Man, man, man... ik voel met je mee. Wat een droeftoeter!!!FiXeR.nl schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:51:
Fijn pasen... not! Ik werd zaterdagochtend door mijn buurman gewekt die op de deur stond te kloppen. Blijkt dat die nacht iemand mijn motor (R1200GS) een duw heeft gegeven vol tegen mijn 3 serie. (Die letterlijk net 2 weken volledig klaar was na een complete revisie)![]()
De betreffende man staat gelukkig op beeld en ik heb aangifte gedaan. Helaas dekt mijn verzekering het niet dus dit wordt weer een duur grapje. Via Facebook heb ik de beelden gedeeld en het blijkt dat hij in Eindhoven al meer auto's heeft beschadigd en zijn foto zelfs in de Albert Heijn hing als gezocht. Een naam heb ik nog niet maar ik hoop dat hij snel wordt gepakt. Wie weet kan ik dan nog wat schade verhalen.
De R1200GS heeft een kapotte remhendel en wat krassen, mijn 335i is er wat slechter aan toe. Flinke deuk op een hele klote plek en een paar dikke krassen en plekken op de bumper. En laat dat nou een zeldzaam onderdeel zijn want die is van 3DDesign uit Japan.![]()
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
Damn das een zure. Hoop dat ie gepakt wordt, maar zal wel onderop de stapel komenFiXeR.nl schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:51:
Fijn pasen... not! Ik werd zaterdagochtend door mijn buurman gewekt die op de deur stond te kloppen. Blijkt dat die nacht iemand mijn motor (R1200GS) een duw heeft gegeven vol tegen mijn 3 serie. (Die letterlijk net 2 weken volledig klaar was na een complete revisie)![]()
De betreffende man staat gelukkig op beeld en ik heb aangifte gedaan. Helaas dekt mijn verzekering het niet dus dit wordt weer een duur grapje. Via Facebook heb ik de beelden gedeeld en het blijkt dat hij in Eindhoven al meer auto's heeft beschadigd en zijn foto zelfs in de Albert Heijn hing als gezocht. Een naam heb ik nog niet maar ik hoop dat hij snel wordt gepakt. Wie weet kan ik dan nog wat schade verhalen.
De R1200GS heeft een kapotte remhendel en wat krassen, mijn 335i is er wat slechter aan toe. Flinke deuk op een hele klote plek en een paar dikke krassen en plekken op de bumper. En laat dat nou een zeldzaam onderdeel zijn want die is van 3DDesign uit Japan.![]()
[Afbeelding]
Dekt de WA van de motor geen schade aan andere voertuigen van zelfde eigenaar? Zou zeker wel even overleggen met de verzekering, mocht je dat nog niet gedaan hebben.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Zie in de VIN identificatie lijst niet zoiets dat er op lijkt, wel optie 840 wat aan zou geven hogere topsnelheid ?CreativeS schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:34:
[...]
Je moet wel CC met remfunctie hebben (anders dan enkel CC)... ik heb het wel op mijn E90... grappig stukje techniek.
dus gok dat ik normale Cruise heb
Zit het niet "gewoon" gekoppeld aan adaptive? Adaptive functioneert alleen als de CC ook de remmen kan beïnvloeden.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ik heb geen adaptive, mijn auto is van 2008Eagle Creek schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:48:
[...]
Zit het niet "gewoon" gekoppeld aan adaptive? Adaptive functioneert alleen als de CC ook de remmen kan beïnvloeden.
//ik gok dat dit er nog niet was op de E83 aangezien die vooral op E46 techniek is gebouwd. Ik heb wel hill descent control dus heuvel af als je dat inschakelt remt en regelt hij de afdaling wel zelf.
[ Voor 26% gewijzigd door lord_fh op 11-04-2023 09:08 ]
Die van mij is van 2005 en heeft straks ook adaptive. Ligt klaar voor inbouw.
Een stel nieren levert nog wel iets op op de zwarte markt..lord_fh schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:34:
[...]
Ajo serieus , wat een stuk #^#^#^#&#@@@ . Gewoon nonchalant omduwen en doorlopen wtf, kan daar echt kwaad om worden.... hoop dcht voor je dat hij snel wordt gepakt EN er IETS te verhalen valt...
Wij hebben het op onze E61 m(bj 2008): optie S544 Cruise Control With Brake Function.lord_fh schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:48:
[...]
Ik heb geen adaptive, mijn auto is van 2008
//ik gok dat dit er nog niet was op de E83 aangezien die vooral op E46 techniek is gebouwd. Ik heb wel hill descent control dus heuvel af als je dat inschakelt remt en regelt hij de afdaling wel zelf.
Dit is geen adaptive cruise control; hij remt bergaf bij (op motor of remingreep) om de snelheid vast te houden.
Staat er mooi op. Vast weer een gefrustreerde klimaatdrammer.FiXeR.nl schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:51:
[Afbeelding]
Nee gewoon een gekkie die ergens bij de GGZ thuis hoort. In de AH aan de andere kant van de stad(!) hing een duidelijkere foto van hem, daar had hij boodschappen gejat uit een auto, andere auto's beschadigd en agressief gedrag vertoond. Helaas daar ook niet kunnen pakken. En hij heeft ergens uit een voortuin een fiets gejat op camera. Dus vroeg of laat wordt ie wel gepakt, ik stuur gewoon alles door naar de politie dat alles gelinked blijft.MaZo schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:11:
[...]
Staat er mooi op. Vast weer een gefrustreerde klimaatdrammer.
Ik heb mijn BMW F32 verkocht en heb in de afgelopen jaren behoorlijk wat geretrofit. Orginele items altijd bewaard. Meeste past op elke F3x BMW.
Verkooppraat mag in Vraag & Aanbod overig, maar niet hier.
Verkooppraat mag in Vraag & Aanbod overig, maar niet hier.
[ Voor 44% gewijzigd door deepbass909 op 12-04-2023 13:34 ]
Nieuwe navigatie update zojuist OTA binnen gekomen in m’n F40.
BE, LU, NL 2023-2
Volledige versie is nu
Road Map EUROPE Live 2023-1
101032239.3.00, O18_22w40.3-1
BE, LU, NL 2023-2
BE, LU, NL 2023-2
Volledige versie is nu
Road Map EUROPE Live 2023-1
101032239.3.00, O18_22w40.3-1
BE, LU, NL 2023-2
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan je ook wel zien op de voorzijde van de auto bij adaptive CC zit daar een radarsensor. Maar de VIN in een geschikte website gooien kan ook. Veel mensen schakelen adaptive CC uit wegens lastige reacties in druk verkeer. Ik hoef het niet zo nodig. Maar wel mooi als het erop zit bij verkoop van het brik.loeberce schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:46:
[...]
Wij hebben het op onze E61 m(bj 2008): optie S544 Cruise Control With Brake Function.
Dit is geen adaptive cruise control; hij remt bergaf bij (op motor of remingreep) om de snelheid vast te houden.
Hou het ontopic, dit soort commentaren hebben geen plek in het topic.
[ Voor 76% gewijzigd door deepbass909 op 12-04-2023 13:35 ]
Toevallig gisteren een 8,8" met hetzelfde productnr kunnen kopen. Als er iets aan mankeert stuur ik jou een berichtje.CarJunkyXL schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:29:
Ik heb mijn BMW F32 verkocht en heb in de afgelopen jaren behoorlijk wat geretrofit. Orginele items altijd bewaard. Meeste past op elke F3x BMW.
*knip*verkooplink*knip*
[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 12-04-2023 13:37 ]
Ik hoop dat alles goed werkt natuurlijk voor jou! En anders zie ik wel een PM in mijn box. 😉Deagle schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:30:
[...]
Toevallig gisteren een 8,8" met hetzelfde productnr kunnen kopen. Als er iets aan mankeert stuur ik jou een berichtje.
Zo net de x3 weggebracht voor poging xx , dit keer een e90 mee. Dan zie je idd dat dat qua feel en techniek (qua instrumentarium etc. Dan vooral, ding heeft 282k gelopen en rijd niet echt heel lekker meer zeg maar) , wel een hele stap luxer voelt dan een e46 (en indirect een e83) . Snap nu inderdaad ook wat jullie bedoelen met je l/100km naar km/l te zetten via radio, eitje bij deze generatie idd.
Wat ik wel apart vond/ nog nooit meegemaakt, is dat als ik 50 in z'n 4 rij bijvoorbeeld, dan vertikt hij het om op de cruise te gaan. In z'n 3 doet hij het wel. Lijkt dus of hij rond de 2k toeren dat niet grappig vind om de snelheid te houden
Wat ik wel apart vond/ nog nooit meegemaakt, is dat als ik 50 in z'n 4 rij bijvoorbeeld, dan vertikt hij het om op de cruise te gaan. In z'n 3 doet hij het wel. Lijkt dus of hij rond de 2k toeren dat niet grappig vind om de snelheid te houden
[ Voor 22% gewijzigd door lord_fh op 11-04-2023 20:29 ]
Ik mag hopen dat iemand met adaptive CC in zijn auto weet dat het er op zit. Bovendien heb je dan knoppen om de afstand tot je voorligger in te stellen, naast de zichtbare radar die jij noemt.RAAF12 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:41:
[...]
Kan je ook wel zien op de voorzijde van de auto bij adaptive CC zit daar een radarsensor. Maar de VIN in een geschikte website gooien kan ook. Veel mensen schakelen adaptive CC uit wegens lastige reacties in druk verkeer. Ik hoef het niet zo nodig. Maar wel mooi als het erop zit bij verkoop van het brik.
De CC met braking is niet te onderscheiden van de "normale" CC; je moet het merken tijdens het rijden, of gezien hebben in de optielijst van jouw brik. Hill descent control is weer een andere functie, voor het afdalen van steile hellingen. Deze werkt alleen onder de 35 km/h en reduceert je snelheid tot wandeltempo. Ook hiervoor is een aparte knop, vaak naast de versnellingspook.
Het wonder is geschied: gisteravond kreeg ik zowaar voor het eerst de melding van een Remote Software Upgrade. Deze is ondertussen gedownload en staat nu in de auto te wachten, totdat ie geinstalleerd kan worden. Betreft versie 11/2022.60, zit nu op 07/2021.46. Het werd wel eens tijd, zeg maar 
Kijkend naar de releasenotes, lijken er wat verbeterpunten in te zitten die perspectief bieden. Hoe deze daadwerkelijk gaan uitpakken, is nog de vraag.
Zag wel een ander punt, waar ik nou niet direct heel vrolijk van word: voorbereiding voor contextgerelateerde aanbevelingen in het navigatiesysteem.
Volgens de releasenotes betreft dit het volgende: 'De update bereidt de technische mogelijkheid voor dat uw infotainmentsysteem voortaan in het kader van potentiele nieuwe diensten van BMW op basis van routeplanning, locatie en voertuiggegevens, gepersonaliseerde en contextgerelateerde aanbevelingen van geselecteerde derde aanbieders en aanbiedingen van BMW kan weergeven.'
Kijkend naar de releasenotes, lijken er wat verbeterpunten in te zitten die perspectief bieden. Hoe deze daadwerkelijk gaan uitpakken, is nog de vraag.
Zag wel een ander punt, waar ik nou niet direct heel vrolijk van word: voorbereiding voor contextgerelateerde aanbevelingen in het navigatiesysteem.
Volgens de releasenotes betreft dit het volgende: 'De update bereidt de technische mogelijkheid voor dat uw infotainmentsysteem voortaan in het kader van potentiele nieuwe diensten van BMW op basis van routeplanning, locatie en voertuiggegevens, gepersonaliseerde en contextgerelateerde aanbevelingen van geselecteerde derde aanbieders en aanbiedingen van BMW kan weergeven.'
[ Voor 3% gewijzigd door Leut op 12-04-2023 11:46 ]
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Ja, lekker veel centjes betalen voor een mooi brik en dan in je auto doodgegooid worden met reclame.
Heb al een ontzettende tyfus hekel aan de melding dat ik een grootlichtassistant kan aanschaffen elke keer als ik het groot licht gebruik.
Heb al een ontzettende tyfus hekel aan de melding dat ik een grootlichtassistant kan aanschaffen elke keer als ik het groot licht gebruik.
Idem hier, de melding dat ik moet wachten tot er geïnstalleerd kan worden staat er wel al twee weken : -).Leut schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:18:
Het wonder is geschied: gisteravond kreeg ik zowaar voor het eerst de melding van een Remote Software Upgrade. Deze is ondertussen gedownload en staat nu in de auto te wachten, totdat ie geinstalleerd kan worden. Betreft versie 11/2022.60, zit nu op 07/2021.46. Het werd wel eens tijd, zeg maar
Vind dit echt onvoorstelbaar. Zou je dat eens willen filmen? Of is er een filmpje van? Heb het namelijk niet kunnen vinden._Arthur schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:08:
Ja, lekker veel centjes betalen voor een mooi brik en dan in je auto doodgegooid worden met reclame.
Dit soort praktijken zorgen er wel voor dat dit merk de volgende keer niet meer op m'n lijstje staat.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
CC met braking is eenvoudig te testen, terwijl je op CC rijdt, je ingestelde snelheid snel flink verlagen (30km/h bijv), dan gaat die vanzelf bijremmen.loeberce schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:26:
[...]
De CC met braking is niet te onderscheiden van de "normale" CC; je moet het merken tijdens het rijden, of gezien hebben in de optielijst van jouw brik. Hill descent control is weer een andere functie, voor het afdalen van steile hellingen. Deze werkt alleen onder de 35 km/h en reduceert je snelheid tot wandeltempo. Ook hiervoor is een aparte knop, vaak naast de versnellingspook.
De snelheid van de hill decent control kun je ook instellen met de hendel van je CC nadat je het geactiveerd hebt.
* SlinkingAnt heeft een E91 LCI met beide opties
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Zo, de terugroepactie voor mijn BMW is uitgevoerd, de update is nu wel gelukt. Iemand in de regio Limburg die mijn coding opties (o.a. start/stop uit) terug wil activeren voor een kratje bier naar keuze?
De looptijd van de Connected Pack Professional van mijn G20 330e brik loopt over een paar maanden af samen met de Kaartupdate bundel. Maar als ik in de beschrijving van de Connected Pack kijk zie ik ook Map Update staan. Dat zou toch betekenen dat ik de kaartupdate bundel daarnaast niet nodig heb?
Volgens mij kan je nu alleen maar een Connected Booster aanschaffen, hier zitten geen kaart updates bij.realphoenikx schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:14:
De looptijd van de Connected Pack Professional van mijn G20 330e brik loopt over een paar maanden af samen met de Kaartupdate bundel. Maar als ik in de beschrijving van de Connected Pack kijk zie ik ook Map Update staan. Dat zou toch betekenen dat ik de kaartupdate bundel daarnaast niet nodig heb?
Heb je een kabel? Kan het op afstand regelen of je komt tot in Gent :-)andy88 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:48:
Zo, de terugroepactie voor mijn BMW is uitgevoerd, de update is nu wel gelukt. Iemand in de regio Limburg die mijn coding opties (o.a. start/stop uit) terug wil activeren voor een kratje bier naar keuze?
Ik zit in Veldhoven, hoef er niks voor te hebbenGigaTexel_BE schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:19:
[...]
Heb je een kabel? Kan het op afstand regelen of je komt tot in Gent :-)
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Hoe moet ik al die software en kabels zien?Domih schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:49:
[...]
Ik zit in Veldhoven, hoef er niks voor te hebben
Ik heb een 2017 F45/6 218i geen foutmeldingen dus ook geen zorgen
Maar kun je met zo een kabel iets programmeren dat de auto leuker maakt?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zeker, maar wat er mogelijk is, is afhankelijk van de auto en de opties die deze heeft.Bommes schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:38:
[...]
Hoe moet ik al die software en kabels zien?
Ik heb een 2017 F45/6 218i geen foutmeldingen dus ook geen zorgen![]()
Maar kun je met zo een kabel iets programmeren dat de auto leuker maakt?
Klopt ik heb in januari verlengd. De kaartupdates van BMW die door Here worden gemaakt kan je los aanschaffen._Arthur schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:17:
[...]
Volgens mij kan je nu alleen maar een Connected Booster aanschaffen, hier zitten geen kaart updates bij.
Inderdaad. Ben blij dat ik een oudje heb (E46). Het enige nieuwe eraan is een BlueBus installatie waardoor ik OE Bluetooth heb kunnen toevoegen aan m'n originele navi. Toch wel nice met Bluetooth 5.2 en wat andere coole snufjes als automatisch deuren locken en aantal kliks voor knipperlicht instellen. En laat zelfs temps zien zoals m'n koelvloeistof._Arthur schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:08:
:strip_exif()/f/image/G3ZBB02pOfkSV4nEkOPFPjQ1.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanavond bij thuiskomst gaf de auto aan, dat de update geinstalleerd kon worden. Dit verliep allemaal erg soepeltjes. Na afloop moest ik alleen opnieuw de laadkabel inpluggen, maar verder was het geheel binnen 20 minuutjes gepiept.Eagle Creek schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:23:
[...]
Idem hier, de melding dat ik moet wachten tot er geïnstalleerd kan worden staat er wel al twee weken : -).
Morgenvroeg gaan we het wel meemaken of het nog een fraaie 330e is of een brick
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Bedankt voor je reactie, hier had ik niet bij stilgestaan. Ik heb de afmetingen van de originele velgen opgezocht en online vergeleken. De nieuwe velgen zouden enkele millimeters verder naar buiten komen, dus dat gaat gewoon passen. Nu nog een merk/type band uitzoekenlord_fh schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:54:
[...]
Ik ga er vanuit dat de standaard 16" geen 8J breed is. Je kan de beide specs in een (online) calculator gooien om te kijken hoeveel het nou naar buiten staat. Alleen ET waarde en grootte van de velg zegt niks. het aantal J van de velg speelt ook mee.
Cool!! (nou ja gelukkig wel hotComputerHoed schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:46:
En laat zelfs temps zien zoals m'n koelvloeistof.
Ik had wat minder geduld en had er een vol geladen accu ingezet. Updaten daarna was een makkie. De 3 jaar oude accu was verder oke, alleen niet ver genoeg geladen om de update te laten plaatsvinden.Leut schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:06:
[...]
Vanavond bij thuiskomst gaf de auto aan, dat de update geinstalleerd kon worden. Dit verliep allemaal erg soepeltjes. Na afloop moest ik alleen opnieuw de laadkabel inpluggen, maar verder was het geheel binnen 20 minuutjes gepiept.
[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 12-04-2023 23:18 ]
Bij mij was die alleen wat settings kwijt.Leut schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:06:
[...]
Automatisch spiegels inklappen bij op slot was ie vergeten etc.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Interessant apparaat, nooit van gehoord. Doet ie ook olie temperatuur/druk? Die vind ik Interessanter namelijk.ComputerHoed schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:46:
[...]
Inderdaad. Ben blij dat ik een oudje heb (E46). Het enige nieuwe eraan is een BlueBus installatie waardoor ik OE Bluetooth heb kunnen toevoegen aan m'n originele navi. Toch wel nice met Bluetooth 5.2 en wat andere coole snufjes als automatisch deuren locken en aantal kliks voor knipperlicht instellen. En laat zelfs temps zien zoals m'n koelvloeistof.
Het kan op een E46 en even op de website van e46fanatics gespiekt
Voor zover ik weet wel op de M3. Morgen kan ik wel even voor je kijken of de instelling ertussen zit!sig69 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 01:38:
[...]
Interessant apparaat, nooit van gehoord. Doet ie ook olie temperatuur/druk? Die vind ik Interessanter namelijk.
oe nice, dat zou ook wel wat voor mijn E83 zijn !
Update overigens over de X3 en de water lekkage in de kofferbak....
Ik heb de auto weer terug. Ze hebben een scheur gevonden in the thule (schrijf je dat zo? ) waar de kabelboom door gaat van de trekhaak. Deze is vervangen, zou nu dus goed moeten zijn (again)...
Voorlopig laat ik de kofferbak rechts achterin nog even gedemonteerd, laat het eerst maar is een tijd regenen
Update overigens over de X3 en de water lekkage in de kofferbak....
Ik heb de auto weer terug. Ze hebben een scheur gevonden in the thule (schrijf je dat zo? ) waar de kabelboom door gaat van de trekhaak. Deze is vervangen, zou nu dus goed moeten zijn (again)...
Voorlopig laat ik de kofferbak rechts achterin nog even gedemonteerd, laat het eerst maar is een tijd regenen
Good for you! Bij mij staat 'ie nog steeds. Ik wacht nog even af.Leut schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:06:
[...]
Vanavond bij thuiskomst gaf de auto aan, dat de update geinstalleerd kon worden. Dit verliep allemaal erg soepeltjes. Na afloop moest ik alleen opnieuw de laadkabel inpluggen, maar verder was het geheel binnen 20 minuutjes gepiept.
na al het lurken heb ik ook weer is wat te melden voor dit topic.
na lang twijfelen heb ik dan toch besloten mijn jongensdroom te verwezenlijken, Ik ga een M3 e93 kopen.
super leuk natuurlijk, maar alleen het zoeken is al lastig, naast dat er natuurlijk een hoop verpauperde auto's tussen zitten (want helaas geeft niet iedereen om zijn auto), zijn er natuurlijk ook een aantal eisen;
-geen rode of witte lak
-geen rood of wit interieur
-automaat
-voorkeur voor een LCI (geen harde eis)
-volledige geschiedenis goed gedocumenteerd, dus bij een geïmporteerde moet ook de gehele geschiedenis bekend zijn.
-liefste een origineel NL auto (geen harde eis, misschien ga ik zelf nog wel importeren)
nu heb ik al een 335 e93 gehad in het verleden, deze moest helaas weg wegens gezinsuitbreiding.
op zich ben ik dus redelijke bekend met de e9x serie, maar een m3 is natuurlijk andere koek.
dus ben vooral benieuwd of mensen hier nog tips en tricks hebben waar op te letten en eventueel waar te zoeken. de bekende kanalen (autoverkoop sites) ken ik natuurlijk, maar misschien dat er ik nog wat mis.
mezelf ook al goed ingelezen en de standaard problemen zijn natuurlijk vrij bekend, lagerschalen, gasklephuis.
maar misschien dat ik nog dingen gemist heb.
Budget is 40-45k, mocht er een super fantastische zijn die recent de bekende problemen heeft verholpen kan het naar de 50k gaan. (zo niet moet er wat budget over zijn om dit zelf te kunnen doen)
zit ook vooral te twijfelen wat een acceptabele kilometer stand is, er staat nu bijvoorbeeld een origineel nederlands geleverde m3 te koop, maar wel met 175k op de klok. gevoelsmatig is dit erg veel. er veel bij rijden zal niet gebeuren, zal hoogstens 3-5k kilometer per jaar er mee maken. maar misschien dat hier iemand zit die zegt dat maakt niet uit mits het onderhoud goed is, of juist vermijden en eentje zoeken met een lagere km stand.
verder is het de bedoeling om alleen zomers te rijden, dus schorsen van eind oktober tot april, is dit een beetje makkelijk te regelen met de verzekering, of wordt het elke keer handmatig opzeggen en weer aanmelden?
na lang twijfelen heb ik dan toch besloten mijn jongensdroom te verwezenlijken, Ik ga een M3 e93 kopen.
super leuk natuurlijk, maar alleen het zoeken is al lastig, naast dat er natuurlijk een hoop verpauperde auto's tussen zitten (want helaas geeft niet iedereen om zijn auto), zijn er natuurlijk ook een aantal eisen;
-geen rode of witte lak
-geen rood of wit interieur
-automaat
-voorkeur voor een LCI (geen harde eis)
-volledige geschiedenis goed gedocumenteerd, dus bij een geïmporteerde moet ook de gehele geschiedenis bekend zijn.
-liefste een origineel NL auto (geen harde eis, misschien ga ik zelf nog wel importeren)
nu heb ik al een 335 e93 gehad in het verleden, deze moest helaas weg wegens gezinsuitbreiding.
op zich ben ik dus redelijke bekend met de e9x serie, maar een m3 is natuurlijk andere koek.
dus ben vooral benieuwd of mensen hier nog tips en tricks hebben waar op te letten en eventueel waar te zoeken. de bekende kanalen (autoverkoop sites) ken ik natuurlijk, maar misschien dat er ik nog wat mis.
mezelf ook al goed ingelezen en de standaard problemen zijn natuurlijk vrij bekend, lagerschalen, gasklephuis.
maar misschien dat ik nog dingen gemist heb.
Budget is 40-45k, mocht er een super fantastische zijn die recent de bekende problemen heeft verholpen kan het naar de 50k gaan. (zo niet moet er wat budget over zijn om dit zelf te kunnen doen)
zit ook vooral te twijfelen wat een acceptabele kilometer stand is, er staat nu bijvoorbeeld een origineel nederlands geleverde m3 te koop, maar wel met 175k op de klok. gevoelsmatig is dit erg veel. er veel bij rijden zal niet gebeuren, zal hoogstens 3-5k kilometer per jaar er mee maken. maar misschien dat hier iemand zit die zegt dat maakt niet uit mits het onderhoud goed is, of juist vermijden en eentje zoeken met een lagere km stand.
verder is het de bedoeling om alleen zomers te rijden, dus schorsen van eind oktober tot april, is dit een beetje makkelijk te regelen met de verzekering, of wordt het elke keer handmatig opzeggen en weer aanmelden?
1200rpm in een 320i? Dat is zelfs voor stadsverkeer wel erg weinig.RAAF12 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:56:
Het duurt toch al gauw zo'n 20 minuten voordat de olie op temperatuur is. Dit naar aanleiding van de e46 bezitter die een oliemeter op het dashboard wilde. Na een stadsrit met max 1200 rpm in een 320i. Foto's zijn van de Bimmerlink app. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Stationair laten draaien en zelf duwen.noes schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:24:
[...]
1200rpm in een 320i? Dat is zelfs voor stadsverkeer wel erg weinig.
Een rit kan je zoiets niet noemen imho.
- knip -
1200rpm ?! Dat is file rijden.
Overigens, ik leerde altijd: na een km of 20 -normaal verkeer- rijden, kun je hem wat meer op z'n falie geven want dan is de olie op temp. Klopt aardig over het algemeen.
Overigens, ik leerde altijd: na een km of 20 -normaal verkeer- rijden, kun je hem wat meer op z'n falie geven want dan is de olie op temp. Klopt aardig over het algemeen.
@RAAF12 raaf Had vast wel een reden voor die 1200 toeren (kapotte gaskabel oid?).
De enige stock mogelijkheid om in mijn m-light de olietemperatuur vast te stellen is middels: "Hallo BMW, wat is de olietemperatuur?". Helemaal achterlijk als je bedenkt dat je makkelijk een dubbel metertje kunt projecteren op het beeldscherm achter het stuur.
Ik zit op het moment met @Domih in de auto. De code die we uitlezen is 930998. Het is nu te donker om kappen los te trekken, maar heeft iemand een idee wat dit kan hebben veroorzaakt?
Twee jaar geleden is de voorruit wel vervangen, dus de kappen op de A-stijl zijn los geweest, alsook is de accu vorig jaar vervangen.
:strip_exif()/f/image/X3GmFHVxSRBwjVmZHe3g8hDn.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: De code konden we niet verwijderen, die bleef staan. Dit is ook in lijn met wat je op internet leest, pas als het probleem is opgelost kan de code gewist worden.
Echter, als je googelt is over deze code niet zo heel veel te vinden. Het zou te maken kunnen hebben met de safety battery terminal, die bij je accupool zit. Zou logisch kunnen zijn aangezien de accu vorig jaar vervangen is. Mss is deze niet helemaal juist terug geplaatst of is het contact slechter geworden.
Een andere optie kan dus de airbag of aansluiting daarvan zelf zijn. Al verwacht ik dat ze bij het vervangen van de ruit wel de A-stijl bekleding los hebben gehaald maar niet fysiek ook de stekkers van de airbag. De kans dat hier iets afgeklemd of verkeerd zit, en dus pas na meer dan 2 jaar problemen geeft lijkt me niet zo groot. Jullie input is meer dan welkom, ook mbt waar ik eventueel verder om hulp kan vragen.
Heel groot compliment en dankjewel voor @Domih, die 2 uur in de auto is gaan zitten om mij te helpen. Geweldig.
Edit2: de ENET kabel werkt wel met de iPhone van @Domih, maar als ik hem aansluit op mijn android telefoon krijg ik meteen een connectie error. We hebben de juiste instelling geselecteerd, en er lijkt ook communicatie te zijn aangezien er zo snel een fout komt, maar we weten niet wat.
Edit 3: ik vraag me af of de gordijn airbag wordt bedoeld of die in het stuur...
Twee jaar geleden is de voorruit wel vervangen, dus de kappen op de A-stijl zijn los geweest, alsook is de accu vorig jaar vervangen.
:strip_exif()/f/image/X3GmFHVxSRBwjVmZHe3g8hDn.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: De code konden we niet verwijderen, die bleef staan. Dit is ook in lijn met wat je op internet leest, pas als het probleem is opgelost kan de code gewist worden.
Echter, als je googelt is over deze code niet zo heel veel te vinden. Het zou te maken kunnen hebben met de safety battery terminal, die bij je accupool zit. Zou logisch kunnen zijn aangezien de accu vorig jaar vervangen is. Mss is deze niet helemaal juist terug geplaatst of is het contact slechter geworden.
Een andere optie kan dus de airbag of aansluiting daarvan zelf zijn. Al verwacht ik dat ze bij het vervangen van de ruit wel de A-stijl bekleding los hebben gehaald maar niet fysiek ook de stekkers van de airbag. De kans dat hier iets afgeklemd of verkeerd zit, en dus pas na meer dan 2 jaar problemen geeft lijkt me niet zo groot. Jullie input is meer dan welkom, ook mbt waar ik eventueel verder om hulp kan vragen.
Heel groot compliment en dankjewel voor @Domih, die 2 uur in de auto is gaan zitten om mij te helpen. Geweldig.
Edit2: de ENET kabel werkt wel met de iPhone van @Domih, maar als ik hem aansluit op mijn android telefoon krijg ik meteen een connectie error. We hebben de juiste instelling geselecteerd, en er lijkt ook communicatie te zijn aangezien er zo snel een fout komt, maar we weten niet wat.
Edit 3: ik vraag me af of de gordijn airbag wordt bedoeld of die in het stuur...
[ Voor 49% gewijzigd door zunrob op 13-04-2023 22:54 ]
Nou niet persee maar een koude motor met niet teveel toeren warmdraaien was het idee. Was buiten 10 graden ook nog een variabele die van invloed is. Automaat doet de rest die schakelt terug. Rijd meestal rond die rpm als er rustig wordt gereden. Normaliter houd ik niet de toerenteller in de gaten, maar nu wilde ik toch weten hoelang het duurt voordat de motorolie echt heet is. Dus dik 20 minuten wachten voordat er echt gegast kan worden.Toff schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:26:
@RAAF12 raaf Had vast wel een reden voor die 1200 toeren (kapotte gaskabel oid?).
[ Voor 29% gewijzigd door RAAF12 op 13-04-2023 23:15 ]
Ik vind dit wel een heel interessante, voor mijn gevoel is het super lastig om onder de 1200 RPM te blijven. Volgende rit ga ik eens opletten hoe dit lukt.RAAF12 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:08:
[...]
Nou niet persee maar een koude motor met niet teveel toeren warmdraaien was het idee. Was buiten 10 graden ook nog een variabele die van invloed is. Automaat doet de rest die schakelt terug. Rijd meestal rond die rpm als er rustig wordt gereden. Normaliter houd ik niet de toerenteller in de gaten, maar nu wilde ik toch weten hoelang het duurt voordat de motorolie echt heet is. Dus dik 20 minuten wachten voordat er echt gegast kan worden.
Zoals pas al gezegd heeft de M140i nu echt nieuw zomerrubber nodig. Bandenmaten: 225/40 R18 en 245/35 R18. Helaas is de door @CreativeS aanbevolen en goed geteste Continental SportContact 7 niet in 245/35 te verkrijgen.
Mogelijkheden:
- Michelin Pilot Sport 4
- Michelin Pilot Sport 5
- Goodyear SuperSport
- Goodyear Assymetric 6
Ook de 4S is niet in mijn maten te verkrijgen. De Pilot Sport 5 lijkt niet per se beter te zijn dan de 4. Benieuwd naar jullie meningen en advies. Ik rijd een circuit, dus het is voor dagelijks gebruik waar ik het soms leuk vind om wel gebruik te maken van wat de auto kan, maar absoluut niet extreem.
Mogelijkheden:
- Michelin Pilot Sport 4
- Michelin Pilot Sport 5
- Goodyear SuperSport
- Goodyear Assymetric 6
Ook de 4S is niet in mijn maten te verkrijgen. De Pilot Sport 5 lijkt niet per se beter te zijn dan de 4. Benieuwd naar jullie meningen en advies. Ik rijd een circuit, dus het is voor dagelijks gebruik waar ik het soms leuk vind om wel gebruik te maken van wat de auto kan, maar absoluut niet extreem.
[ Voor 18% gewijzigd door zunrob op 14-04-2023 20:57 ]
Voordat de nieuwe Michelin PS5 op de markt goed verkrijgbaar zijn is je nieuwe setje PS4 wel aan z'n eind denk ik zo. De PS5 gaat eerst naar fabrikanten toe.
Goodyear wordt wel vaker gemonteerd op rappe einsers, maar er gaat niks tegen Michelins op! De PS4 is echt een top band als je M140i een daily is.
Ik ga ze ook scoren voor m'n 435d als mn P-Zero's op zijn. Michelin FTW
Goodyear wordt wel vaker gemonteerd op rappe einsers, maar er gaat niks tegen Michelins op! De PS4 is echt een top band als je M140i een daily is.
@DetailingBySmotske
Als ik zo een beetje rondneus op internet lijkt de 5 al best goed te verkrijgen te zijn, zelfs iets goedkoper nog dan de 4. Ik moet me wel nog even verdiepen in welke snelheid/load ik dan nodig heb. Ik kom bijvoorbeeld ook de XL variant tegen.Smotske schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:33:
Voordat de nieuwe Michelin PS5 op de markt goed verkrijgbaar zijn is je nieuwe setje PS4 wel aan z'n eind denk ik zo. De PS5 gaat eerst naar fabrikanten toe.
Bijvoorbeeld:
MICHELIN PILOT SPORT 4 225/40R18 92Y XL ★
MICHELIN PILOT SPORT 4 225/40R18 92Y XL
MICHELIN PILOT SPORT 4 225/40R18 92Y XL ZP
[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 13-04-2023 23:38 ]
Als je M140i nog begrensd is is index W genoeg. (270km/u), maar vaak zijn dit soort banden al wel Y (300km/u)
De XL op de loadindex, maar dat is z'n beetje elke sportieve band. Een 550i die een stuk meer weegt moet er ook op kunnen staan.
Ze zijn al wel beter verkrijgbaar dan ik dacht/vertelt werd! Nu nog Runflat introduceren.
De XL op de loadindex, maar dat is z'n beetje elke sportieve band. Een 550i die een stuk meer weegt moet er ook op kunnen staan.
Ze zijn al wel beter verkrijgbaar dan ik dacht/vertelt werd! Nu nog Runflat introduceren.
@DetailingBySmotske
Ik heb nu nog runflat, maar wou daar eigenlijk juist vanaf stappen. Heb de indruk dat (iig de) Pilot Sport 4 in non run flat echt heel goed is.Smotske schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:45:
Als je M140i nog begrensd is is index W genoeg. (270km/u), maar vaak zijn dit soort banden al wel Y (300km/u)
Runflat is een persoonlijke keuze. Ik wil niet meer zonder, komt voornamelijk door mijn werkomgeving. In 9jaar toch al 4x 1 of 2 banden laten repareren. En heb geen zin om te wachten op de ANWB als ik uit de nachtdienst kom. Tevens vind ik de vermindering aan comfort, of het sneller gaan cuppen reuze meevallen. Maar dat zijn mijn ervaringen. Banden zijn best persoonlijk.
@DetailingBySmotske
De Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 komt schijnbaar ook erg goed uit de tests, beter dan de PS5 bij AutoBild.
@Smotske je bent denk in de war met de nieuwe Michelin PSS5.
@Smotske je bent denk in de war met de nieuwe Michelin PSS5.
Klopt, ben dan ook erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen met runflats hier! Nu zit er nog de fabrieksband onder, en die vind ik best wel hard...Smotske schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:50:
Runflat is een persoonlijke keuze. Ik wil niet meer zonder, komt voornamelijk door mijn werkomgeving. In 9jaar toch al 4x 1 of 2 banden laten repareren. En heb geen zin om te wachten op de ANWB als ik uit de nachtdienst kom. Tevens vind ik de vermindering aan comfort, of het sneller gaan cuppen reuze meevallen. Maar dat zijn mijn ervaringen. Banden zijn best persoonlijk.
Ik zal het nog eens overdoen en dan de rpm schaal erbij zetten in dashboard van Bimmerlink. Versneld stationair (koud) zit op ong 900 rpm en stationair op rond de 800rpm. Maar het ging mij er om om te weten hoelang het duurt voordat de motor warm is gedraaid. Omdat hoge toeren draaien met een koude motor erg slecht is voor de levensduur van de motor. Een dikke 20 minuten rustig gasgeven als die nog in de opwarmfase iszunrob schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:20:
[...]
Ik vind dit wel een heel interessante, voor mijn gevoel is het super lastig om onder de 1200 RPM te blijven. Volgende rit ga ik eens opletten hoe dit lukt.
Een hoog toerental niet perse slecht voor een motor. Maar hoog toerental en motorbelasting (hoever je het pedaal intrapt) is niet echt goed.
Motorbelasting is meer de factor die niet goed is voor een koude motor. Flinke belasting en lage toeren is ook niet fijn.
Motorbelasting is meer de factor die niet goed is voor een koude motor. Flinke belasting en lage toeren is ook niet fijn.
@DetailingBySmotske
Als er left headbag staat is het niet het stuur maar de die bij de stijl bij het raam. Blijkbaar zitten de contacten los van airbag en heeft die de foutmelding. Probeer de stekker pootjes iets te buigen zodat ie beter kontakt maakt.zunrob schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:02:
Ik zit op het moment met @Domih in de auto. De code die we uitlezen is 930998. Het is nu te donker om kappen los te trekken, maar heeft iemand een idee wat dit kan hebben veroorzaakt?
[Afbeelding]
Heel groot compliment en dankjewel voor @Domih, die 2 uur in de auto is gaan zitten om mij te helpen. Geweldig.![]()
Ik voel me er beter bij om een koude motor niet op zijn staart te trappen. Dat lijkt me ook beter ivm de smering van de lagers van de turbo en de nokkenaslagers.Smotske schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 03:44:
Een hoog toerental niet perse slecht voor een motor. Maar hoog toerental en motorbelasting (hoever je het pedaal intrapt) is niet echt goed.
Klopt! Netjes 108 graden van de olie. Ik zat in de stad met stoplichten en fileverkeer vandaar dat ik regelmatig op de toerenteller zat de kijken. Ik hou nu 20 minuten rustig warmdraaien aan en dan eventueel los met de beer.lord_fh schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:26:
1200rpm ?! Dat is file rijden.
100% mee eens.RAAF12 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 03:55:
[...]
Ik voel me er beter bij om een koude motor niet op zijn staart te trappen. Dat lijkt me ook beter ivm de smering van de lagers van de turbo en de nokkenaslagers.
Een collega van mij ziet echt alleen maar het toerental als "op zn staart trappen". Maar ondertussen wel flink het gas pedaal intrappen en dan vroeg opschakelen
@DetailingBySmotske
Ik heb de fabrieks RFT's (Bridgestone Potenza S001) om de velgen zitten. Oké band, maar vrij hard. 1x erg blij geweest, toen brak mijn ventiel (komt vaker voor bij TPMS schijnbaar) bij een benzinepomp 5km van huis. Zonder lucht nog rustig mee naar huis kunnen rijden en de volgende dag naar de garage om de hoek terwijl de band nog rijbaar was en daarna ook niet vervangen hoefde te worden.zunrob schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:06:
Klopt, ben dan ook erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen met runflats hier! Nu zit er nog de fabrieksband onder, en die vind ik best wel hard...
gewoon normaal rijden kan he, tis geen pakje boter. je moet gewoon vermijden dat je hem volgas de begrenzer injaagd of hem onderin toeren loopt te smoren (te lage versnelling met teveel gas = druk op de lagers met koude olie).
tevens is hoe eerder op temp hoe beter natuurlijk, dus gewoon normaal toeren maken is prima want dan draait alles wat sneller. daarom is het ook zo slecht als mensen denken "ik laat hem stationair warm draaien" , DAAR slijt je motor pas van.
tevens is hoe eerder op temp hoe beter natuurlijk, dus gewoon normaal toeren maken is prima want dan draait alles wat sneller. daarom is het ook zo slecht als mensen denken "ik laat hem stationair warm draaien" , DAAR slijt je motor pas van.
Heb ik ook idd. Maar vind dat ie veel last heeft van spoorvorming, en vind de grip ook niet fantastisch eigenlijk. Volgens mij rijden de meesten hier met non runflat banden. Iemand ervaring met de Pilot Sport 4 in run flat?TheBrut3 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:15:
[...]
Ik heb de fabrieks RFT's (Bridgestone Potenza S001) om de velgen zitten. Oké band, maar vrij hard. 1x erg blij geweest, toen brak mijn ventiel (komt vaker voor bij TPMS schijnbaar) bij een benzinepomp 5km van huis. Zonder lucht nog rustig mee naar huis kunnen rijden en de volgende dag naar de garage om de hoek terwijl de band nog rijbaar was en daarna ook niet vervangen hoefde te worden.
Jup, ik heb onder de F31 PS4 ZP liggen. Had hiervoor Kumho banden (non-runflat) en heb er eigenlijk niets van gemerkt dat de PS4's harder zouden zijn. Ik geloof dat Michelin zelf ook aangeeft dat het qua comfort niets uitmaakt of je runflat neemt of niet, maar dat kan natuurlijk ook gelul in de ruimte zijnzunrob schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:19:
[...]
Heb ik ook idd. Maar vind dat ie veel last heeft van spoorvorming, en vind de grip ook niet fantastisch eigenlijk. Volgens mij rijden de meesten hier met non runflat banden. Iemand ervaring met de Pilot Sport 4 in run flat?
F*ucking duur wel trouwens, was geloof ik iets van 1300 euro kwijt voor de hele set (19" breedset).
[ Voor 7% gewijzigd door JdBn op 14-04-2023 10:03 ]
Je haalt twee versies door elkaar... je hebt de Pilot Sport 5... de opvolger van de Pilot Sport 4. En je hebt de Pilot Sport S 5 en dat is de opvolger van de Pilot Sport 4 S. De Pilot Sport S 5 gaat eerst naar fabrikanten inderdaad. De Pilot Sport 5 is al vrij breed vertegenwoordigd. Ik heb nu 3 Audi's op het werk staan en die zijn ook alle 3 af fabriek voorzien van Pilot Sport 4, 5 en 4S.Smotske schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:33:
Oeps, was je al uitgelegd door @TheBrut3.
Bij alle 3 is de load hetzelfde. Sterretje is BMW gehomologeerd en ZP is RFT.zunrob schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:36:
Als ik zo een beetje rondneus op internet lijkt de 5 al best goed te verkrijgen te zijn, zelfs iets goedkoper nog dan de 4. Ik moet me wel nog even verdiepen in welke snelheid/load ik dan nodig heb. Ik kom bijvoorbeeld ook de XL variant tegen.
Bijvoorbeeld:
MICHELIN PILOT SPORT 4 225/40R18 92Y XL ★
MICHELIN PILOT SPORT 4 225/40R18 92Y XL
MICHELIN PILOT SPORT 4 225/40R18 92Y XL ZP
De Pilot Sport 5 is dan de opvolger van de PS4, maar de PS4 doet weinig onder voor de PS5.
https://www.tyrereviews.c...ichelin-Pilot-Sport-5.htm
Zelfde met de Pilot Sport S 5. De Pilot Sport 4S wint (of staat hoog) nog steeds tests. Je koopt niet per se een slechte band.
Als ik RFT (of ZP bij Michelin) onder mijn auto gooi, weet ik niet of het nog steeds zo comfortabel is. Daarnaast... 19" velgen icm RFT zorgt soms voor haarscheurtjes in de velgrand. De keren dat ik met Michelin ZP heb gereden was ik er niet echt over te spreken.zunrob schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:19:
Heb ik ook idd. Maar vind dat ie veel last heeft van spoorvorming, en vind de grip ook niet fantastisch eigenlijk. Volgens mij rijden de meesten hier met non runflat banden. Iemand ervaring met de Pilot Sport 4 in run flat?
En veel last van spoorvorming? Eens goed laten uitlijnen... en dan niet bij Profile of welke bandencentrale dan ook... maar door Lammert van der Meulen. Hij doet ook auto's van Politie Noord Nederland (VROS en dergelijke). Alleen uitkijken dat je er niet overmoedig van wordt, want de snelheden die je daarna haalt (met vertrouwen) in de bochten...
Misschien overdrijf ik wel wat met spoorvorming. Ik vind de wegen(infrastructuur) hier in Nijmegen sowieso niet echt goed, maar er is een weg met behoorlijke geulen erin. Dat is het enige stuk waar ik merk dat ie zich daar best intrekt, maar dat is mss ook wel logisch.CreativeS schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:40:
[...]
Je haalt twee versies door elkaar... je hebt de Pilot Sport 5... de opvolger van de Pilot Sport 4. En je hebt de Pilot Sport S 5 en dat is de opvolger van de Pilot Sport 4 S. De Pilot Sport S 5 gaat eerst naar fabrikanten inderdaad. De Pilot Sport 5 is al vrij breed vertegenwoordigd. Ik heb nu 3 Audi's op het werk staan en die zijn ook alle 3 af fabriek voorzien van Pilot Sport 4, 5 en 4S.
Oeps, was je al uitgelegd door @TheBrut3.
[...]
Bij alle 3 is de load hetzelfde. Sterretje is BMW gehomologeerd en ZP is RFT.
De Pilot Sport 5 is dan de opvolger van de PS4, maar de PS4 doet weinig onder voor de PS5.
https://www.tyrereviews.c...ichelin-Pilot-Sport-5.htm
Zelfde met de Pilot Sport S 5. De Pilot Sport 4S wint (of staat hoog) nog steeds tests. Je koopt niet per se een slechte band.
[...]
Als ik RFT (of ZP bij Michelin) onder mijn auto gooi, weet ik niet of het nog steeds zo comfortabel is. Daarnaast... 19" velgen icm RFT zorgt soms voor haarscheurtjes in de velgrand. De keren dat ik met Michelin ZP heb gereden was ik er niet echt over te spreken.
En veel last van spoorvorming? Eens goed laten uitlijnen... en dan niet bij Profile of welke bandencentrale dan ook... maar door Lammert van der Meulen. Hij doet ook auto's van Politie Noord Nederland (VROS en dergelijke). Alleen uitkijken dat je er niet overmoedig van wordt, want de snelheden die je daarna haalt (met vertrouwen) in de bochten...
Is er iemand die de overgang heeft gemaakt van non runflat naar runflat, of andersom, en wat merkte je ervan?
Ik merk dat de auto met de runflat winterbanden sterker reageert op spoorvorming (met name bij remmen in sporen) dan met de niet-runflat zomerbanden. Maar het stuurgevoel op bv rotondes is met runflat wel weer fijner.zunrob schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:43:
[...]
Misschien overdrijf ik wel wat met spoorvorming. Ik vind de wegen(infrastructuur) hier in Nijmegen sowieso niet echt goed, maar er is een weg met behoorlijke geulen erin. Dat is het enige stuk waar ik merk dat ie zich daar best intrekt, maar dat is mss ook wel logisch.
Is er iemand die de overgang heeft gemaakt van non runflat naar runflat, of andersom, en wat merkte je ervan?
Ik kan je niet helpen met je air bag probleem maar mijn Android werkt alleen met flightmode aan en BT en WIFI uit pas dan maakt hij gebruik van de enet connectie.zunrob schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:02:
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Zit zoals je weet in het zelfde bootje al jij atmzunrob schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:23:
Zoals pas al gezegd heeft de M140i nu echt nieuw zomerrubber nodig. Bandenmaten: 225/40 R18 en 245/35 R18. Helaas is de door @CreativeS aanbevolen en goed geteste Continental SportContact 7 niet in 245/35 te verkrijgen.
Mogelijkheden:
- Michelin Pilot Sport 4
- Michelin Pilot Sport 5
- Goodyear SuperSport
- Goodyear Assymetric 6
mijn shortlist nu:
- Michelin Pilot Sport 5
- Goodyear Assymetric 6
jij hebt de SS nog op je lijstje staan maar die zijn niet leverbaar in de maat voor achter, of mis ik iets?
Dank, dat hadden we gister geprobeerd, maar bood hier helaas geen soelaas op zowel een Google Pixel als een OnePlus. Zodra ik mijn eigen kabel heb nog eens proberen. De auto gaat maandagochtend naar de dealer.Greetoz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:31:
[...]
Ik kan je niet helpen met je air bag probleem maar mijn Android werkt alleen met flightmode aan en BT en WIFI uit pas dan maakt hij gebruik van de enet connectie.
Wanneer koppel je de kabel? Als je BimmerLink al open hebt staan?
[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 14-04-2023 20:56 ]
Je hebt helemaal gelijk. Op het BabyBMW forum las ik dat een aantal de SuperSport eronder hadden, maar dat zal dan idd een andere maat zijn.Accident schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:32:
[...]
Zit zoals je weet in het zelfde bootje al jij atm
mijn shortlist nu:
- Michelin Pilot Sport 5
- Goodyear Assymetric 6
jij hebt de SS nog op je lijstje staan maar die zijn niet leverbaar in de maat voor achter, of mis ik iets?
Waarom laat jij de Pilot Sport 4 afvallen? Simpelweg omdat de 5 nieuwer is? En wel of geen RFT? Ik heb het nu wel, maar vind het wat spannend ervan af te stappen.
Hij is af fabriek geleverd met RFT trouwens, maar zover ik kan vinden is er aan het onderstel niks anders dan bij een non-RFT. Bij de M135i was dat wel nog het geval. Ik zou dus gewoon moeten kunnen switchen naar non-RFT.
Het nadeel van de RFT banden nu vind ik dat ze bij bepaalde drempels soms iets te hard zijn, en ik heb de indruk dat ze wat minder grip hebben/ik zou meer verwachten van een sportievere band. Is een Pilot Sport 4 qua prestaties min of meer vergelijkbaar met de RFT (ZP) variant? En is het enige verschil dat ie dus iets harder is wat je merkt bij drempels? Want als ie verder qua grip en gedrag gelijk is aan de gewone band lijkt dit me een prima keuze.
Nou, was mij een weekje wel in mijn BMW-land...
Vorige week maandag de 435d weg gebracht naar mn garage voor een beurtje, APK en monteren van AC Schnitzer veren op mijn M-sport onderstel. Xdrive maakt 'm lekker hoog.
Voor
Dinsdags een telefoontje... roetfilter kaputt. Gezien het een 35d is, met xdrive is het nogal een moeilijk ding. Geen revisie/immitatie, geen reparatie. Bij het RDW inschrijven als Euro 0 (nul, ja..) en dan extra MRB betalen en geen stad meer in komen, of OEM bij BMW vandaan. Dat laatste was is dus noodgedwongen de keus geworden. Malle ding is alleen wel 1950eu ex btw!
Even huilen in de hoek, en weer een smile krijgen toen ik m dinsdag na pasen weer ophaalde.
Na
Sorry voor de shitty foto's
De kont moet ook niet lager en de neus is nog steeds wat aan het settelen.
Dit weekend nog een paar "dynamische" ritjes en dan maandag naar uitlijn goeroe Lammert van der Meulen.
Jammer van het roetfilter, maar hoe de 4GC nu op z'n pootjes staat word ik wel blij van!
Vorige week maandag de 435d weg gebracht naar mn garage voor een beurtje, APK en monteren van AC Schnitzer veren op mijn M-sport onderstel. Xdrive maakt 'm lekker hoog.
Voor
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dinsdags een telefoontje... roetfilter kaputt. Gezien het een 35d is, met xdrive is het nogal een moeilijk ding. Geen revisie/immitatie, geen reparatie. Bij het RDW inschrijven als Euro 0 (nul, ja..) en dan extra MRB betalen en geen stad meer in komen, of OEM bij BMW vandaan. Dat laatste was is dus noodgedwongen de keus geworden. Malle ding is alleen wel 1950eu ex btw!
Even huilen in de hoek, en weer een smile krijgen toen ik m dinsdag na pasen weer ophaalde.
Na
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Sorry voor de shitty foto's
De kont moet ook niet lager en de neus is nog steeds wat aan het settelen.
Dit weekend nog een paar "dynamische" ritjes en dan maandag naar uitlijn goeroe Lammert van der Meulen.
Jammer van het roetfilter, maar hoe de 4GC nu op z'n pootjes staat word ik wel blij van!
@DetailingBySmotske
de MPS4 laat i vallen omdat de 5 nieuwer is en niet verkopen bij Pneus en ik daar inmiddels dik punten spaar sinds ik BMW rijzunrob schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:01:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Op het BabyBMW forum las ik dat een aantal de SuperSport eronder hadden, maar dat zal dan idd een andere maat zijn.
Waarom laat jij de Pilot Sport 4 afvallen? Simpelweg omdat de 5 nieuwer is? En wel of geen RFT? Ik heb het nu wel, maar vind het wat spannend ervan af te stappen.
Hij is af fabriek geleverd met RFT trouwens, maar zover ik kan vinden is er aan het onderstel niks anders dan bij een non-RFT. Bij de M135i was dat wel nog het geval. Ik zou dus gewoon moeten kunnen switchen naar non-RFT.
Het nadeel van de RFT banden nu vind ik dat ze bij bepaalde drempels soms iets te hard zijn, en ik heb de indruk dat ze wat minder grip hebben/ik zou meer verwachten van een sportievere band. Is een Pilot Sport 4 qua prestaties min of meer vergelijkbaar met de RFT (ZP) variant? En is het enige verschil dat ie dus iets harder is wat je merkt bij drempels? Want als ie verder qua grip en gedrag gelijk is aan de gewone band lijkt dit me een prima keuze.
ik dacht ook rft te rijden met de 240 waren de originele MPSS (met ster) ook geen RTF.... en in de 21 jaar dat ik auto rij 1 keer een lekke band gehad, dus durf het wel aan
/edit
YouTube: EXCLUSIVE! Michelin Pilot Sport 5 vs Goodyear, Bridgestone, Continen...
Asy 6 besteld
[ Voor 8% gewijzigd door Accident op 14-04-2023 22:19 ]
Update: De man is gepakt! Ik heb de schade laten taxeren (€3000,-FiXeR.nl schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:51:
Fijn pasen... not! Ik werd zaterdagochtend door mijn buurman gewekt die op de deur stond te kloppen. Blijkt dat die nacht iemand mijn motor (R1200GS) een duw heeft gegeven vol tegen mijn 3 serie. (Die letterlijk net 2 weken volledig klaar was na een complete revisie)
Mocht je het willen overwegen, ik kan je helpen er een te importeren vanuit Japan. Vaak weinig kilometers, luxe uitvoeringen en goed onderhouden. (En een behoorlijk prijsverschil!)Denniz0229 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:33:
na al het lurken heb ik ook weer is wat te melden voor dit topic.
Ik ben laatst nog met Sreten van M539 Restorations op zoek geweest naar een M3 E93 voor zijn kanaal, totdat ie er een op facebook vond in het dorp naast z'n huis. We hadden op 100 euro na bijna een M3 gekocht in Japan (Project Yokohama was het dan geworden) en dan zou ik voor een aflevering de auto samen gaan ophalen in de haven. Helaas niet doorgegaan. Het was een rijdende M3 geweest die goedkoper was dan diegene die hij nu heeft gekocht met opgeblazen motor, inclusief transport.
Dat is lekker nieuws! Nu hopen dat er überhaupt iets te halen valt.FiXeR.nl schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:13:
Update: De man is gepakt! Ik heb de schade laten taxeren (€3000,-) en die gaan ze in de strafzaak op de dader verhalen. Wordt vervolgd dus.
Verwijderd
Sreten, BMW guru. Het verbaast mij hoeveel kennis hij heeft. Toen ik begreep dat hij in het verleden in de IT zal al helemaalFiXeR.nl schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:13:
[...]
Update: De man is gepakt! Ik heb de schade laten taxeren (€3000,-) en die gaan ze in de strafzaak op de dader verhalen. Wordt vervolgd dus.
[...]
Mocht je het willen overwegen, ik kan je helpen er een te importeren vanuit Japan. Vaak weinig kilometers, luxe uitvoeringen en goed onderhouden. (En een behoorlijk prijsverschil!)
Ik ben laatst nog met Sreten van M539 Restorations op zoek geweest naar een M3 E93 voor zijn kanaal, totdat ie er een op facebook vond in het dorp naast z'n huis. We hadden op 100 euro na bijna een M3 gekocht in Japan (Project Yokohama was het dan geworden) en dan zou ik voor een aflevering de auto samen gaan ophalen in de haven. Helaas niet doorgegaan. Het was een rijdende M3 geweest die goedkoper was dan diegene die hij nu heeft gekocht met opgeblazen motor, inclusief transport.
Bij een strafzaak keert het OM uit en verhaalt het dan zo mogelijk op de veroordeelde.TheBrut3 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:45:
[...]
Dat is lekker nieuws! Nu hopen dat er überhaupt iets te halen valt.
[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 15-04-2023 14:21 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat geldt alleen bij bepaalde zaken, waar geweld aan te pas komt, vanuit het slachtofferfonds geweldmisdrijven, niet bij vernieling, tenzij die vernieling als een openlijke geweldpleging wordt gekwalificeerd.fsfikke schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:06:
[...]
Bij een strafzaak keert het OM uit en verhaalt het dan zo mogelijk op de veroordeelde.
Wel is het zo dat het OM probeert toegewezen civiele vorderingen te innen via het CJIB. Ik heb voorbeelden gezien waar dit uitstekend lukte, maar bij een kale kip, wat toch meestal de civiele positie van dit soort strafrechtklanten is, lukt dat in de regel niet.
Het voordeel is wel dat je van zo'n strafrechtelijk toegewezen vordering benadeelde partij een zogeheten 'grosse' kunt (laten) opvragen, waarmee je zelf een deurwaarder aan het werk kunt zetten om het te (proberen te) innen.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Die BlueBus is geweldig. Zat er wel maanden op te wachten vorig jaar... maar het geduld is rijkelijk beloondComputerHoed schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:46:
Ben blij dat ik een oudje heb (E46). Het enige nieuwe eraan is een BlueBus installatie waardoor ik OE Bluetooth heb kunnen toevoegen aan m'n originele navi. Toch wel nice met Bluetooth 5.2 en wat andere coole snufjes als automatisch deuren locken en aantal kliks voor knipperlicht instellen. En laat zelfs temps zien zoals m'n koelvloeistof.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]() | ![]() | ![]() |
Het ligt er niet aan wat voor auto je rijdt, het ligt eraan wat je ermee doetSmotske schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:58:
@TheBrut3 Ja! Je hebt gelijk.Dat is de hele nieuwe van Michelin.
Beetje overdreven voor een M140i
Spoorvorming kan ontzettend irritant zijn. Voor de één wat minder dan de ander. Ik ben er na montage van de M3-draagarmen ruim 9 maanden mee beziggeweest om alles in orde te krijgen. De ene lijnde hem zo uit dat al bij de minste aanraking van het stuur je al van richting wijzigde. Het stuurde alleen zo enorm zwaar. Nog zwaarder dan een originele E9X standaard (hydraulisch) al doet. De andere lijnde hem zo uit dat het sturen echt te licht was en dat de reactie na het sturen in mijn ogen een beetje achter de feiten aanliep. De wielen werden in alle standen uitgelijnd, behalve de goede. Zelfs Steverink kreeg het niet goed. Ja, in hun ogen wel... maar gezien de irritatie van Eric bleek dat toch een brug te ver te zijn toen ik na een rondje rijden weer terugkwam met de melding dat de afstelling gewoon niet klopte. Maar goed, hij schijnt het goed te doen met zijn marketinggelul over 'sportief uitlijnen'. Zelfs zijn collega rolde al met de ogen toen ik het over 'sportief uitlijnen van Eric' had, maar bij Lammert kwam ik erachter dat ze zelfs de excentrische bouten hadden verneukt. Ja, die waren al een vervangen op aanraden van Steverinkzunrob schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:43:
Misschien overdrijf ik wel wat met spoorvorming. Ik vind de wegen(infrastructuur) hier in Nijmegen sowieso niet echt goed, maar er is een weg met behoorlijke geulen erin. Dat is het enige stuk waar ik merk dat ie zich daar best intrekt, maar dat is mss ook wel logisch.
Maar - leuk verhaal lekker kort - met RFT merk je gewoon dat de wangen van de banden een stuk harder zijn dan non-RFT.
Altijd leuk om goed nieuws te lezen!!!FiXeR.nl schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:13:
maar japan heeft toch RHD auto's of heb ik niet goed opgelet?FiXeR.nl schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:13:
Mocht je het willen overwegen, ik kan je helpen er een te importeren vanuit Japan. Vaak weinig kilometers, luxe uitvoeringen en goed onderhouden. (En een behoorlijk prijsverschil!)
Importeren an zich vind ik geen probleem, maar ik wil wel een LHD auto hebben.
Klopt maar veel Europese sportauto's worden toch LHD besteld. Net als dat sommigen hier in een RHD JDM auto rijden.Denniz0229 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:10:
[...]
maar japan heeft toch RHD auto's of heb ik niet goed opgelet?
Meer status als je LHD hebt... net als in China dat je meer status denkt te hebben met een langere versie van de auto.Denniz0229 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:10:
https://www.autoweek.nl/a...na-verlengde-bmw-3-serie/
https://www.autointernati...ese-automarkt-versterken/
Het in China gemaakte exemplaar zal volgens BMW op maat worden gemaakt voor de Chinese markt, inclusief een langere wielbasis voor meer beenruimte voor passagiers op de achterbank.
[ Voor 48% gewijzigd door CreativeS op 15-04-2023 20:00 ]
Er is al aangegeven dat ze de schade gaan vorderen in de procedure. Dan krijgt hij 8 maanden de tijd om deze te betalen, doet hij dat niet dan wordt de schade uitbetaald door het CJIB die de schuld overneemt. Gelukkig heb ik een strafrechtadvocaat als vriendin, dus dat maakt het eventueel civiel verhalen ook een stuk makkelijker en goedkoper.StevenK schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:27:
[...]
Dat geldt alleen bij bepaalde zaken, waar geweld aan te pas komt, vanuit het slachtofferfonds geweldmisdrijven, niet bij vernieling, tenzij die vernieling als een openlijke geweldpleging wordt gekwalificeerd.
Wel is het zo dat het OM probeert toegewezen civiele vorderingen te innen via het CJIB. Ik heb voorbeelden gezien waar dit uitstekend lukte, maar bij een kale kip, wat toch meestal de civiele positie van dit soort strafrechtklanten is, lukt dat in de regel niet.
Het voordeel is wel dat je van zo'n strafrechtelijk toegewezen vordering benadeelde partij een zogeheten 'grosse' kunt (laten) opvragen, waarmee je zelf een deurwaarder aan het werk kunt zetten om het te (proberen te) innen.
LHD is daar een statussymbool, praktisch iedere luxe auto is een Europese(!) LHD uitvoering daar. Er is heel veel aanbod en alles gaat via overheidsgereguleerde veilingen met heldere veilingsrapporten. En ze rijden maar weinig daar, 70.000km in 15 jaar tijd is niet heel raar. DM maar als je een keer meer wilt weten, ik heb al 12+ auto's geïmporteerd daar vandaan. Waaronder mijn eigen 335i Touring.Denniz0229 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:10:
[...]
:strip_exif()/f/image/fzzg1095qc5JEpoxdhrG8COi.jpg?f=fotoalbum_large)
(In betere tijden)
En echt een super aardige gast.Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:57:
[...]
Sreten, BMW guru. Het verbaast mij hoeveel kennis hij heeft. Toen ik begreep dat hij in het verleden in de IT zal al helemaal
Dat is ook geen geld, ik zou haast als die er nog zou zijn om die zelf dan maar te importeren via jouFiXeR.nl schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:05:
[...]
En echt een super aardige gast.We hadden bijna deze gouden veklote M3 gekocht, handgeschakeld, maar motorisch okee. Uiteindelijk kwam ie die zilveren M3 Coupe tegen met kapotte motor en dat paste beter bij het kanaal dan een nieuwe kleur en onderhoud. Deze was overigens maar 12.500 euro met 147.000km.
[Afbeelding]
Dat de vordering ingediend gaat worden in de procedure is nog geen garantie dat de rechter hem ook toe gaat wijzen. Vaak gebeurt dat wel, maar dat ligt vooral aan de wijze waarop de schade onderbouwt als. Als advocaat is het vaak prijsschieten omdat de onderbouwing van vorderingen niet goed is. Bijvoorbeeld het ontbreken van stukken waaruit blijkt of er wel of niet sprake is van verzekeringsdekking. Dus in ieder geval zorgen voor stukken waaruit blijkt dat er geen casco dekking is *en* stukken waaruit blijkt dat de verzekering van de motorfiets geen dekking verleent.FiXeR.nl schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:05:
[...]
Er is al aangegeven dat ze de schade gaan vorderen in de procedure. Dan krijgt hij 8 maanden de tijd om deze te betalen, doet hij dat niet dan wordt de schade uitbetaald door het CJIB die de schuld overneemt. Gelukkig heb ik een strafrechtadvocaat als vriendin, dus dat maakt het eventueel civiel verhalen ook een stuk makkelijker en goedkoper.
Dat overnemen van de schuld door het CJIB: reken daar niet te hard op, want dat doet het CJIB niet. De enige zijweg daarin is het schadefonds (schadefonds.nl) maar vernieling valt niet onder geweldsmisdrijven.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
toch voelt het een beetje raar om dan een auto te kopen die je nooit in het echt gezien hebt. Tenminste, ik neem aan dat je er niet voor naar Japan gaat.FiXeR.nl schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:05:
LHD is daar een statussymbool, praktisch iedere luxe auto is een Europese(!) LHD uitvoering daar. Er is heel veel aanbod en alles gaat via overheidsgereguleerde veilingen met heldere veilingsrapporten. En ze rijden maar weinig daar, 70.000km in 15 jaar tijd is niet heel raar. DM maar als je een keer meer wilt weten, ik heb al 12+ auto's geïmporteerd daar vandaan. Waaronder mijn eigen 335i Touring.
[Afbeelding]
(In betere tijden)
Ben vooral ook benieuwd of ik daar dan voor het budget van 40-50k (dit is wel all in, dus inclusief eventueel import kosten) ook meer waar voor mijn geld krijg bijvoorbeeld?
Het moet natuurlijk wel flink wat voordeel hebben als je besluit zo iets te doen. Het is ook niet dat ik haast heb en er perse deze week eentje wil hebben. Heb momenteel 3 auto's gezien die mij interesseren, die ga ik maandag even aanschrijven om te kijken of ze de geschiedenis kunnen overleggen, als ze dat kunnen ga ik kijken en zo niet dat wacht ik gerust af tot er wel een naar mijn smaak is.
Update: de auto was intussen verkocht, dus ik ben te laat. Ik merk dat ik er prima vrede mee heb.Pannencouque schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:21:
[...]
Ik ga niet voor minder dan de comfortstoelen en die zijn altijd lederVolgens mij zijn de huidige nappa (?) maar in elk geval met mooie ruitjes-stiknaden op de rugleuning en een stukje zitvlak. De andere zal gewoon Dakota zijn denk ik.
Stuurverwarming is in de winter heel fijn, verder zeer nice-to-have. Adaptive Drive is lekker om het onderstel sportief te kunnen maken als ik 2% van de tijd eens wil hoeken... En verder IAS. Ik merk na een paar weken in m'n huidige auto hoe groot het verschil is en ik het toch graag wil. Maar niet tegen elke prijs...
Nu zelfs een alternatief tegengekomen...520i zonder Xdrive maar met standkachel en kontventilatie! Toch maar eens verder in duiken
Je bent geen prinsje ofzo hè. Vooral als je er niet vaker komt, kun je gewoon achteraan de rij aansluiten. En terecht.DaFreakhead schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:00:
[...]
Waanzin, gewoon heen rijden en bij de balie gaan staan. Als ze je niet helpen willen dan weet je wat je waard bent als klant, want dit is een serieus veiligheidsissue!
Wat zou je er van vinden als jij die dag je auto zou moeten ophalen maar het is uitgesteld omdat er vijf anderen zijn die er nooit komen, maar toevallig die dag iets 'urgents' hadden waarvoor de garage z'n agenda heeft leeggegooid?
Veel garages plannen met wat ruimte voor uitloop of dit soort spoed klusjes. Alleen uitlezen, dat hoeft niet eens op de brug, moet gewoon tussendoor kunnen voor zo'n storing.Pannencouque schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:32:
[...]
Je bent geen prinsje ofzo hè. Vooral als je er niet vaker komt, kun je gewoon achteraan de rij aansluiten. En terecht.
Wat zou je er van vinden als jij die dag je auto zou moeten ophalen maar het is uitgesteld omdat er vijf anderen zijn die er nooit komen, maar toevallig die dag iets 'urgents' hadden waarvoor de garage z'n agenda heeft leeggegooid?
De daadwerkelijke fix zal natuurlijk wel ingepland worden, maar zo weet de klant tenminste dat hij veilig onderweg is. Of juist de auto moet laten staan.
Gisteren een 8,8" display ingebouwd in m'n f30. Alles werkt prima icm de mmi die ik inmiddels ook heb. Alleen het coderen middels bimmercode gaf niet het gewenste resultaat. Ik las ook al op diverse fora dat het soms voorkomt dat je in idrive maar 2/3e van het scherm ziet (wat ik nu dus heb). De oplossing zou zijn om te coden middels esys. Is er hier iemand die me aan de juiste versie kan helpen? De enet kabel etc heb ik al.
:strip_exif()/f/image/Rql2GIj68FdsenlEledQ4Ln7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oZXv9XXWWqdqbx7y1bqPKVLQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EQcIQx3e4O79UXKyGyg92XDi.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/jMTZJUcKIvsNpRjL5y20Cvpk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4kENvK6TZCQ0Fgs9y2xY63CB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JYlP00OLqsVF1Vsnhed1ZgV5.jpg?f=fotoalbum_tile)