Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 227 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Toff schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:42:

Verder kan men zich afvragen, hoe afhankelijk we worden van de fabrikant. Als BMW ooit dezelfde kant op zou gaan als Van Moof recent, zie ik toch problemen aankomen waar je vroeger niet over nadacht.
Denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn. BMW gebruikt zijn eigen supplychain van de oude gevestigde orde. Daarom duurt die elektrificering allemaal wat langer, een bestaande industrie ombouwen is meer werk dan met een grote zak geld een nieuwe uit de grond stampen. En in de automotive is het stevig geregeld hoe lang onderdelen nog beschikbaar moeten zijn etc.

[ Voor 66% gewijzigd door Dennisdn op 21-07-2023 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
sjaak81 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:27:
Vroeger kocht men een bmw voor de geweldige rij-eigenschappen icm een dikke 6 cilinder

Tegenwoordig obv hoe goed je iPhone integreert of hoe goed je auto een rood licht signaleert…
Rij eigenschappen staat nog altijd op 1 bij mij hoor, de rest zijn handige gimmicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
graceful schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:40:
[...]

Die melding krijg je toch enkel als je over de grens gaat? Of mis ik iets.

Krijg die melding altijd op m’n i7 als ik iets te dichtbij Duitsland kom. Nederland ondersteund het nog niet maar de software kan het inmiddels wel aan, dat is het probleem zei de techniek guy bij BMW Nederland tegen mij. Maja heb je niks aan.
Ik krijg die melding elke keer als ik assistent driving aan zet in zit in de regio Amsterdan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:03

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Leipo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:24:
[...]

3 voordelen aan dit systeem:
- te openen met je handen vol door met je voet onder de bumper te 'swipen'
- vaak ook te openen met knopje bij bestuurder zodat je de achterklep kunt openen voor andere mensen
- icm met comfort access kun je kiezen of je alleen de klep dicht doet of klep dicht + alles op slot.

2 nadelen:
- proppen met volle kofferbak is lastiger
- met hond achterin hopen dat de oortjes niet tussen de klep komt (minder zelf controle)
Extra nadeel: bij het inladen je hoofd naar binnen steken terwijl je je voet onder de bumper beweegt krijg je de klep op je hoofd. Hij gaat ook dicht met voetbeweging >:)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Danfoss schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:55:
[...]

Extra nadeel: bij het inladen je hoofd naar binnen steken terwijl je je voet onder de bumper beweegt krijg je de klep op je hoofd. Hij gaat ook dicht met voetbeweging >:)
Extra nadeel:
Bij het oppompen van je banden kan het voorkomen dat je met de luchtslang onder je achterbumper langs gaat en de klep automatisch open gaat (true story :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Slux schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 06:47:
[...]

Ik krijg die melding elke keer als ik assistent driving aan zet in zit in de regio Amsterdan
Oh is je auto een import misschien? Mijn M8 had dat probleem, die bleek nog op Duits ingesteld te zijn. Hebben ze bij BMW Amsterdam toen opgelost voor me.

Die melding hoor je enkel bij landwijzigingen te krijgen. Da’s pittig irritant.
Leipo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:58:
[...]

Extra nadeel:
Bij het oppompen van je banden kan het voorkomen dat je met de luchtslang onder je achterbumper langs gaat en de klep automatisch open gaat (true story :+ )
Hahaha of je neefje die z’n jas zo los vast heeft en hem onder bumper door “zwiept”. Vervolgens hoor je dat geluidje “piep piep” en voor je het door hebt, bam, klep tegen je hersens. Geweldige techniek :9

[ Voor 36% gewijzigd door graceful op 20-07-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:16
[...]

O! Wist niet dat ie ook te sluiten was met de voet! Weer wat geleerd, thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:12

Bommes

Capo del formaggio

zunrob schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:50:
[...]

Dat wist ik ook niet totdat ik de stekker en het losbreekkabeltje van de caravan aan het vast maken was.
Bam klep in mijn nek.. 8)7

Ook niet uit te zetten blijkbaar??
Keer daarop met aankoppelen van de caravan gebeurde het weer, toen was ik er op bedacht maar nog steeds bijster irritant.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:44
Bommes schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:54:
[...]

Dat wist ik ook niet totdat ik de stekker en het losbreekkabeltje van de caravan aan het vast maken was.

Keer daarop met aankoppelen van de caravan gebeurde het weer, toen was ik er op bedacht maar nog steeds bijster irritant.
Voetsensor is dacht ik wel uit te zetten, maar niet wel open en niet dicht. Het is beide actief of beide niet actief dan.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Dennisdn schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 06:41:
[...]
Denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn. BMW gebruikt zijn eigen supplychain van de oude gevestigde orde. Daarom duurt die elektrificering allemaal wat langer, een bestaande industrie ombouwen is meer werk dan met een grote zak geld een nieuwe uit de grond stampen. En in de automotive is het stevig geregeld hoe lang onderdelen nog beschikbaar moeten zijn etc.
Ik dacht meer aan de software kant van de zaak. Geen navigatieupdates meer is misschien nog wel het minst erge (lees: die lopen toch al 2 jaar achter), maar zonder firmware updates is het snel gedaan met wat er de laatste jaren van de band loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:34
Wat is dat toch met die ruitjes? Ik moet elke 20 maanden een nieuwe.
Ik zie een sterretje, raak 'm aan en zit bijna met m'n vinger aan de buitenkant. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpD2AYwrl94a9jzbjyMiJJYSBvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaL8zts2AH6vC1cn7zmpvYCa.jpg?f=fotoalbum_large

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Gelukkig gaat ie bij mij luid piepen voordat ie dicht gaat op die manier.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
YakuzA schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:16:
[...]

Gelukkig gaat ie bij mij luid piepen voordat ie dicht gaat op die manier.
Hopelijk heb je geen buren?
Hier een buurman met een "doink, doink, doink" achteruit KIA, die vaak laat thuiskomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Toff schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:30:
[...]

Hopelijk heb je geen buren?
Hier een buurman met een "doink, doink, doink" achteruit KIA, die vaak laat thuiskomt...
Valt wel mee op afstand, is *piep* *piep* als waarschuwing van ik ga sluiten. Althans zoiets was het altijd wel.

Dat doink gedoe is van een elektrische KIA is mijn gok en daarmee verplicht (of ander geluid) bij langzaam rijden tegenwoordig.....

[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 20-07-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@timmie271 Nee, gewoon benzine bij achteruitrijden, wat iedereen hier in de straat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Toff schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:00:
@timmie271 Nee, gewoon benzine bij achteruitrijden, wat iedereen hier in de straat doet.
Dan is het wel vreemd ja, vriendelijk verzoeken of ie niet wat knappers kan halen O-) :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Out with the old, in with the new... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-afv2OGfnX8ozdhxrXB0cAKA90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9p1lHH4XRT0z9PrrvgawDYr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5nQfMLKdouFpp4mJNpQ-Gf_51s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CV6okomm8of8glxucbdCJwF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vX2CTx6jq-LdWHII13o4Cvu5ZL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJHcNjHis7sOgGCb0KKVpOJ5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skAN9X0-dfGAEtkKTUfIOw0teTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQzunmYkwW4vDzGiUHaB3Y1N.jpg?f=fotoalbum_large
Broederlijk naast de voorganger (G31 520d). :)

Vandaag de 330e gaan ophalen, meteen viel het op dat ze de badges niet verwijderd hadden.. Gemeld dat ze dit normaal wel gingen doen en de '330e' badge achteraan is verwijderd. De zijkanten met 'Electrified by i' moeten wettelijk verplicht blijven hangen om aan de brandweer duidelijk te maken dat het een hybride is..? Ik had al ergens zo'n vermoeden, al hebben nieuwere hybrides die badge dan weer niet..

Schijnt niet moeilijk te zijn om te verwijderen dus ik overweeg om het volgende week zelf te doen. Ze kunnen aan die klep vooraan toch zien dat het om een hybride gaat? :p

Eerst morgen vertrekken op roadtrip naar Europa-Park (Duitsland), zondagavond zijn de eerste 1200km alweer gereden. Hopelijk valt de range een beetje mee, momenteel geeft hij met volle tank en volle batterij een bereik van amper 450km aan. Vermoedelijk is er voor mij als een gek mee gereden. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bibi2205 op 20-07-2023 21:22 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
bibi2205 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:20:
Vermoedelijk is er voor mij als een gek mee gereden. ;)
Hopelijk valt dat mee... Mooie kar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online

Schijnt niet moeilijk te zijn om te verwijderen dus ik overweeg om het volgende week zelf te doen. Ze kunnen aan die klep vooraan toch zien dat het om een hybride gaat? :p
Heb nooit eerder van die regel gehoord en kan het ook nergens terug vinden. Het is wel sjiek voor de brandweer, maar ik denk niet dat die naar stickers gaan zoeken want die kunnen al gecrashed of verbrand zijn.

Badges verwijderen is 2 minuten werk. Het beste gaat het met een verfafbrander (10 euro bij de Action) of als de fohn van de vrouw heet genoeg wordt doet die het kunstje ook. Als je er dan nog een potje stickerverwijderaar bij hebt voor de restjes is het helemaal makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 14:54

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dennisdn schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 07:27:
[...]

Heb nooit eerder van die regel gehoord...
Heb dat toch ooit ook horen vallen in Belgie.

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
alexke1988 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 07:31:
[...]

Heb dat toch ooit ook horen vallen in Belgie.
Het zou ook zeker niet gek zijn als er wél regels voor zijn. Maar ik kan mij niet voorstellen dat brandweerlui hun veiligheid laten afhangen van een stickertje wat ze wel of niet kunnen vinden. Het kenteken is een stuk zekerder, die verbranden niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 21-07-2023 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 14:54

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

sjaak81 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:27:
Vroeger kocht men een bmw voor de geweldige rij-eigenschappen icm een dikke 6 cilinder

Tegenwoordig obv hoe goed je iPhone integreert of hoe goed je auto een rood licht signaleert…
Klopt, heb altijd BMW gereden omdat de mechanische techniek op nr1 stond.

Vind persoonlijk de prijzen de laatste 3 jaar absurd bij BMW (alle duitsers), ze rijden ook tegenwoordig enorm log vind ik.
124k euro voor een X5 is normaal, een 530e Touring voor 94k ook...

En het ergste is dan nog dat die wagens na 5 jaar oud te zijn enorme kostenposten worden.
Ik kan ze wel op mijn zaak zetten, maar meestal hou ik mijn wagens 6 jaar of net iets langer.

Ik voel dat ze overal besparen op kleine details, zoals de carbon brace in de F80 M3 die dan vervangen is door een lelijk aluminium alternatief.
Een 63k euro kostende 2 active tourer hybride met maar 1 elektrisch verstelbare stoel.

Ook zijn ze meer fashion dan driver geworden en dat zie je zo hard in de XM en de IX.

De M3 touring maakt wel veel goeds... :P

[ Voor 4% gewijzigd door alexke1988 op 21-07-2023 07:43 ]

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:14
BMW en Mercedes hebben in de coronatijd aangegeven dat de hogere autoprijs ze wel bevalt en dat ze deze handhaven.

https://www.autoweek.nl/a...-hoger-ook-na-chiptekort/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 22:42

Eagle Creek

Breathing security

zunrob schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:50:
[...]

[...]

Optioneel hoor. Ik heb wel de knop om electrisch te sluiten maar geen keyless dús geen voetsensor.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Raymond P schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 20:09:
Wat is dat toch met die ruitjes? Ik moet elke 20 maanden een nieuwe.
Ik zie een sterretje, raak 'm aan en zit bijna met m'n vinger aan de buitenkant. :+

[Afbeelding]
Meer afstand houden tot je voorligger? Ik heb in m'n autoleven nog nooit een ruit hoeven vervangen vanwege een barst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Eagle Creek schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:36:
[...]

Meer afstand houden tot je voorligger? Ik heb in m'n autoleven nog nooit een ruit hoeven vervangen vanwege een barst.
Dat is het probleem niet, er wordt voldoende afstand gehouden.
Op de route die dagelijks gereden wordt rijdt veel zwaar verkeer (Maasvlakte), daar gaan steentjes alle kanten op én leggen ze behoorlijke afstanden af.
Volgens mij ben je daar zelfs beter af als je gewoon bumperkleeft zoals de rest.

M'n af-fabriek ruit is 170dkm meegegaan en is vervangen omdat die vol met putjes en gefixte sterretjes zat wat een (hinderend) verstrooid beeld gaf.
Vervangen voor een non-bmw-logo ruit en sindsdien wordt een sterretje ontzettend snel een scheur óf zit 'ie op een rotplek.
Optisch niets mis met die ruiten, maar ik heb dus wel het idee dat ze wat minder sterk zijn.
In die 20 maanden wordt wel +/- 70dkm gereden.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:14
Raymond P schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Dat is het probleem niet, er wordt voldoende afstand gehouden.
Op de route die dagelijks gereden wordt rijdt veel zwaar verkeer (Maasvlakte), daar gaan steentjes alle kanten op én leggen ze behoorlijke afstanden af.
Volgens mij ben je daar zelfs beter af als je gewoon bumperkleeft zoals de rest.

M'n af-fabriek ruit is 170dkm meegegaan en is vervangen omdat die vol met putjes en gefixte sterretjes zat wat een (hinderend) verstrooid beeld gaf.
Vervangen voor een non-bmw-logo ruit en sindsdien wordt een sterretje ontzettend snel een scheur óf zit 'ie op een rotplek.
Optisch niets mis met die ruiten, maar ik heb dus wel het idee dat ze wat minder sterk zijn.
In die 20 maanden wordt wel +/- 70dkm gereden.
Je geeft nu zelf aan dat je op een route rijd waar veel stenen in het rond vliegen, ik gok imho dat je de eerste 170dkm gewoon geluk hebt gehad dat het sterretje geen scheur is geworden en nu al 2 keer wel pech hebt door de locatie, grootte of vorm van de steen..

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
soms heeft het ook met de hoek van de ruit te maken: ketsen de steentjes meer weg dan dat ze putjes maken. bij andere auto's is ieder steentje meteen een put of ster.
maar soms heb je gewoon pech: een keer na hele lange tijd een keer de ruit moeten vervangen. 100km later met de nieuwe ruit kon ik deze weer meteen laten vervangen.....

daarna gelukkig weer zeer lang ster-vrij gebleven :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

lord_fh

PS5

Eagle Creek schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:36:
[...]

denk dat dat niet echt heel veel scheelt, een steentje dat met bijv. 100kmh onder een wiel wegschiet gaat echt heel ver (en hard) ik hou ook altijd express veel afstand om zoveel mogelijk steenslag te voorkomen, maar dat lukt gewoon niet. ik denk inderdaad ook dat als je echt bumper kleeft je er minder last van hebt, behalve op je bumper dan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Greetoz Drie voorruiten en een zijruit (achter) vervangen. Dit wordt de vierde.
Al had de vorige een sterretje die wel gefixed was.

Dus ik heb gewoon veel pech en ga volgende week niet zeuren om een BMW logotje.

[ Voor 7% gewijzigd door Raymond P op 21-07-2023 11:42 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Het zijn soms ook nieteens steentjes meer.. M'n vriendin plukte van de week een *&%*^ stukje beton ter grootte van een flinke kiezel vantussen de ruit en paravan :/

Sowieso ook vaak genoeg dat je steentjes kopt van vrachtwagens die op de baan rechts van je rijden, dat kun je niet vermijden door meer afstand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
[...]

Als bij mij de trekhaak naar beneden is werkt de voet sensor automatisch niet meer. Bij jou niet?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoskalot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 00:14
Vandaag de 330e gaan ophalen, meteen viel het op dat ze de badges niet verwijderd hadden.. Gemeld dat ze dit normaal wel gingen doen en de '330e' badge achteraan is verwijderd. De zijkanten met 'Electrified by i' moeten wettelijk verplicht blijven hangen om aan de brandweer duidelijk te maken dat het een hybride is..? Ik had al ergens zo'n vermoeden, al hebben nieuwere hybrides die badge dan weer niet..

Hebben ze daar tegenwoordig niet een nieuw embleem voor? Recentelijk heb ik namelijk een nieuwe auto besteld en hier ook expliciet om gevraagd. De verkoper gaf toen aan dat dit op het "vorige" model nog niet mocht zoals jij ook aangeeft. Echter bij het "nieuwe" model mag dit ondertussen er wel worden afgehaald omdat het dus op een andere manier kan worden herkend dat het om een hybride gaat. Volgens mij had dat met een ander embleem te maken oid, maar ik kan het me niet meer goed herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 22:40
[b]bibi2205 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:20

De zijkanten met 'Electrified by i' moeten wettelijk verplicht blijven hangen om aan de brandweer duidelijk te maken dat het een hybride is..? Ik had al ergens zo'n vermoeden, al hebben nieuwere hybrides die badge dan weer niet..
Klopt niet, bestaat niet, geen wettelijke omkadering hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
ChiLLeR schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:29:
[...]

Als bij mij de trekhaak naar beneden is werkt de voet sensor automatisch niet meer. Bij jou niet?
Misschien geen origineel BMW trekhaak eronder?

Hier is ook niet origineel en dat vind de auto niet leuk met alle bijhorende foutmeldingen en sensoren achter die actief blijven. Pa baalt dat ie achteraf niet gewoon een originele had genomen maar goed, had het nog gezegd/gewaarschuwd ervoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

ChiLLeR schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:29:
[...]

Originele BMW trekhaak, verwijderbaar. Niet in- of uitklapbaar dus.
Vreemde is dat het me vorig jaar rijdend de vakantie of de weekendjes weg met de caravan nog nooit opgevallen was.

De caravan of aanhanger wordt overigens wel netjes gedetecteerd. Achteruitrijdensoren gaan uit, en de achterklep van binnen openen is ook geblokkeerd.

Nou ja eerste wereld problemen :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:02
AlexV schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:28:
Nou het lijkt erop dat de 330e aan de beurt is voor een flinke rekening. Sinds enkele maanden merk ik minder vermogen als ik elektrisch rij en ik zie aan mijn laadpaal dat er minder stroom ingaat (nog maar 3-4 kWh ipv 5-5,5). Sinds een week nu ook een permanente storing "Aandrijving. Weldra controleren."

Dealer heeft 'm al uitgelezen en er stonden legio foutcodes in met problemen met de HV-accu. Eerste offerte zo rond de €2.500,-, maar werkelijke bedrag komt pas als de accu uitgebouwd is en de individuele cellen doorgetest en vervangen zijn.

Ohja, en de elektrische verwarming bokt ook, dus die mag ook vervangen worden voor €1.200 :')

En dat terwijl de kilometerstand nog best meevalt, 189.000 nu...
Uiteindelijk viel het verhelpen van het probleem enorm mee en was de oplossing simpel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxTFk9I5TI47ALdPXr5wc2cSYSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrPeXNNo6WrGWcGMpWgisHef.jpg?f=fotoalbum_large

Een “nieuwe” 330e :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

"Huh"? Je hebt een nieuwe auto gekocht omdat je foutmeldingen kreeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:02
Ik had geen zin in de reparatiekosten voor de HV-accu en de elektrische kachel, dus dat was een goed excuus om weer eens te upgraden…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Eagle Creek schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:34:
"Huh"? Je hebt een nieuwe auto gekocht omdat je foutmeldingen kreeg?
Jij doet dat niet?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13-09 17:33
Laatst ging dit lampje bij me branden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgCs-EJZYc4P2iDzFHnHiYrR-so=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i6Sobk8ooDV7v3urFWhTA0nY.jpg?f=user_large

Hij was potjandorie net voor een beurt bij de dealer geweest.

Direct ingeruild natuurlijk.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Nee, ik laat hem bij de dealer staan. Sterker nog; de dealer gaf zelf al aan dat ie foutcodes had.

Foutcodes kwamen vanwege lekkage die een controlunit hebben bereikt.
Deze moet vervangen worden. Wat eerst een paar dagen zou kosten, werd later een week en weer later 5-10 werkdagen omdat die af-fabriek ingesteld moest worden.
Dus stuurkolom + cu = 7 weken al zonder auto. ;w

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:39

_Arthur

blub

alexbl69 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:54:
[...]

Laatst ging dit lampje bij me branden...

[Afbeelding]
Direct ingeruild natuurlijk.
Snap ik wel met zo'n analoge brandstofmeter. Dat is echt niet meer van deze tijd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
Toff schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 21:49:
[...]

Hopelijk valt dat mee... Mooie kar!
Inmiddels kan ik wel redelijk zeker bevestigen dat de vorige eigenaar een zware voet had.. ;) Vrijdagochtend vertrokken met zoals vermeld 450km range (40 elektrisch, 410 benzine). Zaterdagavond volgetankt in Duitsland met een benzine range van zo'n 520km. Vandaag weer thuis, opnieuw volgetankt en nu geeft hij 620km aan enkel op benzine. De elektrische range blijft schommelen rond de 40km maar dat had ik vooraf wel verwacht.

Gemiddeld verbruik van de afgelopen 1200km was zo'n 5,7liter/100km met stukken autobahn aan 145-160km/u. Heenrit zo'n 60km elektrisch gereden door veel start-stop verkeer (2,5u file gereden) met veel regeneratie, auto was niet volgeladen toen we vertrokken voor de terugrit door problemen met de laadpaal vanochtend maar uiteindelijk toch een 35km elektrisch gereden met +-75% (start)batterij.

Voorlopig valt het verbruik naar mijn gevoel nog wel mee voor zo'n zware wagen..
Dennisdn schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 07:27:
[...]
Badges verwijderen is 2 minuten werk. Het beste gaat het met een verfafbrander (10 euro bij de Action) of als de fohn van de vrouw heet genoeg wordt doet die het kunstje ook. Als je er dan nog een potje stickerverwijderaar bij hebt voor de restjes is het helemaal makkelijk.
Verfbrander heb ik. :) lijmresten verwijderen kan misschien ook wel met isopropyl? Of zou dat de lak beschadigen?
Stancke schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:59:
[...]
Klopt niet, bestaat niet, geen wettelijke omkadering hiervoor.
Intussen nog gelezen dat het vaak als excuus wordt gebruikt door de dealer omdat zij het van BMW niet mogen doen maar dat er verder dus inderdaad geen wettelijke basis voor is.. Vermoed dat ik er op termijn ook wel aan zal wennen maar blijft toch mooier zonder badges imo. ;)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
bibi2205 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:27:
[...]

Verfbrander heb ik. :) lijmresten verwijderen kan misschien ook wel met isopropyl? Of zou dat de lak beschadigen?
Ik ken het product isopropyl niet dus dat durf ik niet te zeggen. Maar ik heb het tientallen keren gedaan en vaak zat ook alleen met een verfbrander als er geen stickerverwijderaar in de buurt was, dan duurt het alleen wat langer. Met acceton van de nagellak als er een vrouw in de buurt is werkt ook, desnoods gewoon wasbenzine.

Ik zet de verfbrander er niet recht op en maar beweeg de hete lucht er kort een beetje overheen. Het gaat snel, 2 of 3x overheen bewegen is soms al genoeg. Je ziet hem dan soms al een beetje bubbelen als ie heet wordt. Het doet alleen even zeer aan de vingers als je het labeltje er voorzichtig af trekt. (De monteur die het mij ooit leerde deed dat voorzichtig met een spanningzoeker, maar dat durf ik niet, dan liever even pijn aan de vingers). Het restant veeg je makkelijk weg met stickerverwijderaar, acceton of wasbenzine, maar alleen met een niet-krassende doek kun je het ook wel wegvegen als je het zachtjes blijft verwarmen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 24-07-2023 06:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
Een stukje visdraad erachter na een middag volle zon werkt ook prima.
Zo heet hoeft het niet te worden.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Nu online

lord_fh

PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDiSu5xY37ZNGmfowlvJr0kH_sQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tBiP5o3p0WP7KTo0w8afkKaS.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag tijdens het rijden spontaan aan, auto rijdt niet anders, loopt niet anders niks , hmm.. :O

Tijd voor een nieuwe ? :+

We zullen zien, wellicht gaat hij weer vanzelf uit ook (vorig jaar ook is gehad) , ben niet thuis dus kan er nu toch niks mee en merk er niks aan.

[ Voor 12% gewijzigd door lord_fh op 24-07-2023 07:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:39

_Arthur

blub

lord_fh schreef op maandag 24 juli 2023 @ 07:19:
[Afbeelding]

Vanmiddag tijdens het rijden spontaan aan, auto rijdt niet anders, loopt niet anders niks , hmm.. :O

We zullen zien, wellicht gaat hij weer vanzelf uit ook (vorig jaar ook is gehad) , ben niet thuis dus kan er nu toch niks mee en merk er niks aan.
Al je deuren staan ook al open :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh
  • Nu online

lord_fh

PS5

_Arthur schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:01:
[...]

Al je deuren staan ook al open :+
Kan je nagaan en dan stond er maar 1 open hahahaha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:14
Heeft de wagen niet zo'n digitaal service ding? Bij mij zegt die ook dat er onderhoud aan komt, maar dat gaat dan over de remmen. Maar remmen is angst, dus ik doe lang met de remmen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[Afbeelding]

Welk type/jaar heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Nu online

lord_fh

PS5

E83 x3 (lci) 2008

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Hij is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxSGfbD89Es6jGbuXSVRuopAdaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUO2yb6lrNgD2uECYSF8uh54.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjUASV0C1W6t8UyUUIb3v1YhKqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbE49P6zxW7JR5NGfSrXCtiq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XTJCJs3KbDRjue5uXTTqlEYqOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVm9CRDaBOBOBnaahf12Myge.jpg?f=fotoalbum_large

Dit ding zit echt helemaal bommetje vol.....

BMW X3 G01 xDrive30e
- HIGH EXECUTIVE + Phytonicblau Metallic + Leder 'Vernasca' Cognac
- MODEL M SPORT
- BMW PERSONAL COPILOT PACK
- AUDIO MEDIA PACK + Harman Kardon Surround Sound System
- PARKING PACK
- SAFETY PACK

Extras:
- Adaptief onderstel (Niet M sport onderstel, dat kan niet op de hybride omdat die te zwaar is)
- M Sportremsysteem
- M Sportstoelen voor
- M striping op veiligheidsgordels
- Adaptieve LED koplampen
- Panoramadak
- Trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel
- Variable Sport Steering

Snufjes:
- Apple Carplay
- BMW Connected Pack Professional
- BMW Gesture Control
- BMW Head-Up Display
- BMW Live Cockpit Professional

Comfort:
- Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
- Automatische 3-zone airconditioning
- Garagedeuropener geïntegreerd in binnenspiegel
- Geluidsdempende zijruiten in de voorportieren
- Ambiance verlichting
- Handbediende zonneschermen voor achterportierruiten
- Stuurwielrand verwarmd
- Scheidingsnet tussen bagageruimte en achterbank
- Verstelbare rugleuning voor de stoelen achter
- Verwarmde stoelen voor en achter

Hij is van April 2020, met 60k op de teller (15k elektrisch).
Behalve de 21/22" velgen is er volgens mij geen optie die er niet op zit.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Gefeliciteerd!
60k op de teller (15k elektrisch).
Altijd wel apart gevonden hoe men dat met hybrides bekijkt. Feitelijk is je motor dus 45K oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Eagle Creek schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:24:
Gefeliciteerd!

[...]

Altijd wel apart gevonden hoe men dat met hybrides bekijkt. Feitelijk is je motor dus 45K oud.
Ja zo kijk ik er dus ook naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:27
Gefeliciteerd!

[...]

Behalve dat de benzinemotor zonder warm te draaien soms direct wordt belast als de elektrische aandrijving het niet meer trekt. Dus zonder voorverwarmen direct onder last draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 12-09 10:10
Jordyyyyy schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:59:
[...]

Behalve dat de benzinemotor zonder warm te draaien soms direct wordt belast als de elektrische aandrijving het niet meer trekt. Dus zonder voorverwarmen direct onder last draait.
Wanneer je niet 130km/h gaat jakkeren op de snelweg en beheerst de ICE op temperatuur laat komen, is er weinig aan de hand. Je zult wel even moeten nadenken natuurlijk, maar anders is er m.i. niet echt een significant verschil met vanuit stilstand vertrekken en rustig de ICE op temperatuur laat komen.

Zo ga ik er in ieder geval altijd wel mee om. En pas wanneer de olie op temperatuur is, gaan we weer meer snelheid maken.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Jordyyyyy schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:59:
[...]

V.z.i.w. houdt BMW tegen dat je maximale belasting vraagt wanneer de ICE nog koud is (lower rev limiter).

Daarnaast werken ICE en elektromotor samen, waardoor de belasting van de ICE sowieso mee zou moeten vallen. Als de electro bv 80 pk levert (zelfs 120 bij turbo), en je 140 nodig hebt, hoeft de ICE alleen de rest bij te leveren.

Daarnaast dacht ik ook al eens gelezen te hebben dat moderne motoren hier minder gevoelig voor zijn dan oudere.

Zie ook YouTube: BMW X5 PHEV 45e FULL REVIEW electrified with new range - Autogefühl waar het onderwerp specifiek benoemd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:38
Gefeliciteerd!

[...]

Maar de rest van auto heeft wel 60K gereden. Bij een hoge KM stand denk ik nooit aan de motor, maar eerder aan de staat van de algehele auto.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
JackBol schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:17:
Hij is binnen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

BMW X3 G01 xDrive30e
- MODEL M SPORT
- PARKING PACK
- SAFETY PACK

Extras:
- Adaptief onderstel (Niet M sport onderstel, dat kan niet op de hybride omdat die te zwaar is)
- M Sportremsysteem
- M Sportstoelen voor
- Panoramadak

Snufjes:
- Apple Carplay
- BMW Gesture Control
- BMW Head-Up Display

Comfort:
- Ambiance verlichting
- Stuurwielrand verwarmd

Volgens mij heb je inderdaad alle opties erop :) M sportstoelen zijn elektrisch verstelbaar ga ik vanuit en de standkachel is standaard op een hybride. Dan kan ik niks anders verzinnen :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
JackBol schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:17:
Hij is binnen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

BMW X3 G01 xDrive30e
- MODEL M SPORT
- PARKING PACK
- SAFETY PACK

Extras:
- M Sportremsysteem
- M Sportstoelen voor
- Panoramadak

Snufjes:
- Apple Carplay
- BMW Gesture Control
- BMW Head-Up Display

Comfort:
- Ambiance verlichting
- Stuurwielrand verwarmd

Wat een mooie auto, gefeliciteerd! Heb je toevallig een betere foto van de achterbank met kinderzit(jes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 21:26
Heeft iemand ervaring met een F30 LCI (2017) die erg schud met het stuur zodra je boven de 80 komt? Heb de banden al laten uitlijnen, maar dat heeft niet uitgemaakt.

Ook heb ik het idee dat de auto met het stuur soms niet helemaal recht gaat na het sturen en dat ik hem echt over het 'dode punt' moet trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

mamorunl schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:50:
Heeft iemand ervaring met een F30 LCI (2017) die erg schud met het stuur zodra je boven de 80 komt? Heb de banden al laten uitlijnen, maar dat heeft niet uitgemaakt.
Dit heeft natuurlijk weinig te maken met dat het een 3-serie uit 2017 is. Dat gedrag kan door van alles veroorzaakt worden en kan ook bij andere auto's gebeuren.

Zomaar wat mogelijke oorzaken:
- Een of meerdere banden hebben ongelijke slijtage / beschadiging / uitstulping
- Probleem met aandrijfas, stuurhuis of ophanging
- Kromme velg
- Defecte wiellagers
- Kromme remschijf

Kan allemaal trillingen veroorzaken terwijl de auto perfect uitgelijnd is. En er zijn uiteraard nog meer oorzaken.

En ter overvloede: een goede garage kan dat diagnosticeren en verhelpen

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

zunrob schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:04:
[...]

Wat een mooie auto, gefeliciteerd! Heb je toevallig een betere foto van de achterbank met kinderzit(jes)?
Die kan ik wel een keer voor je maken.
Wat wil je precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nm. :X

[ Voor 100% gewijzigd door MaZo op 24-07-2023 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
JackBol schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:30:
[...]

Die kan ik wel een keer voor je maken.
Wat wil je precies weten?
Ben vooral benieuwd hoe breed de achterbank is, en hoe veel ruimte er nog is met de stoeltjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ChiLLeR schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:11:
[...]
Volgens mij heb je inderdaad alle opties erop :) M sportstoelen zijn elektrisch verstelbaar ga ik vanuit en de standkachel is standaard op een hybride. Dan kan ik niks anders verzinnen :)
360° camera’s ;)

Zat te hoog te kijken, bij de X3 zit de frontcamera natuurlijk wat lager :p Tegenwoordig zit dat ook enkel in het Parking Plus pakket.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 24-07-2023 19:01 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
mamorunl schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:50:
Ik neem aan dat je bedoelt dat de banden gebalanceerd zijn en de wielen uitgelijnd (sporing).

Maar dat kan zoveel oorzaken hebben... ik weet niet waar je de banden gebalnceerd hebt? Waar heb je de auto laten uitlijnen? Wat heb je zoal verder gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 21:26
CreativeS schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:51:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt dat de banden gebalanceerd zijn en de wielen uitgelijnd (sporing).

Maar dat kan zoveel oorzaken hebben... ik weet niet waar je de banden gebalnceerd hebt? Waar heb je de auto laten uitlijnen? Wat heb je zoal verder gedaan?
Nog niet heel veel. Heb de auto nog maar 3 maanden. Heb ze door de garage hier in de buurt wel even laten controleren, maar t zag er prima uit zeiden ze.

Ik dacht 'maar eens hier proberen', misschien dat er iemand iets specifieks wist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
Zit er ook op, zie de neus en bobbels onder de spiegels :P

Valt ook onder parking pack geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
[Afbeelding]

Ken je auto... er zit een oliebeurt aan te komen. Service Engine is wat anders dan Check Engine ;)
Interval wel goed gereset?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

zunrob schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:18:
[...]

Ben vooral benieuwd hoe breed de achterbank is, en hoe veel ruimte er nog is met de stoeltjes. :)
Het stoeltje is een Maxi Cosi Rodifix.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0qCFeNAF74Yk2mJibIaPab7L3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNDqy6lFnk0ShDtKXDXX093w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFo5vRD86YOz3YTzxDCY62gTCRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLCny2Ja4NJG6Lx71dCKesLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_XiZEWT2ZuPduNONpbBzvIZMf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNU46ESaKa3hkyMXk6Nuk3cl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R579VZWFuRm9LrldfcV4psPr6b0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMZsOZ2B2cXmNS6j9PO68Bvx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
O super, dankjewel! Lijkt niet zo heel veel ruimer dan in onze 2 AT eigenlijk.
Ik vind zo een X3 een prachtige auto, zeker in de kleur die jij hebt! Elke keer als ik er een zie kijk ik nog eens extra, zou er best graag zelf een hebben denk ik. Alleen nog net iets meer ruimte zou fijn zijn. Jammer dat er geen nieuwe 2 GT komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Nu online

lord_fh

PS5

CreativeS schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:44:
[...]

Ken je auto... er zit een oliebeurt aan te komen. Service Engine is wat anders dan Check Engine ;)
Interval wel goed gereset?
Olie beurt uiteraard gehad en als het goed is ook gereset. (Staat ook weer op de standaard km voor olie zeg maar)

Ik heb dit vorig jaar gehad in Luxemburg, maar toen was er een bougie rot aan het gaan want sloeg ff over. Daarna na x aantal 100km rijden was het weg. Als ik Google ook op deze melding, gaat het ook om fouten die hij doorkrijgt. Alleen zijn het "lichte" dingen (foutieve meetwaarde) , tenminste dat is wat ik lees.

Ik vind overigens beide,fout in metingen en reset beurt. Hmm , maar keer aan de kast hangen weer als ik thuis ben

[ Voor 7% gewijzigd door lord_fh op 24-07-2023 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mamorunl schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:32:
[...]

Nog niet heel veel. Heb de auto nog maar 3 maanden. Heb ze door de garage hier in de buurt wel even laten controleren, maar t zag er prima uit zeiden ze.

Ik dacht 'maar eens hier proberen', misschien dat er iemand iets specifieks wist.
Laten balanceren.
Als het dat niet is kan er nog een hoogte slag in 1 band zitten bijvoorbeeld.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ChiLLeR
Vandaag een X5 50e meegekregen bij de dealer terwijl mijn X3 een onderhoudsbeurt krijg. Allereerst vind ik het van buiten een erg mooie wagen, hij is wel echt groot. Naast een Volvo V60 is het echt een kolos, van binnen prachtig afgewerkt en alles ziet er uit wat je mag verwachten in deze prijs klasse. Het grote scherm ziet er mooi uit maar is in gebruik echt een drama tov iDrive 6 die ik zelf heb. Je armen worden lam van het swipen en klikken. Je zoekt je ook redelijk suf tussen al die ‘apps’. Helaas het is geen keus, dit is hoe gaat werken en ga er maar vanuit dat er nog minder knoppen komen in toekomstige generaties.

Deze X5 heeft volgens mij alle opties, alcantara roofliner, massage stoelen, B&W speakers, full leather, parking pro, assist pro, skyroof etc. Deze nieuwe generatie drive assist werkt wel echt super goed, ik laat het gas los voor een rotonde en hij gaat zelf ‘remmen/regenereren’ en denkt dus slim met je mee. Ook op de snelweg bij een voorliggen die je nadert, gas los en hij remt zelf af tot je er acht ‘ hangt’ zegmaar. Als ik dit zelf zou lezen zou ik denken; wat irritant, maar in de praktijk werkt het heel natuurlijk en zeker niet opdringerig. Je blijft zelf in control. Het is een zware auto en dat merk je in de wegligging. Ook in sport modus kan de luchtvering dat niet verbloemen. Hij is snel, en zeker in de sport modus is het bizar wat de auto kan als je bedankt dat je 2400kg aan het verslepen bent. De combi van de 6cil benzine en elektra is heel mooi, mijn woon-werk rit deed hij gewoon automatisch volledig elektrisch. Deze demo is in de kleur tanzanite blue, dat is de kleur die ik op mijn wishlist had staan maar niet zo goed wist hoe die er in het echt zou uit zien. Ik vind het uiteindelijk toch een kleur die beter past op de 3 en 5 series, de X5 is niet sportief genoeg naar mijn idee. Vermoedelijk staat hem zwart of brooklyn grey een stuk beter.

De opties, massagestoelen; is het fijn? Ja ik denk op langere ritten dat het fijn is maar voor mij niet genoeg toegevoegde waarde. Bowers&Wilkins audio, hier had ik veel meer van verwacht, ik had verwacht echt verrast te worden van het geluid maar dat was het zeker niet. Het klonk goed, dat zeker wel maar de H&K in de X3 doet dat ook. Dus dat bespaart ook weer een opties van Eur 4500 :) Skyroof is heel mooi, maar normale panorama dak is prima. Alcantara dak, prachtig maar ook hier is de zwarte stof dak prima en na 2 weken zie je het verschil niet meer. Full leather pack, dat is wel erg mooi hoor, glad leren op je dashboard en bovenkant van de deuren. Voegt echt iets toe aan de afwerking in het interieur. Carbon dash inserts, mwah moet je van houden, wel goed sterk tov piano lak denk ik.

De hamvraag, kan deze mijn X3 30d vervangen. Pfoe lastig om zo te zeggen, de diesel power en de veel minder wegende X3 vind ik wel echt fijn. De X5 is qua luxe wel echt veel mooier. Toekomst is hybride en geen diesel meer, bij de diesel wordt je bij aanschaf zo gestraft datje het niet meer kan verantwoorden om die te bestellen. De X3 30e vind ik te underpowered en dan zou mijn voorkeur toch wel naar de X5 gaan… Ik ga er nog eens over na denken, misschien rijd ik nog wel ff een poos verder in de X3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAhqjlOieEzxGfF4LJvVIO020QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjerWXEDmEBWYMxxZOBuTRaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zShuDmqM82zDYO-WESJYu_2nA5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNzy1dw6I3gWo429ndNMZuD0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ChiLLeR op 24-07-2023 19:59 ]

>> Signature?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13-09 17:33
ChiLLeR schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:55:
Het grote scherm ziet er mooi uit maar is in gebruik echt een drama tov iDrive 6 die ik zelf heb. Je armen worden lam van het swipen en klikken. Je zoekt je ook redelijk suf tussen al die ‘apps’. Helaas het is geen keus, dit is hoe gaat werken en ga er maar vanuit dat er nog minder knoppen komen in toekomstige generaties.
Hoop toch echt dat er op (korte) termijn een kentering in deze ontwikkeling komt. Schermen zijn goedkoper dan knoppen. 'Budget' dus. Er is toch flink wat weerstand bij zowel testers als gebruikers tegen het steeds meer functies in die schermen proppen. 'Premium' merken zouden zich juist kunnen onderscheiden door hier niet in mee te gaan. Dat een auto daardoor een paar honderd euro duurder wordt boeit de doelgroep niet zoveel.

Anders hoop ik dat de wetgever zich er een keer mee gaat bemoeien, want het slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als ik m'n telefoon in de hand houd mag ik (terecht) €350 aftikken, maar het is wel helemaal prima dat je voor zelfs de meest basale zaken die je ook best regelmatig gebruikt (afstand tot voorligger bij ACC bijvoorbeeld) secondenlang met een scherm bezig moet zijn.

Heb ook iDrive 6 en heb al gereden met alles dat er na kwam, maar niks kan tippen aan versie 6. 7 is ook niet zo'n probleem (vind enkel de tellers hierbij minder mooi), maar wat ze nu aanbieden irriteert me gewoon. Form over function. Heb het een paar keer moeten gebruiken, maar zal voor mezelf zeker geen BMW meer kopen als dit niet verandert.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiLLeR
alexbl69 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:09:
[...]

Hoop toch echt dat er op (korte) termijn een kentering in deze ontwikkeling komt. Schermen zijn goedkoper dan knoppen. 'Budget' dus. Er is toch flink wat weerstand bij zowel testers als gebruikers tegen het steeds meer functies in die schermen proppen. 'Premium' merken zouden zich juist kunnen onderscheiden door hier niet in mee te gaan. Dat een auto daardoor een paar honderd euro duurder wordt boeit de doelgroep niet zoveel.

Anders hoop ik dat de wetgever zich er een keer mee gaat bemoeien, want het slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als ik m'n telefoon in de hand houd mag ik (terecht) €350 aftikken, maar het is wel helemaal prima dat je voor zelfs de meest basale zaken die je ook best regelmatig gebruikt (afstand tot voorligger bij ACC bijvoorbeeld) secondenlang met een scherm bezig moet zijn.

Heb ook iDrive 6 en heb al gereden met alles dat er na kwam, maar niks kan tippen aan versie 6. 7 is ook niet zo'n probleem (vind enkel de tellers hierbij minder mooi), maar wat ze nu aanbieden irriteert me gewoon. Form over function. Heb het een paar keer moeten gebruiken, maar zal voor mezelf zeker geen BMW meer kopen als dit niet verandert.
Eens, vind de teller layout ook super onduidelijk maar dat is waarschijnlijk ff wennen. Jammer dat je geen klassieke weergave kan kiezen met ouderwetse ronde tellers :)

De knop voor de ACC afstand inderdaad, waar is die? Ik heb het nog niet kunnen vinden waar je dat kan instellen, of kan dat uberhaupt niet meer?

Ik vroeg de verkoper meteen de ‘ ik wil knoppen’ feedback door te geven , maar hij zei ook meteen ‘Dit is wat het blijft, verwacht geen knoppen meer.’ Morgen heb ik ‘m ook nog dus kan ik nog eens even verder ervaren, dan zal de batterij ook leeg zijn want ik kan thuis niet laden dus dan merk ik hoe hij rijd alleen met de benzine motor. De achterklap is trouwens ook niet zo ruim met de accu’s erin… Toch wel een dijk van auto, dat blijft het wel. Deze auto maar dan in de 50d, oei oei snap wel als cash geen probleem is je die gewoon besteld. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door ChiLLeR op 24-07-2023 20:24 ]

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
Full leather pack, dat is wel erg mooi hoor, glad leren op je dashboard en bovenkant van de deuren. Voegt echt iets toe aan de afwerking in het interieur. Carbon dash inserts, mwah moet je van houden, wel goed sterk tov piano lak denk ik.
Na dit stukje had ik toch een foto verwacht van het interieur maar helaas.. :p

Heeft deze iDrive 7 of 8? Persoonlijk ook geen fan van v8 maar iDrive 7 is voor mij meer dan goed genoeg, ik merk toch wel wat verbeteringen tov iDrive 6 (vooral dan de navigatie). Ook de tellers storen mij niet en ik ben blij met de extra info tov versie 6, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
bibi2205 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:17:
[...]
Na dit stukje had ik toch een foto verwacht van het interieur maar helaas.. :p
Ik verwachtte meer een laatste regel zoals: "Deze post werd mede mogelijk gemaakt door..." :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Toff schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:28:
[...]

Ik verwachtte meer een laatste regel zoals: "Deze post werd mede mogelijk gemaakt door..." :*)
Dat staat op de kentekenplaathouder toch! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:43

MLLL

Palm Treo 650

Morpheusk schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:07:
[...]

Maar de rest van auto heeft wel 60K gereden. Bij een hoge KM stand denk ik nooit aan de motor, maar eerder aan de staat van de algehele auto.
Ik denk daar anders over met een N20B20B in mijn 3 serie, hij doet het nog prima en verbruikt nauwelijks olie.
Maar bij een koude start klinkt ie niet erg lekker, schijnt dat dat normaal is maar na een paar 6 cilinder lijn motoren van Lexus gewend te zijn en een V8 Hemi is dit het andere uiterste _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Toff schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:28:
[...]

Krijg ik misschien wel influencer korting? 😂

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
ChiLLeR schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:51:
[...]

Krijg ik misschien wel influencer korting? 😂
Helaas ga ik daar niet over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 02:32
Is het normaal dat bij een F33 uit 2018 met aftermarket afneembare trekhaak de achteruitrijsensoren/PDC nog werken als je er een aanhanger/caravan achter hangt? Of is dit een gevalletje programmeren (wellicht vergeten/niet volledig goed gedaan door de dealer)?

Ik irriteer me er mateloos aan dat ik elke keer de PDC moet uitschakelen als ik de auto in de achteruit zet. Aangezien de dealer waar ik de auto heb gekocht ook de trekhaak heb gemonteerd en ik nog ruim in de garantie zit, heb ik weinig behoefte om zelf voor de kosten op te draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
Paul Hewson schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:23:
Is het normaal dat bij een F33 uit 2018 met aftermarket afneembare trekhaak de achteruitrijsensoren/PDC nog werken als je er een aanhanger/caravan achter hangt? Of is dit een gevalletje programmeren (wellicht vergeten/niet volledig goed gedaan door de dealer)?

Ik irriteer me er mateloos aan dat ik elke keer de PDC moet uitschakelen als ik de auto in de achteruit zet. Aangezien de dealer waar ik de auto heb gekocht ook de trekhaak heb gemonteerd en ik nog ruim in de garantie zit, heb ik weinig behoefte om zelf voor de kosten op te draaien.
Ja, onze G30 heeft hier ook last van... moet een kastje extra bij die aangeeft dat er iets achter hangt wat dus bij de BMW trekhaken erbij zit.....

Softwarematig laten coderen weet ik niet of het kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Nu online

lord_fh

PS5

Paul Hewson schreef op maandag 24 juli 2023 @ 23:23:

Is uitbreiding op de standaard kabelset idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

timmie271 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 00:28:
[...]

Ja, onze G30 heeft hier ook last van... moet een kastje extra bij die aangeeft dat er iets achter hangt wat dus bij de BMW trekhaken erbij zit.....

Aanhanger module idd.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Shit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5U-YyUICp1el8forD_ucyQlxI0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBBwWoGXzGgOYTb5oKQal3ie.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik dit het beste zo laten, of wat tape erover?

Heb hier al gaas onder de auto liggen, ultrasoon pieper in en naast de auto, lamp die onder de auto schijnt...

[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 25-07-2023 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 12-09 10:10
Je zou de losse stukken wat weg kunnen halen, maar verder zou ik er niet teveel aan doen.
Had dit ook bij mijn vorige auto. Kan verder geen kwaad naar mijn idee.

Wel enorm ruk zulke steenmarters... Hopelijk blijft het alleen hier bij.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 02:32
timmie271 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 00:28:
[...]

Ik heb het voorgelegd aan de dealer waar ik de auto heb gekocht. Ben benieuwd naar de reactie.

Je betaalt ongeveer 1000 euro voor een trekhaak, dan verwacht ik dit eigenlijk niet. Heb ook al een andere kogel à 300 euro moeten kopen omdat de antislingerkoppeling van de caravan de bumper raakte. Wordt een dure trekhaak als daar nog wat bijkomt :o

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbGDyvFkXQtHvA0E6gZIqUPJxns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ckqISGyF3hOm9HJKd24DQkIm.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag een flink stuk aan het sturen geweest in de Franse Alpen.
Vanuit Chambéry naar Albertville over de tolweg, binnendoor over de Cormet de Roselend (1968m) naar Bourg Saint Maurice.

Net over de pas heen nog een lifster opgepikt.
Bleek een griet te zijn die net klaar was met 2 maanden in een Refuge hut gewerkt te hebben.
2 maanden op 2500meter gewoond en gewerkt midden in de bergen O+
In die tijd naar 1 keer voor 3 dagen terug naar "beneden" geweest.
Leuke verhalen kwamen er uit, en ook een funky luchtje had ze bij.. lang leve het schuifdak van onze 2er. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkeJREagNuM8zmn4FXC2APeHXlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GkQ0WjDFcXaszzdQ8aq7R6c.jpg?f=fotoalbum_large

Na een lekkere lunch en wat shoppen in Bourg Saint Maurice verder.
Via Val d'Isère en over de Col d'Liseran naar Bonneval-sur-Arc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sneNwx9p6bw4MQaim_Zd9cLkcis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4QdmnI372ebY82fKY4jm7X8.jpg?f=fotoalbum_large

Echt super om hier te rijden. Al regelmatig met de motor en camper over deze passen gereden.
Maar nu met de auto ook echt gaaf.
De hele rambam in sportstand en gaan. Voorzover mijn vrouw het aankon.. :o
Die houd niet zo van stevig door rijden dus ik heb me redelijk in gehouden. Met het hele gezin aan boord is het gevoel van verantwoordelijkheid groter dan de rechter voet zwaar is zeg maar 8)

In het totaal 361 km gereden vandaag, zo goed als heel de dag in de auto gezeten.
Eigenlijk omdat het klote weer zou worden, maar afgezien van een buitje hier en daar hebben we heel de dag super weer gehad. *O*

Heerlijke auto, kinderwagen, step, tassen met zwemkleding, shopping results 2 volwassen (plus lifster en mega rugzak), 1 Maxi cosi.
Alles slikt het ding. 150 op de cruise over de tolweg, in de sport stand de berg op, bak in manueel in de 2 berg af.
Alles zonder morren O+ :+

Nog ff een Bommesje er achteraan omdat een post van mij zonder selfie eigenlijk geen post is :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeMaWjxoqkckUBLvA48eYuwbrm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYO2vuVN8GQhrlcgMlmCyuuF.jpg?f=fotoalbum_large

Oh en als ik dan toch wat te wensen zou hebben: net een klein beetje meer vermogen.
Als het richting de 10% omhoog gaat ff snel een paar voorgangers inhalen.. dat duurt soms wat te lang naar mijn zin.
Dan mis ik een pktje of 30/50 zeg maar.

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 25-07-2023 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Laatst online: 10-09 21:38
Bommes schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:40:
Oh en als ik dan toch wat te wensen zou hebben: net een klein beetje meer vermogen.
Als het richting de 10% omhoog gaat ff snel een paar voorgangers inhalen.. dat duurt soms wat te lang naar mijn zin.
Dan mis ik een pktje of 30/50 zeg maar.
Een kleine 34 pk winst bij een chip. Koppel gaat met 60nm omhoog, vooral dat is wel te merken lijkt mij. Hoe mevrouw Bommes het gaat vinden als je nog harder de passen over rijdt weet ik niet. ;)
https://www.br-performanc...1-f45-f46-2014/6655-218i/

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 11:25
https://www.hedinautomoti...i-dealergroep-renova-over

Iemand ervaring met dit dealernetwerk?
Ga meestal eigenlijk wel voor de APK en specifiek onderhoud naar Renova maar ik kreeg net een mail dat ze de toko gaan verkopen aan Hedin Automotive.

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nee, maar straks krijg je vanzelf een brief dat al het personeel aanblijft in hun huidige functie en dat de service op hetzelfde niveau blijft als men gewend is. Broekhuis BMW is hier in de buurt ook overgenomen, maar dan door de Pala Group. Heet nu Oostland BMW. Even wennen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
En je doet er toch niets aan. Bevalt het, ondanks dat dezelfde mensen er blijven werken, niet dan zoek je een andere dealer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Vandaag een X5 50e meegekregen bij de dealer terwijl mijn X3 een onderhoudsbeurt krijg. Allereerst vind ik het van buiten een erg mooie wagen, hij is wel echt groot. Naast een Volvo V60 is het echt een kolos, van binnen prachtig afgewerkt en alles ziet er uit wat je mag verwachten in deze prijs klasse. Het grote scherm ziet er mooi uit maar is in gebruik echt een drama tov iDrive 6 die ik zelf heb. Je armen worden lam van het swipen en klikken. Je zoekt je ook redelijk suf tussen al die ‘apps’. Helaas het is geen keus, dit is hoe gaat werken en ga er maar vanuit dat er nog minder knoppen komen in toekomstige generaties.

Deze X5 heeft volgens mij alle opties, alcantara roofliner, massage stoelen, B&W speakers, full leather, parking pro, assist pro, skyroof etc. Deze nieuwe generatie drive assist werkt wel echt super goed, ik laat het gas los voor een rotonde en hij gaat zelf ‘remmen/regenereren’ en denkt dus slim met je mee. Ook op de snelweg bij een voorliggen die je nadert, gas los en hij remt zelf af tot je er acht ‘ hangt’ zegmaar. Als ik dit zelf zou lezen zou ik denken; wat irritant, maar in de praktijk werkt het heel natuurlijk en zeker niet opdringerig. Je blijft zelf in control. Het is een zware auto en dat merk je in de wegligging. Ook in sport modus kan de luchtvering dat niet verbloemen. Hij is snel, en zeker in de sport modus is het bizar wat de auto kan als je bedankt dat je 2400kg aan het verslepen bent. De combi van de 6cil benzine en elektra is heel mooi, mijn woon-werk rit deed hij gewoon automatisch volledig elektrisch. Deze demo is in de kleur tanzanite blue, dat is de kleur die ik op mijn wishlist had staan maar niet zo goed wist hoe die er in het echt zou uit zien. Ik vind het uiteindelijk toch een kleur die beter past op de 3 en 5 series, de X5 is niet sportief genoeg naar mijn idee. Vermoedelijk staat hem zwart of brooklyn grey een stuk beter.

De opties, massagestoelen; is het fijn? Ja ik denk op langere ritten dat het fijn is maar voor mij niet genoeg toegevoegde waarde. Bowers&Wilkins audio, hier had ik veel meer van verwacht, ik had verwacht echt verrast te worden van het geluid maar dat was het zeker niet. Het klonk goed, dat zeker wel maar de H&K in de X3 doet dat ook. Dus dat bespaart ook weer een opties van Eur 4500 :) Skyroof is heel mooi, maar normale panorama dak is prima. Alcantara dak, prachtig maar ook hier is de zwarte stof dak prima en na 2 weken zie je het verschil niet meer. Full leather pack, dat is wel erg mooi hoor, glad leren op je dashboard en bovenkant van de deuren. Voegt echt iets toe aan de afwerking in het interieur. Carbon dash inserts, mwah moet je van houden, wel goed sterk tov piano lak denk ik.

De hamvraag, kan deze mijn X3 30d vervangen. Pfoe lastig om zo te zeggen, de diesel power en de veel minder wegende X3 vind ik wel echt fijn. De X5 is qua luxe wel echt veel mooier. Toekomst is hybride en geen diesel meer, bij de diesel wordt je bij aanschaf zo gestraft datje het niet meer kan verantwoorden om die te bestellen. De X3 30e vind ik te underpowered en dan zou mijn voorkeur toch wel naar de X5 gaan… Ik ga er nog eens over na denken, misschien rijd ik nog wel ff een poos verder in de X3.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Komt bij dat de binnenruimte van de X5 niet eens groter is dan van een X3, op de 100L meer kofferruimte na. Daarentegen wel meer gedoe met parkeren.
Tjona100 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:02:

Ga meestal eigenlijk wel voor de APK en specifiek onderhoud naar Renova maar ik kreeg net een mail dat ze de toko gaan verkopen aan Hedin Automotive.
Hedin is groot. Zitten ook hier in Zwitserland.

[ Voor 5% gewijzigd door MaZo op 26-07-2023 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiLLeR
MaZo schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:34:
[...]
Komt bij dat de binnenruimte van de X5 niet eens groter is dan van een X3, op de 100L meer kofferruimte na. Daarentegen wel meer gedoe met parkeren.

[...]
Sterker nog, de kofferbakruimte van de hybride X5 (500l) is 50l kleiner dan de non-hybride X3 (550l). Dat is wel een groot nadeel, zo'n grote auto maar geen hele ruime kofferbak. Interieur voelt wel echt veel groter aan, achterbank zitvlak is veel dieper maar er lijkt niet heel veel extra beenruimte te zijn. Zal de maten eens ernaast leggen.
Hybride is wel echt compromis sluiten. Ik heb er over nagedacht en geloof dat ik er nog niet rijp voor ben, extra gewicht, minder kofferbak ruimte, full touch interface, ik blijf nog even door kachelen in de 30d.

[ Voor 12% gewijzigd door ChiLLeR op 26-07-2023 15:32 ]

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
ChiLLeR schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:26:
[...]

Sterker nog, de kofferbakruimte van de hybride X5 (500l) is 50l kleiner dan de non-hybride X3 (550l). Dat is wel een groot nadeel, zo'n grote auto maar geen hele ruime kofferbak. Hybride is wel echt compromis sluiten. Ik heb er over nagedacht en geloof dat ik er nog niet rijp voor ben, extra gewicht, minder kofferbak ruimte, full touch interface, ik blijf nog even door kachelen in de 30d.
Ik heb beide auto’s vorig jaar uitvoerig bekeken voor aanschaf van mijn X3 en kwam tot mijn verbazing tot de conclusie dat de X5 helemaal niet ruimer zit. We hadden daarvoor eens een X5 gehuurd voor een vakantie en dat beviel ons wel (op parkeren na), vandaar de overweging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Tjona100 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:02:

Nouja over Renova Tilburg ben ik nooit zo enthousiast geweest. Dus wellicht wordt het zo nog eens wat. De andere vestigingen heb ik zelf geen ervaring mee maar zijn de verhalen beter.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Pagina: 1 ... 227 ... 370 Laatste