Geen probleem als je in de auto zit. Gaat toch om het Freude am Fahren?Xqlus1ve schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:52:
[...]
![]()
We kunnen ook gewoon stoppen met kopen van die nieuwe leijke BMW's, dat is de enigste boodschap die duidelijk overkomt.
Daar heb je ook geen BMW voor nodig toch?RAAF12 schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:54:
[...]
Geen probleem als je in de auto zit. Gaat toch om het Freude am Fahren?
Nieuwe autos kocht ik toch al niet, maar das meer een budget dingetje.Xqlus1ve schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:52:
[...]
![]()
We kunnen ook gewoon stoppen met kopen van die nieuwe leijke BMW's, dat is de enigste boodschap die duidelijk overkomt.
Nieuwe motoren wel. En ja, dat is ook BMW

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
R1300GS?noes schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:29:
[...]
Nieuwe autos kocht ik toch al niet, maar das meer een budget dingetje.
Nieuwe motoren wel. En ja, dat is ook BMW(R1250RS). En das ook meteen de reden dat er geen geld meer over is voor nieuwe(re) auto's
Nou… er zijn merken die je niet koopt vanwege hun geweldige rijeigenschappen.Xqlus1ve schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:17:
Daar heb je ook geen BMW voor nodig toch?
Je moet er ook naar toe lopen heRAAF12 schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:54:
[...]
Geen probleem als je in de auto zit. Gaat toch om het Freude am Fahren?
Jij dacht natuurlijk dat ik Dacia bedoelde, zuchtCreativeS schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:55:
[...]
Nou… er zijn merken die je niet koopt vanwege hun geweldige rijeigenschappen.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8IWy7qLCWtgfYGei744bzmtN.jpg?f=user_large)
Toch als ik dit zo zie.. Geen idee wat de bron hiervan is maar een E46 coupe mk2 of zoiets, ja doe maar
[ Voor 14% gewijzigd door sig69 op 27-11-2023 00:34 ]
Assumption is the mother of all fuck-upsXqlus1ve schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:28:
Jij dacht natuurlijk dat ik Dacia bedoelde, zucht![]()
Nee dat vind ik de minst interessante boxer motor. Ieder wat wils natuurlijk, maar voor mij is het hem niet. R1250RS is mijn weapon of choice, en mn oude R1200RT tourmotor zou ik graag willen upgraden naar een K1600GT (inline 6), maar eerst nog ff sparen. Maar laten we het hier weer over de 4-wielers hebben, er is een apart topic voor motoren: Hét grote motortopic - Deel 25
Na het updaten van mijn iDrive 8 in de iX naar versie 07/2023.67 heeft de auto geen online connectiviteit meer. Online kan ik vinden dat je ergens opnieuw de privacy dingen moet accepteren, maar die optie is gewoon verdwenen in het menu. Ergens anders stond dan de vermelding dat de online functies terug actief gingen worden na de volgende rit, maar ondertussen ben ik 5 ritten verdern...
Ik kan ook geen BMW ID meer instellen, dat staat nu op een standaard profiel.
Ook remote functies werken niet, en er is ook geen live traffic information meer (wat mij dit weekend een hoop ellende zou bespaard hebben).
Ik heb al geprobeerd om de iDrive opnieuw op te starten met de volumeknop, maar dat werkt niet. De wagen helemaal resetten naar fabrieksinstellingen lijkt mij ook wat overdreven. Is er iemand die nog iets weet wat ik kan proberen? Anders wordt het helaas opnieuw een ritje naar de dealer...
Voorlopig nog niet veel geluk gehad met de iX
Ik ga de aankondiging van de i5 touring maar in de gaten houden
Ik kan ook geen BMW ID meer instellen, dat staat nu op een standaard profiel.
Ook remote functies werken niet, en er is ook geen live traffic information meer (wat mij dit weekend een hoop ellende zou bespaard hebben).
Ik heb al geprobeerd om de iDrive opnieuw op te starten met de volumeknop, maar dat werkt niet. De wagen helemaal resetten naar fabrieksinstellingen lijkt mij ook wat overdreven. Is er iemand die nog iets weet wat ik kan proberen? Anders wordt het helaas opnieuw een ritje naar de dealer...
Voorlopig nog niet veel geluk gehad met de iX

De BMW 750iL van m'n pa is een paar weken geleden in de soep gelopen. Gewoon werkend weggezet, ochtend daarna startte ie niet meer. Blok totaal vast (N63), heel bizar. Dus die mag weg, via facebook verkocht aan een opknapper. Ons te complex om zelf te fixen.
Daarnaast zochten we al langer naar een trekauto met veel trekgewicht. Dus het is een BMW X5 uit 2008 geworden, met een 4.8i V8, op LPG. In Duitsland vonden we een mooie met 1,5 ton KM op de teller, complete onderhoudshistorie, M-sport, etc.
/f/image/VrK3mH4hvrPr6yJb64xfCPkn.png?f=fotoalbum_large)
Alleen nog een set goede velgen + winterbanden fixen.
Daarnaast zochten we al langer naar een trekauto met veel trekgewicht. Dus het is een BMW X5 uit 2008 geworden, met een 4.8i V8, op LPG. In Duitsland vonden we een mooie met 1,5 ton KM op de teller, complete onderhoudshistorie, M-sport, etc.
/f/image/VrK3mH4hvrPr6yJb64xfCPkn.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat je het beste even de BMW servicedesk kan bellen. Heb ik erg goede ervaringen mee.ETzPliskin schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:41:
[...]
Is er iemand die nog iets weet wat ik kan proberen? Anders wordt het helaas opnieuw een ritje naar de dealer...
[...]
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Ik heb nog nooit een auto geïmporteerd, is er een goede website waar ik de prijzen kan vergelijken (zoiets als een Duitse Marktplaats voor voertuigen)?
Mobile.de, Autoscout24.de en bmw.de.DeJurist schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:05:
Ik heb nog nooit een auto geïmporteerd, is er een goede website waar ik de prijzen kan vergelijken (zoiets als een Duitse Marktplaats voor voertuigen)?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Balen van de N63, maar deze E70 lijkt me ook geen straf! En de N62B48 heeft wat dingetjes maar niets wat echt al te gek is.FiXeR.nl schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:42:
De BMW 750iL van m'n pa is een paar weken geleden in de soep gelopen. Gewoon werkend weggezet, ochtend daarna startte ie niet meer. Blok totaal vast (N63), heel bizar. Dus die mag weg, via facebook verkocht aan een opknapper. Ons te complex om zelf te fixen.
[Afbeelding]
https://www.12gebrauchtwagen.de/DeJurist schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:05:
Hier krijg je ook het aanbod van de BMW-dealers in Duitsland.
[ Voor 9% gewijzigd door Paul Hewson op 27-11-2023 13:25 ]
en hopelijk met de comfort stoelen. ik mis nog steeds mijn stoel uit de e70FiXeR.nl schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:42:
[Afbeelding]
Ja, maar deze zie je toch wel meer met hoge kilometerstanden. Gewoon goed onderhouden en tijdig de juiste dingen aanpakken (zoals kleppenseals, etc). De N63 is toch meer een soort verrassingsbox met problemen. Laat ik het zo zeggen, beide duur in onderhoud, alleen bij de N62 kun je het beter voorspellen wanneer je moet gaan sparen.noes schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:22:
[...]
Balen van de N63, maar deze E70 lijkt me ook geen straf! En de N62B48 heeft wat dingetjes maar niets wat echt al te gek is.
Deze heb ik gevonden via Ebay Kleinanzeigen trouwens. Daar heb ik al vaker hele mooie auto's gevonden die nergens anders te vinden waren.
Nou met de nieuwe accu toch ook na anderhalf week stilstand een melding van te lage accustand, heb een CTEK Lithium lader gekocht dus daar kan de M3 vanaf morgen als het goed is aan hangen.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Unknown Alien schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 06:47:
[...]
Vaag. Gisteren op de link en was het 340 euro. Ik dacht doe ik straks wel ff nu geen tijd. Vergeten en keek net weer en nu is het 899....uhhh. Was die 340 dan een BF deal?
Tijdelijke My BMW Week deal geldig van 22 tot en met 28 november 2023: tot 20% voordeel op geselecteerde onderhoudscontracten.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Dat is zo, maar een lelijke auto met prima rijeigenschappen is in mijn optiek verre te verkiezen boven een gelikte bak met een 3 cilinder met FWD. Om maar even een zijstraat te noemen. Mijn RWD Ford Sierra werd wegens ouderdom door een RWD BMW opgevolgd, nooit spijt van gehad. Had natuurlijk ook een Merc of iets anders met RWD kunnen zijn. Maar BMW lag meer voor de hand, destijds. ook nog eens een met M52 zescilinder in het vooronder.
Z4 M40i van mijn ouders mee gehad naar Oostenrijk 2 jaar geleden. Auto was gloedje nieuw (5000km op de klok): heenreis (3/4e van de reis regen, erg druk) rustig aan gedaan: 6.9 op 100 = 1:14,5.Naif0n schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:34:
Vraagje onder de B58 rijders, wat is het gemiddelde verbruik bij jullie? Ik ben namelijk best verrast met hoe zuinig ik ermee kan rijden. Puur snelweg tussen de 128 en 140 op de CC is het verbruik rond de 12/12.5km/L.
Verbruik van die auto is echt netjes in de praktijk, zelfs als je redelijk doorrij. Super blok in combinatie met lange bak verhouding doet wonderen!
Ouders zijn er recent mee naar Spanje geweest en reden ook rond de 7 op 100 constant op de autobaan. Wilde haren bij mijn vader beginnen wel te verdwijnen wat het verbruik ten goeden komt
Nog 2 weken en dan ga ik mijn BMW historie afsluiten...
Van 316 Compact naar 530i en vele tussenstappen met een aantal 'echte' 3 series en 4 series (GC, Cabrio) maar nu de overstapmaan het maken naar de grote concurrent....MB.
Gekozen voor een GLC300 de coupe 4Matic AMG... de competitie was met de X5 maar er zat toch wel wat verschil inde geboden uitrusting en inrichting. Te veel om te kiezen voor de X5. Iets minder puur elektrisch bereik maar verder op en top voorzien van alles.
En ja, een hybride diesel. Roep maar over diesels. Maar de zuinigheid is nog onovertroffen, de uitstoot echt niet meer dan een benzine motor. Restwaarde? Deze gaat over 5 jaar gewoon door naar de directrice thuis. En wellicht zal een 'nieuwe dieselverbod' in 2030 de restwaarde ook nog eens flink scherper maken
Hoe het gaat bevallen na zoveel jaren BMW...we gaan het zien vanaf januari.
Van 316 Compact naar 530i en vele tussenstappen met een aantal 'echte' 3 series en 4 series (GC, Cabrio) maar nu de overstapmaan het maken naar de grote concurrent....MB.

Gekozen voor een GLC300 de coupe 4Matic AMG... de competitie was met de X5 maar er zat toch wel wat verschil inde geboden uitrusting en inrichting. Te veel om te kiezen voor de X5. Iets minder puur elektrisch bereik maar verder op en top voorzien van alles.
En ja, een hybride diesel. Roep maar over diesels. Maar de zuinigheid is nog onovertroffen, de uitstoot echt niet meer dan een benzine motor. Restwaarde? Deze gaat over 5 jaar gewoon door naar de directrice thuis. En wellicht zal een 'nieuwe dieselverbod' in 2030 de restwaarde ook nog eens flink scherper maken
Hoe het gaat bevallen na zoveel jaren BMW...we gaan het zien vanaf januari.
@Edgarz Wanneer ik bij mijn dealer zinspeelde op dat merk was standaard de vraag wat ik dan ging rijden als ik oud werd. Misschien is voor jou dat moment aangebroken. Zo niet, dan kan je altijd nog terug.
Ik heb laatst voor de gein al eens een nieuwe E-klasse zitten configureren. Die lijkt er beter uit te zien en gebruiksvriendelijker te zijn dan de nieuwe 5. Dus wie weet, over een paar jaar...
Dit ga je dus rijden als je wat ouder bent. Terug kan altijd nog :-)Toff schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:04:
@Edgarz Wanneer ik bij mijn dealer zinspeelde op dat merk was standaard de vraag wat ik dan ging rijden als ik oud werd. Misschien is voor jou dat moment aangebroken. Zo niet, dan kan je altijd nog terug.
Moet er wel bij vermelden dat ik nu als 2 jaar oude 'Nederbelg' (en dus door de regelgeving gedwongen) óók bij BMW in België ben geweest maar dat zelfs 20 jaar historie in prettig Lease zaken doen bij BMW Nederland niet de behandeling heeft opleverd die ik wel een beetje had verwacht. "Hier heb je een uitdraai van de offerte en laat maar weten of je het wat is voor je". Verwend misschien maar het opende wel de deur naar de overbuurman (MB).
Mijn broer heeft nog niet nog niet zo lang geleden zijn X5 laten spoelen en merkte toch wel degelijk verschil. Gewoon via een lokale garage die dan iemand er voor laat komen. Geen officiele ZF beurt.sjaak81 schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:14:
Ik wil de automaat van m’n 325i laten spoelen
Hoe zijn de ervaringen met flushed?
Mijn 525i wil ik eigenlijk ook laten doen, maar ik wil hem eerst wat langere ritten geven om te kijken hoe hij zich dan voelt. Ik rij tegenwoordig echt hele korte afstandjes, dus alles echt warm rijden is niet absoluut niet aan de orde. Het piept en het kraakt allemaal een beetje, dus eerst de boel een paar keer fatsoenlijk warm stoken en dan gaan we kijken of een flush nodig is.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Bij mijn garage kunnen ze het zelf, echter wel 200 eu duurder dan flushedTheimon schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 02:37:
[...]
Mijn broer heeft nog niet nog niet zo lang geleden zijn X5 laten spoelen en merkte toch wel degelijk verschil. Gewoon via een lokale garage die dan iemand er voor laat komen. Geen officiele ZF beurt.
Mijn 525i wil ik eigenlijk ook laten doen, maar ik wil hem eerst wat langere ritten geven om te kijken hoe hij zich dan voelt. Ik rij tegenwoordig echt hele korte afstandjes, dus alles echt warm rijden is niet absoluut niet aan de orde. Het piept en het kraakt allemaal een beetje, dus eerst de boel een paar keer fatsoenlijk warm stoken en dan gaan we kijken of een flush nodig is.
Vraag me af waar dan het prijsverschil in zit
Dat scheelt zeker. Ik reed voorheen met een M140i xDrive alsmede met een X3 M40i nu altijd gemiddeld rond de 1:10. En dat is voornamelijk binnen de bebouwde kom, op de uitstapjes in het weekend daargelaten.Spollie schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:54:
[...]
Ik zit gemiddeld over 60k km op 7,5l/100km aan de pomp gemeten. Is een F30 340i stage 2 met pak hem beet 450 pk. Ik rijd wel veel snelweg, dat scheelt uiteraard.
Mr Pingu schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:28:
[...]
Van 80k naar 140k voor 840 is minimaal 2 servicen waarvan 1 grote.
Bij goedkope garage in Noorwegen betaal je toch al snel 300 euro voor een kleine service, dus als dat het bedrag is dan teken vind ik het waard. Ook omdat de servicehistorie dan ook netjes op de BMW servers en in de Head-unit komt.
Bij dealer krijgen ze geen korting dus konden mij niet offline aan een verlenging helpen. Dus via de auto/connecteddrivemet BMW klantenservice gebeld en case aangemaakt want vrouwtje aan de andere kant snapte ook niet waarom ik niet gewoon zou kunnen verlengen.
Dank voor advies, op de valreep toch afgesloten.Mr Pingu schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:44:
[...]
Ik wip zo nog even langs mijn dealer want ik kan helaas niet online verlengen maar ik zit wel op BSI- tot 120k, maar voor 15% vind ik het wel waard. Ook al is het maar om te zeggen dat ie altijd service bij BMW heeft gehad en met olie verversen heb je het er bijna zo goed als zeker wel uit.
Duur: 8 jaar en/of 160.000 km
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Vanochtend deze prachtige 320i opgehaald
Na een lange tijd wachten op een lynk en co (abbo) vorige week de knoop doorgehakt en toch maar voor een 320i gegaan. Keuze koop of lease was met mijn vergoeding vanuit de werkgever eigenlijk helemaal geen slechte keus maar had er gewoon nog niet serieus over nagedacht.
In het verleden een 320 ede gereden en dat beviel zo goed dat zelfs de tesla m3 performance erna het niet kon overtreffen. Uiteraard qua snelheid wel maar al het andere niet.
Na een korte speurtocht online vond ik al snel een 320i touring uit 2017 met een goede km stand en dealer onderhouden. Estoril blauw met m sportpakket en in top staat!
Donderdag komen er nog een set 18inch 405m velgen onder met winterbanden en ben ik zo blij als de eerste keer dat ik een bmw de showroom mocht uitrijden!
Ik zal dit topic eens doorzoeken op informatie naar een ecu aanpassing, want dat lijkt me een volgende stap!
Na een lange tijd wachten op een lynk en co (abbo) vorige week de knoop doorgehakt en toch maar voor een 320i gegaan. Keuze koop of lease was met mijn vergoeding vanuit de werkgever eigenlijk helemaal geen slechte keus maar had er gewoon nog niet serieus over nagedacht.
In het verleden een 320 ede gereden en dat beviel zo goed dat zelfs de tesla m3 performance erna het niet kon overtreffen. Uiteraard qua snelheid wel maar al het andere niet.
Na een korte speurtocht online vond ik al snel een 320i touring uit 2017 met een goede km stand en dealer onderhouden. Estoril blauw met m sportpakket en in top staat!
Donderdag komen er nog een set 18inch 405m velgen onder met winterbanden en ben ik zo blij als de eerste keer dat ik een bmw de showroom mocht uitrijden!
Ik zal dit topic eens doorzoeken op informatie naar een ecu aanpassing, want dat lijkt me een volgende stap!
:strip_exif()/f/image/BnzU4NOYKbVaSOHq2pzAl6Me.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Bezemveger op 28-11-2023 13:55 ]
Geniet ervan! Wij willen natuurlijk wel wat meer foto's 😉Bezemveger schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:45:
Vanochtend deze prachtige 320i opgehaald![]()
[Afbeelding]
B48M.FiXeR.nl schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:22:
Fantastisch mooie uitvoering! Welk blok ligt er in?
Ik zal van de week eens nieuwe foto’s maken met de zwarte velgen. Volgens mij wordt het tegen het foute aan 😂 maar is slechts voor de winter.
Mooie auto om te zien! Congrats!Bezemveger schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:56:
[...]
B48M.
Ik zal van de week eens nieuwe foto’s maken met de zwarte velgen. Volgens mij wordt het tegen het foute aan 😂 maar is slechts voor de winter.
Je kan er altijd nog een setje 404 20" onder gooien, zoals ik heb gedaan. Dan pas is het echt fout.
Soms maak je bijzondere keuzes als je in je 'one-third-life-crisis` zit
[ Voor 3% gewijzigd door gekke-gerrit op 28-11-2023 15:15 ]
Ondertussen zit er (ietsje groter) nieuw rubber om en hebben ze een nieuw kleurtje 😊CarJunkyXL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:50:
Ik heb van mijn F3x nog een setje velgen (en banden) over. Weten jullie of je dit gewoon naar een milieustraat kan brengen? Geen zin om ze op internet te zetten aangezien ze niet veel waard zijn.
:strip_exif()/f/image/Dlmy9wmHdtdhhLD2Vc4UfUXS.jpg?f=fotoalbum_large)
Vraagje ivm mijn 330e:
Ik heb update 07/2023.53 klaarstaan om geïnstalleerd te worden. Nu lees ik de laatste tijd veel over die automatische geluidssignalen bij het overtreden vd snelheidslimiet. Ik ben nog heel blij dat ik dat niet heb op mijn LCI 330e van 2023, maar moet ik bang zijn dat zo'n software-upgrade dit zomaar kan installeren? If so, moet ik die update zeker niet hebben...
Iemand die deze update misschien al geïnstalleerd heeft?
Ik heb update 07/2023.53 klaarstaan om geïnstalleerd te worden. Nu lees ik de laatste tijd veel over die automatische geluidssignalen bij het overtreden vd snelheidslimiet. Ik ben nog heel blij dat ik dat niet heb op mijn LCI 330e van 2023, maar moet ik bang zijn dat zo'n software-upgrade dit zomaar kan installeren? If so, moet ik die update zeker niet hebben...
07/2023.53 was al geinstalleerd in 330i en geen piepjes te horen met iets sneller rijden dan de snelheidslimieten.
Vanavond wordt onze F31 verkocht en opgehaald. Ideaal dat je thuis zelf kan overschrijven (RDW). En betalings verkeer is tegenwoordig instant payment (was vorig jaar nog niet).
Moet wel zeggen, ik ben erg blij met onze nieuwe G21, maar qua kleur vind ik onze F31 nog verruit het mooiste.
Laatste dag dat die op de oprit staat. Zo even leegruimen en afscheid nemen. Tot nu toe mijn mooiste en fijnste BMW die ik gehad heb.
Moet wel zeggen, ik ben erg blij met onze nieuwe G21, maar qua kleur vind ik onze F31 nog verruit het mooiste.

Laatste dag dat die op de oprit staat. Zo even leegruimen en afscheid nemen. Tot nu toe mijn mooiste en fijnste BMW die ik gehad heb.

En M motorren beginnen met een SCreativeS schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:53:
[...]
Is niets M's aan hoor... motor is de B48B20A
Heb die versie ook op mijn LCI 330e. Geen piepjes.Vince23 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:05:
Vraagje ivm mijn 330e:
Over piepjes gesproken trouwens, horen jullie iets van de "Acoustic Pedestrian Protection" of is dit enkel heel subtiel (gezoem)?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Behalve de F87 M2 met de N55B30T0
De F87 M2 Competition kreeg wel een S-motor, de S55B30.
Ohja, dat weet ik nog wel. Daardoor vonden een hoop mensen het geen echte M. Misschien dat BMW daardoor toch de S55 erin gelepeld heeft later in de levenscyclus van de F87.CreativeS schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:09:
[...]
Behalve de F87 M2 met de N55B30T0
De F87 M2 Competition kreeg wel een S-motor, de S55B30.
Goede keus en mooie auto. Rijden ook al 3,5 jaar in een F31 320i. Fijne en zo goed als probleemloze auto. Tot nu toe lijkt de B48 ook gewoon een betrouwbaar blok. Nog geen horrorverhalen tegengekomen.Bezemveger schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:45:
Vanochtend deze prachtige 320i opgehaald![]()
[Afbeelding]
Volgens mij heb ik ‘s winters ook de 405m erop liggen. Vind het wel prima staan. In maart wel weer blij dat de zomerwielen er weer op kunnen.
:strip_exif()/f/image/E8cRPjjsNR0VbUJAxPtHUxHW.jpg?f=fotoalbum_large)
Merk je over het algemeen ook wel in de prijssprong van M2 naar M2 Comp.CarJunkyXL schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:14:
Ohja, dat weet ik nog wel. Daardoor vonden een hoop mensen het geen echte M. Misschien dat BMW daardoor toch de S55 erin gelepeld heeft later in de levenscyclus van de F87.
Iedereen heeft zwarte raamlijsten en dakdragers, behalve ikCivic09 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:56:
[...]
Goede keus en mooie auto. Rijden ook al 3,5 jaar in een F31 320i. Fijne en zo goed als probleemloze auto. Tot nu toe lijkt de B48 ook gewoon een betrouwbaar blok. Nog geen horrorverhalen tegengekomen.
Volgens mij heb ik ‘s winters ook de 405m erop liggen. Vind het wel prima staan. In maart wel weer blij dat de zomerwielen er weer op kunnen.
[Afbeelding]
Maakt je wel weer uniek. 😉Xqlus1ve schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:33:
[...]
Iedereen heeft zwarte raamlijsten en dakdragers, behalve ik
@Xqlus1ve Ik vind chrome (vooral op zwart) mooier dan zwart, maar helaas hier zwart...
Hier een sedan… maar al het chroom is nog gewoon aanwezig. Geen zwart op mijn wagen.Xqlus1ve schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:33:
Mijn F30 heeft zilverkleurige raamomlijsting. vind het persoonlijk chiquer staan.Xqlus1ve schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:33:
[...]
Zwart is hopelijk zijn retour, iedereen heeft al zwarte logo's dus dat is niet onderscheidend meer.
Precies, ben ook blij met mijn zilverkleurige accenten. Zat er zelfs aan te denken om een Luxury Line grill te nemenMLLL schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:05:
[...]
Mijn F30 heeft zilverkleurige raamomlijsting. vind het persoonlijk chiquer staan.
Zwart is hopelijk zijn retour, iedereen heeft al zwarte logo's dus dat is niet onderscheidend meer.
Zwart met zwarte lijsten, vind ik ook mooier. Laat de velgen maar aandacht trekken, niet de omlijsting van de ramen. Eerst nog overwogen om de nieren ook Zwart te doen maar ik vind toch mooier met chrome nieren
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ook met chroom (raamlijsten en nieren met chromen spijlen) trekken de velgen nog de meeste aandachtMr Pingu schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:12:
Zwart met zwarte lijsten, vind ik ook mooier. Laat de velgen maar aandacht trekken, niet de omlijsting van de ramen. Eerst nog overwogen om de nieren ook Zwart te doen maar ik vind toch mooier met chrome nieren
Ze moesten de n55 anders weer homogleren met een OPF filter en dat vonden ze te kostbaar om te doen en zodoende was de S55 de makelijke keus omdat die toch al gedaan moest worden voor de M3/4.CarJunkyXL schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:14:
[...]
Ohja, dat weet ik nog wel. Daardoor vonden een hoop mensen het geen echte M. Misschien dat BMW daardoor toch de S55 erin gelepeld heeft later in de levenscyclus van de F87.
Welke bandenmaat is dit, en rijdt dit een beetje? Voor de X5 zijn we ook aan het kijken en een dikke banden off-road look voor in de winter en 21" set in de zomer lijkt ons wel wat.HeldereM schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:49:
[...]
Ondertussen zit er (ietsje groter) nieuw rubber om en hebben ze een nieuw kleurtje 😊
[Afbeelding]
275 265/70R17... als ik de foto uitvergroot.
Edit: je ziet duidelijk 265 en ik schrijf 275…

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 28-11-2023 23:38 ]
Weet ik nog niet, de plastidip moest nog uitharden. Verwacht dat het geen verbetering is 🤣FiXeR.nl schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:11:
[...]
Welke bandenmaat is dit, en rijdt dit een beetje? Voor de X5 zijn we ook aan het kijken en een dikke banden off-road look voor in de winter en 21" set in de zomer lijkt ons wel wat.
Bandenmaat is 265 70 R17, en een 1" liftkit.
[ Voor 5% gewijzigd door HeldereM op 28-11-2023 23:20 ]
Tegenwoordig kan ik juist een mooie Luxury Line in chique kleur en licht interieur wel waarderen.
M-Sport liefst in Estorilblau, Valencia Orange of Tanzanitblau.
[ Voor 22% gewijzigd door Civic09 op 29-11-2023 07:58 ]
Civic09 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:57:
[...]
Tegenwoordig kan ik juist een mooie Luxury Line in chique kleur en licht interieur wel waarderen.
:strip_exif()/f/image/CChedS5xZqNCSywSpTyrFokA.jpg?f=fotoalbum_large)
Blauw had mij ook wel geweldig geleken, alle 330i welk te koop stonden in NL met mijn wenslijstje kwam uit op wit of zwart. Dit model sprak mij het meeste aan vanwege de opties.
Mooi! Alleen zou mijn voorkeur dan hier wel voor chromen nieren gaan. Past beter bij de raamlijsten.Xqlus1ve schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:10:
[...]
[Afbeelding]
Blauw had mij ook wel geweldig geleken, alle 330i welk te koop stonden in NL met mijn wenslijstje kwam uit op wit of zwart. Dit model sprak mij het meeste aan vanwege de opties.
Ik twijfel zelf nog of ik de 400M zomerset nog een keer wil vervangen door wat mooiers.
Hele gave auto!!Xqlus1ve schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:10:
[...]
[Afbeelding]
Ik zou voor full black gaan, zeker met een m sport. Vind chroom vooral mooi bij luxery line, maar in deze combinatie zou ik alles zwart doen.
Heeft iemand hier ervaring met full screen krijgen van CarPlay middels een OBD tool? Heb deze besteld:
https://www.amazon.nl/Vee...eepeak%2Caps%2C107&sr=8-4
Wil er voorzichtig mee experimenteren maar CarPlay full screen is toch wel hoogste op lijst. Uitlezen van motorstoring is ook wel prettig om hartverzakking te voorkomen.
Edit: betreft overigens een 2018 F36.
Wil er voorzichtig mee experimenteren maar CarPlay full screen is toch wel hoogste op lijst. Uitlezen van motorstoring is ook wel prettig om hartverzakking te voorkomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Rookert25 op 29-11-2023 12:09 ]
Mogelijk dat ik nog een keer eens op een sloop ga kijken, wat nieuw bij de dealer ben je zo 3 a 4K verderBezemveger schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:56:
[...]
Hele gave auto!!
Ik zou voor full black gaan, zeker met een m sport. Vind chroom vooral mooi bij luxery line, maar in deze combinatie zou ik alles zwart doen.

Voor die paar sierlijsten vervangen? Wellicht wrappen een optie? Kan me niet voorstellen dat die 4 strips 3 a 4K kosten..Xqlus1ve schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:06:
[...]
Mogelijk dat ik nog een keer eens op een sloop ga kijken, wat nieuw bij de dealer ben je zo 3 a 4K verder
Vanochtend werden we wakker met sneeuw. Of nouja, wat witte natte troep wat aardig bleef liggen omdat we in een doodlopende straat wonen. De overige straten van de wijk waren ook nog redelijk glad.
Gaf toch de mogelijkheid om het sper van de 330i eens wat beter uit te proberen met de Dynamic Stability Control (DSC) in Dynamic Traction Control (DTC)-stand.
Maw, het traction control knopje 1x ingedrukt zodat de auto een beetje slip toelaat.
Ik kreeg netjes een grijns en een duimpje van een jongen onderweg naar school die mij van een afstand (lafjes) door een bocht zag glijden
Disclaimer: niemand om mij heen, aan de ene kant een grasveld, de andere kant wat bosjes, geen stoeprandjes, zeer lage snelheid. Alleen risico op een gekrenkt ego en verder niets
Gaf toch de mogelijkheid om het sper van de 330i eens wat beter uit te proberen met de Dynamic Stability Control (DSC) in Dynamic Traction Control (DTC)-stand.
Maw, het traction control knopje 1x ingedrukt zodat de auto een beetje slip toelaat.
Ik kreeg netjes een grijns en een duimpje van een jongen onderweg naar school die mij van een afstand (lafjes) door een bocht zag glijden
Disclaimer: niemand om mij heen, aan de ene kant een grasveld, de andere kant wat bosjes, geen stoeprandjes, zeer lage snelheid. Alleen risico op een gekrenkt ego en verder niets
Bestaat dat, Estoril of Valencia als Luxury Line? Ik dacht dat je dan automatisch aan M-Sport vast zat.Civic09 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:57:
[...]
Maar sowieso vind ik de M-Sport zowat altijd de fraaiste bij alle modellen. Ik snap nooit dat mensen kiezen voor een BMW op schrale 16 inch ballonbanden bv, velgen doen echt zoveel voor de looks. Alles met mate natuurlijk, het moet ook weer geen sjonniebak worden. Maar een F30 M-sport ziet er zoveel beter uit dan een instapversie, terwijl je daar veel meer van rond ziet rijden. Blijkbaar deelt dus niet iedereen die mening.
[ Voor 10% gewijzigd door Het Fantoom op 29-11-2023 12:33 ]
Niet iedere leasewagen mag uitgevoerd worden met een M-Sport package.Het Fantoom schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:29:
[...]
Bestaat dat, Estoril of Valencia als Luxury Line? Ik dacht dat je dan automatisch aan M-Sport vast zat.
Maar sowieso vind ik de M-Sport zowat altijd de fraaiste bij alle modellen. Ik snap nooit dat mensen kiezen voor een BMW op schrale 16 inch ballonbanden bv, velgen doen echt zoveel voor de looks. Alles met mate natuurlijk, het moet ook weer geen sjonniebak worden. Maar een F30 M-sport ziet er zoveel beter uit dan een instapversie, terwijl je daar veel meer van rond ziet rijden. Blijkbaar deelt dus niet iedereen die mening.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En niet iederen boeit het, wil juist GEEN M-sport, wil de kosten er niet aan uit geven maar wel een BMW rijden, etc.
Zelfde als S-line, FR line, R-line, etc.
Zelfde als S-line, FR line, R-line, etc.
Raamlijsten wrappen kost 500 euro bij de huis wrapper van BMW Dusseldorp Den Haag vertelde hij mij toen.Bezemveger schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:10:
[...]
Voor die paar sierlijsten vervangen? Wellicht wrappen een optie? Kan me niet voorstellen dat die 4 strips 3 a 4K kosten..
Maar heb altijd mij twijfels bij wrappen, vraag is hoe lang dat mooi blijft?
Ik heb ook een voorkeur voor M-Sport en rijd op 20", hiervoor M-Sport en op 19". Voor mij comfortabel genoeg, maar ik kan goed begrijpen dat er mensen zijn die meer comfort willen en dus geen sportonderstel en liever wat kleinere velgen voor meer comfort.
Kan ze geen ongelijk geven. Ik zou onderweg naar zomervakantie ook het liefst in een 7-serie met luchtvering en 17" ballonbanden zitten. Dan ook gelijk maar een diesel. Heerlijk in alle rust en comfort op hoog tempo naar de zon cruisen
Nu doen we dat met een 3-serie wat absoluut niet behelpen is.
Kan ze geen ongelijk geven. Ik zou onderweg naar zomervakantie ook het liefst in een 7-serie met luchtvering en 17" ballonbanden zitten. Dan ook gelijk maar een diesel. Heerlijk in alle rust en comfort op hoog tempo naar de zon cruisen
Vaak gaat M-sport verder dan alleen de velgen (die je makkelijk vervangt). Ik vind sommige bumpers van M-sport uitvoeringen gewoon minder mooi dan de "normale" uitvoering. Bv F11 vind ik de LCI veel mooier zonder M-bumpers.B-Real schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:26:
Ik heb ook een voorkeur voor M-Sport en rijd op 20", hiervoor M-Sport en op 19". Voor mij comfortabel genoeg, maar ik kan goed begrijpen dat er mensen zijn die meer comfort willen en dus geen sportonderstel en liever wat kleinere velgen voor meer comfort.
Onze E61 diesel met 17" en luchtvering rijdt fantastisch. Daar hoef ik geen sportonderstel voor.
Ik moet even iets van me afschrijven
Ik heb afgelopen week een proefrit gemaakt in wat _misschien_ mijn eerste BMW gaat worden. Momenteel rij ik een Ford Focus, daarvoor een Fiesta. Kwa bouwjaar en luxe was de Focus al een flinke stap vooruit. Maar na enkele keren in een 140i te hebben gereden van kennissen, en de leenauto van de zaak een 318i regelmatig te hebben gereden begon het toch wel te kriebelen. Dat B58 blok is wat je stiekem toch wel zou willen hebben.. En de ruimte van de 3 serie touring is wat ik met de koter goed kan gebruiken.
Zag laatst een mooie 340i staan, stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt voor een proefrit. Wat een fantastische auto om te rijden. Ook kwa opties was deze he-le-maal compleet, en dus een mega upgrade t.o.v. van m'n Focus.
Eigenlijk ben ik wel verkocht, en overtuigd dat ik (ooit) een B58 wil rijden. Maar het verstand houdt me toch nog tegen. Even 30K bijlappen is wel een bedrag... Ik heb 't gerust wel, en er blijft nog over, maar ja... Over de maandlasten ook nog maar te zwijgen. Een snelle berekening laat zien dat ik toch zo'n 100 euro per maand meer ga betalen aan het autorijden. Je krijgt er wel wat voor terug natuurlijk, veel meer plezier in de auto.
Anyway, ik pijns weer lekker verder. Wellicht meld ik me binnenkort toch terug met leuke foto's
Zag laatst een mooie 340i staan, stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt voor een proefrit. Wat een fantastische auto om te rijden. Ook kwa opties was deze he-le-maal compleet, en dus een mega upgrade t.o.v. van m'n Focus.
Eigenlijk ben ik wel verkocht, en overtuigd dat ik (ooit) een B58 wil rijden. Maar het verstand houdt me toch nog tegen. Even 30K bijlappen is wel een bedrag... Ik heb 't gerust wel, en er blijft nog over, maar ja... Over de maandlasten ook nog maar te zwijgen. Een snelle berekening laat zien dat ik toch zo'n 100 euro per maand meer ga betalen aan het autorijden. Je krijgt er wel wat voor terug natuurlijk, veel meer plezier in de auto.
Anyway, ik pijns weer lekker verder. Wellicht meld ik me binnenkort toch terug met leuke foto's
1x avondje minder uit eten == hele maand freude am fahrenstijnos1991 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:25:
Ik moet even iets van me afschrijvenIk heb afgelopen week een proefrit gemaakt in wat _misschien_ mijn eerste BMW gaat worden. Momenteel rij ik een Ford Focus, daarvoor een Fiesta. Kwa bouwjaar en luxe was de Focus al een flinke stap vooruit. Maar na enkele keren in een 140i te hebben gereden van kennissen, en de leenauto van de zaak een 318i regelmatig te hebben gereden begon het toch wel te kriebelen. Dat B58 blok is wat je stiekem toch wel zou willen hebben.. En de ruimte van de 3 serie touring is wat ik met de koter goed kan gebruiken.
>> Signature?
Gewoon doen als het kan @stijnos1991!ChiLLeR schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:53:
[...]
1x avondje minder uit eten == hele maand freude am fahren
Ik mis mijn M140i.
[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 29-11-2023 15:09 ]
Je kan iig nog vooruit. Van een bmw naar ford focus of überhaupt naar iets anders was voor mij lastig en gelukkig staat er weer een voor de deur.stijnos1991 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:25:
Ik moet even iets van me afschrijvenIk heb afgelopen week een proefrit gemaakt in wat _misschien_ mijn eerste BMW gaat worden. Momenteel rij ik een Ford Focus, daarvoor een Fiesta. Kwa bouwjaar en luxe was de Focus al een flinke stap vooruit. Maar na enkele keren in een 140i te hebben gereden van kennissen, en de leenauto van de zaak een 318i regelmatig te hebben gereden begon het toch wel te kriebelen. Dat B58 blok is wat je stiekem toch wel zou willen hebben.. En de ruimte van de 3 serie touring is wat ik met de koter goed kan gebruiken.
Het gaat tenslotte om het autorijden en dat is in een bmw (zeker achterwiel aangedreven en beetje vermogen) echt een genot. Ik heb vaak discussies met mensen die in een Volvo of VW (zelfs audi) rijden, zeggen dat het maar onzin is. Echter heb ik zelf ook een Passat gehad en het is gewoon anders. Helaas is een bmw met mooie opties gewoon flink aan de prijs, maar stel het verschil tussen een bmw en wat anders is tussen de 5-10k, altijd bmw kiezen. Je krijgt hoogstwaarschijnlijk alleen spijt dat je het niet eerder hebt gedaan 😉
Tsja, (extra) kosten op een rijtje zetten en daarna kan je alleen voor jezelf beslissen of het het waard is. Er is maar één iemand die dat kan doen en dat ben jijzelf. Maar gezien we hier in het BMW topic zitten denk ik dat het gros je zal adviseren om een Ford te blijven rijdenstijnos1991 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:25:
Overigens zelf nog nooit een Ford gehad, maar van horen zeggen begrijp ik dat Ford samen met Honda wel de beter sturende FWD merken zijn.
2 jaartjes jonger dan jij (gezien je username) dus verwacht dat we financieel meer of minder soort van gelijke situatie hebben en in heb ook die berekening zitten maken en het aantal maanden uitgesteld. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een mooie X1 18D gekocht. Speelt mee dat ik altijd al een zwak heb gehad voor BMW maar heb geen moment spijt en geniet nog iedere keer als ik in mn auto rij. Dat gevoel van tevredenheid is zeker 100 euro per maand waard, althans vond ik.stijnos1991 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:25:
En in mijn geval zelfs 200 maar dat was omdat de peugeot partner geen drol kostte in verzekering. Toch zou ik niet terug willen en die 200 had ik anders in pensioen gestopt, dan maar iets mindere auto als ik oud ben want dan kan ik er toch niet meer zo van genieten en spaar toch al aardig pensioen (700 pm, zelf en werkgever)
Je moet even afvragen wat je anders met die 100 p/m gaat doen. Als je het kunt betalen, gewoon doen (daarmee bedoel ik, verstandig kunt betalen)
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Is goed te doen met BimmerCode mits je een bepaalde I-step (vanaf 21-03-xxx) versie hebt. Fullscreen was pas mogelijk vanaf een bepaalde versie, als je die versie niet hebt dan moet je wel de boel eerst updaten met E-sys.Rookert25 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:02:
Heeft iemand hier ervaring met full screen krijgen van CarPlay middels een OBD tool? Heb deze besteld:
Ben je van plan meer dingen te gaan coden dan wil ik je BimmerUtility en hun adapter aanraden. Met BimmerUtility kan je dus ook foutcodes uitlezen en is ongeveer gelijk aan BimmerCode + BimmerLink (maar dan in 1 app). Achteraf gezien had ik liever enkel BimmerUtility gegaan, nu heb ik betaald voor BimmerCode, BimmerLink en BimmerUtility…
BimmerCode & BimmerLink hebben wel iets gebruiksvriendelijkere UI.
Heb je een android dan kan je ook nog ProTool overwegen, deze is ook erg krachtig.
Die keuze kun je enkel zelf maken.stijnos1991 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:25:
Life's too short to drive boring cars
Zo'n B58 is wel machtig natuurlijk. Maar bedenk je ook wat je wil en gebruikt. Ik heb jarenlang een 300pk-dieselbeul gehad. Heerlijk blok maar toen ik terugging naar een 250pk viercilinder miste ik dat extra vermogen amper. Toegegeven: ik ging wel van veel 'freie Fahrt' naar dagelijks in de spits. Dan heb je helemaal niks aan die 300pk.
Slechts 1200 euro extra per jaar kwijt voor een 340i ipv een Focus? Dan reken je de afschrijving iig niet mee.stijnos1991 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:25:
Als ik daarvoor kon switchen van mijn 116i naar een M140i dan deed ik het direct. En als de afschrijving niet boeit dan maakt die 100 euro al helemaal niks uit
Best kans dat een M135i en M140i in goede staat en met weinig km's op een punt gaan komen waar ze niet veel in waarde meer gaan zakken. De M140i is toch de laatste der Mohikanen.Het Fantoom schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:01:
Als ik daarvoor kon switchen van mijn 116i naar een M140i dan deed ik het direct.
Misschien als je er amper mee rijdt, zelf rij ik zo'n 20k per jaar. Denk ook weleens aan een M140i, maar daar betaal je zo'n 35k voor van 5 jaar oud. Als ik dan het sommetje maak zit ik al op +300 euro extra tov de 116i M-sport. En 90% van de tijd kun je het gas niet eens intrappen tijdens mijn woon-werk ritten, dus dan maakt het weinig uit of ik met 220pk (gechipt) rond rij of met 400. Ja het klinkt ook beter en loopt mooi zo'n B58, maar verder blijft het bijna dezelfde auto en daar heb ik dan geen 300 euro/maand extra voor over.TheBrut3 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:05:
[...]
Best kans dat een M135i en M140i in goede staat en met weinig km's op een punt gaan komen waar ze niet veel in waarde meer gaan zakken. De M140i is toch de laatste der Mohikanen.
Ik denk dat die 300 euro per maand extra nogal overdreven is. Ik rijd nu bijna 3 jaar in mijn 340i rond, ruim 20k per jaar.Het Fantoom schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:12:
[...]
Misschien als je er amper mee rijdt, zelf rij ik zo'n 20k per jaar. Denk ook weleens aan een M140i, maar daar betaal je zo'n 35k voor van 5 jaar oud. Als ik dan het sommetje maak zit ik al op +300 euro extra tov de 116i M-sport. En 90% van de tijd kun je het gas niet eens intrappen tijdens mijn woon-werk ritten, dus dan maakt het weinig uit of ik met 220pk (gechipt) rond rij of met 400. Ja het klinkt ook beter en loopt mooi zo'n B58, maar verder blijft het bijna dezelfde auto en daar heb ik dan geen 300 euro/maand extra voor over.
Mijn maandelijkse kosten zijn als volgt:
- 81 euro wegenbelasting
- 52 euro allrisk verzekering
- 300 euro brandstof
- onderhoud max 50 euro (service contract zat bij de auto, heb tot nu toe alleen nieuwe banden gekocht)
- afschrijving geraamd op 250 euro per maand, auto gaat er binnenkort uit dus dan weet ik het zeker
Totaal per maand: 733 euro
Lijkt me erg schappelijk voor het type auto en de kilometers. Ik denk dat je met een 116i hooguit 150 euro per maand bespaart.
Jij hebt vast veel schade vrije jaren, want ik kwam niet goedkoper dan 106 euro uitSpollie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:31:
[...]
Ik denk dat die 300 euro per maand extra nogal overdreven is. Ik rijd nu bijna 3 jaar in mijn 340i rond, ruim 20k per jaar.
- 81 euro wegenbelasting
- 300 euro brandstof
- onderhoud max 50 euro (service contract zat bij de auto, heb tot nu toe alleen nieuwe banden gekocht)
- afschrijving geraamd op 250 euro per maand, auto gaat er binnenkort uit dus dan weet ik het zeker
Lijkt me erg schappelijk voor het type auto en de kilometers. Ik denk dat je met een 116i hooguit 150 euro per maand bespaart.
330i uit 2017, 36 oud, 6 schade vrije jaren.
Zal ook even mijn kosten delen van mijn half jaar oude M340i.Spollie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:31:
[...]
Ik denk dat die 300 euro per maand extra nogal overdreven is. Ik rijd nu bijna 3 jaar in mijn 340i rond, ruim 20k per jaar.
- 81 euro wegenbelasting
- 300 euro brandstof
Komende van een 118i F20, zijn de maandelijkse kosten toch wel aanzienlijk hoger vergeleken met de 118i.
Iets om rekening mee te houden, al is het plezier wat je ervoor terugkrijgt onbetaalbaar.
- 95.33 euro wegenbelasting
- 236 euro allrisk verzekering
- 19 euro voertuig volgsysteem
- 400 euro brandstof
- Service inclusief aangeschaft ter waarde van 1210 euro (5 jaar of tot 100.000km)
- afschrijving, wil ik niet weten...
Maar waar ik het meest van schrok was toch wel de brandstofkosten en bandenslijtage, met meer power ging ik toch ook wel steviger rijden..
Heb nu geen tijd om de som opnieuw te maken met de meest recente prijzen, maar ik ga dus uit van inruil huidige auto naar M140i (en inruil kost natuurlijk altijd geld, hoe nieuwer de auto hoe meer afschrijving) en daarmee 8 jaar in die 3 jaar nieuwere M140i rijden of nu nog 5 jaar in de 3 jaar oudere 116i blijven rijden. Als ik het bij ANWB invul (autokosten calculator) dan kom ik daarmee ook op een verschil van 330 euro/maand zoiets dus dat is in lijn met mijn berekening. En dan heb ik mijn berekening alleen rekening gehouden met verschil in brandstofkosten (bron: spritmonitor), wegenbelasting en afschrijving waarbij die laatste dus de grootste post is.Spollie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:31:
[...]
- 81 euro wegenbelasting
- 300 euro brandstof
[ Voor 7% gewijzigd door Het Fantoom op 29-11-2023 21:02 ]
17 jaar schadevrij geloof ik, dus 80% no claim korting.Xqlus1ve schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:51:
[...]
Jij hebt vast veel schade vrije jaren, want ik kwam niet goedkoper dan 106 euro uit
330i uit 2017, 36 oud, 6 schade vrije jaren.
Ik heb ongeveer 212 euro per maand afgeschreven op mijn M140i. Auto was uit 2017, ik kocht hem in 2018. En hij is recent verkocht voor toch wel wat minder dan de hierboven genoemde 35K.Spollie schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:31:
[...]
- 81 euro wegenbelasting
- 300 euro brandstof
Ik denk overigens ook dat ze minder hard zullen afschrijven dan bijvoorbeeld een 116i.
[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 29-11-2023 22:06 ]
Het is weer lekker aan het vriezen, door omstandigheden vergeten mijn deur rubbers in te spuiten met siliconenspray (Althans, normaal spray ik het op een doek en smeer ik de rubbers in). Echter vanochtend zaten mijn achterdeuren dicht gevroren, welke methodes gebruiken jullie normaal gesproken?
Ik heb een paar jaar geleden een keer de BMW Gummipflege gebruikt en sindsdien eigenlijk nergens last meer van. Ook nooit meer kraakjes gehad tijdens het rijden. Alleen volgens mij is dat spul niet meer verkrijgbaarXqlus1ve schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:26:
Het is weer lekker aan het vriezen, door omstandigheden vergeten mijn deur rubbers in te spuiten met siliconenspray (Althans, normaal spray ik het op een doek en smeer ik de rubbers in). Echter vanochtend zaten mijn achterdeuren dicht gevroren, welke methodes gebruiken jullie normaal gesproken?
Hier ook even een frustratie in het kader van BMW rijden; remblokken achter zijn er aan toe zegt het voertuig.
Tweede week januari kan ik 'al' terecht om ze te wisselen bij mijn dealer.
Nu durf ik het wel aan door te rijden, maar ik wil alleen geen oranje melding in mijn dashboard hebben tot in de eeuwigheid, ik heb elke beurt netjes voor of op de aangegeven interval gedaan.
Maar even naar een andere dealervestiging uitzien, of zijn er hier nog tips?
Tweede week januari kan ik 'al' terecht om ze te wisselen bij mijn dealer.
Nu durf ik het wel aan door te rijden, maar ik wil alleen geen oranje melding in mijn dashboard hebben tot in de eeuwigheid, ik heb elke beurt netjes voor of op de aangegeven interval gedaan.
Maar even naar een andere dealervestiging uitzien, of zijn er hier nog tips?
Dit is hem volgens mij;Spollie schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:45:
Alleen volgens mij is dat spul niet meer verkrijgbaar
Staat in de Ekris shop als je zoekt op product nummer 83122458019:
/f/image/HqnPWW8srlj2oMRAVakJDLlT.png?f=fotoalbum_large)
Hier in de BMW DE shop: https://www.bmw.de/de/shop/ls/dp/physical-goods/705788
@DaFreakhead
Gisteren gebeld naar lokale BMW dealer voor vervanging remblokken voor, kan 20 december terecht.
Regio Helmond, weet niet of je daar in de buurt woont?
Gisteren gebeld naar lokale BMW dealer voor vervanging remblokken voor, kan 20 december terecht.
Regio Helmond, weet niet of je daar in de buurt woont?
[ Voor 3% gewijzigd door reller op 30-11-2023 09:40 ]
Maar het wordt aangegeven als een siliconen verwijderaar, hoe helpt dit tegen vast vriezen van rubbers dan? Of gebruik je dit na de winter om je siliconen van je rubbers weer te verwijderen?Spollie schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:45:
[...]
Ik heb een paar jaar geleden een keer de BMW Gummipflege gebruikt en sindsdien eigenlijk nergens last meer van. Ook nooit meer kraakjes gehad tijdens het rijden. Alleen volgens mij is dat spul niet meer verkrijgbaar
Goede tip, ik had er vanochtend ook last van. Dit staat erbij als omschrijving van de .de site:Xqlus1ve schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:45:
[...]
Maar het wordt aangegeven als een siliconen verwijderaar, hoe helpt dit tegen vast vriezen van rubbers dan? Of gebruik je dit na de winter om je siliconen van je rubbers weer te verwijderen?
Vanochtend winterbanden gewisseld en zit nog maar 3,8mm profiel op, advies dus om 4 stuks te vervangen. Nu heb ik deze banden al 5 jaar dus dat lijkt me een keer prima om te doen. Echter de zomerbanden heb ik in april vervangen, echter zijn de achterbanden al op 4mm..., voorbanden op 5,4m en 6,5mm(1 enkele vervangen ivm lek eind augustus). Men zegt nu dat er al heel veel profiel verschil zit op de banden en dat dat problemen op kan leveren met de tussenbak ivm xDrive. Maar ik vind het wel extreem dat ik in 7 maanden tijd 4mm opgereden heb.... Nooit eerder gehad naar mijn idee, Bridgestone Alenza's RFT. Nu maar eens nadenken wat ik ga doen, of dezelfde weer die BMW natuurlijk adviseert of toch eens voor een non-rft gaan. X3, 245/40/21 voor en 275/35/21 achter.Protects and cares for all rubber parts on the car and extends their service life. Keeps hose connections in the engine compartment supple and prevents window and door seals from freezing in winter. Also suitable for cleaning and caring for tires and rubber floor mats.
[ Voor 41% gewijzigd door ChiLLeR op 30-11-2023 10:09 ]
>> Signature?