Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 258 ... 374 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:28
Dat is een specifiek probleem bij de cabrio's (F33). Ik moet het binnenkort bij mijzelf nog controleren.

[ Voor 7% gewijzigd door Paul Hewson op 09-01-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:40
Hoezo, werkt toch 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
PSYch0landeR schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:43:
Na te lezen dat bv die dorpellijsten misten op de i5….

Kreeg ik voor vandaag een i5 mee en ja inderdaad het lijkt wel of ze hem ontworpen hebben met de rekenmachine ernaast.

[Afbeelding]

Toch heel blij dat ik niet gewacht heb op de i5 touring en voor de X5 gegaan ben want dat interieur is toch echt een stuk fijner.
Maar rijdt het ook vooral niet compleet anders een X5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
Mr Pingu schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:07:
[...]

JAG hoort niet in dit rijtje thuis IMO, die auto's vallen vies tegen in ieder geval de elektrische varianten. Bekende pas nog zijn JAG i-pace ingeruild voor een i4 :P
Porsche hoort er ook niet in thuis, dat is overduidelijk een klasse hoger. Niet alleen de prijs, maar de hele beleving.

Ik vervang de olie+filter 1 x per jaar. Dat zijn dan ~12 a 13k gereden KMs. Kost je 75 euro en 20 min werk.

En met verse olie heb je 100 facebook Peekaaazz erbij _O-

Irritant dat je met de BMW App maar 1 account kan koppelen aan de auto. Ik heb mijn vrouw dr account gekoppelt en een profiel gemaakt, zodat de stoel, spiegels enzo allemaal naar haar instellingen gaan, zodra ze de auto ontgrendeld, maar ik kan de auto dan niet op mijn account zetten :/

Kan wel een 2e profiel maken, maar die selecteer je pas als je de auto instapt, vind het juist fijn als dat al gebeurd, voordat je de auto instapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:14
Unknown Alien schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:19:
[...]

Porsche hoort er ook niet in thuis, dat is overduidelijk een klasse hoger. Niet alleen de prijs, maar de hele beleving.

Ik vervang de olie+filter 1 x per jaar. Dat zijn dan ~12 a 13k gereden KMs. Kost je 75 euro en 20 min werk.

Irritant dat je met de BMW App maar 1 account kan koppelen aan de auto. Ik heb mijn vrouw dr account gekoppelt en een profiel gemaakt, zodat de stoel, spiegels enzo allemaal naar haar instellingen gaan, zodra ze de auto ontgrendeld, maar ik kan de auto dan niet op mijn account zetten :/

Kan wel een 2e profiel maken, maar die selecteer je pas als je de auto instapt, vind het juist fijn als dat al gebeurd, voordat je de auto instapt.
Je kunt aan een tweede sleutel een ander profiel koppelen. Dit werkt echter niet altijd lekker is mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:00
Zeker niet! Dikke uitlaten, vette stickers, sexy raamtinten en swag M logo's op een #20i geven dikke peejkaas!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
[...]
Een tweede BMW een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:55
TheBrut3 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:17:
[...]

Zeker niet! Dikke uitlaten, vette stickers, sexy raamtinten en swag M logo's op een #20i geven dikke peejkaas!
"Vroegah" kon je zelfs tunen met een 16V-logo :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ach, het is allemaal dezelfde meuk (ze dragen alleen geen petjes meer), alleen het canvas is nu iets duurder en moeten ze toestemming aan de baas vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
DaFreakhead schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:52:
[...]

Je kunt aan een tweede sleutel een ander profiel koppelen. Dit werkt echter niet altijd lekker is mijn ervaring.
Klopt, werkte bij onze vorige ook zo, maar we hebben nu 1 normale sleutel en 1 sleutel met zo'n LCD scherm erop. Best groot lomp ding. Ziet er cool uit, maar minder praktisch. Ze zeiden dat de sleutel ook snel leeg is, waardoor ik het lastig vind om die sleutel mee te nemen en straks met een lege sleutel zit en ergens stil sta...ik heb zelf geen USBlader+micro USB kabel bij me.
Toff schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:39:
[...]

Een tweede BMW een idee?
Liever weer mooi weer, zodat ik op de motor naar me werk kan *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:17:
[...]

Ik voel me een soort van aangesproken. Dikke uitlaten check, stickers check, M-logo's op de velgen en stuur check, ik mis enkel de raamtint en 2 cilinders. :+

Toevallig is Larry Chen deze week bij de tuninggarage langs geweest waar ik mijn auto vandaan komt. Voor de liefhebbers van de M2, M3 Touring en de M4. Voor de liefhebbers: YouTube: Which S58-Powered BMW M Car is Best? Ft. Studie AG's Lineup

Ik wissel overigens maximaal, liefst eerder, iedere 10.000km van olie + filter. (Liqui Moly Top Tec nogiets), kost 50 euro voor de hele beurt aan materiaal (ik kan dat zelf verder). Maar voor een N54 is dat wel het minimale wat je moet onderhouden, want er komt nog iets meer bij kijken. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i89LqOY5VRaXcXGnKTNL5sAxxm8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w9SuveKL8SEYNGL9HjmO0mzc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGmMXqAU7Xqb-XjU2X0sR8Ru6rc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMBVr4kjzURmMUpdn4iDS2Kb.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:57
Unknown Alien schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Klopt, werkte bij onze vorige ook zo, maar we hebben nu 1 normale sleutel en 1 sleutel met zo'n LCD scherm erop. Best groot lomp ding. Ziet er cool uit, maar minder praktisch. Ze zeiden dat de sleutel ook snel leeg is, waardoor ik het lastig vind om die sleutel mee te nemen en straks met een lege sleutel zit en ergens stil sta...ik heb zelf geen USBlader+micro USB kabel bij me.
De display key kun je gewoon in je draadloze oplaadvak leggen om bij te laden. Ik gebruik hem wel veel, met name voor het schedulen van de standverwarming. Heerlijk om deze ochtend in een warme auto met heldere ruiten te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Exoil low cost Tarragona zit nu op 1.40 voor SP95 voor de Spaanse BMW rijders, maar andere merken kunnen zich ook bij de pomp vervoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd89
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-01-2024
@Spollie ik vind de display key na 4 jaar wel snel leeg gaan, bij BMW even laten checken idd battery moet vervangen worden want de capaciteit is veel gedaald. Tot mijn grote verbazing is de enige optie een hele nieuwe display key... met korting nog €1250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:31

Eagle Creek

Breathing security

jd89 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:53:
@Spollie ik vind de display key na 4 jaar wel snel leeg gaan, bij BMW even laten checken idd battery moet vervangen worden want de capaciteit is veel gedaald. Tot mijn grote verbazing is de enige optie een hele nieuwe display key... met korting nog €1250,-
Nee joh... serieus?

Ik weet niet beter dan dat je de displaykey wireless kunt opladen via het vak waarmee je ook je telefoon kan opladen.

Edit
https://bmwshop.ekris.nl/...id=491320&panelid=41_2729

[ Voor 11% gewijzigd door Eagle Creek op 11-01-2024 14:45 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eagle Creek schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:04:
[...]

Nee joh... serieus?

Ik weet niet beter dan dat je de displaykey wireless kunt opladen via het vak waarmee je ook je telefoon kan opladen.
Klopt maar zo'n accu "slijt" na een tijd, net als de accu van een mobiele smartphone, als die weinig capaciteit over hebt, mag je de hele sleutel vervangen... Lekker dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:16
Quantor schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:10:
[...]

Klopt maar zo'n accu "slijt" na een tijd, net als de accu van een mobiele smartphone, als die weinig capaciteit over hebt, mag je de hele sleutel vervangen... Lekker dan.
BMW's standaard advies is "vervangen" bij elektronica. Repareren doen de Bavarians niet aan.

Er zijn wel online tutorials voor het zelf vervangen van de batterij (P/N 9442976-01, ongeveer € 40,-) en er zullen ongetwijfeld ook bedrijfjes zijn (bijv. de retrofitters en upgraders) die je het werk uit handen willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:57
jd89 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:53:
Nieuwe batterij is 5 tientjes, kun je zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Puf schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:26:
[...]

BMW's standaard advies is "vervangen" bij elektronica. Repareren doen de Bavarians niet aan.

Er zijn wel online tutorials voor het zelf vervangen van de batterij (P/N 9442976-01, ongeveer € 40,-) en er zullen ongetwijfeld ook bedrijfjes zijn (bijv. de retrofitters en upgraders) die je het werk uit handen willen nemen.
Dit dus, de batterij van mijn sleutel was ook leeg maar die batterij (E61) zit gesoldeerd dus volgens BMW was de enige optie een nieuwe sleutel 8)7

Ik ben toen naar https://www.autosleutelsnijmegen.nl/ gegaan, ziet er shady uit maar was snel gefixed voor een paar tientjes _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:51
Ik ben zelf ook niet reuze handig, maar voor 1250eu zou ik dat ding toch zelf eens openschroeven om te kijken of de batterij makkelijk zelf te vervangen is :P

Zo laatst ook onze Dyson stofzuiger gerepareerd aangezien de trigger het niet meer deed. Veel voorkomend probleem, dus voor 12eu een nieuwe trigger besteld. Aanvullend voor 10eu een setje kleine schroevendraaiers en een kwartiertje prutsen :P
Beter dan 180eu voor een nieuw handvat inclusief motor en veel goedkoper dan een volledig nieuw apparaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:13

Mr Pingu

Professioneel Prutser

B-Real schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:53:
Ik ben zelf ook niet reuze handig, maar voor 1250eu zou ik dat ding toch zelf eens openschroeven om te kijken of de batterij makkelijk zelf te vervangen is :P

Zo laatst ook onze Dyson stofzuiger gerepareerd aangezien de trigger het niet meer deed. Veel voorkomend probleem, dus voor 12eu een nieuwe trigger besteld. Aanvullend voor 10eu een setje kleine schroevendraaiers en een kwartiertje prutsen :P
Beter dan 180eu voor een nieuw handvat inclusief motor en veel goedkoper dan een volledig nieuw apparaat :)
YouTube: BMW Touch Screen Key Fob Battery Replacement - How To Replace Change... Deze voor de display key :)

Ja zo was het rubber van mijn cruise control knop afgebrokkeld, 6Euries op ebay voor nieuw knopje/rolletje. BMW zou alle knoppen op het stuur vervangen, 300 euro aan onderdelen en 3 uur arbeid 8)7. Toen maar van de gelegeheid gebruik gemaakt om ook flippers ook te installeren... Als het stuur er toch uit elkaar moest :P

Over batterijen gesproken, mijn SOS batterij is nu met het koude weer niet meer aanspreekbaar... Dus dat wordt van de lente vervangen...

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Puf schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:26:
[...]

Mweh, dat deden ze ook nadat m'n Sos Emergency Battery een storing gaf. Nieuwe batterij onder garantie.
Paar maanden later weer storing dus ik dacht 'los het zelf wel even op'.

Nadat ik de hemel onder de dakvin geopend had, bleek het clipje van de houder gebroken te zijn en dichtgeplakt met ductape. De batterij maakte dus geen contact meer. Ik heb de houder opnieuw dichtgetaped. Blijkbaar toch beter dan in de garage want hij houdt het nu een stuk langer vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Is dit inderdaad een functionerend niet-detecteerbaar ding joh?
https://superkilometerfil...3VpgfqEAQYASABEgLhpvD_BwE
The diagnostic testers cannot discover the mileage altered by BMW X5 G05 Mileage Stopper
Noem mij naïef maar ik had niet gedacht dat we met huidige verificatietechnieken het nog zo makkelijk hadden. Uiteraard mede omdat terugdraaien best wel een serieus ding is.

Ik snap op zich dat het te koop is (vast legitieme redenen voor te bedenken) maar dat het technisch maakbaar zo eenvoudig is dat het niet-detecteerbaar is had ik eigenlijk niet verwacht.

[ Voor 29% gewijzigd door Eagle Creek op 11-01-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mr Pingu schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:09:
[...]
Over batterijen gesproken, mijn SOS batterij is nu met het koude weer niet meer aanspreekbaar... Dus dat wordt van de lente vervangen...
Demontage van complete dak bekleding bij de SOS knop dus? :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Eagle Creek schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:26:
[...]
Noem mij naïef maar ik had niet gedacht dat we met huidige verificatietechnieken het nog zo makkelijk hadden. Uiteraard mede omdat terugdraaien best wel een serieus ding is.

Ik snap op zich dat het te koop is (vast legitieme redenen voor te bedenken) maar dat het technisch maakbaar zo eenvoudig is dat het niet-detecteerbaar is had ik eigenlijk niet verwacht.
Ongeverifieerde claims op de website van een seller zou ik altijd wat korrels zout bij innemen? :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:27:
[...]

Officieel wel, maar ik kon er vrij makkelijk bij door 1 kant los te halen. De batterij zit in een (wit) doosje welke je vrij makkelijk los kan halen van het dak met een hendeltje, waardoor je het hele doosje naar je toe kan halen.

Ik zou wel dunne handschoenen aandoen, er zitten wat scherpe randjes her en der aan het dak die mijn velletje deden openritsen ;)

Midden in beeld het hendeltje om los te maken.
Linksonder in beeld met plakband het klepje van de batterijhouder.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zXdzCFB/IMG-5590.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 11-01-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

YakuzA schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:27:
[...]

Deels, zit onder de haaienvin, achterin. Als het goed is alleen de d-stijl. Maaralsnog een takke werkje

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

[...]

Tja, nog makkelijker dan chip eruit solderen en die chip opnieuw programmeren in een chip/ eeprom flasher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

[...]

Russen zijn vrij goed om Westerse hard en software te cracken. Verbaast mij nix dat ze dit doen tegen een leuke vergoeding. Je bent niet naief maar je kennis is niet up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:59
Heeft iemand hier al eens de 270 top/side view geretrofit op een F80 (of F30)? Ik ben bezig met alle componenten te verzamelen maar een ervaringsdeskundige zou wel handig zijn ;-).

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmenx
  • Laatst online: 12:55
Greetoz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:01:
Heeft iemand hier al eens de 270 top/side view geretrofit op een F80 (of F30)? Ik ben bezig met alle componenten te verzamelen maar een ervaringsdeskundige zou wel handig zijn ;-).
Wel is op een F30, het is nog wel behoorlijk wat werk hoor en vondt het persoonlijk zelf het resultaat niet waard maar goed het was natuurlijk ook niet mijn eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 07:55

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Het Fantoom schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:58:
[...]

Maar rijdt het ook vooral niet compleet anders een X5?
Dat uiteraard ook maar ze hebben beide hun voors en tegens qua rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 13:27

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik ben in de running voor een bmw 3 touring aan te schaffen. Betreft een g21 (2019/2021) nou is mijn grote vraag.. wat is de betere keuze een 318/320i en die mogelijk chippen naar 250pk. Of een 330i.?

Heb nog nooit een remap/chip laten doen dus totaal geen ervaring.
Maar wat is de verstandige keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:51
De 330i chip je vervolgens naar 300/310pk ;)

Mocht je een auto via de BMW dealer overwegen, besef je dan dat je na chippen geen garantie meer hebt en je de auto laat ook niet maar als Premium Select kunt inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:34
Nickrsd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:19:
Ik ben in de running voor een bmw 3 touring aan te schaffen. Betreft een g21 (2019/2021) nou is mijn grote vraag.. wat is de betere keuze een 318/320i en die mogelijk chippen naar 250pk. Of een 330i.?

Een 320i met het B48b20B blok is goed te tunen naar 250+ pk.
Dit integenstelling tot de 320i met het zwakkere B48b20A blok.

Het B48b20B blok zit ook in de 330i

[ Voor 3% gewijzigd door Matadores op 11-01-2024 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik wil inderdaad een bmw via de dealer aanschaffen en het liefste met premium select.

Heb een mooie gezien alleen die heeft al 120000 gelopen, is ook niet het einde natuurlijk. Maar hij geeft verder alles wat ik zoek.
Heb liever eentje met 60000 gelopen haha. Misschien maar geduld en verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:37

Zorg dan wel dat het een auto is met het bouwjaar voor 06/2020, want auto’s daarna hebben allemaal een nieuwe ECU die op dit moment alleen door 1 partij is te unlocken, en daarvoor moet je de ECU opsturen naar Finland… Ik heb zelf een 318i uit 08/2021 en als ik die wil laten chippen ben ik zo’n €2k kwijt!

https://www.mosselmanturbo.com/nl/ecu-unlock-bmw-2020

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis_sla op 12-01-2024 00:22 ]

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
User87231 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:15:
Ik heb een nieuwe 320e besteld. Ik begreep dat deze gewoon in Munchen wordt gemaakt. Productiedatum staat nu op week 1. Wie weet wat dan de gemiddelde levertijd zal worden? De leasemaatschapij heeft nog steeds eind maart staan.
Weet je al meer over je levertijd :)? Die van mij in september gekocht.. levertijd staat nog steeds “eind feb”. Zal van de week eens bellen of ie al geproduceerd is - zal wel moeten anders zou eind feb nogal optimistisch zijn.

Ben ook benieuwd of mijn 320e uit Duitsland komt.. de verkoper riep Mexico maar had niet het idee dat hij zeker over z’n zaak was hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User87231
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-09 10:53
ls789 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 01:19:
[...]

Weet je al meer over je levertijd :)? Die van mij in september gekocht.. levertijd staat nog steeds “eind feb”. Zal van de week eens bellen of ie al geproduceerd is - zal wel moeten anders zou eind feb nogal optimistisch zijn.

Ben ook benieuwd of mijn 320e uit Duitsland komt.. de verkoper riep Mexico maar had niet het idee dat hij zeker over z’n zaak was hehe
Heb je een touring of sedan? De touring wordt in München gemaakt de Sedan in Mexico. Van mij staat nu eind maart.

Welke kleur heb je besteld en uitvoering? Hier een brooklyn grau met M-sport pro

[ Voor 6% gewijzigd door User87231 op 12-01-2024 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:41

Nickrsd schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:08:
Ik wil inderdaad een bmw via de dealer aanschaffen en het liefste met premium select.

Heb een mooie gezien alleen die heeft al 120000 gelopen, is ook niet het einde natuurlijk. Maar hij geeft verder alles wat ik zoek.
Heb liever eentje met 60000 gelopen haha. Misschien maar geduld en verder kijken
Niet evt importeren uit DE?

[ Voor 32% gewijzigd door DeBaroN op 12-01-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Daar heb ik totaal geen ervaring mee. Dus blijf daar liever vanaf. Vind het al minder om bij een niet bmw dealer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Greetoz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:01:
Niet daarmee, wel in december KAFAS2 met alle 3 de functies, HUD en een verwarmd stuurwiel geretrofit in mijn F80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
thijmenx schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:13:
[...]

Wel is op een F30, het is nog wel behoorlijk wat werk hoor en vondt het persoonlijk zelf het resultaat niet waard maar goed het was natuurlijk ook niet mijn eigen auto.
Ja de F80 is wat breder en het lijkt mij daarom wel handig, ik heb ondertussen al de topview ECU en de knoppen voor het "dashboard". Maar zie dat de camera plaatsing op de F80 wel degelijk anders is dan op een F30 (in de bumper).

Maar ik vroeg me af waar je de kabels vandaan heb, de kabelset kan ik wel op hubauer vinden voor ongeveer 300 euro maar liever wat goedkoper natuurlijk ;-).
FabiandJ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:42:
[...]

Niet daarmee, wel in december KAFAS2 met alle 3 de functies, HUD en een verwarmd stuurwiel geretrofit in mijn F80.
Ah ja dat is volgens mij wel echt even iets anders kwa installatie dan de 270 view camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:41
Nickrsd schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:34:
Daar heb ik totaal geen ervaring mee. Dus blijf daar liever vanaf. Vind het al minder om bij een niet bmw dealer te kopen.
Die van mij is geïmporteerd van een handelaar uit Duitsland. Hij had ook bij de bmw dealer daarnaast kunnen staan, verandert niks aan de auto natuurlijk, behalve de prijs.
Voor mij eerste keer, maar mn neef doet dit voor zn werk, dus mooi makkelijk.
Maar dik in de opties en voor dat geld, volgende auto sowieso weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:51

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Nickrsd schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:34:
BMW dealer in NL willen wel eens BMW bij de duitse BMW dealer importen. Kennissen hebben dit met 2 modellen gedaan. De dealer zorgt voor inspectie, transport, het zetten op NL kenteken platen (wat dit kost/bespaart moet je schuldig blijven).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:25:
[...]

Ja de F80 is wat breder en het lijkt mij daarom wel handig, ik heb ondertussen al de topview ECU en de knoppen voor het "dashboard". Maar zie dat de camera plaatsing op de F80 wel degelijk anders is dan op een F30 (in de bumper).

Maar ik vroeg me af waar je de kabels vandaan heb, de kabelset kan ik wel op hubauer vinden voor ongeveer 300 euro maar liever wat goedkoper natuurlijk ;-).

[...]

Ah ja dat is volgens mij wel echt even iets anders kwa installatie dan de 270 view camera.
Kabelbomen zelf maken? Ik heb een een hele kabelboom uit een E90 getrokken en daarna nog wat kleurtjes besteld op langere lengte op AliExpress, vervolgens 2 rolletjes electrotape en fleecetape en je kan redelijk zelf alles maken. Mijn vriendin vroeg zich in vredesnaam af wat ik voor de TV met meters kabels aan het doen was. Sommige mensen breien en sommige mensen maken kabelboompjes. :+

Ik weet niet precies hoe 270 camera systeem eruit ziet maar kan mij voorstellen dat je hoop kabels moet trekken naar een centraal punt met beperkt aantal draden, dus dat is nog best zelf te maken. Wel aangezien je waarschijnlijk overal draden moet trekken zou ik vast nadenken og je nog meer moet retrofitten. Ik heb bijvoorbeeld toen ik de kabels voor Comfort acces naar achteren heb gelegd, gelijk de PDC vooraan ook getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jd89

Als je wilt chippen zou ik voor de 330i gaan.

Die 318 helemaal links laten liggen, nu te vaak een een bmw met dit blokkie als leen auto gehad. Echt alsof je een polo motor hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 14:00

Ik heb zo mijn twijfels. Hoe wordt bijvoorbeeld gemiddelde brandstof berekend? Is natuurlijk wel verdacht als jij 10k op de klok hebt in plaats van 100k, maar wel een verbruik van 1:1 in plaats van 1:10.

Verder heb ik ooit begrepen dat ook dat elektronica van de bak de kilometerstand opslaat. Wordt dit ook mee aangepast? Of zal bij het uitlezen van de software van de bak wel naar voren komen dat je 10x meer kilometers hebt gereden?

Ik zie in ieder geval wat haken en ogen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 12:37
jd89 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Als je wilt chippen zou ik voor de 330i gaan.

Die 318 helemaal links laten liggen, nu te vaak een een bmw met dit blokkie als leen auto gehad. Echt alsof je een polo motor hebt.
Wat een klinklare onzin. Ik rij nu 5000km in een 318I en die komt prima mee (zelfs bovengemiddeld) in het verkeer. Als je graag bij elk stoplicht met piepende banden weg wil rijden heb je meer vermogen nodig ja...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Greetoz schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:25:
[...]

Valt anders nog best tegen hoor...

Eerst nieuwe voorruit met uitsparing voor de KAFAS2 camera en HUD compatible is op locatie (IKEA) in de buurt gedaan waar we droog stonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPuz00tFNul4bVl1BDudB9U6gkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5U2SQ9Vas7uCPaUumZHWdQOv.jpg?f=fotoalbum_large

Dag later alles ombouwen dus als eerste alle speakers/NBT Unit/cluster/binnenspiegel etc eruit, daarna het dashboard eruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPGLXm-R3Wy1ZVLIBg80-nofZ1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLMK2yVw9kD753KqCvyoe8z6.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe KAFAS2 camera en andere lichtsensor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f264mpIzx5ft4H54R2w7YsG0B8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SgD2npZBqQaYa0fdNQLvbuiA.jpg?f=fotoalbum_large

Kabel netjes wegwerken in de A style.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwngP_ZWLn0joK6VmM7rKaz7q-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9KSGW5X2UmxMH45wSKKT64w.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna geen foto's meer gemaakt, maar toen de KAFAS2 module linksonder bij de voeten monteren en kabels netjes wegwerken en trekken richting de FEM modules rechtsvoor. Daarna de HUD monteren en ook hiervan de kabels netjes wegwerken en monteren aan de FEM Module rechtsvoor inclusief voor beide onderdelen wat soldeer werk. En ook meteen en verwarmd stuurwiel geretrofit.
Vervolgens ander dashboard terug plaatsen met uitsparing voor HUD, speakers, binnen spiegel etc.

Daarna de dagen erna alles coderen met wat hulp van @Mr Pingu, waarbij we er samen achter kwamen dat mijn stuurkolom welke ik 2e hands gekocht had defect was. Dus een nieuwe ervoor opgezocht die gelukkig wel werkt.

Zoals de HUD :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6Gqemi8ckGqbVtGgS4DK18U8lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6w03JmS9TAzIDzugwkguuGZ4.jpg?f=fotoalbum_large

En stuurwiel verwarming, wat afgelopen week toch wel erg lekker was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74_3OTMpiUS4bIr5k4RDjD4Uw24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAho0TBUNH8idLjHmIoPYeWd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door FabiandJ op 12-01-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd89
bakkie1985 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:46:
[...]

Wat een klinklare onzin. Ik rij nu 5000km in een 318I en die komt prima mee (zelfs bovengemiddeld) in het verkeer. Als je graag bij elk stoplicht met piepende banden weg wil rijden heb je meer vermogen nodig ja...
Totaal niet, rij deze week als leenauto een 318 nou nou. Je moet het juist intrappen om enige vorm van vermogen te krijgen en dan op de snelweg even andere auto inhalen hou op zeg.

Begrijp me niet verkeerd maar BMW wilde gewoon een ander publiek aantrekken en dat is ze gelukt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bakkie1985
jd89 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:57:
[...]

Totaal niet, rij deze week als leenauto een 318 nou nou. Je moet het juist intrappen om enige vorm van vermogen te krijgen en dan op de snelweg even andere auto inhalen hou op zeg.

Begrijp me niet verkeerd maar BMW wilde gewoon een ander publiek aantrekken en dat is ze gelukt.
Ander publiek? mijn 318 kost nog steeds 67k. Minachting zeg walgelijk!

Als je van veel vermogen afkomt zal het heus als langzaam aanvoelen maar 250nm is echt zat voor normaal dagelijks gebruik (50.000 km per jaar)

[ Voor 4% gewijzigd door bakkie1985 op 12-01-2024 14:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-10 23:41
bakkie1985 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:46:
Ik kan daarin volledig mee gaan. Ik rijd nu sinds een jaar een F30 316i Sportline uit 2013 met thans 120k km op de teller, met, jawel, 140PK, evenveel als jouw 318i volgens mij. En dat bevalt mij erg goed. Ontzettend goed. Ik ben geen strepentrekker en ga behoedzaam om met het/mijn materiaal. En als ik dan toch een keer vlotter wil zijn dan schakel ik de sportstand in. Dat scheelt een slok op een borrel en kan ik veel auto's achter me laten bij een verkeerslicht. En als mijn bui dan over is gaat ie weer lekker op de econ/comfort stand om relaxt te cruisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
RicoK schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:03:
[...]

Ik kan daarin volledig mee gaan. Ik rijd nu sinds een jaar een F30 316i Sportline uit 2013 met thans 120k km op de teller, met, jawel, 140PK, evenveel als jouw 318i volgens mij. En dat bevalt mij erg goed. Ontzettend goed. Ik ben geen strepentrekker en ga behoedzaam om met het/mijn materiaal. En als ik dan toch een keer vlotter wil zijn dan schakel ik de sportstand in. Dat scheelt een slok op een borrel en kan ik veel auto's achter me laten bij een verkeerslicht. En als mijn bui dan over is gaat ie weer lekker op de econ/comfort stand om relaxt te cruisen.
156 pk hebben ze inmiddels :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-10 23:41
Oh, hahahaha, dat vergat ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Mr Pingu schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:53:
[...]

Kabelbomen zelf maken? Ik heb een een hele kabelboom uit een E90 getrokken en daarna nog wat kleurtjes besteld op langere lengte op AliExpress, vervolgens 2 rolletjes electrotape en fleecetape en je kan redelijk zelf alles maken. Mijn vriendin vroeg zich in vredesnaam af wat ik voor de TV met meters kabels aan het doen was. Sommige mensen breien en sommige mensen maken kabelboompjes. :+

Ik weet niet precies hoe 270 camera systeem eruit ziet maar kan mij voorstellen dat je hoop kabels moet trekken naar een centraal punt met beperkt aantal draden, dus dat is nog best zelf te maken. Wel aangezien je waarschijnlijk overal draden moet trekken zou ik vast nadenken og je nog meer moet retrofitten. Ik heb bijvoorbeeld toen ik de kabels voor Comfort acces naar achteren heb gelegd, gelijk de PDC vooraan ook getrokken.
Ja ik kwam op bimmerpost al tegen dat je op eBay de fakra kabels kan kopen zodat je niet een hele nieuwe kabelboom voor de deur hoeft te kopen, de rest van de kabels zijn natuurlijk ook wel te maken maar als ik het zooitje voor ongeveer 200 euro kan kopen is het ook prima.

De auto heeft al reverse camera dus ik zal in principe geen kabels naar achteren hoeven te trekken. Enige wat nog zou kunnen is om comfort access te retrofitten op de achterdeuren maar dat heeft BMW nooit aangeboden op de F80.

@FabiandJ ik denk dat je mij verkeerd begreep haha, ik bedoelde niet dat de KAFAS retrofit makkelijker was, meer dat het waarschijnlijk heel andere werkzaamheden zou omvatten ;) Maar netjes werk, en dat allemaal in een IKEA garage, de klanten zullen je wel raar aangekeken hebben haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 09:33
Ook ik doe graag een duit in het zakje mbt een x18i motor. Zeker, het loopt niet zo lekker als een 4 cilinder, laat staan een 6 cilinder, maar voor een 3 cilinder draait ie behoorlijk lekker. Ook de motor karakteristiek is erg fijn, en net zoals bij elke BMW, goed afgestemd op de bak en de rest van de auto.

De techniek gaat voort, en tijden veranderen. BMW heeft waarschijnlijk vanwege diverse redenen gekozen voor een 3 cilinder (milieu eisen, oplopende materiaalkosten, etc.), maar naar mijn mening is het 100 procent een echte BMW. Vroeger lagen er ook veel meer 6 cilinder motoren in BMWs, dat is ook al een hele tijd minder geworden. Volgens mij krijg je zelfs in een aantal dikke AMGs tegenwoordig een 4 cilinder.

[ Voor 40% gewijzigd door zunrob op 12-01-2024 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Over motorvermogen. Meer is natuurlijk altijd beter maar een bmw heb je vanwege de rijkwaliteiten. Het komt mij nogal verwend over... :$

Heb ooit een Seat Inca sdi gehad, 63pk en een aanhanger erachter. Dan wil je pas meer vermogen. Nu ook een vw transporter met 115 pk. Dan ben ik blij dat ik weer in mn E46 320d stap. Met alle auto's kom je gewoon van a naar b. Zelfs met de transporter hoef je niet volgas te rijden om met het verkeer mee te komen. Bovendien sta je toch meer in de file hier in Nederland.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

TheBrut3 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:43:
[...]

Ik heb zo mijn twijfels. Hoe wordt bijvoorbeeld gemiddelde brandstof berekend? Is natuurlijk wel verdacht als jij 10k op de klok hebt in plaats van 100k, maar wel een verbruik van 1:1 in plaats van 1:10.

Verder heb ik ooit begrepen dat ook dat elektronica van de bak de kilometerstand opslaat. Wordt dit ook mee aangepast? Of zal bij het uitlezen van de software van de bak wel naar voren komen dat je 10x meer kilometers hebt gereden?

Ik zie in ieder geval wat haken en ogen.
Ja dat is de grote vraag is: die kilometerstand wordt die onderschept voordat ie wordt weggeschreven naar de KOMBI ECU en vervolgens naar de rest van de ECU’s geschreven? Of wordt enkel de KOMBI km aangepast, met wat ze beweren dat je kan verwijderen en dan ziet niemand het dan moet het haast wel naar alle ECU’s overgeschreven worden. Want als je een KOMBI met minder km retrofit dan gaan de km’s omhoog zoals opgeslagen in de rest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Oh, in dat geval is het inderdaad echt niet te doen.. :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sneNwx9p6bw4MQaim_Zd9cLkcis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4QdmnI372ebY82fKY4jm7X8.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn 218i, ja zo een pauper uitvoering met 3 cilinders, voorwielaandrijving en flut automaat.
Echt niet mee te leven.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-10 01:19

Nitai

Live the life you love.

Ja vermogen zegt niet alles. Tegenwoordig win je het toch vaak niet van elektrische leasebakken en die tijd was leuk, maar heb ik ook wel gehad :+

De 116i van m'n vrouw rijdt erg vlot, even in sport stand en je kan lekker gooien met zo'n kleine wagen. M'n eigen 523i - nog een 6 cylinder, rijdt niet zo sportief, ook niet zoals de 325i die ik hiervoor had, maar man wat een heerlijke wagen. Zou hem niet willen missen en als ik veel kilometers maak, kom ik niet vermoeid de auto uit.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Greetoz schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:23:
[...]

@FabiandJ ik denk dat je mij verkeerd begreep haha, ik bedoelde niet dat de KAFAS retrofit makkelijker was, meer dat het waarschijnlijk heel andere werkzaamheden zou omvatten ;) Maar netjes werk, en dat allemaal in een IKEA garage, de klanten zullen je wel raar aangekeken hebben haha.
Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen :)

Alleen de voorruit hebben we bij de IKEA gedaan hoor, in een hoekje waar het nooit zo druk is.
De rest hebben we bij iemand binnen in een bedrijfshal gedaan.

Hier een post over iemand die de retrofit die jij mogelijk zou willen doen helemaal uitgelegd:
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1130598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd89
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 12-01-2024 20:17 . Reden: Doe eens wat aardiger ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 19:28
Knip

[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 12-01-2024 20:18 . Reden: Maak een TR ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
zunrob schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:26:
Ook ik doe graag een duit in het zakje mbt een x18i motor. Zeker, het loopt niet zo lekker als een 4 cilinder, laat staan een 6 cilinder, maar voor een 3 cilinder draait ie behoorlijk lekker. Ook de motor karakteristiek is erg fijn, en net zoals bij elke BMW, goed afgestemd op de bak en de rest van de auto.

De techniek gaat voort, en tijden veranderen. BMW heeft waarschijnlijk vanwege diverse redenen gekozen voor een 3 cilinder (milieu eisen, oplopende materiaalkosten, etc.), maar naar mijn mening is het 100 procent een echte BMW. Vroeger lagen er ook veel meer 6 cilinder motoren in BMWs, dat is ook al een hele tijd minder geworden. Volgens mij krijg je zelfs in een aantal dikke AMGs tegenwoordig een 4 cilinder.
Ik heb een 2023, die zijn gewoon weer 4 cilinder turbo (2 liter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
bakkie1985 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:19:
[...]

Ik heb een 2023, die zijn gewoon weer 4 cilinder turbo (2 liter)
O, dat wist ik niet eens! Mijn post ging idd over de 3 cilinder motoren! Ik dacht dat daar de discussie over ging. Ben dan toch wel benieuwd of @jd89 de 3 of 4 cilinder 318i bedoelt?

[ Voor 17% gewijzigd door zunrob op 12-01-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
FabiandJ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:21:
[...]

Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen :)

Alleen de voorruit hebben we bij de IKEA gedaan hoor, in een hoekje waar het nooit zo druk is.
De rest hebben we bij iemand binnen in een bedrijfshal gedaan.

Hier een post over iemand die de retrofit die jij mogelijk zou willen doen helemaal uitgelegd:
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1130598
Thanks ook gevonden indd. Helaas zijn juist de kabelbomen volgens realoem best anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Nu online
zunrob schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:28:
[...]

O, dat wist ik niet eens! Mijn post ging idd over de 3 cilinder motoren! Ik dacht dat daar de discussie over ging. Ben dan toch wel benieuwd of @jd89 de 3 of 4 cilinder 318i bedoelt?
Volgens mij sowieso 4-cilinder in een G21? Ongechipt voelen ze allebei traag aan inderdaad, ligt niet zozeer aan het aantal cilinder maar aan het vermogen. Voordeel van de 4 cilinders is dat je ze toch (ver) boven de 200pk kunt laten tunen en voor de 3-cilindertjes is 170 al de max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Het Fantoom schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:12:
[...]

Volgens mij sowieso 4-cilinder in een G21? Ongechipt voelen ze allebei traag aan inderdaad, ligt niet zozeer aan het aantal cilinder maar aan het vermogen. Voordeel van de 4 cilinders is dat je ze toch (ver) boven de 200pk kunt laten tunen en voor de 3-cilindertjes is 170 al de max.
Plus dat ze standaard nog eens softwarematig geknepen zijn.. dat voelt altijd zo kunstmatig. Zelfde als met de Fiesta van mijn vader. Boven de 4000rpm is het vermogen weg. Andere map en de wagen blijft trekken. Maar goed, ik heb met mijn dikke (uhuh) ongeblazen indirect ingespoten 6-in-lijn ook maar 250Nm. Lekker belangrijk, dat geluid van die 6 zuigertjes hè... maakt zoveel goed. De 318ti heeft maar 200Nm. Menig electro 'Skodaatje' stopt vroegtijdig met blazen op de loftrompet, is die xHP toch nog ergens goed voor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Het Fantoom schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:12:
[...]

jd89 en CreativeS hebben imo wel een punt: de terug getunde "B48" 2.0 turbo motoren: 318i (320i in mindere mate) voelen gewoon behoorlijk geknepen aan. Alsof ze ademhalen door een rietje. Veel toeren maken heeft geen zin want het gaat gewoon niets harder.

Zijn ze daarmee een slechte auto: nee. Je moet qua motorvermogen alleen niets sportiefs verwachten. In de basis moet je imo gewoon een 330i kopen als je 330i vermogen wilt hebben. Daar kun je nog een pk of 50 bij chippen. Zelf lang over getwijfeld maar uiteindelijk nooit laten doen.
Je hebt er ook weinig nadelen aan (op de aanschaf prijs na natuurlijk). Praktijk verbruik is meer dan prima.

Wat mijn grootste issue met de trage modellen is, is dat de automaat hetzelfde schakelgedrag lijkt te hebben als de 30i en 40i motoren die echt veel meer koppel leveren (400 en 500Nm). Die voelen nog redelijk vlot in de 3 of 4 bij 1500-2000rpm. De 118i van mijn vrouw (F40, dus met de 3 pitter) of 318 leenauto van de dealer zijn dan gewoonweg traag. Mijn truc is dat ik ze altijd in de sportstand zet, dan is er prima mee te leven op een B weg.

Hele behoefte aan vermogen heeft te maken met 2 dingen: bedrag wat je er voorover hebt en je referentie kader. Rij een week in een snellere auto (911 in mijn geval) en stap terug in de 330i en die voelt echt stront traag aan :D.

0-100 moet je tegen veel elektrische auto's niet proberen (al win je easy van een ID3 of ID4 bijvoorbeeld), de 100- 200 win je met 2 vingers in je neus ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Tortelli op 12-01-2024 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Tortelli schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:34:
jd89 en CreativeS hebben imo wel een punt: de terug getunde "B48" 2.0 turbo motoren: 318i (320i in mindere mate) voelen gewoon behoorlijk geknepen aan. Alsof ze ademhalen door een rietje. Veel toeren maken heeft geen zin want het gaat gewoon niets harder.
Ik wilde met mijn reactie geen afbreuk doen aan de .18i modellen. We hebben zelf ook een 318ti... van de oude garde, dus max 143pk. Het werkpaard met grote achterklep waar zoveel in kwijt kan :)
Zijn ze daarmee een slechte auto: nee. Je moet qua motorvermogen alleen niets sportiefs verwachten.
Juist. Ik denk ook dat @jd89 zoiets trachtte te zeggen... alleen was de toon wat minder muzikaal :+
0-100 moet je tegen veel elektrische auto's niet proberen (al win je easy van een ID3 of ID4 bijvoorbeeld), de 100- 200 win je met 2 vingers in je neus ;)
ID. modellen zijn dan ook niet voor snelheid gemaakt... maar een i4, i5 of i7? Rijdt toch wel fijn hoor. Tuurlijk, je voelt de 2600kg van de i7 wel, maar die 745Nm (544pk) voel je ook.

En ja, in de afgetrapte GTI'tjes zijn het petjes... in de Skoda EV's de nette burgermannetjes :)
Al zijn de nieuwste Golf 8 R 333 (nou ja, nieuw) ook wel te pruimen hoor. Niet mijn merk, maar er staat wel iets speciaals. En zo kom je de dag wel door O-)

[ Voor 27% gewijzigd door CreativeS op 12-01-2024 22:47 ]

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vandaag nieuwe BMW opgehaald :). Blij mee. Hiervoor een M5, dit is toch een stuk sportiever / leuker rijden en de stoelen maken het af (wel even wennen met instappen/uitstappen haha)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Wauw 8) :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bakkie1985
Workaholic schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:31:
Vandaag nieuwe BMW opgehaald :). Blij mee. Hiervoor een M5, dit is toch een stuk sportiever / leuker rijden en de stoelen maken het af (wel even wennen met instappen/uitstappen haha)

***members only***
poah _/-\o_ das geen 318i :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
In ieder geval weer eens een echte* 6 cilinder... die turbo zien we dan wel over het hoofd ;)

*sarcasme jongens!

[ Voor 124% gewijzigd door CreativeS op 13-01-2024 08:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greetoz

***members only***
Heel gaaf, vooral jaloers op de kleur, die had ik op mijn f80 ook wel gewild…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:24:
Heel gaaf, voor jaloers op de kleur, die had ik op mijn f80 ook wel gewild…
M3 met Rosso Corsa... val je zeker op :)

Afbeeldingslocatie: https://g80.bimmerpost.com/forums/attachment.php?s=b44ab220d9112340270fd917471c269d&attachmentid=2831113&stc=1&d=1646869298

[ Voor 24% gewijzigd door CreativeS op 13-01-2024 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Laatst online: 13:14

***members only***
Gave machine!!
Wat doen die twee rode knoppen op het stuur eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

***members only***
Blijf het prachtige velgen vinden, jammer dat ze er niet in 19” zijn, durf geen 20” onder mijn F31 330i te plakken qua rij comfort,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:55
[...]
Normaal doe ik daar nooit aan mee maar toevallig vorige week met een collega in een Tesla 3 op pad terwijl we elkaar aan de telefoon hadden en toen we samen een dubbele 80km-weg voor ons alleen hadden dacht ik: ok vooruit, ik doe één keertje mee, kijken hoe groot het verschil nou is. Tot mijn verbazing kon ik hem in de 120 echt mákkelijk bijhouden tot de 100, verder zijn we niet gegaan. Ik zat wel in de sportstand, maar had de automaatpook nog in de normale stand, en niet in de vlotte stand naar links. Op papier zou die Model3 sneller moeten zijn, maar volgens mij had ik gewoon veel meer grip. En dan is de 120 maar een burgerlijk modelletje, laat staan als je een iets vlottere hebt…

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 13-01-2024 08:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
DaFreakhead schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 00:49:
[...]

Gave machine!!
Daarmee zet je de auto in M1 of M2 modus, dat zijn door jezelf geprogrammeerde instellingen. Denk hierbij aan de stand van de automaat, traction control, stuur gevoel.

@Greetoz en ik hebben deze knoppen ook in onze F80 M3, maar daar zijn ze zwart.

En wat een plaatje @Workaholic, maar dat had ik je ook al in de app tegen je gezegd :)

[ Voor 9% gewijzigd door FabiandJ op 13-01-2024 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

***members only***
Deze is echt heel lekker, die kleur :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DaFreakhead schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 00:49:
[...]

Gave machine!!

Het setje is in amerika te koop, maar het is mij niet duidelijk waar deze geproduceerd is en of die beter is als die van bijvoorbeeld Aliexpress waar het bijna 1op1 kopieen lijken. Iets wat ik ook graag wil inbouwen maar het liefst met zwarte knoppen, begreep dat dealers deze niet graag los verkopen voor 1 of andere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Nu online
[...]

Maar daarom kun je ze toch laten tunen? Wereld van verschil. Zelfde geldt voor de automaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob

***members only***
Wow, wat een prachtig apparaat! Gefeliciteerd, en heel veel plezier ernee! Super mooie foto's ook.

Er staat me bij dat toen je de M5 net had je op zoek was naar stoelbeschermers voor kinderstoelen. Ga je de ruimte voor de kindjes nu niet missen/was een station niet handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
User87231 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:31:
[...]

Heb je een touring of sedan? De touring wordt in München gemaakt de Sedan in Mexico. Van mij staat nu eind maart.

Welke kleur heb je besteld en uitvoering? Hier een brooklyn grau met M-sport pro
Dat had ik ook gelezen.. gek dat die verkoper dat schijnbaar niet weet dan hehe. Ik heb een touring gekocht. M sport portimao blau :)

Had eerst een sedan in die kleur en toen een sedan in Tanzanite.. maar was meer tevreden over de portimao :)

Brooklyn is ook een toffe kleur! Zie je niks op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ls789 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 01:19:
Het varieert nogal... afhankelijk van slots natuurlijk en kosten.

BMW Werk München schermt er nog steeds mee dat de 3 Serie sedan in München én San Luis Potosí gemaakt wordt. De 2 Serie coupe wordt wel exclusief in San Luis Potosí gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1S5yT8xaZqlxJtb_mw4hgR1oPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ib1F97PmMUAtIob5wI3oqRow.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
Xqlus1ve schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 10:05:
[...]

[YouTube: How to Install FUNCTIONAL M1, M2 Buttons | BMW F30/ F3x]

[YouTube: BMW F30 Functional M1 & M2 Buttons Retrofit!]

Het setje is in amerika te koop, maar het is mij niet duidelijk waar deze geproduceerd is en of die beter is als die van bijvoorbeeld Aliexpress waar het bijna 1op1 kopieen lijken. Iets wat ik ook graag wil inbouwen maar het liefst met zwarte knoppen, begreep dat dealers deze niet graag los verkopen voor 1 of andere redenen.
Ik installeer zelf de Aliexpress-versie binnenkort in mijn 2018 F33 wanneer ik ook een setje G20-schakelflippers retrofit. Zal ergens komende maand zijn.

Mocht je op zoek zijn naar een set zwarte M1/M2-knoppen, er staan af en toe OEM-sets op eBay Kleinanzeigen voor een stevige prijs voor 2 plastic knoppen. Ik heb zelf een volledige set voor het linker- en rechtercluster voor iets minder besteld op Aliexpress. De kleur komt overeen met OEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Paul Hewson schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:13:
[...]

Ik installeer zelf de Aliexpress-versie binnenkort in mijn 2018 F33 wanneer ik ook een setje G20-schakelflippers retrofit. Zal ergens komende maand zijn.

Mocht je op zoek zijn naar een set zwarte M1/M2-knoppen, er staan af en toe OEM-sets op eBay Kleinanzeigen voor een stevige prijs voor 2 plastic knoppen. Ik heb zelf een volledige set voor het linker- en rechtercluster voor iets minder besteld op Aliexpress. De kleur komt overeen met OEM.
Ik weet niet of die toetsen verlicht zijn... vaak hebben de tekens niet dezelfde lichtdoorlatendheid als origineel. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de lichtknoppen (ironisch) en bijvoorbeeld de anders gekleurde startknoppen. De verlichte letters of enkel strepen zijn niet altijd even duidelijk. But whatever rocks your boat :)

[ Voor 20% gewijzigd door CreativeS op 13-01-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Paul Hewson schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:13:
[...]

Wat ik nog niet heb kunnen vinden is of de huidige dummy knoppen die niet in te drukken zijn te modiferen zijn (lees een deel afnijden of afbreken) zodat ze wel te bewegen zijn, dan zie je er niets van maar wel de functionaliteit :)

PS, las dat een beetje vet op de bewegende delen wonderen deed omdat de knoppen wat stroef kunnen gaan. welk vet dat weet ik dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:46
Klein vraagje. Ik heb de rechter spiegel vervangen van m'n e90 uit 2009 door een nieuwe van Ali . Er zitten 2 draden aangesloten voor de spiegelverwarming. Direct daarna gaf de auto een melding 'hoge accu ontlading' en even later ook lage accu spanning. Dacht dat het misschien zou helpen de draden om te wisselen, maar nee. Dus nu de draden maar gewoon ontkoppeld. Gevalletje slechte Chinees elektronica? En zou een merk unit niet de accu leegtrekken?

Het oude spiegelglas was losgekomen van de bevestigingsplaat. Dacht eraan die weer vast te lijmen, zodat ik het origineel er weer in kan zetten, of is dit niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Xqlus1ve schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Wat ik nog niet heb kunnen vinden is of de huidige dummy knoppen die niet in te drukken zijn te modiferen zijn (lees een deel afnijden of afbreken) zodat ze wel te bewegen zijn, dan zie je er niets van maar wel de functionaliteit :)

PS, las dat een beetje vet op de bewegende delen wonderen deed omdat de knoppen wat stroef kunnen gaan. welk vet dat weet ik dan niet.
Volgens mij moet dat wel mogelijk zijn, heb het zelf namelijk ook overwogen. Wellicht dat ik dat alsnog doe, maar dan heb ik in ieder geval een reservesetje achter de hand :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Bulldock schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:05:
Klein vraagje. Ik heb de rechter spiegel vervangen van m'n e90 uit 2009 door een nieuwe van Ali . Er zitten 2 draden aangesloten voor de spiegelverwarming. Direct daarna gaf de auto een melding 'hoge accu ontlading' en even later ook lage accu spanning. Dacht dat het misschien zou helpen de draden om te wisselen, maar nee. Dus nu de draden maar gewoon ontkoppeld. Gevalletje slechte Chinees elektronica? En zou een merk unit niet de accu leegtrekken?

Het oude spiegelglas was losgekomen van de bevestigingsplaat. Dacht eraan die weer vast te lijmen, zodat ik het origineel er weer in kan zetten, of is dit niet aan te raden?
Denk ik inderdaad gevalletje chinese meuk. Verwarming werkt door warmtedraden / weerstandjes, als ze te weinig weerstand hebben dan krijg je een gesloten circuit dat veel meer stroom trekt dan de bedoeling.

Ik zou kijken of je origineel kan repareren. Is prima te lijmen zou ik zeggen als het alleen het glas + verwarming nog erop vast zit en alleen het plastic los is kan dat geen kwaad

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Pingu op 13-01-2024 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz

Ik gok ook slechte chinese meuk. Kijk eens op eBay of srotas24. Nieuw en tweede hands en vaak niet eens heel veel verschil met AliExpress voor dit soort onderdelen…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik vind het - eigen mening don't be offended :) - nog steeds verbazingwekkend dat er zoveel electronica uit China wordt besteld. Ik heb zelf letterlijk twee apparaten in rook op zien gaan / kortsluiting, ken meerdere personen met gesmolten (iPhone)-kabels en lees echt om de haverklap artikelen / video's waarin blijkt dat apparatuur niet goed is geaard, verkeerde voltages produceert/trekt of anderzijds van werkelijk abominabel niveau is.

En dan spreek ik uiteraard niet over reguliere/traditionele aftermarket, waarbij nog steeds hoge kwaliteitseisen gelden alleen misschien net her en der een goedekopere keuze of afwerking wordt gekozen dan OEM. Maar echt over die alternatieven die dan voor 15% van de originele prijs worden weggezet waarbij je aan je water zou kunnen voelen dat er niet één geitenpaadje is gekozen maar wel 24.

En toch lijkt iedereen telkens maar te roepen "ALI want lekker goedkoop". Voor mijn auto, iets waar ik echt zuinig op ben, zou ik het never overwegen. Ik merk dat ik zelf echt een volledige allergie tegen Ali heb ontwikkeld vanwege de eigen slechte ervaringen en die in de nabije omgeving.

[ Voor 36% gewijzigd door Eagle Creek op 13-01-2024 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:35:
Ik vind het - eigen mening don't be offended :) - nog steeds verbazingwekkend dat er zoveel electronica uit China wordt besteld. Ik heb zelf letterlijk twee apparaten in rook op zien gaan / kortsluiting, men mensen met gesmolten iPhone-kabels en lees zo vaak

En toch lijkt iedereen telkens maar te roepen "ALI want lekker goedkoop". Voor mijn auto, iets waar ik echt zuinig op ben, zou ik het never overwegen. Ik merk dat ik zelf echt een volledige allergie tegen Ali heb ontwikkeld vanwege de eigen slechte ervaringen en die in de nabije omgeving.
Je bent niet de enige, maar helaas... het kost geen drol en dat zorgt er toch voor dat men het liever daar koopt. Als je dan mensen erop wijst... wordt je nog voor gek verklaard ook, bestempeld als fanboy, dus ik ben er inmiddels mee gekapt. Men denkt allemaal maar zo makkelijk dat hun nooit wat gebeurd. Boontje komt vanzelf om z'n loontje. Dan maar op de harde manier, maar... dan heb ik ook echt totaal geen medelijden. Of dat de kwaliteit achteraf toch niet helemaal zo leek te zijn zoals men verwacht had. Want... waarom zou het allemaal zo duur zijn bij BMW? Ach ja... het mag allemaal niets kosten hè. Maar datzelfde geldt ook voor Autodoc... pssst, trap ik er bijna toch nog in. Men moet het lekker zelf weten, is allemaal dezelfde kwaliteit :X :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@Eagle Creek eens hoor, maar om eerlijk te zijn, ik wist niet eens dat er spiegelverwarming op de auto zit. Ik kon alleen geen versie vinden zonder spiegelverwarming 😅. Normaal koop ik geen elek meuk van Ali

[ Voor 10% gewijzigd door Bulldock op 13-01-2024 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Laat los na verloop van tijd. Je kunt origineel nieuw kopen (zonder imperfecties) of je geluk beproeven op de aftermarket-market. Ik heb al diverse glazen van Van Wezel (OE fabrikant) en Diederichs gebruikt (want dat vond met lekker goedkoop en toch dezelfde kwaliteit), maar ze hadden allemaal wel wat. Rare vertekeningen, ene glas donkerder dan andere, verwarming niet goed, spiegelfolie achter glas met rimpel, altijd wel wat. Dus na tig glazen hadden ze net zo goed origineel kunnen kopen. Duurkoop is goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@CreativeS maar een van de merken zou toch de originele producent moeten zijn? Welk merk is dan aan te raden? Bij ekris kom ik op 120 euro uit. Op autodoc is het tussen de 10 en 135. Gaat trouwens om 51167252894

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ja, maar de producent van de originele onderdelen is toch gek als zij diezelfde - hogere - kwaliteit gaan hanteren voor de producten die ze onder hun eigen naam verkopen maar véél goedkoper zijn? Je kan toch geen A-merk kwaliteit voor B-merk prijzen maken? Je bent ook in de valkuil getrapt om maar te gaan denken dat alle producten van dezelfde kwaliteit zijn. Tuurlijk, maar je natuurlijk altijd denken, maar dat is echt niet zo. Zo werkt de handel niet. Men kan er best tevreden mee zijn... maar dat betekent niet dat het dezelfde kwaliteit is. Daarnaast worden producten die afgekeurd zijn voor de originele eisen alsnog onder eigen naam verkocht en worden dan gedumpt bij Autodoc en consorten. Dat betekent niet dat de producten niet goed zijn, maar ze voldoen niet aan de hogere eisen en dat blijkt ook vaak wel weer. Maar goed, niemand hoeft mij te geloven, zij die het wel meegemaakt hebben zullen het wel herkennen.

Laat ik het zo zeggen, ik dacht zelf ook goedkoop spiegels te kopen voor mijn E90 en E46. Aan de randen was wat vocht achter het glas gekomen, dan krijg je van die grauwe plekjes. Uiteindelijk heb ik na vele soorten gewoon de originele gemonteerd en weg waren de vertekeningen van de goedkopere spiegels - van de producent die de originele maakt - die ik van Autodoc had. Ik plaats die spiegels ook niet meer voor anderen. Willen ze dat wel, gaan ze maar naar een ander. Te vaak gezeik met die onderdelen.
Pagina: 1 ... 258 ... 374 Laatste