Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 298 ... 355 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Eagle Creek schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:48:
Is dat spul niet aggressief voor je lak? Ik gebruik het alleen op m’n ruiten om die reden.
Gewoon verdunnen... en uiteraard niet te lang laten zitten.

Zelf gebruik ik Poorboys World Bug Squash en meng dan 1 deel Bug Squash en 3 delen water. Als deze op is (en door het mengen gaat dat niet zo snel), stap ik ook hiermee over naar Gyeon en dan de Q²M Bug and Grime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Thx ik gebruik al een cleaner maar er blijven dus soort van ingebrande plekjes over. Nu lees ik op internet oa op andere fora dat dit komt door de zuren van de insecten.

Met welke milde polijst kan ik het wegpoetsen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:04

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Zo vandaag terug naar Noorwegen gereden en wacht nu op de boot in Denemarken voor het laatste stuk. Op stukken autobahn de 180 en 200 een paar keer aangetikt maar bij remmen op deze snelheden heb ik een lichte vibratie. Onder de 160 is niks te merken en ook op de heenweg richting Zwitserland niets gemerkt.

Wat is meest logische boosdoener?
Uitlijning was afgelopen april nog gedaan dus dat is het niet, daarnaast is de Control arm en Wishbone afgelopen december ook nog vervangen. (Versleten rubbers)
En ik heb ook de achterremmen gedaan vorige herfst, zowel blokjes als schijven dus die zouden ook nog prima moeten zijn.

Ik kan het nu niet meer reproduceren (legaal) maar ik meen me te herinneren dat ik licht in m’n rempedaal voelde, niet de auto zelf want m’n “begrenzer”/bijrijder (die overigens niet meer afgaat en zelf ook lekker doorstampt) voelde niks.

Mijn hoofdverdachte zijn de remschijven voor want die zijn ook nog origineel (2018) en staat nu bijna 115k km op en zien er ook roestig (enkel bovenkant). Staat gepland bij de volgende x blokjes. Zijn er eventueel nog andere onderdelen waar ik aan kan denken?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vraag mbt het aansluiten van een dashcam op de achterruit van een 330e Touring zonder panodak.

De camera die achter de binnenspiegel hangt heeft een aansluiting voor een camera aan de achterruit. De kabel hiervoor is best wel dik. In mijn vorige auto deze helemaal via de A-Stijl bovenlangs de portieren langs de B-stijl helemaal naar achteren kunnen wegwerken. Dat was een hele klus. Echter zitten er airbags in de weg waar je eigenlijk het liefst achterlangs wil gaan.

Om verder geen gezeik met airbags te krijgen, dacht ik dat het wellicht mogelijk is om met een flexibele dunne buis onder de dak bedekking te gaan vanaf de achterruit en dan langzaam naar voren te drukken naar de binnenspiegel en daar dan de kabel vast te maken en deze onder de dakhemel naar achteren te trekken.

Weet iemand of daar kabels lopen die ik stuk kan trekken of iets anders wat eventueel beschadigd kan worden of dat er gewoon niks anders dan vulmaterial zit ?

Dan nog de vraag wat je dan onder de dakhemel door kan drukken. Het moet stijf genoeg zijn maar wel enigszins buigzaam.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

MRE-Inc schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:30:
Vraag mbt het aansluiten van een dashcam op de achterruit van een 330e zonder panodak.

De camera die achter de binnenspiegel hangt heeft een aansluiting voor een camera aan de achterruit. De kabel hiervoor is best wel dik. In mijn vorige auto deze helemaal via de A-Stijl bovenlangs de portieren langs de B-stijl helemaal naar achteren kunnen wegwerken. Dat was een hele klus. Echter zitten er airbags in de weg waar je eigenlijk het liefst achterlangs wil gaan.

Om verder geen gezeik met airbags te krijgen, dacht ik dat het wellicht mogelijk is om met een flexibele dunne buis onder de dak bedekking te gaan vanaf de achterruit en dan langzaam naar voren te drukken naar de binnenspiegel en daar dan de kabel vast te maken en deze onder de dakhemel naar achteren te trekken.

Weet iemand of daar kabels lopen die ik stuk kan trekken of iets anders wat eventueel beschadigd kan worden of dat er gewoon niks anders dan vulmaterial zit ?

Dan nog de vraag wat je dan onder de dakhemel door kan drukken. Het moet stijf genoeg zijn maar wel enigszins buigzaam.
Je kan eventueel de kabel los over de dakhemel leggen en proberen hem op zo veel mogelijk plekken vast te tapen. Tussen dak en dakhemel is genoeg plek voor wat kabels, enige wat je niet wil is dat je de kabel hoort slaan tegen het dak of dakhemel als hobbel neemt.

Enige waar je op moet letten qua kabels / dingen zijn:
1) De haaienvin en het modem dat daar onder zit
2) de verlichting in het dak voor en achter
3) microfoons voor hands free bellen

Om kabels te trekken gebruik ik zelf een stuk dik electriciteitsdraad, stijf genoeg en tegelijkertijd buigbaar.

Wil je het goed doen en een beetje werkruimte creëren moet je haast alle grepen in het dak loshalen en de verlichting boven de achterbank van loshalen. Sowieso deze laatste want dan heb je daar een gat waar je weer stukje kabel kan begeleiden.

Persoonlijk zou ik het over een andere boeg gooien:
Waarom laat je hem niet naar beneden lopen bij de A-Spijl en leg je de kabel over de vloer naar achteren en dan weer omhoog? zo doet BMW het bij de meeste auto’s. Dikste kabels gaan onderlangs bij de deurdorpels naar achteren.

Voordeel is ook dat je dan in etappes kan werken.
Etappe 1: spiegel -> handschoenkastje
Etappe 2: naar achteren
Etappe 3: Achterklap

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:16
Mr Pingu schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:47:
Zo vandaag terug naar Noorwegen gereden en wacht nu op de boot in Denemarken voor het laatste stuk. Op stukken autobahn de 180 en 200 een paar keer aangetikt maar bij remmen op deze snelheden heb ik een lichte vibratie. Onder de 160 is niks te merken en ook op de heenweg richting Zwitserland niets gemerkt.

Wat is meest logische boosdoener?
Uitlijning was afgelopen april nog gedaan dus dat is het niet, daarnaast is de Control arm en Wishbone afgelopen december ook nog vervangen. (Versleten rubbers)
En ik heb ook de achterremmen gedaan vorige herfst, zowel blokjes als schijven dus die zouden ook nog prima moeten zijn.

Ik kan het nu niet meer reproduceren (legaal) maar ik meen me te herinneren dat ik licht in m’n rempedaal voelde, niet de auto zelf want m’n “begrenzer”/bijrijder (die overigens niet meer afgaat en zelf ook lekker doorstampt) voelde niks.

Mijn hoofdverdachte zijn de remschijven voor want die zijn ook nog origineel (2018) en staat nu bijna 115k km op en zien er ook roestig (enkel bovenkant). Staat gepland bij de volgende x blokjes. Zijn er eventueel nog andere onderdelen waar ik aan kan denken?
Ik kan je hier niet echt mee helpen, maar bij onze nieuwe S-Max voel ik iets vergelijkbaars, bij harder remmen (ook bij lagere snelheden). In eerste instantie dacht ik aan ietwat kromme schijven, maar bij een nieuwe auto kan dat eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Vraag mbt het aansluiten van een dashcam op de achterruit van een 330e zonder panodak.

Ik denk dat @CreativeS de juiste persoon is om te reageren met al zijn ervaring. Maar wat ik me afvraag: waarom zou je niet onderlangs gaan? Heb ik ooit bij een Corsa D gedaan voor de trekhaak. Daar liep toen sowieso al een hele kabelboom. Edit: precies wat @Mr Pingu voorstelt dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mr Pingu schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:49:
[...]

Je kan eventueel de kabel los over de dakhemel leggen en proberen hem op zo veel mogelijk plekken vast te tapen. Tussen dak en dakhemel is genoeg plek voor wat kabels, enige wat je niet wil is dat je de kabel hoort slaan tegen het dak of dakhemel als hobbel neemt.
Daar heb je toch van dat speciale textiel-achtige tape voor (ben de naam even kwijt) ?
Enige waar je op moet letten qua kabels / dingen zijn:
1) De haaienvin en het modem dat daar onder zit
2) de verlichting in het dak voor en achter
3) microfoons voor hands free bellen
Uiteraard. Goed dat je het opmerkt, had ik nog niet eens aangedacht. Bedankt
Om kabels te trekken gebruik ik zelf een stuk dik electriciteitsdraad, stijf genoeg en tegelijkertijd buigbaar.
Ah, dat heb ik nog wel liggen. Goede tip _/-\o_
Wil je het goed doen en een beetje werkruimte creëren moet je haast alle grepen in het dak loshalen en de verlichting boven de achterbank van loshalen. Sowieso deze laatste want dan heb je daar een gat waar je weer stukje kabel kan begeleiden.
Maar eens even op youtube kijken of dat een beetje makkelijk te doen is. Zou idd eea wat makkelijker kunnen maken.
Persoonlijk zou ik het over een andere boeg gooien:
Waarom laat je hem niet naar beneden lopen bij de A-Spijl en leg je de kabel over de vloer naar achteren en dan weer omhoog? zo doet BMW het bij de meeste auto’s. Dikste kabels gaan onderlangs bij de deurdorpels naar achteren.
Dat had ik dus zo in de vorige auto. Dat was lease. Het heeft 5 jaar prima gewerkt, totdat ik de auto moest inleveren en ik de kabels eruit wilde halen. Op een of andere manier ging dat vrij moeilijk bij de A-stijl. Zo moeilijk dat ik de kabel moest door knippen en deze achter de bekleding heb gedrukt. Resultaat dat ik een nieuwe kabel moest kopen. Okee dat was het geld niet, maar toch.
Voordeel is ook dat je dan in etappes kan werken.
Etappe 1: spiegel -> handschoenkastje
Etappe 2: naar achteren
Etappe 3: Achterklap
Ja dat is wel makkelijk, maar als het via het dak kan, dan ben ik makkelijker klaar en hoef ik de kabel die toch wel enigszins stug is vanwege de lengte en dikte, niet in allerlei bochten te wringen etc.

In iedergeval bedankt voor de tips !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

zunrob schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:14:
[...]

Ik denk dat @CreativeS de juiste persoon is om te reageren met al zijn ervaring. Maar wat ik me afvraag: waarom zou je niet onderlangs gaan? Heb ik ooit bij een Corsa D gedaan voor de trekhaak. Daar liep toen sowieso al een hele kabelboom. Edit: precies wat @Mr Pingu voorstelt dus!
Onderlangs moet dus via de A stijl. Daar loopt momenteel de kabel van de camera die achter de achteruitkijkspiegel hangt en zit aangesloten op de zekeringskast bij de passagierszijde onder het dashboardkastje. Het loshalen van diverse onderdelen daar was echt een klote werk. Tevens ben ik veel te bang dat iets afbreekt als ik het los haal. Ja ik weet nu dat oa de plastic dorpel bij de deur redelijk makkelijk los te klikken is, maar toch het blijft plastic wat zo kapot kan gaan. Als het dus via de A-Stijl naar beneden gaat, dan lopen daar 2 redelijk dikke kabels. Al ben ik bezig om de camera voor af te tappen qua voeding van de automatisch dimmende binnenspiegel. Echter zit in die plastic behuizing vrij weinig ruimte om de extra usb hub met kabel weg te werken. Het is dus nog maar de vraag of dat netjes weggewerkt kan worden. Zo ja, dan kan het eventueel via de A stijl naar beneden omdat er dan maar 1 kabel wegewerkt hoeft te worden.

Het lieftst wil ik dus via het dak, dan hoeft er nagenoeg niks los getrokken te worden en zit de kabel zowel voor als achter zo goed als op de juiste plekken.

[ Voor 18% gewijzigd door MRE-Inc op 04-07-2024 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
Toff schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:30:
[...]

Even uit pure nieuwsgierigheid (heb helaas geen doppen over): Bedoel je nu de gewone statische doppen (die vast zitten en dus altijd meedraaien) of die doppen die niet meedraaien (eigenlijk zelfs tegendraaien) en daardoor tijdens het rijden stil blijven staan?
Haha ja mijn dopjes blijven tijdens het rijden met de lettertjes "BMW" aan de bovenzijde staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
zunrob schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:14:
Het is afhankelijk van het type auto... bij een coupé kan je keurig bovenlangs... en dan is softtape het magische product om geluiden te voorkomen. Bij een sedan en touring zou ik lekker onderlangs gaan... door de dorpels. Iets langer werk, maar wel minste kans op bijgeluiden. Al... kun je ook bij een sedan of touring keurig bovenlangs... er lopen al kabels, maar inderdaad de airbags. Dan is het zaak om de kabel wat in het midden te houden en pas vooraan bij de dakunit/spiegel langs de zonneklep en langs de A stijl naar beneden, maar alleen als je geen pano of schuifdak hebt. Zoveel factoren en elke auto is anders.

Voor mijn vader ben ik nu een achteruitrijcamera aan het monteren. De eerste fase is klaar. De camera zit boven de kentekenplaat. De kabel loopt door de achterklep om het raam heen door de rubberthule richting het dak van de auto. Langs de C stijl naar de linker achterlamp voor prik als je de achteruit inschakelt. Ik ga bij zijn auto wel over de dakhemel. Je ziet er helemaal niets meer van als je de achterklep opent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaNmOZmve92QEEQgMNlDK6u9Ddg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/on1AWzDeaEVCwEnWkYAsBqp9.png?f=fotoalbum_large

Voorin komt een 8" JVC Kenwood (voor Carplay) zodat hij kan zien wat er achter hem staat... fitte vent, maar achterom kijken is niet zijn sterkste kant :)

Dat was het weer qua 'uitstapje' naar ander merk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
Spollie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Hmm ik heb/had nog een complete set van vier originele in m'n garage liggen, die zaten destijds bij m'n demoset velgen maar ik heb ze nooit gebruikt. Maar nu twijfel ik of ik ze vorige week met het grofvuil weg heb gedaan of niet, ik zal vanavond even voor je kijken.
Zou mooi zijn! Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@CreativeS respect als je dat allemaal zelf kunt.

Ik heb geen technische achtergrond en natuurkunde heb ik vrijwel direct laten vallen als vak toen dat mogelijk was. Het (hardwire) aansluiten van een dashcam op de zekeringskast middels zo'n fusetap heb ik via youtube filmpjes moeten "leren". Degene die de video heeft geupload zal wel verbaasd zijn geweest dat op 1 dag zijn video 300x bekeken is :D

Uiteraard had ik al stiekem gekeken of de kabels onderlangs weggewerkt konden worden. Het grote probleem voor mij met mijn beperkte kennis van auto's is de kabel van de achterbank naar de kofferruimte te krijgen. Geen idee hoe ik dat kan doen. Dan moet ik waarschijnlijk bij de achterbank weer omhoog richting het dak. Lastig, lastig. Niet dat ik het in 10 minuten geregeld wil hebben ofzo. Ik vind het leuk om zo bezig te zijn met mijn 330e, maar ik loop dus tegen zaken aan waar ik dus nooit aan gedacht zou hebben zoals de haaienvin en module waar die op aangesloten zit zoals @Mr Pingu al eerder aangaf. Zo zullen er nog wel meer zaken zijn.

En waarom wil ik graag de dashcam achter ook aansluiten ? Omdat je van die klootviolen hebt die niet kunnen rijden en achterop je knallen en dan doodleuk zeggen: Jij reed achteruit !!! Met dat soort gasten wil ik keihard afrekenen. Oke, vul je dat toch lekker in op het schadeforumulier. Nadat je de handtekening hebt gezet, laat ik je de achteruitcamera zien en de beelden. Kijken wat je verzekeringsmaatschappij zegt als ze erachter komen dat je gelogen hebt bij het invullen van je verzekeringspapieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik heb niet zo lang geleden die backup-accu van het modem vervangen, dakhemel loshalen vond ik op mijn auto nog best een werk omdat dan alsnog de C/D spijl en de zijkant kofferbak er ook eerst uit moest anders kon deze niet genoeg zakken om werkruimte te creëren. Kan je genoeg ruimte creëren bij de A-Spijl? Anders moet die er alsnog uit ;)

Vanuit mijn auto (F48) geredeneerd betwijfel ik of het sneller is om via het dak de gaan. Omdat het dak loshalen inhoud dat zo ongeveer all-trims er ook uit moeten. Maar mogelijk lukt het om bij de spiegel en leeslampjes etc genoeg ruimte te creëren voor de kabel en dan in 1x naar achteren te trekken.

Hoe dan ook, al doende leert men ;) Je loopt tegen probleem of uitdaging aan je zoekt een oplossing. Zo begon ik ook 1,5 jaar terug en nu kan ik mijn auto dromen. Ik heb er vertrouwen in dat jij ook die kabel netjes weggewerkt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 17:53
Mr Pingu schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 02:38:
Ik heb niet zo lang geleden die backup-accu van het modem vervangen, dakhemel loshalen vond ik op mijn auto nog best een werk omdat dan alsnog de C/D spijl en de zijkant kofferbak er ook eerst uit moest anders kon deze niet genoeg zakken om werkruimte te creëren. Kan je genoeg ruimte creëren bij de A-Spijl? Anders moet die er alsnog uit ;)

Vanuit mijn auto (F48) geredeneerd betwijfel ik of het sneller is om via het dak de gaan. Omdat het dak loshalen inhoud dat zo ongeveer all-trims er ook uit moeten. Maar mogelijk lukt het om bij de spiegel en leeslampjes etc genoeg ruimte te creëren voor de kabel en dan in 1x naar achteren te trekken.

Hoe dan ook, al doende leert men ;) Je loopt tegen probleem of uitdaging aan je zoekt een oplossing. Zo begon ik ook 1,5 jaar terug en nu kan ik mijn auto dromen. Ik heb er vertrouwen in dat jij ook die kabel netjes weggewerkt krijgt.
Op de 3 serie zit het modem volgens mij onder de achterbak afdekking, niet in het dak.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:58
DaFreakhead schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:38:
[...]

Zou mooi zijn! Ik ben benieuwd!
Je hebt geluk, ik was blijkbaar helder genoeg om ze niet weg te doen. Stuur even een PM met je adres dan stuur ik ze op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwLo05dcf7IGRuB29VbRFi0v8gE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0bZbd0wiCPsV0tBbJgdvS6R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:30
MRE-Inc schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:51:

Ik heb geen technische achtergrond en natuurkunde heb ik vrijwel direct laten vallen als vak toen dat mogelijk was. Het (hardwire) aansluiten van een dashcam op de zekeringskast middels zo'n fusetap heb ik via youtube filmpjes moeten "leren". Degene die de video heeft geupload zal wel verbaasd zijn geweest dat op 1 dag zijn video 300x bekeken is :D

Uiteraard had ik al stiekem gekeken of de kabels onderlangs weggewerkt konden worden. Het grote probleem voor mij met mijn beperkte kennis van auto's is de kabel van de achterbank naar de kofferruimte te krijgen. Geen idee hoe ik dat kan doen. Dan moet ik waarschijnlijk bij de achterbank weer omhoog richting het dak. Lastig, lastig. Niet dat ik het in 10 minuten geregeld wil hebben ofzo. Ik vind het leuk om zo bezig te zijn met mijn 330e, maar ik loop dus tegen zaken aan waar ik dus nooit aan gedacht zou hebben zoals de haaienvin en module waar die op aangesloten zit zoals @Mr Pingu al eerder aangaf. Zo zullen er nog wel meer zaken zijn.

En waarom wil ik graag de dashcam achter ook aansluiten ? Omdat je van die klootviolen hebt die niet kunnen rijden en achterop je knallen en dan doodleuk zeggen: Jij reed achteruit !!! Met dat soort gasten wil ik keihard afrekenen. Oke, vul je dat toch lekker in op het schadeforumulier. Nadat je de handtekening hebt gezet, laat ik je de achteruitcamera zien en de beelden. Kijken wat je verzekeringsmaatschappij zegt als ze erachter komen dat je gelogen hebt bij het invullen van je verzekeringspapieren.
Ff in de gaten houden hoe dat gaat bij jou. Heb een proef abo op "BMW Drive Recorder" maar ziet er naar uit dat het geen dashcam kan vervangen.

Iemand ervaring met "remote 3d view" in my BMW app?? Ik voldoe aan alle voorwaarden volgens: https://faq.bmw.nl/s/arti...king-ixlw0?language=nl_NL en heb alle privacy settings ook aangepast, maar ik zie in de app geen optie voor "remote 3d view"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

80000

mrox

Ik heb net zelf (zelfde reden als jij, gewoon leuk bezig zijn met de auto) een paar weken geleden, een kabel van Head unit naar de kofferbak getrokken, omdat ik daar de after market versterker wilde wegwerken. De achterbank is juist 1 van de meest gemakkelijke delen om los te maken, zeker als die neerklapbaar is.

Genoeg youtubes te vinden (desnoods van andere BMW want dat verschilt niet zoveel). Zitbank zit met 2 klemmen vast (omhoog trekken). Zijsteun is ook 1 klem en een handigheid omhoog en dan ben je er. >:)

Bij de dorpels is bij mij ook 1 van de klemmen afgebroken :F , toen ik nog niet helemaal de handigheid had, maar dat heb ik met high tack weer gelijmd. Desnoods koop je dan wel een vervanging. het is maar plastic en zal qua kosten vast wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-05 21:17

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Vraag mbt het aansluiten van een dashcam op de achterruit van een 330e Touring zonder panodak.

2 weken geleden gedaan via de spiegel stroom aansluiting. Nadeel is dat je dan geen zaken ziet als de auto uitstaat. 1e keer dat ik zoe iets heb gedaan maar vondt het erg makkelijk om de kabel achter de panelen te drukken.
Ben zelf alleen niet naar beneden gegaan maar naar boven langs de deuren. Moet zeggen dat ik net pas comments over airbag zie.

YouTube: How to install a Dashcam by hiding the cables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

80000 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Ik heb net zelf (zelfde reden als jij, gewoon leuk bezig zijn met de auto) een paar weken geleden, een kabel van Head unit naar de kofferbak getrokken, omdat ik daar de after market versterker wilde wegwerken. De achterbank is juist 1 van de meest gemakkelijke delen om los te maken, zeker als die neerklapbaar is.

Genoeg youtubes te vinden (desnoods van andere BMW want dat verschilt niet zoveel). Zitbank zit met 2 klemmen vast (omhoog trekken). Zijsteun is ook 1 klem en een handigheid omhoog en dan ben je er. >:)

Bij de dorpels is bij mij ook 1 van de klemmen afgebroken :F , toen ik nog niet helemaal de handigheid had, maar dat heb ik met high tack weer gelijmd. Desnoods koop je dan wel een vervanging. het is maar plastic en zal qua kosten vast wel meevallen.
Ah goed om te lezen dat het vrij simpel is. Zal zeker eens wat op youtube kijken over het los halen van de achterbank.

En bij BMW valt niks mee qua kosten :) Ik heb bij de bijrijderstoel een officieel BMW netje geplaatst. Die moest met 4 plastic schroeven vast. 4 euro per plastic schroef.
Ander voorbeeld: Op mijn velgen zitten af fabriek van die kleine M logo sticker
tjes. Daar waren en 2 vanaf toen ik de auto kocht. Via de webshop van Ekris besteld a 7,50 per stickertje.
NLKornolio schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:31:
[...]

2 weken geleden gedaan via de spiegel stroom aansluiting. Nadeel is dat je dan geen zaken ziet als de auto uitstaat. 1e keer dat ik zoe iets heb gedaan maar vondt het erg makkelijk om de kabel achter de panelen te drukken.
Ben zelf alleen niet naar beneden gegaan maar naar boven langs de deuren. Moet zeggen dat ik net pas comments over airbag zie.

YouTube: How to install a Dashcam by hiding the cables
Oh, ik ben benieuwd hoe jij dat gedaan hebt. Ik heb zo'n Dongar usb hub met extra aftap kabeltje besteld online, maar dat geheel is vrij fors qua omvang en vrij lastig weg te werken in de plastic houder die om de binnenspiegel zit. Heb je er foto's van en welk materiaal heb je gebruikt ?

Dat er niet opgenomen wordt met de camera als de auto uitstaat, weet ik. Heb ik ook bewust voor gekozen. De zgn parkeermodus heb ik uitgeschakeld op de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:38

Eagle Creek

Breathing security

timbak02 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:46:
[...]

Ff in de gaten houden hoe dat gaat bij jou. Heb een proef abo op "BMW Drive Recorder" maar ziet er naar uit dat het geen dashcam kan vervangen.
Licht aan wat je verwachtingen ervan zijn. Ik heb de Drive Recorder gekocht en ben er heel tevreden mee. Je kunt on-demand opnemen en hij neemt automatisch op in het geval van een botsing. Hij neemt niet permanent op, dus als je dat zoekt voldoet hij inderdaad niet.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:29
[...]

Is dat spul niet aggressief voor je lak? Ik gebruik het alleen op m’n ruiten om die reden.
De PH waarde is over het algemeen wat hoger om de zuren van de insecten los te weken. Maar zolang je het niet te lang en niet in de volle zon op je bumper spuit, dan kan het geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

Zo moeilijk is het allemaal niet... ik ben er ook gewoon ingerold. Alleen denk je wel twee keer na als je werkt aan een 'auto' die €900.000,- blijkt te kosten... ;)

Het grootste probleem is: het plastic in het interieur is tegenwoordig niet meer gemaakt om vaker los te maken. 'Vroeger' zaten de A-, B- en C-stijlen vaak met een boutje achter het kapje met het woord airbag erop vast. Tegenwoordig is alles vastgeklikt. Als het nou simpele haakjes waren... oké, maar ze hebben tegenwoordig 2-stapshaakjes ivm evenuele airbags achter de kappen en je trekt er maar gewoon aan.

Een middenconsole loshalen is tegenwoordig ook een crime. Daar zit nu zoveel elektronica in. Wat wel een groot voordeel is... de ouderwetse handrem verdwijnt. Vervangen door een knopje. Dat scheelt gewoon heel erg. Alleen is tegenwoordig alles zo met elkaar verweven dat echt alles eruit moet.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Begrijpelijk, ik doe ook een dubbele camera. Zit zelf te denken aan de nieuwe Nordväl DC202-2CH 4K.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 05-07-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:24

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CreativeS schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:39:
[...]

Zo moeilijk is het allemaal niet... ik ben er ook gewoon ingerold. Alleen denk je wel twee keer na als je werkt aan een 'auto' die €900.000,- blijkt te kosten... ;)
Rij jij een Bugatti? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 05:48:
[...]

Op de 3 serie zit het modem volgens mij onder de achterbak afdekking, niet in het dak.
Het punt was dat dakhemel laten zakken mogelijk makkelijker klinkt dan het is. ;) Maargoed, dat scheelt dan weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dan deed ik dat soort werk voor de hobby... nu is het van hobby werk geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:58
timbak02 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:46:
[...]
Iemand ervaring met "remote 3d view" in my BMW app?? Ik voldoe aan alle voorwaarden volgens: https://faq.bmw.nl/s/arti...king-ixlw0?language=nl_NL en heb alle privacy settings ook aangepast, maar ik zie in de app geen optie voor "remote 3d view"
Hier ook geen remote 3d view beschikbaar, terwijl mijn auto aan alle voorwaarden voldoet. Ik vind de tekst "U moet toestemming geven voor gegevensoverdracht in het voertuig onder: Menu apps > "Alle" > "Privacy"." wel vaag, ik begrijp niet welk menu ze bedoelen. Ik heb wel onder Auto -> Algemene Instellingen -> Gegevensbescherming de optie aangezet dat hij alles mag delen. Maar geen remote 3d view :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

MRE-Inc schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:40:
[...]

En bij BMW valt niks mee qua kosten :) Ik heb bij de bijrijderstoel een officieel BMW netje geplaatst. Die moest met 4 plastic schroeven vast. 4 euro per plastic schroef.
tjes. Daar waren en 2 vanaf toen ik de auto kocht. Via de webshop van Ekris besteld a 7,50 per stickertje.
:) laat ik mijn gedachtengang anders verwoorden:

Als het de eerste keer is dat je dit doet en je met zacht beleid het plastic probeert los te maken zonder te breken, maar je na een kwartier het nog steeds niet los hebt, je alle hoeken geprobeerd hebt, verzekerd dat er geen schroeven meer zijn en je realiseert dat je nog heel wat plastic onderdelen te gaan hebt, dan ga je zo door of je gaat wat harder trekken met de kans dat plastic breekt en dan (kan) :) je denken:
  • Had ik het maar niet zelf willen doen, dus als het breekt, is dat hobby/leer geld
  • Een externe installateur kost ook geld en heb je bespaart waarmee je de kapotte onderdelen kan betalen. Die kan ook plastic breken en vertelt dat jou ook niet dat het kapot is als het niet zichtbaar is
  • Had ik maar geen BMW moeten kopen met zijn k.t prijzen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

MRE-Inc schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:40:
[...]

Ah goed om te lezen dat het vrij simpel is. Zal zeker eens wat op youtube kijken over het los halen van de achterbank.

[...]

Oh, ik ben benieuwd hoe jij dat gedaan hebt. Ik heb zo'n Dongar usb hub met extra aftap kabeltje besteld online, maar dat geheel is vrij fors qua omvang en vrij lastig weg te werken in de plastic houder die om de binnenspiegel zit. Heb je er foto's van en welk materiaal heb je gebruikt ?

Dat er niet opgenomen wordt met de camera als de auto uitstaat, weet ik. Heb ik ook bewust voor gekozen. De zgn parkeermodus heb ik uitgeschakeld op de camera.
Geen idee hoe het bij jouw merk dashcam zit hoor maar kreeg er kabel bij voor de spiegel. Het was inderdaad even kloten om alle kabels weg te werken maar na wat filmpjes kwam ik er wel uit.

YouTube: Hidden Dash camera for BMW 1 2 3 4 5 6 7 x1 x2 x3 x4 x5 x6 Series i...

[ Voor 7% gewijzigd door NLKornolio op 05-07-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

CreativeS schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:39:
[...]
Begrijpelijk, ik doe ook een dubbele camera. Zit zelf te denken aan de nieuwe Nordväl DC202-2CH 4K.
Ziet er interessant uit. Heb nu zelf een Viofo A129 Duo. Grote voordeel is het display zodat je ook direct kan zien wat je opneemt en of de achteruit cam werkt. Die hebben overigens nu ook 2k en 4k modellen.
80000 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:56:
[...]

:) laat ik mijn gedachtengang anders verwoorden:

Als het de eerste keer is dat je dit doet en je met zacht beleid het plastic probeert los te maken zonder te breken, maar je na een kwartier het nog steeds niet los hebt, je alle hoeken geprobeerd hebt, verzekerd dat er geen schroeven meer zijn en je realiseert dat je nog heel wat plastic onderdelen te gaan hebt, dan ga je zo door of je gaat wat harder trekken met de kans dat plastic breekt en dan (kan) :) je denken:
  • Had ik het maar niet zelf willen doen, dus als het breekt, is dat hobby/leer geld
  • Een externe installateur kost ook geld en heb je bespaart waarmee je de kapotte onderdelen kan betalen. Die kan ook plastic breken en vertelt dat jou ook niet dat het kapot is als het niet zichtbaar is
  • Had ik maar geen BMW moeten kopen met zijn k.t prijzen :X
Haha, eens hoor. Voor al dat geld wat het kost als je het uitbesteedt, kan je wel een schroefje van een paar euro zelf kopen. :)
NLKornolio schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:15:
[...]

Geen idee hoe het bij jouw merk dashcam zit hoor maar kreeg er kabel bij voor de spiegel. Het was inderdaad even kloten om alle kabels weg te werken maar na wat filmpjes kwam ik er wel uit.

YouTube: Hidden Dash camera for BMW 1 2 3 4 5 6 7 x1 x2 x3 x4 x5 x6 Series i...
Deze is wel mooi geintegreerd zeg. Valt niet op van buitenaf en ziet er gewoon wel netter en strakker uit dan een losse camera. Enige nadeel is denk ik dat er geen 2e camera op kan worden aangesloten voor op de achterruit denk ik ?

Heb zelf een Viofo A129 Duo die via een hardwire kit of sigarettenplug kan worden aangesloten. Gelukkig zijn alle kabels los en via de kabel module die ik gekocht heb met usb hub kan ik het ook bij de binnenspiegel wegwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

MRE-Inc schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:31:
[...]

Ziet er interessant uit. Heb nu zelf een Viofo A129 Duo. Grote voordeel is het display zodat je ook direct kan zien wat je opneemt en of de achteruit cam werkt. Die hebben overigens nu ook 2k en 4k modellen.

[...]

Haha, eens hoor. Voor al dat geld wat het kost als je het uitbesteedt, kan je wel een schroefje van een paar euro zelf kopen. :)

[...]

Deze is wel mooi geintegreerd zeg. Valt niet op van buitenaf en ziet er gewoon wel netter en strakker uit dan een losse camera. Enige nadeel is denk ik dat er geen 2e camera op kan worden aangesloten voor op de achterruit denk ik ?

Heb zelf een Viofo A129 Duo die via een hardwire kit of sigarettenplug kan worden aangesloten. Gelukkig zijn alle kabels los en via de kabel module die ik gekocht heb met usb hub kan ik het ook bij de binnenspiegel wegwerken.
Jawel is voor en achter vandaar het gesprek over wegwerken van de achteruit cam 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

NLKornolio schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:37:
[...]

Jawel is voor en achter vandaar het gesprek over wegwerken van de achteruit cam 😅
Ah dat had ik even gemist idd. Had wel het filmpje bekeken in je eerdere bericht, maar zag daar niks over mbt een camera aan de achterkant.

Weet niet welke BMW je rijdt, maar voor de 330e Touring G21 zou deze geschikt moeten zijn.

https://fitcamx.com/colle...24?variant=43490490941612

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 17:53
MRE-Inc schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:10:
[...]

Ah dat had ik even gemist idd. Had wel het filmpje bekeken in je eerdere bericht, maar zag daar niks over mbt een camera aan de achterkant.

Weet niet welke BMW je rijdt, maar voor de 330e Touring G21 zou deze geschikt moeten zijn.

https://fitcamx.com/colle...24?variant=43490490941612
Dat is gewoon een cam van Ali, die is ongeveer 50-60 euro goedkoper direct uit china te bestellen:

https://nl.aliexpress.com/item/1005005993310416.html

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-05 18:44
lostboy_0234 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:54:
Hi Allen!

Hebben jullie ook snel last van kleine vlekjes wanneer zomervliegjes te lang op de bumper blijven zitten? Ik heb nu behoorlijk wat plekken waar de vliegjes hebben gezeten. Dit is de eerste keer dat ik een donkere auto heb, dus het valt extra op. Heeft iemand tips om dit te behandelen of te fixen?
Van CarClean/Monello is de Ciao Insetti erg goed. Bug&Grime van Gyeon, nanolex, etc ook. Vaak zijn ze zo goed dat je ze prima kan verdunnen. 1 deel product, 3delen water bijvoorbeeld. Dan is z'n busje helemaal niet duurder dan een simpele spray van de action die je wel veel en puur moet gaan gebruiken. Met een merk als Monello, Gyeon of Nanolex (oid) heb je ook minder kans dat het je lakbescherming (coating, wax of sealant) flink aantast.

Mochten de plekken echt ingevreten en ingebakken zijn is Poorboys World Professional Polish een heel fijn middel met een goede handpad of microvezeldoek. Dat is een paintcleaner met een hele fijne schuurkorrel. Als je dit goedje een keer hebt gebruikt, ga je het zovaak gebruiken. Ook in je huishouden. :D

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Smotske schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:35:
[...]

Van CarClean/Monello is de Ciao Insetti erg goed. Bug&Grime van Gyeon, nanolex, etc ook. Vaak zijn ze zo goed dat je ze prima kan verdunnen. 1 deel product, 3delen water bijvoorbeeld. Dan is z'n busje helemaal niet duurder dan een simpele spray van de action die je wel veel en puur moet gaan gebruiken. Met een merk als Monello, Gyeon of Nanolex (oid) heb je ook minder kans dat het je lakbescherming (coating, wax of sealant) flink aantast.

Mochten de plekken echt ingevreten en ingebakken zijn is Poorboys World Professional Polish een heel fijn middel met een goede handpad of microvezeldoek. Dat is een paintcleaner met een hele fijne schuurkorrel. Als je dit goedje een keer hebt gebruikt, ga je het zovaak gebruiken. Ook in je huishouden. :D
Heb zelf al met gyeon ingespoten en het ging er zo vanaf… alleen het zat er gewoon zeker 2 weken op. Zeker wel wat inbranders owowow, ik ga die poorboys bestellen ben benieuwd 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 11-05 22:03

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Vandaag wezen kijken naar een 330i touring 2019,Leuke auto! Alleen tijd zelf nu al een 320d 2014. Dus een mega sprong is het ook niet.

Ernaast stond een 520i touring. Dat is toch wel een stuk meer auto hoor.

Enige twijfel is er nu wel.. gezien we 3 kleine kids hebben is ruimte soms wel handig..

De auto moet sowieso liefste x30i zijn, m-sport, black Line met donkere ramen.. en een pre; Harman Kardon en trekhaak..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
Eagle Creek schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Licht aan wat je verwachtingen ervan zijn. Ik heb de Drive Recorder gekocht en ben er heel tevreden mee. Je kunt on-demand opnemen en hij neemt automatisch op in het geval van een botsing. Hij neemt niet permanent op, dus als je dat zoekt voldoet hij inderdaad niet.
Klopt dat wist ik idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timbak02
Spollie schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:43:
[...]

Hier ook geen remote 3d view beschikbaar, terwijl mijn auto aan alle voorwaarden voldoet. Ik vind de tekst "U moet toestemming geven voor gegevensoverdracht in het voertuig onder: Menu apps > "Alle" > "Privacy"." wel vaag, ik begrijp niet welk menu ze bedoelen. Ik heb wel onder Auto -> Algemene Instellingen -> Gegevensbescherming de optie aangezet dat hij alles mag delen. Maar geen remote 3d view :(
Zit in het "connected booster" pakket.
https://www.bmw.nl/nl/shop/ls/dp/ConnectedBoosterXL_nl Helaas niet als een losse dienst te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Nope, let op de verhoudingen qua verdunnen. Ikzelf, en diverse mensen die ik ken, gebruiken die middeltjes al jaren zonder problemen, en zie ook de vele goede recensies. Bijv. Q2M bug and grime, of Nanolex werkt prima. Het scheelt echt veel met schoonmaken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Na het RDW bezoek gisterochtend en daarna het direct doen van de bpm aangifte en het betalen ervan kwam ik er vanavond achter dat het kenteken is toegewezen aan het einde van de middag. Nu wachten op de kentekencard. Ik hoop als de post meewerkt dat deze dinsdag binnen is.🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ben momenteel bezig de camera achter aan te sluiten. Bij de rechter achterpassagierstoel zit de C-Stijl die van hard plastic is waar zo'n plastic clipje met Airbag erop zit. Deze heb ik las gehaald en kan idd niks zien aan de achterkant dat daar de airbag zit. Lijkt me ook vreemd achter hard plastic.

In dit filmpje laten ze de zij airbag zien waar je duidelijk ziet dat bij de rechter achterpassagierstoel de airbag boven het raam zit verwerkt en niet achter die C-Stijl. Daar wil ik ook de kabel wegwerken. Neem aan dat dat gewoon kan zonder de airbag in de weg te zitten?

In het rode rondje zit de torx schroef die het plastic Airbag clipje vasthoudt. De rode lijn is hoe ik de kabel wil wegwerken. Geen probleem lijkt mij?

YouTube: BMW Side curtain Airbag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCXuWYybJOMdCFHw3sCXRH8cXx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ec1gVrdlrWBQuy756tb2DyeD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dat kan gewoon keurig zo @MRE-Inc. Wel voor zorgen dat de kabel niet tussen de eventuele clips van de C-stijl komt.

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 06-07-2024 13:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

CreativeS schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:48:
Dat kan gewoon keurig zo @MRE-Inc. Wel voor zorgen dat de kabel niet tussen de eventuele clips van de C-stijl komt.
Bedankt. Ga ik dat doen zodra het op houdt met regenen.

Filmpje is overigens van een andere BMW. In ieder geval niet van een 330e Touring die ik heb want in de A-stijl zit bij mij niet zo'n lange airbag.

Heb voor de netheid de kabels nu vanaf de camera ia de A-stijl naar beneden gelegd en daarbij de A-stijl ook verwijderd om de kabels achter de airbag te leiden en vastgemaakt aan de bestaande kabelboom die er al zit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dPtARhL7A1bNAAbPTJ8Rb4mVGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJArsJc1BBZnMAa4FbpQu2N0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MRE-Inc schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:56:

Filmpje is overigens van een andere BMW. In ieder geval niet van een 330e Touring die ik heb want in de A-stijl zit bij mij niet zo'n lange airbag.

Heb voor de netheid de kabels nu vanaf de camera ia de A-stijl naar beneden gelegd en daarbij de A-stijl ook verwijderd om de kabels achter de airbag te leiden en vastgemaakt aan de bestaande kabelboom die er al zit. [Afbeelding]
Ik kan maar één ding zeggen: keurig d:)b
Alleen zou ik de kabel onderin (bij dat uitstekende stukje metaal) achterlangs voeren. Zijkant van dashboard loshalen dan kan je er zo bij.

[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 06-07-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

MRE-Inc schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:56:
[...]

Heb voor de netheid de kabels nu vanaf de camera ia de A-stijl naar beneden gelegd en daarbij de A-stijl ook verwijderd om de kabels achter de airbag te leiden en vastgemaakt aan de bestaande kabelboom die er al zit. [Afbeelding]
Ziet er netjes uit 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

CreativeS schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:57:
[...]

Ik kan maar één ding zeggen: keurig d:)b
Alleen zou ik de kabel onderin (bij dat uitstekende stukje metaal) achterlangs voeren. Zijkant van dashboard loshalen dan kan je er zo bij.
Ja wilde ik eigenlijk ook wel maar de kabel van de camera aan de voorruit zat daar al.

Al met al geprobeerd om via het dak te gaan, maar dat lukte niet echt. Toen via de A-stijl onderlangs gegaan en achter de rechter achterpassagiers zijde weer omhoog. Overigens niks losgehaald bij de dorpels, gewoon onder het plastic geschoven. Achterbank ook niet los gehaald.

Het meest lastige nog was de kabel netjes door te voeren via scharnieren van de achterklep. Uiteindelijk heeft me dat het meeste tijd gekost, maar alles is nu helemaal weggewerkt. Had nog iets van 30cm kabel over die ik in de loze ruimte van de rechter scharnier heb gelegd. Wel netjes bij elkaar gebonden. Bij het openen en sluiten van de achterklep beweegt de kabel wat mee zodat er nergens spanning op staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Iq53ODtF1kbGGy-YbIXr0QHH5k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfW8iTE9qsQv0Q0fElCa8dLQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u41fKylBICbAjfKipaaFqFVQ-yE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LD6e6Pie5ri0JHjuOraJ9UGY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvUwfj6sa06-krVYP7rkmBsYqq8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2jXsRy5L9n0oN7Q0vDaQPSx.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capslock
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-05 03:02
Ben ik de enige die stoort aan bij warme weer dat als je uit stapt je 3/4/5 serie uitschakeld bij uitstappen en de airco ook stopt😒.
Smotske schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:35:
[...]

Thx voor de tip beide ga ik nemen. Wat is je tip voor als je lak schade hebt door de insecten onderweg. Mini mini lak deukjes of lak dat eraf is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Capslock schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:26:
Ben ik de enige die stoort aan bij warme weer dat als je uit stapt je 3/4/5 serie uitschakeld bij uitstappen en de airco ook stopt😒.
Daar heb ik een climatize knopje voor in de app, 5 minuten voor je weer instapt even indrukken :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-05 18:44
Capslock schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:26:

Thx voor de tip beide ga ik nemen. Wat is je tip voor als je lak schade hebt door de insecten onderweg. Mini mini lak deukjes of lak dat eraf is gegaan.
Deukjes kan je helaas niet weg poetsen. Een schone deuk valt minder op dan een smerige. Paintless Dent Removal, PDR, uitdeuken zonder spuiten aan huis service kan al snel heel veel doen.
Als er geen lak meer is wordt het bijstippen. Maar in beide gevallen is PBW Professional Polish je vriend.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:38

Eagle Creek

Breathing security

YakuzA schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:06:
[...]

Daar heb ik een climatize knopje voor in de app, 5 minuten voor je weer instapt even indrukken :p
Of gewoon in de auto de ventilatie weer aanzetten met de knop?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Nou het toch over ventilatie gaat. Heb stoel ventilatie maar moet zeggen dat ik er weinig van merk. Is dat normaal of moet je wel een stevige bries voelen. Moet normale ventilatie vol zetten en dan merk ik dat het echt een mini beetje.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Hugodv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:19
Na 5 jaar naar volle tevredenheid in mijn G20 320d gereden te hebben in de lease, heb ik deze week een 340i gekocht, pwoah wat een genot. Ik was in eerste instantie op zoek naar een 540i, maar na een aantal proefritten met 540i's LCI en pre-LCI exemplaren werd ik toch niet heel enthousiast. De b58 was te ver op de achtergrond en onderstel vond ik te zacht, te sloep-achtig. Deze hadden beide een adaptief sport onderstel.

Uiteindelijk onderstaande M340i gaan rijden en was meteen verkocht. Die geweldige motor laat duidelijk weten dat hij er is, zeker in Sport Plus en rijgedrag is aanzienlijk sportiever. De 340i xdrive is ook niet licht, maar voelt toch een stuk lichter en meer op de weg geplakt als de 5, ik denk door lager zwaarte punt?

Door alle filmpjes van autotopNL tijdens mijn zoektocht dacht ik dat ik zeker meteen een downpipe, remap en andere inlaat wilde, maar na een paar honderd KM rijden ben ik helemaal tevreden en laat ik hem lekker zo.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ODJrtMd.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5msd5iM.jpeg
Editions And Packages
S710 M Leather Steering Wheel
S715 M Aerodynamics Package
S7R7 Innovation Package

Comfort And Interior Equipment
S402 Panorama Glass Roof
S418 Luggage Compartment Package
S420 Sun Protection Glazing
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S459 Seat Adjustment, Electric, With Memory
S481 Sports Seat
S488 Lumbar Support, Driver And Passenger
S493 Storage Compartment Package
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4KL Interior Trim Finisher Alum.Mesh Effect
S4NE Blow-By Heater
S4UR Ambient Interior Light

Multimedia
S610 Head-Up Display
S654 DAB Tuner
S688 Harman/Kardon Surround Sound System
S6AE Teleservices
S6AF Statutory Emergency Call
S6AK Connected Drive Services
S6C4 Connected Package Professional
S6NW Telephony With Wireless Charging
S6U3 BMW Live Operating Area Professional
S6U8 BMW Gesture Control
S6WD WLAN Hotspot

Driver Assistance And Lightning
S534 Automatic Air Conditioning
S548 Kilometre Speedo
S5AC High-Beam Assistant
S5AL Active Protection
S5AQ Active Guard Plus
S5AU Driving Assistant Professional
S5AZ BMW Laserlicht
S5DA Passenger Airbag Deactivation
S5DC Rear-Seat Headrests, Folding
S5DM Parking Assistance System

Wheels And Drive
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S258 Tyres With Runflat Properties
S2NH M Sport Brake
S2PA Locking Wheel Bolt
S2T4 M Sport Differential
S2TB Sport Automatic Gearbox
S2VB Tyre Pressure Display
S2VF Adaptive M Chassis
S2VL Variable Sport Steering

Environment And Safety
S302 Alarm System
S320 Deleted, Model Lettering
S322 Comfort Access
S3MC Indiv.Roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line
S801 German Version
S851 Language Version German
S879 On-Board Literature, German
S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8TF Active Pedestrian Protection
S8TR Decoding Additional Functions
S3AC Trailer Coupling
S8S2 Coding, Alarm Signal

Individual Equipment
S760 High Gloss Shadow Line
S775 Headlining Anthracite

Other Equipment
S1CB CO2 Equipment
S1DE Exhaust Emission Standards EU6 RDE
S1PP 19" Light-All.Wheel Dbl.Spk.791M Em.Op.
S9AA Outer Skin Protection
S9D6 Fahrerlebnis Package De
SA090 90 Ah AGM Battery
SFRFK RKF HO Flash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
NLKornolio schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:21:
Nou het toch over ventilatie gaat. Heb stoel ventilatie maar moet zeggen dat ik er weinig van merk. Is dat normaal of moet je wel een stevige bries voelen. Moet normale ventilatie vol zetten en dan merk ik dat het echt een mini beetje.
Je zou de stoelventilatie los van de ingestelde waarden in de rest van de auto gewoon vrij snel moeten voelen. Het leder op je stoelen is wel geperforeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 08-07-2024 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:27
NLKornolio schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:21:
De stoelventilatie staat voor zover ik weet volledig los van de normale ventilatie. Bij aanvoerlucht voor de stoelventilatie wordt 'gewoon' uit de binnenruimte gehaald, en niet van buiten. Hij is dus ook niet extra gekoeld oid.

Is in mijn ervaring ook niet nodig. Je voelt het bijna niet. Behalve op stand 3, maar dan hoor je de motor iets te goed. Heb hem eigenlijk altijd op stand 2 staan. Je hoort hem niet, voelt praktisch geen luchtstroom, maar het is (imho) wel een stuk minder klam. Vind het een fijn systeem.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

alexbl69 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:16:
[...]

De stoelventilatie staat voor zover ik weet volledig los van de normale ventilatie. Bij aanvoerlucht voor de stoelventilatie wordt 'gewoon' uit de binnenruimte gehaald, en niet van buiten. Hij is dus ook niet extra gekoeld oid.

Is in mijn ervaring ook niet nodig. Je voelt het bijna niet. Behalve op stand 3, maar dan hoor je de motor iets te goed. Heb hem eigenlijk altijd op stand 2 staan. Je hoort hem niet, voelt praktisch geen luchtstroom, maar het is (imho) wel een stuk minder klam. Vind het een fijn systeem.
Kon het niet omschrijven maar inderdaad het is minder klam aan mijn kont.

Is er nog een speciale manier om de leerpoets en andere middelen te gebruiken op een stoel vol gaatjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 08:44
Ik ga nu de eerste zomer in met stoelventilatie maar inderdaad, op de warme dagen tot nu toe is het vooral minder klam en plakkerig. Ik ga het van de zomer in het buitenland nog eens verder ervaren.
Incl de koelfunctie obv de hybride accu!
Nickrsd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:19:
Vandaag wezen kijken naar een 330i touring 2019,Leuke auto! Alleen tijd zelf nu al een 320d 2014. Dus een mega sprong is het ook niet.

Ernaast stond een 520i touring. Dat is toch wel een stuk meer auto hoor.

Enige twijfel is er nu wel.. gezien we 3 kleine kids hebben is ruimte soms wel handig..

De auto moet sowieso liefste x30i zijn, m-sport, black Line met donkere ramen.. en een pre; Harman Kardon en trekhaak..
Ik heb jarenlang 3-series gereden maar ben bij de F11 overgestapt naar een 5. Ik ga niet meer terug naar een 3. Het is wat meer auto qua ruimte en luxe. Maar het is ook wat minder gooien en smijten (zoals Hugodv hierboven ook al zei). Dat karakterverschil moet je wel echt liggen en was voor mij een bewuste keuze na zo'n 300k in 3-series.
Mbt de motor: een 520i is in mijn beleving net wat te karig voor als je echt wat vermogen nodig hebt. 530i was voor mij prima. Ik draaide er dezelfde gemiddelde snelheden mee op lange ritten, als met m'n 530d.

Mocht je budget het toelaten en de thuissituatie er ook praktisch voor zijn (laadpaal e.d.), kun je een 530e overwegen. Je levert wat bagageruimte in maar tot zo'n 40km elektrisch kunnen rijden is heerlijk. Het opladen gaat wel rete-traag, dus dat moet je wmb enkel doen als je 'm thuis op de oprit kan stekkeren. Idem voor een 320e of 330e trouwens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:51
Hallo allemaal,
Sinds een kleine maand ben ik de eigenaar van mooie 330e Touring in de kleur Blue Ridge Mountain. Via DAS geïmporteerd, auto is van oktober 2020 met plm 60K op de teller. Als fijnste opties de driving assistant pro en sportstoelen. Wat rijdt dit superdeluxe zeg _/-\o_ Zo veel mogelijk anticiperend elektrisch rijden en af en toe eens de Sport + XtraBoost mode >:)

Ik heb een paar vragen waarvan ik benieuwd ben of jullie als community die kunnen beantwoorden.
  • De motorkap heeft geen (geluids)isolatie. Dat schijnt standaard zo te zijn. Iemand ervaring met plaatsen van isolatie in relatie tot ervaring van geluid in de auto?
  • Iemand enig idee wanneer de hands-off filerijden functie van de driving assist pro ook in Nederland toegestaan wordt (werkt wel in onder andere Duitsland en Amerika)?
  • Is er een manier om alle ramen automatisch te laten sluiten bij afsluiten van de auto (dus niet door het sluiten-knopje ingedrukt te houden)? Bij mijn Ford Focus kon ik dit programmeren met de laptop via de software /OBD poort.
  • Ik overweeg de 17 inch velgen te vervangen voor 18 of 19 inch. Iemand die hier spijt van heeft gekregen na afloop? Qua comfort is voor mij met name de geluidsbeleving belangrijk (minder geluid = voor mij prettiger).
  • Zal ik ipv de zilverkleurige grill een originele BMW zwarte grill plaatsen of kan een niet origineel exemplaar net zo goed?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:45
no113 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:08:
Hallo allemaal,
Sinds een kleine maand ben ik de eigenaar van mooie 330e Touring in de kleur Blue Ridge Mountain. Via DAS geïmporteerd, auto is van oktober 2020 met plm 60K op de teller. Als fijnste opties de driving assistant pro en sportstoelen. Wat rijdt dit superdeluxe zeg _/-\o_ Zo veel mogelijk anticiperend elektrisch rijden en af en toe eens de Sport + XtraBoost mode >:)
Gefeliciteerd! :)F
• Iemand enig idee wanneer de hands-off filerijden functie van de driving assist pro ook in Nederland toegestaan wordt (werkt wel in onder andere Duitsland en Amerika)?
.....
Onder de 30km/h werkt dit bij mij. Het is inschakelen en je hebt er verder geen omkijken meer naar (ook geen noodzaak om om de 10s het stuur aan te raken).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:41
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen waarvan ik benieuwd ben of jullie als community die kunnen beantwoorden.
  • De motorkap heeft geen (geluids)isolatie. Dat schijnt standaard zo te zijn. Iemand ervaring met plaatsen van isolatie in relatie tot ervaring van geluid in de auto?
  • Is er een manier om alle ramen automatisch te laten sluiten bij afsluiten van de auto (dus niet door het sluiten-knopje ingedrukt te houden)? Bij mijn Ford Focus kon ik dit programmeren met de laptop via de software /OBD poort.
  • Ik overweeg de 17 inch velgen te vervangen voor 18 of 19 inch. Iemand die hier spijt van heeft gekregen na afloop? Qua comfort is voor mij met name de geluidsbeleving belangrijk (minder geluid = voor mij prettiger).
  • Zal ik ipv de zilverkleurige grill een originele BMW zwarte grill plaatsen of kan een niet origineel exemplaar net zo goed?
Proficiat

Ik had een 320d met 18". Was niet (of nauwelijks) minder comfortabel dan de 17" op de test auto. Mijn broertje had een 320e met 19". Dat is wel merkbaar minder comfortabel. Maar nog altijd comfortabel.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Het dempt natuurlijk altijd het geluid... wat het eventueel met de warmte onder de kap doet is mij niet bekend. De M340i heeft dit wel standaard.

Artikelnummer: 51487434845 - Geluidsisolatie motorkap
  • Is er een manier om alle ramen automatisch te laten sluiten bij afsluiten van de auto (dus niet door het sluiten-knopje ingedrukt te houden)?
Volgens mij niet en ook niet als ik wat rondstruin op diverse pagina's.
Niet origineel heeft bijna nooit de correcte pasvorm. En wil je besparen op iets wat altijd in het zicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:58:

Volgens mij niet en ook niet als ik wat rondstruin op diverse pagina's.

Niet origineel heeft bijna nooit de correcte pasvorm. En wil je besparen op iets wat altijd in het zicht is?
Ik weet dat jij altijd origineel roept dus om een tegengeluid te geven, voor sommige onderdelen geld dat zeker(Tweeter cover / raamlijst pas nog iets over geroepen) voor de nieren heb ik prima goedkope aftermarket exemplaren gezien. De vraag is, komen ze allemaal uit dezelfde fabriek of zit er nog verschil daar ook?

Maargoed; Bij mij zelf zit er een zelf gelakte originele grill op. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Pingu op 09-07-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Hier ook een 330e op 19 inch. Meteen doen. Staat hem zo veel beter. Ik kwam van 18 inch op een Mercedes C klasse en vond dat eigenlijk niet echt fijn. In de BMW op 19 inch kan ik echter niet anders concluderen dat het erg fijn rijdt. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik geen Max Verstappen achtige trekjes heb dat wanneer er ergens ook maar 1mm afwijking zit aan de auto, ik dat direct voel. Ik ben het type: instappen en wegrijden en nergens meer aandenken. Ja als ik over een hobbelig zandpad rijd, dan merk ik dat, maar op de normale standaard wegen hier in NL/EU rijdt de 330 erg fijn op 19 inch.
CreativeS schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:58:
[...]

Het dempt natuurlijk altijd het geluid... wat het eventueel met de warmte onder de kap doet is mij niet bekend. De M340i heeft dit wel standaard.

Artikelnummer: 51487434845 - Geluidsisolatie motorkap
Interessant. Eens kijken. Zou het veel uitmaken ? Ik lees overigens dat 51489119216 er bij moet worden besteld. Dat zijn de clips om ze vast te maken.
En wat foto's van voor en na: https://www.drive2.ru/l/583342596655422080/

Waar ik overigens wel benieuwd naar ben of er hier BMW rijders zijn die van niet-Xdrive naar X-drive zijn gegaan en dat merken. Ik rijd nu voor het eerst een BMW met Xdrive en ik moet zeggen dat het echt anders voelt ten opzichte van mijn voorgaande voorwiel aangedreven auto's. Ik vind het echt heerlijk. Heb wel het idee dat het vermogen over alle 4 de wielen gelijkmatig wordt verdeeld en dat voor mij een stuk comfortabeler is. Het kan ook tussen mijn oren zitten want ik lees her en der ook wel verhalen dat Xdrive allen fijn is en wordt gebruikt als het nat/glad etc is.

[ Voor 6% gewijzigd door MRE-Inc op 09-07-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Leut schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:14:
[...]

Gefeliciteerd! :)F

[...]

Onder de 30km/h werkt dit bij mij. Het is inschakelen en je hebt er verder geen omkijken meer naar (ook geen noodzaak om om de 10s het stuur aan te raken).
Als je een SAS10 module hebt kan dit gecode worden:

C_STA_ALC_MaxDauerFolgeFahrtSpurueberbrueckung: Standaard 10 / 25s afhankelijk van land
C_STA_ALC_HandsOffGeschwAusschaltgrenzeKmh Standaard 10 kmh
C_STA_ALC_HandsOffGeschwEinschaltgrenzeKmh: Standaard standaard 12 kmh
C_STA_ALC_HandsOffGeschwErwUmschaltgrenzeKmh: Standaard 60 kmh

Als ie terugzakt naar 10kmh hoef je geen handen aan het stuur, schakelt weer in bij 12 kmh

Als je alles naar FF zet zou dit minder restrictief zijn maar er zijn nog steeds niet instelbare limieten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Mr Pingu schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:49:
Ik weet dat jij altijd origineel roept dus om een tegengeluid te geven, voor sommige onderdelen geld dat zeker(Tweeter cover / raamlijst pas nog iets over geroepen) voor de nieren heb ik prima goedkope aftermarket exemplaren gezien. De vraag is, komen ze allemaal uit dezelfde fabriek of zit er nog verschil daar ook?

Maargoed; Bij mij zelf zit er een zelf gelakte originele grill op. :P
Knuppel. Hoenderhok...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwtGw7EPTbWsmyfef3lCwLq5PnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwxIE7SXa6PZCg44Dqti9w5k.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de honingraat / diamond grille mooi (sue me), maar BMW levert deze niet op de F-serie. Deze nieren heb ik ook aftermarket gekocht. Past allemaal tot op de millimeter en ik neem het maar voor lief dat een deel van de BMW community me met de nek aankijkt en/of vindt dat ik m'n auto verkracht heb. Ik vind ze mooi en het geeft een persoonlijke touch aan de auto :Y)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:49:
En dat zal ik ook blijven roepen, tenzij er aftermarket een beter onderdeel is... zoals bijvoorbeeld de 'mickey mouse'-flens.

Bij Offenga een imitatiegrill (zonder enige vorm van garantie) voor €59,-. Iets wat ze waarschijnlijk voor een paar tientjes van Ali/Temu halen en dus redelijk op verdienen. Komen uiteraard nog verzendkosten bij. Hetzelfde artikelnummer, maar dan wel van BMW (en ja, ik weet dat BMW deze niet zelf maakt) voor €125,74 bij Leebmann en voor €116,80 bij Hubauer (zelfde verzendkosten nml €7,70). In Nederland geen verzendkosten, maar dan nog scheelt het behoorlijk veel. Bij imitatie zit je vaak met de dunnere bevestigingsclips en daarnaast... de pasvorm. Het past wel, maar vaak - niet altijd - net niet waardoor je toch weer iets moet verbuigen. De vraag is: moet je dat willen op een auto waar je al meerdere tienduizenden euro's voor betaald hebt?

Iedereen mag tegengeluid geven... ik geef alleen - net als iedereen hier - een mening :) En met een mening mag iedereen het oneens of eens zijn. Zal mij een zorg zijn dat iemand zijn hele auto met Ali/Temu volhangt. Heb je goede ervaring met aftermarket? Vooral doen! Ik heb teveel negatieve ervaringen* en vind het vervelend als iemand dezelfde teleurstelling moet meemaken. Ja, ik probeer wel veel zelf om een mening te vormen en ga niet blindelings op andermans mening af. Hiermee impliceer ik overigens niets... voordat dát weer de nieuwskoppen haalt ;) Zelf heb ik ook replica 359. In plaats van de obligate Black Lines voor de E90/E91 heb ik de Clear Lines van Hella. Ik ben niet helemaal wars van aftermarket hoor... maar wel duidelijk in keuzes. Op deze dingen en het Bilstein B12 Sportline onderstel is alles origineel. Ik vind dat gewoon fijn.

*voorbeeld: Valeo is (naast Mahle/Behr) de fabrikant van de kachelmotor in de E9X. Nieuwe kachelmotor... €257,-. Dat vond ik toen te duur. Aftermarket Valeo besteld voor een vierde van de prijs. Die heeft het niet lang volgehouden. Vrij vlot al bijgeluiden als de motor richting de hogere toeren ging. Ik koop toch maar origineel... nergens last van.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 09-07-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Hallo allemaal,

Je hebt een duitser dus werkt bij jouw. Bij mij doet drive assist plus het zelfs boven de 80. Is blijkbaar anders dan de NL versie.
Op mijn 530d xdrive ben ik naar 20 inch 636 velgen gegaan. Voelde elk kuiltje in de weg alsof ik ergens tegenaan klapte. Heb toen de runflats eruit gedaan en het reedt weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DexterDee schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:43:
[...]

Knuppel. Hoenderhok...

[Afbeelding]

Ik vind de honingraat / diamond grille mooi (sue me), maar BMW levert deze niet op de F-serie. Deze nieren heb ik ook aftermarket gekocht. Past allemaal tot op de millimeter en ik neem het maar voor lief dat een deel van de BMW community me met de nek aankijkt en/of vindt dat ik m'n auto verkracht heb. Ik vind ze mooi en het geeft een persoonlijke touch aan de auto :Y)
Daarom, bij grill heb ik weinig pasproblemen gezien bij bekenden die aftermarket bestelden. Ik heb tweedehands een chromen grill voor een 10 + verzendkosten gekocht en toen zelf zwart gemaakt. Dus voor een grill, zou ik zeggen koop gewoon aftermarket.
CreativeS schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:44:
[...]

Bij Offenga een imitatiegrill (zonder enige vorm van garantie) voor €59,-. Iets wat ze waarschijnlijk voor een paar tientjes van Ali/Temu halen en dus redelijk op verdienen. Komen uiteraard nog verzendkosten bij. Hetzelfde artikelnummer, maar dan wel van BMW (en ja, ik weet dat BMW deze niet zelf maakt) voor €125,74 bij Leebmann en voor €116,80 bij Hubauer (zelfde verzendkosten nml €7,70). In Nederland geen verzendkosten, maar dan nog scheelt het behoorlijk veel. Bij imitatie zit je vaak met de dunnere bevestigingsclips en daarnaast... de pasvorm. Het past wel, maar vaak - niet altijd - net niet waardoor je toch weer iets moet verbuigen. De vraag is: moet je dat willen op een auto waar je al meerdere tienduizenden euro's voor betaald hebt?

Iedereen mag tegengeluid geven... ik geef alleen - net als iedereen hier - een mening :) Heb je goede ervaring met aftermarket? Vooral doen. Ik heb teveel negatieve ervaringen* en vind het vervelend als iemand dezelfde teleurstelling moet meemaken. Ja, ik probeer wel veel zelf om een mening te vormen en ga niet blindelings op andermans mening af. Hiermee impliceer ik overigens niets.. voordat dát weer de nieuwskoppen haalt ;)

*voorbeeld: Valeo is (naast Mahle/Behr) de fabrikant van de kachelmotor in de E9X. Nieuwe kachelmotor... €257,-. Dat vond ik toen te duur. Aftermarket Valeo besteld voor een vierde van de prijs. Die heeft het niet lang volgehouden. Vrij vlot al bijgeluiden als de motor richting de hogere toeren ging. Ik koop toch maar origineel... nergens last van.
Edit: Ook vooral blijven doen ;) Dan helpen we @no113 zijn eigen mening vormen :*)

Een kachelmotor kan je wat mij betreft niet vergelijken met een grill, dat iets heel anders dan een grill en bovendien zijn er zoveel mensen die de grill vervangen en zijn daarom de aftermarket ook prima want anders verkochten ze niet goed.

Ja die aftermarket grill is nog steeds 59 euro en waarschijnlijk 2 tientjes op Temu, maar als je echt een rotte appel hebt is het wel mogelijk om je geld terug te krijgen / nieuw expemplaar opgestuurd te krijgen, als je dat je rust geeft. Persoonlijk had ik voor die 2 tientjes voor de grill op AlieXpress besteld en als het niks was alsnog origineel gekocht, maar aftermarket bij een OK winkel kopen waar je kan retourneren is ook geen slecht alternatief.

Jij gaat er nu vanuit dat alle clips bij aftermarket per definitie slechter en dunner zijn en zelfs als dat zo zou zijn, hoe vaak haal je grill eruit? Of haal jij ieder jaar je grill eruit om hem schoon te maken?
Ook bij originele onderdelen heb ik clips zien afbreken, origineel is geen garantie dat het ook echt beter is.

In sommige gevallen, ja 100%. Die tweetercovers die van aliexpress kwamen zaten inderdaad voor geen meter en was origineel het 100% waard, maar voor sommige delen is aftermarket, danwel direct uit China qua prijs onverslaanbaar en doet betreft kwaliteit minimaal onder. Naar mijn ervaring is dat een aftermarket grill niet veel onderdoet voor origineel, maar er zijn zeker onderdelen waar dat wel degelijk is en waar goedkoop duurkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
Hallo allemaal,

Nice!! Ben benieuwd hoever je komt met een volle lading. Vanmorgen 55km eruit weten te persen. Stuk snelweg (110km/h) en een stuk 80km weg met enkele stoplichten.
Ik heb ook andere nieren erop gezet, originele luxery line nieren. Ging best makkelijk alleen de clips aan de zijkant zijn best lastig te bereiken. Maar als je die eenmaal gelokaliseerd hebt dan moet het lukken

"driving assistant pro" vind ik ook super fijn. Gebruik het zo vaak mogelijk.
Ik ben benieuwd naar de "driving assistant plus" aka hands-off filerijden. Stond van het weekend kort in de file op de A12 maar kreeg geen melding dat "driving assistance plus" beschikbaar is.
Ik heb 18 inch erop en dat vind ik prima rijden en ook prima staan. Nog geen plannen om grotere wielen erop te zetten. Op mijn F31 ging ik van 17 naar 18 inch. Bijna geen verschil gemerkt qua comfort

Iemand ervaring met lane assistance en vibreren van het stuurwiel?? Het werk wel met een stuur ingreep, maar als ik die disable dan zou het stuur moeten vibreren toch?? Bij mij lijkt dat niet te werken. heb de stuur feedback op "sterk" staan, maar voel echt geen trilling in het stuur...

[ Voor 4% gewijzigd door timbak02 op 09-07-2024 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

timbak02 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:58:
[...]

Nice!! Ben benieuwd hoever je komt met een volle lading. Vanmorgen 55km eruit weten te persen. Stuk snelweg (110km/h) en een stuk 80km weg met enkele stoplichten.
Ik heb ook andere nieren erop gezet, originele luxery line nieren. Ging best makkelijk alleen de clips aan de zijkant zijn best lastig te bereiken. Maar als je die eenmaal gelokaliseerd hebt dan moet het lukken

"driving assistant pro" vind ik ook super fijn. Gebruik het zo vaak mogelijk.
Ik ben benieuwd naar de "driving assistant plus" aka hands-off filerijden. Stond van het weekend kort in de file op de A12 maar kreeg geen melding dat "driving assistance plus" beschikbaar is.

Iemand ervaring met lane assistance en vibreren van het stuurwiel?? Het werk wel met een stuur ingreep, maar als ik die disable dan zou het stuur moeten vibreren toch?? Bij mij lijkt dat niet te werken. heb de stuur feedback op "sterk" staan, maar voel echt geen trilling in het stuur...
Lane assist is Kilo Utrecht Tango. Althans bij spitsstroken.

Kijk hier maar eens: https://www.google.nl/map...8192?coh=205410&entry=ttu

Ik reed daar op de spitsstrook waar de vrachtwagen rijdt. Naast me reed een auto die wel de afslag nam. Lane assist greep in en stuurde naar rechts. Ik kon op tijd corrigeren anders zat ik tegen die auto naast me aan. Oorzaak was dus de witte lijn die afboog. :(

Het is dat ik het nu weet, maar je schrikt je het laplazerus. Helemaal uitzetten kan volgens mij niet. Elke keer dat je de auto start, staat het weer aan bij mij en heb elke instelling al wel geprobeerd. Bij mij voel ik overigens de trilling wel erg goed. Ook op stand medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
MRE-Inc schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:13:
[...]

Lane assist is Kilo Utrecht Tango. Althans bij spitsstroken.

Kijk hier maar eens: https://www.google.nl/map...8192?coh=205410&entry=ttu

Ik reed daar op de spitsstrook waar de vrachtwagen rijdt. Naast me reed een auto die wel de afslag nam. Lane assist greep in en stuurde naar rechts. Ik kon op tijd corrigeren anders zat ik tegen die auto naast me aan. Oorzaak was dus de witte lijn die afboog. :(

Het is dat ik het nu weet, maar je schrikt je het laplazerus. Helemaal uitzetten kan volgens mij niet. Elke keer dat je de auto start, staat het weer aan bij mij en heb elke instelling al wel geprobeerd. Bij mij voel ik overigens de trilling wel erg goed. Ook op stand medium.
Precies dat, ingreep is echt totaal ruk, maar een trilling vind ik wel prima. Maar die voel ik dus niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:57

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

De trilling vind ik ook irritant omdat tijdens het trillen de bekrachtiging naar standje maximaal knalt ofzo want dan is alle scherpte uit het sturen.

Sys Specs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:14
Staan we allemaal al in de garage, carport of parkeergarage!?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Vindt ook dat de driving plus erg dicht op rechterlijn zit of moet ik eigenlijk de rechterbaan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melensuup
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:52
NLKornolio schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:12:
Vindt ook dat de driving plus erg dicht op rechterlijn zit of moet ik eigenlijk de rechterbaan pakken.
mee eens, klein stukje meer naar links zou fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

MRE-Inc schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:40:
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben of er hier BMW rijders zijn die van niet-Xdrive naar X-drive zijn gegaan en dat merken. Ik rijd nu voor het eerst een BMW met Xdrive en ik moet zeggen dat het echt anders voelt ten opzichte van mijn voorgaande voorwiel aangedreven auto's. Ik vind het echt heerlijk. Heb wel het idee dat het vermogen over alle 4 de wielen gelijkmatig wordt verdeeld en dat voor mij een stuk comfortabeler is. Het kan ook tussen mijn oren zitten want ik lees her en der ook wel verhalen dat Xdrive allen fijn is en wordt gebruikt als het nat/glad etc is.
Dat is inherent aan aandrijving:
Op rechte stukken, FWD, RWD, AWD, meeste mensen voelen het verschil niet, maar het is er voor mij persoonlijk wel degelijk, minimiem en moeilijk uit te leggen wat de verschillen zijn. AWD in bergen of natte besneeuwde wegen is duidelijker voelbaar (meer tractie) en voelt veiliger voor mij tov FWD of RWD.

In bochten (klaverbladen) is het voor mij persoonlijk nog duidelijker:
- FWD: Auto wil de bocht uit
- RWD: Duwt de auto de bocht in
- AWD: Trekt de auto de bocht in

Persoonlijk bij AWD, voelt de bocht in trekken een beetje "clean/klinisch". Kan het niet helemaal uitleggen, maar voor mij is de emotie weg.
Voor rationele redenen in NL, AWD is hoger verbruik en gelijkwaardige slijitage van alle banden wat BMW "wenst".
Dus ik kies voor RWD. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik ging van RWD naar xDrive en merk er in het dagelijks verkeer eigenlijk niks van. Maar dat is met de meute meesukkelen. Wanneer merk je het wel? Op wintersport, bergop en over deels dichtgevroren wegen. Dat reed soepel. Maar eerlijk gezegd had ik dat met m'n RWD ook prima gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

ColeJ schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:03:
Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb een flink bedrag neergelegd voor mijn 330e. Tijdens mijn zoektocht kwam ik in Friesland bij een dealer ook een 330e voor een leuke prijs tegen. Echt zo'n prijs waarvan je denkt: toe goed om waar te zijn. Bij het bekijken van de foto's zat die onder de deuken van de hagelstenen. Die was waarschijnlijk bij het Gardameer geweest afgelopen zomer.
Toen ik daar was heb ik echt mooie auto's helemaal onder de dikke/zware deuken gezien. Echt zonde :/ Nu denk ik zelf van: het zal wel mee vallen, maar ik denk dat ik serieus richting de dichtstbijzijnde Parkeer garage ga rijden en liever iets van 4€ parkeergeld betaal voor niks dat straks mijn mooie BMW onder de deuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

80000 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:42:
[...]

Dat is inherent aan aandrijving:
Op rechte stukken, FWD, RWD, AWD, meeste mensen voelen het verschil niet, maar het is er voor mij persoonlijk wel degelijk, minimiem en moeilijk uit te leggen wat de verschillen zijn. AWD in bergen of natte besneeuwde wegen is duidelijker voelbaar (meer tractie) en voelt veiliger voor mij tov FWD of RWD.

In bochten (klaverbladen) is het voor mij persoonlijk nog duidelijker:
- FWD: Auto wil de bocht uit
- RWD: Duwt de auto de bocht in
- AWD: Trekt de auto de bocht in

Persoonlijk bij AWD, voelt de bocht in trekken een beetje "clean/klinisch". Kan het niet helemaal uitleggen, maar voor mij is de emotie weg.
Voor rationele redenen in NL, AWD is hoger verbruik en gelijkwaardige slijitage van alle banden wat BMW "wenst".
Dus ik kies voor RWD. :)
Ja het zal erg persoonlijk zijn. Ik zelf heb echt meer het gevoel dat het allemaal wat rustiger is dan FWD wat ik gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Pannencouque schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:47:
[...]

Ik ging van RWD naar xDrive en merk er in het dagelijks verkeer eigenlijk niks van. Maar dat is met de meute meesukkelen. Wanneer merk je het wel? Op wintersport, bergop en over deels dichtgevroren wegen. Dat reed soepel. Maar eerlijk gezegd had ik dat met m'n RWD ook prima gered.
Dat wordt dan leuk komende zomervakantie. Lekker de bergen op in Zwitserland en Italie. Al zal het voornamelijk autosnelweg zijn en niet de Gotthard pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:56:
Edit: Ook vooral blijven doen ;) Dan helpen we @no113 zijn eigen mening vormen :*)
Hmja...
ColeJ schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:03:
Nope. Garage is vol. De auto staat lekker op de stoep voor. Of ik 'm nou op de oprit zet bij de Compact of voor de deur... één pot nat :)

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 09-07-2024 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

De auto is alleen lekker schoongespoten gelukkig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URagnoLLcyrc-2ZQkTMSl58ZnoA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAoqqL9gK9jcVlfZi2lpzUVX.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:14
Voor de zekerheid maar even op een (solo) plekje in de parkeergarage om de hoek gezet :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrltRBwnxwSIxq0gdifvNXr3Slc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ysqEmKl4c3m3uj6UcqvqhOpJ.png?f=user_large

Mensen zeggen altijd dat het wel mee zal vallen en het wel even "aankijken". Dat aankijken heeft geen zin - als het mis gaat ben je al te laat :)

[ Voor 20% gewijzigd door ColeJ op 09-07-2024 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
De bangmakerij werkt fantastisch in Nederland! Valt nog mee dat ze er nog geen code zwart van hebben gemaakt.

[ Voor 40% gewijzigd door CreativeS op 09-07-2024 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

CreativeS schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:06:
De bangmakerij werkt fantastisch in Nederland! Valt nog mee dat ze er nog geen code zwart van hebben gemaakt.
Mwoah, normaal gesproken geef ik je gelijk. 9/10x valt het reuze mee maar zag de foto's van oa Tilburg op X voorbij komen en dat zag er best heftig uit.

Tevens heb ik afgelopen zomer bij het Garda meer de dikke auto's vol met deuken rond zien rijden. Geloof me dat waren geen deukJES maar echt flinke deuken waar je als autoliefhebber wel even van schrikt.

Ik sta dus lekker in een Parkeergarage Spanje vs Frankrijk te kijken.

Volgens buienradar zou het rode gebied rond 22:30 tmijn wijk voorbij zijn. Ik wil over een paar weken lekker met de 330e op vakantie in een hele auto zonder deuken. Lekker de 330e de sporen geven en richting het zuiden in oa Duitsland even kijken wat die kan. Voor hetzelfde geld vallen er wel dikke stenen en mag je met je voorruit/achteruit in de rij aansluiten en kan je de vakantie op je buik schrijven. Better safe than sorry.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66o30Q4Qe2MbI6fFqW2VtZ6Kfu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JC3WOd5hp3AqunsagbWyqWlH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door MRE-Inc op 09-07-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MRE-Inc schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:43:
Mwoah, normaal gesproken geef ik je gelijk. 9/10x valt het reuze mee maar zag de foto's van oa Tilburg op X voorbij komen en dat zag er best heftig uit.

Tevens heb ik afgelopen zomer bij het Garda meer de dikke auto's vol met deuken rond zien rijden. Geloof me dat waren geen deukJES maar echt flinke deuken waar je als autoliefhebber wel even van schrikt.
Gardameer is heel wat anders... dan wordt je wel nerveus als je bepaalde bewolking ziet. In Nago-Torbole staat onze auto altijd in de parkeergarage van het hotel. 5 minuten lopen van het hotel, maar die staat overdekt. Maar het ging mij in essentie meer om het bangmaken van het KNMI. Niet de eerste keer dat het zeer plaatselijk is, veel regen dat wel... maar weer zo overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 10:44
Ach, als ze niks zeggen, en er vallen hagelstenen, schade of zelfs slachtoffers, schreeuwt iedereen moord en brand.

We zijn een verwend volkje geworden 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

CreativeS schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:00:
[...]

Gardameer is heel wat anders... dan wordt je wel nerveus als je bepaalde bewolking ziet. In Nago-Torbole staat onze auto altijd in de parkeergarage van het hotel. 5 minuten lopen van het hotel, maar die staat overdekt. Maar het ging mij in essentie meer om het bangmaken van het KNMI. Niet de eerste keer dat het zeer plaatselijk is, veel regen dat wel... maar weer zo overdreven.
Grappig. In Torbole eten wij altijd een pizza bij een van de restaurants bij het water. Casa Beus ofzoiets. :)

Overigens doet niet allen het knmi dat. Gisteren op terugweg de weerman van Q music ook. "Het wordt ontzettend heet, wel 29°. "

Pff bij 29 graden begin ik net op te warmen. Wat een ophef.

Wij hadden hier eerder al een soort van discussie over, maar ik blijf de Auto stand van de airco in mijn BMW vaag.
Gisteren van werk naar huis. Ongeveer 45 minuten over gedaan. Airco op 20° ingesteld en de intensiteit stond op 50%. De hele weg heeft de airco flink staan blazen zonder zachter te gaan blazen toen de auto op temperatuur van 20° was.

Ik verwacht dat de airco zoiets doet van de initiële temperatuur binnen meten. Wijkt die meer dan 10° af dan op 100% blazen. Na een paar minuten weer een temperatuur meting. Wijkt de temperatuur mijn er dan 10° af maar meer dan 7° dan op 70% blazen enzovoort. Zo ging het wel in mijn vorige auto's.
Helaas werd het op een gegeven moment zo koud dat ik 2 ventilatie roosters heb dicht gedraaid.

Mbt de foto's: Je wilt graag die gestapelde streepjes minder zien worden naarmate de gewenste temperatuur bereikt wordt, maar in de Auto stand zie je die niet. Je ziet enkel het intensiteit streepje. Waarom moet ik zelf de intensiteit instellen? Dat haalt voor mij de hele automatische weg..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQPeFV0QuslGkab_yNNQnf2vOPc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZKRUB4QmSh5NPj8eZiNXSJ7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKTiaeBCjCW6TOHHdFwZ7HjO1rc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNtXqXQymerNHPc0LbZTPUxc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jTkbFWrQ_uV5IFrm6BHygoFBd8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPZIhR0Uz4WMmi1Uf3IN99X3.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:59

TommieW

Numa numa.

MRE-Inc schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:21:
[...]
Waarom moet ik zelf de intensiteit instellen? Dat haalt voor mij de hele automatische weg..[TABLE]
Om eerlijk te zijn, heb ik dan eerder het idee dat er iets mis is met je auto. In mijn F40 (en hiervoor een F20, en een E90, G26 en G20) werkt het best logisch. In "auto" kan je de intensiteit aanpassen omdat het persoonlijke voorkeur is hoeveel luchtverplaatsing je wil hebben. Meestal staat 'ie bij mij op 50% maar ook wel 's net wat lager, afhankelijk van mijn voorkeur.

Als het warm is en de airco op 20ºC staat, dan gaat hij hard blazen zodra de motor gestart wordt. Naarmate de doeltemperatuur nadert neemt het blazen af. Hoeveel hij dan uiteindelijk blaast is afhankelijk van de intensiteit waar 'ie op staat.

Ik heb een heel vaag vermoeden dat er misschien een sensortje bij je stuk is, waardoor hij denkt dat de temperatuur in de cabine iets anders is dan het daadwerkelijk is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
[...]

Helaas werd het op een gegeven moment zo koud dat ik 2 ventilatie roosters heb dicht gedraaid.
LOL, misschien kan je beter de temperatuur wat hoger zetten dan 20°? Het is natuurlijk persoonlijk, maar 20° voelt voor mij best wel koud, als het buiten 29° oid is en mijn kleding daarop is aangepast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-05 23:18
De F31 blijft buiten staan. De garage even leeggeruimd voor de E85, die heeft het wel verdiend om een nachtje droog te staan. Liefst had ik hem altijd binnen staan, misschien nog maar eens een carport maken.
Gelukkig nog geen hagel gehad hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veFxxUbSXeQV0SdKRgQR5uxrILs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exbOZ66rxQuzp9ayL7sw5Chl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Mijn Z4 staat altijd in de garage, als ie niet rijd. De X2 staat onder de carport.
Trouwens, schoon blijft ie daar echt niet. Dat viel wel een beetje tegen na installatie van de carport 🥴

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben of er hier BMW rijders zijn die van niet-Xdrive naar X-drive zijn gegaan en dat merken.
Ja, allicht merk je dat. Ik wilde het in de buien even iemand inhalen die elke rotonde en bocht met 15km/h deed. Dan begint de achterkant gelijk te zoeken en dat is met sper, xDrive pakt gelijk en gaat er soepel vandoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Grappig. In Torbole eten wij altijd een pizza bij een van de restaurants bij het water. Casa Beus ofzoiets. :)
Casa Beust inderdaad... daar kijken wij dan op uit. Hotel Lago di Garda :)

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 09-07-2024 23:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:37
roland kroes schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:38:
Mijn Z4 staat altijd in de garage, als ie niet rijd. De X2 staat onder de carport.
Trouwens, schoon blijft ie daar echt niet. Dat viel wel een beetje tegen na installatie van de carport 🥴
Hey! Nog iemand met een X2! :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvkMjG7K8TaBJUnPETKDiIVw8xI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UDwcnHR0czNJrNYBkkgHtah4.png?f=fotoalbum_large

Heb hem nu tijdje, kom van een F21 1 serie 114i af waar ik geld in kon blijven stoppen maar altijd wat had. Nu de S20i met de opties die ik graag wilde. _/-\o_ Ondanks dat het geen RWD is maar O-) FWD en dat even wennen was mag ik niet klagen als 2de auto. Vind ze ten eerste mooi anders had ik hem niet gekocht, maar ook zie je er niet erg veel van rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door Minaaj op 10-07-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Mooie wagen hoor. 👍 Ik ben altijd wel een beetje gecharmeerd geweest van de nét iets andere auto.
Ik vond de oude 1 serie coupe geweldig, daarom eerst de 125i, en daarna de 135i gereden. Ook de X2 is niet ieders favoriete model. Ik vind het juist wel apart leuk 😁

35k + voor een X2 met een 3 cilinder ging mij echter iets te ver. Daarom even gewacht dat de M35i betaalbaar werd. Ook vooral voorwielaandrijving natuurlijk, maar zodra je stoute gedachten krijgt, krijgt ie de achterwielen er ook bij 🤟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Bij m'n vorige huis had ik een parkeergarage op vijf minuten rijden, daar heb ik ooit wel eens m'n auto gestald met noodweer. Nu heb ik er geen meer in de buurt en neem ik het risico wel gewoon. In het ergste geval moet de verzekering aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:37
roland kroes schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 01:18:
Mooie wagen hoor. 👍 Ik ben altijd wel een beetje gecharmeerd geweest van de nét iets andere auto.
Ik vond de oude 1 serie coupe geweldig, daarom eerst de 125i, en daarna de 135i gereden. Ook de X2 is niet ieders favoriete model. Ik vind het juist wel apart leuk 😁

35k + voor een X2 met een 3 cilinder ging mij echter iets te ver. Daarom even gewacht dat de M35i betaalbaar werd. Ook vooral voorwielaandrijving natuurlijk, maar zodra je stoute gedachten krijgt, krijgt ie de achterwielen er ook bij 🤟
Foutje, ik had een F21 idd Coupe, ook zwart alleen dan met zilveren lijst. Blijf het geslaagde auto's vinden zoals jij, alleen N13 blok was voor mij echt problematisch.
Heb nu de 4 cilinder 192pk echter, al een hele upgrade van de 114i (die wel gechipt was), heb ook expres niet voor de S18 gezocht want dat is de 3 cilinder. Met de s20i krijg je tenminste nog een 4 cilinder en B48.

Xdrives zie je gewoon heel weinig in Nederland. M35i lijkt mij zeker een leuke upgrade, alleen de extra 10k plus extra benzine kosten en verzekering werd mij toch iets te veel van het goede.

[ Voor 6% gewijzigd door Minaaj op 10-07-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Minaaj schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:41:
[...]
Hey! Nog iemand met een X2! :9

[Afbeelding]

Heb hem nu tijdje, kom van een F21 1 serie 114i af waar ik geld in kon blijven stoppen maar altijd wat had. Nu de S20i met de opties die ik graag wilde. _/-\o_ Ondanks dat het geen RWD is maar O-) FWD en dat even wennen was mag ik niet klagen als 2de auto. Vind ze ten eerste mooi anders had ik hem niet gekocht, maar ook zie je er niet erg veel van rijden.
Over de X's gesproken, ik zag pas weer eens een keer een X4 rijden. Die had ik ook al echt een hele tijd niet meer op de weg gezien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Minaaj schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:14:
Xdrives zie je gewoon heel weinig in Nederland. M35i lijkt mij zeker een leuke upgrade, alleen de extra 10k plus extra benzine kosten
Als je gewoon normaal rijdt... valt dat gerust wel mee. Hier is het verschil tussen een N42B20 en een N52B25 maar één extra liter per 100km in het 'nadeel' van de 6-in-lijn. We hadden bij de Compact ook direct een 6-in-lijn moeten aanvinken bij de zoekopdrachten, maar maakten dezelfde aanname. Oudere motoren, maar het verschil tussen de blokken qua verbruik blijft navenant. Het geluid alleen al levert zoveel meer plezier. Maar goed, als je gaat boenderen zuipen ze allebei :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
Klopt, het verbruik van de 6 cilinder M54 en de 4 cilinder B48, is ondanks het leeftijdsverschil (lees ontwikkeltijd) minimaal.
Gelukkig is de fun nog ongeveer hetzelfde.
Pagina: 1 ... 298 ... 355 Laatste