Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 243 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Civic09 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:53:
Is inderdaad de runflat versie die er nu onder zit. De 4ZP dus. Had ik niet helemaal scherp. Is die band anders/slechter dan de 4S?
Laat ik voorop stellen dat beide banden niet slechter dan elkaar zijn. Anders dan doet vermoeden is de MPS4S geen regelrechte overtreffende trap van de MPS4. Ze zijn wel familie van elkaar, maar komen voort uit 2 verschillende lijnen.

Michelin Tijdlijn Banden
  • Pilot Sport Cup -> Pilot Sport Cup+ -> Pilot Sport Cup 2 -> Pilot Sport Cup 2 Connect
  • Pilot Sport -> Pilot Sport 2 -> Pilot Super Sport -> Pilot Sport 4 S -> Pilot Sport S 5
  • Pilot Exalto -> Pilot Exalto 2 -> Pilot Sport 3 - > Pilot Sport 4 -> Pilot Sport 5
  • Pilot Primacy -> Primacy HP -> Primacy 3 -> Primacy 4 -> Primacy 4+
  • Energy E3A -> Energy Saver -> Enrergy Saver+ -> Primacy 4 E -> e·Primacy
  • Pilot Sport Cup R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
roland kroes schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 00:39:
Hier ook een daily G20 320i. Maar voor de fun een Z4 2.5 SI uit 2006. Wat een plezier om met deze wagen door de bocht te gaan :-). Mijne staat op Yokohama Advan Sport.
Nooit gehad van te voren, maar ze hebben zich kranig gehouden in de eifel vorige maand .
:-)[Afbeelding]
Alle i7’s die ik tot nu toe onderhanden heb genomen staan op Yokohama Advan. Opmerkelijke keuze, maar schijnbaar goed genoeg voor 500+ pk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:54
Hier ook een daily G20 320i. Maar voor de fun een Z4 2.5 SI uit 2006. Wat een plezier om met deze wagen door de bocht te gaan :-). Mijne staat op Yokohama Advan Sport.
Nooit gehad van te voren, maar ze hebben zich kranig gehouden in de eifel vorige maand .
Prachtige foto zeg! Rondje Eiffel moet ik ook absoluut een keer doen. Zal vast geweldig zijn met een Z4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23

lord_fh

PS5

banden , allemaal eens maar voor dagelijks gebruik merkt 9 vd 10 mensen echt niet of er een michelin of een pangpang band onder ligt haha, tot het een keer fout gaat... (dat is wel het probleem uiteraard)

Op mijn polo gti had ik altijd Nangkang erop liggen omdat die bijv. 145/40/16 banden had die lekker getrokken om de velg konden toen. Kon er onnoemelijk hard mee door de bocht etc. echt alle grip in de zomer :+

Moet zeggen, in de winter oid ook nooit echt problemen mee gehad met normaal woon werk, maar als je iets flinker optrok met wat regen dan was het slippen als een gek. (had dus overigens niks met verdere staat van onderhoud te maken ;) )

Voor de E36 330i had ik toen een set velgen gehaald (weet ff het type niet meer) en daar zaten hagel nieuwe "nexus" banden onder.... binnen 2 weken had ik ze eronder vandaan. wat een merk is dat ook, auto reed echt belabberd ermee: remmen was niks, bocht insturen was niks (en niet eens hard) , levens gevaarlijk

De X3 heeft nu vredestein eronder liggen, volgende worden wel betere (dit zat er al onder). Iig voor mij nooit continental , op de 1 of andere manier altijd snel gecupt of gehobbel met dat merk

Maargoed dat komt wel een keer, dit kan de winter nog wel mee en dan vant voorjaar vers rubber erop denk ik 8)

[ Voor 22% gewijzigd door lord_fh op 13-10-2023 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:33

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Wat een plaatje :9~

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:21
Thx heren. Is een bedrijfje die dit soort ritten regelt.
Voor een bepaald bedrag worden ritten met gezamenlijke navigatie geregeld, lunch en avondeten, en onderweg foto's en video's gemaakt.
Was een hele leuke ervaring, en zeker voor herhaling vatbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 06:12:
[...]

Is het niet juist gevaarlijker met dit soort temperaturen op winterbanden te rijden?

Die Continentals SportContact 7 behoren tot de absolute top 3. Tyre Reviews heeft daar ook weer mooie testen mee gedaan. En zelf ook goede ervaringen mee met de 5 en 6 serie.
Ja dat is correct, rijden op winterbanden verlengt je remweg bij temperaturen hoger dan 8 graden.

Hier een generiek grafiekje wat het doet met winterbanden met warme temperaturen. Beneden is winterband.

Afbeeldingslocatie: https://resources.mynewsdesk.com/image/upload/ar_16:9,c_fill,dpr_auto,f_auto,g_auto,q_auto:good,w_1782/dosyxmmgpc8av9ge8suy

Ik woon niet in Nederland en moest vorige week al 1x krabben, nu zijn deze week temperaturen rond de 6-11 graden maar ineens kan er sneeuw zijn en dan wil niet nog op je zomerbanden rijden. Vuistregel hier in Noorwegen is vanaf 1 oktober tot en met de pasen op winterbanden.

Omgekeerd is natuurlijk erger, zomerbanden in winterweer ;) Toch gebeurd het maar al te vaak dat de eerste dag sneeuw chaos is hier, ondanks dat iedereen weet dat kans op sneeuw er is na 1 oktober. Altijd een paar pannenkoeken die wel naar werk moeten maar nog niet gewisseld waren…

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

CreativeS schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:49:
[...]

Op welke BMW wil je nieuwe velgen? Dat is een goed uitgangspunt. Zelfde serie past vaak wel, behalve de M's Die willen wel eens afwijken in ET getal in vergelijk met de 'normalere' versies. Dan is het zaak om naar de steekmaat te kijken. Nieuwere BMW's hebben 5x112. Oudere BMW hebben veelal 5x120. Nog ouder ga je al richting 4x??? Dan het ET getal. Hoe lager het getal, des te verder zal de velg naar buiten komen en dat ziet er echt niet uit.
Ik heb een X3 G01 (2020) waar volgens de catalogus maximaal 21" op kan (af fabriek).
Ik zat te kijken naar 22", die prima in de wielkast zou moeten passen, maar heb dus geen flauw idee of dat ook op de as past. Vandaar de vraag.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:25:
Vuistregel hier in Noorwegen is vanaf 1 oktober tot en met de pasen op winterbanden.
Duitsland ook… “Von O(ktober) bis O(stern)”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
JackBol schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:27:
[...]

Ik heb een X3 G01 (2020) waar volgens de catalogus maximaal 21" op kan (af fabriek).
Ik zat te kijken naar 22", die prima in de wielkast zou moeten passen, maar heb dus geen flauw idee of dat ook op de as past. Vandaar de vraag.
De specs van G01 21" wielen staan hier (eventueel kun je ook even je eigen styling opzoeken):
https://www.realoem.com/b...BMW-X3_20i&diagId=36_2439
https://bimmer.in.ua/en/w...mw-x3-g01-style-726i.html

Als je dus 22" kunt vinden die ook 5x112 zijn en een beetje dezelfde ET (offset) en J (breedte) waarden hebben dan zal het wel passen.

Voor banden daarna hier een verglijking maken:
https://tiresize.com/tyre-size-calculator/
245 40 21 is 0.3% verschil met 245 35 22 bijvoorbeeld, dus dat zal prima gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
JackBol schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:27:
[...]

Het past, MAK heeft onder andere deze maat velgen, maar de banden worden bijzonder dun, dus je moet je afvragen of dat heel comfortabel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 11:06
CreativeS schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:15:
[...]

Duitsland ook… “Von O(ktober) bis O(stern)”
Als je in Duitsland woont en een maand van te voren een afspraak moet maken voor de bandenwissel kun je dat inderdaad aanhouden.
Omdat eigenlijk heel Nederland praktisch aan de zee ligt is het hier in het najaar gemiddeld warmer dan in Duitsland.

Als je complete winterwielen en een krik in de schuur hebt liggen kun je het beste gewoon de weersvoorspelling in de gaten houden.
Zoals het er nu uitziet komt de gemiddelde temperatuur de rest van de maand oktober niet onder de 7° en gaat het niet vriezen. Ik rij dus nog minimaal 3 weken op m'n zomerpattas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 17:21
Ik heb op mijn daily winterset "gewoon" all weathers liggen voor dat beetje sneeuw in de Benelux of Duitsland.
Pirelli Cinturato P7 All Season.
Is het omlegmoment ook niet zo belangrijk.

Ga je de bergen in, is dat natuurlijk andere koek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Pepppie schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Het past, MAK heeft onder andere deze maat velgen, maar de banden worden bijzonder dun, dus je moet je afvragen of dat heel comfortabel is ;)
Ja wellicht is het verstanding om bij 21" te blijven inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Aangezien ik toch niet echt het buitenland in ga (en anders pak ik wel ff de auto van mn vriendin die staat op all seasons met wintervlok) wissel ik nooit naar winterwielen. Qua rijden in NL heb ik nog nooit gehad dat het spannend werd oid op zomerbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
JackBol schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:07:
[...]

Ja wellicht is het verstanding om bij 21" te blijven inderdaad.
De originele 21" zijn daarnaast ook de mooiste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben toe aan een 'nieuwe' auto. Vanmiddag daarom eens proef gereden in een 118i (170pk) uit 2013. Mooie wagen (wel klein!) en reed prima. Ik had verwacht een enorme sprong in comfort te maken ten opzichte van mijn huidige auto, een Saab 9-3 cabriolet uit 2001. Dat viel helaas toch wat tegen. De 1 serie is natuurlijk veel stiller als het op windgeruis ed. aankomt, maar ik vond de motor wel heel erg aanwezig. Met name bij het optrekken was het motorgeluid veel meer aanwezig dan bij mijn bejaarde Saab. Als dit nou een mooi geluid was kon ik er wel mee leven, maar erg mooi klinkt de N13 motor helaas niet. Ik ben benieuwd of anderen de 118i ook als lawaaiig ervaring en dit dus gewoon een eigenschap is waar van het kleine 1.6 blokje waar toch 170 paarden uit worden geperst?

Verder vond ik het wat verontrustend dat de auto op op een aantal plekken wat bruinrode aanslag had. Onder andere aan de onderkant van de portieren. Volgens de verkoper komt dat door de a-fabriek tectylbehandeling. Ik vraag me af of dat wel klopt. Ook in de kofferbak, bij het opbergvak linksachter was veel bruinrode aanslag te zien en was de auto ook nat. Dat lijkt mij niet normaal, zie onder een fotootje.

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/J34xrsp.th.jpg

Vanwege bovenstaande ga ik dit exemplaar denk ik maar laten staan. Auto had ook wat steenslag op de motorkap waar roest onder leek te zitten. Verder zoeken naar een ander exemplaar dus. Ik hoop stiekem er nog een met een B48 blok tegen te komen voor een redelijke prijs, maar die lijken vrij zeldzaam. Wellicht ook gewoon niet realistisch binnen mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dick schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:33:
Verder vond ik het wat verontrustend dat de auto op op een aantal plekken wat bruinrode aanslag had. Onder andere aan de onderkant van de portieren. Volgens de verkoper komt dat door de a-fabriek tectylbehandeling. Ik vraag me af of dat wel klopt. Ook in de kofferbak, bij het opbergvak linksachter was veel bruinrode aanslag te zien en was de auto ook nat. Dat lijkt mij niet normaal, zie onder een fotootje.
Dat bakje heeft volgestaan tot het rooster. Bekende kwaal. Linksachter zo te zien, dus kan niet via de tankdop komen :) Dan blijft een eventueel schuifdak/panoramadak of slecht afsluitend ventilatierooster over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod

[Afbeelding]

Vanwege bovenstaande ga ik dit exemplaar denk ik maar laten staan. Auto had ook wat steenslag op de motorkap waar roest onder leek te zitten. Verder zoeken naar een ander exemplaar dus. Ik hoop stiekem er nog een met een B48 blok tegen te komen voor een redelijke prijs, maar die lijken vrij zeldzaam. Wellicht ook gewoon niet realistisch binnen mijn budget.
Niet denken maar rennen! Dit is zeker geen tectyl en deze plek hoort kurkdroog te zijn (ik bewaar er mijn papieren). Je ziet het vocht gewoon op de foto en dat trekoog is flink verroest (schroefdraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
CreativeS schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:44:
[...]

Dat bakje heeft volgestaan tot het rooster. Bekende kwaal. Linksachter zo te zien, dus kan niet via de tankdop komen :) Dan blijft een eventueel schuifdak/panoramadak of slecht afsluitend ventilatierooster over.
Panoramadak zit er niet in, dus dan moet het wel via het ventilatierooster zijn gekomen. De rechterkant was ook nat trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/J34Gr9j.th.jpg

Onderkant van het afdekbakje rechts, met roestsporen:

Afbeeldingslocatie: https://iili.io/J34GU8b.th.jpg
Toff schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Niet denken maar rennen! Dit is zeker geen tectyl en deze plek hoort kurkdroog te zijn (ik bewaar er mijn papieren). Je ziet het vocht gewoon op de foto en dat trekoog is flink verroest (schroefdraad).
Dank voor de bevestiging. Laat deze zeker staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Is inderdaad van het tankklep rubber en/of ventilatie rooster, deze laten staan en verder kijken maar bij alle 1 series dit bekijken want het is een kwaal die 90% krijgt of heeft gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:20
Ik ben toe aan een 'nieuwe' auto. Vanmiddag daarom eens proef gereden in een 118i (170pk) uit 2013. Mooie wagen (wel klein!) en reed prima. Ik had verwacht een enorme sprong in comfort te maken ten opzichte van mijn huidige auto, een Saab 9-3 cabriolet uit 2001. Dat viel helaas toch wat tegen. De 1 serie is natuurlijk veel stiller als het op windgeruis ed. aankomt, maar ik vond de motor wel heel erg aanwezig. Met name bij het optrekken was het motorgeluid veel meer aanwezig dan bij mijn bejaarde Saab. Als dit nou een mooi geluid was kon ik er wel mee leven, maar erg mooi klinkt de N13 motor helaas niet. Ik ben benieuwd of anderen de 118i ook als lawaaiig ervaring en dit dus gewoon een eigenschap is waar van het kleine 1.6 blokje waar toch 170 paarden uit worden geperst?
Als je vooral comfort zoekt in een hatchback en van een Saab komt waarom kijk je dan niet voor een Volvo V40? Heb die weleens gereden en is veel meer op comfort gericht, met goede stoelen ook. Maar stuurt ook lang niet zo lekker als een 1-serie, heel ander karakter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Het Fantoom schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:28:
[...]

Als je vooral comfort zoekt in een hatchback en van een Saab komt waarom kijk je dan niet voor een Volvo V40? Heb die weleens gereden en is veel meer op comfort gericht, met goede stoelen ook. Maar stuurt ook lang niet zo lekker als een 1-serie, heel ander karakter.
Of eigenlijk waarom niet een 3 of 5 serie? Na jaren meerdere Saab 9-5 te hebben gereden (van Griffin tot Aero) ben ik overgestapt naar een BMW 5 serie. Ik vind de 5 serie stukken beter rijden op alle vlakken t.o.v. een 9-5 of 9-3 (daar heb ik er nog wel eentje van).
Waarom zou je van een 9-3 over willen gaan naar een BMW 1-serie?

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Rizzi schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:04:
[...]

