Dat je niet handmatig kunt schakelen: kut!
Gebruik het niet zo gek vaak, maar vooral in bergwegen is het wel prettig om gewoon wat meer op de motor te remmen. Voor een beetje in de buurt rondrijden is het ook niet nodig. Denk dat de gemiddelde huisvrouw dit ook nooit zal gebruiken.
In de G21 kun je hem nog in verschillende sportstanden zetten die wel wat helpen, die sportstand in de Countryman doet niet zo gek veel in verhouding. De gasreactie is vooral onprettig agressief.
Overall is die Countryman best een leuk gezinsauto (lees auto voor de vrouw). Ding rijdt best prima, mild-hybrid voegt voor het gevoel best wat prestaties toe voor mijn gevoel. Eerste rem actie is wat te aggeresief.
Auto heeft wel weinig grip, lees slipt best snel met accelereren op nattere wegen en ik moet wennen aan het hoge zitten. De hoek van je voet/been naar het gaspedaal blijft onprettig imo. Auto heeft natuurlijk ook niets met een Mini te maken, het is de Mini Maxi.
Verder prima karretje hoor. Zal mijn vrouw er eens mee laten rijden! Mooie uitvoering ook met Cognac bekleding etc. Bijna €60k nieuw.
DexterDee schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:56:
Afgelopen weekend ben ik in Zwitserland geweest. Helaas ging m'n F31 donderdagavond defect en dreigde het tripje in het water te vallen. Het bleek best een opgave te zijn om op een donderdagavond een auto te regelen voor vrijdagochtend 08:00 vertrek. En dan ook nog eens met winterbanden, buitenland dekking en onbeperkte kilometers.
Sixt had welgeteld nog één auto staan die aan alle checkboxen voldeed en dat bleek een gloednieuwe BMW 550e te zijn. Er stond 352 kilometer op de teller, ding had één huurder gehad. Natuurlijk heb ik mijn eerstgeboren kind moeten offeren en daarnaast een 2e hypotheek moeten afsluiten.
[Afbeelding]
Bijna 8 keer zo veel terug gezet op de teller en man, wat een gave bak is 't toch. Er is eigenlijk niks wat ik niet fijn vond aan die wagen. Zowel de rit van en naar Zwitserland als in de bergen op smalle steile weggetjes. Ik moest bijna een traantje wegpinken toen ik 'm gisteren weer moest inleveren.
Je zult over een maand je 550e Touring maar krijgen

Alleen fysieke formaat zal af en toe wel een nadeel zijn, auto is echt groot met parkeren etc. Leuk om te lezen! Motorblok in de 50e is machtig!
Wat is er aan de hand met je F31?
[
Voor 46% gewijzigd door
Tortelli op 10-12-2024 11:21
]