Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 327 ... 360 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:30

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Meer mensen die de Home Assistant integratie gebruiken van BMW?

Sinds gisteren is de 'BMW Connected drive' integratie ermee gestopt, een authenticatie probleem. Opnieuw opstarten / inloggen heeft geen effect, Heb een draadje gzien op Github maar nog geen oplossing of oorzaak gelezen.

De 'My BMW' app werkt wel gewoon naar behoren. Meer die hier last van hebben en/of een oplossing hiervoor gevonden hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 11:43
Mr Pingu schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:03:
[...]

Tja motorkap even open doen en kijken of je hem eruit kan schroeven, bij de meeste BMW lichten zitten er 3 torx schroeven in en vaak is de DRL de module bovenop. G2x heb ik zelf geen ervaring mee.

Over lichten gesproken; vandaag 2 aangename pakketjes binnengekomen. Paar pagina’s terug ging het over adaptive lichten dus de trekker over gehaald;

[Afbeelding][Afbeelding]
Van die lampen ga je veel plezier hebben! Op mijn F30 had ik adaptive led lampen toen ik nog in IJsland woonde, en dat gaf een aardige bak licht als het grootlicht aanging. Op mijn huidige G20 heb ik laserlicht, aangezien ik nu in noord Brabant woon zijn daar ook wel aardig wat wegen waar het grootlicht automatisch aangaat. Ik vind het in ieder geval heerlijk ontspannen rijden als je veel zicht hebt.

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-06 14:45
Xqlus1ve schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:47:

Sinds gisteren is de 'BMW Connected drive' integratie ermee gestopt, een authenticatie probleem. Opnieuw opstarten / inloggen heeft geen effect, Heb een draadje gzien op Github maar nog geen oplossing of oorzaak gelezen.

De 'My BMW' app werkt wel gewoon naar behoren. Meer die hier last van hebben en/of een oplossing hiervoor gevonden hebben?
Bij mij werkt de integratie nog zonder problemen, moet ik wel zeggen dat ik draai op 2024.11.0 en dus niet de laatste versie.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Hier doet hij het nog prima op de laatste stable van Home Assistant!

Owner of DBIT Consultancy

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
alexbl69 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:40:
[...]

Fair enough.

Maar het zou wel prettig zijn als er de mogelijkheid zou bestaan om vanaf een lege accu tot zeg 10% bij te laden, zodat de pre-conditioning in ieder geval werkt :).

In combinatie met navigatie werkt het systeem overigens wel mooi. Hij bepaalt dan zelf welke stukken het beste elektrisch gereden kunnen worden, en welke het beste als ICE. Alleen jammer dat je (vziw) geen minimaal resterende accuinhoud bij aankomst kunt ingeven. Het systeem verbruikt nu alle beschikbare accucapaciteit.
Hmm dus eigenlijk bij 5% resterend de battery hold aanzetten zodat je precondition kan gebruiken of heb je daar een hoger % voor nodig?

>> Signature?

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik las op bimmercode dat hij hem op zou laten tot 10%? Of mogelijk alleen in de sportstand?
Het is jammer dat dit percentage niet in te stellen is, incidenteel kan hat handig zijn een x percentage bewust over te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op advies van diverse garages gooi ik nog wel eens een flesje Wynns Cleaner in de tank.
Nu zag ik dat BMW zelf ook van die flesjes heeft, is dat vergelijkbaar?
Qua volume is het slechts een derde, maar dat zegt uiteraard niet alles. Kosten ongeveer zelfde, wat is aan te raden?

Toegevoegd: ik weet niet of de reactie hieronder voor mij bedoeld is, maar we gaan de auto niet stallen. Gewoon als (extra) onderhoud.

[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 21-11-2024 13:57 ]

• Tortelli
  • Laatst online: 23:09

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Je gaat een auto stallen?
Ik gooi er altijd 98 in (moet sowieso al), volle tank en aan de druppellader. Al schors ik de auto in de praktijk nooit, simpelweg omdat ik hem wil kunnen gebruiken als de omstandigheden er naar zijn.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13

Eagle Creek

Breathing security

fsfikke schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:32:
Ja de Battery Hold functie hebben ze op een gegeven moment veranderd idd. Is hier ook regelmatig voorbij gekomen.

Zie ook https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2019623
Twee verschillende functies dus.
So, indeed according to the 50e owner's manual "BATTERY HOLD is used to maintain the current charge level of the high-voltage battery. The electric range can be conserved in this way for a later point in the trip, for instance." And according to the 45e owner's manual "with BATTERY CONTROL, the electric range can be maintained and conserved for a later point in the trip or increased as needed" (the key word being "increased").

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alfa75qv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:45

Heb precies zelfde probleem, sinds gister avond niet meer beschikbaar in Home Assistant.
Website login en My BMW app werken nog wel met zelfde login gegevens :?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
ChiLLeR schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:29:
[...]

Hmm dus eigenlijk bij 5% resterend de battery hold aanzetten zodat je precondition kan gebruiken of heb je daar een hoger % voor nodig?
Verbruikt tussen de 5 en 10%. Punt is dat als hij daarna leeg is het de volgende dag (zonder te kunnen laden) niet meer werkt. Zou fijn zijn als ik de accu tijdens het rijden die paar procent bij zou kunnen vullen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:39
Cheesy schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:35:
Op advies van diverse garages gooi ik nog wel eens een flesje Wynns Cleaner in de tank.
Nu zag ik dat BMW zelf ook van die flesjes heeft, is dat vergelijkbaar?
Qua volume is het slechts een derde, maar dat zegt uiteraard niet alles. Kosten ongeveer zelfde, wat is aan te raden?

Toegevoegd: ik weet niet of de reactie hieronder voor mij bedoeld is, maar we gaan de auto niet stallen. Gewoon als (extra) onderhoud.
Ik heb laatst een keer zo'n flesje van BMW meebesteld en in de tank gegooid. Geen idee of het wat doet, ik verwacht van niet. Ik tank altijd al Shell V-Power 98 waar ook al de nodige additieven in zitten, dus dan is naar mijn mening zo'n flesje een beetje overbodig.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

alfa75qv schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:51:
[...]

Heb precies zelfde probleem, sinds gister avond niet meer beschikbaar in Home Assistant.
Website login en My BMW app werken nog wel met zelfde login gegevens :?
Yup, maat van mij heeft precies hetzelfde, heb nog geen goede oplossing gevonden op het web. En geen Core of Operating System update gedaan in de tussentijd, dat is geen directe oorzaak geweest.

• Martin.Air
Tortelli schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:36:
Je gaat een auto stallen?
Ik gooi er altijd 98 in (moet sowieso al), volle tank en aan de druppellader. Al schors ik de auto in de praktijk nooit, simpelweg omdat ik hem wil kunnen gebruiken als de omstandigheden er naar zijn.
Nou, de mijne zegt heel leuk dat RON 91+ en 5%, 10% of 25% ethanol mag. Zou ik hem er alleen niet mee stallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:55

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Dennis_sla schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:21:
[...]

Van die lampen ga je veel plezier hebben! Op mijn F30 had ik adaptive led lampen toen ik nog in IJsland woonde, en dat gaf een aardige bak licht als het grootlicht aanging. Op mijn huidige G20 heb ik laserlicht, aangezien ik nu in noord Brabant woon zijn daar ook wel aardig wat wegen waar het grootlicht automatisch aangaat. Ik vind het in ieder geval heerlijk ontspannen rijden als je veel zicht hebt.
Ik hoop het :)

Helemaal mee eens, rijdt stuk meer ontspannen met goed groot licht. Aangezien je in Ijsland gewoond heb snap jij ook waarschijnlijk goed waarom ik al een extra groot licht in de vorm van een Lazer Linear Elite 18 erop heb. Twijfelde eerst om te upgraden want dacht dat deze niet samen kon werken met adaptive maar het schijnt dus dat ik een ander recept kan inladen op mijn canbus adapter / rele (Modernum Digital Lighting 1200) die dan ook met adaptive grootlicht werkt. Hopelijk werkt in de praktijk dat net zo goed als dit ik nu bedacht heb;
Volledig grootlicht: Ledbar automatisch aan
Adaptive grootlicht: Ledbar gaat uit maar adaptive grootlicht in geval van tegenliggers.

Hoop voornamelijk dat zwarte gat naast tegemoetkomend verkeer wat op te vullen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 21-11-2024 15:37 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:11
Spollie schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:42:
[...]

Ik heb laatst een keer zo'n flesje van BMW meebesteld en in de tank gegooid. Geen idee of het wat doet, ik verwacht van niet. Ik tank altijd al Shell V-Power 98 waar ook al de nodige additieven in zitten, dus dan is naar mijn mening zo'n flesje een beetje overbodig.
Ligt eraan. Wat wil je er mee bereiken? Volgens mij kunnen die additieven alleen een groot effect hebben voor het brandstofsysteem.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49
Voor iedereen met bimmerconnected issues. BMW heeft hcaptcha geïntroduceerd voor de login op de api. Als je token nog valid is blijft t werken maar als die invalid is zal je op opnieuw moeten inloggen dat werk nu niet omdat de integratie geen hcaptcha ondersteunt. Dit begon 3 weken geleden voor north America maar is nu ook voor de rest of the world geïntroduceerd. De onderliggende library is al 17 dagen geleden aangepast maar nog niet goedgekeurd door HA. Maar dat is nog enkel voor north America. Reken er maar op dat het er nog wel paar dagen tot weken uitligt.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
CreativeS schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:00:
Ik moet altijd nog even wennen aan veranderingen, maar het begin is goed :D
En ik ben om... en te weinig foto's :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mijUOTVgrMNkzlp0l-463gWncfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aW4ZYZHq3FD6pfafzqZcPZ4z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-06 09:07
alexbl69 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:40:
[...]

Fair enough.

Maar het zou wel prettig zijn als er de mogelijkheid zou bestaan om vanaf een lege accu tot zeg 10% bij te laden, zodat de pre-conditioning in ieder geval werkt :).

In combinatie met navigatie werkt het systeem overigens wel mooi. Hij bepaalt dan zelf welke stukken het beste elektrisch gereden kunnen worden, en welke het beste als ICE. Alleen jammer dat je (vziw) geen minimaal resterende accuinhoud bij aankomst kunt ingeven. Het systeem verbruikt nu alle beschikbare accucapaciteit.
Dat laatste is al enkele jaren zo. Voor jou nieuw omdat je uit een G32 komt natuurlijk, maar de G31 530e had dat al en volgens mij de 530e vanaf 2017 al.

Al is het ding soms wel voorzichtig. Als ik de laatste km's niet zelf overschakel naar 'all electric' kom ik thuis met 2 of 3km aan elektrische range en heeft ie in de tussentijd extra brandstof verstookt. Dat ding moet het potdorie gewoon tot de laatste procenten uitmelken :P

• Pannencouque
ChiLLeR schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:29:
[...]

Bij de G31 is dat 30%. Dus dat kun je één keer doen (of iets vaker als je op 100% al Battery Hold aanzet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Vanochtend mijn F31 laten uitlijnen bij Lammert vd Meulen in Dokkum. Scheelt wel veel zeg, rijdt nu veel rustiger rechtuit en meer grip op de vooras. Blij dat ik het gedaan heb!

Ook nog goed advies gekregen over mijn bandenkeuze, had net onlangs Conti Sportcontacts 7 op de achteras laten zetten, blijkt dat ik beter de Mercedes Original (MO) of met stercode BMW, had er nog nooit van gehoord. Maar die hebben sterkere wangen waardoor hij nog stabieler zou moeten rijden. Weten we dat ook weer voor de volgende keer,

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
the-body schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:31:
Vanochtend mijn F31 laten uitlijnen bij Lammert vd Meulen in Dokkum. Scheelt wel veel zeg, rijdt nu veel rustiger rechtuit en meer grip op de vooras. Blij dat ik het gedaan heb!

Ook nog goed advies gekregen over mijn bandenkeuze, had net onlangs Conti Sportcontacts 7 op de achteras laten zetten, blijkt dat ik beter de Mercedes Original (MO) of met stercode BMW, had er nog nooit van gehoord. Maar die hebben sterkere wangen waardoor hij nog stabieler zou moeten rijden. Weten we dat ook weer voor de volgende keer,
Lammert is echt een topper. Hij is de enige (en ik ben bij 4 bedrijven geweest) die mijn auto heeft kunnen uitlijnen met de M3-draagarmen. Extra negatief camber en een kogellager ipv een hydrolager. Bij de één was het soepel sturen maar indirect en zoekerig. Bij de ander was het erg zwaar sturen (ja, nog zwaarder dan normaal met hydraulische stuurbekrachtiging) maar te direct en ook zoekerig. Lammert heeft er een heerlijke combi van gemaakt. Vanochtend met de overlast in de Achterhoek (ijs onder sneeuw) voelde je iets van de aparte afstelling, maar op droog en normaal nat... een pareltje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xginyFA0nS3c7cFzC3DI3DlT1hQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Kb30Mm8vyl0bbBIKKoTIo4H.jpg?f=fotoalbum_large

Mercedes Optimiert als er geen ster is, maar dan moeten die banden met codering er wel zijn. Gewoon de XL-versie nemen helpt ook al heel veel. Zelf rij ik met Michelin Pilot Sport 4S 235/35R19 XL en 265/30R19 XL, maar alleen van de voorband heb je een MO-band. Dan maar geen codering... wel alle 4 gelijk ;)

[ Voor 124% gewijzigd door CreativeS op 22-11-2024 20:42 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49
De BMW integratie voor HA gaat er nog wel even uitliggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5ou82ghYl2OcBoZEl21B452dFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/miyL95yQQ9XXRKt70VDLDCM0.jpg?f=fotoalbum_large

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:25
Even checken hier: zijn er Tweakers die een originele BMW dakkoffer (evt op Thule dragers) gebruiken? Ik heb zo’n koffer op t oog en een setje Thule Wingbars al liggen.

Nu werkt de BMW box standaard met van die T-track bevestiging, maar het staat me bij dat die een andere maat hebben dan die van Thule.

Als iemand m heeft en die maten (van zowel het voetplaatje als het schroefdraad) zou kunnen opmeten zou dat top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Over welke auto heb je het? Misschien voelen sommigen zich aangesproken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Oh ik rijd zelf een G21, maar het gaat me dus vooral om de dakkoffer en die zou bijna overal op moeten passen ;)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/46097/files/91718015/bmw-bmw-dakbox-520-liter.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
Stalensnuitje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:12:
Even checken hier: zijn er Tweakers die een originele BMW dakkoffer (evt op Thule dragers) gebruiken? Ik heb zo’n koffer op t oog en een setje Thule Wingbars al liggen.

Nu werkt de BMW box standaard met van die T-track bevestiging, maar het staat me bij dat die een andere maat hebben dan die van Thule.

Als iemand m heeft en die maten (van zowel het voetplaatje als het schroefdraad) zou kunnen opmeten zou dat top zijn!
Ik dacht dat het thule dakkoffers waren maar dan BMW branded. Ik vind zelf de sluiting erg ouderwets en gevoelig voor kapot gaan, alleen sleuteltje. De Thule is ook goedkoper dan de BMW. Ik twijfel of ik een Thule moet kopen of gewoon blijf huren zoals ik nu al jaren doe.
Dit is de (betere) thule manier:
Afbeeldingslocatie: https://is.gd/IPYngs

[ Voor 6% gewijzigd door ChiLLeR op 24-11-2024 20:13 ]

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

ChiLLeR schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:10:
[...]
Ik dacht dat het thule dakkoffers waren maar dan BMW branded. Ik vind zelf de sluiting erg ouderwets en gevoelig voor kapot gaan, alleen sleuteltje. De Thule is ook goedkoper dan de BMW. Ik twijfel of ik een Thule moet kopen of gewoon blijf huren zoals ik nu al jaren doe.
Dit is de (betere) thule manier:
[Afbeelding]
BMW zijn gebaseerd op oudere Thule modellen ja. De dakdragers worden ook door de Thule gemaakt in opdracht van BMW.
Kortom alles komt uit de Thule fabriek ;)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
Greetoz schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:30:
De BMW integratie voor HA gaat er nog wel even uitliggen:

[Afbeelding]
Het lijkt er op dat de oplossing dus zal zijn om de integratie buiten HA om te gaan draaien en als Add-on of via MQTT te laten communiceren.
Voor nu doet de mijne het nog en ga ik geen goden verzoeken door dingen te proberen. Maar zodra hij niet meer werkt zal ik eens kijken of ik met een docker+mqtt implementatie uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Weet iemand wat BMW/MINI Lubricant G14 83232360412 is?

Staat in de service instructies om het raam te vervangen, dat ik de weather strip moet insmeren met G14 bij installatie, maar ben benieuwd wat eigenlijk is. Dat potje met vet met BMW logo is namelijk nogal aan de prijs. :P Iemand die die generieke benaming en/of een alternatief weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:42

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Mr Pingu schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:28:
Weet iemand wat BMW/MINI Lubricant G14 83232360412 is?

Staat in de service instructies om het raam te vervangen, dat ik de weather strip moet insmeren met G14 bij installatie, maar ben benieuwd wat eigenlijk is. Dat potje met vet met BMW logo is namelijk nogal aan de prijs. :P Iemand die die generieke benaming en/of een alternatief weet?
Je hebt er ook een kleine (goedkopere) tube van met part nummer 83230417754
Verder wordt er vrij mysterieus gedaan over de precieze samenstelling inderdaad...

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DexterDee schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:35:
[...]

Je hebt er ook een kleine (goedkopere) tube van met part nummer 83230417754
Verder wordt er vrij mysterieus gedaan over de precieze samenstelling inderdaad...
Ah die had ik niet gezien, dat zal wel voldoende zijn voor 2 seals. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Soms best wel kwalitatief uitermate teleurstellend als bepaalde onderdelen er niet meer zijn.

Zoals misschien bekend ben ik bezig met de ACC-retrofit op mijn E90. De radarsensor lag al even in de garage, maar direct vindbaar. Helaas zaten de stelbouten zo erg vast, dat ik al een reparatiesetje in huis had. Echter... de garage staat verder nog zo vol, zoek dat kleine zakje met 3 boutjes en 3 plastic houders maar eens. Ik bestel wel een nieuwe set. BMW Dubbelsteyn (OnlineBMWParts) zou die op voorraad hebben. Mooi, want de set is bijna overal uitverkocht. Ja hoor... artikel niet op voorraad. Zucht!

Hmja, dan maar AliExpress. Even duur... leveren ze weer niet in Nederland of Duitsland. Nog harder zuchten! Dan maar via Kleinanzeigen. Verdomd... gevonden en schijnbaar nieuw! Kopen met kopersbescherming en afwachten maar. Voorraad is bevestigd en 'Versand wird vorbereitet'. €57,- inclusief verzenden voor deze 3 boutjes plus houders (!!!), maar goed... maak ze zelf maar eens :) Dealer was niet veel goedkoper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Qnk3wgV3J5prHRvXtTwNb-7pag=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cLpXkFHxo32k7lhWuwZaftu7.jpg?f=user_large

In de tussentijd bezig geweest met de radarsensor. Die stelbouten waren er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Eerst maar eens een soort WD40, maar dan van Würth. Na 4 uur weken geen resultaat. Tuurlijk moet die sensor wel ergens tegen kunnen maar ik wilde de bouten ook weer niet gloeiend stoken. Dan maar een stevige tik op de bouten? Hielp ook niet. Het werd dus iets arbeidsintensiever met een beetje precisie. Ik heb ze maar uitgeboord en de draad opnieuw getapt met M5. De draad is weer helemaal netjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHtpjYAf__SfBo9j7FRUkGTQRjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wi6Kk1UBl0aIBgWdJksw85kA.jpg?f=fotoalbum_large

Nu maar wachten op de reparatieset, de sensor (het kapje) wat polijsten en op naar het volgende!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:11
CreativeS schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:05:
Soms best wel kwalitatief uitermate teleurstellend als bepaalde onderdelen er niet meer zijn. Zoals misschien bekend ben ik bezig met de ACC-retrofit op mijn E90. De radarsensor lag al even in de garage, maar direct vindbaar. Helaas zaten de stelbouten zo erg vast, dat ik al een reparatiesetje in huis had. Echter... de garage staat verder nog zo vol, zoek dat kleine zakje met 3 boutjes en 3 plastic houders maar eens. Ik bestel wel een nieuwe set. BMW Dubbelsteyn (OnlineBMWParts) zou die op voorraad hebben. Mooi, want de set is bijna overal uitverkocht. Ja hoor... artikel niet op voorraad. Zucht!

Hmja, dan maar AliExpress. Even duur... leveren ze weer niet in Nederland of Duitsland. Nog harder zuchten! Dan maar via Kleinanzeigen. Verdomd... gevonden en schijnbaar nieuw! Kopen met kopersbescherming en afwachten maar. Voorraad is bevestigd en 'Versand wird vorbereitet'. €57,- inclusief verzenden voor deze 3 boutjes plus houders (!!!), maar goed... maak ze zelf maar eens :) Dealer was niet veel goekdoper.

[Afbeelding]

In de tussentijd bezig geweest met de radarsensor. Die stelbouten waren er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Eerst maar eens een soort WD40, maar dan van Würth. Na 4 uur weken geen resultaat. Tuurlijk moet die sensor wel ergens tegen kunnen maar ik wilde de bouten ook weer niet gloeiend stoken. Dan maar een stevige tik op de bouten? Hielp ook niet. Het werd dus iets arbeidsintensiever met een beetje precisie. Ik heb ze maar uitgeboord en de draad opnieuw getapt met M5. De draad is weer helemaal netjes.

[Afbeelding]

Nu maar wachten op de reparatieset, de sensor (het kapje) wat polijsten en op naar het volgende!
Knap dat je dit kunt en doet. Ik zou ook heel graag ACC retrofitten op mijn f31 maar als ik zie hoeveel werk het is en wat je allemaal nodig hebt dan haak ik af.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
JTB81 schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:13:
Knap dat je dit kunt en doet. Ik zou ook heel graag ACC retrofitten op mijn f31 maar als ik zie hoeveel werk het is en wat je allemaal nodig hebt dan haak ik af.
Het stelt allemaal niet zoveel voor hoor... gewoon doen. Ik heb toen een complete set overgenomen, mijn E90 heeft al een LDM ingebouwd (cruisecontrole met remfunctie en < 2006) en de tellerunit is al de 'high'-versie, zodat het het pictogram voor ACC al voorbereid is. Alleen nu nog de grilldelen bestellen. Normaal is een nieuwe middengrill met afdekking ACC wel voldoende, maar ik wil geen kleurverschil en vind het net wat fijner om dan alles maar nieuw aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsYlESwd1XEeUQqG_gRC2OCYr0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spc2aIZycJqvclq2cd9UQ3Og.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ik voor de Compact ook gedaan, de mistlichten waren wat roestig. Liever nieuw dan spuiten. 2025 wordt een druk jaar met retrofits :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Op F31 is het iets meer werk want waarschijnlijk moet de ICM vervangen worden, tenzij je al ICM high hebt. Als je geen PMA hebt moet je ook de ABS sensors vervangen en de DSC moet ook vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:14:
Op F31 is het iets meer werk want waarschijnlijk moet de ICM vervangen worden, tenzij je al ICM high hebt. Als je geen PMA hebt moet je ook de ABS sensors vervangen en de DSC moet ook vervangen worden.
Daarom zeg ik... het is allemaal wat makkelijker op een E90. Evengoed geen werkje waar je in 5 minuten klaar mee bent, maar erg leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 22:00
CreativeS schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:16:
[...]

Daarom zeg ik... het is allemaal wat makkelijker op een E90. Evengoed geen werkje waar je in 5 minuten klaar mee bent, maar erg leuk om te doen.
Het moet wel je hobby zijn, het lijkt me erg chill om te hebben maar als ik dit al zou nemen zou ik dit wel uitbesteden als ik zo even random youtube filmpje Bekijken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:52
Echter... de garage staat verder nog zo vol, zoek dat kleine zakje met 3 boutjes en 3 plastic houders maar eens.
Zodra je ACC werkend hebt op je E90 is dat het eerste wat je vind in je garage :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
CreativeS schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:05:
Soms best wel kwalitatief uitermate teleurstellend als bepaalde onderdelen er niet meer zijn.

Zoals misschien bekend ben ik bezig met de ACC-retrofit op mijn E90. De radarsensor lag al even in de garage, maar direct vindbaar. Helaas zaten de stelbouten zo erg vast, dat ik al een reparatiesetje in huis had. Echter... de garage staat verder nog zo vol, zoek dat kleine zakje met 3 boutjes en 3 plastic houders maar eens. Ik bestel wel een nieuwe set. BMW Dubbelsteyn (OnlineBMWParts) zou die op voorraad hebben. Mooi, want de set is bijna overal uitverkocht. Ja hoor... artikel niet op voorraad. Zucht!

Hmja, dan maar AliExpress. Even duur... leveren ze weer niet in Nederland of Duitsland. Nog harder zuchten! Dan maar via Kleinanzeigen. Verdomd... gevonden en schijnbaar nieuw! Kopen met kopersbescherming en afwachten maar. Voorraad is bevestigd en 'Versand wird vorbereitet'. €57,- inclusief verzenden voor deze 3 boutjes plus houders (!!!), maar goed... maak ze zelf maar eens :) Dealer was niet veel goekdoper.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik neem aan dat je er al eens mee gereden hebt?
Ik wel en het grootste nadeel is dat het systeem niet uit te schakelen is en verder vooral erg hoekig en abrupt is. Maar ik zal wel een zeurneus zijn want ik vind de ACC van de G31 ook ruk. Of liever: ACC in het algemeen. Want het kan maar één auto vooruit kijken ipv vijf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pannencouque schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:30:
[...]
Ik wel en het grootste nadeel is dat het systeem niet uit te schakelen is en verder vooral erg hoekig en abrupt is. Maar ik zal wel een zeurneus zijn want ik vind de ACC van de G31 ook ruk. Of liever: ACC in het algemeen. Want het kan maar één auto vooruit kijken ipv vijf.
Je weet dat ACC uit te schakelen is en als normale CC te gebruiken? ACC zorgt er wel voor dat je een bepaalde minimumafstand op je voorligger hebt, dat is voor sommige BMW bestuurders natuurlijk een nieuwe ervaring :+

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 25-11-2024 21:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:16
Ik zweer erbij! Op de N### that is. Snelwegen niet bepaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
fsfikke schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:50:
[...]

Je weet dat ACC uit te schakelen is en als normale CC te gebruiken? ACC zorgt er wel voor dat je een bepaalde minimumafstand op je voorligger hebt, dat is voor sommige BMW bestuurders natuurlijk een nieuwe ervaring :+
Joh :+
Maar op de E9x is het dus niet uit te schakelen. Het is of ACC, of helemaal geen CC. Ik had het specifiek over de E90.

[ Voor 3% gewijzigd door Pannencouque op 25-11-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Pannencouque schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:51:
[...]
Maar op de E9x is het dus niet uit te schakelen. Het is of ACC, of helemaal geen CC. Ik had het specifiek over de E90.
Dat is echt balen dat het niet is uit te schakelen. De ACC was ook in m'n F10 en G32 op de snelweg onbruikbaar, switchte altijd naar CC. De E90 is waarschijnlijk nog een generatie ouder, dus daarbij zal het zeker niet beter zijn.

In de huidige wagens werkt het gelukkig eindelijk wel naar behoren. De afstand tot de voorganger is dusdanig verkleind dat er niet continu ander verkeer tussen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
[...]
Klopt volgens mij niet, op mijn E92 LCI was het ook gewoon als normale CC te gebruiken. Verder deel ik je mening wel, 99% van de tijd staat ACC hier ook uit, behalve soms in een file of tijdens een trajectcontrole.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
Hier staat ACC vrijwel altijd aan, ook op de snelweg. Als je ziet dat iemand naar links komt terwijl je daar rijd, annuleer je 'm toch gewoon? Dat doe je met een normale cruise ook. Vind het heerlijk rijden in de 104km/h treintjes op de linkerbaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
Knul schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:55:
Hier staat ACC vrijwel altijd aan, ook op de snelweg. Als je ziet dat iemand naar links komt terwijl je daar rijd, annuleer je 'm toch gewoon? Dat doe je met een normale cruise ook. Vind het heerlijk rijden in de 104km/h treintjes op de linkerbaan.
Zo doe ik het ook. Grootste nadeel is de ergernis dat veel anderen geen afstand houden als gevolg van je eigen bewustwording door continu een fatsoenlijks volgafstand te hebben.

Ondertussen vind ik 1 op de 2 bestuurders een bumperklever, en bij 1 op de 50 daarvan wekt mijn volgafstand irritatie op. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:27:
[...]

Is dat alleen op BF zelf, of ook in aanloop?
Heb nu nog 17 dagen dus het zou moeten passen.
Ziet iemand al Black Friday kortingen bij BMW?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
Eagle Creek schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:03:
[...]

Ziet iemand al Black Friday kortingen bij BMW?
Nog even geduld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Sx1NaH1jSKfBVSdR3Coc3hg1s8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8wGHma8RVHnAm7QcG0fIZjNt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Owh, many thanks! Heb die hele banner niet gezien - misschien omdat ik op mobiel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Overigens ga ik er van uit dat BMW Service Inclusive geen black friday korting gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Wait whut, is ACC (op een G2x) ook om te schakelen naar reguliere CC? |:(
Ik ook, op N-wegen is het heerlijk, maar op de rustigere snelwegen (ja, die heb je "hier" in het oosten nog), ben ik relatief druk met checken of mijn snelheid niet terugloopt omdat ik iemand nader. Dus als het echt rustig is blijf ik dan maar als een richtiger BMW-Fahrer links hangen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Eagle Creek schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:22:
[...]
Owh, many thanks! Heb die hele banner niet gezien - misschien omdat ik op mobiel zat.
Je moet eerst doorklikken naar de echte shop voordat de banner tevoorschijn komt, ook te zien op mobiel :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stalensnuitje schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:31:
Wait whut, is ACC (op een G2x) ook om te schakelen naar reguliere CC? |:(
Jupz, afstandhouden '+' of '-' knop 5 seconden indrukken en de A wordt van de ACC af gehaald.

/edit:
En dan om de A weer toe te voegen kun je weer 1x op de + of - drukken en dan wordt de CC weer ACC.

/edit2: van de vorige discussie had ik het plaatje uit de handleiding nog in mijn GoT album :+
Mijjn 1e edit was dus incorrect volgens de handleiding ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzK4L2mt4pqBJa4_qcnrm_AuwpY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gIs0MPoceGpdffJ5RrhCFPnd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door YakuzA op 26-11-2024 13:25 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:11

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Met 104 op de linkerbaan gaat de ACC wel ff uit om wat dichter in hun spiegel te tonen dat de linker baan bedoeld is voor mensen die wel doorrijden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Zou wel fijn zijn als je meerdere functies in een macro oid zou kunnen zetten.

Heb een hele checklist gemaakt welke afgevinkt moet worden voordat ik de wasstraat in rij:
  • Auto hold: uit
  • Automatische ruitenwissers: uit
  • Achterklep openen met voetbeweging: uit
  • Spiegels: inklappen
  • Autosleutel: in auto laten liggen (we moeten hier de auto verlaten)
  • Versnelling: neutraal
En als je klaar bent het hele riedeltje weer andersom :)

Zou fijn zijn als je dit allemaal met een druk op de knop zou kunnen regelen. En dan daarbij ook nog dat je de parkeersensoren uitschakelt, want het ding piept nu alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Laatst online: 22:54
alexbl69 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:29:

Heb een hele checklist gemaakt welke afgevinkt moet worden voordat ik de wasstraat in rij:

Zou fijn zijn als je dit allemaal met een druk op de knop zou kunnen regelen. En dan daarbij ook nog dat je de parkeersensoren uitschakelt, want het ding piept nu alle kanten op.
Is dat bij een handbak? Als ik mijn automaat op de brug zet laat ik hem altijd maar gewoon op contact staan (met dus ook de DRL aan) want anders gaat ie op P zodra je de deur open doet. Ik zag dat DITUPA dit uit programmeert maar ben nog niet toe aan die investering ;). Wellicht kan het met Bimmercode ook uit geprogrammeerd worden.

Ik weet trouwens dat er een mogelijkheid is ergens bij de pook om hem vrij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:55

Dat is wel een hele interessante, een waar ik nog nooit bij stil heb gestaan. Gelukkig tot dusverre nog geen issues mee gehad, maar voor een volgende keer wel een goed aandachtspunt. (y)
Hierrvoor is een druk op het knopje voor parkeren (net links van de pook) toch afdoende? Althans bij mij is het daarna 'stil'.

[ Voor 22% gewijzigd door Leut op 26-11-2024 15:21 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
HeldereM schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:52:
[...]

Is dat bij een handbak? Als ik mijn automaat op de brug zet laat ik hem altijd maar gewoon op contact staan (met dus ook de DRL aan) want anders gaat ie op P zodra je de deur open doet. Ik zag dat DITUPA dit uit programmeert maar ben nog niet toe aan die investering ;). Wellicht kan het met Bimmercode ook uit geprogrammeerd worden.

Ik weet trouwens dat er een mogelijkheid is ergens bij de pook om hem vrij te zetten.
Dat is bij een X5 50e, geen handbak dus :).

De eerste keer toen ik uit de auto stapte (met de sleutel) leek het wel of de hel losbarstte. Personeel van de wasstraat *) wist me toen te vertellen dat ik de sleutel in de auto moest laten, en pas na het openen van de deur de versnelling in neutraal moest zetten.

Al met al flink wat gedoe dus. Programmeren gaat met de huidige wagens helaas (nog) niet. Die zitten nog volledig dicht.

*) Hoorde van het personeel dat ze af en toe helemaal gestoord worden van hoe ze met moderne auto's om moeten gaan. Voor elk merk (en type) lijken er weer aparte foefjes nodig te zijn om ze door de wasstraat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Leut schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:20:
[...]

Dat is wel een hele interessante, een waar ik nog nooit bij stil heb gestaan. Gelukkig tot dusverre nog geen issues mee gehad, maar voor een volgende keer wel een goed aandachtspunt. (y)
Las er laatst wat over, en het leek me volkomen logisch. M'n vorige auto had de functie ook, nooit issues mee gehad. Maar toen ik het las leek het me wel handig om het in het vervolg te doen :).
Hierrvoor is een druk op het knopje voor parkeren (net links van de pook) toch afdoende? Althans bij mij is het daarna 'stil'.
Zal het eens proberen. Dan kan die ook onder de door mij gewenste macrotoets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
PSYch0landeR schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:23:
[...]

Met 104 op de linkerbaan gaat de ACC wel ff uit om wat dichter in hun spiegel te tonen dat de linker baan bedoeld is voor mensen die wel doorrijden :P
Naast dat het slecht werkt ben je dan waarschijnlijk aan het bumperkleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alexbl69 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:52:
[...]
*) Hoorde van het personeel dat ze af en toe helemaal gestoord worden van hoe ze met moderne auto's om moeten gaan. Voor elk merk (en type) lijken er weer aparte foefjes nodig te zijn om ze door de wasstraat te krijgen.
Jup, elk automerk heeft zo zijn eigen quirk in de wasstraat.
Gewoon met de hand wassen dan maar :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
alexbl69 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:16:
[...]

Verbruikt tussen de 5 en 10%. Punt is dat als hij daarna leeg is het de volgende dag (zonder te kunnen laden) niet meer werkt. Zou fijn zijn als ik de accu tijdens het rijden die paar procent bij zou kunnen vullen.
En wat betreft preconditioning aan de lader?
Of is het probleem dat je in Duitsland geen lader ter beschikking hebt?

Wist niet dat de 50e zo anders is dan de 45e hiermee... Dat is wel echt een irritant verschil zeg

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:41:
Het moet wel je hobby zijn, het lijkt me erg chill om te hebben maar als ik dit al zou nemen zou ik dit wel uitbesteden als ik zo even random youtube filmpje Bekijken :P
Met de meeste dingen is het gewoon: leuk, omdat het kan :)
De inklapbare en dimbare buitenspiegels die we laatst op mijn auto hebben gezet zijn wel écht een hele grote toevoeging.
Speedgeek schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:14:
Zodra je ACC werkend hebt op je E90 is dat het eerste wat je vind in je garage :p
Zoals altijd _O-

Maar… aangezien ze toch erg moeilijk leverbaar zijn, hou ik dat setje dan lekker reserve (in een wat meer georganiseerde chaos). Wie bewaart…
Pannencouque schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:30:
Ja hoor, vaak zat. Zelfs toen ik nog directiechauffeur was en bijna dagelijks Brussel - Aerdenhout op en neer moest. Ik reed dagelijks op de ACC (E60 535d). Ik wist eigenlijk niet dat het gebruik van elke vorm van CC daar illegaal was, maar goed. Ik vond het allemaal wel meevallen.
Maar... op zulke momenten dat ACC hinderlijk zou kunnen worden is de kans toch nihil dat je de gewone CC wel gebruikt? Ik zie het niet als gemis. Maar... net als met de buitenspiegels kunnen we altijd kijken of er nog een andere weg naar Rome leidt.
Spollie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:50:
Klopt volgens mij niet, op mijn E92 LCI was het ook gewoon als normale CC te gebruiken. 99% van de tijd staat ACC hier ook uit, behalve soms in een file of tijdens een trajectcontrole.
Ik zie daarover niets in de handleiding en gewone CC gebruik ik ook niet elke dag.
Hier staat ACC vrijwel altijd aan, ook op de snelweg.
Precies.... maar vooral ook omdat het gewoon mogelijk is om zulke dingen in te bouwen.

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 27-11-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

Is er dan geen wasstraatmodus? Op de 7 Serie is die zo aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:44

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Jezus wist niet dat je achterklep moest uitzetten. Blij dat ik niet in wasstraat ga met deze auto. Gelukkig de auto met 0 swirls gekocht dus moet ik maar zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Spollie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 07:50:
[...]

Klopt volgens mij niet, op mijn E92 LCI was het ook gewoon als normale CC te gebruiken. Verder deel ik je mening wel, 99% van de tijd staat ACC hier ook uit, behalve soms in een file of tijdens een trajectcontrole.
Misschien is dat dan een verschil tussen pre-LCI en LCI. Maar ik heb een 330d pre-LCI gereden waar ie echt niet uit kon. Alles getest onderweg, maar nope. Verkoper bevestigde dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque

Als je eruit moet snap ik dat wel ja, dan is 't veel gedoe. Irritant.
Ik blijf wel gewoon zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

In aanloop naar BF kom ik er even niet uit wat nu het verschil is tussen Real Time Traffic Information en Connected Navigation (als onderdeel van Connected Booster). Hier lees ik dat Connected Navigation onder meer het volgende doet:

* Cloud based dynamische routeberekening
* snelle herberekening van de route bij veranderende verkeerssituaties
* zeer nauwkeurige berekening van verwachte aankomsttijd
* altijd een actuele navigatiekaart dankzij kaartupdates over-the-air
* Local Hazard Preview waarschuwt voor gevaarlijke omstandigheden of ongevallen op uw route
proactieve voorstellen voor bestemmingen
* themakaarten zoals parkeer en tankstationkaarten voor wanneer u ze het meeste nodig heeft.
* Mis nooit meer een afslag dankzij Augmented View in het centrale Control Display voor de realtime weergave van navigatie-aanwijzingen in de live beelden van de weg.

Dan heb je, zoals ik het lees, toch RTTI en kaartupdates plus meer in 1? Maar gezien de prijzen en het feit dat ze het los te koop aanbieden twijfel ik flink.

Ik heb trouwens een F31 met CarPlay.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:00
the-body schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:42:
In aanloop naar BF kom ik er even niet uit wat nu het verschil is tussen Real Time Traffic Information en Connected Navigation (als onderdeel van Connected Booster). Hier lees ik dat Connected Navigation onder meer het volgende doet:

* Cloud based dynamische routeberekening
* snelle herberekening van de route bij veranderende verkeerssituaties
* zeer nauwkeurige berekening van verwachte aankomsttijd
* altijd een actuele navigatiekaart dankzij kaartupdates over-the-air
* Local Hazard Preview waarschuwt voor gevaarlijke omstandigheden of ongevallen op uw route
proactieve voorstellen voor bestemmingen
* themakaarten zoals parkeer en tankstationkaarten voor wanneer u ze het meeste nodig heeft.
* Mis nooit meer een afslag dankzij Augmented View in het centrale Control Display voor de realtime weergave van navigatie-aanwijzingen in de live beelden van de weg.

Dan heb je, zoals ik het lees, toch RTTI en kaartupdates plus meer in 1? Maar gezien de prijzen en het feit dat ze het los te koop aanbieden twijfel ik flink.

