Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 311 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:52

Mr Pingu

Professioneel Prutser

RAAF12 schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:13:
[...]

Passieve sensors met spoel of Hall (magnetisch) kunnen idd defect raken vooral als ze opgewarmd zijn bij bovenliggende nokkeas motoren zit de nokkenas sensor ongunstig qua warmte.
Als uitlezen niets oplevert (bij moderne auto's kan je vaak uitlezen wannneer het event plaatsvond dmv een datum stamp) dan blijft over om volgens eliminatie oorzaken uit te sluiten.

En dan komt het gouden koppel Freeze spray en FÖHN op de proppen, ik ben bejaard maar 40 jaar geleden waren dat ook al de tools om fouten die zich manifesteerde als temperatuurgevoelig op te lossen.

Vooral bij elco's zie je dat fenomeen, apparaat start niet bij zeg 18 graden maar wel na opwarmen bij 22 graden. Maar goed ik zal jullie een cursus elektronica repareren besparen. Ik hoop dat de reparatie lukt. Veel garagebedrijven gaan gauw op de bonnefooi onderdelen verwisselen, dan kan je beter zelf wat zoeken :)
Nee, bespaar ons dat juist niet dat is interessant O-)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 17:07
RAAF12 schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:13:
[...]

En dan komt het gouden koppel Freeze spray en FÖHN op de proppen, ik ben bejaard maar 40 jaar geleden waren dat ook al de tools om fouten die zich manifesteerde als temperatuurgevoelig op te lossen.

Vooral bij elco's zie je dat fenomeen, apparaat start niet bij zeg 18 graden maar wel na opwarmen bij 22 graden. Maar goed ik zal jullie een cursus elektronica repareren besparen.
Blijkbaar ben ik ook al wat ouder. En lesje auto-electronica vind ik nooit weg hoor <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
Mijn auto is opgehaald voor oa wat connecteddrive issues (app geeft verkeerde apk datum etc aan) en remvloeistof vervanging, dat laatste moet helaas ivm premium garantie nog bij de dealer. Ze hebben hier een iX2 achter gelaten. Moet zeggen dat ik de nieuwe iDrive best prima vind, alleen ik zal echt nooit een SUV gaan rijden :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnwKwbEy1nR0XdY3cTOsVP2e2Yo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pp0eJEDr9Hkfu5RuZNHfDEmq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Greetoz op 10-09-2024 08:33 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 19:44
Die achterkant......ik kan er.....nee...🥴

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03

paQ

Ik vind het ook een vreemde vogel, maar alles went.
Ze snappen vast wel wat ze doen bij BMW.

Kijk hoe klein de grille van een 7 en XM nog maar zijn na bijna 2 jaar. Zie je niks meer van.

Gisteren trouwens een donkergrijze shadowline XM naast me. Toch wel vet hoor zo zonder opschmuck en gouden randjes. :>
edit: deze uitvoering:
Afbeeldingslocatie: https://proxy-static.app.bmwgroup.nl/carImage.php?file=eyJwYXRoIjoiXC9TdGF0aWNcL01lZGlhXC9jYXJJbWFnZXNcL2VlYlwvZWViMjNjZjBjMGJiYzYxOThlODk0OGFhNzIxZGEzYzQuanBnIiwid2lkdGgiOjEzMjAsImhlaWdodCI6OTAwLCJicmFuZCI6IkJNVyJ9

[ Voor 54% gewijzigd door paQ op 10-09-2024 09:14 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

roland kroes schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:05:
Die achterkant......ik kan er.....nee...🥴
Ach, alles went ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Vond het al niet mooi bij een Civic Type R 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-10 18:15
Ik ben op zoek naar een M340i Touring uit 2020-2021 en ik vroeg mij af of mensen wat tips hadden hier.

Ten eerste heb je de versie met mild-hybrid en de versie zonder. Het lijkt mij dat de verschillen minimaal zijn, maar heeft iemand daar ervaring mee?

Dan welke opties belangrijk zijn. Nu is dat ook persoonlijk natuurlijk. Zelf wil ik graag ACC/HUD/Android Auto/Leder en het liefst een (afneembare) trekhaak. Over het adaptieve onderstel lees ik wisselende verhalen en dat je het misschien achteraf kan activeren. Overigens hebben weinig occasions die optie. Akoestisch glas lijkt mij ook handig.

Nu staan er in NL niet heel veel te koop en veel duurder dan in DE (ook na de extra BPM). Dus wilde ik ook wel in DE kijken. Nu heb ik daar geen ervaring mee, dus ik vroeg mij af of mensen hier daar wel ervaring mee hebben? Lijkt me dat wanneer er ik wat leuks op mobile.de zie dat ik dan zelf even in Duitsland ga kijken en er een dagje (of weekend) voor uittrek. Nu zijn er ook bedrijfjes die alles voor je doen maar het lijkt mij raar om een auto te kopen die je zelf niet in het echt gezien/geprobeerd hebt.

EDIT: Deze staat hier in de buurt die ga ik in ieder geval even proberen https://ajvautomotive.nl/...e-375pk-high-exe-m-sport/

[ Voor 9% gewijzigd door Dan Stark op 10-09-2024 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alfa75qv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 23:06
Dan Stark schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:52:
Ik ben op zoek naar een M340i Touring uit 2020-2021 en ik vroeg mij af of mensen wat tips hadden hier.

Ten eerste heb je de verse met mild-hybrid en de versie zonder. Het lijkt mij dat de verschillen minimaal zijn, maar heeft iemand daar ervaring mee?

Dan welke opties belangrijk zijn. Nu is dat ook persoonlijk natuurlijk. Zelf wil ik graag ACC/HUD/Android Auto/Leder en het liefst een (afneembare) trekhaak. Over het adaptieve onderstel lees ik wisselende verhalen en dat je het misschien achteraf kan activeren. Overigens hebben weinig occasions die optie. Akoestisch glas lijkt mij ook handig.

Nu staan er in NL niet heel veel te koop en veel duurder dan in DE (ook na de extra BPM). Dus wilde ik ook wel in DE kijken. Nu heb ik daar geen ervaring mee, dus ik vroeg mij af of mensen hier daar wel ervaring mee hebben? Lijkt me dat wanneer er ik wat leuks op mobile.de zie dat ik dan zelf even in Duitsland ga kijken en er een dagje (of weekend) voor uittrek. Nu zijn er ook bedrijfjes die alles voor je doen maar het lijkt mij raar om een auto te kopen die je zelf niet in het echt gezien/geprobeerd hebt.
M340i kan ik alleen maar aanraden. Zelf van F31 320d naar G21 M340i, nog geen dag spijt. Rijd super en verbruik valt mij 100% mee. Standaard geluid is ook niet slecht.
Heb zelf in mijn zoektocht vooral bij dealers in Duitsland gekeken omdat aanbod in Nederland matig is en prijs hoog. Verder was ik op zoek naar auto met M stoelen en die optie zit niet op veel auto's.
Hou er natuurlijk wel rekening mee dat restwaarde van auto ook iets lager zal zijn bij import auto dan NL auto.

Heb zelf gebruik gemaakt van MrWheelson om mijn auto te laten importeren, erg goed geholpen en kosten viel uiteindelijk mee. Er zijn meerdere aanbieders die dit doen. Zelf doen had ik geen tijd voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Greetoz schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:33:
Mijn auto is opgehaald voor oa wat connecteddrive issues (app geeft verkeerde apk datum etc aan) en remvloeistof vervanging, dat laatste moet helaas ivm premium garantie nog bij de dealer. Ze hebben hier een iX2 achter gelaten. Moet zeggen dat ik de nieuwe iDrive best prima vind, alleen ik zal echt nooit een SUV gaan rijden :P

[Afbeelding]
Lachen dat ze hem in de kleur van het schilderwerk hebben gespoten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 09:57

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Zou wel een mild hybride pakken als je die kans hebt, daarmee rolt de auto zoveel soepeler en directer weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:14
[
Geen 340i maar een 330E, ik heb akoestisch glas en vind het heerlijk. Mijn F31 hoorde je altijd die wind ruizen langs de spiegels en daar heb je nu geen last meer van. Ik heb nu het adaptief onderstel en ik ben daar heel blij mee. AFAIK kun je niet zomaar adaptief onderstel activeren met een abo oid.
Ik zou kijken bij BMW dealers en kijken naar auto's met garantie en handelaren links laten liggen. Denk wel om de afstanden in Duitsland als je gaat kijken, je bent zo een paar uur aan het rijden voor een bezichtiging. Plan meerdere bezichtigen op de route bijvoorbeeld. Ik woon 10 KM van de Duitse grens en ben gaan kijken max 200 km Duitsland in.
En als je een mooie auto ziet voor ene goede prijs, dan reken erop dat die snel weg zijn. Ik heb zelf 2 keer achter het net gevist omdat ik alleen in het weekend kon kijken. Werd wel netjes door de dealer gebeld dat de auto was verkocht (BMW Aachen)
Zelf importeren is niet zo moeilijk. Export kenteken/papieren regelt de verkoper voor je. Afspraak maken RDW voor import. BPM aangifte belastingdienst. Laatste kun je doen via autotelex. Rest BPM aangifte betalen en dan is het wachten op het RDW die een kenteken moet uitgeven.

[ Voor 6% gewijzigd door timbak02 op 10-09-2024 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:51

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Dan Stark schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:52:

Ten eerste heb je de verse met mild-hybrid en de versie zonder. Het lijkt mij dat de verschillen minimaal zijn, maar heeft iemand daar ervaring mee?

Zelf dit jaar 530e geimporteerd. Was erg simpel moet ik zeggen. Heb hem wel bij de dealer gehaald met 2 jaar premium selection. Er zitten ontzettend veel bmw dealers bij de grens regio. 2x rijden naar Duitsland was voor mij geen probleem.
Ga wel gelijk voor export licentie en maak alvast een afspraak voor wanneer je de auto gaat halen, 5 dagen kenteken werd bij mij geweigerd bij het gemeente kantoor. Als je het goed planned kan je dezelfde dag bij rdw terrecht. Let er wel op dat het even kan duren voordat er een keur plekje is. Je kan je auto ook niet allrisk verzekeren tot je een NL kenteken hebt en dat kan tot 5 dagen duren na keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
alfa75qv schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:28:
[...]
Heb zelf gebruik gemaakt van MrWheelson om mijn auto te laten importeren, erg goed geholpen en kosten viel uiteindelijk mee. Er zijn meerdere aanbieders die dit doen. Zelf doen had ik geen tijd voor.
Heb je hem dan wel zelf bekeken/gereden en hem dan via MrWheelson geimporteerd of hebben zij dan alles voor je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
timbak02 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:01:
[...]

Geen 340i maar een 330E, ik heb akoestisch glas en vind het heerlijk. Mijn F31 hoorde je altijd die wind ruizen langs de spiegels en daar heb je nu geen last meer van. Ik heb nu het adaptief onderstel en ik ben daar heel blij mee. AFAIK kun je niet zomaar adaptief onderstel activeren met een abo oid.
Akoestisch glas klinkt als een goed idee inderdaad. Alleen als ik daarop zoek en ook nog adaptief onderstel dan is dat blijkbaar niet zo gangbaar. Of het staat misschien niet vermeld. Er is een product beschikbaar om het adaptief M onderstel te activeren, maar ik kan zo niet goed vinden welke auto's daar geschikt voor zijn: https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/VDC_Offer_nl
[...]

Ik zou kijken bij BMW dealers en kijken naar auto's met garantie en handelaren links laten liggen. Denk wel om de afstanden in Duitsland als je gaat kijken, je bent zo een paar uur aan het rijden voor een bezichtiging. Plan meerdere bezichtigen op de route bijvoorbeeld. Ik woon 10 KM van de Duitse grens en ben gaan kijken max 200 km Duitsland in.
En als je een mooie auto ziet voor ene goede prijs, dan reken erop dat die snel weg zijn. Ik heb zelf 2 keer achter het net gevist omdat ik alleen in het weekend kon kijken. Werd wel netjes door de dealer gebeld dat de auto was verkocht (BMW Aachen)
Zelf importeren is niet zo moeilijk. Export kenteken/papieren regelt de verkoper voor je. Afspraak maken RDW voor import. BPM aangifte belastingdienst. Laatste kun je doen via autotelex. Rest BPM aangifte betalen en dan is het wachten op het RDW die een kenteken moet uitgeven.
Even in Duitsland rondkijken is niet zo'n probleem voor mij. Ik woon ook niet zover van de grens af. Ben je lang bezig geweest met zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:14
Akoestisch glas klinkt als een goed idee inderdaad. Alleen als ik daarop zoek en ook nog adaptief onderstel dan is dat blijkbaar niet zo gangbaar. Of het staat misschien niet vermeld. Er is een product beschikbaar om het adaptief M onderstel te activeren, maar ik kan zo niet goed vinden welke auto's daar geschikt voor zijn: https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/VDC_Offer_nl
Dat abo voor adaptive suspension is niet voor de G20/G21
Filters voor adaptive suspension en akoestisch glas heb je volgens mij niet iop mobile.de. Zelf door de optielijst heen gaan. Kijken voor:

