Heb bijna een week in een nieuwe Countryman gereden toen mijn auto voor schade bij de dealer stond. Eerst een mild hybrid in dezelfde kleur combinatie als jij besteld heb (kleur, velgen). Later werd deze gewisseld omdat er een koper voor was door een Countryman JCW SE (de 313pk elektrische).Nosfera7u schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:43:
Eind Maart komt als het goed is mijn nieuwe Mini Countryman E binnen bij de dealer.
Favoured Uitvoering
Nanuq White.
Stoelen Vintage Brown.
XL Pakket.
Ben benieuwd of er hier al mensen zijn met de nieuwe Countryman Electric en hun ervaringen.
[Afbeelding]
Best veel zaken waar wat op af te dingen is, zoals het feit dat je zonder schakelflippers niet meer handmatig kunt schakelen in de mild hybrid en het feit dat alles in het touchscreen zit en er geen fysieke idrive meer aanwezig is.
Mijn vader (70+) is sinds een paar maanden in bezit van een nieuwe X1 25e en ik ben niet verbaasd dat hij best moeite heeft om te snappen hoe alles werkt. Imo is eea niet overzichtelijker geworden tov de iDrive 7 generatie.
Denk wel dat dit went, mag hopen dat de spraakfunctie beter is (want die is waardeloos in de G21, of ik doe iets verkeerd…) want dat ga je relatief veel gebruiken denk ik.
Rijgedrag van de auto is eigenlijk heel goed. Merk het gewicht niet heel sterk en zelfs van de hoogte van de auto lijk je beperkt last te hebben. Prima daily drive.
Moet wel zeggen dat ik de 230km niet haalde qua range in de JCW, maar dat zal wat met mijn rijgedrag te maken hebben
22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp