Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 344 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:50
Greetoz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:05:
[...]

Tijdens het rijden verdwijnt onder de achterbak in het vak waar ook de krik etc zit.
Heb jij een krik???
Geen Runflats af fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:43

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:35:
[...]

Heb jij een krik???
M auto´s staan toch nooit op RFT?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:42
Puf schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:35:
[...]

Heb jij een krik???
Ik moet om eerlijk te zijn bekennen dat ik niet zeker weet of er echt een krik lig, maar ik heb ook geen Runflats, die worden op een M niet geleverd ;-)

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Mr Pingu schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:33:
[...]

M auto´s staan toch nooit op RFT?
Ah ja, was even in de war. @Greetoz is de Motorsport-Mann.
Ben wel benieuwd wat je er bij krijgt voor een lekke band. Een repair kitje met compressor en slijm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:55
[quote]Brundle010 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:48:
[...]
Mijn F30 is in 2022 leeggeroofd. Stond op de oprit voor ons huis. Alarm moet zijn uitgeschakeld via intikken ruitje en daarna de dongle in de OBD2 poort. Naast de spullen die bij jou zijn weggehaald, was bij mij ook het M-Sport stuur verdwenen. Ben de auto in totaal 6 weken kwijt geweest. Totale schadebedrag was 10.500 euro.
Had daarna ook de angst dat ze snel weer terug zouden komen. Hele tijd met Stoplock Pro stuurslot rondgereden, wat op zich goed te doen is. Daarna snel overgestapt op een G21. Sterkte met de afhandeling!
Klote he, ook geen lekker gevoel dat ze op de oprit staan. Het stuur stond denk ik niet op 'de lijst' of er was geen tijd voor. Vind de F36 de mooiste BMW vandaar dat ik hem rijd maar een G31 zou dan een mooie opvolger zijn. Die zal over paar jaar overigens vast ook op de lijst komen qua trucjes. Ga eens kijken naar Stoplock Pro, probeer te verzamelen wat laaghangend fruit is en wat 'niet meer leuk' qua wijze van rijden.
Greetoz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:05:
[...]

Bij mij was de schade incl reparatie 24.000 euro... Dit was oa doordat de hele kabelboom vervangen moest worden, dus dashboard eruit. Maar helpt ook niet dat ik een M Performance stuur had, en hele interieur M (performance) carbon was, en dat hadden ze ook allemaal meegenomen. Extra kosten zijn vaak ook veroorzaakt door de berger, die leggen dan gewoon een matje op je stoel maar halen het glas er niet af waardoor de zitting verpest wordt.

Kijk na een reparatie ook of ze niks vergeten zijn, bij mij vond ik achteraf nog wat beschadigingen van waar de dief een schroevendraaier tussen had gezet.
Glas hadden we gelukkig al weggehaald van stoel voor zover mogelijk en handdoekje leergelegd voor leer idd. Interieur is verder relatief standaard.
BMW_M3 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:22:
[...]

Balen zeg. Valt nog mee zo te zien, stuur en versnellingspook zitten er nog in ieder geval. Is alleen je navigatiescherm meegenomen of ook de headunit eronder?

Mijn F30 was eind vorig jaar leeg gehaald, totaal 15k schade en 6weken in een Polo rondgereden.

Ik heb trouwens nog een ongebruikt setje OBD kabel verplaatser en een set bmw-security inzetsterretjes liggen voor de F30. Mocht iemand die willen overnemen stuur me maar een DM.
Instrumentencluster achter stuur, navigatiescherm, bediening bij iDrive knop sowieso. Headunit bedoel je de hardware interface voor radio etc mee denk ik? Het frontje zit er nog maar wel geopend en misschein daarachter wat weggehaald.

OBD moeilijker bereikbaar maken haalt dief in ieder geval uit ritme en dan wordt er minder gestolen wellicht dus goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 16:02
Is er iemand in de regio Maastricht of Zuid Limburg die mijn F20 even wil uitlezen? Hij klinkt erg verkouden en geeft geen power sinds een dag of 2. Garage heeft nog geen tijd..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puf
andy88 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:49:
Is er iemand in de regio Maastricht of Zuid Limburg die mijn F20 even wil uitlezen? Hij klinkt erg verkouden en geeft geen power sinds een dag of 2. Garage heeft nog geen tijd..
Als je nu snel een dongle (a 25 euro) bestelt via Amazon o.i.d. heb je die morgen in huis. Hoef je alleen nog een Bimmerlink licentie te kopen. Als je van plan bent om nog even Bimma te rijden lijkt het me een goed investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat meer info zou handig zijn, welk model is die getuned. Is het gebeurt tijdens het rijden etc etc. Ik woon helaas niet in de buurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hireme
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-08 07:49
Rookert25 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:28:
[...]

Zo dat gaat wel hard ja. Ik ga in dit topic nog even teruglezen voor beveiligingstips. Je wilt het natuurlijk wel leefbaar houden want het BMW-plezier houdt een keer op als ze terug blijven komen. Zo te lezen is het ook een reizend circus en zegt het niet zoveel over de buurt.
@Rookert25 Precies een jaar geleden hetzelfde gehad met mijn F31 (ruitje ingetikt, alarm ging niet af). Toen ik hem na 2 maanden terug had een extra alarm in laten zetten door Fleetaccess. Blijkbaar werkt het, want recent werd een buur voor de tweede keer slachtoffer, maar mijn auto werd overgeslagen. Ik ben vorig jaar door meerdere buren aangesproken dat er vreemde figuren in m'n auto keken dus kennelijk schrikt het wel af.
Auto staat overigens gewoon aan de straat geparkeerd, heb geen garage / oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
hireme schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:15:
[...]

@Rookert25 Precies een jaar geleden hetzelfde gehad met mijn F31 (ruitje ingetikt, alarm ging niet af). Toen ik hem na 2 maanden terug had een extra alarm in laten zetten door Fleetaccess. Blijkbaar werkt het, want recent werd een buur voor de tweede keer slachtoffer, maar mijn auto werd overgeslagen. Ik ben vorig jaar door meerdere buren aangesproken dat er vreemde figuren in m'n auto keken dus kennelijk schrikt het wel af.
Dit klinkt heel interessant - zou je willen delen welk type alarm je hebt gekozen bij Fleetaccess? Dan ga ik daarmee verder aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-10 10:51

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

Maar hoe heeft het gewerkt dan, zitten er additionele stickers op je ruiten van je extra alarm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 20:32
Standaard alarm van de G21 werkt prima in elk geval weet ik sinds gisteren. Gelukkig niets ernstigs.

We gingen naar een grote kampeerwinkel. Drie minuten voordat we er waren viel mijn dochter in slaap. We konden voor de deur parkeren, het was niet te koud en niet te warm dus lekker laten slapen. Moeders liep elke vijf minuten even naar de auto om te checken of ze al wakker was.

Tot ik op een gegeven moment een auto alarm hoorde. Dochter wakker en die had de bewegingssensor getriggerd :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hireme
@Xqlus1ve Stickers op de ruiten inderdaad en er zit ook een extra ledje op je dashboard wat knippert als het alarm aanstaat. (In mijn geval zie je dus 2 lampjes knipperen omdat ik ook het BMW alarmsysteem heb).
Ergens afgelegen zal dit geen verschil maken omdat je het spul binnen enkele minuten eruit schroeft. Maar in een woonwijk kiezen ze dan liever de optie die dit niet heeft.

@Rookert25 Zeker, het volgende systeem werd mij destijds geadviseerd: "ADS SCM Alarmsysteem (klasse 3)".

[ Voor 12% gewijzigd door hireme op 22-02-2025 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:41
B-Real schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:16:
Tot ik op een gegeven moment een auto alarm hoorde. Dochter wakker en die had de bewegingssensor getriggerd :p
Die bewegingssensoren kun je uitzetten door een tweede keer op de lock knop van je sleutel te drukken, wellicht handig voor de volgende keer. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
B-Real schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:16:
Standaard alarm van de G21 werkt prima in elk geval weet ik sinds gisteren. Gelukkig niets ernstigs.

We gingen naar een grote kampeerwinkel. Drie minuten voordat we er waren viel mijn dochter in slaap. We konden voor de deur parkeren, het was niet te koud en niet te warm dus lekker laten slapen. Moeders liep elke vijf minuten even naar de auto om te checken of ze al wakker was.

Wat maakt dat het alarm dan prima werkt? Elk standaard BMW alarm zou in die situatie gewoon afgaan. Dat heeft niets te maken met het niet afgaan van leeggehaalde auto's, die zouden ook gewoon dat alarm kunnen uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 20:32
HeldereM schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:19:
[...]

Die bewegingssensoren kun je uitzetten door een tweede keer op de lock knop van je sleutel te drukken, wellicht handig voor de volgende keer. 😊
Is niet iets wat we wekelijks doen, dus kan niet beloven dat ik er een volgende keer aan denk :p
TheBrut3 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:24:
[...]

Wat maakt dat het alarm dan prima werkt? Elk standaard BMW alarm zou in die situatie gewoon afgaan. Dat heeft niets te maken met het niet afgaan van leeggehaalde auto's, die zouden ook gewoon dat alarm kunnen uitschakelen.
Misschien was dat ook wel niet de strekking van mijn post. Sterker nog, dat was het zeker niet ;)

Is enorm zuur als je dat overkomt en blijft helaas doodeenvoudig in de F3x met standaard alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
[...]

Heeft dat extra alarm dan ook extra sensoren? Anders doet het in principe niks extra's, dan ben je goedkoper uit een extra ledje te installeren ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ja dit zijn dingen waar ik wel nieuwsgierig ben. Heb dus mijn odb2 poort vervangen voor een dummy met de echte poort naar een andere locatie (alarm ovebruggen via dongle gaat niet meer). Heb de BMW security kit geinstalleerd behalve op het stuur (moest je nieuw schroefdraad voor tappen dacht ik) en ook de stickers op mijn vooruiten geplaatst (niet achteruit want dat valt minder op).

Maar dan heb dus ook nog de 'maak een gat in de deur en knip de kabelboom door' methode ( die ik overigens hier amper voorbij ziet komen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greetoz
Xqlus1ve schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:06:
Ja dit zijn dingen waar ik wel nieuwsgierig ben. Heb dus mijn odb2 poort vervangen voor een dummy met de echte poort naar een andere locatie (alarm ovebruggen via dongle gaat niet meer). Heb de BMW security kit geinstalleerd behalve op het stuur (moest je nieuw schroefdraad voor tappen dacht ik) en ook de stickers op mijn vooruiten geplaatst (niet achteruit want dat valt minder op).

Maar dan heb dus ook nog de 'maak een gat in de deur en knip de kabelboom door' methode ( die ik overigens hier amper voorbij ziet komen).
Ik blijf mezelf herhalen, maar de gat in de deur methode is niks anders dan via dat gat het raam naar beneden schuiven. Het is een alternatief voor het intikken van je ruit en voorkomt dat het glas de auto invalt bij het intikken en dat daardoor het alarm afgaat. Er wordt via de kabels in je deur niks met het alarm gedaan.

Ik ben bevriend met een BMW schadehersteller die al heel veel van dit soort schades herstelt heeft en nog nooit is er iets anders via het gat in de deur gedaan dan het raam mechanisme doorknippen en daardoor het raam naar beneden te schuiven.

[ Voor 11% gewijzigd door Greetoz op 22-02-2025 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:20
hireme schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:17:
@Xqlus1ve Stickers op de ruiten inderdaad en er zit ook een extra ledje op je dashboard wat knippert als het alarm aanstaat. (In mijn geval zie je dus 2 lampjes knipperen omdat ik ook het BMW alarmsysteem heb).
Ergens afgelegen zal dit geen verschil maken omdat je het spul binnen enkele minuten eruit schroeft. Maar in een woonwijk kiezen ze dan liever de optie die dit niet heeft.

@Rookert25 Zeker, het volgende systeem werd mij destijds geadviseerd: "ADS SCM Alarmsysteem (klasse 3)".
Wat ik me dan afvraag: zouden alleen de stickers en een extra LEDje niet ook voldoende zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Greetoz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:10:
[...]

Ik blijf mezelf herhalen, maar de gat in de deur methode is niks anders dan via dat gat het raam naar beneden schuiven. Het is een alternatief voor het intikken van je ruit en voorkomt dat het glas de auto invalt bij het intikken en dat daardoor het alarm afgaat. Er wordt via de kabels in je deur niks met het alarm gedaan.

Ik ben bevriend met een BMW schadehersteller die al heel veel van dit soort schades herstelt heeft en nog nooit is er iets anders via het gat in de deur gedaan dan het raam mechanisme doorknippen en daardoor het raam naar beneden te schuiven.
Fijn al die tegenstrijdige berichten dan (ook in dit topic) 8)7

Bedankt, dan denk ik dat ik voorlopig niks extra's laat plaatsen / instaleren.

[ Voor 8% gewijzigd door Xqlus1ve op 22-02-2025 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 22:24
HeldereM schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:19:
[...]

Is dit standaard ? Rij nu toch al aardig wat jaartjes met een G20 en G30 en heb hier nog nooit iets van gezien of gehoord. Soms druk ik onbewust meerdere keren op de lock knop bij het weglopen maar dat wil dan zeggen dat ik telkens het alarm afzet :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Xqlus1ve schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:46:
Fijn al die tegenstrijdige berichten dan (ook in dit topic) 8)7

Bedankt, dan denk ik dat ik voorlopig niks extra's laat plaatsen / instaleren.
Het voordeel van dat extra alarm is dat het stand alone is (ook eigen stroom) en dus altijd af gaat (ook luider dan BMW). Het werkt meer preventief omdat dieven zien dat het er in zit. Voorkomen kan je nooit, er is niets dan 100% garantie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
jos707 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:24:
[...]

Is dit standaard ? Rij nu toch al aardig wat jaartjes met een G20 en G30 en heb hier nog nooit iets van gezien of gehoord. Soms druk ik onbewust meerdere keren op de lock knop bij het weglopen maar dat wil dan zeggen dat ik telkens het alarm afzet :|
Geen idee, probeer het eens. Ik rij zelf een F20 maar kan me ook niet meer herinneren dat ik het gebruikt heb. Je zou het aan het ledje moeten kunnen zien:
Can I turn off the tilt alarm and interior motion sensor in my BMW?
Yes. To deactivate the tilt alarm and the interior motion sensor of your BMW, press the lock button on the vehicle key within 30 seconds after locking the vehicle.
The anti-theft alarm LED stays on continuously for approximately 2 seconds and then continues briefly flashing every 2 seconds.
The tilt alarm sensor and interior motion sensor are switched off until the vehicle is locked again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Greetoz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:49:
Heeft dat extra alarm dan ook extra sensoren? Anders doet het in principe niks extra's, dan ben je goedkoper uit een extra ledje te installeren ;-).
Ja. Motionsensor in de dakhemel (kastje bovenop de dakhemel wat naar binnen straalt) en levelsensor onder vloermat. Glasbreuksensor met knipperende led op het ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:37:
Het voordeel van dat extra alarm is dat het stand alone is (ook eigen stroom) en dus altijd af gaat (ook luider dan BMW). Het werkt meer preventief omdat dieven zien dat het er in zit. Voorkomen kan je nooit, er is niets dan 100% garantie geeft.
Of niet... bij DKDB of landelijke recherche stoppen ze alarm led in handschoenvak. En ja, zo gebeurt het ook wel eens dat een nieuwe auto moet spoed afgemaakt moet worden omdat de huidige onherkenbare BMW van iemand bij welke dienst dan ook leeggehaald is... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
CreativeS schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:00:
Of niet... bij DKDB of landelijke recherche stoppen ze alarm led in handschoenvak. En ja, zo gebeurt het ook wel eens dat een nieuwe auto moet spoed afgemaakt moet worden omdat de huidige onherkenbare BMW van iemand bij welke dienst dan ook leeggehaald is... :D
Dus +1 voor de preventieve werking wanneer het ledje binnen gezichtsveld zit van een potentiële inbreker.
Vreemd trouwens dat ze het ledje uit het zicht willen hebben, dat zegt namelijk niets over van wie de auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
HeldereM schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:50:
[...]

The anti-theft alarm LED stays on continuously for approximately 2 seconds and then continues briefly flashing every 2 seconds.

[...]
Ik zal er de volgende keer op letten. Uit de beschrijving begrijp ik dat, zelfs wanneer het alarm wordt uitgeschakeld door tweemaal op de lock-toets te drukken, de LED toch blijft knipperen. Dat is logisch, want daarmee maak je het voor potentiële dieven bijzonder eenvoudig.

Wat mij echter minder logisch lijkt, is dat dit alarm met zo'n simpele handeling kan worden uitgeschakeld; ik ben zeker niet de enige die de lock-toets meerdere keren indrukt om er zeker van te zijn dat hij goed op slot gaat. Ik vraag me af hoeveel BMW-rijders er dagelijks hun alarm uitschakelen zonder het te beseffen. Wat het extra pijnlijk maakt na een inbraak, want had je die lock toets 1 keer of 2 keer ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:04:
Dus +1 voor de preventieve werking wanneer het ledje binnen gezichtsveld zit van een potentiële inbreker.
Vreemd trouwens dat ze het ledje uit het zicht willen hebben, dat zegt namelijk niets over van wie de auto is.
Tsja... ze hebben een hele goede reden, maar goed... zelfde als het fysiek uitschakelen (anders dan met de standaard schakelaars) van alle verlichting.

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 22-02-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hireme
Greetoz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:49:
[...]

Er zit ook een transponder bij. Als deze niet in de buurt van de auto is en hij wordt geopend gaat het alarm sowieso af. Het af-fabriek alarm weten ze makkelijk te omzeilen en een aftermarket alarm niet.

Alleen een ledje en stickers is idd goedkoper maar mochten ze het alsnog proberen heb ik graag dat het alarm wel afgaat. En je meer kans hebt op alleen ruitschade 8)7

Ik had de auto net 2 maanden en was hem vervolgens 2 maanden kwijt. Je bent natuurlijk van niets zeker maar gokken op een goedkopere oplossing had ik geen zin meer in. De auto van mijn buur is na de 2e inbraak overigens ook economisch total loss verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:51
Over alarmen gesproken. Zit nu te denken over die hkllingshoekdetectie. Als ik bijvoorbeeld met de auto naar Texel ga met de boot, moet je het alarm dan uitzetten aangezien de boot beweegt en daardoor de hoek van de auto verandert? Of is dit pas als we het over meters hoge golven hebben :P?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Kartmans1 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:17:
Over alarmen gesproken. Zit nu te denken over die hkllingshoekdetectie. Als ik bijvoorbeeld met de auto naar Texel ga met de boot, moet je het alarm dan uitzetten aangezien de boot beweegt en daardoor de hoek van de auto verandert? Of is dit pas als we het over meters hoge golven hebben :P?
Echt testen doe je met de krik eronder. De auto staat al behoorlijk hoog hoor als die afgaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Auto in buurt met “BMW Security Kit” op ruiten is gewoon ingeslagen en instrumentencluster gestolen dus dat leek niet uit te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Rookert25 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:24:
Auto in buurt met “BMW Security Kit” op ruiten is gewoon ingeslagen en instrumentencluster gestolen dus dat leek niet uit te maken.
Die is ook helaas niet inbegrepen in het setje, dus vandaar dat ik ook de odb2 poort heb aangepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rookert25 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:24:
Maar de security kit is ook voor:
  • Stuurwiel
  • CID
  • Headunit
  • Keuzehendel
  • Controller
Stuur hebben ze wel laten zitten dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

hallo, ik heb de knoop doorgehakt en vandaag een bmw g31 uit nov 2019 gekocht. Ik had alleen nog een discussie met de verkoper over android auto support. in de menuopties kon ik nergens terugvinden dat deze auto ook android auto support heeft in het scherm waar je wel kon kiezen uit apple carplay en miracast screen mirroring.

Omdat dit een auto van eind 2019 is, die ook beschikt over een live cockpit pro instrumentenpaneel, denk ik dat deze auto een ID7 systeem heeft (dat is terug te vinden in de prijslijst van midden 2019). en daarom, mbv een software update achteraf, android auto moet kunnen krijgen. klopt dit? hoe kan je zien dat een BMW een idrive 7 systeem is en wanneer is het een ID6 systeem?

De bmw dealer heeft de deal trouwens rond gemaakt door aan te bieden om android auto achteraf nog in te bouwen, maar daarvan weet ik niet hoe dat in zijn werk gaat (volgens mij met aparte aftermarket hardware). Is dat ook een goede oplossing, of moet ik erop aandringen dat de dealer verder uitzoekt hoe dit nu precies zit?

Is de standaard android auto support van BMW beter dan een aftermarket oplossing (of juist niet?).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2N0cltwdzbd8CrZE8d3c-SI9LM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2aJocPf4KZs6vR20CIXTMzE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
G31 uit 2019 is toch altijd ID6? Ik dacht dat de facelift (ergens in 2020) pas ID7 kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:28
CreativeS schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:58:
[...]

Tsja... ze hebben een hele goede reden, maar goed... zelfde als het fysiek uitschakelen (anders dan met de standaard schakelaars) van alle verlichting.
Kan mij eigenlijk geen reden bedenken voor hun waarom dat alarm lichtje niet zou mogen knipperen als ze deze opslot zetten en parkeren. Maar het zal ongetwijfeld.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:30
nimm2 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:43:
hallo, ik heb de knoop doorgehakt en vandaag een bmw g31 uit nov 2019 gekocht. Ik had alleen nog een discussie met de verkoper over android auto support. in de menuopties kon ik nergens terugvinden dat deze auto ook android auto support heeft in het scherm waar je wel kon kiezen uit apple carplay en miracast screen mirroring.

Omdat dit een auto van eind 2019 is, die ook beschikt over een live cockpit pro instrumentenpaneel, denk ik dat deze auto een ID7 systeem heeft (dat is terug te vinden in de prijslijst van midden 2019). en daarom, mbv een software update achteraf, android auto moet kunnen krijgen. klopt dit? hoe kan je zien dat een BMW een idrive 7 systeem is en wanneer is het een ID6 systeem?

De bmw dealer heeft de deal trouwens rond gemaakt door aan te bieden om android auto achteraf nog in te bouwen, maar daarvan weet ik niet hoe dat in zijn werk gaat (volgens mij met aparte aftermarket hardware). Is dat ook een goede oplossing, of moet ik erop aandringen dat de dealer verder uitzoekt hoe dit nu precies zit?

Is de standaard android auto support van BMW beter dan een aftermarket oplossing (of juist niet?).

[Afbeelding]
Update van unit is afdoende, mijn g31 had het daarna ook! September 2019 is de productiedatum als het goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

DaFreakhead schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:28:
[...]

Update van unit is afdoende, mijn g31 had het daarna ook! September 2019 is de productiedatum als het goed is!
Oke dat bevestigt mijn vermoeden, dank. Ik ga ff met de dealer kletsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
hireme schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:09:
[...]

Er zit ook een transponder bij. Als deze niet in de buurt van de auto is en hij wordt geopend gaat het alarm sowieso af. Het af-fabriek alarm weten ze makkelijk te omzeilen en een aftermarket alarm niet.

Alleen een ledje en stickers is idd goedkoper maar mochten ze het alsnog proberen heb ik graag dat het alarm wel afgaat. En je meer kans hebt op alleen ruitschade 8)7

Ik had de auto net 2 maanden en was hem vervolgens 2 maanden kwijt. Je bent natuurlijk van niets zeker maar gokken op een goedkopere oplossing had ik geen zin meer in. De auto van mijn buur is na de 2e inbraak overigens ook economisch total loss verklaard.
Ik bedoelde ook niet dat jouw systeem nutteloos was hoor, daarom vroeg ik het :). Klinkt als een goede oplossing! Ik denk trouwens dat het verplaatsen van de OBD ongeveer zelfde effect heeft, aangezien ze dan het BMW alarm niet meer kunnen uitschakelen (behalve als ze je sleutel clonen..) dus aftermarket alarm met transponder is alsnog veiliger.

[ Voor 11% gewijzigd door Greetoz op 22-02-2025 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoe zit dat met diefstal en leegroven van de G26 generatie? Moet je daar ook nog de ivf poort verplaatsen? We krijgen er binnenkort eentje met het m pro pakket.. beetje zuur als hij dan binnen een paar weken is leeggehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hireme
Greetoz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:08:
[...]

Ik bedoelde ook niet dat jouw systeem nutteloos was hoor, daarom vroeg ik het :). Klinkt als een goede oplossing! Ik denk trouwens dat het verplaatsen van de OBD ongeveer zelfde effect heeft, aangezien ze dan het BMW alarm niet meer kunnen uitschakelen (behalve als ze je sleutel clonen..) dus aftermarket alarm met transponder is alsnog veiliger.
Ah ik wist niet dat ze het alarm via de OBD uitschakelen. Ook wel interessant om hier iets mee te doen. Een extra alarm is zeker prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10 13:41
Ik heb ook een aftermarket alarm laten bijplaatsen, batterij van de transponder besloot het te begeven tijdens het uitzuigen bij de carwash dus iedereen kon daar meegenieten van het alarm... Kon gelukkig bij de bouwmarkt ernaast nieuwe batterijen scoren. Dus als tip zorg dat je een extra set batterijen bij je hebt voor je transponder :+

[ Voor 3% gewijzigd door SgtPoen op 22-02-2025 22:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Rtfm :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kkmFwmmv43h3Rqd1SZHXKdcg_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6YpGRbnJMhHHxNIqb7zryHV.jpg?f=fotoalbum_large

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
Wat een gigantische designfout is dit ook... Thanks voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

SgtPoen schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:27:
[...]

Wat een gigantische designfout is dit ook... Thanks voor het melden.
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt dat een hoop eigenaren onbewust hun alarm uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:57

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Eagle Creek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:35:
[...]

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt dat een hoop eigenaren onbewust hun alarm uitschakelen.
Vind het ook een gek dat je in de BMW app niet de status van je alarm kan zien. Gelukkig kan je wel de toeter bedienen :)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Bij 3x drukken wordt de dichtsbijzijnde dievenbende ingelicht? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:13
Danfoss schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:43:
[...]

Vind het ook een gek dat je in de BMW app niet de status van je alarm kan zien. Gelukkig kan je wel de toeter bedienen :)
Heeft even geduurd maar bij de nieuwste lichting BMWs kan dat eindelijk wel. Tevens een push bericht als het alarm afgaat.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jos707
Dank voor het melden. Maar ik ken welgeteld 0,0 mensen die ooit de handleiding van hun auto hebben gelezen, en al zeker niet een BMW rijder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Laatst online: 05-10 16:43
jos707 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:10:
[...]

Dank voor het melden. Maar ik ken welgeteld 0,0 mensen die ooit de handleiding van hun auto hebben gelezen, en al zeker niet een BMW rijder :)
Buiten dat je dit ook op kan zoeken als je het wil weten (en er mensen zijn die hem wel helemaal lezen): Heeft de dealer dit niet verteld bij het ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arlindo
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-03 00:10
epam

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 24-02-2025 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 05-10 12:58
Mijn F20 staat nu bij de garage (na 2mnd wachten :/ ). Bij (extra) gas geven kreeg ik een 'aandrijflijn' fout en had ik geen power meer. Gaspedaal helemaal op de vloer en in de hoge versnelling gewoon niet sneller gaan. Sterker nog, iets omhoog, zoals bij een brug/viaduct, ging de snelheid omlaag! Ik kon nog rijden, maar versnellen ging langzaam.
Ik zag enkele meldingen mbt EGR (raar, net 6mnd oud vanwege terugroepactie), maar uiteindelijk blijkt dit te liggen aan de turbo. Verwachtte kosten: €4400 :'(
Eagle Creek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:35:
[...]
Ja, idd. Ik heb soms dat ik niet meer weet of ik de auto op slot heb gedaan en klik ik nog een keer op de knop. Die comfort access is niet (meer) 100% betrouwbaar en soms ben je dat gewoon weer vergeten.

Wel vervelend dat ze niet gewoon een sensor hebben die afgaat wanneer de navigatie wordt verwijderd. Dat is best simpel te doen. En is dat in de nachtelijke uren, dan alarm of een melding naar de bmw-/alarmcentrale. Opzich kost die beveiliging niet zoveel (zeker tov de kosten van reparatie), maar wel vervelend dat je dat zelf moet regelen en het niet standaard komt. En je meestal dat pas doet na de eerste keer.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Martin.Air schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:14:
[...]

Buiten dat je dit ook op kan zoeken als je het wil weten (en er mensen zijn die hem wel helemaal lezen): Heeft de dealer dit niet verteld bij het ophalen?
Je kan niet iets opzoeken waarvan je niet weet dat het bestaat ;)
Ja er zullen wel vast wel mensen zijn die de handleiding volledig lezen, maar laten we gewoon aannemen dat de meeste dat niet doen, of slechts snel doorbladeren. En nee hoor, ik kom minstens eens per jaar bij de dealer, maar nooit iets van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Wist je wel dat lang ingedrukt houden van de sluit knop al je ramen ook dicht doet?
En dat lang indrukken van je open knop ook al je ramen naar beneden doet?

:P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-10 14:01
Wellicht ook een kwestie van RTFM.. maar zodra ik ACC aanzet in mijn auto, krijg ik een melding dat verkeerslichten herkenning in mijn regio niet werkt in mijn 330e. Op zich prima maar wil die melding niet iedere keer weg hoeven klikken.. wellicht een tweaker die dit zo 1-2-3 kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Laatst online: 05-10 16:43
jos707 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:12:
[...]

Je kan niet iets opzoeken waarvan je niet weet dat het bestaat ;)
Ja er zullen wel vast wel mensen zijn die de handleiding volledig lezen, maar laten we gewoon aannemen dat de meeste dat niet doen, of slechts snel doorbladeren. En nee hoor, ik kom minstens eens per jaar bij de dealer, maar nooit iets van gehoord.
Bijzonder, elke auto die ik heb opgehaald met hellingsdetectie kreeg ik de uitleg netjes van de dealer. Gezien dit ook noodzakelijk is bij vervoer van de auto op een boot/veerpont of trailer oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

la_fusion schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:48:
Wellicht ook een kwestie van RTFM.. maar zodra ik ACC aanzet in mijn auto, krijg ik een melding dat verkeerslichten herkenning in mijn regio niet werkt in mijn 330e. Op zich prima maar wil die melding niet iedere keer weg hoeven klikken.. wellicht een tweaker die dit zo 1-2-3 kan vertellen?
Is hier ook wel iemand anders in het topic mee geweest dacht ik te hebben gelezen, thuis regio stond dan niet goed oid waardoor hij die melding geeft omdat die denkt dat je ergens in een ander land bent als je 'thuis'.
Maar weet niet of het bij diegene al gefixt was.

@la_fusion via de search vind ik bijvoorbeeld deze:
Silasje in "Het grote BMW-topic #14"

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 24-02-2025 13:15 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
SPee schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:09:
[...]
Mijn F20 staat nu bij de garage (na 2mnd wachten :/ ). Bij (extra) gas geven kreeg ik een 'aandrijflijn' fout en had ik geen power meer. Gaspedaal helemaal op de vloer en in de hoge versnelling gewoon niet sneller gaan. Sterker nog, iets omhoog, zoals bij een brug/viaduct, ging de snelheid omlaag! Ik kon nog rijden, maar versnellen ging langzaam.
Ik zag enkele meldingen mbt EGR (raar, net 6mnd oud vanwege terugroepactie), maar uiteindelijk blijkt dit te liggen aan de turbo. Verwachtte kosten: €4400 :'(
Welke motor heb je? Bij een vriend van me wou de dealer ook een nieuwe turbo plaatsen maar dat bleek te liggen aan een actuator, bij een specialist vervangen voor €500. Dat was wel de 3cyl benzine en hij had echter geen vermogensverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En omdat jij ze niet kent, bestaan ze helemaal niet? Er zijn betere manieren om lui gedrag te vergoelijken :)
Maar troost je, je bent inderdaad niet alleen. Men vraagt het liever op een forum of FB, dan zelf even zoeken. Is ook zo handig hè :*)
HeldereM schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:22:
Welke motor heb je? Bij een vriend van me wou de dealer ook een nieuwe turbo plaatsen maar dat bleek te liggen aan een actuator, bij een specialist vervangen voor €500. Dat was wel de 3cyl benzine en hij had echter geen vermogensverlies.
Soms zit je vast aan de dealer qua PS, maar het loont inderdaad vaak om even na te vragen bij een specialist.

[ Voor 51% gewijzigd door CreativeS op 24-02-2025 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS in "Het grote BMW-topic #14"CreativeS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:23 [/message]:

[...]

Soms zit je vast aan de dealer qua PS, maar het loont inderdaad vaak om even na te vragen bij een specialist.
Als de auto nog garantie heeft dan valt die turbo daar ook wel onder ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:35:
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk... niemand mag een klein denkfoutje maken natuurlijk... de bijl hangt alweer.
Thanks for the reminder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

la_fusion schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:48:
Het enige dat ik er logisch aan kan relateren is het volgende, maar dat benoemt bij mij niet expliciet verkeerslichten. Kan aan het model liggen maar zou 't daar wel zoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pGwU6SGXw2Grlgjsd9il_e17CI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sDxGzHSPRevcP0DOU8EPjUX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-10 14:01
Eagle Creek schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:34:
[...]

Het enige dat ik er logisch aan kan relateren is het volgende, maar dat benoemt bij mij niet expliciet verkeerslichten. Kan aan het model liggen maar zou 't daar wel zoeken.
[Afbeelding]
Er staan een tweetal functies bij 'veiligheid' oid vermeld die expliciet het hebben over verkeerslichten. Die heb ik beide uitgezet en nu zou het dus goed moeten zijn. Bedankt @YakuzA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram®
  • Laatst online: 24-09 07:21
[...]

[...]
Hmm, mijn EGR is ongeveer 50.000km geleden vervangen onder terugroepactie. Een paar weken geleden ging de boost pressure sensor stuk, auto niet vooruit te branden (CEL). Boost pressure sensor vervangen. 2000 km later loopt mijn motor in de soep., schade wordt nog opgemaakt, maar het ziet er niet goed uit. F20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
[...]

Bram® schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:52:
[...]

Hmm, mijn EGR is ongeveer 50.000km geleden vervangen onder terugroepactie. Een paar weken geleden ging de boost pressure sensor stuk, auto niet vooruit te branden (CEL). Boost pressure sensor vervangen. 2000 km later loopt mijn motor in de soep., schade wordt nog opgemaakt, maar het ziet er niet goed uit. F20.
Dat zijn de mindere verhalen... sterkte allebei! Om welke motor(en) gaat het hier? Dat is nog een stukje relevanter dan dat het een F20 betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door Puf op 24-02-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
CreativeS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:23:

En omdat jij ze niet kent, bestaan ze helemaal niet? Er zijn betere manieren om lui gedrag te vergoelijken :)
Maar troost je, je bent inderdaad niet alleen. Men vraagt het liever op een forum of FB, dan zelf even zoeken. Is ook zo handig hè :*)
Hoe zo lui gedrag? Hoe kan nu je nu achter iets zoeken waarvan je niet weet dat het bestaat 8)7
En hiermee beweer ik trouwens niet dat het niet bestaat, zoals jij suggereert.

Misschien is het verstandig om even de posts erboven door te nemen, zodat je de volledige context hebt, voordat je iemand bestempelt als lui :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram®
Puf schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:03:
[...]

[...]

Dat zijn de mindere verhalen... sterkte allebei! Om welke motor(en) gaat het hier? Dat is nog een stukje relevanter dan dat het een F20 betreft.
B47D20B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Hmm... Distributieketting kaputt? Dat is voor dit type motor de meest voorkomende oorzaak van "in de soep lopen". Een collega van me had deze motor in een F30 en daar heeft de distributieketting/kettingspanner ook gefaald. Was economisch nog wel te repareren (geen klepschade) en ze rijdt nu weer in de auto, dus misschien geeft dat nog wat hoop.

Edit: Was in de war met de N47

[ Voor 43% gewijzigd door Puf op 24-02-2025 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram®
Puf schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:36:
[...]

Hmm... Distributieketting kaputt? Dat is voor dit type motor de meest voorkomende oorzaak van "in de soep lopen". Een collega van me had deze motor in een F30 en daar heeft de distributieketting/kettingspanner ook gefaald. Was economisch nog wel te repareren (geen klepschade) en ze rijdt nu weer in de auto, dus misschien geeft dat nog wat hoop.
Bedoel je dan niet de N47? Daar zijn er wel problemen bekend, de B47 is de opvolger waar dat probleem niet zou spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
jos707 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:15:
Hoe zo lui gedrag? Hoe kan nu je nu achter iets zoeken waarvan je niet weet dat het bestaat 8)7
En hiermee beweer ik trouwens niet dat het niet bestaat, zoals jij suggereert.

Misschien is het verstandig om even de posts erboven door te nemen, zodat je de volledige context hebt, voordat je iemand bestempelt als lui :+
Neem toch eens niet alles zo serieus... is het vandaag nationale "spijkers op laag water zoeken"-dag?
Maar goed, je reageert, dus ergens zit er wel een kern van waarheid in. Ik ben volgens mij één van de weinigen die wel alle berichten hier leest, dus ik snap de context wel hoor... niet verdraaien.

Nou hup, weer genieten van de nieuwe opties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
Mocht ie afgeschreven worden mag ik dan je carterpan overnemen? ;) Ik heb vorige week zaterdag het schroefdraad van m'n aftapplug gesloopt |:( Lijkt gelukkig niet (heel erg) te lekken, originele ketting, nu 352k gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Bram® schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:46:
[...]

Bedoel je dan niet de N47? Daar zijn er wel problemen bekend, de B47 is de opvolger waar dat probleem niet zou spelen
Oh ja natuurlijk! Ik was even in de war. Ging inderdaad om de N47. Bij de B-motoren (zowel benzine als diesel) zou dit probleem inderdaad niet meer moeten spelen. Wat is er (vermoedelijk) precies in de soep gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram®
Puf schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:19:
[...]

Oh ja natuurlijk! Ik was even in de war. Ging inderdaad om de N47. Bij de B-motoren (zowel benzine als diesel) zou dit probleem inderdaad niet meer moeten spelen. Wat is er (vermoedelijk) precies in de soep gelopen?
Dat weet ik nog niet, men is nu nog met diagnose bezig. Als er meer bekend is, en ik het kan delen, zal ik dat posten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:30
[...]

Ik heb het complete bijbeltje doorgelezen nadat ik mijn auto kocht, en nog wel in het Duits ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
CreativeS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:23:
Greetoz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:35:
Een F20 met Premium Selection. _O-
Je weet dat die 10+ jaar oud zijn hè. ;)
Puf schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:03:
Om welke motor(en) gaat het hier? Dat is nog een stukje relevanter dan dat het een F20 betreft.
Het gaat bij mij om een 116d EfficientDynamics Edition uit 2014 met volgens de vindecoder een N47T motor (wiki).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
SPee schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:13:
[...]

[...]

Zo gek is dat niet toch? Ze zijn t/m 2019 gebouwd en worden zelfs nu nog als premium selection verkocht, dus de afgelopen twee jaar zeker ook.

https://occasions.bmw.nl/?voertuig=195924050

https://occasions.bmw.nl/?voertuig=747004053

https://occasions.bmw.nl/?voertuig=326298038

https://occasions.bmw.nl/?voertuig=990756768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
Ah, de LCI red dat nog (net). Nee, die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SPee schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:13:
Ik zeg dat je in bepaalde situaties vastzit aan de dealer… jij zit dat dus niet. Dus dan loont het sowieso om bij een specialist te kijken. Met een F20 nog naar de dealer… :+

https://occasions.bmw.nl/...5OiJpc1N0YXJ0ZWQiO2I6MTt9

[ Voor 49% gewijzigd door CreativeS op 24-02-2025 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Rookert25 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:19:
[...]

Zag niet zo snel doorgeknipte kabels, wel netjes stekkertje los bij iDrive knop bij handrem. Hij startte bovendien verder wel. Ben benieuwd wat de reparatiekosten zijn… dagwaarde is geloof ik tussen 21-25k volgens ANWB, maar dat is misschien geen indicatie.

Leerde net via via dat 2 straten verder ook 3 serie Touring van F serie is gepakt. Alleen navigatiescherm daar. Stuurwielen intact gebleven dus wellicht geen tijd.

Pfff
Eerste indicatie van schade ongeveer EUR 15.000 8)7 Dan komt economisch total loss onverwacht opeens dichtbij.

Vind het bedrag een stuk hoger dan bij anderen hier, gestegen kosten? Krijg bijna zin om een contra inspectie te doen (wordt vergoed door verzekering).

Moet anders binnen 2-3 weken een nieuwe wagen hebben, waardoor ik eigenlijk nu al moet gaan rondkijken. :/

Normaal leuk om auto's te kijken maar nu weinig trek in. F36 is mooiste model BMW voor mij, nieuwe 4 serie is nog te duur (en minder mooi).

G31 was minder diefstalgevoelig vooralsnog toch? Zal dan alsnog 10k moeten bijleggen als ik snel kijk. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Rookert25 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:24:
[...]

Eerste indicatie van schade ongeveer EUR 15.000 8)7 Dan komt economisch total loss onverwacht opeens dichtbij.

Vind het bedrag een stuk hoger dan bij anderen hier, gestegen kosten? Krijg bijna zin om een contra inspectie te doen (wordt vergoed door verzekering).

Moet anders binnen 2-3 weken een nieuwe wagen hebben, waardoor ik eigenlijk nu al moet gaan rondkijken. :/

Normaal leuk om auto's te kijken maar nu weinig trek in. F36 is mooiste model BMW voor mij, nieuwe 4 serie is nog te duur (en minder mooi).

G31 was minder diefstalgevoelig vooralsnog toch? Zal dan alsnog 10k moeten bijleggen als ik snel kijk. |:(
Als je alles M-sport hebt, NBT Evo Professional met Touch screen en een 6WB imstrumentenpaneel plus wat doorgeknipte kabels en krassen op je trim e.d. dan loopt het bedrag al snel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Christus te paard zeg.

Zal het verdiepen, bestellen en installeren van een dummy OBD voor mijn F31 weer even hoger op mijn prioriteiten lijst zetten. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
Puf schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:01:
[...]

Als je alles M-sport hebt, NBT Evo Professional met Touch screen en een 6WB imstrumentenpaneel plus wat doorgeknipte kabels en krassen op je trim e.d. dan loopt het bedrag al snel op.
Mja, maar wel een stuk meer dan ik eerder hier last. Heb het idee dat die reparaties 20-30% hoger zijn gaan liggen.

Denk dat verzekeringspremies wel hard omhoog gaan zo, is niet te betalen met mensen die 60-85 euro betalen voor all risk met dit soort schades.
Speedgeek schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:09:
Christus te paard zeg.

Zal het verdiepen, bestellen en installeren van een dummy OBD voor mijn F31 weer even hoger op mijn prioriteiten lijst zetten. |:(
Misschien afplakken met ductape en wat andere tijdsvertragers tot die tijd om ze uit ritme te halen, zou er niet meer wachten inderdaad.

[ Voor 26% gewijzigd door Rookert25 op 25-02-2025 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Misschien afplakken met ductape en wat andere tijdsvertragers tot die tijd om ze uit ritme te halen, zou er niet meer wachten inderdaad.
Ja denk dat ik vanavond maar even een lomp 3D modelletje teken en de 3D printer aan slinger tot ik een dummy OBD heb.

Succes in ieder geval met de afhandeling en de afweging! Blijft vervelend om te zien hoe sommige sneuneuzen de liefhebberij voor auto's weten te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
Paar weken geleden kreeg ik eenmalig een "Hood open" foutmelding op het dasboard.
Even gegoogled en schijnbaar zit er in de linker vergrendeling een sensor die soms kapot gaat.

Even laten zitten maar dit weekend kwam het weer terug, en dan 5-10x op een rit. Vrij vervelend, helemaal omdat ik dit weekend richting oostenrijk ga. Ik heb nieuwe sensor besteld en hopelijk morgen monteren.

Maar toen werd ik vanochtend wakker van mijn autoalarm, die is echt nog nooit afgegaan.
Weet iemand of het autoalarm op dezelfde sensor afgaat? Zo ja dan zou het wel eea verklaren.
Mijn andere zorg zou iets als accuspanning zijn maar ik heb eigenlijk de verwachting dat de auto daar zelf een melding van geeft als die niet goed zou zijn.

Gaat om BMW f31 LCI 320D
Onderdeel wat ik heb besteld is: 51237242548

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/-5gAAOSwGr1mfqUJ/s-l1200.jpg

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:24
laurens0619 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:17:
Paar weken geleden kreeg ik eenmalig een "Hood open" foutmelding op het dasboard.
Even gegoogled en schijnbaar zit er in de linker vergrendeling een sensor die soms kapot gaat.

Even laten zitten maar dit weekend kwam het weer terug, en dan 5-10x op een rit. Vrij vervelend, helemaal omdat ik dit weekend richting oostenrijk ga. Ik heb nieuwe sensor besteld en hopelijk morgen monteren.

Maar toen werd ik vanochtend wakker van mijn autoalarm, die is echt nog nooit afgegaan.
Weet iemand of het autoalarm op dezelfde sensor afgaat? Zo ja dan zou het wel eea verklaren.
Mijn andere zorg zou iets als accuspanning zijn maar ik heb eigenlijk de verwachting dat de auto daar zelf een melding van geeft als die niet goed zou zijn.

Gaat om BMW f31 LCI 320D
Onderdeel wat ik heb besteld is: 51237242548

[Afbeelding]
Is de kap wel goed dicht, deze moet je namelijk achterlijk hard dichtgooien op de F3x serie. De sensor kan inderdaad het alarm triggeren.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
Frunz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:59:
[...]

Is de kap wel goed dicht, deze moet je namelijk achterlijk hard dichtgooien op de F3x serie. De sensor kan inderdaad het alarm triggeren.
Die is zeker goed dicht :)

Als ik op internet lees dan is het ook een bekend probleem bij de Fxx autos echter las ik nergens over dat het ook impact had op het alarm. Sommige knippen de sensor af en stekker er een 5-7ohm weerstand in, dan is die schijnbaar altijd "gesloten".

voor 6 tientjes vond ik het onderdeel vervangen iets eleganter.
Dank voor je info mbt alarm.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
[...]

Ik vind persoonlijk het "achterlijk hard dichtgooien" wel meevallen. Ik trek hem met twee vingers aan de rechthoekige oogjes omlaag voorbij de weerstand van de gasveren en dan doen het momentum en de zwaartekracht de rest en zit hij eigenlijk altijd wel flush. Niet veel meer kracht of snelheid voor nodig dan het dichtgooien van een portier. Als je hem heel hard moet dichtgooien zit er misschien ergens iets niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:24

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

[...]

Was dezelfde prijs voor mijn f10 u8t 2015vorig jaar maar had ook sportstuur. Ga er maar vanuit dat die totalloss is. Je krijgt 11k van het schadebedrijf en de rest betaald de verzekering. Genoeg tijd om in Duitsland voor een hybride te gaan kjjken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hireme
[...]

Ik heb even teruggekeken, zat vorig jaar op 13.326. Alleen het stuur hebben ze laten zitten. In dit bedrag zat ook schade aan de leren stoelen door het glas.
Ik kreeg het verder wel vergoed.
Voor zover ik weet is het met de G31 dezelfde ellende?
Ik zat destijds wel te twijfelen om voor een G21 te gaan (wat ik ooit een keer van plan ben).
Al zou ik daar ook wel een extra alarm in laten zetten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:40

Mrlten

Premium Deluxe Plus

[...]

Huh? Bij mijn f30: Motorkap naar beneden, 1x drukken op de plekken van de ogen *klik*, nog een keer drukken *2e klik*, profit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:38
Iemand met een G30/G31 en installatie van een obd port blocker/slot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Mrlten schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:59:
[...]

Huh? Bij mijn f30: Motorkap naar beneden, 1x drukken op de plekken van de ogen *klik*, nog een keer drukken *2e klik*, profit.
Hmmm.... Vettige vingers op je motorkap. :'( Ik laat de zwaartekracht liever het werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

Achterlijk hard? Gewoon laten vallen van een bepaalde hoogte (50cm oid), dan is die vanzelf meteen vergrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
NLKornolio schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:57:
[...]

Was dezelfde prijs voor mijn f10 u8t 2015vorig jaar maar had ook sportstuur. Ga er maar vanuit dat die totalloss is. Je krijgt 11k van het schadebedrijf en de rest betaald de verzekering. Genoeg tijd om in Duitsland voor een hybride te gaan kjjken.
Dank :) Stuur zit er nog in bij mij. Weet niet precies wat kostprijs spullen zijn, maar stel dat het EUR 10.000 aan materiaal is, is dan 30 manuren a EUR 167 per uur niet wat excessief? Of zijn ze er veel langer mee bezig?
hireme schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:53:
[...]

Ik heb even teruggekeken, zat vorig jaar op 13.326. Alleen het stuur hebben ze laten zitten. In dit bedrag zat ook schade aan de leren stoelen door het glas.
Ik kreeg het verder wel vergoed.
Voor zover ik weet is het met de G31 dezelfde ellende?
Ik zat destijds wel te twijfelen om voor een G21 te gaan (wat ik ooit een keer van plan ben).
Al zou ik daar ook wel een extra alarm in laten zetten denk ik.
Dank, welke klassie was dit?

Schade aan leren stoelen zou er niet echt moeten zijn, dus dan kom ik lager uit zou ik zeggen. Inflatie is ten opzichte van vorig jaar geen 15% denk ik. En je zou zeggen dat het nu een routineklus is dus efficiënter :+ ;(

G21 is ook mooi maar als ik voor een touring ga begrijp dat een 5 serie toch wel tikje meer ruimte biedt. Maar is natuurlijk weer zwaarder en minder sportief zonder zwaardere motor vermoed ik. En dan moet ik zeker 12k bijhoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Rookert25 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:15:
[...]

Dank :) Stuur zit er nog in bij mij. Weet niet precies wat kostprijs spullen zijn, maar stel dat het EUR 10.000 aan materiaal is, is dan 30 manuren a EUR 167 per uur niet wat excessief? Of zijn ze er veel langer mee bezig?

[...]

Dank, welke klassie was dit?

Schade aan leren stoelen zou er niet echt moeten zijn, dus dan kom ik lager uit zou ik zeggen. Inflatie is ten opzichte van vorig jaar geen 15% denk ik. En je zou zeggen dat het nu een routineklus is dus efficiënter :+ ;(

G21 is ook mooi maar als ik voor een touring ga begrijp dat een 5 serie toch wel tikje meer ruimte biedt. Maar is natuurlijk weer zwaarder en minder sportief zonder zwaardere motor vermoed ik. En dan moet ik zeker 12k bijhoesten.
Prijzen zullen ook wel veel verschillen tussen schade herstellers of zelfs mogelijk tussen verschillende dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Xqlus1ve schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:17:
[...]

Prijzen zullen ook wel veel verschillen tussen schade herstellers of zelfs mogelijk tussen verschillende dealers.
Uiteraard, maar in geval van mogelijk total-loss is EUR 2000 meer of minder wel relevant denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Rookert25 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:24:
[...]

Uiteraard, maar in geval van mogelijk total-loss is EUR 2000 meer of minder wel relevant denk ik.
Helemaal mee eens. Of zelfs het verachil tussen wel of niet total-loss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rookert25 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:15:
Je moest eens weten hoe snel tijd gaat als je met inbouwen bij een auto bezig bent... en het gaat nooit zoals het hoort. Er is altijd wel wat.
Pagina: 1 ... 344 ... 372 Laatste