Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 247 ... 374 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:22
Wat zijn de meningen hier over het update van I-step? Ik was vorige week bij de garage en daar gaf men aan dat ik 4 jaar achterloop. Mijn F33 is van 10-2018, de versie van I-step is van 03-2019.
Zitten er voordelen aan of juist grote risico's om een update te doen?

Dat mijn codering hoogst waarschijnlijk overschreven wordt ben ik me wel bewust van, daar kom ik wel weer uit. Wellicht dat de MMI weer aan de praat krijgen wat lastiger is, moet nog uitzoeken hoe dat precies zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

DeJurist schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:44:
Zojuist binnen gekregen. Volgende week (samen met de virtuele cockpit) laten inbouwen. Mooie upgrade en maakt de auto (in mijn ogen) een stuk moderner.
[Afbeelding]
[YouTube: Android #multimedia#carplay 14.9'' Super Wide NEW Design for BMW F10/F11/F18]
Wel te hopen dat het goed werkt, ik had in mijn vorige F20 een Chinees aftermarket setje waar Carplay of Android Auto op draaide. Moest hem iets teveel resetten na een vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 01:10
Heeft iemand verstand van de navi pro versie van een F31 uit 2016? Ik snap niets van de verkeersinformatie kaart. Als je daar op klikt krijg je een nieuw menu met een aantal opties. Nummer 3 van boven is "verkeers informatie kaart". Als je die aanvinkt dan gaan de 2 opties daaronder op grijs ""verkeers flow en nog iets" Ook de kleuren in de kaart veranderen van bijna grijs naar veel meer kleuren. Klik je deze optie uit dan is verkeers flow en die daaronder weer aan of uitvikbaar en is de kaart min of meer grijs.

De BMW dealer (Dusseldorp, Apeldoorn) heeft geen idee. Ook in het handboek is de info summier. Kan iemand het verschil uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:22

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Paul Hewson schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:05:
Wat zijn de meningen hier over het update van I-step? Ik was vorige week bij de garage en daar gaf men aan dat ik 4 jaar achterloop. Mijn F33 is van 10-2018, de versie van I-step is van 03-2019.
Zitten er voordelen aan of juist grote risico's om een update te doen?

Dat mijn codering hoogst waarschijnlijk overschreven wordt ben ik me wel bewust van, daar kom ik wel weer uit. Wellicht dat de MMI weer aan de praat krijgen wat lastiger is, moet nog uitzoeken hoe dat precies zit.
Geen idee eigenlijk, volgens mij heeft het op bestaande auto’s weinig nut, maar zal vast geen kwaad kunnen om te updaten. Ik weet dat er soms wel wat bugfixes inzitten maar vaak geen schokkende veranderingen.

Bijvoorbeeld Apple Carplay Fullscreen werd door middel van i-step toegevoegd.
Ook kwam ik pas een procedure tegen voor een probleem met de smart opener, daar stond letterlijk in;
1. check if the car has i-step > x
If < x, go to step 2
If > x, go to step 3

2. upgrade to latest i-step and see if error is still present. If present go to step 3
3. replace module

Dus volgens mij zitten er enkel kleine verbeteringen in zo’n update maar BMW geeft zover ik weet geen changelogs uit.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:16
Greetoz schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:56:
[...]

Mooi scherm, maar persoonlijk vind ik het net te groot voor die plek, het oude scherm zit toch beetje in het dashboard, dit is alsof je een langwerpige ipad op je dashboard heb geplakt, maar denk dat de hoek van de foto ook niet mee helpt.
Tegenwoordig hebben alle elektrische voertuigen een dergelijk scherm. Evenals de nieuwe BMW's. Ik vind het wel fijn om de navigatie en een tweede app in beeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Mr Pingu schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:07:
[...]

Nice, ziet er goed uit, hoe duur waren ze en maken ze deze ook voor x1?
Had er €489,- voor betaald. Is alleen voor de 3 en 4 serie beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

DeJurist schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:33:
[...]

Tegenwoordig hebben alle elektrische voertuigen een dergelijk scherm. Evenals de nieuwe BMW's. Ik vind het wel fijn om de navigatie en een tweede app in beeld te hebben.
Nouja, alle? Heb hier twee nieuwe EV's (Nissan Leaf en Opel Corsa-e) en die hebben beide nog gewoon een scherm geïntegreerd in de middenconsole. Niet zo'n opzichtig ding dat zicht bij de voorruit wegneemt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:08

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

MadMarky schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:42:
[...]

Nouja, alle? Heb hier twee nieuwe EV's (Nissan Leaf en Opel Corsa-e) en die hebben beide nog gewoon een scherm geïntegreerd in de middenconsole. Niet zo'n opzichtig ding dat zicht bij de voorruit wegneemt.
Dan moet je je stoel in een hogere stand zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
[...]

Bijna alle dan. Dat wordt dus geen nieuwe BMW voor jou.

Twee 14 inch schermen in de nieuwe versies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
[...]

Een scherm in de middenconsole zorgt ervoor dat je blik verder van de weg gaat dan waanneer het scherm wat hoger is geplaatst. Doe mij maar een wat hoger scherm, als er essentiële info op getoond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Toff schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:53:
[...]

Een scherm in de middenconsole zorgt ervoor dat je blik verder van de weg gaat dan waanneer het scherm wat hoger is geplaatst. Doe mij maar een wat hoger scherm, als er essentiële info op getoond wordt.
Enkel het gebied recht voor je is voor essentiële info bedoeld, zoals snelheid en dergelijke. De rest is optioneel.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Toff schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:53:
[...]

Dat is ook zo fijn met die HUD’s in de vooruit, je hoeft niet steeds naar beneden te kijken. Ik merk als ik in een auto zonder HUD rij dat ik de snelheidsmeter maar laag vindt zitten.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:39
DeJurist schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:48:
[...]

[YouTube: 2024 BMW 530i POV Driving Impressions!]
Inderdaad. Die malle schermen zijn dé hoofdreden dat ik tegenwoordig verder kijk dan enkel BMW.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 20:17

Bommes

Capo del formaggio

Mr Pingu schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:07:
[...]

Dat is ook zo fijn met die HUD’s in de vooruit, je hoeft niet steeds naar beneden te kijken. Ik merk als ik in een auto zonder HUD rij dat ik de snelheidsmeter maar laag vindt zitten.
In onze 2'er is de hud nog zo een opklap schermpje, en inderdaad een fijne toevoeging.
Jammere is alleen dat (mijn deze zomer aangeschafte) zonnebril op sterkt dusdanig gepolariseerd is dat ik bijna niets meer zie op dat schermpje.
Vreemde is dat mijn vorige zonnebril ook op sterkte ook gepolariseerd was en ik de tekst op de HUD in de auto wel goed kon lezen.
Mijn hoofd net wat schuin houden en ik zie de letter/cijfers overigens wel, maar dat is niet echt een optie om zo continu auto te rijden.

Ik kom er nu net gisteren avond pas achter hoe ik de achterklep met mijn voet kan open krijgen.
wel al vaker gehad dat het ding ineens plotseling dicht ging of juist open als ik achter de auto bezig was.
Maar nooit de juiste beweging kunnen reproduceren.
Gewoon in het midden je voet een keer recht onder de auto steken en weer terug bleek de truuk te zijn.. |:(
Toch 1,5 jaar voor nodig gehad om dat te bedenken.. 8)7

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
Knight Rider 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:30:
[...]

In onze 2'er is de hud nog zo een opklap schermpje, en inderdaad een fijne toevoeging.
Jammere is alleen dat (mijn deze zomer aangeschafte) zonnebril op sterkt dusdanig gepolariseerd is dat ik bijna niets meer zie op dat schermpje.
Vreemde is dat mijn vorige zonnebril ook op sterkte ook gepolariseerd was en ik de tekst op de HUD in de auto wel goed kon lezen.
Mijn hoofd net wat schuin houden en ik zie de letter/cijfers overigens wel, maar dat is niet echt een optie om zo continu auto te rijden.

Ik kom er nu net gisteren avond pas achter hoe ik de achterklep met mijn voet kan open krijgen.
wel al vaker gehad dat het ding ineens plotseling dicht ging of juist open als ik achter de auto bezig was.
Gewoon in het midden je voet een keer recht onder de auto steken en weer terug bleek de truuk te zijn.. |:(
in mijn F30 heb ik de mogelijkheid om de hud schuin te projecteren, dat is bedoeld voor gepolariseerde zonnebrillen :)

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-10 13:41
Pepppie schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:50:
[...]

Pimp my ride op een 20d :F

Kom er maar in moraalridders!
All show no go :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
gekke-gerrit schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:44:
[...]

in mijn F30 heb ik de mogelijkheid om de hud schuin te projecteren, dat is bedoeld voor gepolariseerde zonnebrillen :)
Werkt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Procentueel gezien, van het wagenpark wat er in de wereld rijdt met minimaal 190 pk / 400nm?

Dit soort kreten slaan natuurlijk nergens op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:41:
Procentueel gezien, van het wagenpark wat er in de wereld rijdt met minimaal 190 pk / 400nm?

Dit soort kreten slaan natuurlijk nergens op :/
En met stage 2 ga je naar 220pk en 440nm. Ach ja… Alpina D3 E9X had ook 200pk. Die ging alleen in de toeren al een stuk verder dan de normale 320d.

Iets met klepel en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Het was sarcastisch he ... ik rij zelf ook een 520i met M pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
alexbl69 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:40:
[...]

Inderdaad. Die malle schermen zijn dé hoofdreden dat ik tegenwoordig verder kijk dan enkel BMW.
Maar bij welk merk kun je dan nog terecht? Audi, Mercedes, Porsche zitten allemaal vol met schermen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Dacia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

ColeJ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:16:
Het was sarcastisch he ... ik rij zelf ook een 520i met M pakket.
Dan excuses, had het verkeerd opgemerkt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Spollie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:20:
[...]

Maar bij welk merk kun je dan nog terecht? Audi, Mercedes, Porsche zitten allemaal vol met schermen.
Weet het nog niet. Blijf voorlopig nog wel even in mijn 'classic' (iDrive 6) auto rijden :). Laatst een proefrit in een nieuwe 5 gemaakt. Na een klein kwartier de auto weer ingeleverd met de mededeling 'dit gaat hem zeker niet worden met die schermen'. En dan al helemaal de UI.

Wachten is mede ingegeven door de onzekerheid over elektrische auto's. Volgens de dealer ben ik niet de enige die de pauzeknop heeft ingedrukt.

Geldt wellicht niet voor leaserijders (hoewel die maatschappijen bijna niet meer kunnen berekenen wat een EV maandelijks moet kosten), maar veel klanten die zelf een auto kopen (ben zelfstandig ondernemer) kijken voorlopig even de kat uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd89
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-01-2024
Wat mij opvalt als ik kijk naar retrofit BMW G30 achteruitrijcamera's is dat bij BMW origineel "achter" erbij staat en bij retrofit versies niet. Heeft iemand hier toevallig een G30 en een retrofit achteruitrijcamera laten plaatsen en ervaart dit?

Want ik zou graag een achteruitrijcamera in mijn G30 laten plaatsen (achteraf) en liefst wel echt 1:1 als origineel.

Ter verduidelijking wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jn54m-phlAxKcte3IpvPWWa37iw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yeGuGncfixnX0zusBmz5D9os.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Dat was inderdaad de expliciete opmerking die ik bij afleveren van mijn auto kreeg.
Recht in het midden naar voren zwaaien met je voet, niet zo'n links rechts veegbeweging doen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:40:
[...]

Ik hoop dat ze het bij 1 generatie houden, en dan voor de volgende generatie weer iets beters verzinnen.
Ik heb het zelf ook niet zo op 1 heel breed scherm dat bovenop je dash staat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
jd89 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:43:
Wat mij opvalt als ik kijk naar retrofit BMW G30 achteruitrijcamera's is dat bij BMW origineel "achter" erbij staat en bij retrofit versies niet. Heeft iemand hier toevallig een G30 en een retrofit achteruitrijcamera laten plaatsen en ervaart dit?

Want ik zou graag een achteruitrijcamera in mijn G30 laten plaatsen (achteraf) en liefst wel echt 1:1 als origineel.

[Afbeelding]
Lijkt me dat je alleen 'achter' te zien krijgt als je ook nog andere camera's hebt, bijvoorbeeld vanwege surround view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik rij nu een jaar met die schermen in een i4 (komend van F31) en ik vind het aan de ene kant mooier maar aan de andere kant niet gebruiksvriendelijk genoeg. Sommige dingen zijn omslachtig en langzaam.

Ik mis vooral de volledig programmeerbare knoppen van de oude iDrive. Ik had de 5 dingen die ik het meest gebruikte (radiostation 1, radiostation 2, radiostation 3, navigeer naar werk, navigeer naar huis) op de 1e 5 gezet en 90% van de tijd was dat voldoende.

Nu kost alles bedienen gewoon meer tijd en meer ergernis.

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-10 12:59
jd89 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:43:

[Afbeelding]
ik heb origineel 360 camera en het ziet er uit zoals rechts, misschien verschil tussen alleen achter camera of de 360?

wat mij meer verbaasd is dat de g30 überhaupt geleverd is zonder camera 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd89
Denniz0229 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:19:
[...]

ik heb origineel 360 camera en het ziet er uit zoals rechts, misschien verschil tussen alleen achter camera of de 360?

wat mij meer verbaasd is dat de g30 überhaupt geleverd is zonder camera 8)7
Kun jij eens een foto maken :-)

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Naif0n
  • Laatst online: 02-10 14:10
Het heeft even geduurd, maar hij is eindelijk thuis hoor. De BMW club is nu compleet voor mij xD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAqW-x9Ry5wnN2XNPiCkDNXJUu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAODfvRXQMO2UHf6YxCtLRdb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAbFlSI-IsCqlmo0NZs9sZK8E5w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5A4RXIbFvE4RB7fkns2f8cL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjbLcJI8VXxlp_HQMlwYAHxizRo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3BQm5eLMOVlzCxrAfc2WE7H.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgJZEtXX9N_OYnv83AcMIgelBbs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6vhvulMe0RbMJG4tuT18jSd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euE2t-jMd8HdtuHZIKCFYCjAI4E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEMbIxPq4JTf09QwPwTywkh0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICLUnmmVNxwzRJGQaYmdNDIGr9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwTi8tV6gkEbH1IO5dUtxPsH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRQnJcpFGLjHm3C7ikZtln-AFo4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCaYkc3ZGyCY8AcLosAwwio8.jpg?f=fotoalbum_tile

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Naif0n is dat rijdende Trophy bankstel op een van die foto's ook van jou??
Zo ja meld je dan eens snel in het motortopic :Y

Oh Sorry: dikke station man, gaaf ding O+

[ Voor 18% gewijzigd door Bommes op 14-11-2023 19:22 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
Bommes schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:13:
@Naif0n is dat rijdende Trophy bankstel op een van die foto's ook van jou??
Zo ja meld je dan eens snel in het motortopic :Y

Oh Sorry: dikke station man, gaaf ding O+
Haha ja die trophy is ook inderdaad van mij. Ik heb mij al eerder gemeld bij het motortopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 06:49

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Kwam er ook pas achter toen ik de stofzuiger een stukje aan de onderkant bij de trekhaak door trok, opeens ging de kofferklep open, nooit geweten dat die optie in 2014 al bestond.

Het is overigens een optie die ik zelden zal gebruiken.

Keylessentry vond ik vroeger ook overbodig, maar nu ik het heb is wel handig, wie weet verandert die mening over die kofferklep nog :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
Bietje spam :P

Auto toch TK gezet. Wil toch kijken voor een andere en inruilen gaat hem niet worden. Verkoop liever de auto aan een andere liefhebber, zodat hij er een normale prijs voor betaald dan bij een garage en 3 a 4k meer moet betalen. Servicebeurt heeft hij in sept. gehad en 2 maanden geleden nog een detail beurt gekregen, dus kan er mooi weer tegenaan <3

https://link.marktplaats.nl/m2046686752

Zaterdag een proefrit gepland bij Ekris een tansanitblau 330i G21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Unknown Alien schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:32:
Bietje spam :P

Auto toch TK gezet. Wil toch kijken voor een andere en inruilen gaat hem niet worden. Verkoop liever de auto aan een andere liefhebber, zodat hij er een normale prijs voor betaald dan bij een garage en 3 a 4k meer moet betalen. Servicebeurt heeft hij in sept. gehad en 2 maanden geleden nog een detail beurt gekregen, dus kan er mooi weer tegenaan <3

https://link.marktplaats.nl/m2046686752

Zaterdag een proefrit gepland bij Ekris een tansanitblau 330i G21.
Hele mooie uitvoering! Goede opties ook :P De G21 dan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Laatst online: 21:39
@Naif0n Mooie wagen! Veel rijplezier. Is het stuur een keer opnieuw bekleed? Of wellicht door de foto? Er lijkt een gekke vouw in het leer zichtbaar.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
jordy2811 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:05:
@Naif0n Mooie wagen! Veel rijplezier. Is het stuur een keer opnieuw bekleed? Of wellicht door de foto? Er lijkt een gekke vouw in het leer zichtbaar.
Dank! Het was eventjes zoeken om er 1 in het blauw te vinden.

Van het stuur zou ik ik door de foto komen. Ik heb namelijk niks gemerkt aan het stuur zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

alexbl69 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:18:
[...]

Wachten is mede ingegeven door de onzekerheid over elektrische auto's. Volgens de dealer ben ik niet de enige die de pauzeknop heeft ingedrukt.

Geldt wellicht niet voor leaserijders (hoewel die maatschappijen bijna niet meer kunnen berekenen wat een EV maandelijks moet kosten), maar veel klanten die zelf een auto kopen (ben zelfstandig ondernemer) kijken voorlopig even de kat uit de boom.
Ik hoor er meer mensen over, maar wat is nu precies de onzekerheid wat betreft elektrische auto's?
Ik weet niet wat je beweegredenen zijn als zelfstandig ondernemer, maar ik rij er juist eentje privé vanwege het rijcomfort en de lage kosten. Met €6/100km* aan energie scheelt dat al de helft met een gemiddelde benzine auto en daarnaast heb je flink lagere onderhoudskosten. Daar doet de toekomstige wegenbelasting niets aan af want die moet je voor alle alternatieven nu sowieso al betalen.

*) gerekend met 17kWh/100KM en €0,35/kWh

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:32:
[...]

