Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 202 ... 359 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Dennisdn schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:57:
Weer een BMW-inbraakje in het lokale Gelderse nieuws. Meer dan 17k interieur-schade...
Maar ook weer alleen een gaatje in de deur, die methode komt vaker voorbij laatste tijd.

https://www.gld.nl/nieuws...fd-zelfs-het-stuur-is-weg
Pfff... Kanonnen zeg, ze nemen steeds meer mee. Ik gok dat achter dat gat in de deur de bedrading van het BMW fabrieksalarm zit?

Overigens... 3 serie touring van 5 jaar oud heeft 17.5k schade en is dan al total? Dat valt mij zwaar tegen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:09
TheBrut3 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:29:
[...]

Pfff... Kanonnen zeg, ze nemen steeds meer mee. Ik gok dat achter dat gat in de deur de bedrading van het BMW fabrieksalarm zit?

Overigens... 3 serie touring van 5 jaar oud heeft 17.5k schade en is dan al total? Dat valt mij zwaar tegen eigenlijk.
Ik denk dat ze naast de 17,5k ook rekenen met een eventuele waardevermindering. Zo'n extreem geval blijft toch een soort van schade-auto met wie weet wat voor kabel-ellende er allemaal nog op popt achteraf. Dat zal samen wel aardig tegen de huidige waarde aan lopen.

Je zou haast denken om maar gewoon een envelop met contant geld achter de ruitenwisser te doen in de hoop dat ze de rest dan maar laten zitten. Een hele auto afschijven op misschien een paar honderd euro aan handelswaar....

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 01-02-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Volgens mij hoort bij de schade ook het vervangen van de kabelboom. Ik denk dat een professioneel aangewezen hersteller of een dealer daar niet handmatig mee gaat kloten. Gewoon alles eruit en weer een nieuwe erin. Geen idee hoe modulair die dingen zijn tegenwoordig. Ik neem aan dat de complete bekabeling van alles onder de motorkap en alles naar achter kan blijven zitten.

Ik hoorde overigens gisteren (van een schadeherstelbedrijf eigenaar) dat de BMW systemen op VIN gekoppeld zijn aan de auto waar ze in zitten. Al zal daar voor een paar euro vast makkelijk omheen te werken zijn. Maar een schadeherstelbedrijf moet de auto na het herstellen naar BMW sturen om dat soort dingen er weer in te coderen (en misschien een kwaliteitscontrole?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Het 6 uur journaal had ook een kort item dat het weer flink raak is.
https://nos.nl/video/2462...en-maar-wat-gebeurt-ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

TheBrut3 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:56:
Volgens mij hoort bij de schade ook het vervangen van de kabelboom. Ik denk dat een professioneel aangewezen hersteller of een dealer daar niet handmatig mee gaat kloten. Gewoon alles eruit en weer een nieuwe erin. Geen idee hoe modulair die dingen zijn tegenwoordig. Ik neem aan dat de complete bekabeling van alles onder de motorkap en alles naar achter kan blijven zitten.

Ik hoorde overigens gisteren (van een schadeherstelbedrijf eigenaar) dat de BMW systemen op VIN gekoppeld zijn aan de auto waar ze in zitten. Al zal daar voor een paar euro vast makkelijk omheen te werken zijn. Maar een schadeherstelbedrijf moet de auto na het herstellen naar BMW sturen om dat soort dingen er weer in te coderen (en misschien een kwaliteitscontrole?).
De stekkertjes kan je er toch zo aftrekken? Of knippen ze de kabelboom door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
RAAF12 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:43:
De stekkertjes kan je er toch zo aftrekken? Of knippen ze de kabelboom door?
Meestal knippen ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
TheBrut3 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:29:
[...]

Economisch total loss zal het wel zijn. Voor de verzekeraar is het voordeliger om de dagwaarde uit te keren en de overgebleven auto te verkopen dan om de schade te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:27
Waardeloos zeg, iedere keer dat zoiets weer voorbij komt in het nieuws denk ik even, ik kan beter een generatie nieuwer aanschaffen, daar blijven ze wel vanaf.
Ik ben bang dat de dagwaarde flink tegenvalt t.o.v. de prijs van een gelijkwaardige auto. Ik weet wel dat ik mijn auto niet meer terug hoef als er gaten in een deur of het als geknipt zijn en het halve dashboard vervangen moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
El Caballero schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:32:
Wellicht niet de eerste keus voor de 'échte' BMW / autoliefhebber hier, maar ik ben erg blij met de X1 SDRIVE18I 2016 met o.a. panoramadak en head-up-display die ik gister heb opgehaald. Zeker als vervanger van mijn 116i uit 2009, waarvan de teller al richting de 2 ton ging.

[Afbeelding]

Nu nog even op zoek naar een smartphonehouder die de telefoon plaatst waar ik 'm hebben wil (tussen het stuur en het centrale display). Iemand tips toevallig?
gebruik zelf altijd een proclip en plak daar gewoon een houder op met een tesa powerstrip
https://www.broditcenter....ries&id=0&pid=39007&cid=0

geen schroeven of lijm nodig, en makkelijk te verwijderen.
kuda console is ook wel geinig, maar dan zit je telefoon wel ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:32

lord_fh

PS5

RAAF12 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:43:
Kan ook nog een injector zijn. Eerst naar de vonken kijken en daarna brandstof.
Gok van niet, n52 is niet direct ingespoten, dan zou de rest ook last heben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Denniz0229 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:10:
[...]

gebruik zelf altijd een proclip en plak daar gewoon een houder op met een tesa powerstrip

Ja zo eentje wil ik ook monteren, maar zoek nog een geschikte houder, liefst met qi opladen en magnetisch, maar die lijken alleen voor iPhones te bestaan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:25
Denniz0229 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:10:
[...]

Beschadigd zo een clip je dashboard niet? @Dennisdn, voor jou eigenlijk dezelfde vraag. :)

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 01-02-2023 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 14:26
Dennisdn schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:57:
Weer een BMW-inbraakje in het lokale Gelderse nieuws. Meer dan 17k interieur-schade...
Maar ook weer alleen een gaatje in de deur, die methode komt vaker voorbij laatste tijd.

https://www.gld.nl/nieuws...fd-zelfs-het-stuur-is-weg
Waarom gaat er geen belletje naar BMW als die kabels los worden gemaakt/geknipt?
Afhankelijk van het tijdstip zou je dan met de eigenaar of direct de politie kunnen bellen.
Er zijn weinig mensen die 's nachts in hun auto klussen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Laatst online: 29-05 01:05
lord_fh schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:22:
[...]

Gok van niet, n52 is niet direct ingespoten, dan zou de rest ook last heben toch?
Als het een N43 betreft, begint de N43 roulette, sowieso moeten er geen Bosch bobines in, maar Delphi exemplaren, bougies zou ik van BMW zelf nemen.
Als hij constant blijft overslaan, kan het zijn dat je injectors slecht / defect zijn.
Praktisch alles wat ik zo lees, wijst op injectors.
Welke index hebben ze? En wat is het bouwjaar? Bouwjaar staat in het plastic gedrukt, index zijn de laaste 2 cijfers van het onderdeelnummer.
Ben benieuwd :)

[ Voor 50% gewijzigd door Speakerfreak95 op 01-02-2023 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:11
Oef, ik ben blij dat ik een hok van 21 jaar oud rij. Valt niks waardevols te halen. Wat kut zeg als je auto zo gesloopt wordt. Er is bij mij eens een autoradio van 150 euro gestolen uit een golf 2 (waarom? Krijgen ze een tientje voor ofzo?) en dat vond ik al kut. Dit is x 100 :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
zunrob schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:22:
[...]

Beschadigd zo een clip je dashboard niet? @Dennisdn, voor jou eigenlijk dezelfde vraag. :)
De Kuda-console laat geen schade achter. Ik moest een heel klein gaatje boren in de zijkant van het “kozijn” waar de klep van het dashboardkastje in valt. Een ander lipje valt precies in een gleuf tussen de dashboard-delen. Zie je na verwijderen dus niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
SPee schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:33:
[...]

Waarom gaat er geen belletje naar BMW als die kabels los worden gemaakt/geknipt?
Afhankelijk van het tijdstip zou je dan met de eigenaar of direct de politie kunnen bellen.
Het is heel donker van mij gedacht maar ik denk echt dat de fabrikant balanceert tussen een redelijk veiligheidsgevoel van de eigenaar aan de ene kant én een leuk verdienmodel aan de andere kant. Af en toe een schadetje van 15k op een auto die misschien 60 heeft gekocht is een leuke extra. Toen VAG van de RNS-systemen af stapte waren direct de mega-aantallen diefstal voorbij, dus ze kúnnen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Speakerfreak95 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:35:
[...]

Als het een N43 betreft, begint de N43 roulette, sowieso moeten er geen Bosch bobines in, maar Delphi exemplaren, bougies zou ik van BMW zelf nemen.
Als hij constant blijft overslaan, kan het zijn dat je injectors slecht / defect zijn.
Praktisch alles wat ik zo lees, wijst op injectors.
Welke index hebben ze? En wat is het bouwjaar? Bouwjaar staat in het plastic gedrukt, index zijn de laaste 2 cijfers van het onderdeelnummer.
Ben benieuwd :)
Hmm laat maar ik ben ff in de war haaha :+

[ Voor 4% gewijzigd door lord_fh op 02-02-2023 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dennisdn schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 06:15:
[...]

Het is heel donker van mij gedacht maar ik denk echt dat de fabrikant balanceert tussen een redelijk veiligheidsgevoel van de eigenaar aan de ene kant én een leuk verdienmodel aan de andere kant. Af en toe een schadetje van 15k op een auto die misschien 60 heeft gekocht is een leuke extra. Toen VAG van de RNS-systemen af stapte waren direct de mega-aantallen diefstal voorbij, dus ze kúnnen het wel.
Want klanten waarbij regelmatig het hele interieur gejat wordt staan vooraan in de rij om bij datzelfde merk weer een nieuwe auto te kopen ;)
Het is een combi tussen de auto zo ontwerpen dat deze makkelijk te produceren is, en een ontwikkeltijd van meerdere jaren waar maar heel moeilijk tussentijdse veranderingen aangebracht kunnen worden na SOP.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Waarschijnlijk is dat niet geprogrammeerd. Volgens mij krijgt BMW wel een signaal als het alarm daadwerkelijk afgaat. Geen idee of de BMW app dan ook begint te piepen, ben je wel wakker. Maar dat is alleen als het alarm afgaat. Die fabrieksalarmen zijn eerder schijnveiligheid dan functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Civic09 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:56:
Waardeloos zeg, iedere keer dat zoiets weer voorbij komt in het nieuws denk ik even, ik kan beter een generatie nieuwer aanschaffen, daar blijven ze wel vanaf.
Dat is nu nog zo. Wie weet hebben ze binnenkort een manier om die auto's efficiënt leeg te roven, dan zijn die ook aan de beurt.

Daarbij heeft mijn auto geen opvolger :-( Tenzij ik Mini wil rijden. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
zunrob schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:22:
[...]

In mijn e93 en f15 in elk geval niet, andere modellen zou ik dan ook denken van niet, maar ik beloof niks :+
noes schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:04:
[...]

Ja zo eentje wil ik ook monteren, maar zoek nog een geschikte houder, liefst met qi opladen en magnetisch, maar die lijken alleen voor iPhones te bestaan.
volgens mij zit er in iphones toch een magneet ingebouwd waardoor dat werkt? Sowieso lijkt dat me nooit sterk genoeg om te blijven zitten met mijn rijstijl.
Ik heb een xiaomi QI lader erop gemonteerd en die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Denniz0229 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:18:[...]
volgens mij zit er in iphones toch een magneet ingebouwd waardoor dat werkt? Sowieso lijkt dat me nooit sterk genoeg om te blijven zitten met mijn rijstijl.
Ik heb een xiaomi QI lader erop gemonteerd en die werkt perfect.
Klopt ja, metalen plaatje vziw. Maar er zijn merken die dus wel zo'n plaatje leveren (plak je in je hoesje) maar dan nooit met qi. Iedere telefoon heeft zn spoel natuurlijk op een andere plek, dus dat zou ook wel even gedoe zijn om de juiste plek te vinden voor die lader.

Welke lader/houder gebruik jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
noes schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:22:
[...]

Klopt ja, metalen plaatje vziw. Maar er zijn merken die dus wel zo'n plaatje leveren (plak je in je hoesje) maar dan nooit met qi. Iedere telefoon heeft zn spoel natuurlijk op een andere plek, dus dat zou ook wel even gedoe zijn om de juiste plek te vinden voor die lader.

Welke lader/houder gebruik jij?
https://www.techpunt.nl/n...SxcKXgNwMAD4aApyjEALw_wcB
Deze lader heb ik op de brodit proclip geplakt met een tesa powerstrip en zit er inmiddels al 4 maanden op zonder eraf te vallen.

Andere laders kunnen natuurlijk ook, maar deze achterkant is mooi vlak als je het schroefje eraf haalt en dan past die mooi op de proclip. Bij andere laders moet je eerst de bochel aan de achterkant eraf halen omdat ze anders niet vlak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Denniz0229 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:26:
[...]

https://www.techpunt.nl/n...SxcKXgNwMAD4aApyjEALw_wcB
Deze lader heb ik op de brodit proclip geplakt met een tesa powerstrip en zit er inmiddels al 4 maanden op zonder eraf te vallen.

Andere laders kunnen natuurlijk ook, maar deze achterkant is mooi vlak als je het schroefje eraf haalt en dan past die mooi op de proclip. Bij andere laders moet je eerst de bochel aan de achterkant eraf halen omdat ze anders niet vlak zijn.
Thanks! Dat is idd het probleem, ze hebben bijna allemaal een klem voor de ventilatieroosters aan de achterkant dus is het niet duidelijk of ze ook plat gemonteerd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Denniz0229 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:18:
[...]

