zunrob schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:45:
[...]
Ik zie het ook niet zitten om nu te vervangen, in NL is het nu ook aardig fris. Is volgens mij een aardige klus met de hemelbekleding die moet zakken? Denk dat de F45 heel vergelijkbaar is met je X1. Heb je een tutorial voor het uit programmeren?
Ja is vergelijkbaar, 2 achterste spijlen moet de bekleding eraf en daarna kan je een stukje van de hemelbekleding laten zakken. Als je dan met 2 paar armen bent kan 1 de bekleding naar beneden houden en de ander kan dan de batterij eruit in nieuwe erin te fietsen.
Betreft coderen zie:
https://f48.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2069962
Overigens codeer je alleen de melding op je cluster uit. Niet het systeem zelf. Mocht of de batterij iets opgeladen zijn / de temperaturen iets hoger zijn dan doet het systeem wel gewoon z’n werk. Een langere tocht kan ook deze batterij weer beetje opladen maar laat dit wel een teken zijn dat ie binnenkort vervangen moet worden want hij houdt niet meer zo best de spanning vast.
Je programmeert alleen de melding uit maar I get your point.
Anderzijds kan ik het voor mijzelf redeneren
Als ik vandaag de dag nog mijn Peugeot partner had gereden dan had ik niet eens de functie.
Nu rijd ik BMW maar heb ik niet het geld (er voor over) om de batterij te laten vervangen. Dus moet het wachten totdat ik de mogelijkheid heb om het zelf te doen… Dan zou je kunnen zeggen, dan moet je geen BMW, maar dan had ik het ook niet gehad want dan had ik nog de oude partner gereden.
Anders ben je van harte welkom om in -15 mij een handje te helpen

alle clips die afbreken bij verwijderen van het interieur worden nagefactureerd
(Of een jubeltonnetje zodat ik een huis met garage kan kopen is ook nog optie waar ik voor open sta

)
Nogmaals; ik snap je punt en uit programmeren is echt tijdelijke oplossingen en zo ziet @
zunrob dat ook.
Je BC knop doet het namelijk ook niet als die melding in je cluster staat.
zunrob schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:27:
[...]
Fair point. Maar ik vind de werkwijze van onze Noorse vriend, om het iig tijdelijk uit te schakelen, ook niet zo verkeerd.
Met de M140i dan geluk gehad denk ik, na bijna 7 jaar geen melding daarover gehad.
Ligt ook aan rijgedrag en temperatuur, is nu wel relatief koude winter dus je ziet meer accu probleempjes.
Bij mij gaat de melding ook voornamelijk als het kouder dan -15 is, boven de -10 heb ik hem nog niet gezien maar dat zit er wel aan te komen natuurlijk.