Het stoeltje komt te dicht tegen het gedeelte te staan waar je de gordel in klikt. En die kun je niet verlengen voor zo ver ik weet. Hierdoor is er geen ruimte om hem vast te klikken. In ieder geval met de maxi cosi rodifix m.koppie schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:15:
[...]
Wat gaat er niet goed? Ik heb deze gewoon achterin staan, en past gewoon. Heb je hem ook ietsjes langer gemaakt?
Om op locatie vervolgens het kind gewoon de iPad in de klauwen te drukken en te laten bingen. PrimaCreativeS schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:10:
[...]
Maar ja, tegenwoordig moet de halve kinderkamer mee hè... stel je eens voor

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dat merkte ik gisteren al. Toen was het niet lang genoegRivanov schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:12:
[...]
Ja, middels de volumeknop start je iDrive opnieuw op. Je moet 'm overigens wel erg lang ingedrukt houden, langer dan je zou verwachten.
Het kán allemaal prima. Maar de vraag is hoeveel gemak je wil. Ik vind een touring altijd al heerlijk, maar het gemak om even die wagen achterin te schuiven en wat tassen erbij, top.Greetoz schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:55:
[...]
Een 140i gaat ook prima met een kind, wij hebben ook jaren met een Citroen C3 gedaan ;-).
Bekenden van ons hebben het ook lange tijd met een kleinere hatchback gedaan. Die moesten telkens de wielen van de wagen af halen, allerlei spullen op de achterbank etc. Het paste allemaal wel, maar het was wel telkens gedoe.
Dan betaal ik met plezier wat extra voor gemak en ruimte.
noes schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:30:
Om op locatie vervolgens het kind gewoon de iPad in de klauwen te drukken en te laten bingen. Prima

Als je hier gewoon nooit mee begint dan weet je kind niet beter, ik weet niet waarom maar ik kan me zo storen aan mensen die nog niet goed en wel zitten in een restaurant en al gelijk de telefoon of de ipad voor het smoeltje te duwen.noes schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:30:
[...]
Om op locatie vervolgens het kind gewoon de iPad in de klauwen te drukken en te laten bingen. Prima
Maargoed, ik zou lekker voor de 140i gaan ipv nu al voor een station, zeker als er nog geen eens een kindje aankomt. Je hebt nog genoeg tijd om een verstandige ruime gezinsbak te rijden de rest van je leven ;-p
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Tenzij je er straks twee tegelijkertijd krijgt 😉. Ik spreek uit ervaring en ging van een Yaris naar een Touring met M-sport. Ik moet nog horen dat ze liever een X3 had omdat de Touring te laag is 😂.
Gisteren de 330i bekeken en proef rit in gemaakt. Auto ziet er spik en span uit. In het echie vind ik de Tanzanite blauw echt een stuk mooier dan op de foto's ( fotos van de meeste aanbieders zijn van trieste kwaliteit).
Stoelen vinden we fijner zitten dan onze huidige. Zit vlak comfortabeler. Zoontje was meteen blij met de achterbank verwarming
De laser koplampen ook mooi (Y)
De huidige velgen vind ik leluk, dus had gevraagd om andere te laten monteren.
Viel me op dat hij nu een beurt moest hebben en zag dat oliepijl bijgevuld moest worden, maar heb van 0.5l olie op 30k KMs is normaal.
Vrijdag komen ze de auto bij ons thuis afleveren. komt mooi uit, want heb een lang weekend vrij.
Zo wordt hij gelevert. Deze velgen vind ik erg gaaf.

Ik ga alleen kijken of ik toch niet de Michilin cross climate te gaan nemen. Ik heb geen zin meer om 2 x pj de velgen te vervangen en moet ook nog een set banden in de berging plaatsen.
Iemand ervaring met deze banden?
Stoelen vinden we fijner zitten dan onze huidige. Zit vlak comfortabeler. Zoontje was meteen blij met de achterbank verwarming
De laser koplampen ook mooi (Y)
De huidige velgen vind ik leluk, dus had gevraagd om andere te laten monteren.
Viel me op dat hij nu een beurt moest hebben en zag dat oliepijl bijgevuld moest worden, maar heb van 0.5l olie op 30k KMs is normaal.
Vrijdag komen ze de auto bij ons thuis afleveren. komt mooi uit, want heb een lang weekend vrij.
Zo wordt hij gelevert. Deze velgen vind ik erg gaaf.

Ik ga alleen kijken of ik toch niet de Michilin cross climate te gaan nemen. Ik heb geen zin meer om 2 x pj de velgen te vervangen en moet ook nog een set banden in de berging plaatsen.

BMW gaat pas actie ondernemen als het olieverbruik 1liter per 1000 km is... dus wees gerustUnknown Alien schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:56:
O, een pijl schiet je... een niveau peil je.
Michelin Cross Climate 2 is ontzettend goed. In ons kikkerlandje zelfs beter dan Alpin 5, 6 of Pilot Alpin 5. Maar wees behoed op meer bandenlawaai en minder grip dan zomerbanden. Ik weet niet of je dat op een mooie 330i zou willen. Als een bandenwissel al teveel is... niet mijn keuze. Maar je vraagt om een mening... dus.Unknown Alien schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:56:
Ik ga alleen kijken of ik toch niet de Michelin cross climate te gaan nemen. Ik heb geen zin meer om 2 x pj de velgen te vervangen en moet ook nog een set banden in de berging plaatsen.
jd89 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:18:
Hi allemaal, misschien hebben jullie een idee? Mijn BMW G30 is beetje zwabberig/onzeker (alsof je de hele tijd wind vangt) sinds ik non run flats winterbanden erop heb (originele 632 velgen). Je merkt het vooral bij 110+
Voorheen altijd run flats en dat reed anders, minder comfort maar niet dit gevoel.
Banden spanning is voor 2.4 en achter 2.6.
Iemand tips?

Bandenspanning op maximale belasting van de auto? Wat staat daar bij in de deur?
De extra stevigheid van je runflat-banden is weg nu... en dat is je gemeld. Het wordt wat zachter, dus doe je er wat extra lucht in. Ikzelf rij met 2.6 en 2.9bar (met 235/35R19 en 265/30R19). Ga ik lager dan merk ik dat de auto teveel op de wangen van de banden leunt met zijdelingse verplaatsingen ipv de veren en schokdempers van de auto. Voor mij is deze bandenspanning de sweetspot.
Bedankt voor je tip! Ik ga ze verhogen, bij mijn zijn het de 632 op 18" goodyears.CreativeS schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:38:
[...]
De extra stevigheid van je runflat-banden is weg nu... en dat is je gemeld. Het wordt wat zachter, dus doe je er wat extra lucht in. Ikzelf rij met 2.6 en 2.9bar (met 235/35R19 en 265/30R19). Ga ik lager dan merk ik dat de auto teveel op de wangen van de banden leunt met zijdelingse verplaatsingen ipv de veren en schokdempers van de auto. Voor mij is deze bandenspanning de sweetspot.
Ah, ik stiekem gehoopt dat het geluid niet is zoals de winterbanden.CreativeS schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:18:
Michelin Cross Climate 2 is ontzettend goed. In ons kikkerlandje zelfs beter dan Alpin 5, 6 of Pilot Alpin 5. Maar wees behoed op meer bandenlawaai en minder grip dan zomerbanden. Ik weet niet of je dat op een mooie 330i zou willen. Als een bandenwissel al teveel is... niet mijn keuze. Maar je vraagt om een mening... dus.
Hhmm dat rol geluid kan wel hinderlijk worden.
Van run flat naar non run flat. Ik had banden genomen die 5mm lager waren. dus van 45 naar 40. Nergens last van dat ze zwieberen.
Hoeveel kilometer zit er op? Ik had pas ook onverklaarbaar zwabberig gedrag, draagarmen en wishbones vervangen met iets stevigere variant en gelijk stukken beter. Dit is rond de 100k km, maar nu zijn de wegen hier wel veel slechter dan NL dus krijgt de ophanging wel meer te verduren.
Hoe voelt het onder inremmen? Is de auto dan zoekerig?
Hier merkte ik het grootste verschil na het vervangen.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Knip
[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 20-11-2023 07:59 . Reden: Hier hebben we duidelijke regels voor. Zie V&A ]
Met een ouder kind wel, maar met een baby wordt toch wel erg krap. Vooral omdat een babystoeltje meer plaats inneemt (nagenoeg tegen achterkant van de voorstoel aan) dan het stoeltje voor een kleuter. Om over de kofferbakruimte maar niet te beginnen.Greetoz schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:55:
[...]
Een 140i gaat ook prima met een kind, wij hebben ook jaren met een Citroen C3 gedaan ;-).
En ja, ik reed M140i xDrive met een baby achterin.
En vandaag het laatste stukje van deze retrofit gedaan samen met de retrofit van elektrische bestuurders met onderrug ondersteuning.Mr Pingu schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:02:
Wat tegenslagen maar uiteindelijk PDC vooraan samen met nieuwe ledbar kunnen installeren, inclusief park Assistant wat ik waarschijnlijk nooit ga gebruiken.
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En ook een fotootje samen met grote broer Waar we vorige week ledbar in de grill hadden gebouwd (2011 X3). Was wel beduidend makkelijker want die motorruimte is een stuk ruimer dus hoefde niet heel de bumper eraf.
[Afbeelding]
![]() | ![]() |
Nog wel even spannend want na het flashen van seat-module bleek de auto in transport mode geschoten te zijn en had ik allemaal vage errors. Dit had ik nog niet eerder na een flash meegemaakt.
Gelukkig via ISTA door de foutmeldingen heen gewerkt inclusief het inleren / calibreren van de stoel en alles was opgelost.
Het einde van de retrofits begint nu ook te naderen. Wel lekker gevoel want begin het wel zat te worden iedere keer dezelfde panelen te demonteren en weer te monteren om klaar te zijn voor maandag
Afgerond nu:
2TB Sportautomaat
235 Towing Hitch
508 PDC front
5DP Park Assistant
45A Electric seat with memory, driver
488 Lumbar support, driver
In progress:
322 Comfort access
Enkel nog
- Antenne bestuurderskant
- Kabels van de deuren naar de BDC-module
[ Voor 11% gewijzigd door Mr Pingu op 19-11-2023 22:34 ]
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Precies 100k heb ik, onderhoud net geweest. Daar kwam niks naar voren, wel mijn zomerbanden (rft) verwisseld naar nieuwe winterbanden (non rft).Mr Pingu schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:35:
[...]
Hoeveel kilometer zit er op? Ik had pas ook onverklaarbaar zwabberig gedrag, draagarmen en wishbones vervangen met iets stevigere variant en gelijk stukken beter. Dit is rond de 100k km, maar nu zijn de wegen hier wel veel slechter dan NL dus krijgt de ophanging wel meer te verduren.
Hoe voelt het onder inremmen? Is de auto dan zoekerig?
Hier merkte ik het grootste verschil na het vervangen.
Die zijn niet 5mm lager, maar 5% van het loopvlak minder. Als de wang 225mm, 245, 255, et cetera breed is, is de wanghoogte 45%, 40%, 35%, et cetera van het loopvlak. Met de wanghoogtes moet je niet willen experimenteren. BMW heeft ze niet voor niets per autotype en velggrootte zo gekozen. En bij lagere wanghoogtes (bij dezelfde velgmaten) dan geadviseerd, geeft je snelheidsmeter een hogere waarde aan.Unknown Alien schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:24:
Van run flat naar non run flat. Ik had banden genomen die 5mm lager waren. dus van 45 naar 40. Nergens last van dat ze zwieberen.
Dit gaven ze bij mij ook niet aan totdat ik er naar vroeg. Maar goed hoe voelt het bij inremmen?jd89 schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:52:
[...]
Precies 100k heb ik, onderhoud net geweest. Daar kwam niks naar voren, wel mijn zomerbanden (rft) verwisseld naar nieuwe winterbanden (non rft).
Zal eens opletten bij het inremmen. Vrijdag voor het laatst gereden, heug me niet echt gek gedrag. Dan gewoon het remt. Haha
Hier op de G31 precies hetzelfde gevoel. Winterset non rft, zomerset rft. Het is zoals hierboven wordt gezegd, in de bocht vervormt de band wat meer. Ik heb mijn rft zomerbanden overigens op een hoge spanning staan, voor 3.0 en achter 3.4 ofzo, precies wat de auto aangeeft. Maar dit is afhankelijk van de bandentemperatuur. Bij warme banden wel eens 3.8 in het display gehad.
Zodra mijn winterbanden eraan toe zijn monteer ik rft winterbanden overigens.
Probeer het stuur los te laten of lichtjes vast te houden, als dat alle kanten op wil dan is er iets niet zo stijf als het zou moeten meer.jd89 schreef op zondag 19 november 2023 @ 23:19:
Zal eens opletten bij het inremmen. Vrijdag voor het laatst gereden, heug me niet echt gek gedrag. Dan gewoon het remt. Haha
Gaaf projectje, wel tijdroverend zo te lezen.Mr Pingu schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:47:
[...]
En vandaag het laatste stukje van deze retrofit gedaan samen met de retrofit van elektrische bestuurders met onderrug ondersteuning.
Nog wel even spannend want na het flashen van seat-module bleek de auto in transport mode geschoten te zijn en had ik allemaal vage errors. Dit had ik nog niet eerder na een flash meegemaakt.
Gelukkig via ISTA door de foutmeldingen heen gewerkt inclusief het inleren / calibreren van de stoel en alles was opgelost.
Het einde van de retrofits begint nu ook te naderen. Wel lekker gevoel want begin het wel zat te worden iedere keer dezelfde panelen te demonteren en weer te monteren om klaar te zijn voor maandag
Gebeurd bij mij regelmatig dat iets niet gaat, zoals gepland, maar krijg er ook elke x de pp van

oh nice to know, want ik dacht ze zijn lager, dus dat betekent die 45 of 40.CreativeS schreef op zondag 19 november 2023 @ 23:05:
[...]
Die zijn niet 5mm lager, maar 5% van het loopvlak minder. Als de wang 225mm, 245, 255, et cetera breed is, is de wanghoogte 45%, 40%, 35%, et cetera van het loopvlak. Met de wanghoogtes moet je niet willen experimenteren. BMW heeft ze niet voor niets per autotype en velggrootte zo gekozen. En bij lagere wanghoogtes (bij dezelfde velgmaten) dan geadviseerd, geeft je snelheidsmeter een hogere waarde aan.
Mjahh Er zitten nu 225/40/18 onder en rijdt zeer strak door de bochten.
Als de banden van de G21 vervangen moeten worden, dan doe ik er ook weer de Michilin sport 5 onder, vind dat fijne banden. 225/40/18 zijn ook prima geprijst.
Het verschil tussen 225 45 en 225 40 is 3.6% in totale omtrek, dat valt wel mee. Het verschil in wang is echter 15% (hetzelfde als naar 19" gaan), dat zal wel merkbaar zijn.
Nu het weer wat vochtiger wordt, krijgt mijn achterlamp ook weer meer last van condensatie. Inmiddels zijn het ook druppels aan het worden. Ik weet dat dit een bekend probleem is, maar nog geen structurele oplossingen kunnen vinden (zelfs bij het vervangen van de achterlamp schijnt het terug te komen).
Heeft er iemand nog tips? 2015 F20.
:strip_exif()/f/image/yVoltPaeA9dgoZk2Pz7woQZi.gif?f=fotoalbum_large)
Drogen met föhn (via opening verwijderde lamphouder en niet te warm) en extra kitrand (siliconen) op de overgang van behuizing en doorzichtig plastic geen mogelijkheid?
[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 20-11-2023 12:42 ]
Achterlicht eruit halen, voorzichtig het plastic gedeeld van het glasgedeelte afhalen en nieuw butylband daar leggen, wel eerst even drogen met bijv silica gelBram® schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:57:
Nu het weer wat vochtiger wordt, krijgt mijn achterlamp ook weer meer last van condensatie. Inmiddels zijn het ook druppels aan het worden. Ik weet dat dit een bekend probleem is, maar nog geen structurele oplossingen kunnen vinden (zelfs bij het vervangen van de achterlamp schijnt het terug te komen).
[Afbeelding]
YouTube: How To Fix Tail Light Condensation on BMW F22(2017 M240i) For $5!
Edit: @CreativeS Was me voor
Niet beter met butyl in plaats van siliconenen omdat butyl niet hard wordt?CreativeS schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:42:
Drogen met föhn (via opening verwijderde lamphouder en niet te warm) en extra kitrand (siliconen) op de overgang van behuizing en doorzichtig plastic geen mogelijkheid?
Heej, post je nu een foto van mijn auto? Wist niet dat ie te koop stondUnknown Alien schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:56:
Zo wordt hij gelevert.
:strip_exif()/f/image/3fTRt6CMqkzlr7vBcnmC0K42.jpg?f=fotoalbum_large)
Goede smaak heb_Arthur schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:07:
[...]
Heej, post je nu een foto van mijn auto? Wist niet dat ie te koop stond![]()
[Afbeelding]
Moet je Apps zoals Google maps en spotify op de head unit zelf installeren oid of moet je dat via je telefoon doen, net als screen mirror op de F31?
Ik zag zelf pas toen we thuis waren bij de adv. dat er een standkachel op zit. Zou er dan ook zo'n luxe keyfob met lcd schermpje bij zitten..gewoon vergeten te vragen

Spotify is "build-in" via de onboard sim (ik heb wel Spotify Premium). Google maps geen idee want gebruik gewoon de BMW nav.Unknown Alien schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:25:
[...]
Goede smaak heb
Moet je Apps zoals Google maps en spotify op de head unit zelf installeren oid of moet je dat via je telefoon doen, net als screen mirror op de F31?
Ik zag zelf pas toen we thuis waren bij de adv. dat er een standkachel op zit. Zou er dan ook zo'n luxe keyfob met lcd schermpje bij zitten..gewoon vergeten te vragen
Kan, maar als het goed is blijft siliconen ook flexibel. Maar je kan ook een heldere lijm- en afdichtingskit gebruiken. Ik vraag me alleen af of er een pakking bij de lampfitting zit.Mr Pingu schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:50:
Niet beter met butyl in plaats van siliconen omdat butyl niet hard wordt?
Volgende week mijn allereerste BMW ophalen
Betreft een 2023 (facelift) 318i Touring ex demo in het M Brooklyn Grau metallic. Ik kan niet wachten!
Betreft een 2023 (facelift) 318i Touring ex demo in het M Brooklyn Grau metallic. Ik kan niet wachten!
Thanks, ja het is makkelijker als je een eigen garage hebt en eventueel de auto ff niet nodig hebt en even opengebroken kan staan. Nu moest ik iedere keer naar werk rijden (ik mag daar in het magazijn sleutelen in het weekend, als maandag alles maar weer netjes is) auto uit elkaar halen, dingen op de juiste plek installeren en vervolgens weer terugbouwen om maandag weer een rijdende auto te hebben en geen last te zijn voor mijn collega'sUnknown Alien schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:19:
[...]
Gaaf projectje, wel tijdroverend zo te lezen.
Gebeurd bij mij regelmatig dat iets niet gaat, zoals gepland, maar krijg er ook elke x de pp van
Nog maar niet te spreken over dat ik iedere keer al het gereedschap in en uit moet laden.
Had ik de auto ff 'open' kunnen laten staan en 2 weekenden en iedere avond doordeweeks doorgebeund was ik denk ik veel eerder klaar met alle retrofits. Nu heb ik bijvoorbeeld de achterbumper in deze periode er 2x afgehad, 1eerste keer toen ik de trekhaak ging monteren en de 2e keer voor de smart opener. 3e keer ontsnapte ik aan omdat ik de smart opener kon vervangen zonder heel de bumper eraf te halen. Al met al veel tijd kwijt.
Haha ja soms herkenbaar, maar over het algemeen heb ik wel geduld. Probleem is wel dat ik gestresst werd omdat op een enkele zondag het terugbouwen niet zo vlot ging als gepland en vriendinlief mij belde wanneer ik thuis zou komen. Plan was 5 uur, net voor het eten, maar dat werd een aantal uur later omdat de auto nog niet rijklaar was
Maargoed, ik kan nu bijna elk schroefje van het interieur nu dromen

Cool! Was het inbouwen veel werk?Slux schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:20:
Mezelf toch maar een nieuwe dash cam cadeau gedaan.
Installtie ging makkelijker dan ik dacht en het apparaatje werkt top, geen externe accu nodig zoals bij blackvue.
1 nadeeltje het is niet de allerkleinste maar ziet er wel weer redelijk OEM uit met het bmw logo erop
[Afbeelding]
Ik zou 'm ook keurig in (op) de dot-matrix plakken...jd89 schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:36:
Hoe heb jij hem geplakt? Hetzelfde zoals het boekje, of toch net achter je spiegel
Wel rechts... links heb ik mijn Flitsmeister Two.
Getver wat vies_Arthur schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:07:
[...]
Heej, post je nu een foto van mijn auto? Wist niet dat ie te koop stond![]()
[Afbeelding]
Hoeveel toegevoegde waarde is zo'n FM Two? ik heb een Android telefoon met een F31 en heb dus enkel de waarschuwingsgeluiden over mijn speakers.CreativeS schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:43:
[...]
Ik zou 'm ook keurig in (op) de dot-matrix plakken...
Wel rechts... links heb ik mijn Flitsmeister Two.
Zit er niet verkeerd uit. Heb zelf een Fitcamx, dat is ook nagenoeg OEM qua uitstraling. En werkt goed, heb er laatst nog gebruik van moeten maken.Slux schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:20:
Mezelf toch maar een nieuwe dash cam cadeau gedaan.
Installtie ging makkelijker dan ik dacht en het apparaatje werkt top, geen externe accu nodig zoals bij blackvue.
1 nadeeltje het is niet de allerkleinste maar ziet er wel weer redelijk OEM uit met het bmw logo erop
[Afbeelding]
Voor mij heel veel… geen apps op een E90 CCC Prof navi, bluetooth is enkel voor bellen en een Mr12Volt-module (met carplay op CCC scherm via MOST) is nummer zoveel op het lijstje. Telefoon kan in de broekzak blijven. App start automatisch.Xqlus1ve schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:02:
Hoeveel toegevoegde waarde is zo'n FM Two? ik heb een Android telefoon met een F31 en heb dus enkel de waarschuwingsgeluiden over mijn speakers.
Google Maps op de telefoon wordt doorgegeven als er Apple Carplay of Android Auto wordt gebruikt.Unknown Alien schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:25:
[...]
Goede smaak heb
Idd tig keer beter dan de BMW/Here navigatie meuk

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 20-11-2023 19:27 ]
Ja op dit moment is ie wel vies door het bagger weer buiten. Maar heb hem sinds maart 2020 en staat ondertussen 63500 op de teller (gekocht met 8500).
Op mijn E91 merkte ik het verschil ook duidelijk en had ik al bewust XL-banden gekocht omdat die wel iets stijvere wangen hadden.DaFreakhead schreef op maandag 20 november 2023 @ 07:10:
[...]
Hier op de G31 precies hetzelfde gevoel. Winterset non rft, zomerset rft. Het is zoals hierboven wordt gezegd, in de bocht vervormt de band wat meer. Ik heb mijn rft zomerbanden overigens op een hoge spanning staan, voor 3.0 en achter 3.4 ofzo, precies wat de auto aangeeft. Maar dit is afhankelijk van de bandentemperatuur. Bij warme banden wel eens 3.8 in het display gehad.
Zodra mijn winterbanden eraan toe zijn monteer ik rft winterbanden overigens.
Op de G31 blijft ik gewoon bij RFT. Ik twijfel zelfs al of ik wel Hankook winterbanden eronder moet zetten omdat ik die op m'n E91 te zwabberig vond. Maar het prijsverschil met Michelin of Goodyear is wel fors en die Hankooks komen echt prima uit diverse tests...
Lekker aan het tuffen dus, echt een mooi kleurtje._Arthur schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:39:
[...]
Ja op dit moment is ie wel vies door het bagger weer buiten. Maar heb hem sinds maart 2020 en staat ondertussen 63500 op de teller (gekocht met 8500).
Sinds het weekend weer terug van zakenreis en nu had ik toen ik naar huis reed van werk in het donker even de mogelijkheid om m’n nieuwe lampje te testen. Erg tevreden met dit plankje met diodes, de LED koplampen verbleken hierbij.
:strip_exif()/f/image/qfLAzcIfA11fy5F8fGomR8aA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GG4mPFxfMC98eGFh9jwNPhe4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/anPTWrVzr35wkPDD29mewLAv.jpg?f=fotoalbum_large)
Plaatjes zullen wel vertekenen, maar ik zie vooral veel strooilicht?Mr Pingu schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:59:
[...]
Sinds het weekend weer terug van zakenreis en nu had ik toen ik naar huis reed van werk in het donker even de mogelijkheid om m’n nieuwe lampje te testen. Erg tevreden met dit plankje met diodes, de LED koplampen verbleken hierbij.
Vandaag 2 kiekjes gehad van de dealert…
Al het carbon is gemonteerd:

Begint toch wel heel bruut te worden :In love:

Ja was moeilijk om beetje goed erop te krijgen, is van een filmpje geknipt maar in het echt valt het mee. Pak bijvoorbeeld het laatste plaatje en kijk bijvoorbeeld naar de reflectors langs weg en de verschillen hoeveel je er ziet. Dan zie je ook het verschil tussen dimlicht en grootlicht.Toff schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:06:
[...]
Plaatjes zullen wel vertekenen, maar ik zie vooral veel strooilicht?
Het is ook een combi-balkje dat wil zeggen met zowel een lang als breed blikveld, het is ook bedoeld om die verdwaalde rudolph
Of bijvoorbeeld de 1e foto waar nog straatlantaarns staan, daar zie niet extreem veel verschil op de weg recht voor je, maar wel aan de zijkanten en recht vooruit dat boompje in de bocht. Anyway ik ben erg tevreden en gaat de komende winter comfortabel rijden worden
[ Voor 16% gewijzigd door Mr Pingu op 20-11-2023 21:25 ]
Gaaf hoor, weer zo’n mooie kleur ookPSYch0landeR schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:14:
Vandaag 2 kiekjes gehad van de dealert…
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie ik nou geen ACC (ik zie geen afstandsknopjes) of is dat tegenwoordig helemaal automatisch?
Of oh wacht, zeker digitaal instelbaar via die veel te grote tablet...?
[ Voor 28% gewijzigd door Pannencouque op 20-11-2023 21:31 ]
Dat gaat middels het menu.Pannencouque schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:30:
Zie ik nou geen ACC (ik zie geen afstandsknopjes) of is dat tegenwoordig helemaal automatisch?
Iedereen klaagt erover maar ik gebruik die knop echt nooit! Zet hem 1malig op de korste stand en daar blijft altijd op.
Teven stuur verwarming is ook verhuisd naar t scherm, al word die wel automatisch geactiveerd maar kan je in iDrive8.5 wel direct op het scherm zien en aanpassen.
Er is toch een mode knop, daarmee «scroll» je er denk ik doorheen. Ook geen ideePannencouque schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:30:
Kanonnen wat een bak licht en dat van een relatief klein balkje zeg!Mr Pingu schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:59:
[...]
Lekker aan het tuffen dus, echt een mooi kleurtje.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn stuur heeft dezelfde layout en daar zit het wel op de knoppen. Dus dan is het naar de iDrive bezuinigd denk ik.Mr Pingu schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:39:
[...]
Er is toch een mode knop, daarmee «scroll» je er denk ik doorheen. Ook geen idee
Als ik de ACC al gebruik, wil ik nog wel eens in afstand variëren. Ook stuurverwarming zet ik uit al naar gelang m'n handen al warm zijn of niet. Heerlijk om daar een fysieke knop voor te hebben.PSYch0landeR schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:38:
[...]
Dat gaat middels het menu.
Iedereen klaagt erover maar ik gebruik die knop echt nooit! Zet hem 1malig op de korste stand en daar blijft altijd op.
Teven stuur verwarming is ook verhuisd naar t scherm, al word die wel automatisch geactiveerd maar kan je in iDrive8.5 wel direct op het scherm zien en aanpassen.
Ja, ik ben ook positief verrast. Wilde niet grill verkrachten zoals sommige dat hier wel doenPSYch0landeR schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:39:
[...]
Kanonnen wat een bak licht en dat van een relatief klein balkje zeg!

:strip_exif()/f/image/8ySKgUDBAN7c2jTLlqAb9E6v.jpg?f=fotoalbum_large)
Eens, op 1 of andere manier vind ik de nieuwe auto’s minder aanspreken ook door dit soort fratsen.Pannencouque schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:48:
[...]
Als ik de ACC al gebruik, wil ik nog wel eens in afstand variëren. Ook stuurverwarming zet ik uit al naar gelang m'n handen al warm zijn of niet. Heerlijk om daar een fysieke knop voor te hebben.
Wat doen die gele Audi ringen op een BMW?Mr Pingu schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:11:
[...]
Ja, ik ben ook positief verrast. Wilde niet grill verkrachten zoals sommige dat hier wel doenKost wat maar dan heb je ook wat, altijd nog goedkoper dan een eland op je motorkap [Afbeelding]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Eerlijk gezegd vind ik die 4 rally lampen wel dik staan op die autoMr Pingu schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:11:
[...]
Ja, ik ben ook positief verrast. Wilde niet grill verkrachten zoals sommige dat hier wel doenKost wat maar dan heb je ook wat, altijd nog goedkoper dan een eland op je motorkap [Afbeelding]
[...]
Eens, op 1 of andere manier vind ik de nieuwe auto’s minder aanspreken ook door dit soort fratsen.
Die heb ik er nu dus onder liggen als winterband. Grip vind ik prima, als ik wat naar de grens toe ga bijvoorbeeld op een afrit dan beginnen ze door het vervormen wat te zingen. En vooral wat minder scherp dan met de standaard goodyears.Pannencouque schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:53:
[...]
Op mijn E91 merkte ik het verschil ook duidelijk en had ik al bewust XL-banden gekocht omdat die wel iets stijvere wangen hadden.
Op de G31 blijft ik gewoon bij RFT. Ik twijfel zelfs al of ik wel Hankook winterbanden eronder moet zetten omdat ik die op m'n E91 te zwabberig vond. Maar het prijsverschil met Michelin of Goodyear is wel fors en die Hankooks komen echt prima uit diverse tests...
Zelfs op een Audi is dit lelijk
(Als je het mij vraagt tenminste)
Ik vind het echt lelijk maar over smaak valt niet te twistenDaFreakhead schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:47:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik die 4 rally lampen wel dik staan op die auto
2 uurtjes, meeste werk zat in de achter camera.
Zover mogelijk naast de spiegel, volgens het boekje zou die +/-20cm ernaast moeten dat was mij toch even te ver, achter de spiegel past net niet en dan kan je het schermpje niet meer zien, was wel de mooiste plek geweest.jd89 schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:36:
Hoe heb jij hem geplakt? Hetzelfde zoals het boekje, of toch net achter je spiegel
Had ik ook gezien maar die had helaas geen parking mode, dat was voor mij een mustPaul Hewson schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:13:
[...]
Zit er niet verkeerd uit. Heb zelf een Fitcamx, dat is ook nagenoeg OEM qua uitstraling. En werkt goed, heb er laatst nog gebruik van moeten maken.
Ik krijg morgen mijn nieuwe BMW, met Wifi Hotspot. Zit er standaard op, dus sowieso een gimmick voor mij. Maar kan ik er een eigen simkaart in doen? De kosten van de service via BMW (Telekom Hotspot) zijn echt niet marktconform. Dus zonder eigen sim heb je er eigenlijk niets aan.
Mogelijk kan dat; ligt aan welke auto en of dit in NL enabled is; YouTube: Setting up Your BMW Personal eSIM - BMW How-ToPWM schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:17:
Ik krijg morgen mijn nieuwe BMW, met Wifi Hotspot. Zit er standaard op, dus sowieso een gimmick voor mij. Maar kan ik er een eigen simkaart in doen? De kosten van de service via BMW (Telekom Hotspot) zijn echt niet marktconform. Dus zonder eigen sim heb je er eigenlijk niets aan.
Zou moeten werken bij de nieuwste modellen. Ze hebben het bij mij benoemt als optie bij een nieuwe auto.
Maar zonder e-sim moet je zeker niet het extra abo nemen voor de hotspot. Makkelijker en vooral goedkoper is je telefoon als hotspot gebruiken als er passagiers zonder internet zijn. iPhone kan dat tegelijk met CarPlay.
Maar zonder e-sim moet je zeker niet het extra abo nemen voor de hotspot. Makkelijker en vooral goedkoper is je telefoon als hotspot gebruiken als er passagiers zonder internet zijn. iPhone kan dat tegelijk met CarPlay.
Grz D.
Ik rij al enige tijd een 320e met de18 inch velgen en zomerbanden. De 320e heeft relatief weinig power en daarmee is het bijna onmogelijk om wielspin te creeëren. Nu heb ik sinds gisteren wintervelgen inclusief winterbanden laten monteren en buiten dat 17inch echt lelijk is is de achterkant erg glibberig met dit natte weer. Dus in plaats van verhoogde veiligheid ervaar ik een zwaar verminderde veiligheid.
Er liggen nu Bridgestone Blizzak LM001 winterbanden op. Is dit te verwachten en kan ik hiermee iets richting lease-maatschappij/dealer?
Er liggen nu Bridgestone Blizzak LM001 winterbanden op. Is dit te verwachten en kan ik hiermee iets richting lease-maatschappij/dealer?
