Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 222 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zo te zien afgeschuinde stoep waarbij je half op de weg en half in het vak moet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:24
Ik kan ook slecht inschatten of dit nou een voetpad of een parkeerstrook is. Logischerwijs zou ik als voetganger wel daar gaan lopen ipv op de weg.

Afhankelijk van hoe dicht de auto op de lantaarnpaal zou staan zou ik ook tussen de lantaarnpaal en de auto doorlopen, meer ruimte is minder kans op schade. Strak tegen de lantaarnpaal aan parkeren, dan zou ik over de weg lopen.

Om hier nou te zeggen dat de geparkeerde auto volkomen in zijn recht is en alle andere per definitie fout.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
Ik ben ook zuinig op mijn auto's, ben bevoorrecht met een ruime oprit en garage waar spelende kinderen niet komen maar ook wij moeten er wel eens met de fietsen langs en hebben een zoontje van 2,5.

Bij het parkeren op een parkeerplaats kies ik tactisch mijn parkeerplek en meermaals rijd ik toch het parkeervak weer uit naar een andere plek omdat ik denk dat het te krap is cq te veel kans op beschadigingen.

Lukt dat allemaal niet dan is het duimen dat het goed komt en lig ik er verder ook niet wakker van. Blijft een gebruiksvoorwerp dat te herstellen is, op eigen kosten of desnoods op kosten van de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg een email dat ik binnenkort mijn alarmcertificaat moet herkeuren; iemand idee wat dit geintje kost en is dit verplicht? dit moet blijkbaar elk jaar gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:00:
Kreeg een email dat ik binnenkort mijn alarmcertificaat moet herkeuren; iemand idee wat dit geintje kost en is dit verplicht? dit moet blijkbaar elk jaar gedaan worden.
Bij de BMW dealer drie weken geleden EUR 25,00 betaald.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:36

Eagle Creek

Breathing security

Leut schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:19:
[...]

Welke dealer was dat? Ik sta ook op de rol om te herkeuren.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
Eagle Creek schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:23:
[...]

Welke dealer was dat? Ik sta ook op de rol om te herkeuren.
Dusseldorp te Hoogeveen. Bij Vriesendijk in Assen is het ook EUR 25,00, alleen dan exclusief BTW.

Ik hoefde het alarm eigenlijk pas eind deze maand te laten keuren, maar omdat mijn auto toch al in mei voor onderhoud heen moest, heb ik alles maar gecombineerd. Wel zo praktisch.
Enig nadeel is, dat de keuring nu vanaf mei maximaal 12 maanden geldig is, dus zit daarmee feitelijk altijd aan mei vast. Verder geen probleem, omdat -om welke reden dan ook- de auto heeft besloten vaak in mei onderhoud te willen krijgen 8)

[ Voor 43% gewijzigd door Leut op 13-06-2023 15:31 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@B-Real Ik parkeer ook defensief.
Mja, tegenwoordig is 6 meter ruimte ook niet voldoende. :+

Meest recente:
Raymond P in "Het grote "FFFFFFUUUUU"-situaties topic deel 3"

Ik heb een hele fotocollectie met zulke ongein.
Wat mij het meeste stoort en handen vol tijd kost is dat ik niet wil dat men carte blanche krijgt.
Uurtje politie, uurtje verzekering, halve dag taxeren... Bweh.

Mijn meest opmerkelijke is een deuk in de A stijl (rechtsvoor) nadat ik een maandje weg was. Op de hoogte van een deur van een camper/kleine vrachtwagen naast een garagebox/ eigen parkeerplaats. Niemand weet ergens van, op één keer na.
En het is niet alsof ik niet weet wie de veroorzakers zijn. Deze buurman heeft inmiddels zo vaak (stiekem, weekje auto foetsie) moeten spuiten dat hij beter mijn auto rood had kunnen laten spuiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9oXe_pwLWAPYBWCsZ0Z7Am1YFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEvKgLUiglrLN0BpkTfsVQsx.jpg?f=fotoalbum_large
(Renault lak ligt los op de auto geloof ik :+)

Een krasje van een kleine kinderfiets of een afdruk van een bal vind ik dan weer net wat minder erg. En die heb ik dan ook...

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leut schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:19:
[...]

Wel gek, Kalfsbeek hier in de buurt vraagt er 90 euro voor 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Ik denk dat Kalfsbeek niet gecertificeerd is om dit te doen en het moet uitbesteden. Bij mij deed men in het verleden heel moeilijk, toen ik een certificaat wilde. Bleek uiteindelijk voor mij niet nodig voor de verzekering, dus ik heb het erbij gelaten toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:38:
[...]

Ik denk dat Kalfsbeek niet gecertificeerd is om dit te doen en het moet uitbesteden. Bij mij deed men in het verleden heel moeilijk, toen ik een certificaat wilde. Bleek uiteindelijk voor mij niet nodig voor de verzekering, dus ik heb het erbij gelaten toen.
Verzekeraar gaf idd aan dat het voor mij auto in principe niet meer hoeft, dus ook al verleng ik hem niet blijf ik wel verzekerd zijn in geval van een diefstal etc. Dus ik ga maar morgen bellen dat de alarm certificaat niet hoeft. Bedankt in iedergeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:25:
[...]

Wat vraagt de dealer voor een update btw?
Durf ik niet te zeggen. Omdat ik doorgestuurd ben via telefonische BMW support, nadat het uitvoeren van hun stappen geen succes had, brengen ze het niet in rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Eagle Creek schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:33:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Omdat ik doorgestuurd ben via telefonische BMW support, nadat het uitvoeren van hun stappen geen succes had, brengen ze het niet in rekening.
Goeie tip! Update er nog steeds niet opstaan, ook geen moeite meer ingestopt verder.
CreativeS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:25:
[...]

_O-

Dan hadden ze 'm wel op de autoambulance naar de dealer gebracht *O*
In het algemeen weinig klachten over de dealer voor de dingen waar ik daar wel voor kom, maar ik switch nu van Broekhuis Doetinchem naar Ekris Velp. Net wat betere ervaringen.
Met Ekris Arnhem prima ervaring overall. Ze lossen issues op, houden zich altijd aan de afspraak en ben geen rare dingen tegengekomen eerlijk gezegd. Bij Broekhuis voor de 1 van mijn vrouw een rekening gekregen voor een huurauto (waar ze best duur mee waren) voor het oplossen van een storing die gewoon onder garantie viel 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmenx
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:31:
[...]

Niet elke alarmkeuring is hetzelfde heb je bijvoorbeeld een orgineel klasse 3 dan ben je rond een kwatiertje wel klaar terwijl bij sommige alarm merken bij een klasse 5 je zo een uur verder bent.
Meeste dealers zitten volgens mij zo tussen de 50 en 100 euro. Alarm keuring is puur verplicht als jou verzekeraar het eist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Leipo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:37:
tja eerlijk gezegd zou ik er ook tussendoor lopen: het is stoep en als ik aan die kant loop dan vind ik het juist aso als mensen zo parkeren dat ik er niet normaal langs kan. Ik maak niet bewust krassen, maar kan mogelijk wel ietsje langs de auto schaven mocht er echt niet meer ruimte zijn.

Oftewel: laat wat meer ruimte :P

En dan heb ik het nog niet eens over hoe lastig dit is voor kinderwagens, rollators en invalidekarretjes
Gelukkig woon jij hier niet want de hele wijk (drie straten) parkeert zo. Geen doorgaand verkeer en daar doe je het maar mee. Zoals je misschien op het beeld kon zien, staat er aan de overkant ook een auto zo. De doorgang is anders wat krapper in de straat. Men loopt hier altijd over straat, erg rustig in dit luxere wijkje. Men zal je alleen maar aanstaren als jij met je rollator overal tussendoor wil lopen :)
B-Real schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:26:
Ik kan ook slecht inschatten of dit nou een voetpad of een parkeerstrook is. Logischerwijs zou ik als voetganger wel daar gaan lopen ipv op de weg.

Afhankelijk van hoe dicht de auto op de lantaarnpaal zou staan zou ik ook tussen de lantaarnpaal en de auto doorlopen, meer ruimte is minder kans op schade. Strak tegen de lantaarnpaal aan parkeren, dan zou ik over de weg lopen.

Om hier nou te zeggen dat de geparkeerde auto volkomen in zijn recht is en alle andere per definitie fout.....
Ik heb het niet over recht of zo, maar goed.
Raymond P schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:58:
Een krasje van een kleine kinderfiets of een afdruk van een bal vind ik dan weer net wat minder erg. En die heb ik dan ook...
De één boeit het geen fuck, de ander windt zich erover op en daar tussenin heb je nog vele gradaties. Jij zal ook vast wel iets hebben waar jij je druk om maakt wat mij weer geen fuck boeit.

Het gaat om principe. Je hebt gewoon met je tengels van andermans bezit af te blijven. Of je de auto nou bekrast, als doelpaal gebruikt of de inhoud ledigt... je blijft er vanaf. Alleen maar gezeik door anderen ;)
Tortelli schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:55:
Met Ekris Arnhem prima ervaring overall. Ze lossen issues op, houden zich altijd aan de afspraak en ben geen rare dingen tegengekomen eerlijk gezegd.
Ik heb er alleen nog maar onderdelen gehaald, maar dat voelde al heel anders dan Broekhuis.
Tortelli schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:55:
Bij Broekhuis voor de 1 van mijn vrouw een rekening gekregen voor een huurauto (waar ze best duur mee waren) voor het oplossen van een storing die gewoon onder garantie viel 8)7.
Ja, ze brachten mij een leenauto voor een dag in rekeing toen mijn voorruit vervangen werd door de dealer. Je zou zeggen dat de voorwaarden van BMW Top Cover wel bekend is bij ze of dat ze het laten uitzoeken. Maar goed, ik heb de verzekering zelf gecontacteerd en dat is direct gecrediteerd. Maar al met al, ben ik wel een beetje klaar met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@CreativeS Eens, maar ik vind het lastig het die kids kwalijk te nemen.
En als ik het gespuis (niet de kids, opvoeden doen ze maar zelf) aanspreek wordt er geen verantwoordelijkheid genomen.

Het is ook overigens enkel m'n saai grijze E90 waar dit een issue bij is.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zo, weer nieuwe achterbanden.
Had te vaak teveel het gas ingedrukt bij de stoplichten denk ik O-)

255 breed 19” extra load is iig niet grappig kwa prijs :P

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 13-06-2023 22:26 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:25:

255 breed 19” extra load is iig niet grappig kwa prijs :P
Daarom ben ik ook wel blij met m'n 18inch ;-) en dan niet bij de dealer, ondanks hun "lek garantie".

Moet trouwens een set nieuwe voorbanden, wel vreemd hoe de auto dat heeft opgemerkt, want heb een melding dat m'n voorbanden versleten zijn. Of heeft de dealer dat erin gezet, bij de APK en dan op een km stand, want gelijk na de APK had ik die melding niet (en auto was nog net goedgekeurd op die banden).

[ Voor 29% gewijzigd door Quantor op 13-06-2023 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Raymond P schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:38:
@CreativeS Eens, maar ik vind het lastig het die kids kwalijk te nemen.
En als ik het gespuis (niet de kids, opvoeden doen ze maar zelf) aanspreek wordt er geen verantwoordelijkheid genomen.
Stukje opvoeding door de ouders. Het is niet moeilijk om te zeggen dat ze niet in de buurt van auto’s moeten voetballen. Is mij vroeger ook gewoon gezegd en daar deed je het mee. Maar ja, eigenlijk verbaast het me niet meer… in het geheel genomen. Anyway… het wordt weer lekker warm vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

YakuzA schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:25:
Dat ligt maar net aan hoe lang het geleden is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Of een andere verzekering nemen die niet hierom vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Nog steeds geen 2023 update kunnen istalleren na het downloaden op de 2020 320i en BMW Nederland zegt via het 0800 nummer dat ik maar naar de dealer toe moet gaan. Zijn hier anderen waar de update wel gelukt is? Auto staat met volle accu, staat op plat wegdek en is vergrendeld in de Park stand. Vroegere OTA updates zijn allemaal zonder problemen geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

RAAF12 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:07:
Nog steeds geen 2023 update kunnen istalleren na het downloaden op de 2020 320i en BMW Nederland zegt via het 0800 nummer dat ik maar naar de dealer toe moet gaan. Zijn hier anderen waar de update wel gelukt is? Auto staat met volle accu, staat op plat wegdek en is vergrendeld in de Park stand. Vroegere OTA opdates zijn allemaal zonder problemen geinstalleerd.
Idem hier hoor, vandaar uiteindelijk naar de dealer...
Heb er denk ik ~1,5 / 2 maanden mee rondgereden, toen was ik er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 23:23
Good to know en om veel vragen voor te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgCZxYfarYpTVZeJ5QeLed6FSaU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AMFHJYYi8SVUxA6NKkqbRngx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RAAF12 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:07:
Nog steeds geen 2023 update kunnen istalleren na het downloaden op de 2020 320i en BMW Nederland zegt via het 0800 nummer dat ik maar naar de dealer toe moet gaan. Zijn hier anderen waar de update wel gelukt is? Auto staat met volle accu, staat op plat wegdek en is vergrendeld in de Park stand. Vroegere OTA opdates zijn allemaal zonder problemen geinstalleerd.
Ging hier zonder moeite op een G21 LCI.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Eagle Creek schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Aha, het ligt niet aan mij, ik heb nochtans de optie gehad, dan even genegeerd, en sindsdien krijg ik het niet terug als optie om te installeren 8)7

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:43
Aan iedereen die ook wel eens een gaatje in zijn band heeft laten proppen. Zoals jullie weten is het lek in de linker voor band vorige week door de ANWB gepropt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4qAimsOJciiCRCP8lSBPSHYSoQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zHso0BYTTnJwaQ9cQFZVsAPO.png?f=fotoalbum_large De band blijft goed op spanning, dus dat is prima. Meteen na het proppen heb ik een stukje gereden, tot aan 130 kmh, en de auto voelde hetzelfde als voor de prop. Ik lette specifiek op trillingen.
Van het weekend een rit van 150 km gemaakt. Niet bewust op gelet, maar ik merkte niks vreemds. Op de terugweg wel beter opgelet, en ik lijk vanaf 80 kmh een licht gehobbel te voelen dat steeds iets erger wordt naarmate de snelheid toeneemt. Moet eerlijk zeggen dat je heel goed je best moet doen om dat al bij 80 kmh te voelen, maar bij 130 kmh merk je het eenvoudiger als je erop let. Het is geen hoog frequent trillen (wat ik zou verwachten bij onbalans), maar voelt eerder als hoogteslag van een band. Je kunt het voelen in stuur, stoeien en bodem.

Nu vraag ik me af of dit komt door het proppen (en waarom dan pas na een paar 100 km en niet meteen), of dat ik er gewoon te gefocust op ben. Kan me voorstellen dat sommige mensen het namelijk niet op zouden merken. Ik zal morgenvroeg de auto nog eens opkrikken om de band te bekijken, maar tot nu toe zie ik aan de buitenkant van de band helemaal niks raars.

@CreativeS gaf eerder aan iets te voelen van de prop na enige tijd, alleen bij mij zit de prop precies tussen het profiel en raakt de weg dus eigenlijk niet. En ik kan me nou ook niet direct voorstellen hoe de band opeens een hoogteslag zou hebben gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 15-06-2023 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Apache schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:22:
[...]

Aha, het ligt niet aan mij, ik heb nochtans de optie gehad, dan even genegeerd, en sindsdien krijg ik het niet terug als optie om te installeren 8)7
Dan heb je meer! Goede mededeling voor degene die denken ff te kunnen wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04
Eagle Creek schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Dit is dus gelukt? Ik heb het een paar maanden geleden ook door de dealer laten proberen, maar dat was niet succesvol helaas. Weet je wat ik tegen de dealer kan zeggen zodat ze het wèl voor elkaar krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 22:36

lord_fh

PS5

zunrob schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:06:
Aan iedereen die ook wel eens een gaatje in zijn band heeft laten proppen. Zoals jullie weten is het lek in de linker voor band vorige week door de ANWB gepropt. [Afbeelding] De band blijft goed op spanning, dus dat is prima. Meteen na het proppen heb ik een stukje gereden, tot aan 130 kmh, en de auto voelde hetzelfde als voor de prop. Ik lette specifiek op trillingen.
Van het weekend een rit van 150 km gemaakt. Niet bewust op gelet, maar ik merkte niks vreemds. Op de terugweg wel beter opgelet, en ik lijk vanaf 80 kmh een licht gehobbel te voelen dat steeds iets erger wordt naarmate de snelheid toeneemt. Moet eerlijk zeggen dat je heel goed je best moet doen om dat al bij 80 kmh te voelen, maar bij 130 kmh merk je het eenvoudiger als je erop let. Het is geen hoog frequent trillen (wat ik zou verwachten bij onbalans), maar voelt eerder als hoogteslag van een band. Je kunt het voelen in stuur, stoeien en bodem.

Nu vraag ik me af of dit komt door het proppen (en waarom dan pas na een paar 100 km en niet meteen), of dat ik er gewoon te gefocust op ben. Kan me voorstellen dat sommige mensen het namelijk niet op zouden merken. Ik zal morgenvroeg de auto nog eens opkrikken om de band te bekijken, maar tot nu toe zie ik aan de buitenkant van de band helemaal niks raars.

@CreativeS gaf eerder aan iets te voelen van de prop na enige tijd, alleen bij mij zit de prop precies tussen het profiel en raakt de weg dus eigenlijk niet. En ik kan me nou ook niet direct voorstellen hoe de band opeens een hoogteslag zou hebben gekregen.
ik gok dat het tussen je oren zit dat dit de prop is, zeker als de prop tussen het profiel zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BoardCrusher schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:16:
[...]

Dit is dus gelukt? Ik heb het een paar maanden geleden ook door de dealer laten proberen, maar dat was niet succesvol helaas. Weet je wat ik tegen de dealer kan zeggen zodat ze het wèl voor elkaar krijgen?
BMW support bellen (in mijn geval via support-app in de auto), instructies ontvangen per mail en die uitvoeren. Indien dát geen gevolg heeft contact opnemen met BMW support, en zij hebben mij doorverwezen naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Support app voor het installeren van de update?
Bij mij ook nog steeds geen teken van leven, maar heb sinds het downloaden ook alleen nog maar ritjes van max 30 minuten gehad. Wellicht dat de accu nog niet op het juiste niveau zit.

Dit weekend een lange rit voor de boeg, die maar even afwachten.

Heb eigenlijk ook geen zin om hiervoor naar de dealer te gaan, dus zou mooi zijn als het desnoods via de support app ook geregeld kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:10:
ik gok dat het tussen je oren zit dat dit de prop is, zeker als de prop tussen het profiel zit.
Dat zou ik niet zo stellig zeggen...

Een prop gebruiken voor een gaatje dat veroorzaakt is door een spijker kan al 'gebonk' veroorzaken. De prop is overmaats ten opzichte van het gaatje. Dan kan het wel rubber zijn, maar ook rubber heeft een soortelijk gewicht. Er kan maar zoveel rubber in een bepaalde ruimte, het gaatje. Rubber vulkaniseert dan wel, maar het zal nooit evenredig zijn. Er kan dus een 'hardere' plek ontstaan en dat kan resulteren in iets dat klinkt als hoogteslag. Het is echt niet gek dat @zunrob zoiets kan voelen. De één overigens sneller dan een ander. Ik had een minuscuul stukje asfalt op mijn band... ik werd er helemaal gek van, want alles is in orde. Het viel alleen niet op zo onder de auto. Ik heb het met een mesje weg schaven... en het is weer heerlijk rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:12
zunrob schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:06:
Aan iedereen die ook wel eens een gaatje in zijn band heeft laten proppen. Zoals jullie weten is het lek in de linker voor band vorige week door de ANWB gepropt. [Afbeelding] De band blijft goed op spanning, dus dat is prima. Meteen na het proppen heb ik een stukje gereden, tot aan 130 kmh, en de auto voelde hetzelfde als voor de prop. Ik lette specifiek op trillingen.

"steekt" de prop niet ietsjes uit, buiten het profiel? Je kan de prop wat bewerken met een scherp mesje.
Profiel op je band is nog nest oke, je kan er bij de lokale bandenboer ook ff een paraplu van binnen uit de band laten zetten. (+/- 25eu) Is zeker zekerder, en je wiel word opnieuw gebalanceerd. Dan weet je ook of de trillingen uit dat wiel komen.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

B-Real schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:16:
Support app voor het installeren van de update?
Bij iDrive 7 heb je een algemene assistance app. Als je die start kun je een nummer bellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

lord_fh schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:10:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZs4I7lrZSQfsv3VHHT3AqaIYDQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9QfIbeyRcKagZa7e4eh27ODw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Smotske schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:26:
[...]

"steekt" de prop niet ietsjes uit, buiten het profiel? Je kan de prop wat bewerken met een scherp mesje.
Profiel op je band is nog nest oke, je kan er bij de lokale bandenboer ook ff een paraplu van binnen uit de band laten zetten. (+/- 25eu) Is zeker zekerder, en je wiel word opnieuw gebalanceerd. Dan weet je ook of de trillingen uit dat wiel komen.
Hij is zo goed als het kan afgesneden op het profiel. Omdat de prop eigenlijk een touwtje is merk je ook dat je de uiteinden (net zoals bij een normaal touw) makkelijk uit elkaar drukt. Als er al iets uitsteekt is het minimaal.
Wat @CreativeS zegt klopt natuurlijk, dat propje/touwtje zelf heeft ook wat gewicht. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat dat heel veel gram is. Op mijn vorige auto had ik een keer een slecht gebalanceerd voorwiel, en daar merkte je echt een vibratie in het stuur. Had je een paar bochten gemaakt voelde het weer wat anders. Nu ervaar ik meer een consequenter gehobbel, wat imo niet zozeer onbalans is maar eerder hoogteslag.
Had de auto even opgeprikt. Linker voorwiel rond gedraaid en je ziet nauwelijks hoogteslag in dat wiel. De rechter ook gedaan ter controle, die had eigenlijk een stuk meer (2 mm mss wel). Maar die is nooit lek geweest.
Idd nog zo een 4 a 5 mm profiel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:31
Voor degene die nog op zoek is naar nieuwe banden. Dit is getest met 225/45/18 onder een g20:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYi9rhSrIB8D_-LxAR-gYt8P5-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjPuVovxzhdwJw4jQWZK5aNT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet dat het in veel gevallen toch een persoonlijke keuze is, maar wellicht voor de niet zo merkvaste mede tweakers. :)

Edit: het valt er net buiten, maar de goodyears gingen 60k km mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Deagle op 18-06-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Is een set 2 or 4 bij deze test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:31
Dat zou 4 moeten zijn voor zo ver ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:13:
Is een set 2 or 4 bij deze test?
Ga maar van 4 uit. Huidige laagste prijs van de GoodYear Eagle F1 Asymmetric 6 is €132 per band. Keer 4 plus montage, dan klopt dat bedrag wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Deagle schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:20:
Voor degene die nog op zoek is naar nieuwe banden. Dit is getest met 225/45/18 onder een g20:

[Afbeelding]

Ik weet dat het in veel gevallen toch een persoonlijke keuze is, maar wellicht voor de niet zo merkvaste mede tweakers. :)

Edit: het valt er net buiten, maar de goodyears gingen 60k km mee.
Ik kan bevestigen dat de Asymmetric 6 een erg goede band is! Elke keer als ik nu in de 1 rijd valt het me op namelijk in vergelijking met de oude banden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Mensen: N52B30 (en 25 ook neem ik aan) : Carterventilatie. Bij mijn "oude" M54B30 in de E46 heb ik toen gezeik met de carterventilatie gehad: alles in uitgedroogd en knetterhard en verrot dus.

Hoe zit dat bij de N52 ? ik zie op internet eigenlijk meer een soort vacuumpompje ofzo ? met een paar slangetjes; is het een ding bij de n52 die carterventilatie ? want als ik het goed heb zit dat onder de inlaat, wellicht de moeite waard meteen te vervangen als de DISA er toch wordt vervangen.....

[ Voor 3% gewijzigd door lord_fh op 20-06-2023 13:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:40:
Mensen: N52B30 (en 25 ook neem ik aan) : Carterventilatie. Bij mijn "oude" M54B30 in de E46 heb ik toen gezeik met de carterventilatie gehad: alles in uitgedroogd en knetterhard en verrot dus.

Hoe zit dat bij de N52 ? ik zie op internet eigenlijk meer een soort vacuumpompje ofzo ? met een paar slangetjes; is het een ding bij de n52 die carterventilatie ? want als ik het goed heb zit dat onder de inlaat, wellicht de moeite waard meteen te vervangen als de DISA er toch wordt vervangen.....
Dat heb jij helemaal goed! Bij mij wordt de carterventilatie ook met de DISA's vervangen. Toen we de grote DISA (buitenkant inlaat) uit de inlaat haalde, liep de olie er al uit. Is wel nodig dus ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKreRtxejTF-idv6828TXpBn33I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Cb8w11TSXL8vRqc17yTRoyw.png?f=fotoalbum_large

Gisteren bougies bij Ekris besteld... die komen morgen binnen. Komend weekend in ieder geval dat weer even vers maken. Bij Winparts NGK voor €90,- (incl verzenden) en bij Ekris voor €129,- Voor die vier tientjes extra dan maar lekker met BMW logo op de schacht O-)

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 20-06-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

CreativeS schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:48:
[...]

Dat heb jij helemaal goed! Bij mij wordt de carterventilatie ook met de DISA's vervangen. Toen we de grote DISA (buitenkant inlaat) uit de inlaat haalde, liep de olie er al uit. Is wel nodig dus ;)

[Afbeelding]

Gisteren bougies bij Ekris besteld... die komen morgen binnen. Komend weekend in ieder geval dat weer even vers maken.
Geen goedkope zie ik al, lijkt opt iets van 400 euro oid lijkt het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:01:
Geen goedkope zie ik al, lijkt op iets van 400 euro oid lijkt het
Ja, is niet goedkoop... maar troost je, wordt nog duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Heel raar, ik kan het ineens niet meer vinden in de Ekris webshop :F , help ? Anyone 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:50:
Heel raar, ik kan het ineens niet meer vinden in de Ekris webshop :F , help ? Anyone 8)7
Gewoon op RealOEM.com kijken...

https://www.realoem.com/b...0-BMW-325i&diagId=11_3738

Qua onderdelen (carterventilatie) is het voor mijn N52B25 wat goedkoper dan die "€400,-" die jij noemt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56W_6YcFnnMyxQdT95guzzBMFaU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eOT1vYjliDiYtEzFm7zAk0Rx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkERIME3EBlkywZ7cfXu7Jh0NtI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qtByVmb8BHvdUpOIqrZFzj0p.png?f=user_large

[ Voor 45% gewijzigd door CreativeS op 20-06-2023 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 22:11
Ik heb mezelf wijs gemaakt dat ik nog een keer een leuke auto moet kopen. Upgraden van de F31 320i uit 2018 naar een leuke G21 of G31 kost serieus geld en dat heb ik er eigenlijk niet voor over. Zoveel leuker zal het niet rijden. Tenzij er een B58 in ligt natuurlijk.

Als 2e auto hebben een VW Up! Perfect ding voor erbij. Idee is om die er na de zomer uit te doen en dan een E85 Z4 met M54 2.5 of 3.0 aan te schaffen. Een mooie koop je tussen de 10 en 15k en ik kan me niet voorstellen dat ik voor die investering een leukere en puurdere auto dan zo'n Z4 kan kopen. Moet wel het hele jaar gebruikt gaan worden want 3 auto's passen niet op de oprit.

Hebben jullie nog tips of do's en don'ts?
Ik ben bang dat ik alleen nog maar door een roze BMW-bril kijk op dit moment. Ik wil nog zo graag een keer een leuke zescilinder rijden. Als de gezinsauto ooit elektrisch moet worden heb ik dan nog mijn heerlijke old school roadster voor erbij. Het lijkt voor nu de ideale 2e auto.

Ik pas erin, ze zijn waardevast, M54 is betrouwbaar, zwakke plekken zijn te overzien, dat ie niet praktisch is kom ik vast wel overheen, krijgt de F31 het maar wat drukker, is niet enorm zwaar of onzuinig..... Moet nog wel een keer gaan rijden maar verwacht niet dat mijn verliefdheid dan over zal zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:44
Ik wist niet dat bmw 'sleepers' maakte. Ik zag vandaag een blauwe 2-serie tourer, zeer burgerlijk, zelfs een beetje saai en 1 singel uitlaat.

Na kenteken opzoeken: 224pk! 0-100 in 6.7 sec. Het was een 225xe, niet eerder gezien. Wel stoer, een snelle minivan voor de vader die mpv moest rijden na gezinsuitbreiding 🤐

(No offence voor 2 tourer rijders)

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Een oom van mij heeft sindskort ook zo’n ding, toen hij de specs opnoemde was ik ook wel even verbaasd inderdaad :P

Snel wil ik het niet noemen, vlotjes wel en je verwacht het niet van zo’n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

CreativeS schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:02:
[...]

Gewoon op RealOEM.com kijken...

https://www.realoem.com/b...0-BMW-325i&diagId=11_3738

Qua onderdelen (carterventilatie) is het voor mijn N52B25 wat goedkoper dan die "€400,-" die jij noemt

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zit Blijkbaar anders op een e83, of blok is iets nieuwer (het is een 3.0si dus na 2007), kom dat niet tegen, helemaal niks zelfs wat er op lijkt haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l-Xxa8sRVwS1ART4raZ0YXtpLU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IvPESI7akHDS3arvrG0BVANN.jpg?f=user_large

Nr 14, Art nr. 11157559528 , gaat naar olie afscheider (die vind ik alleen niet)

[ Voor 13% gewijzigd door lord_fh op 20-06-2023 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Civic09 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:12:
Ik heb mezelf wijs gemaakt dat ik nog een keer een leuke auto moet kopen. Upgraden van de F31 320i uit 2018 naar een leuke G21 of G31 kost serieus geld en dat heb ik er eigenlijk niet voor over. Zoveel leuker zal het niet rijden. Tenzij er een B58 in ligt natuurlijk.

Als 2e auto hebben een VW Up! Perfect ding voor erbij. Idee is om die er na de zomer uit te doen en dan een E85 Z4 met M54 2.5 of 3.0 aan te schaffen. Een mooie koop je tussen de 10 en 15k en ik kan me niet voorstellen dat ik voor die investering een leukere en puurdere auto dan zo'n Z4 kan kopen. Moet wel het hele jaar gebruikt gaan worden want 3 auto's passen niet op de oprit.

Ik ben bang dat ik alleen nog maar door een roze BMW-bril kijk op dit moment. Ik wil nog zo graag een keer een leuke zescilinder rijden. Als de gezinsauto ooit elektrisch moet worden heb ik dan nog mijn heerlijke old school roadster voor erbij. Het lijkt voor nu de ideale 2e auto.

Ik pas erin, ze zijn waardevast, M54 is betrouwbaar, zwakke plekken zijn te overzien, dat ie niet praktisch is kom ik vast wel overheen, krijgt de F31 het maar wat drukker, is niet enorm zwaar of onzuinig..... Moet nog wel een keer gaan rijden maar verwacht niet dat mijn verliefdheid dan over zal zijn.
M240i cabrio? Het is geen roadster zoals de Z4, maar dan heb je wel de B58 en het dakje kan eraf. Ook nog een relatief lichte auto.

Bij mij was de motor+versnellingsbak combinatie leidend en het koetswerk iets minder. Ik was eerst aan het kijken naar B58+ZF8 of een AMG 400/450/43 met bijbehorende bak, waarbij uiteindelijk de Mercedes combinatie af viel. Bij BMW verder gaan kijken naar de M140, M240, (M)340i, 440i en Supra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Brainsz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:50:
Ik wist niet dat bmw 'sleepers' maakte. Ik zag vandaag een blauwe 2-serie tourer, zeer burgerlijk, zelfs een beetje saai en 1 singel uitlaat.

Na kenteken opzoeken: 224pk! 0-100 in 6.7 sec. Het was een 225xe, niet eerder gezien. Wel stoer, een snelle minivan voor de vader die mpv moest rijden na gezinsuitbreiding 🤐

Tsja wat is een sleeper? Van mijn 1 serie verwachten de meeste mensen ook niet dat die 400pk heeft, zie bruut en snel ziet het er allemaal niet uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
Een mooie M240i cabrio wil ik ook wel voor 15k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 22:11
Een M240i cabrio voor erbij gaat hem helaas niet worden. Een 125i Cabrio kan wel voor rond de 15k. maar is met dik 1500kg te zwaar voor een 2e auto. Heeft wel nog een achterbankjes. Nieuwere model Z4 met stalen dak doet me ook weinig. Een eerste generatie SLK is ook wel leuk maar qua rijden en looks niet te vergelijken met een E85 Z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:12
En een mooie Z3 dan? Iets meer oldschool, ook hele fijne motoren.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

lord_fh schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:38:
[...]

Zit Blijkbaar anders op een e83, of blok is iets nieuwer (het is een 3.0si dus na 2007), kom dat niet tegen, helemaal niks zelfs wat er op lijkt haha

[Afbeelding]

Nr 14, Art nr. 11157559528 , gaat naar olie afscheider (die vind ik alleen niet)
@CreativeS ik heb even een foto van onder de inlaat gemaakt haha. Kijk zo'n bol heb ik niet, enkel die slang lijkt het op . Zal is ff met de monteur overleggen. Kost 4 tientjes maar die slang

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inkAWp-dkPylkjQ1ljv-MwMfTzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztk4MCUyAjNBPUyKfg36JPMd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:24
400 euro voor een slang 8)7

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Nvm ik zag mn typo haha

[ Voor 16% gewijzigd door lord_fh op 21-06-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimmert
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:16
Doen! Hier al 15 jaar een E85 als 2e auto. Lage onderhoudskosten en gebrek aan afschrijving maken het helemaal geen dure auto. Voor de winterdagen wel een hardtop er bij.
Enige zwakke punt zijn de hydraulische motoren van het dak die wel eens stuk gaan. Beste oplossing is de motor in de kofferbak plaatsen. Verder is het gewoon E46 techniek.
Verder kan ik geen vergelijkbare auto vinden die voor dit geld zo veel lol bied. Al daag ik jullie uit want denk er al jaren over na :+
Civic09 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:12:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 11:02
Brainsz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:50:

Sterker nog, 230xe.
https://www.autoweek.nl/a...30e-xdrive-active-tourer/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbathh
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-06 20:25
Het is gewoon genieten, zo'n wolf in schaapskleren. Van buiten een rustige auto, maar als je op het gas trapt... :-)

Wat dat betreft ben ik een paar maanden geleden van een 520d F11 met 163 pk naar een 530i G31 gegaan met 252pk... je weet niet wat je meemaakt! Ik kan het iedereen aanraden.

Daarover toch een vraag: ik ben benieuwd wat chiptunen (phase 1 +30pk / 100Nm) doet voor het caravan trekken van je auto. Wordt het - uitgaande van een normale rijstijl - er zuiniger op? Zijn er hier mensen met ervaring hierin?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zou 6.7s naar de 100 geen sleeper noemen, ieder elektrisch chinees koekblik doet dat tegenwoordig.

De nieuwe Prius heeft ongeveer dezelfde cijfers, just saying. :P

[ Voor 25% gewijzigd door FiXeR.nl op 21-06-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 22:57

Bommes

Capo del formaggio

Dadelijk mijn 218i weg brengen voor een onderhoudsbeurtje en 2 nieuwe achterbanden.
Ik ben niet zo heel bekend met de BMW types en soorten, we hebben een 218i automaat, de 3 cilinder dus met de 6 traps automaat.
Volgens mij is het een robotbak, dus met normale koppeling.
Maar is dit een natte koppeling of een droge?

Auto heeft nu net over een ton gelopen en ik heb het idee dat het schakelen soms wat minder soepel gaat, zeker bij koudere motor.
Heeft het bij deze bakken zin om te flushen? kan dat überhaupt? of volstaat verversen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Daarover toch een vraag: ik ben benieuwd wat chiptunen (phase 1 +30pk / 100Nm) doet voor het caravan trekken van je auto. Wordt het - uitgaande van een normale rijstijl - er zuiniger op? Zijn er hier mensen met ervaring hierin?
Doorgaans wel ietsje, maar ik gok dat het lang duurt voordat je de kosten van het chiptunen terugverdiend hebt.
100Nm extra om een caravan te sleuren lijkt mij wel prettig.
Heeft het bij deze bakken zin om te flushen? kan dat überhaupt? of volstaat verversen.
Volgens mij lopen die meningen ontzettend uiteen. De een zegt dat flushen na x jaar/km een must is, de ander zegt dat dat pas hoeft als je merkbaar problemen hebt.

Ik zou even goed Googlen naar ervaringen en kijken of jouw "problemen" vergelijkbaar zijn, misschien hoort het er ook gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Bommes schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:38:
Dadelijk mijn 218i weg brengen voor een onderhoudsbeurtje en 2 nieuwe achterbanden.
Ik ben niet zo heel bekend met de BMW types en soorten, we hebben een 218i automaat, de 3 cilinder dus met de 6 traps automaat.
Volgens mij is het een robotbak, dus met normale koppeling.
Maar is dit een natte koppeling of een droge?

Auto heeft nu net over een ton gelopen en ik heb het idee dat het schakelen soms wat minder soepel gaat, zeker bij koudere motor.
Is een normale volautomaat zover ik weet met koppelomvormer. Zeker geen robotbak, het is geen aygo :)

Bij koude motor wat lomp is niet gek. Maar een spoeling na een ton kan geen kwaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Sabbathh schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:26:
30pk maar? Zou eerder richting de 300pk moeten gaan.
https://www.br-performanc...x-10-2016-2020/8948-530i/

Kan het zuiniger rijden? Vast wel. Ga je het echt merken in verbruik? Vast niet. Is het leuker? Jazeker!
Hou er wel rekening mee dat je eventuele garantie daarna niet meer aanwezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Replace the kachelmotor (en weerstand) they said, it would be fun they said :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZd6Od6lmwh4q7-xmnuSeprYnvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKotKF7ycJnICfazsdgicDLv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiAkhsNYVDnfv50aKJFPi8EKZSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwEj0cLeQLplotONQ2Bi5oDN.jpg?f=fotoalbum_large

De monteur heeft er een dag werk aan gehad...

Wel meteen m'n Xonrich Android systeempje geïnstalleerd! Als alles toch open moest...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

E46's zijn wel een bron van gezeik. Laatste tijd last van noodloop waarbij storingscodes verwezen naar een defect gasklephuis. Gelukkig op de kop kunnen tikken voor een paar tientjes via MP (nieuw in verpakking zelfs) maar wel een gedoe.

Gelukkig niet via de stealership want dan zou het 500 euro kosten!

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ComputerHoed schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:12:
E46's BMW's zijn wel een bron van gezeik.
FTFY :P

Heerlijke auto's om te rijden maar het werken eraan moet je hobby zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Zo da's serieus werk! :o Bij een e46 is het ook lastig om erbij te komen, bij een e90 relatief eenvoudig weet ik uit eigen ervaring. Bij beide begonnen deze te fluiten door roestvorming, was dat bij jou ook het probleem?
TommyGun schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:22:
Replace the kachelmotor (en weerstand) they said, it would be fun they said :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De monteur heeft er een dag werk aan gehad...

Wel meteen m'n Xonrich Android systeempje geïnstalleerd! Als alles toch open moest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

donaldo schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:26:
Zo da's serieus werk! :o Bij een e46 is het ook lastig om erbij te komen, bij een e90 relatief eenvoudig weet ik uit eigen ervaring. Bij beide begonnen deze te fluiten door roestvorming, was dat bij jou ook het probleem?

[...]
Draaide helemaal niet meer, genieten met deze temperaturen :P

Het begon overigens met een blazer die constant zacht - hard blies, dus pulserend zeg maar.

Zat inderdaad vol met roest!

En omdat het zo'n fijne plek is wordt absoluut aangeraden zowel de motor als de weerstand te vervangen...

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 21-06-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 18:33
donaldo schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:26:

[...]
Klopt - heb het vorig jaar gedaan bij mijn e46. Ik denk dat ik de kachelweerstand nu kan doen in een dik uurtje. En de blower is ook iets van drie kwartier (en veel stoute woorden).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 15:10
FiXeR.nl schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:42:
Ik zou 6.7s naar de 100 geen sleeper noemen, ieder elektrisch chinees koekblik doet dat tegenwoordig.

De nieuwe Prius heeft ongeveer dezelfde cijfers, just saying. :P
Laughs in 535d O-) >:)
BFmango schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:00:
[...]

Mooi, oude BEP'er die je bent.

Hoop dat je er geen gezeik mee krijgt, want dan loopt het snel in de kosten.
Yoo, dat is een naam die ik lang niet gehoord heb :o

Gelukkig nog niks geks meegemaakt. Alleen jammer dat die het wel nodig vond om 3 dagen voor z'n beurtje waarbij de multiriem ed vervangen zou worden het nodig vond om deze zelf vroegtijdig te wisselen 8)7 |:(
Met dit als gevolg in mijn 1e maand van BMW eigenaarschap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j93ST-3DTdUQ2TQ6Eeyxx_L7oMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQRBFbP0RFLwqpp6NzzCPF4m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sU1RM5-gt9PMnd622w-bTsIZZCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RK96B8ItNK6mtw0SstQnBquf.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, maak de opmerkingen maar, ik heb ze inmiddels allemaal wel gehoord }:O
Inmiddels zijn we een kleine 15.000 KM verder en afgezien van het beurtje na aanschaf en 1 klein olie top-upje is er nog niks mee aan de hand. Rijdt werkelijk waar magnifiek _/-\o_ O+
Zelfs het panorama dak werkt vlekkenloos *O* ,
Hij heeft ook kort na aanschaf nieuwe schoentjes gehad trouwens, smaakje 166(m)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKcNbVTI8tBj8OXe0j-7KEJp3UM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBgvPQ7ifJn7OeVjqIFd2Mre.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IqG8liN2YkpLOnxJ1nvrTNBcJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Cxq09zwOhRrJjmgEzA83hoP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFWLx3vhA6aXyA8tTA7haS7DYr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/299vjmirQsKHNzh1WvJ4gU1h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Onze E61 525d LCI is behalve automaatrevisie (onder garantie) gelukkig verstoken gebleven van grote issues. Het blijft een heerlijke reisauto, maar korte ritjes zijn echt funest voor het verbruik. In 6 jaar tijd staat dit op 1:13.7, met uitschieters naar 1:16 en 1:10. Totaal aan onderhoud kwijt geweest sinds 2017 €5500; vind ik best netjes.

Enige wat ik mis zijn comfortstoelen, bekerhouders (hoezo was dit een optie??) en audio over BT.

Toen de dieselprijs hoger dan de benzineprijs was serieus overwogen om hem in te ruilen voor een F11 520i, maar daar moet dermate veel geld bij dat ik de E61 liever nog even doorrijd. Zeker nu de dieselprijs flink is gezakt en ik de meeste steden nog inkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Te lui om te zoeken en parate kennis laat mij ook even in de steek, maar is de 525d een vier of zes cilinder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Daar ligt een 3L 6-in-lijn in.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Een E61 535D doet het volgens de fabrieksopgave in 6,5. Marginaal sneller dan de nieuwe Prius dus. :P

De tijden dat je de snelste van de weg was zijn echt allang voorbij, zelfs met mijn Stage 2 getunede N54 335i heb ik geen illusies meer dat ik een echt snelle auto rij. Enkel in bochtenwerk rij ik praktisch alles er uit, maar dat is deels techniek en durf, deels onderstel en goede banden. Maar in een rechte lijn is letterlijk iedere chinese elektrische trekschuit sneller van de lijn.

[ Voor 42% gewijzigd door FiXeR.nl op 22-06-2023 10:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

donnie1992 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:34:
[...]

Laughs in 535d O-) >:)

[...]

Yoo, dat is een naam die ik lang niet gehoord heb :o

Gelukkig nog niks geks meegemaakt. Alleen jammer dat die het wel nodig vond om 3 dagen voor z'n beurtje waarbij de multiriem ed vervangen zou worden het nodig vond om deze zelf vroegtijdig te wisselen 8)7 |:(
Met dit als gevolg in mijn 1e maand van BMW eigenaarschap
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja, maak de opmerkingen maar, ik heb ze inmiddels allemaal wel gehoord }:O
Inmiddels zijn we een kleine 15.000 KM verder en afgezien van het beurtje na aanschaf en 1 klein olie top-upje is er nog niks mee aan de hand. Rijdt werkelijk waar magnifiek _/-\o_ O+
Zelfs het panorama dak werkt vlekkenloos *O* ,
Hij heeft ook kort na aanschaf nieuwe schoentjes gehad trouwens, smaakje 166(m)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies de reden waarom ik as weekend onderhoud laat doen en meteen wat preventieve dingen mee pak, zoals de multiriem met spanners, zien er nog wel oke uit, maar ik wil het risico voor mezelf weghalen dat ik straks op vakantie ga en ik stil sta met gezin/caravan/gezeik 8)7 .
Geen garantie uiteraard, maar alle voorkomende dingen pak ik nu voorzover mogelijk aan, dan weet ik punt 1 dat het gedaan is recent en 2 dat ik voorlopig vooruit kan.

en over snelheid naar de 100, lekker boeien. ik stamp liever op het gas in m'n 6 cilinder met mooi geluid en gevoel, dan in een Tesla die 1,5 seconden sneller naar de 100 gaat of een prius waar je niet dood in wil worden gevonden van lelijkheid en zonder enig stuurmans gevoel in rijdt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loeberce
lord_fh schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:39:
[...]

Precies de reden waarom ik as weekend onderhoud laat doen en meteen wat preventieve dingen mee pak, zoals de multiriem met spanners, zien er nog wel oke uit, maar ik wil het risico voor mezelf weghalen dat ik straks op vakantie ga en ik stil sta met gezin/caravan/gezeik 8)7 .
Geen garantie uiteraard, maar alle voorkomende dingen pak ik nu voorzover mogelijk aan, dan weet ik punt 1 dat het gedaan is recent en 2 dat ik voorlopig vooruit kan.

en over snelheid naar de 100, lekker boeien. ik stamp liever op het gas in m'n 6 cilinder met mooi geluid en gevoel, dan in een Tesla die 1,5 seconden sneller naar de 100 gaat of een prius waar je niet dood in wil worden gevonden van lelijkheid en zonder enig stuurmans gevoel in rijdt.
Ik vind van 0-100 helemaal niet meer interessant. Fijner is koppel beschikbaar voor een inhaalactie of vaart maken/houden bergop in de Alpen.

Topsnelheid is ook zoiets; een keertje getest hoe hard hij kon, daarna nooit meer boven de 180 gereden. Met vrouw en drie kinderen ben ik toch wat voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

loeberce schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:07:
Enige wat ik mis zijn comfortstoelen, bekerhouders (hoezo was dit een optie??) en audio over BT.
Dan noem je ook niet het minste op, de comfortstoelen in mijn E61 zijn echt geweldig. Volgens mij iets van 19 verschillende manieren om in te stellen (en alles elektronisch met memory).

Wat heb jij dan ipv bekerhouders? Bij mij komen ze uit het dash - ideaal! Nooit meer plakzooi in je center console.

BT audio heb ik opgelost met dit ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

loeberce schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Ik vind van 0-100 helemaal niet meer interessant. Fijner is koppel beschikbaar voor een inhaalactie of vaart maken/houden bergop in de Alpen.

Topsnelheid is ook zoiets; een keertje getest hoe hard hij kon, daarna nooit meer boven de 180 gereden. Met vrouw en drie kinderen ben ik toch wat voorzichtig.
Idem, 0-100 boeit me niet, buiten dat het gevoel wel lekker is om in S vol weg te trekken, maar ik ben ook meer van het tussentijds accelereren, naar mijn idee krijgt de hele aandrijving een enorme klap vanuit stilstand, doe dat dus ook eigenlijk nooit.

in de mei vakantie stukje door duitsland gegaan omdat we naar een dierenpark gingen over de grens, hem hem wel even de sporen gegeven maar 180 is hard zat idd met kids (buiten dat ik eerst zeker wil zijn dat hij in mijn bezit volledig onderhoud heeft en veilig is naar mijn eigen gevoel om uberhaupt volgas te proberen). Ik wil hem wel is doorjagen naar volgas puur voor het idee, maar dan eerst ook nieuwe banden en uitlijning etc. haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Mee eens, specificaties doen er niet toe. Qua beleving en gevoel kan niks op tegen mijn eigen auto. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
TommyGun schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:08:
[...]

Dan noem je ook niet het minste op, de comfortstoelen in mijn E61 zijn echt geweldig. Volgens mij iets van 19 verschillende manieren om in te stellen (en alles elektronisch met memory).

Wat heb jij dan ipv bekerhouders? Bij mij komen ze uit het dash - ideaal! Nooit meer plakzooi in je center console.

BT audio heb ik opgelost met dit ding.
Bij de E60/61 zitten de bekerhouders geïntegreerd in het dashboard (of niet). Later toevoegen betekent grootste deel van het dashboard vervangen en is voor ons niet de moeite/geld waard. Wel iets om te onthouden mocht er iemand ooit nog op zoek gaan naar een E61.

De gewone stoelen zijn ook prima, deels elektrisch verstelbaar. Maar ik mis volledig elektrisch met geheugen omdat mijn vrouw een stuk kleiner is dan ik en we wisselend gebruik maken van de auto. Dan is geheugen (liefst gekoppeld aan de sleutel) ideaal. Tot dit besef kwam ik pas toen we de auto hadden gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
loeberce schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:07:
Zeker nu de dieselprijs flink is gezakt en ik de meeste steden nog inkan.
En per 1-7 wordt het verschil nog groter.
lord_fh schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:39:
EV's zijn te zwaar om lekker te rijden (=mening).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vanmiddag mijn 218i weer opgehaald bij AvU in Asten.
Grote beurt, interieurfilters vervangen, automaat olie ververst, nieuwe Premacy 4 achterbanden.
Motor aan de onderzijde gereinigd ivm een kleine olie lekkage, carterdeksel of een kapje bij de distributieketting. Nu kunnen ze de volgende keer goed zien waar het vandaan komt.

Flink gat in de bankrekening geslagen weer, premium rijden premium betalen voor onderhoud.

Over 3 weken nog een keertje terug voor nieuwe schijven en blokken achter, deze waren onder specs. Dan ook meteen verse apk er bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 22-06-2023 20:18 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:18
@Bommes wat was de schade dan in euro's wel te verstaan?

[ Voor 28% gewijzigd door wm1234 op 22-06-2023 20:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
loeberce schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:37:
Bij de E60/61 zitten de bekerhouders geïntegreerd in het dashboard (of niet). Later toevoegen betekent grootste deel van het dashboard vervangen en is voor ons niet de moeite/geld waard. Wel iets om te onthouden mocht er iemand ooit nog op zoek gaan naar een E61.
Als alles afhangt van het feit of het wel of niet de moeite of het geld waard is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9nLuNHfBGHWwLyZo0xPAlMfBxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NrIFIql3RwRbtSgs9ftiMR68.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-8xnd3QjQVmQvV9sHxXgMwADFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcKqlDvxNj9Iz77bouBa6oou.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJTdbxNjZuSdUEQ4cVhPnH0gOLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lYh7FGQPT5cHuUEjdc8DpYh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13Gak94E-RDndIB1DXasG6ZPRbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYQDTRGnw2NLOH5ymo1xy3xO.jpg?f=fotoalbum_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 22-06-2023 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@wm1234 €1218,70 inclusief de leen auto 318 sedan uit het jaar kruik met 350.000km.. :P

Dan moeten de schijven, blokken en APK dus nog betaald gaan worden.
Maar ze hebben hem wel netjes gewassen, van binnen (voorin) gestofzuigd, dashboard schoongemaakt, ramen van binnen schoon.
Goede service tot nu toe.

Maar goed ik vind het niet zo erg, vind het een fijne auto, net over de 100.000km heen, orgineel NL, goede opties er op. Blijf het ding voorlopig zeker rijden.
Onderhoud is behoud toch.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Bommes schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:17:
@wm1234 €1218,70 inclusief de leen auto 318 sedan uit het jaar kruik met 350.000km.. :P

Dan moeten de schijven, blokken en APK dus nog betaald gaan worden.
Maar ze hebben hem wel netjes gewassen, van binnen (voorin) gestofzuigd, dashboard schoongemaakt, ramen van binnen schoon.

Maar goed ik vind het niet zo erg, vind het een fijne auto, net over de 100.000km heen, orgineel NL, goede opties er op. Blijf het ding voorlopig zeker rijden.
Zeker en banden moet je bijv. Bij elke auto kopen, zelfde geldt voor remmen, en automaat is ook 1x nu en dan een ton niet dusja, in perspectief valt het mee en niet perse duurder dan non "premium"

[ Voor 7% gewijzigd door lord_fh op 22-06-2023 20:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Als ze dat bij de mijne doen, word ik lichtelijk geagiteerd :D en dat weten ze. Ik doe het zelf wel. Ik lever 'm schoon af... en ik maak 'm erna wel weer zelf schoon. Zelfs de dealer wast 'm niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Wij ook hoor. Beide auto's krijgen onderhoud wat ze nodig hebben, maar ook veel preventief. Zeker bij onze wat oudere wagentjes. Mijn E90 325i is net over de 250.000km heen en de E46 318ti Compact gaat nu richting de 200.000km. Standaard kwaaltjes zijn bijna allemaal aangepakt, zelfs de N42B20 verbruikt geen olie. Nu wat cosmetische tussendoor. Deurrubbers en zo.

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 22-06-2023 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

CreativeS schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:21:
[...]

Als ze dat bij de mijne doen, word ik lichtelijk geagiteerd :D en dat weten ze. Ik doe het zelf wel. Ik lever 'm schoon af... en ik maak 'm erna wel weer zelf schoon. Zelfs de dealer wast 'm niet.
Ik duw hem zelf ook regelmatig door de wasstraat hier in het dorp :o
Zou willen dat ik de energie en vooral zin in zou hebben om het met de hand te doen.
Soms was ik het ding eens zelf met de hogedruk reiniger, foam, 2 emmertjes, washandschoen, enz.. maar merendeel van de tijd..MEH.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
FiXeR.nl schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:30:
[...]

Een E61 535D doet het volgens de fabrieksopgave in 6,5. Marginaal sneller dan de nieuwe Prius dus. :P

De tijden dat je de snelste van de weg was zijn echt allang voorbij, zelfs met mijn Stage 2 getunede N54 335i heb ik geen illusies meer dat ik een echt snelle auto rij. Enkel in bochtenwerk rij ik praktisch alles er uit, maar dat is deels techniek en durf, deels onderstel en goede banden. Maar in een rechte lijn is letterlijk iedere chinese elektrische trekschuit sneller van de lijn.
Een N54 335i is echt zoveel vetter dan welke elektrische sjaak ook. Beest van een auto, en da's echt wel een snelle auto hoor kerel. En veel leuker rijden ook.

Mijn gebakje met 362 pk haalt de 300 km/h al bijna (iets van 280-290 km/h), dus die van jou gaat daar wel overheen. Succes met je elektrische auto als je dat wil halen of als je een paar keer lekker hard moet remmen boven de 200 km/h >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Volgens Yordi bij AvU was spoelen van de bak niet automatisch beter dan gewoon verversen van de olie.
In zijn ervaring beginnen na spoelen soms juist wat specifieke storingen|?
Bij onze ZF 6 bak is nu dus alleen de olie ververst.

Hier andere (zelf benoemde :P ) experts die anders vinden/denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Bommes schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:34:
Volgens Yordi bij AvU was spoelen van de bak niet automatisch beter dan gewoon verversen van de olie.

Maar is het echt spoelen, of zoals ik had, zorgen dat alle olie eruit gaat en verse erin ? Want na alleen aftappen blijft er nog paar liter in, en met zon apparaat is alles eruit getrokken en exact dat aantal liters er weer in gedaan. Er is geen spoelgoedje oid ingegaan. Motorflush ga ik bijv ook niet aan beginnen, straks lekt er overal olie hahahaha >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Met spoelen onder druk moet je ook voorzichtig zijn. Voor ik weet doet ZF gewoon olie erdoorheen pompen (op lage druk) totdat alles ververst is.

Daarover gesproken: mijn ZF 6 bak schakelt af en toe wat bonkerig, voor ik weet kan je de solenoids vervangen om dit te verbeteren. Iemand hier ervaring mee? Is al bij ZF geweest voor verse olie.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online

Deze zelf benoemde non-expert vindt dat jij geen ZF hebt.
Bommes schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:22:
Nee??
hhmm dat is wat ik na een rondje googloe vond, wat verder zoeken brengt met tot:
6-speed Aisin TF-60SN klopt dat wel?
Zover ik weet klopt dat wel.

[ Voor 31% gewijzigd door TheBrut3 op 22-06-2023 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

TheBrut3 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:16:
[...]

Deze zelf benoemde non-expert vindt dat jij geen ZF hebt.
Nee??
hhmm dat is wat ik na een rondje googloe vond, wat verder zoeken brengt met tot:
6-speed Aisin TF-60SN klopt dat wel?

Pagina: 1 ... 222 ... 370 Laatste