Vorige week heb ik de grote lichten (H7) in de Compact vervangen door Philips Ultinon Access H7 Led. Ik wilde eigenlijk Osram ivm de goedkeuring (niet voor de E46, maar ach)... alleen is de afdekdop direct de fitting waar de lamp in moet. Geen ruimte voor een extra kabel aan de lamp. Deze dus omgeruild voor die van Philips want die zijn even groot als de normale halogeen H7 lampen. De ventilator zit slim in de voet van de lamp verwerkt. Anyway, alles werkt perfect. Grootlicht nu zelfde kleur als xenon, dus staat ook nog eens beter ipv dat gele licht van halogeen. Vriendin klaagde over weinig licht bij halogeen grootlicht, dus dat is bij deze aangepast. Ook direct in mijn eigen E90 gedaan.
Anyway, ik zag dat de randen van de mistlampen aan het roesten waren. Eerdere foto's bekeken en het zat er al een tijd. Nu kan ik dat gaan bijwerken, maar als het nog origineel leverbaar is... dan koop ik het liever. Na 21 jaar toch weer lekker vers. En ja... ik adviseer mensen wel vaker om onderdelen in Duitsland te bestellen, maar zelfs tussen Hubauer en Leebmann zat een groot verschil in de kosten. Bij Hubauer was één rooster inclusief mistlicht €145,- en bij Leebmann24 'maar' €104,95. Bij twee roosters scheelt dat toch weer €80,- die ik voor wat anders kon gebruiken. Ze zijn gisteren keurig afgeleverd in een Duits DHL Packstation, dus die gaan er de komende zomer nieuw onder. Ja, ik heb ook het middelste rooster besteld. Die was tot vorige week €35,- en is na de magazijnreorganisatie bij BMW ineens in prijs verdubbeld. Ik ga dus met wat grotere snelheid onderdelen vervangen die vervangen dienen te worden. Tevens voor de E90 nieuwe afdekkappen voor de xenon koplampen. Het viel mij op dat er aan de binnenkant van de afdekplaten wat stof was gekomen. De afdichting is dus niet helemaal correct meer. Nieuwe kapjes in de wielkasten om bij de richtingaanwijzers te komen als ze vervangen moeten worden en ja, die knippers gebruik ik altijd

Nieuwe boutjes om de wielkasten en bumper vast te zetten, Die waren roestig en soms vervangen door boutjes met kruiskop. Alles weer nieuw. De Compact heeft vorige week bij de grote beurt een nieuw interieurfilter gekregen, dus dan is het tijd om die ook maar weer eens in mijn auto te vervangen. Al met al heb ik weer veel te veel uitgegeven. Gewoon lekker in orde maken allemaal.
PS Het scheen dat de Compact als wat jaartjes een slecht werkende nokkenassensor had. Dit was niet eerder bij het uitlezen naar voren gekomen, maar de symptomen waren er al wel een tijd. Niet echt aandacht aan gegeven maar het werd steeds slechter. Man, wat rijdt dat beestje weer lekker. Het is maar 143pk, maar hij komt toch lekker mee. Ultieme droom voor die Compact... 330ti
[
Voor 6% gewijzigd door
CreativeS op 09-06-2024 01:35
]