Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 234 ... 361 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
Greetoz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:31:
[...]

Nou weer met de lokale dealer gesproken, de accu valt normaal inderdaaad onder de garantie, MAAR hij zegt dat de accu diepontladen is geweest en dat het daarom niet meer onder de garantie valt. Hij gokt dat de auto te lang stil heeft gestaan bij de vorige dealer/eigenaar.

...
Dat is toch niet jouw verantwoordelijk. Daarvoor adverteert BMW juist met de Premium Selection en hun 360 graden check van de auto. Je mag dan verwachten, dat zij ook die accu 360 graden hebben gecheckt en dat jij probleemloos minimaal 24 maanden mag genieten van de auto (en accu), alsof deze nieuwe geleverd is.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
Leut schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:37:
[...]

Dat is toch niet jouw verantwoordelijk. Daarvoor adverteert BMW juist met de Premium Selection en hun 360 graden check van de auto. Je mag dan verwachten, dat zij ook die accu 360 graden hebben gecheckt en dat jij probleemloos minimaal 24 maanden mag genieten van de auto (en accu), alsof deze nieuwe geleverd is.
Helemaal mee eens hoor, maar verschil zit hem hier denk ik in dat de dealer om de hoek mij verwijst naar de verkopende dealer omdat die de 360 graden check niet goed gedaan hebben, de lokale dealer zegt dat zij daarom dus niet de accu/kosten vergoed krijgen vanuit BMW nederland.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:27

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heb een beetje zitten duckduckgo-en op bedrijfstemperatuur van een B48B20 blok zoals in de 330i, en las dat de normale temperatuur rond de 105 a 110°C ligt, klopt dit?

Las iets in de trend van emmissie en verbranding van olie dat een iets hogere temperatuur normaal is bij dit blok. Als ik de temperaturen in de AAIdrive app check ziten die continu tussen de 108 en 111°C. Mijn olietemperatuur op het instrumentenpaneel staat wel netjes in het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
Greetoz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Helemaal mee eens hoor, maar verschil zit hem hier denk ik in dat de dealer om de hoek mij verwijst naar de verkopende dealer omdat die de 360 graden check niet goed gedaan hebben, de lokale dealer zegt dat zij daarom dus niet de accu/kosten vergoed krijgen vanuit BMW nederland.
Dan lijkt het erop, alsof de lokale dealer de BMW Premium Selection voorwaarden niet begrijpt.

Bij bullet item 1 staat vermeld: U kunt voor uw garantie terecht bij iedere BMW dealer, met onze landelijke dekking is er altijd een vestiging bij u in de buurt."

Of niet wil begrijpen, dat kan ook.

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
De lokale dealer begrijpt het volgens mij wel. Ze hebben onderzoek gedaan en volgens BMW Nederland, deze bekostigen/geven de premium selection, valt het daar niet onder. Dan is het dus klaar voor de lokale dealer en is afhandeling aan de verkopende dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 23:29
Dit is gewoon de bagger van de bv structuur van BMW. Ze hebben allemaal hun eigen boekhouding. BMW Duitsland is BMW Nederland niet, BMW Nederland is de dealer niet etc. etc.

Bij mijn F31 bleek het diff. gaar te zijn bij aankoop. BMW Duitsland (had die van mij DE gekocht) maakt deze onder coulance onder een bepaalde kilometerstand. Ik kon zo naar een willekeurige Duitse dealer rijden en daar het werd het zo kosteloos gemaakt. Maar hier in Nederland echt niet, want BMW Nederland had deze auto niet geïmporteerd.

Heel logisch vanuit de opzet van BMW maar voor de klant die wordt verteld dat hij "BMW garantie" heeft met "Europese dekking" is het gewoon belabberd. En ze vinden het zelf heel logisch en bevatten niet dat het niet echt een "premium-gevoel" oproept bij de klanten.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
ImprezaBrabo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:57:
De lokale dealer begrijpt het volgens mij wel. Ze hebben onderzoek gedaan en volgens BMW Nederland, deze bekostigen/geven de premium selection, valt het daar niet onder. Dan is het dus klaar voor de lokale dealer en is afhandeling aan de verkopende dealer.
Dan is er toch onenigheid/ onduidelijkheid/ een contradictie met de voorwaarden? Die stellen immers, dat een (start)accu onderdeel is van de voorwaarden en niet is uitgesloten.

Was het een duidelijk geval geweest, dat het betreffende onderdeel geen onderdeel van de garantie is, dan zou het inderdaad klaar geweest zijn voor de lokale dealer/ BMW Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:53
Xqlus1ve schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:21:
Heb een beetje zitten duckduckgo-en op bedrijfstemperatuur van een B48B20 blok zoals in de 330i, en las dat de normale temperatuur rond de 105 a 110°C ligt, klopt dit?

Las iets in de trend van emmissie en verbranding van olie dat een iets hogere temperatuur normaal is bij dit blok. Als ik de temperaturen in de AAIdrive app check ziten die continu tussen de 108 en 111°C. Mijn olietemperatuur op het instrumentenpaneel staat wel netjes in het midden.
Klopt inderdaad. Deze motoren werken op relatief hoge temperaturen. De (vele) kunststof motoronderdelen hebben het dus ook relatief zwaar te verduren. In eco pro modus zou het gemiddeld zelfs 112°C moeten zijn meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35

Argarath

MasterBlaster

Even een vraag voor de CarPlay kenners hier. Ik heb in de X3 CarPlay aangeschaft bij BMW. Ik heb deze later full-screen laten coderen, want die optie heeft mijn X3 niet standaard (CarPlay was altijd splitscreen). Nu is het zo dat ik graag CarPlay gebruik (Spotify, Whatsapp, etc.) maar qua navigatie gewoon de BMW navigatie (ook vanwege HUD).

Ik krijg echter geen meldingen van bv. Whatsapp in mijn iDrive te zien als ik de BMW navigatie map heb aanstaan. Ik krijg overigens ook geen audio meldingen of signalen meer op mijn Apple Watch, kortom, ik zie of hoor niet wanneer er een whatsapp bericht binnenkomt, tenzij ik handmatig iDrive op CarPlay zet en dan werkt alles naar behoren (maar dan heb ik geen BMW navigatie).

Bestaat de mogelijkheid om de notificaties van CarPlay danwel visueel, danwel auditief toch actief te houden met de BMW navi op het scherm?

X3 2019 ID6

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
Leut schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:13:
Dan is er toch onenigheid/ onduidelijkheid/ een contradictie met de voorwaarden? Die stellen immers, dat een (start)accu onderdeel is van de voorwaarden en niet is uitgesloten.

Was het een duidelijk geval geweest, dat het betreffende onderdeel geen onderdeel van de garantie is, dan zou het inderdaad klaar geweest zijn voor de lokale dealer/ BMW Nederland.
Ik snap het punt. Echter de lokale dealer is afhankelijk van BMW Nederland, die laatste moeten namelijk goedkeuring geven en betalen. BMW Nederland gooit het op oneigenlijke gebruik, waardoor de premium selection vervalt. Bij de 360 graden check van de verkopende dealer had dit naar voor moeten komen en daarom zegt BMW Nederland dat daar de verantwoordelijkheid (en het bonnetje) ligt.

Is het helemaal eerlijk naar de koper? Nee. Geeft het een premium klantgevoel? Nee zeker niet. Is het volgens de regels? Ik ben van mening van wel.

Het zou netjes zijn als BMW Nederland het contact doet met de verkopende dealer en dat Greetoz ontlast wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 08:13
Argarath schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:54:
Even een vraag voor de CarPlay kenners hier. Ik heb in de X3 CarPlay aangeschaft bij BMW. Ik heb deze later full-screen laten coderen, want die optie heeft mijn X3 niet standaard (CarPlay was altijd splitscreen). Nu is het zo dat ik graag CarPlay gebruik (Spotify, Whatsapp, etc.) maar qua navigatie gewoon de BMW navigatie (ook vanwege HUD).

Ik krijg echter geen meldingen van bv. Whatsapp in mijn iDrive te zien als ik de BMW navigatie map heb aanstaan. Ik krijg overigens ook geen audio meldingen of signalen meer op mijn Apple Watch, kortom, ik zie of hoor niet wanneer er een whatsapp bericht binnenkomt, tenzij ik handmatig iDrive op CarPlay zet en dan werkt alles naar behoren (maar dan heb ik geen BMW navigatie).

Bestaat de mogelijkheid om de notificaties van CarPlay danwel visueel, danwel auditief toch actief te houden met de BMW navi op het scherm?

X3 2019 ID6
Nee dat kan niet, je ziet de notificaties alleen als je het Carplay scherm open hebt. Flitsmeister werkt ook vrijwel niet daardoor.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Xqlus1ve schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:21:

Als ik, he bmw wat is de olietemperatuur in geeft dan is het antwoord meestal 108 graden, na het warmrijden van 10 minuten. In een 320i met B48 motorblok. Die heeft geen meter op het dashboard vandaar de mondelinge communicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Smotske schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:15:
Nee, niet verplicht. Maar handig/prettig op de duitse snelweg
Inderdaad... in onze E90 325i en E46 318ti heb ik comfortknipper op 5x. Ideale hoeveelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06 18:27

Eagle Creek

Breathing security

ChiLLeR schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:27:
[...]
Nee dat kan niet, je ziet de notificaties alleen als je het Carplay scherm open hebt. Flitsmeister werkt ook vrijwel niet daardoor.
Ligt aan de versie van iDrive dan zeker want bij mij komen iOS-meldinten (mits automodus niet aan staat) wel binnen bij iDrive.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Greetoz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Zo kom je natuurlijk onder vanalles uit... Lijkt me toch een probleem tussen BMW-NL en de verkopende dealer waar de koper verder buiten staat.
Stel dat je motor in de soep loopt. Zegt BMW-NL: "de vorige eigenaar heeft met te weinig olie gereden, dus we gaan niks vergoeden want de verkopende dealer had dit moeten opmerken"?
De voorwaarden lijken vrij duidelijk. BMW-NL moet voor de zaak opdraaien. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:12:
...BMW Nederland is de dealer niet etc. etc..
Niet meer inderdaad... BMW Den Haag en BMW Amsterdam waren de enige twee dealers van de BMW Group zelf, maar zijn overgenomen door respectievelijk Dusseldorp (okt. 2019) en Van Poelgeest (dec. 2020) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Eagle Creek schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:57:
[...]

Ligt aan de versie van iDrive dan zeker want bij mij komen iOS-meldinten (mits automodus niet aan staat) wel binnen bij iDrive.
Welke iDrive versie heb jij dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Argarath schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:33:
[...]

Welke iDrive versie heb jij dan?
7, G20 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Dan zal dat het verschil wel zijn, 7 is weer een stukje geavanceerder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb recent een BMW X3 E83 gekocht (3.0, bouwjaar 2005). Iets waar ik niet uit kom: de centrale deurvergrendeling. De deuren sluiten automatisch wanneer je gaat rijden, helemaal prima uiteraard. Alleen moet ik bij het uitstappen twee keer aan de hendel trekken. De eerste keer om de deuren te unlocken en een tweede keer om de deur daadwerkelijk te openen (geldt voor alle deuren). Kan je dat er ergens veranderen? Dat je slechts een keer hoeft te trekken aan de deurhendel zodat deze direct open gaat? Zelfde geldt voor de kofferbak. Heel vaak is deze alleen te unlocken door middel van de sleutel en niet via de greep. Soms wel, maar ik heb nog geen logica kunnen ontdekken wanneer het wel via de handgreep te openen is. Ik zou graag willen dat dit altijd mogelijk is en ik de sleutel niet nodig heb anders dan wanneer de auto op slot zit. Nu heb ik bijvoorbeeld de sleutel nodig wanneer ik uit de auto kom na het rijden, beetje raar. Hopelijk heeft iemand hier antwoorden op, ik kan het niet in het boekje vinden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Automatische lock uitzetten in het menu. Die double lock is een extra beveiliging. Iemand die een ruitje inslaat kan dan de deur niet openen van binnenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Han schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:35:
Ik heb recent een BMW X3 E83 gekocht (3.0, bouwjaar 2005). Iets waar ik niet uit kom: de centrale deurvergrendeling. De deuren sluiten automatisch wanneer je gaat rijden, helemaal prima uiteraard. Alleen moet ik bij het uitstappen twee keer aan de hendel trekken. De eerste keer om de deuren te unlocken en een tweede keer om de deur daadwerkelijk te openen (geldt voor alle deuren). Kan je dat er ergens veranderen? Dat je slechts een keer hoeft te trekken aan de deurhendel zodat deze direct open gaat? Zelfde geldt voor de kofferbak. Heel vaak is deze alleen te unlocken door middel van de sleutel en niet via de greep. Soms wel, maar ik heb nog geen logica kunnen ontdekken wanneer het wel via de handgreep te openen is. Ik zou graag willen dat dit altijd mogelijk is en ik de sleutel niet nodig heb anders dan wanneer de auto op slot zit. Nu heb ik bijvoorbeeld de sleutel nodig wanneer ik uit de auto kom na het rijden, beetje raar. Hopelijk heeft iemand hier antwoorden op, ik kan het niet in het boekje vinden :)
Sleutel uit contact en je auto unlockt. Dan zou je ook geen sleutel nodig moeten hebben voor de kofferbak. Zelf vergeet ik het ook wel eens als ik alleen even iets ga afgeven. Dan laat ik de wagen op contact en blijft de kofferbak dus op slot tot ik de sleutel pak of op het knopje druk.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:07

lord_fh

PS5

Programmeren via Ista, kan niet via menu, dat heeft een e83 namelijk niet.

Van je kofferbak: als het niet in de programmering zit dan ligt het misschien aan de gm5 module

[ Voor 69% gewijzigd door lord_fh op 26-08-2023 22:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

X3 2019 ID6
Waarom zou je Whatsapp tijdens het rijden willen hebben? Kan daar echt met m’n verstand niet bij dat je daarmee bezig bent. En nee; geen moraalridder of iets, gewoon niet doen.

Flitsmeister werkt altijd via Apple Watch, ongeacht je iDrive-versie en of je CarPlay wel of niet gebruikt. Lijkt dus een instelling op je iPhone/Watch die niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dubbel hoeft alleen als de motor nog draait (of in start/stop modus staat), tenminste in de F31 wel. Stoppen, park, engine knop > alle deuren gaan open. Radio speelt dan nog wel, maar gaat uit als ik de bestuurders deur open.

Als je van buitenaf bij de kofferbak moet met een lopende motor, moet je inderdaad eerst met de sleutel of de knop op het dashboard ontgrendelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 27-08-2023 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

In alle gevallen is de motor al uit en de sleutel uit het contact. Dat is ook het vreemde aan alles, vandaar ook dat ik het hier vraag.

Ik vermoed dat er iets niet goed staat ingesteld. Is er een OBD tool die wordt aangeraden waarmee je de instellingen van de auto kan nalopen en kan aanpassen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Pepppie schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 07:59:
[...]

Waarom zou je Whatsapp tijdens het rijden willen hebben? Kan daar echt met m’n verstand niet bij dat je daarmee bezig bent. En nee; geen moraalridder of iets, gewoon niet doen.

Flitsmeister werkt altijd via Apple Watch, ongeacht je iDrive-versie en of je CarPlay wel of niet gebruikt. Lijkt dus een instelling op je iPhone/Watch die niet goed staat.
Komt wel behoorlijk moraalridderig over… jij belt dus kennelijk ook niet in de auto?

Via CarPlay lees Siri je berichtjes voor en je kunt een antwoord dicteren. Dus precies hetzelfde als een telefoongesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:20
@Han Als het alleen de kofferbak zou zijn, is de eerste verdachte die vervelende knop. Die is in mijn E87 uit dezelfde periode ook twee keer vervangen..

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

koppie schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:50:
@Han Als het alleen de kofferbak zou zijn, is de eerste verdachte die vervelende knop. Die is in mijn E87 uit dezelfde periode ook twee keer vervangen..
Weke knop? :)

De E83 heeft geen startknop, mocht je die bedoelen. Deze BMW komt uit het jaar kruik, dergelijke luxe was toen nog niet voorradig :P

Of bedoel je de knop die zit verwerkt in de kofferbak greep? Die werkt wel, alleen niet wanneer ik dat wil. Ik gok eerder op een instellingen van de auto, aangezien ik ook twee keer de deurgreep moet gebruiken om uit de auto te gaan, terwijl de motor al uit is en de sleutel uit het contact.

[ Voor 26% gewijzigd door Han op 27-08-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

RAAF12 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:49:
Automatische lock uitzetten in het menu. Die double lock is een extra beveiliging. Iemand die een ruitje inslaat kan dan de deur niet openen van binnenuit.
Waar doe ik dat? Klinkt als de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:20
Han schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:55:
[...]

Of bedoel je de knop die zit verwerkt in de kofferbak greep? Die werkt wel, alleen niet wanneer ik dat wil. Ik gok eerder op een instellingen van de auto, aangezien ik ook twee keer de deurgreep moet gebruiken om uit de auto te gaan, terwijl de motor al uit is en de sleutel uit het contact.
Die bedoelde ik inderdaad... Werkte heel willekeurig bij mij.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:27

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Han schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:38:
In alle gevallen is de motor al uit en de sleutel uit het contact. Dat is ook het vreemde aan alles, vandaar ook dat ik het hier vraag.

Ik vermoed dat er iets niet goed staat ingesteld. Is er een OBD tool die wordt aangeraden waarmee je de instellingen van de auto kan nalopen en kan aanpassen?
Mijn E46 had dit ook, vond het geen probleem in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

[...]

De E83 heeft geen startknop, mocht je die bedoelen. Deze BMW komt uit het jaar kruik, dergelijke luxe was toen nog niet voorradig :P

Zoals ik zei, dat moet geprogrammeerd worden in Ista.... en het kan niet met een obd tool die je online koopt.

E83=e46 tijdperk, kan allemaal niet in menu's in de auto , moet echt met de kabel aan de bmw software.

[ Voor 11% gewijzigd door lord_fh op 27-08-2023 10:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-06 12:23
Argarath schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:48:
[...]

Komt wel behoorlijk moraalridderig over… jij belt dus kennelijk ook niet in de auto?

Via CarPlay lees Siri je berichtjes voor en je kunt een antwoord dicteren. Dus precies hetzelfde als een telefoongesprek.
Ieder zn mening toch. Ik vind het ook onzin om WhatsApp berichten voor te laten lezen. Als het belangrijk is, bellen ze wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram®
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 09:12

X3 2019 ID6
Kan het zijn dat je telefoon op de focusmode voor auto gaat en zo alle meldingen onderdrukt? Controleer ook even de notificatie-instellingen op je iPhone. En met Flitsmeister heb ik icm Carplay ook veel gedoe. Als ik Flitsmeister geluiden wil horen, terwijl ik niet Carplay als weergave heb (ik gebruik liever de BMW navigatie), dan moet ik er voor zorgen dat ik wel muziek afspeel via Carplay in de achtergrond, en moet het scherm van mijn iPhone unlocked zijn met FM op de voorgrond. Vaak moet ik dan FM ook eerst nog killen en opnieuw starten als ik wil dat het goed werkt.

Bij mij switcht het iDrive display in ieder geval van de BMW navi naar Carplay als er een Whatsapp melding oid is. En na een tijdje, tenzij ik interactie met Carplay heb, weer terug naar de BMW navi.

[ Voor 6% gewijzigd door Bram® op 28-08-2023 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
Whatsapp meldingen heb ik ook uitgeschakeld als mijn telefoon met Carplay verbonden is. Nu ben ik qua telefoongebruik geen heilig boontje, dus dat is de reden niet.

Ik vond het vooral irritant dat het geluid van de radio/muziek telkens kort onderbroken werd door de whatsapp melding. Vooral irritant als je net in een groepsapp tig berichtjes achter elkaar krijgt. Ook de reden waarom het gros van de groeps apps sowieso bij mij gemute zijn.

Verder vind ik Whatsapp in Carplay ook van weinig toegevoegde waarde. Leuk dat Siri de emoticons omschrijft enzo en het dicteren zal vast ook werken, maar zelf lezen, typen en terugsturen werkt toch beter. (uiteraard als je thuis geparkeerd staat O-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:54
B-Real schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:25:
Whatsapp meldingen heb ik ook uitgeschakeld als mijn telefoon met Carplay verbonden is. Nu ben ik qua telefoongebruik geen heilig boontje, dus dat is de reden niet.

Ik vond het vooral irritant dat het geluid van de radio/muziek telkens kort onderbroken werd door de whatsapp melding.
Hier herken ik mij in het geheel niet in.

Thans heb ik mijn derde auto met CarPlay, waarvan de eerste after market, de tweede OEM en nu de BMW F30 met een after market Andream MMI Adapter. Ik zie alleen de meldingen in het display verschijnen, maar zonder geluid. Wel heb ik mijn iPhone standaard op trillen staan zonder geluid, omdat ik mij kan irriteren aan telefoongeluiden in welke vorm dan ook.

Wellicht heb jij je telefoon anders ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Bram® schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Kan het zijn dat je telefoon op de focusmode voor auto gaat en zo alle meldingen onderdrukt? Controleer ook even de notificatie-instellingen op je iPhone. En met Flitsmeister heb ik icm Carplay ook veel gedoe. Als ik Flitsmeister geluiden wil horen, terwijl ik niet Carplay als weergave heb (ik gebruik liever de BMW navigatie), dan moet ik er voor zorgen dat ik wel muziek afspeel via Carplay in de achtergrond, en moet het scherm van mijn iPhone unlocked zijn met FM op de voorgrond. Vaak moet ik dan FM ook eerst nog killen en opnieuw starten als ik wil dat het goed werkt.

Bij mij switcht het iDrive display in ieder geval van de BMW navi naar Carplay als er een Whatsapp melding oid is. En na een tijdje, tenzij ik interactie met Carplay heb, weer terug naar de BMW navi.
Dank voor je reactie. Ik heb die focusmodi gecheckt, maar ga dat inderdaad nogmaals doen. Overigens switcht mijn iDrive helemaal niet. Welke versie heeft jouw auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

B-Real schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:25:

Ik vond het vooral irritant dat het geluid van de radio/muziek telkens kort onderbroken werd door de whatsapp melding. Vooral irritant als je net in een groepsapp tig berichtjes achter elkaar krijgt. Ook de reden waarom het gros van de groeps apps sowieso bij mij gemute zijn.

Verder vind ik Whatsapp in Carplay ook van weinig toegevoegde waarde. Leuk dat Siri de emoticons omschrijft enzo en het dicteren zal vast ook werken, maar zelf lezen, typen en terugsturen werkt toch beter. (uiteraard als je thuis geparkeerd staat O-) )
Sowieso eens dat zelf appen vele malen fijner is. Ik heb echter best wat (ook werkgerelateerd) app-contact. Aangezien ik veel op de weg zit, vind ik het toch wel praktisch dat Siri het even voorleest. Ik probeer juist te voorkomen dat ik op het schermpje van mijn telefoon kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
RicoK schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

Hier herken ik mij in het geheel niet in.

Thans heb ik mijn derde auto met CarPlay, waarvan de eerste after market, de tweede OEM en nu de BMW F30 met een after market Andream MMI Adapter. Ik zie alleen de meldingen in het display verschijnen, maar zonder geluid. Wel heb ik mijn iPhone standaard op trillen staan zonder geluid, omdat ik mij kan irriteren aan telefoongeluiden in welke vorm dan ook.

Wellicht heb jij je telefoon anders ingesteld staan.
Je schrijft toch eigenlijk exact hetzelfde als ik? :P
Afhankelijk van de instellingen krijg je de meldingen zoals je wilt. Ik vond het geluid via Carplay ook irritant en het geluid van groeps apps in het algemeen, dat staat dus allemaal op stil.

Tip van flip is dan ook om in de instellingen van je telefoon/Whatsapp te kijken. Carplay doet niets anders dan dat aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:54
B-Real schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:49:
Je schrijft toch eigenlijk exact hetzelfde als ik? :P
Nu ik het nog eens lees, zou je het inderdaad zo ook kunnen lezen. Maar jij had het over (geluids)meldingen, waarvan je, omdat de meldingen bij jou geluid maakten die het geluid van CarPlay onderbraken, de meldingen maar in zijn geheel hebt uitgeschakeld.

Ik gaf aan, dat ik, omdat ik mijn telefoon altijd op stil heb staan, geen geluidsmeldingen kreeg, maar alleen zichtbare meldingen en dat ik dus geen meldingen heb uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:49
Ik begrijp dat ik op mijn F31 uit 2018 Carplay kan laten activeren, zijn er hier Tweakers actief die dat doen? Regio Zuid Holland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

SgtPoen schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:05:
Ik begrijp dat ik op mijn F31 uit 2018 Carplay kan laten activeren, zijn er hier tweakers actief die dat doen? Regio Zuid Holland
Ik ben bij BMW Tweaks (Maarssen) geweest, wellicht voor jou ook een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 14:48

Crazy D

I think we should take a look.

Ik begrijp dat ik op mijn F31 uit 2018 Carplay kan laten activeren, zijn er hier Tweakers actief die dat doen? Regio Zuid Holland.
BMW Tweaks idd. Die kan m ook full screen maken (wat normaal standaard niet is).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram®
Argarath schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:57:
[...]

Dank voor je reactie. Ik heb die focusmodi gecheckt, maar ga dat inderdaad nogmaals doen. Overigens switcht mijn iDrive helemaal niet. Welke versie heeft jouw auto?
NBT Evo met iDrive ID6
Telefoon TB-007.039.008
Media MB-007.039.008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Bram® schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

NBT Evo met iDrive ID6
Telefoon TB-007.039.008
Media MB-007.039.008
En jouw CarPlay is ook full-screen gezet? Of heb jij alles nog origineel? Want ik vermoed dat hier het probleem in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Zet je wel eerst de auto off? Als hij nog in drive staat moet het twee keer. Als je hem in off zet gaan de deuren open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-06 15:11

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Yes kan ik regelen, stuur maar even een pb ;)
Zit net boven Dordrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Maar de meldingen van de iPhone komen volgens mij enkel naar voren als je idrive7 of 8 hebt en niet bij idrive6.

Als je dus op het idrive scherm zit buiten CarPlay.

Bv iDrive6 kan ook geen navigatie pijlen tonen op de hud en dashboard en dat doet 7 en 8 wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-06 08:18
Tip voor de flitsmeister adepten; Je kunt de flitsmeldingen apart forceren over je telefoonspeaker, ongeacht de meldingsinstellingen. Ik heb een S23 die bij een camera een hele harde sirene laat horen. Ander geluid wordt wel via de auto weergegeven. Dit zit ergens in de app instellingen verstopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

PSYch0landeR schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:42:
Maar de meldingen van de iPhone komen volgens mij enkel naar voren als je idrive7 of 8 hebt en niet bij idrive6.

Als je dus op het idrive scherm zit buiten CarPlay.

Bv iDrive6 kan ook geen navigatie pijlen tonen op de hud en dashboard en dat doet 7 en 8 wel.
Dank. Ik zie echter dat Bram hierboven aangeeft wel meldingen te krijgen, ondanks dat hij ook iDrive 6 heeft. Is het zo dat full-screen CarPlay iets doet met het systeem waardoor ze wel naast elkaar draaien, maar niet communiceren met elkaar? Een soort dual-boot idee, terwijl dat bij de splitscreen oplossing wellicht niet het geval is?

In dat geval overweeg ik weer terug te gaan naar split-screen CarPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Fullscreen is echt onderwater een aanpassing van de resuolutie in een config file.

Lijkt me echt sterk als dat het meldingssysteem zou beinvloeden.

Vermoed dat hij de meldingen bedoelt die je ziet als CarPlay op de voorgrond is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

Jawel... alleen niet in jouw type BMW O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Laatst online: 05-12-2024
DaFreakhead schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:52:
Tip voor de flitsmeister adepten; Je kunt de flitsmeldingen apart forceren over je telefoonspeaker, ongeacht de meldingsinstellingen. Ik heb een S23 die bij een camera een hele harde sirene laat horen. Ander geluid wordt wel via de auto weergegeven. Dit zit ergens in de app instellingen verstopt
Bij iPhone werk dat blijkbaar allemaal anders.
Hier met Android ook al jaren automatisch starten bij bluetooth verbinding met de auto en geluid geforceerd over de telefoon speaker. Werkt prima. hij hoeft de broekzak niet eens uit.

inmiddels de 435i F36 ingeruild op een 520d G30. Qua vermogen doet dat natuurlijk even pijn. Maar financieel was ik er echt wel klaar maar om 2x in de week bij de pomp 100 euro af te tikken. Rijd nu weer tegen de 30k per jaar en dat is bij 1 op 8,5 op euro 98 echt niet meer grappig.

Eerste indruk is wel dat de 5 echt wel een trapje hoger staat dan de 4 (die natuurlijk stiekem een 3 is) qua rust aan boord en rijden. de g30 heeft het Sportonderstel maar dat is zowel comfortabeler als dat het strakker stuurt dan het adaptieve sport onderstel op de F36. Qua sturen ook weer fijner dat dat super lichte sturen van de F36 met Variabele stuuroverbrenging.

Voorlopig nog geen spijt dus. Binnenkort naar Italie dan eens op de langere afstand proberen.

[ Voor 37% gewijzigd door --MP-- op 29-08-2023 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
--MP-- schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:22:
[...]

Bij iPhone werk dat blijkbaar allemaal anders.
Hier met Android ook al jaren automatisch starten bij bluetooth verbinding met de auto en geluid geforceerd over de telefoon speaker. Werkt prima. hij hoeft de broekzak niet eens uit.

inmiddels de 435i F36 ingeruild op een 520d G30. Qua vermogen doet dat natuurlijk even pijn. Maar financieel was ik er echt wel klaar maar om 2x in de week bij de pomp 100 euro af te tikken. Rijd nu weer tegen de 30k per jaar en dat is bij 1 op 8,5 op euro 98 echt niet meer grappig.

Eerste indruk is wel dat de 5 echt wel een trapje hoger staat dan de 4 (die natuurlijk stiekem een 3 is) qua rust aan boord en rijden. de g30 heeft het Sportonderstel maar dat is zowel comfortabeler als dat het strakker stuurt dan het adaptieve sport onderstel op de F36. Qua sturen ook weer fijner dat dat super lichte sturen van de F36 met Variabele stuuroverbrenging.

Voorlopig nog geen spijt dus. Binnenkort naar Italie dan eens op de langere afstand proberen.
Hoe rijd jij in hemelsnaam 1 op 8,5 met 30k per jaar? Dan rijd je toch aardige afstanden? Zware rechtervoet? Ik doe gemiddeld 1 op 13 met mijn F30 340i stage 2 en ik rijd standaard 25 km/u te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-06 15:03
Spollie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:04:
[...]

Hoe rijd jij in hemelsnaam 1 op 8,5 met 30k per jaar? Dan rijd je toch aardige afstanden? Zware rechtervoet? Ik doe gemiddeld 1 op 13 met mijn F30 340i stage 2 en ik rijd standaard 25 km/u te hard.
Dat vind ik dan juist bijzonder. Met mijn 4 cilindertje 330i F31 reed ik al 1:10-11 met 40K per jaar.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
Hier staat de B58 ook op 9.0/100km. Nu weet ik niet hoe accuraat die boordcomputer is en ik ga dat zelf allemaal niet bijhouden, het zal mij een worst wezen. Ik rij ook absoluut niet zuinig en regelmatig een stukje file nu de vakanties weer zijn afgelopen.

Ik sta er soms ook van te kijken hoeveel de kleinere motoren stiekem verbruiken. Al kan een B58 dat natuurlijk ook op het circuit, volgens mij kan je dan 1 op 2-3 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-06 20:04
Zit er aan te denken om een f30 330e aan te schaffen, maar vraag me af of dit wel zo'n verstandig keus is op dit moment.
Rij op dit moment golf 7 gti uit 2013 met 125k op de teller.
De 330e is van 2016, dus LCI model en is voor een vrij gunstige prijs te krijgen (22/28k)
Vriendin heeft haar werk op 11km afstand zitten waar ze gratis kan laden en thuis hebben we overschot stroom door zonnepanelen dus kan thuis ook goedkoop laden.
Tevens vrij potente auto, die door middel van tuning helemaal leuk wordt en vaak goed uitgerust.

Nu twijfel ik alleen aan het feit dat de accu in deze modellen ondertussen 7 jaar oud zijn.
Hoe goed zijn ze nog?
Op dit moment 50% korting op wegenbelasting dus goedkoper op de weg te houden dan onze huidige golf, alleen is dit nog tot en met eind 2024. Wat gaat er daarna gebeuren? als het dan 100% wordt, is het voordeel compleet weg en is het een dure zware auto van 1750kg met de bijbehorende wegenbelasting.
Ben dus bang dat na 2024 de hele hybride markt niet meer interessant is en die 330e amper nog wat waard zal zijn.

Is het dus nog verstandig om een f30 330e op dit moment te kopen?

Wat is jullie mening hier over en heeft iemand ook voor het zelfde dilemma gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
dokteronline schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:37:
Zit er aan te denken om een f30 330e aan te schaffen, maar vraag me af of dit wel zo'n verstandig keus is op dit moment.
De 330e is van 2016, dus LCI model en is voor een vrij gunstige prijs te krijgen (22/28k)
Vriendin heeft haar werk op 11km afstand zitten waar ze gratis kan laden en thuis hebben we overschot stroom door zonnepanelen dus kan thuis ook goedkoop laden.
Tevens vrij potente auto, die door middel van tuning helemaal leuk wordt en vaak goed uitgerust.

Nu twijfel ik alleen aan het feit dat de accu in deze modellen ondertussen 7 jaar oud zijn.
Hoe goed zijn ze nog?
Op dit moment 50% korting op wegenbelasting dus goedkoper op de weg te houden dan onze huidige golf, alleen is dit nog tot en met eind 2024. Wat gaat er daarna gebeuren? als het dan 100% wordt, is het voordeel compleet weg en is het een dure zware auto van 1750kg met de bijbehorende wegenbelasting.
Ben dus bang dat na 2024 de hele hybride markt niet meer interessant is en die 330e amper nog wat waard zal zijn.

Wat is jullie mening hier over en heeft iemand ook voor het zelfde dilemma gestaan?
Verschil in wegenbelasting is 280 euro op jaar basis tussen je golf7 (of 330i) en een 330e (zonder korting). Ik betwijfel of dat verschil een auto amper wat waard zal maken..

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-06 12:23
VidaR-9 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:10:
[...]

Dat vind ik dan juist bijzonder. Met mijn 4 cilindertje 330i F31 reed ik al 1:10-11 met 40K per jaar.
Ik ook!
Hier F31 320i stage 1, zit ik op 1:12 met 15K per jaar.
Voor tuning trouwens ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
Op dit moment 50% korting op wegenbelasting dus goedkoper op de weg te houden dan onze huidige golf, alleen is dit nog tot en met eind 2024. Wat gaat er daarna gebeuren?
Mijn glazen bol is defect :-( Heb Coolblue al gebeld voor de storing, maar duurt even.

Mijn gok is dat ze naar volledig benzine bedrag gaan met korting voor het gewicht van de accu. Is/was dat bij hybrides ook niet zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Hoe goed zijn ze nog?

Als je voordeel wilt halen uit de elektrische range en je zonnepanelen, kun je dan niet beter voor een G20 330e gaan? De F30 330e heeft een mep minder bereik en kan mij voorstellen dat een accu van 7 jaar oud meer degradatie kent dan een van 3 jaar oud, nog los van de gebruikte interne techniek.

Bij de G20 weet ik dat er extra "reserve" accucellen zijn gebruikt, die de effectieve degradatie uitstellen.

Ik lees dat het gaat om 11km maar ik neem niet aan dat je een 3-serie koopt om elke dag 11 km te overbruggen. Dus ik ga er even stiekem vanuit dat je je elektrische voordeel ook voor hogere afstanden wilt.
G20 zal wel duurder zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

ImprezaBrabo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:14:
[...]

Mijn gok is dat ze naar volledig benzine bedrag gaan met korting voor het gewicht van de accu. Is/was dat bij hybrides ook niet zo?
Dat vraagt hij juist, hoe dat bij hybride komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut

Hoe goed zijn ze nog?

Wat voor elektrisch bereik heeft de F31 330e? En dan met name in de koudere maanden. Meen dat deze een substantieel minder bereik heeft dan de G20 330e, waarmee je in de koude maanden wellicht niet eens de 11km haalt?

Verder zou ik me om de wegenbelasting niet al te druk maken. BMW rijdt beter dan een Golf, daarmee is de keuze toch al gemaakt 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Je moet er sowieso voor zorgen dat bij de 'nieuwe' auto de on-board charger (Regeleenheid comfortlaadelektronica KLE) al vervangen is. Deze gaan vaak defekt en zijn vrij prijzig. Als dit nog niet gebeurd is... en je krijgt deze kostenpost voor je neus... sta je gelijk al achter met je voordeel. Daarnaast blinkt de F30 330e nou niet echt uit in geweldige EV prestaties. Ik zou te allen tijde kijken voor de opvolger... mits mogelijk qua budget natuurlijk. Zowel de G2X 320e als de G2X 330e rijden echt heerlijk en hebben mij als verstokte benzinesnuiver toch behoorlijk verrast. Uiteraard heeft de 330e meer pit, maar de 320e is niet echt behelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram®
Argarath schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:24:
[...]

En jouw CarPlay is ook full-screen gezet? Of heb jij alles nog origineel? Want ik vermoed dat hier het probleem in zit.
Jup, die is full screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-06 11:08
CreativeS schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:46:
[...]

Je moet er sowieso voor zorgen dat bij de 'nieuwe' auto de on-board charger (Regeleenheid comfortlaadelektronica KLE) al vervangen is. Deze gaan vaak defekt en zijn vrij prijzig. Als dit nog niet gebeurd is... en je krijgt deze kostenpost voor je neus... sta je gelijk al achter met je voordeel. Daarnaast blinkt de F30 330e nou niet echt uit in geweldige EV prestaties. Ik zou te allen tijde kijken voor de opvolger... mits mogelijk qua budget natuurlijk. Zowel de G2X 320e als de G2X 330e rijden echt heerlijk en hebben mij als verstokte benzinesnuiver toch behoorlijk verrast. Uiteraard heeft de 330e meer pit, maar de 320e is niet echt behelpen.
Wij zijn ook aan het kijken of het handig is om naar een 2 over te stappen. We hebben een proefrit gemaakt in een G21 320e LCI.

Ik vind de auto fijn rijden, maar wel traag...niet vooruit te branden ook niet in sportstand :/

Gezien je elke dag moet opladen om echt voordeel te halen uit het EV rijden, zie ik er vanaf en blijf ik liever benzine rijden.

Ik vond het onderstel wel fijner dan die van ons. M onderstel is toch stugger, hoeft van mij op de volgende auto niet te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

CreativeS schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:46:
[...]

Had onlangs de 320e een ruime week mee als leenauto en was zeker niet ontevreden. En ik haalde er ruim 14km extra mee op stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Laatst online: 05-12-2024
[...]

Uuh... Tja. Tis een Xdrive dus dan zal niet meehelpen. En rijd inderdaad redelijk door...
Ook zeker 5000km per jaar autobahn. Dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-06 20:04
De G serie wordt mij op dit moment te duur helaas, max budget van 30K liefst lager.
Ik zoek een opvolger voor mijn gti, waar ik een beetje op uitgekeken ben. Wil weer graag terug naar BMW en zat te kijken naar de F10 535i, f30 335i.
Maar toen kwam ik dus de 330e tegen, die vrij gunstig geprijsd is en doormiddel van tuning toch behoorlijk vooruit wil.
Het EV gedeelte is in dat opzicht mooi meegenomen aangezien mijn vriendin voor haar werk 11km moet rijden en die f30 330e zou in de zomermaanden ± 25 tot 30km elektrisch kunnen rijden. + het gratis laden op werk en relatief goedkoop laden thuis door overschot aan stroom en dus wegenbelasting voordeel.
Nu was de vraag voor mij is het verstandig nu nog zo'n f30 330e te halen. Vanwege de leeftijd van de batterij en dat het voordeel van de wegenbelasting wegvalt in 2025. Dan zijn de batterijen weer 2 jaar verder en vraag ik me af of de waarde dan niet helemaal wegzakt.
Zo'n 535/355i houden zijn waarde wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 10:34
Ik hoop dat de 535(F07) in mijn geval zijn waarde gaat behouden met de toekomstige benzineprijzen...
Ben hard aan het overwegen om iets anders te kopen eigenlijk, met pijn in mijn hart... :X
dokteronline schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:58:
De G serie wordt mij op dit moment te duur helaas, max budget van 30K liefst lager.
Ik zoek een opvolger voor mijn gti, waar ik een beetje op uitgekeken ben. Wil weer graag terug naar BMW en zat te kijken naar de F10 535i, f30 335i.
Maar toen kwam ik dus de 330e tegen, die vrij gunstig geprijsd is en doormiddel van tuning toch behoorlijk vooruit wil.
Het EV gedeelte is in dat opzicht mooi meegenomen aangezien mijn vriendin voor haar werk 11km moet rijden en die f30 330e zou in de zomermaanden ± 25 tot 30km elektrisch kunnen rijden. + het gratis laden op werk en relatief goedkoop laden thuis door overschot aan stroom en dus wegenbelasting voordeel.
Nu was de vraag voor mij is het verstandig nu nog zo'n f30 330e te halen. Vanwege de leeftijd van de batterij en dat het voordeel van de wegenbelasting wegvalt in 2025. Dan zijn de batterijen weer 2 jaar verder en vraag ik me af of de waarde dan niet helemaal wegzakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
[...]

Ik reed ook 1:10 met mijn M140i (xDrive) en nu minstens hetzelfde met mijn X3 M40i. Rij wel weinig snelweg, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 15:32
Ik zou mij niet zozeer zorgen maken over de batterij maar wel over alles dat er aan vast hangt. Maw de gehele staat van de wagen.
De batterij zal zo snel niet degraderen maar feitelijk maakt dat niet zoveel uit. Die 20km range lijkt mij niet echt de moeite om nu daar speciaal extra voor te betalen tegenover hetzelfde model op benzine. Die 20km electrisch is pleite voor je de hoek om bent, in realiteit zijn dit niet altijd 20 echte km’s, een beetje sportieve rijstijl en je mag blij zijn met de helft. En even onderweg bijladen gaat niet want hij druppelt pas na 4u aan de stekker terug vol.

Nuja in het beste geval spaar je er dagelijks die 11km mee uit en uiteindelijk is dit niet meer dan 2l benzine die je minder aftikt, lijkt mij nu niet dat dat de rekening zal maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-06 10:39
Ik heb zo’n 2,5 jaar en 90.000 km lang de F30 330e gereden en moet zeggen dat dat prima beviel. In de zomer elektrisch bereik zo rond de 20-30 km, in de winter 10-20 km. Het heeft heel veel invloed of je de auto vooraf aan de laadpaal even voorconditioneert, dan is ie al warm/koud en dat scheelt onwijs verbruik van de accu. Verder is het vermogen van de auto geweldig, de elektromotor vult de brandstofmotor naadloos aan.

In mijn geval was de pech dat bij 190.000 km de hoogspanningsaccu en elektrische heater de geest hadden gegeven, dus dat werd me allemaal wat prijzig. Anders had ik m nu nog gereden. De heater is helaas een issue dat veel F30 330e modellen treft tussen de 160-180k km en kost 1200-1600 euro. De HV-accu geen idee of ik nou pech had of niet… ik weet wel dat ik gemiddeld 250 kWh per maand verstookte, 2,5 jaar lang :P De opmerking hierboven over 4 uur opladen is bullshit… het is ongeveer 1u40m van 0-100%. Gaat gewoon met 3,7 kW aan een laadpaal.

Dan nog wat anders, de verbruikdiscussie:
120i (2018) - gemiddeld 6,5L / 100km
F30 330e (2016) - gemiddeld 3,7L / 100km
G20 330e (2020) - gemiddeld 2,4L / 100km 8)

Momenteel op één tank al 1027 km onderweg met een verbruik van 1,7L / 100km. Pics or it didn’t happen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SoBNyqQdIGQ-ifHVpX8akGZF94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9AMWVulk0yyPVMpce2X9Vbi8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
Momenteel zit ik ivm vakantie in hoekje München, morgen wilde ik even bij bmw welt kijken of het museum bezoeken. Welk van de twee raden jullie me aan? Volgens mij zijn er hier uit het topic wel een paar geweest. Hoor graag jullie suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Eagle Creek schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:15:
Had onlangs de 330e een ruime week mee als leenauto en was zeker niet ontevreden. En ik haalde er ruim 14km extra mee op stroom.
F30 of G2X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DaFreakhead schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:59:
Momenteel zit ik ivm vakantie in hoekje München, morgen wilde ik even bij bmw welt kijken of het museum bezoeken. Welk van de twee raden jullie me aan? Volgens mij zijn er hier uit het topic wel een paar geweest. Hoor graag jullie suggestie!
Altijd doen. Erg leuk!

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 31-08-2023 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DaFreakhead schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:59:
BMW Welt = grote showroom van de huidige collectie (gratis)
BMW Museum (zit er naast) = Museum met oude collecties en motoren, de 15 euro zeker waard.

Offtopic: ook een aanrader is Deutsches Museum, vooral voor een regenachtige dag. (kaartjes van te voren online bestellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
BMW Welt en het BMW Museum zijn zeker aan te raden. Wij hebben het ook nog gecombineerd met een rondleiding door de fabriek, daar werden toen de F30, F31 en F32 geproduceerd.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

jos707 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:28:
[...]

En even onderweg bijladen gaat niet want hij druppelt pas na 4u aan de stekker terug vol.

Nuja in het beste geval spaar je er dagelijks die 11km mee uit en uiteindelijk is dit niet meer dan 2l benzine die je minder aftikt, lijkt mij nu niet dat dat de rekening zal maken.
3.7 kW, 7.6 kWh, ~2 uur

En is het beste geval is het dus ~20 km, niet 11 :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

AlexV schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:50:
[...]

Dan nog wat anders, de verbruikdiscussie:
120i (2018) - gemiddeld 6,5L / 100km
F30 330e (2016) - gemiddeld 3,7L / 100km
G20 330e (2020) - gemiddeld 2,4L / 100km 8)

Momenteel op één tank al 1027 km onderweg met een verbruik van 1,7L / 100km. Pics or it didn’t happen:
[Afbeelding]
Exacto mundo! Het is uiteraard hoe je behoeftes en gebruikt zijn, maar >1000 KM op één tank is voor mij ook meer regel dan uitzondering. En het rauwe vermogen is beschikbaar mocht je het echt nodig hebben/

Vind hybride om die reden fantastisch maar het moet A ) bij je passen en B) je moet wel enigszins bereid zijn je stijl aan te passen. Zowel qua rijstjl als laaddiscipline.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Excuus, goede vraag. De 320e die ik meekreeg was een G20.

Toen ik hem kreeg had die 600 km op de klok, toen ik hem inleverde rond de 1500. Had nog geen vijf liter benzine verstookt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gd6aPnTTI6gsdXjuQbcqm6LEwyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pizpmLLmByOX4Le34ccBE8bB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Korae0-e-f6YU_LUddzdr-qtwzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HYvatq3cnViPg7quCi6bQZd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Eagle Creek op 31-08-2023 09:35 ]

• jd89
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-01-2024
Hi allemaal,

ik zoek eigenlijk de volledige optie lijst van mijn auto. Is er nog een manier om die terug te vinden?
Via de e-mail is het zoek -_-.

Cheers!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 09:35
Via een VIN decoder. Zijn er zat online te vinden.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jd89 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:47:
Hi allemaal,

ik zoek eigenlijk de volledige optie lijst van mijn auto. Is er nog een manier om die terug te vinden?
Via de e-mail is het zoek -_-.

Cheers!
Je kan via BMW Nederland de complete optie lijst opvragen

• TommyGun
  • Laatst online: 26-06 12:28

TommyGun

Stik er maar in!

Ik krijg zo nu en dan een warning en het volgende logo bij het starten van de E61;

Afbeeldingslocatie: https://www.glasgowbmwminispecialists.co.uk/img/gallery/bmwicon8.png
"Your BMW is due a Vehicle Check Service. This thorough inspection covers a wide variety of elements to help ensure your BMW remains safe, roadworthy and continues to look and perform at its optimum. This symbol may also appear for other vehicle defects that require attention"

Is dat zelf te resetten? In iDrive is niets te zien, alle checks staan op groen. EDIT; zo? YouTube: BMW E60 E61 reset service reminder (inspection maintenance 5-Series)

De specialist heeft 'm uitgelezen en ziet wel problemen met cilinder 6 (misfires, joy) maar het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat de warning daardoor komt?

Hij beschikt over ISTA dus daarmee moet het sowieso kunnen lijkt me :/

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 31-08-2023 17:15 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AlexV schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:50:
[...]

[Afbeelding]
Als ze binnenkort eindelijk de laders bij het werk aan zetten kan ik dit soort grappen ook gaan maken :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:19
Patsen met geweldige verbruikscijfers gaat me hier niet mee lukken, maar voor de rest is het een geweldig ding met de onverwoestbare M54B30 onder de lange motorkap. Vandaag opgehaald. 200 km naar huis gereden met 6,2 l/100 km op de BC. Niet heel slecht, maar voor saai snelwegwerk heb ik hem niet aangeschaft.
Rijdt geweldig zo’n 20 jaar oude Z4.

Mooi duo zo op de oprit.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FHJgJ14v/IMG-3560.jpg

• DaFreakhead
Quantor schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:35:
[...]

BMW Welt = grote showroom van de huidige collectie (gratis)
BMW Museum (zit er naast) = Museum met oude collecties en motoren, de 15 euro zeker waard.

Offtopic: ook een aanrader is Deutsches Museum, vooral voor een regenachtige dag. (kaartjes van te voren online bestellen)
Beide heden bezocht, erg leuk inderdaad! En slechts een tientje voor een volwassene. Zeker heen gaan als je eens in de buurt bent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 23:04
@Civic09
Hele mooie combinatie zo en gave z4!

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 25-06 00:22
@Civic09 Leuk man! Toevallig, ik heb sinds een goeie week ook een Z4 3.0i. Projectje. Zal ik binnenkort ook eens posten.

BC, je hebt de "luxe" radio of al met iDrive?

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Hmm, ik vraag me af of het volgende "toeval" is of dat wellicht de GM module kuren heeft.

Auto staat nu een week stil. Ivm toekomstige dakkoffer wilde ik meten globaal hoever welke koffer maat zou komen op het dak dus kofferklep wilde ik open doen. Ik druk op de "openen" knop van de afstandsbediening (sleutel) om de deuren te openen. ik hoorde niet perse iets maargoed dat zal wel, bestuurders deur was van slot . Dus nog keer drukken (1x is alleen bestuurder, 2x is alles van slot) voor de kofferklep en heel raar: er leek niets te gebeuren, achterdeuren en bijrijders deur waren ook gewoon op slot. Maar de kofferklep ging wel open daarna :O

en hoe vaak ik ook op "openen" drukte op de sleutel om de rest te openen, de genoemde achterdeuren en bijrijders deur bleven op slot. Pas toen ik alles opslot drukte en daarna weer op openen, ging alles open....

Gaat overigens om een E83 (E46 techniek). Iemand dit ooit eens aan de hand gehad ? ik dacht meteen aan dat iemand heeft lopen rommelen aan mn auto :P maar lijkt me sterk want waarom zou het dan zo raar openen en sluiten. Ik denk dus een hickup in de GM5 module van de vergrendeling. Vanochtend werkte alles verder weer goed. Ik hou het in de gaten, maar raar is het wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Argarath

Argarath

MasterBlaster

Blijf het zo'n gave auto vinden, zo'n Z4. Wij zijn al jaren op zoek naar een Z4 coupe voor erbij, maar die zijn er maar weinig en als ze er zijn voor waanzinnige bedragen. Geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Eagle Creek schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:33:
Excuus, goede vraag. De 320e die ik meekreeg was een G20.
Je had het namelijk over een 330e. Gezien het feit dat het een leenauto was, had ik wel kunnen weten dat het een G2X zou zijn. Nu heb je het over een 320e en dan is het helemaal duidelijk, die was er sowieso niet als F30. Was een domme vraag van mij dus... ik lette even niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Civic09 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:28:
Patsen met geweldige verbruikscijfers gaat me hier niet mee lukken, maar voor de rest is het een geweldig ding met de onverwoestbare M54B30 onder de lange motorkap. Vandaag opgehaald. 200 km naar huis gereden met 6,2 l/100 km op de BC. Niet heel slecht, maar voor saai snelwegwerk heb ik hem niet aangeschaft.
Rijdt geweldig zo’n 20 jaar oude Z4.

Mooi duo zo op de oprit.

[Afbeelding]
Meer Pics please :P

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 19:34
Civic09 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:28:
Vandaag opgehaald. 200 km naar huis gereden met 6,2 l/100 km op de BC. Niet heel slecht,
Niet heel slecht? Dat is geweldig! In mijn E46 red ik de 1:7 niet op de BC :X Iets meer gewicht natuurlijk, maar toch. Lijkt me een fijne auto zo'n Z4. Hopelijk valt het onderhoud mee, BMW's van 20 jaar oud willen wel eens wat hebben..

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 01-09-2023 21:24 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
sig69 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:22:
Hopelijk valt het onderhoud mee, BMW's van 20 jaar oud willen wel een wat hebben..
Zeker de M54B30... als het onderhoud eens wat minder is geweest. Maar goed, ik wil geen afbreuk doen. Lekker rijden en dan maar preventief wat dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sig69 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:22:
[...]

Niet heel slecht? Dat is geweldig! In mijn E46 red ik de 1:7 niet op de BC :X Iets meer gewicht natuurlijk, maar toch. Lijkt me een fijne auto zo'n Z4. Hopelijk valt het onderhoud mee, BMW's van 20 jaar oud willen wel eens wat hebben..
7km/l haal je al niet? Hoe groot is je motor en hoe zwaar is je rechtervoet?

Met de E61 met N62B46 is 7km/l over het algemeen wel de ondergrens. Lange stukken snelweg is hij nog best OK met zo'n 12km/l, maar vooral langzaam rijden en stationair zijn killing. Dat gezegd, ik heb een vlotte rijstijl: lang niet altijd vol gas, maar als ik een rotonde verlaat doet de kont wel eens een klein stapje opzij >:)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 19:34
noes schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:49:
[...]

7km/l haal je al niet? Hoe groot is je motor en hoe zwaar is je rechtervoet?
330, zware voet (ik kan het niet laten) en zo'n beetje 0 snelweg. Zijn ook voornamelijk fun ritjes. De wekelijkse boodschappen rij ik zo 20km voor om en dan om 21:30 ofzo, lekker rustig op de weg.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:19
Zal morgen wat foto’s maken. Heeft nu 93k op de teller, verwacht niet meteen heel veel gekkigheid. Is tot 2021 in eigendom van dezelfde eerste Italiaanse eigenaar geweest die al het onderhoud bij de dealer heeft laten uitvoeren. Daarna heeft van Eerde hem geïmporteerd waarna de 2e eigenaar er nu twee jaar mee heeft gereden. Zitten in ieder geval vier mooie frisse Pilot Sport 4s banden onder.
Zal volgende week een afspraak maken bij Procar om hem even te checken. In de basis zijn het degelijke auto’s met een goede motor. Maar het is natuurlijk ook 20 jaar oud inmiddels dus er zal vast weleens wat stuk gaan. Lijkt me sowieso leuk om zelf ook wat dingen te doen. Een kleppendekselpakking of remmerij is redelijk simpel.
Pagina: 1 ... 234 ... 361 Laatste