Ik verwacht dat het volgende week wel droog is, het tapijt dat over de middentunnel ligt, is dat namelijk al.Toff schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:16:
@deepbass909 Geduld (en dan nog is dit niet het eersteis een schone zaak en het is nog lang geen kerst (en dan nog is dit niet het eerste om te doen). Keep up the good work!
Op dit bed ligt het tapijt in de garage te drogen:

(dit was voor het reinigen)
En sowieso, met kerst komt de carrosserie misschien terug, maar voor het tapijt erin kan, ben ik nog weer een maand of 3 verder.
Om de laklaag zo goed mogelijk te krijgen, hanteert mijn spuiter op het moment de meest optimale droogtijd als minimale tijd tussen de lagen. Dus voor de polyester spuitplamuur (de huidige witte laag) erop ging, hebben ze gewacht tot de laag eronder (grijze epoxy) volledig uitgehard was. En nu is het dus wachten tot de plamuurlaag helemaal uitgehard en geblokt (helemaal glad) is, voor de kleur laag erop gaat.
Ja, technisch gezien kunnen ze het allemaal echt wel sneller achter elkaar spuiten, maar voor het allerbeste beste resultaat is wachten beter. En omdat ik geen haast heb, pakken ze dus ook die tijd.
Maar als ik hem ophaal, dan zit de laatste laklaag er nog maar kort op (lang genoeg om "droog" te zijn, maar nog niet volledig uitgehard). Voor ik zelf verder kan, moet die laag eerst goed uitharden en is het beter dat ik ook nog geen zaken als plakbitumen (antidreunmatten) aanbreng (die zitten onder het tapijt). Dus het echte opbouwen gaat waarschijnlijk pas na de winter beginnen. En dan hoeft dus pas het tapijt ook echt droog te zijn.
Dus de puzzel hoe het allemaal in elkaar moet, begint dus ook pas volgend jaar voorjaar.
@SytseHartvelt
Zo'n E39 blijft toch ook een machtig apparaat. Ik zit er zelf ook nog steeds met een schuin oog naar te kijken, maar dan wel een 528i met 6 cilinder en touring.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier