Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 286 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:13

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ze hebben bij de i5 gewoon de helft van de watts wegbezuinigd en 5 kanalen minder: https://www.bowerswilkins...s/collaborations/bmw.html.
Praktisch 6 want ASD neemt 1 kanaal in bij elektrische auto’s…

(Scroll naar onder op die site voor specificaties)

[ Voor 11% gewijzigd door Mr Pingu op 14-05-2024 08:37 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:06
Mr Pingu schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:51:
[...]

Ja de hardware is goed maar de software (lees equalizer) is ruk, echt zonde… in plaats van fatsoenlijke equalizer krijg je zo’n preset menu and that’s it. B&W is ook zoals het in de HiFi noemen “neutraal” afsgesteld standaard. Terwijl de meeste mensen een “fun” afstelling prefereren.
Ik heb er wel een equalizer in zitten hoor. De preset Concert bepaald eigenlijk grotendeels over welke kanalen het geluid afgespeeld wordt en dat maakt echt het verschil

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8X_O2dxR39Q2i4MVDca5Xn_rg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Cepqxm7RUy3vjdLM8FcXGlX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mr Pingu schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:15:
[...]

In technische documentatie voor F30 wordt Individual Audio niet genoemd, wel in de e90 en e60 documentatie.
Snelle Google op individual audio en zie ook alleen E90 / E60
Denk dat de dealer of vorige eigenaar het dan achgteraf heeft laten doen. Klonk iig snaar strak.

[ Voor 35% gewijzigd door Tylen op 14-05-2024 13:55 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

seanpaul schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:45:
[...]

Ik heb er wel een equalizer in zitten hoor. De preset Concert bepaald eigenlijk grotendeels over welke kanalen het geluid afgespeeld wordt en dat maakt echt het verschil

[Afbeelding]
Ah, dat wist ik niet dat die er inzat. Nu heb ik zelf helaas niet het B&W systeem maar wellicht dat er ooit nog komt als zo'n versterker voor een prikkie weet te vinden. Interessant ombouw van iemand met een F31: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2035057 :)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:42
Mr Pingu schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:00:
[...]

Ah, dat wist ik niet dat die er inzat. Nu heb ik zelf helaas niet het B&W systeem maar wellicht dat er ooit nog komt als zo'n versterker voor een prikkie weet te vinden. Interessant ombouw van iemand met een F31: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2035057 :)
Nu wil ik dit ook. En bedankt hè 😜

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:03
Tussen al het moderne(re) geweld ook maar even mijn oudje showen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nrp2kPAKHBfusHPAw2ni5ItjCr4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ktjQUfeBantE66Z8wSbpwVcH.jpg?f=user_large

Sinds twee weken weer uit de stalling.Starten en gelijk lopen. Toch wel lekker, die goede ouderwetse technologie. Eerste paar toertochtjes zijn weer achter de rug. Het geluid van de zes-in-lijn verveelt nooit, heb de radio nog niet aangehad :)

Wel weer even wennen dat hij niet automatisch afremt op de cruise control O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 00:16:
[...]

Nu wil ik dit ook. En bedankt hè 😜
😘

(Zonde dat je net kabels naar deuren hebt getrokken :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Knul schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:52:
Tussen al het moderne(re) geweld ook maar even mijn oudje showen:

[Afbeelding]

Sinds twee weken weer uit de stalling.Starten en gelijk lopen. Toch wel lekker, die goede ouderwetse technologie. Eerste paar toertochtjes zijn weer achter de rug. Het geluid van de zes-in-lijn verveelt nooit, heb de radio nog niet aangehad :)

Wel weer even wennen dat hij niet automatisch afremt op de cruise control O-)
Model uit 2003?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:42
Een pre-LCI E36, ik denk dat je er krap 10 jaar naast zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
Bijna, 1995 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:15
NLKornolio schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:26:
Bedankt voor de antwoorden. Wordt een 530e. De proefritjes in electrische autos met de hogere intiele kosten en vast snelle afschrijving laten mij toch kiezen voor de beter rijdende auto.
Laden kan voor de deur en zal zelf ook een paal laten plaatsen in samenwerking met de zonnepanelen. Dan maar een punaise in mijn schoen.
Voordeeltje van de 530e vind ik ook nog het voorverwarmen en koelen wat de auto dan op de accu kan doen (hep em zelf ook, de lci (2021).
Nadeel inderdaad wel de verhoogde laadvloer in de kofferbak (tijdens vakanties), de kleinere tank vind ik niet echt een issue, na 3 uurtjes rijden wil ik toch wel even de auto uit tijdens vakantieritten (ondanks de stoelmassage).

Verder tank ik gemiddeld 1x in de week dus dat is ook geen issue voor mij natuurlijk.
Ik rij meestal gewoon in hybrid of adaptive, anders blijf ik op die knoppen drukken en wisselen van rijmodus.

Verder een hele fijne auto inderdaad, al kijk ik wel een beetje naar een X5 inmiddels (omdat het kan).

Qoets heeft een aantal 530e staan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:42
Mr Pingu schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:59:
[...]

😘

(Zonde dat je net kabels naar deuren hebt getrokken :X )
Haha ja, naar de deur is binnen 2 minuten weer uit elkaar, dat wordt weer eBay in de gaten houden.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Aha ik dacht slim te zijn en meende dat de eerste 2 letters van het kenteken LS was :D Maar dan nog ik heb zelf een 6 cilinder E36 gehad ;) met drie ton op de teller de vangrail in gereden maar dat had ik al een kond van gedaan. Kreeg op het laatst wel last van roest in de wielkasten. Maar verder een betrouwbare car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
lord_fh schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:51:
Mijn X3 moet er helaas uit overigens.... met enorm veel pijn in het hart... ik ga van baan wisselen waarbij ik een auto van de zaak krijg/rij. de bmw kan dus niet blijven helaas...
Minder rijden, minder kosten. Hier ga je zoveel spijt van krijgen, maar goed... dat kan je blijven zeggen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:50

lord_fh

PS5

CreativeS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:38:
[...]

Minder rijden, minder kosten. Hier ga je zoveel spijt van krijgen, maar goed... dat kan je blijven zeggen :)
I know!

[ Voor 79% gewijzigd door lord_fh op 21-05-2024 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:51
CreativeS schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:38:
[...]

Over dat spijt krijgen. Dat zeiden jullie ook toen ik besloten had de M140i te verkopen.

En ja... Jullie hadden gelijk. Ik mis die auto wel. :( Het vermogen, hoe hij klonk, hoe fijn hij reed.
Maar rationeel gezien was het wel de beste keuze helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

lord_fh schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:56:
[...]

Ik heb alleen totaal geen zin in marktplaats perikelen en het liefst zou ik hem zo verkopen binnen een dag dan ist maar klaar.... ik hik ertegen om hem te koop te gaan zetten en waar, ik wil hem eigelijk echt voor 1 juni kwijt zijn....
De ANWB heeft ook een verkoopservice. Ben je de car in no time kwijt. Ver voor juni :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

RAAF12 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 01:00:
[...]

De ANWB heeft ook een verkoopservice. Ben je de car in no time kwijt. Ver voor juni :-)
Voor belachelijke prijzen. Ze boden voor mijn a4 maar 12K terwijl hij 20K waard was.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Dat is idd ook mijn angst haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
ANWB-inkoopservice, wijkopenauto's, ikwilvanmijnautoaf en al dat soort bedrijven bieden (mijn ervaring) minimaal 30% onder de marktprijs van een auto. Daar kan je heel wat maandjes mrb en verzekering voor betalen :) Zal voor een X3 zo'n €100 per maand zijn gok ik?
RAAF12 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:09:
[...]

Aha ik dacht slim te zijn en meende dat de eerste 2 letters van het kenteken LS was :D Maar dan nog ik heb zelf een 6 cilinder E36 gehad ;) met drie ton op de teller de vangrail in gereden maar dat had ik al een kond van gedaan. Kreeg op het laatst wel last van roest in de wielkasten. Maar verder een betrouwbare car.
Dat klopt ook :) LS-NG-14. Die reeks is tot (uit m'n hoofd) ongeveer 2000 gevoerd. Als het 14-LS-NG was geweest zat je in de buurt.

Wel grappig, de eerste auto van m'n pa die ik me goed kan herinneren had als kenteken LS-LH-98 (Mitsubishi Galant met gasbom). Die was net een paar weken ouder dan mijn huidige BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Irritant als je na boodschappen doen ineens dit op je achterbumper aantreft en nergens een briefje te bekennen is.

Hoop dat het precies gaat met poleren meer betwijfel het want kan de krassen voelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qjEi3v9vNsxonQ1VCZekzdqYdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01xBw3Q7XZaK66HFf6cetHz9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 23:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die partijen bieden rondom de handelsprijs voor een auto, daar krijg je ook wel wat voor terug: direct van je auto af, snel je geld, geen gedoe met leuren op Marktplaats, enz. Wil je meer opbrengst voor je auto, dan moet je er meer moeite voor doen.

Op onze Golf bood Ikwil... trouwens nog best een redelijk bedrag, trouwens. Uiteindelijk kwam er een particuliere koper op mijn pad (via een kennis) waardoor dat snel ging, maar anders had ik het wel geaccepteerd denk ik.

Echt een mooie, goed verzorgde maar wat oudere auto, daar geeft ook de handel gewoon weinig voor. Daar moet je een liefhebber voor zoeken.

Wat betreft bovenstaande X3: als deze echt zo mooi is, biedt hem dan eerst eens op een BMW forum of binnen een club aan. Het kansloze Marktplaats op kun je altijd nog. Ik zou wel die deadline van 1 juni even laten varen, je rijdt er weinig mee zeg je, dus het enige wat je aan extra kosten hebt is dan een maandje of wat extra MRB en een toefje WA verzekering toch? Dat is wel ruim te compenseren met een hogere opbrengst bij verkoop.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:56:
Die partijen bieden rondom de handelsprijs voor een auto, daar krijg je ook wel wat voor terug: direct van je auto af, snel je geld, geen gedoe met leuren op Marktplaats, enz. Wil je meer opbrengst voor je auto, dan moet je er meer moeite voor doen.

Op onze Golf bood Ikwil... trouwens nog best een redelijk bedrag, trouwens. Uiteindelijk kwam er een particuliere koper op mijn pad (via een kennis) waardoor dat snel ging, maar anders had ik het wel geaccepteerd denk ik.

Echt een mooie, goed verzorgde maar wat oudere auto, daar geeft ook de handel gewoon weinig voor. Daar moet je een liefhebber voor zoeken.

Wat betreft bovenstaande X3: als deze echt zo mooi is, biedt hem dan eerst eens op een BMW forum of binnen een club aan. Het kansloze Marktplaats op kun je altijd nog. Ik zou wel die deadline van 1 juni even laten varen, je rijdt er weinig mee zeg je, dus het enige wat je aan extra kosten hebt is dan een maandje of wat extra MRB en een toefje WA verzekering toch? Dat is wel ruim te compenseren met een hogere opbrengst bij verkoop.
Eens! Ik heb hem net wel aangemeld op ikwil... zodat ik idee heb wat ze zouden geven, zal hem idd is op forum gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:29
lord_fh schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:13:
[...]

Eens! Ik heb hem net wel aangemeld op ikwil... zodat ik idee heb wat ze zouden geven, zal hem idd is op forum gooien
Vanaf volgend jaar januari wordt dit trouwens een Youngtimer, je had moeten onderhandelen dat je nieuwe baas hem van je kocht, dan had je gewoon door kunnen rijden 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

HeldereM schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:15:
[...]

Vanaf volgend jaar januari wordt dit trouwens een Youngtimer, je had moeten onderhandelen dat je nieuwe baas hem van je kocht, dan had je gewoon door kunnen rijden 😉
mn nieuwe werkgever wil alleen vergroening. ik wilde mobiliteitsbudget, maar dat mag alleen als de auto minder dan 50 gram uistoot. (ja dus je prive auto) dus dat was de keus als ik hier ging werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:52

Bommes

Capo del formaggio

lord_fh schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:49:
[...]

mn nieuwe werkgever wil alleen vergroening. ik wilde mobiliteitsbudget, maar dat mag alleen als de auto minder dan 50 gram uistoot. (ja dus je prive auto) dus dat was de keus als ik hier ging werken.
Ik begreep dat je nog een andere auto in je gezin hebt?
Zit deze niet onder die 50 gram uitstoot grens?
Of kun je die niet vervangen voor een auto die dat wel zit?
Kun je alsnog de vergoeding krijgen en je geliefde X3 behouden.

#uithetdoosjedenken

Bij mijn vorige werkgever werden de zakelijke lease auto's ook aan (inwonende) gezinsleden uitgeleend voor wintersport en/of vakanties terwijl mijn collega's dan met de andere privé auto kwamen werken.
Want tankpas en tol vergoedingen op zakelijke auto's.
Mijn inziens behoorlijk stinkende oplossing, maar goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 16-05-2024 10:42 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Bommes schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:40:
[...]

Ik begreep dat je nog een andere auto in je gezin hebt?

#uithetdoosjedenken

Bij mijn vorige werkgever werden de zakelijke lease auto's ook aan (inwonende) gezinsleden uitgeleend voor wintersport en/of vakanties terwijl mijn collega's dan met de andere privé auto kwamen werken.
Want tankpas en tol vergoedingen op zakelijke auto's.
Mijn inziens behoorlijk stinkende oplossing, maar goed.
Zou kunnen, maar dat is echt een boodschappen autotje, een swift uit 2013. Het zal alrijd een ev of phev moeten zijn om mobi budget te kunnen gebruiken... voor nu is de lease auto de meest logische keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:47
[...]

Toevallig deze week mijn E60 youngtimer verkocht op MP. Gewoon alleen ‘berichten’ aanzetten. Ja, je krijgt een aantal stumpers die zwaar onderbieden en een hoop berichtjes met ‘€xx en ik kom vandaag halen’.

Maar al vrij snel berichtje van net iemand die berichtte of we even konden bellen. Zelfde dag gekeken, samen proefritje en verkocht. Het is echt niet alleen kommer en kwel.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 23:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi geregeld dan! Natuurlijk is er voor elke positieve ervaring ook ervaringen met ongure types, niet komen opdagen, -tig proefritten enz. Je moet er helaas wel op voorbereid zijn, denk ik. Hangt misschien ook wel van de auto zelf af.

Met name dat niet opdagen vond ik in het verleden lastig. Spreek je op woensdag af voor de zaterdagmiddag, hou je die middag vrij, komt er niemand...

Tot zover mijn rant :) ik zal vooral ongelijk hebben denk ik, want Marktplaats is toch wel het populairste platform voor de particuliere auto(ver)koper, dus het zal meestal wel goed gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 16-05-2024 13:16 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:47
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:14:
Mooi geregeld dan! Natuurlijk is er voor elke positieve ervaring ook ervaringen met ongure types, niet komen opdagen, -tig proefritten enz. Je moet er helaas wel op voorbereid zijn, denk ik. Hangt misschien ook wel van de auto zelf af.

Met name dat niet opdagen vond ik in het verleden lastig. Spreek je op woensdag af voor de zaterdagmiddag, hou je die middag vrij, komt er niemand...

Tot zover mijn rant :) ik zal vooral ongelijk hebben denk ik, want Marktplaats is toch wel het populairste platform voor de particuliere auto(ver)koper, dus het zal meestal wel goed gaan.
Been there done that. Ik ben er zelf heel selectief in geworden en zet alleen berichten aan. Natuurlijk kun je het nooit 100% afvangen, maar ik moet zeggen dat ik weinig dol heb. Je merkt vanzelf wanneer iemand echt interesse heeft en als ik iemand niet telefonisch gesproken heb dan spreek ik niet eens af.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
Same, alle berichten met voor X kom ik vandaag halûh en berichten in slecht Nederlands negeer ik gewoon.

Had mijn vorige auto op drie platformen geadverteerd. Op Marktplaats kreeg ik 32 reacties, Autoscout 1 en Autowereld (o.a. te vinden via Gaspedaal) 0. Noodzakelijk kwaad helaas, dat Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:04

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Bijzonder stuur ik bmw dealer in duitsland mail wil auto komen halen voor export naar nederland. Krijg ik mail terug wij verkopen niet voor export. Hoe werkt dat dan? Wat maak het die dealer nou uit als die zijn geld maar krijgt lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 17:45

80000

mrox

[...]

Een andere baan levert je hopelijk een hoger salaris op. Is een andere oplossing niet, dat je de lease auto op rittenregistratie rijd, zodat je geld over houd (geen bijtelling) voor de prive ritten met de X3 (of een andere 6 cilinder ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

80000 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:31:
[...]

Een andere baan levert je hopelijk een hoger salaris op. Is een andere oplossing niet, dat je de lease auto op rittenregistratie rijd, zodat je geld over houd (geen bijtelling) voor de prive ritten met de X3 (of een andere 6 cilinder ;))?
heb ik overnagedacht, maar dan heb ik 3 autos in de straat, en dat vind ik ergens te overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
NLKornolio schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:17:
Bijzonder stuur ik bmw dealer in duitsland mail wil auto komen halen voor export naar nederland. Krijg ik mail terug wij verkopen niet voor export. Hoe werkt dat dan? Wat maak het die dealer nou uit als die zijn geld maar krijgt lijkt mij.
Opmerkelijk inderdaad. Ik kan mijzelf voorstellen dat ze meer voor de auto/diensten vragen die ze extra moeten regelen, maar helemaal niet verkopen is wel raar.

Misschien via een importbedrijf of dealer in Nederland proberen? Al zal je dan nog meer kwijt zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

NLKornolio schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:17:
Omdat het gezeik oplevert. Als de mail naar die dealer taaltechnisch net zo netjes was als deze post snap ik ook wel dat ze het liever laten :p Zie ook de reactie boven jou over exact hetzelfde onderwerp.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 16-05-2024 15:55 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
Bommes schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:40:
Volgens mij zitten alleen PHEV's onder de 50 gram.
Dus ja, een Citroen C1 kan niet maar een BMW 545e kan wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Alleen PHEV's inderdaad haha, de X3 doet 250gram geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:14:

Kwestie van zelf van te voren goed filteren. Ik handel zo hobbymatig nog wel eens in auto's, zo heb ik een BMW M5 (met de V10) staan. Mensen die direct over de prijs beginnen filter ik er al uit. Dan moet je geen V10 kopen. :+

Net als slecht, of geen Nederlands, mensen zonder 06 nummer, etc. En met proefrijden ga ik altijd mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005

Mrlten

Premium Deluxe Plus

FiXeR.nl schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:46:
[...]

Kwestie van zelf van te voren goed filteren. Ik handel zo hobbymatig nog wel eens in auto's, zo heb ik een BMW M5 (met de V10) staan. Mensen die direct over de prijs beginnen filter ik er al uit. Dan moet je geen V10 kopen. :+

Net als slecht, of geen Nederlands, mensen zonder 06 nummer, etc. En met proefrijden ga ik altijd mee.
Wat kost die M5? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:33:
heb ik overnagedacht, maar dan heb ik 3 autos in de straat, en dat vind ik ergens te overdreven :)
Overdreven voor wie? Wat anderen ervan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
CreativeS schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:01:
[...]

Overdreven voor wie? Wat anderen ervan denken?
Parkeerdruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Vooral dat inderdaad, dan zit ik mezelf in de weg 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ja, dan zou ik de wagen ook zo snel mogelijk weg doen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:24
vanochtend de G21 330i naar de dealert gebracht.

Hoog olie verbruik 1L per 3000 a 3500km. Ik rij ongeveer 1:14.5.
Gevraagd of ze eindelijk die verrekte update willen installeren, de .50

dashboard licht dimt gewoon soms 50% en soms wordt deze weer helderder en weer zwakker. Erg iritant. Dynamisch licht staat uit. En wieltje draaien reageert helemaal niet.

Ruitensproeiers werken niet.
LA portier gaat soms niet open

Olieverbruik vind ik zorgelijk zo hoog. Heeft net 67k gereden.

Altijd fijn met een vrij jonger auto zoveel issues.

Ben benieuwd of ze het olieverbruik oplossen. Dat wordt met de KMs nooit lager, maar altijd meer worden :/

Had wel een leuke 120i meegekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Unknown Alien schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:53:

Ben benieuwd of ze het olieverbruik oplossen. Dat wordt met de KMs nooit lager, maar altijd meer worden :/
Dat is itritant. Als het verbruik zit in aanbouwdelen als turbo of oliefilterhuis kunnen die relatief makkelijk vervangen worden, maar als je internals zoals zuigers/zuigerveren gaar zijn dan wordt het een uitgebreidere klus.
Mijn ervaring is dat ze bij de dealer pappen en nathouden zo lang je onder garantie zit, je moet dan echt op je strepen gaan staan w je dat het opgelost wordt. Als je eenmaal uit garantie bent dan verdienen ze geld aan je, dus dan willen ze er nog wel eens een sloot onderdelen tegenaan gooien, niet altijd met het gewenste effect. Als ze een dure reparatie aanbevelen zou ik altijd een 2nd opinion bij een specialist aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Puf schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:11:
[...]

Dat is itritant. Als het verbruik zit in aanbouwdelen als turbo of oliefilterhuis kunnen die relatief makkelijk vervangen worden, maar als je internals zoals zuigers/zuigerveren gaar zijn dan wordt het een uitgebreidere klus.
Mijn ervaring is dat ze bij de dealer pappen en nathouden zo lang je onder garantie zit, je moet dan echt op je strepen gaan staan w je dat het opgelost wordt. Als je eenmaal uit garantie bent dan verdienen ze geld aan je, dus dan willen ze er nog wel eens een sloot onderdelen tegenaan gooien, niet altijd met het gewenste effect. Als ze een dure reparatie aanbevelen zou ik altijd een 2nd opinion bij een specialist aanvragen.
Precies dit. Ik heb nog premium garantie tot 11-2025, dus heb nog wel even.

Hij gaf wel aan dat ze blijven zoeken tot het opgelost is, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:04
Ik heb de laatste tijd een vervelend probleem. Met tanken kan ik de spuitmond niet volledig in het gat stoppen en gewoon tanken zoals ik dat gewend was. Als ik dat doe slaat hij direct af. Ik moet de spuitmond gedeeltelijk naar achteren houden en kan de hendel slechts voor de helft inknijpen om ervoor te zorgen dat de benzine door blijft stromen. Dit was toen ik de auto kreeg zeker niet zo. Iemand bekend met dit probleem? Betreft een 320e van 2023.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
JTB81 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:50:
Ik heb de laatste tijd een vervelend probleem. Met tanken kan ik de spuitmond niet volledig in het gat stoppen en gewoon tanken zoals ik dat gewend was. Als ik dat doe slaat hij direct af. Ik moet de spuitmond gedeeltelijk naar achteren houden en kan de hendel slechts voor de helft inknijpen om ervoor te zorgen dat de benzine door blijft stromen. Dit was toen ik de auto kreeg zeker niet zo. Iemand bekend met dit probleem? Betreft een 320e van 2023.
Dan is er iets verstopt, het is iig niet goed, op naar de dealer daarmee. Niet mee wachten zou ik zeggen.

Zie bijv https://topgear.nl/video/...epomp-dat-je-auto-vol-is/

[ Voor 6% gewijzigd door Quantor op 17-05-2024 12:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ja, klinkt alsof er iets verstopt is in het systeem.

Het hoort idd op iets van lucht tegendruk te werken waardoor die af slaat.
Het klinkt alsof je nu door afstand te houden lucht rechtstreeks van buitenaf toe laat waardoor hij wel benzine blijft pompen, maar dus ook niet automatisch vroeg genoeg af slaat.

Je loopt dus het risico om benzine je evap systeem in te pompen door te overvullen op die manier dacht ik. (wat een dure reparatie kan veroorzaken (veel) later.)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

klein vraagje. Ik rij een BMW f31 uit 2013. Nou zei de garage vorig jaar al bij de APK dat de remblokken achter ver op waren. Hij zei echter ook dat de slijtage indicator het wel op tijd zou aangeven. 1 jaar later (+/-10k km) zegt een andere garage hetzelfde.

Kan ik checken of de slijtage indicator nog goed werkt? of praten beide garages onzin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

thejoker80 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:59:
klein vraagje. Ik rij een BMW f31 uit 2013. Nou zei de garage vorig jaar al bij de APK dat de remblokken achter ver op waren. Hij zei echter ook dat de slijtage indicator het wel op tijd zou aangeven. 1 jaar later (+/-10k km) zegt een andere garage hetzelfde.

Kan ik checken of de slijtage indicator nog goed werkt? of praten beide garages onzin?
Pak een zaklamp en loop naar je achterwielen om te kijken hoeveel remblok er nog op je remblok zit? :P

(slijtage sensor zit ergens onder je remblok verstopt vziw, zodra die staal op staal connect gaat er een lampje branden)

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 17-05-2024 14:48 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Als ze ver op zijn waarom worden ze dan niet vervangen? Het zijn de kosten toch ook niet?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:56

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Hier ook een F31 uit 2013. De boordcomputer gaf eind vorig jaar een melding dat de remblokken vervangen moesten worden en dat klopte ook, de blokken waren ver op. Aantal kilometers liep af, maar stagneerde op 7000 km. 14k later stond de teller nog steeds op 7000 km. Kon gebeuren volgens de garage, bijvoorbeeld als je veel snelwegkilometers zou rijden. Ik heb dus het idee dat de onderhoudsteller niet netjes naar 0 afloopt op basis van de slijtageindicator.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DexterDee schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:16:
[...]

Hier ook een F31 uit 2013. De boordcomputer gaf eind vorig jaar een melding dat de remblokken vervangen moesten worden en dat klopte ook, de blokken waren ver op. Aantal kilometers liep af, maar stagneerde op 7000 km. 14k later stond de teller nog steeds op 7000 km. Kon gebeuren volgens de garage, bijvoorbeeld als je veel snelwegkilometers zou rijden. Ik heb dus het idee dat de onderhoudsteller niet netjes naar 0 afloopt op basis van de slijtageindicator.
Ah, dat zou ook kunnen.

Gezien de stelling in de post ging ik er vanuit dat iemand fysiek naar de blokken had gekeken en gezegd dat ze 'ver op' waren. maar dit zou ook best kunnen :P
Zo'n aflopende km-teller zal natuurlijk nooit accuraat zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 17-05-2024 17:28 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
pjot1 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:36:
[...]

Als ze ver op zijn waarom worden ze dan niet vervangen? Het zijn de kosten toch ook niet?
Bij de dealer werd ik 345 euro gequote voor de blokjes achter op mijn F30 320i (met M-Sport remmen)... Dat vind ik best wat geld voor blokjes op één as.

Ongeveer 100 euro als je het zelf doet met kwaliteitsblokken (Ate, Textar, Brembo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:16

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Puf schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:50:
[...]

Bij de dealer werd ik 345 euro gequote voor de blokjes achter op mijn F30 320i (met M-Sport remmen)... Dat vind ik best wat geld voor blokjes op één as.

Ongeveer 100 euro als je het zelf doet met kwaliteitsblokken (Ate, Textar, Brembo).
Moet je wel de juiste greedschap en plek hebben om het doen. Maar vind 345 ook een achterlijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DexterDee schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:16:
[...]

Weet het niet precies bij de F3X, maar mijn E46 had ik eens de kabel vervangen, niet goed aangesloten en toen bleef de melding ook instaan, in amdere woorden volgens mij falen de slijtage-indicatoren altijd naar de veilige kant op.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:56

Detmer

Professioneel prutser

Ik kom jullie weer lekker maken :+. Al enige tijd zat ik in dubio wat te doen met de E90. Leuke auto en 4 jaar met veel plezier in gereden, maar erg laag en 100% lekker zitten was het voor mij niet meer. De stoel in de laagste stand = pijn in de knie bij langere stukken. De stoel wat hoger = veel te krap tegen het dak zitten. Dus al een tijdje met een schuin oog naar een vervanger gekeken.

Kwam ik recent een goed uitgeruste F10 535 tegen. Gereageerd, na laten kijken en gekocht :) . Wat in de kop zit, zit niet in de kont zullen we maar zeggen. Aankomende week naar de garage om wat dingen aan te laten pakken. Comfort access werkt nu niet en laat ik volledig uitschakelen (voordat ze in rook op gaan :+) en de rechter 360 graden camera werkt niet en word gerepareerd. Zelf al via een sloperij wat nette instaplijsten gevonden (details, i know, maar toch :) ). Van de week de bekleding al een eerste keer helemaal stofgezogen en de bekleding schoongemaakt en in de lederpoets gezet. Ach, zo blijf ik lekker bezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mpd0UXycyYUdEyAJ4sc8n6HQW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlcHBj5E7VASgf28Pgq3aFot.jpg?f=fotoalbum_large

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Unknown Alien schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:53:
vanochtend de G21 330i naar de dealert gebracht.

Hoog olie verbruik 1L per 3000 a 3500km. Ik rij ongeveer 1:14.5.
Gevraagd of ze eindelijk die verrekte update willen installeren, de .50

dashboard licht dimt gewoon soms 50% en soms wordt deze weer helderder en weer zwakker. Erg iritant. Dynamisch licht staat uit. En wieltje draaien reageert helemaal niet.

Ruitensproeiers werken niet.
LA portier gaat soms niet open

Olieverbruik vind ik zorgelijk zo hoog. Heeft net 67k gereden.

Altijd fijn met een vrij jonger auto zoveel issues.

Had wel een leuke 120i meegekregen
Best apart, hoe oud is de auto? Heb een vd eerst geleverde G21's (330i) met een dikke 70k op de klok en heb 0 problemen gehad tot nu toe. 1x olie bijgevuld vlak voordat de auto een beurt nodig had.

Enige "issue" is het blijven hangen van de software update, wat functioneel niets uitmaakt want echte features worden er toch niet meer toegevoegd. Service adviseur adviseerde me er gewoon niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Puf schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:11:
[...]

Nou ik heb geluk, want onderin hebben ze lekkage gevonden. Dit hadden ze nog niet gezien bij een G2x ... Wordt gemaakt, want pnderdeel hadden ze niet op voorraad.

LA portierslot idem

Software update is ook gedaan, meteen de 3/2024.53 erop. Hij deed het niet zelf, omdat de auto te lage spanning had, wat vreemd is, want naar mijn werk is 60km snelweg. En 2 weken terug naar België 200km en dan nog niet genoeg prik 8)7 ... accu nu al gaar?? 3 jaar oud.

Misschien een van jullie hetzelfde.

Mijn dashboard wordt steeds donker en licht en weer donkerder en dan weer licht. ERG irritant. Wieltje (bij je lichtknop) draaien doet niks. Dynamisch licht heb ik uitstaan, maar dat veranderd ook niks. in de iDrive staat licht op max. Het is ook alleen het dashboard licht wat dimt en sterker wordt. Verder niks.

Ze konden wel zien dat ik stat/stop in geheugen had gezet en 5 x knipperlicht. Ik zeg ja, ik ben de enige BMW rijder die knipperlicht gebruik, ik ben nogal dwars _O-

@Tortelli
Best apart, hoe oud is de auto? Heb een vd eerst geleverde G21's (330i) met een dikke 70k op de klok en heb 0 problemen gehad tot nu toe. 1x olie bijgevuld vlak voordat de auto een beurt nodig had.

Enige "issue" is het blijven hangen van de software update, wat functioneel niets uitmaakt want echte features worden er toch niet meer toegevoegd. Service adviseur adviseerde me er gewoon niets aan te doen.
December 2019
Zag 2 andere soort verkeersborden in het dashboard net. Waren me iig niet eerder opgevallen.

Updates zijn er niet voor niks, dat in de prijs van de auto, dus wil ook gebruik maken van softwarematig verbeteringen. Nadeel is bij elke nieuwe FW of software update komen er nieuwe bugs |:(

Als je veel snelweg KMs rijdt, dan geeft de indicator een hogere KM stand af of rekent hij niet zo snel meer de Kms er vanaf.
Ik deed op beide F31 de blokken en schijven zelf. Schijven vervangen kost je max 10 min extra werk. Ik nam ATE.

[ Voor 12% gewijzigd door Unknown Alien op 17-05-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Achter in de i7 heb je in de middenconsole een bekerhouder en telefoonhouder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGd2dk25Ck6FZPKJ6xfya8b7oqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVO2isM5ngSx0SMEfViqQ9p9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ebETjNaAkegzZFHHiTVxWtDFgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3CVWNCtLNbPs0HoGVQe0qLF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bncngdd07SRHhMSXCWfXktoDchk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRpTlupma5S6d1D8ul5wBxeg.jpg?f=fotoalbum_large

De plek waar je je telefoon legt ziet er een beetje goedkoop uit. Ook is het geen oplaadplek wat je wel zou denken. Zijn hier upgrades voor te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:53
Unknown Alien schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:09:
[...]
Nou ik heb geluk, want onderin hebben ze lekkage gevonden. Dit hadden ze nog niet gezien bij een G2x ... Wordt gemaakt, want pnderdeel hadden ze niet op voorraad.
enig idee wat het was en welk onderdeel moet worden vervangen? Ging toch om een 330i b48 motor blok?

[ Voor 5% gewijzigd door pipo1000 op 17-05-2024 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seanpaul
Unknown Alien schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:09:
[...]

Heel bijzonder als het om een B48 of B58 gaat. Heb het zelf ook nooit gehoord of gezien. Bij de B38 heb ik wel meegemaakt dat het ineens om een litertje olie begint te vragen. Het is de 318i van mijn schoonzusje. Of de motor verbruikt of lekt olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

YakuzA schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:28:
[...]

Ah, dat zou ook kunnen.

Gezien de stelling in de post ging ik er vanuit dat iemand fysiek naar de blokken had gekeken en gezegd dat ze 'ver op' waren. maar dit zou ook best kunnen :P
Zo'n aflopende km-teller zal natuurlijk nooit accuraat zijn.
dit is ook exact wat er gebeurt. Door 2 garages 1 jaar na elkaar. Ik weet niet waar ik het aantal km op de boordcomputer kan vinden dus dat ga ik zo ff bekijken. dank iig! Ik vond het ook niet gratis +/-300,- was de eerste prijsindicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PWM schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:15:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De plek waar je je telefoon legt ziet er een beetje goedkoop uit. Ook is het geen oplaadplek wat je wel zou denken. Zijn hier upgrades voor te krijgen?
Eerste wat ik dacht, dat ziet er goedkoop uit en dat is geen wireless charger!
Blijkbaar is het een ongedocumenteerde optie als je de rear seating package hebt. Dus het is bij BMW verkrijgbaar.
Anders is het even wachten dat Aliexpress iets heeft.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
thejoker80 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:20:
[...]

dit is ook exact wat er gebeurt. Door 2 garages 1 jaar na elkaar. Ik weet niet waar ik het aantal km op de boordcomputer kan vinden dus dat ga ik zo ff bekijken. dank iig! Ik vond het ook niet gratis +/-300,- was de eerste prijsindicatie.
Blokken achter kunnen zomaar 100+k meegaan als je rustig rijdt, dan is 10k natuurlijk maar een procent of 10 slijtage, als je er als een gek mee rijdt rem je dat misschien in 2k weg, met "bijna op" kun je dus gewoon nog best lang doen. Als je de slijtage sensor lostrekt gaat ie naar 2k of 3k bij mijn f21, dat lijkt dus de waarde te zijn als ie echt contact maakt. De opmerking daarbij is wel dat ie slechts één blokje van de vier meet per as.

[ Voor 5% gewijzigd door HeldereM op 18-05-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

thejoker80 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:20:
[...]

De indicatie in de boordcomputer is een gecalculeerde waarde, pas als de sensor doorslijt zit je op 3mm, dan krijg je een melding die niet meer weggaat. Daarvoor is het gissen op basis van km voor de boordcomputer.

Prijs van 300 op zich nier heel slecht als dit van de dealer is, kan goedkoper maar kwaliteitssetje van remblokjes is ong 100 euro + 1 uur arbeid. Originele blokjes kosten 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:51
seanpaul schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 00:29:
[...]

Heel bijzonder als het om een B48 of B58 gaat. Heb het zelf ook nooit gehoord of gezien. Bij de B38 heb ik wel meegemaakt dat het ineens om een litertje olie begint te vragen. Het is de 318i van mijn schoonzusje. Of de motor verbruikt of lekt olie.
Onze B38 vroeg pas ook om een liter olie. Lijkt me normaal dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

zunrob schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:28:
[...]

Onze B38 vroeg pas ook om een liter olie. Lijkt me normaal dus.
Als ik voor een auto ga kijken en het antwoord is; Ja, hij verbruikt olie, dan kijk ik wel verder. Motoren die onder de 200K km olie verbruiken voelt voor mij zeer onprettig (Opel/Renault taferelen).

Nu zie ik ook met downsizen van motoren en turbo/compresor dat je meer vermogen haalt uit kleinere motoren die dus in feite harder moeten werken, dus het is enigszins ook wel te begrijpen, en soms ook deel van de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:00
Bij mijn huidige f30 320d b47, de vorige e90 320d m47 en de e46 316i met n42 heb ik nooit olie bij hoeven vullen tussen de beurten door.

Wie heeft er ervaring met dergelijke dashcams: https://nl.aliexpress.com/item/1005004719678795.html

Het viel me op dat diverse aanbieders een rebrand hiervan verkopen voor het 2-3 voudige. Het ziet eruit alsof het makkelijk in te bouwen is, alleen ik kan niet echt veel footage er van vinden.

[ Voor 52% gewijzigd door Deagle op 18-05-2024 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:53
Xqlus1ve schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:44:
[...]

Als ik voor een auto ga kijken en het antwoord is; Ja, hij verbruikt olie, dan kijk ik wel verder. Motoren die onder de 200K km olie verbruiken voelt voor mij zeer onprettig (Opel/Renault taferelen).

Nu zie ik ook met downsizen van motoren en turbo/compresor dat je meer vermogen haalt uit kleinere motoren die dus in feite harder moeten werken, dus het is enigszins ook wel te begrijpen, en soms ook deel van de techniek.
Vooral de service beurten on de 30k doen het hem. Gewoon 15k of elk jaar olie verversen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:15:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iets te spaarzaam geweest met de optielijst idd:

Afbeeldingslocatie: https://www.gridserve.com/electric-leasing/uploads/P90492202_highRes_bmw-i7-xdrive60-m-sp.jpg

Je kan ook niet verwachten dat het top-model het standaard zonder cheap plastic moet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 18-05-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:34:
[...]

[Afbeelding]

Je kan ook niet verwachten dat het top-model het standaard zonder cheap plastic moet doen.
Mmm, vreemd. Want standaard heb je geen console, of je krijgt degene op de foto. De optie van wel de console maar niet de lader zie ik niet. Wellicht een modeljaar ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:43:
[...]

Mmm, vreemd. Want standaard heb je geen console, of je krijgt degene op de foto. De optie van wel de console maar niet de lader zie ik niet. Wellicht een modeljaar ding.
Misschien dat het ten tijden van de chiptekorten een tijdje zonder werd geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 22:47
Mijn B48b20a in de F31 verbruikt nu na bijna een ton nog geen drup olie. Wordt met ritten met caravan ook zwaar belast.
Heb het idee dat de G2X nog meer op zuinigheid is afgestemd. Lees het bij de nieuwe generatie vaker, vooral bij de 330i.
Ik ververs wel jaarlijks de olie, een interval van 30dkm is veel te lang al doet de dealer je anders geloven.

Bij een hybride-versie wordt denk ik nog meer van de olie gevraagd, daar zou ik helemaal geen risico willen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:34:

[Afbeelding]

Onderdeel van het 'Executive Pakket'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdfZHXbq9qEcD4E41l2Xh18e3j8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mCTWsSBvweTPN6ixaxK9F8S4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seanpaul
Deagle schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:51:
Bij mijn huidige f30 320d b47, de vorige e90 320d m47 en de e46 316i met n42 heb ik nooit olie bij hoeven vullen tussen de beurten door.

Wie heeft er ervaring met dergelijke dashcams: https://nl.aliexpress.com/item/1005004719678795.html

Het viel me op dat diverse aanbieders een rebrand hiervan verkopen voor het 2-3 voudige. Het ziet eruit alsof het makkelijk in te bouwen is, alleen ik kan niet echt veel footage er van vinden.
Ik raad je sterk aan de dashcam video van Linus Tech Tips te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:24
lord_fh schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:56:
[...]

I know!

Maar ik reed er nu al niets mee, 5k per jaar genieten. Ik fiets nu naar werk en hij staat binnen. Maar ik ga straks woonnwerk rijden 50 km per dag plus ik moet ook naar zuid Duitsland en alles. Ik wilde mobiliteits budget Maar dat kan alleen als de auto minder dan 50 gram uit stoot....

Tis een moeilijke keus, maar het moet, ik kan die auto er voor de lol niet bij houden ook niet omdat hij van mij qua onderhoud alrijd 100% moet zijn, ik kan die kosten voor mezelf niet verantwoorden (3 auto's te rijden)

Ik heb alleen totaal geen zin in marktplaats perikelen en het liefst zou ik hem zo verkopen binnen een dag dan ist maar klaar.... ik hik ertegen om hem te koop te gaan zetten en waar, ik wil hem eigelijk echt voor 1 juni kwijt zijn....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor :9

Weet je al wat je ermee gaat doen?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

seanpaul schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:52:
[...]

Ik raad je sterk aan de dashcam video van Linus Tech Tips te kijken.
Bedoel je dan deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seanpaul
Ja, precies.
Die top-comment is ook waardevol; ga er van uit dat de kentekenplaat er niet goed op staat, schrijf hem dus altijd over.

[ Voor 22% gewijzigd door seanpaul op 19-05-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

VidaR-9 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:23:
[...]

Mooi hoor :9

Weet je al wat je ermee gaat doen?
In ieder geval niet via wijkopenautos oid haha. Maar hij moet er uit. Hoe exact weet ik nog niet maar moet wel even snel beslissen alsk wil dat ik niet te lang 3 autos heb straks haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
lord_fh schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:10:
[...]

In ieder geval niet via wijkopenautos oid haha. Maar hij moet er uit. Hoe exact weet ik nog niet maar moet wel even snel beslissen alsk wil dat ik niet te lang 3 autos heb straks haha
Via particulier verkoop haal je nog maximaal eruit en anders zal je inderdaad wel moeten inleveren en dan via een dealer/handelaar verkopen of anders via oa wijkopenautos of ANWB. Dat is wel inleveren maar dan ben je de auto wel kwijt.

De prijzen zijn niet geweldig inderdaad vandaar dat ik ook met mijn G31 ben blijven doorrijden. Mijn G31 gaat er voorlopig niet uit en is 3,5 jaar oud nu en heeft 40k km op de klok. De afschrijving wordt nu toch steeds minder en kijk wel over een paar jaar.
Het enige punt wat ik nu wel moet doen zijn de remmen want dat punt begint steeds erger irritatie te worden dat het lijkt alsof de druk wegvalt waardoor je het pedaal steeds dieper moet indrukken. De auto remt ook autonoom dus kan ook zijn dat het systeem zich daarmee bemoeit. Remmen zijn wel goed want er kwam een fiets te hard van rechts en de auto ging volledig in de rem, dan voel je hoe sterk de remmen zijn.
Zag trouwens laatst dat het systeem ook snelheidsborden van 65 km/h kent.
Als je verbodsbord negeert dus een weg niet in mag, dan krijg je dat uitdrukkelijk overal te zien, zoals bij de HUD krijg je het bord volledig te zien (en niets anders meer) en je hoort hoop gepiep. (in mijn geval stond dit bord een beetje rottig bij werkzaamheden). Dat is wel goed opgelost.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
pipo1000 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:05:
[...]

enig idee wat het was en welk onderdeel moet worden vervangen? Ging toch om een 330i b48 motor blok?
Nee geen idee. De monteur had ene foto gemaakt. Ik dacht eerst de aftap bout, maar dat washer niet, want het zijn 2 bouten en je zag de olie. Ook eronder zag je de olie.
Ben al blij dat dit d oorzaak is en niet iets in de turbo, want dan gaan ze moeilijk doen. Een of ander schuimpie bij bmw die zegt zelfs pas bij 1000km 1 L olie is zorgelijk de rest is binnen de marge.... Die is niet goed in ze knikker.

Ja B48 de 330i.

De vorige was een F31 320i B48 lci, Maar na tuning bij BR was die toch echt wat vlotter dan deze 330i....en verbruik was lager.
@seanpaul
Alleen Als deze getuned is en je zit altijd hoog in de toeren te rijden dan is het technisch te verklaren dat je sneller olie verbrand.

Ik rij 1:14 dus ben geen volgas rijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Unknown Alien schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Een of ander schuimpie bij bmw die zegt zelfs pas bij 1000km 1 L olie is zorgelijk de rest is binnen de marge.... Die is niet goed in ze knikker.
Standaard antwoord inderdaad. Ook bij VAG. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar wat doe je eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
itsalex schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:20:
[...]
Via particulier verkoop haal je nog maximaal eruit en anders zal je inderdaad wel moeten inleveren en dan via een dealer/handelaar verkopen of anders via oa wijkopenautos of ANWB. Dat is wel inleveren maar dan ben je de auto wel kwijt.

De prijzen zijn niet geweldig inderdaad vandaar dat ik ook met mijn G31 ben blijven doorrijden. Mijn G31 gaat er voorlopig niet uit en is 3,5 jaar oud nu en heeft 40k km op de klok. De afschrijving wordt nu toch steeds minder en kijk wel over een paar jaar.
Vind je? Ik vind de prijzen voor gebruikte G20's en G30's juist nog aardig hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:03:
[...]

Vind je? Ik vind de prijzen voor gebruikte G20's en G30's juist nog aardig hoog.
Ja, ook is de markt is heel vreemd geworden door de Covid19 en gebrek aan onderdelen.

Als je kijkt hoe "duur" een 2020 model nog is in vergelijk met een 2022, deze prijzen verschillen weinig. Dan zie ik de inkoop van mijn auto tegenover bv deze:
https://www.ekris.nl/bmw/...-5-serie-touring-37639525
Deze heeft meer km's, ouder model, wel trekhaak en M-pakket, maar mijn auto heeft meer opties zoals adaptief onderstel, 4 zone climate control, remote parking en 4-wielsturing. Dit is ook nog een marge auto.
Mijn auto willen ze dan voor bijna 8k minder inkopen dus ja dat vind ik nogal laag.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:52

Bommes

Capo del formaggio

lord_fh schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:10:
[...]

Heeft de garage waar je heen in onderhoud hebt geen interesse?? Ten minste als die ook in autos handelen.
Die kennen de historie, kennen jou, enz.
Misschien ook geen top geld maar geen geleur op MP.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capslock
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-10 21:05
itsalex schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:22:
[...]

Ja, ook is de markt is heel vreemd geworden door de Covid19 en gebrek aan onderdelen.

Als je kijkt hoe "duur" een 2020 model nog is in vergelijk met een 2022, deze prijzen verschillen weinig. Dan zie ik de inkoop van mijn auto tegenover bv deze:
https://www.ekris.nl/bmw/...-5-serie-touring-37639525
Deze heeft meer km's, ouder model, wel trekhaak en M-pakket, maar mijn auto heeft meer opties zoals adaptief onderstel, 4 zone climate control, remote parking en 4-wielsturing. Dit is ook nog een marge auto.
Mijn auto willen ze dan voor bijna 8k minder inkopen dus ja dat vind ik nogal laag.
Mijn vriend werkte als monteur bij een bmw dealer. Zag destijds een 320i voor een 36000. Vriend had me verteld dat ze hem voor 25000 hadden overgenomen van de een klant die had ingeruild.

Normale zaken bij de dealers. Beetje oplappen, schoonmaken en poetsbeurd en meteen 6-10k duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Capslock schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:30:
Mijn vriend werkte als monteur bij een bmw dealer. Zag destijds een 320i voor een 36000. Vriend had me verteld dat ze hem voor 25000 hadden overgenomen van de een klant die had ingeruild.

Normale zaken bij de dealers. Beetje oplappen, schoonmaken en poetsbeurd en meteen 6-10k duurder.
Zo werkt het toch overal? Het zijn geen filantropische instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Capslock schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:30:
[...]

Inkopen voor handelsprijs en verkopen voor consumenten prijs. Zo gaat dat idd.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
VidaR-9 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:01:
[...]

Standaard antwoord inderdaad. Ook bij VAG. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar wat doe je eraan.
Niet akkoord gaan is je enige optie.

10K KMs en 1L olie als de auto minimaal 150K heeft gerden, zou ik ok vinden. Al heb ik nog geen BMW gehad die ik voor de interval heb moeten bijvullen. maar goed ik ververste de olie+filter elke 12 maanden en reed 12K pj.
Civic09 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:31:
Mijn B48b20a in de F31 verbruikt nu na bijna een ton nog geen drup olie. Wordt met ritten met caravan ook zwaar belast.
Heb het idee dat de G2X nog meer op zuinigheid is afgestemd. Lees het bij de nieuwe generatie vaker, vooral bij de 330i.
Ik ververs wel jaarlijks de olie, een interval van 30dkm is veel te lang al doet de dealer je anders geloven.
BMW intervan bij mijn G21 is volgens mij 25K en geen 30K meer (y)
Hier ook dus elk jaar, 20 min werk en flacon 5L edge 5w30 LL04 kost ook maar ~50e en filter 12e oid.

Vind alleen de aftapplug irritant geplaatst, best ver onder de auto kruipen. Krik eronder, as steun eronder, maar vind het toch niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Weet iemand of in het Connected Booster Pakket van 99 euro de map updates zitten die je via bv de download manager kan installeren ? Of moet ik de aparte Map Update van 89 euro er ook nog bij kopen ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Unknown Alien schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:29:
Een of ander schuimpie bij bmw die zegt zelfs pas bij 1000km 1 L olie is zorgelijk de rest is binnen de marge.... Die is niet goed in ze knikker.
Hij krijgt ook alleen maar opdracht vanuit BMW... schuimpie ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usAwsyFIIBYNJx-XK8XJm0Odx3Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j56zXGiLN4j9zCPBEdzctC4A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:37

Eagle Creek

Breathing security

YakuzA schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:17:
[...]

Inkopen voor handelsprijs en verkopen voor consumenten prijs. Zo gaat dat idd.
En de handelaar doet controles en geeft garantie en service en de consument geeft normaal alleen een ferme handdruk en een "succes ermee hé"

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:08
MRE-Inc schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:01:
Weet iemand of in het Connected Booster Pakket van 99 euro de map updates zitten die je via bv de download manager kan installeren ? Of moet ik de aparte Map Update van 89 euro er ook nog bij kopen ?
Volgens mij heb ik het apart moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:14
mamorunl schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:35:
[...]

Volgens mij heb ik het apart moeten aanschaffen.
Helaas inderdaad apart. Het jammere is dat ik al het hele jaar geen correcte maps heb gezien, dus de vraag is of je die EUR 89,= ervoor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

realphoenikx schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:59:
[...]

Helaas inderdaad apart. Het jammere is dat ik al het hele jaar geen correcte maps heb gezien, dus de vraag is of je die EUR 89,= ervoor over hebt.
Ik heb nu kaarten van 2020 erop zitten (import model uit Duitsland). Zelfs de spoorweg onderdoorgang hier die hier toch echt al een aantal jaren ligt, staat er niet op.

Of ik het er voor over heb. Tja, Flitsmeister ben ik ook niet zo van onder de indruk qua navigatie. Die laat mij doodleuk door een 30km wijk rijden terwijl ik de 2x2 ring kan nemen naar huis wat 10x sneller is, maar wellicht 200m langer terwijl in de instellingen toch echt de snelste route voorkeur staat aangegeven. Apple Maps vind ik meh en Google maps vind ik niet zo fijn via Carplay.

Overigens afgelopen week een gloednieuwe 118i meegekregen naar Zuid-Duitsland voor mn werk en dus ook via de ingebouwde navigatie van BMW alles gedaan (maandag to vrijdag) Dat was ook elke keer vanaf het hotel naar het werk iets van 50km enkele reis. Ik moet zeggen dat die ingebouwde navigatie best wel OK was. Het enige minpunt vind ik dat je pas gedetailleerde borden krijgt in splitscreen. Dat je dus ook echt de borden in je navi ziet zoals die ook boven de autosnelweg hangen inclusief de exacte plaatsnamen en afrit nummer etc.Het liefst zou ik dat rechtsboven in het volledige scherm te zien krijgen ipv in splitscreen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ach, de laatste DVD High 2019 voor de MK4 in de Compact had al een rotonde op het scherm die pas in 2021 aangelegd is :) Ze kunnen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:08
realphoenikx schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:59:
[...]

Ik heb het sinds dit jaar, maar ik heb de navigatie al een paar keer opnieuw moeten opstarten omdat er 'nieuwe gegevens' waren. En dat in 1 week.
Pagina: 1 ... 286 ... 372 Laatste