Of eigenlijk waarom niet een 3 of 5 serie? Na jaren meerdere Saab 9-5 te hebben gereden (van Griffin tot Aero) ben ik overgestapt naar een BMW 5 serie. Ik vind de 5 serie stukken beter rijden op alle vlakken t.o.v. een 9-5 of 9-3 (daar heb ik er nog wel eentje van).
Waarom zou je van een 9-3 over willen gaan naar een BMW 1-serie?
Ik gok, gezien zijn afsluitende tekst, iets met een budget. Zeker als je het ook nog een beetje rijdend wilt houden, blijft het niet alleen beperkt tot de aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Reden om voor een 1 serie te kiezen is voornamelijk het formaat. We zijn maar met z'n tweeën en 80% van de tijd zit ik alleen in de auto. Daarnaast vind ik een hatchback er wat vlotter uitzien dan een sedan. Een touring vind ik wel erg knappe wagens, maar die zijn (of lijken) dan weer aanzienlijk groter.

Uiteraard speelt het budget ook een rol. Ik heb altijd goedkope auto's gereden die ik voor een appel en een ei kon kopen en die vervolgens helemaal afgereden. EUR 15k voor een auto is in mijn beleving daarom al een hoop geld, zou toch verwachten daar wel iets fatsoenlijks voor te kunnen vinden. Budget kan eventueel wel omhoog, maar heeft niet de voorkeur.

V40 ga ik binnenkort eens in rijden. Zien er best leuk uit, maar dit model zag ik vroege zo ontzettend veel rijden (met name ook veel collega's die 'm in de lease hadden) dat ik er een beetje op ben afgeknapt. Niettemin het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Dick schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:14:
Reden om voor een 1 serie te kiezen is voornamelijk het formaat. We zijn maar met z'n tweeën en 80% van de tijd zit ik alleen in de auto. Daarnaast vind ik een hatchback er wat vlotter uitzien dan een sedan. Een touring vind ik wel erg knappe wagens, maar die zijn (of lijken) dan weer aanzienlijk groter.

Uiteraard speelt het budget ook een rol. Ik heb altijd goedkope auto's gereden die ik voor een appel en een ei kon kopen en die vervolgens helemaal afgereden. EUR 15k voor een auto is in mijn beleving daarom al een hoop geld, zou toch verwachten daar wel iets fatsoenlijks voor te kunnen vinden. Budget kan eventueel wel omhoog, maar heeft niet de voorkeur.

V40 ga ik binnenkort eens in rijden. Zien er best leuk uit, maar dit model zag ik vroege zo ontzettend veel rijden (met name ook veel collega's die 'm in de lease hadden) dat ik er een beetje op ben afgeknapt. Niettemin het overwegen waard.
Herkenbaar 😊 ‘Oude’ Saabs zijn inderdaad relatief goedkoop en 15k is ook best een bak geld voor een auto. Maar ik was die oude meuk zo zat, van mijn 9-3 al de turbo, radiator, ECU etc etc moeten vervangen. Dus ik heb een tijd geleden ook de stap gewaagd om wat meer uit te geven, en daar heb ik tot dusver geen moment spijt van. Maar ik zal daarnaast altijd nog wel mijn 9-3 cabrio houden.

Zou je voor 15k niet een latere generatie 9-3 willen met weinig kilometers?

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weet iemand of je coming home lights aan kan zetten in een X5 ? in mijn Audi blijft de verlichting 30 seconden nabranden maar met de bmw gaan de lampen direct uit.

Leaving home werkt ook niet helemaal lekker alleen als ik in de buurt van de auto kom gaan de lampen aan maar als ik hem met de keyfob ontgrendel blijven ze ook uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Slux schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:24:
Weet iemand of je coming home lights aan kan zetten in een X5 ? in mijn Audi blijft de verlichting 30 seconden nabranden maar met de bmw gaan de lampen direct uit.
Probeer eens de grootlicht-hendel naar je toe te bewegen, dan zouden de lampen aan moeten blijven voor een tijdje.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 23:52
Mijn 330i van juni 2020 heeft inmiddels zo’n 62K km gelopen. Het leren stuur begint wat vale plekken te vertonen. Zal wel door het zweten komen. Hoe kan ik die vale plekken goed en eenvoudig behandelen, zodat het leer weer gevoed wordt? Hoe pak jij dat aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
pietr schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:41:
Mijn 330i van juni 2020 heeft inmiddels zo’n 62K km gelopen. Het leren stuur begint wat vale plekken te vertonen. Zal wel door het zweten komen. Hoe kan ik die vale plekken goed en eenvoudig behandelen, zodat het leer weer gevoed wordt? Hoe pak jij dat aan?
Met een zachte (paardenhaar) borstel reinigen. Ik gebruik meestal APC, maar groene zeep schijnt ook prima te zijn. Dan is het stuur weer mooi mat en ben je wellicht de plekken kwijt. Als de plekken veroorzaakt worden doordat de verf weggesleten is, kun je het stuur met een setje van Colourlock weer bijkleuren. Reinigen, lichtjes opruwen en dan met een sponsje verf aanbrengen.

Stuur voeden hoeft niet, door huidvetten gebeurt dat goed genoeg. Krijg je ook zo’n lelijk glimmend stuur van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 23:52
Civic09 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:00:
[...]

Met een zachte (paardenhaar) borstel reinigen. Ik gebruik meestal APC, maar groene zeep schijnt ook prima te zijn. Dan is het stuur weer mooi mat en ben je wellicht de plekken kwijt. Als de plekken veroorzaakt worden doordat de verf weggesleten is, kun je het stuur met een setje van Colourlock weer bijkleuren. Reinigen, lichtjes opruwen en dan met een sponsje verf aanbrengen.

Stuur voeden hoeft niet, door huidvetten gebeurt dat goed genoeg. Krijg je ook zo’n lelijk glimmend stuur van.
Denk dat jij schrijft wat ik eigenlijk bedoel: mijn stuur mist wat verf. Ik ga eens op zoek naar Colourlock. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:05:
[...]

Probeer eens de grootlicht-hendel naar je toe te bewegen, dan zouden de lampen aan moeten blijven voor een tijdje.
Maar dat moet je dan elke keer doen toch ? Niet echt handig.
Is het niet mogelijk om gewoon de lampen automatisch na 30 sec uit te laten gaan ? ik zat al in bimmercode te zoeken maar kan niet zo snel van vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 11:39
pietr schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:12:
[...]

Denk dat jij schrijft wat ik eigenlijk bedoel: mijn stuur mist wat verf. Ik ga eens op zoek naar Colourlock. Dank!
Mijn stuur heeft hetzelfde. Toevallig laatst een renovatie setje gekocht samen met wat ander spul. De set nog niet gebruikt, andere reinigers van dezelfde shop wel en die waren ondanks de lage prijs goed te noemen. Komt uit Spanje overigens

https://fullcarx.com/nl/r...n-stuurwielrestauratieset

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Civic09 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:00:
Of gewoon je stuur laten herbekleden met een betere kwaliteit leder. Het leder van BMW-stuurwielen is niet je van het. Met herbekleden doel ik niet op die hoesjes die je op Aliexpress kan kopen waarbij je een ontzettend lelijke verdikking bij alle naden krijg, maar het stuur zelf niets dikker lijkt. Anyway, ik heb het stuur van de E46 Compact ook opnieuw laten bekleden met als stitching het zilveren draad van de Performance-keuzehendel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xdv3GQReef3yQPa-BjDagMlWUyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzoeaerDH5AHm5nUzQ5kMFcp.jpg?f=fotoalbum_large

Jaja, nieuwe originele M stuurkap ligt al klaar. Die beschadigingen onderin zijn net wat teveel.
En voor een beetje onderhoud gewoon ossengal gebruiken. Niet teveel, maar stuur blijft heel lang heel mooi. Stuur eerst natmaken met lichtvochtige doek. Goed inwrijven. Daarna met een kwast of zachte borstel ossengal insmeren. Even wachten. Wederom licht vochtige doek om stuur af te nemen. Afhankelijk van vervuiling nogmaals insmeren. Wederom met licht vochtige doek afnemen en daarna met een doek met schoon water afnemen. Als afsluiter met droge doek afnemen. Klaar is je stuur. Absoluut niet voeden, gaat wederom glimmen en stuur kan erg glad worden.

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 14-10-2023 20:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:01

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CreativeS schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:41:
[...]

Of gewoon je stuur laten herbekleden met een betere kwaliteit leder. Het leder van BMW-stuurwielen is niet je van het. Met herbekleden doel ik niet op die hoesjes die je op Aliexpress kan kopen waarbij je een ontzettend lelijke verdikking bij alle naden krijg, maar het stuur zelf niets dikker lijkt. Anyway, ik heb het stuur van de E46 Compact ook opnieuw laten bekleden met als stitching het zilveren draad van de Performance-keuzehendel.

[Afbeelding]

Jaja, nieuwe originele M stuurkap ligt al klaar. Die beschadigingen onderin zijn net wat teveel.
En voor een beetje onderhoud gewoon ossengal gebruiken. Niet teveel, maar stuur blijft heel lang heel mooi. Stuur eerst natmaken met lichtvochtige doek. Goed inwrijven. Daarna met een kwast of zachte borstel ossengal insmeren. Even wachten. Wederom licht vochtige doek om stuur af te nemen. Afhankelijk van vervuiling nogmaals insmeren. Wederom met licht vochtige doek afnemen en daarna met een doek met schoon water afnemen. Als afsluiter met droge doek afnemen. Klaar is je stuur. Absoluut niet voeden, gaat wederom glimmen en stuur kan erg glad worden.
Het zou ook wel prettig zijn als men ook gewoon richtprijzen gaven!

Soms denk je; ja gaaf, wil ik ook doen na deze tip, oh wacht kost 600 euro, laat maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Da’s natuurlijk onzin. Beetje stuur zit rond de 250.- als je geen extreme wensen hebt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
CreativeS schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:52:
Da’s natuurlijk onzin. Beetje stuur zit rond de 250.- als je geen extreme wensen hebt…
Waar heb je het laten doen ? ziet er netjes uit.

Ik heb nog niet eens 15k op de teller en het stuur begint al te glimmen, APC helpt om het weer mat te krijgen maar het is idd niet de beste kwaliteit leer voor een stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Slux schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 07:15:
Waar heb je het laten doen ? ziet er netjes uit.
Stuur op de foto is het stuur in de auto van mijn vriendin. Was een cadeautje voor haar. Ik heb het laten doen bij CM Customs, maar heb ook nog wel een aantal anderen in mijn contactlijst staan, die minstens net zo goed zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door CreativeS op 15-10-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Een bedrag van rond de 250 euro vind ik erg schappelijk gezien het handwerk en gebruikte materiaal.

Het stuur van de X1 van mijn vriendin begint ook wat kaal te worden en herbekleden spreekt mij wat meer aan dan restaureren, al is dat puur op gevoel.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Stuur in mijn F31 begint me ook te irriteren hoor. Het opnieuw kleuren met Colourlock is bij mij ook geen geweldig succes. Goedkope tussenoplossing maar na een half jaar begint de verf toch weer weg te slijten. Stuur reinigen betekent ook een doek die zwart wordt.
Ik laat hem ook opnieuw bekleden t.z.t. Stuur van de Z4 ook trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 23:32
Ik kan helaas geen foto meer maken, maar het stuur van mijn F20 vond ik nog goed uitzien na 88K km. Het was idd niet meer mat, maar glimde ook nog niet. Had niet het idee dat er slijtage plekken waren.

Overigens, de nieuwe eigenaar had geen interesse in de Varta A6 80Ah accu. Die staat hier nog nieuw in de doos. Dus mocht iemand interesse hebben stuur maar een PM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:22
Ik twijfel tussen een M340i en een 330e Touring. Vind de 330e toch net niet genoeg power hebben eigenlijk en ben verslaafd aan de 6-cilinder (rijd nu een 435i). Maar rijd wel vaak korte stukken dus dan is elektrisch wel weer goed te doen.

@fsfikke ik lees dat jij op het laatste moment van een M340i naar een 330e bent gewisseld. Hoe bevalt de 330e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mrwiggs schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:02:
Ik twijfel tussen een M340i en een 330e Touring. Vind de 330e toch net niet genoeg power hebben eigenlijk en ben verslaafd aan de 6-cilinder (rijd nu een 435i). Maar rijd wel vaak korte stukken dus dan is elektrisch wel weer goed te doen.

@fsfikke ik lees dat jij op het laatste moment van een M340i naar een 330e bent gewisseld. Hoe bevalt de 330e?
Wil/moet je rationeel of emotioneel kiezen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zowel rationeel en emotioneel ben ik ontzettend blij met de keuze voor de 330e. Ik vind het heerlijk om bijna al mijn ritjes elektrisch te doen en vind het jammer als de motor weer eens aanspringt.

Een 6-cilinder is heel leuk, ik heb er een hele hoop van gehad en een hoop plezier mee gehad. Vooral toen ik in Duitsland werkte en de passende (snel)wegen had. Maar nu hoef ik niet veel te rijden en zou ik de motor bij vele kleine ritten ook geen plezier doen. En hoe leuk het is, het went allemaal en je wordt ook verstandiger met de jaren :p Ik was sowieso nooit het type dat knallend door de straten scheurde.

Wat ook helpt is dat ik in mijn eigen garage met mijn eigen stroom kan laden (ook geen uitlaatgassen meer!). Maar de altijd aanwezige power van een 6-cilinder is wel minder in de 330e idd, hij komt goed van z’n plek als je hem de sporen geeft in Xtra-boost, maar meestal zit je juist in een eco-mode te rijden die dat probeert tegen te houden. Iets meer (elektrische)power was leuk geweest, maar 99% van de tijd niet nodig. Meer elektrisch bereik zou dan eerder op m’n lijstje staan, net als sneller laden.

Volgende week een proefritje met de i5 gepland, kijken of dat wat wordt. Eindelijk een elektrische touring, ook al had ik liever een formaatje kleiner gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYopW-cwoZ6GU7zNux3ZBcCCl_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERohF9VNyvEhRYzR45gZ4EAe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 16-10-2023 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:01

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Naar wat ik begreep is de 330e eigenlijk een 320i (B48B20 184 pk) met het hybride deel, gecombineerd heeft het meer vermogen en koppel dan de 330i.

Ik heb geen idee wat er met je vermogen gebeurt als je accu leeg is. Daarentegen rij je hybride met een andere intentie dan een 340i, ik kan toch niet laden uit eigen stroom of goedkoop bij de zaak, dus ik zou dan weer voor een 340i gaan puur voor rijplezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik heb de X3 met 30e motor. Ik heb deze laten chippen naar 450pk/750nm, wat volgens mij ook met 330e kan (het blok dat 292pk in de basis heeft).

Als je het om het motorgeluid de 340i wilt rijden is dit geen oplossing, maar als je bang bent dat je te weinig pit hebt onder in de toeren dan is dat chippen zeker een oplossing.

Eerder in het topic heb ik ergens de nieuwe vermogens curve gepost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

fsfikke schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:54:
hij komt goed van z’n plek als je hem de sporen geeft in Xtra-boost, maar meestal zit je juist in een eco-mode te rijden die dat probeert tegen te houden. Iets meer (elektrische)power was leuk geweest, maar 99% van de tijd niet nodig. Meer elektrisch bereik zou dan eerder op m’n lijstje staan, net als sneller laden.
Een mens kan dromen van een 3er met het 45e blok uit de 5-serie....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
JackBol schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Ik heb de X3 met 30e motor. Ik heb deze laten chippen naar 450pk/750nm, wat volgens mij ook met 330e kan (het blok dat 292pk in de basis heeft).
Vaak wordt de soepele samenwerking tussen de aandrijflijnen zo geprezen, dus daarom ben ik wat huiverig om de boel te chippen... Merk jij verschillen, behalve extra power?
JackBol schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

Een mens kan dromen van een 3er met het 45e blok uit de 5-serie....
Haha ja zeker, dat zou voor mij de ideale zijn, een 345e Touring..
zunrob schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:22:
[...]

Wil/moet je rationeel of emotioneel kiezen?
Het MOET niet rationeel, maar elke euro die ik bespaar aan de auto kan weer iets anders leuks in. Dus het is de vraag of de 330e leuk genoeg is...

Een van de redenen dat ik wil switchen van 435 GC naar een 3 Touring is laadruimte, dus is dan opzicht is het ook slimmer voor de M340i te gaan omdat een 330e toch best wat minder heeft O-)
Thanks voor je uitgebreide reactie.

98% eDrive, betekent dat dat je vrijwel nooit verder dan 45km rijdt?

Scheuren door straatjes doe ik ook niet, ik hou van de 6 cilinder met name door de soepelheid, geluid, lage toeren bij hogere snelheden en acceleratie bij tussenprints/inhalen.

Ik zat inderdaad ook te denken om te wachten op de i5 touring, maar ik weet nog niet echt wat ik van het uiterlijk vindt... en daar komt bij dat ik kan gelijk 95k kwijt ben ipv een M340i occassion van 60k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

mrwiggs schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Vaak wordt de soepele samenwerking tussen de aandrijflijnen zo geprezen, dus daarom ben ik wat huiverig om de boel te chippen... Merk jij verschillen, behalve extra power?
Als je in sport rijdt, is hij wel wat bokkiger, maar in eco merk je er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:29
JackBol schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Als je het om het motorgeluid de 340i wilt rijden is dit geen oplossing, maar als je bang bent dat je te weinig pit hebt onder in de toeren dan is dat chippen zeker een oplossing.

Eerder in het topic heb ik ergens de nieuwe vermogens curve gepost.
dat is wel heel optimistisch, waar heb je hem laten chippen als ik mag vragen?
lijkt mij namelijk heel sterk dat je met een b48 met stage 1 chip naar 450 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Denniz0229 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

lijkt mij namelijk heel sterk dat je met een b48 met stage 1 chip naar 450 gaat.
Is wel vanaf 292pk he. Dus het 20i blok van 184pk naar 342pk. Al lijkt me dat nog steeds wel fors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Denniz0229 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

BR Performance in Raamsdonksveer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8B1nT6GNZvZVE-KEIKARXjxZtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymxkWBJIxuVTjMBUEiDaU8Wi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BxJKCOm_ryLFKOn6N6_2GiFCFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TTeleuxCRRPfuFmaT3oPGfS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Maar de nieuwe x30e's kunnen nog niet gechipt worden toch?
[...]

Thanks voor je uitgebreide reactie.

98% eDrive, betekent dat dat je vrijwel nooit verder dan 45km rijdt?
In september toevallig niet inderdaad, maar de mogelijkheid om wel gewoon een paar honderd kilometer te rijden is wel nice.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 16-10-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

fsfikke schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Maar de nieuwe x30e's kunnen nog niet gechipt worden toch?
Weet ik niet, ik heb een model uit April 2020.
Edit: schijnt een optie te zijn dat ze de ECU opsturen naar Finland of zo, maar dat heb ik niet onderzocht.

[ Voor 22% gewijzigd door JackBol op 16-10-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
mrwiggs schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Is wel vanaf 292pk he. Dus het 20i blok van 184pk naar 342pk. Al lijkt me dat nog steeds wel fors.
ik weet hoe het werkt, maar bijna 90% meer pk's uit hetzelfde blok lijkt mij sterk.
verder heeft de b48 in dat type wel al standaard 248pk.
oke, blijf het apart vinden, op de website adverteren ze namelijk zelf met minder Pk voor de stage 1.
https://www.br-performanc...08-2017/11937-xdrive-30e/

niet om jou de les te lezen verder hoor, maar ben gewoon benieuwd hoe dit soort bedrijven aan hun getallen komen. sommige zijn namelijk erg optimistisch, en zoals ze het nu voorspiegelen zou een x3m40i minder vermogen leveren als een 30e.
als je bij hun bijvoorbeeld de 30i pakt, dan ga je naar 310 pk, wat een winst is van 58pk. wat mij een realistisch nummer lijkt voor de b48 motor.

maar hybrides hebben de tuners nog niet helemaal door, sommigen die voegen het maximaal elektrisch vermogen er gewoon bij, terwijl dat alleen beschikbaar is bij volledig elektrisch rijden.
ik had hiervoor een x5 40e en heb het toen helemaal uitgeplozen, conclusie is dat de tuners vaak maar wat roepen.
JackBol schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:45:
[...]

Weet ik niet, ik heb een model uit April 2020.
Edit: schijnt een optie te zijn dat ze de ECU opsturen naar Finland of zo, maar dat heb ik niet onderzocht.
dat klopt, maar dan ben je de auto 1-2 weken kwijt, weet niet of dat bij jou het geval was?
volgens mij is het ook vooral bij eind 2020 modellen en nieuwer dat je ECU gelockt is.

[ Voor 10% gewijzigd door Denniz0229 op 16-10-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:19
@fsfikke & @mrwiggs Hier ook interesse voor de i5 touring. Binnenkort in de sedan proefrijden. Op basis van de sedan ook een offerte liggen. Gok dat de touring ca 5000 euro is.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:02
[...]

Een van de redenen dat ik wil switchen van 435 GC naar een 3 Touring is laadruimte, dus is dan opzicht is het ook slimmer voor de M340i te gaan omdat een 330e toch best wat minder heeft O-)
Ik vermoed dat de 330e een kleinere laadruimte heeft omdat de accu's daar deels onder liggen?

Ik ben overgestapt van een 4GC naar een 330i Touring en qua laadruimte scheelt dat niet zoveel. Mits je rekent met de ruimte onder het afdekzeil, stapel je de Touring tot het dak vol dan gaat er absoluut meer in. Dat kon dan bij een 330e wellicht wel eens tegenvallen.

Ik, en velen die mij niet wilden geloven, heb mij altijd verbaasd over de laadruimte van een 4GC die is veel groter dan je obv het model "coupé" denkt.

En verder, tsja ik denk dat de kans op het rijden met een heerlijke 6-in lijn in de toekomst alleen maar kleiner wordt dus pak je kans ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Denniz0229 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:54:
[...]

ik weet hoe het werkt, maar bijna 90% meer pk's uit hetzelfde blok lijkt mij sterk.
verder heeft de b48 in dat type wel al standaard 248pk.
[...]
oke, blijf het apart vinden, op de website adverteren ze namelijk zelf met minder Pk voor de stage 1.
https://www.br-performanc...08-2017/11937-xdrive-30e/
Klopt, die 45 pk extra was een meevaller. Er was wel een verhaal van nokkenas en hoeken en dat het een goed blok was, maar dat ging boven mijn pet :+
niet om jou de les te lezen verder hoor, maar ben gewoon benieuwd hoe dit soort bedrijven aan hun getallen komen. sommige zijn namelijk erg optimistisch, en zoals ze het nu voorspiegelen zou een x3m40i minder vermogen leveren als een 30e.
Ik ging er wel vanuit dat ze de elektromotor mee tellen, dus ik zorge wel dat ik met een volle batterij aankwam. Overigens zou ik meer schrik hebben als ook de elektromotor zouden "tunen". Hoog voltage is een van de weinige technische dingen waar ik ECHT bang van ben.
dat klopt, maar dan ben je de auto 1-2 weken kwijt, weet niet of dat bij jou het geval was?
volgens mij is het ook vooral bij eind 2020 modellen en nieuwer dat je ECU gelockt is.
Nee, was in 3u gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
JackBol schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:00:
[...]

Klopt, die 45 pk extra was een meevaller. Er was wel een verhaal van nokkenas en hoeken en dat het een goed blok was, maar dat ging boven mijn pet :+

[...]

Ik ging er wel vanuit dat ze de elektromotor mee tellen, dus ik zorge wel dat ik met een volle batterij aankwam. Overigens zou ik meer schrik hebben als ook de elektromotor zouden "tunen". Hoog voltage is een van de weinige technische dingen waar ik ECHT bang van ben.

[...]

Nee, was in 3u gepiept.
als de uitdraai die je poste ook echt van jou auto is klopt dat wel, je zat namelijk al iets boven het standaard vermogen.
sowieso is het nieuwere b48 blok wel iets beter, vandaar dat je van bmw zelf ook al wat meer pk's meekrijgt als de vorige modellen met b48.

nee daar doen ze ook niks mee, maar het max elektrisch vermogen wat je mag rekenen ligt volgens bmw anders als bij de tuners, en daar zit hem vaak het verschil in. sommige zijn daar eerlijk in, anderen helaas niet.

als het in 3 uur klaar was dan had je gelukkig nog geen ECU lock.

die accu's zijn trouwens inderdaad wel een ding, ik sprak toevallig laatst degene die mijn x5 40e had ingeruild.
daar waren 3 cellen kapot, a 1500 euro per cel en dan moeten ze nog in en uitgebouwd worden.
ik was in ieder geval erg blij dat het niet gebeurde toen ik de auto nog had en ben nu extra blij dat ik gewoon voor een b58 ben gegaan zonder elektra :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:47

Eagle Creek

Breathing security

B-Real schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:00:
[...]

Ik vermoed dat de 330e een kleinere laadruimte heeft omdat de accu's daar deels onder liggen?

Ik ben overgestapt van een 4GC naar een 330i Touring en qua laadruimte scheelt dat niet zoveel. Mits je rekent met de ruimte onder het afdekzeil, stapel je de Touring tot het dak vol dan gaat er absoluut meer in. Dat kon dan bij een 330e wellicht wel eens tegenvallen.
De benzinetank. De accu's liggen op de bodem.
Maar inderdaad, daardoor minder laadruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 16-10-2023 11:17 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:42
Vandaag contact gehad met de leverende dealer van mijn X1 xDrive 25e (hybride). Ik had een 'voorlopige' verwachting van Q1 2024 gekregen, terwijl ik (al) in April besteld heb.
Hij gaf aan dat BMW op europees niveau behoorlijk aan zijn CO2 tax zat, waardoor hybrides en niet eletrische auto's behoorlijk slecht leverbaar blijven. Hij vertelde dat ze 100 slots hadden voor 2024, waarvan er dus al 75 gevuld waren, en zelfs met mensen die eerder dan ik besteld hebben.

Jammer, maar op zich begrijpelijk.

Ik kreeg wel te horen dat het vervangen van mijn order met een mogelijk elektrische auto (iX1 20) best een optie was. Die zou dan zelfs mogelijk nog dit jaar te leveren zijn.

Maar eens goed nadenken wat ik wil nu :|

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:47

Eagle Creek

Breathing security

FireDrunk schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:56:
Hij vertelde dat ze 100 slots hadden voor 2024, waarvan er dus al 75 gevuld waren, en zelfs met mensen die eerder dan ik besteld hebben.

Jammer, maar op zich begrijpelijk.
Begrijpelijk? In theorie ontvang je dan je auto in 2025. Ik noem dat bizar.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireDrunk
Eagle Creek schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

Begrijpelijk? In theorie ontvang je dan je auto in 2025. Ik noem dat bizar.
Mogelijk was ik onduidelijk, ik ben wel onderdeel van die 75 man (en vrij vooraan zelfs). Ik zou dus wel vrij vroeg aan de beurt zijn in 2024. Maar hij kon gewoon geen garantie geven over wanneer.
Verwachting is Q1, worst-kaas kan het later worden.

[ Voor 13% gewijzigd door FireDrunk op 16-10-2023 12:35 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Dus als ze nog 25 niet puur elektrische auto's verkopen zitten ze voor heel 2024 al vol? Gezien de verwachte verkoopcijfers van EVs zou ik dan als dealer niet echt lekker slapen :X.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
alexbl69 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:10:
Dus als ze nog 25 niet puur elektrische auto's verkopen zitten ze voor heel 2024 al vol? Gezien de verwachte verkoopcijfers van EVs zou ik dan als dealer niet echt lekker slapen :X.
Ik denk dat dit de slots zijn die betreffende dealer heeft... Hoop ik. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
zunrob schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

Ik denk dat dit de slots zijn die betreffende dealer heeft... Hoop ik. ;)
Ja, maar dan nog. Weet niet hoe groot die dealer is, maar die is dus 'gecapped' op 100 non full-EVs per jaar, terwijl de vraag naar EVs waarschijnlijk gaat dalen.

Geen lekker vooruitzicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daarbij geldt ook altijd nog dat wat een verkoper van een dealer verteld met een paar kilo zout genomen moet worden. Die vertellen je alles om jou in de richting te duwen die ze voor hun targets nodig hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
fsfikke schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:43:
Daarbij geldt ook altijd nog dat wat een verkoper van een dealer verteld met een paar kilo zout genomen moet worden. Die vertellen je alles om jou in de richting te duwen die ze voor hun targets nodig hebben ;)
Dat is dan ook wel weer waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Hoewel dat allemaal waar is, kreeg ik (gut-feeling) het gevoel dat die Sales Manager (niet een gewone verkoper) eerlijk was. Die 100 slots zijn denk ik NL breed, aangezien het om een vrij grote BMW dealer ging.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:44
DomiGijzen schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:54:
@fsfikke & @mrwiggs Hier ook interesse voor de i5 touring. Binnenkort in de sedan proefrijden. Op basis van de sedan ook een offerte liggen. Gok dat de touring ca 5000 euro is.
Ik moet de praktijktests nog even afwachten. Mogelijk wordt full EV in een i5 alsnog een optie over een paar jaar, als het dan betaalbaar is. Al moet ik echt nog heel erg wennen aan de auto, zowel interieur als exterieur.

Bij de dealer waar ik 't weekend was zei de verkoper al dat de i5 echt weer een mooie stap omhoog is na de G31 (hij had er de dag ervoor voor 't eerst mee gereden). Ik wacht het even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
DomiGijzen schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:54:
Ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pannencouque schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:09:
Ik moet de praktijktests nog even afwachten. Mogelijk wordt full EV in een i5 alsnog een optie over een paar jaar, als het dan betaalbaar is. Al moet ik echt nog heel erg wennen aan de auto, zowel interieur als exterieur.

Bij de dealer waar ik 't weekend was zei de verkoper al dat de i5 echt weer een mooie stap omhoog is na de G31 (hij had er de dag ervoor voor 't eerst mee gereden). Ik wacht het even af.
Komend weekend zijn bij veel dealers de showroomintroducties van de i5. Je kan altijd even langsgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
FireDrunk schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:22:
Hoewel dat allemaal waar is, kreeg ik (gut-feeling) het gevoel dat die Sales Manager (niet een gewone verkoper) eerlijk was. Die 100 slots zijn denk ik NL breed, aangezien het om een vrij grote BMW dealer ging.
Het zal wel Dusseldorp-breed zijn... of modellen voor een bepaalde groep tellen niet mee, want dan zouden de slots er al ruim doorheen zijn voor 2024 met een overschrijding van minimaal 22 en wat er nog komen gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zonde...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0lIuzKa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
FireDrunk schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:35:
[...]

Mogelijk was ik onduidelijk, ik ben wel onderdeel van die 75 man (en vrij vooraan zelfs). Ik zou dus wel vrij vroeg aan de beurt zijn in 2024. Maar hij kon gewoon geen garantie geven over wanneer.
Verwachting is Q1, worst-kaas kan het later worden.
Als jij overstapt, kan de dealer jouw slot weer heel mooi gebruiken voor iemand anders. Dat heeft best wel waarde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Toff schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:35:
[...]

Als jij overstapt, kan de dealer jouw slot weer heel mooi gebruiken voor iemand anders. Dat heeft best wel waarde...
Benieuwd hoe je nu door zo'n dealer behandeld wordt als je nu voor 10 nieuwe 116i's komt :).

"Nee, er hoeft verder niks op. Gewoon van die handgeschakelde witte ja"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
alexbl69 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

Benieuwd hoe je nu door zo'n dealer behandeld wordt als je nu voor 10 nieuwe 116i's komt :).

"Nee, er hoeft verder niks op. Gewoon van die handgeschakelde witte ja"
Dan kom je gewoon achteraan de rij en baalt de dealer waarschijnlijk, dat je niet wat vettere marges opbrengt zo. Maar als je naar een ander gaat met je order, heeft hij niks en loopt de lijst ook vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:02
Het parkeerlicht van m’n bmw e90 uit 2007 is kapot. Nu kan ik nergens een nieuwe vinden, alleen maar LED maar volgens mij mag dat niet. Weet iemand waar ik een gewone halogeen kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Heb je xenon of halogeen koplampen?

En eh, op https://www.realoem.com/bmw/nl/select vind je alles. Het gevonden artikel geef je op aan de dealer, of online ergens en je hebt het product.

[ Voor 68% gewijzigd door CreativeS op 17-10-2023 09:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Mr Pingu schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:07:
[...]

Vandaag voorbereiding van de retrofit van elektrische spiegels gedaan. Autodim, elektrisch inklappen, verwarmd en curb view. Mijn richtingaanwijzer in de spiegel had vocht en rechts deed het niet meer, ook links vocht maar doet het nog wel. Helaas is dit in Noorwegen dus APK afkeur (soft, dus moet na 31 dagen laten herkeuren).

Ik vond toevallig een set met full option spiegels. in plaats van 50 euro voor een nieuw lampje te betalen heb ik voor 250 een set spiegels gevonden met nog aan beide kanten auto-dim. Daarboven op nog 40 euro voor de schakelaar in de deur want die moet dan ook vervangen worden.
(Zie ook https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1360941 voor instructies)

[Afbeelding]

Status retrofits
Comfort acces
1/3 exterior antennes geïnstalleerd (achterbumper, linkerkanaal, rechterkanaal)
0/1 interior antennes geintstalleerd (kofferbak)
1/1 voet sensor geintstalleerd

Spiegels
1 nieuwe schakelaarvoor ruiten + soldeerwerk [DONE]
0/2 spiegels geïnstalleerd

Harman Kardon
1/1 versterker
0/4 tweeters in de deuren

Parkeringsensoren vooraan
Kabels van voor naar achter getrokken
Bumper eraf, gaten maken en sensoren installeren nog te doen.
Kleine update. Gisterenavond het volgende kunnen doen.
Spiegels kunnen aftikken en tweeters harman kardon vooraan. (twijfel uberhaupt of ik de moeite wil nemen om ze ook in de achterdeuren te installeren).

Nieuwe status
Harman Kardon
1/1 versterker
2/2 tweeters in de deuren voor
0/2 tweeters in de deuren achter

Spiegels
1 nieuwe schakelaarvoor ruiten + soldeerwerk [DONE]
2/2 spiegels geïnstalleerd

Deur demonteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fS15XjmEx86Bc-EDwRJJXBiY1qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAUIVvMzSerTcewgKItsGrZa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmGpUMtSxZg-Wu-KQwRrlSjk8-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urqg8ljskgQ0JFs0EvBeQOqX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xm_ksTtXfCtpbMZvT2QQljxqFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yecWPPJxJBoTVuAl9SvjUes4.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat, netjes geparkeerd met automatisch ingeklapte spiegels :)
Nu dus aan beide kanten, auto-dim, power-folding & weer een werkend knipperlicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmnNXx3Rt3NuIMrRR-SDeqsmBI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6d6UkxoHmIvlZlOFf97FI6y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Pingu op 17-10-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
CreativeS schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:26:
[...]

Komend weekend zijn bij veel dealers de showroomintroducties van de i5. Je kan altijd even langsgaan :)
Dat zou kunnen, maar echt relevant is het nog niet denk ik. Ik moet sowieso op de touring wachten. Plus ik heb m'n hybride nog niet eens op kenteken, ik ga echt niet nu al naar een i5 ;). Dus mogelijk de komende tijd nog wat reviews kijken en tzt eens zelf gaan rijden.

Want met zo'n showroomintroductie kun je nog niet de weg op, lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pannencouque schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:21:
[...]
Dat zou kunnen, maar echt relevant is het nog niet denk ik. Ik moet sowieso op de touring wachten. Plus ik heb m'n hybride nog niet eens op kenteken, ik ga echt niet nu al naar een i5 ;). Dus mogelijk de komende tijd nog wat reviews kijken en tzt eens zelf gaan rijden.

Want met zo'n showroomintroductie kun je nog niet de weg op, lijkt me?
Nee maar je kan al afspraken maken, ik heb er deze week ook eentje gepland staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik heb de laatste dagen last van windruis op de snelweg, ik kon het eerst niet goed plaatsen maar kwam er achter dat het uit het dak kwam.

ik was naar de dealer gegaan, maar dat was ook meteen de laatste keer, nog nooit zo respectloos behandeld bij een dealer als die in Heemstede, de auto zou waarschijnlijk schade hebben gehad blablabla want ze hadden nog nooit van het probleem gehoord, ik kon via de website een afspraak maken, terwijl die naast me stond. Maar goed ik ben er klaar mee, tip ga nooit naar de BMW dealer in Heemstede of zorg dat je in in net pak loopt, misschien nemen ze je dan wel serieus.

Het lijkt erop dat het dak rubber te kort is, want als ik er een stukje duck tape op plak is het weg, heeft iemand dit wel eens meegemaakt ? het was me nog nooit opgevallen en ik merkte het pas toen het kouder was buiten, daarvoor was de auto gewoon stil.
Er is ook niks afgebroken, het lijkt wel dat die strip ineens gekrompen is :S Zo rubber moet het dak toch helemaal afsluiten ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SW5gBBT8tCksgWCngbqxdhl6Uw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TC4lbLZoMum5uGs2VcFdDs3y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1IFBmNOyDLGlvMGL42TYzYQdxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTNIc7IyLIUYljQhJxze4gFC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Slux schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:32:
Ik heb de laatste dagen last van windruis op de snelweg, ik kon het eerst niet goed plaatsen maar kwam er achter dat het uit het dak kwam.

ik was naar de dealer gegaan, maar dat was ook meteen de laatste keer, nog nooit zo respectloos behandeld bij een dealer als die in Heemstede, de auto zou waarschijnlijk schade hebben gehad blablabla want ze hadden nog nooit van het probleem gehoord, ik kon via de website een afspraak maken, terwijl die naast me stond. Maar goed ik ben er klaar mee, tip ga nooit naar de BMW dealer in Heemstede of zorg dat je in in net pak loopt, misschien nemen ze je dan wel serieus.

Het lijkt erop dat het dak rubber te kort is, want als ik er een stukje duck tape op plak is het weg, heeft iemand dit wel eens meegemaakt ? het was me nog nooit opgevallen en ik merkte het pas toen het kouder was buiten, daarvoor was de auto gewoon stil.
Er is ook niks afgebroken, het lijkt wel dat die strip ineens gekrompen is :S Zo rubber moet het dak toch helemaal afsluiten ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke auto is dit? Zal dadelijk een foto van een oude en nieuwe 2AT voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:39:
[...]

Welke auto is dit? Zal dadelijk een foto van een oude en nieuwe 2AT voor je maken.
BMW X5 uit Dec 2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:23
Slux schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zeer vervelend probleem en komende uit Heemstede kennen wij deze dealer maar al tegoed...
Wij zijn daar ook zeer onvriendelijk behandeld en zijn via via uiteindelijk 22 jaar geleden terecht gekomen bij Bmw Maaral Alkmaar (nu Dusseldorp), aanrader om naar toe te gaan.
Bij BMW Heemstede zullen ze ons niet snel meer zien.
Ik kan deze week wel even een foto maken van de X5 van mijn vader (2020), kijkende hoe het er daar precies uitziet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Dakramen en dakrubbers is een combi die vroeg of laat gaat suizen ivm krimpen/ouderdom, al is dit misschien erg snel maar ik heb het bij mijn x3 allemaal laten vervangen vorig jaar en totaal geen ruis meer.

