Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 252 ... 363 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:37

Mr Pingu

Professioneel Prutser

sjaak81 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:22:
Ik heb een 325i waarbij 2 jaar geleden de accu vervangen is, er zat een veelste kleine accu in toen. Nu een goede, ingeleerd etc.

Auto heeft nu 2x in paar weken tijd accu spanning laag aangegeven. Ook gaan de angel eyes niet aan bij openen van de auto. Starten gaat wel goed

Ik heb dus het idee dat de accu leegloopt:
- er zit een bluelogic handsfree set in die niet werkt in idrive maar die ik wel kan zien met mn telefoon via Bluetooth
Als de auto op slot gaat, zie ik hm ook niet meer via Bluetooth
- zo’n iPhone oplader in de sigaretten aansteker
- laatste tijd heel erg veel korte stukjes gereden en lage temperaturen

Zou het een combinatie van bovenstaande dingen kunnen zijn ?
Ik denk eigenlijk enkel dat laatste icm de lage temperaturen is. Als je een accu lader hebt zou je deze er even een nachtje aan kunnen hangen.

Als de accu vol is, gaan de angel etes wel aan?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:46
Mr Pingu schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:40:
[...]

Ik denk eigenlijk enkel dat laatste icm de lage temperaturen is. Als je een accu lader hebt zou je deze er even een nachtje aan kunnen hangen.

Als de accu vol is, gaan de angel etes wel aan?
Ja, laatst deden ze het wel weer na 25km rijden. Daarna ineens weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn BMW G31 doet een paar vreemde dingen en ben nog niet eruit hoe ik dat oplos.
Als ik thuis kom zet ik mijn auto voor de parkeerplek om de beugel naar beneden te doen. Door de keyless en als ik auto verlaat dan sluiten de deuren automatisch. Paar maanden geleden als ik de deur niet helemaal sloot, dan werkte het systeem niet maar nu gaat ongeacht of de deur niet helemaal dicht is, gewoon op slot.
Soms gaat de rolhoes van de kofferbak bij het sluiten van de ruit niet naar beneden, ruit is wel gesloten maar rolhoes blijft omhoog staan. Het lijkt dan alsof de ruit niet gesloten is maar die is dicht.
Mijn rempedaal lijkt soms door te trappen/slippen. Dan moet je dieper het rempedaal intrappen om de auto te remmen. De auto lijkt wel goed te remmen maar het vaak op lage snelheid.
Ook de remote software lijkt ver achter te lopen maar volgens dealer is deze uptodate. Deze is uit 202007 geloof ik met 54 en als je op internet zoekt, zijn er al nieuwere versies (mijn versie komt in geschiedenis versielijst voor) uit o.a. 2023.
Laat de dealer wel naar kijken maar het is wel vreemd.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-07 11:27

Eagle Creek

Breathing security

Xqlus1ve schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:54:
Volgens de BMW dealer waren de onderstaande banden service check melding niet te resetten (bijzonder en ongeloofwaardig als je het aan mij vraagt). De banden zijn een maand geleden vervangen voor nieuwe door een externe garage.

[Afbeelding]

Enige idee hoe je dit zelf kan resetten? Betreft een 2020 G20 330e.
Ik ben de auto er een week voor kwijt geweest. Ze hebben meermaals een reset gedaan en een melding gemaakt bij BMW Duitsland. Heb nooit meer iets teruggehoord van de dealer maar drie weken later is de melding verdwenen.

(2019 G20 330e)

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-07 12:56
sjaak81 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:01:
[...]

Ja, laatst deden ze het wel weer na 25km rijden. Daarna ineens weer niet
Meet eens hoe groot er stroom in rust is die je uit de accu trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:33
Ik bedenk me net dat ik nog een nieuwe Varta A6 AGM 80Ah accu heb staan. Had ik preventief gekocht voor de M140i. De auto is helaas verkocht. De accu niet. Als iemand interesse heeft hoor ik het wel. Zal hem zo ook even op V&A zetten.

Overigens denk ik dat je meldingen ook veroorzaakt worden door de korte ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:50
CreativeS schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:51:
Het kan de RDC-module zijn of de RDC-antenne. Komt veel voor. Er zijn zat mensen die een TPMS-sensor hebben vervangen, maar dat loste niets op.
Uuu de bandenspanning van de zomerset was direct voor de wissel nog uit te lezen, keek toevallig even op hoeveel bar de banden stonden. Dus ik heb zelf niet het idee dat daar iets mee zou zijn.

Volgens de garage die de banden heeft gewisseld zou ik deze wielen niet zomaar kunnen monteren en moeten ze eerst worden ingeleerd en kan alleen de dealer dat.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Xqlus1ve schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:54:
Volgens de BMW dealer waren de onderstaande banden service check melding niet te resetten (bijzonder en ongeloofwaardig als je het aan mij vraagt). De banden zijn een maand geleden vervangen voor nieuwe door een externe garage.

[Afbeelding]

Enige idee hoe je dit zelf kan resetten? Betreft een 2020 G20 330e.
Bij monteren nieuwe achterbanden (externe garage) verdween de achterband melding bij mij vanzelf na een paar weken.
(bij vervangen achterbanden had ik toen wel zelf via de waarschuwing prompt in de auto de nieuwe banden/bandenmaat ingevoerd)

Voor de voorbanden geeft de app nu ook al een paar maanden de melding, maar profiel op voorbanden is nog prima (5mm+).

Volgens BMW garage konden ze dat idd niet resetten, dus heb hem nu in mijn mentale 'ignore mode' gegooid.
(2019 G20 330e)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 06-12-2023 13:53 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:40

TommieW

Numa numa.

sdk1985 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 00:07:
Vandaag zijn mijn winterbanden voor het eerst op de auto gegaan. Helaas krijg ik een RDC error op 49%. Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar hij gaat niet verder. Soms hangt hij ook op 0%.

De winterbanden heb ik begin dit jaar ongeveer tegelijk met mijn 420i gekocht. Het zijn originele BMW velgen van met daarop bridgestone winterrubber voorzien van het sterretje. De banden stammen uit 2018 (geloof dat ze bij een dealer hebben gelegen, DOT 3618, ongebruikt, de gekleurde strepen staan nog op het loopvlak). Als ik logisch ga nadenken dan zou het mij niet verbazen dat de batterij in één of meerdere sensoren leeg is. Wat denken jullie?
Volgens mij betekent een fail bij 49% dat één of meerdere van de TPMS ventielen niet meer goed zijn. Je kan ze bij de dealer laten uitlezen. (Of een andere garage die zo'n ding heeft.)

Een paar weken terug de gloednieuwe winterbanden (bij een BMW dealer gekocht, voor een dealer-prijs) onder mijn nieuwe F40 gelegd. Het automatisch herkennen van de bandenmaat werkt niet bij deze winterbanden. Eerst nog een hele discussie met de mevrouw achter de balie gehad, want mijn nieuwe BMW zou niet automatisch banden kunnen herkennen (ondanks dat ik gewoon een knopje "Automatic tyre recognition" heb). Uiteindelijk kwam er iemand anders helpen die het probleem wel snapte. Ik mag in januari terug voor garantie, zij vermoeden een kapotte TPMS module, maar daar heb ik een hard hoofd in.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 08:51

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Vandaag eens wat plaatjes geschoten van de nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yfDYgYy/IMG-0803.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NTWQJ2y/IMG-0790.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xCf52Vs/IMG-0812.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vxyrsMz/IMG-0818.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HYkq33T/IMG-0821.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sWpVc2N/IMG-0823.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Z85GbjC/IMG-0839.jpg

Maar wat een fijne machine is dit zeg! echt een droom die uit komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
sjaak81 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:22:
Ik heb een 325i waarbij 2 jaar geleden de accu vervangen is, er zat een veelste kleine accu in toen. Nu een goede, ingeleerd etc.

Auto heeft nu 2x in paar weken tijd accu spanning laag aangegeven. Ook gaan de angel eyes niet aan bij openen van de auto. Starten gaat wel goed

Ik heb dus het idee dat de accu leegloopt:
- er zit een bluelogic handsfree set in die niet werkt in idrive maar die ik wel kan zien met mn telefoon via Bluetooth
Als de auto op slot gaat, zie ik hm ook niet meer via Bluetooth
- zo’n iPhone oplader in de sigaretten aansteker
- laatste tijd heel erg veel korte stukjes gereden en lage temperaturen

Zou het een combinatie van bovenstaande dingen kunnen zijn ?
Teveel korte stukjes… laden begint pas later… accu wordt dus niet bijgeladen. Rij eerst maar eens een lekker lang stuk van zeker een half uur. Rijdend, niet in de file :)

[ Voor 70% gewijzigd door CreativeS op 06-12-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
PSYch0landeR schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Jeetje wat een vet apparaat, gefeliciteerd! Heb je wat meer informatie? Die M-performance parts kloppen goed bij de auto, maakt hem echt heel dik.

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 06-12-2023 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

zunrob schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:13:
[...]

Jeetje wat een vet apparaat, gefeliciteerd! Heb je wat meer informatie?
Wat wil je weten? :)

Het is een 50e LCI met Tansanite blauw II lak en Merino volleder Tartufo en verder alle opties aan getikt op de garage opener na en IAS is eraf gehaald omdat er nog steeds een blokkade op zit helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
PSYch0landeR schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:16:
[...]

Het is een 50e LCI met Tansanite blauw II lak en Merino volleder Tartufo en verder alle opties aan getikt op de garage opener na en IAS is eraf gehaald omdat er nog steeds een blokkade op zit helaas :(
Was idd vooral benieuwd naar de motorisering. Ben niet zo thuis in deze klasse BMW's, twijfelde even of het de M60i was. Erg mooie auto, nogmaals heel veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:46
CreativeS schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:05:
[...]

Teveel korte stukjes… laden begint pas later… accu wordt dus niet bijgeladen. Rij eerst maar eens een lekker lang stuk van zeker een half uur. Rijdend, niet in de file :)
Vanochtend een halfuur gereden, net bij de auto en keurig de angel eyes aan. Net weer een halfuur dus ben benieuwd morgenochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:49

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

YakuzA schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:52:
[...]

Bij monteren nieuwe achterbanden (externe garage) verdween de achterband melding bij mij vanzelf na een paar weken.
(bij vervangen achterbanden had ik toen wel zelf via de waarschuwing prompt in de auto de nieuwe banden/bandenmaat ingevoerd)

Voor de voorbanden geeft de app nu ook al een paar maanden de melding, maar profiel op voorbanden is nog prima (5mm+).

Volgens BMW garage konden ze dat idd niet resetten, dus heb hem nu in mijn mentale 'ignore mode' gegooid.
(2019 G20 330e)
Bedankt (y)

En wat een aanfluiting :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

TommieW schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:28:
[...]

Een paar weken terug de gloednieuwe winterbanden (bij een BMW dealer gekocht, voor een dealer-prijs) onder mijn nieuwe F40 gelegd. Het automatisch herkennen van de bandenmaat werkt niet bij deze winterbanden. Eerst nog een hele discussie met de mevrouw achter de balie gehad, want mijn nieuwe BMW zou niet automatisch banden kunnen herkennen (ondanks dat ik gewoon een knopje "Automatic tyre recognition" heb). Uiteindelijk kwam er iemand anders helpen die het probleem wel snapte. Ik mag in januari terug voor garantie, zij vermoeden een kapotte TPMS module, maar daar heb ik een hard hoofd in.
Ook voor bij de garage geweest.. ze vertikken en verder naar te kijken en houden het op "je kunt gewoon handmatig instellen"...

Eveneens via dealer gekocht en gemonteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:40

TommieW

Numa numa.

Eagle Creek schreef op woensdag 6 december 2023 @ 17:44:
[...]

Ook voor bij de garage geweest.. ze vertikken en verder naar te kijken en houden het op "je kunt gewoon handmatig instellen"...

Eveneens via dealer gekocht en gemonteerd..
Oh, dan lijk ik nog wel heel veel geluk te hebben dat deze garage er wel onderzoek naar wil gaan doen. In jouw geval kan je overwegen om contact op te nemen met BMW Nederland. Zoiets hoort gewoon te werken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:50
Mijn G20 330e heeft voor 225/45 R18 95Y en achterin 255/40 R18 99Y banden. Is dat normaal dat de voor en achterbanden verschillen?

[ Voor 3% gewijzigd door realphoenikx op 06-12-2023 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

realphoenikx schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:18:
Mijn G20 330e heeft voor 225/45 R18 en achterin 255/40 R 18 banden. Is dat normaal dat de voor en achterbanden verschillen?
Ja, moet door het hogere gewicht op de achteras. Bij mij heeft de dealer bij aflevering 225-winterbanden rondom geleverd. Had veel overtuigingskracht nodig voordat ze hun fout inzagen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

fsfikke schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:20:
[...]

Ja, moet door het hogere gewicht op de achteras. Bij mij heeft de dealer bij aflevering 225-winterbanden rondom geleverd. Had veel overtuigingskracht nodig voordat ze hun fout inzagen.
Klopt dat? Ik verwacht namelijk dat de voorkant (waar de motor huist) het zwaarste deel van de auto is, de achteras is wel zwaar te beladen, dat zou mogelijk ook kunnen.

Maar ik dacht dat de smallere voorbanden ook met het sturen en rijgedrag te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:08
@realphoenikx @fsfikke
Heeft niet zo zeer met het gewicht te maken. Wordt gedaan uit deels esthetische redenen maar ook deels vanwege het feit dat achterop meer pk's de weg op moeten. Maar een 330e heeft niet echt meer rubber nodig. Dus vooral esthetisch (en gestaag naar mijn idee).

Standaard is 17" 225 rondom. Rest is extra optie.

[ Voor 8% gewijzigd door DomiGijzen op 06-12-2023 21:14 ]

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:36
[...]

Dat lijkt me echt dikke onzin. Een breedset staat gewoon wat dikker maar af-fabriek worden ook zware 5-series gewoon met standaard banden rondom geleverd, dus geen breedset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
PSYch0landeR schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:16:
[...]

Wat bedoel je met een blokkade op IAS?

En ik mis de knop voor de stuurverwarming, zit die tegenwoordig ook in iDrive?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DomiGijzen schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:11:
@realphoenikx @fsfikke
Heeft niet zo zeer met het gewicht te maken. Wordt gedaan uit deels esthetische redenen maar ook deels vanwege het feit dat achterop meer pk's de weg op moeten. Maar een 330e heeft niet echt meer rubber nodig. Dus vooral esthetisch (en gestaag naar mijn idee).

Standaard is 17" 225 rondom. Rest is extra optie.
Pannencouque schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:19:
[...]
Dat lijkt me echt dikke onzin. Een breedset staat gewoon wat dikker maar af-fabriek worden ook zware 5-series gewoon met standaard banden rondom geleverd, dus geen breedset.
Nee, nee en nog eens nee ;)
Het gaat om de load index van de banden. Dat geeft aan hoeveel kg ze kunnen dragen. Deels copy paste van mijn discussie destijds: Bijv, 225/45 R18 95H M+S. De 95 staat hierbij voor de load-index, het gewicht wat deze banden kunnen dragen. Zoals op de website van de fabrikant te zien is, komt 95 overeen met 690KG. (https://www.pirelli.com/t...w-to-read/tyre-load-index). Op de achteras zijn natuurlijk twee van deze banden gemonteerd, die samen dus een totaal gewicht van 1380kg kunnen dragen. Uit het COC-certificaat blijkt dat de maximale as-last van de achteras 1495kg bedraagt (1380kg uit punt 16.2 + 115kg uit punt 52 voor de trekhaak). De bredere banden, 255/40 R18 99V XL zijn geschikt voor een last van 2x775kg en kunnen het gewicht van 1495kg dus wel aan.

Om deze reden is de bandencombinatie 225/45 R18 95H M+S ook niet opgenomen op het COC-certificaat onder punt 52 “technisch mogelijke band-/wielcombinatie” en is deze band in het iDrive menu ook niet te selecteren als gemonteerde maat.

Zie bijv ook https://bmwshop.ekris.nl/...serie-g20-g21-g22-g23-g42
Ongeschikt voor G21 PHEV
Reactie van BMW Nederland destijds:
Wij hebben uw vraag voorgelegd bij de technisch experts en besproken met uw BMW dealer xxx. De bandenmaat blijkt inderdaad niet vrijgegeven voor de BMW 330e-modellen. BMW dealer xxx biedt hiervoor haar excuses aan

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 06-12-2023 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Xqlus1ve schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:11:
[...]

Klopt dat? Ik verwacht namelijk dat de voorkant (waar de motor huist) het zwaarste deel van de auto is, de achteras is wel zwaar te beladen, dat zou mogelijk ook kunnen.

Maar ik dacht dat de smallere voorbanden ook met het sturen en rijgedrag te maken had.
Bij een hybride ligt achterin de HV-accu icm de maximale bijlading achterin zorgt dat voor een hogere as-last.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 06-12-2023 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
fsfikke schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:30:
[...]

[...]

Het gaat om de load index van de banden. Dat geeft aan hoeveel kg ze kunnen dragen. Deels copy paste van mijn discussie destijds: Bijv, 225/45 R18 95H M+S. De 95 staat hierbij voor de load-index, het gewicht wat deze banden kunnen dragen. Zoals op de website van de fabrikant te zien is, komt 95 overeen met 690KG. (https://www.pirelli.com/t...w-to-read/tyre-load-index). Op de achteras zijn natuurlijk twee van deze banden gemonteerd, die samen dus een totaal gewicht van 1380kg kunnen dragen. Uit het COC-certificaat blijkt dat de maximale as-last van de achteras 1495kg bedraagt (1380kg uit punt 16.2 + 115kg uit punt 52 voor de trekhaak). De bredere banden, 255/40 R18 99V XL zijn geschikt voor een last van 2x775kg en kunnen het gewicht van 1495kg dus wel aan.

Om deze reden is de bandencombinatie 225/45 R18 95H M+S ook niet opgenomen op het COC-certificaat onder punt 52 “technisch mogelijke band-/wielcombinatie” en is deze band in het iDrive menu ook niet te selecteren als gemonteerde maat.

[...]

[...]
toon volledige bericht
Raar. Zelfs een nieuwe 330e staat op 225 rondom standaard. Wel is de asdruk achter max 1380 volgens de tech specs op de site. Steker nog, er staat een setje 225 die enkel voor de 320e&330e leverbaar is. Maar ik geloof je best. Niet de eerste keer dat de info van BMW op de site en het boekje niet klopt...

Waar vind je zo een coc certificaat? Ben wel benieuwd wat daar zoal in staat voor mijn eigen auto.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

[...]

In de sneeuw wil je juist dunnere banden dus zo gek is dat niet dat er voor winterbanden juist 225 wordt geleverd.

Edit: oh even de de discussie gemist over load-index

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Pingu op 06-12-2023 22:39 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

zunrob schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:13:
Ik bedenk me net dat ik nog een nieuwe Varta A6 AGM 80Ah accu heb staan. Had ik preventief gekocht voor de M140i. De auto is helaas verkocht. De accu niet. Als iemand interesse heeft hoor ik het wel. Zal hem zo ook even op V&A zetten.

Overigens denk ik dat je meldingen ook veroorzaakt worden door de korte ritjes.
Als je hem tegen juni nog niet verkocht heb ben ik geinteresseerd, dan ben ik met de auto in het land :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

sjaak81 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:32:
[...]

Vanochtend een halfuur gereden, net bij de auto en keurig de angel eyes aan. Net weer een halfuur dus ben benieuwd morgenochtend
Denk gewoon gevalletje lage spanning / slecht opgeladen accu. Even bijladen en kijken of het probleem wegblijft voordat je aan moeilijkere diagnoses begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-07 00:50
Pannencouque schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:21:
[...]

Achterwielbesturing is op een bmw niet te bestellen momenteel, behalve op een 7 of een x7. Nog iets met schaarste ofzo.
Voor mij is het een must op een volgende auto, een verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Pannencouque schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:21:
[...]

Die zit in idrive inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

[...]

Bij een hybride ligt achterin de HV-accu icm de maximale bijlading achterin zorgt dat voor een hogere as-last.
Dat zou het enkel verklaren voor hybrides, de non hybrides hebben precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Heb je het voorraam extra laten tinten, lijkt wat donkerder dan normaal ? ziet er mooi uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

koppie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 07:32:
[...]

Bij mij zeker niet, met normaal rustig gebruik is dat minstens 7-10 minuten werk, zo'n 5-8 kilometer. Of je moet hem echt stevig belasten. Maar dat wil ik liever niet, maar af-en-toe moet je soms toch gelijk de snelweg op.

Moet ik wel bijzeggen dat echt koud een nacht stilstand is. Warmte blijft heel lang erin zitten, echt meer dan 5 uur in de zomer.
Vandaag cruise control snelweg ~90 kmh. Met 4 kilometer van 1 graad naar 50 graden, luttele minuten.

Het is echt snel vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Onder mijn 335i Touring moeten andere banden, deze zijn echt op. Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Michelin Pilot Sport 4S en de Hankook Ventus S1 Evo3.

Ik heb diverse reviews bekeken, de P4S winnen altijd maar de Hankooks zitten daar heel dichtbij. Waar voor het verschil in zit is de prijs. De P4S kosten ruim 850 euro voor de set, de Evo3 kosten me 575 euro.

Er moet toch ruim 400PK via de 2 achterbandjes de weg op, dus ik wil wel graag goed schoeisel. Bandenmaat is 235/35/19 voor en 265/30/19 achter.

Daarnaast moeten mijn velgen ook opgeknapt worden, best wat stoeprandschade en ik wil ze laten poedercoaten. Dus wie er nog een goed adres rondom Eindhoven of Hilversum kent. Tips zijn welkom.

Wat zouden jullie doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ro0QhBJ2XQEFy4MQ1d-75DZMhKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xb8a96RpekVj1cEePBxYSfmg.jpg?f=fotoalbum_large
Plaatje voor de sfeer.

[ Voor 22% gewijzigd door FiXeR.nl op 07-12-2023 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DomiGijzen schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:07:
[...]

Waar vind je zo een coc certificaat? Ben wel benieuwd wat daar zoal in staat voor mijn eigen auto.
Krijg je bij aflevering van je auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

FiXeR.nl schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:04:
[..]
Daarnaast moeten mijn velgen ook opgeknapt worden, best wat stoeprandschade en ik wil ze laten poedercoaten. Dus wie er nog een goed adres rondom Eindhoven of Hilversum kent. Tips zijn welkom.

Wat zouden jullie doen?
[..]
in Waddinxveen zit https://www.vanderwoudentechniek.nl/, daar heb ik mijn velgen laten stralen en coaten. Erg mooi geworden en de prijs was schappelijk.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
fsfikke schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:20:
[...]

Krijg je bij aflevering van je auto.
Ik kreeg twee sleutel en een fles bubbels. België toevallig?

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-07 13:57
Ik had net ZF Nederland aan de telefoon omdat ik een onderhoudsbeurt wil laten uitvoeren op de automaat van mijn F31. Kreeg echter te horen dat ze hiermee stoppen per 1-1-24. December zit ook al helemaal vol. Kent er iemand een locatie in Zuid Holland die een zelfde service als ZF kan aanbieden? Niet alleen spoelen maar de bak helemaal nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
SgtPoen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:46:
Ik had net ZF Nederland aan de telefoon omdat ik een onderhoudsbeurt wil laten uitvoeren op de automaat van mijn F31. Kreeg echter te horen dat ze hiermee stoppen per 1-1-24. December zit ook al helemaal vol. Kent er iemand een locatie in Zuid Holland die een zelfde service als ZF kan aanbieden? Niet alleen spoelen maar de bak helemaal nakijken?
Zelf goede ervaringen met dit bedrijf.
https://www.autotransmission.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Onder mijn 335i Touring moeten andere banden, deze zijn echt op. Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Michelin Pilot Sport 4S en de Hankook Ventus S1 Evo3.

Ik heb diverse reviews bekeken, de P4S winnen altijd maar de Hankooks zitten daar heel dichtbij. Waar voor het verschil in zit is de prijs. De P4S kosten ruim 850 euro voor de set, de Evo3 kosten me 575 euro.

Er moet toch ruim 400PK via de 2 achterbandjes de weg op, dus ik wil wel graag goed schoeisel. Bandenmaat is 235/35/19 voor en 265/30/19 achter.

Wat zouden jullie doen?

[Afbeelding]
Plaatje voor de sfeer.
toon volledige bericht
Ze zijn alleen niet vergelijkbaar. Je zou de Hankook met de PS5 moeten vergelijken, niet met de PS4S. Helaas heb je de PS5 nog niet in 265/30R19. Maar ik zou te allen tijde voor een Michelin kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:29

In Helmond zit Meulendijks --> https://velgenpoedercoaten.nl/
Persoonlijk alleen 'n goede ervaring bij hun met gecoate trapleuningen, maar hun velgengedeelte v.d. site ziet er goed uit en qua communicatie etc. was het een fijn bedrijf.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:15

Wat zouden jullie doen?

[Afbeelding]
Plaatje voor de sfeer.
toon volledige bericht
Mijn e93 staat op P4S in dezelfde maat, en ik ben zeer tevreden in vergelijking met de goodyear F1 die ik ervoor had (grens opzoeken gaat in mijn ervaring progressiever/communicatiever). Ik kreeg 100e van Michelin terug trouwens, maar prijs incl montage was bij mij in 2022 duurder. Geen ervaring met Hankook weliswaar, maar op deze website is de wegdiagram beduidend minder ivm P4S: https://autobandentest.eu/hankook-ventus-s1-evo3-k127/. Heb je een link naar de test waar ze gelijkaardig scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Wat zouden jullie doen?

[Afbeelding]
Plaatje voor de sfeer.
toon volledige bericht
Weet zo niet of ze in je maat beschikbaar zijn, maar de Continental Sportcontact 7 en Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zijn ook erg goed. Ken behoorlijk wat mensen die deze banden rijden met 400+ PK.

Voor de velgen Wheeltrim in Nijkerk is mogelijk een optie?

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 07-12-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Eagle Creek schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:31:
[...]

Vandaag cruise control snelweg ~90 kmh. Met 4 kilometer van 1 graad naar 50 graden, luttele minuten.

Het is echt snel vind ik.
Ik weet dat in mijn B47 wel diesel, nog een electrisch verwarmingselement zit van 1500W (en een actieve grill) om sneller warmere motor te krijgen. Wellicht ook bij de B48 benzine variant het geval

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Pingu op 07-12-2023 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 16:10

Wat zouden jullie doen?

[Afbeelding]
Plaatje voor de sfeer.
toon volledige bericht
gewoon de P4S nemen, krijg je geen spijt van. heb precies hetzelfde op de m3 zitten en ik wil nooit meer anders.

wat heb je motorisch aangepast?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Denniz0229 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:29:
[...]

gewoon de P4S nemen, krijg je geen spijt van. heb precies hetzelfde op de m3 zitten en ik wil nooit meer anders.

wat heb je motorisch aangepast?
Ok, dan maar wat meer uitgeven voor P4S. Er liggen nu nog de Japanse Yokohama Advan Sport BMW banden op, slijten vrijwel niet en erg veel grip droog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8V2_sdJ2qkSZN5B0WSdR8z5qnQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LPSwO77ekg982PRe6t8Xpsj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb al even geen lijstje meer gemaakt van alle aanpassingen aan de auto. Dus bij deze:

Onderstel:
  • Bilstein B16 RideControl
  • BMW M3 CSL wielen
  • ARC Stabilatorstangen + Bushes
  • Brembo Big Brake Kit
Uiterlijk:
  • 3D Design bodykit
  • AC Schnitzer dakspoiler
  • Dakrails verwijderd
  • ARQRay uitlaat met 4 pijpen
  • Recaro Sportster LL100 stoelen
Motorisch kwam ie standaard naar NL, dus heb ik zelf hetvolgende gedaan:
  • Carboncleaning inlaat
  • Extra oliekoeler
  • Oliethermostaat van Mosselman
  • Verbeterde bobines
  • 1 stap koudere bougies van de N55
  • Liqui moly olie + vervangen olie van de ZF-bak + alle filters en pakkingen
  • Burger Motorsport PCV valve + oil catch can
  • Wagner 650HP intercooler
  • Downpipe (moet ik nog installeren)
  • HKS Blow-off valve (een echte, geen knock-off) + VRSF Chargepipe
  • AFe Dual intake
  • RacingDiffs LSD (moet ik nog installeren)
  • XHP + MHD Stage 1+ (op dit moment, vanwege de downpipes voor de APK)
Ik ben vast nog wat vergeten. Overigens gaan de stickers er binnenkort vanaf, ook die op de motordeksel. :P Dan wil ik de velgen goud/brons laten poedercoaten en een nieuwe livery maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Laatst online: 24-06 23:37
Iemand toevallig een beetje goeie equaliser set voor de H/K voor de g series 3 series? Heb een beetje gezocht maar kon zelf niks vinden, want ik vind ze vergeleken met mijn S7 (Okay die had wel een 7k B&O systeem erin zitten) behoorlijk minder klinken.

Ben dus erg benieuwd of een beetje goeie setup wat kan uitmaken. Collega van mij heeft al de B&W pre-set aangezet dus het klinkt al ietsje anders.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
FabiandJ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:20:
[...]

Weet zo niet of ze in je maat beschikbaar zijn, maar de Continental Sportcontact 7…
Ja, die zijn leverbaar in 235/35R19 en 265/30R19. Zelf ook naar gekeken… maar blijf bij PS4S. Hopelijk komt de PSS5 nog op tijd. Rondom moet het vervangen worden en heb ze als OCD’er graag hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

FiXeR.nl schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:01:
[...]

Ik ben vast nog wat vergeten. Overigens gaan de stickers er binnenkort vanaf, ook die op de motordeksel. :P
Half Life :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

FiXeR.nl schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:01:
[...]

Ok, dan maar wat meer uitgeven voor P4S. Er liggen nu nog de Japanse Yokohama Advan Sport BMW banden op, slijten vrijwel niet en erg veel grip droog.

[Afbeelding]

Ik heb al even geen lijstje meer gemaakt van alle aanpassingen aan de auto. Dus bij deze:

Onderstel:
  • Bilstein B16 RideControl
  • BMW M3 CSL wielen
  • ARC Stabilatorstangen + Bushes
  • Brembo Big Brake Kit
Uiterlijk:
  • 3D Design bodykit
  • AC Schnitzer dakspoiler
  • Dakrails verwijderd
  • ARQRay uitlaat met 4 pijpen
  • Recaro Sportster LL100 stoelen
Motorisch kwam ie standaard naar NL, dus heb ik zelf hetvolgende gedaan:
  • Carboncleaning inlaat
  • Extra oliekoeler
  • Oliethermostaat van Mosselman
  • Verbeterde bobines
  • 1 stap koudere bougies van de N55
  • Liqui moly olie + vervangen olie van de ZF-bak + alle filters en pakkingen
  • Burger Motorsport PCV valve + oil catch can
  • Wagner 650HP intercooler
  • Downpipe (moet ik nog installeren)
  • HKS Blow-off valve (een echte, geen knock-off) + VRSF Chargepipe
  • AFe Dual intake
  • RacingDiffs LSD (moet ik nog installeren)
  • XHP + MHD Stage 1+ (op dit moment, vanwege de downpipes voor de APK)
Ik ben vast nog wat vergeten. Overigens gaan de stickers er binnenkort vanaf, ook die op de motordeksel. :P Dan wil ik de velgen goud/brons laten poedercoaten en een nieuwe livery maken.
toon volledige bericht
Mooi lijstje zeg, toevallig ook nog foto's van de rest van de wagen? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Wat zouden jullie doen?

[Afbeelding]
Plaatje voor de sfeer.
toon volledige bericht
Never nooit Hankook pauperbanden kopen. Als je geen geld hebt voor fatsoenlijke banden heb ik nog 4 gebruikte Michelins liggen met 3mm profiel. Wel in het Noorden des Lands ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
RAAF12 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:01:
[...]

Never nooit Hankook pauperbanden kopen. Als je geen geld hebt voor fatsoenlijke banden heb ik nog 4 gebruikte Michelins liggen met 3mm profiel. Wel in het Noorden des Lands ophalen.
Met 3mm profiel zou ik toch liever voor hankook gaan hoor :*)
Maar valt wel mee met hankook die zijn niet zo slecht imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-07 15:16

Argarath

MasterBlaster

Wat zouden jullie doen?
John van de Rijt in Uden, heb ik laatst mijn velgen ook laten herstellen, echt heel tevreden over. Kunnen direct ook banden leveren overigens, twee vliegen in één klap.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:39
Denniz0229 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:29:
[...]

Dat is nogal een statement, buiten dat Pilot Sport 4S over 10 jaar niet meer verkrijgbaar is (ze zitten nu al op de 5) snap ik ook niet waarom je nooit meer iets anders wilt?

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 07-12-2023 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Wat kost het hier in het land om setje velgen te laten spuiten eigenlijk? Had prijsje opgevraagd bij specialist in Noorwegen maar toen maar besloten om Foliatec sprayfolie te gebruiken nadatik een prijs van 1200 terug kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmenx
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04-2024

[Afbeelding]
Plaatje voor de sfeer.
Altijd de pilot sports nemen werk zelf bij een dealer en moet zeggen dat ik het altijd de fijnere band vindt. vond het prijs verschil bij het begin ook wat moeilijk maar na veel gezeik van vibraties bij andere bandenmerken zweer ik nu bij Michelin en Pirelli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

thijmenx schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:11:
[...]

Altijd de pilot sports nemen werk zelf bij een dealer en moet zeggen dat ik het altijd de fijnere band vindt. vond het prijs verschil bij het begin ook wat moeilijk maar na veel gezeik van vibraties bij andere bandenmerken zweer ik nu bij Michelin en Pirelli.
Maar dat is toch heel persoonlijk. Ik zweerde bij mijn vorige auto juist bij contintental, en die kwamen ook vaak als beste band uit de testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Het Fantoom schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:49:
Dat is nogal een statement, buiten dat Pilot Sport 4S over 10 jaar niet meer verkrijgbaar is (ze zitten nu al op de 5) snap ik ook niet waarom je nooit meer iets anders wilt?
Maar de Pilot Sport S5 (opvolger van de Pilot Sport 4S) is nog lang niet breed verkrijgbaar. De Pilot Sport 5 (opvolger van de Pilot Sport 4 (zonder S) wel, maar da's andere koek. Soms heb ik het vermoeden dat mensen deze twee verschillende banden door elkaar halen of met elkaar verwarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
CreativeS schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:56:
[...]

Maar de Pilot Sport S5 (opvolger van de Pilot Sport 4S) is nog lang niet breed verkrijgbaar. De Pilot Sport 5 (opvolger van de Pilot Sport 4 (zonder S) wel, maar da's andere koek. Soms heb ik het vermoeden dat mensen deze twee verschillende banden door elkaar halen of met elkaar verwarren.
Klopt, vandaar dat ik bewust geen S5 zeg maar 5. Wat betekent dat de 4S ook richting zijn eind loopt en je die straks ook niet meer kunt kopen. En daarom verbaast het me dat iemand zegt nooit meer een andere band te willen dan een PS 4S. Bandenontwikkeling staat niet stil, en andere merken ook niet. Heb laatst gekozen voor Goodyear Eagle AS6 op basis van de reviews. Sowieso ga ik dat verschil niet voelen met mijn sportieve straatgebruik tussen een AS6 of PS5. En ik betwijfel of iemand het verschil in grip tussen een PS4 of een PS 4S gaat merken, als je niet wekelijks op een circuit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Slux schreef op donderdag 7 december 2023 @ 06:54:
[...]

Heb je het voorraam extra laten tinten, lijkt wat donkerder dan normaal ? ziet er mooi uit d:)b
Zit een blauwe chameleon folie op ;)
Voorste zijramen hebben een subtiele tint gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Niet alle verschillen hoeven alleen maar merkbaar te zijn op het circuit.

YouTube: Michelin Pilot Sport 5 vs Pilot Sport 4S vs Primacy 4+! The Differen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:14

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Hele dikke wagen!
Waar heb je die chameleon laten doen als ik vragen mag? Tevreden over?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
VidaR-9 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:30:
Hele dikke wagen!
Is gewoon een optie van BMW... ClimaComfort-raam. Zit zelfs op onze Compact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:50
[...]

[...]

[...]

[...]
toon volledige bericht
Mijn bridgestone 225/50R17 zijn 98H (750kg, 210). Op mijn deur sticker staat voor deze maat 94H aangegeven, maakt dat nog uit voor de TMPS herkenning?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
PSYch0landeR schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:07:
[...]

Zit een blauwe chameleon folie op ;)
Voorste zijramen hebben een subtiele tint gekregen
Ziet het er netjes uit voor de rest geen bubbeltjes e.d. ? ik twijfel nog om het te laten doen een heel subtiel blauw tintje lijkt me wel wat maar het moet niet te blauw zijn, en ik moet niet kunnen zien dat er folie opzit tijdens het rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Slux op 08-12-2023 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mr Pingu schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:03:
Wat kost het hier in het land om setje velgen te laten spuiten eigenlijk? Had prijsje opgevraagd bij specialist in Noorwegen maar toen maar besloten om Foliatec sprayfolie te gebruiken nadatik een prijs van 1200 terug kreeg.
Paar jaar terug mn 19" velgen voor rond de 100 eur per wiel laten stralen en poedercoaten. Als je naar schadeherstelbedrijven gaat en daarom vraagt dan zeggen ze "koop maar een nieuw wiel".

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoskalot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-07 10:02

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Ziet er goed uit! Welke kit is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

CreativeS schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:45:
[...]

Is gewoon een optie van BMW... ClimaComfort-raam. Zit zelfs op onze Compact :)
Dat is niet helemaal hetzelfde :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

VidaR-9 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:30:
[...]

Hele dikke wagen!
https://www.glasstinting.nl/
Echte vaklui, zij ramen halen ze uit de deur en doen de folie in een stofvrije ruimte plakken, voorruit kan je dat niet mee doen maar dat is ook perfect gedaan en bij de zwarte puntjes op het glas nergens een luchtbel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Slux schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:08:
[...]

Ziet het er netjes uit voor de rest geen bubbeltjes e.d. ? ik twijfel nog om het te laten doen een heel subtiel blauw tintje lijkt me wel wat maar het moet niet te blauw zijn, en ik moet niet kunnen zien dat er folie opzit tijdens het rijden.
Van binnenuit is de tint amper te merken, natuurlijk als je er op let is het niet wit glas maar een lichte blauwe tint maar zelfs een zeikerd als ik heeft hier geen last van. HUD is ook een tikkie anders van kleur maar niet storend.
Tevens het zorgt ook voor minder lichtschitteringen naar binnen en het maakt de zon ook minder fel :)

[ Voor 7% gewijzigd door PSYch0landeR op 08-12-2023 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Zoskalot schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:01:
[...]

Ziet er goed uit! Welke kit is dat?
Alles is BMW M Performance carbon dus volledig OEM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:10
Mr Pingu schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:03:
Wel al ff terug maar in 2019 4 velgen laten poedercoaten voor 320 euro.
(Borgers Nijkerk, https://www.borgersconservering.nl/velgencoaten/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Het Fantoom schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:49:
[...]

zo gek is dat statement ook weer niet, ik heb al vele banden mogen testen en de P4S heeft gewoon de beste grip als je veel van je auto vraagt.
tuurlijk is voor 90% van de mensen elke random band prima, maar als je soms tot het randje wilt en misschien net er over dan is het gewoon fijn een goeie band te hebben die vooral heel voorspelbaar gedrag vertoond.
Pirelli maakt trouwens ook prima sportbanden voor je wegauto, alleen vind persoonlijk de michelin net wat beter.
dan kan je natuurlijk zeggen, als je perse zo hard wilt pak je de cup2 van michelin, alleen dan zit je in de regen echt te harken, wat ik niet erg handig vind in nederland.

en uiteraard moet ik op een bepaald moment over op de S5 (waarom ze het hebben omgedraaid voor de 5 is ook een raadsel 8)7 ). maar ik ga er wel vanuit dat die minimaal net zo goed is als P4S en anders ga ik tegen die tijd wel kijken bij pirelli.
Het Fantoom schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:11:
[...]

Klopt, vandaar dat ik bewust geen S5 zeg maar 5. Wat betekent dat de 4S ook richting zijn eind loopt en je die straks ook niet meer kunt kopen. En daarom verbaast het me dat iemand zegt nooit meer een andere band te willen dan een PS 4S. Bandenontwikkeling staat niet stil, en andere merken ook niet. Heb laatst gekozen voor Goodyear Eagle AS6 op basis van de reviews. Sowieso ga ik dat verschil niet voelen met mijn sportieve straatgebruik tussen een AS6 of PS5. En ik betwijfel of iemand het verschil in grip tussen een PS4 of een PS 4S gaat merken, als je niet wekelijks op een circuit zit.
de 4s is nog prima te krijgen en de s en non s versies zijn compleet andere banden.

nogmaals, 90% zal er inderdaad niks van merken ongeacht welke band je ze geeft.
nu ken ik de goodyear band persoonlijk niet, maar ik ken ook niemand met een snelle auto die ze heeft gemonteerd.
weet ook niet welke reviews jij leest, maar de online reviews hebben vaak heel weinig te maken met de rijstijl waarmee ik de banden gebruik :+

[ Voor 32% gewijzigd door Denniz0229 op 08-12-2023 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-07 20:02
RAAF12 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:01:
[...]

Is ook wat overdreven niet?
Ik heb om eens echt zelf te proberen als winterset (18"breedset op een 435d) een set 4seizoenen. Kinergy 4s Runflat. Ook met de belabberde weersomstandigheden bevallen ze mij heel erg goed! Ja ze zijn nieuw, maar ik vind ze prettiger van m'n Pirelli Sottozero winterbanden die ik hiervoor had. Kan ik echt aanbevelen! Maar niks is zo persoonlijk als banden onder een BMW.

[ Voor 3% gewijzigd door Smotske op 08-12-2023 11:45 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
:P Het maakt veel los allemaal in ieder geval. Ik ga voor een set P4S, jammer dat net de cashback-actie van Michelin is geëindigd, dan had ik 120 euro terug gekregen. Want het is best een dure set banden.

En komt het volgende dilemma, welke kleur poedercoat. Goud, meer brons, mat, glans... Ik vind dit wel mooi (brons satin):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzwvMpyv3mmjZ0tJU_ilH3waXeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqXDiVVOcayN5CUECXHE6uvO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
FiXeR.nl schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:52:
:P Het maakt veel los allemaal in ieder geval. Ik ga voor een set P4S, jammer dat net de cashback-actie van Michelin is geëindigd, dan had ik 120 euro terug gekregen. Want het is best een dure set banden.

En komt het volgende dilemma, welke kleur poedercoat. Goud, meer brons, mat, glans... Ik vind dit wel mooi (brons satin):

[Afbeelding]
denk dat iets meer brons en dan mat wel heel erg gaaf zou staan bij jou kleur.

maar vooral doen wat je zelf het mooiste vind natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

ybos schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:36:
[...]

Wel al ff terug maar in 2019 4 velgen laten poedercoaten voor 320 euro.
(Borgers Nijkerk, https://www.borgersconservering.nl/velgencoaten/ )
Dank, dat is veel minder dan de helft. Zelfs met inflatiecorrectie :+
Als de folie eraf ligt over een jaar of iets neem ik wel een keer een setje velgen mee naar NL als ik mn ouders ga bezoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-07 20:02
Die voorbeeld foto! O+ O+
Geborsteld brons vind ik zo gaaf. Zal heel goed staan onder die mooie blauwe kleur!
CSL-style velgen ook O+

[ Voor 10% gewijzigd door Smotske op 08-12-2023 13:17 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

PSYch0landeR schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:33:
[...]

Alles is BMW M Performance carbon dus volledig OEM.
ik had deze kit nog niet zo gezien, wel echt vet en past perfect bij de mooie kleur _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
We hebben hier een paar i7’s staan met originele ClimaComfort en die blauwe tint is inderdaad een heel stuk subtieler. Net als op onze Compact.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 08-12-2023 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-07 12:00
FiXeR.nl schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:52:

[Afbeelding]
Ik laat binnenkort mijn zomerset ook poedercoaten in het bronze. Maar ben er nog niet uit welke bronze.
Poedercoater gaf aan dat Highland bronze matt.
Wat ook echt mooi is. Zelf neig ik naar een satin bronze.

Keuze genoeg iig:
https://www.prismaticpowd...-colors?color=pris_bronze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Fantoom
Denniz0229 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:35:
[...]

de 4s is nog prima te krijgen en de s en non s versies zijn compleet andere banden.

nogmaals, 90% zal er inderdaad niks van merken ongeacht welke band je ze geeft.
nu ken ik de goodyear band persoonlijk niet, maar ik ken ook niemand met een snelle auto die ze heeft gemonteerd.
weet ook niet welke reviews jij leest, maar de online reviews hebben vaak heel weinig te maken met de rijstijl waarmee ik de banden gebruik :+
De Goodyear Eagle 6 heb ik gekozen op basis van o.a. Tyre Reviews. Schijnt in ieder geval sportiever bandje te zijn dan de PS5. Al is die laatste ook weer inferieur aan een PS 4S natuurlijk, dus niet echt een benchmark.
YouTube: Michelin vs Bridgestone vs Continental vs Goodyear vs Hankook vs Yok...

Voor mijn sportieve bochtjes voldoen ze iig prima, maar ik heb dan ook amper circuit ervaring (2 rondjes Nurburgring :D )om die laatste procentjes verschil op te merken. Iedere A-merk Performance band zal voor mij voldoen. En dat zal dan niet voor jou gelden, maar wel voor 90% van de bezitters van een 'snelle auto' voor straatgebruik. Als je een klasse lager gaat in banden is natuurlijk een ander verhaal, dat merkt iedereen die een beetje pusht in de bocht en vooral op nat wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-07 12:26
Iemand nog een goede tip m.b.t. een set winterwielen incl. banden voor een goede prijs? Ik heb nu de 19 inchers eronder maar vindt dat best zonde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Klopt, vandaar dat ik bewust geen S5 zeg maar 5. Wat betekent dat de 4S ook richting zijn eind loopt en je die straks ook niet meer kunt kopen. En daarom verbaast het me dat iemand zegt nooit meer een andere band te willen dan een PS 4S. Bandenontwikkeling staat niet stil, en andere merken ook niet.
De Michelin Pilot Sport 4S was/is zo vooruitstrevend dat ze pas sinds kort geëvenaard of 'ingehaald' worden. Overigens blijft die band nog wel even verkrijgbaar hoor. Duurt nog zeker jaren voordat er veel meer maten beschikbaar zijn van de Pilot Sport S(uper) 5. Vooralsnog blijft de Pilot Sport 4S gewoon zijn doelgroep bedienen en komen die er ook gewoon weer onder als het nog véél langer duur met de Pilot Sport S5. Zelfde als bij de Pilot Sport 5, zelfs de Pilot Sport 3 is nog leverbaar. Maakt verder ook niet uit... een ieder zal zijn keuzes vergoelijken. Ik mag van de baas in huis eigenlijk niets anders dan Michelin en daar heb ik totaal geen problemen mee :z
Sowieso ga ik dat verschil niet voelen met mijn sportieve straatgebruik tussen een AS6 of PS5. En ik betwijfel of iemand het verschil in grip tussen een PS4 of een PS 4S gaat merken, als je niet wekelijks op een circuit zit.
Dat kan, maar er zijn ook mensen die dat wél voelen (en dat heeft helemaal niets met verpissen te maken). Daarnaast maken niet alleen banden het verschil... of je een bocht wel of niet kunt halen met een bepaalde snelheid... ook uitlijning heeft er mee te maken. De één zal een uitlijning bij de Kwik-Fit al accepteren... (als de naald maar in het groen staat), een ander gaat naar Profile... weer een ander laat dit door een coureur doen die tig jaren geleden van uitlijnen zijn passie heeft gemaakt. En ja, daar staan ook camera-auto's (VROS) op de brug. Ik kon met de vorige uitlijning ook niet met bepaalde snelheden door bochten, nu wel. Snel rechtuit is leuk, maar dat kan iedereen... enfin, je hoeft niet als een aso te rijden om te genieten van heerlijk rijeigenschappen. Zeker als het allemaal vrij anoniem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Vanaf vandaag is er in bijna heel Amsterdam een 30km/u snelheid. Ik kom zelden in die smerige stad maar betekent het dat in BMW auto's het 30km/u verbodsbord in het display te zien is? En hoe zit het met de navigatie weet die al dat de ritten langer gaan duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Hmja, randstad @RAAF12. Zal vast direct geïmplementeerd worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd89
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-01-2024
SgtPoen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:46:
Stoppen ze volledig met auto’s en onderhoud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
DaFreakhead schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:59:
[...]

Achterwielbesturing is op een bmw niet te bestellen momenteel, behalve op een 7 of een x7. Nog iets met schaarste ofzo.
Voor mij is het een must op een volgende auto, een verschil van dag en nacht.
Ah. Inderdaad blij dat ik het wel heb. Tussendoor een half jaartje niet gehad maar ik heb echt wekenlang moeten wennen. Blij dat ik het nu weer wel heb en is echt een 90% eis op de volgende auto. Enkel als ie verder helemaal perfect is, wil ik die optie laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque

Wat zouden jullie doen?

[Afbeelding]
Plaatje voor de sfeer.
toon volledige bericht
Ik heb op m'n E91 jaren terug Hankooks gehad en die vond ik vooral te slap. Wangen niet stevig genoeg en daardoor een zwabberbak, vooral bij remmen vanaf hogere snelheid werd ie instabiel. Voor mij komen ze er niet meer.

Wel heel tevreden geweest met Goodyear Eagle F1 daarna, dus die komen er hier in de toekomst ook weer denk ik. Toevallig net Goodyear Ultragrip winterbanden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Laatst online: 15-07 13:57
jd89 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:20:
[...]

Jup, aldus de mevrouw aan de telefoon. Landelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Laatst online: 05-12-2024
jd89 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:20:
[...]

Duitsland was er ook al mee gestopt, verwijzen door naar hun service punten, wat meestal gewoon universele garage's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:30
--MP-- schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:34:
[...]

Duitsland was er ook al mee gestopt, verwijzen door naar hun service punten, wat meestal gewoon universele garage's zijn.
Volgens de website is ZF Delfgauw het servicepunt voor de Benelux.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Smotske schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:44:
[...]

Is ook wat overdreven niet?
Ik heb om eens echt zelf te proberen als winterset (18"breedset op een 435d) een set 4seizoenen. Kinergy 4s Runflat. Ook met de belabberde weersomstandigheden bevallen ze mij heel erg goed! Ja ze zijn nieuw, maar ik vind ze prettiger van m'n Pirelli Sottozero winterbanden die ik hiervoor had. Kan ik echt aanbevelen! Maar niks is zo persoonlijk als banden onder een BMW.
Tja is het dan geen tijd voor een bandenforum?

Wat nou als ik over een Porsche car ga hebben?
Het gaat hier al dagen over poedercoaten en dat soort petjes ongein. Smaken verschillen een mooi wijf kan ik wel waarderen maar een gepimpte velg? Smaken verschillen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:34

Bommes

Capo del formaggio

Zeg BMW vrienden en vriendinnen, hoe werkt het met tuning van een 218i BMW en de drive modes?
Ik bedoel dan het volgende: is de getunde instelling alleen bij Sport beschikbaar? Of ook in Eco en Comfort?
Of snap ik er weer eens niks van? Wat voor mij geen uitzondering is :P :o

Onze Grand Tourer 218i heeft nu ongeveer 115.000km gereden, waarvan de laatste 20.000 door ons. En ook al vind ik de huidige net geen 140pk best okay, is wat extra altijd welkom natuurlijk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
Tuning is in principe altijd beschikbaar, de ECU wordt met andere waarden geprogrammeerd.
Zo'n 218i is een driecilinder? Dan zou ik (puur gevoelsmatig) wel uitkijken met chippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:34

Bommes

Capo del formaggio

Pannencouque schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:25:
Tuning is in principe altijd beschikbaar, de ECU wordt met andere waarden geprogrammeerd.
Zo'n 218i is een driecilinder? Dan zou ik (puur gevoelsmatig) wel uitkijken met chippen.
Ja de 218i van dat bouwjaar is de 3 cilinder, technisch niet anders dan de 220i alleen 1 cilinder minder.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 22:29
Stage 1 tuning is meestal alleen wat meer pk's en koppel. Ga je daar fatsoenlijk mee om, kan het weinig kwaad.
Grootte van het blok is natuurlijk wel bepalend hoe veel je er uiteindelijk bij krijgt.
Ga je naar stage 2 of 3, dan ga je de boel natuurlijk nog zwaarder belasten.
En niet alleen het blok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RAAF12 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:10:
Tja is het dan geen tijd voor een bandenforum?

Wat nou als ik over een Porsche car ga hebben?
Het gaat hier al dagen over poedercoaten en dat soort petjes ongein. Smaken verschillen een mooi wijf kan ik wel waarderen maar een gepimpte velg? Smaken verschillen!!!
Porsche hoort hier niet thuis in een BMW topic. Ik mag hopen (maar dat grenst niet aan enige zekerheid) dat je genoeg hersencellen hebt om dat verschil te kunnen zien. Banden daarentegen... een BMW rijdt niet op rails (figuurlijk vaak wel, maar letterlijk... nee, gelukkig niet). Maar goed... je kunt altijd op het kruisje drukken hè. Niemand houdt je tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 09-12-2023 21:15 ]

Pagina: 1 ... 252 ... 363 Laatste