Vanaf de iPhone 12 hebben ze MagSave-magneten. Weet niet hoe dat werkt op een andere universele magneet, maar als je er ook een Magsave-lader hebt zit het op-zijn-lompst-een-rotonde-nemen-vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Ik kreeg vanmorgen een pushmelding in de BMW app omtrent een terugroepactie voor mijn ‘16 520d omtrent een software update (waarvoor exact was niet helemaal duidelijk na tel contact met BMW). Dus afspraak gemaakt, maar mag alleen een huurauto mee a 55 euro, is dat tegenwoordig normaal? Nog niet eerder meegemaakt met terugroepacties dat ik daarbij kosten moet gaan maken ivm vervangend vervoer. Benieuwd naar jullie ervaringen.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Jamoru schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:47:
Ik kreeg vanmorgen een pushmelding in de BMW app omtrent een terugroepactie voor mijn ‘16 520d omtrent een software update (waarvoor exact was niet helemaal duidelijk na tel contact met BMW). Dus afspraak gemaakt, maar mag alleen een huurauto mee a 55 euro, is dat tegenwoordig normaal? Nog niet eerder meegemaakt met terugroepacties dat ik daarbij kosten moet gaan maken ivm vervangend vervoer. Benieuwd naar jullie ervaringen.
Huurauto's hebben toch altijd geld gekost, vaak is alleen de fiets gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Hier hetzelfde voor mijn 420d uit 2016. Nogal dwingend "Terugroepactie of campagne: neem zo snel mogelijk contact op met uw dealer over uw 420d", verder niets.

Als ze mij niet vertellen waar het voor is heb ik ook weinig zin om te gaan bellen. Een hint van het probleem is wel zo klantvriendelijk. Zal wel weer een sensor van een volle asbak zijn of zo.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farceus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 09:44
Toff schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:35:
[...]

Oei, niet fijn. Compressie?
Heb je goed geraden...
Cilinder 4 heeft 0.0 compressie. Volgens de monteur geen eens beweging in de naald van de meter.

Nu nog de beslissing maken of het het nog waard is of niet....

[ Voor 10% gewijzigd door Farceus op 02-02-2023 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Bij het RDW zie ik geen recente terugroepactie mbt software. Alleen een terugroepactie mbt niet goed werkende airbags, ook niet onbelangrijk.

(Ik zit op m'n tablet, dus even quick and dirty kopiëren)
Referentiecode producent 0032390300 A225411209
Meldende producent/distributeur BMW Nederland B.V.
Referentiecode RDW MGP230024
Publicatiedatum RDW 27-01-2023

Merk/Type BMW DIVERSE BMW

Categorie defect Motorrijtuigen - carrosserie (beschermingsmiddelen inzittenden)
Omschrijving defect De gasgenerator van de airbag kan bij activering door een aanrijding mogelijk ongecontroleerd tot ontploffing komen.

Materiële gevolgen De airbag kan mogelijk niet volledig ontvouwen of de metalen huls van de gasgenerator kan openscheuren en de delen kunnen in het interieur terechtkomen.

Mogelijk gevaar Verhoogde kans op letsel bij een ongeval

Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht contact op te nemen met de merkdealer. De bestuurdersairbag wordt vervangen.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd - Opbellen of persoonlijk benaderen
- Een brief

Meer informatie op internet (Nog) niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer 0800 0992234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgi99
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-01 09:38
[...]

Je kunt wel gebeld worden als er iets gebeurt met je auto/alarm maar daarvoor heb je alarmklasse 5 nodig (opsporingssysteem met meldkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 13-06 14:26
cgi99 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:30:
[...]
Je kunt wel gebeld worden als er iets gebeurt met je auto/alarm maar daarvoor heb je alarmklasse 5 nodig (opsporingssysteem met meldkamer).
Ik zat niet eens te denken aan het alarmsysteem. :+
Maar aan (de kabels van) het navigatiesysteem zelf. Dat is wat ze verwijderen, dus waar ze ook op (zouden) kunnen reageren.

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:04

NDF82

Doomed Space Marine

Heb wel een keer meegemaakt dat ik moest betalen voor de haal/breng service. Dat heb ik toen geweigerd.

De auto bevatte een fout in de EGR klep welke brand kon veroorzaken. Ik heb toen aangegeven dat ik niet betaal voor het herstellen van een levensgevaarlijke fout die niet in de auto had mogen zitten. Dat hebben ze toen geaccepteerd.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Farceus schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:15:
[...]
Heb je goed geraden...
Cilinder 4 heeft 0.0 compressie. Volgens de monteur geen eens beweging in de naald van de meter.

