Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 285 ... 362 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:04
CreativeS schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:25:
Vraagje:

Iemand wel eens zowel een standaard remschijf als een lichtere remschijf (± 1 kg lichter) gebruikt? Niet tegelijkertijd natuurlijk, maar je snapt 'm wel. Merk je überhaupt iets... of is het een toevoeging aan iets wat al redelijk gericht op sportiviteit. Ik bedoel, je kunt door kleine aanpassingen vrij makkelijk grenzen snel verleggen...

Het gaat om de standaard versie: https://www.hubauer-shop....elueftet-34116855000.html

[Afbeelding]

En de lichtere versie: https://www.hubauer-shop....elueftet-34116782593.html

[Afbeelding]

Het gaat overigens in beide gevallen om BMW-origineel 348x30.
Je merkt het als je heel goed en fijngevoelig bent. Volgens mij is het een beetje hetzelfde als 320 vs 340pk. Er is verschil, op de stopwatch zal het ook verschil maken maar als gewone mens merk je het verder niet.

Heb ooit lichtere schijven genomen voor de Impreza, maar dat was gelijk met andere lichtere velgen, een lichter vliegwiel en andere remblokken. Merkte ik verschil? Volgens mij niet, op het piepen van de blokken na. Was het sneller? Waarschijnlijk wel. Lichtere/soepelere onderdelen in de aandrijflijn en gewichtsbesparing op de onafgeveerde massa moeten altijd wat effect hebben.

Kortom; Aan deze reactie heb je weinig :+ :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melensuup
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:39
Vraagje:

Iemand wel eens zowel een standaard remschijf als een lichtere remschijf (± 1 kg lichter) gebruikt? Niet tegelijkertijd natuurlijk, maar je snapt 'm wel. Merk je überhaupt iets... of is het een toevoeging aan iets wat al redelijk gericht op sportiviteit. Ik bedoel, je kunt door kleine aanpassingen vrij makkelijk grenzen snel verleggen...
Ondanks dat het verkooppraat is, bij deze een link naar een folder (in het duits) van bmw over lichtgewicht remmen. Wellicht geeft dit ook enig inzicht in mogelijke voordelen.

https://www.motor-talk.de....html?attachmentId=726986

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:04:
Je merkt het als je heel goed en fijngevoelig bent.
Ik ruik té goed, ik hoor té goed en ik heb altijd wel last van té veel prikkels... there's your answer :*)
TheBrut3 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:04:
Lichtere/soepelere onderdelen in de aandrijflijn en gewichtsbesparing op de onafgeveerde massa moeten altijd wat effect hebben.

Kortom; Aan deze reactie heb je weinig :+ :o
Ik heb er genoeg aan @TheBrut3 d:)b

En natuurlijk ook voor het estetische hè... standaard 325i'je met heerlijke [IMHO] subtiele modificaties. En ja, duurt even, maar ik heb er een hekel aan om over één nacht ijs te gaan.
melensuup schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:52:
Ondanks dat het verkooppraat is, bij deze een link naar een folder (in het duits) van bmw over lichtgewicht remmen. Wellicht geeft dit ook enig inzicht in mogelijke voordelen.

https://www.motor-talk.de....html?attachmentId=726986
Dat document heb ik even opgeslagen. Dank je wel voor je input!

En ik kom er net achter dat mijn net bemachtige retrofit... inklapbare spiegels (ja er zijn nog auto's die ze niet hebben) voorzien zijn van de optie 430 Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel. Leuke bijkomstigheid na coderen. Ja ja, de één zweert erbij, de ander verafschuwt het. Net als ACC :D

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 09-05-2024 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:51
seanpaul schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:11:
[Afbeelding]

Weet iemand wat dit onderhoud allemaal omvat? Motorolie verversen, inclusief nieuwe oliefilter en remvloeistof verversen is duidelijk.

De autocontrole zulle waarschijnlijk alle exterieur en interieur filters zijn…maar wat zit daar nog meer in?

Ik ga dit gewoon bij de BMW dealer laten doen omdat ik BSI heb.

Kmstand is 76.000
Volgens mij elke 30.000 olie, oliefilter en interieurfilter. Elke 60.000 komt daar bij: brandstoffilter, luchtfilter. En vast nog meer zaken controleren, insmeren etc. Daarnaast deden ze bij mij elke beurt de sleutelbatterij... Bougies weet ik niet want ik heb alleen diesels in onderhoud gehad bij de dealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Of Comfort Access :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik heb dat wel en zweer erbij. Toch lief dat mijn vriendin dan de deur voor mij opendoet. Niet elke dag... moet wel bijzonder blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Kan niet meer zonder. Echt heerlijk om gewoon aan te komen lopen / weg te lopen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Rivanov schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:31:
Kan niet meer zonder. Echt heerlijk om gewoon aan te komen lopen / weg te lopen.
Dat vinden er meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Als ze ‘m willen hebben nemen ze hem maar lekker mee. Zolang ze ons maar met rust laten.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:10:
[...]

Ik ruik té goed, ik hoor té goed en ik heb altijd wel last van té veel prikkels... there's your answer :*)

[...]

Ik heb er genoeg aan @TheBrut3 d:)b

En natuurlijk ook voor het estetische hè... standaard 325i'je met heerlijke [IMHO] subtiele modificaties. En ja, duurt even, maar ik heb er een hekel aan om over één nacht ijs te gaan.

[...]

En ik kom er net achter dat mijn net bemachtige retrofit... inklapbare spiegels (ja er zijn nog auto's die ze niet hebben) voorzien zijn van de optie 430 Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel. Leuke bijkomstigheid na coderen. Ja ja, de één zweert erbij, de ander verafschuwt het. Net als ACC :D
Dimbare spiegels zijn echt fantastisch :) Zeker in de donkere maanden. Inklapbare spiegels helpen alleen met het premium gevoel :P

ACC is ook fantastisch, zolang je radar hebt, KAFAS only zoals op de X1 hadden ze er net zo goed niet op kunnen zetten….

Over ACC gesproken ik heb een radar voor een OK prijs kunnen bemachtigen, iemand nog goede tips over hoe ik zelf een bracket/bevestigingsbeugel kan maken?

Ik zat te denken om 0.9mm alu plaat te kopen en daar een beugel van te vouwen, maar ik heb geen toegang tot een CNC dus ik weet nog niet helemaal hoe ik dat moet gaan doen. :X Bovendien is bevind dit zich eigenlijk ver buiten m’n comfort zone en . Maar wie A zegt moet ook B zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 09-05-2024 21:08 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vraagje:

Het gaat om de standaard versie: https://www.hubauer-shop....elueftet-34116855000.html

[Afbeelding]

En de lichtere versie: https://www.hubauer-shop....elueftet-34116782593.html

[Afbeelding]

Het gaat overigens in beide gevallen om BMW-origineel 348x30.
Ik zou echt voor de onderste gaan, omdat deze tweedelig is, is de kans stukken kleiner dat die krom zal trekken. Wil de kans nog kleiner maken, zul je wat aan koeling moeten doen.

En of je veel merkt als die lichter is.. als je echt sportief gaat rijden kan je het gaan merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:49
Mr Pingu schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:30:
[...]

Dimbare spiegels zijn echt fantastisch :) Zeker in de donkere maanden. Inklapbare spiegels helpen alleen met het premium gevoel :P
Inklapbaar is voor mij ook een must hoor. Maar dimbaar ook. Sterker nog, ik vind het al bloedirritant dat op de G3x de rechter buitenspiegel niet meer gedimd wordt. Als ik dat voor 100 euro eenvoudig kon oplossen zou ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pannencouque schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:00:
[...]

Inklapbaar is voor mij ook een must hoor. Maar dimbaar ook. Sterker nog, ik vind het al bloedirritant dat op de G3x de rechter buitenspiegel niet meer gedimd wordt. Als ik dat voor 100 euro eenvoudig kon oplossen zou ik het doen.
200 ook? Koop een 1 uit UK ;)

Tja inklapbaar, vind altijd wel makkelijk om te zien of de auto op slot is of niet :p Ruimte zat hier dus niet echt een must

[ Voor 14% gewijzigd door Mr Pingu op 09-05-2024 21:04 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
[...]

ACC is ook fantastisch, zolang je radar hebt, KAFAS only zoals op de X1 hadden ze er net zo goed niet op kunnen zetten….

Over ACC gesproken ik heb een radar voor een OK prijs kunnen bemachtigen, iemand nog goede tips over hoe ik zelf een bracket/bevestigingsbeugel kan maken?

Ik zat te denken om 0.9mm alu plaat te kopen en daar een beugel van te vouwen, maar ik heb geen toegang tot een CNC dus ik weet nog niet helemaal hoe ik dat moet gaan doen. :X Maar ik bevind mij ver buiten m’n comfort zone en skillset.
Nee hoor. Is voor mij ook een visuele indicator om te zien of m’n auto gesloten is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Rivanov schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:04:
[...]

Nee hoor. Is voor mij ook een visuele indicator om te zien of m’n auto gesloten is. ;)
Haha, edit net m’n vorige post om dat te zeggen. Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:47

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

En men stoot minder snel tegen de spiegels aan, heb ze nu codeerd bij het op slot doen, snap niet dat dit geen functie is in iDrive 6 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:58:
En men stoot minder snel tegen de spiegels aan, heb ze nu codeerd bij het op slot doen, snap niet dat dit geen functie is in iDrive 6 |:(
Ja dat snap ik ook niet, maar heb wel door dat hoop in code staat maar pas een UI heeft sinds iDrive 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
FabiandJ schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:49:
Ik zou echt voor de onderste gaan, omdat deze tweedelig is, is de kans stukken kleiner dat die krom zal trekken. Wil de kans nog kleiner maken, zul je wat aan koeling moeten doen.

En of je veel merkt als die lichter is.. als je echt sportief gaat rijden kan je het gaan merken.
Dank je wel voor je bevestiging van mijn gedachten… overigens zit er al een luchtkanaal naar de blokken/schijven toe.

Ik zat te denken om 0.9mm alu plaat te kopen en daar een beugel van te vouwen, maar ik heb geen toegang tot een CNC dus ik weet nog niet helemaal hoe ik dat moet gaan doen. :X Bovendien is bevind dit zich eigenlijk ver buiten m’n comfort zone en . Maar wie A zegt moet ook B zeggen.
Kan je die beugel niet gewoon bestellen? Voor de E90 was die er gewoon. Zelfs een reparatieset voor de stelbouten van de radar. Uiteraard bestel ik ook alle roosters (links, midden en rechts samen met de afdekking van de ACC radar) om het weer lekker fris te krijgen.

Net overigens nog even mijn ‘oude’ schone in de doos verpakte K&N filter uit de garage gehaald en ingeolied. Aanzuiggeluid mag wel weer wat luider. Morgen even lichtfilterhuis openmaken en filter vervangen. Vorige keer dat ik het filter gebruikte liep het blok rauw. Nu zijn er wat belangrijke dingen vervangen… dus nog eens testen. Nee, gaat me niet om extra vermogen, wel wat minder weerstand en meer geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

[...]

iemand nog goede tips over hoe ik zelf een bracket/bevestigingsbeugel kan maken?

Of een kant en klaar hoek beugeltje. Die zijn er in diverse maten. Alumium uitzagen en omzetten kan ook. Voor een scherpe vouw kan je het klemmen tussen 2 stukken hoekijzer, mooier is een zetbank.

https://www.meubelbeslagc...el-staal-zwart-30x30x16mm

[ Voor 18% gewijzigd door RAAF12 op 09-05-2024 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:22:

Kan je die beugel niet gewoon bestellen? Voor de E90 was die er gewoon. Zelfs een reparatieset voor de stelbouten van de radar. Uiteraard bestel ik ook alle roosters (links, midden en rechts samen met de afdekking van de ACC radar) om het weer lekker fris te krijgen.
De grap is, die bestaat dus niet want de X1 heeft fabriek af geen radar en ook niet als optie maar ik ben er vrij zeker van dat de SAS ECU gewoon kan communiceren met de radar. Dit is dus 1 groot experiment ;)

Dus nee, die kan ik niet bestellen. :p
RAAF12 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 22:31:
[...]

Of een kant en klaar hoek beugeltje. Die zijn er in diverse maten. Alumium uitzagen en omzetten kan ook. Voor een scherpe vouw kan je het klemmen tussen 2 stukken hoekijzer, mooier is een zetbank.

https://www.meubelbeslagc...el-staal-zwart-30x30x16mm
Ja dat dacht ik dus eerst ook maar heb enigszins een uitdaging: De actieve grill is erg ver naar voren en de crash-balk is ver naar achteren, nu zit er nog een klein balkje in de bumper maar zo’n sensor moet wel echt stabiel en haaks hangen.

Dus ik heb een schets gemaakt hoe ik hem zou kunnen vouwen (zij aanzicht) de lengte maten weet ik niet voordat ik de bumper eraf heb en moet een stukjes van de actieve grill afsnijden want die steken boven en onder uit.

Maten zijn wel best effort en onderin en de radar en ledbar kloppen want die kan ik meten / weet ik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmCaPyY2AwrhL7PpoTB5SdsswX0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIaR36cozb6plI9cik1uAmyR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4U6uqfcz80t67_6Sm91qW_8U-Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lr18gl90igvnENv5VXLwN0HR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4El8TL-GLse4QPyzhyxDgfd2dA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGKMA8SmrVct45mv0YrP5iEl.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9J9U9Eqe2KXUwDLQthehzxZPsuU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ny3gdRbswu87kF3LKLNXRogH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QzJZzhTEAQNlJOsu8CxVJBTFsg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49r3txevIpiXBuXn77kezplS.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 13% gewijzigd door Mr Pingu op 09-05-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Mr Pingu schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:02:
[...]

200 ook? Koop een 1 uit UK ;)

Tja inklapbaar, vind altijd wel makkelijk om te zien of de auto op slot is of niet :p Ruimte zat hier dus niet echt een must
Heb ik ook over gedacht, maar volgens mij moeten er ook aanvullende draden getrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pannencouque schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:18:
[...]
Heb ik ook over gedacht, maar volgens mij moeten er ook aanvullende draden getrokken worden.
Niet volgens de diagrammen, ook bij G-series (in ieder geval de eerder) zijn het nog steeds 3 kabels:
LIN, power & Ground. Wel moet je de gehele spiegel uit de UK halen want de aansluitingen zitten in de mirror electronics. Enkel het glas gaat idd niet werken, maar als je lane change warning hebt heb je sowieso LIN in de spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Oh dat zou schelen. Maar hoezo dan de hele spiegel? Dat zou betekenen dat ik 'm in kleur gespoten moet laten komen? Dan haak ik al af hoor. Dat wordt ook een stuk duurder dan 200 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Pannencouque op 10-05-2024 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Je moet de kabelboom + Mirror electronics hebben (en het dimmende glas). Gespoten of goede kleur hoeft ook niet want als je de spiegel eraf hebt kan de onder en bovenkappen van je huidige spiegel overzetten. Dus zoek de goedkoopste, desnoods met krassen op het buitendeel.

Wel opletten of je shadowline hebt of niet, dat deel kan je namelijk niet zo makkelijk overzetten. Of naja, het kan wel maar dan moet de hele spiegel uit elkaar zo zag dat eruit voor F48 spiegelsAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Dd6yEOY1KSrkLMC9zHdlOZGKLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aB8oREXpWfjNzxD0YuRyPseg.jpg?f=fotoalbum_large

In mijn geval kon ik dat niet omdat ik upgrade van niet-inklapbaar naar inklapbare. Het elektrisch inklapbare zit aan de “driehoek” vast.

Op zich wel een mooi verhaal, mijn knipperlicht in de spiegel was kapot en dat lampje kost nieuw 80 euro en wilde altijd nog upgraden naar elektrische spiegels dus ik had een mooie set in Zweden gevonden voor 3000 SEK. Zag er goed uit op de beelden maar kreeg ze zo in de post…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3pwjJrxxcUZEouE7U3-8Z3koKQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QngrhLYyTFDneaJs0fygWRGm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKlM1Y2mypUm_rqmav0N5wmxyPo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RPSYNAlQ9mhKswzd4hlUDS9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPLMUZT6Vlow6LJnP5k93YRRfxs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmOVyWdHKf4842oWDOORf9HL.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik m’n geld terug gekregen en vervolgens mijn eigen kappen overgezet. :) Dus mijn upgrade was gratis, wel 2 uur arbeid :p

Edit: overigens kan je ook spiegelkappen in glanszwart of Carbon van AliExpress halen, dan zit je niet met kleur, maargoed dat is een keuze ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Mr Pingu op 10-05-2024 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje voor de kenners : ik heb een prachtige 2021 320i High Executive M gezien en proef gereden! Alles er op en er aan behalve het Harmon Kardon systeem. Iemand enig idee of dat te retrofitten is? Of een andere goede audio upgrade? Ik vond het standaard hifi systeem niet heel denderend namelijk

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-06 07:54
Zijn hier ook bmw serie 1 (F40) leden die hun auto hebben laten tunen bij bijvoorbeeld BR Performance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Google ff bmw audio upgrade.....je zal je ogen uitkijken 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DennusB schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:15:
Vraagje voor de kenners : ik heb een prachtige 2021 320i High Executive M gezien en proef gereden! Alles er op en er aan behalve het Harmon Kardon systeem. Iemand enig idee of dat te retrofitten is? Of een andere goede audio upgrade? Ik vond het standaard hifi systeem niet heel denderend namelijk
Als je gaat retrofitten gaan dan voor B&O / B&W systeem, HK is marginal beter. Makkelijkste upgrade is de versterker vervangen door een Match 8BMW en levert meer op qua geluid dan HiFi -> HK.

Retrofitten is trouwens best een werkje want de luidspreker kabels lopen overal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melensuup
Zit er in de auto het basis of het hifi systeem. Ten opzichte van het basis systeem zal HK een aardige verbetering zijn. Ten opzichte van het hifi zal de meerwaarde beperkt zijn (vind ik persoonlijk).

Het hifi systeem is goed te verbeteren met een matchup8bmw versterker. Eventueel zijn speakers ook te vervangen. Je hebt dan geen nieuwe kabels nodig.

Ik zou geen wagen laten staan als er maar hifi in zit ipv HK.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:15
De Audiotec Fischer MatchUp versterker is plug and play, vervangt de normale hifi versterker en belooft veel beter geluid te geven.
De reviews zijn lovend, maar heb het zelf niet geprobeerd. Je zou eens kunnen vragen of iemand hier het heeft geïnstalleerd en of je een keer mag luisteren. Het is best veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Brabso schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:21:
Zijn hier ook bmw serie 1 (F40) leden die hun auto hebben laten tunen bij bijvoorbeeld BR Performance?
Ik gok dat het er niet veel zullen zijn. Veel zitten nog in garantie, zijn lease of hebben een ECO die gelocked is. Nou is een ECU unlock voor een B58 wel de moeite waard, maar ik denk niet dat veel mensen met een F40 het de moeite waard vinden. Op BR staan ook nog maar weinig foto's van F40, geen in Nederland zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
melensuup schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:34:
[...]

Zit er in de auto het basis of het hifi systeem. Ten opzichte van het basis systeem zal HK een aardige verbetering zijn. Ten opzichte van het hifi zal de meerwaarde beperkt zijn (vind ik persoonlijk).

Het hifi systeem is goed te verbeteren met een matchup8bmw versterker. Eventueel zijn speakers ook te vervangen. Je hebt dan geen nieuwe kabels nodig.

Goede vraag, als ik de optie lijst zie dan gok ik toch het basis systeem?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiWVz9SXelwpjvFcOIOvND06OQk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZHKwN7Ia3vEYQMWa9flv8gv6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:35:
[...]

De Audiotec Fischer MatchUp versterker is plug and play, vervangt de normale hifi versterker en belooft veel beter geluid te geven.
De reviews zijn lovend, maar heb het zelf niet geprobeerd. Je zou eens kunnen vragen of iemand hier het heeft geïnstalleerd en of je een keer mag luisteren. Het is best veel geld.
Geen G20 hier maar F48, maar het is een aanzienlijke upgrade zeker op hogere volumes merk je minder distortion.
Het grootste mankement na de versterker is dat de midtones en tweeters op 1 kanaal zitten en crossover zo goed als ontbrekende is.

Voordat je speakers gaat vervangen, de fabrieksspeakers zijn best wel OK en zeker niet slechter dan bijv Bavsound. Als je goed zoekt op AliExpress kan je het Bavsound pakket vinden voor een fractie van de prijs. Pas echt bij duurdere speakers ga je echt een stap omhoog in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DennusB schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:42:
[...]

Goede vraag, als ik de optie lijst zie dan gok ik toch het basis systeem?
[Afbeelding]
Gooi de VIN door mdecoder.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mr Pingu schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:43:
[...]

Gooi de VIN door mdecoder.com ;)
Haha als ik de VIN had…. Zal de dealer wel ff mailen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

melensuup schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:34:
[...]

+1, hier iemand die van die van HiFi naar HK is gegaan en vervolgens Match UP7BMW. HK was iets voller geluid dan HiFi maar de echte verbetering kwam van aftermarket versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DennusB schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:45:
[...]

Geen “echte” optielijst met optiecodes gehad/gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Nu online
Is de eerste vraag niet, hoeveel centjes wil je uitgeven? Kan je het zelf, of moet je het laten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mr Pingu schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:50:
[...]

Geen “echte” optielijst met optiecodes gehad/gezien?
Not yet, was vandaag spontane eerste proefrit!
roland kroes schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:51:
Is de eerste vraag niet, hoeveel centjes wil je uitgeven? Kan je het zelf, of moet je het laten installeren?
Nee zou het moeten laten installeren. Als ik het “affabriek” kan krijgen op een auto die iets duurder is dan heeft dat zeker de voorkeur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DennusB schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:55:
[...]

Not yet, was vandaag spontane eerste proefrit!

[...]

Nee zou het moeten laten installeren. Als ik het “affabriek” kan krijgen op een auto die iets duurder is dan heeft dat zeker de voorkeur
In het geval niet zelf gaat doen dan wordt een dure affaire. Uit het losse polsje 700-900 aan materiaal zonder versterker, minimaal 1 dag werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melensuup
DennusB schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:45:
[...]

Als het de witte 320i m-sport is, dan zie ik tweeters in de deur (bij de spiegel). Lijkt me het hifi systeem.

Mooie auto, in shadowline misschien nog net wat beter geweest. Maar zeker tof.

[ Voor 12% gewijzigd door melensuup op 10-05-2024 17:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

melensuup schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:06:
[...]

Als het de witte 320i m-sport is, dan zie ik tweeters in de deur (bij de spiegel). Lijkt me het hifi systeem.

Met HiFi systeem, Match UP 8BMW kopen en klaar is kees. Als het geluid dan nog niet bevalt moet er echt een hoop werk verzet worden maar HK systeem gaat dat niet oplossen ;) Dan zit je echt naar het B&W / B&O systeem te kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roland kroes
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4G87yQDA_m_THxQRf5snm01bDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McthPPsTa2N5SYUeObfhiE2P.jpg?f=fotoalbum_large

Of....veel, veler of veelst......kies maar 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
melensuup schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:06:
[...]

Ja die is het, thanks voor het checken! :) Goed dat het het HiFi systeem is en niet het basis systeem :D
Verder was ik inderdaad heel erg gecharmeerd van deze auto *;

[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 10-05-2024 17:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

roland kroes schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:19:
[Afbeelding]

En die essentials is voor het goede gevoel, even snel opgezocht waar dat vandaan kwam maar daar gaan vergelijkbare speakers als de HiFi speakers van BMW in… Qua materialkeuze dan, het is vooral de versterker uit dat pakket dat het werk doet. Makkelijk verdienen :P Niemand die het door heeft want geluid is zo subjectief als het maar zijn kan en als je denkt, ik heb 1400 piek betaald voor set dan MOET het wel goed zijn. Zelfde met bavsound, zoals ik hierboven al zei: China speakers in een mooi jasje gieten. Overigens prima/prijs kwaliteit van China speakers maar niet met een marketingsausje erover heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mr Pingu schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:43:
[...]

En die essentials is voor het goede gevoel, even snel opgezocht waar dat vandaan kwam maar daar gaan vergelijkbare speakers als de HiFi speakers van BMW in… Qua materialkeuze dan, het is vooral de versterker uit dat pakket dat het werk doet. Makkelijk verdienen :P Niemand die het door heeft want geluid is zo subjectief als het maar zijn kan en als je denkt, ik heb 1400 piek betaald voor set dan MOET het wel goed zijn. Zelfde met bavsound, zoals ik hierboven al zei: China speakers in een mooi jasje gieten. Overigens prima/prijs kwaliteit van China speakers maar niet met een marketingsausje erover heen ;)
Ja echt he. Ik miste vooral wat laag, maar goed, ik heb er een half uurtje in gereden waarvan 2 min muziek getest, misschien valt het wel mee als het HiFi systeem wat beter staat ingesteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DennusB schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:46:
[...]

Ja echt he. Ik miste vooral wat laag, maar goed, ik heb er een half uurtje in gereden waarvan 2 min muziek getest, misschien valt het wel mee als het HiFi systeem wat beter staat ingesteld
Het grote probleem met BMW versterkers is dat ze eigenlijk net te zwak zijn, waardoor de woofers alle energie opslurpen en de rest van de kanalen distortion krijgen.

Is na het vervangen van de versterker nog niet naar je wens, dan kan je er Earthquake SWS-8xi in laten zetten onder de stoelen, die kunnen lager dan de originele subs onder de stoelen en zouden de bass moeten verbeteren. Staan bij mij ook op m’n verlanglijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markietjuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-07 21:47
Nu het toch over geluid gaat..: Zit er eigenlijk verschil in geluidssysteem tussen de 3/4 serie of de 5?
Ik heb in de 5 (G31 2020) het basis systeem en vind die beter klinken dan het Hifi systeem in onze 4 serie (F36 2019).
Sowieso lijkt de Bluetooth audio een stuk beter in de 5 (idrive 7), ik denk dat dat een groot aandeel heeft in de beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-06 07:54
DennusB schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:46:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Heb de 676 hifi erin zitten. Zelf ga ik binnenkort de match up 8 dsp bmw erin laten zetten en afstellen. Vervolgens daarvandaan verder kijken wat ik mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

markietjuh schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:30:
Nu het toch over geluid gaat..: Zit er eigenlijk verschil in geluidssysteem tussen de 3/4 serie of de 5?
Ik heb in de 5 (G31 2020) het basis systeem en vind die beter klinken dan het Hifi systeem in onze 4 serie (F36 2019).
Sowieso lijkt de Bluetooth audio een stuk beter in de 5 (idrive 7), ik denk dat dat een groot aandeel heeft in de beleving.
F3x en g3x hebben dezelfde speakers maar headunit en versterker zijn anders, dus daar moet het verschil inzitten. Verder is de setup vrij gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Werdt vandaag gebeld door de dealer, mijn grote beurt zit eraan te komen. Ik vroeg voor de gein wat het me ongeveer gaat kosten, zover ik mij nog kon herrineren, 841 grote beurt + Alarm keuring, 93 euro voor remvloeistof (zie nu al een paar men roepen; wat een knotsgekke prijzen, ga lekker naar de specialist! 8)7 ).

Nu opperde hij de service inclusive, totale kosten 960 euro voor de grote beurt, remvloeistof (moet ik dan wel apart voor terug komen in September) en kleine beurt volgende keer.

Nu weet ik niet of ik dit allemaal goed onthouden heb, was aan de lijn terwijl ik aan het rijden was :P De reden dat ik naar de dealer gaat is a), premium garantie, en b), ik denk dat ik over 2 a 3 jaar een andere auto rij, ik wil netjes alles dealer onderhouden tot die tijd.

Maar kan men mij service inclusief adviseren in mijn situatie? Rij maar 12K per jaar, soms 15, ik weet niet of ik die kosten eruit haal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:20:
Werdt vandaag gebeld door de dealer, mijn grote beurt zit eraan te komen. Ik vroeg voor de gein wat het me ongeveer gaat kosten, zover ik mij nog kon herrineren, 841 grote beurt + Alarm keuring, 93 euro voor remvloeistof (zie nu al een paar men roepen; wat een knotsgekke prijzen, ga lekker naar de specialist! 8)7 ).

Nu opperde hij de service inclusive, totale kosten 960 euro voor de grote beurt, remvloeistof (moet ik dan wel apart voor terug komen in September) en kleine beurt volgende keer.

Nu weet ik niet of ik dit allemaal goed onthouden heb, was aan de lijn terwijl ik aan het rijden was :P De reden dat ik naar de dealer gaat is a), premium garantie, en b), ik denk dat ik over 2 a 3 jaar een andere auto rij, ik wil netjes alles dealer onderhouden tot die tijd.

Maar kan men mij service inclusief adviseren in mijn situatie? Rij maar 12K per jaar, soms 15, ik weet niet of ik die kosten eruit haal.
Voor hoeveel km en tijd is die BSI-overeenkomst ?
Is het niet standaard 40k / 3 jaar?

Volgens mij heb je altijd nog net een kleine beurt voor 120€ voordat je hem weg doet, lijkt mij gewoon netjes ook mbt verkoop: “net beurt gehad, alles was tip-top” en zo niet ben je die 120 euro al lang vergeten en heeft je koper er nog precies plezier van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14:05
Xqlus1ve schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:20:
Werdt vandaag gebeld door de dealer,
Wat voor contract is het? Jaar? Km’s?
Welk type auto?

Als je er nog 3jr in gaat rijden en je pakt 3jr/40k km’s a €1000, ben je altijd goedkoper uit dan los dealer onderhoud betalen. Mits je onderhoud bij de dealer vergelijkt met het onderhouds contract van BMW.
De specialist zal ongetwijfeld voordeliger zijn.

Dealer onderhoud; Het is koffiedik kijken wat dat (meer) op zou brengen bij evt verkoop.
Garantie kwesties (indien van toepassing) ect.

Persoonlijk; Onze auto’s zijn allemaal inclusief onderhoud contract; en ik wil niks anders meer. Maar ik koop de auto’s dan ook nieuw/relatief nieuw; en ruil ze om de 3 a 4jr in. Zorgeloos rijden is mij dan wat waard icm garantie. Maar wederom; persoonlijke keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:29

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Nadat mijn 530d is leeg geroofd aan het kijken voor vervanging. Ben aan hard aan het denken voor een 530E via import.
Rij weinig, 2 dagen per week naar kantoor veel korte ritjes voor school van de kids. Wat zijn jullie ervaringen met de 530e? Wordt je niet helemaal gek van de 46 liter tank?
Ruimte achterin is ook iets wat mij minder lijkt, al mag ik door mijn zware voet en rijgedrag toch niet meer op vakantie met de auto van vrouwlief ( wat verwacht je al je naar legoland gaat en de eerste keer de autobahn pakt 🤣). Welke maand van 2020 is de lci gestart?
Hoe zit het met de onderhoud, frequentie is die echt 2x zo snel.

Heb de 530e keer als vervangend vervoer gehad en weet dat kracht wat achter blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door NLKornolio op 10-05-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mr Pingu schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:48:
[...]

Voor hoeveel km en tijd is die BSI-overeenkomst ?
Is het niet standaard 40k / 3 jaar?

Volgens mij heb je altijd nog net een kleine beurt voor 120€ voordat je hem weg doet, lijkt mij gewoon netjes ook mbt verkoop: “net beurt gehad, alles was tip-top” en zo niet ben je die 120 euro al lang vergeten en heeft je koper er nog precies plezier van ;)
Ja correct, 3 Jaar / 40K, het gene wat als eerste komt is wat ik begreep van de service afdeling.
BMWix3 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:55:
[...]

Wat voor contract is het? Jaar? Km’s?
Welk type auto?

Als je er nog 3jr in gaat rijden en je pakt 3jr/40k km’s a €1000, ben je altijd goedkoper uit dan los dealer onderhoud betalen. Mits je onderhoud bij de dealer vergelijkt met het onderhouds contract van BMW.
De specialist zal ongetwijfeld voordeliger zijn.

Dealer onderhoud; Het is koffiedik kijken wat dat (meer) op zou brengen bij evt verkoop.
Garantie kwesties (indien van toepassing) ect.

Persoonlijk; Onze auto’s zijn allemaal inclusief onderhoud contract; en ik wil niks anders meer. Maar ik koop de auto’s dan ook nieuw/relatief nieuw; en ruil ze om de 3 a 4jr in. Zorgeloos rijden is mij dan wat waard icm garantie. Maar wederom; persoonlijke keuzes.
F31 330I uit 2017 met momenteel 63K op de teller, bijna full options qua interieur en techniek, enkel ACC, dikke remmen en trekhaak ontbreekt.

--------------------

Dan denk ik het wel te gaan doen, ik wist natuurlijk bij de koop van deze auto dat onderhoud een beetje pijn zou doen in de portemonnee :P Maar de rijplezier die ik elke dag heb als ik de auto aantrek instap, is echt goud _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

NLKornolio schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:57: al mag ik door mijn zware voet en rijgedrag toch niet meer op vakantie met de auto van vrouwlief ( wat verwacht je al je naar legoland gaat en de eerste keer de autobahn pakt 🤣).
Trappen tot de begrenser, daarna 150/160 cruisen, en de kofferbak vol met Lego gooien, YOLO :')

Mijn vrouw is gelukkig niet zo kritisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 03:17
5 jaar/100k kms is ook mogelijk bij Service Inclusive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Matadores schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 22:49:
5 jaar/100k kms is ook mogelijk bij Service Inclusive.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQ8h0xAEwfCdus9i9BMFoORz2Gs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RzRHHs3aX0lC2lJC2A1BS09X.png?f=fotoalbum_large

Kort ge-duckduckgo-ed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:41
Is de Match UP 8BMW ook de versterker type voor de 5 serie G30?

Plus weet iemand hier een top adresje waar ze je het kunnen plaatsen en afstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
NLKornolio schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:57:
Nadat mijn 530d is leeg geroofd aan het kijken voor vervanging. Ben aan hard aan het denken voor een 530E via import.
Rij weinig, 2 dagen per week naar kantoor veel korte ritjes voor school van de kids. Wat zijn jullie ervaringen met de 530e? Wordt je niet helemaal gek van de 46 liter tank?
Ruimte achterin is ook iets wat mij minder lijkt, al mag ik door mijn zware voet en rijgedrag toch niet meer op vakantie met de auto van vrouwlief ( wat verwacht je al je naar legoland gaat en de eerste keer de autobahn pakt 🤣). Welke maand van 2020 is de lci gestart?

Heb de 530e keer als vervangend vervoer gehad en weet dat kracht wat achter blijft.
Als er één ding is dat ik liever anders had gezien dan is het die 46l tank. Ik kan niet zo vaak aan de laadpaal dus soms is het meerdere keren per week het tankstation opzoeken. Mag een zware rechtervoet mag je dan nog iets vaker langsgaan.

Voor de rest absoluut niets te klagen, rijdt geweldig en aan kracht eigenlijk ook niks tekort. Ik rij grotedeels in eco want wil telkens het maximale bereik uit die tank halen. Maar in sport is die gewoon bovengemiddeld snel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SdR
  • Laatst online: 07-07 19:27

SdR

Sinds maart '24 weer terug naar een 530e vanuit een iX3. De iX3 viel me erg tegen in kwaliteit, twee keer serieuze zaken gehad binnen 25K km (gehele nieuwe remmen en nieuwe stuurkolom). Daarnaast veel te veel afgeschreven op de elektrische en gewoon omdat het kan >:) .

Van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6YyBsXyOgEEXQn_xN6gZ6-5X50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMCb49queDhtKbGNUGC5bcXR.jpg?f=fotoalbum_large

Naar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92hsiFBoAknatGY6msDMpgturQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxLSliQ7vsDrD5CsXhU8DsV6.jpg?f=fotoalbum_large

Voorheen een 330e gereden voor de iX3 dus ik ben op dit moment verwend met een 46L tank, de 330e heeft een kleinere tank. Ik rij op een volle tank inclusief elektrisch ongeveer 600KM (normaal, sport). Voor de rest is de afwerking echt een niveau hoger dan bijvoorbeeld een iX3, en zitten de comfort stoelen een stuk beter dan de sportstoelen uit de iX3.

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Was vorige week even naar Frankrijk, bijna op één tank 900 km gereden met de 530i, zelfs met behoorlijke file in Parijs, aangekomen op de bestemming toen Ron98/e5 getankt, daarna ging het bereik richting de 1.100 km en het rijden met Ron98 laat de auto wel veel rustiger en makkelijker optrekken. In Frankrijk is verschil tussen Ron 95 en 98 minimaal en bijna standaard e5 want de oudere auto’s van het nationale product gaan het niet redden op e10, dus dat is wel top weer dat prijsverschil minimaal is voor de betere benzine.
Het blijft een fantastische en geweldige auto en ook dat je kan laten revaliseren onderweg waarbij extra frisse lucht de auto ingeblazen wordt en energieke muziek wordt afgespeeld. Alleen begrijp ik nog steeds niet waarom bijna bij iedere tolpoort mijn Apple CarPlay even uitviel en pas na 1 minuut weer tot leven kwam.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

itsalex schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:10:
Was vorige week even naar Frankrijk, bijna op één tank 900 km gereden met de 530i, zelfs met behoorlijke file in Parijs, aangekomen op de bestemming toen Ron98/e5 getankt, daarna ging het bereik richting de 1.100 km en het rijden met Ron98 laat de auto wel veel rustiger en makkelijker optrekken. In Frankrijk is verschil tussen Ron 95 en 98 minimaal en bijna standaard e5 want de oudere auto’s van het nationale product gaan het niet redden op e10, dus dat is wel top weer dat prijsverschil minimaal is voor de betere benzine.
Het blijft een fantastische en geweldige auto en ook dat je kan laten revaliseren onderweg waarbij extra frisse lucht de auto ingeblazen wordt en energieke muziek wordt afgespeeld. Alleen begrijp ik nog steeds niet waarom bijna bij iedere tolpoort mijn Apple CarPlay even uitviel en pas na 1 minuut weer tot leven kwam.
Signaal jammers bij de tolpoorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het hangt er allemaal vanaf of of je hem als een PHEV of als een Prius/Foutlander wilt gebruiken. Ik tank bijna nooit meer omdat ik thuis kan laden en vooral kleine ritjes doe. Maar als je hem nooit gaat laden is het natuurlijk vrij onhandig.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melensuup
Vanaf mei 2020 zijn de lci’s geproduceerd, meen ik. Echter zullen er ongetwijfeld veel pre-lci’s nog geleverd zijn na mei 2020.

Als je niet thuis kunt laden dan zou ik ook ipv de 530e de 530i overwegen, een zogenaamde mild hybride. Ook best wel zuinig (tenzij je je zware voet laat gelden). Let op dat de 530e een stuk minder kofferbakruimte heeft, de vloer is een stuk hoger dan de niet plug ins. Aandachtspunt van de 530e is de wegenbelasting straks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque

530e moet je alleen doen als je goed kan laden, anders gewoon een 530i.

Ik vind de 530e qua kracht niets tekort komen. Heb er dezelfde snelheidsgemiddelden mee gehaald naar de wintersport als met een 530i en een 530d. Anderzijds houdt het niet over: 110pk van de elektromotor gebruik ik regelmatig allemaal, dat had wel wat meer mogen zijn. En 184pk op de snelweg is ook niet overdadig, maar voldoende. Je komt echt prima mee maar als je voorheen constant 250-300pk gewend was moet je even wennen.

Ik stekker veel en dan komt het ding goed tot z'n recht. Zelfs met de verhoogde mrb straks.
46l-tank is niet zo groot maar als je veel stekkert maakt dat niet uit. Naar de wintersport keertje extra tanken en verder is 't naar gelang je verbruik. Soms één keer per week, laatst 2.000 uit één tank benzine gehaald omdat ik heel veel had kunnen laden tussendoor en niet ver weg hoefde. Het went. Al is 70 liter natuurlijk wel fijner.

Kofferruimte heb ik pas één keer een paar cm hoogte gemist, verder niks aan de hand. Komende zomer met het hele gezin op vakantie, dan moet wellicht de dakkoffer erop. Niet ideaal maar dat weegt voor mij wel op tegen het voordeel de andere 50 weken per jaar.

En niet te vergeten: elektrisch rijden is echt heerlijk. Lekker rustig vooral.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
itsalex schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:10:
In Frankrijk is verschil tussen Ron 95 en 98 minimaal en bijna standaard e5 want de oudere auto’s van het nationale product gaan het niet redden op e10, dus dat is wel top weer dat prijsverschil minimaal is voor de betere benzine.
Volgens mij ligt dat er meer aan dat we hier hard worden genaaid. In België en Duitsland zit ook relatief weinig verschil tussen 95 E10 en 98 E5. Hier is het om onverklaarbare reden in de corona en Rusland/Oekraïne oorlog gestegen van 10 cent naar 25-30 cent verschil. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
lostboy_0234 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:04:

Plus weet iemand hier een top adresje waar ze je het kunnen plaatsen en afstellen?
Inbouwen zou jezelf kunnen doen, het afstellen ervan je zou kunnen beginnen met de sound setups van Match zelf.
https://www.audiotec-fischer.de/en/matchdatabase/soundIndex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:41
Ben hier echt te spastisch voor -_- liever een specialist laten doen dan iemand die af en toe pc-tje in elkaar zet haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:29

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Bedankt voor de antwoorden. Wordt een 530e. De proefritjes in electrische autos met de hogere intiele kosten en vast snelle afschrijving laten mij toch kiezen voor de beter rijdende auto.
Laden kan voor de deur en zal zelf ook een paal laten plaatsen in samenwerking met de zonnepanelen. Dan maar een punaise in mijn schoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ok dan tors je wel kilos aan accu mee, maar dat is blijkbaar een no issue :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

lostboy_0234 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:10:
Ben hier echt te spastisch voor -_- liever een specialist laten doen dan iemand die af en toe pc-tje in elkaar zet haha
Pff kan weinig aan kapot hoor, equalizer afstellen is echt peanuts. Koudwatervrees (of een borrel op) tis tenslotte zaterdagmiddag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:37
Pannencouque schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:12:
[...]
530e moet je alleen doen als je goed kan laden, anders gewoon een 530i.
Hier kunnen we thuis laden, maar zou dan toch ook voor een 530i gaan. Een 530e vind ik nodeloos complex, kan veel meer aan kapot dan een 530i, en is ook totaal niet efficiënt qua elektrisch rijden. Zwaarder, dus duurder in MRB, minder ruimte door de accu en slechtere rij eigenschappen / performance.

Veel vinden PHEV het beste van twee werelden, zelf vind ik het juist beide net niks. Een slechtere EV en een slechtere ICE.

Mijn stem gaat dus naar een 530i :)

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
VidaR-9 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:20:
[...]

Hier kunnen we thuis laden, maar zou dan toch ook voor een 530i gaan. Een 530e vind ik nodeloos complex, kan veel meer aan kapot dan een 530i, en is ook totaal niet efficiënt qua elektrisch rijden. Zwaarder, dus duurder in MRB, minder ruimte door de accu en slechtere rij eigenschappen / performance.

Veel vinden PHEV het beste van twee werelden, zelf vind ik het juist beide net niks. Een slechtere EV en een slechtere ICE.

Zo zie je maar, ieder z'n keuze en wensen.
Ik vind het een zeer prima compromis. En het elektrisch rijden is heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

lostboy_0234 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:10:
Tja, ik heb altijd het idee dat je bij een specialist een nummer bent terwijl zo’n gast die het af en toe hobbymatig doet juist passie heeft.

En daarnaast het is ook weer geen rocket science, ik bedoel 2 paneeltjes uit de auto schroeven, stekker los, versterker eruit, nieuwe versterker erin, stekker erin, alles terugbouwen.
Iedereen die het 1x eerder gedaan heeft kan het de volgende keer binnen het kwartier. Inbouwen heb ik het hier over.
RAAF12 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:40:
[...]

Pff kan weinig aan kapot hoor, equalizer afstellen is echt peanuts. Koudwatervrees (of een borrel op) tis tenslotte zaterdagmiddag.
Inregelen van de DSP op een match versterker moet je wel iets in verdiept hebben / kennis hebben. Idealiter ook een goede microfoon voor dit soort werk. Maargoed, de basissetup van de match versterkers zijn best wel goed. Ik rij ook nog steeds met de basis rond met het idee dat ik er nog eens voor ga zitten een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RAAF12 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 18:38:
Ok dan tors je wel kilos aan accu mee, maar dat is blijkbaar een no issue :-)
Blijkbaar! De 30l meer benzine in die grotere tank weegt ook wat :p
Maar we weten dat het voor een bepaalde generatie allemaal erg wennen is :p

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 11-05-2024 21:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 18:40
fsfikke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 21:34:
[...]

Blijkbaar! De 30l meer benzine in die grotere tank weegt ook wat :p
Maar we weten dat het voor een bepaalde generatie allemaal erg wennen is :p
Ik hoor bij de nieuwe generatie maar ik vind het ook nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Het is in elk geval deels een oplossing. En het is een werkbare tussenvorm totdat de betere oplossing zich aandient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Zeker ook geen all season banden onder de auto? :D

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
YakuzA schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:03:
[...]

Zeker ook geen all season banden onder de auto? :D
Haha klopt - zelfde principe.. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Als ik bijv. een 545e vergelijk met een 530i, is het wel interessant. Per kilo meer PK, een leukere 6 cilinder, snellere 0-100.
Grote nadeel is dat je regelmatig moet laden en tanken maar daardoor gebruik je wel minder dure benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Dutchmega schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:23:
[...]

Als ik bijv. een 545e vergelijk met een 530i, is het wel interessant. Per kilo meer PK, een leukere 6 cilinder, snellere 0-100.
Grote nadeel is dat je regelmatig moet laden en tanken maar daardoor gebruik je wel minder dure benzine.
Uiteraard. In vergelijk met een 530i zou daar mijn voorkeur eerder naar uitgaan, maar daar ging het hier niet over.

En een 545e zou ik dan zelf eerder vergelijken met een 540i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 18:30
Ik heb een BMW 5 serie f11, de eerste pre facelift en ik heb koplampen met vocht (no surprise).

Dus ik dacht, ik koop meteen wat andere modernere - maar daar kunnen blijkbaar niet de h7 lampen in.
(er zit wel een bracket voor, maar de kabelboom heeft de aansluiting met kabel en stekker niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tap95Oso2PzZQjeREGAnT6OFCLM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yg6rVYHGWTmA90zVC3LxIpZU.png?f=user_large

Die h7 lampen zijn de lampen aan de binnenkant en volgens mij is dat groot licht. Hieronder de originele lamp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnYISnvHxcLZjoaAlfvnje4fVuw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/URSoDChAY4e3r7aMTbYMhYt9.png?f=user_large

Heeft iemand ervaring met het vervangen van die lampen en wat die h7 doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Bender schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:50:
Ik heb een BMW 5 serie f11, de eerste pre facelift en ik heb koplampen met vocht (no surprise).

Dus ik dacht, ik koop meteen wat andere modernere - maar daar kunnen blijkbaar niet de h7 lampen in.
(er zit wel een bracket voor, maar de kabelboom heeft de aansluiting met kabel en stekker niet.
[Afbeelding]

Die h7 lampen zijn de lampen aan de binnenkant en volgens mij is dat groot licht. Hieronder de originele lamp
[Afbeelding]

Heeft iemand ervaring met het vervangen van die lampen en wat die h7 doet?
Welke lampen / optiecode heb je?
Snelle google levert mij dit filmpje: YouTube: TUTORIAL: How to remove / replace low beam bulb H7 on BMW 5 Series F... Wat duid op dat *H7 voor dimlicht gebruikt worden.

Maar F11 heeft hoop verschillende lampen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 18:30
Mr Pingu schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:44:
[...]

Welke lampen / optiecode heb je?
Snelle google levert mij dit filmpje: YouTube: TUTORIAL: How to remove / replace low beam bulb H7 on BMW 5 Series F... Wat duid op dat *H7 voor dimlicht gebruikt worden.

Maar F11 heeft hoop verschillende lampen ;)
Waar kan ik die optiecode vinden?

Maar dat zal denk ik dimlicht zijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Bender schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:02:
[...]

Waar kan ik die optiecode vinden?

Maar dat zal denk ik dimlicht zijn inderdaad.
VIN invoeren op mdecoder.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
lostboy_0234 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:04:

Mobile Emotions in Woerden is echt heel goed (en betaalbaar). Ook officieel dealer van Audiotec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-07 14:46
Van mijn G05 is het tussenstuk rubber tussen de ruiten van het panoramadak deels los gaan zitten en in een boog naar boven uit op het dak uit gaan steken.

BMW dealers hebben pas in juni tijd. Kan ik voor iets als dit bellen en eerder terecht of is het aansluiten in de rij en geldt de dealer beschikbaarheid van de MyBMW app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:52
roland kroes schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:19:
[Afbeelding]

Hoe vergelijken de pakketten met de Bang & Olufsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markietjuh
  • Laatst online: 10-07 21:47
DR.V schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:44:
Van mijn G05 is het tussenstuk rubber tussen de ruiten van het panoramadak deels los gaan zitten en in een boog naar boven uit op het dak uit gaan steken.

BMW dealers hebben pas in juni tijd. Kan ik voor iets als dit bellen en eerder terecht of is het aansluiten in de rij en geldt de dealer beschikbaarheid van de MyBMW app?
Voor een defecte olieniveausensor moet ik gewoon 6 weken wachten bij dusseldorp.
Wie weet heb jij meer geluk. Of wellicht als je 'm een aantal dagen kan missen en vraagt of ze hem tussendoor kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-07 23:04
DR.V schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:44:

Ik denk dat je meer kans maakt bij een specialist. @zunrob had jij nog een adres voor een dakraamspecialist?

Je hebt gelijk het was @lord_fh

[ Voor 3% gewijzigd door Jarno op 14-05-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

seanpaul schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:47:
[...]

Hoe vergelijken de pakketten met de Bang & Olufsen?
Bang & olufsen en het B&W-pakket (sommige modellen hebben B&O, sommige B&W) maar is onder de motorkap hetzelfde systeem.
BMW noemt dit High End Hifi, het beste wat je kan krijgen daarna komt in deze volgorde:
HK = Top-hifi
Hifi = hifi
Base = base

High-end HiFi is op het BMW platform het enige systeem dat volledig actief is, dat wil zeggen dat iedere speaker een eigen kanaal heeft en actief gefilterd wordt (1200W (F-series), 1400W(G-series), 1508W (G05/G11) versterker).

HK heeft ook 16 speakers maar heeft ‘maar’ 10 kanalen, tweeters delen het kanaal met de met de midranges. (600W (f-series), 456W(G-series))
Hifi heeft 8 kanalen, hoedenplank of achterdeur(1vd2) speakers ontbreken en versterker heeft minder Watt. (250W /360W versterker)
Base heeft er 4 (voor/achter en L/R)

Heb je High-end HiFi dan is alles van bovenstaande plaatje een downgrade ;)
Ook de materialen van het B&O en B&W systeem zijn een upgrade.
Iedere stap omhoog in de ladder geeft iets betere speakers ook, maar vanaf HiFi zijn de speakers eigenlijk erg bruikbaar qua bouw en geluidskwaliteit en kunnen veel meer aan. Hierdoor is er ook zo veel winst te behalen met enkel een aftermarket versterker voor HiFi ;) De versterker is de bottle neck in eerste instantie.

Enige reden om naar aftermarket versterker te gaan voor High End HiFi is omdat je meer controle wil. Betere DSP/equalizer want die is matig (dit geldt overigens voor alle systemen). Dan zit je dus aan een Helix Eighteen te denken (+- 1800 euries voor een dsp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 13:21
Jarno schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:41:
[...]

Ik denk dat je meer kans maakt bij een specialist. @zunrob had jij nog een adres voor een dakraamspecialist?
Nee, ik niet, sorry. Er leest hier wel iemand anders mee met een X3 die volgens mij een specialist weet, maar kom even niet op zijn naam...

Edit: @lord_fh misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 14-05-2024 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:52
Mr Pingu schreef op maandag 13 mei 2024 @ 23:46:
[...]

Bang & olufsen en het B&W-pakket (sommige modellen hebben B&O, sommige B&W) maar is onder de motorkap hetzelfde systeem.
BMW noemt dit High End Hifi, het beste wat je kan krijgen daarna komt in deze volgorde:
HK = Top-hifi
Hifi = hifi
Base = base

High-end HiFi is op het BMW platform het enige systeem dat volledig actief is, dat wil zeggen dat iedere speaker een eigen kanaal heeft en actief gefilterd wordt (1200W (F-series), 1400W(G-series), 1508W (G05/G11) versterker).

HK heeft ook 16 speakers maar heeft ‘maar’ 10 kanalen, tweeters delen het kanaal met de met de midranges. (600W (f-series), 456W(G-series))
Hifi heeft 8 kanalen, hoedenplank of achterdeur(1vd2) speakers ontbreken en versterker heeft minder Watt. (250W /360W versterker)
Base heeft er 4 (voor/achter en L/R)

Heb je High-end HiFi dan is alles van bovenstaande plaatje een downgrade ;)
Ook de materialen van het B&O en B&W systeem zijn een upgrade.
Iedere stap omhoog in de ladder geeft iets betere speakers ook, maar vanaf HiFi zijn de speakers eigenlijk erg bruikbaar qua bouw en geluidskwaliteit en kunnen veel meer aan. Hierdoor is er ook zo veel winst te behalen met enkel een aftermarket versterker voor HiFi ;) De versterker is de bottle neck in eerste instantie.

Enige reden om naar aftermarket versterker te gaan voor High End HiFi is omdat je meer controle wil. Betere DSP/equalizer want die is matig (dit geldt overigens voor alle systemen). Dan zit je dus aan een Helix Eighteen te denken (+- 1800 euries voor een dsp)
Ah Bowers & Wilkins bedoelde ik eigenlijk inderdaad, ik heb dat namelijk in mijn g serie zitten en ik vind dat die best nog dof klinkt. Totdat ik heb op de preset concert zet. Dan klinkt die veel beter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ko_J7r9_K3bygcJyzhk5dZV-xtg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vEX6yWLQWIJGiwNMx1Z2SH9s.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Er is ook nog individual. Die had ik in de f31 zitten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006

lord_fh

PS5

zunrob schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 01:03:
[...]

Nee, ik niet, sorry. Er leest hier wel iemand anders mee met een X3 die volgens mij een specialist weet, maar kom even niet op zijn naam...

Edit: @lord_fh misschien?
Jazeker mijn pano dak is helemaal nagelopen en de rubbers vervangen bij "Bmw panoramadaken" :

https://bmwpanoramadaken....1j1wwKEAAYASAAEgJYBvD_BwE

Top service, gast is heel secuur en netjes en gebruikt alleen OEM delen.

Mijn X3 moet er helaas uit overigens.... met enorm veel pijn in het hart... ik ga van baan wisselen waarbij ik een auto van de zaak krijg/rij. de bmw kan dus niet blijven helaas... ik weet alleen niet goed wat ik met de verkoop moet doen, liefst wil ik em voor 1 juni kwijt, maar hij geeft de Lambda melding nog (P0153). Ik ben bang als ik hem via wij kopen autos oid doe, dat ik dan echt schijt biedingen krijg, maar buiten die lambda melding is hij helemaal top en technisch helemaal bij. ;w ;w ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

seanpaul schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:26:
[...]

Ah Bowers & Wilkins bedoelde ik eigenlijk inderdaad, ik heb dat namelijk in mijn g serie zitten en ik vind dat die best nog dof klinkt. Totdat ik heb op de preset concert zet. Dan klinkt die veel beter

[Afbeelding]
Ja de hardware is goed maar de software (lees equalizer) is ruk, echt zonde… in plaats van fatsoenlijke equalizer krijg je zo’n preset menu and that’s it. B&W is ook zoals het in de HiFi noemen “neutraal” afsgesteld standaard. Terwijl de meeste mensen een “fun” afstelling prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Tylen schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:41:
Er is ook nog individual. Die had ik in de f31 zitten.
Sure? AFAIK was individual alleen op E-series maargoed die valt tussen HK(Logic7 op E-series) en High End Hifi in met
9 kanaal versterker, 825W, 16 speakers. dit is de voorloper van High End Audio systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mr Pingu schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:01:
[...]

Sure? AFAIK was individual alleen op E-series maargoed die valt tussen HK(Logic7 op E-series) en High End Hifi in met
9 kanaal versterker, 825W, 16 speakers. dit is de voorloper van High End Audio systeem.
100% sure. Wel raar dan als dat zo is. Misschien had de dealer het voor de eerste eigenaar achteraf ingebouwd hmm. Nouja ik heb ondertussen alleen nog maar B&O auto’s gehad na de BMW en ben daar erg van gecharmeerd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Tylen schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:05:
[...]

100% sure. Wel raar dan als dat zo is. Misschien had de dealer het voor de eerste eigenaar achteraf ingebouwd hmm. Nouja ik heb ondertussen alleen nog maar B&O auto’s gehad na de BMW en ben daar erg van gecharmeerd.
B&O / B&W is een heel mooi systeem met de 16 kanaals versterker, minimaal vervorming van de versterker en goede kwaliteits speakers :) Natuurgetrouwe weergave en daar moet je wel een beetje van houden (zie bericht hierboven). Anders loop je snel tegen grenzen aan omdat de software weinig aanpassing biedt.

In technische documentatie voor F30 wordt Individual Audio niet genoemd, wel in de e90 en e60 documentatie.
Snelle Google op individual audio en zie ook alleen E90 / E60

Pagina: 1 ... 285 ... 362 Laatste