Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 207 208 209 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• harmen76
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
lord_fh schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:25:
Ik weet het even niet .... ook niet hoe aan te vliegen....
Ik herken je helaas je frustratie :( In het verleden heb ik ook een lekkende e83 x3 gehad. Het water verzamelde zich niet in de kofferbak, maar in de voetenbak bij de achterbank. Hier was ook het panodak de eerste verdachte, daarna is meerdere malen het afdichtingsplastic in de achterportieren hersteld. Vele regenbuien later met iedere keer een vochtige auto tot gevolg, bleek het de afdichtingsstrip van het kleine ruitje in het achterportier te zijn. Deze vervolgens dichtgekit en daarmee was het vochtprobleem verholpen, tot het bij het andere achterportier op het zelfde punt ging lekken 8)7

Hoe hebben we deze lekkage gevonden?! Ik heb zoveel mogelijk interieur delen verwijderd en vervolgens zijn we langs alle(!) mogelijke naden aan de buitenkant van de auto gegaan met goede straal uit de tuinslang net zolang totdat duidelijk was waar de lekkage vandaan kwam.

Je zou dus nog een poging kunnen doen om de lekkage te vinden door water langs alle mogelijke naden te laten lopen (dakrails, achterklep, panodak etc) vanuit een tuinslag, emmer oid. Op hetzelfde moment kan de 2e persoon in de auto kijken of het gaat lekken bij een bepaalde naad.

In ieder geval succes en hopelijk weet je de lekkage te vinden. Een e83 x3 met een zescilinder is en blijft een heerlijke auto.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:07
Als de garage het wil, dan lekker de auto inleveren. Dit is het gedoe niet waard en een X3 is ook weer niet zo exotisch dat je geen andere gaat vinden.

Het is uiteindelijk maar blik hè ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

lord_fh schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:25:
Mensen, ik zit hier even met mixed feelings....

De e83 x3 lekt nog steeds (veel) water in de koffer.... ondertussen heb ik hem nu sinds juli, 5000km gereden ermee en ik denk al zeker 8x terug geweest met water lekkage achterin.

Ik ga morgen bellen,maar het plezier is er helemaal af, hoe "dik" de auto ook is, dit is niet normaal natuurlijk. Ik lever een goede auto in, koop deze omdat ik nog een keer een 6cil bmw de komende jaren wil rijden maar het is een en al drama. Het liefst zou ik zeggen hou hem maar en ik ga kijken naar wat anders, ik ben er zo klaar mee , elke regenbui wacht ik weer met beven af.... kofferbak ligt al sinds aankoop open.

Ik weet het even niet .... ook niet hoe aan te vliegen....
Simpel... doorgaan met zoeken naar de oplossing. Al het geld (en aandacht en ja... liefde) wat er nu ingestoken is... vervliegt als je zoekt naar een ander. Elke auto heeft wel iets en als je geen gezeik wil hebben, moet je eentje van max 3 jaar nemen. Volg de tip van @harmen76 ... ja, relatief wat werk, maar daarna kan je nog steeds genieten van de 6 cilinder. Vergeet niet dat de goede 6 cilinders duurder en schaarser worden. Ik heb mijn auto nu 5 jaar en de prijzen van de huidige goede occasions lopen alweer richting de aanschafprijs die ik toen heb betaald.
B-Real schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:45:
Als de garage het wil, dan lekker de auto inleveren. Dit is het gedoe niet waard en een X3 is ook weer niet zo exotisch dat je geen andere gaat vinden.
Die uiteindelijk dezelfde kwalen kan ontwikkelen... nu weet je wat je wél hebt.
B-Real schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:45:
Het is uiteindelijk maar blik hè ;)
Da's altijd zo'n dooddoener... als het alleen maar om een stuk blik gaat, koop dan lekker een Polo of zo. Het kost geld, de ouderen vaak meer dan die nieuwe. En dan zo laten bestempelen? Gadver.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:12
Ik was anders op m'n eerste Polo zo trots als een Kakatoe met z'n kuif omhoog B-)

[Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 17-03-2023 08:41]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Ik wilde eigenlijk Alto zeggen, maar goed... zo zal iedereen wel ergens ervaring mee hebben... punt is wel duidelijk denk hoop ik.

[Voor 48% gewijzigd door CreativeS op 17-03-2023 08:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:28
Allen bedankt voor de reactie.

Dat is inderdaad een beetje het dubio. Ik weet verder wat ik heb alleen dit is echt helemaal waardeloos uiteraard. + ik kan hem misschien wel weer inleveren voor het aankoop bedrag, maar daar koop ik helemaal niets en dan ook echt niets terug wat in de buurt komt, dat kost altijd veel meer door die auto prijzen van nu. (+ inderdaad, het wordt dan weer geen auto van 3 jaar oud, dus weet je weer niet goed wat je koopt)

Daar komt bij dat het voorjaar begint en ik bijv. in april met de sleurhut weer op vakantie ga. Dan zou ik nu direct een andere auto moeten vinden volledig naar mijn zin etc. Als ik het optel is nog maar weer er heen toch de beste optie op dit moment....

Net gebeld, hij mag uiteraard gewoon weer terug komen. Achterbumper eraf halen en kijken of er wellicht een carrosserie dop oid mist. ik heb in dit geval geen idee waar het vandaan komt. (vorige keren wel)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
lord_fh schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:07:

Dat is inderdaad een beetje het dubio. Ik weet verder wat ik heb alleen dit is echt helemaal waardeloos uiteraard. + ik kan hem misschien wel weer inleveren voor het aankoop bedrag, maar daar koop ik helemaal niets en dan ook echt niets terug wat in de buurt komt, dat kost altijd veel meer door die auto prijzen van nu. (+ inderdaad, het wordt dan weer geen auto van 3 jaar oud, dus weet je weer niet goed wat je koopt)

Daar komt bij dat het voorjaar begint en ik bijv. in april met de sleurhut weer op vakantie ga. Dan zou ik nu direct een andere auto moeten vinden volledig naar mijn zin etc. Als ik het optel is nog maar weer er heen toch de beste optie op dit moment....

Net gebeld, hij mag uiteraard gewoon weer terug komen. Achterbumper eraf halen en kijken of er wellicht een carrosserie dop oid mist. ik heb in dit geval geen idee waar het vandaan komt. (vorige keren wel)
Ik hoop echt dat het opgelost wordt. Overigens vond ik de suggestie hierboven om een hele (mid)dag met de tuinslang aan de slag te gaan een goede. Zoek een paar mensen om te helpen en maak er een leuke dag van. Allicht zijn er zelfs Tweakers die willen helpen als het in de buurt is. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:56

Domih

Domih.

zunrob schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:14:
[...]

Ik hoop echt dat het opgelost wordt. Overigens vond ik de suggestie hierboven om een hele (mid)dag met de tuinslang aan de slag te gaan een goede. Zoek een paar mensen om te helpen en maak er een leuke dag van. Allicht zijn er zelfs Tweakers die willen helpen als het in de buurt is. :)
Ik meld me vrijwillig aan!

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
Domih schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Ik meld me vrijwillig aan!
Ik had het er niet bij gezet in mijn vorige post, maar dat geldt ook voor mij!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

deal maken met je garage dat de monteur met een lampje in je kofferbak opgesloten wordt en jij je lekker uit mag leven met een hogedrukspuit >:)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• B-Real
CreativeS schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:14:
[...]

Da's altijd zo'n dooddoener... als het alleen maar om een stuk blik gaat, koop dan lekker een Polo of zo. Het kost geld, de ouderen vaak meer dan die nieuwe. En dan zo laten bestempelen? Gadver.
Nieuw, oud, goedkoop, duur. Het is hoe ik er in sta, net zo goed een mening als dat jij die ook hebt. Mag je overigens best een doeddoener en “gadver” vinden :>

Persoonlijk trek ik de frustratie van iets wat telkens mankementen vertoond erg slecht. Iets mag best kapot gaan, als het maar op te lossen is.

Als een auto al tig keer terug is geweest voor hetzelfde probleem dan zou het voor mij ophouden. Goed uitzoeken of het exemplarisch is of inherent aan het model en ahv daar van een keuze maken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
FabiandJ schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:39:
[...]

De accu voor de M3 is iets duurder namelijk €1430 schoon aan de haak bij Ekris, dus ees er zuinig op.
Leg hem aan een goede druppellader, mag volgens mij niet direct aangesloten worden op de accu zelf, of maak regelmatig wat ritjes van +-30min.
Accu wordt vervangen onder garantie. Dus dat is hopelijk geen kostenpost meer voor de komende jaren 😅

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harmen76
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
ik heb in dit geval geen idee waar het vandaan komt. (vorige keren wel)
Achterbumper eraf halen en kijken of er wellicht een carrosserie dop oid mist. ik heb in dit geval geen idee waar het vandaan komt. (vorige keren wel)
Waterlekkage heeft de 'eigenaardige' en tevens de vervelende eigenschap dat het bijna altijd wel van boven komt, maar wel zich horizontaal kan verplaatsen. Het lek kan aan de ene kant van de auto zitten en het water kan er ergens anders uitkomen :? Alleen als je rijdt kan er water van onder komen lijkt me, dus (een missende dop) achter de achterbumper zou niet de meest voor de hand liggende plek om op zoek te gaan naar de waterlekkage. Maar goed zolang je de garagekosten nog niet hoeft te betalen, dan schaadt het in ieder geval niet om de bumper eraf te halen om de lekkage te traceren.
zunrob schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:14:
Laat het maar weten als je nog een spuitgast zoekt ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-03 22:45

Toff

FP ProMod
Ik gok op de trekhaak.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-03 22:14
SilencerNL schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:52:
[...]

Anders zou je ook naar de app AAIdrive kunnen kijken voor Android integratie. Heb je iig streaming radio als Spotify, Home Assistant integratie, notificaties op je scherm, kalender integratie, etc... alleen zonder Android auto interface.

Ik ben er erg tevreden over iig! Is een iPhone aanschaffen toch niet nodig ;)

https://play.google.com/s....hufman.androidautoidrive
Spotify heb ik nu ook gewoon gekoppeld via Bluetooth; de rest doe ik wat minder mee. Ik zou vooral Maps direct op het scherm erg handig vinden, evt ook Flitsmeister e.d.
Kan dat daarmee ook?

• Pannencouque
RAAF12 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:44:
[...]

Kan je een MMI box inzetten die doen draadloos Android Auto en Apple Carplay.
Hier bijv. https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=YIeLAnOuGO4f

Wel even checken of je NBT, EVO, CIC ect in de auto hebt zitten.
Is er ergens een overzicht van die systemen te vinden? Vroeger zat ik er prima in. Het is een 2018 G31, dat zal het meest recente systeem zijn neem ik aan? Dan denk ik inderdaad aan zo'n MMI-box, maar dan moet ik nog even wat filmpjes/gebruikerservaringen opzoeken.

• Pannencouque
RicoK schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:32:
[...]

@Pannencouque Ik heb nu sinds enkele weken een Andream MMI in mijn F30 uit 2013 met een NBT. Deze MMI ding doet zijn/haar werk i.c.m. mijn iPhone erg goed.
Ik kan je een (Andream) MMI erg aanbevelen. De installatie had mij wel wat meer tijd gekost dan dat er voor staat, maar dat lag meer aan mij. Perfectionistisch....
Thanks, ga ik ook eens naar kijken :)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35

Bommes

Capo del formaggio

Oeps verdwaald.. niet eens een BMW motor in beeld.. :o

Zo dan?? :+

[Voor 50% gewijzigd door Bommes op 18-03-2023 14:05]

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:24:
Van de week een rondje wezen eigen en bij een Yamaha dealer onderweg eens binnen gekeken.

[Afbeelding]

Dat stond een MT09 GT. Als ik dan toch een wegmachine zou moeten gaan rijden dan zou het wel zo iets worden.
Gaaf ding om te zien hoor, dat rijd volgens mij wel tof.

Maar vooralsnog houd ik het bij mijn Guzzi.. O+
[Afbeelding]
Je bent verdwaald ;)

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Pannencouque schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 07:45:
[...]
Is er ergens een overzicht van die systemen te vinden? Vroeger zat ik er prima in. Het is een 2018 G31, dat zal het meest recente systeem zijn neem ik aan? Dan denk ik inderdaad aan zo'n MMI-box, maar dan moet ik nog even wat filmpjes/gebruikerservaringen opzoeken.
2018 in een 5-serie is zo goed als zeker een van de varianten van iDrive 6. Kijk even bij de versie van je Maps wat daar staat. Aan de hand van die naam is eenvoudig het type iDrive te achterhalen.

Nb; inmiddels zit iDrive op versie 8 (8.5 als je de overstap naar Android meerekent), dus dit is een redelijk gedateerd systeem.

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:56

Domih

Domih.

Pannencouque schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 07:44:
[...]
Spotify heb ik nu ook gewoon gekoppeld via Bluetooth; de rest doe ik wat minder mee. Ik zou vooral Maps direct op het scherm erg handig vinden, evt ook Flitsmeister e.d.
Kan dat daarmee ook?
Maps, FlitsMeister en Spotify(fijnere GUI) is de hoofdreden dat mensen het nemen. Met een MMI zal je touch niet werken en de integratie met het originele systeem mist. Voor de rest is het zeer aangenaam en probleemloos in gebruik. Ik zou zeggen zoek even een filmpje op youtube wat je kan met Android Auto.

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:03
Bommes schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:24:
Van de week een rondje wezen eigen en bij een Yamaha dealer onderweg eens binnen gekeken.

[Afbeelding]

Dat stond een MT09 GT. Als ik dan toch een wegmachine zou moeten gaan rijden dan zou het wel zo iets worden.
Gaaf ding om te zien hoor, dat rijd volgens mij wel tof.

Maar vooralsnog houd ik het bij mijn Guzzi.. O+
[Afbeelding]
Sinds wanneer zijn een Yamaha en Guzzi een BMW :9

Gaaf! Maar zoals @noes als zegt ben je een beetje verdwaald in Tweakers :+ hier hoor je over je 2-serie te posten :P

Gamertag: timmie271

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35

Bommes

Capo del formaggio

Sorry mannen..
Keertje teveel op terug geklikt denk ik en gewoon beginnen met typen in het quickreply vakje.

De 218 is in iedergeval nog bij ons, blijft een fijn ding. Super comfortabel, snel genoeg voor ons gebruik, gewoon een toffe bak.
2 weken terug de 100 duizend over gegaan, net ingereden dus.
Volgende maand ga ik toch wel onderhoud Inplannen ondanks dat we pas 6 duizend km hebben gereden na aanschaf.
Wil gewoon zeker weten dat het fatsoenlijk gebeurd, inplaats van me afvragen of de handelaar überhaupt de olie wel vervangen heeft.

Misschien trouwens wel iets om gewoon zelf te doen.
Olie/filter, demmetjes checken en ff gangbaar maken, enz.
Moeten ook nog 2 nieuwe achterbanden op, kan ik dat ook meteen regelen.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• lord_fh
Bommes schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:13:
Sorry mannen..
Keertje teveel op terug geklikt denk ik en gewoon beginnen met typen in het quickreply vakje.

De 218 is in iedergeval nog bij ons, blijft een fijn ding. Super comfortabel, snel genoeg voor ons gebruik, gewoon een toffe bak.
2 weken terug de 100 duizend over gegaan, net ingereden dus.
Volgende maand ga ik toch wel onderhoud Inplannen ondanks dat we pas 6 duizend km hebben gereden na aanschaf.
Wil gewoon zeker weten dat het fatsoenlijk gebeurd, inplaats van me afvragen of de handelaar überhaupt de olie wel vervangen heeft.

Misschien trouwens wel iets om gewoon zelf te doen.
Olie/filter, demmetjes checken en ff gangbaar maken, enz.
Moeten ook nog 2 nieuwe achterbanden op, kan ik dat ook meteen regelen.
Let wel op de olie, volgens mij zijn de 3 cil blokken en vooral de turbotjes ervan behoorlijk gevoelig voor de juiste smering

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

Bij zelf doen krijg je de goede olie dat is ook de reden waarom ik dat altijd zelf heb gedaan. Bij de garage waar ik wel kwam hadden ze 1 drum staan waar ze alle auto's mee deden.

Raven

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:15
@RAAF12 Bijna goed: bij zelf doen is het je eigen schuld als je niet de juiste olie erin in gooit. ;)
Herkenbaar verhaal wel, zo'n vat olie dat zich magisch aanpast naar de benodigde specs voor je auto.

---

Vorig weekend voor het eerst de motorolie afgezogen door de peilstoktube bij de E90. Dat was wel even een shock, binnen 10 minuten had ik de volledige 5.2L eruit en filtertje verwisseld.

Dat had ik niet verwacht en al helemaal niet zo snel / schoon. Het cheap-ass pompje had ik ook al een poosje liggen, had ik dus eerder moeten doen...

@Bommes Gezien je auto zo af en toe wat meters boven zeeniveau komt én je zo'n ding trekt je remvloeistof niet vergeten. ;)

- knip -

• Pannencouque
Pepppie schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:03:
[...]

2018 in een 5-serie is zo goed als zeker een van de varianten van iDrive 6. Kijk even bij de versie van je Maps wat daar staat. Aan de hand van die naam is eenvoudig het type iDrive te achterhalen.

Nb; inmiddels zit iDrive op versie 8 (8.5 als je de overstap naar Android meerekent), dus dit is een redelijk gedateerd systeem.
Oja!

Ik was allerhande menu's al doorgeakkerd maar kreeg de versie zo gauw niet gevonden. Nav echter niet bekeken want daar doe ik nooit iets mee :D

• Pannencouque
Raymond P schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:59:
Vorig weekend voor het eerst de motorolie afgezogen door de peilstoktube bij de E90. Dat was wel even een shock, binnen 10 minuten had ik de volledige 5.2L eruit en filtertje verwisseld.
Oh wow, binnen tien minuten? Dat klinkt als een stuk minder werk dan de hele boel opkrikken en onder de auto kruipen. Dat heb ik bij mij E91 toch wel erg regelmatig gedaan...

• Raymond P
@Pannencouque Ik stond dus ook met een mond vol tanden. :+
Normaal rij ik een brug op, en dan kan ik helemaal niet meer verder terwijl 'ie uit staat te druppelen. Dit was aanzienlijk minder werk en tijd. Daarbovenop ook minder planning nodig.

- knip -

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RAAF12
  • Nu online

RAAF12

Gewoon laten uitdruppelen leegzuigen laat altijd resten achter.
YouTube: BMW Oil extraction truth exposed!

Raven

• Raymond P
@RAAF12 He was wrong: YouTube: Hope you guys get a happy ending this time

Er zal ongetwijfeld wat achter blijven, maar ik had dus de 5.2 liter die erin gaat ook eruit. Meer dan druppels zou ik dus niet verwachten (en dat is imho prima).
Fwiw: ik had ongeveer dezelfde verwachtingen als het resultaat in je gelinkte video.

Als er meer onderhoud tegelijk gedaan wordt zal ik 'm sowieso gewoon via de carterplug drainen.
Een oliewissel uitstellen om eea te kunnen combineren gaat hier vanaf nu niet meer gebeuren.

- knip -

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RAAF12
  • Nu online

RAAF12

UItzuigen is goedkoper en gaat sneller en is winstmaximalisatie voor de bedrijven. Heb je het beste voor met de motor dan is heet aftappen en lang laten uitdruppelen het beste. Weet je zeker dat de carterpan leeg is. Zo doe ik het al 45 jaar. Er waren ook magnetische carterpluggen die hielden schraapsel vast van de lagering en drijfstangen. Kweenie of dat nu nog het geval is. Maar ik maak de plug uit gewoonte goed schoon.
Grappig dat het filmpje een vervolg heeft. Ook nog opletten dat de auto niet scheef staat tijdens het aftappen anders blijft er oude olie in de hoek van de carterpan zitten.

Raven

Acties:
  • +24Henk 'm!

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-03 21:37
Zojuist afgelopen vrijdag opgehaald!
Aflevering was een feestje en erg blij met de gekozen samenstelling.
Kleur blijft altijd een dingetje maar ik ben blij dat ik voor Dravit Grey ben gegaan.

Ik heb er nog maar 200km mee gereden maar hieronder toch enkele dingen die mij opvielen, vooral in positieve zin.

-Uitlaatgeluid is top, vooral met iconic sounds aan (klep open in de uitlaat), was hier ook wel verrast om vooral met alle huidige milieu-eisen en OPF geneuzel..
-Geluidsysteem Harman Kardon, echt een aanrader en altijd aanvinken!
-Tablet,kaasplank, ipad of hoe iedereen het ook noemen wil, ik vind het modern en fris ogend en de meeste die bij mij zijn ingestapt dachten hier precies hetzelfde over, past mooi in het geheel.
-Zit positie, laag maar o zo comfortabel, mede door de M-sportstoelen (wel persoonlijk dingetje uiteraard)
-Ruimte, komende van een 1 serie F20, maar de wielren fiets heeft al achterin gelegen en dat ging erg gemakkelijk

Minder dingetje is toch wel het instrumentarium, zoveel info, soms onnodig, niet altijd overzichtelijk..misschien nog een kwestie van wennen maar ronde tellers en het oude idrive 6 wat ik had waren een stuk simpeler en dus duidelijker.

Hieronder een plaatje van tijdens de aflevering, ik zal eens in de zoveel tijd hier proberen te updaten maar nu ga ik vooral lekker genieten van dit scheurijzer!

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:35
Maakt iemand gebruik van een honden bench voor in een F31? Welke gebruik je qua maat?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:06
Nieuwe problemen:

Spoortje koelvloeistof. Morgen maar weer bellen, beetje pechmaand dit :(

Roomba E5 te koop

• RAAF12
  • Nu online

RAAF12

Geen lek ruitensproeierreservoir? Heb dat eens gehad in de vorige F20. Maar gezien het spoor is die behoorlijk lek en daarom goed te zien waar die precies lekt!

Raven

• sig69
RAAF12 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:53:
Geen lek ruitensproeierreservoir? Heb dat eens gehad in de vorige F20. Maar gezien het spoor is die behoorlijk lek en daarom goed te zien waar die precies lekt!
Nee, lampje brand ook en vettig. Zeker weten koelvloeistof. Lekker als je net twee weken geleden 700+ hebt afgetikt..

[Voor 8% gewijzigd door sig69 op 19-03-2023 20:17]

Roomba E5 te koop

• RAAF12
  • Nu online

RAAF12

Misschien bij de kachelkraan? Voordeel is wel dat ze niet lang hoeven zoeken. Ik had eens lekkage in Spanje en vulde onderweg bij uit een jerrycan. Bij thuiskomst bleek het uit de radiator te komen. Daar had je pillen voor die gooide je in het koelwater en sloot het lek van binnen dicht.
Zoiets https://www.google.com/se...lz=1C1CHBD_nlNL1042NL1042

Raven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sig69
Die ken ik ja. Maar ik kon zelf zo snel niet zien waar het vandaan kwam dus ik laat het liever gewoon even goed nakijken.

Roomba E5 te koop

• lord_fh
Reservoir gesprongen? Toen bij de e46 meteen al die plastic bende vervangen, vroeg of laat gaan ze allemaal helaas. Hopelijk valt het mee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-03 23:25
Expansievat gehad, waterpomp al 2x, O-ring van sensor in de onderste radiateur slang. E46 is het spul gewoon op leeftijd, en ze staan al niet echt bekend om hun fantastische koelsysteem.
Veel is prima zelf te doen, maar soms denk je wel “daar gaan we weer”.

[Voor 16% gewijzigd door Eric Z op 19-03-2023 22:54]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:08
Steef09031991 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:13:
-Uitlaatgeluid is top, vooral met iconic sounds aan (klep open in de uitlaat), was hier ook wel verrast om vooral met alle huidige milieu-eisen en OPF geneuzel..
Iconic sounds is toch een luxe benaming voor nep geluid via de speakers?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TheBrut3 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:31:
[...]

Nee hoor, het is echt geluid om de beleving bij het elektrisch rijden te vergroten. Fake motorgeluid is ASD.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe moet ik "echt geluid bij elektrisch rijden" begrijpen? Laten ze de motor dan meedraaien?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Maasluip schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:43:
Hoe moet ik "echt geluid bij elektrisch rijden" begrijpen? Laten ze de motor dan meedraaien?
Wordt 'iconic sound' (IS) niet buiten de auto weergegeven, terwijl ASD over de (interne) speakers werkt?

Met andere woorden, met IS worden voorbijgangers voor de gek gehouden, met ASD de inzittenden :).

iRacing Profiel

• Raymond P
RAAF12 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:27:
UItzuigen is goedkoper en gaat sneller en is winstmaximalisatie voor de bedrijven. Heb je het beste voor met de motor dan is heet aftappen en lang laten uitdruppelen het beste. Weet je zeker dat de carterpan leeg is. Zo doe ik het al 45 jaar. Er waren ook magnetische carterpluggen die hielden schraapsel vast van de lagering en drijfstangen. Kweenie of dat nu nog het geval is. Maar ik maak de plug uit gewoonte goed schoon.
Grappig dat het filmpje een vervolg heeft. Ook nog opletten dat de auto niet scheef staat tijdens het aftappen anders blijft er oude olie in de hoek van de carterpan zitten.
Ja, het is dus ook sneller en goedkoper voor mij. :9
Ik houd +/- de helft van de geadviseerde intervallen aan en gebruik vol-synthetische olie. Het probleem wat ik heb met m'n dieseltje is dat als ik een maandje krap in tijd zit er dan vaak ook ineens >3000km bij komt, en dan is afzuigen voor mij dus erg praktisch.

Vroegah speelde dat ook meer, denk ik. Een minerale olie of (half-syntheet) zou ik er ook helemaal uit willen hebben bij een wissel.
Als ik het allemaal goed begrepen heb moet een vol-syntheet het sowieso enkel hebben van de additieven, en die zitten in de verse olie.

fwiw Ik heb uiteraard het beste voor met m'n motor ondanks dat het er dik in zit dat ik 'm niet op zal kunnen rijden.

- knip -

• Greetoz
  • Nu online
fsfikke schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:23:
[...]

Nee hoor, het is echt geluid om de beleving bij het elektrisch rijden te vergroten. Fake motorgeluid is ASD.
Op de site van BMW staat toch echt:

IconicSounds Sport maakt het rijden nog intensiever en haalt het karakteristieke geluid van uw BMW in het interieur. Het motorgeluid wordt precies afgestemd op de feitelijke rijsituatie en met individueel instelbare intensiteit weergegeven. Zo levert IconicSounds Sport bij elke rijstijl de perfecte akoestische begeleiding – heel eenvoudig en met één druk op de knop.

Speelt BMW Motorsound in het voertuiginterieur in.
Geeft de actuele rijsituatie akoestisch nauwkeurig weer.
Kan in volume en intensiteit individueel worden ingesteld.

• Steef09031991
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-03 21:37
TheBrut3 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:31:
[...]

Dat dacht ik ook, maar de realiteit is anders, dit filmpje bevestigd dat ook..

YouTube: BMW M340i 3.0 R6 LCI sound, exhaust sound, revs, cold start, launch ...
Skip naar 20sec

• TheBrut3
Wat is de maximale waarde welke het sportdisplay van een 1e generatie B58 aan hoort te geven?
Bij mij geeft die 320kw en 560nm, is dat standaard? Ik zou 360pk ofzo meer logisch vinden.

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:04
TheBrut3 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:33:
Wat is de maximale waarde welke het sportdisplay van een 1e generatie B58 aan hoort te geven?
Bij mij geeft die 320kw en 560nm, is dat standaard? Ik zou 360pk ofzo meer logisch vinden.
Je weet dat 320kw meer is dat 360pk ? ofwel 320kw is 480pk ongeveer.

• TheBrut3
LightStar schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:14:
Je weet dat 320kw meer is dat 360pk ? ofwel 320kw is 480pk ongeveer.
Daarom vind ik het vreemd :+ Mijn auto hoort 340pk te hebben en laat het +/-360pk zijn, wat er op de rollenbank vaak uit komt. Dan is 320kw op het scherm wel wat overkill. Terwijl de auto 500nm heeft, dus 560nm is dan weer normaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lord_fh
Tja , wat marge, is het echt relevant ? de teller van je snelheid gaat toch ook door tot een stuk verder dan dat je auto haalt ?

• Greetoz
  • Nu online
Nou vandaag belletje van Ekris, de M3 staat ondertussen bijna een week bij ze voor het vervangen van een deurrubber, schoonmaken van de iDrive knop, recht hangen bestuurders portier, monteren zomerbanden en het vervangen van de accu, waar ze pas vandaag mee bezig zijn. Dit is mijn eerste BMW (na een 316 18 jaar geleden), En misschien ligt het aan mij, maar dit hoort toch allemaal niet zo lang te duren?

Enige voordeel is dat ze de auto morgen naar mijn huis brengen ipv dat ik er een uur voor hoef te rijden. Vooralsnog niet heel positief over de service afdeling van Ekris.

• B-Real
Weet niet of het voor de sportdisplays geld (dacht van wel), maar je kunt in de auto instellen of je auto's kw of pk weergeeft. Net als PSi en bar voor de bandendruk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Greetoz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:47:
Nou vandaag belletje van Ekris, de M3 staat ondertussen bijna een week bij ze voor het vervangen van een deurrubber, schoonmaken van de iDrive knop, recht hangen bestuurders portier, monteren zomerbanden en het vervangen van de accu, waar ze pas vandaag mee bezig zijn. Dit is mijn eerste BMW (na een 316 18 jaar geleden), En misschien ligt het aan mij, maar dit hoort toch allemaal niet zo lang te duren?

Enige voordeel is dat ze de auto morgen naar mijn huis brengen ipv dat ik er een uur voor hoef te rijden. Vooralsnog niet heel positief over de service afdeling van Ekris.
Was alles direct beschikbaar? Deurrubbers? Accu? Maken ze de iDrive-knop zelf schoon of hebben ze daar ook een eigen 'mannetje' voor. Regelmatig moet er nog spul uit München/Garching komen... maar daar hadden ze je dan wel over mogen inlichten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
CreativeS schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:59:
[...]

Was alles direct beschikbaar? Deurrubbers? Accu? Maken ze de iDrive-knop zelf schoon of hebben ze daar ook een eigen 'mannetje' voor. Regelmatig moet er nog spul uit München/Garching komen... maar daar hadden ze je dan wel over mogen inlichten.
Accu kwam uiteindelijk pas vandaag binnen. Waar ik meeste mee zat is dat ik elke dag te horen kreeg "hij is morgen klaar".

Ik moet er ruim uur voor rijden dus reserveerde einde van de dag daar tijd voor, dan is het vervelend als je elke keer zelf aan het einde van de dag moet bellen wat de voortgang is. Vooraf hebben ze niks gezegd over of dingen aanwezig waren. De andere merken die ik heb gereden (VW/Seat, Citroen) Hadden onderdelen vaak dezelfde dag nog binnen. Ik denk dat het hier fout is gegaan in een stukje verwachtingsmanagement.

[Voor 6% gewijzigd door Greetoz op 21-03-2023 10:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Ik wil geen dooddoener plaatsen... maar die ander merken die je noemt zijn wel wat meer vertegenwoordigd op de weg. Ik praat het niet goed hè... maar zoals je zelf al zei: accu van jouw bolide is al anders dan de reguliere modellen. Kijk anders eens op https://bmwshop.ekris.nl/ . Daar kan je meestal wel een indicatie krijgen of iets wel of niet op voorraad is.

• TheBrut3
lord_fh schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:44:
Tja , wat marge, is het echt relevant ?
Ja, want als een auto is getjoent dan worden de waardes vaak ook aangepast. Dus als daar iets anders staat dan standaard, dan kan dat een indicatie zijn dat er dingen zijn aangepast of aangepast zijn geweest.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:21
B-Real schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:48:
Weet niet of het voor de sportdisplays geld (dacht van wel), maar je kunt in de auto instellen of je auto's kw of pk weergeeft. Net als PSi en bar voor de bandendruk.
Ja, dat is instelbaar bij de eenheden in het menu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
CreativeS schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:43:
Ik wil geen dooddoener plaatsen... maar die ander merken die je noemt zijn wel wat meer vertegenwoordigd op de weg. Ik praat het niet goed hè... maar zoals je zelf al zei: accu van jouw bolide is al anders dan de reguliere modellen. Kijk anders eens op https://bmwshop.ekris.nl/ . Daar kan je meestal wel een indicatie krijgen of iets wel of niet op voorraad is.
Ik zou als eigenaar van een auto niet zelf op de website moeten kijken wat de levertijd is van onderdelen om zo een inschatting te maken hoe lang het onderhoud gaat duren, dat hoort (zeker bij zo'n auto) gewoon vanuit de dealer te komen.

Eens dat de onderdelen van die merken wellicht meer in omloop zijn, maar het gaat me juist om de communicatie vanuit Ekris/BMW, die laat hier erg te wensen over. Ze willen graag dat ik de M3 daar in onderhoud laat (met haal en breng service). Maar de ervaring nu maakt mij daar niet zo zeker van. Hier op 5 minuten zit een "Van Poelgeest". Geen ervaring met hun verder maar Ekris duwt me daar wel naar toe hierdoor.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Ik noem het enkel als tip om het voor jezelf wat 'draaglijker' te maken. Jij bent net als iedere klant van BMW... een klant die ook naar het toilet moet. Geduld is een schone zaak en als het je niet bevalt... zat andere automerken. Shit happens. Blijkbaar lees je dit liever :D

[Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 21-03-2023 12:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
Greetoz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:47:

Was het een geplande actie of “gewoon bij de dealer neergezet”? Ik maak de afspraken bij Ekris ruim van te voren en dan hebben zij alles al klaarliggen wat ze nodig hebben. Nog nooit één nacht een auto kwijt geweest.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Raymond P
Bij andere merken ben je ook niet heilig als je iets speciaals rijdt.
Ik heb een auto langer dan een week APK-afkeur zien staan bij de dealer wachtend op een airbaglampje.

Hoort dat? Nee. Shit happens, ook als je BMW rijdt.
Dikke kans dat ze daar nu twee setjes deurrubbers hebben die niet op je auto passen. :+

- knip -

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
Haha, ik hoor het al, klagen mag niet. En mijn eerste post was natuurlijk ook de vraag of het normaal was dat dit zo lang duurt. Tuurlijk kan het tegen zitten of kan je moeten wachten op onderdelen, maar laat de klant hier niet achteraan moeten bellen en dan elke dag de melding "hij is morgen klaar" (dit is mij 3x verteld). Vooral niet als je de klant probeert over te halen zijn auto 90km verderop in onderhoud te laten ;-)
Dennisdn schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:18:
[...]

Was het een geplande actie of “gewoon bij de dealer neergezet”? Ik maak de afspraken bij Ekris ruim van te voren en dan hebben zij alles al klaarliggen wat ze nodig hebben. Nog nooit één nacht een auto kwijt geweest.
De afspraak voor de deur, deurrubbers, idriveknop en sierstrip stond al 1.5 maand... De accu kwam een paar dagen voordat hij ingeleverd werd aangezien de accu melding ook pas toen omhoog kwam. Bij inleveren inderdaad de opmerking gehad dat het misschien niet in 1 dag zou lukken, prima hou me maar op de hoogte, en dat laatste is gewoon niet gebeurd.

Edit: Tuurlijk ben je gewoon een klant, maar BMW positioneert zich als premium merk, dan moet je service ook op een premium niveau zitten, zeker gezien de prijzen hiervoor bij Ekris.

Omdat ik wel gewoon super blij ben met de auto, hier een fototje na de laatste wasbeurt:

[Voor 35% gewijzigd door Greetoz op 21-03-2023 12:49]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:37
Greetoz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:02:
Hier op 5 minuten zit een "Van Poelgeest". Geen ervaring met hun verder maar Ekris duwt me daar wel naar toe hierdoor.
Je bent toch niet getrouwd met Dealer-X? Lekker naar een andere als de huidige je niet bevalt.