Nu nog de beslissing maken of het het nog waard is of niet....
Ja, dat is zuur. Sterkte ermee!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-06 16:31
Na vier jaar in mijn BMW 116i F20 te hebben gereden heb ik de overstap gemaakt naar een BMW 5 Touring (gezindsuitbreiding). Het was een behoordelijke zoektocht omdat ik bepaalde opties wilde icm met een 530i. Dit was een vrij lastige zoektocht maar uiteindelijk een BMW 5 gevonden welke voor mij echt alles had, behalve de motorisering.

Ik ben gaan kijken en al heel snel werd voor mij duidelijk dat dit de juiste auto voor mij was en heb de auto in november 2022 gekocht. Het betreft een een origineel Nederlandse BMW 520i Touring G31 met M-pakket, leer, head-up display, 360 graden camera, geurpakket, etc etc. Een kilometerstand van 78xxx en al het onderhoud bij een Nederlandse BMW dealer gehad.

Zie hieronder de foto's van de auto - inclusief vieze automatten (shame on me):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsO97xrhNNqyA5BInc-UhDb5Ulk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVQXOka5qGwMQuJQLX1II4DD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyYhMJ92c0F74upwJ3dtpo_9T7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6mfyYoSFJgfmO7DQyR7A6Ad.jpg?f=fotoalbum_large

Afijn, al snel vond ik dat er een bepaalde klap in de auto te voelen was bij een koude start. Ik ben naar de BMW dealer gegaan om dit te laten onderzoeken (had zelf al onderzocht dat het zeer waarschijnlijk de motorsteunen zouden zijn) en het bleken twee motorsteunen te zijn. Deze worden nu vervangen onder garantie (ik had een jaar garantie op de auto gekregen bij aankoop).

Niet veel later kreeg ik toen het vrij koud was buiten een melding met: noodoproep niet beschikbaar. Na een snelle Google blijkt dit ook een bekend probleem te zijn (voor meer BMW modellen) en betreft de buffer accu van het noodoproep systeem. Deze zit onder de dakhemel en dient vervangen te worden, hier vraagt BMW een 200 euro voor en valt niet in de garantie. Ik heb nu zelf accutje besteld bij BMW en ga deze zelf wel even installeren.

Verder ben ik echt heel erg blij met de auto en deze rijdt echt fantastisch, wat een genot. Bovenstaande valt gelukkig (deels) in de garantie maar ergens vind ik het werkelijk schandalig dat een auto uit 2018 zulke issues heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancekapers
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-06 19:54
Ik merk dat de configurator in BE niet werkt https://configure.bmw.be/nl_BE/configure/G26E/71AW

Iemand op de hoogte of er een update voor de i4 aankomt ofzo? Of misschien gewoon prijs aanpassingen?

sorry, foute topic.. ik plaats het even in het i4 topic :)

[ Voor 27% gewijzigd door lancekapers op 03-02-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:07
ColeJ schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:54:
Na vier jaar in mijn BMW 116i F20 te hebben gereden heb ik de overstap gemaakt naar een BMW 5 Touring (gezindsuitbreiding). Het was een behoordelijke zoektocht omdat ik bepaalde opties wilde icm met een 530i. Dit was een vrij lastige zoektocht maar uiteindelijk een BMW 5 gevonden welke voor mij echt alles had, behalve de motorisering.

Ik ben gaan kijken en al heel snel werd voor mij duidelijk dat dit de juiste auto voor mij was en heb de auto in november 2022 gekocht. Het betreft een een origineel Nederlandse BMW 520i Touring G31 met M-pakket, leer, head-up display, 360 graden camera, geurpakket, etc etc. Een kilometerstand van 78xxx en al het onderhoud bij een Nederlandse BMW dealer gehad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afijn, al snel vond ik dat er een bepaalde klap in de auto te voelen was bij een koude start. Ik ben naar de BMW dealer gegaan om dit te laten onderzoeken (had zelf al onderzocht dat het zeer waarschijnlijk de motorsteunen zouden zijn) en het bleken twee motorsteunen te zijn. Deze worden nu vervangen onder garantie (ik had een jaar garantie op de auto gekregen bij aankoop).

Niet veel later kreeg ik toen het vrij koud was buiten een melding met: noodoproep niet beschikbaar. Na een snelle Google blijkt dit ook een bekend probleem te zijn (voor meer BMW modellen) en betreft de buffer accu van het noodoproep systeem. Deze zit onder de dakhemel en dient vervangen te worden, hier vraagt BMW een 200 euro voor en valt niet in de garantie. Ik heb nu zelf accutje besteld bij BMW en ga deze zelf wel even installeren.

