelukkig op de oprit, dat scheelt. Maar dan nog, altijd met de spiegels ingeklapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36
Het Fantoom schreef op maandag 5 mei 2025 @ 08:16:
[...]

Fileparkeren vermijd ik sowieso ivm hoge kans op schade.
Parallel parkeren vermijd ik zoveel mogelijk i.v.m hoge kans op schade 😄. (door figuren die klakkeloos hun portier open rammen tegen mijn auto.)
Nog nooit schade gehad met file parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:53
Parallel parkeren en fileparkeren zijn synoniemen van elkander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
DaFreakhead schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:14:
Parallel parkeren en fileparkeren zijn synoniemen van elkander.
Inderdaad, je kunt onderscheid maken tussen langsparkeren, haaks parkeren en gestoken parkeren, dus onder een hoek.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

SdR

SdR schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:31:
Kogel is bij mij door de kerk... 530e exit...
[Afbeelding]

550e in (alleen nog erg slechte foto, was laat gisterenmiddag) >:)
Is een ex demo van een dealer in het zuiden. Moeten nog enkele zaken aan worden veranderd, incl. aflevering eind april, begin mei.

[Afbeelding]
Even een korte sneak.. eerste pics bij de detailer (intake), dus nog voordat hij in de coating gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2GkYFlNQ3DVmIKCI3xIrobM-qU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eple78VQxLQ8Dxqw1JObo5p5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0cNkDdCZkuCXMOLCfX6_grZx7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifA0FsFSKJtYoyR3kmQb3e8r.jpg?f=fotoalbum_large

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:43
SdR schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:09:
[...]

Even een korte sneak.. eerste pics bij de detailer (intake), dus nog voordat hij in de coating gaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dikke Bentley daar rechts :9
Haha nee mooie auto hoor, wat vindt je zelf van het M logo aan de zijkant? Heb het gevoel dat de auto "cleaner" is zonder dat logotje daar. Maar dat is ook persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Laatst online: 13:58

SdR

Minaaj schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Dikke Bentley daar rechts :9
Haha nee mooie auto hoor, wat vindt je zelf van het M logo aan de zijkant? Heb het gevoel dat de auto "cleaner" is zonder dat logotje daar. Maar dat is ook persoonlijke smaak.
Klopt, deze gaan er ook vanaf net zoals de logo's aan achterzijde etc..

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 12:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

En hoe bevalt hij?
Gave velgen!

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Civic09 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:33:
[...]

Inderdaad, je kunt onderscheid maken tussen langsparkeren, haaks parkeren en gestoken parkeren, dus onder een hoek.
Je vergeet freestyleparkeren...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-8Ty9BczLmLbWykSw8dZM-NPXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9548xvk3CaY1jpVBuvvvQ2dO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
Puf schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:44:
[...]

[Afbeelding]
Ik wou een grapje maken, iets met 'parkeren bij de huishoudbeurs', maar dat zal ik niet doen.

Ik schakel het automatisch inklappen van de spiegels ook altijd uit. Mijn gedachte is dat als ik de spiegels open laat de auto breder is en men meer afstand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 06:38:
[...]

Ik wou een grapje maken, iets met 'parkeren bij de huishoudbeurs', maar dat zal ik niet doen.

Ik schakel het automatisch inklappen van de spiegels ook altijd uit. Mijn gedachte is dat als ik de spiegels open laat de auto breder is en men meer afstand houdt.
Of gewoon je voorwielen een volledige slag van het stuurwiel linksom of rechtsom. Naar spiegels kijken ze toch niet...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:03
Ik vind juist ideaal. Op die manier kan ik namelijk snel zien of mijn auto wel/niet gesloten is. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:40

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Rivanov schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:42:
[...]

Ik vind juist ideaal. Op die manier kan ik namelijk snel zien of mijn auto wel/niet gesloten is. ;)
Ik ook. Ik vind het zelfs vervelend dat hij de spiegels niet inklapt als je de app gebruikt om de auto op slot te doen

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:40
Danfoss schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:50:
[...]

Ik ook. Ik vind het zelfs vervelend dat hij de spiegels niet inklapt als je de app gebruikt om de auto op slot te doen
Op de F series staat het alarm er dan ook niet op als je hem via de App op slot doet..

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Danfoss schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:50:
[...]

Even de optie instellen in je gastprofiel, dan doet ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Beter toch als er niks afgereden en geraakt wordt ipv je spiegels.

Scheelt potentieel veel geld en moeite :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:49
Zijn hier eigenaren van recente z4 die mij kunnen vertellen of het uitschakelen van de waarschuwing bij een snelheid overschrijding, definitief uit staat als je deze uit zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Drials schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:18:
Zijn hier eigenaren van recente z4 die mij kunnen vertellen of het uitschakelen van de waarschuwing bij een snelheid overschrijding, definitief uit staat als je deze uit zet?
Definitief mag toch niet van de EU 🫣?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Eagle Creek schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:33:
[...]

Definitief mag toch niet van de EU 🫣?
Er mag wel meer niet van de EU, zoals start/stop permanent uitschakelen.
Dat is het leuke van coderen: je kunt zaken instellen die ergens anders wél zijn toegestaan. Hoe het zit met die snelheidswaarschuwingen weet ik overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 17:22
Puf schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:44:
[...]

[Afbeelding]
Is dit niet de set van die Duitse TV-serie "Cobra 11"?
(Hoewel, weinig luxe duitse auto's, dus misschien een franse/koreaanse/chinese spin-off)

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19
SPee schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:08:
[...]

