Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 264 ... 374 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Frunz schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:43:
[...]

Maar waarom ze het M-stuur er dan nog in laten zitten? En als de hele auto toch al open is en je bij het wielslot kan, dan neem je toch de velgen ook mee.
Denk dat het stuur en de wielen handig waren om hem daar heen te duwen en een leuk filmpje te maken ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:53:
Denk dat het stuur en de wielen handig waren om hem daar heen te duwen en een leuk filmpje te maken ;)
_O-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:53
zunrob schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:52:
Jullie al eens meegemaakt dat de auto afslaat, terwijl het een automaat is? :O
Ja, regelmatig. Bloedirritant.

Daarom heb ik start/stop uitgecodeerd. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:39
Puf schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:32:
[...]

Ja, regelmatig. Bloedirritant.

Daarom heb ik start/stop uitgecodeerd. :+
Dat staat hier ook uit, maar leuk antwoord. ;) De auto vroeg na het uitvallen ook om te beveiligen tegen wegrollen oid, dat doet ie niet bij start-stop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Dan ging die blijkbaar naar de N stand van de automaat? Maar elke auto met benzinemotor kan natuurlijk afslaan als het mengsel te arm of te rijk is. Maar blijkbaar deed de motor het weer na een tweede start? Dat is niet gemeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
RAAF12 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:10:
Dan ging de blijkbaar naar de N stand van de automaat? Maar elke auto met benzinemotor kan natuurlijk afslaan als het het mengsel te arm of te rijk is. Maar blijkbaar deed de motor het weer na een tweede start? Dat is niet gemeld.
Ja klopt, na opnieuw starten reed de auto gewoon weer.

https://www.autoweek.nl/a...autobild/#comments-896988
Mocht iemand nog een betrouwbare auto zoeken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45
Regelmatig, wel eerst altijd knipperlicht aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Elk verkeerslicht op rood weer ;)

Maargoed meer info vermelden is wel nuttig.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 03-02-2024 20:19 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
YakuzA schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:18:
[...]

Elk verkeerslicht op rood weer ;)

Maargoed meer info vermelden is wel nuttig.
Zoals al gezegd, meer info dan gepost is er niet. :) De motor viel gewoon uit, en dat verbaasde ons. Eerste keer in 5 jaar overigens, we houden het in de gaten. Vandaar wel de vraag of iemand anders het al eens mee had gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@zunrob kom op, dit is echt van het niveau "hij doet het niet"...
Maar goed dan we zullen de vraag verder uitspecificeren:
Welk model BMW?
Uit welk jaar?
Met welke motor?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-10 23:01
Dat de motor afsloeg? Nee, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
MadMarky schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:10:
@zunrob kom op, dit is echt van het niveau "hij doet het niet"...
Maar goed dan we zullen de vraag verder uitspecificeren:
Welk model BMW?
Uit welk jaar?
Met welke motor?
Ik snap oprecht niet waarom er zo wordt gereageerd, ik vraag puur en alleen of anderen dit al eens hebben meegemaakt met een BMW met automaat. :)
Feitelijk heb je wel gelijk natuurlijk, de auto deed het op dat moment ook echt even niet haha, en dat verbaasde me. ;)

Een oplossing of diagnose verwacht ik niet. 1) meer informatie dan dat ik eerder al heb gegeven, zowel de dingen die jij vraagt (F45, 218i, 2019) als de betreffende omstandigheden, heb ik niet echt. Verder doet de auto het prima en krijgt regulier onderhoud. Als er andere dingen zijn die je wilt weten vraag maar raak. :) 2) ik verwacht (en hoop) dat het een 'glitch in the matrix' was, aangezien het de eerste keer is in 5 jaar. En mocht iemand anders dit dus ook al eens meegemaakt hebben ondersteund dat dit.

Overigens, ter aanvulling op dat laatste, sinds we deze auto rijden (sinds ie nieuw is), is mij al vaker iets opgevallen wat in dit straatje past. Als de motor nog koud is, en je rijdt de eerste paar km, en je remt vervolgens tot stilstand/wilt net weer gaan rijden, komt het heel soms voor dat de auto opeens best veel gas geeft en naar voren schiet. Je moet dan hard bij remmen om niet daadwerkelijk vooruit de schieten.
Ik heb dat ook altijd geïnterpreteerd als een software fout. Dat doet ie namelijk al af fabriek, en komt sporadisch voor. Het lijkt erop dat de auto dan ook probeert de motor niet af te laten slaan, maar zich tegelijkertijd vergist met de bak en te veel 'koppelt'. Het afslaan zou gevoelsmatig hier wat mee te maken kunnen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door zunrob op 04-02-2024 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pannencouque schreef op zondag 4 februari 2024 @ 08:23:
Dat de motor afsloeg? Nee, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Ik heb dan weer een hoop ritjes waarbij de motor op geen enkel moment aangaat! -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:21

Mr Pingu

Professioneel Prutser

zunrob schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Ik snap oprecht niet waarom er zo wordt gereageerd, ik vraag puur en alleen of anderen dit al eens hebben meegemaakt met een BMW met automaat. :)
Feitelijk heb je wel gelijk natuurlijk, de auto deed het op dat moment ook echt even niet haha, en dat verbaasde me. ;)

Een oplossing of diagnose verwacht ik niet. 1) meer informatie dan dat ik eerder al heb gegeven, zowel de dingen die jij vraagt (F45, 218i, 2019) als de betreffende omstandigheden, heb ik niet echt. Verder doet de auto het prima en krijgt regulier onderhoud. Als er andere dingen zijn die je wilt weten vraag maar raak. :) 2) ik verwacht (en hoop) dat het een 'glitch in the matrix' was, aangezien het de eerste keer is in 5 jaar. En mocht iemand anders dit dus ook al eens meegemaakt hebben ondersteund dat dit.

Overigens, ter aanvulling op dat laatste, sinds we deze auto rijden (sinds ie nieuw is), is mij al vaker iets opgevallen wat in dit straatje past. Als de motor nog koud is, en je rijdt de eerste paar km, en je remt vervolgens tot stilstand/wilt net weer gaan rijden, komt het heel soms voor dat de auto opeens best veel gas geeft en naar voren schiet. Je moet dan hard bij remmen om niet daadwerkelijk vooruit de schieten.
Ik heb dat ook altijd geïnterpreteerd als een software fout. Dat doet ie namelijk al af fabriek, en komt sporadisch voor. Het lijkt erop dat de auto dan ook probeert de motor niet af te laten slaan, maar zich tegelijkertijd vergist met de bak en te veel 'koppelt'. Het afslaan zou gevoelsmatig hier wat mee te maken kunnen hebben.
Weet je toevallig welke i-step je hebt? Hiervoor is ooit een i-step update geweest op het F056-platform (F4x en F39, F5x)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
fsfikke schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Ik heb dan weer een hoop ritjes waarbij de motor op geen enkel moment aangaat! -O-
Die heb ik ook. :o En daar ben ik stiekem best blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 14:40
Ik zelf heb het nog nooit gehad met mijn F20LCI, F32 en huidige G22. Mijn schoonpa met zijn Granny tourer daarintegen wel. Daar heb ik start stop uit gecodeerd en hij heeft een nieuwe accu. Heb hem nu al even niet gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Mr Pingu schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:22:
[...]

Weet je toevallig welke i-step je hebt? Hiervoor is ooit een i-step update geweest op het F056-platform (F4x en F39, F5x)
Dit is interessant! Ik ga even uitzoeken hoe ik kan achterhalen welke i-step de auto heeft. Was die update voor het uitvallen van de motor, of voor het zo vooruit springen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:16
zunrob schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:43:
[...]

Dit is interessant! Ik ga even uitzoeken hoe ik kan achterhalen welke i-step de auto heeft. Was die update voor het uitvallen van de motor, of voor het zo vooruit springen?
laptop met esys of ista+ aansluiten op je obd port

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CarJunkyXL schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:38:
[...]

Ik zelf heb het nog nooit gehad met mijn F20LCI, F32 en huidige G22. Mijn schoonpa met zijn Granny tourer daarintegen wel. Daar heb ik start stop uit gecodeerd en hij heeft een nieuwe accu. Heb hem nu al even niet gehoord.
Ja, zoals ik hierboven zei is hier een keer een i-step update verholpen.
Volgens mij is het deze amerikaabse SIB die hierover gaat. Er staat x1 en x2 maar 2-series F4x deelt het platform. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10176362-9999.pdf

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 14:40
Mr Pingu schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Ja, zoals ik hierboven zei is hier een keer een i-step update verholpen.
Volgens mij is het deze amerikaabse SIB die hierover gaat. Er staat x1 en x2 maar 2-series F4x deelt het platform. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10176362-9999.pdf
He super thanks! Hier heb ik wat aan. ;) Mocht ik hem er weer over horen, dan gaan we hiermee aan de slag.

[ Voor 7% gewijzigd door CarJunkyXL op 04-02-2024 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Laten we gelijk maar met de deur in huis vallen: de 480 pk sterke BMW M3 G80 met zescilinder turbomotor en achterwielaandrijving doorstond de duurtest beter dan elke andere auto die AutoBild eerder onderhanden heeft genomen. Deze auto verdient bonuspunten voor de leukste 100.000 kilometer die ze bij AutoBild ooit met een auto aflegden, zonder enig probleem. Topwerk van de M-divisie!

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:28:
[...]

laptop met esys of ista+ aansluiten op je obd port
Bimmercode op het autoootje drukken kan ook. En/of dealer uitdraai vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

zunrob schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:43:
[...]

Als je je VIN even in een PM doorstuurt kan ik het van de week ook even checken (leest dan de versie van de laatste keer dat ie bij de dealer aan het internet heeft gehangen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@zunrob als het nou een ouder model auto betrof zou het ook zomaar een vacuumlek bij de motor kunnen zijn, itt een software issue. Vandaar mijn lichte irritatie bij een mededeling als "help hij doet het niet" zonder verdere info.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 17:39
Ik moet binnenkort voor een maand of vier naar het buitenland en zal dan mijn G20 330e op Schiphol achterlaten. Ik maak me echter behoorlijk zorgen om de accu. Ik denk dat ik mogelijk een probleem zal hebben om te starten bij terugkomst, omdat bv het alarmsysteem de accu zal leegtrekken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

[ Voor 9% gewijzigd door realphoenikx op 05-02-2024 00:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:41
realphoenikx schreef op maandag 5 februari 2024 @ 00:56:
Ik moet binnenkort voor een maand of vier naar het buitenland en zal dan mijn G20 330e op Schiphol achterlaten. Ik maak me echter behoorlijk zorgen om de accu. Ik denk dat ik mogelijk een probleem zal hebben om te starten bij terugkomst, omdat bv het alarmsysteem de accu zal leegtrekken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
De ANWB wegenwacht heeft op Schiphol P3 een speciale vestiging hiervoor waar ze 24/7 aanwezig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 13:01
Je 12-volt accu wordt bijgeladen door je accupakket, dus dit zou geen probleem moeten zijn.

Onderstaande info is voor een 530e, maar een 330e is technisch hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03iV2ib_P2qWDuLNIYcoRCYz-B0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HiUlff2e0EKsGDl4KPfZKLyN.png?f=user_large

Wel dus proberen met een vol accupakket te parkeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou meer zorgen hebben om hoe mijn auto er uit ziet na vier maanden op een openbare parkeerplaats :S

Goedkoop kan het ook niet zijn, ik neem eigenlijk altijd een taxi of ik huur de dag voordat ik vertrek een auto die ik one-way op Schiphol inlever. Dan heb je de flexibiliteit van met de auto gaan, zonder de parkeerzorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Oh ik las vier weken, maar het gaat hier om vier maanden, dat is wel extreem lang. Dan zou ik inderdaad alternatief vervoer kiezen. Ik vind het zelf wel prettig om met de trein te gaan, geen gezeur met parkeren en je stapt midden in Schiphol uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puf
fsfikke schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:38:
[...]

Ik zou meer zorgen hebben om hoe mijn auto er uit ziet na vier maanden op een openbare parkeerplaats :S

Goedkoop kan het ook niet zijn, ik neem eigenlijk altijd een taxi of ik huur de dag voordat ik vertrek een auto die ik one-wat op Schiphol inlever. Dan heb je de flexibiliteit van met de auto gaan, zonder de parkeerzorgen.
Hangt er een beetje van af waar je woont. In vergelijking met sommige wijken is Schiphol een relatief veilige plek om te parkeren. Er is daar veel camerabewaking. Als je de parkeerkosten ook nog zakelijk kunt declareren dan kan het zomaar aantrekkelijker zijn om op Schiphol overdekt te parkeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 22:11
Als je 4 maanden gaat parkeren, dan lijkt mij een taxi ritje een stuk goedkoper en meer peace of mind voor je auto :D

>> Signature?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puf
Heeft iedereen hier een eigen garage thuis of zo?
Ik woon in een drukke stadswijk en ik zet mijn auto véél liever op Schiphol in een garage met camerabewaking i.p.v. parallelparkeren langs een straat met fietsers en ontelbare parkeerbewegingen met bijkomend schampgevaar. Daarnaast declareer ik de parkeerkosten gewoon als ik zakelijk reis.
Als je niet weet hoe iemand thuis parkeert en wie betaalt kun je niet beoordelen wat handiger is. Persoonlijk ga ik mijn auto niet aan meer risico blootstellen om mijn werkgever geld te besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 12:02
Puf schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:50:
Ik woon in een drukke stadswijk en ik zet mijn auto véél liever op Schiphol in een garage met camerabewaking i.p.v. parallelparkeren langs een straat met fietsers en ontelbare parkeerbewegingen met bijkomend schampgevaar. Daarnaast declareer ik de parkeerkosten gewoon als ik zakelijk reis.
Als je niet weet hoe iemand thuis parkeert en wie betaalt kun je niet beoordelen wat handiger is. Persoonlijk ga ik mijn auto niet aan meer risico blootstellen om mijn werkgever geld te besparen.
Daar ga je ervan uit dat lang parkeren op Schiphol overdekt is en dat er geen schades worden gereden. Ok, er fietst niemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Puf schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:50:
Ik parkeer heel vaak op schiphol en al mijn parkeerschades zijn daar gebeurt. Langpakeren is niet overdekt, ik ga er een beetje vanuit dat de werkgever geen 40 euro per dag vergoed voor P1..

Maar ontopic, ik denk dat het bij een redelijk recente 330e wel mee zal vallen, gewoon met een opgeladen accu neerzetten, met mijn F80 zou ik het niet aandurven die zeurt na een week al dat de accu leegloopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Greetoz op 05-02-2024 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Zorg dat je PHEV-batterij ongeveer 80% is als je aankomt (battery hold optie). Als de auto lang niet gebruikt wordt, worden veel interne systemen uitgeschakeld om de 12v te besparen. Echter, wanneer de 12v te laag komt is de PHEV-batterij instaat dit in intern op te vangen. Wegrijden kun je dan dus altijd en de 12v laadt daarna weer bij.

Althans, zo heb ik het begrepen :).
Spollie schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:50:
[...]

Je 12-volt accu wordt bijgeladen door je accupakket, dus dit zou geen probleem moeten zijn.

[Afbeelding]

Ik had nog niet verder gelezen, dank voor de bevestiging.

[ Voor 27% gewijzigd door Eagle Creek op 05-02-2024 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
loeberce schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:44:
[...]

Daar ga je ervan uit dat lang parkeren op Schiphol overdekt is en dat er geen schades worden gereden. Ok, er fietst niemand.
Bij lang parkeren kun je kiezen tussen overdekt en open-air (en overdekt is inderdaad iets duurder, maar geen P1-prijzen). De overdekte garage zit bij de ingang van P3 waar de shuttles ook vertrekken en aankomen.
Bij 4 maanden op Schiphol lang parkeren kun je er van uitgaan dat de auto's naast je gemiddeld meerdere dagen achtereen blijven staan. Ga je uit van een week, dan heb je dus links en rechts van je in totaal zo'n 35 auto's die in en uit rijden en je auto kunnen beschadigen. Vergelijk dat met een drukke straat waar je per parkeervak minimaal 2 auto's per dag hebt (vaak meer). Dan zit je in die zelfde 4 maanden al snel op 480 auto's op meer. Waar denk je dat je statistisch gezien meer kans op schade hebt?
En dan hebben we het nog niet eens over de dubieuze figuren die je op ideeën brent omdat die "Bimma met die M-pakketje" wel heel lang stil staat onder een laag bladeren, stof en vogelpoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Puf schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:09:
[...]

Bij lang parkeren kun je kiezen tussen overdekt en open-air. De overdekte garage zit vlakbij de ingang van het terrein waar de shuttles ook vertrekken en aankomen.
Bij 4 maanden op Schiphol lang parkeren kun je er van uitgaan dat de auto's naast je gemiddeld meerdere dagen achtereen blijven staan. Ga je uit van een week, dan heb je dus links en rechts van je in totaal zo'n 35 auto's die in en uit rijden en je auto kunnen beschadigen. Vergelijk dat met een drukke straat waar je per parkeervak minimaal 2 auto's per dag hebt (vaak meer). Dan zit je in die zelfde 4 maanden al snel op 480 auto's op meer. Waar denk je dat je statistisch gezien meer kans op schade hebt?
En dan hebben we het nog niet eens over de dubieuze figuren die je op ideeën brent omdat die "Bimma met die M-pakketje" wel heel lang stil staat onder een laag bladeren, stof en vogelpoep.
Je vergeet voor het gemak even alle mensen die met hun koffer tussen de autos lopen, sorry maar een normale parkeerplek op Schiphol is niet perse een goede plek voor je auto weet ik uit eigen ervaring en die van vele collegas.

Maar misschien moeten we doorgaan in een nieuw parkeer topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
Nu ben ik absoluut geen fan van het OV, maar moet zeggen dat de verbinding naar Schiphol toch best heel goed is en dat de kosten vergeleken met de auto ook te doen zijn.

Ik zou mijzelf dan ook laten afzetten op het station en met de trein naar Schiphol gaan.

Kan de auto lekker thuis in en garage of op de oprit blijven staan. Niet iedereen heeft die luxe natuurlijk, maar buiten de (werk)vakantie om zal de auto daar ook al staan lijkt mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Puf schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:09:
[...]

Bij lang parkeren kun je kiezen tussen overdekt en open-air (en overdekt is inderdaad iets duurder, maar geen P1-prijzen). De overdekte garage zit bij de ingang van P3 waar de shuttles ook vertrekken en aankomen.
Maar, bij lang parkeren weet elke dief dat er pas over een aantal weken/maanden een aangifte volgt.
Waarna de vogel, of je auto, allang in het buitenland zit. ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
We gaan wel heel erg off-topic, maar toen ik mijn toenmalige E36 een jaar of 5 geleden een keertje op P3 buiten had staan en die met een enorme jetlag niet meer kon vinden (iets met verkeerde rij genoteerd of gezocht), kon men mij bij de beveiliging feilloos vertellen waar mijn auto stond op basis van het kenteken en automatische beeldherkenning. Blijkbaar werken die camera's zélfs op het buitenterrein best aardig. Overigens was toen de accu wel leeg en mocht ik ook nog even op de wegenwacht wachten.
Helaas heb ik niet de luxe van een hybride die de aux accu oplaadt met de high voltage accu, anders zou een dashcam met parkeerstand de beste oplossing zijn voor langer parkeren op straat. In mijn persoonlijke geval kies ik dan voor een bewaakte plaats, maar dat is voor iedereen anders. In een willekeurige vinexwijk heb je bijvoorbeeld veel minder kans op schade dan in bijvoorbeeld de Zwart Janstraat in Rotterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Laten we om-topic gaan. @Eagle Creek heeft al advies gegeven wat te doen t.a.v. de accu, dus dat komt goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
loeberce schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:44:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fo07hE6u5cT3ka3bhnZVRU--tEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fe7riDvWKSKjWWbXa514I8ty.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een weekendje of een week is het goed te doen... voor vier maanden ging ik wel even na of er in de kennissenkring iemand is die ons wil brengen òf zelf met de trein :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Dennisdn schreef op maandag 5 februari 2024 @ 06:13:
[...]

De ANWB wegenwacht heeft op Schiphol P3 een speciale vestiging hiervoor waar ze 24/7 aanwezig zijn.
Jup, ze waren met 5 minuten bij mij destijds :D
fsfikke schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:38:
[...]

Ik had 'm gewassen en gewaxed de parkeergarage (!) ingereden, maar damn de auto was smerig na iets meer dan 1 maand, niet normaal. Stof, spinnenwebben, meuk. :X Maar altijd nog beter dan buiten staan.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

CreativeS schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:33:
[...]

[Afbeelding]

Voor een weekendje of een week is het goed te doen... voor vier maanden ging ik wel even na of er in de kennissenkring iemand is die ons wil brengen òf zelf met de trein :)
Zo'n plek zoek ik ook altijd ja, haha. Soms rijd ik wel tig rondjes door de garage :+

Hoewel ik liever wat verder van 'het raam' sta :P Het beste kun je langs dat hek in het midden van de garage(s) staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVNt7fG6dYoEzqrACUpaJsi24j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4A7RmaaaZeEZq6AScmTZKOt.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas sluiten ze altijd 1 deel af terwijl er even later plek genoeg is doordat mensen vertrekken ;(

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 06-02-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

zunrob schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:15:
[...]

Dat staat hier ook uit, maar leuk antwoord. ;) De auto vroeg na het uitvallen ook om te beveiligen tegen wegrollen oid, dat doet ie niet bij start-stop.
Mijn E61 doet dat als de deur (bestuurder) niet gesloten is en wanneer je de gordel niet om hebt.

Wegrolbeveiliging, dan gaat 'ie in P meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Spollie schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:50:
[...]

[Afbeelding]

Dus in sport modus naar Schiphol toe gassen :D

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Greetoz schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:50:
[...]

Ik parkeer heel vaak op schiphol en al mijn parkeerschades zijn daar gebeurt. Langpakeren is niet overdekt, ik ga er een beetje vanuit dat de werkgever geen 40 euro per dag vergoed voor P1..
Jawel, P3 heeft al tig jaren een parkeergarage (enkele jaren geleden nog uitgebreid dus in feite 2 garages aan elkaar tegenwoordig, 5.000 plaatsen).

Ik heb daar echt nog nooit schade gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 06-02-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01:37
Hi all,

Ik ben bezig met een simracing rig en dit heeft natuurlijk in principe niets met BMW te maken.
Alleen wil ik een BMW stoel hiervoor gebruiken en de stoel die ik op het zicht heb, is er één van een BMW G26. Deze is elektrisch verstelbaar, en vaak kun je dit met een 12v accu wel werkend maken.

Heeft iemand hier verstand van deze stoelen en of dit enigszins te doen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
TommyGun schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:55:
[...]

Jawel, P3 heeft al tig jaren een parkeergarage (enkele jaren geleden nog uitgebreid dus in feite 2 garages aan elkaar tegenwoordig, 5.000 plaatsen).

Ik heb daar echt nog nooit schade gehad.
Excuus ik zie het nu inderdaad. Ik parkeer nooit op P3 (prjis voor 4 maanden valt nog alles mee (214 euro). Maar ik parkeer wel wekelijks op schiphol voor meerdere dagen, het is zelfs zo erg dat ik de BMW nooit daar parkeer ivm met parkeerschades.

Maargoed zoals andere ook zeiden, weer ontopic.

[ Voor 4% gewijzigd door Greetoz op 06-02-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JackBol schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:54:
[...]

Dus in sport modus naar Schiphol toe gassen :D
Das de leuke variant idd.
De saaie variant is om je batterij in te stellen dat hij hem op minimaal 80% houd :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
TommyGun schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:44:
[...]
Ik had 'm gewassen en gewaxed de parkeergarage (!) ingereden, maar damn de auto was smerig na iets meer dan 1 maand, niet normaal. Stof, spinnenwebben, meuk. :X Maar altijd nog beter dan buiten staan.
Dit is inderdaad een factor. Ik zat te denken om er misschien een autohoes over te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

realphoenikx schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:07:
[...]

Dit is inderdaad een factor. Ik zat te denken om er misschien een autohoes over te doen.
Ja, die heb ik ook een maar nog nooit gebruikt eigenlijk. Immers wil je je auto schoon (en droog) hebben alvorens je 'm "inpakt", en heel lang onder een autohoes is volgens mij ook niet geweldig.

Zolang er geen vogels op kunnen schijten is het vies worden niet zo'n punt imho, zeker als 'ie goed in de wax staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Een autohoes zeker buiten in de wind zorgt vaak juist voor krassen. Ik zou hem na het bezoekje schiphol lekker met de hand wassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:10

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Er zijn speciale buiten hoezen maar ik zou het niet zo snel gebruiken. Voor binnen is het (in een goed afgesloten ruimte) ook overbodig. Tegen spinnen kak etc wil het wel helpen, al heb ik daar zelf geen last van in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij mijn berichten in de auto zie ik met regelmaat het bericht verschijnen over landinformatie van Nederland, heeft mijn auto een vakantiemodus of gaat deze stiekem elke keer weg zonder dat ik weet? Ik dacht dat je deze melding alleen kreeg als je een grens overging maar begint nu ondertussen wel hinderlijk te worden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Ben ik de enige die de laatste map update Europe Live 2023-4 een achteruitgang vind t.o.v. de vorige versies? Het lijkt alsof het systeem dommer is geworden, wegen niet ziet en onnodige omwegen maakt. Ik heb de map opnieuw geïnstalleerd en de auto gereboot, maar het heeft niet geholpen. Ik wacht met smart op de volgende update.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:10

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 23:41
realphoenikx schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 00:43:
Ben ik de enige die de laatste map update Europe Live 2023-4 een achteruitgang vind t.o.v. de vorige versies? Het lijkt alsof het systeem dommer is geworden, wegen niet ziet en onnodige omwegen maakt.
Dit heb ik eigenlijk altijd al gehad, niet specifiek de laatste update. Tussen de snelweg en mijn huis laat ie mij bijvoorbeeld consequent 4 km omrijden. Ik rij elke dag naar onbekende plekken en vraag mij dan ook regelmatig af hoever ik dagelijks voor niets omrij. Als gebruiker kun je via de kaartenleverancier Here wel aangeven als er dingen niet kloppen maar die kan worden overruled door gemeentes die invoeren dat het geen doorgaande weg is (of mag zijn).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Eindelijk weer een nieuw mat stuurtje, huidig stuurtje heeft het nog geen 20k volgehouden, plakt en glimt.
schoonmaken werkt maar heel even en echt alles geprobeerd, lederen sturen van bmw zijn gewoon ruk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sj7r7IfkPCxR2AczGwSRdrQrcPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOrliM9uW0pwqivcl9hiMYOk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:12:
[...]

Dit heb ik eigenlijk altijd al gehad, niet specifiek de laatste update. Tussen de snelweg en mijn huis laat ie mij bijvoorbeeld consequent 4 km omrijden. Ik rij elke dag naar onbekende plekken en vraag mij dan ook regelmatig af hoever ik dagelijks voor niets omrij. Als gebruiker kun je via de kaartenleverancier Here wel aangeven als er dingen niet kloppen maar die kan worden overruled door gemeentes die invoeren dat het geen doorgaande weg is (of mag zijn).
Heel herkenbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
realphoenikx schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 00:43:
Ben ik de enige die de laatste map update Europe Live 2023-4 een achteruitgang vind t.o.v. de vorige versies? Het lijkt alsof het systeem dommer is geworden, wegen niet ziet en onnodige omwegen maakt. Ik heb de map opnieuw geïnstalleerd en de auto gereboot, maar het heeft niet geholpen. Ik wacht met smart op de volgende update.
Android Auto + Google Maps werkt toch 10x beter dan een fabriekssysteem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Spollie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:11:
[...]

Gebruik zelf wel eens carplay met o.a. waze of maps maar ondanks het bmw systeem je soms om laat rijden vind ik het toch beter werken, helemaal i.c.m. de HUD.

ik probeer nog regelmatig via carplay maar kan er echt niet aan wennen vergeleken met het bmw systeem, het rijdt rustiger op 1 of andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Op mijn F30 gebruik ik ook de native BMW Navi (Road Maps EVO) omdat andere oplossingen niet met HUD werken. Wat me verbaast is dat er slechts twee updates per jaar zijn en dat user input in de cloud (afgesloten wegen doorgeven) niet mogelijk lijkt, hoewel RTTI geactiveerd is. Bij mij in de wijk was een belangrijke toegangsweg bijna twee maanden afgesloten, maar de navi bleef me via die weg leiden. Bij de meeste navi's kun je wegafsluitingen makkelijk doorgeven en je zou verwachten dat RTTI ook gebruik maakt van user data (passief of actief).
Daarnaast is de jaarlijkse prijs van een functionerend infotainmentsysteem eind 2022 verdubbeld: een abo voor map updates moet nu opeens apart moet worden afgesloten, waar het voorheen onderdeel uitmaakte van een booster pack (waar o.a. RTTI, BMW online en online spraakverwerking in zitten).

[ Voor 16% gewijzigd door Puf op 07-02-2024 09:57 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Spollie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:11:
[...]

Nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Ben het met de mensen hier eens dat de fabrieks navigatie in principe beter werkt kwa integratie en bediening, maar de Here Maps lopen echt jaren achter op google/apple maps dat er vaak gewoon niet betrouwbaar mee te navigeren is. Dan neem ik het missen van de navigatie aanwijzingen liever op de koop toe dan dat ik weer 10 minuten om moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Greetoz schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:16:
Ben het met de mensen hier eens dat de fabrieks navigatie in principe beter werkt kwa integratie en bediening, maar de Here Maps lopen echt jaren achter op google/apple maps dat er vaak gewoon niet betrouwbaar mee te navigeren is. Dan neem ik het missen van de navigatie aanwijzingen liever op de koop toe dan dat ik weer 10 minuten om moet rijden.
Met Android Auto / Google Maps krijg je je navigatieaanwijzingen op drie plekken te zien: op je infotainmentscherm, in je instumentencluster en in je head-up display. En ook nog gesproken als je dat aan hebt staan. Als je dan de aanwijzingen nog mist weet ik het ook niet meer :+

En qua bediening: het enige wat je maar hoeft te zeggen is 'Hey Google, navigeer naar huis'. Daar hoef je geen enkele knop voor aan te raken. De stemherkenning van Android is overigens stukken beter dan die van BMW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Spollie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:28:
[...]

Met Android Auto / Google Maps krijg je je navigatieaanwijzingen op drie plekken te zien: op je infotainmentscherm, in je instumentencluster en in je head-up display. En ook nog gesproken als je dat aan hebt staan. Als je dan de aanwijzingen nog mist weet ik het ook niet meer :+

En qua bediening: het enige wat je maar hoeft te zeggen is 'Hey Google, navigeer naar huis'. Daar hoef je geen enkele knop voor aan te raken. De stemherkenning van Android is overigens stukken beter dan die van BMW.
Moet je wel een G-serie auto hebben, iDrive 6 auto’s hebben geen 3rd party app ondersteuning op de andere displays zoals HUD en instrumentcluster ;) rijden nog best een hoop F10’tjes en F30’jes rond ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 07-02-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 11:42
Slux schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:12:
Eindelijk weer een nieuw mat stuurtje, huidig stuurtje heeft het nog geen 20k volgehouden, plakt en glimt.
schoonmaken werkt maar heel even en echt alles geprobeerd, lederen sturen van bmw zijn gewoon ruk.

[Afbeelding]
Heel herkenbaar! Wat heeft dit gekost als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

andy88 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:02:
[...]

Ik kwam deze pas tegen op instagram; schappelijke prijs en veel keus en die gast lijkt te weten wat ie doet:
https://wildsteeringwheels.com/gallery/

Disclaimer; Ik ken hem verder niet en heb verder ook geen ervaring met dit bedrijf, maar als mijn leer op is overweeg ik mijn stuur naar hem op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
andy88 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:02:
[...]

Deze was 1000 Euro maar ze zijn goedkoper te vinden als je geen carbon wilt.

De oude laat ik opnieuw bekleden met half geperforeerd leer, en zodra deze ook weer begint te glimmen/plakken wissel ik ze weer om en laat ik deze opnieuw bekleden :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spollie
Mr Pingu schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:30:
[...]

Ik kwam deze pas tegen op instagram; schappelijke prijs en veel keus en die gast lijkt te weten wat ie doet:

Disclaimer; Ik ken hem verder niet en heb verder ook geen ervaring met dit bedrijf, maar als mijn leer op is overweeg ik mijn stuur naar hem op te sturen.
Dan zou ik wel het alcantara achterwege laten, dat is totaal niet fijn voor een daily driver.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:30:
[...]

Er zijn voor de mensen in Nederland genoeg alternatieven.

Ciprian Caliniuc -> https://www.instagram.com/3ccustomwerkz/
Jelle Kwant -> https://www.facebook.com/jelle.kwant
Chico Pablo Molemans -> https://www.instagram.com/cmcustomsnl/ (volledige interieurs)

Erg netjes professioneel werk en in ieder geval niet van die Ali-hoezen waar je de naden (verdikkingen) zo mooi ziet :D

Standaard dingen 2 à 300 per stuurtje. Werken eventueel ook met ruilen.

Chico heeft het stuur in de Compact gedaan. Geen obligate M-kleur stiksels, maar keurig Performance-zilver van de pookknop en -hoes. Jaja, afdekplaat van het stuur (nieuw) ligt nog tussen de projecten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyZuA4PFp97fBGz24LN5ZRaSCAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dJx3zWemyTcdsf48EvclyeU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door CreativeS op 07-02-2024 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 16:17
sdk1985 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 00:07:
Vandaag zijn mijn winterbanden voor het eerst op de auto gegaan. Helaas krijg ik een RDC error op 49%. Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar hij gaat niet verder. Soms hangt hij ook op 0%.

De winterbanden heb ik begin dit jaar ongeveer tegelijk met mijn 420i gekocht. Het zijn originele BMW velgen van met daarop bridgestone winterrubber voorzien van het sterretje. De banden stammen uit 2018 (geloof dat ze bij een dealer hebben gelegen, DOT 3618, ongebruikt, de gekleurde strepen staan nog op het loopvlak). Als ik logisch ga nadenken dan zou het mij niet verbazen dat de batterij in één of meerdere sensoren leeg is. Wat denken jullie?
Vandaag is het probleem opgelost. Ik heb van de leverancier van de winterbanden een nieuwe BMW sensor opgestuurd gekregen. Deze is vandaag gemonteerd door een lokaal autobedrijf. De melding is hiermee verdwenen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zie bijzonder weinig reden om de 5-serie als 40e te bestellen. Sterker, geen enkele reden.

De i5 is bijna 10.000 euro duurder dan de 530e. Dan heb je over 2 jaar ook nog meer wegenbelasting. En met 20Kwh komt gemiddeld Nederland je 9 van de 10 ritjes elektrisch uit, dus qua verbruik zal het ook niet bijzonder uitmaken.

Voor de veelrijder die wel <300km per dag rijdt, is elektrisch misschien interessant. Maar denk dat ik toch lekker de 530e ga bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:10

Tortelli

mixing gas and haulin ass

530e (en 550e) zijn de way to go imo, vooral omdat je geen praktische ruimte meer verlies (itt G20/21/30/31). Met 4wd op het oog is de stap tussen een 530e met xDrive (meestal een 4-5000 euro) en de 550e (met standaard xDrive) nieteens zo gek groot. Je betaal gewoon voor de 6 in lijn en geen bergen belasting zoals dat de laatste jaren het geval was. Zoals je kunt lezen droom ik toch stiekem om eens een B58 te rijden 8). Een 530e is qua prestaties snel zat denk ik. Binnenkort proefrit met de sedan.

BMW zal graag i5’s verkopen om hun co2 tax te verlagen, maar daar zijn ze (vooral de M60) te duur voor. Sommige bedrijven verplichten medewerkers elektrisch te rijden, maar dat is het voordeel van zelf ondernemer zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 07-02-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Ik heb niet het idee dat de nieuwe 5 nu zo'n overweldigend succes is. Ik zit bijna elke dag twee uur in de auto en ik moet de eerste nog tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Spollie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:53:
Ik heb niet het idee dat de nieuwe 5 nu zo'n overweldigend succes is. Ik zit bijna elke dag twee uur in de auto en ik moet de eerste nog tegen komen.
We hebben vijf i5'en op het werk staan. Zijn wel plaatjes hoor, mooie details. Niet zo luxueus als een i7, maar het is bepaald geen straf daarin te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Spollie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:53:
Grappig. Ik zei vanochtend nog tegen mijn collega dat het leek alsof iedereen de nieuwe 5 besteld heeft :p Ze rijden echt af en aan. Dus i5 maar ook 520i's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
PWM schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:48:
Zie bijzonder weinig reden om de 5-serie als 40e te bestellen. Sterker, geen enkele reden.

De i5 is bijna 10.000 euro duurder dan de 530e. Dan heb je over 2 jaar ook nog meer wegenbelasting. En met 20Kwh komt gemiddeld Nederland je 9 van de 10 ritjes elektrisch uit, dus qua verbruik zal het ook niet bijzonder uitmaken.

Voor de veelrijder die wel <300km per dag rijdt, is elektrisch misschien interessant. Maar denk dat ik toch lekker de 530e ga bekijken.
Ik ga over een tijdje maar eens een proefrit boeken. Grandioze minpunten: ruitje kofferbak, ontbreken panoramadak en mindere comfortstoelen. Dus het moet verder wel een topauto zijn.

Los daarvan, is de uitvoering dan ook nog een dingetje ja. 20kWh is echt voldoende voor veel ritten inderdaad. Voor mij zal het vooral afhangen van wat er gebeurt met de mrb en met terugleververgoedingen van m'n zonnepanelen. En dan maar eens de prijzen in de gaten houden voor een ramvolle met de kop eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
CreativeS schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:45:
[...]

Chico heeft het stuur in de Compact gedaan. Geen obligate M-kleur stiksels, maar keurig Performance-zilver van de pookknop. Jaja, afdekplaat van het stuur (nieuw) ligt nog tussen de projecten :)

[Afbeelding]
Dat is precies hoe ik hem ook wil laten bekleden.
Nog geen last van plak/glim stuurtje ermee? snap nog niet dat BMW zulk slecht leder gebruikt al komt het volgens mij ook een beetje doordat het niet geperforeerd is, een vriend van mij heeft er ook last van in zijn Cullinan die heeft net 10k op de teller, maar hij gaat er ook niet echt heel netjes mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Pannencouque schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:47:
[...]
Ik ga over een tijdje maar eens een proefrit boeken. Grandioze minpunten: ruitje kofferbak, ontbreken panoramadak en mindere comfortstoelen. Dus het moet verder wel een topauto zijn.

Los daarvan, is de uitvoering dan ook nog een dingetje ja. 20kWh is echt voldoende voor veel ritten inderdaad. Voor mij zal het vooral afhangen van wat er gebeurt met de mrb en met terugleververgoedingen van m'n zonnepanelen. En dan maar eens de prijzen in de gaten houden voor een ramvolle met de kop eraf.
Ik heb het nog niet gelezen, maar wat is er minder aan de comfortstoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Slux schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:07:
Dat is precies hoe ik hem ook wil laten bekleden.
Nog geen last van plak/glim stuurtje ermee? snap nog niet dat BMW zulk slecht leder gebruikt al komt het volgens mij ook een beetje doordat het niet geperforeerd is, een vriend van mij heeft er ook last van in zijn Cullinan die heeft net 10k op de teller, maar hij gaat er ook niet echt heel netjes mee om.
Het M-stuur in mijn E90 is nog wel BMW-leder... ik krijg het niet meer mat. Die wordt ook nog opnieuw bekleed. Gewoon zoals het nu ook is. Geen bijzondere fratsen, wel nog net iets dikker. Ik gebruik voor onze sturen overigens Monello Matte Opaco Interior Cleaner met Monello Per Tutti All Purpose Towel. Het stuur in de Compact kan ik nog redelijk mat houden, maar je moet het echt regelmatig bijhouden. En ja, hier heb je geen föhn voor nodig om te 'matteren' _O-

Behalve nog polijstmiddel van Monello (door Menzerna) gebruik ik verder bijna alles van Gyeon. Oja, ruitenreiniger en Bird Shit Remover van Poorboys World. Al wordt die ruitenreiniger ook in huis gebruikt. De RVS-koelkast gaat er heel goed diep van glimmen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BkFQcit.jpg

Ik heb een BMW f11, met het standaard koplamp probleem dat er water in zit.
Maar hoe kom ik er nu achter of ik koplampen moet kopen met of zonder bochtenverlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Bender schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 00:47:
[Afbeelding]

Maar hoe kom ik er nu achter of ik koplampen moet kopen met of zonder bochtenverlichting?
Lichtaanzetten en je stuur draaien dan zie je snel genoeg of er verlichting bij komt toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Slux schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:02:
[...]

Lichtaanzetten en je stuur draaien dan zie je snel genoeg of er verlichting bij komt toch.
Het probleem is dat ze dus niet meer draaien, ik krijg een foutmelding. Maar kan er niet uit opmaken of het de horizontale of de verticale beweging is zogezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Bender schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:20:
[...]

Het probleem is dat ze dus niet meer draaien, ik krijg een foutmelding. Maar kan er niet uit opmaken of het de horizontale of de verticale beweging is zogezegd.
Beide kanten?
En anders, mdecoder.com je VIN invullen en dan zie je je optielijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Mr Pingu schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:27:
[...]

Beide kanten?
En anders, mdecoder.com je VIN invullen en dan zie je je optielijst.
Ja beide kanten inderdaad, was in het begin 1 kant maar 2 weken later was de andere kant net zo ver.

Ik ga het VIN nummer eens proberen, bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 16:11
[Afbeelding]

Bij mijn F30 kan ik, als ik de motorkap open zet, het onderdeelnummer aflezen. Als je daarmee googelt komt je er snel genoeg achter welke je moet hebben.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 16:22

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb een F30 335i (Sport line + M sport suspension) en ben op zoek naar winterwielen. Die gebruik ik zelden dus stel daar ook nauwelijks eisen aan (lees voordelig :) ), behalve natuurlijk aan de banden.

Nu zie ik best vaak dat er een 16" set wordt aangeboden en veel algemene sites geven aan dat die passen op mijn auto. Alleen de eerste set die ik probeerde gingen niet eens over mijn remschijven heen voor.

Wat is voor deze setup de minimale velgmaat?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jurriendijkstra
  • Laatst online: 01:19
[Afbeelding]

Staat er niet heel groot "BMW Adaptive LED" in de hoeken van de koplampen?

Wij hebben een pre-LCI F11 die hetzelfde probleem heeft gehad. Het type met bochtenverlichting is gecombineerd met AFS en grootlichtassistent en herkenbaar aan de geribbelde lens van de binnenste lampen.

Let op dat het heel snel kan gaan met het vocht in je lamp en dat je lamp control unit op het onderste punt zit. Het water gutste al uit de connector van de koplamp toen ik deze loskoppelde. De control unit stond nog nét niet onder, dat was nog een geluk.

In ons geval besloten om niet € 1000 aan een nieuwe lampunit uit te geven, maar zelf de lens te vervangen. Dat was bepaald geen fijne klus overigens.

Edit: Wellicht aardig om te laten zien wat 'de lens vervangen' inhoudt...

1. Met een multitool zaag je je lens door langs de randen. Na verhitten in de oven kan je nu de resterende lensdelen met een griptang verwijderen uit de behuizing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lrbozg2eFU_mPcymnc2MW6lfKhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPkuFfj2lb2pLQhAAUNlqq8Z.jpg?f=fotoalbum_large

2. Vervolgens ben je enkele uren bezig de permaseal te verwijderen. Week maken in de oven of met een heatgun, aceton om het enigszins op te lossen en een op maat geslepen schroevendraaier om alles eruit te schrapen. (Niet de Wera overigens ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HjCf1bHVUD6Cy2jhhGA49SaH28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssoARx6p5luE4aYGd3O9SNpg.jpg?f=fotoalbum_large

3. Dan eindig je met een schone lampbehuizing waar nieuwe butyl als een dropveter ingerold kan worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8gMmxzchO9Gs1liVIy0JjoHrQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4QwZAWJRqVN7LnMWVC0BQ9e.jpg?f=fotoalbum_large

4. En weer terug op zijn plek!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbSwNP1WYb1Y_CT06-2Zw3mcEUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvBjNwHq6ObVP39PCMFsZjPU.jpg?f=fotoalbum_large

5. Tot op heden lekvrij ondanks de zeer natte winter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IC7226Tnu6a4YlNZQyH17qm0h3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2PjTyW3D6f7LhDApE1uBFXpD.jpg?f=fotoalbum_large

PS. Er zijn nieuwe lampbehuizingen te koop, maar in het geval van de pre-lci niet voor die met actieve bochtenverlichting! Mogelijk dat het voor de full led LCI versie wel beschikbaar is of dat een bedrijf als Well Done Xenon er nog wat mee kan...

[ Voor 58% gewijzigd door jurriendijkstra op 08-02-2024 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 17:26
superduper schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:43:
Ik heb een F30 335i (Sport line + M sport suspension) en ben op zoek naar winterwielen. Die gebruik ik zelden dus stel daar ook nauwelijks eisen aan (lees voordelig :) ), behalve natuurlijk aan de banden.

Nu zie ik best vaak dat er een 16" set wordt aangeboden en veel algemene sites geven aan dat die passen op mijn auto. Alleen de eerste set die ik probeerde gingen niet eens over mijn remschijven heen voor.

Ivm je remschijf (335i) past 16inch idd niet. 17inch is minimaal volgens mij. Maar dit staat in je handleiding ook toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob

Je zult de sport remmen hebben. Op mijn M140i had je dan minstens 17 inch nodig. Ik ga er even vanuit dat dit bij jou vergelijkbaar is. Maar ik zou eens googelen op een standaard set 18 inch velgen, zijn er vast genoeg van te vinden. Dan heb je ook zeker genoeg vrijheid tussen remmerij en velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:28

lord_fh

PS5

17" minimaal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 16:11
@jurriendijkstra Respect voor de klus. Ik heb een foutmelding in 1 van de koplampen op het grootlicht. Maar dit is me teveel werk. Mijn hoop is op een goede vervanging via marktplaats. Kost me nog wel 500€ maar is een stuk minder dan de 1400€ voor een nieuwe (LED Adaptive).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 16:22

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

DeBaroN schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Ivm je remschijf (335i) past 16inch idd niet. 17inch is minimaal volgens mij. Maar dit staat in je handleiding ook toch?
Ik kan het er niet eenduidig uithalen en het internet is soms ook wat tegenstrijdig. Maar met name de engelstalige site zijn wat helderder dat dit niet past idd. Ben nu wel overtuigd. Zelfs lijk je te moeten oppassen dat ook niet alle 17" zomaar passen, dus is 18" de veilige keus. Jammer, die zie je niet zoveel tweedehands en dan wordt het toch wel weer prijziger voor die paar dagen in het jaar dat je het nodig hebt.

Ik hou er niet van om banden te moeten wisselen, want bij wat plotselingen sneeuwval in NL is het bij de banden boer onmogelijk druk, dus ik wil gewoon zelf indien nodig wielen kunnen wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bender
jurriendijkstra schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 09:47:
[...]

Staat er niet heel groot "BMW Adaptive LED" in de hoeken van de koplampen?

Wij hebben een pre-LCI F11 die hetzelfde probleem heeft gehad. Het type met bochtenverlichting is gecombineerd met AFS en grootlichtassistent en herkenbaar aan de geribbelde lens van de binnenste lampen.

Let op dat het heel snel kan gaan met het vocht in je lamp en dat je lamp control unit op het onderste punt zit. Het water gutste al uit de connector van de koplamp toen ik deze loskoppelde. De control unit stond nog nét niet onder, dat was nog een geluk.

In ons geval besloten om niet € 1000 aan een nieuwe lampunit uit te geven, maar zelf de lens te vervangen. Dat was bepaald geen fijne klus overigens.
Bedankt voor de tip, vooral de tijd en stappen die het kost.. dan is het voor mij mee rendabel om gewoon een andere set te kopen (auto is toch zakelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)

Je kan ook voor een mooi setje gaan met 4 seizoenen banden, heb je er ook nog veel lol van in NL en kan je er gemakkelijk 4 maanden per jaar op rijden, gaat je zomer set ook langer mee.
Pagina: 1 ... 264 ... 374 Laatste