Ja wellicht is er ook wel met de 6 cilinder te rijden voor mij, alleen die extra 10,000 tikt ook wel aan voor mij, daarnaast ligt de verzekering ook weer iets hoger rond mijn leeftijd. Toegegeven ik kan best sportief rijden en het is een opstapeling van kosten, welke ik het niet direct waard vond.CreativeS schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:08:
[...]
Als je gewoon normaal rijdt... valt dat gerust wel mee. Hier het verschil tussen een N42B20 en een N52B25 is maar één extra liter per 100km in het 'nadeel' van de 6-in-lijn. We hadden bij de Compact ook direct een 6-in-lijn moeten aanvinken bij de zoekopdrachten, maar maakten dezelfde aanname. Oudere motoren, maar het verschil tussen de blokken qua verbruik blijft navenant. Het geluid alleen al levert zoveel meer plezier. Maar goed, als je gaat boenderen zuipen ze allebei
Ik twijfelde na de F21 tussen een 420/428i coupe welke ik ook mooie auto's vind, 2 series ook nog wel. Als ik echt voor een 6 cilinder was gegaan was het waarschijnlijk een 135i LCI of 435i gegaan coupes en niet voor een X2 M35i qua budget. (25-27k)
Ook heb ik nog naar i30N's gekeken.
Maar na paar duizend euro aan reparaties voor de F21 wilde ik iets waar ik nog goed 3-5 jaar mee kan rijden en deze met 90k op de teller en garantie is voor mij een hele geruststelling dat ik hier waarschijnlijk zonder al te veel problemen mee kan rijden de aankomende jaren.
Ik zou hem nog wel kunnen chippen naar 250-260pk maar wil dan ook i.c.m. de automaat goed gemapt hebben dat hij mooi stabiel oploopt. Heb dan liever dat het tuning bedrijf hem op 240-250 stabiel zet in sportstand dan dat ze het maximale uit de motor proberen te halen en uiteindelijk toch er issues beginnen te ontstaan.roland kroes schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:17:
Klopt, het verbruik van de 6 cilinder M54 en de 4 cilinder B48, is ondanks het leeftijdsverschil (lees ontwikkeltijd) minimaal.
Gelukkig is de fun nog ongeveer hetzelfde.
Vooralsnog vind ik hem snel zat
[ Voor 17% gewijzigd door Minaaj op 10-07-2024 11:15 ]