Verder ben ik echt heel erg blij met de auto en deze rijdt echt fantastisch, wat een genot. Bovenstaande valt gelukkig (deels) in de garantie maar ergens vind ik het werkelijk schandalig dat een auto uit 2018 zulke issues heeft.
Mooie auto! Maar inderdaad motorsteunen al met die KM-stand is wel bijzonder vroeg. En ja, je noemt het een accu maar het is gewoon een simpel batterijtje toch? Wel weer erg fijn dat ze dat zo hebben ingebouwd :X .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Even terugkomend op de BMW inbraken, dit is helaas ook bij een BMW M2 rijder gebeurt, die gaat nu alles zelf herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:52
Mijn juli 2016 BMW 118d heeft ook de terugroepactie ontvangen, code 0013510300. De kilometerstand is 287.000 en ik heb net vorige week het roetfilter een reset gegeven die bij 250k km een foutmelding geeft dat deze vervangen moet worden (volgens diverse fora kan het roetfilter veel langer mee dan 250k en de auto rijdt zeer geregeld lange afstanden dus hij doet netjes regenereren).

De auto zit op een i-step van 2018 (NBT EVO N) en ik heb zelf fullscreen carplay en lifetime maps geactiveerd.

Ik ben een beetje bang dat ze tijdens een complete i-step update doen en daarmee ook weer alle codering, vrijschakeling van carplay/maps ongedaan maken. Daarnaast heb ik gelezen dat ze in latere versies de ECU software locken zodat je niet kunt chiptunen, mocht ik dat ooit nog eens willen.

Weet iemand wat ze doen tijdens deze update en of het echt nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:08

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

100% dat ze een volldige software update gaan uitvoeren en dus alles standaard wordt.

Tevens zal je navigatie kaart niet meer laden tot je hem weer opnieuw voorzie van CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
PSYch0landeR schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:28:
100% dat ze een volldige software update gaan uitvoeren en dus alles standaard wordt.

Tevens zal je navigatie kaart niet meer laden tot je hem weer opnieuw voorzie van CarPlay
Eerste met je eens (dat er, naast de motorsoftware, meerdere modules een update krijgen en daarmee waarschijnlijk ook het iDrive-systeem).

Echter; de navigatie van BMW gaat gewoon werken, daar heb je echt CarPlay niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Als je zelf carplay erin gefietst hebt zal de navigatie zijn activatie certificaat missen na de update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PSYch0landeR schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:50:
Als je zelf carplay erin gefietst hebt zal de navigatie zijn activatie certificaat missen na de update ;)
Je kan toch de 'gekochte' CarPlay weer flashen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-06 12:53
Mijn X1 25e in Augustus 2022 besteld. Verkoper kon me een vermoedelijke leverdatum bevestigen eind mei. (Originele datum augustus 2023).

Fingers crossed. Zijn er al 25e U11 rijders op het forum die hun ervaringen kunnen delen? :)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 10:57
HeldereM schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:12:
Mijn juli 2016 BMW 118d heeft ook de terugroepactie ontvangen, code 0013510300. De kilometerstand is 287.000 en ik heb net vorige week het roetfilter een reset gegeven die bij 250k km een foutmelding geeft dat deze vervangen moet worden (volgens diverse fora kan het roetfilter veel langer mee dan 250k en de auto rijdt zeer geregeld lange afstanden dus hij doet netjes regenereren).

De auto zit op een i-step van 2018 (NBT EVO N) en ik heb zelf fullscreen carplay en lifetime maps geactiveerd.

Ik ben een beetje bang dat ze tijdens een complete i-step update doen en daarmee ook weer alle codering, vrijschakeling van carplay/maps ongedaan maken. Daarnaast heb ik gelezen dat ze in latere versies de ECU software locken zodat je niet kunt chiptunen, mocht ik dat ooit nog eens willen.

Weet iemand wat ze doen tijdens deze update en of het echt nodig is?
Mijne is al getuned (2016 118d ook) en het lukte de dealer niet om de software te updaten… ben benieuwd of anderen hier ook tegen aan zijn gelopen.

Ik heb nu bij BMW Nederland de vraag liggen om de EGR fysiek te vervangen door een deugdelijk exemplaar. Ik kan er immers niks aan doen dat zij een falend onderdeel in de auto hebben gebouwd en dit met een software update proberen op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

andy88 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:48:
[...]

Mijne is al getuned (2016 118d ook) en het lukte de dealer niet om de software te updaten… ben benieuwd of anderen hier ook tegen aan zijn gelopen.

Ik heb nu bij BMW Nederland de vraag liggen om de EGR fysiek te vervangen door een deugdelijk exemplaar. Ik kan er immers niks aan doen dat zij een falend onderdeel in de auto hebben gebouwd en dit met een software update proberen op te lossen.
En zij kunnen er niks aan doen dat jij em tjoent en hij nu niet meer te updaten is...

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
PSYch0landeR schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:50:
Niet als er een volledige iLevel update wordt gedaan. Dan is alles overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Het zal sowieso opgelost moeten worden, milieu- en veiligheidseisen bij een terugroep eindigen uiteindelijk bij de RDW die uiteindelijk het kenteken ongeldig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door deepbass909 op 06-02-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

fsfikke schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:10:
[...]

Je kan toch de 'gekochte' CarPlay weer flashen?
Dat zeg ik toch ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Tomskii5 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:01:
Mijn X1 25e in Augustus 2022 besteld. Verkoper kon me een vermoedelijke leverdatum bevestigen eind mei. (Originele datum augustus 2023).

Fingers crossed. Zijn er al 25e U11 rijders op het forum die hun ervaringen kunnen delen? :)
nog niet }:O

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1SRWahbTPCnF9yWebK49o1lRgE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfouWiXaNIoRnTzvSWDh2Ydk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8D1IdqqYgj_lhet-B4CSsJXgtlg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0x8qkYJeMYwb4EfbDACHubu3.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik ben zelf begonnen aan het groot-onderhoud van mijn N54 en direct het upgraden van alles wat beter kan. Ik heb nog weinig sleutelervaring, maar wel goed gereedschap en een brug (Een Quickjack is heerlijk om te hebben) dus dat maakt het allemaal makkelijk. De afgelopen tijd bezig geweest met het schoonmaken van de inlaten van de motor. Erg goed gelukt al zeg ik het zelf. Ik zit nog te wachten op wat onderdelen maar dit is ongeveer het lijstje wat ik ga doen.
  • Nieuwe thermostaat en waterpomp
  • Nieuwe kleppendekselseal
  • Verbeterde PCV Valve
  • Verbeterde Mosselman Olie Thermostaat
  • Oil Catch Can installeren
  • Nieuwe vacuumleidingen
  • Verbetere Chargepipe en BOV (een echte HKS, geen neppert)
  • Grotere Intercooler
  • Verbeterde Downpipes
  • Intakes schoonmaken
  • Alle Filters
  • Riem vervangen (er is olie op gelekt door de oude thermostaat)
  • Versnellingsbakolie en pan
  • Verse olie, Liqui Moly
  • Ergens een koelvloeistoflek verhelpen ondertussen
  • Differentieel ombouwen naar RacingDiffs LSD
  • En nog wat kleine zaken vernieuwen, klassieke zwakke plastic onderdelen enzo.
Ik reed al op Stage 1, hierna hopelijk Stage 2+. Hopelijk ergens van 420 tot 450pk op Super 98. En dan kan ik ook weer even vooruit tot ik weer ergens een betere set turbo's vandaan kan halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 19:45
Iemand enig idee hoe je een software update op een 2019 G20 kan forceren?

Ik krijg al een tijd een melding van de My BMW app op m'n phone dat de 22-07 update geüpload werd naar de wagen en dat ik daar de instructies verder moet volgen. Alleen komen die er nooit... (al een maand of 2)

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 06-02-2023 18:01 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:40:
Ik reed al op Stage 1, hierna hopelijk Stage 2+. Hopelijk ergens van 420 tot 450pk op Super 98. En dan kan ik ook weer even vooruit tot ik weer ergens een betere set turbo's vandaan kan halen. :P
Goed bezig! Pure Turbo's.... hebben kits tot 700hp :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
FabiandJ schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:42:
[...]

Goed bezig! Pure Turbo's.... hebben kits tot 700hp :9
Alleen zijn al die prijzen echt belachelijk, dat is de helft van de waarde van de auto voor een setje turbo's. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 10:04
ColeJ schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Erg mooi interieur met dat licht bruin leer.
Ik mag binnenkort aan dezelfde zoektocht beginnen maar dan het LCI touring model. Het enige puntje waar ik nog niet uit ben is hoeveel toegevoegde waarde het adaptief onderstel heeft. Ik ben best wel iemand die erg gesteld is op comfortabel rijgedrag, heb ook een tijdje een E-klasse gereden en dat reed als op een wolkje. Buiten dat die erg goed reed was die E-klasse kwa design niet echt mijn smaak daarom de overstap naar een 5 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
Buzz_Fuzz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:44:

Ik krijg al een tijd een melding van de My BMW app op m'n phone dat de 22-07 update geüpload werd naar de wagen en dat ik daar de instructies verder moet volgen. Alleen komen die er nooit... (al een maand of 2)
App openen met update scherm tijdens Bluetooth connectie al geprobeerd?

