Ja, dat denk ik inderdaad ook. Met alsnog: met de huidige bezetting krijgen ze de werkplaats wel vol. Maargoed, er is wel veel meer wat ik niet snap van Ekris.
Mijn F20 uit 2014 had "dommere" sensoren, daar hoefde volgens mij niet veel aan te gebeuren. Herkent jouw auto het bandentype? Dan moet er sowieso de juiste data ingeprogrammeerd worden.SirMemeAlot schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:19:
[...]
Even doorgelezen, ik heb geen idee of ze ook iets ingevoerd hebben in de auto, ook geen idee of dit nodig is bij mij auto. Die komt namelijk uit 2015 maar ze hebben gewoon de sensoren in de bandverwisseld en de banden er weer onder gezet en herkalibratie in het menu aangevinkt. Zou me niet verbazen dat ze voor de verkoop er nog wat andere velgen/goedkopere banden onder gezet hebben, maar met de juiste sensoren in de banden moet er dus nog meer gebeuren?
Desalniettemin kan het denk ik geen kwaad om ergens langs te gaan waar ze iedere sensor apart kunnen uitlezen met zo'n handheld TPMS kastje. Het zou mij niet verbazen als er eentje toch niet de juiste data heeft ofzo.
Bij 60k is het meestal: olie, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter, bougies en een flesje injector cleaner (verschilt per dealer of ze het nodig vinden). En natuurlijk als het nodig is remmen, banden. Remvloeistof is niet aan de hand van kilometers, maar tijd.Pannencouque schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:21:
[...]
Goeie. Ik moet die van mij ook nog even aftoppen.
Overigens gaf de BC tot op heden aan 'olieservice'. Maar ik heb begrepen dat een 60k-beurt toch iets groter is. Eén van jullie ervaring met de hoogte van de factuur (incl. div. filters, bougies)? Ik blijf 't irritant vinden dat BMW er geen prijsopgave voor geeft in de app, en de Duitse dealers wel. Ik ga 't nu ondervinden, maar als het te veel scheelt ga ik de volgende keer wel koffie drinken bij de dealer in Duitsland.
Ik raad je aan om sowieso een offerte te laten opmaken voor onderhoud. Als je je auto langsbrengt kan je verwijzen naar die offerte en daarmee voorkom je geneuzel als een knoopcel van €3, ruitenwisservloeistof, etc.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro