Mr Pingu schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:49:
Ik weet dat jij altijd origineel roept dus om een tegengeluid te geven, voor sommige onderdelen geld dat zeker(Tweeter cover / raamlijst pas nog iets over geroepen) voor de nieren heb ik prima goedkope aftermarket exemplaren gezien. De vraag is, komen ze allemaal uit dezelfde fabriek of zit er nog verschil daar ook?
En dat zal ik ook blijven roepen, tenzij er aftermarket een beter onderdeel is... zoals bijvoorbeeld de 'mickey mouse'-flens.
Bij Offenga een imitatiegrill (zonder enige vorm van garantie) voor €59,-. Iets wat ze waarschijnlijk voor een paar tientjes van Ali/Temu halen en dus redelijk op verdienen. Komen uiteraard nog verzendkosten bij. Hetzelfde artikelnummer, maar dan wel van BMW (en ja, ik weet dat BMW deze niet zelf maakt) voor €125,74 bij
Leebmann en voor €116,80 bij
Hubauer (zelfde verzendkosten nml €7,70). In Nederland geen verzendkosten, maar dan nog scheelt het behoorlijk veel. Bij imitatie zit je vaak met de dunnere bevestigingsclips en daarnaast... de pasvorm. Het past wel, maar vaak - niet altijd - net niet waardoor je toch weer iets moet verbuigen. De vraag is: moet je dat willen op een auto waar je al meerdere tienduizenden euro's voor betaald hebt?
Iedereen mag tegengeluid geven... ik geef alleen - net als iedereen hier - een mening

En met een mening mag iedereen het oneens of eens zijn. Zal mij een zorg zijn dat iemand zijn hele auto met Ali/Temu volhangt. Heb je goede ervaring met aftermarket? Vooral doen! Ik heb teveel negatieve ervaringen* en vind het vervelend als iemand dezelfde teleurstelling moet meemaken. Ja, ik probeer wel veel zelf om een mening te vormen en ga niet blindelings op andermans mening af. Hiermee impliceer ik overigens niets... voordat dát weer de nieuwskoppen haalt

Zelf heb ik ook replica 359. In plaats van de obligate Black Lines voor de E90/E91 heb ik de Clear Lines van Hella. Ik ben niet helemaal wars van aftermarket hoor... maar wel duidelijk in keuzes. Op deze dingen en het Bilstein B12 Sportline onderstel is alles origineel.
Ik vind dat gewoon fijn.
*voorbeeld: Valeo is (naast Mahle/Behr) de fabrikant van de kachelmotor in de E9X. Nieuwe kachelmotor... €257,-. Dat vond ik toen te duur. Aftermarket Valeo besteld voor een vierde van de prijs. Die heeft het niet lang volgehouden. Vrij vlot al bijgeluiden als de motor richting de hogere toeren ging. Ik koop toch maar origineel... nergens last van.
[
Voor 10% gewijzigd door
CreativeS op 09-07-2024 13:57
]