Dit bedrijf, erg net werk en OEM producten

https://bmwpanoramadaken.nl/

// zon reactie van een dealer is zum kotzen natuurlijk :r

[ Voor 25% gewijzigd door lord_fh op 17-10-2023 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

lord_fh schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:05:
Dakramen en dakrubbers is een combi die vroeg of laat gaat suizen ivm krimpen/ouderdom, al is dit misschien erg snel maar ik heb het bij mijn x3 allemaal laten vervangen vorig jaar en totaal geen ruis meer.

Ja dakramen hebben altijd wat extra zorg nodig, voor een auto die wat langer dan de garantie mee moet gaan mijd ik dakramen. Vroeg of laat gaan de meesten eerst suizen en in slechtere gevallen ook lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
lord_fh schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:05:

Dus wel een voorkomend probleem bij BMW begrijp ik ? Ik heb nog een Audi uit 2017 met een dak en die heeft nergens last van en sluit ook netjes af zonder kieren.

De auto is nog geen jaar oud kan een rubber ruim een cm krimpen in zo korte tijd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Slux schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:25:
[...]

Dus wel een voorkomend probleem bij BMW begrijp ik ? Ik heb nog een Audi uit 2017 met een dak en die heeft nergens last van en sluit ook netjes af zonder kieren.

De auto is nog geen jaar oud kan een rubber ruim een cm krimpen in zo korte tijd ?
Dat isnidd erg snel, maar dakramen en lekken gebeurt ook bij andere merken. Bij mijn volgende auto gaa ik ook zeker opzoek naar 1 zonder pano, hoe dik de rest eromheen ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 00:03
Slux schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:25:
[...]

BMW 325i uit 2001 met origineel dakraam en rubbers. Heeft schoonmaakbeurt nodig, maar geen geruis of gelek.

(Ja eigenlijk heel gek. Ik sta er ook van te kijken O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

wheez50 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:23:
[...]

BMW 325i uit 2001 met origineel dakraam en rubbers. Heeft schoonmaakbeurt nodig, maar geen geruis of gelek.

(Ja eigenlijk heel gek. Ik sta er ook van te kijken O-) )
Probleem zijn ook niet de dakramen, maar de pano daken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
@Steef09031991 en @Slux .

Ik woon ook in Heemstede en gezien de premium garantie die ik nog heb was het idee de auto daar te laten onderhouden maar ik heb tot nu toe nog niemand gehoord die tevreden is over van Poelgeest Heemstede. Behalve Alkmaar nog andere tips voor dealers in de buurt?

Ik moet zeggen dat ik een keer met een vraag bij de service balie kwam en wel netjes behandeld was. Maargoed

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Nieuwe generatie 2AT:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2thLnVz-cPRg1f_CIq4g73T-oOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyoJ4OgNpAInEldgKLyg9VXp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hK5RVyyl8LDrvQ-j3QcoeTAPYPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RXTZatZAYYwGn96ryE3Qai0.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste generatie 2AT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXKLrEggcxEI8GJlgN4blX3_ClY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJEMPOUcs5IQ8mY4E55Ba4kt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V33zsOpR2q8PFxUfIcqCgBg7hkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewvnq9L4g343wVHB5BX1IYYo.jpg?f=fotoalbum_large

Die van jou is wel heel kort. Raar ook dat ie zoveel gekrompen is. Kun je hem zelf niet een beetje uittrekken?

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 17-10-2023 20:17 ]

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:12

Bommes

Capo del formaggio

Dingen die je bij de BMW dealer en in de slaapkamer kunt zeggen...
zunrob schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:14:
Die van jou is wel heel kort. Raar ook dat ie zoveel gekrompen is. Kun je hem zelf niet een beetje uittrekken?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Bommes schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:40:
Dingen die je bij de BMW dealer en in de slaapkamer kunt zeggen...

[...]
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
fsfikke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Nee maar je kan al afspraken maken, ik heb er deze week ook eentje gepland staan.
Dat ga ik mogelijk ook maar eens doen. Maar als ik de reviews zo bekijk is iedereen zeer tevreden over de aandrijflijn, maar krijg ik acute oogtyfus van het interieur en word ik echt verdrietig van het bedieningsgemak met al die touch-knoppen en te weinig fysieke knoppen.

Hier gaat de 530i plaats maken voor een 530e. Plan was om die een jaar of twee te houden en dan over te stappen naar een i5 maar dat begin ik toch aardig te betwijfelen.

Edit 22:18: ik zie net de vergelijking tussen de sport- en de comfortstoelen. Blijkbaar zijn na generaties wél de goede keuzes, nu de comfortstoelen niet meer in twee delen verstelbaar bij de rugleuning. Dat was voor mij juist één van de redenen om voor een 5 te gaan. ;w

[ Voor 17% gewijzigd door Pannencouque op 17-10-2023 22:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Greetoz schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:02:
@Steef09031991 en @Slux .

Ik woon ook in Heemstede en gezien de premium garantie die ik nog heb was het idee de auto daar te laten onderhouden maar ik heb tot nu toe nog niemand gehoord die tevreden is over van Poelgeest Heemstede. Behalve Alkmaar nog andere tips voor dealers in de buurt?

Ik moet zeggen dat ik een keer met een vraag bij de service balie kwam en wel netjes behandeld was. Maargoed
Ik was er een half jaartje terug ook om te kijken naar een X5 die ze hadden staan, toen had ik ook al het gevoel dat ze me niet serieus namen, dat was ook echt zo gladde verkoper, aan de ene kant ben ik hem wel dankbaar want door hem ben ik verder gaan kijken en heb ik een andere gevonden, met meer opties en zelfs iets goedkoper.

Nu zat er zo stijve hark bij de service die nergens zin in had, pas toen ik zij om wat voor auto het ging kwam er wat meer uit. Echt nooit meer voor mij., de verkoop en service is echt ongekend slecht bij dat bedrijf, zelfs als ik bij de supermarkt een pakje boter koop krijg ik betere service.
zunrob schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:14:
[...]

Nieuwe generatie 2AT:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste generatie 2AT:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank, dat is wel een verschil met die van mij, ik zal eens kijken of ik er wat aan kan trekken in de hoop dat ie weer wat groeit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik heb dat ook bij mijn Mercedes (I know, vloeken in de kerk) gehad. Die jongens namen mij ook niet echt serieus als 'jongeman' van begin 30. Uiteindelijk wel netjes proef kunnen rijden en een redelijk gesprek gehad.

Bij de BMW (Ekris Arnhem) dealer werd ik door een jonge verkoper veel netter behandeld. Keurige jongeman die zich netjes voorsteld, keurig uitlegde wat er allemaal te kiezen was, rustig luisterde naar de wensen van zowel mij als mijn vrouw.

Kreeg ook keurig de tijd voor een proefrit (2h ofzo), en vroeg ook netjes naar hoe het was. Was ook niet opdringerig over offertes, hij zei gewoon, hier is mijn kaartje, als je een offerte wil, stuur een mailtje met je gewenste opties, dan stuur ik je een offerte. Kan je er thuis nog even rustig over nadenken.

Even niets...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zunrob
FireDrunk schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:00:
Ik heb dat ook bij mijn Mercedes (I know, vloeken in de kerk) gehad. Die jongens namen mij ook niet echt serieus als 'jongeman' van begin 30. Uiteindelijk wel netjes proef kunnen rijden en een redelijk gesprek gehad.

Bij de BMW (Ekris Arnhem) dealer werd ik door een jonge verkoper veel netter behandeld. Keurige jongeman die zich netjes voorsteld, keurig uitlegde wat er allemaal te kiezen was, rustig luisterde naar de wensen van zowel mij als mijn vrouw.

Kreeg ook keurig de tijd voor een proefrit (2h ofzo), en vroeg ook netjes naar hoe het was. Was ook niet opdringerig over offertes, hij zei gewoon, hier is mijn kaartje, als je een offerte wil, stuur een mailtje met je gewenste opties, dan stuur ik je een offerte. Kan je er thuis nog even rustig over nadenken.
Ekris Arnhem is wat mij betreft by far de beste BMW dealer. Ik kom er graag, ondanks dat het wat verder rijden is.
Pagina: 1 ... 243 ... 370 Laatste