Ik hoor er meer mensen over, maar wat is nu precies de onzekerheid wat betreft elektrische auto's?
Ik weet niet wat je beweegredenen zijn als zelfstandig ondernemer, maar ik rij er juist eentje privé vanwege het rijcomfort en de lage kosten. Met €6/100km* aan energie scheelt dat al de helft met een gemiddelde benzine auto en daarnaast heb je flink lagere onderhoudskosten. Daar doet de toekomstige wegenbelasting niets aan af want die moet je voor alle alternatieven nu sowieso al betalen.

O.a. door dit soort acties. Knap waardeloos als je een auto eind vorig jaar hebt gekocht en je nu een nieuwere goedkoper kunt kopen dat de tweedehandsjes nu. Tesla is hierin niet het enige merk, zijn meer merken die met de prijzen aan het stunten zijn.

Zelf enkele maanden geleden gekeken om onze X3 in te ruilen op een iX. Ik word nog maandelijks gebeld door de BMW verkoper met een steeds beter aanbod; ding staat al bijna 9 maanden te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-10 15:22
[...]

Soms kun je een verhoogde aanschafprijs wegstrepen tegen lagere maandlasten. Als dat niet meer kan, wordt het geheel duurder. Dus men is bang voor een grotere waardedaling van de EV. Nog even los van het prijsgestunt van sommige merken. Dat maakt het geheel wat onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

De best wel forse prijsverlagingen zoals hierboven gemeld hebben best invloed. Je zult maar net een Tesla hebben besteld die een week later 10K in prijs verlaagd wordt. Beroerde is dat je bij auto's tussentijdse prijsverhogingen wel moet bijbetalen, maar naar prijsverlagingen tussen het moment van bestellen en levering kun je fluiten.

Dan heb je nog de op stapel staande belastingverhoging, waardoor EV rijden misschien duurder wordt dan ICE. Zeker als dit een (zoals in mijn geval) 'oude' ICE betreft die ik na jaren van bijtelling nu lekker 'goedkoop' privé rij.

En daarnaast - maar dat is niet specifiek EV - dat ik de nieuwste modellen van de meeste fabrikanten niet bepaald een verbetering vind. Met name zoals gezegd het interieur met steeds meer schermen, steeds minder fysieke knoppen en daardoor een slechtere UI.

Vanaf medio volgend jaar komt er nog een reden bij om niet te upgraden: de niet uitschakelbare geluidsmelding als je volgens de auto te hard rijdt. Dit terwijl de detectiesystemen daarvoor allesbehalve onfeilbaar zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor ons geldt dat wij geen elektrische auto's meer bestellen, totdat er duidelijkheid is over de MRB. Ik heb zelf dan als tussenpaus even een iX3 besteld die na een jaar ingeleverd mag worden, zodat die in ieder geval geen risico is.

Sowieso waren wij al gestopt met het kopen van Tesla's, aangezien dat grotere afschrijvingskanonnen zijn gebleken dan de Alfa Romeo 166. Ik sprak de dealer over de i5 en hij gaf aan dat het bepaald geen storm liep. Of liever, hij moest bestaande klanten bellen of ze een proefrit wilden, in plaats van andersom.

Er is alle kans dat de i5 onder aan de streep een duurdere propositie is dan de 530e. De i5 is vanaf 77.5, de 530e is 70k. De 520i (tegenwoordig ook 200pk+) is "slechts" 66k.

Elektrisch rijden is heerlijk (doe het al jaren). Maar als je 7k extra kwijt bent en meer MRB betaalt, doen het gebrek aan range en (iets) kofferbak toch meer pijn, dan dat goedkoper/gelijkwaardig zou zijn.

EDIT:

Laten we nog even buiten beschouwing dat de nieuwe Mercedes E300e goedkoper en veel completer is.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 15-11-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:35
PWM schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:32:
Sowieso waren wij al gestopt met het kopen van Tesla's, aangezien dat grotere afschrijvingskanonnen zijn gebleken dan de Alfa Romeo 166. Ik sprak de dealer over de i5 en hij gaf aan dat het bepaald geen storm liep. Of liever, hij moest bestaande klanten bellen of ze een proefrit wilden, in plaats van andersom.
Komt waarschijnlijk ook vooral door onduidelijkheid. Ik zal er niet van staan te kijken dat de EV verkoop weer wat in de lift gaat als er duidelijkheid komt over de MRB. Zeker als de vrijstelling verlengd zou worden, wat ik niet zie gebeuren, kan de huidige koper spekkoper zijn.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:16

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

De mijne is eindelijk bij de dealer aan geland....

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k2yWvpT/IMG-0597.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q9khSn2/IMG-0599.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/b6nK9vw/IMG-0596.jpg

Nu gaat de dealer nog "even" de Sky Lounge optie retrofitten (was een foutje in de bestelling) en de M performance parts in carbon monteren en dan kan ik hem ophalen :)

Kan niet meer wachten maar dat doe ik al sinds februari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
alexbl69 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:31:
Vanaf medio volgend jaar komt er nog een reden bij om niet te upgraden: de niet uitschakelbare geluidsmelding als je volgens de auto te hard rijdt. Dit terwijl de detectiesystemen daarvoor allesbehalve onfeilbaar zijn.
Dat wordt inderdaad de hel op aarde. Al die bemoeienis, hou eens even op.
Ze zullen na een tijdje vast die ecu kraken om dat alsnog uit te kunnen schrijven, maar dat zal ook weer een duit kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Pannencouque schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:05:
[...]
Ze zullen na een tijdje vast die ecu kraken om dat alsnog uit te kunnen schrijven, maar dat zal ook weer een duit kosten.
Ik heb duidelijk iets gemist..??
* Bommes duikt in google

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-10 17:46

ComputerHoed

Electronica <3

PWM schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:32:
Voor ons geldt dat wij geen elektrische auto's meer bestellen, totdat er duidelijkheid is over de MRB. Ik heb zelf dan als tussenpaus even een iX3 besteld die na een jaar ingeleverd mag worden, zodat die in ieder geval geen risico is.

Er is alle kans dat de i5 onder aan de streep een duurdere propositie is dan de 530e. De i5 is vanaf 77.5, de 530e is 70k. De 520i (tegenwoordig ook 200pk+) is "slechts" 66k.

Elektrisch rijden is heerlijk (doe het al jaren). Maar als je 7k extra kwijt bent en meer MRB betaalt, doen het gebrek aan range en (iets) kofferbak toch meer pijn, dan dat goedkoper/gelijkwaardig zou zijn.

