Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 347 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:09
OosterF schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:48:
Ik rij een Mini Clubman met de B48 BMW motor met 192pk (automaat). Sinds enkele dagen loopt de auto plotseling heel onregelmatig stationair. De hele auto schudt bij stationair. Zodra ik gas geef loopt de auto weer mooi en heeft normaal vermogen. Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?
Zou een vacuumlek kunnen zijn. Beste is om even de auto uit te lezen met een OBD dongle en Bimmerlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:05
Puf schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:21:
[...]

True, maar ik heb nog nooit een Bimmer met de uitlaten alleen links rechts gezien.
Alleen links heb je wel (enkel of dubbel), rechts zou ik niet weten eigenlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Het Fantoom op 08-03-2025 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Het Fantoom schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:34:
[...]

Alleen links heb je wel (enkel of dubbel), rechts zou ik niet weten eigenlijk.
Ja, klopt, was een foutje, vandaar de correctie. Bij BMW is het alleen links óf symmetrisch. De eerste met de uitlaat alleen rechts moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puf
Op dagen als deze wenste ik dat ik all season banden met goede wintereigenschappen op mijn wintervelgen had gelegd i.p.v. winterbanden.

[ Voor 14% gewijzigd door Puf op 09-03-2025 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:05
Puf schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:49:
Op dagen als deze wenste ik dat ik all season banden met goede wintereigenschappen op mijn wintervelgen had gelegd i.p.v. winterbanden.
Ga ik ook doen als huidige winterbanden op zijn. Zeker als je geen wintersporter bent rijd je denk ik 75% van de tijd buiten de scope van winterbanden.

Merk wel dat RFTs keihard zijn nadat ik paar maanden op normale winterbanden heb gereden. Mensen met zelfde overweging definitief de RFTs vaarwel gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:34
Is bij meer mensen de verzekering zo extreem gestegen? Die van mij is van €875 naar €1310 gegaan. Beetje overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:11

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Rookert25 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 14:21:
[...]

Ga ik ook doen als huidige winterbanden op zijn. Zeker als je geen wintersporter bent rijd je denk ik 75% van de tijd buiten de scope van winterbanden.

Merk wel dat RFTs keihard zijn nadat ik paar maanden op normale winterbanden heb gereden. Mensen met zelfde overweging definitief de RFTs vaarwel gezegd?
Winterbanden zijn sowieso zachter. Zelfs met zelfde grootte velgen merk ik groot verschil tussen winter en zomerbanden. Winterbanden zijn allemaal even zompig.

En als je dan dus van echte winterbanden naar RFT zomerbanden wiselt dan merk je dat heel goed ja.
Zelf nu nog setje RFT zomerbanden maar zodra die op zijn gaat er non-RFT onder.
RFT is echt kneiterhard :p

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Puf schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:54:
Ja, klopt, was een foutje, vandaar de correctie. Bij BMW is het alleen links óf symmetrisch. De eerste met de uitlaat alleen rechts moet ik nog tegenkomen.
Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/amv-prod-cad-assets/wp-content/uploads/2016/08/10-BMW-2002ti.jpg

Bij deze :+

Eigenlijk de demper in het midden en de uitlaat rechts, maar ach.

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 09-03-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
TheBrut3 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:19:
Is bij meer mensen de verzekering zo extreem gestegen? Die van mij is van €875 naar €1310 gegaan. Beetje overdreven.
Nog niks van gemerkt... So far.
Dat is wel een hele flinke stijging.
Misschien zijn er wat OBD-hobbyisten wezen "shoppen" of zijn er met de jaarwisseling wat extra vreugdevuurtjes op wielen geweest binnen je postcodegebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
CreativeS schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:37:
[...]

[Afbeelding]

Bij deze :+

Eigenlijk de demper in het midden en de uitlaat rechts, maar ach.
Nice find! Op moderne BMW's (laatste ~50 jaar) nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:38
Wat verzeker je en bij wie? Schadelast op hybride en elektrisch is flink gestegen en verzekeraars hebben nu de aantallen om het beter in te kunnen schatten. En adres speelt ook een flinke rol inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Marc Rademaker schreef op zondag 9 maart 2025 @ 16:29:
Wat verzeker je en bij wie? Schadelast op hybride en elektrisch is flink gestegen en verzekeraars hebben nu de aantallen om het beter in te kunnen schatten. En adres speelt ook een flinke rol inderdaad.
M140i bij Unive. Ik snap dat dingen duurder worden en F## vaker worden leeggehaald, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Puf schreef op zondag 9 maart 2025 @ 16:16:
[...]

Nice find! Op moderne BMW's (laatste ~50 jaar) nog nooit gezien.
Tja, wat is dan een moderne BMW. Een E3 of E23 waarschijnlijk niet.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bd/Bmw_2500_h_sst.jpg/800px-Bmw_2500_h_sst.jpg
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1e/1986_BMW_732i.jpg/800px-1986_BMW_732i.jpg

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Maasluip schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Tja, wat is dan een moderne BMW. Een E3 of E23 waarschijnlijk niet.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Modern" is natuurlijk een relatief begrip, maar ik zou ze niet zo noemen, nee... :)
Ik dacht dat de uitlaat links een "Historisch korrektes Thema" was op BMW's; iets met "Freude am Fahren" of "Fahrerlebnis" of zo dat je als bestuurder de motor beter hoort. Blijkt dus niet het geval te zijn. I stand corrected.
De afgelopen decennia zijn ze overigens wel ganz konsequent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:38
Telt deze? :D Want deze schoot mij direct te binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMDJRcSYyN8JGBKPXjsw05PEBsg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/p39wLUJ2eV8ccmXRjSZCesUg.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puf
Speedgeek schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:21:
Telt deze? :D Want deze schoot mij direct te binnen.

[Afbeelding]
Nein!! Dat is geen uitlaat. Dat is een open downpipe. (8>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
TheBrut3 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 16:37:
[...]

