Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 340 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:18

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Mr Pingu schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:22:
Nu even koffiepauze maar gisteren begonnen met demonteren van inlaatspruitstuk om deze te reinigen; maar goeiedag zeg; wat was deze dik belegd met roet.

Ik heb een diesel omdat ik veel lange km’s rij en alsnog ziet het er zo uit na 127k km…. Toch maar overwegen om de EGR uit te laten coden en nieuwe map erop te laten zaten.

En wat een takkewerk om deze te verwijderen op een X1. Nu hopen dat het mijn slecht lopen bij lage toeren oplost.

Lijstje wat eruit moest om erbij te komen;
Bodemplaat, luchtfilter huis, koelfan.
Loskoppelen van de startmotor kabel, dynamo loskoppelen en oliepeilsensor loskoppelen om net genoeg ruimte in de kabelboom te creeeren om de inlaat er tussen uit te wurgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alles zit er weer in. Dacht dat een goede zaterdag wel ging lukken maar werd een zaterdag en een zondag. Nog niet aan durven zetten, ik zou toch niet ergens een slangetje of kabel zijn vergeten?

Aangezien nu toch helft uit de auto was; ook de accu die ik van @zunrob overgenomen had eindelijk erin gezet. Van de zomer al opgepikt in NL maar vanwege de hoeveelheid werk op een X1 het steeds uitgesteld O-) Die staat er nu ook netjes in.

Edit: En durven starten, 1 fout. Date time was reset *O*
[/list]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGNQNX2Hr58lpeYG94GpUFAwJBo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q55ehYj001m3Sl9a1wo7eXSb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqDvL4V_Sb-TRvzprDYZPNA-hRw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYRg4ITOQzWDS7uP98C8yB7E.jpg?f=fotoalbum_tile

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
@Mr Pingu , netjes man!

Mijn handen beginnen te kriebelen om ook weer eens wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 22:18
Puf schreef op zondag 19 januari 2025 @ 14:16:
[...]

0W30 en 5W30 hebben op bedrijfstemperatuur toch de zelfde viscositeit? Een 0W30 is voor zover mij bekend in koude toestand nog steeds dikker dan wanneer ie warm is.
YouTube: Why 0W20 oil is better in some engines.

Ik neem aan dat de flacons hier koud zijn :+

De dealer heeft bij mijn bmw auto's altijd 0w30 gebruikt met spec ll-12. Maar ik had wel begrepen bij hogere kmstanden dat 5w30 beter geschikt zou zijn.

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:56
Ik ga er van uit dat die buisjes koud zijn idd, en dat het balletje in elk buisje (dus ook in het 0w buisje) sneller zou vallen als de temperatuur zo rond de 100° zou liggen.
Tjona100 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:49:
[...]

YouTube: Why 0W20 oil is better in some engines.

De dealer heeft bij mijn bmw auto's altijd 0w30 gebruikt met spec ll-12. Maar ik had wel begrepen bij hogere kmstanden dat 5w30 beter geschikt zou zijn.
Meestal wordt bij een oudere motor een olie die ook warm dikker is gebruikt, omdat je juist als de motor beweegt en druk opbouwt het olieverlies langs de ingesleten zuigerveren e.d. wilt beperken. Het enige voordeel van een koud dikkere olie dat ik kan bedenken is dat ie als de auto geparkeerd staat met koude motor het iets minder lekt op je oprit. Maar als dat het geval is dan moet je misschien eens wat pakkingen gaan vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Puf op 20-01-2025 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Mr Pingu schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:02:
[...]

Alles zit er weer in. Dacht dat een goede zaterdag wel ging lukken maar werd een zaterdag en een zondag. Nog niet aan durven zetten, ik zou toch niet ergens een slangetje of kabel zijn vergeten?

Aangezien nu toch helft uit de auto was; ook de accu die ik van @zunrob overgenomen had eindelijk erin gezet. Van de zomer al opgepikt in NL maar vanwege de hoeveelheid werk op een X1 het steeds uitgesteld O-) Die staat er nu ook netjes in.

Edit: En durven starten, 1 fout. Date time was reset *O*
[/list]
[Afbeelding][Afbeelding]
Helaas was dit niet de oplossing voor mijn problemen met 'trillen' / 'hikken' van de auto bij lage toeren / hoge belasting (heuveltje op in 5 as 6 versnelling).

De verdenking van de garage was altijd al de verstuivers maar zolang ze in de auto zitten is dit niet uit te sluiten want ze blijven binnen de foutmarges vallen. Enige manier om er achter te komen of er een verstuiver niet lekker werkt is dus ze eruit te trekken en op de testbank. Dat is net zo duur als 4 gebruikte nieuwe die al getest zijn.

Nu heb ik een 18D B47 motor, kan ik daar zonder problemen 4 verstuivers van een 20D B47 inzetten? Ik neem aan de de maximale brandstofinspuiting wat hoger ligt of zijn er nog andere factorer. Voor een eventuele chiptune is het een voordeel met wat 'grotere' verstuivers zodat deze niet de begrenzende factor zijn. Geeft dat zonder tune nog nadelige effecten of kan ik gewoon de 20D verstuivers er in plempen als upgrade?

Er zijn nog 3 andere verschillen tussen 18D de 20D B47 motor en dat is 1. de zuiger is bij 18D anders 2. de turbo is bij de 18D iets kleiner. 3. achterste deel van de uitlaat is dubbele uitlaat. Verder alles gelijk aan de uitlaat kant.

Zuiger (wat zegt die maat eigenlijk?)
18D: Piston - 84,195MM(0) - 11258519401
20D: Piston - 83,945MM(0) - 11258571012

Turbo
18D: 11658513636
20D: 11658570081

Uitlaat
18:D: Enkele uitlaat
20D: Dubbele uitlaat

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-01 17:53
[quote]Mr Pingu schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:22:
[...]

Als hobbybob oplossing heb ik ze wel getest op opbrengst maar niet op sproeibeeld. En gebruikte water om te kijken of ze allemaal dezelfde opbrengst hadden (M52 motor) Dat klopte en vervolgens droog gemaakt en weer teruggeplaatst. Kostte mij niets, behalve wat gepruts. Maar bij de hi pressure diesel injectors gaat dat wellicht niet maar ik sluit niet uit dat er een handige jojo op youtube het al eens eerder gedaan heeft.

[ Voor 156% gewijzigd door Ideevoor2 op 20-01-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ideevoor2 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:46:
[quote]Mr Pingu schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:22:
[...]

Als hobbybob oplossing heb ik ze wel getest op opbrengst maar niet op sproeibeeld. En gebruikte water om te kijken of ze allemaal dezelfde opbrengst hadden (M52 motor) Dat klopte en vervolgens droog gemaakt en weer teruggeplaatst. Kostte mij niets, behalve wat gepruts. Maar bij de hi pressure diesel injectors gaat dat wellicht niet maar ik sluit niet uit dat er een handige jojo op youtube het al eens eerder gedaan heeft.
Sorry, maar ik snap niet helemaal wat je getest hebt? 18D vs 20D verstuiver? Wat was je conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
Ik had er een glazen buisje onder geplaatst en de hoeveelheid vloeistof gemeten, de injector op 12V en dan 1 minuut opengezet. Vervolgens dat bij alle zes gedaan. Omdat alle 6 nivo's hetzelfde waren wist ik dat de ene cilinder wel voldoende brandstof kreeg. Ook de penbobines waren goed (omwisselen) en de via Insta kon je mooi het pendelen zien van de katalysator output.

Anyway voor de onrustige loop bleek een sensor verantwoordelijk te zijn en heb zowel de krukas als de nokkenas klepas sensor vervangen. Ach ja, beetje prutsen was leuk. Ben nu meer van uitbesteden als er werk aan de winkel is. Voorlopig valt dat wel mee met de huidige G20. Op problemcar kreeg ik een vermelding pro opgeplakt maar ik ben een amateur.

[ Voor 6% gewijzigd door Ideevoor2 op 20-01-2025 19:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NngkRRxJr63mqLDuPFhVQhf6Q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NtvkWufZDiGSLxaLiSplhPu.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, daar gaat ie dan :p Zal straks het resultaat delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:59
PWM schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:34:
[Afbeelding]

Cool!

Maar ik ga denk ik ook maar een BMW retrofit bedrijfje beginnen zo te lezen genoeg animo hier.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:44:
Cool!

Maar ik ga denk ik ook maar een BMW retrofit bedrijfje beginnen zo te lezen genoeg animo hier.
Sowieso… goud geld. Hou ze maar eens in de gaten… in no time grotere luxere auto oOo

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 09:56
Auto staat nu even lekker bij de spa, en eind van week terug met ppf en coating.
Super benieuwd naar het eindresultaat!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kHrcY6wi41J1TbrAMK9dDFYZ5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTCnX7edpSGj04HujdoJq7eH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dI-0lqlBy12zKG8qNRrCL5dHo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1OWZIRfAt2P2iSQVfg8eqQS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoSz5rWkIb7KMgua16yiNjnFtlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNG2833r5gB0KxKQupraAVYb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 21-01-2025 13:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greetoz
Netjes, het misstaat niet, toch had ik zelf voor OEM ID6 retrofit gegaan :P. Maar snap de afweging wel kwa prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
syntesia schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:04:
Auto staat nu even lekker bij de spa, en eind van week terug met ppf en coating.
Super benieuwd naar het eindresultaat!
[Afbeelding]
Ik hoop dat je het resultaat niet ziet. :P Dat is tenminste de bedoeling van PPF en/of een coating voor zover ik weet haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]

Ziet er uit als een foto van een vannacht leeg geroofde ;) :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
Yes moest ik ook aan denken! Leeg gerooofd vogelnest :-) maar oppimpen is best leuk als dat je ding is. Radar en cam toevoegen is wel mijn ding en ben meer van de electronenclub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:25:
Netjes, het misstaat niet, toch had ik zelf voor OEM ID6 retrofit gegaan :P. Maar snap de afweging wel kwa prijs.
Ik krijg een beetje déjà vu... zelfde gevoel als toen iemand een plat scherm voor zijn originele CIC plaatste.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KEyseWC.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vEd9IpM.jpeg

Anyway, het gaat er natuurlijk om dat men er zelf blij mee is. Ik persoonlijk zou het nooit zo doen. Gewoon een module ertussen, zeker als CIC/NBT al zoveel scherper is qua resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:40
Greetoz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:25:
Ik denk zelf ook wel eens was ik naar voor de OEM ID6 gegaan, althans daar betrap ik mezelf op. Maar als ik mezelf dan de vraag stel waarom, dan kan ik die niet goed beantwoorden om eerlijk te zijn.

Wat brengt een OEM ID6 meer dan een MMI Box waar carplay gewoon best okay mee werkt.
[Afbeelding]

In Appelscha geweest vandaag zo te zien ;)

[ Voor 29% gewijzigd door SirMemeAlot op 21-01-2025 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
SirMemeAlot schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:35:
[...]

Ik denk zelf ook wel eens was ik naar voor de OEM ID6 gegaan, althans daar betrap ik mezelf op. Maar als ik mezelf dan de vraag stel waarom, dan kan ik die niet goed beantwoorden om eerlijk te zijn.

Wat brengt een OEM ID6 meer dan een MMI Box waar carplay gewoon best okay mee werkt.
[...]

In Appelscha geweest vandaag zo te zien ;)
Tja ik vind het gewoon netter, met het OEM scherm en niet via een MMI box naar een 2e kanaal te moeten, 2 interfaces los etc. Tevens hoor je wel vaker issues met de MMI boxen maar met de OEM integratie zo goed als nooit.

Plus het maakt je auto gewoon wat couranter met de nieuwe ID6 interface.

Maar ik ben daar een beetje een autist in. Snap ook best de keuze 300-400 euro tov 1200 euro onderdelen, voor mij is het het waard, voor een hoop niet, gezien de markt voor de MMI boxen.

Kijk van een E series met CCC systeem is het een enorme operatie met emulator boxes etc. Maar vanaf een ID systeem is het allemaal prima te doen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:40
Greetoz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:56:
[...]

Tja ik vind het gewoon netter, met het OEM scherm en niet via een MMI box naar een 2e kanaal te moeten, 2 interfaces los etc. Tevens hoor je wel vaker issues met de MMI boxen maar met de OEM integratie zo goed als nooit.

Plus het maakt je auto gewoon wat couranter met de nieuwe ID6 interface.

Maar ik ben daar een beetje een autist in. Snap ook best de keuze 300-400 euro tov 1200 euro onderdelen, voor mij is het het waard, voor een hoop niet, gezien de markt voor de MMI boxen.

Kijk van een E series met CCC systeem is het een enorme operatie met emulator boxes etc. Maar vanaf een ID systeem is het allemaal prima te doen :-).
Toevallig laatst iemand benaderd voor een upgrade naar ID6 omdat ik daar helaas ook een autist in kan zijn. Zelfs overwogen om mijn MMI box eruit te laten halen en dus OEM upgrade te doen. Maar helaas niet handig genoeg om het zelf te doen, maar dan is het wel 2000 euro om het te laten omzetten en ik kon alleen iemand vinden in de buurt van Eindhoven die dit kan die 3 werkdagen nodig heeft. Ik woon zelf helemaal in het Noorden van het land dus dan wordt dit een operatie incl. overnachting of veel reizen. Dat heeft deze wens wel op een wat lager pitje gezet moet ik zeggen, als jij iemand kent die in het noorden woont en het voor jouw prijs doet dan zou ik ook direct om zijn. Maar ik heb ze helaas nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:56:
Kijk van een E series met CCC systeem is het een enorme operatie met emulator boxes etc.
Viel best mee hoor... zoals ik al zei... men kan er goud geld mee verdienen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Kamp OEM hier, maargoed @Greetoz en ik hoeven onszelf niet te betalen in geld, alleen in tijd dat scheelt ook al want dan reken je alleen de materiaal kosten.

Trouwens; 3 werkdagen lijkt mij overdreven of is het bijbeunen in de avonden naast de gewone baan, dan snap ik 3 werkdagen (lees avonden)

Ook die sound upgrades paar pagina's eerder, 1000 euro voor een halve dag arbeid en dan zeggen dat ze de auto de hele dag nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
SirMemeAlot schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:01:
[...]

Toevallig laatst iemand benaderd voor een upgrade naar ID6 omdat ik daar helaas ook een autist in kan zijn. Zelfs overwogen om mijn MMI box eruit te laten halen en dus OEM upgrade te doen. Maar helaas niet handig genoeg om het zelf te doen, maar dan is het wel 2000 euro om het te laten omzetten en ik kon alleen iemand vinden in de buurt van Eindhoven die dit kan die 3 werkdagen nodig heeft. Ik woon zelf helemaal in het Noorden van het land dus dan wordt dit een operatie incl. overnachting of veel reizen. Dat heeft deze wens wel op een wat lager pitje gezet moet ik zeggen, als jij iemand kent die in het noorden woont en het voor jouw prijs doet dan zou ik ook direct om zijn. Maar ik heb ze helaas nog niet gevonden.
stuur mij een pm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:10:
[...]

Viel best mee hoor... zoals ik al zei... men kan er goud geld mee verdienen :)
Nouja oke het ligt aan de auto. Maar in een E63/64 bijv past de knop niet in de middenconsole omdat die anders is, het center dash moet andere trim die amper te krijgen is. Kwa electronica hardware valt het wel mee inderdaad maar ik kwam voor een E63 uit op rond de 3k+ enkel aan onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee hoe lang een APK + beurt bij een BMW dealer ongeveer duurt? Kan in de app kiezen voor “ik blijf wachten”, alleen geen idee hoe lang het duurt haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DennusB schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:22:
Iemand enig idee hoe lang een APK + beurt bij een BMW dealer ongeveer duurt? Kan in de app kiezen voor “ik blijf wachten”, alleen geen idee hoe lang het duurt haha
Hangt er vanaf of je random de RDW steekproef krijgt? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 09:56
FiXeR.nl schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:51:
[...]

Ik hoop dat je het resultaat niet ziet. :P Dat is tenminste de bedoeling van PPF en/of een coating voor zover ik weet haha.
Eens, maar denk door de coating en al wel wat vollere glans te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:05

Detmer

Professioneel prutser

Vandaag de eerste 'problemen' met de F10. Vanochtend probleemloos naar het werk gereden (~40km, 45 min). Toen ik naar huis wilde kostte het een paar pogingen om de spiegels uit te laten klappen. Starten ging goed, maar de datum, tijd en dagteller waren gereset. Stukje de parkeerplaats af gereden en de stuurbekrachtiging, verlichting, display e.d. vielen soms kort weg voor ~1 seconde ongeveer. Na even stationair te laten draaien en een paar rondjes gereden toch aangedurfd om naar de garage te rijden, maar ondertussen nog af en toe last van gehad.

Er wordt morgen naar gekeken. Garage gaf aan dat ze de dynamo of accu vermoeden. Ik vermoed zelf de accu omdat ik anders nooit dat stuk naar de garage had kunnen rijden?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Detmer schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:33:
Vandaag de eerste 'problemen' met de F10. Vanochtend probleemloos naar het werk gereden (~40km, 45 min). Toen ik naar huis wilde kostte het een paar pogingen om de spiegels uit te laten klappen. Starten ging goed, maar de datum, tijd en dagteller waren gereset. Stukje de parkeerplaats af gereden en de stuurbekrachtiging, verlichting, display e.d. vielen soms kort weg voor ~1 seconde ongeveer. Na even stationair te laten draaien en een paar rondjes gereden toch aangedurfd om naar de garage te rijden, maar ondertussen nog af en toe last van gehad.

Er wordt morgen naar gekeken. Garage gaf aan dat ze de dynamo of accu vermoeden. Ik vermoed zelf de accu omdat ik anders nooit dat stuk naar de garage had kunnen rijden?
… of slechte min-kabel dat komt ook regelmatig voor en leid ook tot sporadische spanningsval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
Greetoz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:14:
[...]

Nouja oke het ligt aan de auto. Maar in een E63/64 bijv past de knop niet in de middenconsole omdat die anders is, het center dash moet andere trim die amper te krijgen is. Kwa electronica hardware valt het wel mee inderdaad maar ik kwam voor een E63 uit op rond de 3k+ enkel aan onderdelen.
Maar als je bij Ali shopt is het wellicht voordeliger. Zo'n MMI boxje inbouwen is vrij simpel zelf te doen er staan Youtube video's op het net en er zwerven ook software update overall. Vorige Beemer was een 120i 4 cilinder en daar werkte het goed. Maar OEM werkt wel wat stabieler, minder vaak een vastloper. En dan alleen als er heel zwaar gestreamed wordt naar Carplay. En natuurlijk de tolpoort blast bij de péages daar is geen Wifi verbinding tegen opgewasen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Ideevoor2 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:39:
[...]

