Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 237 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:39
@Eagle Creek M'n dieseltje is met 85 graden wel op bedrijfstemperatuur. Jouw blok moet een stukje heter worden.
Dat was ook geen 1:1 vergelijking, simpelweg de auto die ik vandaag gepakt heb want >400km.

Je kijkt wel naar de olietemperatuur, ik geloof best dan een nieuwe benzinemotor sneller opwarmt, vooral met die sluitende nieren en sneller optimale viscositeit bereikt cq belast kan worden (en dikke kans dat het bij jou vandaag ook een erg warme dag was).
Als het zo weer 10 graden is als de zon onder is en de hele meuk niet de hele dag overvloedig opgewarmd wordt door de zon ben ik best benieuwd naar een repeat. En dan vooral of je je vingers verbrand aan je blok na 10km...
Gebruiksklaar != warm blok, en na een paar km is je auto wel gebruiksklaar (zelfs mijn dieseltje).

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
DaFreakhead schreef op zondag 10 september 2023 @ 02:02:
[...]

Handig schermpje! Kun je da apart instellen in idrive? Ik zie alleen Nm en PK in beeld.
Dat is het sportscherm in iD7. Handig scherm om de olietemperatuur in de 330e (en vast ook 320e en overige hybrides) te zien.

Ook het enige scherm trouwens, omdat op de plek waar normaliter de temperatuur wordt weergegeven in de Live Cockpit nu de batterijstatus wordt weergegeven.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:44

Theimon

Snapte!?

D_Jeff schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:33:
@Xqlus1ve Ik heb het op mijn huidige leaseauto zitten (Mazda 3, SkyActiv-X, Luxury uitvoering, hatchback) en daar werkt het best okay -- totdat de sensoren vies worden, dan valt het tegen (pro tip: maak die eens wat vaker schoon)

Vrachtwagens blijft hit or mis (vooral bij de trailers, terwijl de vrachtwagen zelf vaak goed gaat)
Lane assist: breek me de bek niet open (gratis krachttraining op de 60-wegen, man man man) :X

Maar ik ben ook echt verbaasd hoe weinig ik het tegen kom. Van alle F'jes en G'jes zijn er momenteel maar 120 auto's die de optie hebben, terwijl er bijna 2k te koop staan (bron: gaspedaal.nl)
Misschien dachten de meeste autokopers: waarom betalen voor een optie als ik gewoon over mijn schouder kan kijken?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:15
D_Jeff schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:33:

Maar ik ben ook echt verbaasd hoe weinig ik het tegen kom. Van alle F'jes en G'jes zijn er momenteel maar 120 auto's die de optie hebben, terwijl er bijna 2k te koop staan (bron: gaspedaal.nl)
Dodehoek-verklikkers zijn een hele tijd niet leverbaar geweest, ik moet het helaas ook zonder doen op een auto uit 2022. Sowieso was heel veel niet mogelijk om te bestellen, van Lane Assist , DCC en ACC tot soundupgrades. Dat zal over een paar jaar goed zichtbaar zijn op de occasionmarkt, karige Covid-modellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 10-09-2023 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 21:02
D_Jeff schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:31:
Goed.. de grap dat de richtingaanwijzer op een BMW wel kan verdwijnen, omdat ie toch niet gebruikt wordt ken ik ondertussen wel.

Maar ik had niet verwacht dat de "dode hoek detectie" optie zovaak overgeslagen is/werd. Op de F/G (3-serie) is het bijna niet te vinden 8)7

@Pannencouque stoppen met vragen en ga beleven (testrit). Een 530e staat bij voldoende dealers als demo auto
Ik ben aan het zoeken naar een mooi exemplaar en ga dan testrijden. Maar inderdaad ook al eens overwogen om een dealer binnen te stappen :).

Mbt dodehoekdetectie: ben ik dan de enige die dat uitzet? Ik vind het simpelweg niet betrouwbaar genoeg: hij doet het niet altijd (goed). En dan heb ik er niks aan. Overigens vooral op de F11 mee gereden, een dag ofzo. In de G31 meteen uitgezet, net als al die andere hulpsystemen.
Maar dat vind ik ook het probleem met die systemen: je kunt er niet 100% op vertrouwen. Dan doe ik 't liever gewoon zelf in één keer goed en zet ik die systemen uit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:15
Pannencouque schreef op zondag 10 september 2023 @ 07:32:
[...]

Mbt dodehoekdetectie: ben ik dan de enige die dat uitzet? Ik vind het simpelweg niet betrouwbaar genoeg: hij doet het niet altijd (goed). En dan heb ik er niks aan. Overigens vooral op de F11 mee gereden, een dag ofzo. In de G31 meteen uitgezet, net als al die andere hulpsystemen.
Maar dat vind ik ook het probleem met die systemen: je kunt er niet 100% op vertrouwen. Dan doe ik 't liever gewoon zelf in één keer goed en zet ik die systemen uit.
Ik denk dat je het juist andersom moet zien. De systemen helpen net die éne keer dat je zelf een foutje maakt. In 10 jaar met dat spul rijden heeft het mij één keer gered, maar wel precies toen er een motorrijder in de dode hoek zat, die anders geen kans had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59
Raymond P schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:11:
Tjah, m'n M47N2 blok begon vanochtend op 28 graden, de diesel was 34 graden. Na 42km rijksweg (vmax+behoud op cc) kwam 'ie boven de 85 graden. :+

Mgoed, daarmee wordt gemiddeld 1:22 gereden, loopt niet zo heet en ik verwissel graag de olie.
Edit: verkeerd gelezen

[ Voor 21% gewijzigd door Spollie op 10-09-2023 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Dennisdn schreef op zondag 10 september 2023 @ 07:55:
[...]

Ik denk dat je het juist andersom moet zien. De systemen helpen net die éne keer dat je zelf een foutje maakt. In 10 jaar met dat spul rijden heeft het mij één keer gered, maar wel precies toen er een motorrijder in de dode hoek zat, die anders geen kans had gehad.
Daar kan ik me bij de dodehoekwaarschuwing nog wel iets bij voorstellen. Ik heb 't ook vooral over lane assist e.d. Dat stond door een foutje van mij laatste bij een hogesnelheidsrit een keer aan. Toen kreeg ik een onverwachte zwieper bij 180 ofzo. Echt niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
Naif0n schreef op zondag 10 september 2023 @ 00:32:
Gezien ik zoveel Kilometers ga rijden zit ik toch de kijken naar een Diesel, het liefst met nog een beetje pit en wat ruimte (ookal ben ik alleen) en valt mijn oog dan snel naar een M340D, leuker zou zijn een M340i voor daily, alleen denk ik dat ik met 25k per jaar dat die echt stukken duurder zal zijn in Brandstof.

Overigens ga je van M5 Comp naar M340d, er is ook nog de M550d. In de basis dezelfde B57 motor, maar met 4 turbo's. Alleen die wordt niet meer nieuw gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is wel mooi de techniek met het 530i mild hybride dat je dus meters maakt zonder dat de verbrandingsmotor aanstaat. Ik probeer regelmatig iets meer gas te geven en de auto uit te laten zeilen voor aantal meters (laatst wel 4 tot 5 groene bordjes op snelweg gehaald ofwel 200-250 meter). Weet niet of dat zo "effectief" is.
Bij de tankstations mogen ze wel weer het maximale bedrag voor tanken wel weer naar € 200 zetten want € 125 is maar 55-60 liter en dat gaat er al makkelijk in een BMW 5 G31.

