Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 221 ... 358 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 01:09
YakuzA schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:40:
[...]

Kreeg van mijn BMW app net de pushmessage dat parkmobile verwijderd wordt, en je nu de BMW app voor parkeren dient te gaan gebruiken.

[...]
Ik ook. Echter blijkt dat mijn oldtimer (wel voorzien van Idrive7) geen ondersteuning biedt voor deze dienst.
Beetje jammer. Kan ik mijn Idrive wellicht ook upgraden naar een recentere variant? In het menu zie ik ook nergens 'remote software upgrade' staan, dat zal ook wel met de leeftijd te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:38
Ben al een tijdje niet meer in dit topic geweest maar wil toch mijn frustraties even delen over mijn BMW F30 330e en mogelijke toekomstige eigenaren hiervoor waarschuwen.

Er is een welbekend kwaaltje van de 330e dat de KLE defect gaat. Dat is de laadmodule van de wagen, alle 330e's moeten hier eerder of later aan geloven en de reparatie kost 2500 euro bij de dealer incl. diagnose. Ik wou de wagen net gaan verkopen tot dit opspeelde 8)7 .

Geen idee of dit ook met de G-series hybrides gebeurd maar die van mij heeft de geest gegeven bij 180k km, geen coulance vanuit BMW mogelijk. Mogelijk heeft de vorige eigenaar dit ook al eens binnen de garantie gehad.

De wagen is nog steeds fantastisch alleen dit grapje heeft de lol wel verpest. Als iemand dus in de toekomst moet kiezen tussen een tweedehands 330e of een 330i, dan zeker voor de 330i gaan!

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 05-06-2023 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik ben nog steeds in afwachting wanneer mijn auto aangeeft dat de update gestart kan worden. De afgelopen week diverse ritten gemaakt van maximaal een half uur, maar dat is blijkbaar niet voldoende om de auto "update gereed" te krijgen.
Langere ritten staan pas volgend weekend op de planning.
De wagen is nog steeds fantastisch alleen dit grapje heeft de lol wel verpest. Als iemand dus in de toekomst moet kiezen tussen een 330e of een 330i, dan zeker voor de 330i gaan!
Ik ben sowieso huiverig om hybride auto's tweedehands te kopen, althans niet zonder volledige garantie. Bij sommige auto's werkt het jaren probleemloos, maar als er wat loos is kost het ook direct serieus geld :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:52
cyntax schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:20:
Ben al een tijdje niet meer in dit topic geweest maar wil toch mijn frustraties even delen over mijn BMW F30 330e en mogelijke toekomstige eigenaren hiervoor waarschuwen.

Er is een welbekend kwaaltje van de 330e dat de KLE defect gaat. Dat is de laadmodule van de wagen, alle 330e's moeten hier eerder of later aan geloven en de reparatie kost 2500 euro bij de dealer incl. diagnose. Ik wou de wagen net gaan verkopen tot dit opspeelde 8)7 .

Geen idee of dit ook met de G-series hybrides gebeurd maar die van mij heeft de geest gegeven bij 180k km, geen coulance vanuit BMW mogelijk.

De wagen is nog steeds fantastisch alleen dit grapje heeft de lol wel verpest. Als iemand dus in de toekomst moet kiezen tussen een tweedehands 330e of een 330i, dan zeker voor de 330i gaan!
Wat ontzettend vervelend zeg. Heb je al contact gehad met de klantenservice van BMW Nederland? Google een beetje, en kijk of je in andere landen gevallen kunt vinden waar er wel coulance is gegeven; allicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:38
@zunrob De dealer heeft het zelf al geprobeerd bij BMW Nederland maar ik kan zelf ook nog wel even een mailtje wagen, thanks. De 530e en i3 ontspringen de dans ook niet las ik online.

Edit: KLE's gaan gewoon spontaan stuk, oorzaak onbekend. Soms gaan ze al stuk bij 50k soms bij 200k. Ik heb vernomen dat de nieuwe i4 precies dezelfde kwaal heeft, niet echt een positief vooruitzicht voor particulieren die tweedehands elektrische BMW's gaan kopen in de toekomst. Of natuurlijk wegdoen voordat de premium selection garantie vervalt.

[ Voor 50% gewijzigd door cyntax op 05-06-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
cyntax schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:01:
@zunrob De dealer heeft het zelf al geprobeerd bij BMW Nederland maar ik kan zelf ook nog wel even een mailtje wagen, thanks. De 530e en i3 ontspringen de dans ook niet las ik online.
Dan zou ik het vooral zelf nog eens proberen bij BMW Nederland. Hier kun je ze emailen: bmwklantenservice@bmw.nl.
Ik heb me zelf niet in het probleem verdiept, maar het komt veel voor geef je aan. Is er bekend waarom het onderdeel zo vaak kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Yep kreeg die melding ook. Maar nog geen 2023 update in de auto geen idee hoe lang dat duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

B-Real schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:24:
Ik ben nog steeds in afwachting wanneer mijn auto aangeeft dat de update gestart kan worden. De afgelopen week diverse ritten gemaakt van maximaal een half uur, maar dat is blijkbaar niet voldoende om de auto "update gereed" te krijgen.
Langere ritten staan pas volgend weekend op de planning.
Staat bij mij idd ook al een week als 'transfer complete, update gereed, de auto geeft wel aan wanneer je op install kan drukken'.

Flink balen idd.
Hoop dat in mijn G 330e dat niet hetzelfde gaat worden :(

[ Voor 54% gewijzigd door YakuzA op 05-06-2023 15:12 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

zunrob schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:33:
[...]

Echt? Ik lees namelijk overal dat de A6 de opvolger van de F21 is.
https://www.varta-automot...r-dynamic-agm/580-901-080
De F21 kan ik op de Varta website namelijk ook niet meer vinden.

Ik kan zo ook geen verschillen zien met de F21. Wat zou er anders zijn?

Edit: volgens mij heb je in dit geval niet gelijk. Ze hebben beide dezelfde ETN, maar een andere EAN. De bodembevestiging is B13 bij beide.
bericht ge=edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

zunrob schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Wat ontzettend vervelend zeg. Heb je al contact gehad met de klantenservice van BMW Nederland? Google een beetje, en kijk of je in andere landen gevallen kunt vinden waar er wel coulance is gegeven; allicht helpt dat.
Class action doen ze in de USA, in NL moet je naar een consumentenrubriek op de TV. Maar je hebt zelden succes met 180k op de teller. Hoe oud is die wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 14:12
YakuzA schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:40:
[...]

Kreeg van mijn BMW app net de pushmessage dat parkmobile verwijderd wordt, en je nu de BMW app voor parkeren dient te gaan gebruiken.

[...]
Dat is fijn, maar ik heb die hele app nog niet eens. Update gedaan van de apps in Idrive 7, maar nog niks. Iemand met een G20 330e die deze app ook al heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

realphoenikx schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:00:
[...]
Dat is fijn, maar ik heb die hele app nog niet eens. Update gedaan van de apps in Idrive 7, maar nog niks. Iemand met een G20 330e die deze app ook al heeft?
Uit de push message lijkt het geen app te zijn?
Daar staat dat je zowel in auto als in MyBMW app de 'mobility service' moet activeren oid.

ah, wacht, in de MyBMW app moet je de service activeren, en daarna idd de 'parking payments app' in de auto gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 05-06-2023 17:05 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
YakuzA schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:04:
[...]

Uit de push message lijkt het geen app te zijn?
Daar staat dat je zowel in auto als in MyBMW app de 'mobility service' moet activeren oid.

ah, wacht, in de MyBMW app moet je de service activeren, en daarna idd de 'parking payments app' in de auto gebruiken.
Ik zie het inderdaad nu staan in de Android app, met de voetnoot dat mijn 330e de functie niet ondersteunt. Joepie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:07

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

realphoenikx schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:00:
[...]

Ik heb hem ook (i4). Net even getest, het is een dienst van parkopedia (https://www.parkopedia.nl/) en bij mijn n=1 test kon hij geen zone vinden terwijl hier sinds 2 maanden betaald parkeren is.
Ik blijf nog even bij parkline.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 21:36
Mijn G30 met iDrive 7- heeft hem wel maar kon ook geen zone vinden. Wel vandaag van de MyBMW app een melding gekregen dat parkmobile niet meer ondersteund wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb vandaag contact gehad met de ontwikkelaar van BimmerLink trouwens. Als je met hun app een nieuwe accu registreert gebeurt er technisch exact hetzelfde als dat je het met ISTA+ zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
realphoenikx schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Ik zie het inderdaad nu staan in de Android app, met de voetnoot dat mijn 330e de functie niet ondersteunt. Joepie. :/
Hier ook 2 auto’s met iDrive 7 (G01 en G05) die allebei aangeven dat ze niet ondersteund worden.. De genius van de dealer geeft aan dat ze wrs later volgen, maar dat het wel gewoon moet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:17

lord_fh

PS5

https://www.autoblog.nl/n...mws-volledig-leeg-3503842

Ze zitten nog steeds in Hilversum... Ik fietste vanochtend naar mijn werk, en fiets dan van de ene kant door het centrum naar de andere kant en ben onderweg 2 !!!!! 3-series touring met een ingeklapt linker voorportierraam tegengekomen... en dat in een ritje van 10 minuten..

Ik heb er niet in kunnen kijken (staat ook beetje gek/onfatsoenlijk denk ik + glas eromheen) maar het waren iig een zwarte en een zilveren touring, beiden met M-pakket bumpers iig... dus ik gok : dag stuur en rest van interieur....

Kreeg echt plaats vervangende ergenis en pijn in mn pens toen ik het zag.

[ Voor 3% gewijzigd door lord_fh op 06-06-2023 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgi99
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-01 09:38
Danfoss schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:50:
[...]

Ik heb hem ook (i4). Net even getest, het is een dienst van parkopedia (https://www.parkopedia.nl/) en bij mijn n=1 test kon hij geen zone vinden terwijl hier sinds 2 maanden betaald parkeren is.
Ik blijf nog even bij parkline.
Ik gebruik de Betaalapp voor parkeren nu een week of twee naar volle tevredenheid (X5 G05). Maar na elke parkeersessie ontvang ik een factuur van Easypark of zijn ze bij BMW vergeten om de factuuropmaak aan te passen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:57
Ik gebruik flitsmeister om te parkeren, die heeft nu ook zodra je stilstaat op je Apple Carplay beeld een parkeer icoontje. Als hij detecteerd dat je weer wegrijd geeft hij de prompt of je de actie weer wil stoppen. Voor de mensen die geen iD7 hebben ;-).

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-05 13:34
cgi99 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:45:
[...]

Ik gebruik de Betaalapp voor parkeren nu een week of twee naar volle tevredenheid (X5 G05). Maar na elke parkeersessie ontvang ik een factuur van Easypark of zijn ze bij BMW vergeten om de factuuropmaak aan te passen 😀
Dat heb ik ook; na elke actie direct een factuur van Easypark...
Handig trouwens ook, tig facturen van 60 cent ofzo |:(

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:10

Eagle Creek

Breathing security

Geen idee of dit ook met de G-series hybrides gebeurd maar die van mij heeft de geest gegeven bij 180k km, geen coulance vanuit BMW mogelijk. Mogelijk heeft de vorige eigenaar dit ook al eens binnen de garantie gehad.

Jemig, dat is behoorlijk knudde. Heb zelf een G20 330e, geen idee of dat die dezelfde modulen delen. Klinkt wel als iets waarbij je blij bent als je verlengde garantie hebt gekocht.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mech-Warrior schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:13:
Mijn G30 met iDrive 7- heeft hem wel maar kon ook geen zone vinden. Wel vandaag van de MyBMW app een melding gekregen dat parkmobile niet meer ondersteund wordt
realphoenikx schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Mijn iOS-app gaf aan dat Parkmobile eruit ging maar ik heb voor mijn 330e geen melding dat deze niet wordt ondersteund. Ik heb echter alleen nog wél de Parkmobile App maar niet de nieuwe..

Waar in de app zie jij die melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:21

MLLL

Palm Treo 650

Is het zo moeilijk om handmatig de parkeerapp te activeren?
Ik doe dit elke dag en stel een eindtijd zelf in als ik weet dat ik een dagkaart aan mijn mik heb.

Hoef ik mij ook niet druk te maken of het werkt of niet want dan werkt het altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• realphoenikx
MLLL schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:01:
Ik doe dit elke dag en stel een eindtijd zelf in als ik weet dat ik een dagkaart aan mijn mik heb.

Hoef ik mij ook niet druk te maken of het werkt of niet want dan werkt het altijd.
Mooi dat dat zo goed werkt voor jou.
Ik heb echter graag een app die met een druk op de knop alles regelt zonder dat ik mijn telefoon erbij hoef te halen en de parkeertijd vanzelf beëindigd als ik wegrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
Eagle Creek schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:50:
[...]

[...]

Mijn iOS-app gaf aan dat Parkmobile eruit ging maar ik heb voor mijn 330e geen melding dat deze niet wordt ondersteund. Ik heb echter alleen nog wél de Parkmobile App maar niet de nieuwe..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbw1Qns8rO0n4lGPgEZs_ZowalQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Y3LqE7uq495DLmZ5he6kOX1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 21:36
Eagle Creek schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:50:
[...]

[...]

Linksboven bij het belletje, kreeg een pushmelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeuWBBUy-iHexbrmiMioAT_IMD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9DKwfoMuTf5RPxr74405Pyr.jpg?f=fotoalbum_large

Had de betaalmethode al ingesteld en de app in de auto gedownload maar nu de volgende melding als ik controleer of de betaalmethode klopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_c2dGPJGvQpsRO-ZqDZQQVI_C58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bp8Ow2WlAAFnGjqK2HC1rdjX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Mech-Warrior op 06-06-2023 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Greetoz schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:17:
Ik gebruik flitsmeister om te parkeren, die heeft nu ook zodra je stilstaat op je Apple Carplay beeld een parkeer icoontje. Als hij detecteerd dat je weer wegrijd geeft hij de prompt of je de actie weer wil stoppen. Voor de mensen die geen iD7 hebben ;-).
In afwachting van de laatste update ga ik tot die tijd Flitsmeister maar eens proberen, ook handig dat dit via Carplay werkt :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Lijkt hier wel Het grote Parkeren-topic...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

MLLL schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:01:

Moeilijk nee. Maar met de integratie is het zoveel makkelijkaar. Zodra je de auto uitzet, verschijnt in beeld de mogelijkheid om de parkeeractie te starten. Twee keer drukken op de ronde knop en je bent gestart, als je gaat rijden is het weer gestopt. Gemak dient de mens.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

TommyGun schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:23:
Zolang het gaat over hoe je je BMW het beste kan parkeren met iDrive-intergratie vind ik het prima :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Pepppie schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:49:
[...]

Hier ook 2 auto’s met iDrive 7 (G01 en G05) die allebei aangeven dat ze niet ondersteund worden.. De genius van de dealer geeft aan dat ze wrs later volgen, maar dat het wel gewoon moet gaan werken.
Ze gebruiken pse.parkopedia.com op een iPhone om de betaalwijze te registreren. Vragen om kaartnummer, CVV ect. Moet je wel een CC hebben btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

TommyGun schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:23:
Gaat wel wel om BMW parkeren dus er wordt prima binnen de lijntjes gekleurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

RAAF12 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:40:
[...]

/would be moddertor opmerking :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
RAAF12 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:40:
[...]

Binnen de lijntjes parkeren met een BMW? Hoort niet!

Mijn Android phone wordt nauwelijk ondersteund door BMW; Ben al blij als ik handsfree kan bellen. In de antieke Toyota van mijn ega komen er zelfs berichtjes op het scherm, maargoed, die kostte ook maar een fraktie van een Bimmer. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Android is niet premium genoeg voor een premium BMW. Premium BMW verdiend een premium iPhone :P })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 15:57
Toff schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:04:
[...]

Binnen de lijntjes parkeren met een BMW? Hoort niet!

Mijn Android phone wordt nauwelijk ondersteund door BMW; Ben al blij als ik handsfree kan bellen. In de antieke Toyota van mijn ega komen er zelfs berichtjes op het scherm, maargoed, die kostte ook maar een fraktie van een Bimmer. :P
Met Android auto doet het hier prima. Stap auto in en connect draadloos, Flitsmeister en radio of Spotify starten automatisch op. Whatsapp bericht kun je voor laten lezen. En handsfree bellen werkt sowieso, met of zonder Android auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@DeBaroN Zou ik dan toch een nieuwere BMW moeten nemen, terwijl ik me net had voorgenomen dat dit mijn laatste zou zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 15:57
Toff schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:46:
@DeBaroN Zou ik dan toch een nieuwere BMW moeten nemen, terwijl ik me net had voorgenomen dat dit mijn laatste zou zijn. ;)
Handsfree bellen moet toch kunnen? Wat voor een BMW is het?
Heb zelf een F31 en zo'n Android box laten inbouwen.

Zelf tussendoor uitstapje gemaakt naar een ander merk, maar toch weer BMW nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:07

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Leut schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:51:
[...]

Dat heb ik ook; na elke actie direct een factuur van Easypark...
Handig trouwens ook, tig facturen van 60 cent ofzo |:(
Zitten er ook nog transactiekosten bij de BMW parkeerapp en hoeveel is dat?

Ik had vorige week een parkeersessie van 25min met parkline van 4 cent parkeerkosten en 15 cent transactiekosten.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-05 13:34
Danfoss schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:04:
[...]

Zitten er ook nog transactiekosten bij de BMW parkeerapp en hoeveel is dat?

Ik had vorige week een parkeersessie van 25min met parkline van 4 cent parkeerkosten en 15 cent transactiekosten.
Naar wat ik zag, bedragen de transactiekosten EUR 0,39. Dit ging via Easypark en zijn hun reguliere transactiekosten per actie. Wellicht dat een andere aanbieder dan Easypark, andere transactiekosten hanteert (jouw 15 cent bijvoorbeeld).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Bij ParkMobile had je natuurlijk de optie om te kiezen tussen transactiekosten versus abonnementskosten. Voor mij gold dat ik, omdat ik weinig publiek betaald parkeer, ik met transactie voordeliger uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aO6HW10dMdA1jGniQ4rrzPxVjbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEMQQWeXM0RWRwpTiZDBhwSD.jpg?f=fotoalbum_large

☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Laatst online: 30-05 01:09
DaFreakhead schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:20:
[...]

Ik ook. Echter blijkt dat mijn oldtimer (wel voorzien van Idrive7) geen ondersteuning biedt voor deze dienst.
Beetje jammer. Kan ik mijn Idrive wellicht ook upgraden naar een recentere variant? In het menu zie ik ook nergens 'remote software upgrade' staan, dat zal ook wel met de leeftijd te maken hebben?
Bumpje? Iemand hier die ervaringen heeft op dit vlak?

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit topic heeft meer foto's nodig. En dan bedoel ik niet screenshots van apps :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTbP8k1INCt3kfWAbu00MI_gMZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fvGl0t9lsMbrZ5M0TV5eYF5s.jpg?f=fotoalbum_large

Ik word na 14 jaar nog steeds blij van het uitzicht als ik de deur uit stap :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

MadMarky schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:16:
Dit topic heeft meer foto's nodig. En dan bedoel ik niet screenshots van apps :P

Dit is de beste bevestiging van een goede keuze die je kunt hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:44

[Afbeelding]

Dat kan ik me voorstellen.

Om in die sfeer te blijven. De mijne, vandaag onderweg naar Luxemburg.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fWrtJ6v2/20230608-133455.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Paul Hewson je weet waarom caravans doorgaans wat rondere vormen hebben he? Rijdt dit niet vervelend?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik kreeg net een melding op de BMW app over de 3.5 update voor de G20 (iDrive7) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSz7ayT7shg6HOhB9ADlRpWQY-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DD0rBK98LgjyJPsoN9KHEMO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

DaFreakhead schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:38:
[...]

Bumpje? Iemand hier die ervaringen heeft op dit vlak?
iDrive7 updaten gaat OTA bij de nieuwere modellen. In de MY BMW app linksboven bij de bel staan de versies. Kijk eens op de BMW pagina voor je auto https://www.bmw.nl
Als daar geen upgrade staat zal het lastig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:44
MadMarky schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:29:
@Paul Hewson je weet waarom caravans doorgaans wat rondere vormen hebben he? Rijdt dit niet vervelend?
Rijdt prima hoor, merk het verschil niet met een gestroomlijnde caravan.

Mijn motor moet mee, dus dan heb je niet zoveel keuze qua af fabriek. Voordeel is wel dat je de ruimte maximaal kunt benutten.

Nadeel is het verbruik, 1:7 :+ Maar dichtbij bij huis is het ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Hebben jullie tips voor een accurate, betrouwbare digitale bandenspanningsmeter? Ik heb nu een exemplaar van de Gamma die al enkele jaren oud is, maar niet meer accuraat lijkt te zijn. Meet je twee keer na elkaar kan er zo 0.2 bar verschil tussen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:37

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb het al eens eerder gevraagd naar ben het vergeten op te slaan en krijg het ook niet zo terug gevonden.
Dus val ik in herhaling, sorry daarvoor.

Ik zoek een BMW specialist, of onderhoudsbedrijf dat aangeraden wordt voor onze 218i in de buurt van Eindhoven.
Wil er best een stukje voor rijden, dus zeg ergens tussen Eindhoven, Tilburg, Den Bosch, Nijmegen, Venlo, Weert.

Als de ervaringen met een specifieke BMW dealer ook erg goed zijn hoor ik dat ook graag.

Ding is nu net de 100.000km over, en vorige onderhoud was bij verkoop door de handelaar. Dat zal dus niet echt heel diepgaand onderhoud geweest zijn. Sowieso niet genoteerd in de boordcomputer.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:16:
...

Ik zoek een BMW specialist, of onderhoudsbedrijf dat aangeraden wordt voor onze 218i in de buurt van Eindhoven.
...
Geen ervaring ermee, maar wel eens wezen kijken, voorheen Swinkels:
https://automotivekluijtmans.nl/ in Son & Breugel

Verder heb ik nu goede ervaringen bij de dealer Van Laarhoven, heb daar mijn G20 330i in onderhoud. Maar die hebben wel dealer prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 07:38

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Wil er best een stukje voor rijden, dus zeg ergens tussen Eindhoven, Tilburg, Den Bosch, Nijmegen, Venlo, Weert.
Ik kan deze uit persoonlijke ervaringen aanraden (kom ook uit regio Eindhoven):

https://www.avu-automotive.nl/
Vroeger was 't "van Ooijen" uit Asten, maar de hoofdmonteur is voor zichzelf beginnen en doet met dit bedrijf onderhoud en reparaties. Zeer kundig en betaalbaar

https://www.vandijkautomobielen.nl/
In maart m'n BMW nog gebracht voor een grote beurt, netjes afgewikkeld en keurig het onderhoud tot in detail in iDrive gezet. Gratis leen BMW / mini is ook handig.

https://automotivekluijtmans.nl/
Verreweg het dichtst bij voor mij, maar een hele kleine garage en relatief duur. Ik ben er één keer geweest voor een kapotte turboslang. Die was ruim de helft duurder dan bij Avu. Wel netjes gerepareerd, service was goed.

[ Voor 13% gewijzigd door DexterDee op 09-06-2023 13:36 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Quantor schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:21:
[...]

Geen ervaring ermee, maar wel eens wezen kijken, voorheen Swinkels:
https://automotivekluijtmans.nl/ in Son & Breugel
Thanks, goede tip, zeker omdat ik in Son en Breugel werk. Ideaal om te plannen op een werkdag.
In @DexterDee zijn reactie lees ik echter dat deze erg duur is.

Ik ga van Dijk en Avu eens bellen.
Thanks mannen (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Edit: van Dijk in Rooij heeft een klanten stop.. :o
Op hoop van zegen maar even verder bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-05 13:01
Ik heb het al eens eerder gevraagd naar ben het vergeten op te slaan en krijg het ook niet zo terug gevonden.

van Ooijen in Asten is BMW specialist. Ligt ook dichtbij de snelweg.
Vroegah wel eens geweest met m'n 316i.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:05
TVM in Dongen is ook een goede specialist, maar ligt wel wat uit de richting.
https://www.tvmworks.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Uva in Asten gebeld en een afspraak ingepland.
Onderhoud + 2 nieuwe achterbanden Premacy 4 de niet runflats. Voor zitten die ook al op, dan is het weer gelijk voor en achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 07:38

DexterDee

I doubt, therefore I might be

-MVR- schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:06:
van Ooijen in Asten is BMW specialist. Ligt ook dichtbij de snelweg.
Vroegah wel eens geweest met m'n 316i.
Zoals ik hierboven al schreef, van Ooijen is qua garage Avu geworden. De oorspronkelijke zaak is verder gegaan als onderdelenmagazijn voor tweedehands BMW onderdelen en doet geen reparaties of onderhoud meer.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:45

[Afbeelding]

Helemaal mee eens!

Paar weken terug de cabrio weer opgehaald van de roestchirurg, afgepoetst, en helaas al op marktplaats gezet.. :-( Komt een kansje voorbij die ik niet wil laten liggen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXLVfgFKBcnWKsa_JP7lYNfqxa0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwCzUylh8WEHEBeTrCkAYxcO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvH5Ie1yG0MaabExhYXujUBuyc4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SizIIGWPLqGLu8x8c7cWGlLT.jpg?f=fotoalbum_tile

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andy88
  • Laatst online: 30-05 17:25

Als de ervaringen met een specifieke BMW dealer ook erg goed zijn hoor ik dat ook graag.

Ding is nu net de 100.000km over, en vorige onderhoud was bij verkoop door de handelaar. Dat zal dus niet echt heel diepgaand onderhoud geweest zijn. Sowieso niet genoteerd in de boordcomputer.
Kijk ook eens bij Mago Automotive in Veldhoven. Niet bij mij in de buurt maar speciaal naartoe gereden voor 100k automaat onderhoud. Zeer kundige mannen op gebied van BMW en nette prijzen omdat ze geen mooi pand hebben op een A-locatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Smotske wut :?
Je hebt het ding nog geen jaar en het begint nu net lekker cabrioweer te worden. Maargoed, jouw auto :p

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik kan het online niet zo duidelijk vinden. De 2 serie had donderdag een lekke voorband. Er zat een grote bout met ring in. Leek me eentje die normaal onderplaten van een auto vasthoudt.
BMW pechservice gebeld en die stuurden de ANWB die snel ter plaatse was. Die heeft de bout verwijderd en de band gepropt (van buitenaf dus). Volgens de beste man is de band nu weer prima om mee door te rijden. De dealer zei min of meer hetzelfde. Op internet kom je wel vaker tegen dat dit een tijdelijke oplossing is. Ben dus benieuwd hoe het zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Gewoon rijden. Kan prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
zunrob schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 07:46:
Ik kan het online niet zo duidelijk vinden. De 2 serie had donderdag een lekke voorband. Er zat een grote bout met ring in. Leek me eentje die normaal onderplaten van een auto vasthoudt.
BMW pechservice gebeld en die stuurden de ANWB die snel ter plaatse was. Die heeft de bout verwijderd en de band gepropt (van buitenaf dus). Volgens de beste man is de band nu weer prima om mee door te rijden. De dealer zei min of meer hetzelfde. Op internet kom je wel vaker tegen dat dit een tijdelijke oplossing is. Ben dus benieuwd hoe het zit?
In Duitsland is er een verbod op proppen. Hier bij de grens wil de duitse bandenhandel het nog wel eens bij NL auto’s doen, maar raden dit sterk af. Zeker bij banden tot 240, 270 en 300km/u. Levert natuurlijk ook weer geld op, maar bij mijn vorige auto nam ik het niet zo nauw en vond ik een prop wel voldoende. Na verloop van tijd werd het rubber rond die prop harder en de prop was duidelijk voelbaar. Er leek wel permanent een stukje ducttape op te zitten wat je dan weer voelt met rijden. Afhankelijk van de locatie van het gat laat ik de band één keer proppen als het profiel nog boven de 4mm is. Zodra ik er iets van merk gaat die alsnog weg. Sowieso stuurt BMW Pechhulp de ANWB (de verzekering loopt ook via de ANWB), zelf hebben ze toch nooit tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Bedankt @lord_fh en @CreativeS! De band zal idd rond de 4 mm zitten. De ANWB monteur was ook heel duidelijk dat dit gewoon kon. Zojuist wat zeepsop op en ik zag ook geen lekkage. Denk dat we het voorlopig even in de gaten houden, en indien nodig laten repareren dan wel vervangen.
Als ik nu een band zou vervangen heb ik 5 mm profiel diepte verschil op een as, dat vind ik wat veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:27
Die pechhulp is wel top.
Mijn auto verslepen naar de dealer zou €250 kosten, maar met pechulp twv €35/jr is dat gratis (dag ervoor nog geregeld). :)

Helaas gaat dat geld nu naar de reparatie van mijn auto. Het stuurslot ging er niet meer vanaf, waardoor ook de auto niet meer wou starten. Zoals ik al verwacht had, wordt het de unit vervangen tegen de kosten die ik hier al eerder langs zag komen (~ €2k).
Wat ik niet had verwacht is de tijd die ervoor nodig is. Die unit staat in backorder en wordt pas over 5 weken !! verwacht. :|

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SPee schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:56:
Die pechhulp is wel top.
Mijn auto verslepen naar de dealer zou €250 kosten, maar met pechulp twv €35/jr is dat gratis (dag ervoor nog geregeld). :)
Ik heb het vorig jaar voor mijn E90 voor €35,- verlengd tijdens de voorruitvervanging bij de dealer. Was eigenlijk niet de bedoeling volgens hun, maar de voorwaarden waren niet geheel specifiek... dus goedkoop verlengd. Voor de Compact heb ik gewoon €89,- betaald. Altijd nog €50 goedkoper dan het vergelijkbare pakket bij de ANWB zelf. Dit is wel het laatste jaar voor de E46 Compact, want deze is nu 20 jaar 'oud' geworden en het is alleen af te sluiten voor BMW's tot 20 jaar. Ik had dus nu eigenlijk al niet meer kunnen verlengen, maar goed. Ik blijf het proberen en na de laatste verlenging zijn ze langsgeweest, dus de pechhulp is wel geldig. BMW Verlengde Pechhulp is echt een aanrader inderdaad. In februari stond de ANWB hier op de oprit nadat we gebeld hadden met BMW ivm stotterende motor. Klonk als een stoomlocomotief en ik was zelf niet thuis. Grote kans dat het een bobine was, maar bevestiging door de ANWB leek mij wel even handig. Zelfde dag nog nieuwe bobines en bougies besteld en in het weekend gemonteerd. Opgelost.

Afgelopen weken weer wat leuke goodies voor de Compact besteld. Nieuwe deurrubbers en een nieuwe M-kap voor het stuurwiel. Kleine beschadigingen, maar voldoende om te vervangen door een nieuwe. Ze vragen er wel hufterig veel geld voor. 2 deurrubbers kosten evenveel als 1 stuurkapje te weten €165, maar goed... puristen houden graag zoveel mogelijk origineel (mits er vebeteringen zijn). Kan er alleen nog even geen foto van maken, want het is een cadeautje en ik krijg de baas in huis maar niet uit de buurt :+ Al zijn er zat voorbeelden van M stuurkapjes in de E39, E46, et cetera. Bij bepaalde deals (opruiming) moet je eigenlijk direct toehappen. Laatste nieuwe bi-xenon koplampen voor de Compact (BMW OE) voor €265 per stuk bij Hubauer. Nu tegen de €1000 per stuk. Tsja, vele plannen.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 10-06-2023 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

DexterDee schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:33:
[...]

Ik kan deze uit persoonlijke ervaringen aanraden (kom ook uit regio Eindhoven):

https://www.avu-automotive.nl/
Vroeger was 't "van Ooijen" uit Asten, maar de hoofdmonteur is voor zichzelf beginnen en doet met dit bedrijf onderhoud en reparaties. Zeer kundig en betaalbaar

https://www.vandijkautomobielen.nl/
In maart m'n BMW nog gebracht voor een grote beurt, netjes afgewikkeld en keurig het onderhoud tot in detail in iDrive gezet. Gratis leen BMW / mini is ook handig.

https://automotivekluijtmans.nl/
Verreweg het dichtst bij voor mij, maar een hele kleine garage en relatief duur. Ik ben er één keer geweest voor een kapotte turboslang. Die was ruim de helft duurder dan bij Avu. Wel netjes gerepareerd, service was goed.
Even een vraagje tussendoor, vragen jullie vooraf een prijsopgave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

zunrob schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:23:
Bedankt @lord_fh en @CreativeS! De band zal idd rond de 4 mm zitten. De ANWB monteur was ook heel duidelijk dat dit gewoon kon. Zojuist wat zeepsop op en ik zag ook geen lekkage. Denk dat we het voorlopig even in de gaten houden, en indien nodig laten repareren dan wel vervangen.
Als ik nu een band zou vervangen heb ik 5 mm profiel diepte verschil op een as, dat vind ik wat veel.
BMW servicepunt in Marbella propte niet dat werden 2 nieuwe banden met ster die uit Madrid moesten komen, wel RFT. Achteraf gezien had ik beter daar naar een plaatselijke bandenboer moeten gaan, zwaar k*t dat het op afspraak gaat, dezelfde dag een paar nieuwe sloffen monteren gaat bijna nooit. Of ze hebben jouw band niet, of geen tijd. In NL zijn de bandenshops bij toerbeurt open, 24/7 365 dagen per jaar, dat is om gestrande automobilisten te kunnen helpen. Schijnt verplicht te zijn, vertelde een bandenboer me.

