Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 297 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:50

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

CreativeS schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:31:
[...]

Maak je druk om dingen waar je wél controle over hebt... maakt het leven een héél stuk makkelijker.
Jammer, dat wel... maar je bent niet de enige met al dat 'stof' d:)b
Haha druk maken is een groot woord. Ik haal m'n schouders op en denk "F#%^ it" en ga door. Wilde het eigenlijk wel direct schoon maken, maar toen brak net de zon door, dus maar even wachten tot vanavond s de zon niet meer op de auto schijnt.
CreativeS schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:32:
[...]

Ik hoop dat dit een bericht bomvol sarcasme is... of dat je 'vergeten' bent wat stappen te noemen :)
Nee joh kan gewoon effe met een oude zeem. Niks aan de hand. ;)

@Spollie Veel plezier ermee. Niet helemaal mijn kleur en velgen. En ligt het aan de foto's of heeft deze geen extra donker glas van de B-Stijl? Dat maakt zo'n sportieve auto in mijn ogen meer af dan deze velgen.

Andere vraag. Hoe zit het met die Auto stand van de airco? Ik ben gewend dat wanneer de gewenste temperatuur bereikt is, de airco zachter gaat blazen en wanneer weer nodig, harder. In mijn 330e lijkt dat niet het geval. Heb de instellingen al nagelopen, maar kan het zo snel niet vinden. En ja ook de Electric Individual drive mode instellingen nagelopen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:10

Mr Pingu

Professioneel Prutser

MRE-Inc schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:07:
Vrijdagavond met de hand helemaal gewassen. Zaterdagavond een regenbui.

Ik trek dit zoooo slecht :([Afbeelding]
Ja zo ziet die van mij er ook uit. Gelukkig kom ik net van 2 weken Zwitserland en door de kilometers autobahn zag de auto er sowieso al niet uit dus dit kan er ook nog wel bij, maar iedere keer als ik nu naar mn auto kijk schaam ik me…

Ben nu even bij mijn ouders en dacht dan kan ik na 2 weken mooi even de auto stofzuigen en dan doen we een goeie was als ik straks weer thuis ben. Ik haal de achtermatten eruit en hele linkerachtermat was nat… Dus gisteren samen met m’n pa maar even de butylstrip opgewarmd en de vapour barrier opnieuw aangedrukt. Heb thuis al nieuwe butylstrip liggen want had dit eerder al bij rechterachterdeur aan de hand gehad, daar als tijdelijk fix opgewarmd en opnieuw aangedrukt, maar die houd het vooralsnog verrassend goed uit.
Ben benieuwd of voor linksachter het ook genoeg is met enkel aandrukken, het butylstripje op het plek van de lek voelde dun aan.

Helaas is dit zover ik weet een bekende BMW kwaal.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:59

Eagle Creek

Breathing security

MRE-Inc schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:33:
[...]

Andere vraag. Hoe zit het met die Auto stand van de airco? Ik ben gewend dat wanneer de gewenste temperatuur bereikt is, de airco zachter gaat blazen en wanneer weer nodig, harder. In mijn 330e lijkt dat niet het geval. Heb de instellingen al nagelopen, maar kan het zo snel niet vinden. En ja ook de Electric Individual drive mode instellingen nagelopen.
Is óok zo. Maar wel ten opzichte van je geselecteerde snelheid.

Dus als je hem op auto zet en je snelheid op 4, dan zal die niet zo zacht gaan blazen als snelheid 2.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 16:17
MRE-Inc schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:07:
Vrijdagavond met de hand helemaal gewassen. Zaterdagavond een regenbui.

Ik trek dit zoooo slecht :([Afbeelding]
Geen zwarte auto kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Van afgelopen nacht zie je ook wel goed op zilver… dus dan zie je het overal wel goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Eagle Creek schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:38:
[...]

Dus als je hem op auto zet en je snelheid op 4, dan zal die niet zo zacht gaan blazen als snelheid 2.
Hoe werkt dat dan, want dat heb ik nog nooit echt begrepen is het niveau een maximum of een minimum als ie op auto staat of gewoon een gemiddelde?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Kadett schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:04:
[...]

Geen zwarte auto kopen :)
Ik had het gister bij de witte 1 serie van mijn vrouw, in de ochtend hand gewassen etc. Lullig buitje erover en hij zag er ook zo uit. Toch zonde van de effort. Had het idee mijn auto vandaag te wassen maar dat heb ik even uitgesteld :D
Spollie schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:07:
[...]

Gisteren naar de M340iX wezen kijken. De auto stond er super netjes bij (ook niet vreemd met nog maar 44k op de teller) en de proefrit beviel goed. Het rijdt echt zo veel sportiever dan mijn 530d, terwijl het gewicht nagenoeg hetzelfde is.

De auto heeft al een paar modificaties die door de vorige eigenaar zijn aangebracht: verlagingsveren, een M-Performance diffuser en een set originele 20 inch BBS CI-R velgen. Precies de mods die ik zelf ook wel zou willen doen, dus dat is mooi meegenomen. Brons is best een gewaagde kleur voor velgen, maar de auto kan het hebben naar mijn mening.

Handtekening is gezet, maar moet helaas nog 10 nachtjes slapen tot hij wordt geleverd. Dan kan ik me nog even verdiepen in het verzekeringsverhaal. Het schijnt dat sommige verzekeringen genoegen nemen met een peilzender i.p.v. een volwaardig klasse 5 alarm, dat moet ik nog even uitzoeken.

Overigens klinkt de B58 wel wat minder goed dan in de F30, de OPF doet hier duidelijk zijn werk :( Ook de burbles lijken helemaal weg te zijn. Nog eens kijken of tzt een OPF delete mogelijk is.

Tijdens de proefrit nog even snel wat foto's gemaakt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tansanitblau :9~
De "burple" tune heeft BMW weggehaald uit de eerste G20 / G21's volgens mij. Mijn G21 330i (oktober 2019, een vd aller eerste) had wat lichte plopjes in de sportstand. Bij de eerste of 2e software update waren die ineens weg.

Moet zeggen dat ik in de basis niet de grootste fan van die plops ben, mijn 911 (991.2 is pre opf) knalt fors in de sportstand. Iedere keer als je het gas los laat wat eigenlijk gewoon best vervelend is (en aso voor wandelaars en fietsen).

Gave auto overigens! (persoonlijk zou ik liever originele velgen hebben maar dat is aan jou zelf!)

[ Voor 79% gewijzigd door Tortelli op 30-06-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:57

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

Gisteren naar de M340iX wezen kijken. De auto stond er super netjes bij (ook niet vreemd met nog maar 44k op de teller) en de proefrit beviel goed. Het rijdt echt zo veel sportiever dan mijn 530d, terwijl het gewicht nagenoeg hetzelfde is.

De auto heeft al een paar modificaties die door de vorige eigenaar zijn aangebracht: verlagingsveren, een M-Performance diffuser en een set originele 20 inch BBS CI-R velgen. Precies de mods die ik zelf ook wel zou willen doen, dus dat is mooi meegenomen. Brons is best een gewaagde kleur voor velgen, maar de auto kan het hebben naar mijn mening.

Handtekening is gezet, maar moet helaas nog 10 nachtjes slapen tot hij wordt geleverd. Dan kan ik me nog even verdiepen in het verzekeringsverhaal. Het schijnt dat sommige verzekeringen genoegen nemen met een peilzender i.p.v. een volwaardig klasse 5 alarm, dat moet ik nog even uitzoeken.

Overigens klinkt de B58 wel wat minder goed dan in de F30, de OPF doet hier duidelijk zijn werk :( Ook de burbles lijken helemaal weg te zijn. Nog eens kijken of tzt een OPF delete mogelijk is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Persoonlijk vind ik dat BMW zowiezo stiller is (minder schreeuwerig dan de VAG groep van; joehoe! Kijk naar mij *O* ) en vind dat wel wat hebben, mijn F31 is stil van binnen, mijn vrouw hoort altijd goed als ik de auto start en zij is thuis, en een raampje of een kiertje en gas geven (zeker Sport(+) mode) klinkt die heerlijk.

Maar snap goed je punt, je wilt ook momenten die die ff flink VROEM kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mr Pingu schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:21:
[...]

Hoe werkt dat dan, want dat heb ik nog nooit echt begrepen is het niveau een maximum of een minimum als ie op auto staat of gewoon een gemiddelde?
Ik snap je vraag niet helemaal, en weet ook niet tot detail hoe het technisch werkt maar merk het volgende op.

De auto-stand verhoogt en verlaagt de snelheid t.o.v. de ingestelde snelheid en de temperatuur. De snelheid is instelbaar in bv 5 niveaus. Zet je de ventilator zelf op 5, dan is als het ware dat de uitgangssituatie en zal hij bereikte temperatuur de snelheid niet terugzakken naar 1 of 2 (dit zíe je sowieso niet maar hoor je wel).

Omgekeerd is ook het geval: stel je de snelheid zelf in op 1 en is het zeer warm in de auto en stel je 16 graden is, zal de ventilator flink harder gaan blazen. Echter niet zo hard als dat je hem zelf op 4 of 5 hebt gezet.

Omdat ik mij snel stoor aan het geluid van de ventilator, heb ik hem meestal op 1 of 2 staan.

Gebruik je auto geheel niet, gaat hij überhaupt niet harder of zachter blazen als de gewenste temperatuur is bereikt maar zal hij de temperatuur van de luchtstroom aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31

paQ

paQ schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:07:
Een algemene vraag aan de idrive 8+ bezitters met carplay.
Wat maakt dat het geluid soms supezacht is waardoor ik het volume tot 85% moet draaien om wat mee te krijgen, maar ook wel eens gewoon even luid is als de radio?

Is het een setting?
Carplay volume op de iPhone zelf is greyed out en staat standaard op max.
niemand?

het is echt hit&miss
Telefoon al een keer verwijderd, en weer toegevoegd, geen verschil. Auto parkeren, terugkomen, weer goed :?
keer erna, niet te horen

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:26
paQ schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:54:
[...]

niemand?

het is echt hit&miss
Telefoon al een keer verwijderd, en weer toegevoegd, geen verschil. Auto parkeren, terugkomen, weer goed :?
keer erna, niet te horen
Bij mij komt dit soms door Flitsmeister, dan blijft die soort van hangen en dan blijft het normale geluid super zacht omdat Flitsmeister het nog gedimd heeft voor de alert.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Greetoz schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:22:
[...]

Bij mij komt dit soms door Flitsmeister, dan blijft die soort van hangen en dan blijft het normale geluid super zacht omdat Flitsmeister het nog gedimd heeft voor de alert.
nee ook die meldingen zijn op zo'n moment niet te horen.

Ik lees best wat topic online met soortgelijke problemen, maar geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

paQ schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:54:
[...]

niemand?

het is echt hit&miss
keer erna, niet te horen
Klinkt alsof er op dat moment een andere geluidsbron actief is, waardoor de auto geluidsvermindering toepast. Je zou dit kunnen testen voor met de instellingen van geluidsvermindering te testen vermoed ik - door hier verschillende niveaus te selecteren. Hier zit niet de oplossing an sich maar ik verwacht dat je hiermee probleem-uitsluiting kunt doen.

Daarnaast ben ik benieuwd of dat je verschil merkt wanneer je het volume bijstelt op het moment dat het goed gaat en wanneer het niet goed gaat, voor wat betreft de getoonde audio-bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Eagle Creek schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:38:
[...]

Klinkt alsof er op dat moment een andere geluidsbron actief is, waardoor de auto geluidsvermindering toepast. Je zou dit kunnen testen voor met de instellingen van geluidsvermindering te testen vermoed ik - door hier verschillende niveaus te selecteren. Hier zit niet de oplossing an sich maar ik verwacht dat je hiermee probleem-uitsluiting kunt doen.

Daarnaast ben ik benieuwd of dat je verschil merkt wanneer je het volume bijstelt op het moment dat het goed gaat en wanneer het niet goed gaat, voor wat betreft de getoonde audio-bron.
Van alles al geprobeerd maar ook dat is het niet.
Alles is verder ook normaal, behalve de audiobronnen uit CarPlay (En alles wat daar van binnenkomt)

Het is knap irritant, want het gebeurt ook niet altijd.
Ik kan het niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mr Pingu schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:21:
[...]

Bij BMW snap ik hem ook niet zo goed.
Eagle Creek schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:38:
[...]

Vreemd dat het bij BMW zo werkt. Dus nog met extra ingestelde snelheden. Dat neemt voor mij het hele "Auto/Automatisch" gevoel weg. Ik wil gewoon op het knopje "Auto" drukken zonder ergens anders aan te moeten denken. Dat zou de Auto knop moeten doen voor mij.
Eagle Creek schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:05:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal, en weet ook niet tot detail hoe het technisch werkt maar merk het volgende op.

De auto-stand verhoogt en verlaagt de snelheid t.o.v. de ingestelde snelheid en de temperatuur. De snelheid is instelbaar in bv 5 niveaus. Zet je de ventilator zelf op 5, dan is als het ware dat de uitgangssituatie en zal hij bereikte temperatuur de snelheid niet terugzakken naar 1 of 2 (dit zíe je sowieso niet maar hoor je wel).

Omgekeerd is ook het geval: stel je de snelheid zelf in op 1 en is het zeer warm in de auto en stel je 16 graden is, zal de ventilator flink harder gaan blazen. Echter niet zo hard als dat je hem zelf op 4 of 5 hebt gezet.

Omdat ik mij snel stoor aan het geluid van de ventilator, heb ik hem meestal op 1 of 2 staan.

Gebruik je auto geheel niet, gaat hij überhaupt niet harder of zachter blazen als de gewenste temperatuur is bereikt maar zal hij de temperatuur van de luchtstroom aanpassen.
Nu je het zo uitlegt, is het wat duidelijker, maar nog steeds vreemd (althans, dat vind ik)

Voor mij zou het moeten zijn:

Ik stel de temperatuur in op 18 graden en buiten is de temepratuur 30 graden. De auto kan zelf wel meten hoe warm het binnen is en zou aan de hand daarvan moeten bepalen dat de fans harder moeten draaien om zsm de gewenste temperatuur van 18 graden te bereiken. Zoiets zou ik dan ook willen terugzien in het kleine display bij de knoppen die je kan gebruiken om de temperatuur hoger of lager te zetten. Echter staan die streepjes in het display niet voor hoe hard de fans blazen, maar klaarblijkelijk geven die streepjes (of eigenlijk 1 streep) aan wat het niveau is van hoe hard ze maximaal kunnen blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:37

_Arthur

blub

Mr Pingu schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 00:59:
Omdat die schokbrekers ontzettend duur zijn om te vervangen?
Als dat al een reden is om de beste opties niet te nemen, zou ik geen BMW gaan rijden 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

_Arthur schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:11:
[...]

Als dat al een reden is om de beste opties niet te nemen, zou ik geen BMW gaan rijden 8)
Dat vind in zo’n dooddoener, iedereen heeft andere afwegingen. Er zijn tal van andere redenen om een BMW te rijden. De vormgeving aan de buitenkant, iDrive, de HUD en gewoon de emotie om er een paar op te noemen. Nu rijd ik ook geen echte BMW(omgebouwde FWD mini) dus misschien ligt dat daar aan :+ Maargoed anderzijds als ik in de corolla van mn ouders rij, ben ik maar wat blij dat ik in een F48 rij. Met of zonder EDC de F48 rijd een stuk comfortabeler dan de corolla van mn ouders. Zelfs zonder alle BMW poespas en enkel kijkend naar de automaat is de X1 in al van een veel hoger niveau wat het rijcomfort ten goede komt. Zou zelfs de HUD nog wel kunnen schrappen en dan dezelfde keuze maken al had ik dat wel echt een gemis gevonden.

Daarnaast; Als je het kan betalen betekent het niet dat je er zin in hebt om te het te betalen. Bovendien in mijn geval: in Nederland gaan de schokbrekers misschien lang mee maar in Noorwegen waar ik woon zijn de wegen niet zo mooi en moet je erop rekenen dat je ze voor de 200k km 1x moet vervangen met gemiddeld 25k per jaar is dat voordat de auto 10 jaar is. Wellicht koop ik daarvoor een nieuwe maar het plan is in ieder geval de X1 door te schuiven naar mn vriendin dus hij moet nog wel een aantal jaartjes mee en dan is her gewoon een voordeel met non-EDC dempers qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Eagle Creek schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:05:
[...]

Ik bedoel als je hem op 2 instelt en de gewenstr temperatuurcis niet bereikt dan gaat deze naar max niveau en vervolgens als deze bereikt is gaat deze op 2 blazen. Dan is het als het ware een minimums niveau. De blaaskracht zakt nooit onder het ingesteld niveau, correct?
Bereik gaat dan van 2-8, maar minimaal niveau 2

Met gemiddelde befoel ik, de automaat kiest een een blaaskracht rondom het ingesteld niveau.
Stel dat je hem instelt op 3 dan is het bereik 1-5 (3 zit in het midden van 5)

En met een max bedoel ik het omgekeerde van het eerst, als je hem op 5 zou instellen blaast ie nooit harder dan 5. dus is het bereik van 1-5

Ik heb hem net zoals jij vaak op 1 en 2 want vind het een naar geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001

_Arthur

blub

Mr Pingu schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:08:
Dat vind in zo’n dooddoener, iedereen heeft andere afwegingen
Natuurlijk. Maar ging er mij meer omdat je zei een optie overweegt niet te nemen omdat onderhoud/vervanging duur zou kunnen zijn. Lijkt mij dat de meeste BMW rijders daar niet echt over nadenken / bij stil staan.

[ Voor 12% gewijzigd door _Arthur op 01-07-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 22:24
Op de G30/31 met het adaptieve onderstel krijg je een extra knopje 'Adaptive'.
Weet iemand wat het verschil is tussen deze rijmodus en de rijmodus 'Hybrid' of 'Comfort' voor niet e-modellen?

Als ik op deze knop druk, merk ik, behalve dat 'Adaptive' in het instrumentencluster verschijnt, vrijwel geen verschil met de gewone 'Hybrid'-modus.

https://lh5.googleusercon...Q-4JZO1Pznpw8fqH5yMy5r1Az

[ Voor 44% gewijzigd door jos707 op 01-07-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
Mijn F10 koplampen hadden helaas vocht, nu zijn ze vervangen.

Maar nu schijnen ze ingeleerd te moeten worden, nu weet ik dat dat met wel meer dingen is bij de f10. De verwarring is alleen dat de ene zegt van wel en de ander van niet.
(en weer een ander zegt dat alleen bmw zelf dat kan)

Weet iemand hoe het zit, of heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 22:25
Bender schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:09:
Mijn F10 koplampen hadden helaas vocht, nu zijn ze vervangen.

Maar nu schijnen ze ingeleerd te moeten worden, nu weet ik dat dat met wel meer dingen is bij de f10. De verwarring is alleen dat de ene zegt van wel en de ander van niet.
(en weer een ander zegt dat alleen bmw zelf dat kan)

Weet iemand hoe het zit, of heeft iemand hier ervaring mee?
Als je de headlight module overzet, dan hoef je ze niet in te leren. Vervang je die ook\wel, dan moet je met ESYS aan de slag om ze te coderen voor jouw auto. Vandaar dat je verschillende verhalen hoort denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

jos707 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:08:
Op de G30/31 met het adaptieve onderstel krijg je een extra knopje 'Adaptive'.
Weet iemand wat het verschil is tussen deze rijmodus en de rijmodus 'Hybrid' of 'Comfort' voor niet e-modellen?

Als ik op deze knop druk, merk ik, behalve dat 'Adaptive' in het instrumentencluster verschijnt, vrijwel geen verschil met de gewone 'Hybrid'-modus.

https://lh5.googleusercon...Q-4JZO1Pznpw8fqH5yMy5r1Az
In je menu kun je uitzoeken en instellen welk soort onderstel gekopppeld is aan je 'hybrid' stand.

Ik rijd altijd met de 'hybrid individual' met mijn aangepaste settings voor vanalles in de hybrid stand.

(zie nu pas dat er G30 stond ipv G20, voor de G30 zal het idd af kunnen wijken ivm andere idrive etc)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 01-07-2024 11:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

_Arthur schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:43:
[...]

Natuurlijk. Maar ging er mij meer omdat je zei een optie overweegt niet te nemen omdat onderhoud/vervanging duur zou kunnen zijn. Lijkt mij dat de meeste BMW rijders daar niet echt over nadenken / bij stil staan.
En dat zei ik ook ;) Dit is 1 vd opties die gewoon zo duur zijn om te vervangen dat je daar ook goed op vakantie voor kan. Dus afhankelijk hoe je in de wedstrijd staat kan dat dus wel degelijk een overweging zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 22:25
Mr Pingu schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:41:
[...]

En dat zei ik ook ;) Dit is 1 vd opties die gewoon zo duur zijn om te vervangen dat je daar ook goed op vakantie voor kan. Dus afhankelijk hoe je in de wedstrijd staat kan dat dus wel degelijk een overweging zijn.
Precies. Voor mij DE reden geweest om een G22 zonder adaptieve dempers te zoeken. Er kan al zoveel kapot aan hedendaagse auto's. En als je alles zelf af moet tikken, dan ga je echt wel even nadenken wat je wel en niet wilt. Ook vind ik de standaard M-sport meer dan prima rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
CarJunkyXL schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:14:
[...]

Als je de headlight module overzet, dan hoef je ze niet in te leren. Vervang je die ook\wel, dan moet je met ESYS aan de slag om ze te coderen voor jouw auto. Vandaar dat je verschillende verhalen hoort denk ik.
Ah dat verklaart, die is ook vervangen omdat die door het vocht ook aangetast was.

Maar lijkt dat de meeste het niet zelf kunnen en ook door BMW moet laten doen :-o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Bender schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:58:
[...]

Ah dat verklaart, die is ook vervangen omdat die door het vocht ook aangetast was.

Maar lijkt dat de meeste het niet zelf kunnen en ook door BMW moet laten doen :-o
Woon in toevallig in de buurt van Haarlem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Greetoz schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:02:
[...]
Woon in toevallig in de buurt van Haarlem?
Nee helaas, Nijmegen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Wellicht zit daar nog een tweaker die ze even kan coden voor je ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

MRE-Inc schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:25:

Vreemd dat het bij BMW zo werkt. Dus nog met extra ingestelde snelheden. Dat neemt voor mij het hele "Auto/Automatisch" gevoel weg. Ik wil gewoon op het knopje "Auto" drukken zonder ergens anders aan te moeten denken. Dat zou de Auto knop moeten doen voor mij.
Ik vind het wel héél prettig eigenlijk. Als ik hem op 1 zou zetten, en de delta tussen huidige temperatuur en gewenste temperatuur is zeer hoog, dan wil ik helemaal niet dat het ding als een malle gaat blazen. Mijn vorige auto (Volkswagen) deed dit namelijk wel, waardoor ik de gewenste temperatuur hoger instelde om zodoende zachter te laten blazen. Luchtverplaatsing staat namelijk los van temperatuur.

Anderzijds wil ik ook niet dat wanneer de delta zeer klein is, de hoeveelheid luchtverversing wordt aangepast. Als ik het een benauwde lucht vind en ik wil véél luchtverplaatsing (en kies op dat moment voor meer geluid), wil ik helemaal niet dat ik dan minder luchtverplaatsing krijg omdat toevallig de gewenste temperatuur al is bereikt.

M.a.w: auto reguleert de temperatuur (en de zones), maar kan nooit de hoeveelheid luchtverplaatsing voor mij automatisch bepalen omdat dit afhankelijk is van andere factoren.

PS: leuk weetje. Als je een telefoon gesprek aanneemt via de carkit, gaat de ventilator ook minder hard blazen zodat je de telefoon beter kunt verstaan. Zodra je ophangt, neemt de snelheid weer toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op zondag 30 juni 2024 @ 00:41:

Heb er een mail aan gewaagd. We gaan 't zien.
Vanochtend gelijk teruggebeld. Fout toegegeven en banden zullen worden omgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:08
Hoe zit het nou met een automaat en de P?
Als ik aan kom rijden zet ik altijd de auto uit, bak gaat naar P en dan laat ik de rem los.
Mijn buurman sprak mij laatst aan dat het beter is om de P op het pookje in te drukken en daarna pas de motor uit te zetten en de rem los te laten. Is dat waar of boeit het geen zak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TheBrut3 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:39:
Als ik aan kom rijden zet ik altijd de auto uit, bak gaat naar P en dan laat ik de rem los.
Mijn buurman sprak mij laatst aan dat het beter is om de P op het pookje in te drukken en daarna pas de motor uit te zetten en de rem los te laten. Is dat waar of boeit het geen zak?
Ik doe altijd:
Auto netjes zetten.
Nog een keer OCD met de 360 graden camera extra recht zetten.
Rem vasthouden.
Auto uit.
Handrem aan.
Rem los.

Bak gaat automatisch in de P bij 'auto uit'.
Maar voor mensen die geen volledige electronische bak hebben, zullen idd nog zelf uit gewoonte handmatig in de P zetten, maar dat is tegenwoordig voor deze auto's niet meer nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 01-07-2024 18:01 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:17
pjot1 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:55:
@ColeJ
Heb je je auto weer terug en hoe is het bevallen?
Nee, ik heb de auto helaas nog niet terug. Ze kregen de hoogte van de auto niet gekalibreerd na het vervangen van het kleppenblok van de compressor. Er moest een hoogtesensor vervangen worden. Al met al een geintje van 1700 euro en hoop deze week de auto op te halen...

Blijft wel dat mijn vertrouwen in de auto verdwenen is na alles wat ik heb meegemaakt. Weet nog niet of ik de auto blijf houden en of ik BMW blijf rijden. Als zelfs BMW Nederland beweert dat een bonk bij koude start een `producteigenschap van de auto` is.........

Als ik in chronologische volgorde mijn G31 verhaal zou opschrijven dan klapperen je oren van ellende.

[ Voor 6% gewijzigd door ColeJ op 01-07-2024 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:52
Zoals jij en @YakuzA het doen doe ik het ook al jaren. Lijkt me helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 07:26
Of jij of de computer het knopje "p" indrukt, dat maakt niet uit bij een electronisch aangestuurde bak. Het kan anders zijn bij een mechanische keuzehendel, maar die tijd ligt alweer een paar jaar achter ons (volgens mij vanaf de E60 LCI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capslock
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:05
jos707 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 07:19:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar, gelijkaardige situatie na tot stilstand komen, maar voel niet echt een duw maar eerder een doffe bonk. Wel een 530e hier.
Ze hebben gekeken maar niets gevonden. In augustus ga ik weer langs. Met koude motor heb ik het niet. Pas nadat ik een stuk heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 20:51

TommieW

Numa numa.

Ik kan me eigenlijk geen reden verzinnen waarom je handmatig 'm in de P zou zetten. Wat denk ik meer uitmaakt, is hoe de automaat in de P komt. Stel hij staat in de P, je laat de rem los auto rolt een centimeter en de pal houdt 'm tegen dan zit er in theorie wat spanning in de bak. Aan de andere kant, daar is het voor gemaakt en zou het tegen moeten kunnen.

Ik heb een F40 met de auto hold. Als ik geparkeerd ben, trap ik de rem in en laat ik 'm los, zet ik de auto uit en verlaat ik de auto. De auto hold houdt de rem vast, de bak springt in P en de handrem gaat er vanzelf op. Ideaal!

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:08
Dank, mijn gevoel klopt dus. Het ging inderdaad over meer spanning/een tik op de bak wanneer de rem wordt losgelaten en je dus die cm achteruit rolt.

Ik ben overigens geen fan van handremmen, die gebruik ik alleen wanneer dat echt nodig is. Waarom weet ik overigens niet, dat gevoel is er in geslopen. In Nederland kan je best zonder, misschien soms het zuiden van Limburg als uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TheBrut3 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:37:
Dank, mijn gevoel klopt dus. Het ging inderdaad over meer spanning/een tik op de bak wanneer de rem wordt losgelaten en je dus die cm achteruit rolt.
Maar dat kan dus wel een probleem worden. Dat palletje is klein en fragiel en kost een Gods vermogen om te vervangen als die door die continu spanning (op langere termijn) is gaan slijten.
Daarom ze je hem op de elektronische handrem. (Wat tegenwoordig dus gewoon je reguliere rem is dacht ik)
Ik ben overigens geen fan van handremmen, die gebruik ik alleen wanneer dat echt nodig is. Waarom weet ik overigens niet, dat gevoel is er in geslopen. In Nederland kan je best zonder, misschien soms het zuiden van Limburg als uitzondering.
Ouderwets :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13
Weet iemand welke rem de auto hold gebruikt? De handrem of de reguliere remmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 20:51

TommieW

Numa numa.

Spollie schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:48:
Weet iemand welke rem de auto hold gebruikt? De handrem of de reguliere remmen?
De auto hold gebruikt bij normaal gebruik (als het icoontje groen is) de gewone remmen. Volgens mij gewoon via hetzelfde principe als bijvoorbeeld ESP ook de remmen activeert. Als het icoontje rood wordt, dan is de handrem geactiveerd.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

TommieW schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:35:
[...]

De auto hold gebruikt bij normaal gebruik (als het icoontje groen is) de gewone remmen. Volgens mij gewoon via hetzelfde principe als bijvoorbeeld ESP ook de remmen activeert. Als het icoontje rood wordt, dan is de handrem geactiveerd.
Dat ligt eraan welke autohold je bedoelt.
De anti-terugrol op helling is de gewone rem maar de auto-hold als je dat knopje hebt is via de parkeer-rem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mr Pingu schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:42:
[...]
Dat ligt eraan welke autohold je bedoelt.
De anti-terugrol op helling is de gewone rem maar de auto-hold als je dat knopje hebt is via de parkeer-rem
Ik weet eigenlijk niet of er tegenwoordig nog een losse parkeer rem in zit?
Met de overgang naar de elektronische rem zou ik verwachten dat ze dit helemaal geïntegreerd hebben met de reguliere remmen.

(de traditionele verroeste handremkabel om de verstopte trommelrem achter aan te trekken zit er iig niet meer in tegenwoordig :P)

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 02-07-2024 09:49 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melensuup
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:30
Nu het toch over remmen gaat, voor de nieuwere (vanaf '22 denk ik) BMW's geldt een terugroepactie (nr. 0034670200). Bij onderhoud aan nederlandse auto's bij de dealer zal dit vast wel goed gaan, maar voor geïmporteerde auto's is dit wellicht een aandachtspunt.

[ Voor 3% gewijzigd door melensuup op 02-07-2024 09:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

melensuup schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:50:
Nu het toch over remmen gaat, voor de nieuwere BMW's geldt een terugroepactie (nr. 0034670200). Bij onderhoud aan nederlandse auto's bij de dealer zal dit vast wel goed gaan, maar voor geïmporteerde auto's is dit wellicht een aandachtspunt.
Afbeeldingslocatie: https://img.motor-talk.de/KqSYCx8TszLVhM1l.10.jpg

Hier kan je kijken of er een recall is voor jouw VIN: https://www.bmw.de/de/top...mw-service/rueckrufe.html

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 02-07-2024 09:55 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

YakuzA schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:48:
[...]

Ik weet eigenlijk niet of er tegenwoordig nog een losse parkeer rem in zit?
Met de overgang naar de elektronische rem zou ik verwachten dat ze dit helemaal geïntegreerd hebben met de reguliere remmen.

(de traditionele verroeste handremkabel om de verstopte trommelrem achter aan te trekken zit er iig niet meer in tegenwoordig :P)
Zover ik weet gebruiken ze beide de achterremmen maar de voetrem wordt hydraulisch geactiveerd, de parkeerrem heeft een eigen elektronische actuator, gemonteerd op de caliper in de achterremmen.

Dit is wat BMW erover zegt:
Automatic hold function

The automatic hold function is activated using a button behind the parking brake button. When the function is selected, the vehicle is hydraulically braked from the first application of the brake by the DSC until it comes to a complete halt. At engine standstill, the parking brake assumes the holding function. Pressing the accelerator pedal releases the wheel brakes and the vehicle begins to move. The automated braking and release process supports driving in urban traffic or in jams, for example.
Mijn auto heeft geen autohold-knop maar ik heb wel anti-terugrol op helling

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 02-07-2024 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben aanstaande zondag in Duiven (Arnhem), ik zou het kunnen proberen, een maand geleden bij iemand met een 5 serie een schokdemper in moeten leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 22:24
Capslock schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:21:
[...]

Ze hebben gekeken maar niets gevonden. In augustus ga ik weer langs. Met koude motor heb ik het niet. Pas nadat ik een stuk heb gereden.
Dank voor het laten weten.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er hoe langer hoe minder begin op te letten. Hoewel de bonk nog steeds nadrukkelijk aanwezig is, stoor ik mij er minder aan als in het begin. Lijkt enkel te gebeuren bij het vertragen of het afremmen om tot stilstand te komen, dus enkel bij lagere snelheden. Op de snelweg is mij het eigenlijk nog nooit opgevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

TheBrut3 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:37:
ik vind dat geen fijn idee. Alles wat je belast zal op den duur slijten, ook al is dat minimaal. Het is een enorm kleine moeite zelf de P in te drukken. De enkele keer dat ik hem handmatig vergeet op P te zetten vind ik dat gevoelsmatig al vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mr Pingu schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:58:
[...]

Zover ik weet gebruiken ze beide de achterremmen maar de voetrem wordt hydraulisch geactiveerd, de parkeerrem heeft een eigen elektronische actuator, gemonteerd op de caliper in de achterremmen.
Je hoort hem ook aandraaien als je hem op de handrem zet, en dat is wel echt anders dan de reguliere rem.

Logisch ook wel dat het mechanische spanning is want als het voertuig uit staat is er geen rembekrachtiging of dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Eagle Creek schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:40:
[...]

ik vind dat geen fijn idee. Alles wat je belast zal op den duur slijten, ook al is dat minimaal. Het is een enorm kleine moeite zelf de P in te drukken. De enkele keer dat ik hem handmatig vergeet op P te zetten vind ik dat gevoelsmatig al vervelend.
In de nieuwste modellen gebeurt dit ook al automatisch bij het uitzetten dacht ik. (iig in de nieuwe iX1)
Bak in de P + handrem aan.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
melensuup schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:50:
Nu het toch over remmen gaat, voor de nieuwere (vanaf '22 denk ik) BMW's geldt een terugroepactie (nr. 0034670200). Bij onderhoud aan nederlandse auto's bij de dealer zal dit vast wel goed gaan, maar voor geïmporteerde auto's is dit wellicht een aandachtspunt.
Imports worden gewoon meegenomen hoor... is vaak europa-breed en wordt in Nederland verzameld en doorgegeven door de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Nou betreft terugroepacties, ik wacht nog steeds op een nieuwe EGR-koeler… B47-motor. Al bijna meer dan een jaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32
Mr Pingu schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:09:
Nou betreft terugroepacties, ik wacht nog steeds op een nieuwe EGR-koeler… B47-motor. Al bijna meer dan een jaar :p
Bij mijn f30 hebben ze hem vervangen toen de auto bij de dealer stond voor onderhoud en een nieuwe voorruit. 👌🏻

Ik heb sinds kort dat na 10-15 min mijn idrive "no signal" geeft, als ik hem dan reset door de volumeknop 30 sec ingedrukt te houden blijft die het zo uren achter elkaar weer doen. Of hij herstelt zichzelf na een paar seconden. Iemand ervaring hiermee? Ik vrees dat mijn headunit eraan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hebben de nieuwe G-series ergens een USB data port? (idrive 8+)

Ik probeer een carlinkit aan de praat te krijgen. Hij vind hem direct als USB media device, maar weigert hem als android car of carplay device te koppelen. dat faalt steeds.
Ik vraag me af of dat in de usb poort zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
Tipje voor de e36 cabrio rijders: er staat op de Domeinen een rondom verragde 318i te koop met een op de foto's te zien, strak zwartleren interieur erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:17
ColeJ schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:33:
[...]

Nee, ik heb de auto helaas nog niet terug. Ze kregen de hoogte van de auto niet gekalibreerd na het vervangen van het kleppenblok van de compressor. Er moest een hoogtesensor vervangen worden. Al met al een geintje van 1700 euro en hoop deze week de auto op te halen...
Net gebeld door de garage.

De rijhoogtesensor is vervangen maar het probleem is nog niet opgelost, de achterkant pompt nog steeds helemaal maximaal op - het is net een BMW X5.

Samenvatting:
BMW G31 met een foutmelding onderstel. De luchtvering zakte af en toe in aan de achterkant (beide kanten). Balgen zijn getest en niet lek. Tevens pompt de compressor dus die zou ook niet stuk zijn. Er zit een overdrukventiel op de compressor en die blijft soms hangen bij dit model. Met als resultaat dat de auto dan natuurlijk in zakt en niet meer omhoog komt.

Overdrukventiel is vervangen maar toen stond de auto niet helemaal naar beneden - maar helemaal omhoog. Het probleem was dus niet opgelost. Daarna is er een rijhoogtesensor vervangen maar het is nog steeds niet opgelost.

Ik begin helemaal gek te worden van die auto... (en van mijn garage rekening straks...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 09:57

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

paQ schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:38:
hebben de nieuwe G-series ergens een USB data port? (idrive 8+)

Ik probeer een carlinkit aan de praat te krijgen. Hij vind hem direct als USB media device, maar weigert hem als android car of carplay device te koppelen. dat faalt steeds.
Ik vraag me af of dat in de usb poort zit.
Je zult dat kastje via wifi op carplay moeten koppelen.

BMW doet geen CarPlay of Android Auto middels USB.

Je hebt vermoedelijk het verkeerde kastje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

PSYch0landeR schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:56:
[...]

Je zult dat kastje via wifi op carplay moeten koppelen.

BMW doet geen CarPlay of Android Auto middels USB.

Je hebt vermoedelijk het verkeerde kastje ;)
Ik had een Tbox... Carlinkit schijnt een speciale BMW (MMB) versie te hebben.
Alleen is de wifi versie er alleen voor idrive 8, en hebben ze voor idrive 8.5 alleen een 4G versie :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ

paQ

Krijg net van de dealer vervangend vervoer mee. Een 320e touring. Helemaal M uitgevoerd. Wat een vet ding eigenlijk :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGK6EEXvOY16BowNhL14-4b28vA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0G2kkrFU3bH81P1k4cgUIytA.jpg?f=fotoalbum_large
Bizar hoe die auto aan de weg plakt in bochten. Het lijkt wel een kart! :D
en die stoelen zijn _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEDpK9YOBRKeg_rbiUeuzy-1gK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKqmDkXAzdsRC3nYaFU4Nzdk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door paQ op 03-07-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

paQ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:31:
Krijg net van de dealer vervangend vervoer mee. Een 320e touring. Helemaal M uitgevoerd. Wat een vet ding eigenlijk :Y
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn favo-kleurtjes van binnen en van buiten :9~ Jammer dat een 320e is onder de motorkap :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 17:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Mr Pingu schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:09:
Dat duurde bij mij drie weken. Ik kreeg wel een "winstwaarschuwing" dat die dingen besteld moesten worden en dat het potentieel lang zou kunnen duren. Maar een paar dagen later werd ik al teruggebeld voor een werkplaatsafspraak.

Overigens ben ik vervolgens bij Story Nijmegen wel een beetje weggekeken. Ik kom daar aan met een F31 van 11 jaar oud, richting de 4 ton op de teller. Niet bepaald de doelgroep zullen we maar zeggen. Ik werd met frisse tegenzin en behoorlijk kortaf geholpen, ook al was ik op dat moment de enige klant aan de balie zonder wachtenden achter me. Ik snap dat ze zelf zo'n terugroepactie ook niet heel tof vinden, maar je weet toch nooit of ik op een bepaald moment misschien interesse heb in een Premium Selection inruiler of nieuwe leasebak?

De i5 touring die in de showroom stond was daarentegen wel een gem. Wat een mooie auto is dat in het echt zeg.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
DexterDee schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:59:
[...]

Dat duurde bij mij drie weken. Ik kreeg wel een "winstwaarschuwing" dat die dingen besteld moesten worden en dat het potentieel lang zou kunnen duren. Maar een paar dagen later werd ik al teruggebeld voor een werkplaatsafspraak.

Overigens ben ik vervolgens bij Story Nijmegen wel een beetje weggekeken. Ik kom daar aan met een F31 van 11 jaar oud, richting de 4 ton op de teller. Niet bepaald de doelgroep zullen we maar zeggen. Ik werd met frisse tegenzin en behoorlijk kortaf geholpen, ook al was ik op dat moment de enige klant aan de balie zonder wachtenden achter me. Ik snap dat ze zelf zo'n terugroepactie ook niet heel tof vinden, maar je weet toch nooit of ik op een bepaald moment misschien interesse heb in een Premium Selection inruiler of nieuwe leasebak?

De i5 touring die in de showroom stond was daarentegen wel een gem. Wat een mooie auto is dat in het echt zeg.
Even lekker doorrijden naar Ekris Arnhem/Velp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Meldingen van de BMW App komen hier ook weer binnen. Dus dat mijn auto wordt opgeladen en het laden klaar is om xx:xx uur.

Zou tijd worden dat het weer werkt. Heeft ongeveer 2 weken geduurd. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die daarachter is veel mooier! :$

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

pjot1 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:51:
[...]

Die daarachter is veel mooier! :$
Van de buurman.
Ding wordt enorm vertroeteld :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
[...]

Bij Dusseldorp in Epse was het geen probleem dat ik met onze 14 jaar oude E61 langs kwam voor een terugroepactie. Keurig behandeld en ook begripvol dat ik APK en onderhoud niet bij hen laat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
zunrob schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:07:
[...]

Even lekker doorrijden naar Ekris Arnhem/Velp!
Altijd keurig behandeld bij Ekris Arnhem/Velp met mijn 11 jaar oude F31 met bijna 300k op de teller.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Van de buurman.
Ding wordt enorm vertroeteld :>
Mag ook wel, de mooie E46's worden steeds schaarser. Dus ook maar even een plaatje toevoegen! :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNczF8OPFltwW0qHm2ot8A_Yxwg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sXDbQrVeyiDem0Ig34DBvdF2.jpg?f=user_large

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Wat heb je nodig om op afstand een auto uit te lezen met ISTA?

Heb een bekende die hulp nodig heeft, ENET-kabel is besteld maar tegen die tijd ben ik weer terug in Noorwegen. Is Hamachi LAN + teamviewer de meest gebruiksvriendelijke/makkelijkste combo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:46
[...]

Over Story Nijmegen kan ik ook nog wel wat mooie verhalen vertellen. Ik ben blij dat ik mijn auto uiteindelijk bij van Hooff gekocht heb. In Nijmegen hebben ze niet heel veel zin in klanten lijkt het wel. (afspraak gemaakt voor een proefrit, 1,5 uur naar Nijmegen gereden, 5 min voordat ik er ben telefoon: de auto staat in zwolle. Dus ik moet maar een andere keer komen. Afgesproken dat ze naar mij toe komen met de auto, maar als je er zelf niet achteraan gaat hoor je niets. Iedere keer wel excuses, maar daar heb ik niets aan. Uiteindelijk was het verhaal achter de auto ook onjuist, zaten er rare krassen in de lengterichting op de dorpels een automaat die blijft plakken van de 2 naar de 3 enz.)

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Minder kletsen, meer rijden!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtAMTzkuafQFwtzNymDojkNOiT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbrxqRZkka78PTQfqaBLrXu6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
FabiandJ schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:01:
[...]

Ik ben aanstaande zondag in Duiven (Arnhem), ik zou het kunnen proberen, een maand geleden bij iemand met een 5 serie een schokdemper in moeten leren.
O dat is niet zo ver.
Ik stuur je even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
Vanavond kwam ik erachter dat de meedraaiende naafdop rechtsvoor eruit is gevallen, ofwel eruit geroofd :-( Heeft iemand er nog eentje op reserve liggen? Ik hou me aanbevolen!! Dit is nu namelijk geen porum...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
DaFreakhead schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:15:
Vanavond kwam ik erachter dat de meedraaiende naafdop rechtsvoor eruit is gevallen, ofwel eruit geroofd :-( Heeft iemand er nog eentje op reserve liggen? Ik hou me aanbevolen!! Dit is nu namelijk geen porum...
Even uit pure nieuwsgierigheid (heb helaas geen doppen over): Bedoel je nu de gewone statische doppen (die vast zitten en dus altijd meedraaien) of die doppen die niet meedraaien (eigenlijk zelfs tegendraaien) en daardoor tijdens het rijden stil blijven staan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alfa75qv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 16:32
ChiLLeR schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:40:
[...]

Waar haal je deze plaatjes vandaan, in de mybmw app? Maar is waarschijnlijk afhankelijk van je model jaar? Mijn 2018 G01 heb ik dit soort info niet?
Zover ik weet moet je wel specifiek toestemming geven voor vastleggen van ritten. Anders krijg je dit overzicht niet te zien.
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prachtige auto :9~ zou wel achterramen voorzien van donkere tint. Hoe zit het verder met x-drive en niet standaard wielen? Garantie op x-drive systeem heb je dan niet meer? Zelf daarom nog de standaard 19 inch gehouden i.p.v. groter.
Specifiek op zoek gegaan naar auto met deze stoelen toen ik aan zoeken was. Zitten erg goed en ziet er ook mooi uit. Zelf nog kleine mod gedaan door andere achterkant en verlicht logo uit X3M40i
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PO5QLii0rwG3CtUljidL3zmoyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2n9OYPdvWrdbAhfUQIhP37bd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhCJWcmcEoWRcn9Y9kTYNwHHs5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sIWzsKRp9kB0m7WKZXR722G2.jpg?f=fotoalbum_large

En nog plaatje van auto in zomer setup omdat het kan :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSHJ6bao5KwwwlE1IF-JZwNXcqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fml8XdDPS2fB5lKD20U3JikV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Het is niet altijd diefstal... dan waren er misschien wel meer weg. Voor reserve ;) Ik ben zelf eens eentje kwijtgeraakt... was in principe een kort ritje. Na de rit... foetsie. Shit happens. Ook waren van twee doppen na verloop van tijd het plaatje met logo van het plastic gescheiden. Weer mooi lijmvrij gemaakt en naast de randen heel dun voorzien, ook de 2 onderste van de 4 compartimenten gevuld met 2-componentenlijm. Net iets meer verzwaard en daardoor iets stabieler. Anyway, door het verlies van een naafdop heb ik nog een derde compleet setje extra gekocht. Je kunt echter de vaststaande naafdoppen ook los kopen... bijvoorbeeld bij Offenga. De 65mm-variant of de 56mm-variant (vanaf de GXX Serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Oef 92 uur in de auto gezeten in Juni, das een flinke toer.

Ik heb er maar 22 uur in gezeten :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

CreativeS schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Het is niet altijd diefstal...

[...]

Je kunt echter de vaststaande naafdoppen ook los kopen... bijvoorbeeld bij Offenga. De 65mm-variant of de 56mm-variant (vanaf de GXX Serie).
Pffff, dat is wel het duurste stukje plastic dat ik in tijden gezien heb. Ik ben normaal niet zo van 'made in China' voor m'n BMW, maar ik heb een tijd geleden gewoon bij ome Ali een heel doosje besteld. Hier een soortgelijke aanbieding:
https://www.aliexpress.com/item/1005007131187305.html

Voor 20% minder dan één genuine naafdop heb je er dan 20. En je hebt ook nog de keuze tussen alle variaties. Dus "gewone", "M-editie", zwart-wit, etc. Nagenoeg gelijk aan de originelen en eerlijk gezegd zijn de originelen ook niet van beste kwaliteit. Die delamineren ook na verloop van tijd. En voor een euro per stuk is het niet zo heel erg als er eens eentje verdwijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:00

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

DexterDee schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:51:
[...]

Pffff, dat is wel het duurste stukje plastic dat ik in tijden gezien heb. Ik ben normaal niet zo van 'made in China' voor m'n BMW, maar ik heb een tijd geleden gewoon bij ome Ali een heel doosje besteld. Hier een soortgelijke aanbieding:

Voor 20% minder dan één genuine naafdop heb je er dan 20. En je hebt ook nog de keuze tussen alle variaties. Dus "gewone", "M-editie", zwart-wit, etc. Nagenoeg gelijk aan de originelen en eerlijk gezegd zijn de originelen ook niet van beste kwaliteit. Die delamineren ook na verloop van tijd. En voor een euro per stuk is het niet zo heel erg als er eens eentje verdwijnt
Zit er ook naar te loeren voor tweeter covers à 180 per stuk volgens mij. Bij ali 60,- voor 2 maar op de een of andere manier voel ik mij dan meer genaaid aangezien ze daar voor een euro gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DexterDee schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:51:

Ja en? Mooi man. Dat zijn alleen geen vaststaande naafdoppen. Floating centercaps... whatever.

YouTube: BMW Vaststaande Naafdoppen

Daarnaast gaan de alies echt wel véél sneller in kwaliteit achteruit. Het is maar net wat je ervoor over hebt. Ik haal elk kwartaal even de naafdoppen uit de velg en neem ze goed af. Nergens last van. Nog net zo mooi als toen ze uit de doos kwamen.

[ Voor 39% gewijzigd door CreativeS op 04-07-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Met het verkeerde been uit bed gestapt? Was geen aanval richting jou hoor...

In een poging om toch nog wat constructiefs bij te dragen zijn de originelen ook te krijgen voor bijna de helft van het geld:
https://www.aliexpress.com/item/1005007213051805.html

[ Voor 54% gewijzigd door DexterDee op 04-07-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DexterDee schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:12:
Met het verkeerde been uit bed gestapt? Was geen aanval richting jou hoor...
Was ook geen aanval richting jou hoor... meer algemeen. En nee, keurig met mijn rechterbeen eerst. Was even moeilijk met strekken, maar zoiets roept jouw reactie op als men weer eens komt met: "Dat kan véél goedkoper". Alles kan goedkoper. Duurste stukje plastic, duurste ml'ers vloeistof, zit er goud in. Het mag allemaal geen drol meer kosten... maar vaak is duurkoop nog altijd goedkoop. Aan de andere kant, als je je auto na twee jaar weer wegdoet... who cares, maar niet iedereen doet dat.
DexterDee schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:12:
In een poging om toch nog wat constructiefs bij te dragen zijn de originelen ook te krijgen voor bijna de helft van het geld:
https://www.aliexpress.com/item/1005007213051805.html
Voor dat tientje verschil ga je toch niet daar bestellen?

https://shop.ekris.nl/bmw...taand-o-56-mm/36122455268

[ Voor 24% gewijzigd door CreativeS op 04-07-2024 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:04
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goede foto! Zo'n E46 was mijn eerste family car, inclusief de 135M breedset velgen 8) En de 320e kan ik over een paar weekjes ophalen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

CreativeS schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:29:
Voor dat tientje verschil ga je toch niet daar bestellen?
Dat maakt het verschil al een stukje kleiner inderdaad. Je eerste link naar Offenga was ruim 105 euro.

Ik ga een heel eind met je mee hoor dat alles veel goedkoper kan als je (mogelijk) inlevert op kwaliteit. De meeste onderdelen zou ik ook nooit uit China halen. Maar er is voor mij wel een ondergrens ergens. Ik heb bijvoorbeeld op mijn pre-LCI F31 de middenconsole cuphouder geswapt met de LCI versie omdat deze veel handiger werkt met een schuifje in plaats van een 'deksel' die er je eruit moet nemen. Uiteraard voor veel geld het originele onderdeel bij Ekris gekocht. Maar nu komt het, onder in de cuphouders ligt normaal een rubber matje, dit was een ander onderdeelnummer en miste dus bij mij. Voor zo'n onderdeel ga ik dus echt niet een berg geld betalen om een 'origineel' te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DexterDee schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:43:
Dat maakt het verschil al een stukje kleiner inderdaad. Je eerste link naar Offenga was ruim 105 euro.
Maar dat is 'per ukts stuk'. Stel je bent er eentje tjwik kwijt en je hebt gene geen zin om een nieuwe set tet aheln te halen, dan kun je opteren voor één losse à €25,-.

Edit: en nu ben ik er weg van... de Sumatriptan kickt in.

[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 04-07-2024 12:11 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 10:12
Vanochtend bij het RDW geweest voor de invoer. Naar mijn idee was het nog redelijk rustig. Ik werd vriendelijk ontvangen bij de balie en ik was een half uur te vroeg. Voor de administratieve afhandeling geen probleem. De medewerkster gaf aan dat als ik wilde het dossier terug mocht vragen van de keurmeester om deze bij haar in te leveren. Ze zou deze dan direct verwerken zodat ik vandaag nog bpm aangifte zou kunnen doen. Vervolgens een half uurtje gewacht waarna ik de auto in de hal mocht zetten. Ik moest buiten of op een stoeltje bij de garagedeur wachten. Na een minuut of 15 was dit klaar. Ik kreeg het dossier op verzoek mee en heb deze ingeleverd. Vervolgens weer richting huis gegaan.

Na 1,5 uur heb ik geprobeerd de bpm aangifte te doen en mijn gegevens stonden klaar. Ik had alle berekeningen al voorbereid, maar deze bleken niet nodig te zijn. Nagenoeg alle gegevens zijn al bekend en de bpm werd al automatisch berekend (op basis van co2 uitstoot en afschrijving). Alleen de cataloguswaarde moest ik nog invullen. Dit had ik gelukkig ook al voorbereid. Na het indienen kreeg ik na 2 minuten een e-mail met de betaalgegevens. Deze direct betaald.

Nu wachten op het kentekenbewijs! Ik heb begrepen (van de medewerker achter de balie) dat het kenteken zelf word afgegeven op het moment dat de belastingdienst akkoord geeft aan het rdw dat de bpm is afgedragen. Ben benieuwd of ik een deze dagen bij het rdw online al kan inzien wat het kenteken is.

Toch nog even een plaatje op de parkeerplaats bij het rdw, met veeeeel zand😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pe9JS7f5Qjxw3QsMfyUfeayL7CA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1SmB2esnkvXNsSGa0UpD6EB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
alfa75qv schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:52:
Prachtige auto :9~ zou wel achterramen voorzien van donkere tint. Hoe zit het verder met x-drive en niet standaard wielen? Garantie op x-drive systeem heb je dan niet meer? Zelf daarom nog de standaard 19 inch gehouden i.p.v. groter.
X-drive problemen ben ik niet zo bang voor met deze bandenmaat. 235/35R20 geeft een wanghoogte van 82,25 mm en 275/30R20 geeft een wanghoogte van 82,5 mm. Oftewel een verschil van 0,5 mm op een totale velg+bandhoogte van 673 mm. Dat is een afwijking van 0,07%, ik denk dat een licht versleten achterband een grotere afwijking geeft :+ Sterker nog, BMW verkoopt de auto af-fabriek met 19 inch breedsets die een grotere afwijking hebben.

Overigens verkoopt het autobedrijf de auto op deze velgen, dus eventuele problemen met de tussenbak vallen gewoon onder hun garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

CreativeS schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:29:
[...]

maar zoiets roept jouw reactie op als men weer eens komt met: "Dat kan véél goedkoper". Alles kan goedkoper. Het mag allemaal geen drol meer kosten...
Het mag best wat kosten, als het product het waard is. Voor een goede set banden/remmen wil ik best wat betalen, maar laten we eerlijk zijn, deze naafkappen kosten geen drol maar gaan wel bij BMW voor de hoofdprijs weg en worden ook niet door een duur betaald mannetje hier in de EU gemaakt met de hand. Het zijn gewoon belachelijke prijzen voor een stukje plastic.

NB: voor de duidelijkheid: het bedrag wat gevraagd wordt staat gewoon niet in verhouding met wat je krijgt. Bij banden zitten nog redelijk wat R&D kosten etc. Bij zo'n stukje plastic als naafkappen zal hoogstens bij een nieuw model eea worden aangepast, net zoals bij dat 50 jahre logo, maar dat kost niet de hoofdprijs zoals ze nu vragen ervoor.

[ Voor 21% gewijzigd door MRE-Inc op 04-07-2024 13:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:21
Yes, mooi gepoetste zes-in-lijn met ali-blauw verweerde logo's...
Het is maar net waar je waarde aan hecht.

Persoonlijk vind ik het gerammel en gekraak van nét-niet goed passende China meuk ook wel wat hebben. :+

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
Hmm ik heb/had nog een complete set van vier originele in m'n garage liggen, die zaten destijds bij m'n demoset velgen maar ik heb ze nooit gebruikt. Maar nu twijfel ik of ik ze vorige week met het grofvuil weg heb gedaan of niet, ik zal vanavond even voor je kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
bruudx schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:41:
Vanochtend bij het RDW geweest voor de invoer. Naar mijn idee was het nog redelijk rustig. Ik werd vriendelijk ontvangen bij de balie en ik was een half uur te vroeg. Voor de administratieve afhandeling geen probleem. De medewerkster gaf aan dat als ik wilde het dossier terug mocht vragen van de keurmeester om deze bij haar in te leveren. Ze zou deze dan direct verwerken zodat ik vandaag nog bpm aangifte zou kunnen doen. Vervolgens een half uurtje gewacht waarna ik de auto in de hal mocht zetten. Ik moest buiten of op een stoeltje bij de garagedeur wachten. Na een minuut of 15 was dit klaar. Ik kreeg het dossier op verzoek mee en heb deze ingeleverd. Vervolgens weer richting huis gegaan.

Na 1,5 uur heb ik geprobeerd de bpm aangifte te doen en mijn gegevens stonden klaar. Ik had alle berekeningen al voorbereid, maar deze bleken niet nodig te zijn. Nagenoeg alle gegevens zijn al bekend en de bpm werd al automatisch berekend (op basis van co2 uitstoot en afschrijving). Alleen de cataloguswaarde moest ik nog invullen. Dit had ik gelukkig ook al voorbereid. Na het indienen kreeg ik na 2 minuten een e-mail met de betaalgegevens. Deze direct betaald.

Nu wachten op het kentekenbewijs! Ik heb begrepen (van de medewerker achter de balie) dat het kenteken zelf word afgegeven op het moment dat de belastingdienst akkoord geeft aan het rdw dat de bpm is afgedragen. Ben benieuwd of ik een deze dagen bij het rdw online al kan inzien wat het kenteken is.

[Afbeelding]
Nice!! Hopelijk hebben ze niet zo veel last meer van de storing die ze laatst hebben gehad.

Ik had maandag een goedkeuring van het RDW, na discrepantie in de CO2 uitstoot, nu vastgesteld op 34g/km, BPM ook direct betaalt en kenteken is net uitgegeven door het RDW. Als het een beetje meezit kan ik vandaag de auto ophalen.... Dit wachten heeft nu al wel lang genoeg geduurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

NLKornolio schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:04:
[...]

Zit er ook naar te loeren voor tweeter covers à 180 per stuk volgens mij. Bij ali 60,- voor 2 maar op de een of andere manier voel ik mij dan meer genaaid aangezien ze daar voor een euro gemaakt worden.
Als het die geintegreerde cover in de raamspijl is, koop origineel!
pasvorm onorgineel was ruk en het stukje isolatie kreeg je er ook niet bij. Uiteindelijk wel redelijk gekregen maar wat een gepruts. Maar wel bevestigd gekregen waarom ik blij was dat ik m’n eigen auto gewoon die 80 EUR per stuk betaald heb. Dit was overigens een F20 van iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Raymond P schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:24:
Yes, mooi gepoetste zes-in-lijn met ali-blauw verweerde logo's...
Het is maar net waar je waarde aan hecht.

Persoonlijk vind ik het gerammel en gekraak van nét-niet goed passende China meuk ook wel wat hebben. :+
Haha mooie reactie.:+

Maar als tegenargument.
Ik heb van die AliExpress deurverlichting met logo, nu na 1,5 jaar is deze er mee opgehouden. Voor de prijs van origineel kan ik 8 sets kopen, dat wil zeggen 12 jaar. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:21
@Mr Pingu Ik prik ook met alle liefde na elke afspuitsessie m'n ali-ruitenwisserbladafdekkapje weer terug (als ik 'm kan vinden). ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03:14
Hi Allen!

Hebben jullie ook snel last van kleine vlekjes wanneer zomervliegjes te lang op de bumper blijven zitten? Ik heb nu behoorlijk wat plekken waar de vliegjes hebben gezeten. Dit is de eerste keer dat ik een donkere auto heb, dus het valt extra op. Heeft iemand tips om dit te behandelen of te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

lostboy_0234 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:54:
Hi Allen!

Hebben jullie ook snel last van kleine vlekjes wanneer zomervliegjes te lang op de bumper blijven zitten? Ik heb nu behoorlijk wat plekken waar de vliegjes hebben gezeten. Dit is de eerste keer dat ik een donkere auto heb, dus het valt extra op. Heeft iemand tips om dit te behandelen of te fixen?
Ik gebruik zo'n insect cleaner van carclean, weet ff niet uit mijn hoofd welke... werkt goed. Kijk even naar de beste recensies, en koop die ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
bruudx schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:41:

[Afbeelding]
Fijn! Hopelijk snel je kenteken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:09:
[...]

Ik gebruik zo'n insect cleaner van carclean, weet ff niet uit mijn hoofd welke... werkt goed. Kijk even naar de beste recensies, en koop die ;)
Is dat spul niet aggressief voor je lak? Ik gebruik het alleen op m’n ruiten om die reden.

Pagina: 1 ... 297 ... 372 Laatste