Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 210 ... 383 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:02

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

RAAF12 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:48:
[...]

Met de Bimmercode app kan je de BMW van het slot halen zodat je al rijdend filmpjes kan bekijken, Dat is heel erg ontopic.

Ook er fraai een Belgische dame rijd met een BMW over het spoor.. https://www.ad.nl/bizar/b...mstation-binnen~af1aa109/
Modbreak:En ik zeg dat het wel klaar is met alle wetsartikelen e.d. Het is mijn inziens teveel offtopic en er zijn mensen die hun gelijk willen halen.. Dat is alleen maar vervelend lezen en voegt niks toe. Als je het er niet mee eens bent dan is mijn DM de weg om het erover te hebben.

/ edit: ik heb even wat offtopic berichten weggehaald. Mocht je wat kwijt zijn, dan was ik het.

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 01-04-2023 21:40 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:35
Pannencouque schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:57:
Nou, vandaag een proefrit gemaakt in een andere 530i.

Contra:
- minder mooie stoelbekleding

Pro:
- stuurwielverwarming
- meesturende achterwielen, rijdt echt veel rustiger
- adaptive drive

Meh:
- adaptive drive als ik de dempers moet vervangen
- Xdrive. Lijkt geinig maar weinig toegevoegde waarde voor mij behalve bij die één of twee keer wintersport per jaar.

Er zal netto zo'n 1.500 euro bij moeten wil ik deze kunnen kopen, en dan gok ik dat de huidige nog goed kan verkopen.

Ik twijfel. Is het dat waard, ook met de hogere dagelijkse kosten? Of moet ik 't laten rusten en heel tevreden zijn met wat ik heb? Ik neig naar het laatste, ook omdat ik een foutmelding op de hulpsystemen kreeg tijdens de proefrit. Anderzijds: er zit twee jaar Premium Selection garantie op, dus dat gaan ze vast oplossen. En met twee jaar PS-garantie én 15k minder gelopen dan de huidige, kan het wel eens een goede deal zijn.

Kunnen jullie me nog op weg helpen?
Ik zou voor 1500 euro die andere auto pakken. 15k minder kilometers is ook een stukje afschrijving wat je ermee opschiet, en het feit dat je zoekende bent is eigenlijk al het antwoord op je vraag of je in je huidige auto wilt blijven rijden.
Het enige is dat ik een 6 in lijn zou zoeken, stukje meer freude am fahren! Waarschijnlijk automatisch wat rijker uitgerust dan de kleinere motoriseringen. Maargoed ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk :)

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
CreativeS schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:29:
[...]

Ik ben je niet vergeten... vandaag zelf aan een i7 begonnen. Vele interieurdelen plus kofferbak eruit. Het eerste wat ik meerdere keren zag...

[Afbeelding]

dan weet jij wel genoeg. Was overigens ook met de andere i7's zo.
Thanks. BMW AG heeft (inmiddels, 22 maart jl) aangegeven dat ze dit normaal vinden.

Dus ik druk nu standaard klimaat menu -> SYNC handmatig. Na elke start.

Weet nog niet of ik gek ben of waar het precies mis ging in het universum.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12
bmwgozer schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:00:
[...]

Thanks. BMW AG heeft (inmiddels, 22 maart jl) aangegeven dat ze dit normaal vinden.

Dus ik druk nu standaard klimaat menu -> SYNC handmatig. Na elke start.

Weet nog niet of ik gek ben of waar het precies mis ging in het universum.
Ja snap niet dat de dealer dat niet aan je heeft uitgelegd. Bij een i7 moet je altijd even sync indrukken na elke start, dat is toch logisch? 8)7

>> Signature?

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:49
Hier weer een ochtendje wezen sleutelen, M Performance V2 stuur, carbon dct shifter + trim en stalen pedalen., allemaal OEM BMW.

En toch ook maar de 300 euro aan BMW betaald voor CarPlay ipv via een online aanbieder :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2O1PUxz1q0I5yjBrBdTASlakD_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEFsF73anEwtnHVuPTNeEHKd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSLvv7Ihh8FVBG-KTpu2uQz0mD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTqSK8LYya2R8TFmqPEi1hAn.jpg?f=fotoalbum_large

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44
zunrob schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:33:
Lastige keuze @Pannencouque, ik snap je dilemma goed. Je weet nu wat je hebt. Van de andere kant, je bent blijven zoeken naar eentje met meer opties, anders had je vandaag die proefrit niet gehad. ;) Dus misschien mis je die bij je huidige auto toch behoorlijk? Je zult je nu af moeten vragen hoe graag je die opties wilt imo. Zijn er nog andere verschillen? Buitenkleur? Velgen? Weet je nog specifieker wat de foutmelding was?
Ik was vooral nieuwsgierig en toen zag ik deze ineens...
Verder is de huidige glacier silber en de gespotte is saphirschwarz. Kleur kan allebei prima. De zwarte accenten komen op de grijze beter uit maar dat zijn details die m'n beslissing niet bepalen.
Velgen zijn wel anders, maar niks bijzonders. Ik heb niet goed gekeken naar schade. Het is geen breedset dus dat is fijn want dan kan ik gezien de xDrive wel voor/achter wisselen. De huidige bij de grijze zijn sowieso netjes.

De auto is aardig populair want ook vandaag weer voor een proefrit geweest. Dat zegt ook iets. Anderzijds: hij is nog niet verkocht dus er is misschien toch iets op aan te merken :P

• Pannencouque
DaFreakhead schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:05:
[...]

Ik zou voor 1500 euro die andere auto pakken. 15k minder kilometers is ook een stukje afschrijving wat je ermee opschiet, en het feit dat je zoekende bent is eigenlijk al het antwoord op je vraag of je in je huidige auto wilt blijven rijden.
Het enige is dat ik een 6 in lijn zou zoeken, stukje meer freude am fahren! Waarschijnlijk automatisch wat rijker uitgerust dan de kleinere motoriseringen. Maargoed ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk :)
Die kan ik ook volgen. Twee jaar PS versus zes maanden is lekker.

De zespitter stond heel hoog op de lijst maar lukt budgettair niet. Paar duizend euro duurder voor een nette en dan ook nog eens 1500 extra voor import. Dat kan echt niet meer; soms moet je tevreden zijn met wat wel lukt.
Plus dat die in running costs ook nóg duurder is en het blok onderweg naar m'n werk niet eens warm wordt (dat deed de 530d ook niet) - daardoor zal slijtage ook hoger zijn.

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-12 12:57
Pannencouque schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:04:
[...]
Ik was vooral nieuwsgierig en toen zag ik deze ineens...
Verder is de huidige glacier silber en de gespotte is saphirschwarz. Kleur kan allebei prima. De zwarte accenten komen op de grijze beter uit maar dat zijn details die m'n beslissing niet bepalen.
Velgen zijn wel anders, maar niks bijzonders. Ik heb niet goed gekeken naar schade. Het is geen breedset dus dat is fijn want dan kan ik gezien de xDrive wel voor/achter wisselen. De huidige bij de grijze zijn sowieso netjes.

De auto is aardig populair want ook vandaag weer voor een proefrit geweest. Dat zegt ook iets. Anderzijds: hij is nog niet verkocht dus er is misschien toch iets op aan te merken :P
Welke opties hebben je dan overgehaalt om naar een andere te zoeken ? De meesturende achterwielen lijken mij misschien wel de upgrade waard, maar weet niet of stuurwielverwarming of de adaptive drive het verschil zouden maken.

Je geeft ook aan dat de stoelen minder mooi zijn, ik neem aan dat je dan van leer naar stoffen zetels gaat ? Mijns insziens zijn stoelen zowat het belangrijkste, dus als ik niet goed in een auto kan zitten dan boeien alle andere features niet meer. Niet dat stoffen zetels niet goed kunnen zitten, maar persoonlijk zou het nooit mijn keuze worden. Maar ieder ander heeft andere prioriteiten natuurlijk :)

• Pannencouque
jos707 schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:15:
[...]

Welke opties hebben je dan overgehaalt om naar een andere te zoeken ? De meesturende achterwielen lijken mij misschien wel de upgrade waard, maar weet niet of stuurwielverwarming of de adaptive drive het verschil zouden maken.

Je geeft ook aan dat de stoelen minder mooi zijn, ik neem aan dat je dan van leer naar stoffen zetels gaat ? Mijns insziens zijn stoelen zowat het belangrijkste, dus als ik niet goed in een auto kan zitten dan boeien alle andere features niet meer. Niet dat stoffen zetels niet goed kunnen zitten, maar persoonlijk zou het nooit mijn keuze worden. Maar ieder ander heeft andere prioriteiten natuurlijk :)
Ik ga niet voor minder dan de comfortstoelen en die zijn altijd leder ;) Volgens mij zijn de huidige nappa (?) maar in elk geval met mooie ruitjes-stiknaden op de rugleuning en een stukje zitvlak. De andere zal gewoon Dakota zijn denk ik.

Stuurverwarming is in de winter heel fijn, verder zeer nice-to-have. Adaptive Drive is lekker om het onderstel sportief te kunnen maken als ik 2% van de tijd eens wil hoeken... En verder IAS. Ik merk na een paar weken in m'n huidige auto hoe groot het verschil is en ik het toch graag wil. Maar niet tegen elke prijs...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:49
* StevenK meldt zich ook maar eens in dit topic. Anderhalf jaar geleden kochten we een 340 touring. Was onze eerste BMW, maar wat een Freude am Fahren. Auto is getuned, heb geen flauw idee hoe, maar toen we deze kochten was al duidelijk dat hij beduidend sneller is dan de andere 340's die ik gereden heb. Recent proefgereden met een M2 (N55) en ook die was niet zo snel; de M2C voelde wel sneller.
We zijn in ieder geval allebei behoorlijk gevallen voor de BMW. Zowel in look and feel als in hoe het rijdt, stuurt en remt.

[ Voor 13% gewijzigd door StevenK op 03-04-2023 18:26 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
En nog een project...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D70PSKRgrXOzjZvUA99DUFoBYVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUzQ2eH4w2rBUnI9kxEgZcQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hou van subtiel, dus geen performance-remmerij voor mij. Ik hou ook van periodecorrect. Voor M3-remmerij moet veel aangepast worden, dus 'the next best thing' is dan remmerij van een 335i/d. Ik ga straks van 300mm schijven voor en achter naar 348mm voor en 336mm achter. Samen met Hawk HPS 5.0 blokken wordt dat weer heerlijk stevig remmen zonder fading. Momenteel rij ik met Ferodo DS Performance, maar die zijn er (vziw) niet voor 335i voorremmen. Wintervelgen moeten dan wel minimaal 18" zijn, maar goed... de 19" zomervelgen worden ook mooi gevuld straks. De schijven nu lijken wel schoteltjes in een teil :) Eind april worden ze gezandstraald en 3-laags gecoat in een mooie aparte kleur. Uiteraard niet schreeuwerig, maar een mooie Individualkleur. Voor montage volledig in de Gyeon Rim-glascoating. Goodridge RVS omvlochten remslangen om het af te maken. Revisie doe ik verder zelf. Nieuwe zuigers en rubbers liggen al in de garage. Even afwachten hoe de geleidepennen eruit zien, maar ik wil eigenlijk aansturen op een volledige revisie. Uiteraard nieuwe BMW OE schijven en dan zijn we alweer een tijd verder. Voor dat geld heb je al hele mooie performance-onderdelen, maar ik doe het graag anders. Heerlijk dat knutselen, 4e project en nu is het wel even goed voor de komende tijd :)

• CreativeS
  • Niet online
Mooie paddles. Ik had een metaalachtige trilling in de rechter. Wederom opengehaald en de culprit gevonden. Lekker solide geklik nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ds2uT5Blaey15848f_FXawlPiTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TsIb38t5S8zOpDhWPqxoyRU.jpg?f=fotoalbum_large

• Greetoz
CreativeS schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:50:
[...]

Mooie paddles. Ik had een metaalachtige trilling in de rechter. Wederom opengehaald en de culprit gevonden. Lekker solide geklik nu.

[Afbeelding]
Haha ja zijn gewoon standaard op de M3.. Maar was nog hele klus alles overzetten op het nieuwe stuur, altijd spannend ook een airbag demonteren.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:58
Pannencouque schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:21:
[...]
Ik ga niet voor minder dan de comfortstoelen en die zijn altijd leder ;) Volgens mij zijn de huidige nappa (?) maar in elk geval met mooie ruitjes-stiknaden op de rugleuning en een stukje zitvlak. De andere zal gewoon Dakota zijn denk ik.

Stuurverwarming is in de winter heel fijn, verder zeer nice-to-have. Adaptive Drive is lekker om het onderstel sportief te kunnen maken als ik 2% van de tijd eens wil hoeken... En verder IAS. Ik merk na een paar weken in m'n huidige auto hoe groot het verschil is en ik het toch graag wil. Maar niet tegen elke prijs...
Volgens mij is 1500 Euro best fair voor meer garantie en IAS lijkt mij? Ik heb het gevoel dat je de keuze al een beetje gemaakt hebt. Misschien is het slim om nog een proefrit te maken, en dan te beslissen.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:54

Bommes

Capo del formaggio

Misschien een iets te algemene vraag:
Op de 13polige stekker bij de trekhaak over onze 2017 2018i Grand Tourer zit wel een contante plus.
Pen 9.
Maar geen geschakelde plus, pen 10 meet ik niks op met lopende motor.
En nou net die laatste wil ik graag hebben.

Is dat iets wat geprogrammeerd moet worden want Canbus?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:36:
Op de 13polige stekker bij de trekhaak over onze 2017 2018i Grand Tourer zit wel een contante plus.
Pen 9.
Maar geen geschakelde plus, pen 10 met ik niks op met lopende motor.

Zoek even naar het schema van de X23*1B (ik kan hier geen link delen van BMW TIS). Dat is de stekker van de trekhaak. Je ziet dan de volledige pin layout en kan ook doorklikken waar de bedrading naartoe loopt. Ik zie overigens niet in het schema dat pin 10 geschakeld zou moeten zijn, maar kan zijn dat dat op jouw VIN anders is (heb even snel een standaard 2AT 216i aangeklikt).

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12
Bommes schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:36:
Pen 9.
Maar geen geschakelde plus, pen 10 meet ik niks op met lopende motor.

Ik heb het bij de dealer laten aanpassen. Is niet iets wat geprogrammeerd kan worden maar draden moeten fysiek veranderd worden.

>> Signature?

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
CreativeS schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:48:
En nog een project...

[Afbeelding]

Ik hou van subtiel, dus geen performance-remmerij voor mij. Ik hou ook van periodecorrect. Voor M3-remmerij moet veel aangepast worden, dus 'the next best thing' is dan remmerij van een 335i/d. Ik ga straks van 300mm schijven voor en achter naar 348mm voor en 336mm achter. Samen met Hawk HPS 5.0 blokken wordt dat weer heerlijk stevig remmen zonder fading. Momenteel rij ik met Ferodo DS Performance, maar die zijn er (vziw) niet voor 335i voorremmen. Wintervelgen moeten dan wel minimaal 18" zijn, maar goed... de 19" zomervelgen worden ook mooi gevuld straks. De schijven nu lijken wel schoteltjes in een teil :) Eind april worden ze gezandstraald en 3-laags gecoat in een mooie aparte kleur. Uiteraard niet schreeuwerig, maar een mooie Individualkleur. Voor montage volledig in de Gyeon Rim-glascoating. Goodridge RVS omvlochten remslangen om het af te maken. Revisie doe ik verder zelf. Nieuwe zuigers en rubbers liggen al in de garage. Even afwachten hoe de geleidepennen eruit zien, maar ik wil eigenlijk aansturen op een volledige revisie. Uiteraard nieuwe BMW OE schijven en dan zijn we alweer een tijd verder. Voor dat geld heb je al hele mooie performance-onderdelen, maar ik doe het graag anders. Heerlijk dat knutselen, 4e project en nu is het wel even goed voor de komende tijd :)
Ik heb een kleine toevoeging voor je: 17-inch past prima! Ik heb op mijn 335d twee sets 17" gehad. Zolang het origineel BMW wielen zijn moet het wel passen geloof ik. De 5-spaaks van de eerste foto zijn trouwens eigenlijk voor een Z4, net een iets lagere ET-waarde waardoor ze net wat dikker staan 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bK17jww/47-FEAC7-B-E353-49-A5-825-E-B6-C334-D6-C5-D1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/26jrGLJ/A912-B5-FF-CABB-4536-94-AD-D9-C7-EE65-A1-A9.jpg

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Thanks @Pepppie
Pin 10 geschakeld is wat ik in het jeager 13 polige trekhaak stekker schema terug zie.
Afbeeldingslocatie: https://www.tralert.com/wp-content/uploads/2021/11/aansluitschema-13-polige-stekker-aansluiten-jaeger-1.jpeg
Pen 9 heeft bij mij dus wel constante spanning, 10 is spanningsloos.

Ik kan zo via google geen schema vinden van de X23*1B.
Of mijn google skills laten me in de steek.. :o
Wel via Westfalia een aansluit schema gevonden:
https://westfalia-trekhaa...tfile&attachment_id=13124
Daarin zie ik dat het een extra optie dat er een geschakelde plus of constante plus is.
Omdat ik een constante plus meet dan moet die extra optie aanwezig is in mijn trekhaak kabel set/auto.
Vreemd dat ik dan dus wel een constante plus meet maar geen geschakelde.
Extra kabel optie set:
https://westfalia-trekhaa...et-uitbreidingsset-15-30/

Ik kan daar overigens niet in vinden dat het een keuze is tussen 1 van de 2. Die extra kabelset zorgt voor een constante en een geschakelde plus.
Toch nog maar eens goed gaan meten en/of het geheel eens open schroeven.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• JdBn
Oja en 17" wordt ook wel lekker gevuld met de 335d remmerij idd :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/K7psPKt/A316-AB4-F-ABB7-415-F-90-E9-5-AAB117-A24-CF.jpg

• Pepppie
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:44:
Thanks @Pepppie
Pin 10 geschakeld is wat ik in het jeager 13 polige trekhaak stekker schema terug zie.

Pen 9 heeft bij mij dus wel constante spanning, 10 is spanningsloos.

Ik kan zo via google geen schema vinden van de X23*1B.
Of mijn google skills laten me in de steek.. :o
Wel via Westfalia een aansluit schema gevonden:
https://westfalia-trekhaa...tfile&attachment_id=13124
Daarin zie ik dat het een extra optie dat er een geschakelde plus of constante plus is.
Omdat ik een constante plus meet dan moet die extra optie aanwezig is in mijn trekhaak kabel set/auto.
Vreemd dat ik dan dus wel een constante plus meet maar geen geschakelde.
Extra kabel optie set:
https://westfalia-trekhaa...et-uitbreidingsset-15-30/

Ik kan daar overigens niet in vinden dat het een keuze is tussen 1 van de 2. Die extra kabelset zorgt voor een constante en een geschakelde plus.
Toch nog maar eens goed gaan meten en/of het geheel eens open schroeven.
Dan klopt het BMW TIS schema van de auto die ik heb opgezocht; de pin wordt inderdaad niet gebruikt. Wel kun je, zoals @ChiLLeR aangeeft, de fysieke bedrading aanpassen (zeker als Westfalia dit zelf als optie in hun schema zet). Is niet heel lastig als je ergens een geschakelde plus vandaan kunt halen (of een nieuwe draad trekken vanuit de fusebox en een geschakelde pin pakken).

• CreativeS
  • Niet online
JdBn schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:44:
Ik heb een kleine toevoeging voor je: 17-inch past prima! Ik heb op mijn 335d twee sets 17" gehad. Zolang het origineel BMW wielen zijn moet het wel passen geloof ik. De 5-spaaks van de eerste foto zijn trouwens eigenlijk voor een Z4, net een iets lagere ET-waarde waardoor ze net wat dikker staan 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top! Ik heb die velgen (Style 290) voor de Compact. Mocht het raar uitpakken, dan heb ik die ook nog :*) Onder de mijne zit in de winter Style 162 (smalset).

Ik las op diverse fora dat 17” problemen gaf… maar dan is dat nu uit de wereld geholpen _/-\o_

• JdBn
CreativeS schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:16:
[...]

Top! Ik heb die velgen (Style 290) voor de Compact. Mocht het raar uitpakken, dan heb ik die ook nog :*) Onder de mijne zit in de winter Style 162 (smalset).

Ik las op diverse fora dat 17” problemen gaf… maar dan is dat nu uit de wereld geholpen _/-\o_
Sowieso kwam de 335i/335d ook met Style 194, dat is een 17" breedset :)

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Pepppie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:05:
[...]

Dan klopt het BMW TIS schema van de auto die ik heb opgezocht; de pin wordt inderdaad niet gebruikt. Wel kun je, zoals @ChiLLeR aangeeft, de fysieke bedrading aanpassen (zeker als Westfalia dit zelf als optie in hun schema zet). Is niet heel lastig als je ergens een geschakelde plus vandaan kunt halen (of een nieuwe draad trekken vanuit de fusebox en een geschakelde pin pakken).
Lijkt mij ook het eenvoudigste te doen, de kabel kan bijv. via de vloer rechts onder de plastic kappen worden weggewerkt. Evt een extra zweefzekering opnemen om de kabel te beschermen tegen kortsluiting. De draad in de connector bij de trekhaak zal wel een knijpverbinding zijn. Zo niet kan je die solderen.
Ik denk niet dat BMW veel verschilt met andere merken in de bedrading van trekhaken. Waarschijnlijk hebben ze die draad niet aangesloten omdat vandalen de groep te zwaar belasten en dat er dan protesten komen als de zekering eruit vliegt, maar dat is geheel giswerk.

• D422
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-12 16:31
Goedemorgen Tweakers,

Na mijn F21 118i vier jaar te hebben geleased, heb ik deze afgelopen najaar overgenomen van BMW.
Na 45k km zijn de originele banden dringend aan vervanging toe en ik wil graag meteen een setje 18" velgen erbij bestellen. Nu is mijn oog gevallen op een aftermarket set van formaat 8x18 met een ET-waarde van 35. De standaard (16") velgen hebben een ET van 43, dus dat is een redelijk verschil. Ik vind het niet erg als de velgen iets verder uitsteken, maar ik kan op dit forum en op internet geen ervaringen terug vinden m.b.t. stabiliteit en rijgedrag.

Volgens de lokale velgenboer moet dit prima kunnen, maar ik heb hier toch wat twijfels bij. Wat is jullie mening hierover?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eey3tV_3PsDpDCXf0KymkDFZoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScVdwHst1a4X2qlPCYhiGn9y.jpg?f=fotoalbum_large

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:46

lord_fh

PS5

D422 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:28:
Goedemorgen Tweakers,

Na mijn F21 118i vier jaar te hebben geleased, heb ik deze afgelopen najaar overgenomen van BMW.
Na 45k km zijn de originele banden dringend aan vervanging toe en ik wil graag meteen een setje 18" velgen erbij bestellen. Nu is mijn oog gevallen op een aftermarket set van formaat 8x18 met een ET-waarde van 35. De standaard (16") velgen hebben een ET van 43, dus dat is een redelijk verschil. Ik vind het niet erg als de velgen iets verder uitsteken, maar ik kan op dit forum en op internet geen ervaringen terug vinden m.b.t. stabiliteit en rijgedrag.

Volgens de lokale velgenboer moet dit prima kunnen, maar ik heb hier toch wat twijfels bij. Wat is jullie mening hierover?

[Afbeelding]
Ik ga er vanuit dat de standaard 16" geen 8J breed is. Je kan de beide specs in een (online) calculator gooien om te kijken hoeveel het nou naar buiten staat. Alleen ET waarde en grootte van de velg zegt niks. het aantal J van de velg speelt ook mee.

• JdBn
Goedemorgen Tweakers,

[Afbeelding]
Achterwielen van een F20 is origineel (zover ik kan vinden) 8x18 ET52. Dan lijkt me ET35 wel echt te laag, zeker voor gaat dat waarschijnlijk problemen opleveren.

Voor is de originele maat 18x7.5 ET45.

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06
Ik heb onder mijn BMW F32 originele BMW Style 19" 442M Bicolor velgen. Deze zijn nu 7 jaar oud, maar lijken opgegeten te worden door mijn assen. (O.i.d.) ze beginnen in ierder geval goed te oxideren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLdCb3jsUpAa5SfM6ilRY226bHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlzRgJKGyfS6onXz7WjEapCY.jpg?f=fotoalbum_large

En een Close up:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEz7c9873_jguOeugzqijaa7zwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6reVz7dUdqKYO9i91uOAuMi.jpg?f=fotoalbum_large

Weten jullie zo wat ik kan doen om dit weer netjes te krijgen? En als ze weer netjes zijn... Wat kan ik doen om het te voorkomen?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CarJunkyXL schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:23:
Weten jullie zo wat ik kan doen om dit weer netjes te krijgen? En als ze weer netjes zijn... Wat kan ik doen om het te voorkomen?
Verhuizen naar een regio waar het nooit regent, of de auto heel goed afdrogen na elke bui :p

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 05-04-2023 10:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• CarJunkyXL
fsfikke schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:25:
[...]

Verhuizen naar een regio waar het nooit regent, of de auto heel goed afdrogen na elke bui :p
Haha, ik moet dan alsnog de auto wassen. :P

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-12 00:02
Greetoz schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:36:
[...]
En toch ook maar de 300 euro aan BMW betaald voor CarPlay ipv via een online aanbieder :/
[...]
Benieuwd naar je motivatie hiervoor, ik zit namelijk met dezelfde twijfel. Zeker aangezien ik nog een Service Inclusive heb tot en met januari.

Ik heb alles in principe al gereed staan op de laptop, ik merk alleen dat ik wat huiverig ben om het daadwerkelijk te installeren. Ondanks dat er in de tooling staat beschreven dat je weer vrij simpel terug kan naar 'hoe het was'.
Toch blijft de vraag of ik iets over het hoofd zie/ of ze erachter kunnen komen.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• RAAF12

RAAF12

*.*

Steeldunes schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:24:
[...]

Benieuwd naar je motivatie hiervoor, ik zit namelijk met dezelfde twijfel. Zeker aangezien ik nog een Service Inclusive heb tot en met januari.

Ik heb alles in principe al gereed staan op de laptop, ik merk alleen dat ik wat huiverig ben om het daadwerkelijk te installeren. Ondanks dat er in de tooling staat beschreven dat je weer vrij simpel terug kan naar 'hoe het was'.
Toch blijft de vraag of ik iets over het hoofd zie/ of ze erachter kunnen komen.
Met een Service Abo bij BMW kan je idd in de problemen komen als de auto wat mankeert en de dealer gaat moeilijk doen. Ik zou dat risico niet nemen.

• RAAF12

RAAF12

*.*

CarJunkyXL schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:23:
Ik heb onder mijn BMW F32 originele BMW Style 19" 442M Bicolor velgen. Deze zijn nu 7 jaar oud, maar lijken opgegeten te worden door mijn assen. (O.i.d.) ze beginnen in ierder geval goed te oxideren.

[Afbeelding]

En een Close up:

[Afbeelding]

Vind ik nog wel meevallen, maar de corrosie verwijderen en daarna de naaf licht invetten met bijv. kopervet. Dan hou je de velgen en naaf vrij van corrosie. Naaf is van staal en de velg aluminium.

• StevenK
Wat een verschil, een F31 B58 met chip en een F87 S55.
Iemand nog een tip voor een dakdrager voor de F87?
Onder de F31 hebben we trekhaak, maar dat gaat niet bij de F87.

[ Voor 23% gewijzigd door StevenK op 05-04-2023 16:15 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:14
Zolang je ze boven in de toeren kan houden zal de M2C sneller zijn, maar een B58 is een beest onderin de toeren.

• StevenK
TheBrut3 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:51:
Zolang je ze boven in de toeren kan houden zal de M2C sneller zijn, maar een B58 is een beest onderin de toeren.
En die F31 voelt een stuk vergeeflijker aan. Carrosserie, onderstel en remmen zijn natuurlijk geen vergelijk. (De F31 heeft weliswaar sportonderstel, maar standaard remmen)

[ Voor 19% gewijzigd door StevenK op 05-04-2023 16:58 ]

• Greetoz
Steeldunes schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:24:
[...]

Ik had ook alles klaar. Ik las teveel gezeur met auto’s die bij een beurt een update hadden gehad en dan moest je weer met backup FSC codes werken etc. Je kan het terugdraaien maar dan moet ik dat telkens doen. Dat is het me niet waard. Dus nu gewoon via BMW en via BimmerCode wel de CarPlay fullscreen gemaakt.

• CarJunkyXL
RAAF12 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:50:
[...]

Vind ik nog wel meevallen, maar de corrosie verwijderen en daarna de naaf licht invetten met bijv. kopervet. Dan hou je de velgen en naaf vrij van corrosie. Naaf is van staal en de velg aluminium.
Bedankt voor de tip, ik heb nu een potje keramisch vet gekocht. Dit zou beter zijn dan kopervet. Heb weer een klusje te doen...

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-12 00:02
RAAF12 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:47:
[...]
Met een Service Abo bij BMW kan je idd in de problemen komen als de auto wat mankeert en de dealer gaat moeilijk doen. Ik zou dat risico niet nemen.
Greetoz schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:45:
[...]
Ik had ook alles klaar. Ik las teveel gezeur met auto’s die bij een beurt een update hadden gehad en dan moest je weer met backup FSC codes werken etc. Je kan het terugdraaien maar dan moet ik dat telkens doen. Dat is het me niet waard. Dus nu gewoon via BMW en via BimmerCode wel de CarPlay fullscreen gemaakt.
Thanks voor jullie input, bevestigt inderdaad mijn voorgevoel.
Dan voorlopig toch maar gewoon laten gaan en uit m'n hoofd zetten, zeker aangezien mijn main telefoon een Android is (werktelefoon is een iPhone).
Voor 30€ was dat dan nog een geinig extraatje, maar voor 300€... :N

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• zunrob
Zojuist krijgen we deze foutmelding in de F45. Heb verder niets om de auto op codes uit te lezen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Er is ook niks raars met de auto gebeurt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIk5djsBxliM2B97DSorko9eUtA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2hoe2bpbU2PtYMxQ1IueyLbv.png?f=fotoalbum_large

En als iemand een tip heeft voor een niet al te dure adapter om uit te lezen hoor ik dat ook graag.

[ Voor 13% gewijzigd door zunrob op 06-04-2023 15:05 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik zou de fout resetten bij iemand die Bimmerlink o.i.d heeft en dan kijken of de fout weer terugkomt. Of probeer alle riemen vast te doen en kijken of dat uitmaakt. Er zit ook een sensor in de passagierstoel die detecteert of er iemand opzit. Die wil ook wel eens defect raken. Heb je nog garantie dan sowieso de dealer laten kijken.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:45
Pannencouque schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:57:
Nou, vandaag een proefrit gemaakt in een andere 530i.

Contra:
- minder mooie stoelbekleding

Pro:
- stuurwielverwarming
- meesturende achterwielen, rijdt echt veel rustiger
- adaptive drive

Meh:
- adaptive drive als ik de dempers moet vervangen
- Xdrive. Lijkt geinig maar weinig toegevoegde waarde voor mij behalve bij die één of twee keer wintersport per jaar.

Er zal netto zo'n 1.500 euro bij moeten wil ik deze kunnen kopen, en dan gok ik dat de huidige nog goed kan verkopen.

Ik twijfel. Is het dat waard, ook met de hogere dagelijkse kosten? Of moet ik 't laten rusten en heel tevreden zijn met wat ik heb? Ik neig naar het laatste, ook omdat ik een foutmelding op de hulpsystemen kreeg tijdens de proefrit. Anderzijds: er zit twee jaar Premium Selection garantie op, dus dat gaan ze vast oplossen. En met twee jaar PS-garantie én 15k minder gelopen dan de huidige, kan het wel eens een goede deal zijn.

Kunnen jullie me nog op weg helpen?
Ik rij ook een G31 520i uit 2018 maar hoe kan ik zien of ik meesturende achterwielen heb?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:08

Eagle Creek

Breathing security

ColeJ schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:55:
[...]

Ik rij ook een G31 520i uit 2018 maar hoe kan ik zien of ik meesturende achterwielen heb?
Je spiegels als je een bocht doorgaat?
Uitstappen als je ingestuurd bent?

Het lijkt me lastig over het hoofd te zien.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:18

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

In het menu van de auto instellingen heb je dan ook een kopje sneeuwkettingen want als je dat aan zet sturen de achterwielen niet meer.

• zunrob
RAAF12 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:08:
Ik zou de fout resetten bij iemand die Bimmerlink o.i.d heeft en dan kijken of de fout weer terugkomt. Of probeer alle riemen vast te doen en kijken of dat uitmaakt. Er zit ook een sensor in de passagierstoel die detecteert of er iemand opzit. Die wil ook wel eens defect raken. Heb je nog garantie dan sowieso de dealer laten kijken.
Garantie is helaas al verlopen. Auto is nu 4 jaar oud. Is er voor nu iemand in de buurt van Nijmegen met een dongle die de code even wil uitlezen?
Lijkt me in dit geval handig zelf iets te hebben om in ieder geval diagnose te kunnen doen. Welke adapter/dongle/software schaf ik het beste aan voor F platform? Kabel met stukje software vind ik ook prima, maar welke/wat? Ik zie door alle mogelijke opties het bos niet meer...

[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 06-04-2023 20:19 ]

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
Goedemorgen Tweakers,

Heb ook ET35 onder m'n F20 zitten, gaat prima. Doet optisch ook best veel.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:59
Er lijkt weer enigszins beweging te komen met Parkmobile in de auto. Aanmelden bij ConnectedDrive via de Parkmobile app lukt tenminste weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmsOnMbWUwsp9OEeFARb0gSsZOQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Xk4T8I1chZc6AEoa4RJdIAW.jpg?f=user_large

Klik je echter verder, dan volgt toch -helaas- weer een foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1s_a-zUn7e0sKUXl6fadvKASro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sDQQZQ9jArFMZPCLBZ1hoQjf.jpg?f=user_large

Maar, er is beweging, dus wie weet 8)

[ Voor 70% gewijzigd door Leut op 11-04-2023 10:33 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben toe aan een grote beurt en de eerste APK. Kosten ca. 690 euro.
Service Inclusive kost 875 voor 3 jaar of 40k.
No brainer voor die 185 euro? Over ca. 2 jaar valt de kleine beurt er in. Door dat geweldige Condition Based Service kan ik helaas verder geen onderhouds-interval vinden. Vorig jaar wel de automaat-olie remvloeistof vervangen. Is er ergens een globaal lijstje? Kan het in de handleiding-app niet vinden.

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-12 18:20
Afgelopen jaren heeft BMW in mijn ogen weleens een designmisser begaan, maar wat is dat toch met die rare neppe/echte uitlaten bij veel merken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqJ2H3IFpyZrnCU_WmOxfLSQWuM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0a4ggepl29Fi4NA3vvuqP9R.jpg?f=fotoalbum_medium
En zet die pijp dan op z'n minst in het midden! Geen optisch bedrog door inschietrichting overigens.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
jordy2811 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:21:
Afgelopen jaren heeft BMW in mijn ogen weleens een designmisser begaan, maar wat is dat toch met die rare neppe/echte uitlaten bij veel merken?

[Afbeelding]
En zet die pijp dan op z'n minst in het midden! Geen optisch bedrog door inschietrichting overigens.
Wat dacht je van die fake uitlaten bij elektrische modellen met een kunststof afdekplaatje, dat is helemaal een designmisser.
Die mensen dachten zeker, it will do en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dat zijn allemaal auto's die zowel leverbaar zijn als brandstof/PHEV/EV. Het hele (luie) idee daarvan is dat het niets mag kosten, dan krijg je dat inderdaad. Op auto's die ontworpen zijn als EV zie je dat niet.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Cabrio-update, gisteren ben ik even bij de spuiter langs geweest.

Ik dacht dat ik mijn cabrio daar kaal had afgeleverd, maar hij kon nog kaler :+
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52795836998_9e0690fe65_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52795837008_472769925a_b.jpg

De body wordt op het moment voorbereidt voor het laswerk. waar ze binnenkort mee beginnen.

En terwijl ik het best een lijst vond, gaf de lasser aan dat het allemaal wel meevalt. Maar goed, zijn referentie was op dit moment een Subaru waar het complete achterscherm van verrot was.

Alle losse delen staan inmiddels in de epoxy:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52795395506_3e017b587a_b.jpg
(ja, dat is een portier van de cabrio op de onderste plank).

Ik was bang dat ik misschien nieuwe voorschermen nodig ging hebben, want onderaan zat behoorlijke roest, maar daarvan is nu niks meer te zien.

Waarschijnlijk wordt het deze zomer dat hij helemaal gespoten zal zijn en weer terug naar mijn garage kan komen.

Ondertussen vordert de kabelboom langzaam. Ik zit vlak voor de zekeringenkast en daar is de boom nogal complex met heel veel aftakkingen en wijzigingen die ik moet aanbrengen. En vanaf de andere kant van de zekeringenkast moeten nog wat modificaties aangebracht worden voor de verlichting, maar dat is relatief simpel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• RAAF12

RAAF12

*.*

zunrob schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:40:
[...]

Garantie is helaas al verlopen. Auto is nu 4 jaar oud. Is er voor nu iemand in de buurt van Nijmegen met een dongle die de code even wil uitlezen?
Lijkt me in dit geval handig zelf iets te hebben om in ieder geval diagnose te kunnen doen. Welke adapter/dongle/software schaf ik het beste aan voor F platform? Kabel met stukje software vind ik ook prima, maar welke/wat? Ik zie door alle mogelijke opties het bos niet meer...
Ik woon een beetje ver weg in het Noorden, misschien wil iemand in de buurt helpen? Ik heb de app van Bimmerlink en Bimmercode gekocht. En een vLinker MC+ Bluetooth adapter aangeschaft, die is oa. geschikt voor F en G series van BMW. Te koop op Aliexpress, Amazon ect.

• zunrob
RAAF12 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 01:18:
[...]

Ik woon een beetje ver weg in het Noorden, misschien wil iemand in de buurt helpen? Ik heb de app van Bimmerlink en Bimmercode gekocht. En een vLinker MC+ Bluetooth adapter aangeschaft, die is oa. geschikt voor F en G series van BMW. Te koop op Aliexpress, Amazon ect.
Merci. Ik heb ondertussen ook e.e.a. besteld, maar dat duurt. Kg even voordat het er is. Deze melding mbt riemen en airbags zit me niet echt lekker, die wil je namelijk gewoon weekend hebben. Als er dus iemand in de buurt van Nijmegen zin/tijd heeft om even de code uit te lezen ben ik erg geholpen, dan kan ik iig wat gerichter gaan zoeken.

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:39

Theimon

Snapte!?

Cheesy schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:04:
Ben toe aan een grote beurt en de eerste APK. Kosten ca. 690 euro.
Service Inclusive kost 875 voor 3 jaar of 40k.
No brainer voor die 185 euro? Over ca. 2 jaar valt de kleine beurt er in. Door dat geweldige Condition Based Service kan ik helaas verder geen onderhouds-interval vinden. Vorig jaar wel de automaat-olie vervangen. Is er ergens een globaal lijstje? Kan het in de handleiding-app niet vinden.
Je moet de eerste APK nog krijgen, maar de bakolie is al wel vervangen? Klinkt goed :X

En voor 690 euro zou ik persoonlijk het olievat in de werkplaats checken of er daadwerkelijk vloeibaar goud in zit. En of de filters zijn gemaakt van Egyptisch katoen.

Als ik het internet mag geloven is de algemene interval voor een BMW 2 jaar of 30000km.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Pepppie
  • Niet online
Theimon schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 06:09:
[...]

Je moet de eerste APK nog krijgen, maar de bakolie is al wel vervangen? Klinkt goed :X

En voor 690 euro zou ik persoonlijk het olievat in de werkplaats checken of er daadwerkelijk vloeibaar goud in zit. En of de filters zijn gemaakt van Egyptisch katoen.

Als ik het internet mag geloven is de algemene interval voor een BMW 2 jaar of 30000km.
Krijgen we deze discussie weer.. dit zijn nu eenmaal de prijzen bij de dealer en daar kun je van alles van vinden.

@Cheesy de dealer kan een overzicht geven van het te verwachten onderhoud en dan kun je zelf bekijken wat aantrekkelijk is. Meestal zit ook de remvloeistof er nog een keer tussendoor (al is die niet zo duur), maar het hangt ook af van de kilometers die je rijdt of je bijv. 2x olie moet doen in 2 jaar tijd.

Maar meestal is de Service Inclusive een goede deal als je je auto bij de dealer wilt laten onderhouden.

• Cheesy
  • Niet online
[...]

Even terug gekeken, het was inderdaad geen bakolie maar de remvloeistof.
Bij grote beurt horen ook bougies.

• Cheesy
  • Niet online
Pepppie schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:39:
[...]

Maar meestal is de Service Inclusive een goede deal als je je auto bij de dealer wilt laten onderhouden.
De prijzen bij een allround garage of een specialist liegen er ook niet om is inmiddels mijn ervaring.
En zolang het alleen onderhoud is valt de prijs bij de dealer ook wel weer mee. Ik heb al een aantal kleine dingen gratis gehad onder garantie dus alles bij elkaar valt het me niet tegen. Voordeel van een relatief jonge auto.

• zunrob
Sorry dat ik mijn vraag herhaal, maar we hebben de auto dit weekend nodig voor de paasbezoekjes. En dat is toch zeker 500 km. En met deze melding vind ik dat niet helemaal fijn met het gezin in de auto. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIk5djsBxliM2B97DSorko9eUtA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2hoe2bpbU2PtYMxQ1IueyLbv.png?f=fotoalbum_large

Zou daarom graag de foutcode weten zodat ik daarmee verder kan. Is er iemand in omgeving Nijmegen waar ik even langs mag komen om hem uit te lezen? Dealer heeft pas volgende week tijd.

• DaFreakhead
zunrob schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:57:
Sorry dat ik mijn vraag herhaal, maar we hebben de auto dit weekend nodig voor de paasbezoekjes. En dat is toch zeker 500 km. En met deze melding vind ik dat niet helemaal fijn met het gezin in de auto. [Afbeelding]

Zou daarom graag de foutcode weten zodat ik daarmee verder kan. Is er iemand in omgeving Nijmegen waar ik even langs mag komen om hem uit te lezen? Dealer heeft pas volgende week tijd.
Waanzin, gewoon heen rijden en bij de balie gaan staan. Als ze je niet helpen willen dan weet je wat je waard bent als klant, want dit is een serieus veiligheidsissue!

Verwijderd

Sorry dat ik mijn vraag herhaal, maar we hebben de auto dit weekend nodig voor de paasbezoekjes. En dat is toch zeker 500 km. En met deze melding vind ik dat niet helemaal fijn met het gezin in de auto. [Afbeelding]

Daar wil je niet mee rijden, zoals eerder aangegeven hierboven zou ik inderdaad direct naar de dealer gaan en niet weggaan tot ze dit gelijk oppakken. Niet een soort gelijke probleem gehad maar wat anders, ben niet weggegaan en ben toen geholpen uiteindelijk.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:08

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Sorry dat ik mijn vraag herhaal, maar we hebben de auto dit weekend nodig voor de paasbezoekjes. En dat is toch zeker 500 km. En met deze melding vind ik dat niet helemaal fijn met het gezin in de auto.
Kleine winstwaarschuwing hier... De dealer rekent over het algemeen torenhoge onderzoekskosten als je auto niet in garantie of onderhoud zit.

Ik had een keer vlak voor mijn (auto)vakantie een kapotte ruitenwisser motor. Toen besloten om naar een BMW dealer te gaan in plaats van mijn eigen BMW specialist. De Fünfer moest eerst onderzocht worden, voor ze konden zeggen hoeveel het zou gaan kosten. Na een paar minuten kwam het verlossende antwoord al, je raadt het niet, motor kapot. Reparatie zou dik 700 euro bedragen, waarop ik zei dat ik in dat geval alleen de onderzoekskosten wilde voldoen en er nog even over wilde nadenken. Onderzoekskosten voor die paar minuten liep tegen de 75 euro aan. En ja, dat was volgens hun volstrekt normaal vanwege minimaal werkplaatstarief en gebruikte apparatuur.

Op korte termijn is het dus (als je het mij vraagt) het slimste om óf een garagebedrijf te vinden die gespecialiseerd is in BMW, of iemand die coding diensten aanbiedt in de regio. In en rond Nijmegen is er vast wel iets te vinden. Na een snelle Google zie ik bijvoorbeeld Autoservice Meeg in Wijchen of Autobedrijf Henny van Doorn in Nijmegen. Ik ken deze bedrijven niet en beveel ze ook niet persé aan, maar je kunt er altijd een telefoontje aan wagen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• zunrob
DexterDee schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:26:
[...]

Kleine winstwaarschuwing hier... De dealer rekent over het algemeen torenhoge onderzoekskosten als je auto niet in garantie of onderhoud zit.

Ik had een keer vlak voor mijn (auto)vakantie een kapotte ruitenwisser motor. Toen besloten om naar een BMW dealer te gaan in plaats van mijn eigen BMW specialist. De Fünfer moest eerst onderzocht worden, voor ze konden zeggen hoeveel het zou gaan kosten. Na een paar minuten kwam het verlossende antwoord al, je raadt het niet, motor kapot. Reparatie zou dik 700 euro bedragen, waarop ik zei dat ik in dat geval alleen de onderzoekskosten wilde voldoen en er nog even over wilde nadenken. Onderzoekskosten voor die paar minuten liep tegen de 75 euro aan. En ja, dat was volgens hun volstrekt normaal vanwege minimaal werkplaatstarief en gebruikte apparatuur.

Op korte termijn is het dus (als je het mij vraagt) het slimste om óf een garagebedrijf te vinden die gespecialiseerd is in BMW, of iemand die coding diensten aanbiedt in de regio. In en rond Nijmegen is er vast wel iets te vinden. Na een snelle Google zie ik bijvoorbeeld Autoservice Meeg in Wijchen of Autobedrijf Henny van Doorn in Nijmegen. Ik ken deze bedrijven niet en beveel ze ook niet persé aan, maar je kunt er altijd een telefoontje aan wagen.
Ik heb goede contacten bij de dealer waar ik altijd ga. Ik ken bijna iedereen, en zij mij, en mag altijd in de werkplaats erbij zijn. Natuurlijk vind ik het erg vervelend dat het niet eerder kan, maar omwille van wat ik hiervoor zei vind ik dat voor nu prima. We kunnen ons waarschijnlijk ook wel redden met de andere auto.
Desalniettemin zal de dealer idd niet super goedkoop zijn, ik hoorde al 150 euro voor onderzoek...

• TheBrut3
jordy2811 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:21:

[Afbeelding]
Tegenwoordig strooit BMW ook met uitlaten.

• RAAF12

RAAF12

*.*

[...]

Er zijn mensen die 100k per jaar rijden. Zonder nadere gegevens is het raden of een gebruiker valide redenen heeft om de olie te verversen. Edit: ah duidelijk human error, ipv olie wordt er remvloeistof bedoeld. Tja dan zit je gauw te miscommuniceren. Als je er zelf al om vraagt, deze laatste opmerking was echt niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 07-04-2023 21:54 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

zunrob schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 01:36:
[...]

Merci. Ik heb ondertussen ook e.e.a. besteld, maar dat duurt. Kg even voordat het er is. Deze melding mbt riemen en airbags zit me niet echt lekker, die wil je namelijk gewoon weekend hebben. Als er dus iemand in de buurt van Nijmegen zin/tijd heeft om even de code uit te lezen ben ik erg geholpen, dan kan ik iig wat gerichter gaan zoeken.
Je betaalt idd ook voor snelle verzending deze klojo doet 1 werkdag maar rekent wel de hoofdprijs. Maar daar heb jij nu niks meer aan. https://www.astools.nl/vg...Gclw430quetcaAhBmEALw_wcB
Die adapter heeft een knopje die je even in moet drukken anders vind je telefoontje op Android niet de juiste BT verbinding. Op iOS is dat knopje drukken niet nodig. En daarna eenmalig de juiste adapter selecteren in de app instelling.

Een app aanschaffen gaat gelukkig geheel online! O ja ook wel handig om te weten een aangeschafte app zoals Bimmerlink en Bimmercode is geschikt voor iOS óf Android. Je kan dus niet gratis voor nix de app omzetten tussen beide systemen als je onverhoopt telefoontje gaat wisselen en een ander OS kiest.

[ Voor 11% gewijzigd door RAAF12 op 07-04-2023 18:59 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:44
Sorry dat ik mijn vraag herhaal, maar we hebben de auto dit weekend nodig voor de paasbezoekjes.
...
Is het wel een melding die je terug kan vinden?
Want ik heb momenteel problemen met het stuurslot, maar als ik de meldingen uitlees (dankzij ^^ :D ) dan is alles prima en blijft die lijst leeg.
Dus wel een probleem maar geen foutcode die je terug kan vinden.

Ik moet toch een monteur in de buurt vinden, want er zijn wel een paar dingetjes die opgelost moeten worden waar ik vrees dat het bij de dealer vrij prijzig gaat worden (o.a. stuurslot, lekkage, remmen). Maar dat gaat niet voor het weekend lukken, ben ik bang. :+

let the past be the past.

• zunrob
SPee schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:08:
[...]

Is het wel een melding die je terug kan vinden?
Want ik heb momenteel problemen met het stuurslot, maar als ik de meldingen uitlees (dankzij ^^ :D ) dan is alles prima en blijft die lijst leeg.
Dus wel een probleem maar geen foutcode die je terug kan vinden.

Ik moet toch een monteur in de buurt vinden, want er zijn wel een paar dingetjes die opgelost moeten worden waar ik vrees dat het bij de dealer vrij prijzig gaat worden (o.a. stuurslot, lekkage, remmen). Maar dat gaat niet voor het weekend lukken, ben ik bang. :+
Ik zou graag je vraag beantwoorden of er een code is om uit te lezen, maar ik heb nog niets om uit te lezen dus kan hem niet beantwoorden. :+
Dit lijkt me wel een storing waar een foutcode bij hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbdQxDdelSLfrF6wanYLY-P7c6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcHTGjv5vvaFjnXy992DKXXs.jpg?f=fotoalbum_large
Ik was net aan het appen met een vriend en hij geeft aan deze adapter te hebben liggen. Kan ik daar iets mee? Wordt zo te zien niet ondersteund door bimmerlink.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:05

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Waarschijnlijk probleem met kabel naar de stoel. Wel is met ander merk auto gehad. Kabel connector zat onder de bestuurder stoel opnieuw reseaten had probleem opgelost. Ken het natuurlijk helemaal mis hebben.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:44
zunrob schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:35:
[...]
Ik zou graag je vraag beantwoorden of er een code is om uit te lezen, maar ik heb nog niets om uit te lezen dus kan hem niet beantwoorden. :+

....
Ik was net aan het appen met een vriend en hij geeft aan deze adapter te hebben liggen. Kan ik daar iets mee? Wordt zo te zien niet ondersteund door bimmerlink.
In je NavPro kun je bij auto info ook een lijst met meldingen vinden. Als die daarin staat, dan denk ik dat de kans vrij groot is dat die idd uitgelezen kan worden.

Zelf heb ik Torque gebruikt.

let the past be the past.

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Topicstarter
zunrob schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:35:
[...]

[Afbeelding]
Ik verwacht niet dat een standaard ELM327-dongle werkt. Die zitten alleen op het primaire ODB-II netwerk en daar zitten zaken als de airbag niet op, alleen de ECU met een beperkte dataset. Prima voor een oudere auto (vanaf +/- 2000 tot 2015 ongeveer), maar alles met ook maar iets luxere infotainment, zoals BMW heeft vanaf het moment de iDrive is geïntroduceerd, kan je er eigenlijk niet zoveel meer mee.

Met een Carly-dongle kan je het wel uitlezen. Die kan alle modules van een BMW benaderen voor foutmeldingen, en zelfs opties coderen.
Ja, hij is prijzig, maar als je het afzet tegen wat de BMW voor alleen uitlezen rekent, heb je het met één gebruiken al terugverdiend.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• CreativeS
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:00:
Met een Carly-dongle kan je het wel uitlezen. Die kan alle modules van een BMW benaderen voor foutmeldingen, en zelfs opties coderen.
Ja, hij is prijzig, maar als je het afzet tegen wat de BMW voor alleen uitlezen rekent, heb je het met één gebruiken al terugverdiend.
Carly is toch ook prut... gebruik dan Bimmercode of zo. Al die spookfoutcodes.
Zeker als je geen lifetimelicentie hebt, dan is hun 'nieuwe' verdienmodel belachelijk duur.
Daarnaast gaat het geregeld fout met Carly. Staat je mooie paperweight of baksteen op je oprit.
Maar goed... het zijn maar verhalen van internet :+

Beste is nog steeds iemand met INPA of ISTA op de laptop en dan goed uitlezen. Dat is zelfs bij een specialist goed te doen.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Of even wissen die foutcodes en kijken of ze terugkomen. Soms is er een glitch geweest (vraag me niet hoe) en blijven de foutcodes weg. Komt die wel weer terug dan is nader onderzoek noodzakelijk. Voor amateurs die geen storingmonteurs zijn is dat de eenvoudigste oplossing met Bimmerlink.
Komt de storing weer terug dan kan je verder zoeken. Dit zijn wel erg veel storingen in een klap. Eerst wiisen dan verder kijken (zo zou ik dat doen).

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Topicstarter
CreativeS schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:16:
[...]

Carly is toch ook prut... gebruik dan Bimmercode of zo. Al die spookfoutcodes.
Zeker als je geen lifetimelicentie hebt, dan is hun 'nieuwe' verdienmodel belachelijk duur.
Daarnaast gaat het geregeld fout met Carly. Staat je mooie paperweight of baksteen op je oprit.
Maar goed... het zijn maar verhalen van internet :+

Beste is nog steeds iemand met INPA of ISTA op de laptop en dan goed uitlezen. Dat is zelfs bij een specialist goed te doen.
Ik ken Carly persoonlijk niet, dit is ook alleen maar gebaseerd op wat ik tegenkom bij diverse BMW-liefhebber kanalen. Voor mijn E36 heeft Carly namelijk 0,0 toegevoegde waarde en heb ik een volledige INPA-installatie draaien.

BimmerLink ziet er leuk uit, maar ook daar kan ik niks nuttigs over zeggen aangezien die ook pas vanaf de 2005-modellen werkt.

f
RAAF12 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:22:
Of even wissen die foutcodes en kijken of ze terugkomen. Soms is er een glitch geweest (vraag me niet hoe) en blijven de foutcodes weg. Komt die wel weer terug dan is nader onderzoek noodzakelijk. Voor amateurs die geen storingmonteurs zijn is dat de eenvoudigste oplossing met Bimmerlink.
Komt de storing weer terug dan kan je verder zoeken. Dit zijn wel erg veel storingen in een klap. Eerst wiisen dan verder kijken (zo zou ik dat doen).
Dat soort "glitches" zijn vaak stekkers of draden die kapot aan het gaan zijn. Of het is een te lage accu-spanning geweest, dat kan vaak ook tot vage storingen leiden in moderne auto's. Maar dat zal de foutcode wel aangeven.

Als je gaat resetten, noteer wel even de foutcodes ergens. Het kan namelijk ook goed dat fouten terugkomen, maar nu met een andere code. En zonder de originele codes kan analyse dan een stuk lastiger worden.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Nog steeds probleem hier om de laatste software update te installeren, 11/2022. Auto hangt al sinds gister middag aan een CTEK (10 ampere) lader, maar hij komt nog niet met het update voorstel. Je zou verwachten dat de accu van een G21 uit 2019 nog wel goed genoeg moet zijn?

Eens zien of ik aan het eind van de dag een upgrade voorstel krijg anders ga ik mijn moeite besparen en wacht tot de eerste beurt om het op te lossen.

• lord_fh

lord_fh

PS5

Dit weekend met de sleurhut oppad, voor de sound met optrekken heerlijk, wat gewicht erachter laat hem lekker grommen 😬

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fx4C28fbeP6ePpuxw9lKbhUEmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQlYHf9SUjBCzbTevxKfrvLX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVZ1ZNageG99QUpGi9WNrGsND9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oicKJ4g20LUBXC25WKnqZAkv.jpg?f=fotoalbum_large

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dat is ook een flinke hut (y)

Bij ons hing er ook weer een caravan achter voor het eerst dit jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tY-HbjwIIQAd_4m7ZWjyu90Aqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLfGusFm0pRUIZDZprDrhTHv.jpg?f=fotoalbum_large
Vrijdag op de boot naar Texel :)

• lord_fh

lord_fh

PS5

Bommes schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:58:
Dat is ook een flinke hut (y)

Bij ons hing er ook weer een caravan achter voor het eerst dit jaar.
[Afbeelding]
Vrijdag op de boot naar Texel :)
Foto vertekend een beetje denk ik, opbouw 470, totale lengte 6.30 meter. Groter zou ik niet willen ook haha

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
lord_fh schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:36:
Dit weekend met de sleurhut oppad, voor de sound met optrekken heerlijk, wat gewicht erachter laat hem lekker grommen 😬

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie combinatie :)
Zoiets lijkt mij ook wel wat achter de G21 :)

Aan de andere kant, begin juli met alleen de auto op eigen tempo naar Italië knallen heeft ook wel wat.

Ik ging als kind altijd met een caravan op vakantie, dus heb daar ook een zwak voor. Komt binnen nu en een paar jaar wel :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

lord_fh schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:03:
[...]

Foto vertekend een beetje denk ik, opbouw 470, totale lengte 6.30 meter. Groter zou ik niet willen ook haha
Okay, dan vertekend de foto inderdaad een beetje.
Opbouw van ons is 474, totale lengte 6 meter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Vigb6y9W5WmPyR8mU2KgAF-XKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhBWL2A57xgp44UMkamBQjn7.jpg?f=fotoalbum_large

Bouwjaar 1986 een Lander Pierre Cardin 474.
Zeldzaam ding ondertussen, ook veel te veel voor betaald maar goed het bevalt. En met een leeg gewicht van slechts 770kg spoort en rijd het fantastisch.

• CreativeS
  • Niet online
En deze dump ik lekker hier... ook al is er vast ook wel een wastopic :*)

Eerste van de twee klaar. Auto van mijn vriendin gaat voor hè. Altijd handig als ik weer iets voor mijn eigen wagen wil hebben :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8xkR5IRzBgO2X-KxlRogexyDCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xoeYOY8W933ZStUmelJn8nEZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door CreativeS op 15-04-2023 13:08 ]

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/234I-1yHLCm4Wk4ntCIS9mzuh8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4l3RJkZe8aJv7PP6UUSSRf9.jpg?f=fotoalbum_large

Als we dan toch bezig zijn; toen nog op de winter sloffen… en wat is zo’n 5 toch klein hè 😉

Ohja; caravan belading is voorin te zwaar; even naar de garage brengen.

• DaFreakhead
BMWix3 schreef op zondag 9 april 2023 @ 21:51:
[Afbeelding]

Als we dan toch bezig zijn; toen nog op de winter sloffen… en wat is zo’n 5 toch klein hè 😉

Ohja; caravan belading is voorin te zwaar; even naar de garage brengen.
Mooie Premium :) Heb er zelf ook eentje, een 650uff. Mag helaas niet achter de G31 ivm onbenullig zwaar.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

:F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNcCMYAP3Gpk0kvjv8SPsg0ItqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHm5z6M72m5mTSKW7j1rY6a5.jpg?f=fotoalbum_large
Weer 500 caravan kilometers er bij op gezet.
In de sportstand en de bak ook rijd het echt super.
Schakeld zeer alert terug en op, houd daarmee de snelheid echt heel constant op de CC.
Heerlijk ding dus.

• lord_fh

lord_fh

PS5

Hier ook 450km erop gezet dit weekend, tank wel tot de laatste 20km leeg 🤣🤣

Ik speel ook een beetje met sport en D qua schakelgedrag vooral als hij steeds in D van 5 naar 6 blijft gaan en terug (met harde wind en heuvel op en af) , in S blijft hij dan gewoon in z'n 5 rijden, stuk relaxter.

Morgen poging weet ik hoeveel voor de water lekkage 🤣

• RAAF12

RAAF12

*.*

Met berg af is het minder dan gaat ie bijremmen om op de cruise control speed te blijven. En omdat ik een hekel heb om energie te verspillen in de remblokken ga ik dan over op handbediening van de automaat en op de juiste versnelling afremmen op de motor. Dan gaat die energie gedeeltelijk terug in de autoaccu.

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 10-04-2023 17:22 ]

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42
Kan je de HU ook zelf updaten van een NBT Evo met ID5 ?

[ Voor 3% gewijzigd door Unknown Alien op 10-04-2023 17:27 ]

• lord_fh

lord_fh

PS5

RAAF12 schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:21:
Met berg af is het minder dan gaat ie bijremmen om op de cruise control speed te blijven. En omdat ik een hekel heb om energie te verspillen in de remblokken ga ik dan over op handbediening van de automaat en op de juiste versnelling afremmen op de motor. Dan gaat die energie gedeeltelijk terug in de autoaccu.
Denk dat die oude x3 van mij niet gaat remmen met de remmen hoor haha, enkel op de motor een beetje denk ik.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:26
lord_fh schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:03:
[...]

Denk dat die oude x3 van mij niet gaat remmen met de remmen hoor haha, enkel op de motor een beetje denk ik.
Waarom niet? Onze E60 deed het ook gewoon hoor, wel zo lang mogelijk op de motor maar zodra het verschil te hoog werd ging ie bijremmen. Remlichten sprongen dan ook af en toe aan.

Gamertag: timmie271

• lord_fh

lord_fh

PS5

timmie271 schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:34:
[...]

Waarom niet? Onze E60 deed het ook gewoon hoor, wel zo lang mogelijk op de motor maar zodra het verschil te hoog werd ging ie bijremmen. Remlichten sprongen dan ook af en toe aan.
Maar is op letten binnenkort dan, dacht dat dat meer van nieuwere generaties was

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:32:
Maar is op letten binnenkort dan, dacht dat dat meer van nieuwere generaties was
Je moet wel CC met remfunctie hebben (anders dan enkel CC)... ik heb het wel op mijn E90... grappig stukje techniek.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 10-04-2023 19:35 ]

• CreativeS
  • Niet online
Heerlijk... die Monello Lancia 2.0 foamlans. Beter dan de foamer die bij mijn Nilfisk 160 zat.
Lijkt wel scheerschuim. Anyway... onder het motto "wassen heeft altijd zin!" net op tijd klaar voor de regen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ClebAneYdyyhNJ4KSofyIbtNlc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5QiTtSDilhDn9vTvgvzwNMUM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3P5iSA8af2u3nAzkO_HOA_72Mc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Q6PLZr3QoX9h1Q10pLwqRq5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door CreativeS op 15-04-2023 13:08 ]

• lord_fh

lord_fh

PS5

Achter ff klein spacertje ertussen 😜😜

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Fijn pasen... not! Ik werd zaterdagochtend door mijn buurman gewekt die op de deur stond te kloppen. Blijkt dat die nacht iemand mijn motor (R1200GS) een duw heeft gegeven vol tegen mijn 3 serie. (Die letterlijk net 2 weken volledig klaar was na een complete revisie) :'(

De betreffende man staat gelukkig op beeld en ik heb aangifte gedaan. Helaas dekt mijn verzekering het niet dus dit wordt weer een duur grapje. Via Facebook heb ik de beelden gedeeld en het blijkt dat hij in Eindhoven al meer auto's heeft beschadigd en zijn foto zelfs in de Albert Heijn hing als gezocht. Een naam heb ik nog niet maar ik hoop dat hij snel wordt gepakt. Wie weet kan ik dan nog wat schade verhalen.

De R1200GS heeft een kapotte remhendel en wat krassen, mijn 335i is er wat slechter aan toe. Flinke deuk op een hele klote plek en een paar dikke krassen en plekken op de bumper. En laat dat nou een zeldzaam onderdeel zijn want die is van 3DDesign uit Japan. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmu2VqwbSjLoqztMZxqxYN335lc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcmHq4105O86C0lSSNV46klI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2cjo31p4mIxgRSBU1_ad8WhkOw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFy744fnHRUMCpCWQF7XEcka.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0yMnzVxs89q0QJ2VfxaG3sAbto=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Si37hhpF2pkWE6mwVBYzTiV0.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H98ZvRd3P41icQJN00MjYOS60vs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/7eymdB0aDjFm6eb6gPfhjZbq.gif?f=user_large

• TheBrut3
Hier ook gewassen vandaag. Zo te zien moet ik ook eens gaan kijken voor een andere foamlans, bij mij is het er zo ongeveer afgedropen als ik naar buiten kom gelopen met de emmers :+

En er kwam een bijdehante leasemeneer voorbij met z'n kind die meende dat zijn 320 achterwielaandrijver sneller is dan mijn 'Mini' 1 serie voorwielaandrijver. Vooral negeren dat soort volk, ken je merk en types :+

• TheBrut3
FiXeR.nl schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:51:
Fijn pasen... not! Ik werd zaterdagochtend door mijn buurman gewekt die op de deur stond te kloppen. Blijkt dat die nacht iemand mijn motor (R1200GS) een duw heeft gegeven vol tegen mijn 3 serie. (Die letterlijk net 2 weken volledig klaar was na een complete revisie) :'(

De betreffende man staat gelukkig op beeld en ik heb aangifte gedaan. Helaas dekt mijn verzekering het niet dus dit wordt weer een duur grapje. Via Facebook heb ik de beelden gedeeld en het blijkt dat hij in Eindhoven al meer auto's heeft beschadigd en zijn foto zelfs in de Albert Heijn hing als gezocht. Een naam heb ik nog niet maar ik hoop dat hij snel wordt gepakt. Wie weet kan ik dan nog wat schade verhalen.

De R1200GS heeft een kapotte remhendel en wat krassen, mijn 335i is er wat slechter aan toe. Flinke deuk op een hele klote plek en een paar dikke krassen en plekken op de bumper. En laat dat nou een zeldzaam onderdeel zijn want die is van 3DDesign uit Japan. :/

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Jeetje, wat een paardenzak zeg! Aan de voeten ophangen en een sneetje maken in het voorhoofd bij dat soort volk.

Hopelijk vinden ze hem snel zodat jij de schade kan claimen.

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:04:
Achter ff klein spacertje ertussen 😜😜
Never! Nergens voor nodig ook. Als je erachter rijdt hebben voor- en achterwielen evenveel negatief camber, staan ze mooi in de wielkast en de wielen nog verder naar buiten? Niet met deze verlaging. Ik zou de voorwielen nog een kleine ET correctie kunnen geven van 2 à 3 mm, maar persoonlijk vind ik ze mooi staan zo. Geen extra toevoegingen aan de assen.

[ Voor 53% gewijzigd door CreativeS op 10-04-2023 21:43 ]

• lord_fh

lord_fh

PS5

FiXeR.nl schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:51:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Ajo serieus , wat een stuk #^#^#^#&#@@@ . Gewoon nonchalant omduwen en doorlopen wtf, kan daar echt kwaad om worden.... hoop dcht voor je dat hij snel wordt gepakt EN er IETS te verhalen valt...
Pagina: 1 ... 210 ... 383 Laatste