Wat een gedoe trouwens met die digitale sleutel want mijn handvat moet ik aan de achterkant doen en telefoon schuinhouden om te sluiten en in het midden en telefoon weer precies andere kant uitzwaaien om open te doen. Daarna is je "profiel" op gast gezet omdat je telefoon niet herkent wordt qua gebruiker. Dat is wel een nadeel van het systeem. Zou dit met een update al opgelost zijn? Mijn remote software upgrade blijft bij de versie van 2020/07 hangen en update verder niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Weekend tijd besteed aan de auto. na de (auto)vakantie geen tijd gehad.

Gisteren interieur gedaan. Leer behandeld met gliptone cleaner en daarna de gllitone conditioner. Vind dit erg fijn spul voor leer. maakt het goed schoon en ruikt lekker.
Stofzuigen was ook niet overbodig :+
Na 2.5 uur was ik er klaar mee, want stond in de ochtend op het voetbalveld van mijn zoontje en vol in de zon... ppfff

Vanochtend op tijd begonnen met de lak en velgen

Before:
[Video: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/video/480_h264/41aec1d9-6296-4ca8-8fb6-2fe7500ca17a.mp4]

After:
[Video: https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/video/480_h264/578d9e62-96cc-4429-a9ad-5e249e04e622.mp4]

Ik heb collinite 845 gebruikt, vind dat nog steeds een TOP wax.

Banden wilde ik nog met Gyon tire dressing doen, maar ppfff werdt wel erg warm...Geen zin in dus :+

Als ik hem weer moet wassen over een week of 3, dan doe ik na het wassen een mooi laagje nanolex SiFinish op. Grote aanrader wat een top spul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:25
Collonite 845 heb ik deze week ook gebruikt na de auto in 2 stappen gepolijst te hebben. Dat spul is echt heel eenvoudig en snel aan te brengen. Eerst even in warm water leggen en dan makkelijk te smeren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzkN6zB4L7Kufk7h64YcEUTJ1Vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGQDG3VJvjjaj2fshoCLwVjo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

itsalex schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:13:
Het is wel mooi de techniek met het 530i mild hybride dat je dus meters maakt zonder dat de verbrandingsmotor aanstaat. Ik probeer regelmatig iets meer gas te geven en de auto uit te laten zeilen voor aantal meters (laatst wel 4 tot 5 groene bordjes op snelweg gehaald ofwel 200-250 meter). Weet niet of dat zo "effectief" is.
Dus je accelereert eerst iets om daarna gas los te laten? Kun je net zo goed 50 meter langer normaal blijven rijden... :P Accelereren kost meer energie dan op snelheid houden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:50
Crazy D schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:00:
[...]

Dus je accelereert eerst iets om daarna gas los te laten? Kun je net zo goed 50 meter langer normaal blijven rijden... :P Accelereren kost meer energie dan op snelheid houden.
Als je bij een opgaande 'heuvel' (viaduct o.i.d.) de cruisecontrol even uitschakelt om te coasten, en dan na de top voorzichtig weer je snelheid op laat lopen dan bespaar je een beetje brandstof. Op een vlakke weg is het ineffectief.
Je verbaast je overigens hoe ver je met een ontkoppelde motor kunt rollen, bij een lange afrit kan ik het soms wel een kilometer redden (als ik zin heb }) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Je post is humoristisch bedoeld? Die "groene bordjes" noemen we ook wel hectometerpaaltjes, omdat ze om de 50 meter staan? En nee, effectief lijkt jouw rijstijl me niet, als je energie zou willen besparen. Onnodige snelheidswisselingen zijn wel heel effectief om je medeweggebruikers te irriteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:39
Yes. Gebakjes die in een tunnel uitrollen en omhoog pas weer gas gaan geven als ze door hebben dat ze 80 rijden komen op mijn irritatie lijstje vlak na de taartjes die invoegen met 65.

's Nachts, als ik niemand achter en voor mij heb, laat ik 'm ook wel eens ontkoppeld uitrollen als ik de afrit nader.
Niet omdat dat zo zuinig is, maar omdat ik dat doodeng vind.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Wat een gedoe trouwens met die digitale sleutel want mijn handvat moet ik aan de achterkant doen en telefoon schuinhouden om te sluiten en in het midden en telefoon weer precies andere kant uitzwaaien om open te doen. Daarna is je "profiel" op gast gezet omdat je telefoon niet herkent wordt qua gebruiker. Dat is wel een nadeel van het systeem. Zou dit met een update al opgelost zijn? Mijn remote software upgrade blijft bij de versie van 2020/07 hangen en update verder niet.
Totaal geen last van met wat jij omschrijft. Het werkt bij mij perfect. Ook herkent ie gewoon mijn profiel na het instappen, wel moet ik mijn PIN invullen nadat ik de telefoon in het (wireless) oplaadvakje heb gelegd. Ik gebruik een iPhone.

Ook het uitdelen van digitale sleutels naar andere gebruikers werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iemand een idee wat het nadeel van deze optie is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGevntUN-UME6ZTNcfqSpv9AiQM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GhEGw3WIbBcCIDtWupnQsgXt.png?f=user_large

De kostprijs van dit als standaard meeleveren zal zo goed als 0 zijn. En op papier een mooie perk. Dus als ik dit los zie staan, verwacht ik een addertje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:20
PWM schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:36:

[Afbeelding]

De kostprijs van dit als standaard meeleveren zal zo goed als 0 zijn. En op papier een mooie perk. Dus als ik dit los zie staan, verwacht ik een addertje :)
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je auto misschien een paar honderd gram zwaarder wordt, ik heb ze ook op mijn G20 en wat mij betreft kan het niet stil genoeg zijn.

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:12
De ruiten zijn ook iets dikker dacht ik?
Voor het geld zou ik het altijd mee bestellen, het moet inderdaad zo stil mogelijk zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42

Eagle Creek

Breathing security

[Afbeelding]

Het is dus ander glas, dus andere prijs. Lijkt me.
Krijg een beetje het gevoel alsof je bewust op zoek bent naar nadelen om het niet te doen :?

Heb ze zelf overigens en vind het heerlijk, stilste auto die ik ooit heb gehad.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod

[Afbeelding]

Geen idee wat ze doen. Maken ze minder geluid bij het inslaan, veroorzaken ze minder windgeruis of dempen ze geluiden van buiten? In dat laatste geval zou ik ze niet nemen, omdat je sirenes niet vroeg genoeg kan horen (om diezelfde reden staat de muziek bij mij nooit (meer) hard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Duidelijk. Ik ga nu een nieuwe BMW bestellen op het nieuwe flex contract van BMW zelf. Dan kan je elk jaar je auto omwisselen voor een nieuwe BMW (mag ook ander model zijn).

Wil nu een X3 30e of de nieuwe 520i bestellen (beide zijn ~90k). Dan kan ik volgend jaar omruilen voor een 530e Touring. Zien we het jaar erop wel weer of er weer wat anders komt :)
Eagle Creek schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:49:
[...]

Het is dus ander glas, dus andere prijs. Lijkt me.
Krijg een beetje het gevoel alsof je bewust op zoek bent naar nadelen om het niet te doen :?

Heb ze zelf overigens en vind het heerlijk, stilste auto die ik ooit heb gehad.
Het valt me gewoon op dat hij er tussen staat :) Bij zaken als lendensteun, verschuifbare achterbank en andere kleine opties, snap ik dat het opties zijn die sommige mensen wel, of niet willen. Maar deze lijkt mij zo'n no-brainer, dat het opvallend is dat hij er tussen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb het ook gewoon aangevinkt, vooral bij een (deels) elektrische auto kan het niet stil genoeg zijn. Wel meer opties hebben een marginale meerprijs tov wat het je zou kosten om achteraf te upgraden (als dat al mogelijk is)

Als je er op klikt zie je meer info btw:
Het geluiddempende glas van de voorste zijruiten vormt een aanvulling op het geluiddempende glas van de voorruit en reduceert het geluidsniveau voor alle inzittenden aanzienlijk. Het minimaliseert het geluid van zowel de rijwind als de omgeving, de motor, de banden en de ruitenwissers. Een eigenschap die met name muziekliefhebbers en gebruikers van de handsfree-set weten te waarderen.

Daarbij vormt een folielaag in de ruit een akoestische scheiding tussen de buiten- en de binnenruit. Dat zorgt voor een doeltreffende demping in het middelste frequentiebereik, zodat er een behaaglijke rust ontstaat in het interieur van de BMW X3.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PWM schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:30:

Wil nu een X3 30e of de nieuwe 520i bestellen (beide zijn ~90k). Dan kan ik volgend jaar omruilen voor een 530e Touring. Zien we het jaar erop wel weer of er weer wat anders komt :)
Je mag maar één keer wisselen volgens de voorwaarden, daarna is het zonder "switch" of "premium".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
McRubz schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:19:
[...]

Je mag maar één keer wisselen volgens de voorwaarden, daarna is het zonder "switch" of "premium".
Ik heb 2 staan in de voorwaarde. Maar de dealer gaf inderdaad aan dat zij het iets anders deden dan anderen.

EDIT:

Overigens kan je sowieso opzeggen na 12 maanden een een nieuwe overeenkomst aangaan lijkt mij? Weet niet of dat dichtgetimmerd is.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 11-09-2023 17:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:25:
[...]

Ik heb 2 staan in de voorwaarde. Maar de dealer gaf inderdaad aan dat zij het iets anders deden dan anderen.

EDIT:

Overigens kan je sowieso opzeggen na 12 maanden een een nieuwe overeenkomst aangaan lijkt mij? Weet niet of dat dichtgetimmerd is.
Misschien dat de dealer die ‘dingen iets anders doet’ dit soort vragen beter kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:42:
[...]

Misschien dat de dealer die ‘dingen iets anders doet’ dit soort vragen beter kan beantwoorden?
Het antwoord is ja, het is dichtgetimmerd.

Je mag eenmaal een contract kostenloos annuleren. Daarna kan je alleen nog gewone contracten afsluiten.

Maar een dealer mag dus wel een addendum maken op het contract, dus aparte afspraken zijn mogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 11-09-2023 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 09:11
fsfikke schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:18:
Ik heb het ook gewoon aangevinkt, vooral bij een (deels) elektrische auto kan het niet stil genoeg zijn. Wel meer opties hebben een marginale meerprijs tov wat het je zou kosten om achteraf te upgraden (als dat al mogelijk is)

Als je er op klikt zie je meer info btw:

[...]
Ik vraag me af of het bandengeruis dan niet extra hard binnenkomt. Bij mijn F30 LCI 320i komt veruit het meeste geluid van de banden (zomer 19" M breedset 225/255 met runflats en winter 18" 225 runflats). de motor hoor je amper op de snelweg bij constante snelheid (of wordt overstemd door de banden) en ook qua windgeruis valt het mee. Overigens maakt het type wegdek ook veel verschil. Het windgeruis dat bij hogere snelheid via de "broeikas" binnenkomt komt vooral van de B-stijl en de zijspiegels, en ik vraag me af of ander glas daar een verschil maakt.
Verder kost die optie niet de wereld op de totaalprijs, dus zou het waarschijnlijk ook aanvinken als het binnen budget past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
And now for something completely different!

Wat gebruiken ze toch mooie BMW's hè... bij die BMW Driving Experience op de Nürburgring. Vooral die zilveren... O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZBpQGBYdkwK7-iLDIwSK_7D6mk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bkkHsHlFpxPXOSnOPXwIe3jt.png?f=fotoalbum_large

In verband met de NLS 6 & 7 waren alle auto's van de BMW Driving Experience in de parkeergarage onder de ring°boulevard geparkeerd. 4 rijen dik. Zie je ook niet elke dag... dus gelijk gebruikgemaakt van het moment.

Verders 4 dagen sturen door de Eifel... uiteraard in de dorpen erg beschaafd gereden. Er is al genoeg lawaaioverlast en het staat toch ook op mijn kenteken... "Nette Leute!". Je kunt ook beschaafd hard over de bochtige wegen.

[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 11-09-2023 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42

Eagle Creek

Breathing security

PWM schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:30:
Duidelijk. Ik ga nu een nieuwe BMW bestellen op het nieuwe flex contract van BMW zelf. Dan kan je elk jaar je auto omwisselen voor een nieuwe BMW (mag ook ander model zijn).

Is dat private lease?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nee gewoon zakelijk. Maar ze bieden ook private lease aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Dubbele glas is het geld wel waard imo! Broer heeft de optie niet en dat verschil is duidelijk te merken!
Naif0n schreef op zondag 10 september 2023 @ 00:32:
Ik zit al een tijdje te kijken naar een vervanger voor mijn audi S7.

Het liefst zou ik zelf wat meer vermogen willen, alleen gezien ik binnenkort bijna 25k km per jaar puur en alleen werk verkeer ga krijgen binnenkort, twijfel ik of een benzine auto wel een goede optie is.

Het liefst zou ik in een M5 comp gaan rijden, maar hey daar moet ik nog even voor sparen. Voor de inruil van mijn S7 verwacht ik ongeveer 22k tot 23k van een dealer, hij staat wel online te koop maar tot nu toe nog niemand die echte interesse heeft gehad.

Gezien ik zoveel Kilometers ga rijden zit ik toch de kijken naar een Diesel, het liefst met nog een beetje pit en wat ruimte (ookal ben ik alleen) en valt mijn oog dan snel naar een M340D, leuker zou zijn een M340i voor daily, alleen denk ik dat ik met 25k per jaar dat die echt stukken duurder zal zijn in Brandstof.

Zelf woon ik in Duitsland dus de belasting in niet zo schrikbarend voor diesel als in Nederland. Mijn vraag eigenlijk naar het hele verhaal, hebben jullie misschien nog wat goeie insteken over wat mogelijk zou zijn? Het liefst wil ik wat sportievers en lichter rijden dan dat ik nu doe.
M340d als je een wat compactere auto wil hebben, 540d (of M550d) als je een grotere wilt hebben. De 3 serie zal duidelijk sportiever rijden. M550d is technisch wel vrij complex (en kwetsbaar?).

Perfect als je veel km’s op de autobahn rijdt volgens mij.

[ Voor 87% gewijzigd door Tortelli op 12-09-2023 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Tortelli schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:00:
Dubbele glas is het geld wel waard imo! Broer heeft de optie niet en dat verschil is duidelijk te merken!

[...]

M340d als je een wat compactere auto wil hebben, 540d (of M550d) als je een grotere wilt hebben. De 3 serie zal duidelijk sportiever rijden. M550d is technisch wel vrij complex (en kwetsbaar?).

Aan iemand die echt veel Autobahn kilometers rijdt zou ik ten allen tijde een 5 boven een 3 serie adviseren. Het comfortverschil tussen die 2 is met name op snelheid aanzienlijk.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:28

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Xqlus1ve schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:44:
Even los van het feit (of niet feit) dat er condens in de olie zit.

22km gereden vandaag, rustiger dan normaal. hierna motor een minuut of 4 stationair laten draaien:

Olie bleef 109 °C
Motor ging van 111 naar 109 °C.

ik zal volgende week eens testen met een rustige rit naar werk en na 5 minuten motor uit dan motor opstarten, eens kijken wat de temperatuur heeft gedaan. Dit staat natuurlijk helemaal los van de winter periode, maar volgens mij zijn dit soort blokken gewoon lekker warm na een km of 10 a 12.
Om mijzelf te quoten, vandaag als een oud omatje gereden naar werk, 23km. Nergens eens gas gegeven. Olie 109°C, motor 111°C.

Na 7 minuten motor uit hem weer eens een slinger gegeven, Olie 108°C, Motor 109°C.

Conclusie motor is gewoon warm. Winter ga ik het ook nog wel een testen maar vermoed dat ik op hetzelfde uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48

_Arthur

blub

NL staat in DE toch echt voor "Nur Links"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
_Arthur schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:49:
[...]
NL staat in DE toch echt voor "Nur Links"
Moet je vooral tegen die Duitsers zeggen... dat zijn pas notoire linksrijders. Maar goed, wij als echte halve Duitsers maken er wat netters van en daar doe je het maar mee :*) Over Duitsers zijn ook zoveel negatieve dingen bekend... die vooral op de voorgrond blijven, terwijl de nette dingen op de achtergrond blijven. Net als buitenlanders vaak als eerste scheldwoorden leren. Die media toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Xqlus1ve schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:24:
[...]

Om mijzelf te quoten, vandaag als een oud omatje gereden naar werk, 23km. Nergens eens gas gegeven. Olie 109°C, motor 111°C.

Na 7 minuten motor uit hem weer eens een slinger gegeven, Olie °C, Motor 109°C.

Conclusie motor is gewoon warm. Winter ga ik het ook nog wel een testen maar vermoed dat ik op hetzelfde uitkomt.
Maakt idd niet veel uit of het buiten nu 10 of 20 graden is. Na 10 minuten is die ook warm gereden. Olie 108 hier in een G20 320i. Buitenkant is een stuk koeler via een FLIR cam gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Tortelli schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:00:

[...]

Hoe tof de M550d is, het idee dat er 4 turbos inzitten die stuk kunnen gaan zit ik wel een beetje mee ja. Natuurlijk als ik er garantie bij kan krijgen zou er geen probleem moeten zijn.

Het liefst zou ik ook wel wat lichters willen, gezien ik nu al 5 jaar + in een auto van bijna 2100kg rij.

Ik ga maar gewoon eens wat proefritten inplannen en aanzien hoe het is.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

alexbl69 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:40:
[...]

Aan iemand die echt veel Autobahn kilometers rijdt zou ik ten allen tijde een 5 boven een 3 serie adviseren. Het comfortverschil tussen die 2 is met name op snelheid aanzienlijk.
Helemaal mee eens hoor! Als ik 30k per jaar zou rijden zou ik liever een 520i dan een 330i hebben. Alleen als je qua gewicht echt naar beneden wil moet je geen hele dikke diesel 5 serie kopen. Die zullen ook 1900kg wegen ofzo?
(een M340d zal overigens nauwelijks lichter zijn verwacht ik gezien de standaard Xdrive)

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 12-09-2023 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
Naif0n schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:32:
Hoe tof de M550d is, het idee dat er 4 turbos inzitten die stuk kunnen gaan zit ik wel een beetje mee ja.
Maar in de kroeg en tijdens een feestje kan je wel zeggen dat je een quad turbo hebt, net als een Bugatti Chiron :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Klinkt overigens echt bizar, een quad turbo die afblaast (niet 100% synchroon). Ooit stukje passagier geweest in een EB110GT (en SS) die er ook 4 heeft! 3.5 v12 met 560pk (of 650 voor de SS).

[ Voor 14% gewijzigd door Tortelli op 12-09-2023 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tortelli schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:43:
[...]

Helemaal mee eens hoor! Als ik 30k per jaar zou rijden zou ik liever een 520i dan een 330i hebben. Alleen als je qua gewicht echt naar beneden wil moet je geen hele dikke diesel 5 serie kopen. Die zullen ook 1900kg wegen ofzo?
(een M340d zal overigens nauwelijks lichter zijn verwacht ik gezien de standaard Xdrive)
Voor ik mijn E61 kocht ook met een schuin oog naar de E91 gekeken, juist omdat die lichter is. Maar het verschil was kleiner dan ik dacht: Bij vergelijkbare motorisering scheelde dat nog geen 100kg: 330i E91 weegt 1615kg en de 530i E61 1695kg (allebei handgeschakeld). Nou is iedere generatie natuurlijk anders, maar voor het verschil in gewicht alleen hoef je de 5 dus niet te laten staan.

Uiteindelijk dus een 550i gekocht, die is wel nog wat zwaarder (1835kg). Maar de V8 maakt dat wel goed :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Als het kan is een V8 natuurlijk altijd de way to go ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tortelli schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:58:
Als het kan is een V8 natuurlijk altijd de way to go ;)
Zuipt wel flink (7-8km/l), maar met het geringe aantal kilometers dat ik jaarlijks rijd kan dat wel uit. En de kortere (boodschappen) ritjes worden meestal met de Prius (van mn vriendin) verreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ja het liefst stap ik ook niet af van een V8, maarja met 25k km per jaar word dat een duur grapje, inkl onderhoudskosten erbij

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Puf schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:48:
[...]

Ik vraag me af of het bandengeruis dan niet extra hard binnenkomt. Bij mijn F30 LCI 320i komt veruit het meeste geluid van de banden (zomer 19" M breedset 225/255 met runflats en winter 18" 225 runflats). de motor hoor je amper op de snelweg bij constante snelheid (of wordt overstemd door de banden) en ook qua windgeruis valt het mee. Overigens maakt het type wegdek ook veel verschil. Het windgeruis dat bij hogere snelheid via de "broeikas" binnenkomt komt vooral van de B-stijl en de zijspiegels, en ik vraag me af of ander glas daar een verschil maakt.
Verder kost die optie niet de wereld op de totaalprijs, dus zou het waarschijnlijk ook aanvinken als het binnen budget past.
In mijn ervaring is motorgeluid en in mindere mate windgeruis te verwaarlozen in vergelijking met het afrolgeluid van de banden.
Ik heb die dubbelglas optie jaren gehad op mijn G20 met 18’n en kan zeggen dat in het algemeen er weinig geluid binnenkomt maar rij je op asfalt van mindere kwaliteit of wegen met betonplaten dan gaat het dubbelglas alsnog weinig effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Naif0n schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:05:
Ja het liefst stap ik ook niet af van een V8, maarja met 25k km per jaar word dat een duur grapje, inkl onderhoudskosten erbij
Tja dan wordt het idd erg kostbaar. Onderhoud valt me tot nu toe mee, maar zoals ik al zei: ik rijd weinig.

Daarover gesproken: net het asje van de achterruitenwisser gerepareerd. Deze was een beetje gaan roesten/oxideren, waardoor de ruitenwisser nog maar langzaam draaide en op het eind zelfs vast stond. Had een nieuwe aftermarket besteld van Amazon, met het idee dat je met zo'n onderdeel toch niet echt iets verprutsen kan... nou dat kan dus wel, basis waar de as doorheen steekt was te dik en pastte dus niet in de greep van het achterruitje (E61, dus met los raampje in achterklep). Uiteindelijk dus maar mn origineel gerepareerd, ging gelukkig makkelijker los dan in de YT filmpjes die ik gezien had (of ik ben veel sterker, dat kan natuurlijk ook). Niet heel spannend, maar het asje moest eruit worden gemept met een hamer omdat dat natuurlijk vast zat. Gelukkig nog een balkje gevonden met uitkeping waar het mechaniek mooi op/in kon liggen tijdens het meppen. En weer gemonteerd met veeel siliconen vet, dat blijft wel een tijdje goed.

Mooi om te zien, ruitenwissertje gaat nu veel sneller én maakt veel grotere uitslag. Nu klopt de hoek in de wisserarm ook weer in geparkeerde stand :Y

Verder deze week nieuwe accu steken en inleren. Vorige week was al grote beurt uitgevoerd door de garage (en achterruit mechaniek rechts achter vervangen) en de condensor (plus gas) vervangen door de airco specialist.

Kan er dan weer even tijdje tegenaan :Y of zal ik toch voor nieuw schokbrekers en verlaging gaan? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
alexbl69 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:40:
[...]

Helemaal eens. Ik was altijd zeer tevreden over mijn 3-series, maar sinds ik een 5 heb gereden merk je wat een verschil die extra wielbasis maakt, maar ook hoeveel beter de geluidsisolatie is in een 5. Ik zou niet meer teruggaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:28
Naif0n schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:32:
[...]

Hoe tof de M550d is, het idee dat er 4 turbos inzitten die stuk kunnen gaan zit ik wel een beetje mee ja. Natuurlijk als ik er garantie bij kan krijgen zou er geen probleem moeten zijn.

Het liefst zou ik ook wel wat lichters willen, gezien ik nu al 5 jaar + in een auto van bijna 2100kg rij.

Ik ga maar gewoon eens wat proefritten inplannen en aanzien hoe het is.
Mijn pa heeft een autogarage en heeft er toevallig 2 in onderhoud:
750d van 2016 (wel het nieuwe model met 4 turbo’s) met net geen 3 ton op de teller en daar is motorisch nog niks aan gedaan. Laatst wel een luchtbalg kapot.
M550d van 2018 (denk ik) met een stuk minder gereden zo rond de ton maar ook nog niks bijzonders mee gehad.

N=2 maar ik denk toch dat mensen zich heel snel bang laten maken door het internet. Ik zou er in ieder geval niet bang voor zijn en gewoon rijden indien het kan. Het is dat ik geen diesel nodig had want anders had ik die 750d kunnen overnemen voor een mooie prijs.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Pannencouque schreef op woensdag 13 september 2023 @ 06:25:
[...]
Helemaal eens. Ik was altijd zeer tevreden over mijn 3-series, maar sinds ik een 5 heb gereden merk je wat een verschil die extra wielbasis maakt, maar ook hoeveel beter de geluidsisolatie is in een 5. Ik zou niet meer teruggaan.
Eventuele nadelen van een langere en zwaardere bak zou kunnen zijn dat je er minder snel de bochten mee door komt en de vaste kosten hoger zijn. Ik heb nooit in een 5 serie gereden dus kan ik me vergissen. Het is ook maar net wat je belangrijk vind in een auto. Ik vind mijn benzine G20 al erg stil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik had ook nooit te klagen over mijn 3. Tot ik in een 5 had gereden :D

Een 5 is inderdaad zwaarder en wat minder dynamisch. Maar da's prima. Ik heb een paar ton in meer dynamische auto's afgelegd en zocht ook naar iets meer comfort. En nu ik dat heb, ben ik heel blij. Vooral de rust in het interieur is geweldig. Mogelijk dat de stap naar een PHEV dat comfort nog meer vergroot tijdens elektrisch rijden.

Je levert er wel wat sportiviteit voor in, dat klopt. Maar die 5% van de tijd dat ik sportief kan en wil jekkeren weegt niet op tegen die 95% dat ik gewoon met de flow mee rij omdat het gewoon druk is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Pannencouque schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:06:
Je levert er wel wat sportiviteit voor in, dat klopt. Maar die 5% van de tijd dat ik sportief kan en wil jekkeren weegt niet op tegen die 95% dat ik gewoon met de flow mee rij omdat het gewoon druk is.
Voor jou is de trein eigenlijk ideaal: Elektrisch en zo rustig dat je onder het rijden kan lezen. :P

• PWM
  • Niet online
Pannencouque schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:06:

Daarom heb ik nu ook gewoon die BMW besteld. Ik heb nu 2 Tesla Model S gehad (ik rij er nu 1 tot december). De eerste ging in 4.3 seconde naar de 100. De huidige pakt hem in 3.5 op de GPS.

Hartstikke leuk (serieus, het is is leuk :p ). Maar hoe vaak doe ik het nu, na 6 jaar Model S? Misschien 1% van de tijd. De overige tijd rijd je gewoon als ieder ander.

Je moet gewoon auto's uitzoeken op wat je 90%+ van de tijd doet. Niet op de uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

E46 blijft geweldig (ondanks dat ze inmiddels zo oud zijn dat ze van ellende uit elkaar vallen).

Gisteren een heerlijk stuk door de Spaanse bergen gescheurd netjes gereden en bij aankomst thuis ging de raammechaniek van de passagierszijde kapot :')
Gelukkig bleek het een smeringsprobleem te zijn dus wat lithium vet heeft het probleem opgelost.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

RAAF12 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:46:
[...]

Eventuele nadelen van een langere en zwaardere bak zou kunnen zijn dat je er minder snel de bochten mee door komt en de vaste kosten hoger zijn. Ik heb nooit in een 5 serie gereden dus kan ik me vergissen. Het is ook maar net wat je belangrijk vind in een auto. Ik vind mijn benzine G20 al erg stil!
Je vergist je inderdaad ;)

Met Active Steering en M pakket voelt een 5 helemaal niet zo groot of log, en met voldoende vermogen merk je verder niet veel van het gewicht.

Mijn vergelijking baseert zich op mijn vorige E46 325i, ik heb nu een E61 550i. Sportief rijden kan net zo goed met de E61 (misschien nog wel beter) maar is ook ruimer, stiller en comfortabeler.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Afhankelijk van het bouwjaar is het gewichts verschil tussen een 5 en een 3 ook maar erg beperkt.

Die G30 5 serie is een stuk lichter dan zijn voorganger. En weegt maar heel iets meer dan een 3 serie van vergelijkbare bouwjaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

--MP-- schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:50:
Afhankelijk van het bouwjaar is het gewichts verschil tussen een 5 en een 3 ook maar erg beperkt.

Die G30 5 serie is een stuk lichter dan zijn voorganger. En weegt maar heel iets meer dan een 3 serie van vergelijkbare bouwjaren.
Exactly

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:43
noes schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:03:
[...]

Zuipt wel flink (7-8km/l), maar met het geringe aantal kilometers dat ik jaarlijks rijd kan dat wel uit. En de kortere (boodschappen) ritjes worden meestal met de Prius (van mn vriendin) verreden.
En door naar het WTF topic

Die tegenstelling kan gewoon niet groter :p

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:24
Iemand hier zich wel kunnen inschrijven voor de BMW Privileges Track Experience? Ik kreeg de email, gelijk proberen in te schrijven maar al geen plek meer, ander tijdvak kiezen was ook al niet mogelijk.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:22:
Iemand hier zich wel kunnen inschrijven voor de BMW Privileges Track Experience? Ik kreeg de email, gelijk proberen in te schrijven maar al geen plek meer, ander tijdvak kiezen was ook al niet mogelijk.
Die gaan om één of andere vage reden altijd héél snel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

D_Jeff schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:10:
[...]

Nee inderdaad :+

Maar allebei goede auto's, met eigen plus- en minpunten. Grootste nadelen van de Prius zijn de korte en hoge stoelen, en gebrek aan trekhaak. Grootste nadeel van de BMW is het verbruik ;)

• DaFreakhead

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
Niemand die je tegenhoudt om een Suzuki Swift 1.5 GTS uit het jaar 2000 te halen -- echt koekblikjes die weinig wegen. Toch liever wat vergelijkbaars qua grote en uitrusting: De Mazda 6 station 2.5 (194pk) doet het met 1450 kg toch een stukje beter

BMW's hebben altijd al last gehad van zwaarlijvigheid, maar als autobahncruiser op de autobahn op snelheid merk je wel waarom dat zo is

• Toff

Toff

FP ProMod
D_Jeff schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:18:
[...]
BMW's hebben altijd al last gehad van zwaarlijvigheid, maar als autobahncruiser op de autobahn op snelheid merk je wel waarom dat zo is
Niet altijd hoor. Mijn E30's (4 cil.) wogen net 1000 kg

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
D_Jeff schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:18:
[...]

Niemand die je tegenhoudt om een Suzuki Swift 1.5 GTS uit het jaar 2000 te halen -- echt koekblikjes die weinig wegen. Toch liever wat vergelijkbaars qua grote en uitrusting: De Mazda 6 station 2.5 (194pk) doet het met 1450 kg toch een stukje beter

Maar mijn 520d is dus maar iets zwaarder (1535kg) ondanks diesel, achterwielaandrijving en stoelen die alleen al 200kg per stuk wegen ofzo ;) Zit gewoon echt veel aluminium en andere lichte materialen in die recenter modellen.

Zwaarlijvig worden ze pas met dikke motoren, X drive etc. maarja dat is bij vergelijkbare auto's niet anders.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:04
320e Touring is besteld :)

M Sport Package
Portimao blau
Entertainment Pack
Harman Kardon
Parking pack
Getint glas
Lederen bekleding
Zwarte spiegels en gril
Verwarmde voorstoelen

dat was het zo een beetje wel :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by5YuL5R2fleoE1mUzOcSlHsgQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTVcVM0C0eKGAybBhrpT1qMF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwW8DQ8xNTAqBA4Berst1dZxoiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXQ7dvWbFGyIUklb9x182KQB.jpg?f=fotoalbum_large

Levering is wel pas in 2024.. dus nog even geduld. Iemand enig idee wat de BPM gaat doen op hybride auto's? Het is nu "slechts" 800 nog iets. Mag toch hopen dat het niet ineens 10k is zoals reguliere benzine wagens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@ls789 Een hybride systeem springt alsnog zuiniger met de brandstof om dan een niet-hybride.
Als ik praktijkverbruik.nl erbij pak, zie ik een 320e ongeveer 6,4 - 6,7L / 100 km doen, terwijl de 320i daar staat voor 8,2L/100km

Maar de afbouw van de voordelen begint pas in 2025, dus "sit back and relax while looking at the artist impression"

Dan nog wel even de hamvraag: MET of Zonder dode hoek detectie? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789
D_Jeff schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:23:
@ls789 Een hybride systeem springt alsnog zuiniger met de brandstof om dan een niet-hybride.
Als ik praktijkverbruik.nl erbij pak, zie ik een 320e ongeveer 6,4 - 6,7L / 100 km doen, terwijl de 320i daar staat voor 8,2L/100km

Maar de afbouw van de voordelen begint pas in 2025, dus "sit back and relax while looking at the artist impression"

klopt, verwacht ook wel iets verhoging maar dat is eerder in de richting van 2-5% op het bedrag van 800 ;)

Mijn huidige 320e heeft 20k gelopen en heb precies 10k elektrisch en 10k benzine gereden. Daardoor een heel netjes verbruik overal gezien!

Dodehoek detectie? welke optie is dit nu weer :F haha ik zie door de bomen het bos niet meer met al die gare pakketten etc

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
ls789 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:26:
[...]

klopt, verwacht ook wel iets verhoging maar dat is eerder in de richting van 2-5% op het bedrag van 800 ;)

Mijn huidige 320e heeft 20k gelopen en heb precies 10k elektrisch en 10k benzine gereden. Daardoor een heel netjes verbruik overal gezien!

Dodehoek detectie? welke optie is dit nu weer :F haha ik zie door de bomen het bos niet meer met al die gare pakketten etc
Je nieuwe auto ziet op de renders mooi uit! Ben wel benieuwd waarom je je huidige al met 20K weg doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789

ik zie hem - Driving Assistant.. dat heb ik er niet op zitten. Vond het ook best een prijzige optie. Ik mis dit soort dingen nu ook niet dus moet er denk nooit aan beginnen haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ls789
zunrob schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:28:
[...]

Je nieuwe auto ziet op de renders mooi uit! Ben wel benieuwd waarom je je huidige al met 20K weg doet?
paar pages terug heb ik dat toegelicht (zal zo even linken). Lang verhaal kort - er zit een piep in m'n dashboard en dat ben ik helemaal zat. Ze kunnen het niet adequaat oplossen en mij is dan altijd geleerd om er zo snel mogelijk vanaf te stappen. Om eerlijk te zijn ben ik verder mega tevreden met m'n 320e (op de ruimte na misschien maar daar valt mee te leven, heb nu een sedan) maar die piep is gewoonweg te irritant.

Bij de dealer uit coulance een goede inruil gekregen - dus na 2 jaar en tegen die tijd 30k kilometers 1000 euro afschrijving :)

• ls789
zunrob schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:28:
[...]

ls789 in "Het grote BMW-topic #14"

zie hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
ls789 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:28:
[...]

ik zie hem - Driving Assistant.. dat heb ik er niet op zitten. Vond het ook best een prijzige optie. Ik mis dit soort dingen nu ook niet dus moet er denk nooit aan beginnen haha
Als je niet echt lange stukken rijdt en ook meer lokaal blijft: check.

Dodehoek detectie icm met een HUD (Heads up display) is voor mij een combinatie die vooral op de lange ritten mij de nodige energie besparen. Lange rit is voor mij tenminste 150km+ enkel

Anderen hebben ook al aangegeven dat het een dure botsing voorkomen heeft (beetje bumper met sensoren herstel begint al bij zo'n 800 euro exc btw, dus dat heb je zeer snel terug verdiend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
ls789 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:30:
[...]

paar pages terug heb ik dat toegelicht (zal zo even linken). Lang verhaal kort - er zit een piep in m'n dashboard en dat ben ik helemaal zat. Ze kunnen het niet adequaat oplossen en mij is dan altijd geleerd om er zo snel mogelijk vanaf te stappen. Om eerlijk te zijn ben ik verder mega tevreden met m'n 320e (op de ruimte na misschien maar daar valt mee te leven, heb nu een sedan) maar die piep is gewoonweg te irritant.

Bij de dealer uit coulance een goede inruil gekregen - dus na 2 jaar en tegen die tijd 30k kilometers 1000 euro afschrijving :)
Klopt, heb ik gelezen, maar niet meteen aan jou gelinkt, sorry! Fijn dat je blij bent met de nieuwe deal. Alvast veel plezier met je nieuwe auto! En succes met wachten. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pannencouque
Toff schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:14:
[...]

Voor jou is de trein eigenlijk ideaal: Elektrisch en zo rustig dat je onder het rijden kan lezen. :P
De trein? Je bedoelt zo'n ding dat je brengt van een plek waar je niet bent, naar een plek waar je niet moet zijn? Omgeven door allemaal andere mensen waar ik geen zin in heb? Met hardhouten planken als stoelen.

Klinkt aantrekkelijk. 8)
Welke dan? Ik had een F11 530d vol met opties en die woog 1950kg met volle tank. Leeggewicht van een G31 530i is 1615kg volgens Carbase.
ls789 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:30:
[...]
Dat is inderdaad een nette deal qua afschrijving. Fijn. Die oude gaat dan hopelijk snel op export.

Ik ben nog wel benieuwd wat die afbouw gaat doen. Of het niet stiekem verlengd wordt. Als de overheid wil blijven inzetten op (deels) elektrisch zullen ze wel iets moeten doen om dat wagengewicht te compenseren, anders is een deel van het aantrekkelijke er snel vanaf.

• D_Jeff
@Pannencouque@afbouw bpm: Eensch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Pannencouque schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:17:
[...]
De trein? Je bedoelt zo'n ding dat je brengt van een plek waar je niet bent, naar een plek waar je niet moet zijn? Omgeven door allemaal andere mensen waar ik geen zin in heb? Met hardhouten planken als stoelen.

Klinkt aantrekkelijk. 8)
Ja, ik dacht al dat je daarmee zou komen... Je staat dus liever in de file met allemaal andere mensen en je betaalt je krom om je auto in de buurt van het centrum te mogen parkeren (net daar waar je ook niet moet zijn). Verder kan je de mogelijk iets mindere zitplaatsen wegstrepen tegen een fantastische wegliggin (als op rails).
Nee, die trein is voor jou echt zo gek nog niet...
laatste keer dat ik zelf in de trein zat bestond Pro-Rail nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Treinreizen is sowieso onbetaalbaar. Mijn E46 330ci is nog steeds goedkoper in gebruik dan met het OV.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

D_Jeff schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:10:
[...]

Ik heb naast een Z3 3.0 een Nissan Leaf. Wat is daar zo raar aan?
Eentje om voordelig woon-werk kilometers te maken en evt meer dan één passagier mee te nemen, de ander voor de fun en als ik met de MTB op pad wil (dakrek). Vult elkaar mooi aan :)
--MP-- schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:06:
[...]

Maar mijn 520d is dus maar iets zwaarder (1535kg) ondanks diesel, achterwielaandrijving en stoelen die alleen al 200kg per stuk wegen ofzo ;) Zit gewoon echt veel aluminium en andere lichte materialen in die recenter modellen.

Zwaarlijvig worden ze pas met dikke motoren, X drive etc. maarja dat is bij vergelijkbare auto's niet anders.
En omdat de modellen gewoon steeds iets groter worden over de generaties heen. De nieuwe M2 is de kleinste sportieve Coupe van BMW, maar is ondertussen wel 4,6M lang en zowat 1700kg zwaar. En de huidige M5 is ook een kolos die net zo groot én zwaar is als de 7-serie van een paar generaties terug.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Toff schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:31:
[...]

Ja, ik dacht al dat je daarmee zou komen... Je staat dus liever in de file met allemaal andere mensen en je betaalt je krom om je auto in de buurt van het centrum te mogen parkeren (net daar waar je ook niet moet zijn). Verder kan je de mogelijk iets mindere zitplaatsen wegstrepen tegen een fantastische wegliggin (als op rails).
Nee, die trein is voor jou echt zo gek nog niet...
laatste keer dat ik zelf in de trein zat bestond Pro-Rail nog niet
Ik snap je reactie eerlijk gezegd niet zo goed maar ik zal wel wat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
ComputerHoed schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:49:
Treinreizen is sowieso onbetaalbaar. Mijn E46 330ci is nog steeds goedkoper in gebruik dan met het OV.
Dat ook ja. Ik moest laatst met twee personen ergens heen en het was voordeliger om dertig (!) euro parkeergeld te betalen dan om met het OV te gaan. En dan heb ik het er nog niet over dat ik alleen de treinreis heb uitgerekend en de paar euro met de bus richting station niet eens heb meegeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Ik ben nog wel benieuwd wat die afbouw gaat doen. Of het niet stiekem verlengd wordt. Als de overheid wil blijven inzetten op (deels) elektrisch zullen ze wel iets moeten doen om dat wagengewicht te compenseren, anders is een deel van het aantrekkelijke er snel vanaf.
Gezien alles al netjes in verschillende categorieën met verschillende beprijzing zit momenteel moet het geen probleem zijn om een verschillend basis tarief per categorie obv gewicht te implementeren iig.

De vraag zit vooral bij de politieke agenda idd.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 15-09-2023 07:03 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Greetoz schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:22:
Zowel mijn broer als ikzelf zijn ingeschreven voor de middag. Zou je nog met je eigen auto het circuit over mogen btw?
[...]
Ben ook wel benieuwd hoe ze dit willen gaan doen. Mochten ze echt gaan afbouwen in 2025 dan is het kopen van een hybride in 2024 misschien wel interessant. Eerlijk gezegd bevalt mijn (G21 330i) nog altijd prima en hij heeft nog altijd geen drol gelopen (<60k voor een 2019 330i). Dus vanuit dat perspectief heb ik nog niet zoveel haast.

Zou BMW de komende 5 touring ook als 550e gaan uitbrengen? Lekker groen voorkomen en ondertussen gewoon met een lekkere 6 in lijn rijden richting de wintersport? 8)

[ Voor 81% gewijzigd door Tortelli op 15-09-2023 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:28

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Tortelli schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:25:

Ben ook wel benieuwd hoe ze dit willen gaan doen. Mochten ze echt gaan afbouwen in 2025 dan is het kopen van een hybride in 2024 misschien wel interessant. Eerlijk gezegd bevalt mijn (G21 330i) nog altijd prima en hij he
Zou BMW de komende 5 touring ook als 550e gaan uitbrengen? Lekker groen voorkomen en ondertussen gewoon met een lekkere 6 in lijn rijden richting de wintersport? 8)
Je bedoelt zoals Rebellion Extinction? Die doen ook groen voorkomen terwijl ze dat niet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vandaag, stiekem, de 530e Touring mogen aanschouwen. Op foto's hoor, maar hij was van de week wel in Nederland (Edit: mmm, dat zeg ik nou wel, maar dat weet ik niet zeker. Het was in ieder geval iemand van een NL dealer die de foto's had gemaakt, maar kan ook in Dld zijn natuurlijk)

Dat gaat mijn volgende auto worden. Prijs is 71k (en 68k voor de Sedan). Dan ben je voor rond de 90-95k compleet. Dan gaat die lekker December 2024 op kenteken :)

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 15-09-2023 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:12
Vanaf 71k bedoel je dan zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tortelli schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:25:
[...]

Helaas niet, enkel als limousine :/
De M5 touring is wel een plug-in hybrid met een 4.4l V8 })
PWM schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:02:
Vandaag, stiekem, de 530e Touring mogen aanschouwen. Op foto's hoor, maar hij was van de week wel in Nederland (Edit: mmm, dat zeg ik nou wel, maar dat weet ik niet zeker. Het was in ieder geval iemand van een NL dealer die de foto's had gemaakt, maar kan ook in Dld zijn natuurlijk)

Dat gaat mijn volgende auto worden. Prijs is 71k (en 68k voor de Sedan). Dan ben je voor rond de 90-95k compleet. Dan gaat die lekker December 2024 op kenteken :)
90-95k na een flinke korting hoop ik dan, voor €90k catalogusprijs kan je net een 330e volhangen :p

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 15-09-2023 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:58:
[...]

90-95k na een flinke korting hoop ik dan, voor €90k catalogusprijs kan je net een 330e volhangen :p
Is allemaal wel te doen nu hoor. Sowieso 8% korting bij BMW.

Je gooit er op:

M Sportpakket Pro: 6000,-
Comfort Pack: 2500,-
Travel Pack: 1600,-
Innovation Pack: 2500,-

En je bent eigenlijk wel compleet. Dan heb je je leer, 20 inch velgen, adaptief onderstel, Harman/Kardon, parking opties, overal usb, licht pakket, alle hulpmiddelen tijdens het rijden, verwarmde stoelen voor en achter + stoelventilatie en wat niet meer.

Als je wilt kan je nog Bower&Wilkens (900,-) er op doen, glazen dak (kan niet open, boe, 1500,-) en wat klein grut (geblindere ramen, zonneschermen, lendesteun, etc voor 1500,-)

Dan zit je op EUR 16.500,- aan opties. Volgens mij is er dan nog weinig extra aan te vinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
[...]

[...]
Welke dan? Ik had een F11 530d vol met opties en die woog 1950kg met volle tank. Leeggewicht van een G31 530i is 1615kg volgens Carbase.

[...]

[...]
G31 m550d
Zonder trekhaak, zonder nightvision, en geen rollo's en beeldschermpjes achter.
Voor de rest alles wel zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
PWM schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:02:

Ik ben benieuwd. Tot nu toe word ik niet zo warm van de nieuwe 5, maar mogelijk verandert dat nog. Vooral alles touchscreen enzo kan (en wil) ik niet aan wennen.

Maar als ze met een dijk van een auto komen met een mooie elektrische range heb je met een hybride het beste van twee werelden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:57
Ik heb groot nieuws: mijn BMW is al 3 maanden niet stuk gegaan! Ik heb er dan ook maar 4 keer in gereden. Wordt een beetje een parkeerplaats prinses zo. Tijd voor slecht weer, heb ik weer een excuus om te rijden 8)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
DaFreakhead schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:41:
[...]

G31 m550d
Zonder trekhaak, zonder nightvision, en geen rollo's en beeldschermpjes achter.
Voor de rest alles wel zover ik weet.
Dan noem je ook wel een motor. Dat is nou niet echt doorsnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
sig69 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:59:
Ik heb groot nieuws: mijn BMW is al 3 maanden niet stuk gegaan! Ik heb er dan ook maar 4 keer in gereden. Wordt een beetje een parkeerplaats prinses zo. Tijd voor slecht weer, heb ik weer een excuus om te rijden 8)
*O*

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:57
Begin een beetje de schurft te krijgen aan dat auto start-stop systeem (X1 SDRIVE18I). Als ik m'n auto parkeer en de handrem aantrek, stopt de motor automatisch. Maar stap ik vervolgens uit, dan gaat er iets piepen dat de motor nog aan staat.. (melding: 'Ignition switched on'). Dit blijft piepen tot ik ofwel de auto op slot zet, ofwel weer instap en wegrijd. Je zou denken, zet de motor dan uit bij die melding, maar als ik de start-stop knop indruk, start de motor weer volledig op. Zet ik 'm daarna handmatig uit, dan is de piep wel weg. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

El Caballero schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:40:
Begin een beetje de schurft te krijgen aan dat auto start-stop systeem (X1 SDRIVE18I). Als ik m'n auto parkeer en de handrem aantrek, stopt de motor automatisch. Maar stap ik vervolgens uit, dan gaat er iets piepen dat de motor nog aan staat.. (melding: 'Ignition switched on'). Dit blijft piepen tot ik ofwel de auto op slot zet, ofwel weer instap en wegrijd. Je zou denken, zet de motor dan uit bij die melding, maar als ik de start-stop knop indruk, start de motor weer volledig op. Zet ik 'm daarna handmatig uit, dan is de piep wel weg. Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Gewoon de stop-knop drukken als je stopt met rijden? Hoe moet die auto anders weten dan je niet straks weer verder wilt rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 16-09-2023 09:34 ]

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:57
De start & stop knop zijn dezelfde knop. Als ik deze indruk wanneer ik stop met rijden, gaat de motor weer draaien, want die was automatisch al stopgezet. De auto zou in principe kunnen weten dat ik niet verder wil rijden, omdat ik 'm in de P-stand zet en de handrem activeer.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:04
El Caballero schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:47:
De start & stop knop zijn dezelfde knop. Als ik deze indruk wanneer ik stop met rijden, gaat de motor weer draaien, want die was automatisch al stopgezet. De auto zou in principe kunnen weten dat ik niet verder wil rijden, omdat ik 'm in de P-stand zet en de handrem activeer.

[ Voor 34% gewijzigd door AlexV op 16-09-2023 09:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:04
De motor zou niet weer moeten gaan draaien. Doe je het wel in de juiste volgorde?
  1. Auto neerzetten waar je m wilt hebben
  2. Rem ingetrapt houden
  3. Start-stop-knop indrukken
  4. Auto gaat nu automatisch op de P en de motor gaat van “Ready” naar uit
  5. Nu kan je nog de handrem aantrekken als je wilt (maar waarom zou je dat doen in de P-stand)

[ Voor 12% gewijzigd door AlexV op 16-09-2023 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

El Caballero schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:47:
Wat je ook zou kunnen doen omdat je voor een rood stoplicht staat op een stijle helling.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 16-09-2023 10:17 ]

Pagina: 1 ... 237 ... 370 Laatste