Ik heb trouwens een F31 met CarPlay.
RTTI is één van de enablers van Connected navigation. Dat is dus eigenlijk de real time laag over je kaart en routeberekening heen die via de ingebouwde BMW sim update. Daarom zitten ze allebei in het booster pakket. RTTI is niet meer los verkrijgbaar voor de F30 met ID6.
De kaartupdates moet je wel los kopen. Er komen maar twee updates per jaar uit, met een tussenpoos van precies 6 maanden. Je kunt dus als je het goed plant een steeds een jaartje kopen en een half jaartje skippen zonder dat je updates misloopt. Dan heb je 33% korting. Er zijn ook andere -nog goedkopere- manieren, maar daarmee schijn je issues te kunnen krijgen als er een keer een dealer-update moet worden geinstalleerd. Die kans wordt natuurlijk steeds kleiner aangezien de auto al 5-7 jaar oud is.

Augmented view bestaat niet in de F3x met ID6, dus weet niet waarom je dat ziet. Als je eerst inlogt, zie je precies welke diensten er voor jouw specifieke auto in het booster pack zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Puf op 27-11-2024 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
DutchManticore schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:56:
[...]
En wat betreft preconditioning aan de lader?
Of is het probleem dat je in Duitsland geen lader ter beschikking hebt?
Dit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
CreativeS schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:08:
[...]

Is er dan geen wasstraatmodus? Op de 7 Serie is die zo aan te vinken.
Nope. Heb het tenminste niet kunnen vinden.

Wat doet die wasstraatmodus dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
NLKornolio schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:21:
[...]
Gelukkig de auto met 0 swirls gekocht dus moet ik maar zo houden.
Heb dat met m'n vorige auto een maand of 3 volgehouden. Elke week met de hand gewassen, toen was ik het wel zat :).

Hij is voorzien van een prima coating, en volgens degene die deze heeft aangebracht is de wasstraat geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

alexbl69 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:17:
[...]

Hij is voorzien van een prima coating, en volgens degene die deze heeft aangebracht is de wasstraat geen enkel probleem.
Is dat niet zoiets als; Wij van WC eend? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goose00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-06 14:47
Er is dus blijkbaar toch 20% korting op de Service Inclusive pakketten dit jaar:
"BMW ConnectedDrive week: speciale korting van 20% op de meest populaire onderhoudspakketten."

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• ChiLLeR
Nou het was gisteren eindelijk zo ver. Niet de beste plaatjes maar betere komen later wel :)
Het hele BMW ID aanmelden kost nog best wat tijd en heb dik 1,5u gezeten inclusief uitleg bij de ontvangst. Heel erg blij mee, de shadowline uitvoering had ik nooit in het echt gezien maar ziet er toch wel gaaf uit! De comfort zetels zitten fantastisch en hebben super veel instellingen die je kan doen. Ook alle menu opties en instellingen zijn overweldigend. Van het weekend tripje naar België op de planning dus dan mooi de tijd om alles uit te vogelen. Voor nu, de eerste 60km prima op elektrisch gereden en nog 30km over.

Wintervelgen/banden staan blijkbaar in backorder en komen (misschien) ergens in december, ik baal daar wel van want had deze al in september besteld. Dus of er is iets mis in de productie, of de verkoper heeft ze gewoon te laat besteld. Ik denk het laatste… ze regelen sowieso een winterset als ik ga skiën mochten de velgen er nog niet zijn, maar toch vervelend.
Wat ik wel minder goed vind is de sfeer verlichting, de X3 had rondom een subtiele strip over de deur en dashboard die de cabine 's avonds zacht verlichtte. In de X5 zijn het een paar kleine led stripjes op de deur, en een led lampje in de deurhendel, dat is jammer maar echt een kleinigheidje :D Ook waren de knopjes voor raambediening e.d. in de X3 gegalvaniseerd, nu zijn ze weer gewoon plastic. Dat soort besparen horen niet op dit soort categorie auto's maargoed, zo is het :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOvc7wFHPHWYwU3C3G6LzxDHZ40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y007x3UepIHDsZ9vvI7mJGho.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyCYKZjaSdgnMralj3KNfFap1Vg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1xpDdnVtFit9UnJiw8nYZzZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door ChiLLeR op 27-11-2024 09:28 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Xqlus1ve schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:36:
[...]

Is dat niet zoiets als; Wij van WC eend? :P
Ongetwijfeld :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
Goose00 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:02:
Er is dus blijkbaar toch 20% korting op de Service Inclusive pakketten dit jaar:
"BMW ConnectedDrive week: speciale korting van 20% op de meest populaire onderhoudspakketten."
Mits je geen actief pakket hebt. Ik heb een lopend pakket en dan geldt de korting helaas niet bij een verlenging....

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
ChiLLeR schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:08:
Nou het was gisteren eindelijk zo ver. Niet de beste plaatjes maar betere komen later wel :)
Het hele BMW ID aanmelden kost nog best wat tijd en heb dik 1,5u gezeten inclusief uitleg bij de ontvangst.
Gefeliciteerd d:)b.

Dat aanmelden ging bij ook vrij lastig. Bijkomend probleem was dat de verkoper zonder overleg met mij een zakelijk e-mail adres waar ik enkel op m'n vaste PC op de zaak toegang toe heb had geregistreerd. En je moet voor activatie dus een mail welke op dat moment naar dat adres wordt gestuurd verwerken. Kon uiteindelijk gelukkig met m'n telefoon via extern bureaublad bij die PC komen, maar handig was anders.

Verder eens met je opmerkingen over al die kleine besparingen. Je krijgt over een paar weken waarschijnlijk nog een mail voor feedback over je auto. Heb daarin duidelijk gemaakt dat al die ogenschijnlijk kleine dingen behoorlijk irritant beginnen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Als ik in de online kijk voor 'Service Inclusive' staat er dat ik contact moet opnemen met een Erkend Service Partner om dit te kunnen activeren, heeft dit te maken omdat mijn BMW van 2017 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Hmm via de website zelf zie ik nu dat ik de aanvraag kan indienen, ik zie voor 3 jaar / 40K km een prijs van 975, komt dit overeen met de BG kortingen? Ik kan namelijk deze prijzen niet inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Xqlus1ve schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:49:
Hmm via de website zelf zie ik nu dat ik de aanvraag kan indienen, ik zie voor 3 jaar / 40K km een prijs van 975, komt dit overeen met de BG kortingen? Ik kan namelijk deze prijzen niet inzien.
Is moeilijk te vergelijken, het lijkt heel erg te variëren op basis van verwachte service behoefte in die periode op basis van bouwjaar en tellerstand.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Goose00 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:02:
Bij mij staat er geen korting bij Service Inclusive en de prijzen zijn hetzelfde als vorige week. Alleen de kaartupdate en traffic camera information hebben korting. En connected booster waarschijnlijk maar die loopt bij mij nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 08:19
Spollie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:07:
[...]

Bij mij staat er geen korting bij Service Inclusive en de prijzen zijn hetzelfde als vorige week. Alleen de kaartupdate en traffic camera information hebben korting. En connected booster waarschijnlijk maar die loopt bij mij nog.
Bij mij hetzelfde verhaal helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
@Spollie @J_Velsink julile hebben vermoedelijk, net zoals ik, nog een actief service contract. Dan geldt de korting niet,helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

YakuzA schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:58:
[...]

Is moeilijk te vergelijken, het lijkt heel erg te variëren op basis van verwachte service behoefte in die periode op basis van bouwjaar en tellerstand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIxF2wbMHNXGZSz056upxBd_g5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3lFnAj8tvkDaMZ37vwl8Ohae.png?f=fotoalbum_large

Het is een 330i uit 2017 met 72K op de teller, grote beurt is dit jaar al geweest. Originele prijs is 1234. Kan je hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Leut schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:10:
@Spollie @J_Velsink julile hebben vermoedelijk, net zoals ik, nog een actief service contract. Dan geldt de korting niet,helaas.
Ik heb geen service contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Toch even vragen.

Ik heb een X5 45e. Als ik na een dag rijden thuis kom hang ik m direct aan mijn persoonlijke lader.

Het komt soms voor dat ik dan 3 of 4 dagen niet meer rijd. In die tussentijd laat ik de auto gewoon ingeplugd aan de lader staan. Kan dit kwaad?

Ik kan via de Tibber en laadpaal app zien dat er geen "sluimer verbruik" is maar toch vraag ik me af of het kwaad kan.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Spollie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:07:
[...]

Hetzelfde hier.
Connected Booster is 15 euro goedkoper maar ik zie echt niet in waarom ik dat aan zou moeten schaffen?

Je krijg tien services waarvan er 8 onzin zijn.
Real time traffic info?! Dat heb ik toch al via Android Auto...

Op afstand de cameras van de auto bekijken? Snapshot nemen duurt doodleuk anderhalve minuut. Dat gebruik je nooit.

Vind het nogal onzin om daar 80 aan uit te geven

[ Voor 12% gewijzigd door DutchManticore op 27-11-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Xqlus1ve schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:16:
[...]

[Afbeelding]

Het is een 330i uit 2017 met 72K op de teller, grote beurt is dit jaar al geweest. Originele prijs is 1234. Kan je hier wat mee?
Dat is wel apart, voor mijn M340i is 975 euro de standaard prijs. Wellicht is voor 'oudere' auto's het service contract standaard duurder en geldt de korting alleen voor deze hogere prijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
DutchManticore schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:24:
[...]

Hetzelfde hier.
Connected Booster is 15 euro goedkoper maar ik zie echt niet in waarom ik dat aan zou moeten schaffen?

Je krijg tien services waarvan er 8 onzin zijn.
Real time traffic info?! Dat heb ik toch al via Android Auto...

Op afstand de cameras van de auto bekijken? Snapshot nemen duurt doodleuk anderhalve minuut. Dat gebruik je nooit.

Vind het nogal onzin om daar 80 aan uit te geven
Klopt, het is grotendeels nutteloos, maar bij mij was de vorige eigenaar zo aardig om connected booster voor me te bestellen :+

Als je Carplay of Android Auto gebruikt heb je dit allemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
[...]

[Afbeelding]

Kun je op basis van de MyBMW app zien welk onderhoud je de komende 3 jaar verwacht? Dan kun je op basis daarvan een kosteninschatting maken.

Ik denk, dat zo'n contract wel snel uit kan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:52
[...]

[Afbeelding]

Hier een F31 320i uit 2018 met effe ruim een ton op de teller. Ook €975 voor 3 jaar / 40.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Leut schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:28:
[...]

Kun je op basis van de MyBMW app zien welk onderhoud je de komende 3 jaar verwacht? Dan kun je op basis daarvan een kosteninschatting maken.

Ik denk, dat zo'n contract wel snel uit kan overigens.
Je kan eigenlijk uitgaan van;
Kleine beurt iedere 30K (olie + luchtfilter)
Grote beurt iedere 60K (bovenstaande + interieurfilter + brandstoffilter en evt bougies)
Remvloeistof iedere 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 22:00
Speedgeek schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:46:
[...]

Hier een F31 320i uit 2018 met effe ruim een ton op de teller. Ook €975 voor 3 jaar / 40.000km.
Hier een F31 3201 uit 2015 met 175K op de teller, maar ik krijg de melding, neem contact op met een BMW dealer blablabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:08
DutchManticore schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:23:
Toch even vragen.

Ik heb een X5 45e. Als ik na een dag rijden thuis kom hang ik m direct aan mijn persoonlijke lader.

Het komt soms voor dat ik dan 3 of 4 dagen niet meer rijd. In die tussentijd laat ik de auto gewoon ingeplugd aan de lader staan. Kan dit kwaad?

Ik kan via de Tibber en laadpaal app zien dat er geen "sluimer verbruik" is maar toch vraag ik me af of het kwaad kan.
Een van de best practices is dat je de batterij zoveel mogelijk tussen de 20-80% lading houdt. Zo kort mogelijk op 100% lading zal de levensduur van je HV batterij ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:08
Leut schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:10:
Hmm ik was deze ook in de gaten aan het houden maar ook bij mij geen korting, ook geen lopend contract.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfXL5VtXzfgY7VUrzkzMvyCEeQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKf46LDfYteQun2TqkL1x6u2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door timbak02 op 27-11-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

SirMemeAlot schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:00:
[...]

Hier een F31 3201 uit 2015 met 175K op de teller, maar ik krijg de melding, neem contact op met een BMW dealer blablabla
Boven de aantal km kan je alleen verlengen niet meer kopen als je niet al je service bij BMW hebt laten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:00
Spollie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:28:
[...]

Als je Carplay of Android Auto gebruikt heb je dit allemaal niet nodig.
Tenzij je je HUD wilt gebruiken voor navigatie. Voor mij is dat de hoofdreden om het boosterpakket te nemen.

Navigatie zonder RTTI is waardeloos met ons drukke wegennet. Daarnaast vind ik de "online zoeken" functie erg prettig. Ik spreek de naam van een bestemming in (bijv. een restaurant, hotel of parkeergarage) en hij gaat navigeren zonder dat ik het adres eerst hoef op te zoeken. De navigatie-instructies verschijnen duidelijk in mijn HUD (inclusief rijstrook-indicatie en aftellen naar de volgende afslag) en ik kan mijn ogen op de weg houden. Voor mij is het dat waard.

Dit is trouwens op een F30 met ID6 NBT EVO Professional. Misschien dat op nieuwere auto's Android Auto/CarPlay wél integreert met het HUD.

[ Voor 50% gewijzigd door Puf op 27-11-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:53
timbak02 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:38:
[...]
Een van de best practices is dat je de batterij zoveel mogelijk tussen de 20-80% lading houdt. Zo kort mogelijk op 100% lading zal de levensduur van je HV batterij ten goede komen.
Dat hangt af van het type batterij. Voor LFP is dat anders.

let the past be the past.

Pagina: 1 ... 327 ... 360 Laatste