Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 338 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 15:50
syntesia schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:47:
En hij is er!

M3 touring '25
Davit grau, gelijk een ritje van 200km gehad vandaag en beviel top!

Heel wat anders dan mn audi etron, qua comfort wat minder maar dat was te verwachten.

Wat ik wel heel stom vind is dat er overal usb c aansluitingen zitten maar bij de bekerhouder een usb A, is dit makkelijk te vervangen?
Dit is niet de mooiste oplossing, maar het is ook niet heel hinderlijk:

USB A naar C adapter

https://www.amazon.nl/UGR...306c13a8901b&gad_source=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:20
En hij is er!

M3 touring '25

Heel wat anders dan mn audi etron, qua comfort wat minder maar dat was te verwachten.

Wat ik wel heel stom vind is dat er overal usb c aansluitingen zitten maar bij de bekerhouder een usb A, is dit makkelijk te vervangen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige kleur, ik heb deze ook zitten op mijn 2023 M340i en raak er nog steeds niet op uitgekeken. Maar 1 ding is wel duidelijk, mijn volgende auto wordt zeker de nieuwe M3 touring, gave spec en veel plezier! _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:16

_Arthur

blub

Dit is toch M-Brooklyn grau? Of ben ik nu gek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 09:56
Mr Pingu schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:09:
Mooie wagen zeg!

Zover ik weet zijn er (nog) geen vierkante USB-C "blokjes".
De rechthoekige "blokjes" kunnen makkelijk vervangen worden met USB-C. Op oudere auto’s zat / zit hier ook de Aux-in in

Wel kun je de USB-C onder de armleuning "aktiv" maken. Data + lading. Als je geluk hebt is er een extra USB poort op de mgu over, als je pech hebt moet je een USB-hub installeren (nr 1) de USB-A.
[Afbeelding]
Andere mogelijk is de USB-A loskoppelen en 50cm HSD verlengskabel gebruiken om hem naar de USB-C door te trekken.

HSD kabels kan je makkelijk op AliExpress vinden.
Tnx, ben alleen zelf niet zo handig om de interieurkappen eraf te trekken.
CarJunkyXL schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:44:
[...]

Dit is niet de mooiste oplossing, maar het is ook niet heel hinderlijk:

USB A naar C adapter

https://www.amazon.nl/UGR...306c13a8901b&gad_source=1
Ja dat is wel een stuk minder mooi, dan is een ouderwets usb a naar c een betere
Steef09031991 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:16:
[...]

Prachtige kleur, ik heb deze ook zitten op mijn 2023 M340i en raak er nog steeds niet op uitgekeken. Maar 1 ding is wel duidelijk, mijn volgende auto wordt zeker de nieuwe M3 touring, gave spec en veel plezier! _/-\o_ 8)
Mis je echt de M ervaring in de 340? tijdens orientatie altijd nog naar de 340 gekeken dit ivm het prijsverschil en dus bang for buck. Maar elke keer als ik die achterkant van de M3 zag :9~ :9~ .
_Arthur schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:04:
[...]

Het is toch echt P0C36 BMW Individual Dravitgrau metallic

stond een mooie middag zon toen ik hem naar buiten reed, dan zie je die gouden gloed echt goed !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 13:39
_Arthur schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:04:
[...]

die heb ik maar dat is wel flink anders als deze kleur. Meer grijs, minder glitter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:59
syntesia schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:34:
[...]

Tnx, ben alleen zelf niet zo handig om de interieurkappen eraf te trekken.
[...]

Ja dat is wel een stuk minder mooi, dan is een ouderwets usb a naar c een betere
[...]

Mis je echt de M ervaring in de 340? tijdens orientatie altijd nog naar de 340 gekeken dit ivm het prijsverschil en dus bang for buck. Maar elke keer als ik die achterkant van de M3 zag :9~ :9~ .
[...]

stond een mooie middag zon toen ik hem naar buiten reed, dan zie je die gouden gloed echt goed !
Ik zou gewoon lekker een USB-a Naar usb c kabeltje kopen en die laat je er gewoon in, dat is in de praktijk toch wat er gaat gebeuren, deze is toch enkel om op te laden. Wat nog mooier is (zeker als je een iphone hebt) is een mag(safe) houder installeren, dat heb ik gedaan, kabels weggewerkt, je ziet enkel de houder.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

syntesia schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:34:

Dan is het dat deze kleur echt heel erg verschillend kan zijn als er veel (zon)licht is. Zeker een mooie kleur hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Greetoz schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:02:
[...]

Ik zou gewoon lekker een USB-a Naar usb c kabeltje kopen en die laat je er gewoon in, dat is in de praktijk toch wat er gaat gebeuren, deze is toch enkel om op te laden. Wat nog mooier is (zeker als je een iphone hebt) is een mag(safe) houder installeren, dat heb ik gedaan, kabels weggewerkt, je ziet enkel de houder.
Is het niet mogelijk om carplay via draad te hebben (heeft wel mn voorkeur)
Welke magsafe heb jij ? had er zelf al 1 maar paste niet in de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
syntesia schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:20:
[...]

Is het niet mogelijk om carplay via draad te hebben (heeft wel mn voorkeur)
Welke magsafe heb jij ? had er zelf al 1 maar paste niet in de fans.
Ik heb geen idee van de G series, maar op de F serie kan het alleen draadloos, daarom ben ik ook voor een magsafe lader gegaan omdat die efficient genoeg laad zodat de iphone niet te warm wordt met carplay. Ik heb een beugel die onder een deel van het dashboard bevestigd en daarna een custom adapter gemaakt voor een magsafe oplader. Ik haat opladers in roosters, ze blijven vaak niet zitten en mollen je rooster ook nog eens.

Ik heb er een van rennline en dan die veranderd voor magsafe

https://www.kiesmotorspor...tfit-magnetic-phone-mount deze is voor jouw auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:58
Vanwaar nog een telefoonhouder als je apple carplay/android auto kunt gebruiken (oprechte vraag)? Ik leg m'n telefoon dan juist altijd weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Deagle schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:25:
Vanwaar nog een telefoonhouder als je apple carplay/android auto kunt gebruiken (oprechte vraag)? Ik leg m'n telefoon dan juist altijd weg.
2 voordelen, MagSafe houder zorgt dat je telefoon mooi vast blijft en niet in een vakje rond gaat, en ik heb zelf altijd een navigatie app op het CarPlay screen en Flitsmeister op m’n telefoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Maar Flitsmeister kan toch ook via Carplay in de achtergrond? Dan krijg je meldingen in een 'overlay'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
Daar moet je tegenwoordig voor betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:42
syntesia schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:45:
Lol, je hebt net je dikke nieuwe m3 laten zien en we hebben het over 36,- in het jaar.
FM heb je dan sowieso nodig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:35

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DeBaroN schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:21:
[...]

Lol, je hebt net je dikke nieuwe m3 laten zien en we hebben het over 36,- in het jaar.
Dat vind ik zo’n onzin, je kan je geld maar 1x uitgeven.
Dus als je dikke auto hebt moet je aan de andere kant ook geld uitgeven? Misschien rijd je wel juist die dikke auto omdat je juist zuinig hebt geleefd en niet al die abonnementjes van "maar" 3 euro per maand hebt ;)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
DeBaroN schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:21:
[...]

Die heb ik vaker gehoord.
Dus inderdaad een dikke M3 dus dan boeit de rest niet.
Mn zakken zijn nu juist leeg omdat ik een dikke m3 heb gekocht, moet nu bijna op droog brood leven met deze running costs. ;( ;(

// Heel eerlijk wist ik niet dat fm pro 36 euro p. jaar koste, is het overwegen waard uiteraard.
Reden waarom ik ook kijk naar een magsafe houder is dat de draadloze oplader mn telefoon oververhit.
Was bij mijn proefritje ook al het geval, en gisteren was hij gloedje heet na een uurtje rijden.

[ Voor 41% gewijzigd door syntesia op 12-01-2025 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
We hebben het over 36,- dat is minder dan 1x geflitst worden, zie het als een investering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:27:
Dat vind ik zo’n onzin, je kan je geld maar 1x uitgeven.
Dus als je dikke auto hebt moet je aan de andere kant ook geld uitgeven? Misschien rijd je wel juist die dikke auto omdat je juist zuinig hebt geleefd en niet al die abonnementjes van "maar" 3 euro per maand hebt ;)
Nou, als het goed is zijn dit niet zijn laatste centen... en ja, ik vind het onzin dat men juist begint te klagen over de kosten als men net een iets meer prijzige auto heeft gekocht. Net zoiets als wel een BMW kunnen kopen maar niet het onderhoud kunnen betalen. En ja, je hebt gelijk, men wordt niet rijk door geld uit te geven, het zijn vaak de grootste knieperds. En daarmee doel ik niet op bepaalde users hier... ;)

Ach, ik ben per slot van rekening sowieso al tegen het denken voor anderen.
Leef en laat leven... _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DeBaroN schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:34:
We hebben het over 36,- dat is minder dan 1x geflitst worden, zie het als een investering.
Ik snap het inderdaad vaak ook niet... maar goed, ik ga even lekker van onze nieuwe kittens genieten.
De baas vond het nodig in huis _/-\o_ kan ik weer nieuwe onderdelen/retrofits voor de auto bestellen oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00
Ik gebruik zelf de TomTom android auto app, dan heb je navigatie en flitsers in 1 app op het grote scherm. Is wel een betaalde app, maar ik heb voorlopig een gratis jaar. Er is elk jaar wel een actie voor geloof ik.

Edit: van het geld van zo'n Rennline houder had je ook een Flitsmeister abo voor 5 jaar kunnen betalen :D

[ Voor 20% gewijzigd door Spollie op 12-01-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:40
Spollie schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:03:
Edit: van het geld van zo'n Rennline houder had je ook een Flitsmeister abo voor 5 jaar kunnen betalen :D
Rennline houder heb je over 10 jaar nog.
Geld abo's is compleet foetsie en je houdt er niks aan over als het abo voorbij is.
Ik heb een schurfthekel aan al die abo's van tegenwoordig op van alles en nog wat met steeds terugkerende kosten want het zijn gewoon vaste lasten. Alleen al uit principe betaal ik er zo min mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greetoz
@CreativeS @Spollie

Ik betaal gewoon voor Flitsmeister maar vind de list view van Flitsmeister gewoon fijn om ernaast te hebben omdat je dan eerder dan 400 meter van te voren info krijgt ;-). Heb ook TomTom maar die waarschuwt soms erg laat pas. De navigatie van FM is belabberd dus die gebruik ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:58
Ik gebruik waze op android auto, dat werkt prima net als google maps, maar dan ook incl de flitsmeldingen. En gratis 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:05
Ik gebruik de Flitsmeister bèta versie via TestFlight op iOS. Heb je gratis Pro Plus. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 12-01-2025 18:36 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:58:
Ik betaal gewoon voor Flitsmeister maar vind de list view van Flitsmeister gewoon fijn om ernaast te hebben omdat je dan eerder dan 400 meter van te voren info krijgt ;-). Heb ook TomTom maar die waarschuwt soms erg laat pas. De navigatie van FM is belabberd dus die gebruik ik niet
Helemaal met je eens, FM navi is gewoon ondermaats. Ik heb ook alleen voor naviroutes in FM geen prestatie unlocked :) Voor FM heb ik nog de FM Two (Pro Plus en nu tester) boven de achteruikijkspiegel en in Carplay heb ik FM uitgeschakeld (niet geselecteerd). Had ik al in bezit voordat Carplay in de auto kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Deagle schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:14:
Ik gebruik waze op android auto, dat werkt prima net als google maps, maar dan ook incl de flitsmeldingen. En gratis 👍🏻
Ik heb Waze geprobeerd en echt een kans gegeven, maar ik vind het te druk op het scherm. Liever wat minder details :) en aangezien we veel van Apple hebben, blijf ik lekker bij Apple Maps. Als het mij in Italië goed van dienst is, zal dat hier ook wel zo zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 12-01-2025 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-01 17:53
Spollie schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:03:
Ik gebruik zelf de TomTom android auto app, dan heb je navigatie en flitsers in 1 app op het grote scherm. Is wel een betaalde app, maar ik heb voorlopig een gratis jaar. Er is elk jaar wel een actie voor geloof ik.
Er is nu een actie van €0,99 voor een 1 jaar abo. Maar er zijn vele acties.
https://xgratis.nl/tomtom-go-navigatie

Ik gebruik TT al vanaf de eerste versie die op een Palm PDA (1996) draaide en ben er tevreden mee. In mijn optiek is er geen betere nav app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 15:03
Ideevoor2 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:50:
[...]
Er is nu een actie van €0,99 voor een 1 jaar abo. Maar er zijn vele acties.
https://xgratis.nl/tomtom-go-navigatie
Leek me interessant om een jaar te proberen. Ik heb gezocht naar deze aanbieding maar niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
no113 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:29:
[...]

Leek me interessant om een jaar te proberen. Ik heb gezocht naar deze aanbieding maar niet kunnen vinden.
De link werkt bij mij. Hier ook niet want bij doorklikken op Ibood is het uitverkocht. Sorry.

[ Voor 13% gewijzigd door Ideevoor2 op 13-01-2025 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Daarom gebruik ik Waze tegenwoordig. En de iPhone gaat gewoon het draadloze oplader vak in. Ja die wordt warm, maar de iPhone 15 kan daar redelijk goed tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:56
_Arthur schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:29:
[...]

Daarom gebruik ik Waze tegenwoordig. En de iPhone gaat gewoon het draadloze oplader vak in. Ja die wordt warm, maar de iPhone 15 kan daar redelijk goed tegen.
Hij zal niet "opeens" kapot gaan, maar de batterij degradeert sneller bij hogere temperaturen. Daarnaast wordt de laadsnelheid bij veel telefoons teruggeschroefd bij warmte, en die laadsnelheid is al een stuk lager bij draadloos laden dan bij bekabeld laden. Zeker als je naast Waze/Flitsmeister ook Spotify aan hebt staan in de auto tjapt je telefoon best wel wat energie (5G, Bluetooth, GPS, WiFi Tunnel met CarPlay).

[ Voor 3% gewijzigd door Puf op 13-01-2025 07:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 15:03
JackBol schreef op maandag 6 januari 2025 @ 07:46:
Ik heb een BMW X3 uit 2020 en de laatste paar weken gaat de rechter buitenspiegel sporadisch niet meer open bij het openen van de auto. Als ik vervolgens op het "spiegels sluiten/spiegels openen" knopje op de deur druk, dan gaan ze meestal wel gewoon beide dicht en weer open. De laatste tijd neemt voor mijn gevoel het aantal keer dat de spiegel niet opent toe. Ik heb het gevoel dat er een lichte correlatie met de buiten temperatuur is, vanochtend deed hij het bijv. wel gewoon.

Sluiten gaat wel altijd consistent.

Ik wil komend weekend gaan kijken wat er mis mee is, wellicht heeft er iemand aanwijzingen waar te beginnen met zoeken?
Goedemorgen, bij mij exact hetzelfde op mijn G21 uit 2020. Ben je al verder gekomen, enig idee waar het door veroorzaakt wordt?

Foto omdat het kan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTviZ7mdDUw5_-IcK9rzGTJ3bag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UUYTQsVdqmtow0N3GxqjAFwC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
[...]

Klopt want dat is ook mijn ervaring met een iPhone 13 Pro Max, geen centje pijn. Zowel met een Mafsafe lader (makkelijk door de magneten!) of met Apple draadloze lader geen heet toestel. Soms wel een hapering bij navigeren en een mp3 datastream naar het iDrive7 infotainment systeem. En filmen onderweg met de iPhone erbij wil ook wel haperen. Beter is de muziek playlist op de infotainment harddisk te zetten. Beter is alleen de Tomtom navigatie naar Carplay te streamen. Mooi spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

no113 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:07:
[...]

Goedemorgen, bij mij exact hetzelfde op mijn G21 uit 2020. Ben je al verder gekomen, enig idee waar het door veroorzaakt wordt?

Foto omdat het kan :)
[Afbeelding]
Nee geen idee. Als de temperatuur boven 0 is doen beide spiegels het gewoon. Ik heb nu het automatisch in en uitklappen maar even uitgezet omdat ik niets wil beschadigen. Heel eerlijk gezegd is dit probleem een beetje van mijn prioriteiten lijstje gevallen nu 😅

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 10:10
CreativeS schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:44:
Maar Flitsmeister kan toch ook via Carplay in de achtergrond? Dan krijg je meldingen in een 'overlay'?
Dat kan inderdaad zeker.
En hoef je als tweaker toch niet voor te betalen?

Je kan een automatisch starten App gebruiken (zoals bijvoorbeeld Automate) om bij detectie van bepaalde Bluetooth apparaten een app te starten. Het is even kijken of je dit met een unieke identifier wil doen of een generiekere.

De G29 identificeerd zich binnen Android als "Handsfree" bluetooth apparaat, wat de officiele identificatie is voor Carkits. Dus hier op triggeren om Flitsmeister op te starten lost alle problemen op.
(voor de Mazda heb ik puur de bluetooth MAC gebruikt, gezien deze zich nogal uniek identificeerd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ideevoor2 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:30:
[...]

Klopt want dat is ook mijn ervaring met een iPhone 13 Pro Max, geen centje pijn. Zowel met een Mafsafe lader (makkelijk door de magneten!) of met Apple draadloze lader geen heet toestel. Soms wel een hapering bij navigeren en een mp3 datastream naar het iDrive7 infotainment systeem. En filmen onderweg met de iPhone erbij wil ook wel haperen. Beter is de muziek playlist op de infotainment harddisk te zetten. Beter is alleen de Tomtom navigatie naar Carplay te streamen. Mooi spul!
Het heet worden van je toestel komt dan ook o.a doordat de coil's niet goed tegenover elkaar liggen in de auto, dan verlies je veel efficiëntie en veroorzaakt meer warmte.
Zodra je zo'n magsafe gebruikt, zijn de 2 coil's precies aligned, waardoor er minder verlies aan warmte op treed.

In je auto zitten dacht ik een aantal (6?) van die coil's naast elkaar zodat je altijd wel ongeveer ergens op legt, maar nooit exact goed. :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
JackBol schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:41:
[...]

Nee geen idee. Als de temperatuur boven 0 is doen beide spiegels het gewoon. Ik heb nu het automatisch in en uitklappen maar even uitgezet omdat ik niets wil beschadigen. Heel eerlijk gezegd is dit probleem een beetje van mijn prioriteiten lijstje gevallen nu 😅
100% dat de spiegels / spiegelmotoren gewoon bevroren zijn.
De Mini van mijn vrouw heeft er ook veel last van bij koude temperaturen, mijn G31 5 serie wat minder, maar daar gebruik ik eigenlijk altijd de standkachel bij die (volgens mij) ook de spiegel verwarming inschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ideevoor2
YakuzA schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:50:
[...]

Het heet worden van je toestel komt dan ook o.a doordat de coil's niet goed tegenover elkaar liggen in de auto, dan verlies je veel efficiëntie en veroorzaakt meer warmte.
Zodra je zo'n magsafe gebruikt, zijn de 2 coil's precies aligned, waardoor er minder verlies aan warmte op treed.

In je auto zitten dacht ik een aantal (6?) van die coil's naast elkaar zodat je altijd wel ongeveer ergens op legt, maar nooit exact goed. :P
Dat is te bekijken met de Flir warmtebeeldcamera! U hoort nog van ondergetekende :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoskalot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 09:14
En hij is er!

M3 touring '25

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig! Ben er zelf al een tijdje over aan het nadenken, maar vind ze nog net iets te duur als occasie. Aan de buitenkant precies zoals ik hem zelf ook zou willen. Geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
no113 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:07:
[...]

Bijzonder, hier op mijn G20 330e exact hetzelfde probleem :?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
OverSoft schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:05:
100% dat de spiegels / spiegelmotoren gewoon bevroren zijn.
De Mini van mijn vrouw heeft er ook veel last van bij koude temperaturen, mijn G31 5 serie wat minder, maar daar gebruik ik eigenlijk altijd de standkachel bij die (volgens mij) ook de spiegel verwarming inschakelt.
En wat denk je dat die spiegelverwarming met de motoren doet?

Anyway, met kans op vorst klap ik ze gewoon niet in.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 13-01-2025 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
CreativeS schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:57:
[...]

En wat denk je dat die spiegelverwarming met de motoren doet?
Opwarmen, daarom vermeld ik het ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
Zoskalot schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:35:
[...]

Prachtig! Ben er zelf al een tijdje over aan het nadenken, maar vind ze nog net iets te duur als occasie. Aan de buitenkant precies zoals ik hem zelf ook zou willen. Geniet ervan!
Tnx! had ook gekeken naar een occassion, maar alles op papier laten zetten en uiteindelijk toch voor een nieuwe gegaan. Denk dat die touring nog wel even boven de ton blijven.

kleur is wel spectaculair zowel in de avond als overdag.
[...]

Mijn 15 pro raakte dus oververhit bij de proefrit, is tot nu toe nog niet gebeurd bij mijne maar word dus wel echt heet.

[ Voor 27% gewijzigd door syntesia op 13-01-2025 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

G21 330i zitten ze ook gewoon vast na een nachtje goede vorst met wat regen/ijzel.

Zeker als overdag het ijs smelt en het water er tussen blijft zitten. Dat bevriest dan weer 's nachts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:10
Bij m'n Volvo zitten ze al vast als het -1 is :') Heb de inklapbare spiegels maar tijdelijk uitgezet, geen zin dat de tandwieltjes straks cirkeltjes zijn.

M'n E36 heeft dat probleem niet, want die kan je alleen handmatig inklappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Knul schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:24:
Bij m'n Volvo zitten ze al vast als het -1 is :') Heb de inklapbare spiegels maar tijdelijk uitgezet, geen zin dat de tandwieltjes straks cirkeltjes zijn.

M'n E36 heeft dat probleem niet, want die kan je alleen handmatig inklappen :+
Het is juist dat bij weinig vorst de kans groter is dat ze vastvriezen dan bij -10 ;) Dit komt omdat rond 0 tot -10 nog best veel vocht in de lucht kan zitten, als dit tussen de spiegel komt en vervolgens gaat het (harder) vriezen zitten ze vast ;)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
reageer dan niet

[ Voor 87% gewijzigd door We Are Borg op 13-01-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
reactie op verwijderde reactie

[ Voor 82% gewijzigd door We Are Borg op 13-01-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
_Arthur schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:20:
G21 330i zitten ze ook gewoon vast na een nachtje goede vorst met wat regen/ijzel.

Zeker als overdag het ijs smelt en het water er tussen blijft zitten. Dat bevriest dan weer 's nachts.
Dat geldt ook voor de achterklep in de G20. Manmanman wat zit dat ding stevig vast met -2 graden vorst vannacht! Echt heel hard trekken om dat ding open te krijgen. Wel fijn dat het van aluminium is dus superlicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:33

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ideevoor2 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:40:
[...]

Dat geldt ook voor de achterklep in de G20. Manmanman wat zit dat ding stevig vast met -2 graden vorst vannacht! Echt heel hard trekken om dat ding open te krijgen. Wel fijn dat het van aluminium is dus superlicht!
Trek je dan de rubbers niet kapot, of is dan enkel het slot-mechanisme wat bevroren is?

Heb afgelopen weekend eindelijk mijn rubbers weer ingesmeerd voor de komende periode, vergat het al weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
De rubbers beschadigen niet als de klep met forse kracht omhoog wordt getrokken. Het blijft vastvriezen, hopelijk morgenochtend ook weer vorst, dan is het test-weer. De rubbers waren ingevet met zo'n witte Valma stick en het slot is vettig met spray. Zo meteen wat spul op het rubber aanbrengen, kijken wat het morgen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:44

MLLL

Palm Treo 650

MLLL schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:50:
Even een vraag,

Is het mogelijk om de stuurbekrachtiging elektronisch af te stellen met een obd apparaat o.i.d. van een F25?
Er zit namelijk een dood punt in de middenstand die minder lijkt te worden als je 120km/u rijdt.
Ik heb er al op gegoogled maar kan ik daar niets bruikbaars over vinden.

Alvast bedankt. :)
Om hier op terug te komen.

Volgens de specificaties moet er 2,2 bar in de voorbanden.
Nadat ik dit verhoogd heb naar 2,5 bar stuurt hij vele malen beter.
Dus nu staat ie rondom op 2,5 bar, iets wat mij ook beter lijkt voor het X-drive systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 07:30
Bij mij zit er volgens specificatie in idrive tussen voor en achter afhankelijk van de bandentemperatuur ook wel 0,4 bar tussen. Ook een xdrive bmw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:54:
Audio in mijn BMW vind ik ook niet top, dus twijfel om dit ook achteraf te upgraden. Heeft iemand wel eens zoiets gedaan: https://caraudiobv.nl/bmw-audio.html

Ik kijk bijv. Naar optie 3, maar het is heel moeilijk in te schatten tov standaard geluid hoeveel deze investering gaat opleveren, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik ga voor deze optie: https://schutcarsystems.nl/bmw-5-audio-upgrade/#set1

En dan de Advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 10:04

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb de speakerset ook in bmw gezet alleen dan in alexandrium misschien wat dichterbij voor je. Zit ook gelijk sub-control bij waar je bij deze aanbieder ervoor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik krijg hier net de 2024/11 update gepushed. Weet iemand of deze de Intelligent Speed Assistance (het pingeltje als je harder rijdt dan de maximum snelheid) activeert, ook bij auto's van voor juli '24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pepppie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:49:
Ik krijg hier net de 2024/11 update gepushed. Weet iemand of deze de Intelligent Speed Assistance (het pingeltje als je harder rijdt dan de maximum snelheid) activeert, ook bij auto's van voor juli '24?
Wel mooi dat er weer wat geupdate wordt, die van mij zit al een tijdje vast op de 11/2023.50 :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 22:29

Jentae

Houdt van aglets.

Pepppie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:49:
Ik heb deze ook zitten op m'n BMW 320e van April 2024.

Workaround om m snel uit te zetten:
Houd de SET knop (links onder op je stuur) 3 seconden ingedrukt, dan gaat ie uit.

Lane Control (tegensturen als je over de lijn gaat) heb ik in een snelmenu gezet, daar is helaas (nog) geen shortcut voor.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Jentae schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:31:
[...]

Ik heb deze ook zitten op m'n BMW 320e van April 2024.

Houd de SET knop (links onder op je stuur) 3 seconden ingedrukt, dan gaat ie uit.
Maar wel elke keer toch?

Had het vorige week in een huurauto in Italie. Het is niet te doen. Dat ding pingelt aan 1 stuk door aangezien hij de borden niet begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:04:
[...]

Wel mooi dat er weer wat geupdate wordt, die van mij zit al een tijdje vast op de 11/2023.50 :P
2024/07 was ook al een update. Wellicht je accu te zwak om te updaten? Was een bekend probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
[...]

Ja dank, maar ben juist blij dat ik het helemaal niet heb :) dus vandaar dat ik het ook niet aan wil hebben door een update O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 20:40
Ben benieuwd hoe het je bevalt, moet zeggen dat ik het nog wel vrij duur vind en daarom twijfel. Waarschijnlijk ga ik eerst eens proberen om enkel Tweeters (zelf toe te voegen). Dat is een upgrade die ik voor 300 euro kan doen.

Alle boxen vervangen is echt makkelijk zelf te doen, alleen een DSP plaatsen zie ik niet zitten. Denk dat ik de rest van het geld maar op zak houdt en bij een volgende BMW meer ga kijken naar de harman kardon upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:21:
[...]

Ben benieuwd hoe het je bevalt, moet zeggen dat ik het nog wel vrij duur vind en daarom twijfel. Waarschijnlijk ga ik eerst eens proberen om enkel Tweeters (zelf toe te voegen). Dat is een upgrade die ik voor 300 euro kan doen.

Alle boxen vervangen is echt makkelijk zelf te doen, alleen een DSP plaatsen zie ik niet zitten. Denk dat ik de rest van het geld maar op zak houdt en bij een volgende BMW meer ga kijken naar de harman kardon upgrade.
Prijzig op zich ja. Maar goed, ik betaal hem gewoon en trek hem dan van de bijtelling af. Blijft er een netto investering over van 1000,-, ofwel 30,- per maand dat ik hem rijd. En daarna haal ik alles er weer uit en verkoop de boel (of zet het in de dan vervangende auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Boxmore is tegenwoordig dus rebranded Helix Ci3 midtones + tweeters 300 EUR voor voordeuren, Ci5 Helix subwoofers 400 EUR + midtones Ci3 150 EUR voor achterdeuren en een DSP van 600 EUR. Dan vind ik de 2399 met inbouw niet eens een hele slechte prijs. Maar alsnog wel veel voor een ochtend/middag werk.

Edit: Oh wacht, achterdeuren zitten er niet bij, bij advanced.
Als je basis hebt is wel aardige deal maar als je hifi systeem hebt is eigenlijk wel een slechte deal. Vervangen van de versterker kost 15 - 20 minuten bij Hifi en als proffesional gebruik je ook niet meer dan 30 min per deur.
+ nog eens 1 uur voor beide subwoofers.

Als je basis hebt moeten er kabels getrokken worden en duurt het allemaal langer + de tweeter-trims kosten 250-300 euro bij BMW. Wil niet weten wat voor meerprijs zij dan rekenen.

[ Voor 47% gewijzigd door Mr Pingu op 14-01-2025 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 12:04
Enig idee hoe die audison versteker zich verhoud tot de matchup versterkers met dsp?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

JTB81 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:40:
Enig idee hoe die audison versteker zich verhoud tot de matchup versterkers met dsp?
Welke audison?

Software van Audiotec is beter en veelal vind ik de Match versterkers ook vaak beter passen omdat deze 2 ingebouwe subkanalen heeft van 2-ohm 160Watt waarbij veel audison versterkers gelijkmatige kanaal verdeling hebben. Bijv 8x65W (AP 8.9bit) ipv 6x65W + 2x90W (4ohm) (8DSP) wat zeker voor BMW een pre is omdat je 2 subs onder de stoelen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Lane Control (tegensturen als je over de lijn gaat) heb ik in een snelmenu gezet, daar is helaas (nog) geen shortcut voor.
Gewoon knipperen met je knipperlicht als je van baan wisselt :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Mr Pingu schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:16:
Boxmore is tegenwoordig dus rebranded Helix Ci3 midtones + tweeters 300 EUR voor voordeuren, Ci5 Helix subwoofers 400 EUR + midtones Ci3 150 EUR voor achterdeuren en een DSP van 600 EUR. Dan vind ik de 2399 met inbouw niet eens een hele slechte prijs. Maar alsnog wel veel voor een ochtend/middag werk.

Edit: Oh wacht, achterdeuren zitten er niet bij, bij advanced.
Als je basis hebt is wel aardige deal maar als je hifi systeem hebt is eigenlijk wel een slechte deal. Vervangen van de versterker kost 15 - 20 minuten bij Hifi en als proffesional gebruik je ook niet meer dan 30 min per deur.
+ nog eens 1 uur voor beide subwoofers.

Als je basis hebt moeten er kabels getrokken worden en duurt het allemaal langer + de tweeter-trims kosten 250-300 euro bij BMW. Wil niet weten wat voor meerprijs zij dan rekenen.
300 euro, als je genoegen neemt met de standaard hifi tweeter trims dan ben je volgens mij klaar voor 3 tientjes per raam :https://www.offenga.nl/bmw-onderdelen/51337323507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
DaFreakhead schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:48:
Bij mij zit er volgens specificatie in idrive tussen voor en achter afhankelijk van de bandentemperatuur ook wel 0,4 bar tussen. Ook een xdrive bmw
Als de bandenspanning en temperatuur op het display in de gaten wordt gehouden zie je mooi hoe het veranderd. Aantal passagiers, belading van de auto, koud weer of snikheet, met hogere snelheid rijden ect.
Gaat de auto uitgelaten worden op de Autobahn in Deutschland dan zit je zomaar op 4bar en 85 graden. Been there, done that! 232km/u was het laatst met een bescheiden car named 320i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ideevoor2
Xqlus1ve schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:33:
[...]

Trek je dan de rubbers niet kapot, of is dan enkel het slot-mechanisme wat bevroren is?

Heb afgelopen weekend eindelijk mijn rubbers weer ingesmeerd voor de komende periode, vergat het al weken :)
Helaas geen vorst vanmorgen dus was het niet te testen of de kofferbak klep vast zat. Er zit al wel een extra laag Valma rubberstick spul opgesmeerd. Ook eens problemen gehad met het electrische slot en er een nieuwe ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

SirMemeAlot schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:30:
[...]

300 euro, als je genoegen neemt met de standaard hifi tweeter trims dan ben je volgens mij klaar voor 3 tientjes per raam :https://www.offenga.nl/bmw-onderdelen/51337323507
Dan is die prijs flink naar beneden gegaan en gunstig model.

Op mijn X1 heb ik 120 per stuk betaald :X
Nu nog 'maar' steeds 60 euro. https://www.offenga.nl/bmw-onderdelen/51337435817
tweeter covers & midrange covers zijn ook allemaal 60 per stuk. https://www.offenga.nl/bmw-onderdelen/51417423792
120 per achterdeur dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:30:
Je weet dat Jacob (Offenga) het ook gewoon bij BMW bestelt? Ik bedoel... sommigen bestellen daar naar hartenlust omdat ze denken dat het 'the place to be is'. Voor sommige dingen zijn ze wel handig. Een paar moertjes of boutjes ipv die verplichte setjes van 10 of 20 bij BMW.

[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 14-01-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:20:
Dan is die prijs flink naar beneden gegaan en gunstig model.

Op mijn X1 heb ik 120 per stuk betaald :X
Kom ik aan met €90,- per deur. Ze waren anderhalf jaar geleden nog maar €34,- per stuk. Verkeerde keuzen gemaakt toen...

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 14-01-2025 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
CreativeS schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:43:
[...]

Je weet dat Jacob (Offenga) het ook gewoon bij BMW bestelt? Ik bedoel... sommigen bestellen daar naar hartenlust omdat ze denken dat het 'the place to be is'. Voor sommige dingen zijn ze wel handig. Een paar moertjes of boutjes ipv die verplichte setjes van 10 of 20 bij BMW.
Ik had inderdaad niet verwacht dat hij ze allemaal zelf aan het 3D printen was ;). Dit was gewoon ff een voorbeeld dat deze units ongeveer 3 tientjes p/s kosten i.p.v. 150 wat @Mr Pingu er voor betaald had.

Heb verder nog nooit wat bij Jacob besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 10:04

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Duur voor boxmore set... denk dat ze zo'n 500-750 pakken bovenop de prijs van versterker en boxen. Daar moeten nog man uren vanaf. Bij mij is de auto van 0800 tot 1500 gebruikt om set in te zetten. Ja snel verdiend maar ik doe het niet zelf voor dat geld.

Boxmore was toch juist Gladen?

[ Voor 6% gewijzigd door NLKornolio op 14-01-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

SirMemeAlot schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:50:
[...]

Ik had inderdaad niet verwacht dat hij ze allemaal zelf aan het 3D printen was ;). Dit was gewoon ff een voorbeeld dat deze units ongeveer 3 tientjes p/s kosten i.p.v. 150 wat @Mr Pingu er voor betaald had.

Heb verder nog nooit wat bij Jacob besteld.
Ja, die kosten zijn nu echt zoveel niet meer, ik heb ze gewoon op verkeerd moment besteld. Maar dat maakt dat er alleen maar meer geld in het aan verdienen :P
NLKornolio schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:15:
Duur voor boxmore set... denk dat ze zo'n 500-750 pakken bovenop de prijs van versterker en boxen. Daar moeten nog man uren vanaf. Bij mij is de auto van 0800 tot 1500 gebruikt om set in te zetten. Ja snel verdiend maar ik doe het niet zelf voor dat geld.

Boxmore was toch juist Gladen?
Boxmore is een label dat ze ergens opplakken, nu is het mix van Helix i3 en i5 toen was het gladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:56
Om nog even terug te komen op de waterpomp/thermostaat van een 325i

Heeft iemand een idee van de kosten om waterpomp/thermostaat en de slangen die vast zitten aan waterpomp, thermostaat te laten vervangen bij een BMW specialist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:50:
Ik had inderdaad niet verwacht dat hij ze allemaal zelf aan het 3D printen was ;).
En dan zeggen ze wat over mij... _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb al meerdere keren in de laatste generatie i5/i7/5 gereden, dus ben echt niet nieuw. Vanmiddag aangekomen op het vliegveld en als huurauto een nieuwe 530d meegekregen.

Samen met een collega, ook BMW fan, weer 2 uur zitten vloeken en tieren op de auto. Materiaal is gewoon slecht, stoelen matig en leer knudde. De HK Audio klinkt als een Fiat Panda. En bovenal: In plaats van een Sport/Comfort/Eco knop die we al 20 jaar hadden, een knop die naar een menu leidt die standaard op "Expression" staat, whatever the fuck dat is.

Nee, ook na 10x in de nieuwe generatie te hebben gezeten, blijft het echt een achteruitgang.

De Diesel en Automaat doen wel mooi hun werk overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 14-01-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Hola.

Ik was zo zoetjes aan opzoek naar een nieuwe verzekering maar kreeg nu dit als melding:
U bent verzekerd voor schade bij inbraak, diefstal en/of joyriding als uw motorrijtuig minimaal is beveiligd door een werkend en ingeschakeld diefstalbeveiligingssysteem met het Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging Klasse 5 of Klasse 2 + Klasse 4 + TV.
Bij mijn huidige verzekering is klasse 3 voldoen. Daarnaast begrijp ik klasse 5 maar Klasse 2 + 4 + TV is mij niet helder.

Nu las ik bij KIWA dat TV stond voor terugvindsysteem. Wat er dus eigenlijk op neerkomt is dat deze verzekering de auto wil kunnen volgen en vinden.

Iemand dit al eens aan de hand gehad? Ik heb de indruk dat dit aardig in de papieren kan gaan lopen om een paar tientjes per maand te besparen.

(Ik zit nu nog bij TopCover via BMW zelf. Wellicht dat de eis daarom lager is, omdat zij de auto intern via BMW-systemen altijd al kunnen volgen?)

[ Voor 28% gewijzigd door Eagle Creek op 14-01-2025 23:41 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 19:59
Afhankelijk van de situatie moet je rekenen op €800-1500 eenmalige kosten en rond de €20 per maand voor het abonnement voor de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:55

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Top cover verzekering volgt je auto niet via connected drive hoor ;). die eisen gewoon boven een bepaalde waarde een klasse 5 alarm met voertuigvolgsysteem ;).

Dacht dat die grens op 90k nieuwwaarde zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
PSYch0landeR schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:06:
Top cover verzekering volgt je auto niet via connected drive hoor ;). die eisen gewoon boven een bepaalde waarde een klasse 5 alarm met voertuigvolgsysteem ;).

Dacht dat die grens op 90k nieuwwaarde zat.
Op mijn M3 werd door topcover geen volgsysteem geeist door bmw top cover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00
Greetoz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:53:
[...]

Op mijn M3 werd door topcover geen volgsysteem geeist door bmw top cover.
Als je auto meer dan 5 jaar oud is hoeft het vaak niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:07
PWM schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:48:
Ik heb al meerdere keren in de laatste generatie i5/i7/5 gereden, dus ben echt niet nieuw. Vanmiddag aangekomen op het vliegveld en als huurauto een nieuwe 530d meegekregen.

Samen met een collega, ook BMW fan, weer 2 uur zitten vloeken en tieren op de auto. Materiaal is gewoon slecht, stoelen matig en leer knudde. De HK Audio klinkt als een Fiat Panda. En bovenal: In plaats van een Sport/Comfort/Eco knop die we al 20 jaar hadden, een knop die naar een menu leidt die standaard op "Expression" staat, whatever the fuck dat is.

Nee, ook na 10x in de nieuwe generatie te hebben gezeten, blijft het echt een achteruitgang.

De Diesel en Automaat doen wel mooi hun werk overigens.
Eens, maar wat is het alternatief?

Heb recent een redelijk volle X5 50e gekocht, waarmee je qua budget aan de onderkant van 'Porsche territory' terechtkomt. Maar klik ik een Cayenne E-Hybrid bij elkaar met een uitrustingsniveau gelijk aan wat ik nu heb, dan zit ik alweer 25K hoger. Op een gegeven moment houdt het een beetje op :).

Heb een F10, een G32 en nu dus een G05 gehad. De wagens zijn in die tijd flink veel duurder geworden (ook met meer opties uiteraard), maar kwalitatief is er inderdaad een duidelijk neergaande lijn.

Maar ben bang dat dat voor de concurrentie ook geldt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

En hij is er!

M3 touring '25

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig !!! Veel plezier ermee. En ja, ik ben jaloers (op een positieve manier :D )

Mbt je USB A probleem. Ik heb deze gekocht en volt helemaal weg in de sigarettenplug houder.

https://www.amazon.nl/Wic...d+chili%2Caps%2C78&sr=8-3 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4KpkSwWEMh08YubmchrFFcFlgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7KmfWfTngW2726rCylsNNCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Even iets anders: Mijn vrouw kwam erachter dat de verlichting die gaat branden wanneer je de zonneklep naar beneden doet niet meer werkt in onze G21. Dit is aan beide kanten, dus heb het idee dat toen ik de dashcam wilde aansluiten op de stekkers van de achteruitkijkspiegel er iets is misgegaan. Echter heb ik geen idee of de zonneklep verlichting ook hierop zit aangesloten. Het kan ook nog een zekering zijn echter verwacht ik niet dat alleen de zonneklep verlichting op 1 zekering zit. Verder werkt alles naar behoren. Iemand een idee of deze verlichting idd via de elektronica van de achteruitkijkspiegel zit of dat ik toch ergens anders moet kijken ?

Bovenstaande foto is de electronica die achter de zwarte afdekkapjes zitten bij de binnenspiegel.

[ Voor 27% gewijzigd door MRE-Inc op 15-01-2025 11:07 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:07
MRE-Inc schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:57:
[...]
Even iets anders: Mijn vrouw kwam erachter dat de verlichting die gaat branden wanneer je de zonneklep naar beneden doet niet meer werkt in onze G21. Dit is aan beide kanten, dus heb het idee dat toen ik de dashcam wilde aansluiten op de stekkers van de achteruitkijkspiegel er iets is misgegaan. Echter heb ik geen idee of de zonneklep verlichting ook hierop zit aangesloten. Het kan ook nog een zekering zijn echter verwacht ik niet dat alleen de zonneklep verlichting op 1 zekering zit. Verder werkt alles naar behoren. Iemand een idee of deze verlichting idd via de elektronica van de achteruitkijkspiegel zit of dat ik toch ergens anders moet kijken ?

Bovenstaande foto is de electronica die achter de zwarte afdekkapjes zitten bij de binnenspiegel.
Een wellicht overbodige opmerking, maar maak hem toch even :): de verlichting van de kleppen gaat uit als je ze helemaal naar voren klapt. Ben ooit naar de dealer geweest omdat de verlichting het 'niet meer deed'. Maar de monteur liet me toen zien dat hij het alleen doet als de klep zo'n beetje recht naar beneden staat :).

Dus: wellicht overbodig, maar wilde het toch even melden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik checkte even mijn auto (F31, BMW320i uit 2017) op de RDW-site en zag opeens dat er een terugroepactie voor de bestuurdersairbag is. Als die afgaat kunnen er metalen deeltjes in je koppie komen 8)7 . Ik ben hier op geen enkele manier pro-actief op geattendeerd wat ik echt heel kwalijk vind. Advies aan iedereen om ook even te checken!

Dit staat er op de site van de RDW:

Details terugroepactie
Referentiecode producent 0032620300 A243311209
Meldende producent/distributeur BMW Nederland B.V.
Referentiecode RDW MGP240272
Publicatiedatum RDW 26-08-2024

Merk/Type - BMW 1-SERIE
- BMW 2-SERIE
- BMW 3-SERIE
- BMW 4-SERIE
- BMW 5-SERIE
- BMW 5-SERIE GT
- BMW 6-SERIE
- BMW M2
- BMW M3
- BMW M4
- BMW X1
- BMW X2
- BMW X3
- BMW X4
- BMW X5
- BMW X6

Categorie defect Motorrijtuigen - carrosserie (beschermingsmiddelen inzittenden)
Omschrijving defect De gasgenerator van de bestuurdersairbag kan bij activering door een aanrijding mogelijk ongecontroleerd tot ontploffing komen als gevolg van veroudering.

Materiële gevolgen Na activering door een aanrijding kunnen er metalen delen in het interieur terechtkomen en ernstig letsel veroorzaken aan de inzittenden.

Mogelijk gevaar Verhoogde kans op letsel bij een ongeval

Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht contact op te nemen met de merkdealer. De bestuurdersairbag zal worden vervangen.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief

Meer informatie op internet (Nog) niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer 0800-0992234

Opmerkingen RDW Geen

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
the-body schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:38:
Ik checkte even mijn auto (F31, BMW320i uit 2017) op de RDW-site en zag opeens dat er een terugroepactie voor de bestuurdersairbag is. Als die afgaat kunnen er metalen deeltjes in je koppie komen 8)7 . Ik ben hier op geen enkele manier pro-actief op geattendeerd wat ik echt heel kwalijk vind. Advies aan iedereen om ook even te checken!

Details terugroepactie

Merk/Type - BMW 1-SERIE
- BMW 2-SERIE
- BMW 3-SERIE
- BMW 4-SERIE
- BMW 5-SERIE
- BMW 5-SERIE GT
- BMW 6-SERIE
- BMW M2
- BMW M3
- BMW M4
- BMW X1
- BMW X2
- BMW X3
- BMW X4
- BMW X5
- BMW X6

Categorie defect Motorrijtuigen - carrosserie (beschermingsmiddelen inzittenden)
Omschrijving defect De gasgenerator van de bestuurdersairbag kan bij activering door een aanrijding mogelijk ongecontroleerd tot ontploffing komen als gevolg van veroudering.

Materiële gevolgen Na activering door een aanrijding kunnen er metalen delen in het interieur terechtkomen en ernstig letsel veroorzaken aan de inzittenden.

Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht contact op te nemen met de merkdealer. De bestuurdersairbag zal worden vervangen.

Opmerkingen RDW Geen
Bij mij (F30, 10-2018) geen terugroepactie op RDW. Heb jij het standaard stuur of het M-sport stuur? Zit volgens mij verschil in de airbags.

Het kan trouwens zijn dat BMW de brieven in etappes verstuurt o.b.v. kenteken of bouwjaar. Als iedereen tegelijk een brief krijgt, dan krijgt de werkplaats het heel druk en komen ze niet meer aan gewoon onderhoud toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:15:
[...]

Bij mij (F30, 10-2018) geen terugroepactie op RDW. Heb jij het standaard stuur of het M-sport stuur? Zit volgens mij verschil in de airbags.

Het kan trouwens zijn dat BMW de brieven in etappes verstuurt o.b.v. kenteken of bouwjaar. Als iedereen tegelijk een brief krijgt, dan krijgt de werkplaats het heel druk en komen ze niet meer aan gewoon onderhoud toe.
Of hebben ze geen onderdelen. Ik moest ook bijna 2 jaar wachten voordat m’n EGR omgewisseld kon worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zag het ook voor mijn F80, ik heb gewoon gebeld met BMW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Goed om te laten vervangen, maar niet heel gevaarlijk voor ons (zolang de klimaatverandering niet te hard gaat) lijkt het:
In een veiligheidsonderzoek naar airbags van het Japanse concern Takata — airbagfabrikant die wereldwijd airbags levert aan diverse autofabrikanten — is aan het licht gekomen dat er in het verleden onzorgvuldig is omgegaan met de kwaliteitscontrole van airbags. Als gevolg van deze onzorgvuldige controle is in een veiligheidsonderzoek aan het licht gekomen dat Takata-airbags in bepaalde klimatologische omstandigheden in landen met een hoge luchtvochtigheid en hoge temperaturen versplinterde metaaldeeltjes mee kunnen komen wanneer de airbag wordt geactiveerd bij een ongeval.
Mercedes heeft bijv. dezelfde terugroep actie.

Als je zoekt via Takata vind je wel alle artikelen.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 15-01-2025 13:55 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

YakuzA schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:54:
[...]

Goed om te laten vervangen, maar niet heel gevaarlijk voor ons (zolang de klimaatverandering niet te hard gaat) lijkt het:

[...]

Mercedes heeft bijv. dezelfde terugroep actie.

Als je zoekt via Takata vind je wel alle artikelen.
Dus klap je ergens tegenaan, ontploft er ook nog een handgranaat in je in gezicht brrr -O-
Maar niet op vakantie naar Zuid-Frankrijk en Spanje dan :P Neem aan dat de middellandse zeegebied wel problematisch is?

[ Voor 12% gewijzigd door Mr Pingu op 15-01-2025 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mr Pingu schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:16:
[...]

Dus klap je ergens tegenaan, ontploft er ook nog een handgranaat in je in gezicht brrr -O-
Waarschijnlijk niet, maar gezien het probleem de Quality control is en ze dus niet voor bijna 100% kunnen garanderen dat het niet zo is, is de recall :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

YakuzA schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:18:
[...]

Waarschijnlijk niet, maar gezien het probleem de Quality control is en ze dus niet voor bijna 100% kunnen garanderen dat het niet zo is, is de recall :P
Soort Russisch Japans roulette dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
Ik vermoed dat je vooral moet denken aan langdurige blootstelling aan warme vochtige lucht, waardoor er i.c.m. de airco herhaald condens kan ontstaan op de airbag waardoor op de lange termijn corrosie optreedt. Denk aan een land als Suriname.

Ik zou me in NL niet al te veel zorgen maken over de fragmentatiebom in je stuur. Als die airbag afgaat dan moet je waarschijnlijk toch wel naar het ziekenhuis voor controle, dus dan kunnen ze in één moeite mee de metaalsplinters uit je ogen graven. Krijg je ook een beetje waar voor die € 385,- eigen-risico-geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Puf schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:15:
[...]

Volgens mij heb ik het M-sport stuur, maar weet het niet zeker eigenlijk. Heb ook direct gebeld met BMW en een afspraak gemaakt. Ze gaven aan dat het niet voor alle airbags geldt, ze checken het eerst en indien nodig wordt ie direct vervangen.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN

Details terugroepactie

Merk/Type - BMW 1-SERIE
- BMW 2-SERIE
- BMW 3-SERIE
- BMW 4-SERIE
- BMW 5-SERIE
- BMW 5-SERIE GT
- BMW 6-SERIE
- BMW M2
- BMW M3
- BMW M4
- BMW X1
- BMW X2
- BMW X3
- BMW X4
- BMW X5
- BMW X6

Opmerkingen RDW Geen
Hier ook een F31 320i (LCI) uit 2017 en geen terugroepactie. Stuur is msport..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
2018 F20 met M Sport stuur hier en ook geen terugroepactie. Zal wel een bepaalde productiereeks zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 19:44

TommieW

Numa numa.

[...]
Mijn F20 had toendertijd ook de terugroepactie open staan. Ook ik had hier geen melding van gekregen. Destijds vrij snel naar de dealer gegaan. Echter was de vervangende airbag toen niet leverbaar. Uiteindelijk heb ik maanden op de wachtlijst gestaan (misschien wel een jaar, dat weet ik niet meer zeker). Daarna maar verkocht, een van de vele redenen dat ik dat hok zat was. Nooit meer wat van de dealer gehoord.

En dat terwijl de auto regelmatig bij een BMW dealer langskwam en de originele koper bij BMW bekend is en ik daar contact mee heb.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1 ... 338 ... 372 Laatste