Is dit niet de set van die Duitse TV-serie "Cobra 11"?
(Hoewel, weinig luxe duitse auto's, dus misschien een franse/koreaanse/chinese spin-off)
Japan. Na een orkaan. Geen tv-serie of set. Echte autos van echte mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 15:29
Drials schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:18:
Recent? Ja dat kan. Zeer recent (als in na 7 juli 2024), nee dat kan niet. Mag niet van de EU omdat piepjes blijkbaar niet afleidend zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Minaaj schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:18:
Was een optie die ik vroeger op mijn oude M135i ook miste dus dat heb ik geretrofit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
FabiandJ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 23:18:
[...]

Was een optie die ik vroeger op mijn oude M135i ook miste dus dat heb ik geretrofit :)
Ik was al jaren zo behept met die optie, dat ik ze ook alsnog vorig jaar op mijn E90 uit 2005 heb gezet (inclusief dimbare spiegels).

Overigens is gisteren de Compact voor schadeherstel opgehaald door Ekris Veenendaal. Even afwachten hoe dat gaat worden.

En ik ben met Ekris Arnhem in discussie over de terugroepactie betreffende de bestuurdersairbag Sportstuur (E8X, E9X en F3X). Ekris zegt dat de E90 niet onder de terugroepactie valt, maar een second opinion bij het bedrijf dat de controle op de airbags voor BMW doet, zegt van wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRXbiKgImi9F7Wj8zQlqGoTiGqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o814XYZlcjnhSsjUtbvxDLVo.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.

[ Voor 61% gewijzigd door CreativeS op 07-05-2025 08:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:32

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Op F-series relatief makkelijk te retrofitten.
Nieuwe bestuurders knoppenpaneel kopen dan deze 3 pinnen solderen en dan hoef je geen kabels te trekken :)

Dan nog de spiegels vervangen en klaar is kees :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OKpVta37fEfVuOatXUJxYsfwVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v69r93jlEnCzE1MkQdZaFYQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:53:
Op F-series relatief makkelijk te retrofitten.
Nieuwe bestuurders knoppenpaneel kopen dan deze 3 pinnen solderen en dan hoef je geen kabels te trekken :)
Oh, ik hoefde ook geen kabels te trekken... je gaat namelijk met de oude spiegels van 5 'kabels' naar 3 'kabels' op LIN met de nieuwe spiegels, dus je hebt sowieso 2 kabels over. Ompinnen en klaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vind een (mijn 2018) M140i sowieso wat karig in de opties, al heeft die wel elektrische spiegels, zeker als ik het vergelijk met de 2017 i30N welke ik daarvoor had. Dat ding was best afgeladen met opties en in de basis +/-20k goedkoper (46k vs 68k). Nu was de i30N het eerste N model van Hyundai, onder leiding van Alfred Biermann (voormalig BMW M), en heb ik begrepen dat ze winst hebben ingeleverd voor wat meer bekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:45:
[...]

Oh, ik hoefde ook geen kabels te trekken... je gaat namelijk met de oude spiegels van 5 'kabels' naar 3 'kabels' op LIN met de nieuwe spiegels, dus je hebt sowieso 2 kabels over. Ompinnen en klaar :)
Ompinnen had misschien ook gekund. Maar je moet je inkomende 12V, LIN en ground wel samenvoegen. Te lang geleden om alle details te herinneren maar idee is hetzelfde de oude kabels hergebruiken inderdaad.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:57
CreativeS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:55:
[...]

En ik ben met Ekris Arnhem in discussie over de terugroepactie betreffende de bestuurdersairbag Sportstuur (E8X, E9X en F3X). Ekris zegt dat de E90 niet onder de terugroepactie valt, maar een second opinion bij het bedrijf dat de controle op de airbags voor BMW doet, zegt van wel.

[Afbeelding]

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.
Heb je dit gecheckt via de website die bij de RDW melding staat? En wat krijg jij daar terug als resultaat? Met (laatste 7 cijfers van) mijn VIN zou het stuur niet vervangen hoeven worden. Maar bij de FAQ wordt ook weer vermeldt dat Nederland niet onder de 'checker' vallen.

E92 325i van 03-2007 met af-fabriek sportstuur hier. Geen post ontvangen van de RDW ook.

---

EDIT: volgens BMW klantenservice kan het wel met het NL VIN, en hoeft er bij negatieve uitslag geen actie ondernomen worden. Jammer, het logo van de airbag is beschadigd, dus had een beetje gehoopt op een nieuwe :9

[ Voor 9% gewijzigd door PixelRanger03 op 07-05-2025 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
PixelRanger03 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:59:
Heb je dit gecheckt via de website die bij de RDW melding staat? En wat krijg jij daar terug als resultaat? Met (laatste 7 cijfers van) mijn VIN zou het stuur niet vervangen hoeven worden. Maar bij de FAQ wordt ook weer vermeldt dat Nederland niet onder de 'checker' vallen.

E92 325i van 03-2007 met af-fabriek sportstuur hier. Geen post ontvangen van de RDW ook.

---

EDIT: volgens BMW klantenservice kan het wel met het NL VIN, en hoeft er bij negatieve uitslag geen actie ondernomen worden. Jammer, het logo van de airbag is beschadigd, dus had een beetje gehoopt op een nieuwe :9
Als de terugroepactie wel bij je kenteken vermeld staat, maar niet nodig is, moet dat kenteken/VIN wel afgemeld worden. Anders blijf je de melding houden. BMW moet deze dan afmelden bij de RDW.

Maar goed, de site is inderdaad https://bmwrecallsteeringwheel.expertinquiry.com/

Er staat duidelijke tekst in de FAQ. Landen die vermeld staan op de uitzonderingslijst kunnen hun eigen 'checker' gebruiken waar dan ook naartoe gelinkt wordt. Nederlanders moeten deze 'checker' gebruiken. Ik heb overigens zelf ook geen brief ontvangen. Voor de vorige terugroepactie heb ik wel een brief ontvangen.
Wat is het doel van deze Website?

Om niet alle klanten met een stuur met een mogelijk getroffen airbag ter controle naar een werkplaats te hoeven roepen, heeft de BMW Group samen met Expert Inquiry deze website gebouwd. Het doel van deze website is om vast te stellen of uw auto een stuur heeft met een mogelijk getroffen airbag. Om dit te controleren kunt u uw VIN en foto's van het stuur uploaden.
Wie is Expert Inquiry?

Expert Inquiry maakt deel uit van de Sedgwick Group. Expert Inquiry is een erkende partner van de BMW Group en beheert de stuurcontrole namens de BMW Group.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2A93wJoJjbhtDGWfF67GcXMh2n0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ZT3UC6KmrCFQAiKh4gJ5nE1.jpg?f=fotoalbum_large

En dat heb ik gedaan, zowel VIN, als foto van VIN-plaatje als foto van stuur doorgestuurd. Waarna ik gisteren dus die mail heb ontvangen van hun met de mededeling dat de airbag in mijn auto wel vervangen moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-Euppr2thVtg846arpldUaqD0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZB2GhJaNoDkHDKQpsjjlz1x.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat zal nu wel bij mijn VIN vermeld worden in het Aftersales Online Systeem waar alle BMW dealers bij kunnen.

Dit heb ik nu doorgestuurd naar Ekris via het portaal.

[ Voor 21% gewijzigd door CreativeS op 07-05-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Weet iemand waar die 3 roostertjes voor dienen die in het cluster bij de achteruitkijkspiegel zitten? Ik heb een F31. Het zijn geen lampjes, ik denk ook geen ventilatie. Er zit een voor mij beetje ondefinieerbaar dingetje achter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86-sINlGxldWdPOgPJuucmwUBbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02eour7Ybk5xoC1I194NMJGZ.jpg?f=fotoalbum_large

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:39

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Sonar voor je alarmsysteem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
the-body schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:45:
Weet iemand waar die 3 roostertjes voor dienen die in het cluster bij de achteruitkijkspiegel zitten? Ik heb een F31. Het zijn geen lampjes, ik denk ook geen ventilatie. Er zit een voor mij beetje ondefinieerbaar dingetje achter:
Als het goed is zit die sensor ook aan de andere kant, is inderdaad een bewegingssensor voor het alarm.
Als je vlug kijkt zou het ook een weggebouwde microfoon voor telefonie kunnen zijn maar die zijn meestal afgewerkt met zwart stof/schuim, dus blijft een sensor over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
PixelRanger03 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:59:
Trouwens... zoek je toch op onderdelenlijn of zo naar een airbag uit een E9X van 2011 of 2012 of zo? Weten die sloperijen toch verder niet. Heb je ook weer een net logo :) Gratis is fijner natuurlijk, maar dat logo kan wel opgelost worden.

Zelf ben ik alweer dagen bezig met DHL Duitsland om een pakketje te traceren met de originele SSG-flippers. Pakket is ingeleverd bij een Duits Postfilial (ja, met bewijs) en blijft daar volgens de Sendungsverfolgung al ruim een week liggen. Als die flippers nou breed beschikbaar waren, dan zocht ik wel verder en maken ze mij maar de waarde van het pakketje over, maar nu wil ik deze flippers toch wel graag hebben. Echt, alles wat maar fout kan gaan... maar aan de zonnige kant, de nieuwe roosters voor in de M bumper van de Compact worden definitef gemonteerd voor mij want de bumper moest er schijnbaar voor correct schadeherstel toch echt af. Geluk bij een ongeluk dat ik die roosters met mistlamp en grilldeel al nieuw had liggen. Fijne lui daar in Veenendaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

the-body schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:45:

[Afbeelding]
Interieursensor van het alarm

Edit: Browser hing nog op de vorige pagina, oftewel lekkere spuit 11 dit bericht.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Pingu op 07-05-2025 17:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:03:
[...]

Interieursensor van het alarm

Edit: Browser hing nog op de vorige pagina, oftewel lekkere spuit 11 dit bericht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOAxeaDhw_mE61QB3jeS8QtFe7E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4mWir6KeFcn4iQp3MhsIdo8v.jpg?f=user_large

:9B

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik heb momenteel een G21 330e van Maart 2025 als leenauto mee gekregen en er zijn een paar dingen die mij opvallen tegenover mijn F31 330i uit 2017.

Eerst de opties die ontbreken op de G21 in mijn optiek, Geen HUD, dode hoeksensors, 360° camera's.

De weglegging (lees demping) is zachter tegenover mijn F31, vind de F31 stijver en prettiger op de weg liggen als de G21 (heb al een paar keer gehad dat de auto zat na te golven als een boot). Het interieur, met name het dashboard vind ik echt een flinke stap achteruit. Het lange scherm is omslachtig, druk, tientallen apps (50 stuks?), het instrumentencluster is klein, druk (ontzettend veel info, kleuren, animaties, onlogisch (het zal vast wennen maar leest in mijn optiek niet prettig). Nummers (liedjes) switches via het stuur gaat traag, knoppen in midden console voelen minder prettig, die rondom je idrive knop is één grote drukplaat. Het glanzende carbon fiber delen op het midden console en je dashboard met bepaalde licht invallen schijnen in je gezicht. Het gebrek aan knoppen voor ventilatie zijn echt drama, zodra ik iets met ventilatie of A/C wil aanpassen moet ik in het menu spelen. Waar zijn de sneltoetsen?? Die mis ik ontzettend! :/

Key-less entry, als je al in de buurt bent gaat hij van slot af, spiegel open klappen, zucht. Als je hem aan het wassen bent schijnt dit ook zeer irritant te zijn bij de deurhendels volgens mijn collega.

