Kleine update over project "Ranzig Hok" (
Jazzy in "Het grote BMW-topic #14"). Bijna drie maanden later, ik had tegen mijn monteur gezegd dat er geen haast bij was

, heb ik Ranzig Hok op kunnen halen. Nieuwe APK, nieuw relais voor de luchtvering en de meeste tijd is gaan zitten in het verhelpen van een lek in het airco-system. Met succes, want die blaast heerlijk koud nu.
Afgelopen dagen begonnen met wassen van buiten, 's avonds laat in een slecht verlichte wasbox maar evengoed met aardig resultaat. Dit betekende ook een proefrit van 20 kilometer totaal waar ik een beetje indruk kon krijgen van de auto. Een melding vanwege een zachte linkervoorband, bleek op 1,5 bar te staan, en eigenlijk geen enorm in het ook springende problemen. Wel valt het vermogen me tegen, vind de auto vrij lui en merk weinig van die 177 pk.
Bij thuiskomst zag ik dat er wat zwarte stofdeeltjes op de achterklep zaten en zie inderdaad dat hij bij het starten een dotje zwarte rook geeft. Je ruikt het ook, alsof er nog onverbrande brandstof uit de uitlaat komt. Hier binnenkort maar even naar kijken.
Daarnaast een eerste start gemaakt met het reinigen van de binnenkant. Enorme plukken hondenhaar in de kofferbak en alles onder een dikke laag van wat ik vermoed hondenkwijl.

Inmiddels is het ergste weg zodat ik in ieder geval in de kofferbak kan werken.
Zoals je kunt zien is Ranzig Hok inmiddels iets minder ranzig.

Het lijstje tot nu toe:
- leeglopende band in de gaten houden
- koplampen zeer dof, polijsten of vervangen
- zwarte rook
- achterruit gaat open tijdens starten (probleem bedrading kofferklep?)
- melding kentekenplaatlampje achter links, doet het wel want doorverbonden met rechts (probleem bedrading kofferklep?)
- greep/schakelaar kofferklep vervangen
- Terug monteren diverse elektronica in kofferbak, lastig want niet zelf losgehaald.
En afhankelijk van hoe bovenstaande punten verlopen zal ik beslissen wat ik met de zijdeuren ga doen. Als het lukt om de hele auto netjes te krijgen dan zal ik ook die vervangen, minimaal de voordeur. Wanneer er toch lastige problemen in de auto blijven dan verkoop ik hem as-is en laat ik dat over aan de volgende eigenaar.