Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Bedankt voor het meedenken. Zoals idd aangegeven door @Pepppie heb ik iDrive 6.Dennisdn schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:27:
[...]
Als je de grote kaart op hebt staan, pijltje naar rechts, zodat het geel gearceerde menu klikbaar is, iets naar beneden en dan kun je alternatieve route aanklikken en krijg je een aantal voorstellen. Dan is het alleen een beetje geluk of pech hebben of ie alle 3 de voorstellen alsnog door die ene straat laat gaan.
[Afbeelding]
Wel interessant om te zien hoe het werkt in iDrive 7. Zoals je aangeeft ook een gok dus (maar in iets mindere mate dan iDrive 6, waar je nóg minder controle hebt). Ik vraag me af waarom het niet mogelijk is om als gebruiker gewoon een road block op de kaart aan te geven. Dat kan dan de cloud in en als meerdere mensen het melden dan kan het via RTTI aan de complete userbase worden doorgegeven.
Ben wel benieuwd wie de leverancier is van de RTTI informatie en wat de bron is.
Antwoord op je laatste vraag: https://www.here.com/abou...to-the-bmw-group-globallyPuf schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:06:
[...]
Bedankt voor het meedenken. Zoals idd aangegeven door @Pepppie heb ik iDrive 6.
Wel interessant om te zien hoe het werkt in iDrive 7. Zoals je aangeeft ook een gok dus (maar in iets mindere mate dan iDrive 6, waar je nóg minder controle hebt). Ik vraag me af waarom het niet mogelijk is om als gebruiker gewoon een road block op de kaart aan te geven. Dat kan dan de cloud in en als meerdere mensen het melden dan kan het via RTTI aan de complete userbase worden doorgegeven.
Ben wel benieuwd wie de leverancier is van de RTTI informatie en wat de bron is.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
🤢🤮SirLct schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:52:
Welke bmw is dit ook alweer
https://www.marktplaats.n...XxDtz3VlWOIzvx1FtrFqPYnuA
[Afbeelding]
"Gelieve geen zondagschauffeurs die alleen maar willen rijden. Proefritten kosten 25 euro en worden bij aankoop van de prijs gehaald om testpiloten op afstand te houden."
![]()
Schaamteloos...
Als je een 4 serie wilt, koop een 4 serie, niet een 3 serie met 4 serie frontbumper die echt niet staat, tenminste op de foto's. En dan ook nog trots erbij vermelden dat die een chiptuning heeft richting de 340PK. Twee grote rode kruizen voor mij persoonlijk, maar er zal best interesse zijn voor 35K.
Thanks! Blijkbaar verzamelt de kaartenleverancier dus haar eigen real time verkeersdata. In mijn E36 gebruikte ik Sygic op de telefoon, maar die maakten volgens mij gebruik van TomTom data.Mr Pingu schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:07:
[...]
Antwoord op je laatste vraag: https://www.here.com/abou...to-the-bmw-group-globally
Vraag me dan wel af hoe fijnmazig die info van Here is. Op de snelwegen en binnenstedelijke ringwegen klopt het namelijk aardig, maar een belangrijke drukke invalsweg in mijn wijk was meer dan een maand afgesloten, maar dat was niet zichtbaar in RTTI. In Sygic, Google Maps etc. was dit wel gewoon zichtbaar.
Importauto, chiptuning, halve uitrusting, gedrocht van een bumper, en de prijs is ook al verdacht
Bij Autoblog zijn ze er nog enthousiast over ook 😂Quantor schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:10:
[...]
Als je een 4 serie wilt, koop een 4 serie, niet een 3 serie met 4 serie frontbumper die echt niet staat, tenminste op de foto's. En dan ook nog trots erbij vermelden dat die een chiptuning heeft richting de 340PK. Twee grote rode kruizen voor mij persoonlijk, maar er zal best interesse zijn voor 35K.
https://www.autoblog.nl/n...ieding-met-340-pk-6854642
Zover ik weet heeft Here geen meldt-functie, zoals hier boven besproken.Puf schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:17:
[...]
Thanks! Blijkbaar verzamelt de kaartenleverancier dus haar eigen real time verkeersdata. In mijn E36 gebruikte ik Sygic op de telefoon, maar die maakten volgens mij gebruik van TomTom data.
Vraag me dan wel af hoe fijnmazig die info van Here is. Op de snelwegen en binnenstedelijke ringwegen klopt het namelijk aardig, maar een belangrijke drukke invalsweg in mijn wijk was meer dan een maand afgesloten, maar dat was niet zichtbaar in RTTI. In Sygic, Google Maps etc. was dit wel gewoon zichtbaar.
Flitsmeister bijvoorbeeld haalt uit verschillende bronnen dacht ik. Flitmeister weet namelijk zelfs in Noorwegen wegwerkzaamheden te vermelden. Dat is 100% niet hun eigen data want ik ben ongeveer de enige die met FM rijdt
Zeker! Hier de nieuwe aanwinst. De neus is nog steeds wennen, maar wat rijdt hij geweldigzunrob schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:55:
[...]
Heb je een foto van de iX? Ben heel erg benieuwd!
:strip_exif()/f/image/zcgjKmawRt7AMidHP2MAX3O1.jpg?f=fotoalbum_large)
En hier naast zijn voorganger; geweldige auto de X3 G01!
:strip_exif()/f/image/t6lJ580lz4vK6jhCCPmombhv.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht er nog iemand opzoek zijn naar een Audiotec Fischer Match UP 7BMW versterker (met MEC-module, geschikt voor iDrive 7 / RAM-module); stuur maar een berichtje.
IX is echt een heerlijke auto. Mijn baas heeft iX50 en wat kortere tochtjes in morgen rijden, je hebt echt niet door hoe zwaar die is en heerlijk comfortabel. iX is toch een stuk beter gelukt dan de i5 wat mij betreft, zeker van binnen.Pepppie schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:25:
[...]
Zeker! Hier de nieuwe aanwinst. De neus is nog steeds wennen, maar wat rijdt hij geweldig
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mocht er nog iemand opzoek zijn naar een Audiotec Fischer Match UP 7BMW versterker (met MEC-module, geschikt voor iDrive 7 / RAM-module); stuur maar een berichtje.
Hahah ik wist niet dat ze het ook hebben gezien.Dennisdn schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:25:
[...]
Bij Autoblog zijn ze er nog enthousiast over ook 😂
https://www.autoblog.nl/n...ieding-met-340-pk-6854642
Deze stond op mn feed toen ik marktplaats ging doorbladeren
Edit: de advertentie is weg nu, mss leest hij mee
[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 08-03-2024 14:20 ]
Life is too short to drive boring cars
De E90 staat weer op zomerbandjes dus wat bochtjes ritueel geslacht.
Bij het afslaan van een rotonde (lees: links > harde rechts) schokt de auto op de rechter achterkant. Draagarmen, lagers en stabilisatorstangen hebben geen speling, Schokbrekers zijn 'nieuw'. Bandjes lijken ok / geen schade, alles zit goed vast.
Mag ik aan de differentieel revisie, olie wissel of moet ik het ergens anders zoeken?
[ Voor 3% gewijzigd door Raymond P op 08-03-2024 16:08 ]
- knip -
:strip_exif()/f/image/Myqw6toA3wqrC1a7X3OuYhT0.jpg?f=fotoalbum_large)
Bouwjaar 2019 en maar 43k gelopen. De software draait nog een versie uit 2018... en updaten werkt niet want hij mekkert over lege accu ondanks dat ik net anderhalf uur heb gereden maar daar gaan we wel uitkomen.
Tof, gefeliciteerd! Heel veel plezier ermee! Wat lijkt de X3 klein opeens...Pepppie schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:25:
[...]
Zeker! Hier de nieuwe aanwinst. De neus is nog steeds wennen, maar wat rijdt hij geweldig
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, de iX is ook gewoon een lomp grote bak. Qua model is de X3 (naar mijn mening) echt veel mooier. Maar goed, wat ik al zei, die iX rijdt gewoon briljant.zunrob schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 19:43:
[...]
Tof, gefeliciteerd! Heel veel plezier ermee! Wat lijkt de X3 klein opeens...
Ben niet zo thuis in de G20 maar wat is er met die neus gedaan? Soort van M3 bumper erop gezet? Of is dat een optie? Wordt er niet beter op iig.SirLct schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:52:
Welke bmw is dit ook alweer
https://www.marktplaats.n...XxDtz3VlWOIzvx1FtrFqPYnuA
[Afbeelding]
"Gelieve geen zondagschauffeurs die alleen maar willen rijden. Proefritten kosten 25 euro en worden bij aankoop van de prijs gehaald om testpiloten op afstand te houden."
![]()
Autoblog heeft een vrij groot bereik...SirLct schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:17:
Hahah ik wist niet dat ze het ook hebben gezien.
Deze stond op mn feed toen ik marktplaats ging doorbladeren
Edit: de advertentie is weg nu, mss leest hij mee
Mooie wagen! Gefeliciteerd.Pepppie schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:25:
Hier de nieuwe aanwinst. De neus is nog steeds wennen, maar wat rijdt hij geweldig
[Afbeelding]
Gefeliciteerd, heel benieuwd wat je hiervoor een Audi('s) reed, waarom de overstap naar BMW en wat je eerste indruk is van je G20 330i.Dutchmega schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:42:
Nadat ik 10 jaar in een Audi TT heb gezeten heb ik nu een 330 gekocht (eerste keer BMW):
[Afbeelding]
Bouwjaar 2019 en maar 43k gelopen. De software draait nog een versie uit 2018... en updaten werkt niet want hij mekkert over lege accu ondanks dat ik net anderhalf uur heb gereden maar daar gaan we wel uitkomen.
10 jaar lang een TT waarschijnlijk.Xqlus1ve schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:48:
[...]
Gefeliciteerd, heel benieuwd wat je hiervoor een Audi('s) reed, waarom de overstap naar BMW en wat je eerste indruk is van je G20 330i.
Zonde, ligt je auto op autoblog en heb je zo’n matige advertentie.
Maar in 2020 op kenteken gezet, de RDW durft zich niet uit te spreken over de kmstand.Dutchmega schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:42:
Nadat ik 10 jaar in een Audi TT heb gezeten heb ik nu een 330 gekocht (eerste keer BMW):
[Afbeelding]
Da's volgens mij bij elke auto die uit het buitenland is geïmporteerd en zegt dus niks.RAAF12 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 01:55:
[...]
Maar in 2020 op kenteken gezet, de RDW durft zich niet uit te spreken over de kmstand.
Wow, die ziet er goed uitDutchmega schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:42:
[Afbeelding]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
En als een import na importeren in NL alsnog een afwijking met de standen krijgt/heeft… wordt het alsnog ‘onlogisch’.AlexFL schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 02:23:
Da's volgens mij bij elke auto die uit het buitenland is geïmporteerd en zegt dus niks.
Hiervoor een Audi TT uit 2008. De overstap gemaakt omdat veel reviews wel aangeven dat de BMW toch iets fijner rijdt en een goede iDrive systeem heeft.Xqlus1ve schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:48:
[...]
Gefeliciteerd, heel benieuwd wat je hiervoor een Audi('s) reed, waarom de overstap naar BMW en wat je eerste indruk is van je G20 330i.
Eerste indruk is dat het fijn en relaxed rijdt. Stuur is precies en reageert vlot. Goede stoelen die precies af te stellen zijn. Goed overzicht om de auto heen, fijne ingebouwde parkeersensoren.
iDrive software is, na gewenning, fijn om te gebruiken.
Voor een preciezere vergelijking moet ik nog wat meer rijden.
:strip_exif()/f/image/7MI4cTjN7vOW95YzHRqC2FQV.jpg?f=fotoalbum_large)
Na:
:strip_exif()/f/image/KmHleRKs1Jl6fQc5rqJrCAil.jpg?f=fotoalbum_large)
Net weer van de wintersport en de zomerset is helemaal klaar! Kreeg de fotos alvast.
Binnenkort ophalen en ze kunnen er onder. Ben benieuwd hoe ze staan. Bronze chrome mat gepoedercoat, hopelijk staat het onder de (zwarte) F31 m sport.
[ Voor 12% gewijzigd door DeBaroN op 09-03-2024 20:08 ]
Heel mooi! Zijn de gaten donkerder dan de rest of lijkt dat maar zo?DeBaroN schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:03:
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
Net weer van de wintersport en de zomerset is helemaal klaar! Kreeg de fotos alvast.
Binnenkort ophalen en ze kunnen er onder. Ben benieuwd hoe ze staan. Bronze chrome mat gepoedercoat, hopelijk staat het onder de (zwarte) F31 m sport.
Dank je. Lijkt me schaduw als ik de rest van de velg bekijk op de foto. Moet ze nog in het echt zien.Puf schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:16:
[...]
Heel mooi! Zijn de gaten donkerder dan de rest of lijkt dat maar zo?
Ontzettend mooi setje geworden @DeBaroN! Helaas staat deze kleur niet zo geweldig onder een titaniumzilveren... echt jammer.DeBaroN schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:03:
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
@DetailingBySmotske
Nice, Hoeveel heeft zoiets gekost als ik zo vrij mag zijn om te vragen?DeBaroN schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:03:
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
600,- voor deze 19inch breedset.Mr Pingu schreef op zondag 10 maart 2024 @ 00:51:
[...]
Nice, Hoeveel heeft zoiets gekost als ik zo vrij mag zijn om te vragen?
Alle beschadigingen weggewerkt.
Banden er af en er op incl. balanceren.
welke styling is dit?DeBaroN schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:13:
[...]
600,- voor deze 19inch breedset.
Ik heb de 704M, ben er niet kapot van om eerlijk te zijn.Puf schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:07:
[...]
Dit is een 403M set.
Samen met de 704M naar mijn mening de mooiste wielen onder een F30 M-Sport.
Smaken verschillen (gelukkig). Ik vind een "open" 19" velg als de 704M in combinatie met de grotere M-sport remmen (met gekleurde klauwen) mooi staan. Met standaard 4-cilinder remmen vind ik het wel een beetje een skere bedoening. Dan kun je i.m.o. beter een maatje kleiner of iets minder open kiezen.Xqlus1ve schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:16:
[...]
Ik heb de 704M, ben er niet kapot van om eerlijk te zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Puf op 10-03-2024 11:36 ]
Heel erg mooi! Waar heb je dit laten doen?DeBaroN schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:03:
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
Mijn identieke set is ook toe aan een opknapbeurt door corrosie en wat stoeprandschade, maar er zijn zoveeel aanbieders.
Signature
Heb de navigatie nog niet gebruikt voor routebegeleiding. Maar heb wel het idee dat het opstarten van navigatiesysteem nu ietsjes langer duurt dan pre-update. Heb de F40 met meest recente update iDrive 7.Slux schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:38:
[...]
Sinds die maps zijn geïnstalleerd, is de navi hier op één of andere manier echt een drama geworden.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
King Custom Coatingz BV in Nijverdal.BMW_M3 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:49:
[...]
Heel erg mooi! Waar heb je dit laten doen?
Mijn identieke set is ook toe aan een opknapbeurt door corrosie en wat stoeprandschade, maar er zijn zoveeel aanbieders.
https://g.co/kgs/oANgTCF
Hij gaat binnenkort de offshore weer in. Doet niet fulltime coaten, maar is zijn bedoeling wel in de nabije toekomst.
Maar ik beveel hem zeker aan. Ventielen incl dopjes heeft hij ook helemaal netjes gespoten. Super strak werk.
Kleurkeuze bij hem is giga, hier kun je kiezen
https://www.prismaticpowders.com/shop/powder-coating-colors
Ik heb deze met matte afwerking
https://www.prismaticpowd...rs/PMB-4124/bronze-chrome
[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 10-03-2024 16:30 ]
Dat is ook wel weer logisch als er een gat valt in de kmstand controle. Ik vind een 4 jaar oude G20 330i met 43k op de teller wel verdacht. Maar goed, dat is een andere zaak.CreativeS schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:29:
[...]
En als een import na importeren in NL alsnog een afwijking met de standen krijgt/heeft… wordt het alsnog ‘onlogisch’.
Zal je hulp voor nodig hebben van de dealer bijv.Bouwjaar 2019 en maar 43k gelopen. De software draait nog een versie uit 2018... en updaten werkt niet want hij mekkert over lege accu ondanks dat ik net anderhalf uur heb gereden maar daar gaan we wel uitkomen.
[ Voor 25% gewijzigd door RAAF12 op 10-03-2024 16:45 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Mr Pingu schreef op zondag 10 maart 2024 @ 00:51:
[...]
Nice, Hoeveel heeft zoiets gekost als ik zo vrij mag zijn om te vragen?
Ik ga binnenkort mijn winterset laten ontdoen van stoeprand schade en opnieuw laten poedercoaten door https://www.vanderwoudentechniek.nl/ die vragen 121 euro per velg. + 20 euro montage/demontage per band. Dus dat komt dan ook op een kleine 600 uit.DeBaroN schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:13:
[...]
600,- voor deze 19inch breedset.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Met de covid er midden in is 10k/jaar niet heel raar toch?RAAF12 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:41:
[...]
Dat is ook wel weer logisch als er een gat valt in de kmstand controle. Ik vind een 4 jaar oude G20 330i met 43k op de teller wel verdacht. Maar goed, dat is een andere zaak.
[...]
Zal je hulp voor nodig hebben van de dealer bijv.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
[ Voor 10% gewijzigd door Dutchmega op 10-03-2024 19:38 ]
Is ook niet gek toch? Alsof je de wereld rond moet tegenwoordig...YakuzA schreef op zondag 10 maart 2024 @ 18:56:
Met de covid er midden in is 10k/jaar niet heel raar toch?
In Nederland reed ik ook ‘maar’ 10k per jaar, dus zo gek is dat inderdaad niet. Op het fietsje naar werk. Nu ik in wat minder fietsvriendelijk land woon zit ik op 30k per jaar.CreativeS schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:09:
[...]
Is ook niet gek toch? Alsof je de wereld rond moet tegenwoordig...
Toch maar eens kijken of ik een set velgen in de auto er bij kan proppen als ik naar NL kom, aanzienlijk duurder hier. Goedkooptse adres was 850 omgerekend.Greetoz schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:59:
[...]
[...]
Ik ga binnenkort mijn winterset laten ontdoen van stoeprand schade en opnieuw laten poedercoaten door https://www.vanderwoudentechniek.nl/ die vragen 121 euro per velg. + 20 euro montage/demontage per band. Dus dat komt dan ook op een kleine 600 uit.
Ik heb weer even even vraagje m.b.t. tot mijn E61 535D (laatste LCI Model) met M-Sportonderstel en luchtvering.
Kom net bij de garage vandaan en ik heb vergelijkbare slijtage als op deze foto
:fill(white):strip_exif()/f/image/9IollV1lbs1mjLT5Eea9GMUw.png?f=user_large)
De Hankook (https://www.hankooktire.c...e/ventus/s1evo3-k127.html) banden zijn van Februari 2023 en hebben er ongeveer 15/17000KM erop zitten. De banden zelf heb ik overigens helemaal geen klachten over qua grip of wegligging, dus ik heb ook gewoon dezelfde weer besteld. Het gaat hier om de achterbanden in 275/30/19. Na wat rondbellen bij onder andere de garage waar hij uitgelijnd is schijnt het wel een bekend bmw dingetje te zijn, vooral bij de e39 en de e60/61. Er zitten nu geen RFT onder, maar het schijnt dat het probleem bij RFT banden juist erger is. Over de gehele schouder is dus aan beide kanten het loopvlak weg terwijl er nog ruim voldoende profiel op zit (7-8mm). Uitlijning/bandenspanning en de ophanging is gewoon goed en volgens OEM spec. Nu lees ik dus dat je dit kunt verhelpen door de camber ong 2 graden negatief te zetten tov OEM.
Hebben mensen hier toevallig ervaring mee? of hetzelfde probleem gehad?
En is dit de oplossing om dit weer te voorkomen?
Edit bmw tax:
:strip_exif()/f/image/ozYEuJnG33QDRT5PILB2Asie.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door donnie1992 op 11-03-2024 16:12 ]
Die loopt gewoon aan tegen je auto.donnie1992 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:04:
Hoi,
Ik heb weer even even vraagje m.b.t. tot mijn E61 535D (laatste LCI Model) met M-Sportonderstel en luchtvering.
[Afbeelding]
De Hankook (https://www.hankooktire.c...e/ventus/s1evo3-k127.html) banden zijn van Februari 2023 en hebben er ongeveer 15/17000KM erop zitten. De banden zelf heb ik overigens helemaal geen klachten over qua grip of wegligging, dus ik heb ook gewoon dezelfde weer besteld. Het gaat hier om de achterbanden in 275/30/19. Na wat rondbellen bij onder andere de garage waar hij uitgelijnd is schijnt het wel een bekend bmw dingetje te zijn, vooral bij de e39 en de e60/61. Er zitten nu geen RFT onder, maar het schijnt dat het probleem bij RFT banden juist erger is. Over de gehele schouder is dus aan beide kanten het loopvlak weg terwijl er nog ruim voldoende profiel op zit (7-8mm). Uitlijning/bandenspanning en de ophanging is gewoon goed en volgens OEM spec. Nu lees ik dus dat je dit kunt verhelpen door de camber ong 2 graden negatief te zetten tov OEM.
Er staat dus inderdaad iets verkeerd bij je auto qua camber of wat dan ook. of velgen waardoor je band te dicht bij de auto staat of te brede banden, teveel verlaagd waardoor die tegen je vering aan komt etc.
Mijn eerste gok zou zijn: te brede banden/velgen met verkeerde ET waarde en vergeten een spacer ertussen te zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 11-03-2024 16:14 ]
PSN
Voor zover ik weet loopt hij nergens tegen aan, neem aan dat ik dit ook zou moeten voelen/horen.YakuzA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:12:
[...]
Die loopt gewoon aan tegen je auto.
Er staat dus inderdaad iets verkeerd bij je auto qua camber of wat dan ook. of velgen waardoor je band te dicht bij de auto staat of te brede banden, teveel verlaagd waardoor die tegen je vering aan komt etc
Wat ik vooral lees is dat de OEM camber iets te agressief is : https://5series.net/forum...mal-rear-tyre-wear-47149/
Als je band er zo uit ziet, loopt die 100% zeker ergens tegen aandonnie1992 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:14:
[...]
Voor zover ik weet loopt hij nergens tegen aan, neem aan dat ik dit ook zou moeten voelen/horen.
Wat ik vooral lees is dat de OEM camber iets te agressief is : https://5series.net/forum...mal-rear-tyre-wear-47149/
PSN
Duidelijk, ik zal eens even kijken of ik wat foto's kan maken. Het is overigens niet zo erg als op de foto, maar er mist toch zeker en stuk van het loopvlak, je kunt ook de draden zien, dus goed is het zeker nietYakuzA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:15:
[...]
Als je band er zo uit ziet, loopt die 100% zeker ergens tegen aan

Zoals hier boven ook al gezegd, na 17.000 km zou het niet zo eruit moeten zien, het kan ook best enkel aanlopen als je wat harder door de bocht gaat of bij drempels etc. Hoeft niet zo te zijn dat je het echt heel duidelijk voelt zeker niet als je het over een iets langere tijd gaat (17dkm)donnie1992 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:17:
[...]
Duidelijk, ik zal eens even kijken of ik wat foto's kan maken. Het is overigens niet zo erg als op de foto, maar er mist toch zeker en stuk van het loopvlak, je kunt ook de draden zien, dus goed is het zeker niet
Welke velgen zitten erop?
Maar jullie zijn dus van mening dat er dan waarschijnlijk spacers onder moeten? Hoeveel MM zouden deze dan moeten zijn?
Gaat het om de binnenkant of de buitenkant van de banden die wordt opgevreten? Buitenkant is wielkast. Kun je eventueel checken door (bij droog weer) wat schilderstape in de rand van je wielkast aan te brengen en een stukje te gaan boeken, paar leuke bochtjes en rotondes, wat drempeltjes pakken etc. Dan zie je meteen waar het aanloopt want daar is de tape weggesleten.donnie1992 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:04:
Hoi,
[Afbeelding]
Edit bmw tax:
[Afbeelding]
Als het de binnenkant betreft dan is het iets in je ophanging. Kun je meestal ook wel zien als je goed gaat kijken. Is redelijk smerig daaronder als het goed is, dus als je een mooi glanzend schoon stukje ziet weet je genoeg.
In principe zijn dit de wiel maten met ET's etc voor de E61 die ik zo op het internet zie:donnie1992 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:25:
Ok, ik zal het even aankaarten bij de monteur, ik lees namelijk (tot nu toe) niks over dat het per sé aan de breedte van de band ligt, maar ik heb er natuurlijk wel een 19" breedset onder. Al schijnt de 535D ook met 20 inch velgen weg te komen. Deze set zou wel ET waardes hebben die geschikt waren voor OEM fitment afaik.
Maar jullie zijn dus van mening dat er dan waarschijnlijk spacers onder moeten? Hoeveel MM zouden deze dan moeten zijn?
https://www.tiresizehelp....20Touring%20(E61)/535%20d
De vraag is, wat is de ET waarde van je huidige velgen. met je replica velgen moet je dan met spacers oid zorgen dat je op de correcte ET waarde benodigd voor je auto uit komt.
Voor spacers moet je ook weer kijken dat ze niet te ver uit de wielkassen komen, anders heb je weer een APK afkeur puntje
(ik ging in de reactie er overigens van uit dat deze tegen de ophanging aan komt en dat de slijtage aan de binnenkant zit)
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 11-03-2024 16:34 ]
PSN
Ik moet even kijken of ik de orginele advertentie kan vinden, maar er staat een advertentie van een andere aanbieder op marktplaats en daar staan deze waardes bij. Ik weet dus niet 100% zeker of het deze waardes zijn.YakuzA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:30:
[...]
In principe zijn dit de wiel maten met ET's etc voor de E61 die ik zo op het internet zie:
https://www.tiresizehelp....20Touring%20(E61)/535%20d
De vraag is, wat is de ET waarde van je huidige velgen. met je replica velgen moet je dan met spacers oid zorgen dat je op de correcte ET waarde benodigd voor je auto uit komt.
Voor spacers moet je ook weer kijken dat ze niet te ver uit de wielkassen komen, anders heb je weer een APK afkeur puntje
(ik ging in de reactie er overigens van uit dat deze tegen de ophanging aan komt en dat de slijtage aan de binnenkant zit)
Maat:Voor: 9J x 19”
Achter: 10jx19
Steek: 5x120
Naafgat: 72,5
Etwaarde: voor ET18 achter et25
Dat ze niet in spec waren wist ik want Breedset, maar wijkt het heel erg af dan?
We hebben nog geen aanloopplek kunnen ontdekken, maar hij gaat weer op de brug als de nieuwe banden er zijn, dus zal er dan meteen naar laten kijken. We hebben hier niet echt uitgebreid(-er dan normaal) op gechecked omdat na het 1e belletje met de garage waar die is uitgelijnd dat dit veel voorkomt. Maar die zei dan weer dat een hardere band wellicht langer meegaat, het tegenovergestelde van wat ik dan weer op internet lees
De binnenkant inderdaad.Puf schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:29:
[...]
Gaat het om de binnenkant of de buitenkant van de banden die wordt opgevreten? Buitenkant is wielkast. Kun je eventueel checken door (bij droog weer) wat schilderstape in de rand van je wielkast aan te brengen en een stukje te gaan boeken, paar leuke bochtjes en rotondes, wat drempeltjes pakken etc. Dan zie je meteen waar het aanloopt want daar is de tape weggesleten.
Als het de binnenkant betreft dan is het iets in je ophanging. Kun je meestal ook wel zien als je goed gaat kijken. Is redelijk smerig daaronder als het goed is, dus als je een mooi glanzend schoon stukje ziet weet je genoeg.
[ Voor 19% gewijzigd door donnie1992 op 11-03-2024 16:45 ]
Als ik mijn bierviltje erbij pak, zit hij met et25 met een 275 breed op 112,5 mm vanaf het midden naar binnen.donnie1992 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:43:
[...]
Ik moet even kijken of ik de orginele advertentie kan vinden, maar er staat een advertentie van een andere aanbieder op marktplaats en daar staan deze waardes bij. Ik weet dus niet 100% zeker of het deze waardes zijn.
Voor een et20 met de stock 245? zit je op 102,5 mm vanaf het midden naar binnen toe.
met deze velgen zit je dus 1 cm meer naar het midden van je auto dan met de stock variant
maar dat blijft bierviltjes rekenen en aanname dat de stock achter idd de 245 is
(/edit: of scheelt dat J getal ook nog iets?)
PSN
Ervan uitgaande dat de waardes hetzelfde zijn als in de advertentie die je hebt gevonden:donnie1992 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:43:
[...]
Ik moet even kijken of ik de orginele advertentie kan vinden, maar er staat een advertentie van een andere aanbieder op marktplaats en daar staan deze waardes bij. Ik weet dus niet 100% zeker of het deze waardes zijn.
Dat ze niet in spec waren wist ik want Breedset, maar wijkt het heel erg af dan?
Jij hebt 10j 19" et25.
Jouw maat 19" en 10j was OEM niet leverbaar op een "normale" E6x (dus niet-M5). Max was 9.5j x 18" bij ET17.
Op de TireSize site die je aanhaalt: anbevolen bij "tuningwielen" in de maat 10j 19" is et19.
Jouw wielen zijn dus breder dan OEM én het centrum staat 6 mm verder naar binnen.
Aanlopen is dus niet meer dan logisch.
YakuzA schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:18:
[...]
Als ik mijn bierviltje erbij pak, zit hij met et25 met een 275 breed op 112,5 mm vanaf het midden naar binnen.
Voor een et20 met de stock 245? zit je op 102,5 mm vanaf het midden naar binnen toe.
met deze velgen zit je dus 1 cm meer naar het midden van je auto dan met de stock variant
maar dat blijft bierviltjes rekenen en aanname dat de stock achter idd de 245 is
(/edit: of scheelt dat J getal ook nog iets?)
Dus hij moet als je uitgaat van een tuner velg die er zeker onder past, dan moet die dus op z'n minst 6MM naar buiten heen? Maakt dat nog heel veel uit voor rijgedrag etc?Puf schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:18:
[...]
Ervan uitgaande dat de waardes hetzelfde zijn als in de advertentie die je hebt gevonden:
Jij hebt 10j 19" et25.
Jouw maat 19" en 10j was OEM niet leverbaar op een "normale" E6x (dus niet-M5). Max was 9.5j x 18" bij ET17.
Op de TireSize site die je aanhaalt: anbevolen bij "tuningwielen" in de maat 10j 19" is et19.
Jouw wielen zijn dus breder dan OEM én het centrum staat 6 mm verder naar binnen.
Aanlopen is dus niet meer dan logisch.
Dat is gebaseerd op de aanname dat de ET waarde identiek is aan die van velgen van een andere aanbieder op Marktplaats. Wordt allemaal wel heel speculatief dus.donnie1992 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:27:
[...]
[...]
Dus hij moet als je uitgaat van een tuner velg die er zeker onder past, dan moet die dus op z'n minst 6MM naar buiten heen? Maakt dat nog heel veel uit voor rijgedrag etc?
Stap 1 is nagaan wat de ET waarde en breedte is van je velgen en dan besluiten wat de volgende stappen worden. (Meest idealiter check je dit vóórdat je de velgen koopt, maar dat is nu mosterd na de maaltijd).
Persoonlijk zou ik overigens geen velgen monteren die groter en breder zijn dan de breedste OEM velgen. Je moet dan bijna altijd gaan kloten met spacers en/of uitrollen van je spatborden, of je moet veel aan je ophanging veranderen. Die hele auto en de ophanging zijn ontworpen om met bepaalde maten velgen optimale rij-eigenschappen te bieden, en zelfs binnen die grenzen is een grotere velg zéker niet altijd beter. Je rij-eigenschappen heb je sowieso al verslechterd, spacers of niet. Daarnaast zijn "goedkope" velgen van gietaluminium vaak erg zwaar. Ongeveerd gewicht is ook killing voor je handling.
[ Voor 18% gewijzigd door Puf op 11-03-2024 18:30 ]
Dat checken heb ik in zekere zin wel gedaan, alleen heb ik me daar wel bij laten leiden door het autobedrijf, in de zin van dat ik ben gaan kijken voor e61 specifieke velgen, alleen die waren niet meer beschikbaar, de enige breedset die in die maat beschikbaar was, was de 166m set die ik er nu dus onder heb, deze was ook specifiek passend voor de e61 aangeboden. Ook aangeraden om dus geen spacers te doen omdat de ET waarde dus binnen de spec zou vallen, overigens een aanbieder met grotendeels legitiem lijkende 5* sterren google reviews.Puf schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:00:
[...]
Dat is gebaseerd op de aanname dat de ET waarde identiek is aan die van velgen van een andere aanbieder op Marktplaats. Wordt allemaal wel heel speculatief dus.
Stap 1 is nagaan wat de ET waarde en breedte is van je velgen en dan besluiten wat de volgende stappen worden. (Meest idealiter check je dit vóórdat je de velgen koopt, maar dat is nu mosterd na de maaltijd).
Persoonlijk zou ik overigens geen velgen monteren die groter en breder zijn dan de breedste OEM velgen. Je moet dan bijna altijd gaan kloten met spacers en/of uitrollen van je spatborden, of je moet veel aan je ophanging veranderen. Die hele auto en de ophanging zijn ontworpen om met bepaalde maten velgen optimale rij-eigenschappen te bieden, en zelfs binnen die grenzen is een grotere velg zéker niet altijd beter. Je rij-eigenschappen heb je sowieso al verslechterd, spacers of niet. Daarnaast zijn "goedkope" velgen van gietaluminium vaak erg zwaar. Ongeveerd gewicht is ook killing voor je handling.
Kan allemaal kloppen op papier natuurlijk, maar dit soort beschadiging ontstaat niet door een uitlijning of camber. Het is echt een harde slijtlijn. Maargoed ik ben verder ook geen expert hoor, banden horen het wel langer uit te houden dan 17dkm als je hem niet tracked ;-)donnie1992 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:41:
[...]
Dat checken heb ik in zekere zin wel gedaan, alleen heb ik me daar wel bij laten leiden door het autobedrijf, in de zin van dat ik ben gaan kijken voor e61 specifieke velgen, alleen die waren niet meer beschikbaar, de enige breedset die in die maat beschikbaar was, was de 166m set die ik er nu dus onder heb, deze was ook specifiek passend voor de e61 aangeboden. Ook aangeraden om dus geen spacers te doen omdat de ET waarde dus binnen de spec zou vallen, overigens een aanbieder met grotendeels legitiem lijkende 5* sterren google reviews.
Dus jullie zijn ook niet bekend met dit soort verhalen?Greetoz schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:51:
[...]
Kan allemaal kloppen op papier natuurlijk, maar dit soort beschadiging ontstaat niet door een uitlijning of camber. Het is echt een harde slijtlijn. Maargoed ik ben verder ook geen expert hoor, banden horen het wel langer uit te houden dan 17dkm als je hem niet tracked ;-)
https://5series.net/forum...r-tyre-wear-106353/page2/
https://www.pistonheads.c...pic.asp?h=0&f=72&t=896994
https://5series.net/forum...2/uneven-tire-wear-80672/
Overigens niet bedoeld als jullie hebben ongelijk hoor, maar dit is wat ik grotendeels tegenkom.
Dit is trouwens een beter voorbeeld van hoe de banden eruit zien.
https://www.bimmerforums....61-rear-tire-wear.271377/
[ Voor 5% gewijzigd door donnie1992 op 11-03-2024 19:02 ]
-RWD (5..i)
-AWD (5..xi)
-M5
Iedere variant heeft een andere ET- waarde nodig.
166M is een M5-velg. Als het een exacte replica is past deze niet onder een gewone RWD of AWD.
BMW levert zelf ook breedsets... dat betekent niet automatisch dat ze out-of-spec zijn.donnie1992 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:43:
De getoonde slijtage is puur aanloop. Slijtage door verkeerde uitlijning en teveel negatieve camber zou zich meer op de randen van het loopvlak bevinden, niet op de wang.
Dit zijn de gegevens van de originele Styling 166.
:strip_exif()/f/image/ofcA32KHJeVqajBO4Xy0MUcs.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: Felgen Katalog
[ Voor 63% gewijzigd door CreativeS op 11-03-2024 20:46 ]
Njah, de verkoper had mijn 535D wel gezien, en had het er ook wel duidelijk bij gevraagd. Ik heb niet het gevoel gehad dat dit verkopen om het verkopen was, hij zocht wel echt specifiek deze velg uit voor bij mijn auto. Ik zal hem anders wel eens bellen, wellicht kan ik de waardes zo achterhalen.Puf schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:32:
Kan zijn dat de verkoper gelijk had en dat het past op een E6x, de vraag is alleen op welke variant:
-RWD
-AWD (5..xi)
-M5
Iedere variant heeft een andere ET- waarde nodig.
166M is een M5-velg. Als het een exacte replica is past deze niet onder een gewone RWD of AWD.
De auto heeft ook een 4 punts uitlijning gehad na montage en balanceren nieuwe velgen.CreativeS schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:36:
[...]
BMW levert zelf ook breedsets... dat betekent niet automatisch dat ze out-of-spec zijn.
Echter, de hoeveelheid verschil in ET zou niet eens zoveel verschil moeten maken met slijtage.
Hoop hear-say-verhalen weer. Alles staat of valt met een goede vierpuntsuitlijning. Jouw slijtage ligt echt niet aan wat teveel of te weinig ET. Puur aanloop.
Uitlijningspunt wil de auto ook graag terugzien om te checken wat de waardes nu zijn tov van hun originele uitlijning. Maar zou het dan aanloop van te aggresieve camber kunnen zijn? Want ik neem aan dat die volgens OEM spec zijn gezet. Niet dus, ok ben benieuwd wat we aantreffen als die weer de brug op gaat.
[ Voor 38% gewijzigd door donnie1992 op 11-03-2024 20:43 ]
Ja maar je leest niet goed... als de ET wel te hoog is zal zelfs een uitlijning volgens BMW-specs niet goed zijn. Aanlopen is aanlopen.donnie1992 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:37:
De auto heeft ook een 4 punts uitlijning gehad na montage en balanceren nieuwe velgen.
Uitlijningspunt wil de auto ook graag terugzien om te checken wat de waardes nu zijn tov van hun originele uitlijning. Maar zou het dan aanloop van te aggresieve camber kunnen zijn? Want ik neem aan dat die volgens OEM spec zijn gezet.
Dat is ook wat iedereen hier aangeeft. De slijtage in de eerste foto is duidelijk het gevolg van aanlopen. Dat zou betekenen dat de velg te breed is en/of de ET waarde incorrect.CreativeS schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:36:
[...]
BMW levert zelf ook breedsets... dat betekent niet automatisch dat ze out-of-spec zijn.
Echter, de hoeveelheid verschil in ET zou niet eens zoveel verschil moeten maken met de slijtage.
Hoop hear-say-verhalen weer. Alles staat of valt met een goede vierpuntsuitlijning. Die bandenslijtage komt niet door een probleem met verkeerde ET. Wellicht door te hoge ET ergo ergens aanlopen, maar niet door teveel negatief camber.
Dit zijn de gegevens van de originele Styling 166.
[Afbeelding]
Bron: Felgen Katalog
Nogmaals de geposte foto is niet mijn daadwerkelijke band. Ik heb een link naar een forumpost gepost die wat meer overeenkomt met mijn situatie. De auto gaat deze week de brug op en ik zal proberen te posten wat we vindenPuf schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:45:
[...]
Dat is ook wat iedereen hier aangeeft. De slijtage in de eerste foto is duidelijk het gevolg van aanlopen. Dat zou betekenen dat de velg te breed is en/of de ET waarde incorrect.
CreativeS schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:43:
[...]
Ja maar je leest niet goed... als de ET wel te hoog is zal zelfs een uitlijning volgens BMW-specs niet goed zijn. Aanlopen is aanlopen.
Die vraag was na aanleiding op de text die je voor de aanpassing gepost had. Daarin geef je expliciet aan dat het niet aan de ET waarde lag
[ Voor 4% gewijzigd door donnie1992 op 11-03-2024 21:11 ]
Ben benieuwd. Die tweede foto lijkt overigens meer op een band waarmee op een circuit is gereden, of iig dezelfde rijstijl is gehanteerd. Een 535d heeft behoorlijk wat power/koppel, dus het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat jij je banden gewoon in 17k km oprijdt.donnie1992 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:49:
[...]
Nogmaals de geposte foto is niet mijn daadwerkelijke band. Ik heb een link naar een forumpost gepost die wat meer overeenkomt met mijn situatie. De auto gaat deze week de brug op en ik zal proberen te posten wat we vinden
Dat kan op zich wel redelijk kloppen , kan me niet de laatste keer herinneren dat ik ingehaald ben sinds ik de auto hebPuf schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:59:
[...]
Ben benieuwd. Die tweede foto lijkt overigens meer op een band waarmee op een circuit is gereden, of iig dezelfde rijstijl is gehanteerd. Een 535d heeft behoorlijk wat power/koppel, dus het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat jij je banden gewoon in 17k km oprijdt.

Hij heeft trouwens ook iets meer paardjes en stieren dan toen die van de fabriek afkwam
Iedereen bedankt voor de feedback trouwens!
[ Voor 8% gewijzigd door donnie1992 op 11-03-2024 21:49 ]
Vannacht bij de buurman stuur en display eruit gehaald. Heeft een F20 118i. Stond aan straat in een parkeervak geparkeerd. Mijn F40 stond er tegenover, op de oprit. Ongemoeid gelaten.
![]() | ![]() |
![]() |
Diezelfde club heeft afgelopen weekend in de regio al meer toegeslagen.
https://nos.nl/r/497693
[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 11-03-2024 22:01 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Geschatte schade momenteel €13.000. Zou zomaar totalloss kunnen worden, klote zooi. Perfect werkende auto die totalloss kan gaan door het missen van wat electronica.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Wat klote zeg! Ik hoop dat je iig wat terugkrijgt van de verzekering, al blijft het dan nog steeds superkut.Kuhr89 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 23:15:
Helaas hebben ze mijn f31 in de nacht van zondag op maandag ook gepakt. Zonder braaksporen naar binnen. Auto stond onder de carport naast ons huis.
Geschatte schade momenteel €13.000. Zou zomaar totalloss kunnen worden, klote zooi. Perfect werkende auto die totalloss kan gaan door het missen van wat electronica.
Heb je toevallig comfort access en lag je sleutel dicht bij de voordeur of een buitenmuur? Dan kan het gebrek aan braaksporen wijzen op een relay attack.
[ Voor 4% gewijzigd door Puf op 11-03-2024 23:39 ]
Hier idem 2 weken geleden. Ben benieuwd waar je je sleutel had liggen.Kuhr89 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 23:15:
Helaas hebben ze mijn f31 in de nacht van zondag op maandag ook gepakt. Zonder braaksporen naar binnen. Auto stond onder de carport naast ons huis.
'gelukkig' is het bij de buurman ook gebeurd, wellicht scheelt dat voor de verzekering. Aangifte is al gedaan.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
https://www.amazon.nl/gp/product/B098B85HTD
[ Voor 15% gewijzigd door Greetoz op 12-03-2024 09:55 ]
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o01_s01?ie=UTF8&th=1
• Nee
• Ja
• Een paar keer
Ook een poll maken? Klik hier
Vermoed dat de poll er zometeen anders uit gaat zien
Hoe dan ook komen ze dus binnen en dat is wel een groot probleem vanuit BMW.
Wat nou als deze straks gemaakt is en over een jaar zijn ze weer terug. Ze weten immers dat die auto daar heeft gestaan...
Ik ben wel blij dat ik een poverty-spec F30 heb (kleine navigatiescherm en semi-handmatige airco)
Mijn F31 heeft een aftermarket alarm met een apart ledje achter de achteruitkijkspiegel. Stickers op alle deuren van het alarmsysteem (wat duidelijk zou moeten maken dat het niet het factory BMW alarmsysteem betreft). Verder heb ik achter op het display een grote sticker dat het navigatiesysteem beschermd is met Navirem. Op de deuren zit ook een Navirem sticker. Verder heb ik géén M-sport stuur. Zo hoop ik dat mijn BMW het meest onaantrekkelijk is voor het dievengilde. Ik realiseer me dat ook dit geen enkele garantie biedt, als ze je willen pakken dan pakken ze je toch wel. Maar er zijn een hoop F-serie BMW's die een gemakkelijkere target zijn.Quantor schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:18:
Een aftermarket alarm installatie kan misschien afschrikken, met duidelijk een ander rood ledje.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Holy shitGreetoz schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:54:
Mosterd na de maaltijd natuurlijk maar ik heb voor mij F series dit doosje gekocht, Elke avond gaan de sleutels hierin: Getest naast de auto en keyless entry werkt niet. Gat is alsnog een optie natuurlijk, maar in ieder geval 1 inbraak methode minder.
https://www.amazon.nl/gp/product/B098B85HTD

Een blikje werkt ook he
https://www.dille-kamille.nl/blikje-voor-zeep-00022061.html
Haha, ik schrok ook van de prijs, dit heb ik er een jaar geleden niet voor betaald ;-).gekke-gerrit schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:00:
[...]
Holy shit![]()
Een blikje werkt ook he![]()
Ik denk er echt aan, om het uit te laten coderen.
Ze komen ook vaak weer terug… alles weer nieuw. Twee voor de prijs van één.Kuhr89 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:15:
Wat nou als deze straks gemaakt is en over een jaar zijn ze weer terug. Ze weten immers dat die auto daar heeft gestaan...
gekke-gerrit schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:00:
Holy shit![]()
Een blikje werkt ook he![]()
Dit is al vaker voorbij gekomen, een dergelijk doosje hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten:Greetoz schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:10:
Haha, ik schrok ook van de prijs, dit heb ik er een jaar geleden niet voor betaald ;-).
https://www.aliexpress.com/item/1005006225281096.html
Overigens werken veel blikjes minder goed dan een doosje dat ervoor ontworpen is. Ik heb tests gezien van een mobiele telefoon in een blikje die nog wel netwerk heeft en gebeld kan worden, terwijl deze in zo'n "signal blocker box" helemaal geen signaal meer heeft.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
[ Voor 3% gewijzigd door Puf op 12-03-2024 12:53 ]
Het hangt van je bouwjaar af of de sleutel stopt met zenden na x seconden stil liggen.roland kroes schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:40:
Hier ook sinds de aanschaf van de X2. Sleutels in een koekblik.
Ik denk er echt aan, om het uit te laten coderen.
PSN
Zuur hoor, vooral de rompslomp die erbij komt kijken.Rivanov schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:00:
Boevengilde slaat weer toe.
Vannacht bij de buurman stuur en display eruit gehaald. Heeft een F20 118i. Stond aan straat in een parkeervak geparkeerd. Mijn F40 stond er tegenover, op de oprit. Ongemoeid gelaten.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Diezelfde club heeft afgelopen weekend in de regio al meer toegeslagen.
https://nos.nl/r/497693
Reden voor mij om hem weer in te ruilen.
5 februari is mijn f31 leeggetrokken, 18 maart wordt hij pas gerepareerd.
Ben hem dan net zo lang kwijt als dat ik ervan heb kunnen genieten.
Denk dat het een kalere G20/G21 wordt met BMW Top Cover verzekering. Heb nu zelf een auto moeten huren om de periode te overbruggen...