Maar als je bij Ali shopt is het wellicht voordeliger. Zo'n MMI boxje inbouwen is vrij simpel zelf te doen er staan Youtube video's op het net en er zwerven ook software update overall. Vorige Beemer was een 120i 4 cilinder en daar werkte het goed. Maar OEM werkt wel wat stabieler, minder vaak een vastloper. En dan alleen als er heel zwaar gestreamed wordt naar Carplay. En natuurlijk de tolpoort blast bij de péages daar is geen Wifi verbinding tegen opgewasen.
Klopt met een MMi box is het goedkoper, geluid vaak ook slechter omdat ze gebruik maken van de AUX en niet de MOST. Dan kan je beter voor een mr12volt versie gaan.

Mijn OEM wireless carplay in de F80 blijft gewoon werken, ook onder de franse tolpoorten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:57:
Klopt met een MMi box is het goedkoper, geluid vaak ook slechter omdat ze gebruik maken van de AUX en niet de MOST. Dan kan je beter voor een mr12volt versie gaan.

Mijn OEM wireless carplay in de F80 blijft gewoon werken, ook onder de franse tolpoorten!
Mr12volt... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
[...]

Wow. spaans, italiaans ook getest? Sta je dan voor de peage/tolbaan of bij een andere? Bij mijn iDrive7 is het maar zelden dat ik ongeschonden de poort passeer. Is leuk voor de volgende keer om te turven welke wifi freundlich zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Ideevoor2 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:21:
[...]

Wow. spaans, italiaans ook getest? Sta je dan voor de peage/tolbaan of bij een andere? Bij mijn iDrive7 is het maar zelden dat ik ongeschonden de poort passeer. Is leuk voor de volgende keer om te turven welke wifi freundlich zijn :-)
Ik heb heel frankrijk door gecrosst en vele peages genomen, ik heb een bip&go kastje dus pak altijd de doorrij baan. Italie ook geen problemen ondervonden en altijd gewoon verbonden gebleven. Ik heb iDrive 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Die zijn qua geluidskwaliteit top, maar ik erger er bij mijn pa groen en geel aan dat de kwaliteit van het beeldscherm (BMW CCC) echt waardeloos is voor carplay. Pixels, pixels en nog eens pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:45:
Die zijn qua geluidskwaliteit top, maar ik erger er bij mijn pa groen en geel aan dat de kwaliteit van het beeldscherm (BMW CCC) echt waardeloos is voor carplay. Pixels, pixels en nog eens pixels.
Geen last van, zolang je niet met je neus erop zit. Is het van iDrive 8 niveau? Of NBT? Of CIC? Nee, maar ik kon zelfs in Waze de kleinste dorpnaampjes lezen. Nee, geen last van en met de laatste updates van Carplay is het allemaal wat mooier geworden. Ouderdom heeft zijn charme en het is geen straf om je eens neer te leggen bij eventuele beperkingen. Je moet kijken wat wel kan... de rest is nutteloos energieverbruik ;) Als het mij zo erg zou dwarszitten had ik wel een NBT Evo retrofit gedaan.

En connectiviteit bij de tolpoortjes (met Bip&Go)? Wireless carplay is nog niet uitgevallen in Italië.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrlpfCc3m0QYtBB1M9gNpPhGg1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjUpBxanlSdYHfTkwNMg3zfu.jpg?f=fotoalbum_large
Foto van dichtbij, vanuit de zitpositie valt het niet op.

Carplay op de E46 318ti is iets teveel van het goede als je het origineel wil houden, dus die is voorzien van BlueBus. Bluetooth audio (op de MOST ipv CD wisselaar) op de originele MK4 Professional.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLBxwXGaB06C3FJcxrn160iOHT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bC3xrw6eIDmxH9p908s9AUP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door CreativeS op 22-01-2025 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
CreativeS schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:06:
[...]

Geen last van, zolang je niet met je neus erop zit. Is het van iDrive 8 niveau? Of NBT? Of CIC? Nee, maar ik kon zelfs in Waze de kleinste dorpnaampjes lezen. Nee, geen last van en met de laatste updates van Carplay is het allemaal wat mooier geworden. Ouderdom heeft zijn charme en het is geen straf om je eens neer te leggen bij eventuele beperkingen. Je moet kijken wat wel kan... de rest is nutteloos energieverbruik ;) Als het mij zo erg zou dwarszitten had ik wel een NBT Evo retrofit gedaan.

En connectiviteit bij de tolpoortjes (met Bip&Go)? Wireless carplay is nog niet uitgevallen in Italië.

[Afbeelding]
Bij mijn BMW 335i die ik had, met draadloze retrofit carplay (gewoon zo'n android scherm) viel carplay niet uit met een Fulli tolbadge. Ook niet op de draadloze carplay in de Suzuki Samurai van mijn vriendin.

De M6 van m'n pa komt nooit zo ver, dus daar zou ik het niet weten (met de Mr12Volt). :P Maar de schermkwaliteit van zo'n android ding in mijn 3-serie was wel vele malen beter en gaf de hele auto een veel modernere feeling.

Toevallig heeft m'n pa daar net in een video wat over gezegd wat zijn ervaring is waarom ie voor het Mr12Volt systeem heeft gekozen: YouTube: Onderweg naar de Interclassics in Maastricht vertel ik je wat over mijn BMW M6 V10!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:05

Detmer

Professioneel prutser

Mr Pingu schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:20:
[...]

… of slechte min-kabel dat komt ook regelmatig voor en leid ook tot sporadische spanningsval.
Accu nog origineel uit 2010 :+ . Die was wel klaar :p .

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:12
[...]

Met de wat recentere firmwares heb je ook de optie om te streamen via de bt verbinding van de auto zelf (alle audio van aa/carplay. Niet alleen muziek). Dat verkies ik nu boven de aux verbinding van de mmi. Bijkomend voordeel is dat je dan ook weer je stuur bediening terug hebt om te scrollen door je muziek op je dashboard.

[ Voor 3% gewijzigd door Deagle op 22-01-2025 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Detmer schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:46:
[...]

