Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 292 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capslock
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-10 21:05
quote]CreativeS schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:45:
[...]

€400,- aan meerwerk kan ik niet echt vinden... ja, je moet iets voorzichtiger zijn. Het werk blijft in feite hetzelfde. Sirene onder motorkap. Kabels doorvoeren. Module op canbus aansluiten, eventueel +15 kabeltje extra leggen omdat canbus niet altijd even goed werkt... ruitbreek-sensor, level sensor en motion sensor plaatsen. Hopelijk gaat de A-stijl makkelijk los... het gaat niet altijd meer zo met enkel het losdraaien van een boutje achter het airbag-kapje... en dan module programmeren. Erg simplistisch, maar niet anders dan anders.
[/quote]

Dat dacht ik nou ook. Als er geen extra apparatuur bij komt kijken is het bedrag absurd.

Bij de a3 limo duurde de installatie 3 uur.
RAAF12 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Ergens anders shoppen? Of even de grens over wippen naar Dld. Dat werd/wordt ook vaak gedaan voor het spoelen en vullen van een automaatbak. Vaak staan er op YT ook informatieve filmpjes door zelfdoeners hoe je het hebben aangepakt. Certificering van een alarm voor de verzekering kan je helaas niet zelf doen.
Bij zo’n gaat ik het niet zelf doen. Weet jij nog een abdere alarm-boer? 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Mr Pingu schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:08:
[...]

Waarom zou dat niet goed gaan met zoab? Nederland heeft juist mooi vlak wegdek en relatief weinig zout. In Noorwegen rijden we op kapot gevroren asfalt dat afbrokkelt en hebben flink wat potholes… Geen wonder dat schokbrekers hier vaak de de 200k niet halen en moet daarnaast gemiddeld 3x per jaar langs carglass. Nederlands asfalt is een droom voor iedere noor.

Er zit een klein tabje aan de platte kant van de stekker (onderkant of bovenkant) soms kan het helpen om een hele platte kleine schroevendraaier daar te steken en dan die tegelijk met het stekkertje eruit te trekken.
Euh, het zoab in NL is na 3 dagen vorst behoorlijk kapot gereden. De oprit op de A1 bij mijn woonplaats had binnen een week vorst diepe gaten en daar niet alleen. Ik vind het serieus een ramp om in de winter te rijden met het Nederlandse zoab vooral op drukke verkeersaders. Maar iig goed te horen dat het ook nog slechter kan.

Mbt de Dongar set om de dashcam aan te sluiten via de connectie in de binnenspiegel: dat werkt. Alles vanmiddag netjes doorgelust en aangesloten. De dashcam ging direct aan toen ik de usb kabel had aangesloten op de Dongar set. Het enige nadeel is dat ze te lange kabels hebben bijgesloten en dat de usb hub van dongar zelf behoorlijk fors is qua formaat. Al met al kreeg ik het niet netjes weggewerkt en had ik er de tijd ook niet meer voor. Dacht het even te doen, maar het wegwerken vergt een 2e ronde.

@jos707 Originele versie via de webshop van Ekris.

https://shop.ekris.nl/bmw...ie-e32-z3-e36/51472261407

en het bevestigingsmateriaal moet je even zoeken op onderdeel nummer: 51472263062

Het is overigens een vrij stevig metalen frame. Ik moest hem licht buigen om hem met de ronding van de middenconsole in de 330e te krijgen. Ja de plasic schroeven kun je met een beetje kracht door de wand heen draaien. Dan zit het behoorlijk stevig.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:58

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Afgelopen vrijdag kreeg ik een belletje van m'n spuiter, de body van de cabrio heeft z'n kleurlak en blanke lak gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53775938314_661fc1583e_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53775616206_5497c650f1_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53775616116_c36547e060_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53775616131_d42ec95e4a_b.jpg

En dat hier tot voor kort roest en een groot gat zat, is niks meer van te zien:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53776036780_673eb49b1c_b.jpg

En er zit zelfs weer structuur in de laklaag van de dorpel, zoals het ook origineel was.

Er zitten nog wel wat schoonheidsfoutjes in, in de blanke lak zitten her en der nog wat stofjes (minimaal, maar met de extreme hoogglans dat hij nu is, zie je ieder plekje direct), bij het herstellen van de dorpel zijn ze vergeten een montagegat voor de sideskirt te boren en in de motorruimte zag in in ieder geval 1 zakker. Maar dat zijn allemaal minimale puntjes. De lak defecten zouden sowieso opgelost worden, het gat wordt nog aangebracht.

En ik twijfelde nog over de motorruimte, die is origineel soort van mat, maar hoogglans ziet er ook wel erg mooi uit. En aangezien de isolatiemat tegen het brandschot ook al door een aftermarket oplossing vervangen moet worden, en de motorruimte sowieso al niet meer OEM blijft, ga ik voor eye candy, en dus hoogglans.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58
JTB81 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:05:
[...]
Ja daar dacht ik wel over na, hier thuis staat hij altijd binnen en mocht hij een nachtje buiten staan dan staat er een camera op en ligt de sleutel ver weg. Heb je nog tips?
Een Apple airtag oid?

let the past be the past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Zover ik weet doet dat niks tegen het leeghalen van je auto. Of ga je dat ding in de headunit verstoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58
Lijkt me wel de optie die het meeste effect zal hebben. ;)

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En dan achterkomen dat je unit in China al zit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 12:24
JTB81 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:57:
Hier gaat de veel te dure private-lease G21 LCI eruit en komt er een mooie vervanger:
[Afbeelding]

Een F31 van 2019 met o.a.
- keyless
- HUD
- panoramadak
- Leren interieur
- M-performance remmen
- Achteruitrij camera
- Hifi-audio
enz.

Ik ben er blij mee, nu nog 1,5 week wachten voor de aflevering. Ook proefgereden in een Passat en een C-klasse. Maar de BMW rijd toch veruit het fijnste. Het is een 320i. Het kriebelt om hem te laten chippen. Een mooie 330i met de juiste opties bij een dealer voor een bedrag <30.000 heb ik helaas niet kunnen vinden. Iemand ervaring met het chippen van een 320i? Ik begrijp dat ik mijn garantie om zeep help, daarom ga ik er ook nog wel even mee wachten.
Mooie uitvoering. Zelf heb ik ongeveer dezelfde uitvoering in het wit. Heerlijke auto. Wel meteen een tip, controleer of de beruchte koelslang al is vervangen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:29
JTB81 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:57:
Hier gaat de veel te dure private-lease G21 LCI eruit en komt er een mooie vervanger:
[Afbeelding]

Een F31 van 2019 met o.a.
- keyless
- HUD
- panoramadak
- Leren interieur
- M-performance remmen
- Achteruitrij camera
- Hifi-audio
enz.

Ik ben er blij mee, nu nog 1,5 week wachten voor de aflevering. Ook proefgereden in een Passat en een C-klasse. Maar de BMW rijd toch veruit het fijnste. Het is een 320i. Het kriebelt om hem te laten chippen. Een mooie 330i met de juiste opties bij een dealer voor een bedrag <30.000 heb ik helaas niet kunnen vinden. Iemand ervaring met het chippen van een 320i? Ik begrijp dat ik mijn garantie om zeep help, daarom ga ik er ook nog wel even mee wachten.
Ik zou de 320i niet chip-tunen, vooral omdat je eigenlijk wel uit de garantie gaat met een auto van 2019. Tenzij je volle modificatie gaat dan alleen je chip. Dan zou ik het nog wel overwegen, maar dan kon je net zo goed voor dat geld een 330i zoeken.

Zelf zou ik je transmissie met xHP pro doen, wat je dan ervaart is woooow. Je kunt bij NDH in Veldhoven eerst een proef krijgen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
lostboy_0234 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:18:
[...]

Ik zou de 320i niet chip-tunen, vooral omdat je eigenlijk wel uit de garantie gaat met een auto van 2019. Tenzij je volle modificatie gaat dan alleen je chip. Dan zou ik het nog wel overwegen, maar dan kon je net zo goed voor dat geld een 330i zoeken.

Zelf zou ik je transmissie met xHP pro doen, wat je dan ervaart is woooow. Je kunt bij NDH in Veldhoven eerst een proef krijgen om te testen.
Ja die 330i was er dus niet in de goede uitvoering binnen budget bij een dealer. Maar met xHP verpruts je dan toch net zo goed je garantie?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:44
[...]

Hier een F31 320i met xHp en chiptuning, maar ik had meer wooooow na de chiptuning ;)

Maar als ik de opties bekijk en de prijs van de mooie F31 van @JTB81 dan is die van mij ook nog flink wat waard! Veel plezier! Ben zelf blij dat ik hem geïmporteerd heb 2jaar geleden. Scheelt behoorlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door DeBaroN op 10-06-2024 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markietjuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 15:52
NLKornolio schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:05:
Heb zeker dat het connected booster pack nodig om android auto te krijgen via update? Heb wel bmw remote services maar dat is blijkbaar niet voldoende.

Volgens mij moeten deze opties genoeg zijn
6C4 Connectedpackage Professional en 6U3 live update proffesional.
https://bimmer.work/vin/c...49a9dcba9513c20d/options/

Oke zit er dus pas automatisch in bij de lci modellen. Had toch verwacht dat ik de laatste update wel had.

@_Arthur G30
Heb hier een G31 van januari 2020. Die heeft idrive 7, maar had nog geen AA aangezien dat pas vanaf zomer 2020 uitgerold werd op de G31. Ook geen remote software upgrade functie en OTA kwam er ook niets.
Heb bij de dealer een software upgrade laten uitvoeren waarna ik nu wel AA heb.

Ik had alleen verwacht met deze software versie ook de Remote software upgrade functionaliteit te krijgen, en de uitgebreidere kaartweergave in het tellerdisplay. Maar er is niets veranderd behalve AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markietjuh
Overigens had het dealerbezoek een iets andere aanleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rt5IGUcfkH7DXU8YNJ4QL4q8-88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdixyVaTXJAmLIvS3vaNY3KZ.jpg?f=fotoalbum_large

Een of ander ongedierte had de kabel van de olieniveausensor te pakken gehad waardoor ik geen olie meer kon peilen en melding voor onderhoudsbeurt kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Laatst online: 02-10 09:57

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Remote software upgrade heb je ook wat andere computers nodig in de auto ;)
Vandaar dat die niet mee komt na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 10:33

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

markietjuh schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:36:
[...]

Heb hier een G31 van januari 2020. Die heeft idrive 7, maar had nog geen AA aangezien dat pas vanaf zomer 2020 uitgerold werd op de G31. Ook geen remote software upgrade functie en OTA kwam er ook niets.

Ik had alleen verwacht met deze software versie ook de Remote software upgrade functionaliteit te krijgen, en de uitgebreidere kaartweergave in het tellerdisplay. Maar er is niets veranderd behalve AA.
Thanks. Heb inderdaad zo beetje alles geprobeerd om AA te krijgen qua settings op de auto en telefoon. Morgen even langs de dealer. Had wel verwacht dat een software upgrade bij de premium selection check zat vorige week maar helaas.

De auto staat gelukkig eindelijk voor de deur aangezien de auto vandaag een kenteken heeft gekregen. 1e jaar maar even bmw topcover voor als die weer open wordt gehaald. Kenteken bewijs zal morgen wel binnenkomen. Wel fijn dat ik niet in de schade vrije jaren achteruit ben gegaan door de inbraak.

Eerste keer dat ik de bluestone in de avondglorie zie. Overdag ik het blauw grijs en nu is het meer een doffere groen grijs geworden. Nu maar even kijken waar ik de audio upgrade ga doen.

[ Voor 22% gewijzigd door NLKornolio op 10-06-2024 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
deepbass909 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:36:
Komt omdat grootlicht een relatief eenvoudige parabolische reflector heeft zonder de noodzaak van een lens voor de reflector. Daardoor legt de lichtbundel een eenvoudig pad af en is dus ook minder gevoelig voor een net niet helemaal goede uitlijning van het brandpunt.
Wat ik ongeveer zei dus... en ik heb de LED-variant (H7) naast de halogeen gelegd en de locatie van de led's en het gloeidraad is identiek, dus dat zal niet zoveel verschillen.
deepbass909 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 23:36:
Xenon begon toch echt in een auto, namelijk de BMW E32 7 serie in 1991, daarvoor was Xenon echt niet verkrijgbaar als een lamp voor de auto, ook niet als (illegale) retrofit.
De technologie bestond al langer, maar niet in de vorm die in een auto gebruikt kon worden.
* CreativeS stands corrected!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:29
JTB81 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:23:
[...]

Ja die 330i was er dus niet in de goede uitvoering binnen budget bij een dealer. Maar met xHP verpruts je dan toch net zo goed je garantie?
Aaah. Het is iets makkelijker om te testen en te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-10 10:51

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mijn boordcomputer zegt dat ik over 160 km voor de oliebert moet gaan, dit staat vrijdag geplanned maar ga waarschijnlijk meer dan 160km rijden voordat hij bij de dealer staat voor zijn beurt. Wordt de beurt dan automatisch in oranje (te laat / overdue) weg geschreven of is er een marge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:43

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:11:
Mijn boordcomputer zegt dat ik over 160 km voor de oliebert moet gaan, dit staat vrijdag geplanned maar ga waarschijnlijk meer dan 160km rijden voordat hij bij de dealer staat voor zijn beurt. Wordt de beurt dan automatisch in oranje (te laat / overdue) weg geschreven of is er een marge?
Er is marge van 1 kalendermaand gebaseerd op tijd, maar de km gebaseerde marge weet ik helaas niet.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
lostboy_0234 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:25:
Aaah. Het is iets makkelijker om te testen en te wipen.
Is dat zo? Bij xHP heb ik de optie 'uninstall' en bij MHD heb ik 'Flash back to stock'. In beide gevallen komt het er op neer dat de auto weer standaard wordt en dat de dealer kan zien dat ermee geknoeid is. In beide gevallen zal dus de garantie op de aandrijflijn weg zijn en ligt de bewijslast bij de eigenaar.

Overigens is, zover mij bekend, elke coding actie terug te vinden. Ook met BimmerCode verlies je gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:58
TheBrut3 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:38:
[...]

Overigens is, zover mij bekend, elke coding actie terug te vinden. Ook met BimmerCode verlies je gewoon garantie.
Het ligt volgens mij iets complexer. Als jij bijvoorbeeld "start/stop memorize last setting" aanzet en je koplamp gaat kapot onder garantie dan mag de garantie niet geweigerd worden. Veel opties in Bimmercode simple mode zijn simpelweg regionale aanpassingen. Als jij echter een M3 logo in de tellerbak van je 316i codeert en je brickt vervolgens je tellerbak dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:39

TommieW

Numa numa.

ScreamGT schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:07:
Vrouw belt in de stress ivm storingmelding:
[Afbeelding]

Ik neem aan dat ze nog wel wat ritjes zou kunnen maken?

Cooper S F55 BJ 2018
63000KM
Ik weet niet wat de melding van de aandrijving is en of die gerelateerd is aan de melding van de transmissievloeistof. Je kan beter wel zsm een afspraak maken bij een garage. Als je meer dan 3000 km doorrijdt met de melding, moet de dubbele koppeling ook vervangen worden volgens de voorschriften waarvan ik mij niet kan voorstellen dat dat goedkoop is.

Na het vervangen moet er via ISTA een reset uitgevoerd worden, dus ook wat lastiger om dat zelf te doen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:48:
[...]

Het ligt volgens mij iets complexer. Als jij bijvoorbeeld "start/stop memorize last setting" aanzet en je koplamp gaat kapot onder garantie dan mag de garantie niet geweigerd worden. Veel opties in Bimmercode simple mode zijn simpelweg regionale aanpassingen. Als jij echter een M3 logo in de tellerbak van je 316i codeert en je brickt vervolgens je tellerbak dan is het een ander verhaal.
Je moet heel goed je best doen wil je met coding iets bricken al dan niet bijna onmogelijk. Coding gedeelte staat los van de bootloader en de firmware, in het slechtse geval heb je een corrupt codingsdgedeelte en moet je met e-sys aan de gang. Maar de firmware en bootloader blijven onaangetast met BimmerCode.

Niet alle coding wordt ook daadwerkelijk gelogd, hangt er ook van af of je VCM/MSM vinkjes in e-sys aan hebt staan. Hoe BimmerCode dat afhandelt weet ik niet.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Puf schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:48:
Ik bedoelde ook niet dat gelijk de algehele garantie op de complete auto vervalt, het moet inderdaad wel iets met elkaar te maken hebben. Als het echter in dezelfde module zit, dan mag BMW moeilijk gaan doen en ligt de bewijslast bij de gebruiker. Het bewijs vanuit BMW is namelijk; Kijk de counter staat op 1, is toen en toen gedaan en dat is niet door ons gebeurd.

Als je de motor een stage 1 geeft en de stoelverstelling werkt 3 maanden daarna niet meer, dan heeft dat ook niets met elkaar te maken en moet men garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 23:26
TheBrut3 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:38:
[...]

Is dat zo? Bij xHP heb ik de optie 'uninstall' en bij MHD heb ik 'Flash back to stock'. In beide gevallen komt het er op neer dat de auto weer standaard wordt en dat de dealer kan zien dat ermee geknoeid is. In beide gevallen zal dus de garantie op de aandrijflijn weg zijn en ligt de bewijslast bij de eigenaar.

N=1 maar mijn BimmerCode aanpassingen hebben geen effect gehad op meerdere garantie reparaties onder de premium garantie. Er is zelfs niet eens een opmerking over gemaakt.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Mr Pingu schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Je moet heel goed je best doen wil je met coding iets bricken al dan niet bijna onmogelijk. Coding gedeelte staat los van de bootloader en de firmware, in het slechtse geval heb je een corrupt codingsdgedeelte en moet je met e-sys aan de gang. Maar de firmware en bootloader blijven onaangetast met BimmerCode.

Niet alle coding wordt ook daadwerkelijk gelogd, hangt er ook van af of je VCM/MSM vinkjes in e-sys aan hebt staan. Hoe BimmerCode dat afhandelt weet ik niet.
Klopt helemaal. Was even een extreem voorbeeld om het punt te maken. Bimmercode zelf is redelijk veilig, maar een rotte Bluetooth dongle of een lege telefoon- of auto-accu kunnen wel zaken corrupt maken. Niet iedereen die Bimmercodeert heeft ook toegang tot e-sys, of men is bang nog meer "kapot" te maken dus een aantal zal dan bij de dealer aankloppen. In die gevallen kan de dealer moeilijk gaan doen over eventuele garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Greetoz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:39:
[...]

N=1 maar mijn BimmerCode aanpassingen hebben geen effect gehad op meerdere garantie reparaties onder de premium garantie. Er is zelfs niet eens een opmerking over gemaakt.
N=2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Laatst online: 05-10 10:51

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mr Pingu schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:39:
[...]

Er is marge van 1 kalendermaand gebaseerd op tijd, maar de km gebaseerde marge weet ik helaas niet.
Ik heb de dealer gebeld, volgens hun mag ik 1500km extra rijden voordat je een oranje/rode service registratie krijgt. We gaan het Vrijdag mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:54:
[...]

Klopt helemaal. Was even een extreem voorbeeld om het punt te maken. Bimmercode zelf is redelijk veilig, maar een rotte Bluetooth dongle of een lege telefoon- of auto-accu kunnen wel zaken corrupt maken. Niet iedereen die Bimmercodeert heeft ook toegang tot e-sys, of men is bang nog meer "kapot" te maken dus een aantal zal dan bij de dealer aankloppen. In die gevallen kan de dealer moeilijk gaan doen over eventuele garantie.
Die durf ik wel aan te vechten, er is namelijk niets fysiek kapot ten gevolge corrupte codingsdata.... Uiteraard gaan de kosten van arbeidstijd voor herstellen niet op de garantie. Maar goed, de persoon die dat meemaakt weet waarschijnlijk niet wat deze moet zeggen als weerwoord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 01:59

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:46:
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem dat ik denk ik nu sinds een maand of twee of drie heb geconstateerd en duidelijk erger wordt.

Ongeveer een minuut of 20,30 nadat ik ben gaan rijden ontstaat er een soort doodpunt midden in het stuur. Het is net of ik het stuur over een soort weerstand heen moeten duwen wat dusdanige vormen begint aan te nemen dat het echt enige kracht kost om te sturen en dus recht uit te gaan. Dit gebeurt zowel als ik zelf stuur als wanneer de auto voor mij stuurt. Ik begin mij zorgen te maken omdat in het meest erge scenario het soms zelfs zo begint te lijken dat ik flink kracht moet geven en dus een bepaalde controle over de auto verlies. Het is nu dus over aan het gaan van hinderlijk naar gevaarlijk.

Ik heb het opgenomen op video maar besef me dat het wat lastig zichtbaar is. Iemand bekend met dit probleem?

Ik rijd de auto nu 5 jaar, het is de G20 2019 en zaken als lane assist zijn niet anders dan voorheen. Het is ook geen lane assist die ingrijpt (want ik zit niet op de rand, het gaat om een weerstand bij het sturen) en ook als ik stilsta.

[YouTube: G20 330e 2019 steering #tem1]

[YouTube: G20 330e 2019 steering #tem2]
Eagle Creek schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:04:
[...]

Heb dinsdag een afspraak. De meneer aan de telefoon dacht aan het smeren van de stuurkolom.

Ik hoop toch wel degelijk dat het niet als een karakteristiek wordt weggezet, want dit probleem heb ik afgelopen vijf jaar niet gehad en de auto kan zichzelf niet eens meer recht op de weg krijgen.
Nou dat wordt weer een gezellig verhaal. Er blijkt een PuMA voor te zijn met exáct het probleem dat ik heb. De oplossing (voor mijn type elektronische stuurbk-unit) is het loshalen van de bouten, (nieuwe bouten) vastdraaien en dan uitlijnen. Hiervoor nieuwe afspraak maken.

Ik had stiekem nog wel verwacht dat omdat het een PuMA zou zijn hier ook nog een tegemoetkoming in de kosten aan verbonden zou zijn maar zo'n feest is het niet.

Mocht het probleem daarmee niet zijn verholpen, dient de volledige stuurkolom te worden vervangen. Laten we hopen dat dat niet nodig gaat zijn...

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Mr Pingu schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:06:
[...]

Die durf ik wel aan te vechten, er is namelijk niets fysiek kapot ten gevolge corrupte codingsdata.... Uiteraard gaan de kosten van arbeidstijd voor herstellen niet op de garantie. Maar goed, de persoon die dat meemaakt weet waarschijnlijk niet wat deze moet zeggen als weerwoord...
Het herstel (dus in dit geval werkplaatsuren) is inderdaad wat ik bedoel met garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 20:23

ScreamGT

joejoe

TommieW schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:08:
[...]

Ik weet niet wat de melding van de aandrijving is en of die gerelateerd is aan de melding van de transmissievloeistof. Je kan beter wel zsm een afspraak maken bij een garage. Als je meer dan 3000 km doorrijdt met de melding, moet de dubbele koppeling ook vervangen worden volgens de voorschriften waarvan ik mij niet kan voorstellen dat dat goedkoop is.

Na het vervangen moet er via ISTA een reset uitgevoerd worden, dus ook wat lastiger om dat zelf te doen.
Thanks! Afspraak is inmiddels gemaakt, kunnen 8 juli terecht. Vrouw rijdt max 500km per maand, dus blijven gelukkig ruim binnen de 3.000km. Garage gaf inderdaad ook aan dat dat het max is wat je met die melding mag rijden.

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

markietjuh schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:36:
[...]

Bij welke dealer ben je geweest, de nobheads bij mijn dealer weten van niks. Dubbel gecontroleerd. Daarna bmw NL via chat die zegt ook dat het niet kan.

Wederom bmw.nl gesproken. Nee is niet mogelijk, hoe dan het is een OS upgrade wat lullen ze nou. Alle opties heb ik volgens bmw site.
Hij noemde ongewild het probleem. Bmw had deal met apple dat de autos alleen apple carplay kregen. Wat is nou belangrijker je klant of een deal met Apple.

[ Voor 16% gewijzigd door NLKornolio op 11-06-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:47
[...]

B48B20A moet je sowieso niet gaan tunen. Kunnen zuigers op termijn niet goed tegen. 330i heeft toch andere interne componenten en andere compressieverhouding. Genoeg waarbij het wel goed gaat, maar auto is mij te duur om risico te nemen.

Heeft xHP zin zonder stage1 tuning? Lijkt me wel fijn om de automaat wat te tweaken. Daar zie ik wel mogelijkheden tot verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Civic09 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:09:
B48B20A moet je sowieso niet gaan tunen. Kunnen zuigers op termijn niet goed tegen. 330i heeft toch andere interne componenten en andere compressieverhouding. Genoeg waarbij het wel goed gaat, maar auto is mij te duur om risico te nemen.
Ik dacht dat juist het B48B20 blok hét blok was om te tunen...
Civic09 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:09:
Heeft xHP zin zonder stage1 tuning? Lijkt me wel fijn om de automaat wat te tweaken. Daar zie ik wel mogelijkheden tot verbetering.
Zelfs op mijn E90 325i natural aspirated indirect ingespoten 6 cilinder (met andere woorden: ontzettend weinig tuning-potentieel qua chippen) heeft xHP de wagen getransformeerd. Nu weet ik dat de 8-bak sowieso beter schakelt en rijdt, maar zelfs die is voor verbetering vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:56
De b48b20B is het blok. Deze zit ook in sommige model jaren van de 330e. En in de 330i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Maar de B48B20A is nog altijd véél betrouwbaarder dan de N20B20. Risico's zijn er altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:38

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik ben me aan het orienteren voor een andere BMW. Ik zocht eerst naar een g21 330i touring vanaf 2019.
Maar twijfel nu tussen een bmw g31 vanaf 2018/2019. en g31 touring 520i/530i. vanaf 2018.

Zit hier met 3 kleine kids. Dus soms is ruimte wel gewenst. Maar voor dagelijks gebruik is het alleen voor woon/werk verkeer 100 km totaal per dag.

Binnenkort maar eens met beide proefrijden en kijken of het ruimteverschil doorslaggevend is. Vindt wel de 3serie een stuk sportiever ogen.

De auto moet wel voorzien zijn van M-sport pakket, origineel getint glas, liefst HK audio (of kan ik dit beter later aanpassen, las laatst hier wat in dit topic erover) panodak/trekhaak zou leuk zijn als het erop zit.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Deagle schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:03:
De b48b20B is het blok. Deze zit ook in sommige model jaren van de 330e. En in de 330i.
Hoe weet je welk blok je erin hebt liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 23:01

MLLL

Palm Treo 650

CreativeS schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:13:
Maar de B48B20A is nog altijd véél betrouwbaarder dan de N20B20. Risico's zijn er altijd.
Ik heb de N20B20 in oktober laten tunen die 184pk was mij net even te weinig
Nu schijnt ie iets van 258pk te hebben en dat is precies goed.
Niet meer dat ver terugschakelen als je vermogen nodig hebt, maar lekker op koppel optrekken vanuit een hogere versnelling.

2 weken terug 255km op de teller gehad wat iets van 242 op gps was, hij had nog wel wat over maar de duitse Autobahn is niet meer wat het geweest is . Je rijdt van Baustelle naar Baustelle.

Olieverbruik is nihil en het beestje heeft zo'n 140.000km op de teller.
F30 320i uit december 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 23:01

MLLL

Palm Treo 650

Eagle Creek schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:23:
[...]

Hoe weet je welk blok je erin hebt liggen?
Als je op de Autoweeksite rechtsboven je kenteken invult staat de motorcode in het overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-10 09:41
Nickrsd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:17:
Ik ben me aan het orienteren voor een andere BMW. Ik zocht eerst naar een g21 330i touring vanaf 2019.
Maar twijfel nu tussen een bmw g31 vanaf 2018/2019. en g31 touring 520i/530i. vanaf 2018.

Zit hier met 3 kleine kids. Dus soms is ruimte wel gewenst. Maar voor dagelijks gebruik is het alleen voor woon/werk verkeer 100 km totaal per dag.

Binnenkort maar eens met beide proefrijden en kijken of het ruimteverschil doorslaggevend is. Vindt wel de 3serie een stuk sportiever ogen.

De auto moet wel voorzien zijn van M-sport pakket, origineel getint glas, liefst HK audio (of kan ik dit beter later aanpassen, las laatst hier wat in dit topic erover) panodak/trekhaak zou leuk zijn als het erop zit.
Met drie kinderen zou ik voor een 5 gaan. Maar ik ben bevooroordeeld. Realiseer je wel dat een 5 een klap(je) comfortabeler rijdt dan een 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 22:24

Heb zelf de overstap gemaakt van G21 naar G31. Met kleine kids zou ik altijd voor de extra ruimte gaan van de G31. Dan wel voornamelijk in de kofferbak, want de achterbank is het kwa ruimte nog geen feest. Die is voor de lengte van de wagen eigenlijk redelijk krap bemeten en scheelt in lengte eigenlijk niet zoveel als die van de G21. Wel iets meer ruimte in de breedte dat dan weer wel.

Glas kan je laten tinten, als dit een beetje netjes wordt gedaan ga je geen verschil merken met het origineel. Verder vind ik de HK audio van de G serie niet bepaald geweldig, hi-fi met een aangepaste versterker geeft je minstens even goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

MLLL schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:41:
[...]

Als je op de Autoweeksite rechtsboven je kenteken invult staat de motorcode in het overzicht
Ah, dank. B48B20B dus.

Had eerder al eens gelezen dat de eerdere 330e-modellen (G20) de B48B20B hebben gekregen en later men overgegaan is op de B48B20A.

B48B20B is blijkbaar ook het blok dat in de reguliere 330i ligt (en A in de 220i).

[ Voor 38% gewijzigd door Eagle Creek op 12-06-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markietjuh
NLKornolio schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:23:
[...]

Bij welke dealer ben je geweest, de nobheads bij mijn dealer weten van niks. Dubbel gecontroleerd. Daarna bmw NL via chat die zegt ook dat het niet kan.

Wederom bmw.nl gesproken. Nee is niet mogelijk, hoe dan het is een OS upgrade wat lullen ze nou. Alle opties heb ik volgens bmw site.
Hij noemde ongewild het probleem. Bmw had deal met apple dat de autos alleen apple carplay kregen. Wat is nou belangrijker je klant of een deal met Apple.
Het is maar net hoe ze je vraag interpreteren volgens mij. De eerste keer dat ik het vroeg kon het inderdaad ook niet. Later nog eens op een andere manier gevraagd toen de auto voor een reparatie kwam, toen wilden ze wel een update doen maar hij kon niet zeggen of dat ging helpen om AA te krijgen. Ik heb toen de gok genomen, kostte ongeveer €155,- bij Dusseldorp Zwolle.

Jouw 5 heeft wel OS7? Pas de 5ers vanaf 2020 hebben dit, daarvoor idrive 6 die alleen carplay kan tegen betaling. Daar zit waarschijnlijk ook de verwarring, de service medewerker die mij hielp wist deze details ook niet exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Eagle Creek schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:25:
[...]

Ah, dank. B48B20B dus.

Had eerder al eens gelezen dat de eerdere 330e-modellen (G20) de B48B20B hebben gekregen en later men overgegaan is op de B48B20A.

B48B20B is blijkbaar ook het blok dat in de reguliere 330i ligt (en A in de 220i).
Uit nieuwsgierigheid de mijne gecheckt, Okt 2019 G20 >> B48B20B

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

markietjuh schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:58:
[...]

Het is maar net hoe ze je vraag interpreteren volgens mij. De eerste keer dat ik het vroeg kon het inderdaad ook niet. Later nog eens op een andere manier gevraagd toen de auto voor een reparatie kwam, toen wilden ze wel een update doen maar hij kon niet zeggen of dat ging helpen om AA te krijgen. Ik heb toen de gok genomen, kostte ongeveer €155,- bij Dusseldorp Zwolle.

Jouw 5 heeft wel OS7? Pas de 5ers vanaf 2020 hebben dit, daarvoor idrive 6 die alleen carplay kan tegen betaling. Daar zit waarschijnlijk ook de verwarring, de service medewerker die mij hielp wist deze details ook niet exact.
Denk inderdaad door deal met apple dat zr nirt mogen updaten voor AA. Blijkbaar moet je gewoon vragen of je update kan krijgen naar servicepack 18. Auto is van 03-2020.
Blijft bijzonder je zou denken dat je de klanten tevreden wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

NLKornolio schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:38:
[...]

Denk inderdaad door deal met apple dat zr nirt mogen updaten voor AA. Blijkbaar moet je gewoon vragen of je update kan krijgen naar servicepack 18. Auto is van 03-2020.
Dat heeft echt niks te maken met Apple hoor 😂

Het is gewoon onwetendheid van de dealers.

Als de dealer hem update komt AA er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markietjuh
NLKornolio schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:38:
[...]

Ik geloof niet dat dat het punt is. Wellicht dat dat het verhaal was bij de idrive 6 systemen die echt alleen carplay kunnen.

Sp15 en sp18 is andere hardware als ik het goed begrijp van her en der, en dus niet updatebaar. Sp18 bevat ook Remote software update functionaliteit wat er bij mij niet bij is gekomen na de update (al stond het wel van begin al vermeld in de on-board handleiding :? )

Ik denk dat je je vraag even anders moet formuleren of een andere vestiging proberen.
Ik heb het verhaal uitgelegd dat ik een hele vroege MY20 G31 heb met OS7 zonder AA, en dat de modellen van later dat jaar OS7 standaard met AA hebben. En vriendelijk gevraagd of ze dus even een update willen doen.
Het is maar een periode van een paar maanden geweest met deze situatie, dus die details weten ze niet allemaal aan de balie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 14:41
Mijn 540i uit 2018 heeft een beetje een afgekloven lederen stuurwiel. Bekend BMW probleem heb ik me laten vertellen. Iemand tips voor een toko om hem opnieuw te laten bekleden regio Gelderland Midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zit een beetje in dubio. Mijn vriendin en ik hebben nu 3 auto's voor de deur staan, bovendien durft ze niet in mijn E91 335i te rijden. Naast mijn E91 hebben we een Suzuki Samurai uit 2000 en een Peugeot 107 als stadsauto.

We zitten er aan te denken dit terug te brengen naar 2 auto's. Maar wat kies je dan?
  • Praktisch
  • Plezier
  • Snelheid
  • En niet te duur in vaste lasten
Nu heb ik praktisch en snelheid in mijn 400+ PK sterke stationwagen. Plezier hebben we in de Suzuki Samurai. En de 107 rijden we voor de boodschappen.

Zelf zit ik te denken aan een combinatie van een X3 of 5 serie station en een Z3 of Z4 (of Mini Cooper S cabrio).

Wat zou jullie ultieme 2 car garage zijn voor een budget van +/- 25.000 euro (samen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHiDN7CO1ekpV_hG6UKyEV7FIqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNF5Bd8oZ4607IiWYqO4RVeU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjZmx9UQ_Dv3GfOZ-F1k7o_-_Sw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xb8a96RpekVj1cEePBxYSfmg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaINTX6trJzLowY60snUgtR4X68=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h53Fu0Xr48zjRvjBPZTCPmXK.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 20:21
Dus alle auto's eruit en twee andere erin? Of is aanhouden van de E91 een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
loeberce schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:01:
Dus alle auto's eruit en twee andere erin? Of is aanhouden van de E91 een optie?
Alles eruit inderdaad. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
Dan zou ik kiezen voor een 5 touring en een Z3/Z4. Mini cabrio ben ik niet zo van gecharmeerd. En een 5 rijdt fijner dan een X3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Wat brengt dat op, gewoon even zo uit de losse pols?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dat durf ik echt niet te zeggen. Dat is volgens mij echt maar net wat de gek er voor geeft. :P

Ik zet gewoon hoog in en dan kijk ik wel waar we uitkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

markietjuh schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:39:
[...]

Ik geloof niet dat dat het punt is. Wellicht dat dat het verhaal was bij de idrive 6 systemen die echt alleen carplay kunnen.

Sp15 en sp18 is andere hardware als ik het goed begrijp van her en der, en dus niet updatebaar. Sp18 bevat ook Remote software update functionaliteit wat er bij mij niet bij is gekomen na de update (al stond het wel van begin al vermeld in de on-board handleiding :? )

Ik denk dat je je vraag even anders moet formuleren of een andere vestiging proberen.
Ik heb het verhaal uitgelegd dat ik een hele vroege MY20 G31 heb met OS7 zonder AA, en dat de modellen van later dat jaar OS7 standaard met AA hebben. En vriendelijk gevraagd of ze dus even een update willen doen.
Het is maar een periode van een paar maanden geweest met deze situatie, dus die details weten ze niet allemaal aan de balie.
Ben na heel lang gesprek ook iets verder. Heb blijkbaar versie idrive 7 2015. Wut. Kon update laten doen maar zou mijn geen nieuwe extras opleveren volgens verkoop. Leuke is dat als ik update wil downloaden van bmw voor usb de vin check zegt nee dat moet via remote software upgrade je kan niks downloaden. Wordt nu door iemand terug gebeld door iemand die er verstand van moet hebben. Hij gaf aan want anders moet je het zelf betalen en kan zo 600eu kosten.
Wel leuk dat je software hebt uit 2015 maar bmw dan zegt nee zit niks nieuws als je nieuwe servicepack krijgt. Het patchmanagement proces is absoluut niet in orde 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:56
[...]

Bij mij staat er voor mijn G20 330e als motorcode GC1P25A. Wat betekent dat? Als ik zoek op deze code komt er een versnellingsbak tevoorschijn. Dus de info klopt niet?

[ Voor 16% gewijzigd door realphoenikx op 12-06-2024 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 23:26
NLKornolio schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:32:
[...]

Ben na heel lang gesprek ook iets verder. Heb blijkbaar versie idrive 7 2015. Wut. Kon update laten doen maar zou mijn geen nieuwe extras opleveren volgens verkoop. Leuke is dat als ik update wil downloaden van bmw voor usb de vin check zegt nee dat moet via remote software upgrade je kan niks downloaden. Wordt nu door iemand terug gebeld door iemand die er verstand van moet hebben. Hij gaf aan want anders moet je het zelf betalen en kan zo 600eu kosten.
Wel leuk dat je software hebt uit 2015 maar bmw dan zegt nee zit niks nieuws als je nieuwe servicepack krijgt. Het patchmanagement proces is absoluut niet in orde 🤣
Stuur www.veldhuizenbmw.nl even een berichtje, ik gok dat hij jouw iD7 wellicht wel kan updaten ;-)

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

FiXeR.nl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:30:
Dat durf ik echt niet te zeggen. Dat is volgens mij echt maar net wat de gek er voor geeft. :P

Ik zet gewoon hoog in en dan kijk ik wel waar we uitkomen. :)
M140i en 5 series en/of X5 45e of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Mr Pingu schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:38:
[...]

M140i en 5 series en/of X5 45e of iets dergelijks.
Dat past niet in het budget, hahah. Er moet wel iets met open dak (of Z3 of Z4 coupe, dat is de uitzondering) komen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Greetoz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:37:
[...]

Stuur www.veldhuizenbmw.nl even een berichtje, ik gok dat hij jouw iD7 wellicht wel kan updaten ;-)
Thanks. Weet dat ik inderdaad via specialist of third party bv bimmercode wel de update kan krijgen. Heb alleen premium selection en het begint bijna een principe kwestie te worden.
Kan toch niet dat je een auto krijgt met software uit het jaar kruik en dat er wordt gezegd sorry maar zit niks bijzonders in de opvolgende updates. Waarom worden er dan geupdate. Ben benieuwd wat er gaat komen vanuit bmw. Als ik echt begin te koken dan ga ik wel naar 3e partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ze zitten je met de grootst mogelijk weerstand te weerhouden een update te laten doen. Ze hebben er gewoon geen zin in. Stel dat er iets fout gaat... zitten hun ermee. Daarom doen ze ook bijna alleen updates als het echt noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

FiXeR.nl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:52:
[...]

Dat past niet in het budget, hahah. Er moet wel iets met open dak (of Z3 of Z4 coupe, dat is de uitzondering) komen. ;)
Ja haha daarom vroeg wat het ongeveer zou opleveren haha, de prijzen zitten namelijk totaal niet in mn hoofd :p Haha nou ok Z3 / Z4 staat vast, dan gewoon een mooie station 3 og 5 erbij zoeken zou ik zeggen. Of iets neer geld naar de z4 en een 3 of z3 en een 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

CreativeS schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:06:
[...]

Ze zitten je met de grootst mogelijk weerstand te weerhouden een update te laten doen. Ze hebben er gewoon geen zin in. Stel dat er iets fout gaat... zitten hun ermee. Daarom doen ze ook bijna alleen updates als het echt noodzakelijk is.
Heb onderhand alle release notes gelezen en ook de problemen die het kan oplossen. Kan wel 5 problemen opnoemen. Bij dealer is het echt ontwetendheid maar had verwacht dat bmw.nl wel een gedegen antwoord had ipv het kan niet en de bmw.nl site klopt dan niet. Update zou ook 600 euro kosten voor manuren.

Blijkbaar moet je ook zelf kunnen updaten via usb maar als ik dan mijn vin invoer dan staat er je kan alleen remote software upgrade doen met jouw auto.

Ze hebben in ieder geval een rot situatie gecreeert voor alle 2020 tot 07-2020 modellen.

[ Voor 5% gewijzigd door NLKornolio op 12-06-2024 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 22:13
Mr Pingu schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:30:
[...]

Ja haha daarom vroeg wat het ongeveer zou opleveren haha, de prijzen zitten namelijk totaal niet in mn hoofd :p Haha nou ok Z3 / Z4 staat vast, dan gewoon een mooie station 3 og 5 erbij zoeken zou ik zeggen. Of iets neer geld naar de z4 en een 3 of z3 en een 5
Ik heb het eenvoudig gehouden .

Een X en een Z 😁.

X2 M35i voor het hoger rijden ivm (ahum) leeftijd en zo. En toch genoeg comfort en power voor wat fun.

Een Z4 2.5 Si roadster handbak voor nog meer corner fun. Wel alleen op mooie dagen. 🌞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Thanks goede tip: de B38A15A zit er in onze 2er.
De data over dagen in bezit en tot aan apk kloppen verder niet echt. Nog 444 dagen tot apk voor onze auto. Da ken nie, het is geen nieuwe meer dus niet het ding toch echt jaarlijks voor de apk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoskalot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 09:14
RAAF12 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:10:
[...]

Kastje in de auto op de EOBD aansluiting wat de accu leeg trekt? Mij niet gezien.
Geen kastje in de auto, gewoon km stand doorgeven einde van het verzekeringsjaar. Vervolgens geld terug of bijbetalen afhankelijk van de km stand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
Bommes schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:20:
[...]

De data over dagen in bezit en tot aan apk kloppen verder niet echt. Nog 444 dagen tot apk voor onze auto. Da ken nie, het is geen nieuwe meer dus niet het ding toch echt jaarlijks voor de apk.
Kan wel hoor. Eerste apk is na 4 jaar, dan 2x na 2 jaar en als die 8 jaar is elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:20:
finnik.nl
qenteken.nl

…en specifiek welke motor staat die info ook op de vin decoder sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 13:08
Ik heb dakdragers voor mijn BMW gekocht via Marktplaats. De dakdragers (82710403104) zijn nog goed, maar ik mis een boutje om een van de schroeven vast te maken waar je de breedte van de dakdragers mee instelt. Deze moet er een keer zijn uitgevallen. Geen enorm probleem, maar ik wil wel graag een nieuwe kopen. Ik zoek me alleen een ongeluk, maar vind helemaal niets. Het gaat om de bout/het onderdeel vanaf 4.54 minuut in de video. Kan iemand mij helpen?

YouTube: How to Install an OEM BMW Roof Rack – Shown on E90 3 Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markietjuh
NLKornolio schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:00:
[...]

Heb onderhand alle release notes gelezen en ook de problemen die het kan oplossen. Kan wel 5 problemen opnoemen. Bij dealer is het echt ontwetendheid maar had verwacht dat bmw.nl wel een gedegen antwoord had ipv het kan niet en de bmw.nl site klopt dan niet. Update zou ook 600 euro kosten voor manuren.

Blijkbaar moet je ook zelf kunnen updaten via usb maar als ik dan mijn vin invoer dan staat er je kan alleen remote software upgrade doen met jouw auto.

Ze hebben in ieder geval een rot situatie gecreeert voor alle 2020 tot 07-2020 modellen.
Wat voor release notes heb je gevonden? Daar heb ik niets van kunnen vinden, behalve release notes voor de remote updates. Ik weet niet of die overeenkomen met de dealer update voor onze tussenversie. Benieuwd welke 5 problemen je o.a. gevonden hebt.

Het updaten kan veel tijd kosten, maar ze hoeven er niet continu aan te zitten. Die 600 lijkt me zwaar overdreven om af te schrikken. In Zwolle noemde hij gewoon vooraf een vast bedrag.
Welke vestiging ben je geweest? Zou daar niet meer heen gaan.
Ik ging voorheen naar een andere vestiging waar ik ook slecht geholpen werd, mijn 4 kwam er zelfs met schade van terug (wat in eerste instantie ook nog ontkend werd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 09:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

FiXeR.nl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:55:
Ik zit een beetje in dubio. Mijn vriendin en ik hebben nu 3 auto's voor de deur staan, bovendien durft ze niet in mijn E91 335i te rijden. Naast mijn E91 hebben we een Suzuki Samurai uit 2000 en een Peugeot 107 als stadsauto.

We zitten er aan te denken dit terug te brengen naar 2 auto's. Maar wat kies je dan?
  • Praktisch
  • Plezier
  • Snelheid
Als ze niet in je 335i durft te rijden, gaan ze dan wel een 5 touring rijden? Of heeft het niet durve rijden te maken dat de auto bovengemiddeld snel (en exclusief) is?
535i en een Mini Cooper S cabrio? Beetje afhankelijk ook wat het doel is van het verminderen van auto’s. Als je met zijn 2e bent en blijft zou ik een 3 serie blijven rijden denk ik. Mini cabrio is leuk, maar vooral de oudere zijn imo geen toppers als je dagelijks echt grote stukken rij. Dak maakt toch relatief veel geluid.

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 12-06-2024 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
[...]

iDrive 7 bestond nog niet in 2015. Het is wat @markietjuh al aangaf; je hebt SP15 en SP18. SP15 is niet over the air te updaten (uiteraard wel gewoon met ISTA), SP18 is dat wel. Ligt een beetje aan de iLevel-versie die je nu hebt, want er zijn wel degelijk extra functionaliteiten bijgekomen, zoals bijv. AA in 2021 en on street parking (ik meen in 22).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 21:36
miena21 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:43:
Mijn 540i uit 2018 heeft een beetje een afgekloven lederen stuurwiel. Bekend BMW probleem heb ik me laten vertellen. Iemand tips voor een toko om hem opnieuw te laten bekleden regio Gelderland Midden?
@CreativeS, jij hebt toch redelijk recent je stuur laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markietjuh
FiXeR.nl schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:55:

• Praktisch
  • Plezier
  • Snelheid
Nu heb ik praktisch en snelheid in mijn 400+ PK sterke stationwagen. Plezier hebben we in de Suzuki Samurai. En de 107 rijden we voor de boodschappen.

Zelf zit ik te denken aan een combinatie van een X3 of 5 serie station en een Z3 of Z4 (of Mini Cooper S cabrio).

Wat zou jullie ultieme 2 car garage zijn voor een budget van +/- 25.000 euro (samen).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou alles houden en een cabrio erbij 8)

Ik wou soms dat ik m'n boodschappenauto nog had, ideaal om zonder angst voor schade voor de supermarkt te parkeren.

Het idee hier was eerst om de 4 in te ruilen voor een 5, en de boodschappenauto voor een 1 serie. Praktisch een ideale 2-car combi. Maar iedere wisseling schiet je bij in, plus je weet wat je hebt. Daarom de 4 maar gehouden ipv een 1 serie.

Daarnaast nog een BMW 1602 uit '72 en een MX-5 uit '90 staan voor de fun. Nu nog een grotere garage en carport..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
miena21 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:43:
Veelal werken ze met een ruilsysteem... locatie maakt dan toch niet zoveel uit?
De volgende twee zijn voor mij de beste.

https://www.instagram.com/2J_S.customs
https://www.instagram.com/cmcustomsnl/
zunrob schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:26:
@CreativeS, jij hebt toch redelijk recent je stuur laten doen?
Is alweer een tijdje geleden... wel in de running, om mijn stuur ook te laten bekleden. Die andere hoorde in de auto van mijn vriendin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Bommes

Capo del formaggio

TheBrut3 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:11:
[...]

Kan wel hoor. Eerste apk is na 4 jaar, dan 2x na 2 jaar en als die 8 jaar is elk jaar.
Oh dat zou wel eens kunnen dan..
Auto is uit 2017, dus eerste apk was in 2021, dan 2023 en dan in 2025
Vervaldatum APK31-08-2025 volgens ovi.rdw.nl
Check. Dat wist ik niet eens terwijl ik als automonteur menig APK keuring heb uitgevoerd. :o
Zonder APK certificaat, dat had de chef werkplaats en nog 2 andere monteurs, de keuring die de andere deden werden op hun naam afgemeld bij de RDW :o
Dat was nog in de tijd van de roet meting, en ik werkte bij de Fiat dealer. Best wel wat van die oudere Fiat Croma's en Ducato campertjes over de flos geholpen.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Tortelli schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:10:
[...]

Als ze niet in je 335i durft te rijden, gaan ze dan wel een 5 touring rijden? Of heeft het niet durve rijden te maken dat de auto bovengemiddeld snel (en exclusief) is?
535i en een Mini Cooper S cabrio? Beetje afhankelijk ook wat het doel is van het verminderen van auto’s. Als je met zijn 2e bent en blijft zou ik een 3 serie blijven rijden denk ik. Mini cabrio is leuk, maar vooral de oudere zijn imo geen toppers als je dagelijks echt grote stukken rij. Dak maakt toch relatief veel geluid.
Het zit 'm niet in de snelheid maar meer in dat de auto super laag is (iedere drempel raak je), de dure velgen (die helemaal 100% schadevrij zijn).

Sindskort heeft mijn pa een x5, en dat is toch ook wel erg lekker. Groot, hoog, comfortabel. Gezien mijn vriendin ook nog wel kilometers moet rijden voor haar werk is dat wel fijn als dat veilig kan (nu doet ze dat in die 107).
markietjuh schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:26:
[...]

Ik zou alles houden en een cabrio erbij 8)

Ik wou soms dat ik m'n boodschappenauto nog had, ideaal om zonder angst voor schade voor de supermarkt te parkeren.

Het idee hier was eerst om de 4 in te ruilen voor een 5, en de boodschappenauto voor een 1 serie. Praktisch een ideale 2-car combi. Maar iedere wisseling schiet je bij in, plus je weet wat je hebt. Daarom de 4 maar gehouden ipv een 1 serie.

Daarnaast nog een BMW 1602 uit '72 en een MX-5 uit '90 staan voor de fun. Nu nog een grotere garage en carport..
Ik heb ook nog in de garage een BMW E60 M5, een F01 750i, een E30 325i coupe en een Mercedes CL600 staan. Maar hier in de straat past dat allemaal niet. (en die zijn voor de handel en de E30 voor het circuit) :> .

Dus voor het praktische denk ik een X3 of een 5 serie. Het spreekt me wel een beetje aan om een X3 'overland' uit te voeren. Een standaard auto past niet bij ons. :P

Het liefst zou ik daarnaast een Z4 3.0si hebben staan, dat is echt een heerlijk blok (ooit in een 330i gehad). Alleen die zijn nog erg duur, net als bijvoorbeeld de Z3's met de 2.8i's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Pepppie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:17:
[...]

iDrive 7 bestond nog niet in 2015. Het is wat @markietjuh al aangaf; je hebt SP15 en SP18. SP15 is niet over the air te updaten (uiteraard wel gewoon met ISTA), SP18 is dat wel. Ligt een beetje aan de iLevel-versie die je nu hebt, want er zijn wel degelijk extra functionaliteiten bijgekomen, zoals bijv. AA in 2021 en on street parking (ik meen in 22).
Klopt niet helemaal…
G30 LCI is ook nog steeds SP15 en heeft wel remote upgrade.

Maar die heeft wel dezelfde set computers aan boord als de SP18 auto’s.

G01 en G11 LCI het zelfde verhaal trouwens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PSYch0landeR op 12-06-2024 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Als je voor een G21 gaat, vergeet dan niet het Shadowline pakket. Dat zou ik liever hebben dan getint glas wat achteraf makkelijker is te doen en goedkoper dan het shadowline pakket zelf kopen en aanbrengen.

Hoe vaker ik naar mijn niet-shadowline g21 kijk, hoe lelijker ik het ga vinden. Eigenlijk zou het gewoon verboden moeten worden van die chrome lijsten rondom de grill en ramen.

Mijn 2017 MB CLA Shooting Brake had destijds ook geen getint glas vanaf de B-stijl. Dat alsnog voor een kleine 500€ laten doen professioneel. Na ruim 5 jaar zag dat er nog steeds picobello uit.

Shadowline achteraf aanbrengen is best wel een werkje, zag ik. Van de voorportieren moet de binnenkant eraf om de zijspiegels te verwijderen. De grill en de achterportieren zijn nog wel redelijk makkelijk te doen. Echter de prijs voor een complete set loopt al op tot tegen de 800€ :X

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 12-06-2024 22:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zunrob
MRE-Inc schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:52:
[...]

Als je voor een G21 gaat, vergeet dan niet het Shadowline pakket. Dat zou ik liever hebben dan getint glas wat achteraf makkelijker is te doen en goedkoper dan het shadowline pakket zelf kopen en aanbrengen.

Hoe vaker ik naar mijn niet-shadowline g21 kijk, hoe lelijker ik het ga vinden. Eigenlijk zou het gewoon verboden moeten worden van die chrome lijsten rondom de grill en ramen.

Mijn 2017 MB CLA Shooting Brake had destijds ook geen getint glas vanaf de B-stijl. Dat alsnog voor een kleine 500€ laten doen professioneel. Na ruim 5 jaar zag dat er nog steeds picobello uit.

Shadowline achteraf aanbrengen is best wel een werkje, zag ik. Van de voorportieren moet de binnenkant eraf om de zijspiegels te verwijderen. De grill en de achterportieren zijn nog wel redelijk makkelijk te doen. Echter de prijs voor een complete set loopt al op tot tegen de 800€ :X
Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Ik vind chroom meestal juist best wel mooi. Ligt natuurlijk aan de rest van de uitvoering etc. Heb ooit getwijfeld een F31 nieuw te kopen. Zou een Estoril blauwe worden, M sportpakket, met chroom. Ik vond en vind dat echt mooi.

Geen goede foto (even van internet geplukt), en ik zou dan ook andere velgen hebben gekozen en waarschijnlijk donkere ramen, maar ik vind het wel mooi. Sportief en stijlvol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vn73kOZZV6_JBAZhZPcjaQsAdYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qH8YdUx8EErp9NFPi0UKjnJe.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was trouwens ook niet blinkend chroom, maar meer mat/aluminium achtig.

[ Voor 20% gewijzigd door zunrob op 12-06-2024 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

zunrob schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:55:
[...]

Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Ik vind chroom meestal juist best wel mooi. Ligt natuurlijk aan de rest van de uitvoering etc. Heb ooit getwijfeld een F31 nieuw te kopen. Zou een Estoril blauwe worden, M sportpakket, met chroom. Ik vond en vind dat echt mooi.
Haha idd over smaak valt niet te twisten. Dat van verboden worden, meen ik ook niet serieus.

Mijn g21 is zwart met m-sportpakket/m-onderstel etc etc. Op zich best sportief ogend, maar ik vind echt dat de chome lijsten afbreuk doen aan het gehele sportieve uiterlijk. Op zich de gril wil ik me nog wel aan wagen. De rest ga ik maar laten wrappen ofzo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
MRE-Inc schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:59:
[...]

Haha idd over smaak valt niet te twisten. Dat van verboden worden, meen ik ook niet serieus.

Mijn g21 is zwart met m-sportpakket/m-onderstel etc etc. Op zich best sportief ogend, maar ik vind echt dat de chome lijsten afbreuk doen aan het gehele sportieve uiterlijk. Op zich de gril wil ik me nog wel aan wagen. De rest ga ik maar laten wrappen ofzo iets.
Ik had vorige week exact dezelfde auto als leenauto, maar wel alles zwart. Dat zag idd mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

markietjuh schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:09:
[...]

Wat voor release notes heb je gevonden? Daar heb ik niets van kunnen vinden, behalve release notes voor de remote updates. Ik weet niet of die overeenkomen met de dealer update voor onze tussenversie. Benieuwd welke 5 problemen je o.a. gevonden hebt.

Het updaten kan veel tijd kosten, maar ze hoeven er niet continu aan te zitten. Die 600 lijkt me zwaar overdreven om af te schrikken. In Zwolle noemde hij gewoon vooraf een vast bedrag.
Welke vestiging ben je geweest? Zou daar niet meer heen gaan.
Ik ging voorheen naar een andere vestiging waar ik ook slecht geholpen werd, mijn 4 kwam er zelfs met schade van terug (wat in eerste instantie ook nog ontkend werd).
Gaat inderdaad over de remote software update release notes. Zal vast niet allemaal voor niet lci gelden bv drive recorder. Zag problemen langskomen met niet altijd goed laden en iets met je dak. Ook hoop optimalisaties van turbo en motor.
Was inderdaad vast sp 15 maar de dealer noemde het 2015 terwijl ik het had over servicepack 18.

Zat bij bmw dusseldorp numansdorp maar deze keer dichterbij gekozen in brielle. Zat er juist altijd tegenop om helemaal maar numansdorp te rijden maar de kanjer van de werkplaats is daar toch weg. Ga anders morgen schiedam is proberen.

Heb bmw.nl ook maar mail gestuurd dat ik probleem heb met updaten want volgens mij kan elke bmw eigenaar gewoon zelf updates installeren maar kan usb download niet downloaden van de site omdat mijn vin meld dat ik remote software upgrade moet doen. Alleen heeft dit model de RSU unit niet. Helaas ook niet de setting om handmatig de update te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38eeyVU3Wu_0jnapBRvlk6Gu9zM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/gxIUmC3MzJFNJQLviW3m3Arw.gif?f=user_large
Op de camping :)
Maar de vakantie begon duur...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jz1sf-fmBtXT2ILHLPaq3P6Bonw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0AjeBJtFmUCKdx6ROWfmpaej.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door sig69 op 13-06-2024 00:56 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zoek je het op @sig69?

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

zunrob schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:55:
[...]
Klopt is een smaak ding.

Bij mij roept chroom meteen de associatie met roest dat er onderuit loopt. (toen ik jong was, zag je dat bij bijna elke auto met van die chroom trim) Dus vandaar dat ik Chroom wat minder mooi vind dan zwart :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Nou het lijkt er op he? Volgende maand apk, meteen maar weer mee laten nemen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 11:50
YakuzA schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:26:
[...]

Klopt is een smaak ding.

Bij mij roept chroom meteen de associatie met roest dat er onderuit loopt. (toen ik jong was, zag je dat bij bijna elke auto met van die chroom trim) Dus vandaar dat ik Chroom wat minder mooi vind dan zwart :)
Haha, ik weet precies wat je bedoelt. Good Bad old days. ;)
Echter is het Chroom van tegenwoordig hetzelfde plastic als de hoogglans zwarte exterieur trims.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Toen ik mijn eerste "premium" auto's mocht bestellen, eerst Audi en daarna BMW, krijg je standaard zwart hoogglans. Chroom(kleur) was toen een optie die mensen graag wilde.

Nu krijg je Chroom(kleur) en betalen mensen voor zwart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
YakuzA schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:26:
[...]

Klopt is een smaak ding.

Ik vind een donkere lakkleur met chroom en lichte wielen toch echt het mooist. Alles helemaal zwart (of kliko grijs met accenten zwart) is echt niet mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
loeberce schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:55:
[...]

Ik vind een donkere lakkleur met chroom en lichte wielen toch echt het mooist. Alles helemaal zwart (of kliko grijs met accenten zwart) is echt niet mijn smaak.
Daarom Tanzanite Blue II met shadowline _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
CarJunkyXL schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:25:
[...]

Haha, ik weet precies wat je bedoelt. Good Bad old days. ;)
Echter is het Chroom van tegenwoordig hetzelfde plastic als de hoogglans zwarte exterieur trims.
Bij de grille heb je volgens mij gelijk, maar bij mijn Shadowline F30 zijn de hoogglans zwartgelakte raamlijsten wel degelijk van aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:18
sdk1985 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:15:
Mijn zomerbanden van mijn 420i zijn op, zijn onder de 3mm gezakt. Dus ik wil ze vervangen. Ik heb gemerkt dat de winterbanden toch wat minder 'feeling' met de weg geven en wat zachter zijn in de bochten dus in de basis houdt ik graag dezelfde rij-ervaring die ik eerst had.

De banden waren origineel;
225/40/R19 Bridgestone Potenza S001 * RFT
255/35/R19 Bridgestone Potenza S001 * RFT.

In de basis zou ik graag het originele weggedrag behouden. Wel ben ik aan het rondkijken mij valt op

-Turanza scoren even goed bij nat wegdek maar veel beter bij benzine verbruikt (B ipv D), iemand ervaringen hiermee?
-non-RFT banden zijn wat goedkoper (10-80 euro afhankelijk van de dealer). Iemand ervaringen met hoe dat aanvoelt?
-toevallig kom ik één leverancier tegen die een variant in de webshop aanbied met het sterretje en de tekst BMW voorkeursband, iemand verschil gemerkt bij deze banden tussen wel en geen sterretje?
Waar hbe je uiteindelijk voor gekozen? Hier de dealer ook gevraagd voor nieuwe rft zomerbanden, enige wat ze hebben (met ster markering.) zijn de Turanzas.

Hoeveel maakt die ster uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Puf schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:00:
[...]

Bij de grille heb je volgens mij gelijk, maar bij mijn Shadowline F30 zijn de hoogglans zwartgelakte raamlijsten wel degelijk van aluminium.
Ik heb zelf een F32 gehad. Kan me echt niet herinneren dat de hoogglans raamlijsten van aluminim was eigenlijk. Heb de auto toch 7 jaar gehad. O+

Zouden ze daar verschil in hebben gemaakt tussen de F3x-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Het nadeel van die 'chrome' raamlijsten (welke volgens mij van geanodiseerd aluminium zijn gemaakt) is dat het niet mooi blijft, vooral als je auto vaak buiten staat. Het verweert na een aantal jaren en is dan niet meer mooi te krijgen d.m.v. polijsten of iets dergelijks. Daarom ben ik blij met m'n zwarte lijsten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Quantor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:59:
[...]

Daarom Tanzanite Blue II met shadowline _/-\o_
Hear hear!

Hier staan mijn vorige en huidige bij elkaar. En toch was Estoril Blue ook een lekker kleurtje en meer sportief. Zonder zon is het donkerblauw maar.. donkerblauw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6EMkpPHh5bJcTq013TpqyMj7rU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRtYaT7cfZnEarIPsEE5UGl7.jpg?f=fotoalbum_large

Totdat er wat zon op komt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-EPAClsslOGqF6-AJeYlA12JT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXILIguJq7SgUi8Y774wuPNN.jpg?f=fotoalbum_large

Dan vind ik het wel echt een lekker lakje!

[ Voor 8% gewijzigd door CarJunkyXL op 13-06-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
CarJunkyXL schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:38:
[...]

Ik heb zelf een F32 gehad. Kan me echt niet herinneren dat de hoogglans raamlijsten van aluminim was eigenlijk. Heb de auto toch 7 jaar gehad. O+

Zouden ze daar verschil in hebben gemaakt tussen de F3x-en?
Als de lak er goed op blijft zitten merk je er niks van, maar als een detailer te lang met een polijstapparaat langs de rand is gegaan dan zie je het aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:14
CarJunkyXL schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:09:
[...]

Totdat er wat zon op komt:

[Afbeelding]

Dan vind ik het wel echt een lekker lakje!
Welke styling velgen zijn dat eigenlijk? Zien er goed uit d:)b

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Pagina: 1 ... 292 ... 372 Laatste