EDIT:

Laten we nog even buiten beschouwing dat de nieuwe Mercedes E300e goedkoper en veel completer is.
Super logisch dat de MRB duurder wordt voor EV rijders. Kan toch niet zijn dat jij daar in je EV van 2 ton kan rijden en de wegen belast en Jan-Modaal met zijn Polo'tje van slechts 1 ton voor de kosten kan opdraaien.

Wereld op z'n kop zeker gezien er op EV al enorme subsidies zitten.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ComputerHoed schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:01:
[...]

Super logisch dat de MRB duurder wordt voor EV rijders. Kan toch niet zijn dat jij daar in je EV van 2 ton kan rijden en de wegen belast en Jan-Modaal met zijn Polo'tje van slechts 1 ton voor de kosten kan opdraaien.

Inderdaad, behalve de gratis MRB zit er voor Jan Modaal nog een enorme waslijst aan subsidies op EV's zoals:
  • Ehhh
  • Hmm
  • Accijnsverlaging op brandstof!! Ohnee..

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 09:38
fsfikke schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:10:
[...]

Inderdaad, behalve de gratis MRB zit er voor Jan Modaal nog een enorme waslijst aan subsidies op EV's zoals:
  • Ehhh
  • Hmm
  • Accijnsverlaging op brandstof!! Ohnee..
Das wel een zure reactie hoor, je profiteert niet van een verlaging op iets wat je uberhaupt niet betaald?
Geen BPM lijkt me trouwens wel een enorme belastingkorting of wat dacht je van SEPP?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

bommel schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:13:
[...]

Das wel een zure reactie hoor, je profiteert niet van een verlaging op iets wat je uberhaupt niet betaald?
Geen BPM lijkt me trouwens wel een enorme belastingkorting of wat dacht je van SEPP?
BPM gaat naar CO2 uitstoot, dus niet heel gek dat een auto die geen CO2 uitstoot geen BPM heeft. En SEPP, voor welke BMW geldt dat :+

Kan aan mij liggen, maar "Enorme subsidies" zie ik niet. Zoals je hier ook ziet is elektrisch rijden financieel niet perse verstandig. Maar dat is een M5 ook niet dus er is ook meer in het leven.

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 16-11-2023 10:18 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• jd89
PSYch0landeR schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu gaat de dealer nog "even" de Sky Lounge optie retrofitten (was een foutje in de bestelling) en de M performance parts in carbon monteren en dan kan ik hem ophalen :)

Bij welke dealer heb jij hem gehaald?

• bommel
fsfikke schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:16:
[...]

BPM gaat naar CO2 uitstoot, dus niet heel gek dat een auto die geen CO2 uitstoot geen BPM heeft. En SEPP, voor welke BMW geldt dat :+

Kan aan mij liggen, maar "Enorme subsidies" zie ik niet. Zoals je hier ook ziet is elektrisch rijden financieel niet perse verstandig. Maar dat is een M5 ook niet dus er is ook meer in het leven.
BPM is gewoon een belastingheffing, milieu, uitstoot en CO2 worden gewoon gebruikt om de acceptatie te vergemakkelijken cq de europese regels te omzeilen ¯\_(ツ)_/¯

SEPP kun je op de i3 krijgen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
ComputerHoed schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:01:
[...]

Ik zeg ook niet dat het onterecht is ;) Maar voordat we weer EV's gaan bestellen, wil ik graag eerst de regels kennen.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 16:09
PSYch0landeR schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf welke kleur is dit?

• bommel
[...]Zoals je hier ook ziet is elektrisch rijden financieel niet perse verstandig. Maar dat is een M5 ook niet dus er is ook meer in het leven.
is elektrisch BMW rijden financieel niet perse verstandig (heb zelf een G31 540iX dus ik weet er alles van haha)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:19
Tanzanit Blue volgens mij.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

jd89 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:27:
[...]

Bij welke dealer heb jij hem gehaald?
Dubbelsteyn in Dordrecht

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Goed gezien ;)

• PWM
  • Niet online
Zeker. Maar voor een M5 krijg je nog wat terug. Voor een i5 40e, lever je voornamelijk in t.o.v. een 530e.

Maar goed, met de nieuwe carbon accounting regels voor bedrijven, zal elektrisch rijden toch de maatstaf worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43

TommieW

Numa numa.

Pannencouque schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:05:
[...]
Het zou mij niet verbazen als dit gewoon iets is wat je met een app als Bimmercode uit kan zetten. Net zoals je die waarschuwing uit kan zetten die Amerikaanse BMW's hebben bij het starten van iDrive.

Heb je eigenlijk wel een idee waar het over gaat? Ik heb net het stuk van de EU er zelf bij gepakt: https://road-safety-chart...t-become-mandatory-across
Een paar quotes:
The ISA system is required to work with the driver and not to restrict his/her possibility to act in any moment during driving. The driver is always in control and can easily override the ISA system.
The first two feedback options do not directly intervene but only provide warnings (first optic and if no response from the driver, a delayed acoustic/vibrating warning), which have to be as short as possible in duration to avoid potential annoyance of the driver.
Even in the case of speed control function, where the car speed will be automatically gently reduced, the system can be smoothly overridden by the driver by pressing the accelerator pedal a little bit deeper.
Tja, je kan er veel van vinden, maar ik denk dat het een stuk genuanceerder ligt dan je denkt ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
Het is heel simpel. Zo gauw je 51 op de teller rijdt waar je 50 mag, krijg je geluidsmeldingen en een trilling. Daar zit ik helemaal niet op te wachten en dat irriteert me maximaal. Ik weet dat het geen harde ingreep is, maar ik ben allergisch voor dergelijke betutteling en debilisering. Als je geen borden kan lezen of niet op je snelheidsmeter kan kijken, ben je het rijbewijs niet waard.

En die andere groep die er lak aan heeft, die vang je niet met zo'n systeem.

[ Voor 24% gewijzigd door Pannencouque op 16-11-2023 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
TommieW schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:14:
Tja, je kan er veel van vinden, maar ik denk dat het een stuk genuanceerder ligt dan je denkt ;)
Nou, dan ben ik maar even lekker ongenuanceerd :).

Weet niet of je momenteel weergave van de maximumsnelheid in je auto hebt, maar als dat wel het geval is weet je dat zo'n systeem nou niet bepaald onfeilbaar is. Ellende is dat dat wel de bron is waar ISA z'n snelheidsinformatie vandaan haalt.

Dus als je camera ten onrechte een sticker op een vrachtwagen scant, of een snelheidsbeperking op een ventweg, of wegwerkzaamheden waarbij het 'einde' bord niet is geplaatst of niet wordt opgemerkt, of <vul zelf maar één van de tig meerdere redenen in>... dan zal dit systeem dus geactiveerd worden ook als je niet te hard rijdt.

Eerst met een lampje, dan met een geluidsignaal en als laatste door het vermogen van de motor te verminderen waarbij je om alsnog de toegestane snelheid aan te willen houden het gaspedaal dieper in zult moeten trappen.

Benieuwd hoe dat in de praktijk uit gaat pakken.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

alexbl69 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:12:
[...]

Nou, dan ben ik maar even lekker ongenuanceerd :).

Weet niet of je momenteel weergave van de maximumsnelheid in je auto hebt, maar als dat wel het geval is weet je dat zo'n systeem nou niet bepaald onfeilbaar is. Ellende is dat dat wel de bron is waar ISA z'n snelheidsinformatie vandaan haalt.

Dus als je camera ten onrechte een sticker op een vrachtwagen scant, of een snelheidsbeperking op een ventweg, of wegwerkzaamheden waarbij het 'einde' bord niet is geplaatst of niet wordt opgemerkt, of <vul zelf maar één van de tig meerdere redenen in>... dan zal dit systeem dus geactiveerd worden ook als je niet te hard rijdt.

Eerst met een lampje, dan met een geluidsignaal en als laatste door het vermogen van de motor te verminderen waarbij je om alsnog de toegestane snelheid aan te willen houden het gaspedaal dieper in zult moeten trappen.

Benieuwd hoe dat in de praktijk uit gaat pakken.
Bij ons in de buurt hebben een aantal N wegen volgens Toyota (leenauto) een vmax van 60. En ja, dat is te merken aan de medeweggebruikers.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:51
Goed nieuws voor de BMW rijders onder ons met wat ongunstig verbruik: https://www.nu.nl/economi...door-goedkopere-olie.html
Merk er nog niks van, moest gewoon weer 128 euro aftikken vanmiddag :(

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jd89
Hi allemaal, misschien hebben jullie een idee? Mijn BMW G30 is beetje zwabberig/onzeker (alsof je de hele tijd wind vangt) sinds ik non run flats winterbanden erop heb (originele 632 velgen). Je merkt het vooral bij 110+

Voorheen altijd run flats en dat reed anders, minder comfort maar niet dit gevoel.

Banden spanning is voor 2.4 en achter 2.6.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-10 17:46

ComputerHoed

Electronica <3

sig69 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 01:54:
Goed nieuws voor de BMW rijders onder ons met wat ongunstig verbruik: https://www.nu.nl/economi...door-goedkopere-olie.html
Merk er nog niks van, moest gewoon weer 128 euro aftikken vanmiddag :(
En dan noemen 1,96 als "toch alweer 15 cent lager dan de piek in september" alsof dat iets goeds is. Is iedereen alweer vergeten dat je naast inflatie YoY ook over een langere tijd kan berekenen? Zoals bijv naar 2 jaar geleden, waardoor je erachter komt dat ook al zou de prijs nu met 30% dalen, we alsnog veel meer dan 2 jaar geleden betalen?

In andere Europese landen normaliseren de prijzen sneller naar de oude niveau's dan in NL. Dat is toch gek?

Wetende dat brandstof voor minimaal 41% uit belasting bestaat, kunnen we ook belastingverlaging overwegen om het zo de burger op een meer directe manier wat makkelijker te maken. Ze willen toch zo graag "bestaanszekerheid" voor iedereen in Nederland? Laat ze er dan eens echt werk van maken.

In Spanje kun je tenminste nog genieten van een 3 liter I6 ;)
https://imgur.com/a/ycNAcQG

[ Voor 4% gewijzigd door ComputerHoed op 17-11-2023 11:29 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 13-10 12:59
jd89 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:48:
[...]

Kun jij eens een foto maken :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5OjF9GS-mHAle7sr0TTf_QJyJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUi4gsYHWOOrPyEt13sTgB5a.jpg?f=fotoalbum_large

nu ik even teruglees zie ik ook dat ik rechts heb geschreven 8)7
weet niet of ik nu een typfout heb gemaakt of gewoon super in de war was :9

afijn, zoals je ziet is dit met 360 camera en de tekst boven de camera veranderd dus netjes mee afhankelijk van welke camera er wordt afgebeeld.
(door het maken van de foto kwam ik er dus ook achter dat ik door op het scherm te tikken ik een heel rondje om de auto kan kijken :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:51
ComputerHoed schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:27:
[...]

In Spanje kun je tenminste nog genieten van een 3 liter I6 ;)
https://imgur.com/a/ycNAcQG
Hier ook hoor :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Sx4BTNg_QekNIBMVAC1bRR3UwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gvHP4FCSOxZFMiZnFQPQcK7.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn excuus is: kutweer, dan met de auto. Dus vaak met de auto afgelopen weken >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Denniz0229 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:35:
[...]

[Afbeelding]

afijn, zoals je ziet is dit met 360 camera en de tekst boven de camera veranderd dus netjes mee afhankelijk van welke camera er wordt afgebeeld.
(door het maken van de foto kwam ik er dus ook achter dat ik door op het scherm te tikken ik een heel rondje om de auto kan kijken :+ )
Ik heb dus alleen 3AG (achteruitrij camera op mijn 2018 F48) met iDrive 6 en daar heb ik geen titel(achter)bovenaan staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mldkinn12r3abj9c8QnL_C9fPbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjxjMWYdz9KXv5Or4mzvsyAN.jpg?f=fotoalbum_large

Dus wellicht feature afhankelijk en/of software versie

Ook mooi mijn 508 retrofit in actie op deze plaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd89
Denniz0229 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:35:
[...]

[Afbeelding]

Top bedankt :) denk als je alleen een camera achter hebt het dus niet komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
jd89 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:18:
[...]

Top bedankt :) denk als je alleen een camera achter hebt het dus niet komt :P
Ik rij ook een G31 en kan bevestigen dat er "Achter" bovenin staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd89
ColeJ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:20:
[...]

Ik rij ook een G31 en kan bevestigen dat er "Achter" bovenin staat :)
Heb jij ook 360 camera of alleen PDC met een camera achter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50
DeJurist schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:48:
[...]

