:strip_exif()/f/image/ckqISGyF3hOm9HJKd24DQkIm.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag een flink stuk aan het sturen geweest in de Franse Alpen.
Vanuit Chambéry naar Albertville over de tolweg, binnendoor over de Cormet de Roselend (1968m) naar Bourg Saint Maurice.
Net over de pas heen nog een lifster opgepikt.
Bleek een griet te zijn die net klaar was met 2 maanden in een Refuge hut gewerkt te hebben.
2 maanden op 2500meter gewoond en gewerkt midden in de bergen
In die tijd naar 1 keer voor 3 dagen terug naar "beneden" geweest.
Leuke verhalen kwamen er uit, en ook een funky luchtje had ze bij.. lang leve het schuifdak van onze 2er.
Na een lekkere lunch en wat shoppen in Bourg Saint Maurice verder.
Via Val d'Isère en over de Col d'Liseran naar Bonneval-sur-Arc.
Echt super om hier te rijden. Al regelmatig met de motor en camper over deze passen gereden.
Maar nu met de auto ook echt gaaf.
De hele rambam in sportstand en gaan. Voorzover mijn vrouw het aankon..
Die houd niet zo van stevig door rijden dus ik heb me redelijk in gehouden. Met het hele gezin aan boord is het gevoel van verantwoordelijkheid groter dan de rechter voet zwaar is zeg maar
In het totaal 361 km gereden vandaag, zo goed als heel de dag in de auto gezeten.
Eigenlijk omdat het klote weer zou worden, maar afgezien van een buitje hier en daar hebben we heel de dag super weer gehad.
Heerlijke auto, kinderwagen, step, tassen met zwemkleding, shopping results 2 volwassen (plus lifster en mega rugzak), 1 Maxi cosi.
Alles slikt het ding. 150 op de cruise over de tolweg, in de sport stand de berg op, bak in manueel in de 2 berg af.
Alles zonder morren
Nog ff een Bommesje er achteraan omdat een post van mij zonder selfie eigenlijk geen post is
Oh en als ik dan toch wat te wensen zou hebben: net een klein beetje meer vermogen.
Als het richting de 10% omhoog gaat ff snel een paar voorgangers inhalen.. dat duurt soms wat te lang naar mijn zin.
Dan mis ik een pktje of 30/50 zeg maar.
[
Voor 14% gewijzigd door
Bommes op 25-07-2023 23:48
]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.