02VF Adaptive M suspension
03KA Acoustic comfort windows
Even in Duitsland rondkijken is niet zo'n probleem voor mij. Ik woon ook niet zover van de grens af. Ben je lang bezig geweest met zoeken?
Ik was al ruim een halfjaar de markt in de gaten aan het houden. Dan krijg je een beetje gevoel bij de prijzen en de uitvoeringen die doorgaans beschikbaar komen. (Dan merk je snel dat Adaptive M suspension niet heel vaak gekozen is toen de auto nieuw werd samengesteld)
Ben 2 maanden bezig geweest om uiteindelijk tot koop over te gaan. Ik had de tijd en die moet je echt wel nemen. Probleem kan zijn dat je gaande weg een beetje hebberig wordt, alle opties zijn mooi...... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door timbak02 op 10-09-2024 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Er is ook een gratis tool voor Android die heet Deep OBD en is alleen voor BMW en VAG. Maar die heeft een leercurve. Voordeel is wel dat je zowat alles wat Inpa kan daar ook mee kan doen.
In jouw geval zal je de storingscode in Italie kunnen terugzien want die geeft een timestamp. Ik heb zelfs een keer oververhitte penbobine's gezien. Van die dingen werden tig versie uitgebracht. Alleen bij BMW kopen want die hebben de laatste verbeterde versie. Maar gewoon doorzoeken het kan idd van alles zijn. Maar met goed uitlezen kan je veel zoekwerk besparen. Voorlopig geen ritje gepland naar een heet land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RAAF12 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:54:
Er is ook een gratis tool voor Android die heet Deep OBD en is alleen voor BMW en VAG. Maar die heeft een leercurve. Voordeel is wel dat je zowat alles wat Inpa kan daar ook mee kan doen.
Geen Android in huis of in de buurt :)
RAAF12 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:54:
In jouw geval zal je de storingscode in Italie kunnen terugzien want die geeft een timestamp. Ik heb zelfs een keer oververhitte penbobine's gezien. Van die dingen werden tig versie uitgebracht. Alleen bij BMW kopen want die hebben de laatste verbeterde versie. Maar gewoon doorzoeken het kan idd van alles zijn. Maar met goed uitlezen kan je veel zoekwerk besparen. Voorlopig geen ritje gepland naar een heet land?
Maar als INPA al niet een foutcode vindt, lijkt het mij vreemd dat Deep OBD dat wel zou kunnen. Toch?
Helaas volgend jaar pas weer naar een heet Italië. Maar we gaan planmatig op zoek. Föhn, koudespray, lekker bezig.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:16:
[...]

Geen Android in huis of in de buurt :)

[...]

Maar als INPA al niet een foutcode vindt, lijkt het mij vreemd dat Deep OBD dat wel zou kunnen. Toch?
Helaas volgend jaar pas weer naar een heet Italië. Maar we gaan planmatig op zoek. Föhn, koudespray, lekker bezig.

Dank.
Live heb je misschien wel foutcodes ;) Maar dat kan je nu ook met bimmerlink, waar deepOBD uitblinkt is dat ook nogtest procedures kan aanroepen zoals in INPA & Tool32, helaas heb ik hier ook geen android :(

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:06
PSYch0landeR schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:47:
Zou wel een mild hybride pakken als je die kans hebt, daarmee rolt de auto zoveel soepeler en directer weg
Klopt en de start/stop werkt zeer goed, ook al staat dat bij mij standaard uit. Nadeel van de mild hybrid m340i, welke ik ook heb, is dat het geluid een stuk minder mooi is vergeleken met de 2019/2020 modellen. Ook voor tuning heb je een Femto unlock nodig wat nogal een gedoe is. Wil ik tzt nog wel gaan doen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Spollie
In ander nieuws: wintersetje aangeschaft voor de M340iX, styling 793i in de kleur Night Gold. Gewaagd kleurtje maar daar houd ik wel van. Keurige levering door de gebroeders Van Noordwoud voor een scherpe prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63JJkj8Og1NSO1U68dNSnuU5DRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yypHSlOEGEE01Vh1RlQbpYDG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZ-6yUS7kKq1eECAaQuaCgWPqNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umght6AaoNts3J3zbCTtPCoH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 03-10 16:10

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik ben in de running voor een 330i touring.. hopelijk vind ik snel een hele mooie.. duurt te lang.

Morgen wel een afspraak voor proefrit met een Audi a6 avant.. haha ben benieuwd hoe dat is

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
Zo veel tegenstelling in 1 korte post, knap hoor 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Spollie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:35:
In ander nieuws: wintersetje aangeschaft voor de M340iX, styling 793i in de kleur Night Gold. Gewaagd kleurtje maar daar houd ik wel van. Keurige levering door de gebroeders Van Noordwoud voor een scherpe prijs.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gewaagd inderdaad! Erg benieuwd hoe dat staat straks.

Praktisch rek ook zo; waar heb je dat vandaan?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
VidaR-9 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:05:
[...]

Gewaagd inderdaad! Erg benieuwd hoe dat staat straks.

Praktisch rek ook zo; waar heb je dat vandaan?
Van Amazon, merk/type kan ik zo even niet vinden. Mooie is dat hij opgeklapt kan worden als je er geen banden op hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Nickrsd schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:02:
Ik ben in de running voor een 330i touring.. hopelijk vind ik snel een hele mooie.. duurt te lang.

Morgen wel een afspraak voor proefrit met een Audi a6 avant.. haha ben benieuwd hoe dat is
330i Touring, daar is vast wel een keus uit te maken. En anders zoek je je heil op het/een Audi forum, dat is het luxere merk uit de VAG stal.
Het begint bij 22k voor een 330i Touring https://www.autoscout24.n...detailsearch&ustate=N%2CU

[ Voor 17% gewijzigd door RAAF12 op 10-09-2024 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Spollie schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:09:
[...]

Van Amazon, merk/type kan ik zo even niet vinden. Mooie is dat hij opgeklapt kan worden als je er geen banden op hebt staan.
Ik gok deze https://amzn.eu/d/cDnyOcD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-10 22:26

Ik heb een 340i touring gehad en een S6. Kan je zeggen die S6 was wel ff klasse meer in alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben benieuwd hoe ze onder de auto staan, maar we moeten nog even wachten voordat de temperaturen onder de 7 graden komen ☺️

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:04

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lostboy_0234 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:09:
[...]

Ik heb een 340i touring gehad en een S6. Kan je zeggen die S6 was wel ff klasse meer in alles.
Ook in sportieve weglegging?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk! Nog iemand met de ballen voor een night gold setje onder zn BMW :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:38

Zoals @lostboy_0234 hierboven al zegt: de S6 zal een klasse hoger zijn, net zoals de 5 een klasse hoger is dan de 3.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 13:13

Eagle Creek

Breathing security

PSYch0landeR schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:20:
[...]

Kijk! Nog iemand met de ballen voor een night gold setje onder zn BMW :)
Moet wel zeggen dat ik dit chique goud vind, niet van dat porno-goud zoals je onder sommige wagens ziet.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Eagle Creek schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:25:
[...]

Moet wel zeggen dat ik dit chique goud vind, niet van dat porno-goud zoals je onder sommige wagens ziet.
Daar was ik in eerste instantie ook bang voor want moest ze vanaf foto bestellen toen als winterset… maar dat pakte heel tof uit.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:59
Ik moet zeggen dat zoals bij een aantal hier het bloed kruipt waar het niet heen kan.

Na 2 jaar zakelijk en privé een IX3 gereden te hebben, had ik een groot gemis van rijplezier bij privé gebruik. Zakelijk is t prima; dat is toch maar van A naar B en goed te doen in de file.

Begin van t jaar vrij abrupt uit de bijtelling gehaald en gaan zoeken naar een goede opvolger. Veel gekeken naar een 340i touring, maar voelde niet als een “upgrade” qua ruimte als familie auto en ik vond hem tijdens de proefritten aan de scherpe kant. Zoektocht even geparkeerd en uiteindelijk toch maar een keer gaan rijden in een 540i touring uit eind 2020 om te vergelijken.

Voor mij viel het kwartje volledig tijdens de proefrit en heb m uiteindelijk paar weken later mee naar huis genomen. Origineel Nederlands, premium selection en inmiddels al zo’n 6k km verder door een mooie rit door Spanje en Frankrijk.

Qua vermogen meer dan genoeg voor elke snelweg, maar ook de innerlijke rust in de bak om heerlijk 120 te rijden. Blij met de keuze, een grote glimlach tijdens de start en elke keer dat ik t gas intrap!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gZaBtG36i65fseBdLVVNP3vXho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8CkD2wkNNjM0i0Lh2saeb1j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 16:22
Bas_dj schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:43:
Ik moet zeggen dat zoals bij een aantal hier het bloed kruipt waar het niet heen kan.

Na 2 jaar zakelijk en privé een IX3 gereden te hebben, had ik een groot gemis van rijplezier bij privé gebruik. Zakelijk is t prima; dat is toch maar van A naar B en goed te doen in de file.

Begin van t jaar vrij abrupt uit de bijtelling gehaald en gaan zoeken naar een goede opvolger. Veel gekeken naar een 340i touring, maar voelde niet als een “upgrade” qua ruimte als familie auto en ik vond hem tijdens de proefritten aan de scherpe kant. Zoektocht even geparkeerd en uiteindelijk toch maar een keer gaan rijden in een 540i touring uit eind 2020 om te vergelijken.

Voor mij viel het kwartje volledig tijdens de proefrit en heb m uiteindelijk paar weken later mee naar huis genomen. Origineel Nederlands, premium selection en inmiddels al zo’n 6k km verder door een mooie rit door Spanje en Frankrijk.

Qua vermogen meer dan genoeg voor elke snelweg, maar ook de innerlijke rust in de bak om heerlijk 120 te rijden. Blij met de keuze, een grote glimlach tijdens de start en elke keer dat ik t gas intrap!

[Afbeelding]
Super mooie wagen, vind dat model toch nog steeds mooier dan de huidige 5 touring.

>> Signature?

• Greetoz

[Afbeelding]
Het schijnt trouwens wel afgeraden te worden je banden op deze manier op te slaan las ik, daarom heb ik destijds een velgenboom aangeschaft (wat kwa opslag wel veel onhandiger is).

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:59:
[...]

Het schijnt trouwens wel afgeraden te worden je banden op deze manier op te slaan las ik, daarom heb ik destijds een velgenboom aangeschaft (wat kwa opslag wel veel onhandiger is).
Liggend en in het donker (dus hoes) is de de aanbeveling. In het donker heeft vooral met ouder worden van het rubber te maken.
Het liggende aspect met vervorming, de zwaartekracht werkt altijd op 1 punt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Pingu op 11-09-2024 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Greetoz schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:59:
[...]

Elke maand draai ik ze even, nog nooit problemen mee gehad. En ze liggen maximaal een maand of 7 in het rek. Overigens heb ik wel mijn twijfels bij dit soort verhalen, want dan zou elke caravan of camper die 1 keer per jaar wordt gebruikt vierkante wielen moeten hebben. En er staat in zo'n rek sowieso amper kracht op de wielen, aangezien ze geen auto hoeven te dragen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:16
Spollie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:58:
[...]

...dan zou elke caravan of camper die 1 keer per jaar wordt gebruikt vierkante wielen moeten hebben.
Volgens mij gebeurt dat toch ook als je geen preventieve maatregelen neemt? In de meeste stallingen staan caravans en campers volgens mij op pootjes, assteunen of speciale blokken en wordt de bandenspanning tijdelijk verhoogd om dat te voorkomen...

[ Voor 5% gewijzigd door Puf op 11-09-2024 12:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Gelukkig zijn de Nederlanders de best opgeleide mensen en hebben ze overál verstand van :)

• alfa75qv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 23:06
Dan Stark schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:27:
[...]

Heb je hem dan wel zelf bekeken/gereden en hem dan via MrWheelson geimporteerd of hebben zij dan alles voor je gedaan?
De auto die ik had gevonden stond bij dealer in Berlijn. Hier ben ik niet zelf wezen kijken. Was wel voorzien van garantie, volledige onderhoudshistorie en uitgebreide foto's. Dit gaf mij voldoende vertrouwen dat ik het wel aan durfde om ongezien te kopen. Ligt natuurlijk ook beetje aan kilometers en hoeveel eigenaren. Mijn auto had 1 eigenaar en 28.000 km gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 15:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bas_dj schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:43:

[Afbeelding]
Zit er zelf ook wel eens naar te kijken, een jong gebruikte G31 540i, alleen er is echt weinig aanbod aan mooie auto's zoals deze!. Veel zijn saai, missen veel opties of hebben veel teveel gelopen.

En de laatste 540i's zijn zo duur dat ik toch beter voor mijn basis plan kan gaan: 550e touring. Alleen ben je dan wel alle knoppen kwijt, zit je aan die stomme piepjes etc. Het uiterlijk begint wel te wennen.
Was recent in Londen waar ik de G61 geregeld gezien heb, hij is in de juiste kleuren best te pruimen imo. 50e aandrijflijn is wel briljant.
PSYch0landeR schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:47:
Die mildy hybrides lopen alleen minder hard als ik autotopnl mag geloven :D. Die lopen rond de 245 de begrenzer al in, bij de nieuwste auto's lijkt BMW die weer echt op 250km/h gezet te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Tortelli op 11-09-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-10 16:43
ChiLLeR schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:59:
[...]
Super mooie wagen, vind dat model toch nog steeds mooier dan de huidige 5 touring.
Vrijwel alles dat na 2020 in Duitsland is getekend is lelijk imo. :/

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:59
Tortelli schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:17:
[...]

Zit er zelf ook wel eens naar te kijken, een jong gebruikte G31 540i, alleen er is echt weinig aanbod aan mooie auto's zoals deze!. Veel zijn saai, missen veel opties of hebben veel teveel gelopen.

En de laatste 540i's zijn zo duur dat ik toch beter voor mijn basis plan kan gaan: 550e touring. Alleen ben je dan wel alle knoppen kwijt, zit je aan die stomme piepjes etc. Het uiterlijk begint wel te wennen.
Was recent in Londen waar ik de G61 geregeld gezien heb, hij is in de juiste kleuren best te pruimen imo. 50e aandrijflijn is wel briljant.

[...]

Die mildy hybrides lopen alleen minder hard als ik autotopnl mag geloven :D. Die lopen rond de 245 de begrenzer al in, bij de nieuwste auto's lijkt BMW die weer echt op 250km/h gezet te hebben.
Prima keuze lijkt me. De 545e zou ook een prima keuze zijn geweest al is die natuurlijk alleen als sedan met een kofferbak van een Suzuki Alto. Korte stukjes op de accu, lange stukken op t vermogen.

Jonge 540i schrijft idd relatief weinig af. Had het filter eerst ook staan op een 2022/23, maar die ging snel al wat ruimer helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bas_dj schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:37:
Prima keuze lijkt me. De 545e zou ook een prima keuze zijn geweest al is die natuurlijk alleen als sedan met een kofferbak van een Suzuki Alto.
Klopt niet, in die van de Alto kan ik niet liggen... in die van de 5 wel :)

• Tortelli

Tortelli

Bas_dj schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:37:
[...]

Prima keuze lijkt me. De 545e zou ook een prima keuze zijn geweest al is die natuurlijk alleen als sedan met een kofferbak van een Suzuki Alto. Korte stukjes op de accu, lange stukken op t vermogen.

Jonge 540i schrijft idd relatief weinig af. Had het filter eerst ook staan op een 2022/23, maar die ging snel al wat ruimer helaas.
Vanuit mijn perspectief alleen interessant als ik een recente kan vinden voor een redelijk acceptabele prijs, bedoeling is om hem zakelijk te rijden. Laatste 540i's hebben een cataloguswaarde die vaak erg hoog is (~130k) door de slurptax.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@Bas_dj hele gave uitvoering!

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

• lostboy_0234
Terugkomend op mijn vorige post hier... de digitale cluster in mijn G30. Vandaag stond ik in de file, met de volle zon erop. Wat zijn die verticale strepen die ik nu zie?

Is dat iets wat als laag in dat scherm zit? Het lijken ook niet op krassen want het is echt van links naar rechts, naar boven en beneden. Heb natuurlijk even gekeken of ik het weg kon poetsen, maar nee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHXh4aRzk99Xwi4yg5u-1Sb9Jwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JlSGCBA1AtVsSRVV4Rnuy4uz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkkMaBNoxOdXekxYXm7tT-oKNPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJH5hCRiL8Zt1kWeYBstZBaB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door lostboy_0234 op 11-09-2024 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 22:25
lostboy_0234 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:15:
Terugkomend op mijn vorige post hier... de digitale cluster in mijn G30. Vandaag stond ik in de file, met de volle zon erop. Wat zijn die verticale strepen die ik nu zie?

Is dat iets wat als laag in dat scherm zit? Het lijken ook niet op krassen want het is echt van links naar rechts, naar boven en beneden. Heb natuurlijk even gekeken of ik het weg kon poetsen, maar nee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Rest residu van het schoonmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Misschien eens goed ontvetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:07

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat niet reflectie van je deurtrim? Als je met je hand tussen je stuur en kluster van links naar rechts beweegt, gaat het dan weg als je hand op een bepaalde positie zit? Dan is het reflectie van licht/zon.

Je eerdere post is backlightbleeding in mijn mening. Ook gezien in een G01 LCI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 09:18

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Om eerlijk te zijn lijkt het wel op microkrassen... Waarschijnlijk van poetsen. Het cluster in de F45 (en volgens mij ook de M2) is ook super gevoelig.

Edit: nog eens goed gekeken, zou idd ook residu van schoonmaken kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 11-09-2024 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lostboy_0234
Bedankt allemaal! Ik heb net nog even met een zaklamp gekeken, maar het probleem zit echt in de lagen van het scherm. Het loopt van onder naar boven en van links naar rechts, dus eigenlijk overal.

Ik heb het net nog voorzichtig schoongemaakt met steriel water, maar dat maakte helaas geen verschil.

Daarna heb ik met mijn vinger een vlekje gemaakt en dat schoongemaakt, maar het probleem zit echt onder het oppervlak.

Zou BMW destijds misschien niet de beste schermkwaliteit hebben gebruikt?

Als ik deze situatie in AI invoer, krijg ik het volgende:

Ja, wat je hebt gezien is waarschijnlijk het zogenaamde "parallax barrier" of rasterpatroon dat aanwezig is in het BMW G30 instrument cluster. Dit rasterpatroon is een onderdeel van de technologie die wordt gebruikt in het display om 3D- of holografische effecten te creëren. Wanneer het display in fel zonlicht staat of onder bepaalde hoeken wordt bekeken, kan dit patroon zichtbaar worden. Het helpt om het beeld scherp te houden onder verschillende kijkhoeken, maar kan onder specifieke omstandigheden een zichtbare structuur van lijnen onthullen. Dit fenomeen is normaal en treedt soms op in moderne schermen met hoge resolutie en speciale technologieën.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Puf
lostboy_0234 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:02:

Als ik deze situatie in AI invoer, krijg ik het volgende:

Ja, wat je hebt gezien is waarschijnlijk het zogenaamde "parallax barrier" of rasterpatroon dat aanwezig is in het BMW G30 instrument cluster. Dit rasterpatroon is een onderdeel van de technologie die wordt gebruikt in het display om 3D- of holografische effecten te creëren. Wanneer het display in fel zonlicht staat of onder bepaalde hoeken wordt bekeken, kan dit patroon zichtbaar worden. Het helpt om het beeld scherp te houden onder verschillende kijkhoeken, maar kan onder specifieke omstandigheden een zichtbare structuur van lijnen onthullen. Dit fenomeen is normaal en treedt soms op in moderne schermen met hoge resolutie en speciale technologieën.
3D holografisch display? Weet je zeker dat dit over de G30 gaat en niet over Starship Enterprise?

[ Voor 22% gewijzigd door Puf op 11-09-2024 21:24 ]

• lostboy_0234
😂😂 er zit best kern van waardheid in zijn antwoord. Toevallig een display expert hier haha!?

Als ik kijk zie ik in diepte wel een patroon. Het is echt in de lagen er er niet op.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 16:22
Tortelli schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:17:
[...]

[...]

Die 550e touring is nog steeds niet te configureren online, wel te bestellen bij de dealert?

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

ChiLLeR schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:38:
[...]
Die 550e touring is nog steeds niet te configureren online, wel te bestellen bij de dealert?
Begreep van dealer dat deze pas in november bestelbaar zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Een origineel filter gekocht bij de dealer €27,50 een Mahle filter (OEM) is de helft van de prijs. maar ik heb nu wel een BMW doosje met hologram erop in de bagageruimte liggen, dus ben ik geen prutser, haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFkTLbVIrEzakalEe12ANfiWKuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwEamd91UWAkn4d081Q6r676.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 96% gewijzigd door RAAF12 op 12-09-2024 12:53 ]

• lostboy_0234
@Puf

Volgens mij is dit het.

https://www.continental.c...es/2020-03-16-3d-display/

Continental uses parallax barriers – slanted slats that divide the image for the viewer – as if looking at real objects, two different, slightly offset views reach the right and left eye, resulting in the three-dimensional image.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRwXQn-7AF790B70RDRWq7c9T28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TF2uHcZnlNBXsvGD5RSHJmqm.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Yes, dat is een mooi effect. Dat zou ik graag eens in het echt bekijken. Als je het niet vertrouwd ga je even bij een dealer of 'specialist' langs. Maak even een praatje en met was geluk werpt hij (meestal) een blik op de klok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

lostboy_0234 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:38:
@Puf

Volgens mij is dit het.

Continental uses parallax barriers – slanted slats that divide the image for the viewer – as if looking at real objects, two different, slightly offset views reach the right and left eye, resulting in the three-dimensional image.

[Afbeelding]
Ik denk niet dat dit bij de klager over vieze displays in zijn BMW zit :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• lostboy_0234
YakuzA schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:09:
[...]

Ik denk niet dat dit bij de klager over vieze displays in zijn BMW zit :P
Haha :P idd dit ging toevallig over dat effect.

• Puf
lostboy_0234 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:38:
@Puf

Volgens mij is dit het.