Kan je in ieder geval niet van zeggen dan 'ie z'n geld niet heeft opgebracht.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Detmer schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:46:
[...]

De goedkoopste van de 3 alternatieven :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
  • Gitter teiloffen links
    Hersteller Nr.: 51117134081
  • Gitter Mitte offen
    Hersteller Nr.: 51117154550
  • Gitter teiloffen rechts
    Hersteller Nr.: 51117134082
  • Blende (ACC afdekking)
    Hersteller Nr.: 51117152791
  • Blendenstab links (zilver, 335i)
    Hersteller Nr.: 51117181357
  • Blendenstab rechts (zilver, 335i)
    Hersteller Nr.: 51117181358
  • Halter ACC (carrosserie)
    Hersteller Nr.: 66316769132
  • Halter ACC (sensor)
    Hersteller Nr.: 66316769133
  • Torxschraube (3x)
    Hersteller Nr.: 07146959923
Besteld!

Dan kan ik zodra de temperaturen weer wat schappelijker zijn, direct alles monteren.

ACC radar, reparatieset ACC radar afstelbouten, uitgebreide hendel stuurkolom, kabelboom, nieuwe chromen nieren en alle nieuwe boutjes/schroeven voor de bumper en wielkasten (inclusief nieuwe afdekkappen voor de koplampen) liggen hier al klaar ;)

@Spollie, nog bedankt voor de tip betreffende de 335i/d sierlijstjes voor in de grill.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 24-01-2025 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
  • Gitter Mitte offen
    Hersteller Nr.: 51117154550
Tuurlijk... niet meer leverbaar. What the frig! |:(

Gelukkig hebben we eBay nog en zie daar... verzending naar Packstation mogelijk, kauferschutz, Passau? Daar zit Leebmann ook. Ach ja boeit allemaal niet, het moet gewoon goed zijn en dus 1 nieuwe originele alsnog onderweg. Wel voor de dubbele prijs als bij Leebmann, maar goed: Fingers crossed. Leebmann verzendt de wel beschikbare onderdelen.

Toch even de garage in, want daar heb ik de oude beugels voor de ACC liggen. Oude? Ja, maar wil gewoon alles nieuw. Zie ik daar nu 6 torx-boutjes? Volgens RealOEM maar 3 nodig?
  • Torxschraube (3x)
    Hersteller Nr.: 07146959923
Hmja, dat kan ook wel via Ekris... minimale afname aantal van 10? Dan maar Offenga voor €7,96 ipv €17,90 bij Ekris. Waarom zou het makkelijk gaan als het moeilijk kan :)

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 23-01-2025 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-10 21:29
Bij Dusseldorp moest ik vorige keer voor dit 2 uur wachten. Dat was tevens APK en olie bijvullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW DRIVER
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-01 20:36

BMW DRIVER

Have Fun :-)

Ze hebben gratis koffie en genoeg ruimte om te wachten. Bij Ekris liggen er ook tijdschriften en is er een kijkscherm met films.

https://www.youtube.com/@fanviewijsselmeer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:05
En nog gevaarlijker, een showroom 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23:03
EKRIS haalt en brengt de auto ook thuis. Geen extra kosten alhier.

Mogelijk is dat ook een optie op een thuis werk dag.
Je bent de auto dan wel de gehele dag kwijt, is onze ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW DRIVER

BMW DRIVER

Deagle schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:10:
[...]

Met de wat recentere firmwares heb je ook de optie om te streamen via de bt verbinding van de auto zelf (alle audio van aa/carplay. Niet alleen muziek). Dat verkies ik nu boven de aux verbinding van de mmi. Bijkomend voordeel is dat je dan ook weer je stuur bediening terug hebt om te scrollen door je muziek op je dashboard.
Bij dat MMI setje van Ali zat ook zo'n AUX kabel (heb ik nog liggen) maar ik heb mooi de glasfiber gebruikt. Veel beter. Staat allemaal in de user manual. Car was die F20 120i (4cilinder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
BMWix3 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:46:
EKRIS haalt en brengt de auto ook thuis. Geen extra kosten alhier.

Mogelijk is dat ook een optie op een thuis werk dag.
Je bent de auto dan wel de gehele dag kwijt, is onze ervaring.
De ervaring is wel dat het ligt aan de waarde van je auto of dit zonder kosten is :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW DRIVER

BMW DRIVER

roland kroes schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:45:
En nog gevaarlijker, een showroom 😅
Haha, en even traplopen naar boven nog een, stond 1 type bij die ik wel leuk vond. Meestal kale auto's zonder al te veel opties bij dealer Ekris in Heerenveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Heb er toch ooit een gekocht. En ik kom uit het Zuiden.😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Laatst de 1 serie van mijn vrouw naar Ekris gebracht. Was er om 8:00, gratis leenfiets mee (top!), 8:15 was ik op kantoor, 9:00 berichtje dat hij alweer klaar stond :D

Toch zou ik er niet snel op wachten, als er iets tegen zit, of zeker samen met een beurt, zit je er misschien al snel een uur of langer voor je uit te staren. Ik kan nuttigere dingen doen met mijn tijd.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
roland kroes schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:57:
Heb er toch ooit een gekocht. En ik kom uit het Zuiden.😊
3-ZGF-04?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Idd......bent U van de BVD? 😁

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xmpIw_RHHiSe6MzEYCNU3wKRqA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CovqHfYjq0vAPTpk8gLNIVHk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Igggvv__V6rl-fcGbqWSMmc7BSI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vMPhlTjW8tdh7CTdjiPHZL9.jpg?f=fotoalbum_tile

Check
Check
🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 15:50
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:35:
[...]

Laatst de 1 serie van mijn vrouw naar Ekris gebracht. Was er om 8:00, gratis leenfiets mee (top!), 8:15 was ik op kantoor, 9:00 berichtje dat hij alweer klaar stond :D

Toch zou ik er niet snel op wachten, als er iets tegen zit, of zeker samen met een beurt, zit je er misschien al snel een uur of langer voor je uit te staren. Ik kan nuttigere dingen doen met mijn tijd.
Bij mijn dealer kan ik wachten en werken tegelijkertijd. Als ik de beetjes wil strekken kijk ik even naar het nieuw en tweedehands spul. Af en toe een praatje maken met de BMW medewerkers. Voelt bijna als een uitje. ;)

Ik wacht er daarom eigenlijk altijd op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-10 09:29
Inmiddels is de F40 alweer even de deur uit en nu voor dagelijks gebruik een Volvo EX30. Maar dan toch jeukt het en kruipt het bloed waar het gaan wil… Dus, van de zomer een nette E92 325i uit 2007 gekocht, handgeschakeld natuurlijk.

Inmiddels het een en ander aan achterstallig onderhoud en kwaaltjes van de N52 aan het oplossen. En een leer interieur aan het installeren.

Nu mag de N52 best wat meer geluid produceren wat mij betreft, stationair hoor je hem bijna niet lopen. Ben al een tijdje de advertenties op verschillende plekken in de gaten aan het houden voor een originele M Performance einddemper. Kwam er zojuist een tegen, maar deze is voor een E90. Schijnbaar zijn de sierstukjes korter dan de E92 uitvoering van de demper. Maar: weet iemand toevallig hoeveel?

Ik zal van het voorjaar wat mooie plaatjes schieten en deze hier delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
PixelRanger03 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:30:
Inmiddels is de F40 alweer even de deur uit en nu voor dagelijks gebruik een Volvo EX30. Maar dan toch jeukt het en kruipt het bloed waar het gaan wil… Dus, van de zomer een nette E92 325i uit 2007 gekocht, handgeschakeld natuurlijk.

Inmiddels het een en ander aan achterstallig onderhoud en kwaaltjes van de N52 aan het oplossen. En een leer interieur aan het installeren.

Nu mag de N52 best wat meer geluid produceren wat mij betreft, stationair hoor je hem bijna niet lopen. Ben al een tijdje de advertenties op verschillende plekken in de gaten aan het houden voor een originele M Performance einddemper. Kwam er zojuist een tegen, maar deze is voor een E90. Schijnbaar zijn de sierstukjes korter dan de E92 uitvoering van de demper. Maar: weet iemand toevallig hoeveel?
Nee, ik weet niet hoeveel korter de pijpjes zijn, maar ik vond zelfs de M Performance-demper icm met een N52B25 nog vrij discreet. Ik ben naar PM Performance in Swifterbant gegaan en gelijk een 2x76mm sierstuk met verloop van 1cm laten monteren (linker pijpje korter dan rechts). Die standaard iele pijpjes van 2x60mm bij de N52B25 zijn ook geen porum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZ9yhllVdMR61dce74x_6QxTPMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BPZSAy6LjpFFbxTGlk24RNv6.jpg?f=fotoalbum_large

En om nou een M Performance-demper te nemen voor de heb... dan zijn er wel betere mogelijkheden. Ook geen last van drone, maar ja... het geluid is wel wat meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelRanger03
CreativeS schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:00:
[...]

Nee, ik weet niet hoeveel korter de pijpjes zijn, maar ik vond zelfs de M Performance-demper icm met een N52B25 nog vrij discreet. Ik ben naar PM Performance in Swifterbant gegaan en gelijk een 2x76mm sierstuk met verloop van 1cm laten monteren (linker pijpje korter dan rechts). Die standaard iele pijpjes van 2x60mm bij de N52B25 zijn ook geen porum.

[Afbeelding]

[YouTube: E90 325i N52B25 'zwaardere' demper]
En om nou een M Performance-demper te nemen voor de heb... dan zijn er wel betere mogelijkheden. Ook geen last van drone, maar ja... het geluid is wel wat meer aanwezig.
Die van jou klinkt goed inderdaad. Heb een hoop lyrische verhalen gelezen over de M Performance demper, dus vandaar dat ik daarnaar ben gaan zoeken. Zeker niet voor de heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW DRIVER

BMW DRIVER

:)

[ Voor 255% gewijzigd door BMW DRIVER op 24-01-2025 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW DRIVER

BMW DRIVER

Kwam er zojuist een tegen, maar deze is voor een E90. Schijnbaar zijn de sierstukjes korter dan de E92 uitvoering van de demper. Maar: weet iemand toevallig hoeveel?
Loop je wel kans dat de auto niet door de APK keuring komt met een andere uitlaat dempers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
BMW DRIVER schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:22:
Loop je wel kans dat de auto niet door de APK keuring komt met een andere uitlaat dempers.
Zolang het niet een krijser is, valt het allemaal gerust wel mee. Het is een N52B25, daar doe je geen catloze downpipes op en zo. Die Rijt-ificeer je niet :)

Het is wel zo dat aardig wat sportdempers voor auto's niet meer leverbaar zijn ivm de milieueisen.

[ Voor 41% gewijzigd door CreativeS op 24-01-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelRanger03
BMW DRIVER schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:22:
[...]

Snap ik. Was ook niet de bedoeling om er een regenpijp op te klappen, zoveel herrie zit ik ook niet op te wachten.

De RDW maakt het gelukkig vrij inzichtelijk: https://apk-handboek.rdw....os/motor/geluid-en-milieu

85 dB (voor de 325i) + max 2 dB, is toegestaan en geloof écht niet dat hij nu die 85 dB haalt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
PixelRanger03 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:33:
Die van jou klinkt goed inderdaad. Heb een hoop lyrische verhalen gelezen over de M Performance demper, dus vandaar dat ik daarnaar ben gaan zoeken.
Zal je zeker tegen gaan vallen. Is niet te vergelijken met de dempers van tegenwoordig. Al moet je die van tegenwoordig ook niet willen met dat geschijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:56

Ik zal van het voorjaar wat mooie plaatjes schieten en deze hier delen :)
Ik zou voor een 325d/330d demper gaan. Passen vrijwel 1 op 1 , OEM look en geluid vergelijkbaar met de M-Performance demper. En kosten ca 50-100eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
Vorige week de bobines van m’n 325i met N52 blok vervangen ivm een misfire op cilinder 4. Met foutcode 29D0. Alles weer goed, trekt een stuk beter nu

Vandaag weer een misfire, weer op cilinder 4. alle bobines zijn vervangen. Misfire is ontstaan rond de 3k toeren, met inhalen. En verdwijnt vanzelf weer tijdens het rijden

Ik denk nu aan de volgende zaken
- injector, aangezien het weer dezelfde bobine is. Verder iets lastige start ‘s ochtends , warm beter.
- lekkage van de pakking van de valvetronic, ik heb gelezen dat deze lekkage vaak in de bougie schacht van cilinder 4 loopt. Echter was de bougie schacht wel schoon bougie is overigens er niet uit geweest
- de essentrische as sensor ; deze zou ook misfires kunnen veroorzaken. Alleen wel bijzonder dat dit dan alleen op cilinder 4 voorkomt en niet op de andere cilinders.

Daarom denk ik toch aan een oorzaak op cilinder 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelRanger03
sjaak81 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:25:
Vorige week de bobines van m’n 325i met N52 blok vervangen ivm een misfire op cilinder 4. Met foutcode 29D0. Alles weer goed, trekt een stuk beter nu

Vandaag weer een misfire, weer op cilinder 4. alle bobines zijn vervangen. Misfire is ontstaan rond de 3k toeren, met inhalen. En verdwijnt vanzelf weer tijdens het rijden

- injector, aangezien het weer dezelfde bobine is. Verder iets lastige start ‘s ochtends , warm beter.
- lekkage van de pakking van de valvetronic, ik heb gelezen dat deze lekkage vaak in de bougie schacht van cilinder 4 loopt. Echter was de bougie schacht wel schoon bougie is overigens er niet uit geweest
- de essentrische as sensor ; deze zou ook misfires kunnen veroorzaken. Alleen wel bijzonder dat dit dan alleen op cilinder 4 voorkomt en niet op de andere cilinders.

Heb je de bougie al eens gewisseld met een andere? Dat lijkt mij de kortste klap voordat je dieper moet gaan graven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
PixelRanger03 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 06:43:
[...]

Heb je de bougie al eens gewisseld met een andere? Dat lijkt mij de kortste klap voordat je dieper moet gaan graven
Bougie niet, waren er nog niet aan toe. Maar zou er door een slechte bobine schade kunnen ontstaan aan de bougie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07
Ik zou sowieso beginnen met bougies en daarna pas bobines. Dat is de meest voordelige route in plaats van andersom.

Edit even wisselen om te testen kan helemaal geen kwaad natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Jarno op 25-01-2025 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
Bougies zijn net 20000km oud, daarom dus eerst de bobines gedaan aangezien die original zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-10 09:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Nummerbord is goed. Ben toch wel een beetje nieuwsgierig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
sjaak81 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:01:
Bougies zijn net 20000km oud, daarom dus eerst de bobines gedaan aangezien die original zijn
En wat voor bougies zitten erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
roland kroes schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:54:
Nummerbord is goed. Ben toch wel een beetje nieuwsgierig :+
No worries. Vervelend probleem met geheugen O-)

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 25-01-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
CreativeS schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:05:
[...]

En wat voor bougies zitten erin?
High Power staat op de factuur , bij de BMW specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
CreativeS schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:05:
[...]

No worries. Vervelend probleem met geheugen O-)
Ach, stond mijn phone er nog in 😅🤣

Rijd jij hem nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
sjaak81 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:14:
High Power staat op de factuur , bij de BMW specialist
Er kan altijd iets kapot gaan... ook bougies. Net als met de Compact, ik heb alles vervangen. Bougies en bobines. Uiteindelijk bleek duurkoop (al vallen die OE prijzen in Duitsland op veel dingen erg mee) gewoon goedkoop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
roland kroes schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:18:
Ach, stond mijn phone er nog in 😅🤣

Rijd jij hem nu dan?
Niet het geheugen van de wagen en nee, ik rij lekker old school een E90 325i. Paar reacties terug.
Ik herinnerde gewoon je verhaal - van een paar jaar terug - als Limburger een auto gekocht bij - toen - De Beier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Ah ok , goed geheugen 😊👍

[ Voor 36% gewijzigd door roland kroes op 25-01-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
CreativeS schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:15:
[...]

Er kan altijd iets kapot gaan... ook bougies. Net als met de Compact, ik heb alles vervangen. Bougies en bobines. Uiteindelijk bleek duurkoop (al vallen die OE prijzen in Duitsland op veel dingen erg mee) gewoon goedkoop :)
Kan het dan ook dat de bougie juist door een kapotte bobine schade oploopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
sjaak81 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:46:
Kan het dan ook dat de bougie juist door een kapotte bobine schade oploopt?
Het lijkt mij dat als een bobine zijn werk niet goed doet, dat wil zeggen niet genoeg spanning voor een goede vonk, dat een bougie niet blij zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
Oké, eerst maar de bougies dan

Mocht er een fout in de injector zitten, geeft deze dan een eigen foutcode af? Of komt er dan ook een misfire code uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

sjaak81 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:51:
Oké, eerst maar de bougies dan

Mocht er een fout in de injector zitten, geeft deze dan een eigen foutcode af? Of komt er dan ook een misfire code uit
Niet altijd… ;)
Zit hier zelf met een probleem waarvan ik denk dat het een injector is maar 0 foutcodes. Foutcodes komen pas als bepaalde grenswaarden worden overschreden, maar dat wil niet zeggen dat het blok 100% goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW DRIVER

BMW DRIVER

sjaak81 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:25:

Ik niet, ik had op cilinder 4 (M52 6 cilinder) een fout vooral als het koud was een onregelmatige loop voor de APK keuring kon ik hem amper stabiel versneld stationair laten draaien. Precies zoals jouw klachten zijn. Na vervangen van zowel de nokkenas als de krukas sensor was het opgelost. Staat nog wel ergens in extenso beschreven op het problemcar.nl forum. Daar zit meer kennis als je echt een rare storing hebt, dáár naartoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

CarJunkyXL schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:30:
[...]

Bij mijn dealer kan ik wachten en werken tegelijkertijd. Als ik de beetjes wil strekken kijk ik even naar het nieuw en tweedehands spul. Af en toe een praatje maken met de BMW medewerkers. Voelt bijna als een uitje. ;)

Ik wacht er daarom eigenlijk altijd op.
Ik had een dealer uitgekozen vlakbij m'n werk. Beetje onhandig qua wachten daar, met teams meetings en zo, dus ik vond het wel best zo. Hij hoeft nu pas ergens in 2026 weer, dus dan zien we wel weer verder :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

https://nos.nl/artikel/25...rf-grote-ravage-op-straat

:o onvoorstelbaar wat een klap moet dat zijn geweest. BMW's zijn over 't algemeen niet gemaakt van papier-maché. Je moet gewoon je best doen om de onderdelen te herkennen.

Bizar ook dat de lichten nog branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW DRIVER

BMW DRIVER

Het AD heeft nog een extra foto maar misschien heb je daar geen gratis account. Hier staat een andere foto https://www.ad.nl/buitenl...-ernstig-gewond~ac5deac0/ Wat een klap moet dat geweest zijn. Veel te hard gereden, dat is wel zeker.
Zit een afdakje bij het achterraam. Zal wel een sportieve 1 serie zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door Touchdomex op 26-01-2025 14:45 . Reden: geen archive linkjes ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zondag 26 januari 2025 @ 00:12:
https://nos.nl/artikel/25...rf-grote-ravage-op-straat

:o onvoorstelbaar wat een klap moet dat zijn geweest. BMW's zijn over 't algemeen niet gemaakt van papier-maché. Je moet gewoon je best doen om de onderdelen te herkennen.

Bizar ook dat de lichten nog branden.
Bild.de toonde ook nog wat foto’s… hij zal vast niet te hard gereden hebben.

<foto verwijderd>

Edit: er komen verhalen naar boven dat men inderdaad het vermoeden heeft dat de oorzaak in de medische hoek is te vinden. Ik heb de foto van dat onderdeel op de weg dan ook weer verwijderd.

Maar goed, kan ook een medische oorzaak hebben. Enfin, is al erg genoeg.

[ Voor 31% gewijzigd door CreativeS op 26-01-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
BMW DRIVER schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:17:
[...]

Ik niet, ik had op cilinder 4 (M52 6 cilinder) een fout vooral als het koud was een onregelmatige loop voor de APK keuring kon ik hem amper stabiel versneld stationair laten draaien. Precies zoals jouw klachten zijn. Na vervangen van zowel de nokkenas als de krukas sensor was het opgelost. Staat nog wel ergens in extenso beschreven op het problemcar.nl forum. Daar zit meer kennis als je echt een rare storing hebt, dáár naartoe!
Net had ik weer een misfire. Gekke is dat de auto daarvoor even heel traag/lui aanvoelt. Trekt slecht op in de toeren waardoor die een kickdown op de automaat doet en doorschiet naar 3000 toeren. Dan meteen motorlampje en 5 cilinders lopen. Na paar minuten en loslaten gas hersteld het weer. Is daarna niet opnieuw op te wekken en auto voelt ook weer vlotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW DRIVER

BMW DRIVER

Het gaat helaas niet vanzelf weg met die misfire op cilinder 4. Bekend probleem dat het bijna altijd nummer vier is. Google er maar op. Misschien tref je een APK keurmeester die het geen probleem vind, fingers crossed.
Die doet een klassieke uitstoottest aan de uitlaat en dat moet met verhoogd stationair toerental. Lukt het jou trappend op het gaspedaal die op constant 2500 rpm te houden? (kan ook 2000 rpm zijn, is lang geleden dat dit speelde, de E36 tijd) Die motorlamp storing speelde niet bij de voorloper, uitlezing met INPA wél.

[ Voor 43% gewijzigd door BMW DRIVER op 26-01-2025 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

BMW DRIVER schreef op zondag 26 januari 2025 @ 00:29:
Het AD heeft nog een extra foto maar misschien heb je daar geen gratis account. Hier staat een andere foto https://www.ad.nl/buitenl...-ernstig-gewond~ac5deac0/ Wat een klap moet dat geweest zijn. Veel te hard gereden, dat is wel zeker.
X1 geloof ik, maar misschien kan het een x2 zijn ook.
Velgen zijn in ieder geval X1 F48 en X2 F38 velgen, rest is moeilijk nog wat van te maken.

Kreeg al een appje, jij had toch motor problemen? Nieuw motorblok je staat klaar in Düsseldorf :X

[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 26-01-2025 14:44 . Reden: archive linkje ongedaan gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW DRIVER

BMW DRIVER

Haha nee ik heb geen problemen met de G20 :-) Ik las in dezelfde AD dat hulpdiensten problemen hebben met de verzonken handgrepen op de deuren in de 7 serie want daardoor kunnen ze minder snel intuitief mensen bevrijden uit auto's.

[ Voor 67% gewijzigd door BMW DRIVER op 26-01-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

BMW DRIVER schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:08:
Haha nee ik heb geen problemen met de G20 :-) Ik las in dezelfde AD dat hulpdiensten problemen hebben met de verzonken handgrepen op de deuren in de 7 serie want daardoor kunnen ze minder snel intuitief mensen bevrijden uit auto's.
Nee ik heb motor problemen ;) loopt slechte bij lage toeren onder belasting dus ik kreeg een appje van een vriend dat ik een nieuw blok kon oppikken in Düsseldorf want die was er uit gehaald. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:59
BMW DRIVER schreef op zondag 26 januari 2025 @ 00:29:
Ik ga mee in het verhaal van overige media. Dat de oude knar van 50+ onwel is geworden en daardoor het gaspedaal tot de bodem heeft ingedrukt, totdat er een obstakel in de weg stond om de auto te stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 26-01-2025 14:45 . Reden: archive linkje ongedaan gemaakt ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brundle010
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-08 13:37
Mr Pingu schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:47:
[...]

X1 geloof ik, maar misschien kan het een x2 zijn ook.
Velgen zijn in ieder geval X1 F48 en X2 F38 velgen, rest is moeilijk nog wat van te maken.

Kreeg al een appje, jij had toch motor problemen? Nieuw motorblok je staat klaar in Düsseldorf :X
Het is toch echt een X5.
https://www.tonight.de/du...fahrer-stirbt_386129.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Update in het artikel.

https://www.gelderlander....man-uit-groenlo~ac5deac0/

Heftig.

En toch weer apart... want ik dacht gelijk alweer aan 4 'petjes' (of elke andere doelgroep) na een nachtje Düsseldorf, want dat zijn toch vaak de ingediënten bij zulke verhalen.

[ Voor 31% gewijzigd door Touchdomex op 26-01-2025 14:46 . Reden: geen archive linkjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:16

_Arthur

blub

Om een X5 zo tot schroot te rijden moet je echt wel heel erg je best doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00
Het motorblok wat buiten de auto ligt is een 6-cilinder, dan lijkt me een X1 of X2 onwaarschijnlijk :P
Pagina: 1 ... 340 ... 372 Laatste