Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 254 ... 374 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
RAAF12 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:47:
Black Devil! Ziet er gezond uit, zou de late Peter Knechtjens zeggen.

nickname: GOD (met dank aan Cr...SS)
Bijna een black devil alleen de auto is Tanzanite blue :P

Sorry had hem bij mijn vorige post moeten plaatsen, dacht dat het automatisch ging :?
MLLL schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:36:
Mijn ruitenwisserbladen vóór schrapen en piepen.
Is het beter om voor origineel te gaan of zijn ruitenwisserbladen van Bosch of ome Aliexpress ook afdoende?
Bijna 50 posts over wisserbladen en dan nog vragen welke je moet hebben :X :+

[ Voor 45% gewijzigd door Slux op 16-12-2023 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 21:50
Slux schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:16:
[...]
Wat bedoel je met gedoe ? het zit er strak in je ziet er niks van, en is 56% luchtdoorlatend allemaal.
Staandehouding waarbij dan toch blijkt dat het opeens geen minimaal 55% licht doorlaat. Zal niet de eerste zijn waarbij alles “klopt” maar bij meting door politie toch de sjaak is.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

VidaR-9 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:58:
[...]
Staandehouding waarbij dan toch blijkt dat het opeens geen minimaal 55% licht doorlaat. Zal niet de eerste zijn waarbij alles “klopt” maar bij meting door politie toch de sjaak is.
Het doel van ramen is dat je er shit doorheen kan zien, vooral bij voorruiten etc is dat lichtelijk essentieel :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
[...]

Daar maak ik me niet zo druk om, verschillende meters geven allemaal hetzelfde aan.
Ook bij een ''bekende" partij laten doen.

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Ik denk dat je eerder de sjaak bent met die cameleon tintjes, deze die ik heb is niet zo donker.

[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 16-12-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Gelukkig hebben we een tintman (die de politie ook gebruikt) op het werk... komt vast goed O-)

[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 16-12-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
CreativeS schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:22:
[...]
Gelukkig hebben we een tintman (die de politie ook gebruikt) op het werk... komt vast goed O-)
Ongetwijfeld.

Mijn voormalige buurman had zijn 550d ook getint en zelfs een mooi certificaat erbij gekregen. Dat vond de politie alleen niet zo boeiend, want hun apparaat (tintman waarschijnlijk idd) vertelde iets anders. Mooie WOK status op zijn auto. Dat zit nog in mijn gedachte, wellicht onterecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Slux schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:25:
[...]

Ik denk dat je eerder de sjaak bent met die cameleon tintjes, deze die ik heb is niet zo donker.
Cameleon doet juist weinig met licht doorlatendheid, dus daar kunnen ze juridisch niet zoveel mee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:38

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Eindelijk weer plusgraden dus een wasbeurtjeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glfsly3-0g7MSY-Qogin2H4jNmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UEfwUnQIKlltemJaCpK3jWIw.jpg?f=fotoalbum_large

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:20:
[...]

Cameleon doet juist weinig met licht doorlatendheid, dus daar kunnen ze juridisch niet zoveel mee.
Okay, alle versies die ik heb gezien van cameleon zitten rond die 55/60% en zelfs nog onder de 55.
Persoonlijk denk ik dat die juist binnenkort verboden zullen worden, want daar heb je amper tot geen oog contact met andere weggebruikers als het licht er op een bepaalde hoek invalt.

Veel mensen doen het ook zodat ze geen bekeuring krijgen voor het appen want die cameras kunnen er niet doorheen kijken begreep ik 8)7

Dat was ook een reden voor mij om niet voor zo tint te gaan, maar hoofdzakelijk vanwege de oem look.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Slux schreef op zondag 17 december 2023 @ 07:54:
[...]

Okay, alle versies die ik heb gezien van cameleon zitten rond die 55/60% en zelfs nog onder de 55.
Persoonlijk denk ik dat die juist binnenkort verboden zullen worden, want daar heb je amper tot geen oog contact met andere weggebruikers als het licht er op een bepaalde hoek invalt.

Veel mensen doen het ook zodat ze geen bekeuring krijgen voor het appen want die cameras kunnen er niet doorheen kijken begreep ik 8)7

Dat was ook een reden voor mij om niet voor zo tint te gaan, maar hoofdzakelijk vanwege de oem look.
Helemaal mee eens. Levensgevaarlijk wat dat betreft. Zullen ze vast wat aan doen in de wetgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-10 15:22
Lijkt me terecht. Het ziet er misschien wel flashy uit, maar veiligheid is wel een dingetje. Je moet oogcontact kunnen maken. En alles dat door de belangrijke ruiten (voorste zijruiten en voorruit) het zicht belemmert mogen ze wmb compleet verbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-10 15:22
Spollie schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:04:
Vandaag de handtekening voor een (voor mij) nieuwe auto gezet, mijn F30 340i uit 2016 gaat weg voor een G31 530d LCI uit 2020. Met een tweede kind op komst zou de F30 (zonder neerklapbare achterbank) op vakantie nogal krap worden, en na 3 jaar begon het toch weer te kriebelen om wat anders te kopen. Ik word volgend jaar 40, en ik merk dat ik steeds minder behoefte heb aan 'sportief' rijden, dus daarom nu voor een 5-serie gekozen.

De lak is Sophistograu Brillanteffekt Metallic en het interieur is dakota leer in de kleur Cognac. De auto zit lekker in de opties, met onder andere:

- M-pakket
- Comfortstoelen
- Panoramadak
- Laserlight
- Adaptive suspension
- Head Up Display
- Display key
- Standkachel
- Verwarmd stuurwiel + achterbank
- Achterwielsturing
- Driving Assistant Professional
- Parking Assistant Plus
- Remote Control Parking

Echt niet 'full options' maar wel alle opties die ik zou willen hebben op één na: Harman Kardon (was slecht leverbaar in coronatijd). Even aankijken hoe het hifi systeem me gaat bevallen, anders ga ik waarschijnlijk iets aftermarket zoeken.

Nog 2 weken wachten en dan komt ie.

[Afbeelding]
Mooi ding hoor! En leuke opties, al ga je het één wat meer gebruiken dan het ander. Standkachel is icm diesel wel erg lekker voor je blok.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pannencouque schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:56:
Lijkt me terecht. Het ziet er misschien wel flashy uit, maar veiligheid is wel een dingetje. Je moet oogcontact kunnen maken. En alles dat door de belangrijke ruiten (voorste zijruiten en voorruit) het zicht belemmert mogen ze wmb compleet verbieden.
Oogcontact is overrated (wat mij betreft). Ze kunnen je (voor je gevoel) aankijken maar toch niet zien. In de auto is dat risico wat kleiner, maar op de motor zeer aanwezig.

In het donker zie je de bestuurder sowieso niet.
Warmtewerende voorruiten hebben vaak ook een soort glans erin die het moeilijker maakt de bestuurder te zien.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 07:55

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 17-12-2023 14:55 . Reden: Het is hier niet de HK ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
PSYch0landeR schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:21:
[...]
Jij moet echt gezellig zijn op feestjes 😂
Sterke reactie hoor 7(8)7

Gemis aan oogcontact is toch ook levensgevaarlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
noes schreef op zondag 17 december 2023 @ 09:30:
[...]
Oogcontact is overrated (wat mij betreft). Ze kunnen je (voor je gevoel) aankijken maar toch niet zien. In de auto is dat risico wat kleiner, maar op de motor zeer aanwezig.

In het donker zie je de bestuurder sowieso niet.
Warmtewerende voorruiten hebben vaak ook een soort glans erin die het moeilijker maakt de bestuurder te zien.
Daar heb je een punt. Het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat door het gebrek aan oogcontact mensen juist bewust een “defensieve” actie maken ipv denken wel gezien te zijn en doorrijden.

Al ga ik er op de motor sowieso al niet vanuit dat de me zien :o

[ Voor 5% gewijzigd door VidaR-9 op 17-12-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Weet iemand toevallig of
Bij een i4 Driving Assistant Professional achteraf via connected Drive gekocht worden als je een «Fully Charged» versie met Driving Assistant hebt?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Connected drive Store, als je de optie niet kan aanvinken is het helaas pindakaas. De store checkt de VIN.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Slux schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:17:
[...]

Bijna een black devil alleen de auto is Tanzanite blue :P

Sorry had hem bij mijn vorige post moeten plaatsen, dacht dat het automatisch ging :?

[...]

Bijna 50 posts over wisserbladen en dan nog vragen welke je moet hebben :X :+
Tja en dan is het ook nog eens off topic OMDAT HET GEEN BMW RUITENWISSERBLADEN ZIJN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

RAAF12 schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:30:
Connected drive Store, als je de optie niet kan aanvinken is het helaas pindakaas. De store checkt de VIN.
Tja dat is nu iets wat ik niet kan checken en Internet is er vaag over.

Ik weet bijv dat bij de iX de hardware in de auto zit als Driving Assistant Plus hebt, dan kan je altijd upgraden naar Proffesional. Same for iX1 maar i4 vind ik dat niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

O dat is jammer, misschien morgen even BMW bellen. Ik had het hoofdkantoor in Den Haag? gebeld over een storing met de MyBMW app in een vorige auto, een 120i 4cilinder. De klantenservice belde keurig terug en konden zo nakijken wat er aan de hand was. Ze hebben toen iets gereset en alles werkte weer.

[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 17-12-2023 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Spollie schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:04:
Vandaag de handtekening voor een (voor mij) nieuwe auto gezet, mijn F30 340i uit 2016 gaat weg voor een G31 530d LCI uit 2020. Met een tweede kind op komst zou de F30 (zonder neerklapbare achterbank) op vakantie nogal krap worden, en na 3 jaar begon het toch weer te kriebelen om wat anders te kopen. Ik word volgend jaar 40, en ik merk dat ik steeds minder behoefte heb aan 'sportief' rijden, dus daarom nu voor een 5-serie gekozen.

De lak is Sophistograu Brillanteffekt Metallic en het interieur is dakota leer in de kleur Cognac. De auto zit lekker in de opties, met onder andere:

- M-pakket
- Comfortstoelen
- Panoramadak
- Laserlight
- Adaptive suspension
- Head Up Display
- Display key
- Standkachel
- Verwarmd stuurwiel + achterbank
- Achterwielsturing
- Driving Assistant Professional
- Parking Assistant Plus
- Remote Control Parking

Echt niet 'full options' maar wel alle opties die ik zou willen hebben op één na: Harman Kardon (was slecht leverbaar in coronatijd). Even aankijken hoe het hifi systeem me gaat bevallen, anders ga ik waarschijnlijk iets aftermarket zoeken.

Nog 2 weken wachten en dan komt ie.

[Afbeelding]
Dikke bak! Van Qoets zo te zien.. leuke club!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik hoop dat je veilig kan parkeren hier hebben ze gisteren een auto opengebroken. Mijn nieuwere G20 die in buurt stond is godzijgedankt met rust gelaten. Navigatie was eruit gehaald :(

[ Voor 9% gewijzigd door RAAF12 op 19-12-2023 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Klokje rond vind ook leuk om te zien, Autoweek heeft dat regelmatig hier een E39 benzine met bijna 3 ton op de teller. https://www.msn.com/nl-nl...44d91209fe764df87ef&ei=61
Koop originele BMW motorsteunen dat lijkt mij een prima advies voor degene die ze nodig heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 19-12-2023 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:40
[...]

Ondanks ik niets verkeerd doe blijf ik het na al die jaren nog steeds spannend vinden als er rood-blauwe strepen in beeld komen. Als ik mij dan ook nog elke keer moet afvragen of ze tijd over hebben om de lichtdoorlatendheid van mijn raam te controleren zou het nog spannender worden, ik wil gewoon geen gedoe.

En dat terwijl ik wel echt heel erg teleurgesteld ben in de affabriek voorruit van mijn 2022 F40. Ik zal nooit meer vergeten dat tijdens de orientatieperiodie een meisje mij meerdere keren op het hart drukte: "let op dat je een zonwerende ruit hebt!". En ik lachte haar stilletjes uit onder het mom: ik rij mijn hele leven al nieuwe leaseauto's en heb al tig jaar geen auto gehad zónder zonwerende voorruit, dat is allemaal standaard tegenwoordig. Nou... dus niét. Heb zelfs een nieuwe zonnebril moeten kopen en nóg moet ik vaak de zonneklep gebruiken wat ik echt cheap vind overkomen :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 19-12-2023 06:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44
Mr Pingu schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:05:
[...]

Heb je hier meer info over hoe dit aan te vliegen?
In mijn F80 uit 2017 zat ook nog een 3G TCB. Deze is afgelopen week onder premium garantie vervangen voor een 4G module. Hierin zit wel een eSIM dus moest de dealer het nieuwe esim nummer door BMW laten koppelen, dus je zal dit wel bij een garage moeten doen die dit kan. De module is gekoppeld aan je VIN en word dus specifiek voor mijn auto besteld.

Verder is het accu probleem hopelijk ook opgelost. Het leek er sterk op dat het een "defecte" GPS ontvanger van Faringwell was. Deze is nu ontvangen en de lekstroom is onder controle.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:35:
[...]

In mijn F80 uit 2017 zat ook nog een 3G TCB. Deze is afgelopen week onder premium garantie vervangen voor een 4G module. Hierin zit wel een eSIM dus moest de dealer het nieuwe esim nummer door BMW laten koppelen, dus je zal dit wel bij een garage moeten doen die dit kan. De module is gekoppeld aan je VIN en word dus specifiek voor mijn auto besteld.

Verder is het accu probleem hopelijk ook opgelost. Het leek er sterk op dat het een "defecte" GPS ontvanger van Faringwell was. Deze is nu ontvangen en de lekstroom is onder controle.
Hmm BMW kan dit dus wel… Weet je toevallig of er veel kabels moesten worden omgelegd? Ik begreep van @DexterDee dat ook de microfoon door de ATM moet dus die moet je ook allemaal omleggen. Dit was exhter een F3x preLCI. Jij hebt wellicht een LCI?
Wat is de productiedatum van jouw F80?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 08:00
Yay, eindelijk een productieslot gekregen voor mijn X1! Hij wordt gemaakt in week 8, en wordt eind maart bij de dealer verwacht. *O*

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
In verband met een chronisch tekort aan tijd (zoontje van 9 maanden..) is het nog niet uitgekomen om de M-Performance remmen te laten coderen. Het remt op zich prima, maar heb wel begrepen dat het met coderen beter gaat remmen en vooral dat het DSC gecodeerd moet worden om op de juiste manier in te kunnen grijpen in een eeeh... 'instabiele situatie' :P

Nu had ik eerst gedacht dat Bimmerlink wel een uitkomst zou zijn, maar daarmee kun je geen VO coderen en de DSC module is in die app ook niet terug te vinden. Op zich begrijpelijk gezien de dingen die je daar zou kunnen misprutsen. Nu zag ik hier laatst iemand het hebben over BimmerUtility, die app heb ik ondertussen al eens bekeken en hier lijkt wel alles mogelijk te zijn. VO-coderen, DSC, alles.

Nu is de vraag: heeft iemand hier al ervaring met deze app? Een account is wat te duur (100 euro) om de gok te nemen, maar als ik er zeker van ben dat het werkt en het scheelt me een halve dag met ergens naar op en neer rijden om te coderen dan is het me dat zeker wel waard. Een geschikte dongle (MHD ENET wifi dongle) heb ik al.

En dan de vraag wat moet er gecodeerd worden, want ik lees verschillende dingen:
  • Optie 1: alleen SPBR coderen in de VO, omdat SPBR altijd 370mm/345mm is, is coderen van de DSC niet nodig
  • Optie 2: SPBR in de VO zetten en schijf diameters in DSC module wijzigen naar 370mm en 345mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
JdBn schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:34:
In verband met een chronisch tekort aan tijd (zoontje van 9 maanden..) is het nog niet uitgekomen om de M-Performance remmen te laten coderen. Het remt op zich prima, maar heb wel begrepen dat het met coderen beter gaat remmen en vooral dat het DSC gecodeerd moet worden om op de juiste manier in te kunnen grijpen in een eeeh... 'instabiele situatie' :P

Nu had ik eerst gedacht dat Bimmerlink wel een uitkomst zou zijn, maar daarmee kun je geen VO coderen en de DSC module is in die app ook niet terug te vinden. Op zich begrijpelijk gezien de dingen die je daar zou kunnen misprutsen. Nu zag ik hier laatst iemand het hebben over BimmerUtility, die app heb ik ondertussen al eens bekeken en hier lijkt wel alles mogelijk te zijn. VO-coderen, DSC, alles.

Nu is de vraag: heeft iemand hier al ervaring met deze app? Een account is wat te duur (100 euro) om de gok te nemen, maar als ik er zeker van ben dat het werkt en het scheelt me een halve dag met ergens naar op en neer rijden om te coderen dan is het me dat zeker wel waard. Een geschikte dongle (MHD ENET wifi dongle) heb ik al.

En dan de vraag wat moet er gecodeerd worden, want ik lees verschillende dingen:
  • Optie 1: alleen SPBR coderen in de VO, omdat SPBR altijd 370mm/345mm is, is coderen van de DSC niet nodig
  • Optie 2: SPBR in de VO zetten en schijf diameters in DSC module wijzigen naar 370mm en 345mm
Dit kan je met eSYS en een eNET kabel doen als je die hebt. Ik weet niet in welke omgeving je woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
Greetoz schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:46:
[...]

Dit kan je met eSYS en een eNET kabel doen als je die hebt. Ik weet niet in welke omgeving je woont?
Ja eSYS zou helemaal mooi zijn, aangezien je dan voor zover ik weet ook een ABS module recalibratie kan uitvoeren? Of was dat met INPA. Hoe dan ook, die software is niet zo makkelijk te vinden, zou op zich ook een optie zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Voor VO-coding heb je enkel e-sys en ENET kabel nodig en geen launcher zoals BimmerUtility en/of EsysUltra.

Wil je ook andere dingen coderen zoals bijvoorbeeld inklappen van spiegels bij sluiten dan heb je wel een Launcher of ap(BimmerCode, Protool, BimmerUtility) waarbij BimmerCode gebruiksvriendelijk is maar beperkter dan de andere 2.

Voor reset ABS heb je ISTA nodig.
INPA is voor E-series.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 19-12-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

JdBn schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:34:

Optie 1 verondersteld dat je ook de DSC code alleen via de VO-manier.

De Vehicle Order coding bestaat uit 2 stappen.
1 het coderen van de centrale module in de auto. Hierin is de VO opgeslagen, maar dit doet functioneel niets. Na het aanpassen van deze lijst dien je ook alle ECUs te coden die instellingen veranderen (dit is stap2 van VO-coding).
Door VO in het centrale geheugen te schrijven, worden deze instellingen dan automatisch berekent. In jouw geval dien je alsnog de DSC te coden maar e-sys berekent automatisch dan de juiste waarden. In het geval van SPBR wordt dan 370/340mm dan goed gezet.

Nu kan je ook stap 1 half doen, dat wil zeggen dat je met een tijdelijk bestand werkt. Je laad dan een gemodificeerde VO.xml van de harddisk van je computer in en zegt tegen e-sys, bereken de waarde op basis van het ingeladen bestand en niet wat in het centrale geheugen van de auto staat.

Centrale geheugen heet trouwens VCM. Mocht je die term ergens tegengekomen zijn.

Nu kan je ook FDL coden. Dat is optie 2.
Dus niets veranderen aan de VO maar direct naar de DSC module gaan en de waarde handmatig aanpassen. Dit vereist echter wel een launcher zoals BimmerUtility.

Nog een toevoeging, aangezien jij de de ENET MHD Wifi adapter hebt, krijg je met BimmerUtility eigenlijk 2 in 1. Namelijk 1 een app voor je telefoon en tablet, en 2 een launcher voor e-sys op je laptop. In jouw geval een mogelijke een optie en sinds kort is BimmerUtility ook standalone en heb je geen e-sys nodig.

Dus dan hoef je geen e-syste installeren en ook geen BimmerLink en/of Bimmercode te kopen, samen bijna net zo duur als BimmerUtility. Als ik dit eerder wist had ik enkel BimmerUtility gekocht. Maar nogmaals, voor optie 1 heb je enkel e-sys nodig , dus dat is de goedkoopste oplossing maar heeft wel iets steilere leercurve.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 19-12-2023 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 06:52:
Ondanks ik niets verkeerd doe blijf ik het na al die jaren nog steeds spannend vinden als er rood-blauwe strepen in beeld komen. Als ik mij dan ook nog elke keer moet afvragen of ze tijd over hebben om de lichtdoorlatendheid van mijn raam te controleren zou het nog spannender worden, ik wil gewoon geen gedoe.
Rood-blauw? Je woont toch in europa waar het grotendeels blauw is voor de hulpdiensten?

Wakker worden... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 19-12-2023 14:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:28
CreativeS schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:44:
[...]

Rood-blauw? Je woont toch in europa waar het grotendeels blauw is voor de hulpdiensten?
Ik woon toch echt in Nederland, waar de politie met rood/blauw rijdt.
Afbeeldingslocatie: https://112fryslan.nl/wp-content/uploads/2023/09/bmw-x1-politie-2.jpg
Maar even de nieuwe X1 genomen, blijft het toch on BMW topic. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:35:
[Afbeelding]
De striping... zucht... wakker worden! Ik had enkel de lichtbalken voor me. US heeft wel rood-blauwe lichten.
My bad! 8)7

Striping op BMW wordt nog meer on-topic... :+

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 19-12-2023 13:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:08

Theimon

Snapte!?

In het kader van striping.......ik zag laatst zo eentje rijden (inclusief originele striping!):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aZ7khB-LX-ycXaoZk4NwnY4ypE=/234x176/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/gKSdAlbmo2mfJmJciYLOIPT4.webp?f=fotoalbum_medium

*O* *O* *O*

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Theimon schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:18:
In het kader van striping.......ik zag laatst zo eentje rijden (inclusief originele striping!):

[Afbeelding]

*O* *O* *O*
Geweldige B12!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Mr Pingu schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:06:
[...]

Optie 1 verondersteld dat je ook de DSC code alleen via de VO-manier.

De Vehicle Order coding bestaat uit 2 stappen.
1 het coderen van de centrale module in de auto. Hierin is de VO opgeslagen, maar dit doet functioneel niets. Na het aanpassen van deze lijst dien je ook alle ECUs te coden die instellingen veranderen (dit is stap2 van VO-coding).
Door VO in het centrale geheugen te schrijven, worden deze instellingen dan automatisch berekent. In jouw geval dien je alsnog de DSC te coden maar e-sys berekent automatisch dan de juiste waarden. In het geval van SPBR wordt dan 370/340mm dan goed gezet.

Nu kan je ook stap 1 half doen, dat wil zeggen dat je met een tijdelijk bestand werkt. Je laad dan een gemodificeerde VO.xml van de harddisk van je computer in en zegt tegen e-sys, bereken de waarde op basis van het ingeladen bestand en niet wat in het centrale geheugen van de auto staat.

Centrale geheugen heet trouwens VCM. Mocht je die term ergens tegengekomen zijn.

Nu kan je ook FDL coden. Dat is optie 2.
Dus niets veranderen aan de VO maar direct naar de DSC module gaan en de waarde handmatig aanpassen. Dit vereist echter wel een launcher zoals BimmerUtility.

Nog een toevoeging, aangezien jij de de ENET MHD Wifi adapter hebt, krijg je met BimmerUtility eigenlijk 2 in 1. Namelijk 1 een app voor je telefoon en tablet, en 2 een launcher voor e-sys op je laptop. In jouw geval een mogelijke een optie en sinds kort is BimmerUtility ook standalone en heb je geen e-sys nodig.

Dus dan hoef je geen e-syste installeren en ook geen BimmerLink en/of Bimmercode te kopen, samen bijna net zo duur als BimmerUtility. Als ik dit eerder wist had ik enkel BimmerUtility gekocht. Maar nogmaals, voor optie 1 heb je enkel e-sys nodig , dus dat is de goedkoopste oplossing maar heeft wel iets steilere leercurve.
Voor de liefhebbers is er een goede app, een open-source dingetje welke dezelfde functionaliteit zou moeten hebben als INPA en Tool32... Neemt dan ook een gezonde 2,5Gb in op je telefoon. App heet 'Deep OBD for BMW and VAG' en de interface is allesbehalve intuitief en voornamelijk in het Duits :lol:

Ik zou zeggen neem eens een kijkje en het kost je nix. Nieuwere auto's zitten op ISTA als het echt BMW stuff moet zijn. ISTA-D (diagnose) wordt ondersteund, coden waarschijnlijk niet (heb het niet getest)

https://play.google.com/s....bmw_deep_obd&hl=nl&gl=US

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 19-12-2023 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

RAAF12 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:38:
[...]

Voor de liefhebbers is er een goede app, een open-source dingetje welke dezelfde functionaliteit zou moeten hebben als INPA en Tool32... Neemt dan ook een gezonde 2,5Gb in op je telefoon. App heet 'Deep OBD for BMW and VAG' en de interface is allesbehalve intuitief en voornamelijk in het Duits :lol:

Ik zou zeggen neem eens een kijkje en het kost je nix. Nieuwere auto's zitten op ISTA als het echt BMW stuff moet zijn.
Ga ik zeker naar kijken Thanks.

Over open-source apps / dingen voor BMW gesproken:

https://github.com/BimmerGestalt/AAIdrive
https://github.com/ntruchsess/send2car

En deze app is ook heel cool als je nog een e-series hebt met android HeadUnit:
HTTPS://ibus-app.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
RAAF12 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:38:
[...]

Ik zou zeggen neem eens een kijkje en het kost je nix. Nieuwere auto's zitten op ISTA als het echt BMW stuff moet zijn. ISTA-D (diagnose) wordt ondersteund, coden waarschijnlijk niet (heb het niet getest)

https://play.google.com/s....bmw_deep_obd&hl=nl&gl=US
DeepOBD ken ik, kun je inderdaad veel mee (voor zover ik begrepen heb) maar is niet te gebruiken op iOS.

Maar als ik het goed begrijp kun is het bij gebruik van BimmerUtility dus een geval van:
Eerst VO wijzigen met SPBR
Daarna checken of in DSC alles goed staat en coderen.

Klinkt simpel genoeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:35:
[...]

[Afbeelding]
Da's een betere photoshop dan in het magazine BMW Privileges, daar stond deze met smalle striping 8)7
Afbeeldingslocatie: https://www.van-poelgeest.nl/content/uploads/2023/08/BMW-X1-Politieauto-2-1024x683.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

JdBn schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:45:
[...]

DeepOBD ken ik, kun je inderdaad veel mee (voor zover ik begrepen heb) maar is niet te gebruiken op iOS.

Maar als ik het goed begrijp kun is het bij gebruik van BimmerUtility dus een geval van:

Klinkt simpel genoeg..
Ik gebruik een ouwe Oneplus 6 en kan evt ook nog een Galaxy S5 gebruiken. Normaliter zit ik op een iPhone 13 Pro Max.

Reservetelefoons neem ik ook altijd mee op reis, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

JdBn schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:45:
[...]

Klinkt simpel genoeg..
Dit klopt.
BimmerUtility heeft ook een tool dat SVT compare heet, dan kan je uitrekenen welke waarden de DSC moet hebben zonder de VO in de VCM weg te schrijven.

Overigens, als je doel is om niet die 100 euro aan BimmerUtility uit te geven is het ook mogelijk om jouw doel te bereiken met enkel e-sys. Enige nadeel is van enkel e-sys is dat je geen DSC los kan uitlezen/coderen en dus via de VO manier moet doen en je achteraf niet kan checken en erop moet vertrouwen dat je het juiste in e-sys hebt gedaan.

Ik zou dus sterk overwegen om wel die 100 euro uit te geven want BimmerUtility kan verder ook alle foutcodes uitlezen, wellicht handig voor later. Alhoewel hierboven dus ook gratis apps worden aangeboden. Ik wil alleen gezegd hebben dat het in jouw geval niet nodig is om die 100 euro uit te geven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:45
Zojuist met OBD module en bimmercode voor het eerst in mijn auto aan het 'rommelen' geweest. Vooraf heel veel Youtube gekeken. Heel gaaf om zelf Sport plus in te coderen met adaptieve inhoud op het grote scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ja dat is leuk! Het eerste wat ik deed was de rinkelbel uitzetten die klinkt als de riem niet wordt omgedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 13:31

Eagle Creek

Breathing security

RAAF12 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 19:59:
Ja dat is leuk! Het eerste wat ik deed was de rinkelbel uitzetten die klinkt als de riem niet wordt omgedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ems8LUd0PbbxMVvLsI-xrFIlLT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChQjQAvMqWglPrpIHV0c1rOh.jpg?f=fotoalbum_large

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• RAAF12

RAAF12

*.*

Wel de riem om maar niet de bel horen tijdens het instappen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

RAAF12 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:25:
Wel de riem om maar niet de bel horen tijdens het instappen :-)
Ik hem alleen voor de passagier uit, voor als diegene bijv even snel z’n jas uitdoet tijdens rijden en losklikt. Hoef dan niet gelijk die bel te horen.

Vandaag trouwens ook weer even zitten spelen met coderen, vooral met lichten en heb het nu voor elkaar gekregen dat de lichten in de 0 stand echt uit zijn. Moet alleen nog ff kijken of ik wel gewoon de DRL over dag heb, maar het is zo verrekte kort dag hier dat ik het niet heb kunnen testen😂 Wel gelukt om als de lichtknop in standje parkeerlicht staat dat de angel eyes nu 100% sterkte zijn, dus kan ik dat gewoon gebruiken als DRL evt. Bij gebruik van parkeerlicht aan 1 kant wel op halve sterkte :)

Andere leuke codings zijn:
- onthouden start stop
- onthouden stoel en stuurverwarming
- mistlampen automatisch aan bij grootlicht
- cornerligths ook aan bij grootlicht
- verbruikmetertje op 30l/100km in plaats van 20
- 5 keer softblinken aanzetten in iDrive menu
- Driving mode onthouden
- Traffic Jam Assistent te activeren tussen 20 en 99 kmh })
- Buitenspiegels Dimmen meer / donkerder
- Automatisch op slot gaat bij 3kmh per uur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:36

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Daarnaast heb ik ook het volgende gecodeerd (F31):

- Spiegels automatisch inklappen bij auto op slot
- kofferbak dicht doen op de sleutel door kort ingedrukt te houden
- Achterlichten standaard aan als DRL's
- Dode hoek detectie pas insxhakelen bij 30km/h inplaats van 20
- Banden temperatuur ingeschakeld (voorheen enkel druk)
- Deurverlichting aan bij het inschakelen van achteruit versnelling

Gordel geluidje bij start motor ook uit gezet (gaat wel mekkeren als ik weg rijdt zonder), start/stop standaard uit.

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:43:

Gordel geluidje bij start motor ook uit gezet (gaat wel mekkeren als ik weg rijdt zonder), start/stop standaard uit.
Ja die dingen heb ik er ook allemaal op. Alweer vergeten :p
Gordel geluidje bij start, geloof niet dat zit op Noors model, kan me niet heugen dat mijn autootje geluid maakt bij aanzetten motor. Pas als ik hem in Drive zet (wellicht te maken det automaat is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Ik heb de volgende zaken gecodeer gisteravond:

-knipper 5x aangezet
-sportplus inclusief adaptief infoscherm
-fellere kleuren contourverlichting
-'knipperende rem' vanaf 5km/u en 5m/s

straks ga ik nog de comfort plus coderen, dat schijnt een hele lekkere modus te zijn tussen comfort en eco pro in. ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:23
bakkie1985 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:22:
Ik heb de volgende zaken gecodeer gisteravond:

-knipper 5x aangezet
-sportplus inclusief adaptief infoscherm
-fellere kleuren contourverlichting

straks ga ik nog de comfort plus coderen, dat schijnt een hele lekkere modus te zijn tussen comfort en eco pro in. ben benieuwd!
Wat is de knipperende rem optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

zunrob schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:56:
[...]

Wat is de knipperende rem optie?
Als je hard remt dan gaat de rem knipperen.

YouTube: 2012 BMW F30 Coded Brake Force Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:23
Maar dat hoort toch alleen bij een noodstop? Wat is de normale instelling voor deceleratie? Als ik knipperende remlichten zie ga ik er vanuit dat iemand een noodstop doet en reageer daarop, als het bij "normaal remmen" al zou gaan knipperen vind ik dit best wel gevaarlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkie1985
zunrob schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:05:
[...]

Maar dat hoort toch alleen bij een noodstop? Wat is de normale instelling voor deceleratie? Als ik knipperende remlichten zie ga ik er vanuit dat iemand een noodstop doet en reageer daarop, als het bij "normaal remmen" al zou gaan knipperen vind ik dit best wel gevaarlijk.
Dit blijft bij een noodstop echter werkt het pas boven de 50km per uur en staat de instelling op de gemiddeld hard remmen (en dan moet je hem al aardig instampen).
Bij een iets mindere noodstop maar wel hard remmen kan je ervoor kiezen dit ook te laten werken en dan bijvoorbeeld al vanaf 5km per uur. Hierdoor zijn mensen achter je meteen alert als je echt flink moet remmen.
het is dus nog steeds geen normaal remmen maar flink stampen om dit te activeren.
Uit mijn hoofd is standaard 7m/s en je kunt hem naar de 5m/s brengen.

Brake Force Display activation brake force
The brake deceleration at which the Brake Force Display is activated.

Values:

Weak braking (5 m/s²)
Medium braking (7 m/s²)
Hard braking (8 m/s²)
Requirements:

“Body Domain Controller” BDC_BODY3 control unit
This coding is only possible with one of the OBD adapters listed here.
Brake Force Display activation speed
The speed at which the Brake Force Display is activated.

Values:

5 km/h
10 km/h
20 km/h
30 km/h
40 km/h
50 km/h
Requirements:

[ Voor 34% gewijzigd door bakkie1985 op 22-12-2023 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 19:29
bakkie1985 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:22:
Waarom heet het dan niet eco pro plus, of Comfort min. En wat doet het?
Bij comfort plus verwacht je eerder iets tussen comfort en sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Het Fantoom schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:02:
[...]

Waarom heet het dan niet eco pro plus, of Comfort min. En wat doet het?
Bij comfort plus verwacht je eerder iets tussen comfort en sport.
Ik vind de 3 modes die ik heb genoeg eigenlijk, wat is het nut met nooog en mode ertussen.

Sport+ is volgens mij alleen Sport met DSC uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 22-12-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
Mr Pingu schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:15:
[...]

Ik vind de 3 modes die ik heb genoeg eigenlijk, wat is het nut met nooog en mode ertussen.

DSC is niet uit hoor in Sport+. Wel wat milder. Met DSC uit gaat de mapping weer automatisch in Comfort, dus het is helaas niet mogelijk om de gasreactie van Sport+ te hebben met DSC uit. Niet dat ik DSC ooit helemaal uit zet, want wil niet graag achterstevoren in een sloot eindigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Mr Pingu schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:15:
[...]

Nee dat klopt niet helemaal.
Sport plus zorgt voor vrij abrubte gasreactie, laat schakelen en geeft in mijn (2023 groot scherm) een dynamisch scherm met turbodruk, geleverde NM en PK. Daarnaast kan je -als je traction uitzet- launchcontrol activeren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Vervelende leen auto gehad vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HVwyLy1/IMG-0933.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
Holy! vanuit de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoskalot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:47
Wordt er weer iets aan de G05 gedaan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Zoskalot schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:15:
[...]

Wordt er weer iets aan de G05 gedaan? ;)
Ja de night gold winterset komt eronder en worden een paar lak puntjes gespoten die niet goed waren bij aflevering.

Dus vermoedelijk de M2 tot begin nieuw jaar 😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bakkie1985 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:10:
[...]

Dit blijft bij een noodstop echter werkt het pas boven de 50km per uur en staat de instelling op de gemiddeld hard remmen (en dan moet je hem al aardig instampen).
Bij een iets mindere noodstop maar wel hard remmen kan je ervoor kiezen dit ook te laten werken en dan bijvoorbeeld al vanaf 5km per uur. Hierdoor zijn mensen achter je meteen alert als je echt flink moet remmen.
het is dus nog steeds geen normaal remmen maar flink stampen om dit te activeren.
Uit mijn hoofd is standaard 7m/s en je kunt hem naar de 5m/s brengen.

Brake Force Display activation brake force
The brake deceleration at which the Brake Force Display is activated.

Values:

Weak braking (5 m/s²)
Medium braking (7 m/s²)
Hard braking (8 m/s²)
Requirements:

Brake Force Display activation speed
The speed at which the Brake Force Display is activated.

Values:

5 km/h
10 km/h
20 km/h
30 km/h
40 km/h
50 km/h
Requirements:

Maar jij zet hem dus aan voor ‘weak braking’ ?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Xqlus1ve schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:43:

Wait, dat is niet default???

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:46

Crazy D

I think we should take a look.

FireDrunk schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:05:
[...]

Wait, dat is niet default???
Nee, en in de winter als er kans is op vorst, eigenlijk een beetje onwenselijk. Nou ja niet het dichtklappen maar het openklappen als je de auto van het slot haalt de volgende dag als alles lekker bevroren is..

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Crazy D schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:22:
Nee, en in de winter als er kans is op vorst, eigenlijk een beetje onwenselijk. Nou ja niet het dichtklappen maar het openklappen als je de auto van het slot haalt de volgende dag als alles lekker bevroren is..
Precies de reden waarom ik het bij mijn auto niet aan heb gezet. Ik druk wel handmatig op dat knopje.
Nou zal het mechanisme zichzelf als het goed is niet zomaar kapot draaien. Maar als je weg wil rijden en je spiegels kunnen nog niet uitklappen, dan is dat ook wel lullig. 1x meegemaakt dat ik daarop moest wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User87231
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-09 10:53
Ik heb een nieuwe 320e besteld. Ik begreep dat deze gewoon in Munchen wordt gemaakt. Productiedatum staat nu op week 1. Wie weet wat dan de gemiddelde levertijd zal worden? De leasemaatschapij heeft nog steeds eind maart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
YakuzA schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:02:
[...]

Maar jij zet hem dus aan voor ‘weak braking’ ?

[...]
Dat is juist. Ik heb het geprobeerd te triggeren zojuist op een industrieterrein en je moet nog aardig remmen dit voor elkaar te krijgen hoor :*)
*bakkie doet achterbak spullen opnieuw arrangeren :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 10:05
User87231 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:15:
Ik heb een nieuwe 320e besteld. Ik begreep dat deze gewoon in Munchen wordt gemaakt. Productiedatum staat nu op week 1. Wie weet wat dan de gemiddelde levertijd zal worden? De leasemaatschapij heeft nog steeds eind maart staan.
De mijne besteld in maart, geleverd begin juli terwijl de dealer een levertijd van 12 maanden had beloofd.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Crazy D schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:22:
[...]

In de wat modernere auto's is dat toch allang geen issue meer?
In mijn Fiesta werden de spiegels volgens mij met een soort rubberen banden bestuurd dacht ik, welke als er echt weerstand was, gewoon 'slipten'.

Als ze echt vastgevroren zitten is dat natuurlijk onhandig, maar goed, ik heb liever dat ik in de 1-2 wintermaanden dat even uit moet zetten in de boordcomputer dan dat ik elke dag die dingen met de hand in moet klappen :(

Even niets...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

FireDrunk schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:52:
[...]

In de wat modernere auto's is dat toch allang geen issue meer?
In mijn Fiesta werden de spiegels volgens mij met een soort rubberen banden bestuurd dacht ik, welke als er echt weerstand was, gewoon 'slipten'.

Als ze echt vastgevroren zitten is dat natuurlijk onhandig, maar goed, ik heb liever dat ik in de 1-2 wintermaanden dat even uit moet zetten in de boordcomputer dan dat ik elke dag die dingen met de hand in moet klappen :(
Dit is een non issue, ik woon nu 5 winters in Noorwegen en heb welgeteld 1x issue gehad dat spiegels vast zaten (was overigens op een Volvo V70) even met je handen duwen en het werkt weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Echt heeel vervelend zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Mr Pingu schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:05:
[...]

Dit is een non issue, ik woon nu 5 winters in Noorwegen en heb welgeteld 1x issue gehad dat spiegels vast zaten (was overigens op een Volvo V70) even met je handen duwen en het werkt weer.
Ik heb het dus ook 1 keer gehad in de ~15 jaar dat ik automatisch inklappende spiegels heb.
Is mij eerlijk gezegd de moeite niet waard... :/

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 17:08
Gaaf dat ze die zo meegeven voor een langere tijd! Staat hij op zomerbanden?

Ben benieuwd naar jouw ervaringen over een wat langere periode.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoskalot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:47
PSYch0landeR schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:50:
[...]

Ja de night gold winterset komt eronder en worden een paar lak puntjes gespoten die niet goed waren bij aflevering.

Dus vermoedelijk de M2 tot begin nieuw jaar 😍
Even de set opgezocht, heel mooi! Dat zal erg mooi staan bij de blauw uitvoering denk ik. Deze ga ik in mijn achterhoofd houden voor de volgende winter, zal bij dravitgrau misschien ook wel mooi staan. :*)

Helemaal geen straf om een tijdje in de nieuwe M2 rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
bakkie1985 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:25:
Dat is juist. Ik heb het geprobeerd te triggeren zojuist op een industrieterrein en je moet nog aardig remmen dit voor elkaar te krijgen hoor :*)
*bakkie doet achterbak spullen opnieuw arrangeren :D
Als jij dan stil staat maar nog steeds de voet op de rem houdt, blijven de remlichten dan knipperen? Ik neem de afrit bij mijn werk wel eens wat vlotter en moet dan voor het verkeerslicht 'iets' steviger remmen. Vorige week zag ik aan de verkeersborden achter mij dat tijdens het wachten voor rood de remlichten bleven knipperen. Even kortstondig voet van de rem en BFD op mijn E90 was weer gedeactiveerd, maar de achterligger zal maar denken dat ik bij stilstand sein met de remlichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Stond een paar weken geleden nog een mooie M2 (ook in de kleur M Zandvoort Blau) bij ons op de parkeerplaats toen er een paar auto's afgeleverd werden. Mooie stoelen als de optie "M Carbon kuipstoelen" aangevinkt is. Zo lelijk als de wagen in het begin was, zo mooi is deze in het echt.

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 22-12-2023 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

jordy2811 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:20:
[...]

Gaaf dat ze die zo meegeven voor een langere tijd! Staat hij op zomerbanden?

Ben benieuwd naar jouw ervaringen over een wat langere periode.
Gewoon zomerbandjes, dus ja grip is wel zoeken deze dagen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

CreativeS schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:47:
[...]

Stond een paar weken geleden nog een mooie M2 (ook in de kleur M Zandvoort Blau) bij ons op de parkeerplaats toen er een paar auto's afgeleverd werden. Mooie stoelen als de optie "M Carbon kuipstoelen" aangevinkt is. Zo lelijk al de wagen in het begin was, zo mooi is deze in het echt.
Helaas niet de carbon balzak gleuf 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 23:01
Ik hoor sinds deze week een korte kerst tune wanneer ik mijn auto start :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
User87231 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:15:
Daar komt al gauw een paar weken bovenop voordat de auto bij de dealer staat. Ik zou rekenen op februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
sdk1985 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:51:
Ik ook, dat is maps, flitsmeister of kaarten, ik weet niet welke haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:44
bakkie1985 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:31:
[...]

Ik ook, dat is maps, flitsmeister of kaarten, ik weet niet welke haha
Dan gok ik op Flitsmeister. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Is er iemand die mij (via pm evt.) Kan leiden in het woud aan coding programmas? Ik wil graag wat losse dingen coden, nu zijn er apps zoals bimmercode maar we zitten natuurlijk op tweakers.. Is er iemand die bijv een werkende eSYS install heeft die ook FDL coding kan doen? Op verschillende internationale fora is vanalles te vinden maar veel is oud en expired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:04:
Is er iemand die mij (via pm evt.) Kan leiden in het woud aan coding programmas? Ik wil graag wat losse dingen coden, nu zijn er apps zoals bimmercode maar we zitten natuurlijk op tweakers.. Is er iemand die bijv een werkende eSYS install heeft die ook FDL coding kan doen? Op verschillende internationale fora is vanalles te vinden maar veel is oud en expired.
Ik weet niet wat je nodig hebt maar met het meeste kan ik wel helpen.

VO-coding, FDL-coding, Flashing en ISTA.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 22-12-2023 23:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:51:
Dat is flitsmeister. Die vinden altijd dat ze gewoon kunnen bepalen wat jij wil zonder je toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 15:15

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Niet verkeerd en zeker niet als je daar even iets langer in moet rijden.

Ik heb onlangs deze mogen inrijden en daarna nog even dagje mee gehad vanuit de dealer. Probleem met me leeglopende band is overigens nog steeds niet opgelost dus binnenkort moeten we weer heen. Na me laatste bezoek kwamen ze achter en klein scheurtje in de velg en ze hebben een nieuwe velg besteld.

BMW I4 M50
I4 M50 Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIR5QVUSCcWdtU9vfSA9lLrvFSk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRvpgHAY5jOz4Inata2rD2Uu.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nEzjb7w8mmDp46XOUZJZr5uyGU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7b92f0qDk4QQIVtHiAiZhWKf.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 4% gewijzigd door xleeuwx op 23-12-2023 08:36 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIL1uDnvgkF5-8kcHGEzPgAYxys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqkmCrNajmKWY9UF7FQT8UJc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZc1V3O01AUUeAEvEgOxsZuv0Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrVQm9YyNRH2DzQsFm20KjwX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZHsJWuMlpeJjGyDyzgFlCrNHQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAerZdHKqpUcjVA0IDSx6WS2.jpg?f=fotoalbum_large

Man wat rijd zoon M2 toch heerlijk scherp!
Als het droog vind die zn grip wel en kan je er heerlijk me hoeken 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Qua uiterlijk niet de fraaiste auto maar volgens mij wel de leukst rijdende. Vond de M240i (M experience in oktober) de leukst rijdende auto. De M2 kan alleen maar beter zijn!

Toen we met de echte M auto's gingen rijden was de M2 favoriet bij iedereen volgens mij... die was direct vergeven. Mijn broer had de M3 touring dus moest ik me behelpen in een M8 comp coupe. Ook niet vervelend maar je kunt merken dat die auto gewoon te zwaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 23-12-2023 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 19:29
Dat fletse pastel kleurtje doet hem ook geen goeds, hadden ze hem beter gewoon Estoril blauw kunnen spuiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 23-12-2023 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PSYch0landeR schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:45:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Man wat rijd zoon M2 toch heerlijk scherp!
Als het droog vind die zn grip wel en kan je er heerlijk me hoeken 😍
Dat ie goed rijd geloof ik graag, maar goed dat smaken verschillen want dit is toch wel 1 van de lelijkste auto's die ik heb gezien van BMW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Slux schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:45:
[...]

Dat ie goed rijd geloof ik graag, maar goed dat smaken verschillen want dit is toch wel 1 van de lelijkste auto's die ik heb gezien van BMW.
Ieder z’n ding zullen we maar zeggen.
Maar ik moet zeggen dat de vorige generatie M2 wel stukken mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Mekkeren in zin van toch geluid maken? Hmm apart. Zal eens kijken hoe dat bij mij zit. Kwam er vandaag achter dat de G20 begint te toeteren als je met draaiende motor uitstapt en de deur op slot doet.

Jaarlijkse BMW Kerstmis filmpje gepushed YouTube: BMW Kerstmis 2023

[ Voor 24% gewijzigd door RAAF12 op 23-12-2023 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

RAAF12 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:02:
Mekkeren in zin van toch geluid maken? Hmm apart. Zal eens kijken hoe dat bij mij zit. Kwam er vandaag acher dat de G20 begint te toeteren als je met draaiende motor uitstapt en de deur op slot doet.

Jaarlijkse BMW Kerstmis filmpje gepushed YouTube: BMW Kerstmis 2023
Dat eerst heb ik er uitgecodeerd. Dat is dus mogelijk Mocht het je irriteren

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 23-12-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vind de nieuwe M2 heel afhankelijk van de kleur. Wat zeker is, is dat die véél te zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-10 22:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzPlpXQ_moTbKC6k0woVDRaUYFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Lv0oH0vRTTOnnjGXGztRvAr.jpg?f=fotoalbum_large

Gaan we weer… G31 LCI; gelukkig is het dak dicht (met dit weer). Maar ze zonnewering van het dakraam staat open, kan niet meer dicht en resetten werkt niet. Dit is de 2de keer in nog geen jaar tijd. Woensdag belt de dealer (vandaag was de werkplaats dicht).

De vorige keer was kalibreren voldoende; ondanks garantie; raar dat dit terug blijft komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@PSYch0landeR gaaf hoor! Geen natuurlijke schoonheid, maar wel echt een gave auto. En het rijdt ongetwijfeld geniaal.

Pagina: 1 ... 254 ... 374 Laatste