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03 13:54
Ray187 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:19:
Maakt iemand gebruik van een honden bench voor in een F31? Welke gebruik je qua maat?
Hangt ook een beetje van de hond(en) af denk ik. Ik heb er zelf ook naar gekeken, maar ik ben toch maar geëindigd met een kofferbakmat voor mijn G21. Nu heb ik wel de honden gezekerd en het bagagenet omhoog waardoor ze er netjes achter blijven. Zelf heb ik 2 Rottweilers (vorig jaar 3) dus dat ging allemaal niet passen in zo'n bench.

Acties:
  • +18Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:33

TommyGun

Stik er maar in!

Ik mag me ook weer melden hier!

E61 530xi

Ja, hij is groen maar hij lijkt zwart vanuit sommige hoeken haha. Tenminste eens een niet veelvoorkomende kleur :)

@sig69 Ik weet hoe je je voelt... al 3k uitgeven en ik heb 'm pas een maand; met name de HPFP hakte erin. Maar hopelijk voorlopig niks (looking at you injectors).

[Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 21-03-2023 16:52]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

@TommyGun

Lijkt wel Tiefgrün of Oxford Grün... Mooie wagen!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

CreativeS schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:14:
@TommyGun

Lijkt wel Tiefgrün of Oxford Grün... Mooie wagen!
Tiefgrün inderdaad, thanks! Rijdt ook heerlijk en lekker veel opties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lord_fh
TommyGun schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:51:
Ik mag me ook weer melden hier!

E61 530xi

Ja, hij is groen maar hij lijkt zwart vanuit sommige hoeken haha. Tenminste eens een niet veelvoorkomende kleur :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@sig69 Ik weet hoe je je voelt... al 3k uitgeven en ik heb 'm pas een maand; met name de HPFP hakte erin. Maar hopelijk voorlopig niks (looking at you injectors).
Mooie auto! Hpfp is hoge druk brandstofpomp ? Maar dit is toch de n52 motor gok ik aan aantal kw op kenteken te zien? Of wel een n53 ? (Ivm injectors)

Zijn de velgen btw origineel ? Ik dacht dat het e46 wielen waren.

Maar hele mooie kleur inderdaad, volgens mij staat bij van eerde ook zo'n groene 530 (sedan) heel chique , en touring altijd goed !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

lord_fh schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:53:
[...]

Mooie auto! Hpfp is hoge druk brandstofpomp ? Maar dit is toch de n52 motor gok ik aan aantal kw op kenteken te zien? Of wel een n53 ? (Ivm injectors)

Maar hele mooie kleur inderdaad, volgens mij staat bij van eerde ook zo'n groene 530 (sedan) heel chique , en touring altijd goed !
Hogedrukbrandstofpomp inderdaad, N53 is het. N53B30A om precies te zijn.

Velgen; geen idee! Er zaten in het verleden (lelijke) 17" velgen onder (5 spaaks, meen deze) maar de vorige eigenaar heeft deze 18" eronder gelegd. Mooie velgjes imho.

[Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 21-03-2023 21:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-03 19:57
Greetoz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:28:
Haha, ik hoor het al, klagen mag niet. En mijn eerste post was natuurlijk ook de vraag of het normaal was dat dit zo lang duurt. Tuurlijk kan het tegen zitten of kan je moeten wachten op onderdelen, maar laat de klant hier niet achteraan moeten bellen en dan elke dag de melding "hij is morgen klaar" (dit is mij 3x verteld). Vooral niet als je de klant probeert over te halen zijn auto 90km verderop in onderhoud te laten ;-)

[...]

De afspraak voor de deur, deurrubbers, idriveknop en sierstrip stond al 1.5 maand... De accu kwam een paar dagen voordat hij ingeleverd werd aangezien de accu melding ook pas toen omhoog kwam. Bij inleveren inderdaad de opmerking gehad dat het misschien niet in 1 dag zou lukken, prima hou me maar op de hoogte, en dat laatste is gewoon niet gebeurd.

Edit: Tuurlijk ben je gewoon een klant, maar BMW positioneert zich als premium merk, dan moet je service ook op een premium niveau zitten, zeker gezien de prijzen hiervoor bij Ekris.

Omdat ik wel gewoon super blij ben met de auto, hier een fototje na de laatste wasbeurt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nondekanonnen mooie wagen zeg!!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 01:48
Hmm mijn achterklep van mijn BMW 420 F36 sluit ineens niet meer automatisch. Als ik op de knop druk gebeurd er niets, behalve een klikje. Vanuit de auto gebeurd er ook niets en met de afstandsbediening ook niet. Morgen maar naar de garage dus.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• TheBrut3
zeker gezien de prijzen hiervoor bij Ekris.
Wat vraagt de dealer tegenwoordig eigenlijk voor een uurtje? €150 of loop ik alweer een inflatiecorrectie achter?

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

TheBrut3 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 01:04:
Wat vraagt de dealer tegenwoordig eigenlijk voor een uurtje? €150 of loop ik alweer een inflatiecorrectie achter?
Ze kunnen er allemaal wel wat van… van BMW tot VW tot Toyota.

https://www.autoweek.nl/a...aatstarieven-merkdealers/

Mede daarom ga ik naar een goede merkspecialist (Rap), al gaat die bedrijfstak natuurlijk ook al lekker in prijs stijgen.

• Dennisdn
Afgelopen dagen hier weer eea geleerd over het fake-geluid wat ingesteld kan worden. Nu kom ik deze tegen die beschikbaar is voor mijn 120. Is dat dan wel echt of ook fake? De beschrijving lijkt alsof ie echt een klep bediend? (Ik hoef geen harder geluid, liever juist minder, maar ben benieuwd wat het is)

[Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 22-03-2023 08:50]

• TheBrut3
CreativeS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:40:

Mede daarom ga ik naar een goede merkspecialist (Rap), al gaat die bedrijfstak natuurlijk ook al lekker in prijs stijgen.
Dat item is inmiddels weer een jaartje oud, ik kan mij indenken dat daar inmiddels een flinke inflatiecorrectie bij is gekomen.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

CreativeS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:40:
[...]

Ik ga naar https://boelevanemden.nl/, zitten op 55 euro excl dus erg goedkoop (en ze zijn goed!!!).

Al hebben ze het zo druk dat ik me kan voorstellen dat ze dat tarief mettertijd gaan ophogen :)

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:14
sdk1985 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 00:41:
Hmm mijn achterklep van mijn BMW 420 F36 sluit ineens niet meer automatisch. Als ik op de knop druk gebeurd er niets, behalve een klikje. Vanuit de auto gebeurd er ook niets en met de afstandsbediening ook niet. Morgen maar naar de garage dus.
Hee dat heb ik ook weleens.
Het lijkt vooral te gebeuren wanneer de auto een tijdje stil heeft gestaan. Wellicht iets met accuvoltage?

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

TheBrut3 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:59:
Dat item is inmiddels weer een jaartje oud, ik kan mij indenken dat daar inmiddels een flinke inflatiecorrectie bij is gekomen.
Het gaat er ook alleen maar om dat het indicatief is en dat de prijzen over de hele linie zullen gaan stijgen mag geen verrasssing zijn.

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:35
sdk1985 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 00:41:
Gaat hi wel open via 1 van deze mogelijkheden?

Kan je hem uitlezen?

Dan klep open en op de knop drukken, dan reageert hij niet en dat zal hopelijk te zien zijn als je hem uitleest.
rows schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:51:
[...]

Hangt ook een beetje van de hond(en) af denk ik. Ik heb er zelf ook naar gekeken, maar ik ben toch maar geëindigd met een kofferbakmat voor mijn G21. Nu heb ik wel de honden gezekerd en het bagagenet omhoog waardoor ze er netjes achter blijven. Zelf heb ik 2 Rottweilers (vorig jaar 3) dus dat ging allemaal niet passen in zo'n bench.
We hebben een border collie...1 hond is zat voor ons :P
Ik heb zo'n hoes in de kofferbak die ook tegen de bank en zijkanten zit en uiteraard het net omhoog. Wij zijn dagelijks in het bos of duinen met de hond, dus de kofferbak zit vol met haren, zand en ppfff rotzooi.

Vind ik ERG lastig, omdat ik enorm zuinig ben op de auto.

De 3 station is klein achterin dus lang niet elke bench past erin.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ray187 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:43:

[...]

We hebben een border collie...1 hond is zat voor ons :P
Ik heb zo'n hoes in de kofferbak die ook tegen de bank en zijkanten zit en uiteraard het net omhoog. Wij zijn dagelijks in het bos of duinen met de hond, dus de kofferbak zit vol met haren, zand en ppfff rotzooi.

Vind ik ERG lastig, omdat ik enorm zuinig ben op de auto.

De 3 station is klein achterin dus lang niet elke bench past erin.
Vertel mij wat, mijn auto (alsook huis) zag er altijd uit als een museumstuk :P

Sinds we een Golden Retriever hebben.... :+ ;(

Ik heb nu deze; https://www.ukcustomcover...ing-e61-quilted-2004-2010

[Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 22-03-2023 11:03]

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:16
Heeft er hier iemand ervaring met de Bluetooth combinatie F31/30 (2019) <-> Google Pixel 7 pro, Spotify en telefoongesprekken gaan goed en bijvoorbeeld ook een telefoongesprek via Whatsapp maar het geluid van spraakberichten speelt hij niet af (herkent ook geen bron).
Met een beetje proberen kwam ik er ook achter dat hij het geluid van een zelf opgenomen video niet afspeelt en een youtube video bijvoorbeeld weer wel.

Al wat verschillende BT instellingen gewijzigd en geprobeerd maar geen resultaat, wellicht iemand met dezelfde ervaringen?

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

lord_fh schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:53:
Styling 135 mensen... voor meerdere modellen beschikbaar :)

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Ho ho, ik heb nergens gezegd dat klagen niet mag... maar het kwam nogal zeurderig over. Ja, het is echt niet leuk langer wachten, maar je kan er zo weinig aan doen. Maak je liever druk om dingen waar je wel invloed op hebt. Het is zo zonde van je energie :)

Mooie F80 M3. Mijn nieuwe remklauwen worden qua kleur iets lichter O-)

Had ik al gezegd dat ik niet van 'schreeuwerig' hou? Dus geen Performance blauw, oranje, geel, rood... maar gewoon Individual Nardo-grijze 335d/i klauwen. Met die bijbehorende schijven zijn zelfs 19 inchers goed gevuld en 18 inch past echt maar net.

[Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 22-03-2023 13:13]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 01:48
Ray187 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:43:
[...]

Gaat hi wel open via 1 van deze mogelijkheden?

Kan je hem uitlezen?

Dan klep open en op de knop drukken, dan reageert hij niet en dat zal hopelijk te zien zijn als je hem uitleest.
Hij ging helemaal niet open, alleen door er fysiek aan te trekken. Dus hij was niet vergrendeld of hij is wel ontgrendeld. Dicht doen hetzelfde, en hoorde de normale geluiden niet van het vergrendelen.

Vandaag op de app gekeken, stond dat hij locked was. Vervolgens geprobeerd en ja hoor hij gaat weer gewoon open met de afstandsbediening. Maar er is dus niet gereden met de auto :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Greetoz
  • Nu online
CreativeS schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:09:
[...]

Ho ho, ik heb nergens gezegd dat klagen niet mag... maar het kwam nogal zeurderig over. Ja, het is echt niet leuk langer wachten, maar je kan er zo weinig aan doen. Maak je liever druk om dingen waar je wel invloed op hebt. Het is zo zonde van je energie :)

Mooie F80 M3. Mijn nieuwe remklauwen worden qua kleur iets lichter O-)

Had ik al gezegd dat ik niet van 'schreeuwerig' hou? Dus geen Performance blauw, oranje, geel, rood... maar gewoon Individual Nardo-grijze 335d/i klauwen. Met die bijbehorende schijven zijn zelfs 19 inchers goed gevuld en 18 inch past echt maar net.
Ah ja, zo was het niet echt bedoeld. De klacht was vooral het gebrek aan informatie van de dealer. Bij een verzoek tot info werd je terug gebeld door iemand die dan ook niet de info over jouw auto voor zich heeft..

Maargoed de auto komt vanavond terug. Helaas heeft hij daar voor niks gestaan tijdens het wachten op de nieuwe accu, want het wachten op de nieuwe accu was niet nodig geweest. Ekris heeft de nieuwe accu besteld en binnen laten komen. Daarna zijn ze pas de diagnose gestart waaruit blijkt dat de accu nog binnen de marges viel en niet onder garantie vervangen mocht worden van BMW.... Lijkt mij dat je eerst de oude test voordat je een nieuwe besteld met bijbehorende levertijd maargoed.

Ik vind de blauwe remklauwen wel een leuk detail. Ik ben ook niet zo van het schreeuwerige maar dit is net leuk, maar gelukkig vind niet iedereen hetzelfde leuk ;-). Het zal sowieso wel iets schreeuweriger worden gezien hij weer op de 20 inch 666M competition velgen staat sinds vandaag :P.

[Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 22-03-2023 14:21]

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03 13:54
TommyGun schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:02:
[...]

Dat is echt een handige hoes idd......en ook mooi vloeistofdicht lees ik. Misschien dat ik dat ook wel koop. Is toch weer mooier dan een kofferbakmat, zeker gezien het feit dat je bumper ook beschermt is. Is dat niet in Nederland te koop dan?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

rows schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:18:
[...]

Dat is echt een handige hoes idd......en ook mooi vloeistofdicht lees ik. Misschien dat ik dat ook wel koop. Is toch weer mooier dan een kofferbakmat, zeker gezien het feit dat je bumper ook beschermt is. Is dat niet in Nederland te koop dan?
Ongetwijfeld, maar veel 'universeel' of waarvan de kwaliteit bedenkelijk is (al kan ik nog niets zeggen over de lange termijn natuurlijk).

