Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 276 ... 359 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:59
Staalwol. 000 of 0000grade in combinatie met een metal polish. Dan maakt de viscositeit/vloeibaarheid veel niet uit.
Eventueel daarna met een microvezeldoek met een final polish behandelen voor de extra glans, en de hele fijne krasjes van het staalwol eruit te poetsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R54HfR9EQYJtc8r8Z6GE3TkiRJA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWL4KMTFB8ANdoaiE6RK7n4K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxOspjPpxH4R13cRwNp5MO0KdZ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idLMdfcko534jyPaOQT2qgRy.jpg?f=fotoalbum_tile

Na het vervangen van het roetfilter (435d) was het ook wel nodig. Voor het extra schoonmaak gemak heb ik een ceramische coating gebruikt die geschikt is voor de heat cycles. (Gyeon Rim)

[ Voor 14% gewijzigd door Smotske op 24-03-2024 20:55 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:37
Werkt dat polijsten ook voor de Shadowline (Black Chrome) tips? Of poets je dan de donkere (PVD?) coating weg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vraagje voor de 330e eigenaren en in het algemeen BMW eigenaren: ik ben aan het kijken naar een BMW 330e van de 2020-2022 generatie, liefst Touring. Nu las ik in het topic al over het verbruik vaak 3-5L/100km met stekkeren en zo'n beetje worst-case op snelweg 6,5-7L/100km op benzine. Wij kunnen thuis stekkeren en hebben nu 2 EV's maar 1 is een Mazda MX-30 met 170 km bereik, nu nog genoeg, maar niet als we binnenkort de randstad uit verhuizen.

En omdat BEVs zoals de i4 mij wat te duur zijn (50k minimaal voor een eDrive40) én ik niet dagelijks grote afstanden hoef te overbruggen maar toch wel 1/2x per week doordeweeks en afhankelijk van de plannen in het weekend ook, lijkt een phev mij ideaal. Lekker elektrisch voor de lokale ritjes en benzine voor de lange afstanden.

Voor 30-35k zie ik al mooie uitvoeringen voorbijkomen en als particulier is dat een stuk beter te verkroppen dan 45k voor een Tesla Model Y LR of 50k voor een BMW i4 eDrive40.

Dan mijn vragen (heb nog nooit zelf een BMW gehad, met name veel Toyota en later Lexus gereden):
- Wat kosten de onderhoudsbeurten zo ongeveer en klopt het dat de interval is wat de auto aangeeft maar je uit kan gaan van elke 20.000 km? En zijn de onderhoudsbeurten bij BMW all-in of is het een basisprijs waar nog dingen als olie verversen, luchtfilter, etc. allemaal bijkomen?
- Ik zag dat er onderhoudscontracten zijn, had eentje uitgerekend: €2105 voor 5 jaar / 100.000 km. Is dat interessant als particulier? € 421 per jaar klinkt mij als zeer goed betaalbaar in de oren, al is het voor mij even de vraag of ik binnen die km's blijf.
- Werkt de 330e als de accu leeg is puur als een benzine auto of wel als volwaardige hybride zoals Toyota/Lexus bekend om staan?
- Hoe zit het met betrouwbaarheid en zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten bij aanschaf?
- Is er een bepaalde velgmaat vanaf wanneer de 330e stoterig of oncomfortabel gaat voelen? Auto mag van mij ietwat sportief zijn, maar niet ten koste van (teveel) comfort. Ik heb een mooie grijze 330e Touring gezien met zwarte velgen en accenten (grille oa) en die staat op 225/45R19.

Verder nog tips als ik op zoek ga naar een mooie uitvoering?

Oh en als laatste: hoe heet deze kleur? Ik heb die in het echt zien rijden al een paar keer en vind het echt een geweldige kleur (deze auto is trouwens puur als voorbeeld, heeft hagelschade):
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.vwe.nl/Images/128536004?templateid=&overlay=nap%2Crdw&bgc=f5f5f5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:31

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

MooDyBLueS schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:14:
Vraagje voor de 330e eigenaren en in het algemeen BMW eigenaren: ik ben aan het kijken naar een BMW 330e van de 2020-2022 generatie, liefst Touring. Nu las ik in het topic al over het verbruik vaak 3-5L/100km met stekkeren en zo'n beetje worst-case op snelweg 6,5-7L/100km op benzine. Wij kunnen thuis stekkeren en hebben nu 2 EV's maar 1 is een Mazda MX-30 met 170 km bereik, nu nog genoeg, maar niet als we binnenkort de randstad uit verhuizen.

En omdat BEVs zoals de i4 mij wat te duur zijn (50k minimaal voor een eDrive40) én ik niet dagelijks grote afstanden hoef te overbruggen maar toch wel 1/2x per week doordeweeks en afhankelijk van de plannen in het weekend ook, lijkt een phev mij ideaal. Lekker elektrisch voor de lokale ritjes en benzine voor de lange afstanden.

Voor 30-35k zie ik al mooie uitvoeringen voorbijkomen en als particulier is dat een stuk beter te verkroppen dan 45k voor een Tesla Model Y LR of 50k voor een BMW i4 eDrive40.

Dan mijn vragen (heb nog nooit zelf een BMW gehad, met name veel Toyota en later Lexus gereden):
- Wat kosten de onderhoudsbeurten zo ongeveer en klopt het dat de interval is wat de auto aangeeft maar je uit kan gaan van elke 20.000 km? En zijn de onderhoudsbeurten bij BMW all-in of is het een basisprijs waar nog dingen als olie verversen, luchtfilter, etc. allemaal bijkomen?
- Ik zag dat er onderhoudscontracten zijn, had eentje uitgerekend: €2105 voor 5 jaar / 100.000 km. Is dat interessant als particulier? € 421 per jaar klinkt mij als zeer goed betaalbaar in de oren, al is het voor mij even de vraag of ik binnen die km's blijf.
- Werkt de 330e als de accu leeg is puur als een benzine auto of wel als volwaardige hybride zoals Toyota/Lexus bekend om staan?
- Hoe zit het met betrouwbaarheid en zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten bij aanschaf?
- Is er een bepaalde velgmaat vanaf wanneer de 330e stoterig of oncomfortabel gaat voelen? Auto mag van mij ietwat sportief zijn, maar niet ten koste van (teveel) comfort. Ik heb een mooie grijze 330e Touring gezien met zwarte velgen en accenten (grille oa) en die staat op 225/45R19.

Verder nog tips als ik op zoek ga naar een mooie uitvoering?

Oh en als laatste: hoe heet deze kleur? Ik heb die in het echt zien rijden al een paar keer en vind het echt een geweldige kleur (deze auto is trouwens puur als voorbeeld, heeft hagelschade):
[Afbeelding]
In alle eerlijkheid, zou een proefrit bij de dealer niet eerst het gene wat je wil doen? De dealer kan je ook een hoop vertellen en misschien bevalt de proefrit je helemaal niet.

Wat ik prettig vindt rijden vind een ander te stug of te slap qua comfort, dat is iets heel persoonlijks (rij met 19" in een F31 M-Sport).

Motor technisch (B48B20 in dit geval) heb je een zeer betrouwbare motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Xqlus1ve Goed punt, maar wat ik vergat te melden is dat ik er al in gereden heb. Wel in een sedan ipv touring, dat zal een klein verschil misschien betekenen, maar de sedan die ik reed was een vrij basic uitvoering met volgens mij de standaard 18" velgen. Die vond ik prima rijden. Ik zou het willen omschrijven als lichtelijk sportief, strak sturend maar tegelijk ook het comfort wat je bij een phev verwacht (althans, wat ik verwacht).

Natuurlijk ga ik uiteindelijk ook in de gewenste uitvoering rijden, maar de eerste proefrit is dusdanig goed bevallen dat ik geen grote verschuivingen verwacht, al kan zoals ik al aanhaalde een touring op 19/20" wel ineens anders aanvoelen. 20" wil ik dan ook sowieso niet voor gaan, om eerlijk te zijn heb ik niet zoveel met grotere velgen, al vind ik de 18" wel karig staan onder een 3-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik zag wat posts voorbij komen over wireless charging in F-Series. Ik heb deze pad nog hier, als iemand die wil overnemen voor zachte prijs hoor ik het wel.

https://www.inbay.systems/en/product/bmw-3-series/

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 23:02

Eagle Creek

Breathing security

Hi,
Ik volg de intervals. De prijzen zijn all-in maar lees wel even wat er dus bij in zit (bv geen nieuwe ruitenwissers).
Ja, voor zover ik het begreep en door kon rekenen is dat gunstig. Heb het zelf ook gedaan.
Als de accu leeg is, laadt deze nog steeds bij gas inhouden/remmen. Eventueel kan hij op de ICE bijladen als de auto dat slim vindt. Bij wegrijden van verkeerslicht ondersteunt electro de ICE. Zo ook bv als je op de snelweg even gas geeft.
Heb zelf 's zomers 19 en vind die voldoende comfortabel.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Weet ik niet exact, ik krijg de facturen niet te zien ivm de 5 jaar onderhoudsding.
Hier moet je opletten dat de 0 begint bij dat de auto gebouwd was, dus dat is mogelijk 2020 dan.
Ik had een 1,5 jaar oude gekocht, en toen de 3,5 jaar vanaf toen zit dus in dat 5 jr pakket. (was wel voor 900eu in de aanbieding toentertijd)
Heb nooit in de toyota/lexus gereden, maar je accu wordt in de achtergrond bijgeladen op basis van je ingestelde bestemming, zodat je het niet-snelweg stuk aan het einde altijd weer electrisch kan rijden.
Met bj 2019 nog geen grote issues gehad.
Belangrijk is wel dat ze bij aankoop die BMW batterij test hebben gedaan en dat die nog groen aangeeft :P
die zwarte 19" is samen met de adaptief M onderstel prima te rijden.
heb van collega met de G21 station ook geen klachten gehoord over het 19" rijcomfort.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 25-03-2024 11:53 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
[Afbeelding]
Denk dat dat "Oxidgrau II metallic" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Eagle Creek schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:40:
Hi,

[...]

Ik volg de intervals. De prijzen zijn all-in maar lees wel even wat er dus bij in zit (bv geen nieuwe ruitenwissers).

[...]

Ja, voor zover ik het begreep en door kon rekenen is dat gunstig. Heb het zelf ook gedaan.

[...]

Als de accu leeg is, laadt deze nog steeds bij gas inhouden/remmen. Eventueel kan hij op de ICE bijladen als de auto dat slim vindt. Bij wegrijden van verkeerslicht ondersteunt electro de ICE. Zo ook bv als je op de snelweg even gas geeft.

[...]

[...]

Heb zelf 's zomers 19 en vind die voldoende comfortabel.
Thanks, dit stemt mij tevreden tot nu toe. Hoe groot zijn die intervallen gemiddeld? Ik ben 15.000 km gewend met Toyota/Lexus, dus alles minder dan dat is beter, maar klopt het dat in de basis 20.000 km is bij BMW en afhankelijk van wat de auto zelf denkt nodig te hebben (oa door rijstijl) dat het iets later of eerder kan worden?

Wat de 19" betreft: goed om te weten, dan weet ik in ieder geval dat ik die niet per definitie hoef te vermijden, uitvoering die ik op het oog heb heeft ook 19" dus dan wordt het langzamerhand interessant om binnenkort de proefrit te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:57
In mijn BMW E90 is aan de passagierskant van de achterbank het ISOFIX-punt afgebroken. Het "staafje" waar het stoeltje aan vast zit zeg maar. Ik heb het stoeltje dus verplaatst naar de bestuurderskant, maar ik heb het graag terug aan de bijrijderskant. Met het stoeltje achter mij zit ik NET een paar centimeter teveel naar voren om lekker te kunnen rijden (zeker nu mijn dochtertje nog geen 9kg is en dus andersom zit). Bovendien zou ik graag mijn kindje kunnen zien in de binnenspiegel of als ik achterom kijk op de momenten dat ik alleen in de auto zit met haar.

Ik heb dus gezocht naar een nieuw ISOFIX-punt, maar ik zie online eigenlijk alleen maar de klepjes staan om ze te sluiten als ze niet in gebruik zijn.. Dat doet bij mij de vraag omhoog komen of het überhaupt mogelijk is die ISOFIX-punten te vervangen? Het ziet eruit alsof je ze vrij eenvoudig uit de bank kunt halen, maar nu ga ik twijfelen.
Eventueel zou ik eentje van de bestuurderskant kunnen wisselen met de bijrijderskant, maar voordat ik alles sloop en de stoel helemaal nergens meer kan staan zou ik graag weten of het mogelijk is :P En sowieso zou het fijn zijn als alles gewoon netjes in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vld1989 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:18:
In mijn BMW E90 is aan de passagierskant van de achterbank het ISOFIX-punt afgebroken. Het "staafje" waar het stoeltje aan vast zit zeg maar. Ik heb het stoeltje dus verplaatst naar de bestuurderskant, maar ik heb het graag terug aan de bijrijderskant. Met het stoeltje achter mij zit ik NET een paar centimeter teveel naar voren om lekker te kunnen rijden (zeker nu mijn dochtertje nog geen 9kg is en dus andersom zit). Bovendien zou ik graag mijn kindje kunnen zien in de binnenspiegel of als ik achterom kijk op de momenten dat ik alleen in de auto zit met haar.

Ik heb dus gezocht naar een nieuw ISOFIX-punt, maar ik zie online eigenlijk alleen maar de klepjes staan om ze te sluiten als ze niet in gebruik zijn.. Dat doet bij mij de vraag omhoog komen of het überhaupt mogelijk is die ISOFIX-punten te vervangen? Het ziet eruit alsof je ze vrij eenvoudig uit de bank kunt halen, maar nu ga ik twijfelen.
Eventueel zou ik eentje van de bestuurderskant kunnen wisselen met de bijrijderskant, maar voordat ik alles sloop en de stoel helemaal nergens meer kan staan zou ik graag weten of het mogelijk is :P En sowieso zou het fijn zijn als alles gewoon netjes in orde is.
Deze?
https://www.hubauer-shop....0SNw9aEAQYASABEgIdrvD_BwE

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:46:
[...]

Weet ik niet exact, ik krijg de facturen niet te zien ivm de 5 jaar onderhoudsding.

[...]

Hier moet je opletten dat de 0 begint bij dat de auto gebouwd was, dus dat is mogelijk 2020 dan.
Ik had een 1,5 jaar oude gekocht, en toen de 3,5 jaar vanaf toen zit dus in dat 5 jr pakket. (was wel voor 900eu in de aanbieding toentertijd)
Ah op die manier. Ik had een kenteken ingevuld van een 2020 model (iets met een H) en kreeg daarvoor dus in de online tool die €2105 te zien. Bedoel je dat deze all-in service alleen t/m 5 jaar oude BMW's mogelijk is en daarna sowieso per beurt aftikken?
[...]

Heb nooit in de toyota/lexus gereden, maar je accu wordt in de achtergrond bijgeladen op basis van je ingestelde bestemming, zodat je het niet-snelweg stuk aan het einde altijd weer electrisch kan rijden.
Oh wow, dat klinkt erg goed! Ja ik bedoelde qua Toyota/Lexus dat die continu eigenlijk zowel de elektromotor als ICE gebruiken in samenspraak en dus de (kleine) accu ook nooit tot 0% leeg komt, percentages geven ze niet op maar leger dan 10-20% worden ze niet zodat je altijd dus elektro+benzine vermogen hebt. Dat is waar ik op doelde eigenlijk. Ik lees weleens dat sommige phevs met name heel 'dom' werken en eerst de accu leegrijden tot (praktisch) 0% (als je voor EV mode kiest natuurlijk) en daarna gewoon op benzine doorrijden en that's it.

Maar als ik het zo hoor is de BMW aandrijflijn wel een stuk intelligenter gelukkig. Had ondertussen ook een video bekeken van Autogefuhl en die had het er inderdaad ook over. Denk dat mijn vraag wel beantwoord is op dit stuk. :)
[...]

Met bj 2019 nog geen grote issues gehad.
Belangrijk is wel dat ze bij aankoop die BMW batterij test hebben gedaan en dat die nog groen aangeeft :P
Goed punt! Doen BMW dealers aan aankoopkeuringen?
[...]

die zwarte 19" is samen met de adaptief M onderstel prima te rijden.
heb van collega met de G21 station ook geen klachten gehoord over het 19" rijcomfort.
En als ik voor een High Executive ga? Zijn die juist comfortabeler dan een M Sport of is het M Sport onderstel dankzij dat ie adaptief is altijd beter? En is elke M Sport uitvoering ook gelijk een M Sport onderstel of is dat een losse optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Daan schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:10:
[...]

Denk dat dat "Oxidgrau II metallic" is.
Thanks! Als ik die google dan lijkt 90% inderdaad op degene die ik bedoel. Prachtige kleur, zeker icm de zwarte accenten. Alleen jammer dat (afgaande op de foto's bij occasion sites) er weinig zijn en sowieso heb ik er nog geen een onder de 40k gevonden. Wel een 2022 voor 42k, maar als ik eigenlijk voor 30-35k iets zoek, dan is dat nogal een forse meerprijs puur voor een kleur (en een wat nieuwere auto, dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Beetje verwarrend deze, er staat dan weer E46 en dan weer E90.. Maar ik denk het wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vld1989 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:34:
[...]

Beetje verwarrend deze, er staat dan weer E46 en dan weer E90.. Maar ik denk het wel :P
:P
Dit was de eerste hit op google iig ;)
Maar met dat onderdeelnummer kun je dan weer checken of dit idd de correcte is en waar die verkrijgbaar is iig.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Puf schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:32:
Werkt dat polijsten ook voor de Shadowline (Black Chrome) tips? Of poets je dan de donkere (PVD?) coating weg?
Geen ervaring mee, maar als het echt een coating is zou ik niet polijsten met een metalpolish en staalwol. Probeer een microvezeldoek en een gewoon polijstmiddel.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
YakuzA schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:47:
[...]

:P
Dit was de eerste hit op google iig ;)
Maar met dat onderdeelnummer kun je dan weer checken of dit idd de correcte is en waar die verkrijgbaar is iig.
Oh, dan heb ik met de hele verkeerde termen gegoogled, want ik kreeg met dingen als "BMW E90 Isofix point" en "BMW E90 Isofix repair" alleen maar de covers te zien :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vld1989 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:00:
[...]

Oh, dan heb ik met de hele verkeerde termen gegoogled, want ik kreeg met dingen als "BMW E90 Isofix point" en "BMW E90 Isofix repair" alleen maar de covers te zien :')
Ter referentie, ik zocht op "e90 isofix beugel" en dan staat hij als eerste google shopping result :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Smotske schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:55:
[...]

Geen ervaring mee, maar als het echt een coating is zou ik niet polijsten met een metalpolish en staalwol. Probeer een microvezeldoek en een gewoon polijstmiddel.
Geen idee wat het is, maar een (opgedampte) coating lijkt me het meest aannemelijk. Artikelnummer 18307610636

https://www.hubauer-shop....k-chrome-18307610636.html

Ik zal eerst eens kijken voor een mild polijstmiddel. Thnx.

[ Voor 6% gewijzigd door Puf op 25-03-2024 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:25
MooDyBLueS schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:22:
Oh wow, dat klinkt erg goed! Ja ik bedoelde qua Toyota/Lexus dat die continu eigenlijk zowel de elektromotor als ICE gebruiken in samenspraak en dus de (kleine) accu ook nooit tot 0% leeg komt, percentages geven ze niet op maar leger dan 10-20% worden ze niet zodat je altijd dus elektro+benzine vermogen hebt. Dat is waar ik op doelde eigenlijk. Ik lees weleens dat sommige phevs met name heel 'dom' werken en eerst de accu leegrijden tot (praktisch) 0% (als je voor EV mode kiest natuurlijk) en daarna gewoon op benzine doorrijden en that's it.
Goeie vraag, ben hier ook wel benieuwd naar. Eigenlijk wil je ALTIJD een beetje elektriciteit hebben voor bijv. acceleratie, hoe leeg de accu ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:35
mrwiggs schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:33:
[...]

Goeie vraag, ben hier ook wel benieuwd naar. Eigenlijk wil je ALTIJD een beetje elektriciteit hebben voor bijv. acceleratie, hoe leeg de accu ook is.
In mijn beleving (2023 - 320e eigenaar) is dat er ook altijd. Zelf als de batterij leeg is en je geeft gas dan zegt ie e-power in het toerenteller-achtige ding.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:45

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

MooDyBLueS schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:25:
[...]

Thanks! Als ik die google dan lijkt 90% inderdaad op degene die ik bedoel. Prachtige kleur, zeker icm de zwarte accenten. Alleen jammer dat (afgaande op de foto's bij occasion sites) er weinig zijn en sowieso heb ik er nog geen een onder de 40k gevonden. Wel een 2022 voor 42k, maar als ik eigenlijk voor 30-35k iets zoek, dan is dat nogal een forse meerprijs puur voor een kleur (en een wat nieuwere auto, dat wel).
Kijk anders eens in Duitsland. Genoeg sites waar je op occassions in Duitsland kan zoeken. Dasimport.nl bv heb ik een mooie 330e kunnen vinden. Daarna wat bedrijven gebeld die de import voor je verzorgen etc. Kun je met jouw budget wel wat vinden als je goed zoekt.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JTB81 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:01:
[...]
In mijn beleving (2023 - 320e eigenaar) is dat er ook altijd. Zelf als de batterij leeg is en je geeft gas dan zegt ie e-power in het toerenteller-achtige ding.
Klopt idd.
Wat mij ooit verteld was (door de dealer/verkoper) was dat ook als die helemaal op 0 aangeeft, er altijd nog een keer of 10 optrek ondersteuning in de batterij zit en dat dat nog bovenop zijn ingestelde minimum level van 10% oid, waarbij hij ivm battery degradation die laatste procenten eigenlijk nooit zal gebruiken.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 10:53
Nou vandaag toch met de 330e naar kantoor. Vanochtend was het rond 1.5 graden.

47.4km op elektric only. Wel met stoelverwarmer op standje 1 en stuurverwarming.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZS-es8lmTQLaZRrgu8rLLUmczY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5fQcBOfgyemgL4ZERhGMCOe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeABVXPoHznS2YgF3qGJeB_H-6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSYEHyPLUeDPy1yS73ZBE7DK.jpg?f=fotoalbum_large

Terugweg was het rond 12 graden. Stond wel 2x 5 minuten in de file.
58.2km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vixYVctovJcpr3gbYgziaZip9H4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jay8rHCFUV5CjndZUT5OeUqF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mV7EMuZCyL9ACBYEsTBuOLWL0ZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HARGDnkPX4ivVdokVuKKQ14n.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is dus alleen 1 volle lading op elektric mode. Ik heb daarna op sport gereden. Hij heeft daarbij tm 25% opgeladen dus niet mee gesjoemeld.

Met mooier weer komt dit dus in de buurt van de 70 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

Goed punt! Doen BMW dealers aan aankoopkeuringen?
Jazeker, flink uitgebreide ook! ik krijg bij mijn 6 jaar oude auto gewoon 2 jaar premium garantie a.h.v. deze check bij aankoop.
En als ik voor een High Executive ga? Zijn die juist comfortabeler dan een M Sport of is het M Sport onderstel dankzij dat ie adaptief is altijd beter? En is elke M Sport uitvoering ook gelijk een M Sport onderstel of is dat een losse optie?
High Excecutive is naar mijn weten niet qua weglegging, je hebt een grotere brandstoftank bijv. of opties in het interrieur zoals HUD, stuur verwarming etc. Dit is wel model/bouwjaar afhankelijk van wat er bij inbegrepen is.

[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 25-03-2024 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
HE heeft vooral met luxe opties te maken van binnen, M Sport meer van buiten.
M Sport onderstel en adaptief onderstel zijn 2 verschillende dingen. M Sport heeft 1 standje met stuggere veren dan standaard en adaptief... Nouja, de naam zegt het al. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Plus uiteraard de interieurdelen van een m pakket. Zwarte hemel (ook individual), stuur, pook, stoelen, et cetera…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CreativeS schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:16:
Plus uiteraard de interieurdelen van een m pakket. Zwarte hemel (ook individual), stuur, pook, stoelen, et cetera…
Dan heb ik dus een F31 High Excecutive M-Sport Individual? :? 8)7 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:55:
[...]

Dan heb ik dus een F31 High Excecutive M-Sport Individual? :? 8)7 :')
High executive is een pakket met opties zoals je op de nieuwere modellen innovation, comfort en travel pakketten hebt.

Msport is een trim oftewel een bodystyle.

Bij F3x had je:
Standaard, sportsline, luxuryline en Msport als ik het goed herinner.
Luxuryline had bijvoorbeeld extra chroom elementer. Msport was aggresiever

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

mrwiggs schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:33:
[...]

Lees even terug, die vraag had ik al beantwoord.

Je kan er zelf voor kiezen een minimaal batterijniveau te hanteren. Als je echter op hybrid rijdt laadt de auto ook bij maar zal je max rond de 5 (of met navigatie 10)% blijven hangen.

Dus voor ondersteuning is er altijd wel wat beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

YakuzA schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:50:
[...]

Klopt idd.
Wat mij ooit verteld was (door de dealer/verkoper) was dat ook als die helemaal op 0 aangeeft, er altijd nog een keer of 10 optrek ondersteuning in de batterij zit en dat dat nog bovenop zijn ingestelde minimum level van 10% oid, waarbij hij ivm battery degradation die laatste procenten eigenlijk nooit zal gebruiken.
Correct. Sowieso als er 0 km in het display staat zit je vaak nog rond de 5-10% stroom. Maar dat is de kunstmatige cap, zelfs op 0% zit er nog stroom in maar dat wordt slim geregeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

com2,1ghz schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:45:
Nou vandaag toch met de 330e naar kantoor. Vanochtend was het rond 1.5 graden.

47.4km op elektric only. Wel met stoelverwarmer op standje 1 en stuurverwarming.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Terugweg was het rond 12 graden. Stond wel 2x 5 minuten in de file.
58.2km.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is dus alleen 1 volle lading op elektric mode. Ik heb daarna op sport gereden. Hij heeft daarbij tm 25% opgeladen dus niet mee gesjoemeld.

Met mooier weer komt dit dus in de buurt van de 70 km.
Sorry maar ik snap niet wat je zegt. Als je met sport mode rijdt daarna en überhaupt bijlaadt, dan kan je niet zeggen "70 km elektrisch" mi. Die extra elektrische kilometer heb je dan via brandstof verkregen en zeggen niets over je elektrische verbruik.

Scenario puur:

Vanuit huis wegrijden elektric mode
Rijden tot 0km resterend

Dát getal is wat telt. Alles wat je daarna of tussentijds af wisselt met hybrid of sport zorgt voor bijladen en vertekend beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Eagle Creek schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:34:
[...]

Sorry maar ik snap niet wat je zegt. Als je met sport mode rijdt daarna en überhaupt bijlaadt, dan kan je niet zeggen "70 km elektrisch" mi. Die extra elektrische kilometer heb je dan via brandstof verkregen en zeggen niets over je elektrische verbruik.

Scenario puur:

Vanuit huis wegrijden elektric mode
Rijden tot 0km resterend

Dát getal is wat telt. Alles wat je daarna of tussentijds af wisselt met hybrid of sport zorgt voor bijladen en vertekend beeld..
Ik laat hiermee zien hoeveel je full elektric op 1 lading kan rijden aangezien je twijfelde over 60-70km wat onmogelijk zou zijn volgens jou. Met warmer weer haal ik >60km op 1 lading.

Datgene wat bijgeladen is tel ik niet eens mee zoals je ziet op de foto. Normaliter plan ik mijn ritjes zo in dat ik thuis aankom met een lege accu en er niet wordt bijgeladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

com2,1ghz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:59:
[...]

Ik laat hiermee zien hoeveel je full elektric op 1 lading kan rijden aangezien je twijfelde over 60-70km wat onmogelijk zou zijn volgens jou. Met warmer weer haal ik >60km op 1 lading.

Datgene wat bijgeladen is tel ik niet eens mee zoals je ziet op de foto. Normaliter plan ik mijn ritjes zo in dat ik thuis aankom met een lege accu en er niet wordt bijgeladen.
Je auto staat in 'sport' dus dan laad hij stiekem bij, zoals wel meer uitgelegd hierboven.

Als je wil weten hoeveel je echt kan rijden, moet je vertrekken op electric en dan door rijden tot hij leeg is :P
maar 47 is idd wel een haalbare range denk ik, vanochtend kwam ik tot de 38 :)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 26-03-2024 09:13 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
YakuzA schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:06:
[...]

Je auto staat in 'sport' dus dan laad hij stiekem bij, zoals wel meer uitgelegd hierboven.

Als je wil weten hoeveel je echt kan rijden, moet je vertrekken op electric en dan door rijden tot hij leeg is.
*knip*Het mag wel iets vriendelijker Dit zijn gereden kilometers ZONDER bij te laden... Je ziet dat het bijgeladen 25% niet is verbruikt.
Dit is gewoon het knopje Elektric ingedrukt, doorgereden totdat de brandstofmotor aan ging en daarna heb ik hem op sport gereden zodat hij niet bijgeladen elektriciteit ging verbruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Touchdomex op 26-03-2024 10:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik haal gemiddeld +/- 1100km en kom meestal met volle accu aan. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Raymond P op 26-03-2024 09:19 ]

- knip -

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Echt hoor, tegenwoordig gaat 't meer over de elektrische range en welke versie van Maps er op staat dan over echte techniek :+

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 26-03-2024 10:08 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:10:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, maar dan met mijn 530xi.

De monteur waar ik altijd kom denkt dat het de stelmotor van de tussenbak is (transfer case actuator).

Motorisch kan het niet zijn, toerental blijft inderdaad exact gelijk. Geen misfires of dergelijke. Het is ook veelal met half-gas en inderdaad constante snelheden (ik merk het het ergst op rotondes). Het probleem blijft ook in sport of M of met CC aan.

Echter heb ik geen waarschuwingen mbt 4x4 - en nog een paar systemen - welke je wel verwacht bij een falende stelmotor. Maar wellicht dat het wormwiel (wat vaak schijnt te slijten) nog net binnen de 'marge' valt.

Als dat het niet is dan waarschijnlijk iets met de bak zelf (koppelomvormer, solenoïde kleppen, of iets van de elektronica/mechanica) maar ik ervaar geen bonken, slippen of zo dus ik verwacht (hoop) van niet...

Anyhow, het zou simpel te testen moeten zijn door de stekker van de stelmotor eruit te trekken (dan heb je 2WD met waarschuwingen weliswaar), maar daar heb ik nog niets mee gedaan...
Afgelopen week de stelmotor vervangen, maar dat heeft helaas niet geholpen ;(

Wel zagen we dat de uitgaande as van het dif (linksvoor) behoorlijk lekte, dus daarvan moet de keerring vervangen worden.

Klusje voor volgende week... Ik hoop stiekem dat 'ie een beetje droog staat en dat het probleem is, maar dat zal wel niet :X

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 21:33
Ik ging een paar maanden terug kijken voor een andere BMW.
Via vol elektrisch viel ik terug naar een 330e, om uiteindelijk bij een M35i te belanden.
Ach, de intentie was er..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

com2,1ghz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:59:
[...]

Ik snap dat je zelf niet bijtelt wat daar staat (dus: je ziet "gereden 50km" en "resterend 20 km") maar wat ik stel is dat wanneer jij op de snelweg niet van begin tot eind electric rijdt en dát getal noteert, je vanwege het wisselen naar hybrid/sport een vertekend beeld krijgt van je daadwerkelijke elektrische kilometers. Want je rijdt stiekem dan toch nog tussendoor extra elektrische kilometers: bijvoorbeeld wanneer je uitrolt naar de file toe (in sport) en daarna zachtjes wegtrekt in de file (in sport): hier worden elektrische kilometers bij opgeteld.

Daarom concreet drie vragen:
- Welk model / type / bouwjaar heb je?
- Hoeveel kwh heeft jouw accu?
- Wil je eens vertrekken op electric en dan doorrijden tot hij leeg en de auto zelf overschakelt is en dát getal opgeven. En niet een combinatie van wat je nu doet.
com2,1ghz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:12:
[...]
[mbr]*knip*Het mag wel iets vriendelijker[/] Dit zijn gereden kilometers ZONDER bij te laden... Je ziet dat het bijgeladen 25% niet is verbruikt.
Dit is gewoon het knopje Elektric ingedrukt, doorgereden totdat de brandstofmotor aan ging en daarna heb ik hem op sport gereden zodat hij niet bijgeladen elektriciteit ging verbruiken.
Maar je foto is vanaf het moment dat je weer stilstaat. En ik denk dat je meer kilometers elektrisch hebt bepaald als je stilstaat, dan vanaf het moment dat de brandstofmotor aan is geslagen.

En anders moet je echt een keer je auto aan mij lenen :+. Ik denk dat ik er zo'n beetje alles electrisch uitknijp wat fysiek mogelijk is, en dat jij er met gemak 30km overheen knalt áls je een identieke set-up hebt (qua type en kwh) gaat er bij mij gewoon heel lastig in :>.

Woon je in de buurt van Utrecht eigenlijk :D?

[ Voor 27% gewijzigd door Eagle Creek op 26-03-2024 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
Eagle Creek schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:05:
[...]

Ik snap dat je zelf niet bijtelt wat daar staat (dus: je ziet "gereden 50km" en "resterend 20 km") maar wat ik stel is dat wanneer jij op de snelweg niet van begin tot eind electric rijdt en dát getal noteert, je vanwege het wisselen naar hybrid/sport een vertekend beeld krijgt van je daadwerkelijke elektrische kilometers. Want je rijdt stiekem dan toch nog tussendoor extra elektrische kilometers: bijvoorbeeld wanneer je uitrolt naar de file toe (in sport) en daarna zachtjes wegtrekt in de file (in sport): hier worden elektrische kilometers bij opgeteld.

Daarom concreet drie vragen:
- Welk model / type / bouwjaar heb je?
- Hoeveel kwh heeft jouw accu?
- Wil je eens vertrekken op electric en dan doorrijden tot hij leeg en de auto zelf overschakelt is en dát getal opgeven. En niet een combinatie van wat je nu doet.

[...]

Maar je foto is vanaf het moment dat je weer stilstaat. En ik denk dat je meer kilometers elektrisch hebt bepaald als je stilstaat, dan vanaf het moment dat de brandstofmotor aan is geslagen.

En anders moet je echt een keer je auto aan mij lenen :+. Ik denk dat ik er zo'n beetje alles electrisch uitknijp wat fysiek mogelijk is, en dat jij er met gemak 30km overheen knalt áls je een identieke set-up hebt (qua type en kwh) gaat er bij mij gewoon heel lastig in :>.

Woon je in de buurt van Utrecht eigenlijk :D?
Dat klopt dus niet. Wanneer je in sport zit dan telt hij geen elektrische kilometers op. Dat doet hij ook niet wanneer je op brandstof rijdt in hybrid rijdt. Elektrische kilometers lopen alleen op wanneer de brandstofmotor uit is. Dus ook niet wanneer hij de elektromotor als boost gebruikt.
Op het moment dat hij over ging op de brandstofmotor zijn de elektrische kilometers niet opgelopen. Ik kon moeilijk een foto maken.

Ik begin hier wel een beetje moe van te worden aangezien ik alle vragen tig keer heb beantwoord.

Nogmaals, om een 330e uit 2022 wat voor accu er in zit weet ik niet. Er is wel 9.11kW/h geladen toen ik thuis kwam. Maar dat was bovenop die 25%

Nogmaals in Jip en Janneke taal:
Auto reed full electric met een lading van 100%. Daarna toen deze op was is er op dat moment 58.2km gereden. De rest van de rit is puur op benzine. De 58.2km wat elektrisch gereden is, is niet opgelopen.
Dit is een rit buiten de bebouwde kom op de snelweg.

Voordat ik van Apeldoorn weer naar Haarlem ging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gw3RaTxemeuCrbgi2iMQETmBMAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVGfrxkwfzXlWShv0nzh6Vxi.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik hem in de avond van de lader af ging halen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZlElBrxTfsAJWgVmakTw8ahNxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjwVOOvHba5DQMCmOKEjk68R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door com2,1ghz op 26-03-2024 13:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08
Het is volgens mij 1 tegen de rest, dan zal de rest wel ongelijk hebben.
Opvallend is dat je normaal nooit het opgegeven bereik haalt natuurlijk.
Maar ik blijf de discussie graag volgen en wat uiteindelijk de conclusie is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Als je 'm elektrisch de wijk uit rijdt, vergeet dat je 'm op dinosap warm rijdt, en vervolgens elektrisch verder gaat dan moet het (klaarblijkelijk) best te halen zijn. :)

Het zal vast maar een paar metertjes naar de snelweg zijn, maar dat accupakket van z'n plaats af krijgen is natuurlijk de grootste hit op verbruik.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:25
com2,1ghz schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:48:
Auto reed full electric met een lading van 100%. Daarna toen deze op was is er op dat moment 58.2km gereden. De rest van de rit is puur op benzine. De 58.2km wat elektrisch gereden is, is niet opgelopen.
Kun je ergens het elektrische verbruik inzien? Uitgaande van 10.4 kWh bruikbaar rijd je dan 17.8 kWh/100 km, volgens mij is dat best haalbaar (wel erg netjes voor een PHEV).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
mrwiggs schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:35:
[...]

Kun je ergens het elektrische verbruik inzien? Uitgaande van 10.4 kWh bruikbaar rijd je dan 17.8 kWh/100 km, volgens mij is dat best haalbaar (wel erg netjes voor een PHEV).
Nee, dat was mijn klacht/vraag ook laats hier. Op het moment dat je op benzine rijdt, dan zakt het gemiddelde elektrisch verbruik en vice versa.
Gedurende rit gisteren zag ik inderdaad dat hij schommelde tussen 15-19kW/h / 100km met 105km/u.

Heb de BMW Connected Drive ook geintegreerd in Home assistant maar ook daar is aardig beperkt data. Zo zie ik niet hoeveel kW/h lading er beschikbaar is en wordt de data als de auto rijdt niet uitgelezen.

Ik zie wel dat er op de heenweg 5 liter benzine is verbruikt en terugweg 4 liter. Gezien het feit dat ik de accu leeg heb gereden en vervolgens op sport, heeft hij tot 25% bij geladen wat hij doet met 10L / 100km. Dat verklaart het hoge brandstofverbruik voor de resterende 54km.

Normaliter rij ik elektrisch tot 25% range om het opladen te voorkomen, om vervolgens het laatste stukje naar huis de accu leeg te rijden, zodat ik zoveel mogelijk elektrische kilometers heb gereden. Met deze testje heb ik de hele accu aan een stuk door leeg gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

DeBaroN schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:08:
Het is volgens mij 1 tegen de rest, dan zal de rest wel ongelijk hebben.
Opvallend is dat je normaal nooit het opgegeven bereik haalt natuurlijk.
Maar ik blijf de discussie graag volgen en wat uiteindelijk de conclusie is. :9
Ik ben geen expert, maar als 'ie zegt dat tijdens die 58,x km de brandstofmotor op geen moment aan is geweest, dan is er toch 58,x km elektrisch gereden?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Greetoz
Hier dagje bezig geweest met de 5DL (surround view) en 5DP (Self Parking Assistent) op de F80.

Hiervoor moet je zo'n beejte kabels trekken door de hele auto en nieuwe kabelbomen maken voor de PDC/PMA. Leuk klusje. Volgende week komt er een nieuwe FEM in zodat alles afgemaakt kan worden en dan het spannendste, gaten maken in de bumper voor de side view cameras en PMA sensoren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_EQIsMxn-1e_AtGL9Naa0RYQhg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoZI1i1V35N1UOsr9ymeoicE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tdc_VC-cAzxoEFRPrmwDRU5JsSs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8y55HKbtBayBXr6O01ssFwrk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TLq8WaYOaxopYfyc_4dfU-w6oM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Rr0HRkUlN3dfLTb5NxHdqgz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vm6o2fRR1oQGSCO_WpySMU6DmyY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSucNpr9l1QjXZ53voo1Y6vG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:51
ls789 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:18:
Iemand ervaring met het volgende? Vrijdag deze auto opgehaald en het gedrag in Hybride (het is een 320e) is anders dan mijn vorige 320e.. Normaal als ik bijv. naar de supermarkt rij doe ik dit elektrisch (in de hybride stand) - ik gebruik niet al te veel power (dan schakelt de benzinemotor niet in) en kom niet boven de 110km/h in die rit. Mijn vorige 320e was muisstil en hoorde niks anders dan elektronisch geluid van het optrekken.

Mijn nieuwe 320e doet wel wat geks (zie video). Als ik de auto aan zet (automatisch in hybrid) is ie stil - als ik rij is ie ook stil echter als ik stil sta (idle) dan hoor ik iets van een motor draaien en dit slaat ook af (op seconde 9 in het filmpje hoor je dit afslaan).

Wat kan dit zijn? Het is niet de motor want het verbruik is na zo een rit 0,0 L op de 100km. Het is ook niet de climate control of iets (zoals je ziet in het filmpje staat deze off)

Morgen ook ff checken bij de dealer of zij weten wat het is.. enige wat ik merk is dat de "duur" van dit geluid korter wordt naarmate ik langer in de auto rij. Dus na 20 min bijv. hoor ik het bij een stoplicht nog maar een paar seconde terwijl als ik de wijk uit rij in de ochtend is het echt 20sec lang aan het brommen..

zie hier:

[Video]

EDIT: accu is vol en fun fact - in full electric mode is dit geluid ook aanwezig. Daar forceer je de auto eigenlijk dat deze de motor niet gebruikt wat mij doet vermoeden dat ik niet de motor hoor maar een ander mechanisch iets?
Toch nog eens hier proberen - zie mijn post hierboven.. de dealer heeft een aantal dingen uitgeprobeerd. Alle monteurs die meerijden zeggen dat het een irritant geluid is en niet hoort. Echter krijg ik nu het bericht dat het een “product eigenschap” is.. oftewel het hoort.

Daar ben ik het niet mee eens en ben benieuwd of hier iemand is met een 320e of 330e LCI die dit voor mij kan bevestigen / reproduceren.

Heel simpel - als ik in de ochtend in de auto stap en de auto in z’n D zet (full electric of Hybrid) en 2 meter naar voren rij en stil ga staan begint deze lage brom.. na een seconde of 10 stopt het.

Als ik vervolgens naar z’n R ga en dan weer naar z’n D (voet op de rem) begint de brom weer.. heel makkelijk te reproduceren dus.. kan er daarom slecht tegen dat ze dit proberen af te wimpelen.

Ben benieuwd of jullie iets weten of tips hebben hoe dit verder aan te vliegen. Auto is nieuw.. heeft slechts 1200km gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Iemand enig idee hoe of waar ik dit kan aanpassen? Blijkbaar is mijn voertuig in UK/IE geregistreerd :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVe91rHrJwQ-rE5k75VgrBPGjHM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NgBKWB4xBO0UcvY9GLhsTorE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Xqlus1ve op 26-03-2024 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:11:
Iemand enig idee hoe of waar ik dit kan aanpassen? Blijkbaar is mijn voertuig in UK/IE geregistreerd :?

[Afbeelding]
Bel via iDrive naar BMW, zijn altijd super behulpzaam met zulke kwesties is mijn ervaring.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zou het? Eindelijk alarm activatie in je app binnen te krijgen? :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6g1HvFQSUTBAKngCDbpgRbvJ6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywDRmyTisixuoIHlwvw3hGem.jpg?f=fotoalbum_large

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 21:33
Never mind.

[ Voor 96% gewijzigd door roland kroes op 27-03-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:11:

[Afbeelding]
Meestal heeft BMW dat wel goed voor elkaar. Misschien VPN die een UK server gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
YakuzA schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:44:
Zou het? Eindelijk alarm activatie in je app binnen te krijgen? :o
[Afbeelding]
Zal wel afhankelijk zijn van het type. Voor mijn F20 zie ik (nog) niets over het alarm terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TheBrut3 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:48:
[...]

Zal wel afhankelijk zijn van het type. Voor mijn F20 zie ik (nog) niets over het alarm terug.
Als ik er op zoek, lijkt het idd ver weg gestopt in de features:
Does the My BMW App notify me when the alarm system is triggered in my BMW?

Depending on the country of delivery and equipment, your BMW with Operating System 8 has an "anti-theft recorder" as part of the "Drive Recorder" vehicle app. Your BMW requires the options "Parking Assistant Plus" (SA 5DN) or "Parking Assistant Professional" (SA 5DW) and "alarm system" (SA 302). As soon as the tilt alarm sensor or the interior motion detector are triggered, you will receive a notification via the My BMW App and can access the images from the exterior cameras of your BMW. With the option "interior camera" (SA 4NR) you get additional images of the interior camera. Please note: You must activate the anti-theft recorder in your BMW once, allow data access via the My BMW App and agree to the Privacy Policy. In the My BMW App, you must be logged in with your BMW ID and allow push notifications.
Maar kan ook zijn dat dit nog oude info is:
https://faq.bmw.ee/s/arti...iggered-RdE4C?language=et

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 27-03-2024 12:55 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

YakuzA schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:55:
[...]

Als ik er op zoek, lijkt het idd ver weg gestopt in de features:

[...]

Maar kan ook zijn dat dit nog oude info is:
https://faq.bmw.ee/s/arti...iggered-RdE4C?language=et
Maar dat is BMW OS8, f20 heeft nog IDrive 6.
bij mij staat er ook niks over alarm status. (‘18 F48)

Wel heb ik toevallig gezien dat er een hele hoop auto’s na 2 jaar ineens wel een 24-03 i-step update is uitgebracht. Kan toeval zijn of je hebt die nodig…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vld1989
Na nog eens de achterbank van m'n E90 aandachtig bekeken te hebben blijkt dat mijn ISOFIX beugel helemaal niet kapot is, maar omdat de cover dus wel kapot is dacht ik dat het er afgebroken uit zag. Maar dat was dus alleen de bevestiging van de cover, niet de beugel zelf :') Geluk bij een ongeluk dus en het stoeltje direct naar rechts verplaatst!

Wel een andere "klacht" over de E90 trouwens, de vloermatten voorin zitten niet vast met een haakje zoals ik eigenlijk gewend ben uit alle auto's die ik of mijn ouders tot nu toe gehad hebben, maar met een miniem strookje klittenband en een soort antislipachtig stukje. Dat werkt nu na 18 jaar alleen niet meer zo fris, dus ik heb regelmatig dat de mat vervelend schuift en (met name) de koppeling lijkt te blijven haken achter die mat als ik hem bedien. Herkenbaar voor iemand of heeft iedereen hier moderne Beamers? :P En zijn er goede oplossingen voor, behalve de mat gewoon verwijderen?

Overigens ook gisteren na de eerste 1.000km die ik ermee afgelegd heb ook de eerste liter olie erbij moeten gooien. Ik wist dat ie dat deed en volgens mij is het een standaard dingetje van de E90. Hij lijkt het "gewoon" te verbruiken en niet te lekken, want ik heb geen plasjes onder de auto liggen als hij langere heeft stil gestaan. Ook komt er geen witte rook of iets uit de auto bij gasgeven, dus ik heb ook niet het idee dat er iets in de motor zelf lekt.
De klepseals en carter zijn allemaal zeer recent vervangen overigens.

Ook lijkt de auto heel licht te bokken bij remmen, alsof er kromme remschijven onder zitten. Maar ook de remschijven en blokken zijn allemaal maximaal een jaartje oud. De vriend van me waar ik hem van gekocht heb zei dat er tegen hem gezegd is dat de blokken waarschijnlijk NET niet op de correcte plek zijn gemonteerd, maar het bokken is heel licht en hij kocht een nieuwe auto waardoor hij er verder niet meer naar heeft laten kijken. Dat is wel het eerste dat ik ga laten doen, maar zoals gezegd remt hij nog prima en is het heel licht dus met mijn pas geboren dochter heb ik momenteel nog even geen tijd.
Heb overigens elders het advies gehad om de bussen in de draagarmen voor te vervangen voordat ik naar de remmerij ga kijken, ben hem was het trillen bij remmen helemaal weg toen er PU-bussen ondergezet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Vld1989 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:27:
Wel een andere "klacht" over de E90 trouwens, de vloermatten voorin zitten niet vast met een haakje zoals ik eigenlijk gewend ben uit alle auto's die ik of mijn ouders tot nu toe gehad hebben, maar met een miniem strookje klittenband en een soort antislipachtig stukje. Dat werkt nu na 18 jaar alleen niet meer zo fris, dus ik heb regelmatig dat de mat vervelend schuift en (met name) de koppeling lijkt te blijven haken achter die mat als ik hem bedien. Herkenbaar voor iemand of heeft iedereen hier moderne Beemersimmers? :P En zijn er goede oplossingen voor, behalve de mat gewoon verwijderen?
Fixed! Beemers zijn in europa motoren en Sony maakt beamers :)

Originele matten bevatten schijven met klitteband. Doorsnede ongeveer 5 cm. Die blijven echt wel zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvAaOrmBMJOkj3fi4voJvBoQaFA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N20EAsQVMLNURYzvLSqVLhU6.png?f=user_large
Overigens ook gisteren na de eerste 1.000km die ik ermee afgelegd heb ook de eerste liter olie erbij moeten gooien. Ik wist dat ie dat deed en volgens mij is het een standaard dingetje van de E90. Hij lijkt het "gewoon" te verbruiken en niet te lekken, want ik heb geen plasjes onder de auto liggen als hij langere heeft stil gestaan. Ook komt er geen witte rook of iets uit de auto bij gasgeven, dus ik heb ook niet het idee dat er iets in de motor zelf lekt.
De klepseals en carter zijn allemaal zeer recent vervangen overigens.
Ik weet niet wat voor blok je auto heeft. 320i 2006 maakt het een N46B20? Toch veelal verkeerde olie (gebruik gewoon 5w30), carterventilatie en klepseals. Oudere modellen gebruiken vaak wel olie. De nieuwere leasebakken gaan er toch vaak alweer uit met 100.000km dus die lui hoor je bijna nooit klagen. Mijn N52B25 verbruikt 1 liter per 3500km. Carterventilatie en disa worden nog gedaan, maar het is algemeen bekend dat de N52 olie verbruikt door verkoolde olieschraapveren. Vervanging kost maar €100 per cilinder... de werkuren maken het echter erg prijzig en je neemt dan ook direct de gemodificeerde zuigers mee en als je dan toch bezig bent... gelijk maar een volledige revisie. Tel uit je 'winst'.
Ook lijkt de auto heel licht te bokken bij remmen, alsof er kromme remschijven onder zitten. Maar ook de remschijven en blokken zijn allemaal maximaal een jaartje oud. De vriend van me waar ik hem van gekocht heb zei dat er tegen hem gezegd is dat de blokken waarschijnlijk NET niet op de correcte plek zijn gemonteerd, maar het bokken is heel licht en hij kocht een nieuwe auto waardoor hij er verder niet meer naar heeft laten kijken. Dat is wel het eerste dat ik ga laten doen, maar zoals gezegd remt hij nog prima en is het heel licht dus met mijn pas geboren dochter heb ik momenteel nog even geen tijd.
Heb overigens elders het advies gehad om de bussen in de draagarmen voor te vervangen voordat ik naar de remmerij ga kijken, ben hem was het trillen bij remmen helemaal weg toen er PU-bussen ondergezet zijn.
Welke schijven en blokken zitten eronder? Is de automaatolie vervangen? Handbak? Anyway, teveel onbekende factoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
CreativeS schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:46:
[...]

Fixed! Beemers zijn in europa motoren en Sony maakt beamers :)

Originele matten bevatten schijven met klitteband. Doorsnede ongeveer 5 cm. Die blijven echt wel zitten.

[Afbeelding]
Bimmers, ok, je blijft leren als first time BMW-eigenaar die er nog geen maand in rijdt :P

Wat betreft de matten, die zijn nog in prima conditie, alleen de bevestiging laat nog te wensen over. Ik wist dus bijvoorbeeld niet dat die schijven klittenband waren, ik dacht dat het antislip was want bij mij is er geen klittenband meer te bekennen op die schijven :P
[...]

Ik weet niet wat voor blok je auto heeft. 320i 2006 maakt het een N46B20? Toch veelal verkeerde olie (gebruik gewoon 5w30), carterventilatie en klepseals. Oudere modellen gebruiken vaak wel olie. De nieuwere leasebakken gaan er toch vaak alweer uit met 100.000km dus die lui hoor je bijna nooit klagen. Mijn N52B25 verbruikt 1 liter per 3500km. Carterventilatie en disa worden nog gedaan, maar het is algemeen bekend dat de N52 olie verbruikt door verkoolde olieschraapveren. Vervanging kost maar €100 per cilinder... de werkuren maken het echter erg prijzig en je neemt dan ook direct de gemodificeerde zuigers mee en als je dan toch bezig bent... gelijk maar een volledige revisie. Tel uit je 'winst'.
Yep, N46B20 inderdaad. Carter en klepseals zijn eind 2022 vervangen, maar ik weet natuurlijk niet wat voor olie er bijgegooid is. Ik heb gisteren er 5w30 bij gegooid van Castrol, maar volgens mij kocht die maat van me gewoon olie bij de Action dus dat zal geen fantastische kwaliteit zijn geweest. Wel gewoon 5w30 overigens. Zelf heb ik 1.000km gereden ermee en ik weet niet wanneer hij erin heeft gegooid. Ik ga het in ieder geval in de gaten houden!
[...]

Welke schijven en blokken zitten eronder? Is de automaatolie vervangen? Handbak? Anyway, teveel onbekende factoren :)
Het is een handbak, verder geen idee welke schijven en blokken. Daar zou ik de rekeningen even voor moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Waarom rem je...? Remmen is angst!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Vld1989 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:01:
...maar volgens mij kocht die maat van me gewoon olie bij de Action dus dat zal geen fantastische kwaliteit zijn geweest.
:F

Dan zullen de schijven ook niet veel soeps zijn... maar goed... ik oordeel verder niet. Krijg je dat weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CreativeS schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:12:
[...]

Dan zullen de schijven ook niet veel soeps zijn... maar goed... ik oordeel verder niet. Krijg je dat weer.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
CreativeS schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:12:
[...]

Mwoah, dat niet, hij is altijd heel zuinig op z'n spullen en er is zeker niet bezuinigd op onderhoud. Er zitten gewoon A-merk banden onder geschroefd, het onderhoud is altijd door BMW-specialisten gedaan, elk klein defectje is altijd direct opgelost en veel is ook preventief vervangen. Alleen de olie dus blijkbaar niet, is eigenlijk ook vrij A-typisch voor hem. Misschien omdat er teveel bij moest ofzo, ik weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Vld1989 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:55:
Mwoah, dat niet, hij is altijd heel zuinig op z'n spullen en er is zeker niet bezuinigd op onderhoud.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Vraagje, misschien heeft iemand het al eens gedaan.

Ik wil graag mijn 5 serie G30 achterbumper voorzien van folie (PPF).

Hoeveel zal dat ongv gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 13:47
Vld1989 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:01:

[...]

Ik heb gisteren er 5w30 bij gegooid van Castrol, maar volgens mij kocht die maat van me gewoon olie bij de Action dus dat zal geen fantastische kwaliteit zijn geweest. Wel gewoon 5w30 overigens.

[...]
Als je bij de Action BMW LL01 olie kan kopen, waarom is het dan per se slecht? Ik durf dan wel te zeggen dat je het beter probeert te weten dan BMW zelf. Ach, Ikzelf gebruik tegenwoordig 5w40 generiek (maar dan wel goed merk, castrol) omdat ik niets beters kon vinden in spanje. Tot de fles op is en er bmw kroon oil ll01 ingaat :)

e46 uit 2001 met oliegebruik trouwens. Vandaar dat ik geen ll05 5w30 wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
wheez50 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:34:
Als je bij de Action BMW LL01 olie kan kopen, waarom is het dan per se slecht? Ik durf dan wel te zeggen dat je het beter probeert te weten dan BMW zelf.
Want alles wat je bij de Action koopt zijn veelal restpartijen... je weet het principe toch wel van de Action? Olie is niet iets wat je daar zou moeten kopen. Maar goed, die discussie mag je op verjaardagen gaan voeren :)

Beter wil weten dan BMW zelf... :X

BMW Kroon? Speciaal logo? Kroontje van blauw wit? Never mind. Retorisch.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 27-03-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

wheez50 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:34:
[...]

e46 uit 2001 met oliegebruik trouwens. Vandaar dat ik geen ll05 5w30 wil.
Heb je je blok al eens gecontroleerd op vacuumlekken? En hoe is bijv de klepdekselpakking er aan toe?
Bij onvoldoende vacuum blijft oliedamp niet in het carter maar wordt het verbrand in de cilinders, zeker wanneer je zuigerveren van je M54 niet helemaal fris meer zijn.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
CreativeS schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:06:
[...]

Want alles wat je bij de Action koopt zijn veelal restpartijen... je weet het principe toch wel van de Action? Olie is niet iets wat je daar zou moeten kopen. Maar goed, die discussie mag je op verjaardagen gaan voeren :)

Beter wil weten dan BMW zelf... :X

BMW Kroon? Speciaal logo? Kroontje van blauw wit? Never mind. Retorisch.
Als bmw slechte olie certificeert, ben ik ook gelijk niet happig op olie met een bmw merkje. Ik kijk eerst naar de certificering, dan naar type olie. En dan naar het merk. En door elfjes in maanlicht gesmede olie mag dan veel duurder zijn... Oh, misschien ook wel beter, maar in ieder geval buiten mijn budget. |:(

In ieder geval weet ik dat de action verpakte restpartijen opkoopt. En soms ook een onverpakte restpartij en die dan laat verpakken. Ik weet ook dat daar verschil tussen zit.

Maar de valvoline bmw ll-01 olie die ik bij de action kocht zal niet verschillen met dezelfde valvoline olie die je twee jaar ervoor tegen een premium kon kopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
MadMarky schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 00:47:
[...]

Heb je je blok al eens gecontroleerd op vacuumlekken? En hoe is bijv de klepdekselpakking er aan toe?
Bij onvoldoende vacuum blijft oliedamp niet in het carter maar wordt het verbrand in de cilinders, zeker wanneer je zuigerveren van je M54 niet helemaal fris meer zijn.
Nog niet helemaal qua vacuum: Heb eea aan vervangende onderdelen liggen en ga zeker ff goed checken bij de grote beurt die ik mijn schatje ga geven. Kleppendeksel lijkt goed/niet te lekken. Carterpakking is totaal gaar. En een crime te vervangen. Ik mis de mogelijkheid om het zelf te doen. Koelvloeistof is goed, geen mayo onder de dop/in het filter. Alleen wat witte rook op zijn tijd, geen blauwe/donkere. Dank voor je meedenken. Mocht je nog tips hebben voor de carterpakking O-)

Ikzelf denk dat ik me er maar bij moet neerleggen dat ik een litertje/1000 bij moet vullen. De rest van de auto is trouwens ook ... niet zo fantastisch... Maar ik heb helaas niet de mogelijkheid elke twee jaar een mooie m5/alpina oid nieuw te kopen. En ben al blij dat ik ik mijn fantastische (maar voor sommigen hier crappy) bmw mag rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-06 08:06
Vld1989 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:55:
[...]

elk klein defectje is altijd direct opgelost en veel is ook preventief vervangen.
Behalve dan de remmen en het olieverbruik :+

Maar goed, ik snap ook wel dat je met een auto mee slijt, dat verklaart ook best eea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Iemand nog tips behalve ebay waar ik bmw onderdelen (met name interieur onderdelen) kan vinden? Probeer losse M1 M2 knoppen te vinden voor in mijn stuur in het zwart (F31) maar helaas nog geen geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Xqlus1ve schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:45:
Iemand nog tips behalve ebay waar ik bmw onderdelen (met name interieur onderdelen) kan vinden? Probeer losse M1 M2 knoppen te vinden voor in mijn stuur in het zwart (F31) maar helaas nog geen geluk.
Motive Supplies in Appelscha. Kan ze ook voor in inbouwen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

wheez50 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 01:05:
[...]

Nog niet helemaal qua vacuum: Heb eea aan vervangende onderdelen liggen en ga zeker ff goed checken bij de grote beurt die ik mijn schatje ga geven. Kleppendeksel lijkt goed/niet te lekken. Carterpakking is totaal gaar. En een crime te vervangen. Ik mis de mogelijkheid om het zelf te doen. Koelvloeistof is goed, geen mayo onder de dop/in het filter. Alleen wat witte rook op zijn tijd, geen blauwe/donkere. Dank voor je meedenken. Mocht je nog tips hebben voor de carterpakking O-)

Ikzelf denk dat ik me er maar bij moet neerleggen dat ik een litertje/1000 bij moet vullen. De rest van de auto is trouwens ook ... niet zo fantastisch... Maar ik heb helaas niet de mogelijkheid elke twee jaar een mooie m5/alpina oid nieuw te kopen. En ben al blij dat ik ik mijn fantastische (maar voor sommigen hier crappy) bmw mag rijden.
Tips voor de carterpakking? Ja, vergeet die eerst even en check het oliefilterhuis eens, hoger op het blok ;)
Die lekt veel vaker en geeft door de rijwind een enorme smeerboel onder de auto. Veel makkelijker en goedkoper te vervangen ook dan de carterpakking.
Wat het kleppendeksel betreft: als die pakking nooit vervangen is lekt die gegarandeerd en het vacuum doet dan weinig meer. Kijk bijv ook eens naar oliesporen in de buurt van het uitlaatspruitstuk.

Als je meer vragen hebt mag je altijd een DM sturen aan deze mede bezitter van een crappy oude BMW met datzelfde geweldige motorblok.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Smotske schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:31:
[...]

Motive Supplies in Appelscha. Kan ze ook voor in inbouwen.
Zal eens contact met hun opnemen of ze de knoppen los verkopen. Printplaats al reeds besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:36
Xqlus1ve schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:45:
Komt wel met enige regelmaat een OEM setje voorbij op Kleinanzagen (zoeken op "M1 taste") en anders AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Paul Hewson schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:14:
[...]

Komt wel met enige regelmaat een OEM setje voorbij op Kleinanzagen (zoeken op "M1 taste") en anders AliExpress.
Bedankt, maar echt op zoek naar zwarte OEM knoppen. Aliexpress nog niets kunnen vinden wat maar iets lijkt op mat zwart originele knoppen.

Ga ook eens kijken of ik de huidige loze knoppen kan modificeren tot gebruikbare knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
lostboy_0234 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:14:
Vraagje, misschien heeft iemand het al eens gedaan.

Ik wil graag mijn 5 serie G30 achterbumper voorzien van folie (PPF).

Hoeveel zal dat ongv gaan kosten?
Dat zal maatwerk zijn, kan je beter vragen bij een paar PPF'ers in de regio. Ik zou gokken op een meier of 3 tot 4.

Maar waarom de achterbumpert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Xqlus1ve schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Bedankt, maar echt op zoek naar zwarte OEM knoppen. Aliexpress nog niets kunnen vinden wat maar iets lijkt op mat zwart originele knoppen.

Ga ook eens kijken of ik de huidige loze knoppen kan modificeren tot gebruikbare knoppen.
Voor de prijzen op AliExpress kan je er altijd eentje laten komen. BMW verkoopt de knoppen niet los dus als je ze al OEM vind dan zal het van een sloopwagen zijn of een kapot knoppen cluster, vrij specifiek. Kijk even bij D&T M parts die hebben volgens mij een sloop M4 staan, wellicht kan je voor prikkie de stuur knoppen overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Xqlus1ve schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Ik heb een setje van AliExpress en ze lijken op de OEM-knoppen. Heb ze nog niet gemonteerd, dat staat voor de komende weken op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
wheez50 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 01:00:
Als bmw slechte olie certificeert, ben ik ook gelijk niet happig op olie met een bmw merkje. Ik kijk eerst naar de certificering, dan naar type olie. En dan naar het merk. En door elfjes in maanlicht gesmede olie mag dan veel duurder zijn... Oh, misschien ook wel beter, maar in ieder geval buiten mijn budget. |:(

In ieder geval weet ik dat de action verpakte restpartijen opkoopt. En soms ook een onverpakte restpartij en die dan laat verpakken. Ik weet ook dat daar verschil tussen zit.

Maar de valvoline bmw ll-01 olie die ik bij de action kocht zal niet verschillen met dezelfde valvoline olie die je twee jaar ervoor tegen een premium kon kopen. 8)7
Je hebt gelijk hoor... (de rest maar verwijderd ivm eventueel verder olie op het vuur gooien).

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 28-03-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Paul Hewson schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:07:
[...]

Ik heb een setje van AliExpress en ze lijken op de OEM-knoppen. Heb ze nog niet gemonteerd, dat staat voor de komende weken op de planning.
Heb je voor mij een linkje via DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Pannencouque schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:25:
[...]
Behalve dan de remmen en het olieverbruik :+

Maar goed, ik snap ook wel dat je met een auto mee slijt, dat verklaart ook best eea.
Nou ja, zelfs dat is aangepakt, de blokken en schijven zijn rondom vervangen in augustus 2023. Overigens trilde de auto toen niet met remmen, maar het was gewoon tijd om die te vervangen. Toen het lichte trillen begon op te vallen had ie net z'n nieuwe auto besteld, dus besloten daar niks meer aan te doen. Wel aangegeven bij de dealer aangezien die ook een inruilaanbod hadden gedaan en die zeiden dat hoogstwaarschijnlijk de remblokken net niet helemaal op de correct plek zijn gemonteerd. De remprestaties zijn overigens gewoon prima.
In diezelfde beurt zijn de klepseals en carter vervangen. Die olie verbruikt ie gewoon en ik denk dat dat gewoon inherent is aan de E90. Hij lekt tenminste niet, dus af en toe olie bijvullen neem ik dan maar op de koop toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Dat klopt dus niet. Wanneer je in sport zit dan telt hij geen elektrische kilometers op. Dat doet hij ook niet wanneer je op brandstof rijdt in hybrid rijdt. Elektrische kilometers lopen alleen op wanneer de brandstofmotor uit is. Dus ook niet wanneer hij de elektromotor als boost gebruikt.
Op het moment dat hij over ging op de brandstofmotor zijn de elektrische kilometers niet opgelopen. Ik kon moeilijk een foto maken.
We praten langs elkaar heen. Als je op sport rijdt en/of hybridt rijdt, laadt de accu op. Dit vertekent het beeld van je beschikbare elektrische kilometers omdat je
a. benzine gebruikt om te rijden;
b. geen stroom gebruikt om te rijden;
c. extra stroom beschikbaar hebt om te rijden

Ergo: het kost je geen stroom, je krijgt wel stroom. Je beeld vertekent van de situatie t.o.v. wanneer je electric only zou rijden. Je brandstofmotor zal ook uitgaan in hybrid (situationeel) en zelfs in sport (maar veel minder).

Dat is wat ik bedoel máar ik begrijp wel wat je schrijft.
[...]

Nogmaals in Jip en Janneke taal:
Dit is een rit buiten de bebouwde kom op de snelweg.
Alright.

Ik snap oprecht niet hoe het kan. Zou een moord doen als ik inderdaad 120kmh zou rijden en dan zulke bereiken kan halen. Heb jij hele dunne bandjes misschien :+ .

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/mgl/41kmZ/s3/tiny-wheels-on-big-pickup.webp
_O- _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
Xqlus1ve schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Heb je voor mij een linkje via DM?
In mijn eerder bericht heb ik al links toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:55:
[...]

Dat zal maatwerk zijn, kan je beter vragen bij een paar PPF'ers in de regio. Ik zou gokken op een meier of 3 tot 4.

Maar waarom de achterbumpert?
Thx! Ga ik eens doen, merk sinds de baby het gesleur krassen begint te geven. Wil daar toch een laag aanbrengen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
lostboy_0234 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:18:
Thx! Ga ik eens doen, merk sinds de baby het gesleur krassen begint te geven. Wil daar toch een laag aanbrengen :)
Folie voor bovenop de bumper kost bij Ekris €46,-

51912450428Beschermfolie laadrand transparantG30 /o€ 46,00

Afbeeldingslocatie: https://onlinebmwparts.nl/cache/sylius_shop_product_original/c8/07/2ff539bf29e65e1a765315438351.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Eagle Creek schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:49:
[...]

We praten langs elkaar heen. Als je op sport rijdt en/of hybridt rijdt, laadt de accu op. Dit vertekent het beeld van je beschikbare elektrische kilometers omdat je
a. benzine gebruikt om te rijden;
b. geen stroom gebruikt om te rijden;
c. extra stroom beschikbaar hebt om te rijden

Ergo: het kost je geen stroom, je krijgt wel stroom. Je beeld vertekent van de situatie t.o.v. wanneer je electric only zou rijden. Je brandstofmotor zal ook uitgaan in hybrid (situationeel) en zelfs in sport (maar veel minder).

Dat is wat ik bedoel máar ik begrijp wel wat je schrijft.

[...]

Alright.

Ik snap oprecht niet hoe het kan. Zou een moord doen als ik inderdaad 120kmh zou rijden en dan zulke bereiken kan halen. Heb jij hele dunne bandjes misschien :+ .

[Afbeelding]
_O- _O- _O-
Ging over het aantal gereden kilometers. Ja ik begrijp dat hij op hybrid als op sport bijlaadt tot 25%. Maar in dit geval is die 25% niet gebruikt. Hiermee is alleen aangetoond hoeveel je op de snelweg full elektric op 1 lading gereden is totdat de brandstofmotor aan gaat.

Heb toevallig wel afgelopen week mijn zomerset weer onder laten zetten. 19 inch breedset. Moet wel even de spanning aanpassen want ze hebben alle 4 de banden op 2.8 bar staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Nu online
CreativeS schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:47:
[...]

Folie voor bovenop de bumper kost bij Ekris €46,-

51912450428Beschermfolie laadrand transparantG30 /o€ 46,00

Heb jij hier toevallig ervaring mee met plakken? Is dit beetje te doen?

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:47
Idd, akelige kinderwagen en buggy.

Ik denk dat je beter voor de volledige bumper kunt gaan. ik heb juist de beschadigingen op de randen/hoekjes zitten, en niet op het platte stuk. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De configurator bij BMW is nu bijna net zo erg als bij Audi. Alles zit in pakketten en de ene optie sluit de andere uit.

Ik wil graag de Comfortstoelen in de nieuwe 5 serie. Maar het mooie stuurwiel en het zwarte dak zitten in het M pakket. Dat kan dus niet met elkaar.

Maar in de M pakket zit weer allemaal onzin zoals een verlichte Frans Bauer grill. Ik wil graag een elektrische achterklep, maar dan krijg ik ook ipad houders op de stoelen 8)7

Word nog een heel gepuzzel zo :( Ik vroeg de dealer wat een beetje normale config was, maar ze moesten toegeven dat de i5 en nieuwe 5 uiterst belabberd verkopen.

EDIT: Wat ook irritant is, is dat ze 8%-10% korting geven. Stop dan met korting en maak de catalogusprijs lager. Dat scheelt 100 euro netto bijtelling per maand.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 28-03-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

PWM schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:02:
De configurator bij BMW is nu bijna net zo erg als bij Audi. Alles zit in pakketten en de ene optie sluit de andere uit.

Ik wil graag de Comfortstoelen in de nieuwe 5 serie. Maar het mooie stuurwiel en het zwarte dak zitten in het M pakket. Dat kan dus niet met elkaar.

Maar in de M pakket zit weer allemaal onzin zoals een verlichte Frans Bauer grill. Ik wil graag een elektrische achterklep, maar dan krijg ik ook ipad houders op de stoelen 8)7

Word nog een heel gepuzzel zo :( Ik vroeg de dealer wat een beetje normale config was, maar ze moesten toegeven dat de i5 en nieuwe 5 uiterst belabberd verkopen.

EDIT: Wat ook irritant is, is dat ze 8%-10% korting geven. Stop dan met korting en maak de catalogusprijs lager. Dat scheelt 100 euro netto bijtelling per maand.
Exact dezelfde problemen vielen mij ook al op. De pakketten zoals deze nu aangeboden worden zijn niet logisch. Ook mij hebben ze 10% korting gegeven op nieuwprijs van een 550e, een lagere catelogusprijs zou gewenst zijn. Overigens heb ik alleen een auto samengesteld om een indicate van kosten te hebben, ik wil een touring hebben maar twijfel ook nog wat.

Volgende week kijken naar de nieuwe 5 Touring die een dag bij een aantal Ekris dealers te bekijken is. Not sure of dit op invite only is of gewoon beschikbaar voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tortelli schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:14:
[...]
Volgende week kijken naar de nieuwe 5 Touring die een dag bij een aantal Ekris dealers te bekijken is. Not sure of dit op invite only is of gewoon beschikbaar voor iedereen.
Hij staat zaterdag bij van Poelgeest in Amsterdam, daar ga ik even kijken.

Maar op deze manier is het wel erg lastig. "Oh, u wilt elektrisch verstelbare stoelen. Dat is dan 2500,-, want dat kan alleen met een verwarmde achterbank".

Op zich zou het te billijken zijn als de kosten ook lager zijn, maar daar lijkt het allemaal niet op.

EDIT:

de E300e en E400e bij Mercedes lijken echt betere aanbiedingen te zijn. Maar op 3 verzoeken voor een proefrit is nog niet gereageerd :+

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 28-03-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ben benieuwd wat je ervan vindt!

Elektrisch verwarmde (en koelde?) achterbank is bij mij ook overbodig. Zit nooit achterin. Verwarmd stuur zit er dan weer niet bij, terwijl dit juist bijzonder prettig is.
Travel Pack neem ik niet denk ik, keyless entry is nutteloos en alleen maar inbraak gevoelig. Ophang opties gebruik ik niet en de elektrische achterklep zal op de touring standaard zitten neem ik aan.

Mercedes is schofterig qua afspraken (dealer Arnhem). Mijn broer had serieus interesse in de vorige E300e maar is nooit terug gebeld voor een proefrit.

E300e (en dus ook de E400e) hebben een kofferbak die een heel stuk kleiner is als de normale niet hybrid E klasse. Daarom zou hij bij mij per definitie afvallen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 28-03-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tortelli schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:28:
Travel Pack neem ik niet denk ik, keyless entry is nutteloos en alleen maar inbraak gevoelig.
Tegenwoordig niet toch met motion sensor en UWB? Ik laat (thuis ;) ) mijn auto altijd unlocked met de sleutel er in en ik krijg vaak 's ochtends als ik de auto wil startten de melding dat hij de sleutel niet ziet. Als ik die dan een tikje geeft werkt het weer.

Maar de prijzen van de i5 tov de schraalheid die je er voor terugkrijgt vallen mij ook erg tegen. Zo erg dat ik dan nog eerder naar de nieuwe Taycan zit te kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 28-03-2024 16:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Nu online
Deagle schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:02:
[...]

Idd, akelige kinderwagen en buggy.

Ik denk dat je beter voor de volledige bumper kunt gaan. ik heb juist de beschadigingen op de randen/hoekjes zitten, en niet op het platte stuk. :(
Ik ga eens wat offertes opvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Mijn BMW F20 gaat nu iedere keer als ik de auto in stap de noodoproep starten. In het scherm staat dan "noodoproep wordt gestart" en na ongeveer 10 seconden wordt 112 gebeld. Het lampje boven bij de SOS-knop brandt dan ook. Ik heb deze natuurlijk niet zelf ingedrukt.
Iemand toevallig tips?
Er staat geen optie om af te breken of iets dergelijks.
Ik heb al geprobeerd om op het moment dat de oproep gestart wordt de SOSknop vast te houden (dat las ik ergens), maar dat gaf helaas ook geen oplossing.

Vandaag al 3x de alarmcentrale gesproken, die zijn ook wel een keer klaar met mij denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

fsfikke schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:52:
[...]

Tegenwoordig niet toch met motion sensor en UWB? Ik laat (thuis ;) ) mijn auto altijd unlocked met de sleutel er in en ik krijg vaak 's ochtends als ik de auto wil startten de melding dat hij de sleutel niet ziet. Als ik die dan een tikje geeft werkt het weer.

Maar de prijzen van de i5 tov de schraalheid die je er voor terugkrijgt vallen mij ook erg tegen. Zo erg dat ik dan nog eerder naar de nieuwe Taycan zit te kijken.
I5’s worden met hele flinke kortingen aangeboden al, denk dat er ook nog wel wat ruimte inzit. Kortom die auto loopt totaal niet volgens mij. I5 40 is qua prijs nog “te doen”, de M60 is veel te duur voor wat het is in mijn ogen.
Taycan is tof maar wel vrij krap. Zou dan eerder voor een nieuwe Macan gaan, welke als instapper best redelijk geprijst lijkt te zijn (voor een Porsche). Uitstraling is wel een nadeel richting klanten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
NiaX schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:04:
Mijn BMW F20 gaat nu iedere keer als ik de auto in stap de noodoproep starten. In het scherm staat dan "noodoproep wordt gestart" en na ongeveer 10 seconden wordt 112 gebeld. Het lampje boven bij de SOS-knop brandt dan ook. Ik heb deze natuurlijk niet zelf ingedrukt.
Iemand toevallig tips?
Er staat geen optie om af te breken of iets dergelijks.
Ik heb al geprobeerd om op het moment dat de oproep gestart wordt de SOSknop vast te houden (dat las ik ergens), maar dat gaf helaas ook geen oplossing.

Vandaag al 3x de alarmcentrale gesproken, die zijn ook wel een keer klaar met mij denk ik...
Als er niks fysiek mis is met de knop, dan denk ik dat de eerste stap is om codes uit te lezen. Zou je eerst zelf kunnen proberen met een simpele tool als Bimmerlink. Het klinkt alsof ergens een sensor wordt getriggerd die denkt dat er een ongeluk gebeurt/is gebeurd. Ooit schade gehad?
Pagina: 1 ... 276 ... 359 Laatste