Alles zit er weer in. Dacht dat een goede zaterdag wel ging lukken maar werd een zaterdag en een zondag. Nog niet aan durven zetten, ik zou toch niet ergens een slangetje of kabel zijn vergeten?Mr Pingu schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:22:
Nu even koffiepauze maar gisteren begonnen met demonteren van inlaatspruitstuk om deze te reinigen; maar goeiedag zeg; wat was deze dik belegd met roet.
Ik heb een diesel omdat ik veel lange km’s rij en alsnog ziet het er zo uit na 127k km…. Toch maar overwegen om de EGR uit te laten coden en nieuwe map erop te laten zaten.
En wat een takkewerk om deze te verwijderen op een X1. Nu hopen dat het mijn slecht lopen bij lage toeren oplost.
Lijstje wat eruit moest om erbij te komen;
Bodemplaat, luchtfilter huis, koelfan.
Loskoppelen van de startmotor kabel, dynamo loskoppelen en oliepeilsensor loskoppelen om net genoeg ruimte in de kabelboom te creeeren om de inlaat er tussen uit te wurgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aangezien nu toch helft uit de auto was; ook de accu die ik van @zunrob overgenomen had eindelijk erin gezet. Van de zomer al opgepikt in NL maar vanwege de hoeveelheid werk op een X1 het steeds uitgesteld

Edit: En durven starten, 1 fout. Date time was reset

[/list]
![]() | ![]() |
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)