Ze versturen heel snel, komen wel wat extra kosten bij. Ter informatie;
Subtotal £74.96
Shipping & Handling £17.95
Grand Total (Excl.Tax) £92.91
Tax £15.74
Grand Total (Incl.Tax) £108.65
EDIT; en zo'n flap wilde ik ook ja :)

[Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 22-03-2023 15:32]

• TheBrut3
Dennisdn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:48:
Afgelopen dagen hier weer eea geleerd over het fake-geluid wat ingesteld kan worden. Nu kom ik deze tegen die beschikbaar is voor mijn 120. Is dat dan wel echt of ook fake? De beschrijving lijkt alsof ie echt een klep bediend? (Ik hoef geen harder geluid, liever juist minder, maar ben benieuwd wat het is)

[Afbeelding]
Ik verwacht dat het om een fysieke klep gaat in dit geval. Kan je zelf checken door even onder de auto te kijken of dat mechanisme aanwezig is. Ik kan zo snel geen schema vinden, maar voor de M135i zie je hem duidelijk te zitten.

Bij de M140i van de vorige generatie zit de klep net aan de andere kant, maar daar is die wel netjes genummerd als onderdeel 11 t/m 14.

• Dennisdn
In De Gelderlander een artikel over een paar weken oude 3serie die afgelopen week helemaal leeg gehaald is. https://www.gelderlander....jzondere-manier~ab944c1a/

Helaas premium. Maar het interessantste stukje waarin een politietechneut de gaatjesboormethode toelicht:
Volgens Bouwman boren de criminelen met een boormachine een klein gaatje van zo'n tien millimeter in de zijkant van de deur. ,,Dan knippen ze met een plaat- of knabbelschaar de deur open, vouwen het gat open en knippen het draadje door. Vroeger had ieder onderdeel in de auto een eigen draadje, maar nu hebben ze één draad voor alles. Daar pulseren signalen doorheen, zoals voor de startonderbreker (die de auto beveiligt tegen diefstal).”

En door dat ene draadje door te knippen, kunnen de dieven de auto openmaken zónder dat het alarm afgaat. ,,Het is een soort open zenuw, als de criminelen weten welk draadje ze moeten hebben, dan is het een koud kunstje. Ze zijn lui, maar wel goed voorbereid.
.

• RAAF12
  • Nu online

RAAF12

Dat is toch geen nieuwe G20? Die heeft een veel groter scherm...

Raven

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dennisdn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:09:
In De Gelderlander een artikel over een paar weken oude 3serie die afgelopen week helemaal leeg gehaald is. https://www.gelderlander....jzondere-manier~ab944c1a/

Helaas premium. Maar het interessantste stukje waarin een politietechneut de gaatjesboormethode toelicht:

[...]
.
Splinternieuw voor Michiel misschien, maar dat is toch een F30?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RAAF12 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:22:
Dat is toch geen nieuwe G20? Die heeft een veel groter scherm...
Deze heeft helemaal geen scherm...

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Greetoz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:13:
Maargoed de auto komt vanavond terug. Helaas heeft hij daar voor niks gestaan tijdens het wachten op de nieuwe accu, want het wachten op de nieuwe accu was niet nodig geweest. Ekris heeft de nieuwe accu besteld en binnen laten komen. Daarna zijn ze pas de diagnose gestart waaruit blijkt dat de accu nog binnen de marges viel en niet onder garantie vervangen mocht worden van BMW.... Lijkt mij dat je eerst de oude test voordat je een nieuwe besteld met bijbehorende levertijd maargoed.
Typisch een dealer. Die zouden ook de hele aandrijfas vervangen terwijl het probleem een ABS-ring was... :D
Greetoz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:13:
Ik vind de blauwe remklauwen wel een leuk detail. Ik ben ook niet zo van het schreeuwerige maar dit is net leuk, maar gelukkig vind niet iedereen hetzelfde leuk ;-). Het zal sowieso wel iets schreeuweriger worden gezien hij weer op de 20 inch 666M competition velgen staat sinds vandaag :P.
Ja, maar op een M3 mag dat ook... de blauwe remklauwen en fijne 20" jetsers. Gouden klauwen van de G-Serie zouden ook mooi staan :*) Op een 'simpele ingetogen' 325i hoef ik dat niet.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TommyGun schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:02:
[...]

Ziet er interessant uit. Mooie E61 trouwens, die kleur staat m goed. Welk bouwjaar en opties?
Ray187 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:19:
Wij gebruiken nu een hoes voor over de achterbank, soort hangmat xxl idee. Instap is makkelijker, maar onze hond is onrustig en piept vaak tijdens t rijden. Volgens de trainer zou een bench helpen (kleinere ruimte dwingt een hond tot rust te komen), dus die gaan we binnenkort maar weer eens proberen.

We hebben een 4Pets bench, ik dacht de Eco4 L. Er hebben een Dobermann en die past er net in, net als dat de bench net in de E61 past. Qua hoogte en diepte zal deze denk ik net te groot zijn voor een F31 maar er zijn meerdere maten te koop.

Grootse nadeel van een bench is dat ie altijd in de auto staat. Daar gaat je lekker ruime kofferbak ;)

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

fsfikke schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:23:
Splinternieuw voor Michiel misschien, maar dat is toch een F30?
Is inderdaad een F3X... zie je ook goed aan de spiegels en het interieur wat nog wel aanwezig is...
TommyGun schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:43:
Ondanks dat het eigenlijk niet hoort... wel de grap van de dag _O-

• RAAF12
  • Nu online

RAAF12

TommyGun schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:43:
[...]

Haha nee ik dacht al daar komt reactie op.... Gezien de bevestigingsgaten maar ook de schakelaars naast de pook enzo duiden op een ouder model. Maar wel knap lullig idd dat het gilde weer heeft toegeslagen.
Ik denk/hoop niet dat G20 spul snel gestolen wordt.

Raven

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

noes schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:54:
[...]

Ziet er interessant uit. Mooie E61 trouwens, die kleur staat m goed. Welk bouwjaar en opties?

[...]
2007 :) Is wel de LCI.

Youngtimer ivm eigen zaak (fiscaal interessant).

Comfort And Interior Equipment
S402 Panorama Glass Roof
S417 Roller Sun Visor, Rear Door
S438 Fine Wood Trim
S441 Smoker Package
S442 Drink Holder
S456 Comfort Seat With Memory
S494 Seat Heating Driver/Passenger

Multimedia
S609 Navigation System Professional
S644 Preparation F Mobile Phone W Bluetooth
S672 CD Changer For 6 CDs
S698 Area-Code 2 For DVD

Driver Assistance And Lightning
S502 Headlight Cleaning System
S508 Park Distance Control (PDC)
S522 Xenon Light
S524 Adaptive Headlights
S534 Automatic Air Conditioning
S548 Kilometre Speedo
S563 Light Package
S5DF Active Cruise Control+Stop&Go Function

Wheels And Drive
S203 4-Wheel Drive
S205 Automatic Transmission
S2SD BMW LA Star Spoke 243 W Flat-Runn. Prop.

Environment And Safety
S302 Alarm System
S346 Chrome Line Exterieur
S386 Roof Railing
S863 Dealer List Europe
S868 Language Version, Dutch
S877 Omission Of Non-Combined Operation
S886 On-Board Literature, Dutch
S8S2 Coding, Alarm Signal
S8S8 Country-Specific Navigation Control
S8SA Navigation Access Request,Country-Spec.
S8SP Control Unit COP

Other Equipment
S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles
S1CB CO2 Equipment
SA080 80 Ah AGM Battery
SIPOD

• TheBrut3

Werkt alleen bij fabrieksalarmen, aftermarkets gaan alsnog af wanneer ze de auto in komen.
Al is dan inmiddels wel je deur vern*#kt.
Pagina: 1 ... 207 208 209 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee