Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 300 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:37
Misschien al een keer aan bod gekomen, maar ik heb de optie "Driving Assistance Pro" en ben al een paar keer in de file gekomen op een snelweg waar ik een tijdje onder de 60km/h reed, maar ik kreeg niet de optie "Driving Assistance Plus" aka "Traffic Jam Assist". Zijn er mensen met dezelfde ervaring?
Ik heb aan aantal "slimme"opties uitgezet ivm met land specifieke meldingen oa "automatic traffic light recognition" en automatisch overnemen van de speed limit info.

Mijn 330E wanneer de ICE inkomt dan is er een best voelbare trilling. Gaat snel weer weg dat wel, maar duidelijk aanwezig. Meerdere mensen met dezelfde ervaring? Motor trilt voor de rest niet.
Ook merk ik dat deze ZF bak voelbare overgangen heeft, terwijl mijn 11 jaar oude F31 diesel in comfort mode dit eigenlijk niet het geval was. Dit is technologisch wel een andere ZF bak, elektrisch koppelen vs koppelomvormer.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001

_Arthur

blub

@timbak02 zie dit draadje: https://g20.bimmerpost.co...p?p=26332610&postcount=39

Kennelijk krijg je geen enkele melding dat TJA 'aan staat', enige wat je wel aan moet hebben staan is de Driver Attention Camera.

[ Voor 186% gewijzigd door _Arthur op 13-07-2024 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:46
timbak02 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:25:
...

Mijn 330E wanneer de ICE inkomt dan is er een best voelbare trilling. Gaat snel weer weg dat wel, maar duidelijk aanwezig. Meerdere mensen met dezelfde ervaring? Motor trilt voor de rest niet.
Ook merk ik dat deze ZF bak voelbare overgangen heeft, terwijl mijn 11 jaar oude F31 diesel in comfort mode dit eigenlijk niet het geval was. Dit is technologisch wel een andere ZF bak, elektrisch koppelen vs koppelomvormer.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Ik heb exact dezelfde ervaring gehad met mijn 320E, zowel met de bak als de trilling bij inschakelen ICE. De bak van mijn huidige F31 schakelt fijner.

[ Voor 3% gewijzigd door JTB81 op 13-07-2024 19:45 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
_Arthur schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:31:
@timbak02 zie dit draadje: https://g20.bimmerpost.co...p?p=26332610&postcount=39

Kennelijk krijg je geen enkele melding dat TJA 'aan staat', enige wat je wel aan moet hebben staan is de Driver Attention Camera.
interesting, terwijl alles hierover gefilmd/geschreven eigenlijk aangeeft dat er een nieuwe "mode" verschijnt wanneer alle voorwaarden daar zijn. Ik heb trouwens de Driver Attention Camera wel aanstaan. Zal eens kijken of die überhaupt werkt.
Thanks anyway d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
JTB81 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 19:40:
[...]

Ik heb exact dezelfde ervaring gehad met mijn 320E, zowel met de bak als de trilling bij inschakelen ICE. De bak van mijn huidige F31 schakelt fijner.
Ja echt verfijnt is het dan niet. Overigens vind ik de auto heel fijn rijden voor de rest. Dit zijn echter zaken die mij opvallen na iets meer dan een week rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door timbak02 op 14-07-2024 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:03
Zo, de vakantie staat voor de deur, dinsdag richting Zuid-Frankrijk met mijn 330e :D die ik nu net 3 weken heb.
Voor wat betreft de vragen die ik eerder stelde ben ik wel een stukje wijzer geworden.
Ik ga voor een originele BMW zwarte grill. Motorkapisolatie ga ik later doen, kost niet veel en zou mooi zijn als het iets bijdraagt in de geluidsbeleving. Velgen vervangen, heb ik voor nu even uitgesteld. Wellicht kan ik leven met de 17''. Hoewel ik verwacht dat ik wel voor 18 of 19 zal gaan in de toekomst.

Dan een andere vraag;
Ik heb de Thule Wingbar Edge dakdragers. Aan de binnenkant van de dakrails staan kleine stipjes/inkepingen. Dat lijkt de positie te zijn waar de dakdrager op moet worden uitgelijnd. Vergeleken met mijn vorige auto (Ford Focus MK4 hatchback) lijken de dakdragers nu een stuk dichter bij elkaar te zetten.

Kan iemand mij vanuit ervaring vertellen of dit gewoon de goede positie is of dat de dakdragers ook verder uit elkaar kunnen worden gemonteerd? Waarbij ik vermoed dat horizontaal/waterpas tussen de 2 dakdragers belangrijk is.

Edit: in deze video van BMW wordt specifiek verwezen naar de stipjes voor montage.
En ik zag net een Audi A4 met dakdragers en ook daar zaten de dragers ongeveer net zo dicht bij elkaar.

Hier een beeld van de dakdragers op mijn auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFlsq6EWoIS5JMSLJ4VNu7NgMfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nhlvft5UqohiCi21Mo34keBw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door no113 op 14-07-2024 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:03
timbak02 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:16:
[...]

interesting, terwijl alles hierover gefilmd/geschreven eigenlijk aangeeft dat er een nieuwe "mode" verschijnt wanneer alle voorwaarden daar zijn. Ik heb trouwens de Driver Attention Camera wel aanstaan. Zal eens kijken of die überhaupt werkt.
Thanks anyway d:)b
Het is mij ook nog niet gelukt om de Traffic Jam Assist geactiveerd te krijgen. Van de week geprobeerd bij verkeer dat langzamer reed dan 50 km/h. En ook bedacht dat ik mijn zonnebril dan niet op moet hebben. Maar dat maakte niets uit. Ik krijg geen melding van de TJA zoals te zien is op sommige video's op YouTube. Ik krijg wel een melding dat ik mijn handen vooral weer aan het stuur moet brengen.

Wat ik ervan gelezen heb is dat deze functie alleen werkt in Duitsland, Amerika en nog een paar andere landen die niet Nederland zijn. Of zou het toch te maken hebben met aan- of uitzetten van functies als automatisch (snelheid) verkeersbordherkenning?
Als iemand die hier meeleest de functie werkend heeft in Nederland ben ik erg benieuwd naar de instellingen in de betreffende menu's.

[ Voor 15% gewijzigd door no113 op 13-07-2024 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:47
no113 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:40:
Zo, de vakantie staat voor de deur, dinsdag richting Zuid-Frankrijk met mijn 330e :D die ik nu net 3 weken heb.
Voor wat betreft de vragen die ik eerder stelde ben ik wel een stukje wijzer geworden.
Ik ga voor een originele BMW zwarte grill. Motorkapisolatie ga ik later doen, kost niet veel en zou mooi zijn als het iets bijdraagt in de geluidsbeleving. Velgen vervangen, heb ik voor nu even uitgesteld. Wellicht kan ik leven met de 17''. Hoewel ik verwacht dat ik wel voor 18 of 19 zal gaan in de toekomst.

Dan een andere vraag;
Ik heb de Thule Wingbar Edge dakdragers. Aan de binnenkant van de dakrails staan kleine stipjes/inkepingen. Dat lijkt de positie te zijn waar de dakdrager op moet worden uitgelijnd. Vergeleken met mijn vorige auto (Ford Focus MK4 hatchback) lijken de dakdragers nu een stuk dichter bij elkaar te zetten.

Kan iemand mij vanuit ervaring vertellen of dit gewoon de goede positie is of dat de dakdragers ook verder uit elkaar kunnen worden gemonteerd? Waarbij ik vermoed dat horizontaal/waterpas tussen de 2 dakdragers belangrijk is.
Die inkepingen heb ik eerder bevestigd gezien als plaats van bevestigen. Zelf heb ik ervoor gekozen om voor iets meer naar voren en achter iets meer naar achteren te monteren. Dat was voor mijn wat langere dakkoffer de betere verdeling zoals gelezen in de handleiding van het koffer.
Scheelt een paar cm op beide plaatsen. Samen ongeveer 10 cm. Nog altijd nagenoeg waterpas. Koffer ligt dan echter veel stabieler in vergelijking met de vorige sedan waar je geen rails hebt.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

timbak02 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:16:
interesting, terwijl alles hierover gefilmd/geschreven eigenlijk aangeeft dat er een nieuwe "mode" verschijnt wanneer alle voorwaarden daar zijn.
Volgens mij is dat voornamelijk de Amerikaanse markt; kan het zijn dat wat je leest/youtubes van Amerikanen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
_Arthur schreef op zondag 14 juli 2024 @ 09:02:
[...]

Volgens mij is dat voornamelijk de Amerikaanse markt; kan het zijn dat wat je leest/youtubes van Amerikanen is?
Voornamelijk idd, volgens mij heb ik ook wat Duitse filmpjes gezien. Weet zo niet meer of die met of zonder "TJA" was. Zoveel over gezien en gelezen laatste tijd.

Wat ik laatst ook heb geprobeerd is automatisch van baan veranderen met je knipperlicht. Ik heb geprobeerd het knipperlicht tegen de weerstand te drukken en door de weerstand heen, maar mijn stuurtje wordt dan onmiddellijk grijs.

[ Voor 22% gewijzigd door timbak02 op 14-07-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 13:13

Eagle Creek

Breathing security

no113 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:43:
[...]

Het is mij ook nog niet gelukt om de Traffic Jam Assist geactiveerd te krijgen. Van de week geprobeerd bij verkeer dat langzamer reed dan 50 km/h. En ook bedacht dat ik mijn zonnebril dan niet op moet hebben. Maar dat maakte niets uit. Ik krijg geen melding van de TJA zoals te zien is op sommige video's op YouTube. Ik krijg wel een melding dat ik mijn handen vooral weer aan het stuur moet brengen.

Wat ik ervan gelezen heb is dat deze functie alleen werkt in Duitsland, Amerika en nog een paar andere landen die niet Nederland zijn. Of zou het toch te maken hebben met aan- of uitzetten van functies als automatisch (snelheid) verkeersbordherkenning?
Als iemand die hier meeleest de functie werkend heeft in Nederland ben ik erg benieuwd naar de instellingen in de betreffende menu's.
Kun je eens tonen wat je bedoelt van die melding?
Bij mijn 330e geldt dat ik zonder handen kan rijden tot 10km/h, daarboven niet meer.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

no113 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:40:
Heb afg. winter mijn skibox gewoon op de locatie gemonteerd zoals aangegeven; dus de (in mijn geval BMW) dakdragers op de 'puntjes' gemonteerd. Geen klachten whatsoever daarover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
_Arthur schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:14:
Heb afg. winter mijn skibox gewoon op de locatie gemonteerd zoals aangegeven; dus de (in mijn geval BMW) dakdragers op de 'puntjes' gemonteerd. Geen klachten whatsoever daarover.
Ze zullen die locaties ook vast met een reden zo 'bedacht' hebben... maar ja, ons Nederlanders zijn eigenwijs hè O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

NLKornolio schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:58:
[...]

Zat juist te kijken of het vervanging for flitsmeister was. De routebegeleiding lult gewoon teveel en het is helaas ook iets minder detail op mijn heads up display.
Waze zou kunnen maar die heeft een kleinere fanbase als FM. Ik gebruik Tomtom die doet ook vaste en mobiele flitsers. Paid versie is €19 p/j.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ip4TXaFKY4t97JuE_2K9Cjtqqdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LKeq3HGG9eSBbQ4lNmnCDN3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik mag me hier ook officieel melden vanaf gisteren! Gisteren onze 330e uit Juni ‘21 opgehaald, ontzettend blij mee!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melensuup
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:30
RAAF12 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:38:
[...]

Waze zou kunnen maar die heeft een kleinere fanbase als FM. Ik gebruik Tomtom die doet ook vaste en mobiele flitsers. Paid versie is €19 p/j.
Ik gebruik ook TomTom. Niet zoveel informatie over de weg (obstakels etc.), maar de flitsers staan er in en het is een behoorlijk volwassen product (naar mijn mening).

Er zijn soms acties voor gratis jaarabonnementen.

[ Voor 5% gewijzigd door melensuup op 14-07-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18
melensuup schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:52:
[...]

Ik gebruik ook TomTom. Niet zoveel informatie over de weg (obstakels etc.), maar de flitsers staan er in en het is een behoorlijk volwassen product (naar mijn mening).

Hoe is de flits info tov flitsmeister (ook in het buitenland?)

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melensuup
Ik heb ze niet naast elkaar vergeleken, maar tot nu toe geen flitsers gemist (geen boetes in het afgelopen halfjaar, zolang ik TomTom gebruik).

Buitenland nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Vanavond stil komen te staan langs de snelweg. Acculampje ging ineens branden, iets later ineens ABS- lampje, bandenspanningslampje en airbaglampje. Toen ging de cruise control eraf, radio uit, snelheidsmeter viel terug naar 0 en de toerenteller bleef op 3000rpm haken, richtingaanwijzers deden het nog maar zonder het geluidje en uiteindelijk viel de hele motor uit. Best even knijpen op de snelweg maar er kwam net een benzinestation aan en daar kon ik heen sturen. Remmen en stuurbekrachtiging deden het gelukkig nog wel.

Daar aangekomen wilde de auto niet meer starten, met de duidelijke signalen van een lege accu. Waarschijnlijk dus kapotte dynamo omdat het tijdens het rijden gebeurde. Sleepdienst zei ook "ik kan er wel kabels opzetten maar dat heeft weinig nut".

E90 uit 2006 met nog de originele dynamo en accu dus mag ook wel een keertje stuk natuurlijk. Morgen maar gelijk garage bellen en hopen dat ze snel plek hebben. Dit was nog het laatste dingetje dat niet vernieuwd is in de afgelopen 2 jaar dus dan rijden we er weer helemaal fris bij straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:28
Snel een accu bestellen, inleren en de dynamo even meten in een ritje lijkt me sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
melensuup schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:25:
Ik heb ze niet naast elkaar vergeleken, maar tot nu toe geen flitsers gemist (geen boetes in het afgelopen halfjaar, zolang ik TomTom gebruik).