M140i bij Unive. Ik snap dat dingen duurder worden en F## vaker worden leeggehaald, maar toch.
Volgens mijn zijn er al 100 BMWs dit jaar voor 10-15k leeggeroofd uit die klasse. Met 70-90 euro per maand per auto voor all risk wordt de rekensom voor de verzekeraar denk ik niet meer zo aantrekkelijk.

Ben benieuwd wat je krijgt als premie als je een G-type M135i zou verzekeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rookert25 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:05:
Ben benieuwd wat je krijgt als premie als je een G-type M135 zou verzekeren?
Fixed that for you... nieuwe tijden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Puf schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:54:
Nein!! Dat is geen uitlaat. Dat is een open downpipe. (8>
Daar zullen ze tegenwoordig toch ook wel wat cells in hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mr Pingu schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:28:
[...]

Winterbanden zijn sowieso zachter. Zelfs met zelfde grootte velgen merk ik groot verschil tussen winter en zomerbanden. Winterbanden zijn allemaal even zompig.

En als je dan dus van echte winterbanden naar RFT zomerbanden wiselt dan merk je dat heel goed ja.
Zelf nu nog setje RFT zomerbanden maar zodra die op zijn gaat er non-RFT onder.
RFT is echt kneiterhard :p
Afgelopen weekend gewisseld van mijn 19” winterbanden naar 21” zomerbanden en ben positief verbaasd over het comfort. Had de 21” set nog niet gebruikt, auto op de winterbanden laten uitleveren.
Feit dat het geen rft banden zijn doet wonderen, niets van het stoekige wat ik kende van de rft’s onder mijn oude G21.
Feit dat je met een lekke band de pineut bent is natuurlijk wel vervelend.

Wat mij overigens opviel, op de zomerbanden (Continental EcoContact 6, had niet mijn voorkeur gehad) zit maar zo'n 6mm loopvlalk op. Best weinig voor mijn gevoel!

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 10-03-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 12:24
Puf schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:49:
Dit jaar voor het eerst all season banden op de winterset liggen (met sneeuwvlokje erop voor de wintersport). Bevalt me erg goed moet ik zeggen. Minder rolgeluid (zeker bij lage snelheden) en betere grip. En ja kijkende naar heel onze winter dan het feit dat ik in Oostenrijk ook -2 - 10 graden had en geen vlokje sneeuw was het dit jaar de beste keuze.

Maar goed, dit zijn dan ook de "ideale omstandigheden voor all season banden". Heb ze nog niet op sneeuw kunnen testen dus daar kan ik nog geen oordeel over vellen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
MrFl0ppY schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:58:
[...]

Dit jaar voor het eerst all season banden op de winterset liggen (met sneeuwvlokje erop voor de wintersport). Bevalt me erg goed moet ik zeggen. Minder rolgeluid (zeker bij lage snelheden) en betere grip. En ja kijkende naar heel onze winter dan het feit dat ik in Oostenrijk ook -2 - 10 graden had en geen vlokje sneeuw was het dit jaar de beste keuze.

Maar goed, dit zijn dan ook de "ideale omstandigheden voor all season banden". Heb ze nog niet op sneeuw kunnen testen dus daar kan ik nog geen oordeel over vellen.
Als je de ANWB Bandentest mag geloven dan doen sommige winterbanden het gewoon goed op sneeuw, zoals o.a. de GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 en de Michelin Crossclimate 2. Tegenwoordig hebben ze ook allemaal een 3PMSF symbooltje.
Als het echt tricky wordt kun je nog altijd sneeuwkettingen erop leggen.
Ik heb ook al besloten dat mijn winterset all seasons banden krijgt als de winterbanden op zijn (tenzij de klimaatverandering opeens omslaat en we onverwacht een nieuwe ijstijd in gaan🥶). In de zomer gaat er natuurlijk niks boven sportieve zomerbanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na bijna 3 maanden experimenteren met brandstof ben ik er wel uit, een beetje. Ik heb in de F07 een N55B30A liggen.
  • Euro 98 (zonder ethanol): 1 op 9.5 gemiddeld
  • Euro 95 (met ethanol): 1 op 8,4 gemiddeld
De auto rijdt aanmerkelijk beter op de Euro 98. Zoveel beter dan zelfs mijn vrouw, die er echt niets mee heeft, het verschil duidelijk voelt. En hoort.

Nu heb ik wel het probleem dat de ethanolloze E98 niet bij onze pomp is. Ook is er een 21 cent prijsverschil. Ik heb eigenlijk geen zin meer om om te gaan rijden. Dus mijn idee is nu gewoon E95 te tanken bij ons en de E98 als ik er toevallig langs rijd.

Heeft het nog zin als je de 2 mixed? Of kan je dan net zo goed gewoon de 95 tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:59

Eagle Creek

Breathing security

PWM schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:24:
De auto rijdt aanmerkelijk beter op de Euro 98. Zoveel beter dan zelfs mijn vrouw, die er echt niets mee heeft, het verschil duidelijk voelt. En hoort.
Ik heb eigenlijk geen zin meer om om te gaan rijden. Dus mijn idee is nu gewoon E95 te tanken bij ons en de E98 als ik er toevallig langs rijd.
Die snap ik niet :p

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net een contract getekend voor een medewerker voor een X1. 66.000 voor een 25e 8)7

Maar hij kwam tijdens een proefrit langsrijden en na mijn laatste ervaringen viel het mij niets tegen. Het interieur geeft wel echt premium vibes, terwijl ik in de i5 kriebels krijg.

Van de week heeft een vriend zijn Q6 in ontvangst genomen. Dan springen de tranen echt in je broek van de slechte afwerking en het materiaal.

Toch wel een leuke keuze zo, de X1.
Het tankstation ligt echt uit de route :) In 90% van de tijd is de auto een veredelde hockey-taxi van mijn vrouw. Dan moet ik wel heel veel zin hebben om 2x 10 minuten om te rijden om te tanken ;)

[ Voor 40% gewijzigd door PWM op 10-03-2025 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Na bijna 3 maanden experimenteren met brandstof ben ik er wel uit, een beetje. Ik heb in de F07 een N55B30A liggen.
  • Euro 98 (zonder ethanol): 1 op 9.5 gemiddeld
  • Euro 95 (met ethanol): 1 op 8,4 gemiddeld

Nu heb ik wel het probleem dat de ethanolloze E98 niet bij onze pomp is. Ook is er een 21 cent prijsverschil. Ik heb eigenlijk geen zin meer om om te gaan rijden. Dus mijn idee is nu gewoon E95 te tanken bij ons en de E98 als ik er toevallig langs rijd.

Heeft het nog zin als je de 2 mixed? Of kan je dan net zo goed gewoon de 95 tanken.
Dit snap ik ook niet helemaal. Het scheelt ca. 10% in prijs, maar je besparing op brandstof is meer dan 10%. Daarnaast geef je zelf ook aan dat de auto veel lekkerder rijdt op dino-sap, en toch kies je ervoor om bacteriepoep te tanken? In een Bimmer is een stukje omrijden toch een feestje? Freude am Fahren!

[ Voor 3% gewijzigd door Puf op 10-03-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 23:26
PWM schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:30:
Net een contract getekend voor een medewerker voor een X1. 66.000 voor een 25e 8)7

Maar hij kwam tijdens een proefrit langsrijden en na mijn laatste ervaringen viel het mij niets tegen. Het interieur geeft wel echt premium vibes, terwijl ik in de i5 kriebels krijg.

Van de week heeft een vriend zijn Q6 in ontvangst genomen. Dan springen de tranen echt in je broek van de slechte afwerking en het materiaal.

Toch wel een leuke keuze zo, de X1.

[...]

Het tankstation ligt echt uit de route :) In 90% van de tijd is de auto een veredelde hockey-taxi van mijn vrouw. Dan moet ik wel heel veel zin hebben om 2x 10 minuten om te rijden om te tanken ;)
Heeft het tankstation op de route alleen 95? of evt ook 98E5? dan is dat nog een mooie probeersel.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
Das dan E96.5 en dan kom je ongeveer op 1 op 8.9 uit.
Wel nog ff testen 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
roland kroes schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:45:
Das dan E96.5 en dan kom je ongeveer op 1 op 8.9 uit.
Wel nog ff testen 😬
Nou de E5 aanduiding op de pomp betekend niet automatisch dat er ook ethanol in zit en er hoeft ook geen volle 5% in te zitten. Zo staat er bij de Tinq, Tamoil etc pompen ook e5 op maar die mixen het er niet doorheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 09:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

PWM schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:30:

Heb ze daar in de reviews niet zo over gehoord, of heeft dit te maken met uitrusting pakket? Want zonder optioneel passagiers scherm etc zal het er niet fraaier op worden. Q6 en A6 zijn qua elektrisch rijden wel een van de interessantste auto’s als ik die overstap nu zou moeten maken (wat ik niet hoef en dus ook niet gedaan heb).

Rij nu 2 maanden in de 550e en moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben. Auto rijdt 10x beter dan een hogere SUV imo (ik ben of voel me nog te jong daarvoor 😉), comfortabel en fraai sturen. Aandrijflijn is subliem, echt effortless op de Duitseautobaan zonder zo’n knorrende 4 cilinder te horen maar toch een groot deel van de tijd elektrisch rijden in de buurt.
Sneller dan nodig ook, je kunt jezelf in de praktijk afvragen wat een M5 qua performance toevoegt als daily drive.

Voordat ik de auto kocht lang getwijfeld omdat BMW best wat stomme keuzes gemaakt heeft imo, bij een paar blijf ik erbij dat het een achteruitgang is maar praktisch last heb ik er niet van eerlijk gezegd.
3 dingen moeten ze op een LCI gewoon terugbrengen: de 8 "favorieten" fysieke knoppen (al mis ik ze niet erg), mooiere schakelaars voor de raambediening (komt in de maart update) en de achterruit die losstaand te openen is. Dat laatste is vooral met vakanties en de MTB achterop de auto wel praktisch.
Afgelopen weekend stukje in mijn oude G21 gereden, dat is wel een stap terug :D.

X1 (ouders hebben een 25e) is echt een prima auto, schrik alleen iedere keer hoeveel geld ze vragen voor een verhoogde 1 serie. Je betaal er 3 serie prijzen voor, net als dat een X3 5 serie geld kost.
Valt me ook op dat mijn ouders erg veel moeite hadden met het iDrive 8(.5?) systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:44
[...]

Volgens mijn zijn er al 100 BMWs dit jaar voor 10-15k leeggeroofd uit die klasse. Met 70-90 euro per maand per auto voor all risk wordt de rekensom voor de verzekeraar denk ik niet meer zo aantrekkelijk.

Waar baseer je die 100 op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53
Tortelli schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:12:
[...]
3 dingen moeten ze op een LCI gewoon terugbrengen: de 8 "favorieten" fysieke knoppen (al mis ik ze niet erg),
Fysieke knoppen...

Had het de afgelopen dagen ook weer. Wil je met dit lekkere weer de stoelventilatie aan doen, lukt dat bijna niet omdat je die kleine icoontjes op een beetje hobbelig wegdek amper fatsoenlijk kunt raken. Zit je weer veel te lang met dat scherm te pielen.

Op een auto van 137K is dat toch bezopen 8)7.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Greetoz
Hier de allerlaatste hand gelegd op de B&O retrofit in de M3. Originele HK kapjes afgevijld en gespoten en vervolgens met en laser graveermachine nieuw logo erin :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otHVSjVs1q0EW5ET36bI7dbFrdQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yaCj2mTj4rGxVnsfsD1NTxA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbHvsCpXVzBIq13Tpulz7AZuu1Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSUrxRGXHJZjvXfhAKYHtJq6.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:29
@Greetoz Heb je dat lasergraveren laten doen? Ik heb straks ook een hk erop zonder hk erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
WilbertNeems schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:33:
@Greetoz Heb je dat lasergraveren laten doen? Ik heb straks ook een hk erop zonder hk erin.
Mijn broertje heeft een machine daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
[...]
Die bestaat niet, maar ik neem voor het gemak even aan dat je het hebt over de Mini M135i.
Die is €70 in de maand, stuk goedkoper dus.

De berekening is soms sowieso raar. Als ik een M340i/M440i op kenteken doe kom ik op €170 uit, doe ik het handmatig dan is het €80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TheBrut3 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:32:
[...]

Die bestaat niet, maar ik neem voor het gemak even aan dat je het hebt over de Mini M135i.
Die is €70 in de maand, stuk goedkoper dus.

De berekening is soms sowieso raar. Als ik een M340i/M440i op kenteken doe kom ik op €170 uit, doe ik het handmatig dan is het €80.
Ik zou eerder gokken dat de F70 1-serie bedoeld wordt :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
DeBaroN schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:44:
[...]

Waar baseer je die 100 op?
Sleepdienst noemde 25 begin januari in Rijswijk/Den Haag, nieuws noemde er ook zoiets in Voorburg. Ik heb kennissen in Leiden omgeving en Apeldoorn waar ze ook bezig waren. Dan kom je op ongeveer 100. Natuurlijk verspreid over verzekeraars, maar denk dat ze voor postcode wel bij elkaar zetten.
YakuzA schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:10:
[...]

Gewoon de opvolger, het nieuwe model bedoelde ik: https://www.van-poelgeest.nl/bmw/1-serie/m135-xdrive/

De F70 heeft ie nu dacht ik en die F serie auto's worden allemaal leeggeroofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugodv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-10 21:53
92k voor een 1 serie 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:05
Niet eens echte 1 serie met 6pitter en rwd, maar soort van Kia Ceed met 2 liter blok...
Overal is op bezuinigd, motor, interieur afwerking, en dan zo'n prijzen durven vragen...

[ Voor 42% gewijzigd door Het Fantoom op 10-03-2025 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:40
Ik betaal 121 euro pm voor all risk (0 eigen risico), met inzittende verzekering voor een 335i F bij centraal beheer... gaat nergens meer over

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:10:
Maar het is niet vreemd als iemand denkt dat de nieuwe Einser ook gewoon net als de 'nieuwe' Dreier en Fünfer ook gewoon een typecode heeft die begint met G... maar goed, hakketak als je wat fouts zegt @Rookert25 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:38
Brainsz schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:43:
[...]

Ik betaal 121 euro pm voor all risk (0 eigen risico), met inzittende verzekering voor een 335i F bij centraal beheer... gaat nergens meer over
En wat weerhoud je ervan om even Independer te checken? Heb even een m140i en een 335i van autoscout geplukt en op mijn adres kan het voor ~70 euro. Wel met 15 schadevrije jaren. Auto’s met veel vermogen voor ‘jonge testeronbommen’ kosten natuurlijk wat meer in de verzekering 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:51

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Marc Rademaker schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:57:
[...]

En wat weerhoud je ervan om even Independer te checken? Heb even een m140i en een 335i van autoscout geplukt en op mijn adres kan het voor ~70 euro. Wel met 15 schadevrije jaren. Auto’s met veel vermogen voor ‘jonge testeronbommen’ kosten natuurlijk wat meer in de verzekering 😜
Het scheelt ook een hoop tussen de grote steden (randstad) en een dorp die ligt tussen spuug en roggel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Xqlus1ve Er is geen dorp genaamd Spuug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:51

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

No shit sherlock, het is ook een uitspraak _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Maar..eh... dan is Rochel verkeerd geschreven 😬

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:46
Afgelopen weekend even de schrik van mijn leven.

Moest 's avonds even naar mijn schoonouders, draai de oprit op. Geef wat af.
Rijd achteruit de oprit weer af en zie een zwarte streep vanaf de oprit de straat op, een spoor dat precies de lijn volgt die ik achteruit reed.

Eerste reactie was. Dat kan niet mijn auto zijn. Die verbruikt geen drup olie. Thuis niks gemerkt. Dus dan kan er 15km later niet ineens een straal olie uitlopen.
Auto aan de kant gezet. Goed gekeken (het was al flink aan het schemeren)....... Ah, de grijze container lekt een of andere smurrie en was dus even voordat ik er kwam precies via dezelfde route aan de straat gezet :')

En toch, toch thuis op de oprit de auto nog even het oliepeil laten meten. Niets aan de hand :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

roland kroes schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:29:
Maar..eh... dan is Rochel verkeerd geschreven 😬
Ja, want Roggel is gewoon een plaats. Vandaar dacht ik dat het een grappige verwijzing was.

En nee, ik kende die uitdrukking niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
CreativeS schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Maar het is niet vreemd als iemand denkt dat de nieuwe Einser ook gewoon net als de 'nieuwe' Dreier en Fünfer ook gewoon een typecode heeft die begint met G... maar goed, hakketak als je wat fouts zegt @Rookert25 ;)
Lol ok, lijkt Audi wel qua modellenlogica |:(

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 11:07
Inmiddels 3k km erop zitten, wat best snel is gegaan vind ik.
Echt een heerlijke auto als daily. Kinderen passen er prima, kan voldoende dingen kwijt.
Blij dat ik hiervoor gekozen heb en niet de nieuwe M5 ( die vraag krijg ik elke keer.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0vz7rGjAZwGwwchX-2M7ev5PUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsVAC8M3oCFGr8RPp2J4J7iH.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CO14RdNH1rrno4Uxs2IQFC9zx0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SR3hMl4hdKQEogogDGy3XlHm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door syntesia op 11-03-2025 11:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zoskalot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 09:14
Ik vind dat echt de perfecte configuratie qua buitenkant voor een M3, prachtig. Zo zou ik 'm ook bestellen als ik toestemming kreeg thuis. Echter als ik de auto op straat zou moeten parkeren zou ik die aanschaf nooit, maar dan ook echt nooit, overwegen! Ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puf
syntesia schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:32:
Inmiddels 3k km erop zitten, wat best snel is gegaan vind ik.
Echt een heerlijke auto als daily. Kinderen passen er prima, kan voldoende dingen kwijt.
Blij dat ik hiervoor gekozen heb en niet de nieuwe M5 ( die vraag krijg ik elke keer.)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUnPD5Pnn0veqykU610lrePIwbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOXEZiuxyi8gD1L9en4ZnNES.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:50
Bij het inplannen van het onderhoud van mijn BMW 4 serie (G22, prod date: oct 2020) kreeg ik te horen dat er een terugroepactie is om de startmotor te vervangen. Probleem is oververhitting wat kan leiden tot brand. Ik weet dat er vorige jaar eentje is geweest in Amerika met meer dan 100K stuks. Maar dat betrof een recall met het B58 blok en daar zaten een hoop BMW modellen tussen, maar niet de G22. Dit was trouwens softwarematig verholpen

De dealer gaf bij mij aan dat de starter motor echt vervangen wordt. Dus geen softwarematige oplossing.
Ook op de RDW zie ik hem niet terug staan. De terugroepactie is vrij recent in het leven geroepen.

Meer forumleden dit bericht ook al gehad? Want wellicht dat de 3 serie G20 o.a. dan ook gedaan moet worden.

Edit: dit was die van vorig jaar:
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP240271

Edit2: En volgens mij is dit nu van toepassing:

There is actually two recalls. One to update the software, and another to CHECK AND REPLACE STARTER IF NECESSARY. Test plan is run to determine if starter replacement is necessary or not.

Edit3:
Bij BMW kan je zelf ook kijken wat de recall is:

Op dit voertuig staat een technische verbeteringsactie open. Klik hier om uw gegevens achter te laten. De geselecteerde BMW Service Partner zal zo snel mogelijk met u contact opnemen. Actienummer 0012370600.

Dit actienummer komt overeen met https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP240271

Toch apart dat mijn vier serie nu ook gedaan moet worden....

[ Voor 35% gewijzigd door CarJunkyXL op 11-03-2025 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Weet iemand hoe je kunt zien of een BMW G30/G31 iDrive 7 Service Pack 15 of Service Pack 18 heeft? SP 15 staat ook wel bekend als iDrive 7 Lite en SP 18 is de 'full fat' versie welke als het goed is wat functies heeft die nog niet in SP 15 zaten. Bijv. remote update functionaliteit, Android Auto, etc.

De pre-facelift generatie van de G30/G31 heeft iDrive 6, vanaf de gefacelifte LCI in 2020 hadden ze iDrive 7, maar nog niet alles was op tijd af o.i.d. dus kregen de eerste auto's een uitgeklede versie van iDrive 7 mee (SP 15). Vanaf 2021 krijg je dan iDrive 7 SP 18, waar de missende functionaliteit alsnog is toegevoegd, althans dat dacht ik... Op verschillende fora lees ik nu een beetje tegenstrijdige berichten of iDrive 7 SP 18 nou vanaf 2021 of 2022 geleverd is.

Omdat ik momenteel zelf aan het kijken ben voor een G31 en ik als tweaker natuurlijk wel de volledige/laatste versie wil hebben vroeg ik mij dit af. Ook aangezien het niet mogelijk is SP 15 naar SP 18 te updaten voor zover ik weet.

Momenteel kijk ik bijv. naar deze twee auto's, als je naar de iDrive knop kijkt zie je dat de 2021 een glanzend design heeft en de 2023 heeft het meer modernere matte design.

2021:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_fpbWS_F3p5AxDErTeFTSKZY-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOJ8kiSHEiizfTrPl4AJzNR5.jpg?f=fotoalbum_large

2023:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOSOCGCmIX-GDSX80uQPvHdSR8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANrYfUkweD3jNQaAr5di6PMs.jpg?f=fotoalbum_large

Ik en een vriend van mij hebben allebei een Mini Cooper F56 gehad (een iets ouder modeljaar vs. nieuwer) en wij hadden ook verschillende iDrive knoppen en ietwat verschillende iDrive versies, dus misschien is dat een hint, maar not sure... :?

[ Voor 11% gewijzigd door bello2185 op 11-03-2025 14:20 ]

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 09:57

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Een G30/31/32 is ALTIJD SP15a platform.

Half 2019 is iDrive7 erin gekomen zonder de remote software upgrade.

Half 2020 is de LCI uit gekomen met iDrive7 met een groter scherm en ook remote software upgrade.

Qua functies ontloopt het elkaar niet veel (puur op iDrive gericht).

[ Voor 4% gewijzigd door PSYch0landeR op 11-03-2025 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Vraagje voor de retrofitters: waar sourcen jullie de onderdelen? Ik ben op zoek naar vouwende & dimmende buitenspiegels in shadowline trim voor een F30 (en het bedieningspaneeltje natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Puf schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:51:
Vraagje voor de retrofitters: waar sourcen jullie de onderdelen? Ik ben op zoek naar vouwende & dimmende buitenspiegels in shadowline trim voor een F30 (en het bedieningspaneeltje natuurlijk).
Combinatie van dealer, sloop, marktplaats, ebay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Greetoz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:56:
[...]

Thnx, ik meende hier ook een keer een link gezien te hebben naar een Oost-Europese (demontage-)onderdelensite die een heel ruim assortiment had en goede zoekmogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Puf schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:51:
Thnx, ik meende hier ook een keer een link gezien te hebben naar een Oost-Europese (demontage-)onderdelensite die een heel ruim assortiment had en goede zoekmogelijkheden.
Facebook staat vol met mensen die auto's opkopen en in onderdelen verkopen. Zo ben ik ook aan mijn 335i/d-remklauwen, zwarte dakhemel, alcantara interieur, dashboard voor bekerhouders, inklapbare spiegels (mét onverwacht dimmende spiegels), ACC-retrofit, maar ik koop ook veel bij de dealer. Voornamelijk in Duitsland, omdat het daar meestal goedkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

[...]

Dat is denk ik alpincars.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
CreativeS schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:56:
[...]

Facebook staat vol met mensen die auto's opkopen en in onderdelen verkopen. Zo ben ik ook aan mijn 335i/d-remklauwen, zwarte dakhemel, alcantara interieur, dashboard voor bekerhouders, inklapbare spiegels (mét onverwacht dimmende spiegels), ACC-retrofit, maar ik koop ook veel bij de dealer. Voornamelijk in Duitsland, omdat het daar meestal goedkoper is.
Bedankt. Zijn er specifieke groepen die je kunt aanbevelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Puf schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:19:
Bedankt. Zijn er specifieke groepen die je kunt aanbevelen?
Nee, ik kan er geen één adviseren, omdat ik niets met FXX doe, zit ik ook niet in die groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:56:
[...]

+ klein-anzeigen.

Soms best wat koopjes via particulieren in Duitsland te regelen. M’n set adaptieve koplampen daar gehaald voor +- 700 EUR.

Maar meeste komt van (scandinavische) sloopbedrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Die onderdelen die eerst vakkundig in Nederland (of Duitsland en België) uit de auto's worden geleend? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
TheBrut3 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:57:
[...]

Die onderdelen die eerst vakkundig in Nederland (of Duitsland en België) uit de auto's worden geleend? :+
Ik wou het niet zeggen ;w ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
TheBrut3 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:57:
[...]

Zo veel spiegels, bumpers en radiateurs van F3x zie ik hier niet gestolen worden, heb het idee dat ze economisch total loss auto's opkopen van verzekeraars om vervolgens in onderdelen te verkopen.
Overigens schijnen bij nieuwere modellen de spiegels wel vaker gestolen te worden omdat die tegenwoordig vol zitten met camera's, sensoren, radars, lasers, death rays etc.

Die navigatiesystemen e.d. gaan volgens mij in Oost-Europa juist het schadeherstelcircuit in. Die worden dan misschien weer in de zelfde BMW ingebouwd waar ze ooit uit zijn gestolen als die auto hier total loss is verklaard en naar Litouwen of de Balkan is verscheept. Vervolgens gaat Zlobodan de blits maken met die auto, volledig legaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Puf op 11-03-2025 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• syntesia
Zoskalot schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:34:
Ik vind dat echt de perfecte configuratie qua buitenkant voor een M3, prachtig. Zo zou ik 'm ook bestellen als ik toestemming kreeg thuis. Echter als ik de auto op straat zou moeten parkeren zou ik die aanschaf nooit, maar dan ook echt nooit, overwegen! Ieder zijn ding natuurlijk.
Gelukkig heb ik een garage ter beschikking.
Zon scheen er nu mooi op om een plaatje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Puf schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:13:
Die navigatiesystemen e.d. gaan volgens mij in Oost-Europa juist het schadeherstelcircuit in. Die worden dan misschien weer in de zelfde BMW ingebouwd waar ze ooit uit zijn gestolen als die auto hier total loss is verklaard en naar Litouwen of de Balkan is verscheept. Vervolgens gaat Zlobodan de blits maken met die auto, volledig legaal.
Dat zal inderdaad ook gebeuren, uiteindelijk gaan ze vanuit Oost Europa de hele wereld over. Volgens mij heeft AutoWeek een keer een tracker geplaatst en kwam dat systeem uiteindelijk in China terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:03:
Dat zal inderdaad ook gebeuren, uiteindelijk gaan ze vanuit Oost Europa de hele wereld over. Volgens mij heeft AutoWeek een keer een tracker geplaatst en kwam dat systeem uiteindelijk in China terecht.

En het artikel is gratis te downloaden op de site van Autoweek.

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 12-03-2025 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Even een vraagje; wat klein onderhoud voor de iX zit eraan te komen, dus even een offerte bij de dealer aangevraagd. Op zich niets geks, behalve het interieurfilter. De iX beschikt niet over een 'normaal' filter, maar een nanopartikelfiter (voor de geïnteresseerden, onderdeelnummer 64115A30A93) van maar liefst 179,56 euro ex. de btw.

20 seconden Google leverde mij een, voor de iX-geschikt, carbon-filter van Bilstein op van 16 euro. Nog een keer zoeken leverde mij ook een filmpje op over hoe het filter te vervangen. Dat was volgens mij nog nooit zo simpel..

Mis ik iets als ik (half)jaarlijks zo'n filter koop en zelf even vervang of is er een (goede) reden om er een nanofilter van 179,56 euro ex de btw in te zetten? Kon het op andere fora niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Pepppie schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:08:
Even een vraagje; wat klein onderhoud voor de iX zit eraan te komen, dus even een offerte bij de dealer aangevraagd. Op zich niets geks, behalve het interieurfilter. De iX beschikt niet over een 'normaal' filter, maar een nanopartikelfiter (voor de geïnteresseerden, onderdeelnummer 64115A30A93) van maar liefst 179,56 euro ex. de btw.

20 seconden Google leverde mij een, voor de iX-geschikt, carbon-filter van Bilstein op van 16 euro. Nog een keer zoeken leverde mij ook een filmpje op over hoe het filter te vervangen. Dat was volgens mij nog nooit zo simpel..

Mis ik iets als ik (half)jaarlijks zo'n filter koop en zelf even vervang of is er een (goede) reden om er een nanofilter van 179,56 euro ex de btw in te zetten? Kon het op andere fora niet vinden..
Snelle google levert de info op dat de Nano filter basically een HEPA filter is. Dus als je veel last heb van allergieen etc dan zie ik daar wel het voordeel van. Verder weet ik niet wat het met je garantie doet als je hem niet door de dealer laat vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Alleen vergelijk je nu een antibacterieelfilter (BMW) met een koolstoffilter (Febi). Het antibacterieelfilter van Mann is ook al €136,-. Bij Leebmann is het originele filter overigens €145,32. In plaats van Febi zou ik dan toch voor Corteco gaan. Corteco is voor vele modellen de OE fabrikant, maar onder eigen naam wat simpeler.

[ Voor 36% gewijzigd door CreativeS op 12-03-2025 09:21 . Reden: citaat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:19:
Alleen vergelijk je nu een antibacterieelfilter (BMW) met een koolstoffilter (Febi). Het antibacterieelfilter van Mann is ook al €136,-. Bij Leebmann is het originele filter overigens €145,32. In plaats van Febi zou ik dan toch voor Corteco gaan. Corteco is voor vele modelen de OE fabrikant.
Wel leebman op NL zetten he. Ik kom incl verzending en NL BTW (die is meer dan DE) op 167,92 uit. Dat is niet echt de moeite waard over de dealer prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovKE_HQvD13lwC_w7NYOJ09_a6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZQtEB6GgFEffpXHRvlNLSp2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:22:
Wel leebman op NL zetten he. Ik kom incl verzending en NL BTW (die is meer dan DE) op 167,92 uit. Dat is niet echt de moeite waard over de dealer prijs.
Hakketak... vingers kwijt. "Jij hebt een foutje gemaakt..."

Ik was even in de war met @zunrob , die wel een DHL Packstation DE account heeft. Ben zo blij dat je geen guillotine hebt. Maar goed, dan nog is het slechts ter referentie.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 12-03-2025 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Laatst online: 04-10 21:21

Bij de F20 is het ook zo simpel , dus het was al een tijdje zo simpel haha.

Lijkt me geen cruciaal onderdeel van de auto dus zelf prima te vervangen. Wel even opletten op de richting van de flow. Ik heb wel het idee dat het originele filter van BMW behoorlijk goed is, sinds ik zelf (carbon) filters installeer soms meer last van boerderijluchtjes. Maar dat kan ook placebo zijn 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
HeldereM schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:47:
Ik heb wel het idee dat het originele filter van BMW behoorlijk goed is, sinds ik zelf (carbon) filters installeer soms meer last van boerderijluchtjes. Maar dat kan ook placebo zijn 😛
Dan hebben we allebei hetzelfde placebo-gevoel :)
Ik heb van alles geprobeerd en uiteindelijk toch weer bij origineel uitgekomen. De landelijke lucht ruikt veel minder sterk en dan heb ik het nog niet eens over de Duitsers.. die gewoon nog echt gier uitrijden. Maar goed, zal wel 'tussen de oren zitten'.. dat klopt, zelfs tussen de ogen :+

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 12-03-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
CreativeS schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Dan hebben we allebei hetzelfde placebo-gevoel :)
Ik heb van alles geprobeerd en uiteindelijk toch weer bij origineel uitgekomen. Ruikt veel minder sterk. Maar goed, zal wel 'tussen de oren zitten'.. dat klopt, zelfs tussen de ogen :+
Ik heb nu nog service inclusive op mijn F30, dus sowieso een BMW filter. Ik ruik af en toe ook wel wat, zoals mest of een tweetakt brommer of een dikke diesel, maar ik kan het dus niet vergelijken met een aftermarket filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Ik was even in de war met @zunrob , die wel een DHL Packstation DE account heeft. Ben zo blij dat je geen guillotine hebt. Maar goed, dan nog is het slechts ter referentie.
You reap what you sow ;-). Maar jouw “referentie” was 20€ verschil met wat het echt zou kosten in je hand ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Greetoz op 12-03-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Wat is dat nou voor onzin? Maar goed, jij je zin joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Puf schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:57:
Ik heb nu nog service inclusive op mijn F30, dus sowieso een BMW filter. Ik ruik af en toe ook wel wat, zoals mest of een tweetakt brommer of een dikke diesel, maar ik kan het dus niet vergelijken met een aftermarket filter.
Voor de gein eens een goedkoop filter bestellen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik heb toevallig een paar dagen terug het interieurfilter van mijn G21 vervangen, wat zit dat ding op een rotplek zeg (onder/achter het handschoenenkastje). Ik had een origineel carbon filter voor 77 euro bij Leebmann, deze wordt gemaakt door Valeo. Richting maakt niet uit, maar hij past er toch maar op 1 manier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoskalot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 09:14
syntesia schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:20:
[...]

Gelukkig heb ik een garage ter beschikking.
Zon scheen er nu mooi op om een plaatje te maken.
Ah, top! Dravitgrau in de zon is inderdaad nóg mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Spollie schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:23:
Ik heb toevallig een paar dagen terug het interieurfilter van mijn G21 vervangen, wat zit dat ding op een rotplek zeg (onder/achter het handschoenenkastje). Ik had een origineel carbon filter voor 77 euro bij Leebmann, deze wordt gemaakt door Valeo. Richting maakt niet uit, maar hij past er toch maar op 1 manier in.
Dit is bij deze meeste auto's op die plek. Paneel rechtsonder van middenconsole moet eraf en bij sommige auto's ook de onderplaat van het handschoenenkastje.

Let op als het om filters gaat.
Je hebt 3 types in volgorde van kwaliteit/prijs
- Partikelfilter
- Actief koolfilter
- Anti bacteriaal

BMW levert de laatste 2 als OE. Hoe BMW bepaalt tussen anti-bacterieel en actief koolfilter is mij onduidelijk, maar vaak staan beide in de ETK.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:40
Mr Pingu schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:32:
[...]

Dit is bij deze meeste auto's op die plek. Paneel rechtsonder van middenconsole moet eraf en bij sommige auto's ook de onderplaat van het handschoenenkastje.
Bij de E6X en E9X zat het interieurfilter nog in de motorruimte, dat was een stuk gemakkelijker om te vervangen.
Mr Pingu schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:32:
[...]
Let op als het om filters gaat.
Je hebt 3 types in volgorde van kwaliteit/prijs
- Partikelfilter
- Actief koolfilter
- Anti bacteriaal

BMW levert de laatste 2 als OE. Hoe BMW bepaalt tussen anti-bacterieel en actief koolfilter is mij onduidelijk, maar vaak staan beide in de ETK.
Ik heb het actief koolfilter (64119382886), er is inderdaad ook nog het iets duurdere 'fine-dust filter' (64119382885). Maar ik heb geen hooikoorts dus lekker boeiend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 10:04
CreativeS schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Klopt, wel een DHL DE account, ideaal, maar geen iX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Iemand ervaring met de lakstiften van BMW?
https://shop.ekris.nl/bmw...hire-metallic/51910302045

Kreeg ^@$^!# een aardig steentje tegen mijn voorbumper aan waardoor er een wond is ontstaan die er niet uit te poetsen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
TheBrut3 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:11:

Kreeg ^@$^!# een aardig steentje tegen mijn voorbumper aan waardoor er een wond is ontstaan die er niet uit te poetsen is.
Hangt een beetje van de kleur af denk ik. Een bij een kleur met een sterke "flop" zoals mineralgrau of dravitgrau zul je altijd wat kleurverschil zien omdat de metallic vlok anders ligt dan bij het spuiten. Denk niet dat er qua resultaat veel verschil is tussen een Motip stift of een BMW stift. De techniek van het aanbrengen heeft veel meer effect. Aan de andere kant: lak is beter dan geen lak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

TheBrut3 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:11:

Ja prima spul, mix blank en kleur samen en dan leg ik het met zo'n pen erop:
https://www.kingartco.com...crylics-water-based-media

Aan het einde nog een keer met enkel blank eroverheen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 12-03-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Mr Pingu schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:34:
[...]

Ja prima spul, mix blank en kleur samen en dan leg ik het met zo'n pen erop:
https://www.kingartco.com...crylics-water-based-media

Aan het einde nog een keer met enkel blank eroverheen.
Interessant... Die pen ga ik ook eens proberen. Lijkt wel heel erg afhankelijk van de zwaartekracht. Hoe werkt dat op verticaal plaatwerk? Verdun je de lak nog ergens mee om een betere flow te krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door Puf op 12-03-2025 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Net besteld, ik ga het meemaken. Ook maar gelijk de security kit besteld, dus nu ook nog beslissen of ik ooit nog een achteruitrijcamera wil. Online zit er veel verschil tussen de prijzen, globaal tussen de €500 en €1000.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedgeek
Over de security kit gesproken…. Vandaag de mijne binnengekregen via de Ekris webshop maar schijnbaar moeten ze van de stickers af :P heb er zoveel gekregen dat ik op ieder paneel wel een sticker kan plakken haha.

Ik denk dat ik 2 vellen over ga hebben. Iemand interesse?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMLuOxEdz5xPgIVuSfyiyhOg4b4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdeteRTIAc7ucCxBq4F51Iw7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:38:
[...]

Interessant... Die pen ga ik ook eens proberen. Lijkt wel heel erg afhankelijk van de zwaartekracht. Hoe werkt dat op verticaal plaatwerk? Verdun je de lak nog ergens mee om een betere flow te krijgen?
Nee, geen verdunning enkel het mixen, dan wordt ie ook al iets dunner. Echt verticale vlakken heb ik er niet mee gedaan, voornamelijk steenslag op de motorkap. Maar denk als je beetje schuinhoudt dat dat ook prima gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Speedgeek schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:22:
Over de security kit gesproken…. Vandaag de mijne binnengekregen via de Ekris webshop maar schijnbaar moeten ze van de stickers af :P heb er zoveel gekregen dat ik op ieder paneel wel een sticker kan plakken haha.

[Afbeelding]
Ik stuur je een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:50
Edit. Verkeerd. :)

[ Voor 94% gewijzigd door CarJunkyXL op 12-03-2025 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rookert25
Speedgeek schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:22:

[Afbeelding]
Moet wel zeggen dat er laatst bij mijn inbraak ook in de buurt bij een BMW met security kit stickers was ingebroken. Daar was alleen instrumentencluster weg, navi, stuur en de rest bleef zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedgeek
In principe krijg je bij de Security Set genoeg van die inserts om je iDrive knop, iDrive scherm, head unit en versnellingspook te blokkeren.

Alleen dacht ik gister; leuk en aardig die insert voor je iDrive controller. Maar met 3 seconden heb je die sierlijst inclusief iDrive hockey schijf in je handen. Kunnen de boeven daarna in alle rust de inserts er uit boren 8)7

Ik heb de digitale cluster dus zat er aan te denken om de head unit met 2 te doen en de overige 2 voor de cluster.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
Rookert25 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:11:
[...]

Moet wel zeggen dat er laatst bij mijn inbraak ook in de buurt bij een BMW met security kit stickers was ingebroken. Daar was alleen instrumentencluster weg, navi, stuur en de rest bleef zitten.
Ja, een 6WB cluster blijft gewild op de zwarte markt. O.a. daarom zou ik een Security Kit altijd combineren met een OBD relocatie en zowel de Security Kit stickers als OBD Disabled stickers plakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CStbJ8Ny_ojV7XR08nJbZNIcmpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zr2mSvNqRiY26XlJ1nSapAeT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
zonet een sst valve controller besteld. zodat ik de kleppen ook 100% open kan zetten.
Super benieuwd hoe hij gaat klinken. Iemand nog een goed adresje voor carbon onderdelen?

zie echt veel prijsverschillen namelijk in skirts en andere carbon onderdelen. sommige gewoon plastic met carbon look. en andere die echt gigantische prijzen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
syntesia schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:42:
zonet een sst valve controller besteld. zodat ik de kleppen ook 100% open kan zetten.
Super benieuwd hoe hij gaat klinken. Iemand nog een goed adresje voor carbon onderdelen?

zie echt veel prijsverschillen namelijk in skirts en andere carbon onderdelen. sommige gewoon plastic met carbon look. en andere die echt gigantische prijzen vragen.
Welke onderdelen zoek je? Voor een m3 zou ik persoonlijk gewoon voor de m performance parts gaan. Die zitten ook bij mij eronder en zijn erg goede kwaliteit.

En anders ct Carbon

https://www.ctcarbon.co/collections/g80-m3

Pagina: 1 ... 347 ... 372 Laatste