[YouTube: 2024 BMW 530i POV Driving Impressions!]
Toch jammer om te zien dat een merk zoals BMW op alle kleine details begint te beknibbelen. Bijv. comforttoegang enkel op de voorportieren, waarbij het op de vorige generatie nog op alle portieren was. Draadloos laden enkel het linkervakje en ontbreken van de rij programmeerbare knopjes om nog maar iets te noemen.
Het interieur geeft een indruk die stuk minder premium aandoet als bij de G30. Waarbij je bij die laatste nog hier een daar een stukje aluminium had in de portieren is dit nu ook weer wegbeknibbeld. Hadden alle deze kostenbesparingen geleid tot een lagere prijs van de wagen zou er nog nog iets voor te zeggen zijn, maar helaas is eerst beknibbelen om dan een schep bovenop de prijs te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_bxF8kNKxPD2aZrV0h1-xpI_1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJEFpSMf1tz05qJYZE8lsNx3.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn F31 2016 LED koplamp begint vocht vertonen aan de binnenkant, zou dit nog onder mijn 2 jaar garantie vallen die ik gekregen heb bij de aanschaf van de BMW dealer?

Of is dit een bekend (non-)issue bij deze modellen en gaat dat misschien weer vanzelf weg gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10 00:10
Is vrij normaal. Zijn bij mij rubbers vervangen en 1 nieuwe koplamp binnen garantietermijn en zeker in het najaar nog steeds regelmatig beslagen. Trekt wel weer weg. Als er echt druppels in staan dan is er wel wat mis.
Zou het zeker aankaarten, een nieuwe koplamp is altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10 00:10
jos707 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:12:
[...]

Toch jammer om te zien dat een merk zoals BMW op alle kleine details begint te beknibbelen. Bijv. comforttoegang enkel op de voorportieren, waarbij het op de vorige generatie nog op alle portieren was. Draadloos laden enkel het linkervakje en ontbreken van de rij programmeerbare knopjes om nog maar iets te noemen.
Het interieur geeft een indruk die stuk minder premium aandoet als bij de G30. Waarbij je bij die laatste nog hier een daar een stukje aluminium had in de portieren is dit nu ook weer wegbeknibbeld. Hadden alle deze kostenbesparingen geleid tot een lagere prijs van de wagen zou er nog nog iets voor te zeggen zijn, maar helaas is eerst beknibbelen om dan een schep bovenop de prijs te doen.
Bij mijn F31 zijn de deurpanelen volledig van zacht materiaal, dus ook rond de portiervakken , bij de nieuwe modellen waaronder ook deze 5 is het onderaan hard kunststof. Een keer met je schoen er langs en er zit een lekkere kras/veeg in. Ook hier beknibbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
jd89 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:54:
[...]

Heb jij ook 360 camera of alleen PDC met een camera achter?
Ik heb de 360 camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Civic09 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:29:
Is vrij normaal. Zijn bij mij rubbers vervangen en 1 nieuwe koplamp binnen garantietermijn en zeker in het najaar nog steeds regelmatig beslagen. Trekt wel weer weg. Als er echt druppels in staan dan is er wel wat mis.
Zou het zeker aankaarten, een nieuwe koplamp is altijd mooi meegenomen.
Mocht het echt veel vocht zijn dan raad ik aan de lamp eruit te halen en nieuwe butylband te leggen. Bekend probleem bij alle koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mr Pingu schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:54:
[...]

Mocht het echt veel vocht zijn dan raad ik aan de lamp eruit te halen en nieuwe butylband te leggen. Bekend probleem bij alle koplampen
Ok ga ik eens kijken op YT of er filmpjes van zijn, ik dacht dat na de E46 series alles koplampen frontjes gelijmd waren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Nadeel is volgens mij wel dat de bumper eraf moet om een koplamp-unit te demonteren (althans die indruk kreeg ik alleen al voor de DRL modules uit te wisselen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:59
Dit betreft dan niet de BMW, maar aangezien de sfeer (en kennis) hier zo goed is stel ik de vraag toch hier. Vandaag viel me op dat de nieuwe S-Max (1700 km sinds fabriek) al aardig wat krassen rechts op de voorruit heeft, waarvan een best hinderlijk. Jullie kennen me een beetje, ik ben zuinig op mijn spullen, dus ook op de auto. Ik was hem netjes, en zorg dat de ruitenwissers ook schoon zijn. Als ik merk dat er streepjes worden getrokken dan stop ik even om de viezigheid onder de wisser weg te halen. In dit geval heb ik niks gemerkt van viezigheid, maar toch zitten er rechts dus behoorlijk wat krassen. Over de gehele slag van de ruitenwisser, dus van onder in een kwart boog tot aan de A-stijl. Vooral in het midden van de ruitenwisser, dus daar waar ie het hardst erop wordt geduwd. Ik snap oprecht niet hoe dit kan. Dikke pech? Of zijn verwarmde ruiten zachter? De linkerkant is gelukkig (nog) krasvrij. Enige dat ik merk is dat de rechter ruitenwisser harder op de ruit wordt gedrukt, maar dit is niet echt aan te passen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frXFA6FDq5cP-SyjZ2p2igf3GqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPomBYYgKNaLPzfQjBzkbOxi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwSvLCKF-E4LKi2WkeBLDiYsYOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEHSHp4aSnjrsInuU9HJy3DJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik baal als een stekker, in alle honderdduizenden kilometers dit niet eerder meegemaakt, en nu na een paar 100 km al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
jos707 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:12:
[...]

Dat wist ik niet eens. Ik vond de bezuiniging op de dimbare buitenspiegels al om te janken (bestuurderskant nog wel, passagierskant dimt niet meer). Al dit soort kleine irritante dingen...ik ga binnenkort voor de vorm wel een proefrit maken een (i)5, maar de seinen staan vooralsnog aan alle kanten op rood. Die auto moet wel fenomenaal zijn wil dat omdraaien.

Jammer. Maar dan ga ik wel naar een ander merk dat het wel goed voor elkaar heeft. 't Is niet alsof BMW zo lekker goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Hier overigens nog een probleem: ik heb 't idee dat de remote software upgrade geforceerd geïnstalleerd is ergens in de afgelopen week. Maar sinds twee dagen maakt de telefoon geen verbinding meer met de auto. Geprobeerd te wissen en opnieuw te verbinden, maar vooralsnog geen succes. De auto zegt dat het niet werkt.

Ik heb begrepen dat je de iDrive kan resetten dmv de volumeknop dus dat ik ga ik straks even proberen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pannencouque schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 07:52:
[...]
Dat wist ik niet eens. Ik vond de bezuiniging op de dimbare buitenspiegels al om te janken (bestuurderskant nog wel, passagierskant dimt niet meer). Al dit soort kleine irritante dingen...
Dit is geen bezuiging maar EU wetgeving:
https://eur-lex.europa.eu...ri=CELEX%3A42014X0808(02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik heb nu geen tijd/zin om pagina's lang door te lezen, maar ik gok zomaar dat het te maken heeft met zichtbaarheid van fietsers bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pannencouque schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:56:
Ik heb nu geen tijd/zin om pagina's lang door te lezen, maar ik gok zomaar dat het te maken heeft met zichtbaarheid van fietsers bijv?
Reden staat er niet in maar heeft inderdaad met zicht eisen te maken. Kan goed dat dat voor fietsers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Pannencouque schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 07:56:
Hier overigens nog een probleem: ik heb 't idee dat de remote software upgrade geforceerd geïnstalleerd is ergens in de afgelopen week. Maar sinds twee dagen maakt de telefoon geen verbinding meer met de auto. Geprobeerd te wissen en opnieuw te verbinden, maar vooralsnog geen succes. De auto zegt dat het niet werkt.

Ik heb begrepen dat je de iDrive kan resetten dmv de volumeknop dus dat ik ga ik straks even proberen...
Ja, middels de volumeknop start je iDrive opnieuw op. Je moet 'm overigens wel erg lang ingedrukt houden, langer dan je zou verwachten. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
Ik meld me ook in de topic na een tijdje mee lezen. Momenteel aan het oriënteren naar een nieuwe auto, voorheen altijd lease gehad en rijden momenteel in een aygo 🫣

Binnenkort de eerste proefritten inplannen voor een m140i, 340i en 330e. Ik heb momenteel nog geen kinderen en wil graag een 6 cilinder rijden nu het nog kan 😁 Kinderwens is er overigens wel waardoor een 340i of 330e (geen 6 cilinder 🥲) qua ruimte wel een goede keuze zou zijn. Mijn gevoel neigt echter naar een m140i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weet iemand welke instelling ik moet hebben zodat ik een kleine trilling aan het stuur krijg, als ik met de navigatie een afslag moet hebben ?

Sinds een paar weken werkt het ineens niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:23
Fastclaimer schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:53:
Ik meld me ook in de topic na een tijdje mee lezen. Momenteel aan het oriënteren naar een nieuwe auto, voorheen altijd lease gehad en rijden momenteel in een aygo 🫣

Binnenkort de eerste proefritten inplannen voor een m140i, 340i en 330e. Ik heb momenteel nog geen kinderen en wil graag een 6 cilinder rijden nu het nog kan 😁 Kinderwens is er overigens wel waardoor een 340i of 330e (geen 6 cilinder 🥲) qua ruimte wel een goede keuze zou zijn. Mijn gevoel neigt echter naar een m140i.
Als de kinderwens er is, dan duurt het nog minimaal 9 maanden voordat er een kindje is. Lekker nog minimaal negen maanden van een 140i genieten dus en daarna inruilen voor een 340i touring :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
B-Real schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:41:
[...]

Als de kinderwens er is, dan duurt het nog minimaal 9 maanden voordat er een kindje is. Lekker nog minimaal negen maanden van een 140i genieten dus en daarna inruilen voor een 340i touring :p
Een 140i gaat ook prima met een kind, wij hebben ook jaren met een Citroen C3 gedaan ;-).

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:23
Helemaal eens. Velen verklaarden mij ook voor gek toen ik van een station naar een Gran Coupe ging.

In de praktijk net zoveel praktische ruimte.

In het begin, als ze echt nog veel in de kinderwagenbak liggen, is meer ruimte wel handig. Dat zijn gewoon ondingen qua afmeting, maar daar liggen ze relatief kort in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hier een dochtertje van 2,5 en een Opel Zafira 218 Grand Tourer.
Is de ruimte echt nodig? Nee.
Ben ik al zo oud dat ik de hogere instap perse nodig heb? Nee
Is een 3 cilinder de ultime motor config? Nee

Maar het is wel een verdomd fijne, comfortable auto die je toch het "premium" gevoel erg goed weet te geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbGDyvFkXQtHvA0E6gZIqUPJxns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ckqISGyF3hOm9HJKd24DQkIm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:49
Over kinderen gesproken, wie heeft hier aanraders voor een groep 3 kinderstoel in een f30/31?

Ik had een maxi cosi rodifix besteld maar dit past voor geen meter met de gordel helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Greetoz schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:55:
Een 140i gaat ook prima met een kind, wij hebben ook jaren met een Citroen C3 gedaan ;-).
Maar ja, tegenwoordig moet de halve kinderkamer mee hè... stel je eens voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-10 10:52
Deagle schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:30:
Over kinderen gesproken, wie heeft hier aanraders voor een groep 3 kinderstoel in een f30/31?

Ik had een maxi cosi rodifix besteld maar dit past voor geen meter met de gordel helaas.
Wat gaat er niet goed? Ik heb deze gewoon achterin staan, en past gewoon. Heb je hem ook ietsjes langer gemaakt?

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
Deagle schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:30:

Ik heb in mijn F80 (denk zelfde achterbank als een F30) een maxi cosi kore pro i-size. Deze werkt prima, wel even helemaal richting het portier schuiven (er zit altijd beetje speling naar links en rechts op de isofix) zodat je kind makkelijker zelf de gordel erin kan klikken, maar verder is het prima en dat hoef je alleen te doen als je het stoeltje installeerd..
CreativeS schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:10:
[...]

Maar ja, tegenwoordig moet de halve kinderkamer mee hè... stel je eens voor :X
Nou inderdaad, hier kopen mensen ook gelijk een station omdat ze anders niet genoeg ruimte hebben met 1 kind...... Ik vraag me dan serieus af wat je allemaal mee neemt.

[ Voor 22% gewijzigd door Greetoz op 18-11-2023 16:50 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Pagina: 1 ... 247 ... 374 Laatste