Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 218 219 220 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:35
PWM schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:09:
[...]

Kan het niet meer eens zijn. Keek er naar uit, maar dit..... Wat een teleurstelling. Ook het accupakket valt tegen, en dan nog hetzelfde matige pakket in de 30k duurdere M60.

Wat een waardeloze auto.

EDIT:

Los van alles, zie ik echt geen enkel (maar dan ook echt 0,0), voordeel t.o.v. van de "oude" 5 serie. Die heeft betere proporties en een veel beter interieur. Nouja, scheelt weer eentje op de shortlist :)
Smaken verschillen gelukkig. Ik vind hem wel gaaf! Denk dat ook deze auto wel weer een icoon zal worden. Alhoewel de verwachtingen natuurlijk ook wel erg hoog zijn met het huidige tijdloze generatie. Want iedere keer als je die ziet rijden draai je toch even je nek om, ook met de pre-facelift. Gewoon super tijdloos!

Komt uiteindelijk met deze ook wel. Even wennen allemaal! En in het echt is ook alles anders. Laatst de M2 live mogen aanschouwen, wat een vet apparaat ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ed14n schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:43:
[...]

Smaken verschillen gelukkig. Ik vind hem wel gaaf! Denk dat ook deze auto wel weer een icoon zal worden. Alhoewel de verwachtingen natuurlijk ook wel erg hoog zijn met het huidige tijdloze generatie. Want iedere keer als je die ziet rijden draai je toch even je nek om, ook met de pre-facelift. Gewoon super tijdloos!

Komt uiteindelijk met deze ook wel. Even wennen allemaal! En in het echt is ook alles anders. Laatst de M2 live mogen aanschouwen, wat een vet apparaat ook.
Ja, ik vind ‘m ook geweldig. Tijdens de Historische GP staat de nieuwe in het BMW Paviljoen. Uiteraard even kijken.

Het is sowieso cilinder ipv cylinder... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ach ik vind de G21 ook veel minder mooi dan mijn F31 Lci (vooral de achterkant)
Maar waarschijnlijk zeg ik over 5 jaar dat mijn F31 een oud hok is en de G21 prachtig is.

De nieuwe i5 vind ik nu al erg gaaf, misschien omdat ik de oude 5 niet heb :+

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:38
CreativeS schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 00:10:
[...]

De grote DISA kunnen ze zo bij en die veroorzaakt ook meestal de problemen. Als je aan de bestuurderskant bij je voorwiel staat en je kijkt naar de inlaat dan zie je een rechthoekig zwart vlak zitten. Dat is de beschermplaat van de grote DISA. Op diezelfde plek aan de binnenkant van de inlaat zit de kleine. Die kleine kun je inderdaad niet checken zonder de inlaat te verwijderen. De grote kan je echt zo bij. Wel luchtfilter en slang met LMM verwijderen. Stelt niets voor.
Besloten om de kleine sowieso te vervangen, de grote te beoordelen (als die besteld moet worden alsnog dan is die zo te vervangen, bij de kleine zou je hem dan weer eerst dicht moeten bouwen en dan weer open.)

En dan is straks de n52 weer goed bij als het goed is qua onderhoud! (Waterpomp lijkt in 2017 gedaan te zijn)

24 juni gaan we de beurt alst goed is doen, kan ik tot die tijd nog ff over die draagarmen nadenken :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-06 23:00
Draagarmen zou je nog even kunnen laten als het geen belemmering is in het rijgedrag. Soms moet je even wat keuzes maken ;)

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:47
Leut schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 23:04:
Yup, in Nederland werkt het ook. Dat zal ook de reden zijn, dat de app nu beschikbaar is in onze auto’s.

Geen idee overigens waar het overal wel of niet werkt. In Emmen werkt het op een reguliere parkeerplaats (met een parkeermeter) in ieder geval. Nog niet getest bij een parkeerplaats met achteraf betalen (met slagbomen of een parkeergarage).
Mooi!
Kom regelmatig in Emmen, dus weet ik in elk geval dat het daar niet aan kan liggen :p

Update start hier overigens nog niet. Net tijdens het rijden is de update wel overgezet naar de auto. Nu wachten totdat de auto het een goed moment vind om de update te starten.

Net een kwartier in de auto gezeten op de oprit, maar zowel met draaiende motor als zonder gebeurt er nog weinig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 14:52
Weet iemand hier of LED modules van de koplampen los zijn te vervangen? Ik krijg online sterk het gevoel omdat ik Adaptieve LED koplampen heb op mijn F31 dat de hele unit vervangen moet worden als er op 1 lamp (in mijn geval grootlicht) een fout zit.

Tevens ben ik voornemens om de beruchte koelvloeistofleiding van de B48 motor te laten vervangen. Maar nu bedacht ik mij dat bij de koop wat was gerommeld met de KVS. Iemand hier die de onderhoudshistorie kan ophalen? Anders de dealer maar eens een berichtje sturen. Hopelijk kennen ze me nog :+.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:12
https://www.nhnieuws.nl/n...d-of-airbag-op-bestelling

Ze zijn weer actief in de regio West-Friesland

FC: SW 1520-1563-8819

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

Waarom helemaal naar NL gereden? In Polen en Duitsland heb je ook zat auto's om open te breken.

[Voor 214% gewijzigd door RAAF12 op 26-05-2023 15:08]

Raven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Hier heeft het minder prioriteit…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

MrFl0ppY schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:42:
Weet iemand hier of LED modules van de koplampen los zijn te vervangen?
Volgens mij kan je de grootlicht LED vervangen ik heb even gezocht
https://www.ledperf.nl/le...OOtd_Vv4pb1hoCHecQAvD_BwE

De onderhoudshistorie kan je uitlezen via de sleutel en als het goed is ook via het display in de auto. Als het onderhoud op tijd is gedaan staat er in een G20 een groene OK voor het betreffende item. Wellicht dat het ook zo is in andere modellen met OS7.

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 14:52
RAAF12 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:33:
[...]

Volgens mij kan je de grootlicht LED vervangen ik heb even gezocht
https://www.ledperf.nl/le...OOtd_Vv4pb1hoCHecQAvD_BwE

De onderhoudshistorie kan je uitlezen via de sleutel en als het goed is ook via het display in de auto. Als het onderhoud op tijd is gedaan staat er in een G20 een groene OK voor het betreffende item. Wellicht dat het ook zo is in andere modellen met OS7.
Dat zijn LEDs om de halogeenlampen te vervangen. Die passen niet in de LED koplampen. En ja, onderhoud kan ik zien in de iDrive idd. Maar daar staan niet de reparaties in bijv. Enkel de afgetikte onderhoudsintervallen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gentry schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:05:
Nog niet voorbij gekomen op Tweakers als ik het zo snel bekijk:
De BMW (concept) Touring Coupé. Ben benieuwd wat men er van vindt en of ie (in min of meer ongewijzigde vorm) ooit in productie gaat.
Hier wat beeldmateriaal.

YouTube: BMW Concept Touring Coupe Startup & Driving on the ROAD! Villa d'Est...

[Afbeelding]

Vind het design totaal niet in balans met die hoog oplopende heuplijn, minimalistische ruitjes en de enorme C-stijl. Alsof ze de kont van een X4 op een Z4 hebben geplakt.

Hier nog een vergelijk van de Concept Touring Coupe met een Z3 Coupe om te laten zien wat ik bedoel. Let op de raampartij en de heuplijn. Ben ik de enige die vind dat de Concept een, eh, enorme achterzijde heeft? :P
En de front overhang (daarmee ook die van de huidige Z4) vind ik ook nog wel een dingetje.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:01
B-Real schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:02:
[...]
Update start hier overigens nog niet. Net tijdens het rijden is de update wel overgezet naar de auto. Nu wachten totdat de auto het een goed moment vind om de update te starten.

Net een kwartier in de auto gezeten op de oprit, maar zowel met draaiende motor als zonder gebeurt er nog weinig.
Dat kan kloppen. Ivm milieu eisen laadt je accu niet altijd meer op. Alleen als het echt nodig is laadt hij bij als je op de oprit staat.
Anders wordt hij bijgeladen als je het gas loslaat etc. Check je verbruiksmeter maar eens.
Daarom kunnen de accu’s ook niet meer zo goed tegen korte ritjes.
Omdat te ondervangen heb ik mijn accu altijd aan de druppelaar staan als ze in de garage staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

Mech-Warrior schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:04:
[...]
Anders wordt hij bijgeladen als je het gas loslaat etc.
BMW noemt efficient dynamics :) Ik heb geen druppellader maar haal de accu eruit er prop hem binnen helemaal vol met stroom. Teruggeplaatst in de auto verschijnt de melding dat de update wordt geinstalleerd.

Raven

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:56
RAAF12 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:56:
Waarom helemaal naar NL gereden? In Polen en Duitsland heb je ook zat auto's om open te breken.
In België en Duitsland doen ze het ook. Buiten dat is Nederland redelijk compact, dus kunnen ze mooi een route plannen van meerdere dorpen/steden. En er zitten hier nou eenmaal veel Oostblokkers die in de avond wel wat geld willen bijverdienen. Al zie je het ook gebeuren dat die gasten tijdens hun vakantie in eigen land met een paar man naar het westen komen en een route doen.

Nutteloze tip voor Wendy overigens, die deur knippen ze toch wel open. Dit soort diefstal is niet te stoppen door een koekblik.

Stiekem hoop ik altijd maar dat dergelijk volk zeer naar en pijnlijk om het leven komt :o

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:15
MadMarky schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:03:
[...]

[Afbeelding]

Vind het design totaal niet in balans met die hoog oplopende heuplijn, minimalistische ruitjes en de enorme C-stijl. Alsof ze de kont van een X4 op een Z4 hebben geplakt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hier nog een vergelijk van de Concept Touring Coupe met een Z3 Coupe om te laten zien wat ik bedoel. Let op de raampartij en de heuplijn. Ben ik de enige die vind dat de Concept een, eh, enorme achterzijde heeft? :P
En de front overhang (daarmee ook die van de huidige Z4) vind ik ook nog wel een dingetje.
En de Z3 coupé vind je wel in balans? Alle 'fouten' die je opnoemt heeft de Z3 ook maar dan juist de andere kant op en nog extremer. Veel te lage heuplijn (wat hem de clownsschoen-uitstraling geeft) en die grote zijruiten achter hadden best een hofmeister-knikje kunnen gebruiken. Het is een roadster waar nog even een dak op gekleid is, terwijl de Touring Coupé echt als coupé gelijnd is en juist veel beter in balans is imo. Ziet er allemaal veel strak gelijnder uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er zit veel Ferrari FF in. De Z3 coupé was natuurlijk ook geen schoonheid.
Die voorbumper vind ik ook niks en de motorkap is erg lang, maar verder ziet hij er beter uit dan de Z3.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

MrFl0ppY schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:53:
[...]

Dat zijn LEDs om de halogeenlampen te vervangen. Die passen niet in de LED koplampen. En ja, onderhoud kan ik zien in de iDrive idd. Maar daar staan niet de reparaties in bijv. Enkel de afgetikte onderhoudsintervallen.
Oeps verkeerd geplaatst, ik zou proberen of het armatuur te openen is en zien hoe het grootlicht is opgebouwd. Is dat een APK afkeurpunt als die niet werkt?

Raven

Acties:
  • +11Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:45
Zo! Na nieuwe remklauwen rondom, schijven en blokken voor (achter was vorig jaar al gedaan), nieuwe remindicatoren en verse remolie want dat was ook alweer 2 jaar geleden mag ze met een verse apk weer een jaartje de weg op.

Van de winter zijn de motorsteunen aan de beurt. Maar dat mag wel na 405k km. O-)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

Bommes

Capo del formaggio

https://caravan-forum.nl/download/file.php?id=79692&t=1

Onze gezinsBMW mocht ook weer even zijn paardjes laten werken als caravan trekker.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • +4Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
Maasluip schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:04:
De Z3 coupé was natuurlijk ook geen schoonheid.
Ga je mond spoelen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De meeste mensen weten wel dat ze een keyless entry sleutel 's nachts moeten afschermen, maar het nadeel is dat als ze per se willen inbreken, ze dan het alarm kunnen uitschakelen door het dak open te knippen. Maar dat kost wel wat tijd, en met afgeschermde key kunnen ze de auto ook lastiger starten.
Ook willen eigenaren wel eens niet weten dat ze het alarm perongeluk kunnen uitschakelen, door na het locken van de auto, binnen 10 sec opnieuw op de lock knop te drukken.

In sommige gemeenten raadt de politie een iVeilig diefstal alarm aan. Bijv. hier:
https://www.veilighouten.nl/anti-inbraak/
https://www.veilighouten.nl/sensor/
https://www.veilighouten.nl/ervaringen-inbraaksensor/

iVeilig:
https://iveilig.nl/webshop/iveilig-inbraaksensor-s/
https://iveilig.nl/wp-con...nbraaksensor-S_2022-1.pdf
https://play.google.com/s...tners.safe.consumer.droid

iVeilig maakt gebruik van een LoRaWAN netwerk van KPN, wat voor inbrekers lastig waar te nemen is, en dus lastiger uit te schakelen is. In de tussentijd krijg je dan via de app een waarschuwing, en kan je snel nog wat actie ondernemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
pjot1 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 20:31:
Zo! Na nieuwe remklauwen rondom, schijven en blokken voor (achter was vorig jaar al gedaan), nieuwe remindicatoren en verse remolie want dat was ook alweer 2 jaar geleden mag ze met een verse apk weer een jaartje de weg op.

Van de winter zijn de motorsteunen aan de beurt. Maar dat mag wel na 405k km. O-)
Fijne wagen! Geniet ervan.
Maasluip schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:04:
De Z3 coupé was natuurlijk ook geen schoonheid.
Zo zie je maar... smaken verschillen. Is maar goed ook, anders had je alleen maar eenheidsworst... d:)b
Inderdaad. Hoeft niet met chloor, maar een Z3 Coupe niet mooi vinden? Next level nog niet gehaald denk ik :+

O-)
Cyb schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 23:09:
De meeste mensen weten wel dat ze een keyless entry sleutel 's nachts moeten afschermen, maar het nadeel is dat als ze per se willen inbreken, ze dan het alarm kunnen uitschakelen door het dak open te knippen.
Klinkt bijna als sluikreclame... maar goed, of ze knippen de deur open of knippen een gat rechtsachter bij de accu. Zat mogelijkheden. Wel gek overigens, want een alarm heeft een eigen accu/batterij die eigenlijk autonoom zou moeten werken zodra er een stroomonderbreking is.

• Gentry
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:33
MadMarky schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:03:
[...]

[

Ik snap je punt, en het blijft uiteraard een kwestie van smaak. Echter, dan zou je wel het origneel ernaast moeten zetten want de Z3 van het plaatje is verre van origineel wat hem al een heel andere look geeft. Andere voorbumper, achterspoiler, verlaagd, niet originele (te) grote velgen, enorme uitlaat. Jammer genoeg zijn veel Z3 Coupé's op deze manier verknoeid...

[Voor 20% gewijzigd door Gentry op 27-05-2023 12:53]

• pjot1
CreativeS schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Fijne wagen! Geniet ervan.
Thanks! Is ook zeker waar. Met het M-onderstel kan je de auto ook vreselijk hard door de bocht, harder dan de gemiddelde andere auto. Zeker in combinatie met het stuurhuis (wat de E46 van je vriendin volgens mij ook heeft?) kan je de auto echt perfect krijgen waar je wilt. En dat maakt het echt een fijne rijders auto.

Het is gewoon jammer dat het een diesel is. Fijnstoftoeslag, geen reet meer waard en 4 cilinders. Daarentegen is op lange stukken gemiddeld 1 op 25 haalbaar en evengoed dikke koppel. Voor het geld wat ik ieder jaar tegenaan gooi heb ik geen nieuwe(re).

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29

Eagle Creek

Breathing security

RAAF12 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:56:
Zou het ja? Dat als je in Duitsland 5 auto's stript je dezelfde avond nog voor een paar jaar nat gaat? Ik vraag het mij af..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

Er wel onderzoek gedaan waarom oost-europese bendes naar oa. Nederland gaan om te stelen.
https://www.politieacadem.../mediatheek/pdf/89537.pdf

[Voor 14% gewijzigd door RAAF12 op 27-05-2023 21:46]

Raven

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Gentry schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:41:
[...]

Ik snap je punt, en het blijft uiteraard een kwestie van smaak. Echter, dan zou je wel het origneel ernaast moeten zetten want de Z3 van het plaatje is verre van origineel wat hem al een heel andere look geeft. Andere voorbumper, achterspoiler, verlaagd, niet originele (te) grote velgen, enorme uitlaat. Jammer genoeg zijn veel Z3 Coupé's op deze manier verknoeid...
[Afbeelding]
Dat je de aanpassingen aan mijn Z3 niets vindt kan ik niet helpen, smaken verschillen nu eenmaal. Maar wat voegt het toe als ik een stockphoto van BMW pak? Aan de lijnen van de auto is niets veranderd.

