Inmiddels de OBD Dummy + Relocator geinstalleerd in mij F30 met alle diefstalgevoelige opties. Was straight forward. De meeste tijd is in het netjes vastzetten van de kabels en de grote stekker met tie-wraps gaan zitten. Nu hopen dat er niks gaat rammelen of kraken.
Op de plek van de poort zit nu een dummy die wel stroom geeft maar geen verbinding maakt.
De werkende OBD poort zit nu met zelfklevend klittenbandtape op een locatie die niet via het raam te bereiken is en volledig uit het zicht. Als de auto voor onderhoud naar de dealer moet dan kan ik het klittenband gewoon even lostrekken en de poort toegankelijk maken.
Verder heb ik ook de BMW security kit (de inserts in de torx van head unit, display, pook en iDrive controller) geinstalleerd met stickertjes op de achterste zijruitjes en nog meer stickers onder het dashboard trim. Ik twijfel nog of ik ook stickertjes op de voorste zijruiten doe. Aan de ene kant vind ik het lelijk, en blijven ze vaak ook niet mooi, aan de andere kant heb ik liever dat ze mijn auto voorbij lopen versus dat ze de ruit eerst intikken of mijn deur opensnijden om er achter te komen dat hij goed beveiligd is...
Zoiets bedoel ik dan:
[
Voor 55% gewijzigd door
Puf op 03-03-2025 19:16
]