Buitenland nog niet uitgeprobeerd.
Heeft TomTom ook een Listview net zoals FM dat heeft? Overzicht van je favoriete wegen zonder kaartweergave??
Nadeel van Waze vind ik namelijk die kaartweergave, ik ben namelijk niet altijd aan het navigeren. Ook in carplay heb ik geen behoefte aan een andere kaartapplicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13
timbak02 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:16:
[...]

Heeft TomTom ook een Listview net zoals FM dat heeft? Overzicht van je favoriete wegen zonder kaartweergave??
Nadeel van Waze vind ik namelijk die kaartweergave, ik ben namelijk niet altijd aan het navigeren. Ook in carplay heb ik geen behoefte aan een andere kaartapplicatie.
Dat is iets waar ik me bij Flitsmeister ook aan erger i.c.m. Android Auto. Je kunt voor zover ik weet maar één kaartapp open hebben in Android Auto, dus of Google Maps of Flitsmeister, maar niet beiden. En Flitsmeister heeft geen lijstweergave in Android Auto, dus tegelijkertijd navigeren in Google Maps en dan aan de rechterkant de flitsers zien in FM lijkt niet mogelijk te zijn. Tenzij ik iets over het hoofd zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

melensuup schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:52:
[...]

Oh? Tell us more?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
Spollie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:29:
[...]

Dat is iets waar ik me bij Flitsmeister ook aan erger i.c.m. Android Auto. Je kunt voor zover ik weet maar één kaartapp open hebben in Android Auto, dus of Google Maps of Flitsmeister, maar niet beiden. En Flitsmeister heeft geen lijstweergave in Android Auto, dus tegelijkertijd navigeren in Google Maps en dan aan de rechterkant de flitsers zien in FM lijkt niet mogelijk te zijn. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
Nee daarom FM/Waze/TomTom niet in carplay/android auto maar gewoon op de telefoon in het liefst een listview En dan ben ik op dit moment aangewezen op FM aangezien Waze geen listview ondersteunt. Van TomTom weet ik dat niet

[ Voor 8% gewijzigd door timbak02 op 15-07-2024 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:25
Vld1989 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:57:
Vanavond stil komen te staan langs de snelweg. Acculampje ging ineens branden, iets later ineens ABS- lampje, bandenspanningslampje en airbaglampje. Toen ging de cruise control eraf, radio uit, snelheidsmeter viel terug naar 0 en de toerenteller bleef op 3000rpm haken, richtingaanwijzers deden het nog maar zonder het geluidje en uiteindelijk viel de hele motor uit. Best even knijpen op de snelweg maar er kwam net een benzinestation aan en daar kon ik heen sturen. Remmen en stuurbekrachtiging deden het gelukkig nog wel.

Daar aangekomen wilde de auto niet meer starten, met de duidelijke signalen van een lege accu. Waarschijnlijk dus kapotte dynamo omdat het tijdens het rijden gebeurde. Sleepdienst zei ook "ik kan er wel kabels opzetten maar dat heeft weinig nut".

E90 uit 2006 met nog de originele dynamo en accu dus mag ook wel een keertje stuk natuurlijk. Morgen maar gelijk garage bellen en hopen dat ze snel plek hebben. Dit was nog het laatste dingetje dat niet vernieuwd is in de afgelopen 2 jaar dus dan rijden we er weer helemaal fris bij straks!
Altijd jammer om zulke dingen te hebben maar op die leeftijd mag het wel een keer. Als ik het zo lees zou ik ook m'n geld op de dynamo zetten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Eagle Creek schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:53:
[...]
Bij mijn 330e geldt dat ik zonder handen kan rijden tot 10km/h, daarboven niet meer.
Wat is het nut van zonder handen rijden?
(ik zit vaak toch met een knie tegen het stuur aan, dus nooit op gelet O-) )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:35

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Jarno schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:08:
Snel een accu bestellen, inleren en de dynamo even meten in een ritje lijkt me sneller?
Klinkt meer als dynamo dan accu. Maargoed, dynamo meten en je weet het zeker inderdaad :) Maar auto uit 2006, kan beide zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Pingu op 15-07-2024 09:09 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Eagle Creek schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:53:
[...]

Afhankelijk van hoe nieuw je SAS module, (eigenlijk hoe oud) is kan je deze grens oprekken. :X

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

YakuzA schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:00:
[...]

Wat is het nut van zonder handen rijden?
(ik zit vaak toch met een knie tegen het stuur aan, dus nooit op gelet O-) )
Zoek even op waar de hele wereld Tesla Autopilot voor hypte en je hebt je antwoord :9.

Zonder dollen: het rijdt gewoon ontspannender (ontspanner?): de auto geeft gas, remt en stuurt zonder jouw tussenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Eagle Creek schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:14:
[...]
Zoek even op waar de hele wereld Tesla Autopilot voor hypte en je hebt je antwoord :9.

Zonder dollen: het rijdt gewoon ontspannender (ontspanner?): de auto geeft gas, remt en stuurt zonder jouw tussenkomst.
Mja, dat doet de auto auto altijd al op ACC met de DAP?

Misschien mis ik de hype een beetje dat je je handen in de lucht kan steken en een sinaasappel in je stuur gaat steken oid :?
:+

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• melensuup
als je even zoekt op de aanbiedingensite met de rode peper dan vind je wel een link. Wel een nieuw account aanmaken. Ik heb het zelf ook via een Duitse aanbieding een jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
melensuup schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:11:
[...]

als je even zoekt op de aanbiedingensite met de rode peper dan vind je wel een link. Wel een nieuw account aanmaken. Ik heb het zelf ook via een Duitse aanbieding een jaar gratis.
Dat komt even goed uit een week voor vakantie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

YakuzA schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Mja, dat doet de auto auto altijd al op ACC met de DAP?
Voor mij niet hoger dan 10 km/h. Daarboven moet ik mijn handen aan 't stuur houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Nu online
Jarno schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:08:
Helaas heb ik wat klussen betreft geen 2 linkerhanden maar gewoon GEEN handen :') Dit lijkt me dus niet het slimste idee :P

Heb in ieder geval een garage gevonden die hem vanmiddag op komt halen, voor hem klinkt het ook vrijwel zeker als kapotte dynamo. Vreemd genoeg lijkt de accu wel weer voller te lopen naar mate de auto stilstaat.. Als ik hem nu op contact zet doet alles het gewoon zonder waarschuwingslampjes en piepjes (wat gisteren wel gebeurde bij het inschakelen van het contact), de radio doet het weer en hij slaat echt BIJNA aan (wat gisteren totaal niet gebeurde). Maar goed, ondanks dat ik best autoliefhebber ben te weinig echt technisch verstand van alles en volgende week vrijdag ga ik op vakantie, dus ik laat hem wel gewoon lekker fixen. Wat ik al zei, dan is eigenlijk alles wat op en aan de auto zit weer fris.

Ondertussen lekker verder sparen voor een nieuwere auto, wilde ik eigenlijk al toen ik deze E90 aanschafte maar net verhuisd en een baby gekregen dus dat slokte allemaal nogal wat van het autobudget op :+
Al zei die berger gisteren "in mijn ervaring zijn deze E90's gewoon prima auto's, als je de dynamo vervangt ben je zeer waarschijnlijk weer helemaal het mannetje voor lange tijd" en dat denk ik gezien de algehele staat van de auto ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Eagle Creek schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:33:
[...]

Voor mij niet hoger dan 10 km/h. Daarboven moet ik mijn handen aan 't stuur houden.
Ah zo.
Alleen een handje/knie aan het stuur voor 10+ km/u :P

Ik merkte wel dat als je een beetje de auto schoon aan het maken bent te ver naar de bijrijderskant in de file, dat hij dan idd niet meer optrekt omdat de driver attention camera dan ziet dat je niet meer oplet/recht achter het stuur zit :D

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Zou iemand hier met een F3x of een F06/F12/13 geïnteresseerd zijn in een bijna volledige set om B&O te retrofitten? Gaat dan om speakers/amp/subwoofers. Je kan ook alleen de speakers vervangen en de HK crossovers gebruiken. Prijs ongeveer 1400-1500 euro voor alles. (Op ebay ben je richting de 2.000 kwijt voor een hele set). of 1150 voor enkel de speakers en subs.

Ik ga het nog steeds doen op mijn auto maar ben toevallig tegen een setje bijna volledig nieuwe speakers aangelopen. Gaat om het volgende dan. Voor info PM ;-).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dwFZ-tnN-M2S0BgWM4tNN-lA-s8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhtyOe0DA0S6eWF0DxySIS9C.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MY6uZV4xKpi-tmk-b27dWg7280I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8TlxvkFT0iU91YthjpmtLHj.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:14:
Zou iemand hier met een F3x of een F06/F12/13 geïnteresseerd zijn in een bijna volledige set om B&O te retrofitten? Gaat dan om speakers/amp/subwoofers. Je kan ook alleen de speakers vervangen en de HK crossovers gebruiken. Prijs ongeveer 1400-1500 euro voor alles. (Op ebay ben je richting de 2.000 kwijt voor een hele set). of 1150 voor enkel de speakers en subs.

Ik ga het nog steeds doen op mijn auto maar ben toevallig tegen een setje bijna volledig nieuwe speakers aangelopen. Gaat om het volgende dan. Voor info PM ;-).

[Afbeelding][Afbeelding]
Haha, ik hoef er alleen nog een F80 bij te zoeken dan :+ Niet voor mij helaas. @FabiandJ Jij mischien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mr Pingu schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:00:
[...]

Haha, ik hoef er alleen nog een F80 bij te zoeken dan :+ Niet voor mij helaas. @FabiandJ Jij mischien?
Helaas, ik heb bij mij Focal erin gezet plus Match DSP en dat klinkt nog beter, zeker nu het 2 weken geleden helemaal goed getuned is door Martin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:51

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

FabiandJ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:11:
[...]

Helaas, ik heb bij mij Focal erin gezet plus Match DSP en dat klinkt nog beter, zeker nu het 2 weken geleden helemaal goed getuned is door Martin ;)
Wie is Martin? Neem aan dat die ook G30's onderhanden kan nemen met ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
FabiandJ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:11:
[...]

Ben benieuwd naar een vergelijk zodra het erin zit bij mij ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
NLKornolio schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:30:
[...]

Wie is Martin? Neem aan dat die ook G30's onderhanden kan nemen met ram.
Is een kennis van mij, die vroeger veel met zijn eigen auto's hiermee bezig was, deed er volgens mij ook wedstrijden mee. Als je een aftermarket DSP hebt, zou die het vast kunnen :)

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 15-07-2024 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Nu online
Zo, de E90 is opgehaald. Gewoon rijdend zelfs. Eerst kabels erop gezet en toen startte hij gelijk zonder problemen, maar zodra je ook maar 1 van de klemmen loshaalde hoorde je gelijk verschil in toerental en vielen de lampen al uit. Ook gelijk doorgemeten en ze zeiden dat hij inderdaad bijna niet geladen werd. Ter plekke een volle accu erin gezet en zo zijn ze rijdend naar de garage gegaan. Ik zal er binnenkort wel meer over horen, maar het is dus sowieso iets accu/dynamo-gerelateerds want met die volle accu erin was er niets meer aan de hand. Nu ook gelijk kunnen verifiëren dat de originele accu er inderdaad nog steeds in zat, dan is 18 jaar en 227k aan kilometers best prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vld1989 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:43:
Nu ook gelijk kunnen verifiëren dat de originele accu er inderdaad nog steeds in zat, dan is 18 jaar en 227k aan kilometers best prima.
Dat was een goede accu dan, 18 jaar is toch wel een bovengemiddelde levensduur :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:27

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb een paar weken geleden een tweedehands BMW 320i (F31) gekocht. Nu krijg ik met geen mogelijkheid de vorige gebruiker uit het systeem, zijn iPhone kan ik niet verwijderen en ook het terugzetten naar de fabrieksinstellingen is uitgegrijsd. Ik vermoed dat hij nog de hoofdgebruiker is van de auto en dat ik geen rechten heb om iets te wijzigen in het gebruikersbeheer. Ik heb ook geen kopje "BMW ID wisselen" in de app staan. Ik heb de software geüpdatet net maar dat heeft niks opgelost.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? De BMW-garage heeft pas in augustus weer een plekje....

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 17:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

the-body schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:14:
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? De BMW-garage heeft pas in augustus weer een plekje....
Ik ga er vanuit dat je een iDrive 6 systeem hebt?

Navigeer naar [My Vehicle] > [iDrive Settings] > [Data Privacy] > [Delete Personal Data]

Met deze optie kun je alle gegevens wissen van de vorige eigenaar. Duurt ongeveer 15 minuutjes en daarna zou je alles zelf weer moeten kunnen instellen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

DexterDee schreef op maandag 15 juli 2024 @ 16:49:
[...]

Ik ga er vanuit dat je een iDrive 6 systeem hebt?

Navigeer naar [My Vehicle] > [iDrive Settings] > [Data Privacy] > [Delete Personal Data]

Met deze optie kun je alle gegevens wissen van de vorige eigenaar. Duurt ongeveer 15 minuutjes en daarna zou je alles zelf weer moeten kunnen instellen.
Is bekend, maar die optie is uitgegrijsd bij mij, lukt dus niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:38
the-body schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:22:
[...]

Is bekend, maar die optie is uitgegrijsd bij mij, lukt dus niet.
In onderstaand YT filmpje wordt het uitgelegd. In de comments staat iemand (ene @aleksanderbethke681) die hetzelfde probleem had als jij. Die heeft de oplossing gevonden door de auto op contact te zetten, maar niet de motor te starten "You have to put on ignition but not the engine. So press start/stop without the break and try."

Misschien heb je er wat aan :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

alexbl69 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:05:
[...]

In onderstaand YT filmpje wordt het uitgelegd. In de comments staat iemand (ene @aleksanderbethke681) die hetzelfde probleem had als jij. Die heeft de oplossing gevonden door de auto op contact te zetten, maar niet de motor te starten "You have to put on ignition but not the engine. So press start/stop without the break and try."

Misschien heb je er wat aan :)

[YouTube: How to reset your BMW's settings with iDrive 6 – BMW How-To]
Held! Dit was de truc. Man, ik heb echt uren zitten proberen en zoeken om dit op te lossen. Thanks _/-\o_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:41

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

CreativeS schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:47:
[...]

Het blijft gewoon een hele mooie locatie. Goede gelateria naast het hotel/tegenover de 'pier'.

[Afbeelding]

2 bolletjes joghurt en 1 bolletje mango... *O*
Zal het onthouden. Heb daar wel eens een ijsje gehaald en in dat steegje ernaast in de schaduw opgegeten. In het straatje erachter zit ook een Gelateria waar je overigens destijds niet kon pinnen. Kon ik het hele eind terug lopen naar de bank als je richting de T splitsing loopt waar ook dat tankstation zit. :)

Over vakantie gesproken. Die staat volgende week in de planning. Aangezien onze jongste van 8 graag toegang wil tot zijn drinkfles, Nintendo Switch, controller, iPad etc etc, maar de officiele BMW Leuningtas gekocht. Dat is wel even wat anders dan de 9,99€ kostende slappe leuningtas in vieze creme kleuring van Bol.com afkomstig. Deze van BMW ziet er iig lekker stevig uit, beschermt ook nog eens de achterkant van de stoel past verder ook in het interieur. In iedergeval genoeg vakken voor junior om zijn "rotzooi" in op te bergen ;)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.ekris.nl/1157/conversions/52122406212-BMW-Leuningtas-Zwart-Grijs---Ekris-BMW-Webshop-responsive.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 16-07-2024 14:16 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Nu ik eindelijk mijn software op orde heb heb ik vanochtend meteen CarPlay gekocht bij BMW zelf en geïnstalleerd. Helaas geen fullscreen, overal op internet zie ik wel mogelijkheden om dat te coden maar pas vanaf een bepaalde softwareversie. Ik heb NBTevo_H163031, en het kan pas vanaf NBTevo_N. Wat ik lastiger vind om te vinden is of ik de software verder kan updaten. Ik heb via de officiële BMW site de laatste software-update geïnstalleerd, maar ik zie niet dat die ook over de kaarten gaat. Wel over de telefoon (TB-003.012.032), Media (MB-003.010.003) en HMI (HB-006.007.032).

Weet iemand of ik de NBTevo kan updaten naar een versie die compatible is met fullscreen CarPlay?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:21
the-body schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:52:
Weet iemand of ik de NBTevo kan updaten naar een versie die compatible is met fullscreen CarPlay?
Dit moet de dealer voor je doen, fullscreen CarPlay zou een goede reden kunnen zijn om het te vragen want dealers zijn terughoudend met software updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ja headunit heeft een flash nodig, die kost ongeveer 40-60 minuten omdat in de headunit ook alle graphics, talen, handleiding etc zitten.

Dealer is erg terughoudend met dit soort updates maar hopelijk kunnen ze dit voor je doen. Zo niet.
E-sys met full psdzdata kan dat oplossen.

Headunit zou ik overigens niet Remote flashen want verbinding moet stabiel zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr Pingu op 16-07-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 20:08
Vandaag bij BMW Dusseldorp Den Haag geweest met de vraag of ik een afspraak kon inplannen voor een vroege oliewissel. Ik heb BMW Service Inclusive, maar vind deze intervals alsnog gewoon lang voor een auto (G05 45e) die ik nog ongeveer 5 jaar wens te rijden en kan bovendien de oliewissel zakelijk verantwoorden.

Dusseldorp gaf aan dat een vroege oliewissel op papier kan, maarrr hierna kwam er een soort ontmoedigingsbeleid en er werd een soort van minicollege gegeven over dat het niet nodig is, de reguliere intervals goed zijn en dat het geldverspilling is. Daarna nog tevergeefs getracht mijn standpunt getracht toe te lichten, maar ondanks de ongetwijfeld goede bedoelingen was ik er na 10 minuten was ik er wel klaar mee.

Iemand hier ervaring met een BMW dealer die wat meewerkender is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:57

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DR.V schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:34:
Vandaag bij BMW Dusseldorp Den Haag geweest met de vraag of ik een afspraak kon inplannen voor een vroege oliewissel. Ik heb BMW Service Inclusive, maar vind deze intervals alsnog gewoon lang voor een auto (G05 45e) die ik nog ongeveer 5 jaar wens te rijden en kan bovendien de oliewissel zakelijk verantwoorden.

Dusseldorp gaf aan dat een vroege oliewissel op papier kan, maarrr hierna kwam er een soort ontmoedigingsbeleid en er werd een soort van minicollege gegeven over dat het niet nodig is, de reguliere intervals goed zijn en dat het geldverspilling is. Daarna nog tevergeefs getracht mijn standpunt getracht toe te lichten, maar ondanks de ongetwijfeld goede bedoelingen was ik er na 10 minuten was ik er wel klaar mee.

Je kan hem toch ook online inplannen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:11
Uit ervaring weet ik dat je pas 2 of 2,5k km vóór de eigenlijke kmstand dat de oliewissel nodig zou zijn gebruik kan maken van het service inclusief contract.

Wil je extra? Zoals hierboven aangegeven gewoon online een extra oliewissel inplannen en betalen buiten het bsi contract om.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je moet ook zorgen dat de oliewissel niet in de service history opgenomen wordt. Anders reset de teller voor de volgende oliewissel weer en heb je bij de oorspronkelijke datum weer hetzelfde probleem dat de auto nog zegt geen oliewissel nodig te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 16-07-2024 18:57 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Hoe werkt dat als je de VO-code van het interval aanpast?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Deagle schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:51:
[...]

Netjes! Kun je ook merken dat de elektrische range achteruit is gegaan of valt het mee?
Dat valt mij inderdaad reuze mee. Als ik mijn best doe kom ik nog steeds op ~60 uit en gemiddeld is 40-50 voor mij goed haalbaar. Dat is vergelijkbaar met hoe het was.

Veel regen, wind en een onrustiger route met meer in/uit voegen hebben meer invloed op m'n gebruik.

Ik zou uit nieuwsgierigheid wel eens in een soort service -menu willen kijken waar je de battery health zou kunnen uitlezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0qpT5WQxUo0Wn31Dp5PWnv7nDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpA0beIbhioKGvIUM6jTw9aH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13

Niet naar de dealer gaan maar gewoon naar een lokale specialist. En inderdaad even aangeven dat ze het interval niet resetten.

Ik doe altijd na 15k km zelf even een kleine beurt, stelt allemaal niet veel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Laatst online: 21:31
Spollie schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:07:
[...]

Niet naar de dealer gaan maar gewoon naar een lokale specialist. En inderdaad even aangeven dat ze het interval niet resetten.

Ik doe altijd na 15k km zelf even een kleine beurt, stelt allemaal niet veel voor.
Al denk ik dat het voor nieuwe auto’s die je na een jaar of 5 wegdoet weinig uitmaakt. Ik verwacht dat je er uiteindelijk zelf weinig van zal merken.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:42
MRE-Inc schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:15:
[...]
Over vakantie gesproken. Die staat volgende week in de planning. Aangezien onze jongste van 8 graag toegang wil tot zijn drinkfles, Nintendo Switch, controller, iPad etc etc,
totaal off-topic; maar vroeger wilde ik ook heel veel, maar ik had toch meestal pech... ik blijf het een rare zin vinden; "onze jongste van 8 wil graag... en dan 1000 euro+ aan producten" ;) Maar verder een heel mooi product.

[ Voor 6% gewijzigd door pipo1000 op 16-07-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18

Als je zelf zakelijk wil betalen, dan zou ik niet weten waarom een dealer moeilijk doet...? Geld is geld. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Deagle schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:51:
[...]

Netjes! Kun je ook merken dat de elektrische range achteruit is gegaan of valt het mee?
Hier was in Noorwegen onlangs een artikel over in technisch weekblad of vergelijkbaar iets. Kan het helaas niet meer terugvinden.

Daaruit bleek dat BMW op elektrische accus een vrij grote buffer hanteert waardoor je eigenlijk de eerste 7 jaar geen verschil zou moeten merken. Nissan maakte gebruik van aanzienlijk kleinere buffer maar die toonden wel betere stats over hoeveel procent de accucapiciteit nog is. Beetje zoals bij een iPhone. Stonden nog wel meer merken in maar dat heb ik niet onthouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 16-07-2024 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

pipo1000 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:27:
[...]

totaal off-topic; maar vroeger wilde ik ook heel veel, maar ik had toch meestal pech... ik blijf het een rare zin vinden; "onze jongste van 8 wil graag... en dan 1000 euro+ aan producten" ;) Maar verder een heel mooi product.
Ik wil nog steeds heel graag een F80, eigen drinkfles heb ik tegenwoordig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:24
fsfikke schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:54:
Je moet ook zorgen dat de oliewissel niet in de service history opgenomen wordt. Anders reset de teller voor de volgende oliewissel weer en heb je bij de oorspronkelijke datum weer hetzelfde probleem dat de auto nog zegt geen oliewissel nodig te hebben.
Ik doe precies hetzelfde, na zo’n 15k km laat ik de olie bij een lokale garage even wisselen, gooi er wel Castrol LL in en een filter die ik bij de dealer haal, en vervolgens bij de officiële interval doet de dealer het.

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mr Pingu schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:20:
[...]

Hier was in Noorwegen onlangs een artikel over in technisch weekblad of vergelijkbaar iets. Kan het helaas niet meer terugvinden.

Daaruit bleek dat BMW op elektrische accus een vrij grote buffer hanteert waardoor je eigenlijk de eerste 7 jaar geen verschil zou moeten merken. Nissan maakte gebruik van aanzienlijk kleinere buffer maar die toonden wel betere stats over hoeveel procent de accucapiciteit nog is. Beetje zoals bij een iPhone. Stonden nog wel meer merken in maar dat heb ik niet onthouden.
Nice! Mocht je 't nog kunnen vinden..

Ik heb ook wel eens gelezen dat de 0-100% die jij ziet en bruikbaar hebt, in werkelijkheid 10%-90% is (bij wijze van spreken). In andere woorden: de auto laat je nooit helemaal de batterij ontladen en ook nooit helemaal vol laden, waardoor de batterij enorm gespaard wordt.

(Je kan de specs wel ergens terugvinden, zit volgens mij zo'n 2 kWh verschil tussen werkelijke capaciteit en uitnutbare capaciteit)

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 16-07-2024 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Eagle Creek schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:10:
[...]

Nice! Mocht je 't nog kunnen vinden..

Ik heb ook wel eens gelezen dat de 0-100% die jij ziet en bruikbaar hebt, in werkelijkheid 10%-90% is (bij wijze van spreken). In andere woorden: de auto laat je nooit helemaal de batterij ontladen en ook nooit helemaal vol laden, waardoor de batterij enorm gespaard wordt.
Ja klopt maar sommige fabrikanten houden er iets andere filosofie op na. Dus sommige geven de gebruiker 10-80% zodat je de range altijd gelijk is voor in ieder geval de garantie periode. Andere fabrikanten zeggen je krijgt de maximale range die we uit de accu kunne persen maar die kan afnemen na verloop. Die geven zegmaar inzicht van 10 tot 98% en val je onder die 98% ga je dat merken bij wijze van spreke. Dat was een beetje de strekking van het verhaal.

Ik probeer het artikel nog even op de duiken maar in een snelle poging helaas geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Morpheusk schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:23:
[...]

Al denk ik dat het voor nieuwe auto’s die je na een jaar of 5 wegdoet weinig uitmaakt. Ik verwacht dat je er uiteindelijk zelf weinig van zal merken.
Hangt ook af van het olierverbruik als dat hoog is het een kwestie van bijvullen en niet verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 19:47
TheBrut3 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:06:
[...]

Als je zelf zakelijk wil betalen, dan zou ik niet weten waarom een dealer moeilijk doet...? Geld is geld. 8)7
Vaak helemaal volgeboekt

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Spollie schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:07:
[...]

Met een 45e zul je als hybride van die 30k kilometers als het goed is ook maar een +/- 10/20k op benzine rijden oid in Nederland met alle kippeneindjes.
Dus een standaard interval is dan wel prima, zelfs voor de mensen die vaker willen wisselen.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2024 11:56 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

pipo1000 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:27:
[...]

Klopt, maar dit zijn produkten die we in de loop der jaren aangeschaft hebben. De Nintendo Switch heeft hij pas sinds juni 2024. Daar heeft hij een jaar lang over zitten "zeuren", maar daar hingen voorwaarden aan waar hij zich netjes aan heeft gehouden. Het is dus niet zo dat hij de dienst uitmaakt en wij springen als hij "spring" roept. Maar ik begrijp je punt :)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:15
Ik heb sinds gisteren ook weer nieuw speelgoed, van een 530e naar een X5 45e

Heel blij mee, heerlijk cruisen (oude was nou ook niet bepaald behelpen 8)7 , maar deze nog weer net even wat beter / comfortabeler).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNeTARqa5M7_iM1t-5u1LFR-dnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dMvAviWF9L4Ip358FQe7TRo5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Master__R op 17-07-2024 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 22:25
Master__R schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:09:

Heel blij mee, heerlijk cruisen (oude was nou ook niet bepaald behelpen 8)7 , maar deze nog weer net even wat beter / comfortabeler).

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Veel veilige KM-ers toegewenst. Zelf zou ik liever in de Fünfer stappen, maar dat komt vooral door de zit positie.

Maar wat ik liever zou doen, moet jou niet uitmaken. :+ Nogmaals; Veel plezier ermee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MRE-Inc schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:55:
Het is dus niet zo dat hij de dienst uitmaakt en wij springen als hij "spring" roept.
Ik vind persoonlijk dat niemand er ook maar een moer mee te maken heeft wat je zoontje wel of niet mag... ;)
Jezelf verantwoorden doe je maar bij de baas thuis... buitenshuis? Laat ze lekker denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Ik ben nieuw in de wereld van dakdragers en dakkoffers, maar moet er deze vakantie toch aan geloven.
Dakkoffer heb ik inmiddels te leen, nu alleen nog dakdragers.

BMW verkoopt ze voor de G21 voor 236eu. Thule heeft ze ook voor ongeveer hetzelfde bedrag. Welke is het beste?
Origineel BMW = BMW, dus moet wel goed zijn. Thule is wat mij betreft toch HET dakdrager/dakkoffer merk, dus moet ook goed zijn. Is er nog verschil?

Oh en praktische tips hoor ik ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Origineel is Thule :) Het is maar net hoe graag je de BMW letters op de auto wil hebben. Ik ben wel voor origineel gegaan... omdat De Beier (nu Ekris) in Heerenveen ze aanbood voor 5 tientjes :) Opbergtas erbij gekocht en klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 17-07-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:11
Ik heb ook de originele, regelmatig voor een fractie van de nieuwprijs op marktplaats te vinden. Ook een originele dakkoffer 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:15
Ik heb juist die van Thule (zwarte wingbar evo), omdat je dan voor de volgende auto de voetjes kan wisselen voor een paar tientjes.
Ik heb inmiddels al 4 setjes dakdragers liggen namelijk.

Maar misschien wissel ik gewoon te vaak van auto haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Ah, een hetzelfde dus :)

Marktplaats heb ik ook al gekeken, maar gelijk weer weggeklikt. Ik werd gek van alle advertenties die ze verhuren....

Vond de prijs nieuw ook nog wel te doen. Dat de voetjes bij die van Thule zelf (BMW dus niet) te wisselen zijn is ook een goede, want ik wisselen van auto gebeurt hier ook nog wel eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Hier ook Thule want:
1) Origineel BMW komt ook uit de thule fabriek, zowel de dakdragers als de koffers. Zoals @CreativeS al aangaf
2) Wingbar, is gestroomlijnder dan BMW origineel
3) Ik heb een zwarte auto, Thule is in zwart verkrijgbaar, BMW niet.
4) Voor de volgende auto waarschijnlijk alleen een voetset te kopen zoals @Master__R ook aangeeft.

Prijs was nagenoeg gelijk, dus dat was geen reden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 17-07-2024 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

[Afbeelding]
Gefeliciteerd 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik heb nog niet echt 2 klassiekers, maar ik ga volgende maand wel even naar BMW Group Classic aan de Mooserstraße in München voor 2 paar kentekenplaathouders van hun. Je kan ze gewoon kopen daar. Nu nog even kijken of ik bij BMW München (Frankfurter Ring) terecht kan voor 2 paar kentekenplaathouders met www.bmw-muenchen.de. Zie het als een leuke gimmick :) Al hang ik ze alleen maar in de garage. Deden ze 'vroeger' met Saab ook. Kentekenplaat van de plek waar ze gefabriceerd werden. Saab met Saab Trollhättan op de kentekenhouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Mr Pingu schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:19:
[...]

Ik zal 6CP wel toevoegen op die van mij en kijken wat er gebeurd in de connected Drive store.
Zo toegevoegd aan de FA, nu wachten totdat ik een reden heb om naar de dealer te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:41
Wat is het opberg advies voor de BMW (winter)band+velgen? Ik zie wat roestige substantie maar het lijkt verdacht veel op een smeermiddel. Heb de velgen met water en zeep schoongemaakt. Moet de boel worden ingevet? Of zo laten? Betreft originele bmw velgen, 17 inch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GhFc-q4dcV8iPVMvCCZFs6k6Uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApbiOrUMOIkzM65CAyOOonjs.jpg?f=fotoalbum_large

(NB: mijn zomervelgen had ik vorig jaar zonder onderhoud in de garage gelegd en hebben nu wat corrosie schade rondom de naaf. Dat zijn van die lichtmetalen velgen met blanke lak, deze zijn gespoten).

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 17-07-2024 17:55 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

sdk1985 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:52:
Wat is het opberg advies voor de BMW (winter)band+velgen? Ik zie wat roestige substantie maar het lijkt verdacht veel op een smeermiddel. Heb de velgen met water en zeep schoongemaakt. Moet de boel worden ingevet? Of zo laten? Betreft originele bmw velgen, 17 inch.

[Afbeelding]

(NB: mijn zomervelgen had ik vorig jaar zonder onderhoud in de garage gelegd en hebben nu wat corrosie schade rondom de naaf. Dat zijn van die lichtmetalen velgen met blanke lak, deze zijn gespoten).
Gebruik een velgreiniger / iron-remover die geschikt is voor aluminium. Daarmee haal je de roest / ijzerdeeltjes op een goede manier eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

sdk1985 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 17:52:

[Afbeelding]

Zeep(als in dreft) hoort trouwens echt niet thuis op lak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:41
Mr Pingu schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:42:
[...]

Zeep(als in dreft) hoort trouwens echt niet thuis op lak ;)
Turtle spul van de action was het. Dus geen dreft oid :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:57

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik weet niet zeker of mijn spiegel verwarming correct werkt, ik heb in de gebruikers handleiding gezocht en kan enkel het volgende vnden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8triFTvtFvblvgf4JQ883_L9Vk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ChKsabJ9iTjfK2nSvWWE8BFE.png?f=user_large

Kan iemand mij meer vertellen of hij altijd de spiegels verwamt of enkel onder een bepaalde buiten temperatuur? Ook heb ik het idee dat mijn bestuurderskant slechter opwarmt op koude dagen dan mijn passagiers kant.

Dit was ergens in Juni.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXuIOSMj2MEykZuA1N1g78W-dFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6F9chS1p74TNBqwRyhkkYM1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJFME-np3pXx7TE4J3LeuAfqk-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UxDCncgqgyuzpJtAHkmRRsA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

sdk1985 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 01:38:
[...]

Turtle spul van de action was het. Dus geen dreft oid :X .
Hehe, dan is het goed. Wist niet wat ik moest verstaan onder zeep ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 07:18:
Ik weet niet zeker of mijn spiegel verwarming correct werkt, ik heb in de gebruikers handleiding gezocht en kan enkel het volgende vnden:

[Afbeelding]

Kan iemand mij meer vertellen of hij altijd de spiegels verwamt of enkel onder een bepaalde buiten temperatuur? Ook heb ik het idee dat mijn bestuurderskant slechter opwarmt op koude dagen dan mijn passagiers kant.

Dit was ergens in Juni.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou altijd moeten zijn maar vind ze ook niet bijster effectief

Dit is wat BMW er ober zegt:
Mirror heating

When the mirror heating is switched on, the mirror glass heats up. Possibly misted over or iced up exterior mirrors are defrosted.

If the auxiliary heater optional equipment is installed, the mirror heating can be activated together with the auxiliary heater.