[Afbeelding]
Ja, dat is inderdaad een bekende techniek die al jaren o.a. in de Nintendo 3DS wordt gebruikt (in een eenvoudiger vorm dan bij Continental). Het ging er meer om dat BMW nog helemaal geen 3D displays heeft in de G30, dus ook geen Parallax barriers. Wel polarisatiefilters en dat soort dingen natuurlijk. Het AI-antwoord zit er dus naast.

• lostboy_0234
Puf schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:27:
[...]

Ja, dat is inderdaad een bekende techniek die al jaren o.a. in de Nintendo 3DS wordt gebruikt (in een eenvoudiger vorm dan bij Continental). Het ging er meer om dat BMW nog helemaal geen 3D displays heeft in de G30, dus ook geen Parallax barriers. Wel polarisatiefilters en dat soort dingen natuurlijk. Het AI-antwoord zit er dus naast.
Ik ben zojuist gebeld door de serviceafdeling van BMW. Ik heb gevraagd of ze de technologie gebruiken, en volgens de meneer aan de telefoon passen ze deze al toe sinds de introductie van de BMW G30 en G11 modellen.

Ze adviseerden me om met de auto langs mijn dealer te gaan.

To be continued.

• Puf
lostboy_0234 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 13:42:
[...]

Ik ben zojuist gebeld door de serviceafdeling van BMW. Ik heb gevraagd of ze de technologie gebruiken, en volgens de meneer aan de telefoon passen ze deze al toe sinds de introductie van de BMW G30 en G11 modellen.

Ze adviseerden me om met de auto langs mijn dealer te gaan.

To be continued.
Mogelijk is die meneer in de war met polarisatiefilters. Het nut van de inzet van een parallax barrier in een traditioneel 2D scherm ontgaat me, maar ben erg benieuwd wat dat dan zou moeten zijn. Als je geen 3D weergeeft dan halveert een parallax barrier namelijk enkel de resolutie van je scherm zonder dat het voordeel oplevert voor zover ik weet.

Overigens denk ik dat de kans zéér groot is dat BMW aangeeft dat het gewoon om een producteigenschap gaat, zonder al te diep de techniek in te duiken. In IT termen: "It's not a bug, it's the expected/intended behavior."

In mijn F30 zie ik soms ook lijntjes (wel net even anders dan bij jou) op het display als de zon onder een bepaalde hoek er op staat. Ik ben er altijd van uit gegaan dat dat met de onstpiegeling en zonwerende eigenschappen te maken heeft en aangezien het display in de zon ook zeer goed leesbaar is zie ik het als iets positiefs.

[ Voor 23% gewijzigd door Puf op 12-09-2024 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-10 16:43
Wel leuk overzichtsartikel van Autoweek over de 4 serie GC (F36). Samengevat: de mooiste voordat je een touring nodig hebt en eigenlijk geen technische issues. Blij dat ie op de oprit staat :)

https://www.autoweek.nl/a...g-bmw-4-serie-gran-coupe/

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:35
Weet iemand hoe de spiegelverwarming bij een F20 ingeschakeld wordt? Is dat automatisch, gekoppeld aan de voorruit/achterruit of staat het misschien altijd aan?

• RAAF12

RAAF12

*.*

Wordt aangeschakeld als het nodig is. Als de spiegel beslaat is er iets stuk. En dat is uit te lezen met BMW nivo software. Te denken valt aan een regensensor en/of temperatuursensor. Of google even je bent vast niet de eerste die de vraag stelt >:)

[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 13-09-2024 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

YouTube: HOW TO FIX A FAULTY HEATED MIRROR ON A BMW - DIAGNOSED Ik deed een korte search, misschien heb je er wat aan! Kwam weer wat bot over. Combinatie van hoog IQ, weinig social skills en geen zin om te typen :-)

[ Voor 21% gewijzigd door RAAF12 op 13-09-2024 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:44:
Weet iemand hoe de spiegelverwarming bij een F20 ingeschakeld wordt? Is dat automatisch, gekoppeld aan de voorruit/achterruit of staat het misschien altijd aan?
Citaat van NewTIS:

Outside temperature sensor
The outside temperature sensor records the ambient temperature. The outside temperature sensor sends this information directly to the instrument panel.

Instrument panel
The instrument panel processes the information from the outside temperature sensor. From an ambient temperature below 3°C, the instrument panel sends a message via K-CAN to the corresponding control units. For the "Low" equipment specification it is sent to the front electronic module (FEM). The front electronic module (FEM) still controls the mirror heating electrically. For the "High" equipment specification it is sent to the front electronic module (FEM). The front electronic module (FEM) reports this to the electrical exterior mirrors via local interconnect network bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
@Rivanov

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eUJqqE9.jpeg

Kan jij dit bevestigen? Zelfs heb ik sowieso al FM Pro Plus... maar wel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:29
CreativeS schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:21:
@Rivanov

[Afbeelding]

Kan jij dit bevestigen? Zelfs heb ik sowieso al FM Pro Plus... maar wel handig om te weten.
Hier nog steeds Pro Plus met TestFlight versie 12.7 (27218)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:04:
Hier nog steeds Pro Plus met TestFlight versie 12.7 (27218)
Ah, je voegde nog net het versienummer toe... dan weet ik even voldoende.
Zelf nog Pro Plus tot 27.09.2025, maar ben benieuwd wat ze eventueel gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_robin
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:48
Ik beschik zelf over een bmw 520i touring uit 2018, waar vandaag het pinnetje is afgebroken dat de hoedeplank omhoog doet, en beneden houd (zie foto). Weet toevallig iemand hoe dit onderdeel genoemd wordt zodat ik deze kan bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HrMuFBdUaVw4j2XDUXg3yqhlu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvoTT4fmdrlA7dztC51LsNd1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 07:26
Dat is volgens mij een floepfrummeltje, kun je bij de dealer krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02
Die van mij is weer stuk :( Beetje een pechjaar dit. Heb 'm net aan stationair op de parkeerplaats gekregen.
-Starten gaat net aan, maar niet als normaal
-Gaspedaal doet meer niets dan wel
-Valt daarna meestal uit
Met mijn boerenwijsheid denk ik brandstofpomp of filter ofzo, wat denken jullie?
Wordt dinsdag (weer) opgehaald.

Roomba E5 te koop

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 13:26
Omdat Mini van BMW is, hier even de vraag. Ik ben aan het oriënteren om mogelijk een Countryman voor madam te kopen. Ik weet dat ik moet wegrennen bij de N14 ivm tig problemen, maar is er nog een reden om juist wel of niet de N16 of de N18 te kopen?

De 122pk N16 is qua vermogen voldoende, maar ik rij er sporadisch in en dan is 184pk ook lekker om te hebben. Als het niet significant duurder is, sta ik daarom ook open voor de 184pk. Maar dan wil ik er geen potentiële probleemmotor bij hebben, dan ga ik liever voor de 122pk.

Jaarkm's zijn gering: zo'n 6.000 - 8.000 met veel korte stukjes.

Iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Vannacht om 02.48u bezoek gehad van een #kansparel. Ik kreeg melding dat er een persoon op de oprit was en keek even. Gebeurt wel vaker dat het een melding van een eerdere gebeurtenis was of een vliegje voor de camera. Ik kijk nog eens en ben direct uit bed gesprongen. Licht in de hal aan en dat zag hij. Ik zeg nog op het laatst dat hij in beeld is en dan zegt die sneuneus ook nog: "Bitte?" Ik weet niet wat er gebeurt zou kunnen zijn als ik niet wakker was. Auto weg, enkel openbreken? Why? Ligt niets in en de auto is al 'oud'. Bij braakschade is het tegenwoordig al snel economisch total loss. Maar goed, politie is vannacht direct geweest. Je ziet 'm op camerabeelden ook bij de overburen op de oprit rondstruinen. Wel vingerafdruk bij mijn deurgreep, maar auto was nat. Ze hebben alle beelden, dus hij staat op de radar, maar hij is niet meer gevonden. Overburen hebben beide ook camera's hangen (infrarood onder de dakgoot) dus hij staat rondom in beeld. Ik heb ook beelden van voor op straat, maar die mag ik eigenlijk niet openbaar plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnZzlHSZTfUEcsWw66rSxu2SpBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkgqNC7ETVFgAtFqG1rpVvrF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXVErUQK0Hua_7tFkPqnVOZc5sQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9eIdVSKKkGG7dmye20DosPA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVXeicz62dw-7PjKZpJg13fkq50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iom1fcjE9MLIT5qvRDyTagOm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet zeggen... ik dacht dat het wel mee zou vallen. Er is alleen maar iemand op de oprit geweest... maar hoe langer je erover nadenkt... brrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:51

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

CreativeS schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:42:
Vannacht om 02.48u bezoek gehad van een #kansparel. Ik kreeg melding dat er een persoon op de oprit was en keek even. Gebeurt wel vaker dat het een melding van een eerdere gebeurtenis was of een vliegje voor de camera. Ik kijk nog eens en ben direct uit bed gesprongen. Licht in de hal aan en dat zag hij. Ik zeg nog op het laatst dat hij in beeld is en dan zegt die sneuneus ook nog: "Bitte?" Ik weet niet wat er gebeurt zou kunnen zijn als ik niet wakker was. Auto weg, enkel openbreken? Why? Ligt niets in en de auto is al 'oud'. Bij braakschade is het tegenwoordig al snel economisch total loss. Maar goed, politie is vannacht direct geweest. Je ziet 'm op camerabeelden ook bij de overburen op de oprit rondstruinen. Wel vingerafdruk bij mijn deurgreep, maar auto was nat. Ze hebben alle beelden, dus hij staat op de radar, maar hij is niet meer gevonden. Overburen hebben beide ook camera's hangen (infrarood onder de dakgoot) dus hij staat rondom in beeld. Ik heb ook beelden van voor op straat, maar die mag ik eigenlijk niet openbaar plaatsen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik moet zeggen... ik dacht dat het wel mee zou vallen. Er is alleen maar iemand op de oprit geweest... maar hoe langer je erover nadenkt... brrr.
Is bestelling van iets uit jouw model. Hopelijk weten ze er nog 1 te vinden anders komen ze binnenkort terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Je moet met je klauwen van andermans spullen blijven :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Vannacht om 02.48u bezoek gehad van een #kansparel. Ik kreeg melding dat er een persoon op de oprit was en keek even. Gebeurt wel vaker dat het al een eerdere gebeurtenis was. Ik kijk nog eens en ben direct uit bed gesprongen. Licht in de hal aan en dat zag hij. Ik zeg nog op het laatst dat hij in beeld is en dan zegt die sneuneus ook nog: "Bitte?" Ik weet niet wat er gebeurt zou kunnen zijn als ik niet wakker was. Auto weg, enkel openbreken? Why? Ligt niets in en de auto is al 'oud'. Bij braakschade is het tegenwoordig al snel economisch total loss. Maar goed, politie is vannacht direct geweest. Je ziet 'm op camerabeelden ook bij de overburen op de oprit rondstruinen. Wel vingerafdruk bij mijn deurgreep, maar auto was nat. Ze hebben alle beelden, dus hij staat op de radar, maar hij is niet meer gevonden. Overburen hebben beide ook camera's hangen (infrarood onder de dakgoot) dus hij staat rondom in beeld. Ik heb ook beelden van voor op straat, maar die mag ik eigenlijk niet openbaar plaatsen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik eerder dit jaar ook een zo’n figuur bij m’n appartement gehad en di was begonnen aan m’n fietslot. Ik werd wakker van gerommel omdat ik vaak met raam open slaap en vrij licht slaap. Dus ik hop uit bed en snel badjas, aangezien ik net de zomerbanden erop had gedaan lag de momentsleutel nog in de gang ik gewapenf naar buiten en hij wist niet hoe snel hij moest wegkomen dus maakte een mooie faceplant op het asfalt 20m verder.

Het naarste is inderdaad het gevoel achteraf, dat zo’n figuur gewoon je erf / balkon op komt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mr Pingu schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 17:10:
[...]

Ik eerder dit jaar ook een zo’n figuur bij m’n appartement gehad en di was begonnen aan m’n fietslot. Ik werd wakker van gerommel omdat ik vaak met raam open slaap en vrij licht slaap. Dus ik hop uit bed en snel badjas, aangezien ik net de zomerbanden erop had gedaan lag de momentsleutel nog in de gang ik gewapenf naar buiten en hij wist niet hoe snel hij moest wegkomen dus maakte een mooie faceplant op het asfalt 20m verder.

Het naarste is inderdaad het gevoel achteraf, dat zo’n figuur gewoon je erf / balkon op komt…
Wat nog veel erger is, zo'n figuur pakken ze op en een week later is die weer op vrije voeten. Dus enkel een pak rammel vrezen ze de rest boeit ze niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 19:03
Xqlus1ve schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:17:
[...]

Wat nog veel erger is, zo'n figuur pakken ze op en een week later is die weer op vrije voeten. Dus enkel een pak rammel vrezen ze de rest boeit ze niet.
Ze pakken ze niet eens.... kan je beter zelf doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

bakkie1985 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:15:
[...]

Ja dan ben jij als brave burger de klos, prachtig recht systeem in dit land 8)7

2 jaar geleden ook zo'n stakker in de straat gehad, die was aan alle deuren en kofferbakken aan het trekken, toen ik hem aansprak liep die op zijn dooie gemakkie weg alsof er niks aan de hand was :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03
Misschien was het zo'n carspotter die foto's wil maken van mooie auto's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:10
Ja dat doe je natuurlijk om 3 uur 's nachts😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
NLKornolio schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 16:51:
Is bestelling van iets uit jouw model. Hopelijk weten ze er nog 1 te vinden anders komen ze binnenkort terug.
Bij de buren staat een Kia Picanto... ook die heeft hij getracht te openen. Deur ging niet open en toen is hij naar onze auto gegaan. Dit is puur een gelegenheidsdief. Ik heb het handschoenvak leeggehaald en geopend. Voor de rest doe ik vanavond de armleuning omhoog. Alles in het zicht. Er ligt niets in.
Mr Pingu schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 17:10:
En dat laatste is het vooral. Why? Waarom? Er valt niets te halen. Ik heb zelfs de originele achterlichten er weer op :) Maar goed, het was een erg korte nacht door dit geneuzel.
Xqlus1ve schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:17:
Toen ik wat zei kon hij hard lopen inderdaad. Ik ben elke oprit opgelopen... die sneuneus zal maar net om de hoek achter een auto zitten. Helaas (of gelukkig) niet meer gevonden.
bakkie1985 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:15:
Dat gevoel overheerste, maar nu later op de dag toch wel blij dat ik niet mijn kleren aan had op dat moment ;) Onrecht kan heel veel woede veroorzaken en dan doe je dingen waar je waarschijnlijk achteraf spijt van gaat krijgen.
Xqlus1ve schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:18:
Zei de politie ook... is het allemaal niet waard. In ieder geval goede beelden van een mobiel bandiet. Maar stiekem hoop je toch dat de vent zoals bij @Mr Pingu iets overkomt waar hij zelf verantwoordelijk voor is. Helaas is karma niet overal even snel.
Het Fantoom schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:18:
Misschien was het zo'n carspotter die foto's wil maken van mooie auto's
Ik heb de buren ook even uit hun droom gehaald. De auto is 20 jaar oud! Totaal niet bijzonder, maar goed.
Jarno schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:37:
Ja dat doe je natuurlijk om 3 uur 's nachts😄
Ja natuurlijk, zo mooi onder een paar spotjes en een hele mooie sterrenhemel :D

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 14-09-2024 19:40 ]

• bakkie1985
Xqlus1ve schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:18:
[...]

2 jaar geleden ook zo'n stakker in de straat gehad, die was aan alle deuren en kofferbakken aan het trekken, toen ik hem aansprak liep die op zijn dooie gemakke weg alsof er niks aan de hand was :F
Ik heb genoeg gefaal van ons politie/justitie systeem gezien en ben daar zo teleurgesteld over dat ik het 100% zelf oplos, en flink ook. Jammer voor de gevolgen maar die aanvaard ik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lekker dan :X
Overigens had ik het licht in de hal niet aan gedaan. Ik heb een Maglite 4D naast de deur staan die goed van pas komt in dit soort gevallen. Uiteraard alleen om te helpen met bijschijnen, het zou niet in me opkomen om daar een mep mee uit te delen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

bakkie1985 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:04:
[...]

Ik heb genoeg gefaal van ons politie/justitie systeem gezien en ben daar zo teleurgesteld over dat ik het 100% zelf oplos, en flink ook. Jammer voor de gevolgen maar die aanvaard ik :)
Ik heb een vrouw en kind waarvoor ik moet zorgen, maar ik waardeer je (misschien wat naive) mentaliteit en dapperheid :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
Pannencouque schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:14:
[...]

Lekker dan :X
Overigens had ik het licht in de hal niet aan gedaan. Ik heb een Maglite 4D naast de deur staan die goed van pas komt in dit soort gevallen. Uiteraard alleen om te helpen met bijschijnen, het zou niet in me opkomen om daar een mep mee uit te delen!
Ik hoop voor jou dat degene die je een schedelbasisfractuur slaat dan niet de buurman is die zijn ontsnapte kat zoekt. Vooralsnog gaat het om iemand op de oprit, niet een heterdaad.

• bakkie1985
Puf schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:27:
[...]

Ik hoop voor jou dat degene die je een schedelbasisfractuur slaat dan niet de buurman is die zijn ontsnapte kat zoekt. Vooralsnog gaat het om iemand op de oprit, niet een heterdaad.
haha, wel scherp blijven inderdaad :> maar camera's doen ook hun werk hier.

• zunrob
  • Laatst online: 09:18

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bah, wat rot. Gelukkig was je snel buiten! Wat heeft ie op de eerste foto in zijn rechterhand?

Van een ander niveau, maar wat mij betreft ook niet acceptabel: Bij het winkelcentrum stond gister een groepje jongens, begin tienerjaren. Ze stonden bij een brommer waarvan het alarm afging dus ik keek wat er gebeurde. In dit geval leek het erop dat ze steeds aan de brommer aan het trekken waren, en erop aan het slaan waren zodat het alarm afging. Er waren meer mensen dus ze gingen al snel weg, maar waarom? Waarom vinden ze het acceptabel om zo aan andermans spul te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Ik zit in dubio...
Ik heb een G21 LCI met nu (vanaf de dealer) 19 inch breedset (voor 225-40-19, achter 255-35-19) en ben aan het zoeken naar een set extra zodat ik een winterset kan maken van mijn huidige.

Ter illustratie de huidige set:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXXwmTS9mUH-_4dhhzRH5zdNRb8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OIAsTT83BUK64EZU4dUB5567.jpg?f=user_large

Nu heb ik een 20 inch set gevonden (245-30-20, achter 285-30-20). De verkoper heeft ze onder zijn pre LCI gehad en geeft aan dat het past.

Als ik via Google e.e.a. afstruin lees ik veel tegensrijdigheden, dat het past, niet past, dat de garantie verloopt na monteren 20 inch enz.
Wie kan me duidelijkheid bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
bakkie1985 schreef op zondag 15 september 2024 @ 07:48:
Ik zit in dubio...
Ik heb een G21 LCI met nu (vanaf de dealer) 19 inch breedset (voor 225-40-19, achter 255-35-19) en ben aan het zoeken naar een set extra zodat ik een winterset kan maken van mijn huidige.

Ter illustratie de huidige set:
[Afbeelding]

Nu heb ik een 20 inch set gevonden (245-30-20, achter 285-30-20). De verkoper heeft ze onder zijn pre LCI gehad en geeft aan dat het past.

Als ik via Google e.e.a. afstruin lees ik veel tegensrijdigheden, dat het past, niet past, dat de garantie verloopt na monteren 20 inch enz.
Wie kan me duidelijkheid bieden?
Het is wel goed om even naar te kijken ja. Mijn 530e heeft bijv een typegoedkeuring op 18" en niet groter. Ik sprak een tijdje terug een verkoper waarbij de klant 20" had gemonteerd en later een afgewezen garantieclaim op de aandrijflijn had ivm te grote wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Puf schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:27:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat heb je snel genoeg helder obv gedrag. Plus voor degene die de Maglite iets te enthousiast zou gebruiken: er zijn andere plekken dan het hoofd waar je iemand fysiek kunt uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Pannencouque schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:39:
[...]

Het is wel goed om even naar te kijken ja. Mijn 530e heeft bijv een typegoedkeuring op 18" en niet groter. Ik sprak een tijdje terug een verkoper waarbij de klant 20" had gemonteerd en later een afgewezen garantieclaim op de aandrijflijn had ivm te grote wielen.
Dat is dus precies wat ik her en der lees. Ook zie ik premium occasions staan met 20 inch. Het gaat dus alle kanten op 8)7

Toevallig de typegoedkeuringslijst ook gevonden, inderdaad tot 19"

https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1720513006025.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door bakkie1985 op 15-09-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik had minder geluk deze week...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZVqPhw0PVwBcHT8Osl59HWokTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hX8hklNJRUZ5xPojJxKlVyrX.jpg?f=fotoalbum_large

Signature

Pagina: 1 ... 311 ... 372 Laatste