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Lees een paar pagina’s terug we hebben niet zo lang geleden in dit topic een kleine discussie gehad.JTB81 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:32:
Ik rij al enige tijd een 320e met de18 inch velgen en zomerbanden. De 320e heeft relatief weinig power en daarmee is het bijna onmogelijk om wielspin te creeëren. Nu heb ik sinds gisteren wintervelgen inclusief winterbanden laten monteren en buiten dat 17inch echt lelijk is is de achterkant erg glibberig met dit natte weer. Dus in plaats van verhoogde veiligheid ervaar ik een zwaar verminderde veiligheid.
Moraal van het verhaal, winterbanden bij hogere(boven de 7 graden) temperaturen zijn niet aan te raden.
Toch is die Blizzak geen hele slechte band en B-rating op nat wegdek dus zou zeggen dat wel enigzins OK moet zijn, maar wellicht is zijdelingse grip juist het zwakke punt van deze band, maar dit weet ik niet.
bakkie1985 schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:44:
Volgende week mijn allereerste BMW ophalen![]()
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OIAsTT83BUK64EZU4dUB5567.jpg?f=user_large)
Hele mooie bak
Had je alleen niet iets meer vermogen gewild? Vind 156pk maar weinig vinden.
Ja ik dacht daar ook aan maar ik rijd de auto zakelijk en dat mag best een beetje zuinig. Eventueel is de auto nog te chippen als het echt tegenvalt.kahraman11 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:24:
[...]
Hele mooie bak![]()
Als ik hard wil pak ik mijn BMW 2 wieler wel met 189kg op 196 pk
Hier een F31 en Android auto via ingebouwd Andream box. Sinds de laatste update van Flitsmeister werkt de app niet meer. Hij heeft geen gps fix lijkt het wel. Terwijl Waze en Maps nog wel perfect werken.
Hier mensen toevallig ook last van?
Zojuist xHP besteld met een Black Friday-korting. Binnenkort maar eens mee spelen.
Dat was precies waar ik bang voor ben. Dan moet ik dat met een 2.000kg zware G31 niet willen. Conclusie: toch maar voor de Goodyears gaan.DaFreakhead schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:50:
[...]
Die heb ik er nu dus onder liggen als winterband. Grip vind ik prima, als ik wat naar de grens toe ga bijvoorbeeld op een afrit dan beginnen ze door het vervormen wat te zingen. En vooral wat minder scherp dan met de standaard goodyears.
Pakt FM meer mobiele controles op dan Waze?DeBaroN schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:13:
Hier een F31 en Android auto via ingebouwd Andream box. Sinds de laatste update van Flitsmeister werkt de app niet meer. Hij heeft geen gps fix lijkt het wel. Terwijl Waze en Maps nog wel perfect werken.
Ikzelf gebruik regelmatig Waze en 2 apps tegelijkertijd gebruiken vind ik irritant en de routebegeleiding van FM vind ik niets.
MHD, BM3, xHP, xDelete hebben inderdaad allemaal 15% black friday korting.
Zit te wachten of Leebmann nog komt met een code.
Er zal wel een automaat met 7/8 versnellingen in zitten denk ik? Dan is dat toch prima. Met mijn corsa met 60 pk en 4 staps ouderwetse automaat kwam ik altijd prima mee dus dit is zal nog een stuk beter rijden.kahraman11 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:24:
[...]
Hele mooie bak![]()
Geen idee. Ik gebruikte FM normaal altijd en Waze als backup.MLLL schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:17:
[...]
Pakt FM meer mobiele controles op dan Waze?
Ikzelf gebruik regelmatig Waze en 2 apps tegelijkertijd gebruiken vind ik irritant en de routebegeleiding van FM vind ik niets.
MG flasher 20%TheBrut3 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:21:
Ik wacht nog met MHD. Mijn auto gaat binnenkort voor een software-update, verwacht dan dat mijn DME vergrendeld wordt en dat ik een bench unlock nodig ben. MHD heeft sinds kort ook een tuning unlocker (à 349 euro) waarmee dat kan, mits je ook een Flasher License hebt.TheBrut3 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:21:
Dus tenzij MHD nog met korting op de Flasher License komt in plaats van de Super License, wacht ik nog wel even aangezien ik geen interesse heb in de Monitor License (onderdeel van de Super License).
UpdateMr Pingu schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:47:
[...]
En vandaag het laatste stukje van deze retrofit gedaan samen met de retrofit van elektrische bestuurders met onderrug ondersteuning.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Afgerond nu:
2TB Sportautomaat
235 Towing Hitch
508 PDC front
5DP Park Assistant
45A Electric seat with memory, driver
488 Lumbar support, driver
In progress:
322 Comfort access
Enkel nog
In progress:
322 Comfort access
Enkel nog
Antenne bestuurderskant geïnstalleerd vanavond, helaas geen tijd meer gehad om de kabel door naar binnen te trekken dus hangt nu opgebosd in de motorruimte.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Yup, er kwam een hele gravelweg uit de sideskirt

Nog te gaan:
- deze kabel naar binnen in de cabine bij het stuur trekken
Vervolgens deze en de kabel van de deur naar de BDC aan de bijrijder kant trekken.
Maar het einde is in zicht

Had die remafstand van Sneeuw en Regen niet omgedraaid moeten zijnk, of ben ik een eppo dat ik denk dat sneeuw gevaarlijker is dan regen?jd89 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:23:
[Afbeelding]
Wat betreft winterbanden, ik had deze in mijn mailbox gehad van BMW.
Ah wacht, de snelheid is dubbel zo hoog.... Dat leest verwarrend

[ Voor 6% gewijzigd door FireDrunk op 22-11-2023 08:00 ]
Even niets...
Klopt, 8 traps automaat, deze zijn niet te bestellen met handbak.sig69 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:24:
[...]
Er zal wel een automaat met 7/8 versnellingen in zitten denk ik? Dan is dat toch prima. Met mijn corsa met 60 pk en 4 staps ouderwetse automaat kwam ik altijd prima mee dus dit is zal nog een stuk beter rijden.
Hij ziet er in ieder geval uit alsof ie meer PK's heeft. Mooie kleur en mooi met de blauwe accentenkahraman11 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:24:
[...]
Hele mooie bak![]()
Had leuk geweest met wat extra PK's maar praktisch gezien kom je niets te kort met 156pk, maar is wel leuk met meer
O ik mis BMW. De Ford zit sowieso al niet zo strak in elkaar: dashboard zit wat scheef, zijruit is er niet goed ingelijmd, bobbels in het tapijt, stuur scheef. Echter, ik keek zojuist nog eens goed naar die kras en zag toen het volgende.zunrob schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:04:
Dit betreft dan niet de BMW, maar aangezien de sfeer (en kennis) hier zo goed is stel ik de vraag toch hier. Vandaag viel me op dat de nieuwe S-Max (1700 km sinds fabriek) al aardig wat krassen rechts op de voorruit heeft, waarvan een best hinderlijk. Jullie kennen me een beetje, ik ben zuinig op mijn spullen, dus ook op de auto. Ik was hem netjes, en zorg dat de ruitenwissers ook schoon zijn. Als ik merk dat er streepjes worden getrokken dan stop ik even om de viezigheid onder de wisser weg te halen. In dit geval heb ik niks gemerkt van viezigheid, maar toch zitten er rechts dus behoorlijk wat krassen. Over de gehele slag van de ruitenwisser, dus van onder in een kwart boog tot aan de A-stijl. Vooral in het midden van de ruitenwisser, dus daar waar ie het hardst erop wordt geduwd. Ik snap oprecht niet hoe dit kan. Dikke pech? Of zijn verwarmde ruiten zachter? De linkerkant is gelukkig (nog) krasvrij. Enige dat ik merk is dat de rechter ruitenwisser harder op de ruit wordt gedrukt, maar dit is niet echt aan te passen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik baal als een stekker, in alle honderdduizenden kilometers dit niet eerder meegemaakt, en nu na een paar 100 km al...
:strip_exif()/f/image/FKaXudLk5nWH5zoVHgEQdKgN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BOIOkkJ8wBbuHBQFw74LcKxY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uCmmWwHxV2QYuBaR1rlQ8wkO.jpg?f=fotoalbum_large)
Oftewel, de kras zit precies op de plek waar het metaal van de wisserarm (dat puntje) de ruit zou raken als er geen wisser op zat. Dat is niet gebeurt sinds wij hem in bezit hebben, en lijkt me ook niet logisch bij de dealer. Dat betekent dus dat in de fabriek de metalen wisserarm heen en weer over de ruit is gegaan (mss wisser eraf gevallen tijdens testen?) en die kras heeft gemaakt. En daarna heeft Ford de auto dus gewoon de fabriek laten verlaten.
Allicht niet terecht, maar bij BMW zie ik dat toch niet zo snel gebeuren. Mijn M140i zat echt wel stukken mooier in elkaar. Terwijl de nieuwprijs zowat gelijk is.
Iemand ervaring met het polijsten van een ruit?
Goed om te horen dat je nog ergens voor betaaldzunrob schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:50:
[...]
O ik mis BMW. De Ford zit sowieso al niet zo strak in elkaar: dashboard zit wat scheef, zijruit is er niet goed ingelijmd, bobbels in het tapijt, stuur scheef. Echter, ik keek zojuist nog eens goed naar die kras en zag toen het volgende.
[
Dat laatste is ontzettend moeilijk / tijdrovend. Autoruiten zo hard dat het heel veel tijd en pads kost.
Heb je een polijstmachine? Je kan eens met een heavy cut pad, of vilt pad, met een glass polish (Sonax, Autoglimm Glasspolish) wat proberen, maar de kras eruit polijsten gaat m niet worden ben ik bang. Niet te doen bij glas. Krassen worden oa zichtbaar door vuil. Met polijsten haal je ook het vuil weg. Na polijsten goed ontvetten, en dan een coating oid er op zetten. (Nanolex UltraGlass, Soft99 Glaco, Anglewax H2GO, Gyeon view, Turtlewax Clearview).zunrob schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:50:
[...]
@DetailingBySmotske
Mochten mensen nog interesse hebben in Bimmercode en/of Bimmerlink, ook zij hebben een Black Friday-aanbieding.
Net op de snelweg getest. 140 en remmen, 120 en remmen, 100 en remmen en dan op 80 en remmen. Auto gaat rechtdoor, kan me handen gewoon van het stuur houden.Mr Pingu schreef op maandag 20 november 2023 @ 07:29:
[...]
Probeer het stuur los te laten of lichtjes vast te houden, als dat alle kanten op wil dan is er iets niet zo stijf als het zou moeten meer.
Wel de banden naar 2,7 voor en 2,9 achter. Wat een verschil zeg, het is nu al stuk beter.
Weet je nog wat de normale prijs was? Ik zie nu in de app 40€Paul Hewson schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:24:
Mochten mensen nog interesse hebben in Bimmercode en/of Bimmerlink, ook zij hebben een Black Friday-aanbieding.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Niks mis met je ophanging of bussen in de ophanging. Dan is het de bandendruk, als de temperaturen lager worden kan het geen kwaad om iets hogere druk te hebbenjd89 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:40:
[...]
Net op de snelweg getest. 140 en remmen, 120 en remmen, 100 en remmen en dan op 80 en remmen. Auto gaat rechtdoor, kan me handen gewoon van het stuur houden.
Wel de banden naar 2,7 voor en 2,9 achter. Wat een verschil zeg, het is nu al stuk beter.
€ 49,99 voor Bimmercode (dus € 10,00 korting) en € 39,99 voor Bimmerlink (dus € 5,00 korting).Greetoz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:52:
[...]
Weet je nog wat de normale prijs was? Ik zie nu in de app 40€
Als ik nog een keer geld zou kunnen uitgeven dan zou ik enkel voor bimmerutility gaan en niet voor bimmerlink + bimmercode. Ik heb nu beide maar BimmerUtility is veel krachtiger (kan meer modules lezen die bimmercode niet ondersteund). Wel is bimmerCode makkelijker / heeft iets minder technische interface.
[ Voor 59% gewijzigd door Mr Pingu op 23-11-2023 10:30 ]
Denk dat dat ook precies is waarom ze elk een eigen deel van de markt bedienen. Je kan aan de ene kant gebruiksvriendelijk de meest gebruikte opties wijzigen, maar aan de andere kant kan je er als techneut dieper induiken maar zal je jezelf ook meer moeten verdiepen in de mogelijkheden en consequenties.Mr Pingu schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:25:
Als ik nog een keer geld zou kunnen uitgeven dan zou ik enkel voor bimmerutility gaan en niet voor bimmerlink + bimmercode. Ik heb nu beide maar BimmerUtility is veel krachtiger (kan meer modules lezen die bimmercode niet ondersteund). Wel is bimmerCode makkelijker / heeft iets minder technische interface.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Hoewel met de easy / comfort interface (non-expert) van bimmerutility het stukje features aanpassen ala bimmercode hetzelfde is. De interface van bimmercode voelt alleen meer gestroomlijnd vanwege gebruik van native OS elementenEagle Creek schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:50:
[...]
Denk dat dat ook precies is waarom ze elk een eigen deel van de markt bedienen. Je kan aan de ene kant gebruiksvriendelijk de meest gebruikte opties wijzigen, maar aan de andere kant kan je er als techneut dieper induiken maar zal je jezelf ook meer moeten verdiepen in de mogelijkheden en consequenties.
Gisteren de xHP spulleboel gekocht en mijn ZF6 naar Stage 2 gebrachtTheBrut3 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:21:
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".