Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 255 ... 374 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

X1 25e van mijn ouders is flink vertraagd. Zou geleverd worden in februari of maart maar lijkt pas in juni te komen begreep ik van mijn vader. BMW meer problemen met levering van hybrides?
Mr Pingu schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:41:
[...]

Dat eerst heb ik er uitgecodeerd. Dat is dus mogelijk Mocht het je irriteren
Hier ook uitgecodeerd, erg vervelende functie.

[ Voor 27% gewijzigd door Tortelli op 23-12-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:14

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Tortelli schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:07:
X1 25e van mijn ouders is flink vertraagd. Zou geleverd worden in februari of maart maar lijkt pas in juni te komen begreep ik van mijn vader. BMW meer problemen met levering van hybrides?

[...]

Hier ook uitgecodeerd, erg vervelende functie.
Er is zelfs een H-wort voor dus zal wel vaker gevraagd worden :p

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-10 15:22
RAAF12 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:02:
Mekkeren in zin van toch geluid maken? Hmm apart. Zal eens kijken hoe dat bij mij zit. Kwam er vandaag achter dat de G20 begint te toeteren als je met draaiende motor uitstapt en de deur op slot doet.
Daar kwam ik bij m'n vorige auto ook in de eerste week achter en was er erg blij mee. Ik was een zescilinder diesel gewend, die maakte wat meer herrie dan een viercilinder benzine. Dus ik liet 'm bijna draaiend op de parkeerplaats achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:48
RAAF12 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:02:
Mekkeren in zin van toch geluid maken? Hmm apart. Zal eens kijken hoe dat bij mij zit. Kwam er vandaag achter dat de G20 begint te toeteren als je met draaiende motor uitstapt en de deur op slot doet.

Jaarlijkse BMW Kerstmis filmpje gepushed YouTube: BMW Kerstmis 2023
Daar kwam ik bij mijn f30 ook achter om 6u in de ochtend. De buurt was er vast blij mee 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De enige use-case die ik kan bedenken is je motor aanzetten om hem te laten ontdooien. Waarvan iedereen weet dat dit een extreem inefficiënte (en asociale) manier is.

Neem dan gewoon een standkachel/elektrische auto/garage.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 24-12-2023 09:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 17:11
fsfikke schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:51:
De enige use-case die ik kan bedenken is je motor aanzetten om hem te laten ontdooien. Waarvan iedereen weet dat dit een extreem inefficiënte (en asociale) manier is.

A-sociaal? Vanwege? Een lopende motor? Die hoor je tegenwoordig toch echt nauwelijks meer lopen.

En "gewoon" een electrische auto of standkachel of garage "nemen" klinkt ook heel comfortabel, maar ik hoop dat je je realiseert dat dit voor heel veel mensen niet zo gewoon is.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Laatst online: 07-10 07:55

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

TheBrut3 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:56:
Ik vind de nieuwe M2 heel afhankelijk van de kleur. Wat zeker is, is dat die véél te zwaar is.
Enkel merk je nergens dat die zo zwaar is dat is het knappe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JTB81 schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:09:
[...]

A-sociaal? Vanwege? Een lopende motor? Die hoor je tegenwoordig toch echt nauwelijks meer lopen.

En "gewoon" een electrische auto of standkachel of garage "nemen" klinkt ook heel comfortabel, maar ik hoop dat je je realiseert dat dit voor heel veel mensen niet zo gewoon is.
Onnodig lawaai (een cold-start met open wastegate) en stank genereren vind ik niet heel vriendelijk inderdaad. Maar ik vergat misschien de makkelijkste niet-luie optie: krabben.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 24-12-2023 10:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 17:08
PSYch0landeR schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:10:
[...]

Aan de MRB :+ . Zuid-holland M2 vorig model: € 984 p/j. M2 nieuwe model: € 1192 p/j. Kan je toch 2x van tanken...

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 12:37
fsfikke schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:18:
[...]

Onnodig lawaai (een cold-start met open wastegate) en stank genereren vind ik niet heel vriendelijk inderdaad. Maar ik vergat misschien de makkelijkste niet-luie optie: krabben.
En een standkachel maakt ook geluid+stinkt als een bunzing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:10
PSYch0landeR schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:10:
De fanatieke gebruiker, die bijvoorbeeld vaak trackdays/Ring doet, gaat het ook wel merken. Door het gewicht slijten remmen en banden een merkbaar sneller dan bij de oude M2 Comp.
Voor dagdagelijks gebruik zal het inderdaad best meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

fsfikke schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:18:
[...]

Grootste issue is het beslaan en direct bevriezen, zonder klein beetje warmte is dat soms wel echt een probleem.

Woon gelukkig vrijstaand dus er heeft ook niemand last van die paar keer per jaar dat ik hem en paar minuten laat lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Deagle schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:25:
[...]

Daar kwam ik bij mijn f30 ook achter om 6u in de ochtend. De buurt was er vast blij mee 😅
Hihi. luie donders die de roes uitslapen. No merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[...]

Ja, voor de piepel die niet ver genoeg doorscrollen die laatste optie kan je uitzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnzXSUCUu4mZhXYKI_oBgdYwOHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yqBjotagDXstEBEHVXBZeet.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[...]

Ja, voor de piepel die niet ver genoeg doorscrollen die laatste optie kan je uitzetten.

Passagier kan tijdens het rijden full screen online NOS journaal kijken maar dan moet wel USB video en Video in Motion zijn geactiveerd. En met een geschikte app live streamen. Dat lukt mij niet met een iPhone maar wel met een app op Android.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVO36ussaBQ3l-MnhgV0M-VQV5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eff8BLEUKs6P5UVZlibuAAis.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door RAAF12 op 24-12-2023 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Ik wil onder mijn 2023 G21 touring een winterwielset kopen. Nu denk ik zelf aan de M3 velg (826M) maar deze is 20 inch en zal denk ik niet passen.
Ik vind online wel imitatie in 19inch maar dit voelt op de 1 of andere manier fout? (https://www.autostyling.c...-gloss-black-wider-rears/)

Iemand tips of ervaringen?

[ Voor 21% gewijzigd door bakkie1985 op 24-12-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:31

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

@RAAF12 G-meter en olie temperatuur, is dat enkel van G serie.

Wamt ik wil graag nog ergens digitaal mijn olie temperatuur willen aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Xqlus1ve schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:04:

Ik heb de G-meter standaard erin zitten en kan hem in mijn instrumentenpaneel tonen.
Door coderen heb ik ook andere gegevens zichtbaar kunnen maken in het adaptieve scherm maar alleen zichtbaar in sport plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

jordy2811 schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:25:
[...]

Aan de MRB :+ . Zuid-holland M2 vorig model: € 984 p/j. M2 nieuwe model: € 1192 p/j. Kan je toch 2x van tanken...
Als je 130k af tik voor een M2 zal dat niet zo boeie toch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 14:10
bakkie1985 schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:08:
Ik wil onder mijn 2023 G21 touring een winterwielset kopen. Nu denk ik zelf aan de M3 velg (826M) maar deze is 20 inch en zal denk ik niet passen.
Ik vind online wel imitatie in 19inch maar dit voelt op de 1 of andere manier fout? (https://www.autostyling.c...-gloss-black-wider-rears/)

Iemand tips of ervaringen?
Heb zelf via bmw een 18 inch set gekocht voor de winter voor de m340i. Wat ik begrepen heb (Don’t quote me on that) is het beter voor winterbanden om een wat kleiner formaat nemen ivm grip op sneeuw etc. Maar als je toch alleen in NL blijft zal dat wel goed komen.

De specifieke set die ik heb is de 796M Zwart matt, zien er best goed uit en staan niet verkeerd, ookal zijn ze maar 18”

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

RAAF12 schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:31:
[...]

[Afbeelding]
Die heeft bij nooit aangestaan… Zal hier wel niet hoeven ofzo. Anyway, de poste die jij quote had ik het over toeteren bij op slot doen met draaiende motor.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Xqlus1ve schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:04:

G20 van 2020 zit het standaard in kan het ook via de telefoon allemaal uitlezen via Bimmerlink. Mja dan moet je wel de telefoon zichtbaar hebben. Daaroor heb ik een zuignap liggen voor op het raam. Die Magsafe houder gebruik ik niet zo vaak die zit dan bij de ventilatie. Teveel oog en hoofddraaien, niet lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:51:

Ach, dan moet je wel een garage hebben voor twee auto's... velen hebben niet eens een garage, laat staan een eigen oprit. Nu kunnen hier wel drie auto's op de oprit, maar biedt de garage helaas maar onderdak aan één auto. En ja, 's ochtends de auto laten draaien tijdens het krabben van de auto? Niets mis mee. Zodra de zijruiten gekrabd zijn, is de vooruit al ontdooit door ontwaseming. Daarnaast liggen wij hier 's nachts wakker van het uitzwaaien van bezoekers van de Turkse familie hier tegenover. Die leven op andere tijden. Geclaxoneer, slaan met de autodeuren. De auto's staan hier 's ochtends mooi te draaien tijdens het krabben. Kan de cold start ook even doorlopen worden. Leef en laat leven. En milieu? Dan moet je geen auto rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
@CreativeS Als ik een eigen oprit had, zou ik een elektrisch kacheltje (230V) met een tijdschakelaar overwegen. Man, nooit meer hoeven krabben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Naif0n schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:28:
[...]

Heb zelf via bmw een 18 inch set gekocht voor de winter voor de m340i. Wat ik begrepen heb (Don’t quote me on that) is het beter voor winterbanden om een wat kleiner formaat nemen ivm grip op sneeuw etc. Maar als je toch alleen in NL blijft zal dat wel goed komen.

De specifieke set die ik heb is de 796M Zwart matt, zien er best goed uit en staan niet verkeerd, ookal zijn ze maar 18”
Kleinere inchmaten zijn vaak ook een stukje smaller. Meer druk per cm² en dus meer grip op je winterband.

En hoe breder/groter, hoe moeilijker er sneeuwkettingen voor te krijgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 03:52
[...]

De verschillen zijn maar marginaal. Er is meer winst te halen door te kiezen voor een goede winterband in plaats van een zo-zo winterband volgens YouTube: Wide vs Narrow Winter Tires Tested - What's REALLY Better on Snow an...
Dus ik zou de velgmaat eerder laten afhangen van wat er aan goede banden beschikbaar is, dan de breedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Toff schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:25:
@CreativeS Als ik een eigen oprit had, zou ik een elektrisch kacheltje (230V) met een tijdschakelaar overwegen. Man, nooit meer hoeven krabben...
Ik vind het eigenlijk wel wat hebben... dat krabben :)
Ik doe ook echt alle ruiten tot in den hoeckjes.
Voor mij geen sprayflessen ontdooimiddel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Paul Hewson schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:46:
De verschillen zijn maar marginaal. Er is meer winst te halen door te kiezen voor een goede winterband in plaats van een zo-zo winterband volgens YouTube: Wide vs Narrow Winter Tires Tested - What's REALLY Better on Snow an...
Dus ik zou de velgmaat eerder laten afhangen van wat er aan goede banden beschikbaar is, dan de breedte.
Een hele goede test. Kunnen al die fabeltjes richting de prullenbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Mr Pingu schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:46:
[...]

Die heeft bij nooit aangestaan… Zal hier wel niet hoeven ofzo. Anyway, de poste die jij quote had ik het over toeteren bij op slot doen met draaiende motor.
Ja ik was een beetje in de war ik meende dat er iemand was die van de laatste optie geen gebruik had gemaakt en kon het niet meer terugvinden. Sorry voor de overlast. Happy Chrismas! *O*

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 24-12-2023 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkie1985
[...]

Ik heb nu deze op zomerbanden, ik meen 19”. De wielen die jij noemt heb ik op mijn lijstje als 2e optie staan.

De auto gaat overigens geen sneeuw zien, is puur voor in NL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXXwmTS9mUH-_4dhhzRH5zdNRb8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OIAsTT83BUK64EZU4dUB5567.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

CreativeS schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:28:
[...]

Ik haat ijskrabben daarom heb ik een Karcher ijskrabber YouTube: Karcher EDI 4 Ice Scraper For Car Windows - TEST / Snow Scraper Ik moet misschien meer spinazie eten, zoals Popeye doet.
Er zijn ook heteluchtfans op een accu, model verfafbrander
En er is op YT een clip waar iemand zware bass uit de audio laat komen waardoor alle sneeuw van de car verdwijnt.

Voor mensen die op de wintersport zijn of gaan kan dat best handig zijn. Om even ontopic te blijven waar blijft BMW met een tooltje om makkelijk ijs te verwijderen. Kopen ze een Karcher in en zetten het voor 3 keer de prijs op de markt. O nee, ze willen liever dat je car een standkachel koopt! *O*

[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 26-12-2023 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Ha ik heb er een hekel aan, past niet bij mijn ochtendgeduld. Als de autoruiten bevroren zijn ben ik blij dat ik met de motor naar werk ga :Y

Mocht ik de auto echt nodig hebben en er zit ijs op de ruiten: eerst starten, achterruit- en stoelverwarming aan, fles lauwwarm water met een druppeltje zeep over de voor en zijruiten, instappen en ruitenwissers een keertje laten gaan (evt met sproeiers) en klaar voor vertrek.

Eerst starten is vanwege de achterruit + stoelverwarming (ik wil niet verkleumd op het koude leder zitten) en gezien de rest van de handelingen meestal snel gaan maakt het niet veel uit voor de buren of milieu.
RAAF12 schreef op zondag 24 december 2023 @ 23:17:
[...]

Ik haat ijskrabben daarom heb ik een Karcher ijskrabber YouTube: Karcher EDI 4 Ice Scraper For Car Windows - TEST / Snow Scraper Ik moet misschien meer spinazie eten, zoals Popeye doet.
Er zijn ook heteluchtfans op een accu, model verfafbrander
En er is op YT een clip waar iemand zware bass uit de audio laat komen waardoor alle sneeuw van de car verdwijnt.

Voor mensen die op de wintersport zijn of gaan kan dat best handig zijn. Om even ontopic te blijven waar blijft BMW met een tooltje om makkelijk ijs te verwijderen. Kopen ze een Karcher in en zetten het voor 3 keer de prijs op de markt. O nee, ze willen liever dat je car met een standkachel koopt! *O*
ZIet eruit als een handig ding wel.

Maar ik denk dat je bedoelt: waar blijft BMW met verwarmde voor- en zijruiten (zoals Ford heeft)? Dat is een mooi systeem. Lijkt me helemaal ideaal als je dat dmv je afstandsbediening vanuit huis kan aanzetten.

[ Voor 37% gewijzigd door noes op 25-12-2023 00:13 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verdomd je hebt gelijk dat ken ik nog van een Ford Scorpio, hele dunne draadjes die je bijna niet zag, in de voorruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zaterdag op de Autobahn de i7 zien rijden. Zal best lekker rijden zitten, maar wat een lelijk ding!

[ Voor 7% gewijzigd door MaZo op 25-12-2023 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:35
noes schreef op maandag 25 december 2023 @ 00:09:
[...]
waar blijft BMW met verwarmde voor- en zijruiten (zoals Ford heeft)?
Grappig, even gaan kijken maar je kan het zelfs op een nieuwe 7-serie niet configureren. Dan kiest BMW er bewust voor het niet aan te bieden, want het zal ze op de grote getallen een paar euro per auto kosten.

Maar misschien weet ik waarom.... Bij VAG kan je het ook overal op bestellen en had ik het in de Golf7 en Golf 7.5 ergens in pakketcombinaties zitten. Thuis staat ie in een verwarmde garage maar soms gebruikte ik het op wintersport of andere hotelovernachtingen en dan was het niets sneller dan krabben of gewoon wachten op de interieurverwarming. Het enige voordeel was dat de binnenkant niet besloeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 25-12-2023 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
[...]

Mijn vriendin wil ook altijd alles gedaan hebben. Ik was jarenlang meer van het beleid dat ik vooral het gedeelte deed wat de ruitenwissers meepakten en de voorste zijruiten. Voor de rest heb ik de spiegels.

Nu hangt het ding aan de kabel en ben ik verwend geraakt. En sta ik soms de auto van de vrouw te krabben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Dennisdn schreef op maandag 25 december 2023 @ 07:33:
[...]

Grappig, even gaan kijken maar je kan het zelfs op een nieuwe 7-serie niet configureren. Dan kiest BMW er bewust voor het niet aan te bieden, want het zal ze op de grote getallen een paar euro per auto kosten.

Maar misschien weet ik waarom.... Bij VAG kan je het ook overal op bestellen en had ik het in de Golf7 en Golf 7.5 ergens in pakketcombinaties zitten. Thuis staat ie in een verwarmde garage maar soms gebruikte ik het op wintersport of andere hotelovernachtingen en dan was het niets sneller dan krabben of gewoon wachten op de interieurverwarming. Het enige voordeel was dat de binnenkant niet besloeg.
Ford has hier een patent op dat in 2011 verliep, maar blijkbaar heeft alleen VAG en Volvo opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:30
Toff schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:25:
Je zal niet de eerste zijn waarbij zijn auto hierdoor in vlammen opgaat.

Edit: ik hoef geen voorbeelden op te zoeken waarbij hij omvalt in de bekleding etc...

[ Voor 11% gewijzigd door Jarno op 25-12-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Jarno schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:35:
[...]

Je zal niet de eerste zijn waarbij zijn auto hierdoor in vlammen opgaat.
Hoezo is dit gevaarlijker dan zo'n ding in huis gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Er zijn ook gewoon eigen aftermarket systemen voor:
Bijvoorbeeld Defa Termini voor warm interieur en is tegelijkertijd een accu-tender :)

YouTube: DEFA WarmUp E

In dit filmpje installeren ze ook motor/olieverwarmer (ook van Defa) maar aan laten ze ook even de kabine verwarmer zien aan het eind.
YouTube: DEFA WarmUp instalacja systemu ogrzewania postojowego. Defa system i...

YouTube: Defa Cabin Heater Install DIY (2009 Saab 9-5) - Trionic Seven
Iedereen die 230V buiten op z’n oprit heeft kan dit makkelijk gebruiken.

Hier nog 1tje die het ook op een BMW e46 doet zodat we niet offtopic raken.
YouTube: BMW E46 DEFA Heater - Heizung "winter is coming"

[ Voor 27% gewijzigd door Mr Pingu op 25-12-2023 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 25 december 2023 @ 07:23:
Zaterdag op de Autobahn de i7 zien rijden. Zal best lekker rijden zitten, maar wat een lelijk ding!
Ik werk er heel veel mee... it grows on you :) en die 544pk rijdt heerlijk. Luchtvering rondom, maar de sportstand maakt het allemaal een stuk straffer al zul je dat in wagens van dit kaliber niet veel gebruiken. De i7 (G70 BEV) is verder trouwens gewoon identiek aan de modellen met verbrandingsmotor hè. De i7 heeft dan ook een goed gevulde 'motorruimte' onder de grote plastic afdekplaat.

De Mercedes EQS heeft bijvoorbeeld heel veel loze ruimte onder de motorkap (foto). Je kan er bij wijze van spreken zelf in gaan zitten en nee, het is geen frunk. Bij de EQS is het overigens niet de bedoeling dat je de 'motorkap' opendoet. Ze hebben de hendel onder het dashboard afgedekt, geen gasdempers om de klep omhoog te houden en ruitenwisservloeistof vul je bij in een uitschuifbare trechter in het linker voorspatbord. De EQS moet dan het equivalent van de 7-serie zijn... no way!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBQZQsbcFsnvlNGyC_A8vMF_onE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psR7pba6wzYMjjJAP0nhtxwi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 31-12-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
CreativeS schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:02:
[...]

Ik werk er heel veel mee... it grows on you :) en die 544pk rijdt heerlijk. Luchtvering rondom, maar de sportstand maakt het allemaal een stuk straffer al zul je dat in wagens van dit kaliber niet veel gebruiken. De i7 (G70 BEV) is verder trouwens gewoon identiek aan de modellen met verbrandingsmotor hè. De i7 heeft dan ook een goed gevulde 'motorruimte' onder de grote plastic afdekplaat.

De Mercedes EQS heeft bijvoorbeeld heel veel loze ruimte onder de motorkap (foto). Je kan er bij wijze van spreken zelf in gaan zitten en nee, het is geen frunk. Bij de EQS is het overigens niet de bedoeling dat je de 'motorkap' opendoet. Ze hebben de hendel onder het dashboard afgedekt, geen gasdempers om de klep omhoog te houden en ruitenwisservloeistof vul je bij in een uitschuifbare trechter in het linker voorspatbord. De EQS moet dan het equivalent van de 7-serie zijn... no way!

[Afbeelding]

Van het werk met de i7's kan ik je helaas geen foto's laten zien. Veel gaat er kortstondig uit. Van voorfront tot interieur. Voelt best wel gek... boren, slijpen, vijlen etc in een dashboard en andere interieurdelen (en exterieurdelen) van een auto van rond de €160.000.
Ik had die motorruimte laatst ook al in een filmpje gezien ja, bizar. Je krijgt het idee dat je enkel voor de lange wielbasis en wat extra geluidsisolatie betaalt.

Wat moet er bij zo'n i7 gebeuren dan? Is dat ivm de ombouw van een ICE naar een BEV? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Pannencouque schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:15:
[...]
Wat moet er bij zo'n i7 gebeuren dan? Is dat ivm de ombouw van een ICE naar een BEV? Of iets anders?
Ik gok zo, dat we daar hier weinig over zullen gaan horen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pannencouque schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:15:
Motorisch verandert er niets. Het is ook geen ombouw, meer een inbouw.

[ Voor 32% gewijzigd door CreativeS op 31-12-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

CreativeS schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:29:
[...]

Een hele goede test. Kunnen al die fabeltjes richting de prullenbak.
Het is slechts een mening. Ik opteer voor de ADAC testen uit Duitsland, onze ANWB neemt die vaak over wegens financien. Overigens is dit wel leuk voor de mensen die nog dit hebben liggen. Is je auto snel ontdooid. Viva Swiserlanda!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6z-MiIT-3hyez3g8gY5G_jIhCEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/018teE9Tnb9pTIoNdtqjnS5W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
RAAF12 schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:53:
[...]

Het is slechts een mening. Ik opteer voor de ADAC testen uit Duitsland, onze ANWB neemt die vaak over wegens financien. Overigens is dit wel leuk voor de mensen die nog dit hebben liggen. Is je auto snel ontdooid. Viva Swiserlanda!
[Afbeelding]
We dwalen wel erg af nu, maar bij verbranding ontstaat erg veel waterdamp en daar heb ik met dit weer al genoeg van in mijn BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RAAF12 schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:53:
Het is slechts een mening. Ik opteer voor de ADAC testen uit Duitsland, onze ANWB neemt die vaak over wegens financien.
Het ging meer om het verschil te laten zien tussen een smalset en een breedset voor winterbanden. Men adviseert altijd 4 gelijke bandenmaten... maar een breedset is qua grip niet significant slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op maandag 25 december 2023 @ 17:11:
[...]

Het ging meer om het verschil te laten zien tussen een smalset en een breedset voor winterbanden. Men adviseert altijd 4 gelijke bandenmaten... maar een breedset is qua grip niet significant slechter.
In plaats van rommelen in de marge met brede smalle banden, je kan ook gewoon Xdrive auto kopen :+ Vervolgens xDelete laten monteren, best of both worlds :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:59
CreativeS schreef op maandag 25 december 2023 @ 17:11:
[...]

Ik heb voor mijn F30 gekozen voor een square winter-setup (4x 18" 225 breed op styling 707) omdat ik dan de wielen kan roteren zodat ze gelijkmatig slijten. Zeker voor een winterset heel fijn omdat winterbanden ónder de 4 mm profieldiepte geen toegevoegde waarde meer hebben.
De voordelen (áls die er al zijn) van een breedset in de winter wegen imo niet op tegen de nadelen.

Voor de zomer wel een breedset 19" op 704M en dat staat wat mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:12
Mr Pingu schreef op maandag 25 december 2023 @ 17:38:
[...]

In plaats van rommelen in de marge met brede smalle banden, je kan ook gewoon Xdrive auto kopen :+ Vervolgens xDelete laten monteren, best of both worlds :)
Behalve dat je diff bij xdrive achter veel minder zwaar is uitgevoerd en eigenlijk niet berekend is op 100% alles op de achter wielen… bij normaal gebruik wellicht nog oke maar bij een tune kan dit wellicht een probleem worden (is mij verteld). Dus wellicht kan iemand het ontkrachten

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:07:
[...]

Behalve dat je diff bij xdrive achter veel minder zwaar is uitgevoerd en eigenlijk niet berekend is op 100% alles op de achter wielen… bij normaal gebruik wellicht nog oke maar bij een tune kan dit wellicht een probleem worden (is mij verteld). Dus wellicht kan iemand het ontkrachten
Dat heb ik nooit gehoord maa zou best wat in kunnen zitten. Hoe dan ook; Xdrive is voor mij onmisbaar met de winters die we hier hebben. Daarnaast heb ik een X1 die sowieso al FWD biased is dus we kunnen het bijna geen echt BMW noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Puf schreef op maandag 25 december 2023 @ 19:03:
De voordelen (áls die er al zijn) van een breedset in de winter wegen imo niet op tegen de nadelen.
Er zijn geen voordelen... maar dus ook geen nadelen. Daar ging het alleen maar om. En van voor naar achteren en van achteren naar voren... tja, ook daar is weer wat voor te zeggen. Maar goed, dat zal wel weer typisch zuinigheid zijn, want vervangen moet je toch uiteindelijk. Dan rij ik liever weer met een verse set achterbanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:28:
Dat heb ik nooit gehoord maa zou best wat in kunnen zitten. Hoe dan ook; xDrive is voor mij onmisbaar met de winters die we hier hebben.
Staat je auto weer hoger terwijl we 'allemaal' willen verlagen... nee, even serieus. xDrive kopen om xDelete te gaan gebruiken. Koop dan geen xDrive, in Nederland dan hè. Daarnaast zit je met xDrive vast aan bepaalde bandenmaten, want er mag niet meer dan 1% verschil in rolomtrek hebben (bij een breedset) en om eventueel enige coulance van BMW te krijgen, ben je bijna verplicht banden met een ster te kopen. Want als je die niet hebt, kan je het sowieso wel vergeten als je problemen met de tussenbak hebt. Anyway, het ging initieel om het verschil in grip met een smalset en een breedset... nu niet allemaal dingen erbij halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:34:
[...]

Staat je auto weer hoger terwijl we 'allemaal' willen verlagen... nee, even serieus. xDrive kopen om xDelete te gaan gebruiken. Koop dan geen xDrive, in Nederland dan hè. Daarnaast zit je met xDrive vast aan bepaalde bandenmaten, want er mag niet meer dan 1% verschil in rolomtrek hebben (bij een breedset) en om eventueel enige coulance van BMW te krijgen, ben je bijna verplicht banden met een ster te kopen. Want als je die niet hebt, kan je het sowieso wel vergeten als je problemen met de tussenbak hebt. Anyway, het ging initieel om het verschil in grip met een smalset en een breedset... nu niet allemaal dingen erbij halen :)
Ja dat is ook mijn punt ;) Aangezien het eigenlijk gerommel is in de marge en het rijden in sneeuw belangrijk voor je ismoet je een auto met xDrive nemen ;)

De overwegingen zijn hier natuurlijk ook iets anders. Had ik nog NL gewoond dan had ik een 3-serie of iets krachtigere 1-serie zonder xDrive gereden.
Maargoed; aangezien Scandinavische winterbanden al duur genoeg zijn maakt dat sterretje ook het verschil niet meer ;)
En kleine fun fact; de F48 sDrive is Noorwegen alleen als import auto te verkrijgen ;)

Maar reagerend op je eerst opmerking; Staat bij Xdrive je auto hoger? Nooit geweten… Ik weet wel dat als je Msport vering neemt deze op de X1 f48 dan 10mm lager staat, weet niet hoe dat met andere modellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Mr Pingu schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:28:
[...]

Dat heb ik nooit gehoord maa zou best wat in kunnen zitten. Hoe dan ook; Xdrive is voor mij onmisbaar met de winters die we hier hebben. Daarnaast heb ik een X1 die sowieso al FWD biased is dus we kunnen het bijna geen echt BMW noemen.
Even voor een F30 LCI 335i opgezocht maar achter differentieel zit zowel in de 335iX als in de 335i met hetzelfde onderdeel nummer dus hoeft niet altijd zo te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mr Pingu schreef op maandag 25 december 2023 @ 17:38:
[...]

He wat? Zonder xDrive heb je toch niks aan een auto met xDrive? Klinkt als een worst of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

noes schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 00:35:
[...]

He wat? Zonder xDrive heb je toch niks aan een auto met xDrive? Klinkt als een worst of both worlds.
Met XDelete heb je een app waarbij je Xdrive aan en uit kan zetten ;)
In de winter met xDrive rijden, in de zomer met RWD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:31

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mr Pingu schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 00:29:
[...]

Even voor een F30 LCI 335i opgezocht maar achter differentieel zit zowel in de 335iX als in de 335i met hetzelfde onderdeel nummer dus hoeft niet altijd zo te zijn ;)
F30 LCI 335i? Nooit geweten, ik dacht dat de LCI enkel een 340i hadden en pre-LCI een 335?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 00:49:
Met xDelete heb je een app waarbij je xDrive aan en uit kan zetten ;)
Van de makers van xHP, xautomotive :) Formerly known as RHB... RBH? RBT tuning dus.

https://www.xautomotive.com/

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 26-12-2023 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 01:44:
F30 LCI 335i? Nooit geweten, ik dacht dat de LCI enkel een 340i hadden en pre-LCI een 335?
De originele F3X had inderdaad de 335i(X) en de LCI de 340i(X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
CreativeS schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:21:
[...]

Motorisch verandert er niets. Het is ook geen ombouw, meer een inbouw in auto's waarvan de in te bouwen onderdelen niet algemeen bekend mogen worden, vandaar dat ik daar helaas geen foto's van mag plaatsen.
Oh ik word nu heel nieuwsgierig :P Maar ik snap ook dat je niets kan zeggen erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
[...]

Hoe werkt dat dan? xDrive is toch een hardwarematig iets? Hoe zetten ze dat uit dan? Ik heb er vaker over gehoord maar het nooit gesnapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Pannencouque schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 08:25:
[...]
Hoe werkt dat dan? xDrive is toch een hardwarematig iets? Hoe zetten ze dat uit dan? Ik heb er vaker over gehoord maar het nooit gesnapt.
Door het midden diff 100% open te zetten heb je geen aandrijving op de voorkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

PSYch0landeR schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:11:
[...]

Door het midden diff 100% open te zetten heb je geen aandrijving op de voorkant.
Het is eigenlijk geen diff maar een extra koppeling met bijbehorende koppelingsplaten ;)

Afbeeldingslocatie: https://bimmers.no/repository/monthly_2019_09/image.png.ebc04ef237ca5a0cdff07e70f63e794d.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Ja I know, maar zou m lekker in de zomer ook op xDrive laten staan. Die 100kg extra zeul je toch wel mee, geef dan die extra grip ook maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Ik weet niet of dat het beste idee is, de xDrive schijnt nog wel gevoelig te zijn voor verschil in slijtage voor en achter.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

noes schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:44:
Ja I know, maar zou m lekker in de zomer ook op xDrive laten staan. Die 100kg extra zeul je toch wel mee, geef dan die extra grip ook maar.
True
YakuzA schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:40:
[...]

Ik weet niet of dat het beste idee is, de xDrive schijnt nog wel gevoelig te zijn voor verschil in slijtage voor en achter.
Ik heb het ook niet want niet beschikbaar voor F48 :P
maar dat kan je toch ondervangen door je banden ieder seizoen te wisselen, ene jaar voor andere jaar achter dan slijten ze enigzins gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 16:55

lord_fh

PS5

Mr Pingu schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:45:
[...]

True

[...]

Ik heb het ook niet want niet beschikbaar voor F48 :P
maar dat kan je toch ondervangen door je banden ieder seizoen te wisselen, ene jaar voor andere jaar achter dan slijten ze enigzins gelijk.
Behalve met een breedset haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik heb het volgende:

Voorbanden Michelin Pilot Sport 4S 235/35R19 zitten er nu 4 jaar onder.
Achterbanden Michelin Pilot Sport 4S 265/30R19 zitten er nu 2 jaar onder.

Op de voorbanden heb ik nu nog 4mm na 4 jaar (die willen maar niet slijten) en de achterbanden hebben door een betere uitlijning nu nog 5mm na 2 jaar (en ik rij er niet voorzichtig mee... nee, niet asociaal ;)). Ook al hoef je enkel de achterbanden te vernieuwen, maakt het toch niets uit in prijs?

Je kan wel steeds omwisselen met gelijke bandenmaten, maar uiteindelijk moet je tegelijk 4 nieuwe banden kopen. Kost toch evenveel? Alleen maar uitstel met wisselen van voor en achter. Maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CreativeS schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:53:
[...]

Je kan wel steeds omwisselen met gelijke bandenmaten, maar uiteindelijk moet je tegelijk 4 nieuwe banden kopen. Kost toch evenveel? Alleen maar uitstel met wisselen van voor en achter. Maar goed...
Uitstel bespaart toch gewoon geld? Iedere 3 jaar een set banden versus iedere 5 jaar (bijvoorbeeld) scheelt toch 1x per 10 jaar meer dan 1000 euro.

En vooral als je ook winterbanden rijdt, dan moet je toch de wielen eraf halen 2x per jaar. Kan je ze net zo goed zo monteren dat de voorbanden nu de achterbanden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:00:
[...]

Uitstel bespaart toch gewoon geld? Iedere 3 jaar een set banden versus iedere 5 jaar (bijvoorbeeld) scheelt toch 1x per 10 jaar meer dan 1000 euro.

En vooral als je ook winterbanden rijdt, dan moet je toch de wielen eraf halen 2x per jaar. Kan je ze net zo goed zo monteren dat de voorbanden nu de achterbanden worden.
Je kan ook gewoon de voorbanden laten zitten tot 4mm profiel en enkel de achterbanden vervangen... zoals gezegd, achter de nieuwste. Kost je niets meer dan anders, want het geld dat je uitgeeft aan banden - uitgespreid over die hele periode - blijft hetzelfde. Maar goed... agree to disagree.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
CreativeS schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:17:
[...]

Je kan ook gewoon de voorbanden laten zitten tot 4mm profiel en enkel de achterbanden vervangen... zoals gezegd, achter de nieuwste. Kost je niets meer dan anders, want het geld dat je uitgeeft aan banden - uitgespreid over die hele periode - blijft hetzelfde. Maar goed... agree to disagree.
Alleen kom je daar met xDrive niet mee weg gezien de rolomtrek niet te veel mag verschillen. Als na één seizoen je voorbanden op 6mm zitten en je achterbanden op 4,5mm, kun je ze het volgende seizoen om wisselen en eindigen ze samen op 2-3mm.
Als je niet wisselt, is na een seizoen en twee maanden het verschil >2mm en moet je de hele set vervangen omdat het verschil in rolomtrek te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pannencouque schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:22:
[...]
Alleen kom je daar met xDrive niet mee weg gezien de rolomtrek niet te veel mag verschillen. Als na één seizoen je voorbanden op 6mm zitten en je achterbanden op 4,5mm, kun je ze het volgende seizoen om wisselen en eindigen ze samen op 2-3mm.
Als je niet wisselt, is na een seizoen en twee maanden het verschil >2mm en moet je de hele set vervangen omdat het verschil in rolomtrek te groot is.
Zo is er altijd wel weer een factor. Ik heb geen xDrive, dus voor mij einde discussie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:59
Als je weinig km p/j rijdt met een auto en ook nog eens een zomer- en een winterset hebt (dus dubbel zo lang doet met een set), dan kan het zomaar dat de profieldiepte niet de bepalende factor is voor het vervangen van de banden, maar de ouderdom (DOT en/of uitdroging). Dan is het fijn als je je banden achter/voor kunt roteren zodat ze gelijkmatig slijten en je beide assen "op" kunt rijden qua slijtage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CreativeS schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:27:
[...]

Zo is er altijd wel weer een factor. Ik heb geen xDrive, dus voor mij einde discussie :)
Nee maar we hadden het juist over xDrive bandjes :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:53:
[...]

Ik heb het volgende:

Voorbanden Michelin Pilot Sport 4S 235/35R19 zitten er nu 4 jaar onder.
Achterbanden Michelin Pilot Sport 4S 265/30R19 zitten er nu 2 jaar onder.

Op de voorbanden heb ik nu nog 4mm na 4 jaar (die willen maar niet slijten) en de achterbanden hebben door een betere uitlijning nu nog 5mm na 2 jaar (en ik rij er niet voorzichtig mee... nee, niet asociaal ;)). Ook al hoef je enkel de achterbanden te vernieuwen, maakt het toch niets uit in prijs?

Ja enige verschil is als je xDrive hebt dus minder kans op kapotte xDrive verdelingsdoos doordat de diameter gelijkmatiger slijt ;) En dat scheelt economisch gezien heel veel in plaats van alleen uitstel van kosten, als je de garantiperiode voorbij bent dan.

Edit: ik zie nu pas dat @Pannencouque en @noes hetzelfde als gezegd hebben

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 26-12-2023 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
Ook binnen de garantie wil je dat gedoe niet hebben. Zijn dure kwesties die BMW echt niet zomaar voor de rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Mr Pingu schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:57:
Er zijn ook gewoon eigen aftermarket systemen voor:
Bijvoorbeeld Defa Termini voor warm interieur en is tegelijkertijd een accu-tender :)

YouTube: DEFA WarmUp E

In dit filmpje installeren ze ook motor/olieverwarmer (ook van Defa) maar aan laten ze ook even de kabine verwarmer zien aan het eind.
YouTube: DEFA WarmUp instalacja systemu ogrzewania postojowego. Defa system i...

YouTube: Defa Cabin Heater Install DIY (2009 Saab 9-5) - Trionic Seven
Iedereen die 230V buiten op z’n oprit heeft kan dit makkelijk gebruiken.

Hier nog 1tje die het ook op een BMW e46 doet zodat we niet offtopic raken.
YouTube: BMW E46 DEFA Heater - Heizung "winter is coming"
Meeste extremen zijn er in Siberië daar laten ze dieselauto's gewoon 's nachts stationair draaien anders krijgen ze de car de volgende morgen niet gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Mr Pingu schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:10:
Ja enige verschil is als je xDrive hebt dus minder kans op kapotte xDrive verdelingsdoos doordat de diameter gelijkmatiger slijt ;) En dat scheelt economisch gezien heel veel in plaats van alleen uitstel van kosten, als je de garantiperiode voorbij bent dan.

Edit: ik zie nu pas dat @Pannencouque en @noes hetzelfde als gezegd hebben
Geldt alleen bij RWD xDrive toch? Bij de Mini's volgens mij niet, omdat dat een ander systeem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:22
TheBrut3 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 17:53:
[...]

Geldt alleen bij RWD xDrive toch? Bij de Mini's volgens mij niet, omdat dat een ander systeem is.
Dit kan inderdaad haast niet gelden voor de voorwielaangedreven BMW's met xDrive, omdat er standaard alleen aandrijving op de voorwielen is. En dan is er niks overbepaald, dus valt er ook niks te wringen ergens. Pas als er onvoldoende tractie is, worden de achterwielen bijgeschakeld, maar dan is er ook geen wringing in de aandrijving want dan zit er al slip tussen band en wegdek.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 22:11
Ik blijf dat zo vreemd vinden met die banden en xDrive, volgens de dealer zou Audi nu ook gaan overstappen naar een vergelijkbare overbrenging waardoor die dat probleem ook gaan krijgen. Ik weet wel dat jaren geleden mijn vader een jeep grand cherokee reed en die had uiteindelijk ook z'n tussenbak kapot. Ik zou denken met al die technieken kunnen ze toch wel een nieuw systeem verzinnen dat niet stuk gaat door een paar mm verschil in banden profiel.

>> Signature?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:06:
Ik blijf dat zo vreemd vinden met die banden en xDrive, volgens de dealer zou Audi nu ook gaan overstappen naar een vergelijkbare overbrenging waardoor die dat probleem ook gaan krijgen. Ik weet wel dat jaren geleden mijn vader een jeep grand cherokee reed en die had uiteindelijk ook z'n tussenbak kapot. Ik zou denken met al die technieken kunnen ze toch wel een nieuw systeem verzinnen dat niet stuk gaat door een paar mm verschil in banden profiel.
Volgens mij heeft Audi dit al jaren, ik kreeg dit verhaal al te horen bij mijn eerste Audi quattro +/- 2002

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:40
Daarom voor mij geen xdrive, ik wil gewoon zonder gezeur een breedset met voor mij de mooiste maten kunnen kiezen.

Genoeg grip in de sneeuw met RWD op een winterband. Mensen vergeten dat veel ongelukken in de sneeuw gebeuren door te hard te rijden en te laat te remmen, daar gaat een xdrive niet bij helpen. Rijstijl aanpassen op de omstandigheden is veel belangrijker.

• CreativeS
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:58:
Nee maar we hadden het juist over xDrive bandjes :Y
De discussie ging in eerste instantie over het te verwaarlozen gripverschil tussen smalle en brede winterbanden. In die hoedanigheid zijn er ook reviews geplaatst. Dat deze verder is gegaan in xDrive gerelateerde berichten door een bericht over xDelete… tja. Zo kan je alles wel weer oprakelen van pagina’s terug. Enfin…

[ Voor 44% gewijzigd door CreativeS op 28-12-2023 12:01 ]

• CreativeS
  • Niet online
oeps, opnieuw geciteerd ipv gewijzigd

[ Voor 92% gewijzigd door CreativeS op 28-12-2023 11:58 ]

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Slux schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:35:
[...]

Volgens mij heeft Audi dit al jaren, ik kreeg dit verhaal al te horen bij mijn eerste Audi quattro +/- 2002
Heeft audi ook geen FWD based systeem dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Spollie schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:28:
Daarom voor mij geen xdrive, ik wil gewoon zonder gezeur een breedset met voor mij de mooiste maten kunnen kiezen.

Genoeg grip in de sneeuw met RWD op een winterband. Mensen vergeten dat veel ongelukken in de sneeuw gebeuren door te hard te rijden en te laat te remmen, daar gaat een xdrive niet bij helpen. Rijstijl aanpassen op de omstandigheden is veel belangrijker.
Klopt, meer zijdelings grip verkrijg je niet xDrive maar wil je berg opkomen naar je vakantie bestemming is het wereld van verschil of je 2 of 4 wielen hebt. Maar again, gebruikscase waar ik woon is gewoon anders dan 1 of 2x per jaar op wintersport waar de wegen naar populaire bestemmingen doorgaans goed zijn geveegd / geschoven. Naar beneden is altijd een spannende business, hill descent is dan zo dom nog niet :)

Vakantiehuisje van een bekende waar ik regelmatig omhoog rij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AicFCBPjax4dvFOrXPbal7psfBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mt9blrMXU4fIvI6Btys8iwVK.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog een andere weg waar ik met m’n FWD volvo omhoog probeerde te rijden en 500m later vaststond door missende grip om omhoog te komen. Gang is alles maar kon niet genoeg vaart maken om iets steiler stukje omhoog te pakkenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hmVy7NpAo5K1_uwnmH3iF4-F7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMrUf4EsyM6kauLgC79nRagt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Mr Pingu schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:16:
Heeft audi ook geen FWD based systeem dan?
Onder andere, Audi heeft meerdere systemen. Ze hebben een haldex systeem wat BMW ook gebruikt op de FWD auto's. Ze hebben ook een permanente AWD, beetje wat Subaru ook heeft, het og Quattro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Spollie schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:28:

Op mijn x5 heb ik 265 voor en 325 achter dacht ik, naar mijn weten kan je niet zomaar even verschillende maten banden op je auto zetten, hoogte wel maar breedte niet, ABS, EPS zijn daar op afgesteld en volgens mij is de spooring ook anders, maar dat weet ik niet zeker, je mag geloof ik +/-3% afwijken.

met breede banden en RWD in de sneeuw, kom je niet zo ver hoor :*)
Persoonlijk zou ik nooit meer RWD willen, het is alleen leuk om mee te spelen/driften als het glad is e.d. maar qua rij comfort is het echt ruk imo.

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Slux schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:42:
[...]

Op mijn x5 heb ik 265 voor en 325 achter dacht ik, naar mijn weten kan je niet zomaar even verschillende maten banden op je auto zetten, hoogte wel maar breedte niet, ABS, EPS zijn daar op afgesteld en volgens mij is de spooring ook anders, maar dat weet ik niet zeker, je mag geloof ik +/-3% afwijken.

met breede banden en RWD in de sneeuw, kom je niet zo ver hoor :*)
Persoonlijk zou ik nooit meer RWD willen, het is alleen leuk om mee te spelen/driften als het glad is e.d. maar qua rij comfort is het echt ruk imo.
Breedte heeft niet zoveel te zeggen meen ik, het is juist de diameter en daarom heb je banden met sterretje nodig want dan zijn de diameter tolleranties kleiner. Tenminste dit zoals ik het begrepen heb.

Ik ken daarnaast meerdere die andere breedte voor/achter hebben met xDrive maar altijd zelfde diameter voor en achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:49
Ik heb een xdrive auto met voor 245/35 en achter 275/30. Het eerste getal is de breedte in mm's, het tweede getal de wanghoogte in percentage t.o.v. de breedte. Beide 20 inch. Als ik het sommetje maak dan zit er standaard 3.25 mm verschil in de wanghoogte = 6.5 mm verschil in diameter.
Achter is de diameter dan 67,3 cm inclusief band, voor 67,95 cm.
Valt binnen het procent.

• lord_fh

lord_fh

PS5

DaFreakhead schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:43:
Ik heb een xdrive auto met voor 245/35 en achter 275/30. Het eerste getal is de breedte in mm's, het tweede getal de wanghoogte in percentage t.o.v. de breedte. Beide 20 inch. Als ik het sommetje maak dan zit er standaard 3.25 mm verschil in de wanghoogte = 6.5 mm verschil in diameter.
Achter is de diameter dan 67,3 cm inclusief band, voor 67,95 cm.
Valt binnen het procent.
Mijn e83 x3 staat op originele y spoke 19" 191M breedset, maten: 235/45/19 (8.5j) en 255/40/19 (9j)

Niet op.ster banden, toen ik hem juni 2022 stond stond hij al op vredestein banden (zonder ster uiteraard) , als ze op zijn komen er goede banden onder maar niet perse ster. Alleen met die max 5k per jaar kan het ff duren haha. Ik hou er iig rekening mee dat mn tussenbak een keer de geest geeft, maar bij de e83 kun je het kunststof tandwiel vervangen dus dat scheelt.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

_Arthur

blub

Slux schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:42:
maar qua rij comfort is het echt ruk imo.
lol wat? Sinds wanneer heeft rwd direct iets met rij comfort te maken.

Mijn E87 met rwd vs mijn G21 met rwd is inderdaad een wereld van verschil. Gooi ik mn adaptive suspension aan in de G21 en het is een kart net als de E87 met sportonderstel destijds was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByP4W8x_KJxVb5o8iBKIaMQFgts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HygBVbuIpWy6xklBAb8ffJju.jpg?f=fotoalbum_large

Bij van Poelgeest in Amstelveen vandaag een 3.0 csl gespot. Zijn er maar 50 van geproduceerd, imposant om in het echt te zien.

• TheBrut3
donaldo schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:57:
[Afbeelding]

Bij van Poelgeest in Amstelveen vandaag een 3.0 csl gespot. Zijn er maar 50 van geproduceerd, imposant om in het echt te zien.
:9~
Geen slechte manier om €820k stuk te slaan :D als je het toch hebt liggen.

• lord_fh

lord_fh

PS5

Oke , m'n vaste bmw specialist is er mee gestopt (zijn deel vd zaak verkocht) enn aangezien ik niet jan en alleman aan de auto wil laten sleutelen zoek ik naar een betrouwbaar nieuw adres, omgeving Hilversum het liefst, maar stukje eraf ook niet zo'n probleem. Tips ?

Voor nu heb ik iig dat mijn dashboard al 1000km aangeeft "service engine soon" (e83 n52b30 2008) , en het gaat niet uit (ging in verleden ook wel eens aan maar ging dan weer uit ook ) , iemand id omgeving die hem morgen wellicht kan uitlezen voor nu iig ? 😁😁😁😁

Ik gok dat er een bobine misfired, (merk overigens niks)

[ Voor 6% gewijzigd door lord_fh op 28-12-2023 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Carrec doet volgens mij best wat met BMW's. Die toko die ook de klokje rond van Autoweek doet.
Edit; Zelf geen ervaring mee overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door TheBrut3 op 28-12-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
TheBrut3 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:03:
[...]

:9~
Geen slechte manier om €820k stuk te slaan :D als je het toch hebt liggen.
Hij wisselt van vestigingen. Bij Amsterdam gaven ze aan: geen prijs, onbetaalbaar en niet te koop i.v.m. de beperkte oplage. Dit ding gaat heul veul waar worden denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
_Arthur schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:47:
[...]

lol wat? Sinds wanneer heeft rwd direct iets met rij comfort te maken.
Met RWD en met vochtig glad weer moest ik altijd wel wat meer opletten, ik had best vaak last van, overstuur, aquaplaning op snelwegen voelde ik wat meer, en bij stoplichten dat de wieltjes wat meer spinde.

Doordat je met RWD wat meer kan spelen heb je het wel onder controle, maar toch was het altijd even extra opletten vergeleken met AWD, voor mij rijd dat dus een stuk comfortabeler met slechter weer dan een RWD.

Als het altijd droog en het ideale weer zou zijn zou ik wel weer voor RWD gaan omdat je dan toch wat meer kan spelen als je wilt, je hebt wat meer controle/gevoel over de auto dan een X5 met AWD, mijn Audi is weer een ander verhaal met zijn extra pktjes :P .
Maar helaas is ons weer niet altijd optimaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Slux op 29-12-2023 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
bakkie1985 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 07:57:
Hij wisselt van vestigingen. Bij Amsterdam gaven ze aan: geen prijs, onbetaalbaar en niet te koop i.v.m. de beperkte oplage. Dit ding gaat heul veul waar worden denk ik :D
Klopt, er zijn er 50 gemaakt en 1, waarschijnlijk deze, staat op Nederlands kenteken. Dat kenteken kan je gewoon opzoeken bij het RDW en dan zie je dat deze auto zo'n €820k was.

Ongetwijfeld dat dit een collectors item/investering is welke in de loop van tijd in waarde zal toenemen.
Pagina: 1 ... 255 ... 374 Laatste