[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 10-06-2023 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
MadMarky schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 00:54:
@Smotske wut :?
Je hebt het ding nog geen jaar en het begint nu net lekker cabrioweer te worden. Maargoed, jouw auto :p
Yep... I know, maar leuk projectje deze winter gehad. Maar heb een eerste koop optie op een groene 328i op BBS'jes wat ik wel zie als een kleine upgrade. Lag niet helemaal in de planning :o Maaarrrr, alleen als deze knap weg kan, ik ga 'm niet wegsch**ten voor een onnozel bod.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
zunrob schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 07:46:
Ik heb zelf zn setje voor onderweg, en gezien mijn werklocatie..,
Heb het een paar keer moeten gebruiken, maar ga toch de volgende dag naar een bandenzaak waar ze van binnenuit er een prop/paraplu in lijmen. Voelt toch weer wat zekerder, en geen snelheidsbeperking meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Smotske op 10-06-2023 15:24 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
RAAF12 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:08:
BMW servicepunt in Marbella propte niet dat werden 2 nieuwe banden met ster die uit Madrid moesten komen, wel RFT. Achteraf gezien had ik beter daar naar een plaatselijke bandenboer moeten gaan, zwaar k*t dat het op afspraak gaat, dezelfde dag een paar nieuwe sloffen monteren gaat bijna nooit. Of ze hebben jouw band niet, of geen tijd. In NL zijn de bandenshops bij toerbeurt open, 24/7 365 dagen per jaar, dat is om gestrande automobilisten te kunnen helpen. Schijnt verplicht te zijn, vertelde een bandenboer me.
Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat een RFT een prop krijgt, alleen normale banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

CreativeS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:45:
[...]

Ik heb het vorig jaar voor mijn E90 voor €35,- verlengd tijdens de voorruitvervanging bij de dealer. Was eigenlijk niet de bedoeling volgens hun, maar de voorwaarden waren niet geheel specifiek... dus goedkoop verlengd. Voor de Compact heb ik gewoon €89,- betaald. Altijd nog €50 goedkoper dan het vergelijkbare pakket bij de ANWB zelf. Dit is wel het laatste jaar voor de E46 Compact, want deze is nu 20 jaar 'oud' geworden en het is alleen af te sluiten voor BMW's tot 20 jaar. Ik had dus nu eigenlijk al niet meer kunnen verlengen, maar goed. Ik blijf het proberen en na de laatste verlenging zijn ze langsgeweest, dus de pechhulp is wel geldig. BMW Verlengde Pechhulp is echt een aanrader inderdaad. In februari stond de ANWB hier op de oprit nadat we gebeld hadden met BMW ivm stotterende motor. Klonk als een stoomlocomotief en ik was zelf niet thuis. Grote kans dat het een bobine was, maar bevestiging door de ANWB leek mij wel even handig. Zelfde dag nog nieuwe bobines en bougies besteld en in het weekend gemonteerd. Opgelost.

Afgelopen weken weer wat leuke goodies voor de Compact besteld. Nieuwe deurrubbers en een nieuwe M-kap voor het stuurwiel. Kleine beschadigingen, maar voldoende om te vervangen door een nieuwe. Ze vragen er wel hufterig veel geld voor. 2 deurrubbers kosten evenveel als 1 stuurkapje te weten €165, maar goed... puristen houden graag zoveel mogelijk origineel (mits er vebeteringen zijn). Kan er alleen nog even geen foto van maken, want het is een cadeautje en ik krijg de baas in huis maar niet uit de buurt :+ Al zijn er zat voorbeelden van M stuurkapjes in de E39, E46, et cetera. Bij bepaalde deals (opruiming) moet je eigenlijk direct toehappen. Laatste nieuwe bi-xenon koplampen voor de Compact (BMW OE) voor €265 per stuk bij Hubauer. Nu tegen de €1000 per stuk. Tsja, vele plannen.
Toevallig hou ik het ook in de gaten, ik dacht als ik nou nieuwe koplampen kan kopen dan kan ik 10 jaar vooruit voor ze vergelen haha :+

Nu in de aanbieding op hubauer, 4% korting, 1129 per STUK :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:27
CreativeS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:45:
[...]
BMW Verlengde Pechhulp is echt een aanrader inderdaad. In februari stond de ANWB hier op de oprit nadat we gebeld hadden met BMW ivm stotterende motor. Klonk als een stoomlocomotief en ik was zelf niet thuis. Grote kans dat het een bobine was, maar bevestiging door de ANWB leek mij wel even handig. Zelfde dag nog nieuwe bobines en bougies besteld en in het weekend gemonteerd. Opgelost.
Het is ook zo goedkoop, omdat het de bedoeling is dat je het door een dealer laat fixen. ;)
Die zullen er vast (gezamelijk) voor betalen.
Plus imago: BMW met problemen worden dan snel weggehaald. O-)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
TheBrut3 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:24:
[...]

Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat een RFT een prop krijgt, alleen normale banden.
Wat RunFlat Runflat maakt zit ook in de wang van de band. Daar mag je sowieso geen prop in proppen. :+

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SPee schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:00:
Het is ook zo goedkoop, omdat het de bedoeling is dat je het door een dealer laat fixen. ;)
_O-

Dan hadden ze 'm wel op de autoambulance naar de dealer gebracht *O*
In het algemeen weinig klachten over de dealer voor de dingen waar ik daar wel voor kom, maar ik switch nu van Broekhuis Doetinchem naar Ekris Velp. Net wat betere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

TheBrut3 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:24:
[...]

Daar was die man ook heel stellig in, wilde alleen 2 nieuwe banden plaatsen. Maar pas daarna ging hij vragen wat erop zat en of ik RFT wilde. Een band liep langzaam leeg vanwege een ingereden zelftapper. En ik deed een roadtrip en dan wil je wel rijden. Heb jij een vast adres of vraag je bij diverse adresjes eerst een prijsopgave?

[ Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 10-06-2023 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
CreativeS schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:25:
[...]

_O-

Dan hadden ze 'm wel op de autoambulance naar de dealer gebracht *O*
In het algemeen weinig klachten over de dealer voor de dingen waar ik daar wel voor kom, maar ik switch nu van Broekhuis Doetinchem naar Ekris Velp. Net wat betere ervaringen.
Ekris Velp is ook mijn favoriete dealer. Word er altijd goed geholpen, super aardig personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
RAAF12 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:07:
Heb jij een vast adres of vraag je bij diverse adresjes eerst een prijsopgave?
Bij lekke banden bedoel je? Ik heb nog nooit een lekke band gehad op het loopvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Ik hoor graag jullie mening over het volgende dilemena die me al maanden bezig houd.
Ik ga voor een BMW 5 serie hybride.

1. De eerste grote vraag is 545E of 530E. Ik kom van een jaguar 6 cilinder uit 2003 en neig naar de 6 cilinder. Maar het verschil is bijna een kleine 20K als ik kijk naar duitse import. Ik weet dat alleen ik de afweging kan maken. Maar hoor gaag jullie gedachtenspingsels.

2. Heeft de M pakket nog technische verbetereing bij de hybride? Of is het alleen maar cosmetisch. Ik heb begrepen dat de onderstel sowieso bij de hyrbide luchtvering is.

3.Wat is beter adaptief onderstel of M onderstel?

4. Raden jullie een panoramdak aan of zijn er teveel issue's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Iceman1987 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:41:
Ik hoor graag jullie mening over het volgende dilemena die me al maanden bezig houd.
Ik ga voor een BMW 5 serie hybride.

1. De eerste grote vraag is 545E of 530E. Ik kom van een jaguar 6 cilinder uit 2003 en neig naar de 6 cilinder. Maar het verschil is bijna een kleine 20K als ik kijk naar duitse import. Ik weet dat alleen ik de afweging kan maken. Maar hoor gaag jullie gedachtenspingsels.

2. Heeft de M pakket nog technische verbetereing bij de hybride? Of is het alleen maar cosmetisch. Ik heb begrepen dat de onderstel sowieso bij de hyrbide luchtvering is.

3.Wat is beter adaptief onderstel of M onderstel?

4. Raden jullie een panoramdak aan of zijn er teveel issue's
Zoals je zelf ook snapt is dit super persoonlijke keuze, waar de een bij een 6 in lijn zweert hoort of voelt de andere het verschil niet.

Zelf rij ik inmiddels al ruim anderhalf jaar een 545e en had laatst een 530e mee die moet ik zeggen wel meer basis opties had maar dan merk je kwa vermogen wel echt een verschil. Maar grootste verschil vond ik wel in het onderstel zitten en de rear steering wat ontbrak bij de 530e die ik mee had. Dus gewoon kwestie van veel proefritten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:00:
Bij lekke banden bedoel je? Ik heb nog nooit een lekke band gehad op het loopvlak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzQZP_0m8egq6_luE0k-p2MCQNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6IvXa8r5jVnfSSyWslPUTY1f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgIKyjZOIL5SpS5dKtWON2UHmHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jwvsTZbKHIAddKROQqW4MIXK.jpg?f=fotoalbum_large

Toevalligerwijs beiden de linkerachterband... op precaire locaties toen we nog op een openbare parkeerplaats moesten parkeren... en linksachter was volledig uit het zicht. Van de derde keer (dikke bout, zelfde locatie) heb ik geen foto. Misschien iets te vaak geklaagd dat die onopgevoede klotejeugd weer met een voetbal in de buurt van één van onze auto's was. "Het is toch maar een bal?" Nu parkeren we op eigen grond gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Ik laat dat soort dingen altijd gewoon plakken van binnenuit. Heb ook zo’n periode gehad dat ik ineens zo nu en dan een schroef in m’n band had. En van mijn oude winterset van de E91 zat er zo in elk wiel van die leak-stop troep wat bandenboeren zo haten, want ik had 3 banden die langzaam leeg liepen… Dat ging alleen via de velgrand, die wielen waren in echt belabberde staat :P

Prop heb ik ook wel eens als noodoplossing gehad, ik geloof niet dat als dat eenmaal gevulkaniseerd is dat het dan ooit nog vanzelf los komt. Maar vanbinnen plakken vind ik wel de mooiere oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

CreativeS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:32:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toevalligerwijs beiden de linkerachterband... op precaire locaties toen we nog op een openbare parkeerplaats moesten parkeren... en linksachter was volledig uit het zicht. Van de derde keer (dikke bout, zelfde locatie) heb ik geen foto. Misschien iets te vaak geklaagd dat die onopgevoede klotejeugd weer met een voetbal in de buurt van één van onze auto's was. "Het is toch maar een bal?" Nu parkeren we op eigen grond gelukkig.
Fijn dat ik niet de enige ben die dit meemaakt :/ , het is maar een BAL ? deuk of schaaf/krassen in je auto bedoel je. Ik parkeer altijd maximaal naar het huis toe op de oprit en met de neus eerst (achteruit erop is makkelijker maarja, kans groter dat er iets of iemand lomp op de motorkap komt) . als ze dan voetballen in de straat dan komt ie iig niet bij de auto (althans, kleine kans). Overigens, het geluid van een stuiterende bal in de straat zorgt er al voor dat ik maximaal gespannen ben.

oke ik moet op de hei gaan wonen >:) (kon ik dat maar :P )

verder staat de auto alweer ff stil ;w en lekker bakken in de zon. 24e als het goed is z'n onderhoud (ik neem denk ik multiriem met spanners ook mee) , heb daar wel zin in, dan weet ik in ieder geval dat hij weer tiptop is. 5k gereden afgelopen jaar. kijken of dat er aankomend jaar meer KM worden , al ga ik er vanuit nu niet meer 10x 100km te moeten rijden voor garantie :+ :+ :+ :+ :+

ben langzaamaan is aan het kijken naar onderstel, de stootrubbers worden wat gaar en het liefst ram ik er een keer nieuwe shocks onder. Denk dat het toch billstein moet worden oid. Overigens ze verkopen altijd 2 soorten: voor MET sport onderstel en ZONDER, wat is het verschil dan (E83) ? bij een standaard schokbreker zou ik zeggen logisch: stugger enzo, maar bij een aftermarket billstein maakt het dan toch niet uit ? (en hoe graag ik het ook zou willen, hij wordt niet lager oid, de sleurhut moet erachter blijven kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 19:45
lord_fh schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:30:
[...]

(en hoe graag ik het ook zou willen, hij wordt niet lager oid, de sleurhut moet erachter blijven kunnen)
Kan toch gewoon? Hier een G30 met sportonderstel waardoor ie iets lager staat dan normaal maar de caravan kan er gewoon prima achter :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

timmie271 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:03:
[...]

Kan toch gewoon? Hier een G30 met sportonderstel waardoor ie iets lager staat dan normaal maar de caravan kan er gewoon prima achter :P
Ik bedoel verlagen verlagen, niet die 1 cm van het sportonderstel :p dat heb ik al haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 19:45
lord_fh schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:05:
[...]

Ik bedoel verlagen verlagen, niet die 1 cm van het sportonderstel :p dat heb ik al haha
Ah joh, mooie lowrider X3 heb je dan :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
[...]
Moet ie wel een beetje kunnen springen toch? YouTube: Прыгающие тачки Lowrider гидравлика и пневма
Werkt ook prima als anti-diefstal. :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:30:
Fijn dat ik niet de enige ben die dit meemaakt :/ , het is maar een BAL ? deuk of schaaf/krassen in je auto bedoel je. Ik parkeer altijd maximaal naar het huis toe op de oprit en met de neus eerst (achteruit erop is makkelijker maarja, kans groter dat er iets of iemand lomp op de motorkap komt) . als ze dan voetballen in de straat dan komt ie iig niet bij de auto (althans, kleine kans). Overigens, het geluid van een stuiterende bal in de straat zorgt er al voor dat ik maximaal gespannen ben.

oke ik moet op de hei gaan wonen >:) (kon ik dat maar :P )
Ja, dat zeiden ze letterlijk... toen heb ik ze meegenomen naar de Compact. De bal was van hoog precies langs de auto naar beneden gekomen. Krassen begonnen bovenaan de C-stijl en eindigden bij de bumper. Och, wat was ik kwaad. En dan heb je natuurlijk dat volk dat dan weer zegt: "Ach het zijn maar kinderen". Ik heb die vent nooit weer op de parkeerplaats gezien, want ik zou hem de volgende keer wel even de factuur overhandigen, want wie kan het weer mooi proberen te maken? Kost mij ook tijd en spul. De opmerking dat die kinderen maar eens goed opgevoed moesten worden en respect voor andermans bezit moesten hebben, viel natuurlijk niet in goede aarde. Als ze dat hadden, zou ik ook respectvol optreden. Ik weet wel, je vangt meer vliegen met stroop dan met stront, maar toch... ik kan er zo kwaad om worden. Ik zou het eens bij hun moeten doen... zul je zien hoe snel die rapen gaar zijn.

Overigens paar jaar geleden... voetballen op de grote openbare parkeerplaats en het ging allemaal goed volgens hun. Ja hoor... volgende dag (tijdens een oliewissel en plaatsen andere mistlampen) zag ik dat er alweer een bal tegen de bumper aan had gezeten, dat was voor mij de druppel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pGIprgA.png

Ik heb ze daarna altijd weggestuurd. "Ga maar op het veld voetballen. Of zal ik even bij jouw ouders voor de deur een bal tegen de auto aanschoppen?" Helaas kwamen die ouders nooit verhaal halen. We werken er hard voor... en voor ons is het niet enkel een vervoersmiddel!

Waar we nu wonen, parkeer ik de auto door de week voor de deur. We hebben twee auto's en ik ga eerder weg en kom eerder thuis. Volgorde oprit... auto's verplaatsen... door de week geen zin in, dus gewoon voor op de stoep. Elk huis heeft hier ruimte voor minimaal twee auto's op de oprit, dus geen hoge parkeerdruk. Willen ze het soms nog presteren om tussen het tuinhek/lantaarnpaal en de auto door te lopen... why? Why the f*ck wil je daar tussendoor lopen zonder blauwe plekken. En allemaal vanuit een andere wijk hè? Minder opgevoed volk dat hun kinderen van twee à drie nog na negenen op straat laat lopen in de blote bast. Ongehoord. Maar goed, ik zal wel oud worden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mOw1Inr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LR5pCL8.jpg

Mooi toch... en heeft die caravan vast geen last van oOo

En je kan er altijd nog luchtvering onder gooien! _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/69Yi0sM.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 12-06-2023 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

CreativeS schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:00:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi toch... en heeft die caravan vast geen last van oOo

En je kan er altijd nog luchtvering onder gooien! _O-

[Afbeelding]
YouTube: BMW X3 E83 3.0SD stance | Honey Cocaine - can't sit with us

:+

Die heeft al de juiste bumper set haha, mega dik maarja wordt hem niet, als er nieuwe onder gaan dan een fatsoenlijke non schroefset kit

[ Voor 11% gewijzigd door lord_fh op 12-06-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@lord_fh Lekker comfortabel ook, |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

O dit valt nog mee, hieronder wat voorbeeldjes van "vroeger" ;) (1 in spoiler want dat is een VW)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tv9HXQmqoR0unp-yVcKsxMIpKfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EwFXxqcQBGP3gnPASy0o2MIS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ0ARRwrmCQS9Acnjq-wU4UA39Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0plVLpZDbTwWjiMEWGCH1Ros.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler: dit is geen bmw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgjU9HpWx0kkSHqP4V_8z9AuYzY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uhODrM15WnIqDLEZ6McSkyZV.jpg?f=user_large

Maargoed dit heeft geen zin, hij wordt niet verlaagd 😁😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
lord_fh schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:49:
[...]
Maargoed dit heeft geen zin, hij wordt niet verlaagd 😁😁
Gelukkig maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:28:
YouTube: BMW X3 E83 3.0SD stance | Honey Cocaine - can't sit with us

:+

Die heeft al de juiste bumper set haha, mega dik maarja wordt hem niet, als er nieuwe onder gaan dan een fatsoenlijke non schroefset kit
Oef... mooie velgen. Voor de rest (dat filmpje hè).... mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CreativeS schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:56:
[...]Willen ze het soms nog presteren om tussen het tuinhek/lantaarnpaal en de auto door te lopen... why? Why the f*ck wil je daar tussendoor lopen zonder blauwe plekken.
tja eerlijk gezegd zou ik er ook tussendoor lopen: het is stoep en als ik aan die kant loop dan vind ik het juist aso als mensen zo parkeren dat ik er niet normaal langs kan. Ik maak niet bewust krassen, maar kan mogelijk wel ietsje langs de auto schaven mocht er echt niet meer ruimte zijn.

Oftewel: laat wat meer ruimte :P

En dan heb ik het nog niet eens over hoe lastig dit is voor kinderwagens, rollators en invalidekarretjes

[ Voor 8% gewijzigd door Leipo op 13-06-2023 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Leipo schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:37:
[...]

tja eerlijk gezegd zou ik er ook tussendoor lopen: het is stoep en als ik aan die kant loop dan vind ik het juist aso als mensen zo parkeren dat ik er niet normaal langs kan. Ik maak niet bewust krassen, maar kan mogelijk wel ietsje langs de auto schaven mocht er echt niet meer ruimte zijn.

Oftewel: laat wat meer ruimte :P

En dan heb ik het nog niet eens over hoe lastig dit is voor kinderwagens, rollators en invalidekarretjes
dat is toch geen stoep maar een parkeer strook ? anders sta je midden op de weg of zie ik dat verkeerd
Pagina: 1 ... 221 ... 358 Laatste