Functional description
Mirror heating is switched on from terminal 15 ON. The heater output is controlled automatically and depends, for example, on the ambient temperature, wiper operation and switch position of driving experience switch. The BDC control unit or FEM control unit or the JBE control unit evaluates the corresponding input signals and adjusts the intensity of the mirror heating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:47

[Afbeelding]
ah jij bent ook Qlant geworden :+
lekkere wagen hoor, alleen de manier van communiceren van dat bedrijf :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 12:24
@Xqlus1ve In lijn wat Mr Pingu al aangeeft. Het werkt pas onder een bepaalde temperatuur (ik geloof 7 graden ofzo) en het heeft een relatie met de ruitenwisserstand. Ik meen dat als je die op aan of auto zet de spiegelverwarming ook aangaat. Dus dat is de truc in de zomer als 's morgens de spiegels aangeslagen zijn.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 16:22
MrFl0ppY schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:10:
@Xqlus1ve In lijn wat Mr Pingu al aangeeft. Het werkt pas onder een bepaalde temperatuur (ik geloof 7 graden ofzo) en het heeft een relatie met de ruitenwisserstand. Ik meen dat als je die op aan of auto zet de spiegelverwarming ook aangaat. Dus dat is de truc in de zomer als 's morgens de spiegels aangeslagen zijn.
Ik ben er in al die jaren als BMW rijder ook niet achter wanneer het nou wel of niet aan gaat, in de winter lijkt het in ieder geval te werken :P Het gaat in ieder geval automatisch, ook geen relatie met je achterruitverwarming e.d.

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Eagle Creek schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:06:
[...]

Dat valt mij inderdaad reuze mee. Als ik mijn best doe kom ik nog steeds op ~60 uit en gemiddeld is 40-50 voor mij goed haalbaar. Dat is vergelijkbaar met hoe het was.

Veel regen, wind en een onrustiger route met meer in/uit voegen hebben meer invloed op m'n gebruik.

Ik zou uit nieuwsgierigheid wel eens in een soort service -menu willen kijken waar je de battery health zou kunnen uitlezen.

[Afbeelding]
Netjes hoor.... Hier max 52km gehaald op een accu. Wellicht dat het xDrive verhaal (zwaarder) hier nog een beetje parten in speelt bij mij. Maximale ook wat ik heb gezien voordat ik wegrijd met een vol accupakket is 54km geschat rijbereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXz-HVDHc00tN6yxvvys2WjhLZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fNDgxopRNgqWICSe7fBOpYk.jpg?f=fotoalbum_large
Was gisteren ochtend. Foto van gemaakt omdat het me opviel. Meestal staat er iets van 38-45km als geschat rijbereik. Ik weet ook niet hoe de vorige eigenaar met de accu is omgegaan en of dat ergens terug te halen is. Bij de nieuwe iPhone 15 serie kun je nu ergens het aantal laad cycli zien.
MrFl0ppY schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:10:
ChiLLeR schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:18:
[...]

Ik ben er in al die jaren als BMW rijder ook niet achter wanneer het nou wel of niet aan gaat, in de winter lijkt het in ieder geval te werken :P Het gaat in ieder geval automatisch, ook geen relatie met je achterruitverwarming e.d.
Klaarblijkelijk weer zo'n feature waar BMW over doorgedacht heeft tov de overige auto merken en die ik dan weer niet snap, net zoals die automatische airconditioning met intensiteitsfunctie etc. ;)

Even wat anders: straks in Italië dient er weer tol betaald te worden op de autosnelweg. Ik heb zo'n tolkastje/apparaatje die automatisch piept bij de slagboom zodat ik die Telepas rijstrook kan nemen en dus niet hoef te wachten. Echter viel het me op dat mijn 330e bij de binnenspiegel van die zwarte puntjes heeft. Volgens de handleiding van het tolkastje moet je dat kastje dus bij de binnenspiegel plaatsen. Nou is mijn auto uitgerust met akoestisch glas optie (geen idee wat de officiele benaming is). Zijn die zwarte puntjes nou de plek waar je dat soort kastjes moet ophangen ? In mijn volkswagen had ik dat ook, maar werd me verteld dat het was als extra laagje om de zon tegen te houden omdat de zonneklep dat stukje niet blokkeerde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8K8TmyZWxdsLDmZ1062yJLNYmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtT320n6CbT880VgnUKdHkiZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door MRE-Inc op 18-07-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

MRE-Inc schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Netjes hoor.... Hier max 52km gehaald op een accu. Wellicht dat het xDrive verhaal (zwaarder) hier nog een beetje parten in speelt bij mij. Maximale ook wat ik heb gezien voordat ik wegrijd met een vol accupakket is 54km geschat rijbereik.
[...]

[...]

Klaarblijkelijk weer zo'n feature waar BMW over doorgedacht heeft tov de overige auto merken en die ik dan weer niet snap, net zoals die automatische airconditioning met intensiteitsfunctie etc. ;)
Stukje duits over-enginering ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

[...]

Even wat anders: straks in Italië dient er weer tol betaald te worden op de autosnelweg. Ik heb zo'n tolkastje/apparaatje die automatisch piept bij de slagboom zodat ik die Telepas rijstrook kan nemen en dus niet hoef te wachten. Echter viel het me op dat mijn 330e bij de binnenspiegel van die zwarte puntjes heeft. Volgens de handleiding van het tolkastje moet je dat kastje dus bij de binnenspiegel plaatsen. Nou is mijn auto uitgerust met akoestisch glas optie (geen idee wat de officiele benaming is). Zijn die zwarte puntjes nou de plek waar je dat soort kastjes moet ophangen ? In mijn volkswagen had ik dat ook, maar werd me verteld dat het was als extra laagje om de zon tegen te houden omdat de zonneklep dat stukje niet blokkeerde.

[Afbeelding]
Bijzondere uitleg... Het is voornamelijk voor 2 dingen
1) Zodat de lijm van de ruit beter kan hechten
2) Temperatuur gelijkmatiger verdeeld wordt in het glas

https://www.carparts.com/...-on-your-windshield-mean/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Echter viel het me op dat mijn 330e bij de binnenspiegel van die zwarte puntjes heeft. Volgens de handleiding van het tolkastje moet je dat kastje dus bij de binnenspiegel plaatsen. Nou is mijn auto uitgerust met akoestisch glas optie (geen idee wat de officiele benaming is). Zijn die zwarte puntjes nou de plek waar je dat soort kastjes moet ophangen ? In mijn volkswagen had ik dat ook, maar werd me verteld dat het was als extra laagje om de zon tegen te houden omdat de zonneklep dat stukje niet blokkeerde.
In principe zijn die stipjes om de thermische stress in je ruit te spreiden, zodat er niet een te groot warmte verschil tussen de zwarte rand/kit en de rest van je ruit komt.

Maar ze hebben ook dit soort andere voordelen voor wat zon tempering van de zon intensiteit op plekken waar je klep misschien niet voor komt.

(het is verder alleen verf, dus het zal de RFID van je kastje niet blokkeren, als dat je vraag was :) )

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 18-07-2024 10:44 ]

PSN

Pagina: 1 ... 300 ... 372 Laatste