Op papier is de 330e even snel of zelf iets sneller dan een 330i maar de beleving is minder indien je al in beweging bent, van stilstand voelt wel een stuk sneller tot 40 a 50km/u. je hebt geen pook meer die je in stand M/S kan zetten waarbij de F31 versnellingen veel rauwer en sportiever aanvoelen. Mijn gevoel zegt ook dat je hoger zit in een G21 vergeleken met een F31. Het is ook gewoon een zwaar en loch ding, hij weegt 1900+ kg rijklaar oid :X

Voor mij is wel duidelijk, ik hoef voorlopig geen overstap te maken naar een G21 LCI (los van het feit dat ik de F31 designtaal strakker en mooier vind), zou een pre-LCI voor mijn gevoel beter bij mij passen. Helaas zijn alle merken deze kant aan het op gaan. De 5 serie bij dealer ook in mogen zitten, die vind ik zelf nog slechter qua interier dan deze auto.

Naast deze leenauto staat voor de scherpe oog een pre-LCI 330e uit 2020, full option, heb er al een mee mogen rijden, prachtig interieur :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uStSgBXEbovTQ1IBZflPCme1ZRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9gKJhevtb7Il04r0Cpsf7WB.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GxVSS40Ed3FxtKK6Jd-c_Ux9O4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUEVxuCASaMmeb7wuw2cPEFN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:40

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Xqlus1ve schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:19:
Ik heb momenteel een G21 330e van Maart 2025 als leenauto mee gekregen en er zijn een paar dingen die mij opvallen tegenover mijn F31 330i uit 2017.

Key-less entry, als je al in de buurt bent gaat hij van slot af, spiegel open klappen, zucht. Als je hem aan het wassen bent schijnt dit ook zeer irritant te zijn bij de deurhendels volgens mijn collega.
Dat is altijd met Key-less entry tijdens het wassen. Ook op de F31. Oplossing: Tijdens het auto wassen de sleutel in de auto leggen ;-). Ik heb dat snel geleerd omdat de achterklep openging door de voetsensor die actief werd door de hoge drukspuit :+

Overigens deel ik de interieur opmerkingen verder wel. Ik ben van F30 -> F31 -> G26 (i4) gegaan en de bediening van het grote scherm is echt anders. Ik waardeer alle functies die het heeft wel, maar simpel radio bedienen is een drama vergeleken met de F series 'ouderwetse' middenconsole

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:17

_Arthur

blub

Het is ook gewoon een zwaar en loch ding, hij weegt 1900+ kg rijklaar oid :X
Dat is het nadeel van een 330e. Pak een G21 330i met wat goede opties en je hebt dat gevoel wat jij nu had, echt niet. Mijn G21 330i (adaptive onderstel met 19"es) lag echt een heel stuk beter op de weg dan mijn F31 320d (met sportonderstel en 19"es). Ook de 'hoge zit' gevoel had ik niet. Denk dat dat meer een non-(m)-sport onderstel ding is + het hogere gewicht van een 330e. 330i is dan ook 1650kg vs die dik 1900. Dat merk je echt wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:43

Theimon

Snapte!?

@Xqlus1ve Wat betreft de dode-hoek-sensors; dat is heel makkelijk op te lossen door over je schouder naar achter te kijken. Zowel links als rechts d:)b

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:40
Hier een afspraak met de dealer gepland. De motor van mijn M3 tikt best wel, daar staat hij sowieso wel om bekend, lawaaierige injectoren, enkel had ik toch mijn twijfels, aangegeven tijdens de premium garantie en als antwoord. Het is normaal voor deze motor (S55). Tot een van de mede M club leden mijn auto hoorde en zei dat het exact klinkt als zijn motor, die nu al voor de 2e keer bij de dealer staat daarvoor. BMW vervangt bij hem zelfs de complete motor+turbo's onder garantie.. Maar gelukkig is de oplossing 9 van de 10x enkel de bouten vervangen en juist aandraaien.

Kennelijk is er een productiefout waarbij de bouten die de uitlaat nokkenas vasthouden af fabriek niet op het juiste moment zijn aangedraaid en dus los komen, hierdoor gaat de nokkenas ratelen. Bij BMW is hier zelfs al een PUMA (64203791-02) case voor en als je daarop zoekt staan de fora vol met deze problemen, allemaal zelfde oorzaak, de bouten van de uitlaatnokkenas.

Andere zeiden ook dat je specifiek de dealer naar dit probleem moet verwijzen omdat ze anders zeggen "het hoort zo bij deze motor". Enorm balen want mijn premium garantie is net enkele maanden verlopen. Ik heb helaas ook geen bewijs waarbij ik de dealer vraag hiernaar te kijken omdat het mondeling is gegaan.. Dus nu maar hopen op coulance als er echt wat aan de hand is.

Ben benieuwd naar jullie mening, eerste filmpje is een auto waarbij het probleem door de dealer vast is gesteld, 2e filmpje is mijn auto. Het gaat om de langzamere metaal achtige tik die je vooral hoort als je bij het wiel gaat luisteren omdat je dan de injectoren amper meer hoort.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf

Eerst de opties die ontbreken op de G21 in mijn optiek, Geen HUD, dode hoeksensors, 360° camera's.

De weglegging (lees demping) is zachter tegenover mijn F31, vind de F31 stijver en prettiger op de weg liggen als de G21 (heb al een paar keer gehad dat de auto zat na te golven als een boot). Het interieur, met name het dashboard vind ik echt een flinke stap achteruit. Het lange scherm is omslachtig, druk, tientallen apps (50 stuks?), het instrumentencluster is klein, druk (ontzettend veel info, kleuren, animaties, onlogisch (het zal vast wennen maar leest in mijn optiek niet prettig). Nummers (liedjes) switches via het stuur gaat traag, knoppen in midden console voelen minder prettig, die rondom je idrive knop is één grote drukplaat. Het glanzende carbon fiber delen op het midden console en je dashboard met bepaalde licht invallen schijnen in je gezicht. Het gebrek aan knoppen voor ventilatie zijn echt drama, zodra ik iets met ventilatie of A/C wil aanpassen moet ik in het menu spelen. Waar zijn de sneltoetsen?? Die mis ik ontzettend! :/

Op papier is de 330e even snel of zelf iets sneller dan een 330i maar de beleving is minder indien je al in beweging bent, van stilstand voelt wel een stuk sneller tot 40 a 50km/u. je hebt geen pook meer die je in stand M/S kan zetten waarbij de F31 versnellingen veel rauwer en sportiever aanvoelen. Mijn gevoel zegt ook dat je hoger zit in een G21 vergeleken met een F31. Het is ook gewoon een zwaar en loch ding, hij weegt 1900+ kg rijklaar oid :X

Voor mij is wel duidelijk, ik hoef voorlopig geen overstap te maken naar een G21 LCI (los van het feit dat ik de F31 designtaal strakker en mooier vind), zou een pre-LCI voor mijn gevoel beter bij mij passen. Helaas zijn alle merken deze kant aan het op gaan. De 5 serie bij dealer ook in mogen zitten, die vind ik zelf nog slechter qua interier dan deze auto.

Naast deze leenauto staat voor de scherpe oog een pre-LCI 330e uit 2020, full option, heb er al een mee mogen rijden, prachtig interieur :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
G30 LCI is i.m.o. peak modern Bimma. Solide motoren (B48, B58), alle moderne dingen die je nodig hebt qua (veiligheids-)techniek, infotainment en connectivity, maar wel met échte knoppen en met een "klassiek" (digitaal) instrumentenpaneel, i.p.v. zo een flatscreen TV op je dash en priegelen met een touchscreen.
Daarna is het bergafwaarts gegaan.
Daarnaast is de G30 ook nog mooier dan zijn opvolger....gewoon een klassiek BMW profiel en niet zo'n debiele aflopende Saab kofferbak.OK, de koplampen zijn misschien een beetje Golf, maar verder gewoon 👍🏾.
Zie mezelf wel zoiets kopen na mijn F30, en dan rijden tot het einde der tijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De weglegging (lees demping) is zachter tegenover mijn F31, vind de F31 stijver en prettiger op de weg liggen als de G21
Is misschien helemaal niet zo slecht daar op het KLM-terrein ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Ben het wel eens. Kom van een F31 320i en nu een G21 320e. Wegligging en besturing vind ik een stuk beter, beleving is echt minder. Het adaptieve onderstel op mijn G21 is echt top.
Benzinemotor hoor je nauwelijks nog wat ik wel mis. Interieur van mijn Pre-LCI is op een aantal plekken mooier, maar deurpanelen vind ik veel minder mooi qua afwerking.
Hoge zit viel mij ook al op en vind ik jammer, stoelen vind ik ook veel minder fijn maar dat is persoonlijk . Verder wel heel tevreden.
5-serie G31 vind ik prachtig maar is me echt te lomp. Zelf hou ik het aanbod van X3 G01 in de gaten. Ik wil toch gewoon weer een ouderwetse benzinemotor hoe fijn de 320e ook rijdt. Ik wil altijd een motor horen en ik wil meer controle over de aandrijflijn.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
De wagen is net weer thuis afgeleverd. Hele bumper gespoten, nieuwe roosters met mistlampen (zelf origineel aangeleverd)... spot on.

Dat hebben ze héél netjes gedaan bij Ekris Veenendaal. Leuk om te horen dat dit oude gebakje tussen al dat nieuwe geweld positief opgevallen is. Schijnbaar hebben we iets goeds gedaan met het onderstel, want de auto rijdt lekker direct volgens de enthousiaste medewerker die de auto vanavond thuisbracht. Je ziet ze steeds minder en ja... dat merk je ook aan de onderdelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHBFuwacRlyw4-7xSkTOrEvU0ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41jug1m1lIO5eelxy2yqxaAJ.jpg?f=fotoalbum_large

Dare to be different oOo

PS Nadeel... ik moet eerder bezig met het polijsten van de rest van de lak want dat valt nu op O-)

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 09-05-2025 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:53
Civic09 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:44:
[...]
5-serie G31 vind ik prachtig maar is me echt te lomp.
[...]
Nee joh, echt een fantastische auto! Gooien en smijten kan prrrrima! Achterwielbesturing maakt hem stukken kleiner.
M-adaptief onderstel professional, Sport plus aan en gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
DaFreakhead schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:27:
[...]

Nee joh, echt een fantastische auto! Gooien en smijten kan prrrrima! Achterwielbesturing maakt hem stukken kleiner.
M-adaptief onderstel professional, Sport plus aan en gaan :)
Voelt nog steeds als een boot aan hoor. Ik heb de mijne (met alle door jou genoemde opties) na een half jaar ingeruild voor een G21, geen spijt van gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Spollie op 08-05-2025 22:39 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Na de verkoop van de E91 afgelopen najaar toch maar weer iets erbij gekocht naast het i3'tje. Het is een vroege E61 525i uit 2004 met de robuuste M54 motor in Titangrau Metallic met een heleboel leuke opties zoals comfort memory seats in Kastanienbraun dakota leder, zwarte hemel, sportonderstel, etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JS4igjhK94IMATPneR_nauqwQx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOzPHmzv5bPl6Ep8Mp5PoJzY.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige week nieuw schokbrekers + toplagers erop gezet (achteraf gezien toch een klusje wat ik liever niet zelf meer doe) wat hoognodig was want de originele uit 2004 zaten er nog op :X Over de komende tijd wil ik ook de rest van de ophanging aanpakken met alle draagarmen, schokbrekers achter, etc zodat hij weer mooi strak rijdt. Verder blij mee! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:20
CreativeS schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:46:
De wagen is net weer thuis afgeleverd. Hele bumper gespoten, nieuwe roosters met mistlampen (zelf origineel aangeleverd)... spot on.

Dat hebben ze héél netjes gedaan bij Ekris Veenendaal. Leuk om te horen dat dit oude gebakje tussen al dat nieuwe geweld positief opgevallen is. Schijnbaar hebben we iets goeds gedaan met het onderstel, want de auto rijdt lekker direct volgens de enthousiaste medewerker die de auto vanavond thuis bracht. Je ziet ze steeds minder en ja... dat merk je ook aan de onderdelen.

[Afbeelding]

Dare to be different oOo

PS Nadeel... ik moet eerder bezig met het polijsten van de rest van de lak want dat valt nu op O-)
Mis m'n 325ti wel, was een leuk bommetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SgtPoen schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:28:
Mis m'n 325ti wel, was een leuk bommetje.
Deze heeft maar 143pk, maar met het korte stuurhuis en het Bilstein B12 Sportline onderstel is het een echt gooi- en smijtwagentje. Het verschil wordt in de bochten gemaakt :)

We hebben overigens niet doorgezocht naar een 325ti, want we waren - toen - in de veronderstelling dat het wel eens te duur zou kunnen gaan worden om een tweede 6-in-lijn te nemen. Hadden we maar doorgezocht... aan de andere kant hadden we dan misschien weer niet eentje die zo vol zit. Misschien komen we nog eens eentje tegen in Duitsland. Zetten we alles over... vind ik tegenwoordig geen probleem meer oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
CreativeS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:45:
Maar goed, de site is inderdaad https://bmwrecallsteeringwheel.expertinquiry.com/

Er staat duidelijke tekst in de FAQ. Landen die vermeld staan op de uitzonderingslijst kunnen hun eigen 'checker' gebruiken waar dan ook naartoe gelinkt wordt. Nederlanders moeten deze 'checker' gebruiken. Ik heb overigens zelf ook geen brief ontvangen. Voor de vorige terugroepactie heb ik wel een brief ontvangen.

Resultaat zal nu wel bij mijn VIN vermeld worden in het Aftersales Online Systeem waar alle BMW dealers bij kunnen.

Dit heb ik nu doorgestuurd naar Ekris via het portaal.
Nou, weer een aantal dagen verder. Ekris wilde echt niets doen omdat ik geen FXX M stuur heb. Andere dealer gebeld en die wilde wél meewerken (na wat heen en weer overleg), maar... hij kon de terugroepactie nergens op factureren omdat ik op VIN geen M stuur heb. Er werd mij geadviseerd om contact met de klantenservice van BMW Nederland op te nemen, zodat zij eventueel iets uit konden zetten zodat mijn bestuurdersairbag vervangen kan worden. Echt - onverwacht - top van de dealer hier om de hoek. Ik heb een heel epistel met een komische noot naar BMW Nederland gestuurd en nu kan het 5 werkdagen duren voordat ik eventueel een reactie krijg.

Vanmiddag om 15.30u een bericht in het klantenportaal van Ekris dat mijn bestuurdersairbag wel degelijk vervangen dient te worden en ze hebben direct een afspraak ingepland. Wel een paar weken wachten, maar gelukkig erkennen ze het nu toch wel.

The story continues!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Dan had ik hem niet door Ekris laten vervangen. Maar aan de meewerkende dealer gegund.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Morpheusk schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:29:
Dan had ik hem niet door Ekris laten vervangen. Maar aan de meewerkende dealer gegund.
Snap ik en dat zou mijn gevoel ook zeggen, maar zij (dealer hier) hebben mij richting BMW NL gestuurd en ik heb in beginsel contact opgenomen met Ekris. Zij (Ekris) geven nu aan dat er wat verwarring is ontstaan. Het zou mij niets verbazen dat Ekris vandaag een belletje heeft gehad. Go with the flow, karmapunten zijn er al genoeg gescoord.
CreativeS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:32:
Zelf ben ik alweer dagen bezig met DHL Duitsland om een pakketje te traceren met de originele SSG-flippers. Pakket is ingeleverd bij een Duits Postfilial (ja, met bewijs) en blijft daar volgens de Sendungsverfolgung al ruim een week liggen. Als die flippers nou breed beschikbaar waren, dan zocht ik wel verder en maken ze mij maar de waarde van het pakketje over, maar nu wil ik deze flippers toch wel graag hebben. Echt, alles wat maar fout kan gaan...
In ander nieuws... inmiddels al een formulier van DHL opgestuurd gekregen met de vraag of ik de zending in de tussentijd wel òf niet heb ontvangen. Nee dus. Dat zal dus wel een uitbetaling van het aankoopbedrag worden. Balen. Weer verder zoeken.

[ Voor 48% gewijzigd door CreativeS op 10-05-2025 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:57
Greetoz schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:12:
Hier een afspraak met de dealer gepland. De motor van mijn M3 tikt best wel, daar staat hij sowieso wel om bekend, lawaaierige injectoren, enkel had ik toch mijn twijfels, aangegeven tijdens de premium garantie en als antwoord. Het is normaal voor deze motor (S55). Tot een van de mede M club leden mijn auto hoorde en zei dat het exact klinkt als zijn motor, die nu al voor de 2e keer bij de dealer staat daarvoor. BMW vervangt bij hem zelfs de complete motor+turbo's onder garantie.. Maar gelukkig is de oplossing 9 van de 10x enkel de bouten vervangen en juist aandraaien.

Kennelijk is er een productiefout waarbij de bouten die de uitlaat nokkenas vasthouden af fabriek niet op het juiste moment zijn aangedraaid en dus los komen, hierdoor gaat de nokkenas ratelen. Bij BMW is hier zelfs al een PUMA (64203791-02) case voor en als je daarop zoekt staan de fora vol met deze problemen, allemaal zelfde oorzaak, de bouten van de uitlaatnokkenas.

Andere zeiden ook dat je specifiek de dealer naar dit probleem moet verwijzen omdat ze anders zeggen "het hoort zo bij deze motor". Enorm balen want mijn premium garantie is net enkele maanden verlopen. Ik heb helaas ook geen bewijs waarbij ik de dealer vraag hiernaar te kijken omdat het mondeling is gegaan.. Dus nu maar hopen op coulance als er echt wat aan de hand is.

Ben benieuwd naar jullie mening, eerste filmpje is een auto waarbij het probleem door de dealer vast is gesteld, 2e filmpje is mijn auto. Het gaat om de langzamere metaal achtige tik die je vooral hoort als je bij het wiel gaat luisteren omdat je dan de injectoren amper meer hoort.

[YouTube: 8 May 2025]

[YouTube: 8 May 2025]
Zou toch langs the engineers garage gaan. Die mannen hebben zoveel meer kennis dan de dealer. Garantie kunnen ze ook gewoon overnemen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Dit weekend aan de slag gegaan met deel 1 van kleine interieur upgrades:
  • 12V stekker achterop midden console -> Naar 2x USB-C
  • Kophouder zonder klemmen -> LCI kophouder met F01 12V-contact met sfeerverlichting en extra USB-A aangesloten op nog ongebruikte poort op de HU.
  • Retrofit van sfeerverlichting in de deurvakken, die in de 2016 modellen van F48 wel zaten maar in latere producties eruit is gehaald. Deur 1/4
  • Tweeter op een eigen kanaal voor de 10DSP. Deur 1/4.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWIQKPGORYZYkS47rTWwLcVZbNM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2u6Snr5wvb7jOPNkPxnL2kAe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0VxxzJFeKFO5lGLwwl4zeemwag=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69Ns5OUbwoYofQiSBostXeZ1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOANBD8-qM9ZLnbT3WwiWNO7S4w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzrzXjEjUuCMEY5nI87kf5yW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVhgrN9JwSnFBjFyVbSYCMo5Jkw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8jq67pDTJjWjpKDFmaZ00TQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:33
Meer mensen last van een niet werkende navigatie vanochtend?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:41

Detmer

Professioneel prutser

Ik geloof dat het wel tijd was voor de grote beurt :o :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usHL3Lf3DRtye7-VZ_pXIR0OzPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h562GHsDiQyxrF22yMKkeWoG.jpg?f=fotoalbum_large

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:52
Een G21 is volgens BMW toch echt een stuk stijver dan een F31. Maar dat gewicht van een PHEV deint nogal na vergeleken met een gewone benzineversie, misschien geeft dat de impressie van minder stijf te zijn.

Mijn G21 320e bevalt goed, volgend jaar loopt de lease alweer af. Ik wil eigenlijk geen 3 serie meer vanwege opgroeiende pubers die beginnen te klagen over de beenruimte, en omdat ik er al een paar gereden heb. Maar het luxeprobleem is 'wat dan'. De nieuwe 530e is en een stuk duurder en niet echt veel ruimer volgens mij. Een X model wil ik eigenlijk niet, de X5 vind ik ook te duur worden in de bijtelling en de nieuwe X3 niet mooi, X1 spreekt me niet aan. Misschien privé een mooie G31 gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

twodigits schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:09:

Mijn G21 320e bevalt goed, volgend jaar loopt de lease alweer af. Ik wil eigenlijk geen 3 serie meer vanwege opgroeiende pubers die beginnen te klagen over de beenruimte, en omdat ik er al een paar gereden heb. Maar het luxeprobleem is 'wat dan'. De nieuwe 530e is en een stuk duu
Pubers worden ook veel te lang tegenwoordig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:45
Wacht nu al anderhalve maand op een nieuwe stuur.
Mijn 12 hour mark staat scheef, had mijn stuur laten vervangen omdat mn stuurverwarming het linksonder niet deed.

Maar toen ik weg reed merkte ik al op dat ik non stop moest corrigeren, gewoon een automatisme om die 12 hour mark in het midden te krijgen.
Blijkbaar heeft de dealer nu al 3 stuurtjes binnen gekregen waar dit het geval was. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUDncwHv3q_WsLdArgoMmMYrhe8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xeOR0V1AMEzt5le3fVyjeoyG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:50
syntesia schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:45:
Mijn 12 hour mark staat scheef, had mijn stuur laten vervangen omdat mn stuurverwarming het linksonder niet deed.

Maar toen ik weg reed merkte ik al op dat ik non stop moest corrigeren, gewoon een automatisme om die 12 hour mark in het midden te krijgen.
Blijkbaar heeft de dealer nu al 3 stuurtjes binnen gekregen waar dit het geval was. [Afbeelding]
Dure hobby. Nu weet ik dat kostprijs iets anders is dan verkoopprijs. Maar die dingen zijn los niet te betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:58
Eerder vandaag tot de ontdekking gekomen dat er een barst in mijn voorruit zit van mijn 330e, is het nodig om deze door de BMW garage te laten vervangen om zodoende een originele incl de juiste transparantie te hebben of kan dat ook bij een ieder ander ruitherstel bedrijf?

Baal wel ervan dat Interpolis sinds begin dit jaar voor nieuwe verzekeringen wel eigen risico rekent bij ruitvervanging.. de auto staat nog geen 3 maanden op naam helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auke 325ci
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:53
Zeker bij BMW dealer doen, heb je gegarandeerd originele ruit en kunnen ze eventuele raam modules ook netjes programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3

Blijkbaar heeft de dealer nu al 3 stuurtjes binnen gekregen waar dit het geval was. [Afbeelding]
Als je de stiksels telt zie je ook dat die uit het midden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Daarom wil ik ook absoluut geen 12-uur markering. Door de erg directe uitlijning (met M3-draagarmen) heb ik sowieso al dat bij een aflopend wegdek al marginaal moet tegensturen. Dan staat die markering ook niet in het midden... oh nee, dat zou een hel worden met mijn OCD en perfectionisme.

De gedachte alleen al.
la_fusion schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:34:
Eerder vandaag tot de ontdekking gekomen dat er een barst in mijn voorruit zit van mijn 330e, is het nodig om deze door de BMW garage te laten vervangen om zodoende een originele incl de juiste transparantie te hebben of kan dat ook bij een ieder ander ruitherstel bedrijf?

Baal wel ervan dat Interpolis sinds begin dit jaar voor nieuwe verzekeringen wel eigen risico rekent bij ruitvervanging.. de auto staat nog geen 3 maanden op naam helaas.
Bij de dealer weet je zeker dat je een correct ruit krijgt dat wel 100% aan de eisen voldoet zonder te hoeven 'smeken' dat je alsjeblieft een origineel ruit wil hebben.
Auke 325ci schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:37:
Zeker bij BMW dealer doen, heb je gegarandeerd originele ruit en kunnen ze eventuele raam modules ook netjes programmeren.
Maar dat is helaas geen garantie dat je originele ruit er ook goed inzit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGHThWrZoEQbgRnr2bL9iXn8dx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLKJSBMdwDIjby0YA9QnFYGy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1bvbiLLRv7tnvyUEwMCRthn1Q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9z5OFp3rlJZNWRdDFbFFEWxs.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast kon je zo langs de a-stijl van buiten naar binnen kijken... let op: in de a-stijl. Aan de andere kant had ik een ruime centimeter dot-matrix teveel. Ruit zat er scheef in. Ruitenwisser bestuurderskant was verkeerd afgesteld, veel te laag. Dat is toch geen porum dat ik met een blad uit NewTIS terugmoet om te zeggen hoe die ruitenwisser afgesteld moet worden?

Toen ik de motorkap open deed kreeg ik helemaal een hartverzakking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/besnDP0QGNtZcMhKxXosCt-s8KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4ufaXtPx3ZuaivdAmB1OhtD.jpg?f=fotoalbum_large

De rubberen bevestiging (waar de onderste afdekplaat van het microfilterhuis aan afwatering 'vastzit') was ook afgescheurd. Nieuwe afwateringskanalen liggen in de garage. Die vervang ik als de hele voorkop eraf is.

Daarom kom ik dus ook liever niet meer bij die dealer hier om de hoek en rij ik wel 40km verder.

Maar... wel een origineel ruit :)

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 12-05-2025 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
CreativeS schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:23:
[...]

Daarom wil ik ook absoluut geen 12-uur markering. Door de erg directe uitlijning (met M3-draagarmen) heb ik sowieso al dat bij een aflopend wegdek al marginaal moet tegensturen. Dan staat die markering ook niet in het midden... oh nee, dat zou een hel worden met mijn OCD en perfectionisme.

De gedachte alleen al.

[...]

Bij de dealer weet je zeker dat je een correct ruit krijgt dat wel 100% aan de eisen voldoet zonder te hoeven 'smeken' dat je alsjeblieft een origineel ruit wil hebben.

[...]

Maar dat is helaas geen garantie dat je originele ruit er ook goed inzit :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast kon je zo langs de a-stijl van buiten naar binnen kijken... let op: in de a-stijl. Aan de andere kant had ik een ruime centimeter dot-matrix teveel. Ruit zat er scheef in. Ruitenwisser bestuurderskant was verkeerd afgesteld, veel te laag. Dat is toch geen porum dat ik met een blad uit NewTIS terugmoet om te zeggen hoe die ruitenwisser afgesteld moet worden?

Toen ik de motorkap open deed kreeg ik helemaal een hartverzakking:

[Afbeelding]

De rubberen bevestiging (waar de onderste afdekplaat van het microfilterhuis aan afwatering 'vastzit') was ook afgescheurd. Nieuwe afwateringskanalen liggen in de garage. Die vervang ik als de hele voorkop eraf is.

Daarom kom ik dus ook liever niet meer bij die dealer hier om de hoek en rij ik wel 40km verder.

Maar... wel een origineel ruit :)
Pfff wel benieuwd naar die dealer dan :F
Volgens mij laten (sommige) dealers ook gewoon iemand van bijv. Carglass komen om de ruit te plaatsen

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Morpheusk schreef op maandag 12 mei 2025 @ 18:28:
Pfff wel benieuwd naar die dealer dan :F
Volgens mij laten (sommige) dealers ook gewoon iemand van bijv. Carglass komen om de ruit te plaatsen
Dit was gewoon een BMW-monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

twodigits schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:09:
Een G21 is volgens BMW toch echt een stuk stijver dan een F31. Maar dat gewicht van een PHEV deint nogal na vergeleken met een gewone benzineversie, misschien geeft dat de impressie van minder stijf te zijn.

Mijn G21 320e bevalt goed, volgend jaar loopt de lease alweer af. Ik wil eigenlijk geen 3 serie meer vanwege opgroeiende pubers die beginnen te klagen over de beenruimte, en omdat ik er al een paar gereden heb. Maar het luxeprobleem is 'wat dan'. De nieuwe 530e is en een stuk duurder en niet echt veel ruimer volgens mij. Een X model wil ik eigenlijk niet, de X5 vind ik ook te duur worden in de bijtelling en de nieuwe X3 niet mooi, X1 spreekt me niet aan. Misschien privé een mooie G31 gaan zoeken...
Mijn kids zijn nog geen pubers maar ze zullen het met mijn 530e ook moeilijk gaan krijgen doordat ik altijd helemaal naar achter zit met 1.93.
Pagina: 1 ... 354 355 Laatste