Ter vergelijk wil ik ook best de Z3 donkergrijs maken en de wielen van de Touring Coupe eronder photoshoppen als dat helpt om mijn punt duidelijk te maken ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:07
Kecin schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:37:
Ik kijk ondertussen stiekem een beetje naar een G31 vanaf 2018, minder dan 100k op de teller, liefst een 530 of hoger.

Musts:
- Adaptive Cruise Control incl rijbaanbegeleiding
- 360 cam
- Elektrisch verstelbare stoelen
- Minstens half leder
- Climate control achter en voor
- Donkere carrosserie kleur
- Elektrische kofferklep
- Navi pro
- HUD

Pre:
- Alles wat een leuke gadget is! Dus knoppies vullen
- Digitaal cluster (ben ik nu eenmaal gewend)
- Panoramadak

Maar de markt is vrij dun wanneer de ACC optie i.c.m. de donkere kleur (liefst gewoon zwart), waarom kiest niemand een donkere kleur of de ACC optie. Heb nu een aantal auto's op het oog onder de 40K maar wordt er nog niet heel warm van.

Als ik kijk naar de prijzen/km standen dan kan ik daar nog variabel inwezen (maar het liefst natuurlijk goedkoper en minder kilometers, maar dat is het een of het ander :+ ).

Binnenkort maar eens gaan proefrijden, heb ook nog gedacht om een klasse ouder 5 serie te kijken, maar dan kom je vooral in de Diesel markt valt me op.
Voor het juiste geld is alles te kopen. Ik heb alle wensen die je wil, behalve de donkere kleur (hij is glaciersilber) en de climate achter, net iets boven 70k gelopen. Wel exclusive nappaleer, als je het eenmaal hebt merk je het verschil met Dakota. Mooi hoor!

Ik heb inderdaad ook veel rondgekeken en uiteindelijk versneld gehapt omdat de oude auto serieus kapot was. Ook wel gemerkt dat de ideale auto niet zomaar te vinden is. M'n vorige was dat wel maar die zoektocht heeft ook letterlijk een half jaar geduurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannencouque
BMWix3 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:57:
[...]

[Afbeelding]

Hier ook een G31 LCI met 360 camera’s; ik vond de achter camera voldoende, mijn vrouw niet (op de ix3 zit ook 360). Daarom de 360 genomen. Als ik een advies mag geven… als je twijfelt over een optie; doe je er goed aan te wachten tot er een naar jouw zin is. Er komt vanzelf wat binnen jouw budget beschikbaar, die wel helemaal naar wens is. Op zulke bedragen wil je geen consensus bereiken; krijg je later spijt van.
Die camera's zijn echt ideaal hoor. Toen ik laatst een auto bij me had zonder camera's, miste ik ze meteen. Ze staan ook heel hoog op de wishlist voor elke volgende auto.
Maar ik heb ook gemerkt dat de perfecte uitvoering niet zomaar te vinden is. Of je komt echt in de full option categorie, da's niet grappig qua prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannencouque
jos707 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:28:
[...]

Het model dat ik op het oog heb zit best wel vol, inclusief IAS, het enige dat ik mis is die 3D cam en HK geluid. Maar ik weet dat dat laaste relatief gemakkelijk te upgraden is door er een vesterkertje tussen te gooien.
IAS is heerlijk! Ik heb 't nu niet en mis het wel. Staat heel hoog op de verlanglijst als ik de huidige ga vervangen. 't Is geen dealbreaker an sich, maar in combinatie met een paar andere ontbrekende opties...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Pannencouque schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:42:
[...]
Voor het juiste geld is alles te kopen. Ik heb alle wensen die je wil, behalve de donkere kleur (hij is glaciersilber) en de climate achter, net iets boven 70k gelopen. Wel exclusive nappaleer, als je het eenmaal hebt merk je het verschil met Dakota. Mooi hoor!

Ik heb inderdaad ook veel rondgekeken en uiteindelijk versneld gehapt omdat de oude auto serieus kapot was. Ook wel gemerkt dat de ideale auto niet zomaar te vinden is. M'n vorige was dat wel maar die zoektocht heeft ook letterlijk een half jaar geduurd.
Scheelt dat ik nog wel even tijd heb. Wat heb je zelf in de aanbieding dan :)? En wat gaat het worden?

Heb mn wensen nog wat bijgesteld, wil ook weer 6-cilinder rijden.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:48
Mijn schoonouders hebben een nieuwe 2 Active Tourer, super sjieke auto. Het updaten van de navigatie lijkt hetzelfde te gaan als bij onze F-series. Dus downloaden op de pc, op een usb stick en dan in de auto. Echter heeft de auto alleen usb c aansluitingen. Moet ik een nieuwe stick kopen of kan ik ook een adapter kopen, bijvoorbeeld die wat bij de Pixel 7 is geleverd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

Adapter erop dat gaat goed. Die USB-C sticks zijn vaak wel sneller kan je mooi zien aan de grafiek tijdens kopiëren in Windows.

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 22:20

Toff

FP ProMod
@zunrob Een adapter kan natuurlijk wel, maar die zijn relatief duur en de kwaliteit is niet altijd super.
Voor nog geen € 18 koop je bv deze USB-stick van 128 GB met zowel USB A als USB C aansluiting. Ben je de komende jaren overal op voorbereid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
Toff schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:25:
@zunrob Een adapter kan natuurlijk wel, maar die zijn relatief duur en de kwaliteit is niet altijd super.
Voor nog geen € 18 koop je bv deze USB-stick van 128 GB met zowel USB A als USB C aansluiting. Ben je de komende jaren overal op voorbereid.
Bij mijn Pixel zat zo een adapter, dus zal die eerst eens proberen. :) Onze pc's hebben geen usb c, dus dat zou niet alleen een nieuwe usb stick zijn maar ook een nieuwe pc!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
Meteen nog een vraag. De auto heeft adaptieve koplampen, heb ze zojuist uitgeprobeerd, maar het werkt anders dan in mijn F20. Ik zie wel dat ie soms een lichtbundel in-/uitschakelt, dat doet (en kan) mijn F20 niet, maar de bundel is wel altijd recht naar voren gericht. Bij mijn F20 draaien de lampen zodat je ook echt de bochten in schijnt. Klopt het dat BMW's nieuwe adaptieve lampen, iig op de de nieuwe 2 Active Tourer dus, niet meer de bochten indraaien? Jammer, vond dit wel echt iets toevoegen.

Heb even gegoogeld, bij de G30/G31 kan ik het draaien in de bochten wel duidelijk zien, bij de G20/G21 kan ik het ook niet zien.

Edit: In de configurator zie bij bijvoorbeeld een iX3 ook vermeld worden dat er bochtenverlichting op zit, bij de 2AT niet.

[Voor 9% gewijzigd door zunrob op 28-05-2023 23:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Toff schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:25:
Beetje offtopic, maar het is een simpele pin adapter he, zit geen logica of controller in. Je krijgt ze gratis bij veel smartphones of tablets.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

zunrob schreef op zondag 28 mei 2023 @ 21:46:
[...]

Bij mijn Pixel zat zo een adapter, dus zal die eerst eens proberen. :) Onze pc's hebben geen usb c, dus dat zou niet alleen een nieuwe usb stick zijn maar ook een nieuwe pc!
Geen probleem er zitten 2 aansluitingen aan. bijv. https://www.amazon.nl/Mem...ck+3.0%2Caps%2C86&sr=8-22

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
Meteen nog een andere vraag, over de gebruikersprofielen, ook dit lijkt anders te zijn dan in de F-generatie.
Als ik het goed heb maak ik nu voor beide schoonouders een BMW ID profiel aan. Een daarvan is de hoofdgebruiker. Aan elk profiel koppel ik ook de eigen sleutel. Echter, het lijkt niet (altijd) lekker te werken.

Eerst was schoonmoeder de hoofdgebruiker, zij had sleutel 1. We hadden netjes de elektrisch verstelbare stoel voor haar goed ingesteld en opgeslagen via de SET knop. Echter, elke keer als we haar profiel selecteerden schoof de stoel naar een andere stand. Pas als we dan weer op de geheugenknop duwde ging ie terug naar de door haar ingestelde stand. Kwam schoonpa aan met sleutel 2 en zijn eigen profiel ging de stoel wel naar zijn positie.
Daarop hebben we het profiel van schoonmoeder uit de auto verwijderd en opnieuw toegevoegd. Nu gaat het wel in de meeste gevallen goed, alleen gebeurt het nu soms dat als schoonpa met zijn sleutel komt hij toch het profiel van schoonmoeder laadt.

Een ander issue wat optreedt (en ook al optrad voor verwijderen en opnieuw toevoegen gebruikersprofiel schoonmoeder), is dat de auto soms niet af wil sluiten met haar sleutel als je wegloopt van de auto (andere sleutel is dan niet in de buurt). De auto gaat dat niet op slot. Het opnieuw aan-/uitzetten van comfort access lost het op.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is/hoe ik dit oplos? Het voelt als software issues. Ik las ook dat de BMW ID's in de cloud worden gesynct, mss gaat dit niet helemaal lekker.

Edit vanwege ontbrekend woordje. :+

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 22:20

Toff

FP ProMod
zunrob schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:12:
Eerst was schoonmoeder de hoofdgebruiker, zij had sleutel 1. We hadden netjes de elektrische stoel voor haar goed ingesteld en opgeslagen via de SET knop.
Ik moest even slikken, toen ik las dat je je schoonmoeder op de elektrische stoel wilde zetten. >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27
zunrob schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:56:
Meteen nog een vraag. De auto heeft adaptieve koplampen, heb ze zojuist uitgeprobeerd, maar het werkt anders dan in mijn F20. Ik zie wel dat ie soms een lichtbundel in-/uitschakelt, dat doet (en kan) mijn F20 niet, maar de bundel is wel altijd recht naar voren gericht. Bij mijn F20 draaien de lampen zodat je ook echt de bochten in schijnt. Klopt het dat BMW's nieuwe adaptieve lampen, iig op de de nieuwe 2 Active Tourer dus, niet meer de bochten indraaien? Jammer, vond dit wel echt iets toevoegen.

Heb even gegoogeld, bij de G30/G31 kan ik het draaien in de bochten wel duidelijk zien, bij de G20/G21 kan ik het ook niet zien.

Edit: In de configurator zie bij bijvoorbeeld een iX3 ook vermeld worden dat er bochtenverlichting op zit, bij de 2AT niet.
Heb je de lichtschakelaar wel in de automatische stand staan? In mijn g31 triggert die stand het meedraaien van de koplampen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:22

Frank Martin

Vervoert alles

Ik meld me ook in dit topic. Sinds een paar maanden ben ik eigenaar van een E39 523i met bijna 3 ton op de teller. Beetje gekocht vanwege jeugdsentiment en op de gok, maar hij had pas 2 eigenaren gehad en voor de prijs van 2000 euro durfde ik het wel aan. Ik hou er rekening mee dat ik nog een keer dit bedrag moet neerleggen voor inhalen van achterstallig onderhoud en dan vind ik het prima.Tot nu toe is de vanos gereviseerd en is de carterventilatie vervangen. Op de planning staan nog draagarmen rondom (zitten nog de originele op...), spoorstangen incl kogels, stabilisatorstangen en motorsteunen. Ook nog allemaal origineel :P Foto's volgen nog :)

[Voor 4% gewijzigd door Frank Martin op 29-05-2023 07:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannencouque
Kecin schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:21:
[...]

Scheelt dat ik nog wel even tijd heb. Wat heb je zelf in de aanbieding dan :)? En wat gaat het worden?

Heb mn wensen nog wat bijgesteld, wil ook weer 6-cilinder rijden.
Het is een 530i van 2018. Ik ben er heel tevreden mee en ben helemaal niet van plan om 'm weg te doen, maar als ik een perfecte 540i tegenkom voor de juiste prijs ga ik er wel over nadenken. Maar dat is puur voor de heb, want een zescilinder slaat met mijn gebruik eigenlijk nergens op. Is op alle fronten duurder terwijl ik het vermogen amper kan gebruiken.

Een andere optie is dat ik nog even doorrij en over een jaartje ofzo eens kijk naar een 530e. Alleen is dat benzineblok me te traag, dus dan moet die tzt wel te chippen zijn...

[Voor 4% gewijzigd door Pannencouque op 30-05-2023 19:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannencouque
Frank Martin schreef op maandag 29 mei 2023 @ 07:55:
Ik meld me ook in dit topic. Sinds een paar maanden ben ik eigenaar van een E39 523i met bijna 3 ton op de teller. Beetje gekocht vanwege jeugdsentiment en op de gok, maar hij had pas 2 eigenaren gehad en voor de prijs van 2000 euro durfde ik het wel aan. Ik hou er rekening mee dat ik nog een keer dit bedrag moet neerleggen voor inhalen van achterstallig onderhoud en dan vind ik het prima.Tot nu toe is de vanos gereviseerd en is de carterventilatie vervangen. Op de planning staan nog draagarmen rondom (zitten nog de originele op...), spoorstangen incl kogels, stabilisatorstangen en motorsteunen. Ook nog allemaal origineel :P Foto's volgen nog :)
Nice! Voor 2k val je je daar geen buil aan. Maar de kans is wel groot dat je veel oude meuk moet vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
DaFreakhead schreef op maandag 29 mei 2023 @ 00:56:
[...]

Heb je de lichtschakelaar wel in de automatische stand staan? In mijn g31 triggert die stand het meedraaien van de koplampen.
Yes, staat automatisch, en hij doet ook wel het trucje met in- en uitschakelen van bepaalde gedeelten van het licht zodat tegenliggers niet verblind worden, maar meedraaien doen ze niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een nieuwe (gebruikte) daily een X5 in de kleur dravitgrau met cognac interieur.

Vrij lastig om die kleur te vinden, nou ben ik er 1 in Duitsland tegen gekomen maar twijfel of ik wel de juiste opties heb met deze, zijn er nog opties naast de richtingaanwijzer die je echt moet hebben op een BMW ?

Type X5 xDrive45e
Colour Dravitgrau metallic
Upholstery Leather Merino tartufo

S337 M Sports Package
S710 M Leather Steering Wheel
S715 M Aerodynamics Package
S7M9 Individual Option High-Gloss Shadow-Line
S7R7 Innovation Package

Comfort And Interior Equipment
S402 Panorama Glass Roof
S413 Luggage Compartment Net
S418 Luggage Compartment Package
S420 Sun Protection Glazing
S423 Floor Mats Velours
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S456 Comfort Seat With Memory
S4AW Instrument Panel Sensatec
S4HA Seat Heating, Front And Rear
S4HB Heat Comfort Package, Front
S4KM Trims Aluminium Mesh Effect Dark
S4NE Blow-By Heater
S4T8 Outside Mirror With Auto Dip
S4U9 Acoustic Pedestrian Protection
S4UR Ambient Interior Light

Multimedia
S610 Head-Up Display
S654 DAB Tuner
S676 HiFi Speaker System
S6AE Teleservices
S6AF Statutory Emergency Call
S6AG EDrive Services
S6AK Connected Drive Services
S6C4 Connected Package Professional
S6NS Comfort Telephony W/ Enhanced Smartphone
S6U3 BMW Live Operating Area Professional
S6U8 BMW Gesture Control
S6WD WLAN Hotspot

Driver Assistance And Lightning
S548 Kilometre Speedo
S5AC High-Beam Assistant
S5AL Active Protection
S5AQ Active Guard Plus
S5AU Driving Assistant Professional
S5AZ BMW Laserlicht
S5DN Parking Assistance System Plus

Wheels And Drive
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S258 Tyres With Runflat Properties
S2NH M Sport Brake
S2PA Locking Wheel Bolt
S2TB Sport Automatic Gearbox
S2VB Tyre Pressure Display
S2VH Integral Active Front Steering
S2VR Two-Axle Air Suspension

Environment And Safety
S302 Alarm System
S319 Integrated Universal Remote Control
S322 Comfort Access
S323 Soft-Close-Automatic Doors
S3AC Trailer Coupling
S3KA Acoustic Comfort Glazing
S3MC Indiv.Roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line
S3MF BMW INDIVIDUAL LIGHTS SHADOW LINE
S801 National Version Germany
S851 Language Version German
S879 On-Board Literature, German
S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8TF Active Pedestrian Protection

Individual Equipment
S760 High Gloss Shadow Line
S775 Headlining Anthracite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:00
Slux schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:10:
Ik ben opzoek naar een nieuwe (gebruikte) daily een X5 in de kleur dravitgrau met cognac interieur.

Vrij lastig om die kleur te vinden, nou ben ik er 1 in Duitsland tegen gekomen maar twijfel of ik wel de juiste opties heb met deze, zijn er nog opties naast de richtingaanwijzer die je echt moet hebben op een BMW ?
Grootlicht om het gepeupel weg te jagen van de linkerhand is best essentieel :P

Verder ben ik niet zo bekend met X5’s. Al ziet dit er wel lekker compleet uit.

Die parking assistance, zit daar de 360 graden camera bij? Sinds ik die heb op de F31 vind ik het echt een ideale optie.

[Voor 9% gewijzigd door JdBn op 29-05-2023 09:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pjot1
Frank Martin schreef op maandag 29 mei 2023 @ 07:55:
Je lijstje ga je niet redden met 2k. Of je moet het zelf doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

JdBn schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Grootlicht om het gepeupel weg te jagen van de linkerhand is best essentieel :P

Verder ben ik niet zo bekend met X5’s. Al ziet dit er wel lekker compleet uit.

Die parking assistance, zit daar de 360 graden camera bij? Sinds ik die heb op de F31 vind ik het echt een ideale optie.
Yep en je hebt ook nog de zelfparkerende optie die heeft ook 4 cams. Normaliter heb je voor en achter ook nog 4 ultrasoonsensors. X5 bakbeesten vind ik walgelijke auto's. Ik haat SUV's.

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
JdBn schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:46:
Onder andere die camera's rondom maken het Parking Assistance Plus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

zunrob schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:56:

Weet niet precies wat je bedoelt maar bij mijn g20 kan ik de lampen zeker zien draaien in de bochten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
Eagle Creek schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:36:
[...]

Weet niet precies wat je bedoelt maar bij mijn g20 kan ik de lampen zeker zien draaien in de bochten.
Ik had een YouTube filmpje gekeken, en daar kon ik niet zien of de lampen in de bocht draaiden of niet. Heb je adaptieve LED of laser?

Op de nieuwe 2AT draaien ze iig niet, erg jammer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cgi99
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:54
zunrob schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:12:
Meteen nog een andere vraag, over de gebruikersprofielen, ook dit lijkt anders te zijn dan in de F-generatie.
Als ik het goed heb maak ik nu voor beide schoonouders een BMW ID profiel aan. Een daarvan is de hoofdgebruiker. Aan elk profiel koppel ik ook de eigen sleutel. Echter, het lijkt niet (altijd) lekker te werken.

Eerst was schoonmoeder de hoofdgebruiker, zij had sleutel 1. We hadden netjes de elektrisch verstelbare stoel voor haar goed ingesteld en opgeslagen via de SET knop. Echter, elke keer als we haar profiel selecteerden schoof de stoel naar een andere stand. Pas als we dan weer op de geheugenknop duwde ging ie terug naar de door haar ingestelde stand. Kwam schoonpa aan met sleutel 2 en zijn eigen profiel ging de stoel wel naar zijn positie.
Daarop hebben we het profiel van schoonmoeder uit de auto verwijderd en opnieuw toegevoegd. Nu gaat het wel in de meeste gevallen goed, alleen gebeurt het nu soms dat als schoonpa met zijn sleutel komt hij toch het profiel van schoonmoeder laadt.

Een ander issue wat optreedt (en ook al optrad voor verwijderen en opnieuw toevoegen gebruikersprofiel schoonmoeder), is dat de auto soms niet af wil sluiten met haar sleutel als je wegloopt van de auto (andere sleutel is dan niet in de buurt). De auto gaat dat niet op slot. Het opnieuw aan-/uitzetten van comfort access lost het op.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is/hoe ik dit oplos? Het voelt als software issues. Ik las ook dat de BMW ID's in de cloud worden gesynct, mss gaat dit niet helemaal lekker.

Edit vanwege ontbrekend woordje. :+
Wij hebben dezelfde ervaring met onze x5 (g05) en hebben er uiteindelijk voor gekozen om dezelfde sleutel (of hetzelfde profiel aan beide sleutels) maar te gebruiken en mijn stoel/stuur positie te koppelen aan voorkeursknop 1 (in de bestuurdersdeur) en die van mijn vrouw aan voorkeursknop 2. Scheelt een hoop gedoe. Daarbij komt dat je maar 1 app profiel kunt koppelen aan de auto waardoor mijn vrouw geen route bestemmingen naar haar profiel in de auto kon sturen. Ook dat werkt prima als je maar 1 profiel hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
cgi99 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:49:
[...]

Wij hebben dezelfde ervaring met onze x5 (g05) en hebben er uiteindelijk voor gekozen om dezelfde sleutel (of hetzelfde profiel aan beide sleutels) maar te gebruiken en mijn stoel/stuur positie te koppelen aan voorkeursknop 1 (in de bestuurdersdeur) en die van mijn vrouw aan voorkeursknop 2. Scheelt een hoop gedoe. Daarbij komt dat je maar 1 app profiel kunt koppelen aan de auto waardoor mijn vrouw geen route bestemmingen naar haar profiel in de auto kon sturen. Ook dat werkt prima als je maar 1 profiel hebt.
Dat zou een oplossing zijn. Ik heb nu comfort access uitgezet, eens kijken of het dan wel werkt.
Overigens kun je wel meerdere accounts koppelen, je moet dan voor je vrouw ook een eigen BMW ID op haar emailadres aanmaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 23:50
Een kennis van me overweegt een BMW X3 van de 1e generatie (E83, 6-cil benzine). Zijn er nog grote valkuilen voor dit model of andere zaken waar zeker op gelet moet worden bij de aanschaf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 01:08
Pannencouque schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:46:
[...]
IAS is heerlijk! Ik heb 't nu niet en mis het wel. Staat heel hoog op de verlanglijst als ik de huidige ga vervangen. 't Is geen dealbreaker an sich, maar in combinatie met een paar andere ontbrekende opties...
Zoals ik eerder zei zal ik de 360 camera helaas moeten missen maar wellicht zal de aanwezigheid van IAS de pijn toch wat verzachten. Auto moet nog binnenkomen dus kan het zelf nog niet ervaren.
Verder zag ik ook dat de knoppen in keramiekafwerking zijn verwerkt, voegt niks toe maar staat wel lekker sjieck 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cgi99
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:54
zunrob schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:50:
[...]

Dat zou een oplossing zijn. Ik heb nu comfort access uitgezet, eens kijken of het dan wel werkt.
Overigens kun je wel meerdere accounts koppelen, je moet dan voor je vrouw ook een eigen BMW ID op haar emailadres aanmaken.
Ha, goede verbetering! Ze heeft wel een eigen. BMW ID, maar volgens de dealer kon er maar 1 gekoppeld worden aan een app/auto combinatie.

[Voor 10% gewijzigd door cgi99 op 29-05-2023 16:21]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Daan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:51:
Een kennis van me overweegt een BMW X3 van de 1e generatie (E83, 6-cil benzine). Zijn er nog grote valkuilen voor dit model of andere zaken waar zeker op gelet moet worden bij de aanschaf?
Waterlekkage, @lord_fh

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zunrob
cgi99 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:16:
[...]

Ha, goede verbetering! Ze heeft wel een eigen. BMW ID, maar volgens de dealer kon er maar 1 gekoppeld worden aan een app/auto combinatie.
Dat is bij de nieuwe 2 AT iig niet het geval, ik had toen straks 2 accounts gekoppeld aan dezelfde auto. Echter, heb toch maar je tip ter harte genomen en nu is er slechts 1 account ingelogd. Stoel positie 1 voor schoonvader en 2 voor schoonmoeder.

Ondanks dat er 2 profielen waren, elk toegewezen aan 1 sleutel werkte het namelijk niet altijd goed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lord_fh
@Daan : die van mij lekte nogal inderdaad (2008 facelift)

Als er pano dak in zit: afvoeren checken op doorloop, verder de rubber kom bij de tank die kan lekken, deurbakken -vooral achter- kunnen lekken maar dat is een easy fix (folie vastzetten)

Verder ligt het aan de motorisering wat daar bmw specifiek aan is. Qua auto zelfz de tussenbak kan verrot gaan , dan allemaal lampjes op dashboard verder niet veel spannends.

Hier geldt wel heel erg: de facelift is echt een stuk beter dan de prefacelift

[Voor 6% gewijzigd door lord_fh op 29-05-2023 18:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 23:50
Dank voor de info. De facelift heeft idd sterk de voorkeur :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
RAAF12 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:08:
[...]

Yep en je hebt ook nog de zelfparkerende optie die heeft ook 4 cams. Normaliter heb je voor en achter ook nog 4 ultrasoonsensors. X5 bakbeesten vind ik walgelijke auto's. Ik haat SUV's.
Gelukkig is het een SAV i.p.v. een SUV :P
Maar ik snap je, het is dat ik er een paar dagen verplicht in moest rijden omdat mijn rs6 in de garage stond en er toen achter kwam hoe fijn zo SUV rijd, de rs6 gaat nu de garage in voor de mooie dagen, en de X5 voor het dagelijks gebruik, ook nog even in een XC90 gereden die ik persoonlijk qua looks mooier vind maar niet in de buurt van de X5 komt qua bediening en rijgedrag, en de afschrijving is wat gunstiger bij bmw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lord_fh
Slux schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:00:
[...]

Gelukkig is het een SAV i.p.v. een SUV :P
Maar ik snap je, het is dat ik er een paar dagen verplicht in moest rijden omdat mijn rs6 in de garage stond en er toen achter kwam hoe fijn zo SUV rijd, de rs6 gaat nu de garage in voor de mooie dagen, en de X5 voor het dagelijks gebruik, ook nog even in een XC90 gereden die ik persoonlijk qua looks mooier vind maar niet in de buurt van de X5 komt qua bediening en rijgedrag, en de afschrijving is wat gunstiger bij bmw
Voor ik de x3 had (ook al is die wat ouder) had ik een RAV4 uit 2011 en op het werk ook vaker suvs gereden, maar ook ik ben van mening dat de bmw als "SAV" erg strak stuurt voor een hoog ding. Oke een 3 serie hoek je echt alle korte bochten om, dat voelt wel anders met zon hoog ding, maar doordraaien op de snelweg bijv. Op hoge snelheid gaan prima, trap je zo ander spul mee bij door het onderstel wat om te beginnen al wat strakker is dan menig ander merk SUV.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaFreakhead
jos707 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:52:
[...]
Verder zag ik ook dat de knoppen in keramiekafwerking zijn verwerkt, voegt niks toe maar staat wel lekker sjieck 8)
Keramische knoppen voelen veel kwalitatiever aan dan de alu optie, laat staan de standaard kunststof knoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Na half jaar met een G21 te hebben gereden, is mijn irritatie aangebroken vanwege gebrek aan comfort, krijg er rugpijn van (woon in Amsterdam en zijn veel drempels en daarvoor is de auto niet gemaakt) en op lange afstanden mis ik het automatisch sturen en stoelen zijn er niet voor gemaakt (keihard), ook omdat de auto zwaar stuurt (mijn vader zijn G20 is zo anders qua rijden, veel comfortabeler, licht sturen, stoelen zijn zachter (stof)). De portiervakken met plastic is verschrikkelijk, alles hoor je rammelen. Schijnbaar is het normaal op een G21 met M pakket en wat de echte BMW rijder wilt, zwaar sturen, bijna geen comfort, stoelen hard, etc. en ik gooi de handdoek in de ring. Je kan redelijk hard door de bocht en je hoort de uitlaat vrij luid, denk dat er ook een sportuitlaat aanwezig is. Ook heb ik last van windgeruis en er zijn nog meer punten zoals de rolhoes achter, de gedeelde ruit achter sluit moeilijk, bijna niet uit kunnen stappen achterbank, verlaagd onderstel met daarbij dat de laserlichten te laag afgesteld zijn, kachel en nog een aantal andere punten.
Had eerder al een G31 en heb nu een andere G31 gevonden. Ga over na een facelift 2020 met bijna dezelfde opties als mijn vorige G31, die was al redelijk goed in de opties maar deze mist wel zwart dakhemel en donkere ramen achter maar daarvoor krijg ik wel de 530i variant met mild hybrid, remote parking, 4 zone verwarming met ook achter stoelverwarming en BMWos 7 voor terug. Voor de rest dezelfde opties zoals autonoom inhalen, adaptief cruise control, integral sturen, adaptief onderstel, 360 camera, stoelventilatie, keyless etc. dus ja kan er niet opwachten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
itsalex schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 02:44:
Schijnbaar is het normaal op een G21 met M pakket en wat de echte BMW rijder wilt,
Niet de eerste keer dat je over zaken klaagt waar het meerendeel van de G20/G21 rijders hier zich totaal niet in kunnen vinden.

Maar mooi dat je iets anders hebt gevonden dat wel voldoet aan je wensen & eisen (y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lord_fh
verlaagd onderstel met daarbij dat de laserlichten te laag afgesteld zijn,
Een relaas oke, maar dit zinnetje is op niks gebaseerd. als het origineel BMW is is het "verlaagd" sport onderstel wat is het, 1,5cm lager dan origineel max ? zoiets als dat het al is ?
ik denk daarbij dat laserlichten niet eens af te stellen zijn net als xenon bijvoorbeeld maar zelf de hoogte regelen.

of heb je een verlaagde auto met een achteraf schroefset oid waarbij de hoogteregelaar is afgebroken ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

pjot1 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:20:
[...]

Je lijstje ga je niet redden met 2k. Of je moet het zelf doen.
Wat schat je in dat het aan tijd kost? Niet alles hoeft in één keer, maar als bv de draagarmen voorzijde vervangen worden kun je mooi tegelijkertijd de stabilisator stangen etc vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
lord_fh schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:54:
[...]

Een relaas oke, maar dit zinnetje is op niks gebaseerd. als het origineel BMW is is het "verlaagd" sport onderstel wat is het, 1,5cm lager dan origineel max ? zoiets als dat het al is ?
ik denk daarbij dat laserlichten niet eens af te stellen zijn net als xenon bijvoorbeeld maar zelf de hoogte regelen.

of heb je een verlaagde auto met een achteraf schroefset oid waarbij de hoogteregelaar is afgebroken ?
De auto is vanuit BMW verlaagd en daardoor is de bundel van het laserlicht ook lager, ik heb het vergeleken met mijn vader zijn G20 met ook laserlicht op een muur, snelweg, heuvelachtig gebied, etc. en dan zie je het verschil. Mijn laserlicht komt minder ver en kan ook de hoogte niet stellen. De lichtbundel komt niet hoog genoeg om verder weg te schijnen. Vooral op snelweg in Duitsland is het zeer nadelig omdat je niet ver in het donker kan zien en zeker zonder grootlicht.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

itsalex schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:34:
[...]

De auto is vanuit BMW verlaagd en daardoor is de bundel van het laserlicht ook lager, ik heb het vergeleken met mijn vader zijn G20 met ook laserlicht op een muur, snelweg, heuvelachtig gebied, etc. en dan zie je het verschil. Mijn laserlicht komt minder ver en kan ook de hoogte niet stellen. De lichtbundel komt niet hoog genoeg om verder weg te schijnen. Vooral op snelweg in Duitsland is het zeer nadelig omdat je niet ver in het donker kan zien en zeker zonder grootlicht.
Kan de dealer het ook niet afstellen? Als je lampen lager zitten schijnen ze sowieso al minder ver als hoger zittende lampen.

Mn i3 heeft ook led lampen met automatische hoogteregeling, maar die kan de dealer gewoon hoger afstellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

zunrob schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:49:
[...]

Ik had een YouTube filmpje gekeken, en daar kon ik niet zien of de lampen in de bocht draaiden of niet. Heb je adaptieve LED of laser?

Op de nieuwe 2AT draaien ze iig niet, erg jammer.
Adapt LED

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pjot1
Frank Martin schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Wat schat je in dat het aan tijd kost? Niet alles hoeft in één keer, maar als bv de draagarmen voorzijde vervangen worden kun je mooi tegelijkertijd de stabilisator stangen etc vervangen.
Ze zeggen wel eens, niets is zo duur als een goedkope BMW. ;)

Even ter vergelijking. Ik heb een E46 320d met M onderstel. 2 jaar geleden de draagarmen vervangen, dit in combinatie met een (grote) beurt kostte me al 1800. Dit alles bij een BMW-specialist met originele onderdelen. Mijn auto is tot 10 jaar oud bij de dealer in onderhoud geweest en daarna bij de specialist, het onderhoud is dus gewoon goed maar toch mag ik elk jaar zo'n 2000 euro wegdragen naar de garage. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:00
Kecin schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:37:
Ik kijk ondertussen stiekem een beetje naar een G31 vanaf 2018, minder dan 100k op de teller, liefst een 530 of hoger.

Musts:
- Adaptive Cruise Control incl rijbaanbegeleiding
- 360 cam
- Elektrisch verstelbare stoelen
- Minstens half leder
- Climate control achter en voor
- Donkere carrosserie kleur
- Elektrische kofferklep
- Navi pro
- HUD

Pre:
- Alles wat een leuke gadget is! Dus knoppies vullen
- Digitaal cluster (ben ik nu eenmaal gewend)
- Panoramadak

Maar de markt is vrij dun wanneer de ACC optie i.c.m. de donkere kleur (liefst gewoon zwart), waarom kiest niemand een donkere kleur of de ACC optie. Heb nu een aantal auto's op het oog onder de 40K maar wordt er nog niet heel warm van.

Als ik kijk naar de prijzen/km standen dan kan ik daar nog variabel inwezen (maar het liefst natuurlijk goedkoper en minder kilometers, maar dat is het een of het ander :+ ).

Binnenkort maar eens gaan proefrijden, heb ook nog gedacht om een klasse ouder 5 serie te kijken, maar dan kom je vooral in de Diesel markt valt me op.
Ik rij een G31 uit 2018 met panorama dak. Als ik opnieuw mocht kiezen had ik geen pano meer genomen - wat een drama zeg. Het dak heeft al meerdere keren kuren gehad en ik vind het ook gewoon herrie maken. Boven de 60 kmp/h met het dak open of gekanteld is gewoon niet meer lekker qua geluidsbeleving. Als het dak dicht is en ik rij 130 kmp/h dan hoor ik ook een duidelijk gesuis boven mijn hoofd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

pjot1 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:15:
[...]

Ze zeggen wel eens, niets is zo duur als een goedkope BMW. ;)

Even ter vergelijking. Ik heb een E46 320d met M onderstel. 2 jaar geleden de draagarmen vervangen, dit in combinatie met een (grote) beurt kostte me al 1800. Dit alles bij een BMW-specialist met originele onderdelen. Mijn auto is tot 10 jaar oud bij de dealer in onderhoud geweest en daarna bij de specialist, het onderhoud is dus gewoon goed maar toch mag ik elk jaar zo'n 2000 euro wegdragen naar de garage. :)
Ik zou nog een offerte krijgen dus ik ga het wel horen. Maar het hoeven van mij geen originele BMW-onderdelen te zijn. Goede imitatie is prima. Draagarmset is bv 400 euro incl., vind ik nog wel meevallen. Dat een E39 geen goedkope jongen is had ik wel ingecalculeerd ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lord_fh
ColeJ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:56:
[...]

Ik rij een G31 uit 2018 met panorama dak. Als ik opnieuw mocht kiezen had ik geen pano meer genomen - wat een drama zeg. Het dak heeft al meerdere keren kuren gehad en ik vind het ook gewoon herrie maken. Boven de 60 kmp/h met het dak open of gekanteld is gewoon niet meer lekker qua geluidsbeleving. Als het dak dicht is en ik rij 130 kmp/h dan hoor ik ook een duidelijk gesuis boven mijn hoofd.
Idem. T voegt niks toe. Ik vind het ook klapperen boven de 60 en er pleuren allemaal blaadjes naar binnen als je em helemaal open doet haha :+

Kantel is het beste maarja idd ruist. En ik heb zelfs alle rubbers (oem bmw) laten vervangen tegen o.a. het geruis, maar ik rij altijd met de hemel dicht want je blijft altijd wat horen .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:34

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Bij mijn G31 hoor ik echt niets als het dak dicht zit.

Het klapperen wel met het dak open maar als je de achterramen op een kiertje zet is dat ook weg…

BMW G31

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 01:08
[...]

In mijn G21 rij ik 99% van de tijd met dakraam dicht maar wel altijd met het zonnescherm open. Specifiek voor het pano dak gekozen enkel en alleen om meer licht te hebben in het interieur. Ben er nu zo aan gewent dat wanneer ik een auto stap zonder pano, ik het gevoel krijg van in een donker hok te zitten, al helemaal met een donkere dakbekleding. Had de optie bestaan voor een vast glazen dak, zonder raam dan had dit mijn voorkeur gehad, dan heb je ook de nadelen niet zoals ruis of risico dat die na verloop van tijd gaat lekken.

Overigens met het dakraam dicht valt mij het windgeruis helemaal niet op, misschien is de isolatie in een G31 zodanig beter dat het sneller opvalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

Een plat glad dak zonder kieren ect. is altijd stiller. Maar hoeveel dB's het scheelt zou ik niet weten. Ik weet wel dat de max speed van een auto hoger wordt als je de beide spiegels inklapt. Vooral als de wind recht van voren komt. Maar goed dit is weer geen typisch BMW topic. Over en sluiten.

[Voor 52% gewijzigd door RAAF12 op 30-05-2023 18:06]

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pjot1
Frank Martin schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:35:
[...]

Ik zou nog een offerte krijgen dus ik ga het wel horen. Maar het hoeven van mij geen originele BMW-onderdelen te zijn. Goede imitatie is prima. Draagarmset is bv 400 euro incl., vind ik nog wel meevallen. Dat een E39 geen goedkope jongen is had ik wel ingecalculeerd ;)
Ach, je krijgt er een goede, betrouwbare en fijne auto voor terug. We zien je foto's wel tegemoet! ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaFreakhead
lord_fh schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:43:
[...]

Idem. T voegt niks toe. Ik vind het ook klapperen boven de 60 en er pleuren allemaal blaadjes naar binnen als je em helemaal open doet haha :+

Kantel is het beste maarja idd ruist. En ik heb zelfs alle rubbers (oem bmw) laten vervangen tegen o.a. het geruis, maar ik rij altijd met de hemel dicht want je blijft altijd wat horen .
Als het goed is klappert hij minder als je één keer de knop bedient. Dan gaat hij iets van driekwart open en 'valt' de turbulentie net niet aan de achterzijde van het dakraam naar binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannencouque
Na half jaar met een G21 te hebben gereden, is mijn irritatie aangebroken vanwege gebrek aan comfort, krijg er rugpijn van (woon in Amsterdam en zijn veel drempels en daarvoor is de auto niet gemaakt) en op lange afstanden mis ik het automatisch sturen en stoelen zijn er niet voor gemaakt (keihard), ook omdat de auto zwaar stuurt (mijn vader zijn G20 is zo anders qua rijden, veel comfortabeler, licht sturen, stoelen zijn zachter (stof)). De portiervakken met plastic is verschrikkelijk, alles hoor je rammelen. Schijnbaar is het normaal op een G21 met M pakket en wat de echte BMW rijder wilt, zwaar sturen, bijna geen comfort, stoelen hard, etc. en ik gooi de handdoek in de ring. Je kan redelijk hard door de bocht en je hoort de uitlaat vrij luid, denk dat er ook een sportuitlaat aanwezig is. Ook heb ik last van windgeruis en er zijn nog meer punten zoals de rolhoes achter, de gedeelde ruit achter sluit moeilijk, bijna niet uit kunnen stappen achterbank, verlaagd onderstel met daarbij dat de laserlichten te laag afgesteld zijn, kachel en nog een aantal andere punten.
Had eerder al een G31 en heb nu een andere G31 gevonden. Ga over na een facelift 2020 met bijna dezelfde opties als mijn vorige G31, die was al redelijk goed in de opties maar deze mist wel zwart dakhemel en donkere ramen achter maar daarvoor krijg ik wel de 530i variant met mild hybrid, remote parking, 4 zone verwarming met ook achter stoelverwarming en BMWos 7 voor terug. Voor de rest dezelfde opties zoals autonoom inhalen, adaptief cruise control, integral sturen, adaptief onderstel, 360 camera, stoelventilatie, keyless etc. dus ja kan er niet opwachten.
Zo te lezen heb je een erg lekker aangeklede 530i weten te vinden. Nice!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannencouque
[...]

Klinkt als afstelling van het dak. Ik heb dat één keer gehad toen ik in m'n E46 het dakraam had gedemonteerd en niet goed had teruggeplaatst. Verder volstrekt niet herkenbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

Gevalletje dom bezig met een in Cornwall drijvende BMW https://www.ad.nl/video/p...-de-zee-ingesleurd-379330

[Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 30-05-2023 21:02]

Raven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

[...]

G31 sedan? Daar heb ik al vaker klachten over gelezen.
Ga eens naar een goede specialist, die lost ruis bij gesloten op met rubbers of afstellen. Bijv: https://bmwpanoramadaken.nl/ of the engineers garage.

Dat gezegd hebbende, een pano-dak is voor mij een dikke min op een auto. Zeker op een 3 kost het teveel hoofdruimte

[Voor 13% gewijzigd door bombadil op 30-05-2023 21:11]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gisteren voor de 2e keer ooit op het circuit gereden met de BMW M3, dit keer op Zandvoort tijdens vrij rijden.

Het was verschrikkelijk druk dus nergens een compleet vrije rond gehad, maar onderstaand filmpje wat tevens mijn snelste tijd was kwam ik de auto's precies op de juiste plekken tegen.

Alle sessies op MDM mode gereden, achteraf had ik TC (traction control) ook nog uit moeten zetten want die greep toch meer in dan je denkt. Kreeg dus ook deze dag de melding dat de remblokken achter op waren dit is dus door de TC veroorzaakt. Door het ingrijpen van de TC had ik onder andere in de kombocht ook een onderstuur gevoel in de auto zitten. Maar goed kon met TC uit niet meer testen omdat remblokken achter op waren en veiligheid staat bovenaan ondanks dat het tegen einde van de dag het lekker rustig was op de baan.

Al met al wel een hele leuke dag!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
@FabiandJ zoals je hebt gemerkt moet je vrijrijden sessies nooit in het weekend of op een nationale feestdag willen doen ;)
Ook moet je nooit je stability control aan laten staan, die is waarschijnlijk ook de oorzaak dat je remblokken achter op zijn. Bij het aanremmen op hoge snelheid zal DSC/ASC relatief veel remkracht naar de achterremmen sturen om de auto stabieler te houden. Werkt prima voor een noodstop of een paar sportieve bochtjes, maar je kunt op het circuit in een paar rondes je remschijven achter al roodgloeiend hebben.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:57:
@FabiandJ zoals je hebt gemerkt moet je vrijrijden sessies nooit in het weekend of op een nationale feestdag willen doen ;)
Ook moet je nooit je stability control aan laten staan, die is waarschijnlijk ook de oorzaak dat je remblokken achter op zijn. Bij het aanremmen op hoge snelheid zal DSC/ASC relatief veel remkracht naar de achterremmen sturen om de auto stabieler te houden. Werkt prima voor een noodstop of een paar sportieve bochtjes, maar je kunt op het circuit in een paar rondes je remschijven achter al roodgloeiend hebben.
Yup, zulke sessies zal ik dan inderdaad ook niet meer doen op dit soort dagen, waarschijnlijk ga ik in Augusts door de weeks weer een vrij rijden sessie doen.

En dat van de achterremmen zei ik natuurlijk al in mijn eigen post ;)
Nieuwe worden morgen bezorgd dus heb ik een leuk klusje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
bombadil schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:09:
[...]

G31 sedan? Daar heb ik al vaker klachten over gelezen.
Ga eens naar een goede specialist, die lost ruis bij gesloten op met rubbers of afstellen. Bijv: https://bmwpanoramadaken.nl/ of the engineers garage.

Dat gezegd hebbende, een pano-dak is voor mij een dikke min op een auto. Zeker op een 3 kost het teveel hoofdruimte
G31 sedan bestaat niet :P dat is gewoon de G30, die heeft dan ook geen panodak maar een schuif kanteldak. En hier is die gewoon stil, met panodak geen ervaringen.

Gamertag: timmie271

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

FabiandJ schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 00:15:
[...]

Yup, zulke sessies zal ik dan inderdaad ook niet meer doen op dit soort dagen, waarschijnlijk ga ik in Augusts door de weeks weer een vrij rijden sessie doen.

Ga je gewoon met je eigen auto over Zandvoort, a la de Ring? En dat vindt je verzekering chill?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Eagle Creek schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:48:
[...]

Ga je gewoon met je eigen auto over Zandvoort, a la de Ring? En dat vindt je verzekering chill?
Ja de verzekering vindt dat prima, die zullen toch niks uitkeren bij schade op circuit.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:08
FabiandJ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:47:
Gisteren voor de 2e keer ooit op het circuit gereden met de BMW M3, dit keer op Zandvoort tijdens vrij rijden.

Het was verschrikkelijk druk dus nergens een compleet vrije rond gehad, maar onderstaand filmpje wat tevens mijn snelste tijd was kwam ik de auto's precies op de juiste plekken tegen.

Alle sessies op MDM mode gereden, achteraf had ik TC (traction control) ook nog uit moeten zetten want die greep toch meer in dan je denkt. Kreeg dus ook deze dag de melding dat de remblokken achter op waren dit is dus door de TC veroorzaakt. Door het ingrijpen van de TC had ik onder andere in de kombocht ook een onderstuur gevoel in de auto zitten. Maar goed kon met TC uit niet meer testen omdat remblokken achter op waren en veiligheid staat bovenaan ondanks dat het tegen einde van de dag het lekker rustig was op de baan.

Al met al wel een hele leuke dag!
Cool, dat wil ik einde van de zomer ook met de M3 doen. Zandvoort is 15 minuutjes rijden voor mij dus ideaal, ik zag dat er meerdere aanbieders van vrij rijden waren, welke heb jij genomen en hoe veel sessies?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Sta nu bij de Dealer, primair om de iDrive-update een kickstart te geven. Staat nu al 1,5 maand klaar voor installatie, alle stappen van BMW support doorlopen maar helaas.

Ander punt is dat de auto medio maart begon aan te geven dat de banden gecontroleerd moesten worden op slijtage. Had zelf al even snel vóor de vakantie linksvoor en -achter gemeten, en geconcludeerd dat het nog prima moest kunnen.

Inmidels zo'n 5000km verder en rechtsachter blijkt al onder de APK-grens te zitten :o. Schrok ik wel even van. Nu heb ik er zo'n 67.500 km opzitten en zijn dit de originele fabrieksbanden, dus volgens mij mag ik niet per se klagen. Nu heb ik wel eens een winterbandenwissel gemaakt maar met die zachte winters van afgelopen jaren ook twee keer overgeslagen. Laten ze er dus zo'n ~55.000 op hebben zitten dan.

Vanuit de fabriek zitten er Hankook runflat op, waar ik niet per se ontevreden over ben. Laat dus maar dezelfde erop zetten.
https://www.bandenspotter...27/225-45-r18-95y-485925/
https://alltyretests.com/hankook-ventus-s1-evo3-k127/

Dealer biedt ze aan voor €157 per band dus niet eens zo gek..

[Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 31-05-2023 10:35]

• MadMarky
  • Niet online
FabiandJ schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 00:15:
[...]

OEM blokjes of ook meteen een upgrade? Bijv Hawk en Ferodo hebben remblokken die nog steeds geschikt zijn voor op straat maar veel beter tegen hoge temperaturen kunnen.

Vrijrijden doe ik soms ook nog maar het is eigenlijk leuker om via bijv Drivingfun een baan voor een dagdeel gehuurd te hebben. Dan is het veel rustiger en krijg je meer tijd om aan je techniek te werken. En het gehalte stuntpiloten dat erop af komt is ook lager dan bij vrijrijden :X

🖥️ | 🚗

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:56
Dom zeker, maar €150.000? Dit is toch een F23 M240i?

• FabiandJ
  • Niet online
MadMarky schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:15:
[...]

OEM blokjes of ook meteen een upgrade? Bijv Hawk en Ferodo hebben remblokken die nig steeds geschikt zijn voor op straat maar veel beter tegen hoge temperaturen kunnen.

Vrijrijden doe ik soms ook nog maar het is eigenlijk leuker om via bijv Drivingfun een baan voor een dagdeel gehuurd te hebben. Dan is het veel rustiger en krijg je meer tijd om aan je techniek te werken. En het gehalte stuntpiloten dat erop af komt is ook lager dan bij vrijrijden :X
Voor heb ik Endless MX72 Plus blokken, veel rem vermogen voor het circuit en als daily piepen ze niet.

Voor achter heb ik dezelfde besteld, maar zit een lange levertijd op, dus bij Offenga een setje OEM blokken besteld aangezien ik aanstaande zondag met de auto weg moet.

De volgende trackday ga ik met Driving-Fun doen is de bedoeling.

[Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 31-05-2023 11:09]

• RAAF12

RAAF12

TheBrut3 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:24:
[...]

Dom zeker, maar €150.000? Dit is toch een F23 M240i?
Zou kunnen ik ben niet zo bedreven is floating vehikels herkennen. Kunnen ook engelse ponden zijn <G>

Raven

• RAAF12

RAAF12

MadMarky schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:15:
[...]

OEM blokjes of ook meteen een upgrade? Bijv Hawk en Ferodo hebben remblokken die nig steeds geschikt zijn voor op straat maar veel beter tegen hoge temperaturen kunnen.

Geven die blokken ook zoveel stof af? Zowel mijn voor als achtervelgen zitten altijd onder het remstof. Kan ze om de 2 dagen gaan poetsen. Ik heb geen idee welke blokken de BMW dealer erop heeft gezet, maar zelf wil ik minder stoffige blokken erop gaan zetten. Is er een type wat bekend staat minder stof te produceren? Ik ben geen racer in de G20 320i dus het hoeft geen fancy merk te zijn.

Raven

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:00
Mijn G31 moet voor juli een oliewissel hebben. Ben benieuwd wat dat gaat kosten bij de Stealer :) . Normaal doe ik dat soort dingen zelf maar ik zit nu nog in de garantie ..
Pagina: 1 ... 218 219 220 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee