https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Met grijs als kleur zou ik eerder de rode rem klauwen verwachten.CreativeS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:52:
[...]
Ja, maar op een M3 mag dat ook... de blauwe remklauwen en fijne 20" jetsers. Gouden klauwen van de G-Serie zouden ook mooi staanOp een 'simpele ingetogen' 325i hoef ik dat niet.
Maar bij mij staan de blauwe rem klauwen op blauwe auto ook prima. 👍
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En als er een steentje tussen komt kan je ze veer vervangen. Voor het geld van een setje keramische remmen kan je flink aantal keren de normale remmen van vernieuwen. En eventueel upgraden met stalen remleidingen en andere blokken. Precies de reden waarom ik ook geen F80 M3 met keramische remmen gekocht hebt. De stalenremleidingen liggen inmiddels klaar, de remblokken moet ik binnenkort bestellen en dan de hele bende vervangen. Binnenkort ook maar eens de winterbanden van de set velgen halen zodat de semi slicks eronder kunnen. En vervolgens dat in de schuur en de zomerset monteren, ik heb ook de 666M Competition velgenGreetoz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:57:
[...]
Ja de gele keramische remmen zijn ook gaaf, maarja geen 14.000 12.000 euro gaaf ;-).
Hele vroege LCI dus, net als de mijneTommyGun schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:08:
[...]
2007Is wel de LCI.
Youngtimer ivm eigen zaak (fiscaal interessant).
[..]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Mis eigenlijk alleen inklapbare spiegels en de automatische klep. Maar eens kijken of ik wat ga retrofitten.noes schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:19:
[...]
Hele vroege LCI dus, net als de mijne- leuk uitgerust ook
Sowieso wil ik zo'n Android systeem wat feilloos werkt met iDrive en wat precies in de huidige nav past, eventueel een achteruitcamera erbij. HIFIMAX heeft mooi spul.
Ik hou me aanbevolen voor leuke mods overigens (nee, geen Sjonny dingen). Al heb ik wel de eyebrows en de side lampjes van de achterlichten gecode zodat ze altijd aan zijn
(Ik heb de OBDlink MX + gekocht, handig dingetje)
[ Voor 18% gewijzigd door TommyGun op 22-03-2023 20:58 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Heb je ook al xhp voor de automaat?TommyGun schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:52:
[...]
Mis eigenlijk alleen inklapbare spiegels en de automatische klep. Maar eens kijken of ik wat ga retrofitten.
Ik hou me aanbevolen voor leuke mods overigens (nee, geen Sjonny dingen). Al heb ik wel de eyebrows en de side lampjes van de achterlichten gecode zodat ze altijd aan zijn
Ik heb mijne van de volgende mods voorzien:
- xhp automaat software (stage 3)
- m5 stuur met flippers en sportautomaat
- roof rail delete (had al M pack)
- M dubbelspaaks grille (hoogglans zwart, net als de raamlijsten)
- verwijderbare trekhaak
- DRL voor+achter gecodeerd
- Style 172 velgen in gunmetal grey gepoedercoat (maar helaas heb ik ze laatst beschadigd
Mijne had al Logic7, denk dat een retrofit of andere audio upgrade ook wel goed past bij de jouwe. Voor ik weet is een electrische klep niet realistisch als retrofit, schijnt best wat versteviging in de kont te zitten voor de actuator.
En een plaatje erbij:
:strip_exif()/f/image/oJwSZz35W8fVIcjD13DBdCYj.jpg?f=fotoalbum_large)
Moet eerlijk bekennen dat ik maar weinig fotos van mn auto heb. Binnenkort maar weer eens goed poetsen en er een paar maken
[ Voor 19% gewijzigd door noes op 22-03-2023 21:19 ]
- De auto is duidelijk meer op comfort gericht. Een deel wordt gecompenseerd door het lagere gewicht waardoor ie nog enigszins speels te rijden is.
- Het stuur is gevoellozer, da's echt een nadeel. Hij gaat bij mij standaard op Sport Individual maar ook dat is nog kunstmatig.
- Je merkt hoe erg je met je oude auto bent meegesleten; dit onderstel is weer helemaal fris.
- Infotainment wat meer bij de tijd; jammer genoeg niet zomaar Android Auto te installeren. Koppeling Bluetooth is wel veel sneller en beter. Ook twee telefoons tegelijk met gecombineerde contactenlijst; ideaal voor werk en privé.
- Wat een geluidscomfort. Heerlijk stil!
- Ik mis vermogen onderin en het koppel van m'n dieselbeul, maar nu ik primair in de spits rij kom ik weinig tekort. Volgeladen naar de wintersport wordt het een ander verhaal wellicht; dan gaat ie boven de 200 vast wat minder goed trekken.
- Ik mis het vakje voor kleingeld tussen de middenarmsteun en de iDrive-controller.
- Portiervakken zijn groter: fijn.
- Het plastic lijkt her en der wat goedkoper of minder goed vast te zitten.
- Het beeldscherm staat nu op het dashboard ipv dat het geïntegreerd is; daardoor kan ik m'n telefoon niet meer fijn in het zicht leggen.
- Sommige opties mis ik minder dan ik dacht (Softclose), maar Integral Active Steering was stiekem toch wel erg prettig. Je raakt verwend en nu moet ik een stapje terug.
- Lane Departure Warning is ronduit gevaarlijk. Twee flinke zwiepers gehad met 180 ofzo omdat het systeem vond het dat moest corrigeren; dat dus uitgezet en in mijn bezit komt het niet meer aan.
- Led-verlichting aan de voorkant verlicht prima. De automatische grootlichtstand wordt niet door iedereen gewaardeerd en lijkt soms wel te verblinden. Bij late ritten is het wel fijn, groot licht levert flink zicht.
- Ik rij nu vrij rustig om eens te kijken wat het verbruik doet. Hij lijkt 8/100 wel te kunnen halen. Valt me niet tegen gezien het formaat auto. Op dit moment gaat er nog enkel E5 in; benieuwd wat er gebeurt op E10.
- Ik wilde wat voorkeursinstellingen aanpassen maar moet wéér een nieuwe adapter van Carly kopen (m'n derde), daar baal ik van - maar dat staat los van de auto.
Wat valt verder op? Het is een Vijf en daar stap je zo weer in en je rijdt weg. Het voelt heel vertrouwd. En omdat het een huidig model is ben ik wat banger voor diefstal e.d.
De prijzen voor occasions zijn overigens wel echt fors op dit moment. Maar een nette F11 moest 20-25k kosten, dat vond ik 'm ook niet waard.
Conclusie: een leuke stap vooruit qua model, maar niet alle verandering is een verbetering. Desondanks wel erg tevreden.
[ Voor 54% gewijzigd door RAAF12 op 22-03-2023 22:35 ]
Eigenlijk onmisbaar op een 6HP. Ik ben direct voor stage 3 gegaan. Na 4 jaar nog steeds geen spijt van.noes schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:03:
Heb je ook al xhp voor de automaat?
Ik heb mijne van de volgende mods voorzien:
- xhp automaat software (stage 3)
Pas vanaf 2020 is er Android Auto in de BMW. Wat wel kan is een MMI box erin zetten. Dan heb je wireless Android Auto of, indien gewenst ook Apple Carplay.Pannencouque schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:30:
Voor degenen die het interessant vinden, een kleine recensie van de overstap van een F11 zescilinder diesel naar een G31 viercilinder benzine:
- De auto is duidelijk meer op comfort gericht. Een deel wordt gecompenseerd door het lagere gewicht waardoor ie nog enigszins speels te rijden is.
- Het stuur is gevoellozer, da's echt een nadeel. Hij gaat bij mij standaard op Sport Individual maar ook dat is nog kunstmatig.
- Je merkt hoe erg je met je oude auto bent meegesleten; dit onderstel is weer helemaal fris.
- Infotainment wat meer bij de tijd; jammer genoeg niet zomaar Android Auto te installeren. Koppeling Bluetooth is wel veel sneller en beter. Ook twee telefoons tegelijk met gecombineerde contactenlijst; ideaal voor werk en privé.
- Wat een geluidscomfort. Heerlijk stil!
- Ik mis vermogen onderin en het koppel van m'n dieselbeul, maar nu ik primair in de spits rij kom ik weinig tekort. Volgeladen naar de wintersport wordt het een ander verhaal wellicht; dan gaat ie boven de 200 vast wat minder goed trekken.
- Ik mis het vakje voor kleingeld tussen de middenarmsteun en de iDrive-controller.
- Portiervakken zijn groter: fijn.
- Het plastic lijkt her en der wat goedkoper of minder goed vast te zitten.
- Het beeldscherm staat nu op het dashboard ipv dat het geïntegreerd is; daardoor kan ik m'n telefoon niet meer fijn in het zicht leggen.
- Sommige opties mis ik minder dan ik dacht (Softclose), maar Integral Active Steering was stiekem toch wel erg prettig. Je raakt verwend en nu moet ik een stapje terug.
- Lane Departure Warning is ronduit gevaarlijk. Twee flinke zwiepers gehad met 180 ofzo omdat het systeem vond het dat moest corrigeren; dat dus uitgezet en in mijn bezit komt het niet meer aan.
- Led-verlichting aan de voorkant verlicht prima. De automatische grootlichtstand wordt niet door iedereen gewaardeerd en lijkt soms wel te verblinden. Bij late ritten is het wel fijn, groot licht levert flink zicht.
- Ik rij nu vrij rustig om eens te kijken wat het verbruik doet. Hij lijkt 8/100 wel te kunnen halen. Valt me niet tegen gezien het formaat auto. Op dit moment gaat er nog enkel E5 in; benieuwd wat er gebeurt op E10.
- Ik wilde wat voorkeursinstellingen aanpassen maar moet wéér een nieuwe adapter van Carly kopen (m'n derde), daar baal ik van - maar dat staat los van de auto.
Wat valt verder op? Het is een Vijf en daar stap je zo weer in en je rijdt weg. Het voelt heel vertrouwd. En omdat het een huidig model is ben ik wat banger voor diefstal e.d.
De prijzen voor occasions zijn overigens wel echt fors op dit moment. Maar een nette F11 moest 20-25k kosten, dat vond ik 'm ook niet waard.
Conclusie: een leuke stap vooruit qua model, maar niet alle verandering is een verbetering. Desondanks wel erg tevreden.
Deze bijv. maar er zijn er veel meer te vinden op Ome Ali.
https://www.carprokit.com...ry?variant=40600722768031
[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 22-03-2023 22:48 ]
En flippersCreativeS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:36:
[...]
Eigenlijk onmisbaar op een 6HP. Ik ben direct voor stage 3 gegaan. Na 4 jaar nog steeds geen spijt van.
Maar zou nog altijd liever handbak willen hebben. Voordat ik deze auto kocht ook een 530ix N53 handbak geprobeerd, maar die stelde iets teleur qua prestaties: voelde ongeveer even snel als mn E46 325i. Daardoor werd het schakelen toch wat meer 'werk' dan leuk. Maar een 550i of 535i manual
Of DCT natuurlijk.
Is dst dit :TommyGun schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:52:
[...]
Mis eigenlijk alleen inklapbare spiegels en de automatische klep. Maar eens kijken of ik wat ga retrofitten.
Sowieso wil ik zo'n Android systeem wat feilloos werkt met iDrive en wat precies in de huidige nav past, eventueel een achteruitcamera erbij. HIFIMAX heeft mooi spul.
https://www.bol.com/nl/nl...hoCgAUQAvD_BwE#modal_open
Kan je daar bijv. Ook verbruik naar km/l zetten ipv l/100km ?
Ik ben ook wel van de handbakken, maar ik moet zeggen.... B58 + ZF8 is echt heerlijk! Hiervoor had ik een i30N en dat reed echt geweldig, maar de B58 + ZF8 combinatie overtreft dat flink voor mij. Ik weet ook niet of een DCT per se toegevoegde waarde heeft en BMW weet dat volgens mij ook niet. Gezien de full M's tegenwoordig ook de ZF8 hebben in plaats van een DCT.noes schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 06:29:
En flippers
Maar zou nog altijd liever handbak willen hebben. Voordat ik deze auto kocht ook een 530ix N53 handbak geprobeerd, maar die stelde iets teleur qua prestaties: voelde ongeveer even snel als mn E46 325i. Daardoor werd het schakelen toch wat meer 'werk' dan leuk. Maar een 550i of 535i manual![]()
Of DCT natuurlijk.
Dat zegt me echt totaal niets sorry
Maar neemt niet weg dat ik mij 218 i automaat best wel goed vind rijden.
Ja is 3 cilinder, ja is voorwiel aandrijving, is voor de die hard BMW fans vast gewoon een halve Opel Zafira. Maar mijn bevalt het wel.
Voor aanschaf ook nog bij een 220i sport tourer gekeken, dat reed nog wel een slag beter.
Maar die was uit 2014 een vooral de navi en dergelijke voelde echt wel gedateerd aan.
Was ook een versie met zwart stoffen interieur.
Gave bak maar meteen daarna zagen we onze huidige 218 Grand Tourer uit 2017.
Die was toch wel nog een slag luxer, meer opties, en voor ons was de 18 genoeg.
Dat onze huidige auto orgineel NL is met nu net iets meer dan 100 duizend kilometer op de teller is ook mooi mee genomen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
2014 en 2017 is toch hetzelfde model met dezelfde navigatie opties?Bommes schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:22:
Voor aanschaf ook nog bij een 220i sport tourer gekeken, dat reed nog wel een slag beter.
Maar die was uit 2014 een vooral de navi en dergelijke voelde echt wel gedateerd aan.
Was ook een versie met zwart stoffen interieur.
Gave bak maar meteen daarna zagen we onze huidige 218 Grand Tourer uit 2017.
Smaller scherm, andere software?
Nu hebben we een breder scherm, ziet er een heel stuk moderner uit, de menus zijn ook anders, enz.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik vond de DCT in de nieuwe X1 flink tegenvallen met name onder vollast waren de schakelmomenten zeer vervelend voelbaar door de hele auto. Daarom maar voor de 3 serie met XF-bak gegaan.TheBrut3 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:07:
[...]
Ik ben ook wel van de handbakken, maar ik moet zeggen.... B58 + ZF8 is echt heerlijk! Hiervoor had ik een i30N en dat reed echt geweldig, maar de B58 + ZF8 combinatie overtreft dat flink voor mij. Ik weet ook niet of een DCT per se toegevoegde waarde heeft en BMW weet dat volgens mij ook niet. Gezien de full M's tegenwoordig ook de ZF8 hebben in plaats van een DCT.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Je URL werkt niet maar ik heb 'm hier vandaan;lord_fh schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:40:
[...]
Is dst dit :
https://obd-partner.nl/obdlink-mxplus-bluetooth-interface/
Aangeschaft nav goede reviews en compatibiliteit met BimmerCode; https://bimmercode.app/adapters/
Ik weet niet precies welke setting je bedoelt maar ik kan in iDrive kiezen of ik km/l wil of l/100km.
Ik weet zo snel niet in welke bouwjaren de iDrive veries zijn gewijzigd bij de 2-serie, dat kan ook een groot verschil maken.
Moet zeggen dat ik de motor/automaat combinaties van BMW ook erg goed vind. Mijn F36 420i GC was heerlijk, maar mijn 330i G21 doet het nog weer wat beter en soepeler. Deels geholpen door het extra vermogen/koppel waardoor de bak vaak net niet een tandje terugschakelt, maar afgezien daarvan ook weer net weer een tandje soepeler.
Sowieso denk ik dat een automaat gekoppeld moet zijn aan een blok met voldoende vermogen, anders flippert de automaat telkens door de versnellingen lijkt mij.
Daar heb je geen dongle voor nodig, is een instelling in iDrivelord_fh schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:40:
[...]
Don't dream your life, live your dreams!
Ik heb geen idrive in mijn x3, geen navi ook , zit in het dashboard zeg maar de boardcomputerSilencerNL schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:17:
[...]
Daar heb je geen dongle voor nodig, is een instelling in iDrive
Oh...lord_fh schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:23:
[...]
Ik heb geen idrive in mijn x3, geen navi ook , zit in het dashboard zeg maar de boardcomputer
Check voor de zekerheid wel ff https://bimmercode.app/cars/bmw/ !
Ah not supported haha (e83)TommyGun schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:44:
[...]
Oh...
Check voor de zekerheid wel ff https://bimmercode.app/cars/bmw/ !
Toen ik 2 jaar terug een nieuwe 320i automaat als leenwagen mee had vond ik dat flipperen door de automaat geen probleem. Merkte je niks van, behalve dat er op het dash een ander cijfertje stond. Motor kon daardoor wel altijd in een optimaal toerenbereik opereren... uiteindelijk is een CVT toch het beste qua efficientie. Maar niet qua gevoel.B-Real schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:16:
Niet toevallig het verschil tussen de business navi en navigatie pro? Die laatste heeft inderdaad een veel groter scherm met meer mogelijkheden.
Ik weet zo snel niet in welke bouwjaren de iDrive veries zijn gewijzigd bij de 2-serie, dat kan ook een groot verschil maken.
Moet zeggen dat ik de motor/automaat combinaties van BMW ook erg goed vind. Mijn F36 420i GC was heerlijk, maar mijn 330i G21 doet het nog weer wat beter en soepeler. Deels geholpen door het extra vermogen/koppel waardoor de bak vaak net niet een tandje terugschakelt, maar afgezien daarvan ook weer net weer een tandje soepeler.
Sowieso denk ik dat een automaat gekoppeld moet zijn aan een blok met voldoende vermogen, anders flippert de automaat telkens door de versnellingen lijkt mij.
@Bommes mooie foto! Zou zelf nooit een MPV kiezen, maar BMW heeft wel een goed smoelend exemplaar neergezet met die generatie 2 AT + GT
[ Voor 5% gewijzigd door noes op 23-03-2023 10:54 ]
Je zou eens kunnen checken bij Carly.
https://www.mycarly.com/blog/carly/carly-coding-for-bmw-x3/
En anders ontkom je denk ik niet aan een OBD kabel en een laptop met ITSA of zo.
EDIT; bij Carly heb je zo te lezen ook meer nodig; https://www.bimmerfest.co...ly-coding-on-e83.1220529/
Yes, you'll need both the USB cable and the BT adapter to access all the available functions on an E83. Because the first X3 is such a mongrel of different BMW systems that were in use at the time it was cobbled together, the different adapters can only communicate with some of its ECU's. I've got both and they allow me to do what Carly can on my '07. I use the BT adapter for diagnosing and data logging, and the cable for coding.
[ Voor 63% gewijzigd door TommyGun op 23-03-2023 11:00 ]
CreativeS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:52:
[...]
Typisch een dealer. Die zouden ook de hele aandrijfas vervangen terwijl het probleem een ABS-ring was...
[...]
Omdat het een initiele garantie reparatie is van Ekris Veenendaal moeten die het ook weer oplossen en kan ik hiervoor dus niet bij de dealer om de hoek terecht maar moet ik weer een rondreis van 180km maken (360km als je brengen en halen meerekend).
Weet iemand wat het profiel moet zijn voor een BMW uit de premium selection? De zomerbanden zitten er nu onder maar hebben achter nog 4 mm (nu las ik dat de Michelin Pilot Super Sports nieuw ook maar 6.2mm hebben maargoed)
[ Voor 10% gewijzigd door Greetoz op 23-03-2023 14:22 ]
Qua vormfactor kun je de hele HUD vervangen door een model met Android, Carplay en Android Auto voor een prijs die eigenlijk heel erg meevalt:TommyGun schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:52:
[...]
https://aliexpress.com/item/1005003670770766.html
Ik wou dat ze dit soort dingen voor deze prijs aanboden toen ik m'n E61 High Executive nog had. Dat was voor mij een insta-buy geweest. Alhoewel het toen wel relaxed was met CCC / CIC kaartupgrades. Gewoon de ISO bestanden downloaden en op DVD branden
Overigens zie ik dat ze zelfs een heel digitaal cluster aanbieden:
https://aliexpress.com/item/1005004621500813.html
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Deze heeft 600+ bestellingen en veelal positief, voor dat geld wel het proberen waard idd...DexterDee schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:07:
[...]
Qua vormfactor kun je de hele HUD vervangen door een model met Android, Carplay en Android Auto voor een prijs die eigenlijk heel erg meevalt:
Ik wou dat ze dit soort dingen voor deze prijs aanboden toen ik m'n E61 High Executive nog had. Dat was voor mij een insta-buy geweest. Alhoewel het toen wel relaxed was met CCC / CIC kaartupgrades. Gewoon de ISO bestanden downloaden en op DVD branden
https://nl.aliexpress.com/item/1005003652435744.html
EDIT; met coupons en korting de Xonrich 4 Core-2G 32G CCC gekocht incl camera voor 240,- euro.
Ik ben benieuwd
[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 23-03-2023 17:20 ]
Ik vind het ding van recht voren echt niet zo mooi, loopt naar mijn smaak te schuin af, motorkap had net wat langer mogen zijn.noes schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:52:
@Bommes mooie foto! Zou zelf nooit een MPV kiezen, maar BMW heeft wel een goed smoelend exemplaar neergezet met die generatie 2 AT + GT
Maar verder vind ik het design wel goed gelukt inderdaad. Voor een pappa mobiel dan toch.
En eerlijk, het is gewoon een klap ruimte van binnen, daar kan een 3 serie touring niet tegenop.
Daar gingen we voor, we waren niet eens bewust opzoek naar een BMW. Op de shortlist stonden de Scenic, S-max, Kadjar.
Per toeval kwam ik op de 2 serie Tourer terecht.
Stonden er 2 in de buurt, die 220i en deze.
Opvolger wordt nog lastig, maar goed mijn kleine wordt ook steeds groter, dus kinderwagens en babybedjes zijn sraks ook niet meer nodig.
Dus een station kan een goede opvolger zijn.
Ik ging van een Focus station naar een 4-serie Gran Coupe toen de kleine een paar maanden oud was. Past allemaal prima en zoveel scheelde de ruimte helemaal niet. Ja, als je een station vol pak tot aan het dak gaat er meer in maar dat doe ik nooit.
Tweemaal met de 4GC naar Zuid Frankrijk geweest, bepakt en bezakt. Inclusief buggy, koffers, campingbedje en de tweede keer zelfs een loopfietsje, gaat prima
Let wel, zonder de hoedenplank eruit te halen. Buggy achter de voorstoelen (die van ons is ook in een lege kofferbak een onding qua afmeting) en op de achterbank een koffer/tas, zonder alles vol te bouwen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden.
Nu dus een 3-serie touring. Kofferbak zal vast iets groter zijn, maar voor ons gebruik inclusief vakanties volstaat het echt meer dan voldoende.
Wat wel een verschil maakt is de deuropening achter, ik kan de kleine een stuk makkelijker in zijn stoeltje zetten door het gebrek aan een aflopende daklijn. Maar ach, na een paar keer zijn hoofd gestoten te hebben had ik daar ook wel handigheid in
500+ km met driekwart tank
Vervelend. Misschien is het spul wat ze erin hebben gespoten om het schoon te maken aangekoekt. Moet je ff flink ermee spele. Kun je niet naar een Ekris vestiging dichterbij? Ik dacht dat garantie niet perse per vestiging was.Greetoz schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:44:
[...]
Omdat het een initiele garantie reparatie is van Ekris Veenendaal moeten die het ook weer oplossen en kan ik hiervoor dus niet bij de dealer om de hoek terecht maar moet ik weer een rondreis van 180km maken (360km als je brengen en halen meerekend).
Computers are useless. They can only give you answers.
DVD branden is leuk, maar op onze E61 zit een anti-diefstal beveiliging op de navigatie DVD dus ik krijg de oude DVD er niet uit. En ik heb behalve uitcoderen geen alternatief gevonden om de DVD te wisselen. We rijden dus al 6 jaar rond met oude navigatie. En die voldoet eigenlijk best oke.DexterDee schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:07:
[...]
Qua vormfactor kun je de hele HUD vervangen door een model met Android, Carplay en Android Auto voor een prijs die eigenlijk heel erg meevalt:
Ik wou dat ze dit soort dingen voor deze prijs aanboden toen ik m'n E61 High Executive nog had. Dat was voor mij een insta-buy geweest. Alhoewel het toen wel relaxed was met CCC / CIC kaartupgrades. Gewoon de ISO bestanden downloaden en op DVD branden![]()
Overigens zie ik dat ze zelfs een heel digitaal cluster aanbieden:
https://aliexpress.com/item/1005004621500813.html
Hij schijnt helemaal uit elkaar geweest te zijn, het is echt een mechanisch iets wat niet goed gaat, heb uiteraard al even herhaaldelijke bewegingen etc gemaakt.Brainsz schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:29:
[...]
500+ km met driekwart tank![]()
[...]
Vervelend. Misschien is het spul wat ze erin hebben gespoten om het schoon te maken aangekoekt. Moet je ff flink ermee spele. Kun je niet naar een Ekris vestiging dichterbij? Ik dacht dat garantie niet perse per vestiging was.
Ja dat ga ik nog even voorstellen, de garantie is inderdaad niet vestiging afhankelijk (zelfs niet alleen Ekris) echter is de initiele garantie afhandeling van de idrive knop door Ekris in Veenendaal gedaan, daar is iets mis gegaan dus moeten zij het weer repareren. Als een andere vestiging het doet moet Ekris Veenendaal daarvoor betalen (en dat willen ze niet). Het is nu in Veenendaal gedaan omdat je de eerste maand van je garantie vast zit aan de dealer waar de auto gekocht is.
Auto is bizar kritisch met het uitvoeren van de updates. Zelfs na een rit van ~100km kwam hij bij mij nog niet met de melding om hem te installerenRAAF12 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:00:
Vandaag eindelijk een software upgrade voor de G20 kunnen installeren. Het bleek dat het lag aan de accu. Na het plaatsen van een reserve AGM 100% geladen accu en aanmelden en 2 korte ritjes kwam het bericht dat de update kon worden geinstalleerd! De accu is nog maar drie jaar oud en blijkbaar kijkt die update erg kritisch naar de lading of accuslijtage.
[Afbeelding]
Wat een afzetters die koop je bij Ali voor €40lord_fh schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:40:
[...]
Is dst dit :
Las ergens dat men niet wist welke ID in een 2 serie zat. Dat is aan het menu te zien, in twijfelgevallen raadplege men Wikipedia: BMW iDrive
Die specifieke OBDlink MX kan ik niet voor 40 euro op ali vinden hoor?RAAF12 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:47:
[...]
Wat een afzetters die koop je bij Ali voor €40
Las ergens dat men niet wist welke ID in een 2 serie zat. Dat is aan het menu te zien, in twijfelgevallen raadplege men Wikipedia: BMW iDrive
Ja dat las ik ook oa. op engelstalige fora. Vandaar dus de 100% extern opgeladen accu methode die wel werkt. Volgens mij laad BMW standaard niet tot de volle 100% in de auto zelf omdat er ruimte moet zijn om de remenergie via de dynamo op te slaan. Dat was een onderdeel van BMW's Efficient Dynamics.Tortelli schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:01:
[...]
Auto is bizar kritisch met het uitvoeren van de updates. Zelfs na een rit van ~100km kwam hij bij mij nog niet met de melding om hem te installeren.
Heb je een externe lader of in mijn geval een regelbare labvoeding dan is die vol te laden. Direct na het laden is de open klemspanning altijd hoog. Na een uurtje rust is de spanning 12.85V bij kamertemperatuur van 20 graden wat 100% opgeladen is.
Zou me niets verbazen inderdaad. Broer had zijn auto aan een lader gelegd, volgende dag kreeg hij de update aangeboden.RAAF12 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:41:
[...]
Ja dat las ik ook oa. op engelstalige fora. Vandaar dus de 100% extern opgeladen accu methode die wel werkt. Volgens mij laad BMW standaard niet tot de volle 100% in de auto zelf omdat er ruimte moet zijn om de remenergie via de dynamo op te slaan. Dat was een onderdeel van BMW's Efficient Dynamics.
Heb je een externe lader of in mijn geval een regelbare labvoeding dan is die vol te laden. Direct na het laden is de open klemspanning altijd hoog. Na een uurtje rust is de spanning 12.85V bij kamertemperatuur van 20 graden wat 100% opgeladen is.
Hmm ze zijn wel duurder geworden met korting en gratis verzenden op Ali. maar je hebt gelijk ik had deze gekocht voor de BMW G20Greetoz schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:35:
[...]
Die specifieke OBDlink MX kan ik niet voor 40 euro op ali vinden hoor?
https://nl.aliexpress.com...67935978767460008708374_1
Na de BMW update moet je wel weer aan de slag want dan zijn de wijzigingen teniet gedaan. Die start/stop bijv. sta je met koude motor voor een stoplicht slaat ie af! Niks geen rustig warmdraaien maar opnieuw starten als het licht groen is. Volgens BMW werkt start/stop niet bij koude motor.....
[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 23-03-2023 22:45 ]
MEET THE ///MONSTER!
Maak kennis met de spectaculaire BMW XM. De nachtmerrie van elke Duitse en Italiaanse concurrent in zijn klasse!
De BMW XM is een ///MONSTER met brute kracht. Hij is het eerste BMW M model met een plug-in hybride aandrijving, welke is voorzien van een M TwinPower Turbo V8 benzinemotor in combinatie met een bijzonder krachtige elektromotor. Samen zorgen zij voor een ongekende rijdynamiek dankzij een systeemvermogen van maar liefst 653 pk!
Op 22 april aanstaande is het dan eindelijk zover, de officiele showroom introductie van de BMW XM!
U bent van harte welkom om de BMW XM te komen bekijken. Ons verkoopteam vertelt u graag meer.
Graag tot dan!
MONSTER INC.
Denk dat als je niet boven de hoedenplank wil stapelen een 5 touring meer ruimte biedt dan een 2 GT. Maar de hoogte van een MPV (of SUV) zal waarschijnlijk wel heel fijn zijn met kinderen in hun autostoeltje helpen. Geen idee, want heb geen kinderenBommes schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:11:
[...]
Ik vind het ding van recht voren echt niet zo mooi, loopt naar mijn smaak te schuin af, motorkap had net wat langer mogen zijn.
Maar verder vind ik het design wel goed gelukt inderdaad. Voor een pappa mobiel dan toch.
[...]
En eerlijk, het is gewoon een klap ruimte van binnen, daar kan een 3 serie touring niet tegenop.
Daar gingen we voor, we waren niet eens bewust opzoek naar een BMW. Op de shortlist stonden de Scenic, S-max, Kadjar.
Per toeval kwam ik op de 2 serie Tourer terecht.
Stonden er 2 in de buurt, die 220i en deze.
Opvolger wordt nog lastig, maar goed mijn kleine wordt ook steeds groter, dus kinderwagens en babybedjes zijn sraks ook niet meer nodig.
Dus een station kan een goede opvolger zijn.
Want hoewel je niet naar een BMW op zoek was, denk ik dat een Renault oid nu wel gaat tegenvallen
Of is dit een duidelijke no-go?
Niet direct een antwoord op je vraag, maar ben je bekend met de MMI Boxen, die je tussen de headunit en het scherm installeert, waarna je gebruik kunt maken van draadloos Apple CarPlay of Android Auto?Bar_en_boos schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:04:
Ik heb even een vraag over het navigatiesysteem van BMW. In mijn auto zit de NBT-versie met de kaart van West Europe. Nu ga ik binnenkort richting het oosten en zit eraan te denken East Europe te installeren. Dat kan volgens mij niet naast elkaar functioneren vanwege de beperkte hdd-ruimte. Kan ik zonder probleem een nieuwe kaart van East Europa over West heen installeren en dan later weer terug switchen naar West Europe?
Ik heb sinds kort in mijn F30 uit 2013 met het NBT scherm een Andream geplaatst met CarPlay en heb daardoor altijd de beschikking over het meest actuele kaartmateriaal van Waze, Apple Kaarten of Google Maps.
Je kunt na installatie van een MMI Box wel nog altijd je headunit blijven gebruiken
Ik ben inderdaad bekend met retrofit mogelijkheden, maar in eerste instantie zou ik graag een simpele DIY switch van de BMW-kaart willen maken voordat ik me orienteer op extra toevoegingen.RicoK schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:20:
[...]
Niet direct een antwoord op je vraag, maar ben je bekend met de MMI Boxen, die je tussen de headunit en het scherm installeert, waarna je gebruik kunt maken van draadloos Apple CarPlay of Android Auto?
Ik zou kijken voor een Adapter die met meer apps werkt. Ik heb de Thor adapter en daar ben ik super tevreden over, de opvolger daarvan is ook te koop. En is niet super super duur.RAAF12 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:50:
[...]
Hmm ze zijn wel duurder geworden met korting en gratis verzenden op Ali. maar je hebt gelijk ik had deze gekocht voor de BMW G20
https://bimmer-connect.co...hd-universal-wifi-adapter
Werkt met:
- MHD Tuning
- xHP Flashtool
- xDelete
- Bimmergeeks Protool
- Bimmercode
- Bimmer-Tool
Ja dat wordt wel een beetje een probleem vanaf deze auto.noes schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 06:35:
Want hoewel je niet naar een BMW op zoek was, denk ik dat een Renault oid nu wel gaat tegenvallen
Zelfde luxe gevoel vind je niet snel buiten de bekende Duitse merken.
Misschien een Porsche Cyanne als opvolger
Of een Mercedes GL
Of gewoon binnen het BMW concern een X3 of X5
Gelijk een X7, Q7, GL(S) idd of Mercedes V-klasse voor nog meer ruimteBommes schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:05:
[...]
Ja dat wordt wel een beetje een probleem vanaf deze auto.
Zelfde luxe gevoel vind je niet snel buiten de bekende Duitse merken.
Misschien een Porsche Cyanne als opvolger![]()
![]()
Of een Mercedes GL
Of gewoon binnen het BMW concern een X3 of X5
Gamertag: timmie271
Dat was zo een V6 diesel automaat.
Niet normaal echt zo een fijn ding en wat een vermogen op elk moment in elke versnelling.
Tegenwoordig niet grappig meer met de belasting en brandstof prijzen.
But I loved it.
Werkt deze ook met Carly? Ik wil ook graag mijn auto uitlezen (BMW 5 - G31) in de toekomst en ben dus op zoek naar een OBD adapter met bijbehorende app. Welke raden jullie aan?FiXeR.nl schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:40:
[...]
Ik zou kijken voor een Adapter die met meer apps werkt. Ik heb de Thor adapter en daar ben ik super tevreden over, de opvolger daarvan is ook te koop. En is niet super super duur.
https://bimmer-connect.co...hd-universal-wifi-adapter
Werkt met:
- MHD Tuning
- xHP Flashtool
- xDelete
- Bimmergeeks Protool
- Bimmercode
- Bimmer-Tool
Volgens mij heeft Carly haar eigen adapter.ColeJ schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:44:
Werkt deze ook met Carly? Ik wil ook graag mijn auto uitlezen (BMW 5 - G31) in de toekomst en ben dus op zoek naar een OBD adapter met bijbehorende app. Welke raden jullie aan?
Carly is echt een super matige app in vergelijking met de andere apps uit mijn lijstje (ik heb alles getest). Met de andere apps kun je echt veel veel meer.ColeJ schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:44:
[...]
Werkt deze ook met Carly? Ik wil ook graag mijn auto uitlezen (BMW 5 - G31) in de toekomst en ben dus op zoek naar een OBD adapter met bijbehorende app. Welke raden jullie aan?
Dan ga ik die adapter uit je vorige post maar eens bestellenFiXeR.nl schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:42:
[...]
Carly is echt een super matige app in vergelijking met de andere apps uit mijn lijstje (ik heb alles getest). Met de andere apps kun je echt veel veel meer.
Sowieso veel informatie over apps en (andere) adapters op die website, check ook even de prijzen van de apps. Niet alles is gratis.ColeJ schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:00:
[...]
Dan ga ik die adapter uit je vorige post maar eens bestellen
![]() | ![]() | ![]() |
Zag ik wel dat er een stukje lak van de linker achterklauw is afgebroken. Vermoed tijdens het monteren van verse blokjes bij de laatste beurt. Maar even shoppen voor een lakstift. Zal wel iets van Estoril Blauw zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Smotske op 24-03-2023 15:36 ]
@DetailingBySmotske
Zit wel steeds vaker te zoeken naar een mogelijke opvolger. Een mooie blauwe G21 320i of 330i of een lekkere F31 340i. 5-serie lijkt me ook wel wat maar staat de vrouw niet aan. 3-serie is ook wel een fijn formaatje. Ruim en comfortabel genoeg en lekker dynamisch.
Prijzen van gebruikt spul zijn wel dusdanig fors dat ik er nog niet uit ben. Doorrijden is ook een optie. Staat net 75k op de teller dus zou nog wel even vooruit kunnen zonder grote kosten.
[ Voor 16% gewijzigd door Civic09 op 24-03-2023 16:45 ]
Civic09 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:41:
Foto van de F31 .....
Inmiddels heb ik de G20 wel kunnen updaten (maar dat was al bekend)
Leeftijd accu > op de minpool inslag > week 34 uit 2019
[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 24-03-2023 18:34 ]
Wel ruig werk de veer eraf wippen kan prima maar niet op die plek. Het midden van het lange deel opzoeken en daar een schroevendraaier onder zetten. Dan wipt die zo uit de zijdelingse vergrendeling. Blijkbaar gedaan door een knoei-stagier?Smotske schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:34:
Gisteren de gecoate (Gyeon rim) zomerwielen weer gemonteerd op de 435d GC. Heerlijk de wielkasten weer goed schoonmaken, de plastic kuipen weer in de trim restorer en de klauwen ook in de Gyeon rim.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Zag ik wel dat er een stukje lak van de linker achterklauw is afgebroken. Vermoed tijdens het monteren van verse blokjes bij de laatste beurt. Maar even shoppen voor een lakstift. Zal wel iets van Estoril Blauw zijn?
Als de kaart aangeboden wordt via de BMW site kan je idd altijd wisselen tussen Oost en West-Europa. Maar je doet jezelf idd een groot plezier met een navigatie app via Carplay of Android auto. Betere navigatie en up to date gratis kaartmateriaal. Flitsers en filemeldingen voorbij rijden zijn ook gratis.Bar_en_boos schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:04:
Ik heb even een vraag over het navigatiesysteem van BMW. In mijn auto zit de NBT-versie met de kaart van West Europe. Nu ga ik binnenkort richting het oosten en zit eraan te denken East Europe te installeren. Dat kan volgens mij niet naast elkaar functioneren vanwege de beperkte hdd-ruimte. Kan ik zonder probleem een nieuwe kaart van East Europa over West heen installeren en dan later weer terug switchen naar West Europe?
En wil je offline navigeren met het kaartmateriaal op de telefoon (handig in de bush-bush, bergen en dalen ect in het buitenland zonder goed 4G siganaal) kan dat ook via de bekende navigatie apps. Die zijn er betaald en gratis. Mijn nummer een is TomtomGO.
Hmwa... redelijk wat ervaring
Ik mag blij zijn als ik met woon-werkverkeer op de provinciale weg boven de 70 kan komen. 6 kilometer snelweg schiet ook niet op... het verbruik zit voornamelijk in de plezierritjes
Oh dat ziet er echt goed uit, die coating wil ik ook nog doen op de velgen. Volgens deze link is het Monte Carlo Blue https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1878942Smotske schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:34:
Gisteren de gecoate (Gyeon rim) zomerwielen weer gemonteerd op de 435d GC. Heerlijk de wielkasten weer goed schoonmaken, de plastic kuipen weer in de trim restorer en de klauwen ook in de Gyeon rim.
De zomervelgen wel goede schoonmaakbeurt gegeven:
:strip_exif()/f/image/h1yxGAyUTShBZaHbOtwy3nQ7.jpg?f=fotoalbum_large)
Gyeon producten vind ik echt top. Vooral de rim-coating. Ook goed voor op uitlaten en badges.
Wel ff een werkje, vooral het pree-werk. Schoonmaken, kleien, eventueel polijsten, ontvetten, en dan aanbrengen. 1 setje van 30ml is genoeg om 2 setjes velgen te doen. Dan heb je een heel seizoen geen agressieve velgenreiniger meer nodig. Gewoon autoshampootje.
@DetailingBySmotske
Welke veer bedoel je? Je hoeft alleen die pinnetjes er uit te tikken.RAAF12 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:37:
[...]
Wel ruig werk de veer eraf wippen kan prima maar niet op die plek. Het midden van het lange deel opzoeken en daar een schroevendraaier onder zetten. Dan wipt die zo uit de zijdelingse vergrendeling. Blijkbaar gedaan door een knoei-stagier?
K
Zie dat helaas iets teveel, beschadigde kruiskopschroeven, butsen door hamerklappen ect. Er wordt wat afgeknoeid, helaas.
In het algemeen, vat het niet persoonlijk op.
Een hele goede tirecoating... Gyeon Q² Tire. Glimt niet zo enorm. Wel diep zwart.
Reinigen met Gyeon Q²M TireCleaner, insmeren met Q² Tire, even laten inwerken en afnemen met een schone microvezeldoek.
/f/image/cT8OVtfTYY4A9JaV4OZxSYK0.png?f=fotoalbum_large)
oudere foto, toen ik nog geen antraciete dakhemel en M3-draagarmen had
PS. Yay... Michelin Pilot Sport S5 (opvolger PS4S) is on its way!
Ik heb verder inderdaad ook bijna alleen maar gyeon producten, super spul. Wil eigenlijk die ceramic coating proberen maar zie op tegen het polijsten en moet een plek binnen vinden.Smotske schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:37:
Oh super linkje! Zover was ik nog niet gekomen.
Gyeon producten vind ik echt top. Vooral de rim-coating. Ook goed voor op uitlaten en badges.
Wel ff een werkje, vooral het pree-werk. Schoonmaken, kleien, eventueel polijsten, ontvetten, en dan aanbrengen. 1 setje van 30ml is genoeg om 2 setjes velgen te doen. Dan heb je een heel seizoen geen agressieve velgenreiniger meer nodig. Gewoon autoshampootje.
Ik heb exact deze 2 producten gebruikt. Alleen niet afgenomen. Deze banden waren best heel dof en vind dat de glans vrij snel afneemt. Maar ga dat afnemen volgende keer wel proberen.CreativeS schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:57:
[...]
Een hele goede tirecoating... Gyeon Q² Tire. Glimt niet zo enorm. Wel diep zwart.
Reinigen met Gyeon Q²M TireCleaner, insmeren met Q² Tire, even laten inwerken en afnemen met een schone microvezeldoek.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Helaas alleen nog in 21" te krijgen, Tyre Reviews is ze al aan het testen en komt binnenkort met een video erover. Hopelijk straks ook 20" en in de maten voor onder de M3, die zitten moeten na dit seizoen toch wel vervangen wordenCreativeS schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:57:
[...]
[Afbeelding]
Als ze niet snel genoeg komen... Continental SportContact 7? Here we come!FabiandJ schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:21:
Helaas alleen nog in 21" te krijgen, Tyre Reviews is ze al aan het testen en komt binnenkort met een video erover. Hopelijk straks ook 20" en in de maten voor onder de M3, die zitten moeten na dit seizoen toch wel vervangen worden
Edit: Ik lees dat ze “as of today this tire is OE only” zijn… tja… afwachten maar.
[ Voor 28% gewijzigd door CreativeS op 25-03-2023 22:19 ]
Wat is de reden om voor deze te gaan ipv de super sport die ik nu heb?FabiandJ schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:21:
[...]
Helaas alleen nog in 21" te krijgen, Tyre Reviews is ze al aan het testen en komt binnenkort met een video erover. Hopelijk straks ook 20" en in de maten voor onder de M3, die zitten moeten na dit seizoen toch wel vervangen worden
Goed nieuws van de nieuwe Michelin! Hopelijk nu wel in de standaard maten voor de M140i!CreativeS schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:57:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zover ik weet is de Super Sport een relatief oude band. De 4S, en zeker de nieuwe 5S, is dus nieuwer. De 4S doet het ook beter bij nattere omstandigheden. Volgens mij zijn de 4S en Super Sport bij droge omstandigheden vrij vergelijkbaar. Echter lees je ook dat de Super Sport sneller droogte scheuren krijgt. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe lang een setje bij jou mee gaat.Greetoz schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:27:
[...]
Wat is de reden om voor deze te gaan ipv de super sport die ik nu heb?
O, dat is jammer. De M140i heeft ook nieuw zomer rubber nodig...CreativeS schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:52:
[...]
Als ze niet snel genoeg komen... Continental SportContact 7? Here we come!
Edit: Ik lees dat ze “as of today this tire is OE only” zijn… tja… dan komen onder beide auto’s - wanneer nodig - gewoon lekker Duits Continental (SportContact 7/WinterSport 870(P))
Dat ben ik aan het overwegen, maar ik heb inmiddels ook iets gelezen over de Aaidrive app. Daar wil ik ook nog eens in duiken. Mogelijk lost die een flink deel van het probleem al op en vind ik het dan verder de 250+ euro en weer wat knutseltijd voor de inbouw niet waard.RAAF12 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:47:
[...]
Pas vanaf 2020 is er Android Auto in de BMW. Wat wel kan is een MMI box erin zetten. Dan heb je wireless Android Auto of, indien gewenst ook Apple Carplay.
Deze bijv. maar er zijn er veel meer te vinden op Ome Ali.
https://www.carprokit.com...ry?variant=40600722768031
Ah duidelijk. De 4/5S lijkt ook wat voordeliger voor de portomonee, heeft deze ook het bekende BMW sterretje?zunrob schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:06:
[...]
Zover ik weet is de Super Sport een relatief oude band. De 4S, en zeker de nieuwe 5S, is dus nieuwer. De 4S doet het ook beter bij nattere omstandigheden. Volgens mij zijn de 4S en Super Sport bij droge omstandigheden vrij vergelijkbaar. Echter lees je ook dat de Super Sport sneller droogte scheuren krijgt. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe lang een setje bij jou mee gaat.
De PS4S (niet de overtreffende trap van de PS4, want andere familie) is ook met sterretje beschikbaar. Info daarover is te vinden op de site van Michelin. Staat een aantal standaard BMW-maten met een ‘Gehomologeerd voor BMW ster’. Uiteraard pas vanaf de F3X (en consorten) generatie. De bandenmaten voor de E9X met 19" breedset (te weten 225/35R19 en 255/30R19) is niet meer verkrijgbaar met ster. Voor jouw 20" M3 set zijn dan ook weer geen maten met ster beschikbaar. MO1 (Mercedes optimiert) is een erg goed alternatief (volgens uitlijnspecialist Lammert vd Meulen) en soms nog beter. Hij lijnt ook oa VROS Noord Nederland uit.Greetoz schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 09:50:
Ah duidelijk. De 4/5S lijkt ook wat voordeliger voor de portomonee, heeft deze ook het bekende BMW sterretje?
(tekst gaat verder onder afbeelding
:strip_exif()/f/image/WVrWiEddJRxnrJucUgqcmDmu.jpg?f=fotoalbum_large)
De beknopte 'stamboom' van Michelin waarbij de e.Primacy eigenlijk ontworpen is om samen met de Primacy 4+ 'zijn' groep te vertegenwoordigen.
- Pilot Sport Cup -> Pilot Sport Cup+ -> Pilot Sport Cup 2 -> Pilot Sport Cup 2 Connect
- Pilot Sport -> Pilot Sport 2 -> Pilot Super Sport -> Pilot Sport 4 S -> Pilot Sport S 5
- Pilot Exalto -> Pilot Exalto 2 -> Pilot Sport 3 - > Pilot Sport 4 -> Pilot Sport 5
- Pilot Primacy -> Primacy HP -> Primacy 3 -> Primacy 4 -> Primacy 4+
- Energy E3A -> Energy Saver -> Energy Saver+ -> Primacy 4 E -> e.Primacy
- Pilot Sport Cup R
[ Voor 63% gewijzigd door CreativeS op 25-03-2023 14:09 ]
CreativeS schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:52:
Edit: Ik lees dat ze “as of today this tire is OE only” zijn… tja… dan komen onder beide auto’s - wanneer nodig - gewoon lekker Duits Continental (SportContact 7/WinterSport 870(P))
Ik denk dat het verkeerd geïnterpreteerd is... ik denk persoonlijk dat de band gewoon vanaf introductie al gebruikt wordt door diverse fabrikanten bij eerste montage (het zogenaamde OE Fitment). Je verliest toch een héél groot verdienmodel als deze aftermarket niet leverbaar worden?zunrob schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:07:
O, dat is jammer. De M140i heeft ook nieuw zomer rubber nodig...
De Michelin Pilot Sport 4S wordt nu ook al geleverd als OE fitment op bijvoorbeeld de:
Toyota Gr Yaris Performance Pack (2020) / 225/40R18
Mercedes-Amg Glb 35 4Matic / 255/40R20
Mercedes-Amg E 63 S 4Matic+ / 295/30R20
Bmw M2 Competition Dct / 265/35R19
En op het werk had ik een Audi S3 Limo en S5 die allebei ook uitgevoerd waren met Pilot Sport 4S af fabriek. De S3 Sportback stond op Pilot Sport 5.
Ben ik een aantrekkelijkere tegengekomen dan nu. En ik heb de verkoper al gemaild...
Ik hoop stiekem dat het een ex-rokersauto is, dan kan ik 'm meteen uit m'n hoofd zetten. En ga ik geen occasionsites meer openen.
[ Voor 25% gewijzigd door Pannencouque op 25-03-2023 15:09 ]
Héél af en toe spoot ik de velgen wel eens in met Poorboy's World Non-Acid Wheel Cleaner, maar sinds ik de velgen in de Gyeon Q2 Rim heb zitten, gebruik ik enkel een washmitt voor de velgen met Gyeon Q²M Bathe+. De rest van de auto gaat eerst in de Gyeon Foam met Monello Lancia 2.0 spuit. Badderen met washmitt voor de carrosserie. Afspuiten (en om de 2 maanden insprayen met Gyeon Q²M Wetcoat). Overtollig water na afspuiten wegtrekken met Turtle Wax Easy Dry Blade en daarna met microvezeldoek en Gyeon Q²M QuickDetailer de wagen droogmaken. Ik heb nog nooit zo'n glans gehad op onze auto's die zelf niet in de glascoating zitten. Daar hebben we nog teveel lak-imperfecties voor. Sinds we niet meer openbaar bij huis hoeven te parkeren, gaan we daar nu wel meer aandacht aan besteden.Smotske schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:37:
En dan betreft het een rokersvrije auto... helemaal zoals jij 'm zou willen hebben... veel sterktePannencouque schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:08:
Oh crap. Wilde even checken of ik met het huidige aanbod nog steeds een goede deal had gesloten laatst.
Ben ik een aantrekkelijkere tegengekomen dan nu. En ik heb de verkoper al gemaild...
Ik hoop stiekem dat het een ex-rokersauto is, dan kan ik 'm meteen uit m'n hoofd zetten. En ga ik geen occasionsites meer openen.
Geen idee of het mag. Maar ik heb besloten om de officiële CarPlay route te gaan. Maar ik heb nog een CarPlay activatie code voor een NBT-EVO (idrive6) systeem. Graag pb bij interesse ;-).
De M240 ook, en de Goodyear SS is niet te krijgen atm in de maat voor achterzunrob schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:07:
[...]
O, dat is jammer. De M140i heeft ook nieuw zomer rubber nodig...
ik denk dat het de Pilot Sport 5 wordt, wachten op de S5 gaat hem niet worden iig :-)
Waarom gaat je voorkeur uit de naar de Goodyear SS? Omdat die in principe vergelijkbaar is met de MPSS, 4S en 5S? En Pilot Sport 5 eigenlijk een stapje lager op de sportieve ladder is?Accident schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:49:
[...]
De M240 ook, en de Goodyear SS is niet te krijgen atm in de maat voor achter![]()
ik denk dat het de Pilot Sport 5 wordt, wachten op de S5 gaat hem niet worden iig :-)
stapje lager idd maar het blijft een (snelle) daily ipv een M2 die zn leven slijt op een circuit
onder de F11 had ik Pilot 4 en dat beviel ook wel, dus de 5 zal niet tegenvallen gok ik
Pilot Sport 5 is niet een stapje lager dan de Pilot Sport S 5, de doelgroep is anders... waarin ze binnen hun eigen doelgroep het beste doenzunrob schreef op zondag 26 maart 2023 @ 12:13:
Waarom gaat je voorkeur uit de naar de Goodyear SS? Omdat die in principe vergelijkbaar is met de MPSS, 4S en 5S S 5? En Pilot Sport 5 eigenlijk een stapje lager op de sportieve ladder is?
Overigens zijn ze al sinds week 40 van 2021 bezig met de productie van de PSS 5.
Date of start of production 40/21
Gisteren de auto weer op mogen halen, expansievat gescheurd (wellicht veroorzaakt door 22 jaar oud plastic en een beetje gas geven de zaterdag ervoor..). Weer 400 euro, komt op 1100 deze maand. De garagist wenste me niet meer terug te zien deze maandsig69 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:50:
Nieuwe problemen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Spoortje koelvloeistof. Morgen maar weer bellen, beetje pechmaand dit
[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 26-03-2023 18:44 ]
Expansievat van een E46 gaat vroeg of laat altijd een keer... beter om dit preventief mee te nemen. Mosterd na de maaltijd, maar bepaalde dingen passeren altijd de revue. Maar goed, zodra je weer kunt genieten, vergeet je de kosten toch wel een beetje?sig69 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:41:
Gisteren de auto weer op mogen halen, expansievat gescheurd (wellicht veroorzaakt door 22 jaar oud plastic en een beetje gas geven de zaterdag ervoor..). Weer 400 euro, komt op 1100 deze maand. De garagist wenste me niet meer terug te zien deze maand(en ik hun ook niet)
[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 26-03-2023 18:53 ]
Die was ik al vergeten toen ik de garage uit reed. Daarna warm gereden en het kreng de sporen gegeven tussen de bollenvelden (nu het nog kan), dat zal 'm lerenCreativeS schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:52:
[...]
Expansievat van een E46 gaat vroeg of laat altijd een keer... beter om dit preventief mee te nemen. Mosterd na de maaltijd, maar bepaalde dingen passeren altijd de revue. Maar goed, zodra je weer kunt genieten, vergeet je de kosten toch wel een beetje?
Het enige dat nog ontbreekt is kontventilatie maar die optie is helaas echt weinig geleverd. Maar verder vinkt ie zo ongeveer alles aan ja. Als ik enigszins budgetneutraal kan overstappen én 't is een niet-rokersauto, ga ik het doen.CreativeS schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:13:
[...]
En dan betreft het een rokersvrije auto... helemaal zoals jij 'm zou willen hebben... veel sterkte
Let ook op je radiateur. Deze is bij mij ook preventief vervangen vanwege bol staan. Misschien een aandachtspuntje. Voor nu een hoop fijne kilometers gewenst!sig69 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:41:
[...]
Gisteren de auto weer op mogen halen, expansievat gescheurd (wellicht veroorzaakt door 22 jaar oud plastic en een beetje gas geven de zaterdag ervoor..). Weer 400 euro, komt op 1100 deze maand. De garagist wenste me niet meer terug te zien deze maand(en ik hun ook niet)
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Ik zou mij niet laten tegenhouden door een rokersauto. Bij een beetje interieurbedrijf kun je blikken ozon krijgen die je in de auto laat leeg-dampen en dan is rokerslucht helemaal eruit.Pannencouque schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:10:
[...]
Het enige dat nog ontbreekt is kontventilatie maar die optie is helaas echt weinig geleverd. Maar verder vinkt ie zo ongeveer alles aan ja. Als ik enigszins budgetneutraal kan overstappen én 't is een niet-rokersauto, ga ik het doen.
Maar dat mag de verkoper dan mooi doen.
Eerst maar eens proefrijden. En dan kijken of ik de recent gekochte auto nog goed particulier verkocht krijg. Markt voor een G31 is natuurlijk niet zo heel groot. Mogelijk moet ie de handel in, maar dan vrees ik er te veel op toe te leggen en ga ik het niet doen.
---
Afgelopen weekend mocht ik de vluchtstrook op.
M'n ruitenwissers stopten op een fantastisch moment, na het contact schakelen kon ik weer verder rijden.
Foutcode wiper relay, dus hopelijk is het die ook.
- knip -
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 27-03-2023 22:36 ]
Wat zijn voor de F46 Grand Tourer 3 cilinder benzine die " standaard, altijd" aandachtspuntjes?CreativeS schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:52:
[...]
Expansievat van een E46 gaat vroeg of laat altijd een keer... beter om dit preventief mee te nemen. Mosterd na de maaltijd, maar bepaalde dingen passeren altijd de revue. Maar goed, zodra je weer kunt genieten, vergeet je de kosten toch wel een beetje?
Dan neem ik die ook mee bij het volgende onderhoud.
Maar vooral, zijn de abonnementen te stapelen/verlengen?
Ik sta eigenlijk op het punt om nu een connected booster pakket te activeren voor een jaar. Stel er is over een maand een actie, kan ik deze er dan gewoon bij aanschaffen zodat er een jaar achteraan geplakt wordt?
Volgens mij alleen aanbiedingen rondom black friday...B-Real schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:52:
Weet iemand hoevaak per jaar BMW kortingsacties heeft op de connected drive services?
Maar vooral, zijn de abonnementen te stapelen/verlengen?
Ik sta eigenlijk op het punt om nu een connected booster pakket te activeren voor een jaar. Stel er is over een maand een actie, kan ik deze er dan gewoon bij aanschaffen zodat er een jaar achteraan geplakt wordt?
:strip_exif()/f/image/1TsIb38t5S8zOpDhWPqxoyRU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kdFIQoKUvs5hbfeffb9MmqFQ.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/oFSonoD0ro5RfQK6o8lprucS.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8djthcMIgHXTLNyxJgFtVef9.gif?f=fotoalbum_tile)