Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 280 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-10 09:41
Iemand hier ervaring met een i3?
Madam hier thuis rijdt een oud hok en ondanks dat ie het nog prima doet begint het gebrek aan vermogen me wat tegen te staan. Daarnaast gebrekkige lichtopbrengst, veel herrie, kortom: toch maar eens nadenken of we geld stukslaan op iets anders.

Ik dacht eerst aan een vervangende benzine voor 6-8k, maar toen dacht ik vanmorgen dat het een tweede auto is die bijna nooit >200km op een dag rijdt. Die ene keer per jaar kan ze wel langs Fastned. Dus dan kan elektrisch prima met de zonnepanelen hier. Paar duizend euro extra verdienen we dan wel weer terug door geen/lagere mrb en amper brandstofkosten.

Dan komt natuurlijk meteen een i3 in je op. Maar ja, die gekke suicide-doors icm kinderen, is dat handig? Ik had laatst een Mini met one-pedal-driving en vond het vreselijk onprettig rijden. Zal wel een kwestie van wennen zijn, maar toch. Is er nog iets in te stellen qua heftigheid van de recuperatie in zo'n i3? Of is het één stand en daar moet je het maar mee doen?

Iemand die me wijzer kan maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:07

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pannencouque schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:26:
Madam hier thuis rijdt een oud hok en ondanks dat ie het nog prima doet begint het gebrek aan vermogen me wat tegen te staan. Daarnaast gebrekkige lichtopbrengst, veel herrie, kortom: toch maar eens nadenken of we geld stukslaan op iets anders.

Ik dacht eerst aan een vervangende benzine voor 6-8k, maar toen dacht ik vanmorgen dat het een tweede auto is die bijna nooit >200km op een dag rijdt. Die ene keer per jaar kan ze wel langs Fastned. Dus dan kan elektrisch prima met de zonnepanelen hier. Paar duizend euro extra verdienen we dan wel weer terug door geen/lagere mrb en amper brandstofkosten.

Dan komt natuurlijk meteen een i3 in je op. Maar ja, die gekke suicide-doors icm kinderen, is dat handig? Ik had laatst een Mini met one-pedal-driving en vond het vreselijk onprettig rijden. Zal wel een kwestie van wennen zijn, maar toch. Is er nog iets in te stellen qua heftigheid van de recuperatie in zo'n i3? Of is het één stand en daar moet je het maar mee doen?

I3 is een van de eerste generatie elektrische auto’s en het grote minpunt van de i3 is de dat je weinig kan instellen hoeveel deze remt. Daarnaast is een i3 vrij prijzig wat je ervoor krijgt maar tegelijkertijd wel echt een stap omhoog met vergelijkbare auto´s qua range en grootte. M´n vriendin heeft een leaf gehad en nu een zoe, leaf is echt belachelijk veel auto voor het geld en had ik eigenlijk geen klachten over, verrassend ruim ook nog. Qua range hadden wij de 1e serie dus dat was net niks, als het kouder dan -10 was dan kon de kachel niet aan want dan dropte de range onder de 30km (14 km naar werk). Nu dus een zoe, qua range stukken beter maar vond de leaf veel fijner rijden, de zoe voelt net geupgrade stofzuiger en zo klinkt ie ook. Begrijp me niet verkeerd, niet veel aan te merken op de zoe voor woon werk verkeer maar hij voelt een stuk kleiner en fragieler dan de leaf op een- of andere manier.
Ook in een i3 gereden, interieur en iDrive 10x beter, ook rijdt ie veel lekkerder maar je kan dat remmen dus niet instellen op een i3, althans de versie waar ik in reed (2016 dacht ik) niet. Wellicht wel toegevoegd in latere iteraties.

Enige probleem met de i3 was en is, hij is gewoon niet de dubbele prijs waard voor een 2e auto. Fatsoenlijke tweedehands Zoe en Leaf pik je hier op rond de 10k terwijl je voor eenzelfde i3 bijna 20k moet neerleggen. Wellicht is dat in NL anders maar daar volg ik de markt niet echt.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Helder verhaal. Ik ben bang dat je dat recupereren niet kan instellen. Dat kon laatst in de Mini wel en heb ik meteen wat rustiger gezet. Maar die Mini was van 2021 en niet in de basis uit 2013.

Prijzen vallen hier mee: je kunt een i3 oppikken vanaf 14-15k en soms kun je dan ook nog 2k subsidie krijgen. Of je koopt 'm particulier voor 12-13k zonder subsidie.

Een Leaf is soms iets voordeliger, soms wat duurder. Maar die zit wat lager naar mijn idee en is echt wel groter. Madam vindt iets breder en groter dan ze nu heeft wel oké, maar de Leaf is gewoon +60cm ofzo, in de lengte. Dat is vragen om problemen :')

Zoë heb ik het idee van dat het gewoon echt een prutautootje is.Een i3 maakt een veel meer gedegen indruk.

[ Voor 8% gewijzigd door Pannencouque op 14-04-2024 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pannencouque schreef op zondag 14 april 2024 @ 07:40:
Helder verhaal. Ik ben bang dat je dat recupereren niet kan instellen. Dat kon laatst in de Mini wel en heb ik meteen wat rustiger gezet. Maar die Mini was van 2021 en niet in de basis uit 2013.

Prijzen vallen hier mee: je kunt een i3 oppikken vanaf 14-15k en soms kun je dan ook nog 2k subsidie krijgen. Of je koopt 'm particulier voor 12-13k zonder subsidie.
Dat valt mee dat maakt her verhaal al iets anders.
Een Leaf is soms iets voordeliger, soms wat duurder. Maar die zit wat lager naar mijn idee en is echt wel groter. Madam vindt iets breder en groter dan ze nu heeft wel oké, maar de Leaf is gewoon +60cm ofzo, in de lengte. Dat is vragen om problemen :')
Klopt en de draaicirkel is behoorlijk groot voor zo’n auto.
Zoë heb ik het idee van dat het gewoon echt een prutautootje is.Een i3 maakt een veel meer gedegen indruk.
Ja dat is ook echt de indruk die de zoë achterlaat (geupgrade stofzuiger :p ) maar meer objectief gezien kan ik hem eigenlijk niet op zoveel fouten betrappen. Het is een auto die doet wat ie moet doen en dat doet ie, maar ook niet meer dan dat. Heeft best wel gewoon goede dingen zoals LED-koplampen.

Maargoed, de i3 is gewoon meer afgewerkt / luxer meer BMW.

Een andere reden om tegen de i3 te stemmen was, hij zuigt echt in sneeuwcondities. Weet niet wat dat is maar die i3 verandert in een rondje slipcursus naar werk zodra de weg wit is… Nu is dat in NL een non-issue.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:06
Mr Pingu schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:22:
[...]

Ja eens, voor een accu die na 4 a 5 jaar begint te piepen hadden ze het iets gebruiksvriendelijker kunnen maken. Op Internet las ik dat de dealer 700 euro voor dit rekent. Het accuutje zelf kost 60-80 euro…
Ik dacht dat de vraag was "waarom in het dak, en niet op een makkelijker plek zoals de kofferbak".
Qua gebruiksvriendelijkheid ben ik het helemaal met jullie eens. Die frustratie had ik een paar maanden geleden zelf ook al eens geuit:
Puf schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:37:
Overigens vind ik het bizar dat een potentieel levensreddende batterij die elke 4 a 5 jaar dient te worden vervangen zó wordt gemonteerd dat dit 4 uur duurt (conform BMW TIS). Daar had gewoon een klepje kunnen zitten o.i.d.

BMW kan ook wel bedenken dat een dusdanig slecht bereikbare batterij vaak niet meer wordt vervangen als de auto het derde- t/m tiendehandscircuit ingaat en dat in plaats daarvan de melding wordt uitgecodeerd. Een eventuele volgende koper heeft dan geen idee dat het noodoproepsysteem niet werkt bij een ongeval.
Je zult maar iemand verliezen aan een (eenzijdig) ongeluk die wel gered had kunnen worden als die batterij was vervangen. Ik kan leukere dingen bedenken dan ondersteboven in een greppel langzaam kreperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:18
Aankomende vrijdag moet mijn 2023-G21 voor zijn eerste reguliere beurt. Enig idee wat ze dan allemaal uitvoeren en wat het ongeveer gaat kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:23:
[...]

Ik dacht dat de vraag was "waarom in het dak, en niet op een makkelijker plek zoals de kofferbak".
Qua gebruiksvriendelijkheid ben ik het helemaal met jullie eens. Die frustratie had ik een paar maanden geleden zelf ook al eens geuit:

[...]
Dat was letterlijk mijn vraag hoe ik hem heb opgeschreven, maar bedoel eigenlijk waarom moet het in hemelsnaam zoveel moeite kosten voor iets dat nog korter meegaat dan de reguliere accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
RAAF12 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:06:
[...]

Is het een batterij of een accu? Raar dat die dingen zo kort meegaan. Een Dallas RTC IC had 30 jaar geleden al een ingebouwde cel met levensduur van 10 jaar.
Ah sorry, ik gebruik de woorden batterij en accu door elkaar (omdat je in het Engels voor alles "battery" zegt). Ik weet het niet zeker, maar ik meen op fora gelezen te hebben dat het een accu betreft die door de auto "op charge" wordt gehouden. Je zou dan inderdaad verwachten dat deze langer dan vier jaar meegaat, zeker als deze alleen als backup wordt gebruikt en de noodoproepmodule ook verbinding heeft met de normale accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 21:27
Pannencouque schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:26:
……
Ik rijd bijna +5 jaar in tweede i3, met twee kinderen. Gaat er binnenkort uit vanwege ruimtegebrek. Dat gezegd hebbende, beste EV voor in/rondom stad, betrouwbaar en rijd er 15k km per jaar mee. Suicide Doors is soms even rekening houden met parkeren. Remmen kan je instellen: eco of ecopro voelt natuurlijker aan. Tip: als qua budget past probeer een versie met i3s onderstel + banden. Deze rijdt een stuk stabieler.

T.z.t. komt er een i3s als tweede auto terug. Huidige Toyota is echter onverwoestbaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:26

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mr Pingu schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:27:
[...]

Dat was letterlijk mijn vraag hoe ik hem heb opgeschreven, maar bedoel eigenlijk waarom moet het in hemelsnaam zoveel moeite kosten voor iets dat nog korter meegaat dan de reguliere accu
Correct, er had ook gewoon een mooi afgewerkt klepje in de hemel kunnen zitten om erbij te komen als dit zo’n belangrijke batterij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Jipsy schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:00:
[...]

Ik rijd bijna +5 jaar in tweede i3, met twee kinderen. Gaat er binnenkort uit vanwege ruimtegebrek. Dat gezegd hebbende, beste EV voor in/rondom stad, betrouwbaar en rijd er 15k km per jaar mee. Suicide Doors is soms even rekening houden met parkeren. Remmen kan je instellen: eco of ecopro voelt natuurlijker aan. Tip: als qua budget past probeer een versie met i3s onderstel + banden. Deze rijdt een stuk stabieler.

T.z.t. komt er een i3s als tweede auto terug. Huidige Toyota is echter onverwoestbaar :*)
Maakt het qua bouwjaar nog iets uit? En eco of eco pro zorgt dus wat minder lomp remmen, meer uitrollen enzo? Dat is wel een dikke pre. Hier zou ie 10k per jaar ofzo doen. Dan kan de overstap redelijk kostenneutraal: meerprijs wordt terugverdiend door lagere brandstofkosten.

Deuren zijn wel een dingetje maar het ding staat 80% van de tijd niet parallel geparkeerd. Misschien toch maar eens een keer proefrijden hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Mr Pingu schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:20:
Ja dat is ook echt de indruk die de zoë achterlaat (geupgrade stofzuiger :p ) maar meer objectief gezien kan ik hem eigenlijk niet op zoveel fouten betrappen. Het is een auto die doet wat ie moet doen en dat doet ie, maar ook niet meer dan dat. Heeft best wel gewoon goede dingen zoals LED-koplampen.

Maargoed, de i3 is gewoon meer afgewerkt / luxer meer BMW.

Een andere reden om tegen de i3 te stemmen was, hij zuigt echt in sneeuwcondities. Weet niet wat dat is maar die i3 verandert in een rondje slipcursus naar werk zodra de weg wit is… Nu is dat in NL een non-issue.
BMW i3 heeft ook LED-koplampen toch? Of is dat stiekem nog halogeen? Ik zie geen koplampverstelling op de meeste uitvoeringen zitten dus mijn hypothese is bijna altijd LED?

Sneeuw boeit hier niet. Die paar dagen dat het zo koud is rijdt het ding geen grote afstanden en bij sneeuw gaat Mrs. PC de weg niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pannencouque schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:50:
[...]
BMW i3 heeft ook LED-koplampen toch? Of is dat stiekem nog halogeen? Ik zie geen koplampverstelling op de meeste uitvoeringen zitten dus mijn hypothese is bijna altijd LED?

Sneeuw boeit hier niet. Die paar dagen dat het zo koud is rijdt het ding geen grote afstanden en bij sneeuw gaat Mrs. PC de weg niet op.
I3 wel ja, maar let op dit was/is wel een optie geweest.

leaf had gewoon halogeen volgens mij pas de nieuwere leaf heeft led.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 14-04-2024 12:07 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:41
Hier lekker bezig geweest afgelopen dagen. De 2 retrofits afgemaakt. Laatste gedeelte omvatte het maken van 4 gaten in de voorbumper voor de 2 cameras en 2 PMA sensoren.

Eerst de bumper eraf en de PDC kabelboom aanpassen om de PMA sensoren er ook in te verwerken. Vervolgens de 4 gaten maken met een punchtool. deze is 18mm en dit zou ook moeten kloppen voor de camera's echter bleken deze 17.2 mm te zijn dus ik heb uiteindelijk een klein pas ringetje ge3dprint, je ziet het niet omdat de PMA sensor ook al een rubber ringetje heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5i_bJ6Amh9cYjshxvGkaN4mo-Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFB4ybEUt52y6O2E5SilDUnL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3O9KZ35hOjcp1gEacKsfQt_bN6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pDgHH4N9bNwO5e8t9qaPBjA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aHDkg_BvvKJ_M-ylFnCzsXuwmU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMwpwkyBhFTmjBmpCxP4Cldz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cE_gLsGh7MxUjn9GGexWGKKIemw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4N7imd10VyHjvlJVtwjeGgt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZD8u_Pm49-6AvvfPr9JKCvl57os=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0BeD70tBZ19HMS4RQBRe3bh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZF1j-wW62ImFbqsAVopiBK2hAUQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TVQHxZPIl5ZPEoNIs00XnpZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Hierna alles weer terug installeren en de kabels via de firewall weer terug de cabine in routeren. Daarna de gaten dichtgestopt met automotive silicone.

Daarna testen en tada!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVUE0Y6SwoxmgjNCZi8GM9l58ss=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BbvcSTfETX19DdY2jvyssL7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxCzJQEEMapbjjj08DMExstuWfg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLvqUrAiz3MpzvDKxom7lpeC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WW2ioIRBdIarKZAaRhFERZ-LdeI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHEc0IU4w3JJT1TkGDsEey2K.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgVXoPKYCy1vTbR1B7MTrtwdTEY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MVWZO8HRSqlUzyO4NmoKkp2.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook nog even de code van @Mr Pingu uitgevoerd om de lijntjes minder dik te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWm80NRULtefSFFAO7ikUDnb5TA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqrvPuVFKrn07VrFSeBuFVF9.jpg?f=fotoalbum_tile

Moest voor de parking assistant nog wel een andere PMA module aanschaffen via eBay omdat diegene die ik had welliswaar wel compatible was met mijn auto volgens ETK maar deze verwachte ook de rear PMA sensoren en die bestaan niet op een F80. Dus uiteindelijk een pre LCI PMA module geinstalleerd en dat werkte. Daarna via eSYS de software van die ECU geupate. Dat was nog even spannend want daarna had ik allemaal foutmeldingen die niet weg gingen, maar dat had kennelijk even tijd nodig want langzaamaan verdween alles en is de auto weer fout vrij.

Bij het verwijderen van de bumper kwam ik er ook achter dat de carbon splitter al wat drempels te verduren had gehad. Deze ook verwijderd en vanuit binnen opnieuw gelamineerd met carbon en de scheur opgevuld met carbon epoxy. Daarna de hele onderkant opnieuw in de clearcoat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ux5GE24epiOqpEx3WdLlejpiNQM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNnnucytXqvaylMQfQ1uucCk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEDry0ambmIiQzdmXKC4vCVHpC8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7iR88L9Z92rhDJtkJBulDUW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5avq-a3xi5rwf6xV23_6Bcxt2k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2MmyOMQlNrI3uZ50eBj0M5Pt.jpg?f=fotoalbum_tile

En als laatste ook het nieuwe rubber (Michelin PS4S) + BMW CS (763M) velgen gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDA-JVfnxMtT9oqm1Z9aC_5tvM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3zXkCXDGsqPbVIYOPpG38Kc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb2T4FxnWBgAzZyCdjIP7RKlYEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JQ7gSEzL3Io5qsRnHE6PwtR.jpg?f=fotoalbum_large

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Greetoz schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:31:
Hier lekker bezig geweest afgelopen dagen. De 2 retrofits afgemaakt. Laatste gedeelte omvatte het maken van 4 gaten in de voorbumper voor de 2 cameras en 2 PMA sensoren.

Eerst de bumper eraf en de PDC kabelboom aanpassen om de PMA sensoren er ook in te verwerken. Vervolgens de 4 gaten maken met een punchtool. deze is 18mm en dit zou ook moeten kloppen voor de camera's echter bleken deze 17.2 mm te zijn dus ik heb uiteindelijk een klein pas ringetje ge3dprint, je ziet het niet omdat de PMA sensor ook al een rubber ringetje heeft.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Hierna alles weer terug installeren en de kabels via de firewall weer terug de cabine in routeren. Daarna de gaten dichtgestopt met automotive silicone.

Daarna testen en tada!

[Afbeelding]

Ook nog even de code van @Mr Pingu uitgevoerd om de lijntjes minder dik te krijgen.

[Afbeelding]

Moest voor de parking assistant nog wel een andere PMA module aanschaffen via eBay omdat diegene die ik had welliswaar wel compatible was met mijn auto volgens ETK maar deze verwachte ook de rear PMA sensoren en die bestaan niet op een F80. Dus uiteindelijk een pre LCI PMA module geinstalleerd en dat werkte. Daarna via eSYS de software van die ECU geupate. Dat was nog even spannend want daarna had ik allemaal foutmeldingen die niet weg gingen, maar dat had kennelijk even tijd nodig want langzaamaan verdween alles en is de auto weer fout vrij.

Bij het verwijderen van de bumper kwam ik er ook achter dat de carbon splitter al wat drempels te verduren had gehad. Deze ook verwijderd en vanuit binnen opnieuw gelamineerd met carbon en de scheur opgevuld met carbon epoxy. Daarna de hele onderkant opnieuw in de clearcoat.

En als laatste ook het nieuwe rubber (Michelin PS4S) + BMW CS (763M) velgen gemonteerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi gedaan en leuk dat alles goed werkt. Bij de aftermarket camera's die ik ooit kocht kon je nog het beeld spiegelen. Vond ik wel handig als er auto's voor en achter rijden ivm het uitlezen van het kenteken. Is al weer even geleden maar er zat een lus in een witte draad, doorknippen was meen ik, camera gaat in de spiegelbeeld mode. Kom erop omdat ik jouw kenteken foto zag, die van de rode auto!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Laatst online: 05-10 21:27
Pannencouque schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:49:
[...]

Maakt het qua bouwjaar nog iets uit? En eco of eco pro zorgt dus wat minder lomp remmen, meer uitrollen enzo? Dat is wel een dikke pre. Hier zou ie 10k per jaar ofzo doen. Dan kan de overstap redelijk kostenneutraal: meerprijs wordt terugverdiend door lagere brandstofkosten.

Deuren zijn wel een dingetje maar het ding staat 80% van de tijd niet parallel geparkeerd. Misschien toch maar eens een keer proefrijden hier in de buurt.
REX versie overslaan, ook gehad, vind ik persoonlijk te onbetrouwbaar. En liever de 94 Ah of 120Ah versie, verschil is batterij capaciteit.

Inderdaad eco (pro) is nog steeds one pedal driving maar remt een stuk minder agressief en geleidelijker. Ook comfortabeler voor je passagiers 😉

Verder qua opties bepalen wat je belangrijk vindt. Er rijden inderdaad versies zonder LED koplampen maar altijd een met LED, lichtbeeld is echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Jipsy schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:25:
[...]

Inderdaad eco (pro) is nog steeds one pedal driving maar remt een stuk minder agressief en geleidelijker. Ook comfortabeler voor je passagiers 😉
Ah zit dat daar verstopt, zover was ik nog niet gekomen, bij mijn 2L diesel blijf ik ver van eco pro vandaan 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
RAAF12 schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:10:
[...]

Mooi gedaan en leuk dat alles goed werkt. Bij de aftermarket camera's die ik ooit kocht kon je nog het beeld spiegelen. Vond ik wel handig als er auto's voor en achter rijden ivm het uitlezen van het kenteken. Is al weer even geleden maar er zat een lus in een witte draad, doorknippen was meen ik, camera gaat in de spiegelbeeld mode. Kom erop omdat ik jouw kenteken foto zag, die van de rode auto!!
Ja was lange weg hiernaartoe, alle onderdelen sourcen en vooral de kabelbomen zijn bij bmw niet echt duidelijk te vinden in ETK. Het is wel allemaal OEM bmw geen aftermarket dus jouw trukje zal bij mij niet werken.

Enige wat ik merk is dat het beeld wat flikkert, dit gebeurd alleen overdag als het licht is. Als het donker is buiten is het beeld rustig. Lijkt erop dat hij dus constant de white balance probeert aan te passen. Het is niet op de sideview camera’s wat mij doet vermoeden dat het niet aan de TRSVC (camera ecu module) ligt. Je ziet het zowel in topview als enkel de achteruitrij camera.

Lastig te zien op een compressed filmpje maar als je goed kijkt zie je wat ik bedoel. YouTube: Surround view flicker

Edit. net voor de regen nog wat trouble shooting gedaan. Als ik de rechter topview camera disconnect bij de TRSVC stop thet knipperen. Dus ergens in de bekabeling of camera daarheen zit iets. Kan van een specialist een topview camera lenen dus eerst dat maar testen.

[ Voor 16% gewijzigd door Greetoz op 15-04-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op maandag 15 april 2024 @ 08:13:
[...]

Ja was lange weg hiernaartoe, alle onderdelen sourcen en vooral de kabelbomen zijn bij bmw niet echt duidelijk te vinden in ETK. Het is wel allemaal OEM bmw geen aftermarket dus jouw trukje zal bij mij niet werken.

Enige wat ik merk is dat het beeld wat flikkert, dit gebeurd alleen overdag als het licht is. Als het donker is buiten is het beeld rustig. Lijkt erop dat hij dus constant de white balance probeert aan te passen. Het is niet op de sideview camera’s wat mij doet vermoeden dat het niet aan de TRSVC (camera ecu module) ligt. Je ziet het zowel in topview als enkel de achteruitrij camera.

Lastig te zien op een compressed filmpje maar als je goed kijkt zie je wat ik bedoel. YouTube: Surround view flicker

Edit. net voor de regen nog wat trouble shooting gedaan. Als ik de rechter topview camera disconnect bij de TRSVC stop thet knipperen. Dus ergens in de bekabeling of camera daarheen zit iets. Kan van een specialist een topview camera lenen dus eerst dat maar testen.
Kan je ook een kabel lenen? Kan zowel de kabel zelf als interferentie op de kabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Mr Pingu schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:37:
[...]

Kan je ook een kabel lenen? Kan zowel de kabel zelf als interferentie op de kabel zijn.
De kabel bestaat uit 3 stukken, van de TRSVC naar de zijkant, dan verbind hij via een connector naar de kabel in de deur, en die verbind weer naar een klein kabeltje in de spiegel.. Als het ergens zit verwacht ik dat het in de deur kabel ligt omdat die niet OEM is (dan moet je namelijk heel de kabelboom voor de deur kopen dus die is custom made). Vreemde is ook dat juist de achteruitrij camera gaat knipperen als die rechter topview is aangesloten.

Maar ik heb nog een extra HDS kabel liggen voor de achteruitrij cam, dus die ga ik wel even buitenom proberen te leggen. Maar goed dan moet het wel droog zijn..

[ Voor 19% gewijzigd door Greetoz op 15-04-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pannencouque schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:49:
[...]

Maakt het qua bouwjaar nog iets uit? En eco of eco pro zorgt dus wat minder lomp remmen, meer uitrollen enzo? Dat is wel een dikke pre.
Je beheerst het allemaal met de rechtervoet toch? :P

Dus ook zonder eco pro kun je met je rechtervoet zorgen dat je uitrolt alsof je wel eco pro aan hebt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:04:
[...]

De kabel bestaat uit 3 stukken, van de TRSVC naar de zijkant, dan verbind hij via een connector naar de kabel in de deur, en die verbind weer naar een klein kabeltje in de spiegel.. Als het ergens zit verwacht ik dat het in de deur kabel ligt omdat die niet OEM is (dan moet je namelijk heel de kabelboom voor de deur kopen dus die is custom made). Vreemde is ook dat juist de achteruitrij camera gaat knipperen als die rechter topview is aangesloten.

Maar ik heb nog een extra HDS kabel liggen voor de achteruitrij cam, dus die ga ik wel even buitenom proberen te leggen. Maar goed dan moet het wel droog zijn..
Heb je kabels met shielding gebruikt? Moet namelijk wel op die HDS / LVDS kabels.

Edit: of wellicht met overzetten van de connector heb je de shielding onderbroken, zou dat kunnen?

Edit2: Je kan proberen de weerstand in de shielding te meten en kijken of deze significant afwijkt van de andere kabels.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr Pingu op 15-04-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Mr Pingu schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:33:
[...]

Heb je kabels met shielding gebruikt? Moet namelijk wel op die HDS / LVDS kabels.

Edit: of wellicht met overzetten van de connector heb je de shielding onderbroken, zou dat kunnen?

Edit2: Je kan proberen de weerstand in de shielding te meten en kijken of deze significant afwijkt van de andere kabels.
Ja alle kabels zijn OEM BMW dus ga ervanuit dat dat goed is, enkel de kabel in de deur niet maar die is wel exact zelfde als OEM, maar die zit links ook en geeft geen issue. Vreemde is dus dat andere cameras ook last hebben en flickeren maar als ik de rechter camera los haal is alles stabiel. Doet mij misschien meer vermoeden dat het in de camera zit ipv de bekabeling, maargoed het hoost hier op dit moment dus kan niet even de andere kabel testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:15
Greetoz schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:02:
[...]

Ja alle kabels zijn OEM BMW dus ga ervanuit dat dat goed is, enkel de kabel in de deur niet maar die is wel exact zelfde als OEM, maar die zit links ook en geeft geen issue. Vreemde is dus dat andere cameras ook last hebben en flickeren maar als ik de rechter camera los haal is alles stabiel. Doet mij misschien meer vermoeden dat het in de camera zit ipv de bekabeling, maargoed het hoost hier op dit moment dus kan niet even de andere kabel testen.
Ik weet niet hoeveel werk het is, maar als je de camera van links en rechts omwisselt kun je makkelijk vaststellen of het aan de camera ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:02:
[...]

Ja het is wel vreemd, maar aangezien het niet is als je de 'boosdoener', danwel die ene camera of die ene kabel, het probleem op de andere cameras weg is, gok ik erop dat het ergens ongewenste inteferentie is. mogelijk dat deze kabel en/of camera deze interferentie 'meeneemt' naar de TRSVC-module en andere datastreams 'besmet' .

Mogelijke oorzaak dat 1 van de camera's intern interferentie veroorzaakt en/of ergens de shielding niet OK is. Zoals @zunrob ook suggereert, probeer uit te sluiten of het de camera of de kabel is.

Een 3e mogelijkheid is interne straling binnen de TRSVC-module maar dat betwijfel ik eigenlijk.

De shielding is overigens makkelijk te meten, dat is namelijk de buitenring van de stekker. Die 4 pinnen binnen in zijn de daadwerkelijke datastreams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
zunrob schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:03:
[...]

Ik weet niet hoeveel werk het is, maar als je de camera van links en rechts omwisselt kun je makkelijk vaststellen of het aan de camera ligt.
Helaas niet heel simpel aangezien de hele buitenspiegel uit elkaar moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Mr Pingu schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:15:
[...]

Ja het is wel vreemd, maar aangezien het niet is als je de 'boosdoener', danwel die ene camera of die ene kabel, het probleem op de andere cameras weg is, gok ik erop dat het ergens ongewenste inteferentie is. mogelijk dat deze kabel en/of camera deze interferentie 'meeneemt' naar de TRSVC-module en andere datastreams 'besmet' .

Mogelijke oorzaak dat 1 van de camera's intern interferentie veroorzaakt en/of ergens de shielding niet OK is. Zoals @zunrob ook suggereert, probeer uit te sluiten of het de camera of de kabel is.

Een 3e mogelijkheid is interne straling binnen de TRSVC-module maar dat betwijfel ik eigenlijk.

De shielding is overigens makkelijk te meten, dat is namelijk de buitenring van de stekker. Die 4 pinnen binnen in zijn de daadwerkelijke datastreams.
Ik heb net in een droog momentje een 2e rear view camera HSD rechtstreeks vanuit de TRSVC naar de camera in de spiegel gedaan zonder andere connectors er tussen en dan is het beeld ook niet stabiel. Dus de boosdoener lijkt steeds meer de camera zelf te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:35:
[...]

Helaas niet heel simpel aangezien de hele buitenspiegel uit elkaar moet.
Greetoz schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:36:
[...]

Ik heb net in een droog momentje een 2e rear view camera HSD rechtstreeks vanuit de TRSVC naar de camera in de spiegel gedaan zonder andere connectors er tussen en dan is het beeld ook niet stabiel. Dus de boosdoener lijkt steeds meer de camera zelf te zijn.
Ik weet niet welke kabel en/of fakra stekkers je over hebt, maar kan je niet die geleende camera en kabel op de connector in de deur stoppen (autozijde) en daarmee deze spiegel camera simuleren voordat je weer de spiegel uit elkaar haalt?

Ik weet overigens niet of rearview camera inpluggen op de spiegel connector andere foutmeldingen geeft / het beeldsignaal hetzelfde is en daarmee werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr Pingu op 15-04-2024 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Mr Pingu schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:42:
[...]

[...]

Ik weet niet welke kabel en/of fakra stekkers je over hebt, maar kan je niet die geleende camera en kabel op de connector in de deur stoppen (autozijde) en daarmee deze spiegel camera simuleren voordat je weer de spiegel uit elkaar haalt?

Ik weet overigens niet of rearview camera inpluggen op de spiegel connector andere foutmeldingen geeft / het beeldsignaal hetzelfde is en daarmee werkt.
Alle FAKRA kabels zijn zelfde alleen de stekkers zijn anders. Als je de stekker eruit haalt kan je hem gewoon in elke camera of port klikken (alleen ff goed naar de orientatie kijken), Zo heb ik het net ook gedaan, de camera gaat dan gewoon aan en werkt.

Ik heb de leen camera nog niet, hij zal hem opsturen. Maar goed idee van jou om hem dan gewoon met een andere kabel aan te sluiten voordat ik alles uit elkaar haal.

Heb ook de eBay verkoper van de camera even gemaild.

Thx voor de hulp allemaal. Gelukkig is het ook niet heel erg en geen dealbreaker. Maar toch leuk als ik dit ook opgelost krijg.

Edit: eBay verkoper van de camera mailt net dat hij een vervanging opstuurt. Prima service ;-). _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 15-04-2024 16:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvfNnAA4E0SD-AqTQqk6hXdhZlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dfpctmQi02Ta48oCntDpXYMn.jpg?f=fotoalbum_large

Na een paar dagen de nieuwe X5 gereden te hebben, weet ik het zeker, er komt geen nieuwe 5 serie. De dealer gaf nog wel aan dat hij verwachtte dat ik zou wennen aan het nieuwe systeem, maar nu is het toch echt wel duidelijk dat het compleet ruk is. De bediening is zo verschrikkelijk veel slechter dan het was (of nu is in mijn X3), dat ik mij daar 4 jaar aan zou ergeren.

Als een sidenote: Ik had de 40i en na 7 jaar elektrisch gereden te hebben, voelt het net als een dinosaurus. The throttle response, geen one pedal driving, de vibraties, het voelt gewoon ouderwets. Het is helaas een kostenoverweging natuurlijk, maar als ik mag kiezen blijf ik toch elektrisch rijden en neem de actieradius voor lief.

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 15-04-2024 22:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:48
PWM schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:00:
[/URL]

Na een paar dagen de nieuwe X5 gereden te hebben, weet ik het zeker, er komt geen nieuwe 5 serie. De dealer gaf nog wel aan dat hij verwachtte dat ik zou wennen aan het nieuwe systeem, maar nu is het toch echt wel duidelijk dat het compleet ruk is. De bediening is zo verschrikkelijk veel slechter dan het was (of nu is in mijn X3), dat ik mij daar 4 jaar aan zou ergeren.
Ben nieuwsgierig. Heb je voorbeelden over het nieuwe systeem

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Geen idee of het toegestaan is maar ik heb een draadloze lader voor 3 serie te koop. Mag voor minder weg hier aan een tweaker ;-) https://www.marktplaats.nl/m2104813559

Linkje naar de site: https://www.inbay.systems/en/product/bmw-3-series/

Ik heb er echter wel een andere aansluiting bij zodat je geen klemmen op je huidige bedrading hoeft te klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58
PWM schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:00:
[Afbeelding]

Als een sidenote: Ik had de 40i en na 7 jaar elektrisch gereden te hebben, voelt het net als een dinosaurus. The throttle response, geen one pedal driving, de vibraties, het voelt gewoon ouderwets. Het is helaas een kostenoverweging natuurlijk, maar als ik mag kiezen blijf ik toch elektrisch rijden en neem de actieradius voor lief.
Wat voor auto rijd je nu? En je hebt de X5 gereden maar zegt geen 5 serie te willen, dat zijn toch verschillende modellen? Of gaat het puur om de infotainment? Zover ik weet draait dat idd op hetzelfde systeem, iDrive 8.5. En een i5 is toch volledig elektrisch? Ik ben benieuwd naar je context :) (ik rijd nu ook een X3 , evt interesse in een X5 50e)

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ChiLLeR schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:08:
[...]
Wat voor auto rijd je nu? En je hebt de X5 gereden maar zegt geen 5 serie te willen, dat zijn toch verschillende modellen? Of gaat het puur om de infotainment? Zover ik weet draait dat idd op hetzelfde systeem, iDrive 8.5. En een i5 is toch volledig elektrisch? Ik ben benieuwd naar je context :) (ik rijd nu ook een X3 , evt interesse in een X5 50e)
Ik rijd nu een LCI iX3.

Het gaat puur om de infotainment. En dan ook vooral het gebrek aan knoppen.

Voor alles wat je doet, zit je op het scherm te drukken. En vaak ook 2-3 klikken diep in het systeem, voor iets wat nu gewoon onder een knop zit in de X3. Het is niet gebruiksvriendelijk en je bent voor iets simpels als het wisselen van radio of het aanzetten van stoelventilatie, langer met je ogen van de weg. Bijkomend probleem is ook dat de Voice Control gewoon bijzonder slecht werkt.

Maar ook als je stilstaat en wat settings wil wijzigen, is het allemaal zeer onduidelijk ingericht en zitten er ook zaken verspreid over meerdere plekken. Kleiner ding, is dat het instrumentenpaneel gewoon echt lelijk is, maar dat is slechts een mening. Ze proberen het allemaal erg modern te laten zijn, ziet er gewoon niet uit.

Kijk, ik snap ook wel dat dit een enorm OK Boomer post is. Maar zaken als Radio en Stoelverwarming/verkoeling horen gewoon onder knoppen te zitten, period.

Probleem is natuurlijk dat de meeste nieuwe auto's hier last van hebben. Maar zolang er dan nog jong gebruikte modellen zijn die wel van knoppen voorzien zijn, kies ik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58
PWM schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:24:
[...]

Ik rijd nu een LCI iX3.

Voor alles wat je doet, zit je op het scherm te drukken. En vaak ook 2-3 klikken diep in het systeem, voor iets wat nu gewoon onder een knop zit in de X3. Het is niet gebruiksvriendelijk en je bent voor iets simpels als het wisselen van radio of het aanzetten van stoelventilatie, langer met je ogen van de weg. Bijkomend probleem is ook dat de Voice Control gewoon bijzonder slecht werkt.

Maar ook als je stilstaat en wat settings wil wijzigen, is het allemaal zeer onduidelijk ingericht en zitten er ook zaken verspreid over meerdere plekken. Kleiner ding, is dat het instrumentenpaneel gewoon echt lelijk is, maar dat is slechts een mening. Ze proberen het allemaal erg modern te laten zijn, ziet er gewoon niet uit.

Kijk, ik snap ook wel dat dit een enorm OK Boomer post is. Maar zaken als Radio en Stoelverwarming/verkoeling horen gewoon onder knoppen te zitten, period.

Probleem is natuurlijk dat de meeste nieuwe auto's hier last van hebben. Maar zolang er dan nog jong gebruikte modellen zijn die wel van knoppen voorzien zijn, kies ik die.
Ik deel je mening, vorig jaar in de X5 gereden met iDrive 8.0 en precies hetzelfde gevoel kreeg ik. 8.5 schijnt wel beter te zijn. Ik heb vorige week in een XC90 gereden maar ondanks dat het Google systeem prima werkte, kreeg ik daar helemaal een gedateerd gevoel. Klein scherm, lage resolutie dashboard en ook vrijwel geen knoppen. Dus helaas komen die knoppen voorlopig niet terug.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:09
[...]

Ik rijd nu een LCI iX3.

Zit ook voornamelijk naar tweede hands te kijken momenteel, met max iDrive 7. Ben niet de enige.

Telkens als ik ergens interesse in toon hangen de verkopers me direct in de nek. Niet om te verkopen, maar omdat ze heel graag m'n huidige G32 640i willen hebben. Die kunnen ze op hun beurt weer voor goud geld verkopen. Tja, vreemde jongens daar bij BMW :X.

Je zou zeggen dat ze liever 100K+ auto's verkopen aan 45 plussers, in plaats van zich te richten op minder kapitaalkrachtige jongeren. Maar bij mijn weten zijn de verkoop- en winstcijfers uitstekend, dus is dit ook een 'ok boomer' post :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:26

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

OK Boomer post? Ik kan hier eigenlijk wel boos om worden, van de overheid moeten we allemaal handsfree bellen wat het leidt af, en eigenlijk MONO, want dat is nog beter, en hier sta ik helemaal achter. En dan is de autoindustrie een tablet aan het inbouwen waar je door menu's heen moet scrollen |:(

Lijkt wel alsof ze achterlijk geworden zijn en alles om een paar rot centen gaat.

Ben overigens geen boomer maar een Millenial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 00:15
Beste forumleden, sinds kort hebben wij een F40 118i aangeschaft. Eerste keer BMW, bevalt prima tot dusver maar heb toch wat vragen/ opmerkingen.

Bij de proefrit viel het mij niet eens op maar nu ik er vaker in rijdt wel. Er zit een vertraging in bij het intrappen van het gaspedaal. Is dit normaal voor deze type motor/ auto? Best wel vervelend als je snel op een rotonde wilt invoegen bijvoorbeeld.

Anders punt is het geluid van de rijwind en tegenliggers. Als er niet veel wind staat heerlijk stil maar zodra er wat meer wind staat of tegenliggers komen voorbij hoor je dat best nog wel goed vind ik. Net of de deur/ raam niet goed dicht zit. Ook hierbij vraag ik me af of dit normaal is? Misschien valt er iets af te stellen.

Hoor graag de ervaringen van andere F40 rijders 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Brabso schreef op woensdag 17 april 2024 @ 04:34:
Beste forumleden, sinds kort hebben wij een F40 118i aangeschaft. Eerste keer BMW, bevalt prima tot dusver maar heb toch wat vragen/ opmerkingen.

Bij de proefrit viel het mij niet eens op maar nu ik er vaker in rijdt wel. Er zit een vertraging in bij het intrappen van het gaspedaal. Is dit normaal voor deze type motor/ auto? Best wel vervelend als je snel op een rotonde wilt invoegen bijvoorbeeld.

Anders punt is het geluid van de rijwind en tegenliggers. Als er niet veel wind staat heerlijk stil maar zodra er wat meer wind staat of tegenliggers komen voorbij hoor je dat best nog wel goed vind ik. Net of de deur/ raam niet goed dicht zit. Ook hierbij vraag ik me af of dit normaal is? Misschien valt er iets af te stellen.

Wat reed je hiervoor? Pas sinds wij een hybride auto erbij hebben merk ik deze (minimale) vertraging ook bij de BMW. Daarvoor heb ik het zes jaar lang niet bewust gemerkt. Zo lang het geen seconden lang duurt lijkt me dit ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

zunrob schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:19:
[...]

Wat reed je hiervoor? Pas sinds wij een hybride auto erbij hebben merk ik deze (minimale) vertraging ook bij de BMW. Daarvoor heb ik het zes jaar lang niet bewust gemerkt. Zo lang het geen seconden lang duurt lijkt me dit ok.
Hmm nu heb ik geen 1-serie en ook geen benzine of hybride maar mijn gaspedaal reageert heel direct. Zeker in sport, maar ook in Comfort. In Eco (pro) is deze wel wat traag maar dat is juist het punt van eco.

Zat pas in een Skoda automaat 2018 en daar merkte ik de vertraging wel. Die vriend die de Skoda had maakte er ook een opmerking over, “het gaspedaal van jouw auto reageert wel lekker vlot, ondanks dat je minder vermogen hebt”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
zunrob schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:19:
[...]

Hiervoor Volvo S60 handgeschakeld. Niet te vergelijken dus. Het is vooral de minimale vertraging van stilstand naar acceleratie wat je merkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Ik heb een 118i eens als leen auto meegekregen en vond die ook traag reageren in de normale standen, in sport was het wel prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:45

Inmiddels rij ik alweer bijna 2 jaar in een F40 118i, daarbij vind ik de versnellingsbak veruit het grootste minpunt van de auto. Tenzij je in sport (individual) rijdt, is het ding nooit bij de les. Dus ja, eentje voor onder het kopje 'producteigenschap'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Brabso schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:19:
[...]

Hiervoor Volvo S60 handgeschakeld. Niet te vergelijken dus. Het is vooral de minimale vertraging van stilstand naar acceleratie wat je merkt.
Mijn opa had een s60 automaat uit 2005, dan praten we traag ;) Duurde letterlijk 2 sec voor je vermogen op de wielen kreeg :p

Automaat is altijd iets anders maar ik ervaar zeker geen moeite om ff snel in een gat te duiken bij een drukke rotonde als ie in sport of comfort staat. Bij Eco pro heb ik dat wel eens. Nogmaals, 2L diesel hier, dus mogelijk geen eerlijk vergelijk.

Ook al in sport geprobeerd, hoe voelt dat?

Edit: zie ook hierboven, sport lijkt het antwoord

[ Voor 7% gewijzigd door Mr Pingu op 17-04-2024 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40

Heb drie keer totaal in een F40 en F44 gereden. Dit viel mij ook op. Niet de stilste, maar met de Radio aan had ik er verder geen problemen mee. Ik kom zelf van de huidige Volvo S60 af. Dus mijn referentie kader is op de momenten ook een klasse hoger geweest, echter kan ik mijn referentie na een paar minuten prima uitzetten en de auto beoordelen in de klasse waar hij in valt.

[ Voor 4% gewijzigd door CarJunkyXL op 17-04-2024 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabso
Mr Pingu schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:28:
[...]

Mijn opa had een s60 automaat uit 2005, dan praten we traag ;) Duurde letterlijk 2 sec voor je vermogen op de wielen kreeg :p

Automaat is altijd iets anders maar ik ervaar zeker geen moeite om ff snel in een gat te duiken bij een drukke rotonde als ie in sport of comfort staat. Bij Eco pro heb ik dat wel eens. Nogmaals, 2L diesel hier, dus mogelijk geen eerlijk vergelijk.

Ook al in sport geprobeerd, hoe voelt dat?

Edit: zie ook hierboven, sport lijkt het antwoord
Dank voor de vele vlotte reacties zover.
In de stand sport is deze zeker een stuk directer maar toch ook de hapering vanaf stilstand bij gasgeven, alsof ie ff moet nadenken. Wellicht moet ik hier gewoon aan wennen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:45
Tipje: ik heb de sport individual stand ingesteld in alles comfort, behalve de versnellingsbak. Dan stopt hij ook met het 'zeilen', dus in z'n neutraal gooien bij uitrollen. Dat gaat voor m'n gevoel ook nooit soepel als je dan weer op het gas gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Brabso schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:19:
[...]

Exact dit ervaren wij ook met de F45 218i! Lijkt me normaal. :)

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 17-04-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12:09
Weet niet of het interessant is voor iedereen…
Maar kan wat ervaringen delen qua kosten voor het dealer onderhoud van onze caravantrekker de BMW G31 LCI 530i 2022

Grote beurt bij 55k km’s;
- Voertuig check;
- Renvloeistof;
- Bougies;
- Microfilter;
- Interieurfilter;
- Motorolie.

Kleine €800…

Wij hebben service inclusief. Een dergelijk contract heb je er dus redelijk vlot uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:55

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Wat een boomer posts over iDrive8.5 😋
Ik snap dat als je een proefrit maakt je het iriteert maar als je er even mee leeft is het echt een prima systeem.

Neem evende stoelverwarming/koeling, die gaat automatisch als je het goed instelt en wil je hem aanpassen druk je 1x op het stoel icoontje en dan op het verwarm of koel icoontje om de stand te wisselen. Dat is letterlijk 1 druk extra tov de oude fysieke knop.

En mensen doen of dat de wereld in de fik staat en je iedereen plat rijd als je naar het scherm kijk ipv de weg.

Als je de automatische instelling van het koelen en verwarmen goed hebt staan dan komt het maar zelden voor dat je hem moet aanpassen.

Je kan al je snelkeuzes boven in het scherm zetten zoals je ze had maar ok je moet de balk naar beneden vegen.

Daarnaast krijg je ook zat features erbij die fijn zijn zoals Apple CarKey, groot en mega scherp scherm.

Ik zeg niet dat alles perce beter is maar we kunnen ook overdrijven. Daarnaast zeggen de verkoop cijfers toch echt dat ze goede zaken doen…

Ik heb met diverse X5 gereden pre lci en lci maar de lci is echt een stap verder dan de pre lci.

Enige persoonlijke nadeel is dat de nieuwe auto’s niet meer te coderen zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 20:05
PSYch0landeR schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:27:
En mensen doen of dat de wereld in de fik staat en je iedereen plat rijd als je naar het scherm kijk ipv de weg.
En dat zijn vaak dezelfde mensen die het prima vinden om uitgebreid te appen tijdens het rijden. Ik zit nogal wat op de weg en ik durf bijna de stelling aan: hoe dikker de auto hoe minder handsfree. Dus het is een hoop gezeik voor de bühne vaak.

(ik heb ook een bmw met idrive 8 en ja ik mis de fysieke knoppen wel eens, maar eigenlijk niet zo heel vaak in de praktijk en ik ben van de patat-generatie lees ik net)

[ Voor 3% gewijzigd door JTB81 op 17-04-2024 10:52 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:10
Ik zou het ook niet missen, maar ik vind die grote schermen echt spuuglelijk. Zo'n rechte strijkplank voor je neus is toch minder mooi dan een welvend dashboard zoals BMW jaren had (vanaf de E30 t/m G20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Vraagje aangezien ik in dubio ben, banden hebben nog 4mm, aangezien ik de BMW style 570 18"niet de mooiste velgen vind zit ik de kijken naar zowel nieuwe banden als velgen.

Banden worden waarschijnlijk Continental PremiumContact 7 aangezien in verschillende tests deze op nat wegdek linear wegvallen tov meer sportievere banden zoals PS4 of PS5 SP7. Daarnaast qua prijs ook stuk aantrekkelijker. Maargoed, banden kom ik wel uit, maar tips voor goede allround band met goede prestaties op nat wegdek zijn welkom.

Waar ik in dubio ben is;
Ik was van plan om 19” aftermarket velgen te gaan, maar nu staat er hier op de Noorse marktplaats een BMW Style 716M 20 op voor een schappelijk bedra. Maar ik ben bang dat 20” oncomfortabel gaat zijn, is dat een terechte zorg?

Op X1 OEM velgen is het lijstje als volgt.

Bij 18” 225/50
Bij 19” 225/45
Bij 20” 225/40

Style 570M links, style 716M rechts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAZsZGW3lUZ-HxcvSUdMs1TW1pE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e991ZFj7iPQghPXhu1Cq9TIK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aqf14yVrAhzc_FRXlmVbFLHXss=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWsuYMrksJOi4G02HxJwpST2.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 20:05
Mr Pingu schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:36:
Vraagje aangezien ik in dubio ben, banden hebben nog 4mm, aangezien ik de BMW style 570 18"niet de mooiste velgen vind zit ik de kijken naar zowel nieuwe banden als velgen.

Banden worden waarschijnlijk Continental PremiumContact 7 aangezien in verschillende tests deze op nat wegdek linear wegvallen tov meer sportievere banden zoals PS4 of PS5 SP7. Daarnaast qua prijs ook stuk aantrekkelijker. Maargoed, banden kom ik wel uit, maar tips voor goede allround band met goede prestaties op nat wegdek zijn welkom.

Waar ik in dubio ben is;
Ik was van plan om 19” aftermarket velgen te gaan, maar nu staat er hier op de Noorse marktplaats een BMW Style 716M 20 op voor een schappelijk bedra. Maar ik ben bang dat 20” oncomfortabel gaat zijn, is dat een terechte zorg?

Bij 18” 225/50
Bij 19” 225/45
Bij 20” 225/40

[Afbeelding][Afbeelding]
Qua looks verdient een X1 wel 20 inch. Over het comfort kan ik helaas niets zinnigs zeggen.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:52:
[...]

OK Boomer post? Ik kan hier eigenlijk wel boos om worden, van de overheid moeten we allemaal handsfree bellen wat het leidt af, en eigenlijk MONO, want dat is nog beter, en hier sta ik helemaal achter. En dan is de autoindustrie een tablet aan het inbouwen waar je door menu's heen moet scrollen |:(

Lijkt wel alsof ze achterlijk geworden zijn en alles om een paar rot centen gaat.

Ben overigens geen boomer maar een Millenial.
Als millennial sluit ik aan bij bovenstaande millennial.

Persoonlijk vind ik knopjes fijn en vind ik dat de late f-series en eerste g-series mooiste interieur heeft. Audi rond deze jaren vind ik stuk minder strak. VW en Skoda is OK maar niet echt mooi geïntegreerd met die soort uitvergrootte 2-DIN schermradio kan ik het ook niet noemen. Wat mij betreft had BMW qua interior een voorsprong op vele anderen.

Ik zat overigens pas als bijrijder in een Peugeot 508 GT 2019 model en dat zag er ook erg mooi uit en nog hoop knopjes. Jammer dat ze de kilometer teller hoog in het dashboard hadden geplaatst in plaats van een echte HUD zoals we dat van BMW kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

JTB81 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:43:
[...]

Qua looks verdient een X1 wel 20 inch. Over het comfort kan ik helaas niets zinnigs zeggen.
Ja daar was ik ook al over uit, op een andere manier is er iets met die 570 style dat me niet helemaal aanstaat. Dus die 18 inch zomerset gaat er sowieso uit en kan dus beter nu doen nu er nog beetje profiel op de banden zit, dat verkoopt makkelijker dan losse velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabso
zunrob schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:22:
[...]

Exact dit ervaren wij ook met de F45 218i! Lijkt me normaal. :)
Zo te horen is dit nu eenmaal een eigenschap van deze auto. Ik zal me later nog eens verdiepen in de individuele instellingen zoals voorgesteld hierboven.

Ervaren jullie ook redelijk luidruchtig windgeruis/ voor bijkomende auto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Brabso schreef op woensdag 17 april 2024 @ 11:02:
[...]

Zo te horen is dit nu eenmaal een eigenschap van deze auto. Ik zal me later nog eens verdiepen in de individuele instellingen zoals voorgesteld hierboven.

Ervaren jullie ook redelijk luidruchtig windgeruis/ voor bijkomende auto's?
De lagere BMW series is wat op bezuinigd hier en daar. Geluidsisolatie is daar 1 ding van. Op mijn X1 heb ik niet zoveel last van wind geruis maar banden geluid is stuk meer aanwezig dan de iets hogere series. Motorgeluid is verrassend genoeg stuk minder aanwezig, ondanks dat ik een diesel heb. Behalve als het beneden de de -10 is dan klinkt ie echt als een trekker :X

[ Voor 12% gewijzigd door Mr Pingu op 17-04-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 14:02
Wel hebben sinds maart onze X5 50e, en het opladen gaat nu al niet meer vanwege een defect/foutmelding in onze wagen. Nu zijn we eind april (pas) aan de beurt bij Ekris om hier naar te laten kijken. Meer mensen die dit probleem herkennen. Wij zitten in ieder geval erg blij dat we een hybride hebben, aangezien we nog gewoon op benzine kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 14:02

Waar ik in dubio ben is;

Bij 18” 225/50
Bij 19” 225/45
Bij 20” 225/40

[Afbeelding][Afbeelding]
Die 570M vind ik echt beduidend minder mooi. Ik denk het wel gaat lukken kwa comfort. Die X series kan je prima met grote maten velgen rijden over het algemeen tenzij je zwaar rugpijn hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:13

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 kan je ook nog overwegen. Zal qua prijs rond Continental niveau zitten denk ik. In onderstaande test komen de Continental banden als beste naar boven (overall en op nat wanneer nieuw), als ze versleten zijn hebben ze ook de grootste drop bij nat wegdek. De Goodyear doet het versleten weer wat beter.

https://www.tyrereviews.c...Performance-Tyre-Test.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:02
loeberce schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:20:
Ik zou het ook niet missen, maar ik vind die grote schermen echt spuuglelijk. Zo'n rechte strijkplank voor je neus is toch minder mooi dan een welvend dashboard zoals BMW jaren had (vanaf de E30 t/m G20).
Al die nieuwe schermen zijn juist in een ronding gezet naar de bestuurder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DeBaroN schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:51:
[...]

Ja stuk beter dan een tablet in de middenconsole, dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 23:49
alexbl69 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:38:
[...]

Zit ook voornamelijk naar tweede hands te kijken momenteel, met max iDrive 7. Ben niet de enige.

Telkens als ik ergens interesse in toon hangen de verkopers me direct in de nek. Niet om te verkopen, maar omdat ze heel graag m'n huidige G32 640i willen hebben. Die kunnen ze op hun beurt weer voor goud geld verkopen. Tja, vreemde jongens daar bij BMW :X.

Je zou zeggen dat ze liever 100K+ auto's verkopen aan 45 plussers, in plaats van zich te richten op minder kapitaalkrachtige jongeren. Maar bij mijn weten zijn de verkoop- en winstcijfers uitstekend, dus is dit ook een 'ok boomer' post :).
Het zijn vooral de rare jongens in China die er geen probleem mee hebben dat knopjes verdwijnen en alle bediening via het scherm moet.
China is de grootste afzetmarkt van BMW en die bepaalt hoe hun wagens worden ontworpen. Het zal BMW worst wezen wat de gemiddelde Europeaan wil, zolang de Chinezen niet beginnen te miepen over het ontbreken van fysieke knoppen gaan we die voorlopig niet meer terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
DeBaroN schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:51:
[...]

Ik bedoelde niet de kromming, maar de bovenzijde. Die was vroeger van links naar rechts: laag -> hoog -> laag. In de G20LCI is de bovenrand recht in verticale richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

loeberce schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:10:
[...]

Ik bedoelde niet de kromming, maar de bovenzijde. Die was vroeger van links naar rechts: laag -> hoog -> laag. In de G20LCI is de bovenrand recht in verticale richting.
Bovenrand heeft meestal een horizontale richting? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:59

Waar ik in dubio ben is;

Bij 18” 225/50
Bij 19” 225/45
Bij 20” 225/40

[Afbeelding][Afbeelding]
jij was toch degene die in Noorwegen woont? zo ja, als je veel bergweggetjes van slechte kwaliteit rijd dan kan het nog wel is lonen om gewoon voor 18 of 19 inch te gaan. kans op schade is gewoon groter bij een minder hoge band.
als je x1 alleen maar mooi asfalt ziet, dan gewoon voor 20 gaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Denniz0229 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:28:
[...]

jij was toch degene die in Noorwegen woont? zo ja, als je veel bergweggetjes van slechte kwaliteit rijd dan kan het nog wel is lonen om gewoon voor 18 of 19 inch te gaan. kans op schade is gewoon groter bij een minder hoge band.
als je x1 alleen maar mooi asfalt ziet, dan gewoon voor 20 gaan :D
Yep dat was ik. Maar het oog wil ook wat, de 570 gaat hoe dan ook weg :p Daarnaast staat de auto het grootste gedeelte van het jaar op winterbanden en daar zit gewoon de 17" standaard velg op (wel zwart gespoten). Eergisteren nog nachtvorst….

In eerste instantie dacht ik dus aan 19 inch en geeft een 225/45R19 band. 45 sidewall wordt door velen gezien als sweetspot. Met 20 inch ga ik naar de 225/40.

18 inch - 112mm sidewall
19 inch - 101mm sidewall
20 inch - 90mm sidewall

90mm is op zich nog best wel aardige zijprofiel, zou ik zeggen. Kan stiekem ook 10mm bredere band er op leggen zodat a) de band de velg iets beschermd b) 4mm meer sidewall op 20 inch en is nog binnen de marge :)

Maargoed dat is allemaal theoretisch geneuzel maar wat het echt in de praktijk betekent kan ik nog niet bevatten en kan daarom nig niet tot een conclusie komen :P

- De OEM 20inch is een mooie velg en doordat 2e hands is, ook 500-600 euro goedkope(gecompenseerd voor duurder 20inch banden). - Nieuwe banden moet ik einde zomer seizoen toch want die 4mm die er nu op zit rijdt ik waarschijnlijk onder de 3mm tegen einde zomer.
- de 570 is makkelijker te verkopen met die 4mm profiel dan zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
YakuzA schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:13:
[...]

Bovenrand heeft meestal een horizontale richting? :)
Bovenrand heeft beide richtingen... verticaal en horizontaal.
Vanaf de stoel is de rand tegenwoordig recht als je 1 groot scherm hebt over de breedte.
Vanaf boven gezien is die rand vaak licht gekromd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Laatst online: 07:55

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IcrJ_6LI7A3taWA9ZMqXE_7XlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3Vc9lw5XoPjoE83BIGyyz43.jpg?f=fotoalbum_large
Terug in de zomer modus :)
Gelijk de dealer de 3/2024 software laten installeren zodat eindelijk de ambient air parfum module werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
De 1e upgrade die eraan zit te komen is de audio. Er zit nu de optie hifi 676 in, wat een teleurstelling vind ik dit zeg.

Zijn hier mensen die de Match Up dsp8 upgrade hebben gedaan? Het schijnt dat alleen deze DSP versterker al een wereld van verschil maakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Brabso schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:57:
De 1e upgrade die eraan zit te komen is de audio. Er zit nu de optie hifi 676 in, wat een teleurstelling vind ik dit zeg.

Zijn hier mensen die de Match Up dsp8 upgrade hebben gedaan? Het schijnt dat alleen deze DSP versterker al een wereld van verschil maakt
Jazeker, behalve dat ik UP7 BMW heb (F48) als je geen RAM / ASD hebt kan je ook die kopen.

Ik weet niet hoever je wilt gaan maar voordeel van de 8BMW is dat ie een extra kanaal heeft en je eventueel de tweeters vooraan een eigen kanaal kan geven, maar dan moet je wel een extra kabel trekken naar de versterker natuurlijk.

Het grote voordeel hoe dan ook is dat je rare BMW centrum kanaal eindelijk kan temmen en daardoor de hele boel al gelijk beter klinkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Pingu op 17-04-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

PixelRanger03 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:27:
[...]

Inmiddels rij ik alweer bijna 2 jaar in een F40 118i, daarbij vind ik de versnellingsbak veruit het grootste minpunt van de auto. Tenzij je in sport (individual) rijdt, is het ding nooit bij de les. Dus ja, eentje voor onder het kopje 'producteigenschap'.
Mijn vrouw heeft een F40 118i, het schakelen van de automaat is nieteens het grootste probleem imo maar de programmering van de bak. Motortoerental word laag zat gehouden om de auto echt prettig te laten rijden. Daardoor voelt hij veel trager aan dan de auto werkelijk is. Kan goed zijn dat mijn 330i vergelijkbare toerentallen draait, alleen levert die met 400Nm vs 240Nm wel veel meer vermogen van onderuit toeren. Die voelt niet traag aan in de comfort stand, de 118i wel. Ik zet hem altijd in sport, alleen is de automaat met wegrijden dan vrij agressief imo.

Bestaat er geen bak tune? :P
PSYch0landeR schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:27:
Wat een boomer posts over iDrive8.5 😋
Ik snap dat als je een proefrit maakt je het iriteert maar als je er even mee leeft is het echt een prima systeem.

Neem evende stoelverwarming/koeling, die gaat automatisch als je het goed instelt en wil je hem aanpassen druk je 1x op het stoel icoontje en dan op het verwarm of koel icoontje om de stand te wisselen. Dat is letterlijk 1 druk extra tov de oude fysieke knop.

Als je de automatische instelling van het koelen en verwarmen goed hebt staan dan komt het maar zelden voor dat je hem moet aanpassen.

Je kan al je snelkeuzes boven in het scherm zetten zoals je ze had maar ok je moet de balk naar beneden vegen.

Daarnaast krijg je ook zat features erbij die fijn zijn zoals Apple CarKey, groot en mega scherp scherm.

Ik zeg niet dat alles perce beter is maar we kunnen ook overdrijven. Daarnaast zeggen de verkoop cijfers toch echt dat ze goede zaken doen…

Ik heb met diverse X5 gereden pre lci en lci maar de lci is echt een stap verder dan de pre lci.

Enige persoonlijke nadeel is dat de nieuwe auto’s niet meer te coderen zijn :(
Kun je met een tool als bimmercode helemaal niets meer? Dat snelheidswaarschuwing systeem lijkt me mateloos irritant namelijk. Zou mooi zijn als je die onzin uit kunt programmeren.
PSYch0landeR schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:29:
[Afbeelding]
Gelijk de dealer de 3/2024 software laten installeren zodat eindelijk de ambient air parfum module werkt.
Fraai de LCI x5! Loop er soms ook aan te denken (of een G51 550e). Uitstraling van een X5 is zakelijk wel een nadeel imo.

[ Voor 53% gewijzigd door Tortelli op 17-04-2024 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34
PSYch0landeR schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:29:
[Afbeelding]
Het doet mij deugd dat niet alleen mijn 2020 G31 LCI last heeft van vocht in de koplampen, maar dat een splinternieuwe X5 dit ook heeft. Blijft toch lastig voor BMW om dit onder controle te krijgen.

Bij mijn vorige auto's (E92 LCI, F30 LCI) heb ik het ook wel eens gezien, maar niet zo erg als nu met de G31 LCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 11:05
Ik zit in dubio en ben benieuwd naar jullie mening:

Momenteel heb inmiddels 3 jaar mijn BMW 420i (F36) in bezit en ben ik aan het kijken naar een stationwagen, omdat er een kleine onderweg is en een stationwagen toch net wat praktischer is dan een liftback.

Als BMW liefhebber zou ik automatisch naar een F31 kijken (een leuk uitgeruste G21 die aan m'n eisen zou voldoen is simpelweg te duur).

Echter, omdat inbraak ondanks de leeftijd van het F3x platform nog steeds actueel is en ik hier huiverig voor ben (uit m'n oude Seat Ibizatje is ooit m'n airbag gestolen :+) twijfel ik of ik niet voor wat anders moet gaan kijken.

Dit heeft mij echter bij m'n huidige auto niet tegengehouden en heb ik een Vodafone klasse 3 alarm + NaviRem laten monteren en plaats ik trouw m'n stuurslot voordat de auto op slot gaat.

Ik zit er alleen denk ik niet op te wachten om dit hele circus weer op een volgende auto toe te passen.

Hoe staan jullie hier in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:34
AerodynamiX schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:25:

Momenteel heb inmiddels 3 jaar mijn BMW 420i (F36) in bezit en ben ik aan het kijken naar een stationwagen, omdat er een kleine onderweg is en een stationwagen toch net wat praktischer is dan een liftback.

Als BMW liefhebber zou ik automatisch naar een F31 kijken (een leuk uitgeruste G21 die aan m'n eisen zou voldoen is simpelweg te duur).

Echter, omdat inbraak ondanks de leeftijd van het F3x platform nog steeds actueel is en ik hier huiverig voor ben (uit m'n oude Seat Ibizatje is ooit m'n airbag gestolen :+) twijfel ik of ik niet voor wat anders moet gaan kijken.

Dit heeft mij echter bij m'n huidige auto niet tegengehouden en heb ik een Vodafone klasse 3 alarm + NaviRem laten monteren en plaats ik trouw m'n stuurslot voordat de auto op slot gaat.

Ik zit er alleen denk ik niet op te wachten om dit hele circus weer op een volgende auto toe te passen.

Als het jullie eerste kind is kun je voorlopig prima in je 4GC blijven rijden, ruimte genoeg voor kinderwagen/campingbedje/etc. Toen onze dochter werd geboren heb ik mijn E92 335d ingeruild op een F30 340i sedan (zonder neerklapbare achterbank :X), dit ging ook prima. Beetje proppen met vakanties maar geen dakkoffer nodig gehad. Nu de tweede op komst is ben ik wel overgestapt op een 5-serie touring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Spollie schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:35:
[...]

Als het jullie eerste kind is kun je voorlopig prima in je 4GC blijven rijden, ruimte genoeg voor kinderwagen/campingbedje/etc. Toen onze dochter werd geboren heb ik mijn E92 335d ingeruild op een F30 340i sedan (zonder neerklapbare achterbank :X), dit ging ook prima. Beetje proppen met vakanties maar geen dakkoffer nodig gehad. Nu de tweede op komst is ben ik wel overgestapt op een 5-serie touring.
@AerodynamiX Dit is het beste antwoord. Probeer het eerst zo even, en ga proefondervindelijk ervaren wat lukt en wat eventueel niet. Dan zijn je eisen voor een opvolger straks ook veel helderder. Met een 4GC denk ik dat je met een kindje idd voorlopig uit de voeten kunt.
Wat ik je wel zou aanraden: als het gezin straks nog groter wordt, kies dan meteen voor een grote auto, zoals hierboven aangeraden bijvoorbeeld een 5. Wij hebben net voor de geboorte van onze eerste een 2AT gekocht en hebben ons daar mee kunnen redden, maar achteraf hadden we veel beter de 2GT gekocht. Ja het lukt met een kleinere auto, maar ruimte is wel fijn. Een F31 kan zeker, maar een F11/G31 of iets anders groots is toch fijner.

Gefeliciteerd in ieder geval met jullie zwangerschap! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Het is voor iedereen persoonlijk maar wij hebben de eerste 5 jaar van onze dochter met een Citroen C3 gedaan. De bugaboo paste gewoon in de achterbak, gezegd hebbende we gingen niet met de auto op lange zomervakantie maar weekendjes weg is prima. Het zorgt er ook gewoon voor dat je minder zooi mee neemt die je eigenlijk toch niet gebruikt op vakantie. Zodra het er 2 worden snap ik de keuze voor een iets grotere auto, maar zodra ze groter worden hebben ze ook weer minder nodig ;-). Ik zou lekker de 420i blijven rijden, als het tzt niet past of toch onhandig lijkt kan je dan altijd nog de keuze maken voor een Touring.

Voor onze F80 heb ik nu van CarBags een set tassen/koffers gekocht die exact in de achterbak passen, super handig en efficient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:33
Ik zou de 4 serie blijven rijden aangezien deze juist wel praktisch is met de grote achterklep. Met mijn f30 (sedan) red ik het ook prima met 2 jonge kinderen. Alleen voor langere vakanties gaat mijn dakkoffer erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf

Lastige. Het F3x platform komt nu in het stadium dat je de auto steeds meer in kansenwijken ziet. Eerst waren het (vermoedelijk) vooral Oost-Europese bendes die hier op rooftocht gingen. Daar komen nu de lokale drerries bij die hun waggi willen pimpen met M stuurtje en NBT EVO iD6, of een schadebak willen fixen om goedkoop een kromme bimma te boeken.
Ik verwacht dat de diefstal nog wel even doorgaat (of misschien zelfs toeneemt).
Zelf heb ik de BMW Security Kit geïnstalleerd (25 euro, makkelijk zelf te doen), stickertjes op de ramen en gooi ik ook vaak een Stoplock Pro op het stuur.
Vodafone alarm heb ik ook overwogen (bovenop het nutteloze fabrieksalarm), maar ik woon in een levendige buurt in een grote stad, en ik heb het idee dat ze liever slaapsteden/Vinexwijken pakken....

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Afgelopen weekend een toerrit gehad met een handvol fotografen erbij. Heeft best een paar leuke kiekjes opgeleverd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Akiotw600wKDdRAHzxdm4l5sQtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcDESE0e7NLi8g0R26zBthL8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkwiDNB0Ed4k-sAR6zuqOj8ribI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDePSttyKUliAAb0wihAI0Yn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YLWAdDJ0zLEdRzRIdeKi1_qM0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6aK1td2nlv1PCIEejovB6mY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAlrmDMsMTfp-f8SaWhNmqzV6rY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5747zsH6gko2i7e2xtdZUzN.jpg?f=fotoalbum_large

Heb na het zien van de foto's wel besloten dat de schroefset achter een tikje hoger gaat. Rijhoogte en camber zijn iets teveel van het goede. In ieder geval met mij als bestuurder erin :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 18:37

Ik ben ervaringsdeskundige :)

Ik ging van een '20 Ford Focus station naar een 4GC. Iedereen verklaarde mij voor gek, want met een kindje van een paar maanden oud is een station toch veel handiger?
Nouja, opzich wel maar ook weer niet gigantisch.

Ik heb destijds gemeten. De kinderwagen paste in beide even goed en onder het afdekzeil past er in de Focus net zoveel als in de 4GC. De kofferbak van een 4GC is best wel groot. De wielkasten komen iets meer naar binnen, maar het scheelt niet veel.
De keren dat ik de ruimte boven het afdekzeil in de station nodig was, waren op één hand te tellen en zeker niet noodzakelijk bij regulier dagelijks gebruik.

Met de 4GC ook 2x op zomervakantie geweest en dat ging ook prima.

Inmiddels rijd ik een G21. Iedereen riep "Ha, zie je nou wel. Toch wel handig zo'n station". Klopt, maar zeker niet noodzakelijk ik vind het gewoon een mooi model :)

Wat je je wel moet beseffen is dat de kinderwagenbak, waar baby's in het begin in liggen, echt gigantisch lomp zijn en in elke auto veel teveel ruimte in nemen. Daar heb je echter maar een paar maanden last van, daarna zitten ze gewoon in een kinderwagen en valt het wel mee.

Persoonlijk vind ik de 4GC veel mooier dan een F31, dus daarvoor zou ik niet ruilen. Voor de ruimte hoef je het ook niet echt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 18:37
Nu met kindje nummer twee wordt de vakantie wel een uitdaging, want iets meer bagage (al valt dat bij een kind van een paar maanden ook wel mee) maar vooral het feit dat we geen zitting meer vrij hebben op de achterbank.

Kortom, voor de zomervakantie ga ik waarschijnlijk ook op zoek naar een dakkoffer. Dan kan, net als voorgaande jaren in de 4GC, ook gewoon het (loop)fietsje van de kleine man mee naar Italië.
Moet ik er wel bij zeggen dat we daar ter plekke een ingerichte stacaravan hebben. Dus alleen kleding, zwemspullen, wat speelgoed en wat eten/drinken mee etc. Plus dus een buggy/kinderwagen en het loopfietsje omdat ik deze er ook gewoon in geTetrist kreeg :P

Het kan ook anders hoor. Vrienden van ons, met toen één kindje, kregen een Skoda SuperB station én een dakkoffer ramvol voor een midweek op een vakantiepark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 18:18

NDF82

Doomed Space Marine

Ik ben gisteren naar een BMW Z4 gaan kijken:
  • Bouwjaar 2007
  • KM stand 220000
  • Eerste eigenaar, altijd binnen gestaan
Hoe is onderstaande dan mogelijk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sVxgZuJpX7uolPrH6p4CCJt8no=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyZkxtrEnJ084sYaZWRaD2Eg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWEhZsqOfI3bzzCcw2fWgaauVeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5TBy5nNINoIDxPUMuRUQa6g.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de motor kap heeft plekjes waar de lak nog op zit maar wat lijkt op onderliggende roest. Daar ben ik vergeten een foto van te maken maar het lijkt op dit (in mindere mate en zonder zichtbare roest):
Afbeeldingslocatie: https://www.suzuki.be/sites/default/files/styles/full_cropped_lg/public/images/2020-07/roest1.jpg?itok=FuXyCNkk

Ondanks dat de onderhoudsgeschiedenis bekent is, geeft het me geen goed gevoel. Is m'n argwaan terecht of kun je datgene wat op de foto's staat verwachten van een auto van die leeftijd?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
MadMarky schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:25:
Afgelopen weekend een toerrit gehad met een handvol fotografen erbij. Heeft best een paar leuke kiekjes opgeleverd :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb na het zien van de foto's wel besloten dat de schroefset achter een tikje hoger gaat. Rijhoogte en camber zijn iets teveel van het goede. In ieder geval met mij als bestuurder erin :+
Blijft een leuke exclusieve wagen! d:)b

Heb je led of xenon in je koplampen zitten?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Iemand een idee?

Ik heb net mijn winterbanden vervangen met zomerbanden bij de dealer.
Na het installeren, via iDrive instellingen de reset gedaan. Die is die netjes doorlopen (geen RDC/TMPS errors).

Maar er komen nu geen getallen... maar heb streepjes.

Ondertussen 100km gereden en nog een paar x een reset gedaan maar geen error en nog steeds --.

O_o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 11:05
Allen bedankt voor jullie inzicht! :*)

Ik ga er nog eens een nachtje over slapen :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
NDF82 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:10:
  • Bouwjaar 2007
  • KM stand 220000
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook de motor kap heeft plekjes waar de lak nog op zit maar wat lijkt op onderliggende roest. Daar ben ik vergeten een foto van te maken maar het lijkt op dit (in mindere mate en zonder zichtbare roest):
[Afbeelding]

Ondanks dat de onderhoudsgeschiedenis bekent is, geeft het me geen goed gevoel. Is m'n argwaan terecht of kun je datgene wat op de foto's staat verwachten van een auto van die leeftijd?
Haha, altijd binnen gestaan....Ook van een oud omatje geweest? Het enige wat ik me kan voorstellen is als er vuil (zand en aarde) aan de binnenkant van je wielkasten zit en het elke dag nat word en de auto zo de garage ingereden wordt waar het minder goed ventileert, dat je dan die roestplekken krijg. Of de auto als winterbeater gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Nou de G series roven ze ook al leeg, hier bij ons in de buurt een G31 waarbij het hele dashboard weg, tellers, idrive, AC bediening, middenconsole. Zelfs de automaat pook is weg. Het stuur zit er nog wel in.

[ Voor 7% gewijzigd door Greetoz op 18-04-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Greetoz schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:09:
Nou de G series roven ze ook al leeg, hier bij ons in de buurt een G31 waarbij het hele dashboard weg, tellers, idrive, AC bediening, middenconsole.. Het stuur zit er nog wel in.
Raampje ingeslagen? Of gat in de deur gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
CarJunkyXL schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:10:
[...]

Raampje ingeslagen? Of gat in de deur gemaakt?
Achterste zijruitje van de rechter achterdeur ingeslagen. Ik hoop maar dat ze mijn F80 met rust laten omdat hij ver op een diepe oprit staat (kunnen 3 autos op) en recht onder een lamp en camera staat.

[ Voor 28% gewijzigd door Greetoz op 18-04-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Greetoz schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:10:
[...]

Achterste zijruitje van de rechter achterdeur ingeslagen
Verwacht eigenlijk dat elke G30\G31 wel met een Alarmklasse drie minimaal wordt uitgeleverd. Meestal als ze het achterste raampje inslaan zit er geen Alarm op. Misschien dat het een incident is? Want heb inderdaad G20\G30's nog niet veel leeggeroofd zien worden. Wel staat Ebay vol met stuurtjes van G generatie BMW's. Dus vreemd dat ze die juist hebben laten zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CarJunkyXL schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:13:
[...]

Verwacht eigenlijk dat elke G30\G31 wel met een Alarmklasse drie minimaal wordt uitgeleverd. Meestal als ze het achterste raampje inslaan zit er geen Alarm op. Misschien dat het een incident is? Want heb inderdaad G20\G30's nog niet veel leeggeroofd zien worden. Wel staat Ebay vol met stuurtjes van G generatie BMW's. Dus vreemd dat ze die juist hebben laten zitten.
Stond niet op de bon voor de orderpicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Mr Pingu schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:15:
[...]

Stond niet op de bon voor de orderpicker
Ik moest lachen om je opmerking, maar het is eigenlijk om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CarJunkyXL schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:18:
[...]

Ik moest lachen om je opmerking, maar het is eigenlijk om te huilen.
Yep... erg triest eigenlijk. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Soms vraag ik me af hoe nieuwe BMW's uberhaupt nog te verzekeren zijn? Het lijkt wel of ze leggeroofd worden bij de vleet :/
NDF82 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:10:
  • Bouwjaar 2007
  • KM stand 220000
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat laatste: wat verwacht je precies bij een 17 jaar oude auto? Showroomstaat?
Hij leeft nu misschien binnen maar hoe was dat bij de vorige drie (of vier, of vijf) eigenaars? En van die 220K km zijn er ongetijfeld een aantal in de winter gemaakt met strooizout op de weg, dan kun je bij zo'n leeftijd wel eens wat plekjes verwachten. Als je een nettere auto wil moet misschien langer rondkijken want er zullen ook genoeg Z4's zijn die enkel in de zomer zijn gereden. Of sowieso al voor een nieuwer model gaan.
pjot1 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:12:
[...]

Blijft een leuke exclusieve wagen! d:)b

Heb je led of xenon in je koplampen zitten?
LED, eigenlijk vooral om de plastic lenzen binnen in de koplampen te beschermen tegen hitte en UV straling (damn you BMW! |:( )

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 18:18

NDF82

Doomed Space Marine

MadMarky schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:12:

[...]

Dat laatste: wat verwacht je precies bij een 17 jaar oude auto? Showroomstaat?
Hij leeft nu misschien binnen maar hoe was dat bij de vorige drie (of vier, of vijf) eigenaars? En van die 220K km zijn er ongetijfeld een aantal in de winter gemaakt met strooizout op de weg, dan kun je bij zo'n leeftijd wel eens wat plekjes verwachten. Als je een nettere auto wil moet misschien langer rondkijken want er zullen ook genoeg Z4's zijn die enkel in de zomer zijn gereden. Of sowieso al voor een nieuwer model gaan.

[...]
Nee, geen showroomstaat. Maar deze (vocht?) schade heb ik nog nooit bij een vorige auto gehad.

Ik rij nu dagelijks een F31 en daarvoor een E90. Op die E90 heb ik 475.000 km gezet (gekocht met 100.000) en heeft altijd buiten gestaan. De emblemen, carrosserie en velgen hadden geen soortgelijke schades.

De huidige auto van mijn vriendin, een Seat Ibiza toevallig ook van 2007 maar altijd buiten gestaan; geen soortgelijke schades.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
NDF82 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:48:
[...]

Nee, geen showroomstaat. Maar deze (vocht?) schade heb ik nog nooit bij een vorige auto gehad.

Ik rij nu dagelijks een F31 en daarvoor een E90. Op die E90 heb ik 475.000 km gezet (gekocht met 100.000) en heeft altijd buiten gestaan. De emblemen, carrosserie en velgen hadden geen soortgelijke schades.

De huidige auto van mijn vriendin, een Seat Ibiza toevallig ook van 2007 maar altijd buiten gestaan; geen soortgelijke schades.
De emblemen zijn een bekend probleem van de E85/E86. Ik heb zelf net een Z4 aangeschaft uit 2006, op het gezicht zonder roest maar de emblemen in de wielen en motorkap zijn ook slecht. De lak van het model dat jij bekeken hebt lijkt me wel in zeer slechte staat dus ik zou verder zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 21:46
Z4 uit 2006 hier. Emblemen hebben hier ook wat TLC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hireme
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-08 07:49
Greetoz schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:09:
Nou de G series roven ze ook al leeg, hier bij ons in de buurt een G31 waarbij het hele dashboard weg, tellers, idrive, AC bediening, middenconsole. Zelfs de automaat pook is weg. Het stuur zit er nog wel in.
Ai, zat na de inbraak in mijn F31 nog te twijfelen om over te stappen op een G21.
Gekozen voor het laten plaatsen van een extra aftermarket alarm.
Nadat ik echter heb gezien hoe kinderlijk eenvoudig het is om het spul in korte tijd los te schroeven, vraag ik me af in hoeverre dit gaat helpen...
Pagina: 1 ... 280 ... 372 Laatste