Enige andere optie is dealer.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 13:54
Ik ben sinds afgelopen vrijdag ook de trotse bezitter van een 530e uit 2021:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ge044dzkw4voN8eGVOi6Vf-Wpdg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YussEUQsZ3nWnd8j8SBcbehA.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDWUg2TRVitwX60nrGWOVkD5e_U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nbelmCvB0MIHdOy7a4n96U0h.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QFBhUWCJgr12YkzBFqoPoD0YBU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ydVDHXhFRXSgr4NDCmiBdSWm.jpg?f=user_large

Hier nog even de foto's van tijdens de proefrit, mocht er interesse zijn dan wil ik wel wat andere foto's maken.
Kom van een Volvo V60 T4 (2020), maar dit rijd toch wel een stukje beter :*)
Staat nu op de winterbandjes, voor de zomerbanden komt er nog een 20" set.

(Ik ben lekker bezig geweest met mijn vinger op de camera zie ik 8)7)

[ Voor 3% gewijzigd door Master__R op 07-02-2023 07:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 18:07
Mooie kleurstelling zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
FiXeR.nl schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:18:
[...]

Alleen zijn al die prijzen echt belachelijk, dat is de helft van de waarde van de auto voor een setje turbo's. 8)7
Er is een Youtube kanaal van een stel australiers (0-60 heet dat kanaal geloof ik) die best veel gedaan hebben met N54's en daarmee aardig wat geexperimenteerd hebben met Chinese turbo's. Hoewel ik er zelf ook niet zo 123 voor zou gaan was het volgens mij nog best aardig spul en behaalden ze er vrij goede resultaten mee. Geloof dat zij op ~700pk of iets dergelijks uit kwamen. Moet je wel ook aan de port injection, ook geen goedkope grap geloof ik. En maakt het tunen vast niet makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
Master__R schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:24:
Ik ben sinds afgelopen vrijdag ook de trotse bezitter van een 530e uit 2021:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hier nog even de foto's van tijdens de proefrit, mocht er interesse zijn dan wil ik wel wat andere foto's maken.
Kom van een Volvo V60 T4 (2020), maar dit rijd toch wel een stukje beter :*)
Staat nu op de winterbandjes, voor de zomerbanden komt er nog een 20" set.

(Ik ben lekker bezig geweest met mijn vinger op de camera zie ik 8)7)
Hele mooi wagen en stoelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
FiXeR.nl schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:18:
Maar dan heb je wel spulleke. Volgens mij gaan die turbo's van Pure de hele wereld over. En ze maken (of maakte?) ook de OTS maps voor BM3 of MHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:38
Hallo, nadat ik een paar jaar geleden afscheid heb moeten nemen van mijn E90 2008 320i Exec Pre LCI vanwege de extreme onderhoudskosten en die nog zouden gaan komen en ik in de tussentijd vervangende auto’s heb gereden is het bloed toch weer gaan kruipen en heb ik mijn zinnen gezet op een F30 316i pre LCI.

Afgelopen zaterdag heb ik in een kandidaat uit 2013 met 135k op de teller een proefrit gemaakt, maar deze ging na een paar kilometer al in de noodloop en werd een truttenschudder. Ik herkende dit direct. Of een injector of een bobine had de pijp aan Maarten gegeven.

As zaterdag heb ik een proefrit gepland in wederom een 316i uit 2013 met nog geen 80k op de teller. Ik heb hier erg veel zin in.

Maar, of mijn 320i uit 2008 was slecht of ik had een slecht exemplaar, maar volgens mij was de 320i gewoon geen goede keuze van/voor/door BMW, maar hoe is het gesteld met de 316i uit de F30 en de F30 in het algemeen. Wat ik lees, is dat het gewoon gevoelige motoren/modellen betreft, maar hoe gevoelig is de F30 316i nu? Heeft BMW geleerd van haar beslissingen c.q. fouten uit het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:54
Buzz_Fuzz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:44:

Schijnt dat een update uitvoeren in de koude wintermaanden voor problemen zorgt. De accu van de auto levert dan niet z’n volle vermogen en dit zou een voorwaarde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:29
RicoK schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:09:
Hallo, nadat ik een paar jaar geleden afscheid heb moeten nemen van mijn E90 2008 320i Exec Pre LCI vanwege de extreme onderhoudskosten en die nog zouden gaan komen en ik in de tussentijd vervangende auto’s heb gereden is het bloed toch weer gaan kruipen en heb ik mijn zinnen gezet op een F30 316i pre LCI.

Afgelopen zaterdag heb ik in een kandidaat uit 2013 met 135k op de teller een proefrit gemaakt, maar deze ging na een paar kilometer al in de noodloop en werd een truttenschudder. Ik herkende dit direct. Of een injector of een bobine had de pijp aan Maarten gegeven.

As zaterdag heb ik een proefrit gepland in wederom een 316i uit 2013 met nog geen 80k op de teller. Ik heb hier erg veel zin in.

Maar, of mijn 320i uit 2008 was slecht of ik had een slecht exemplaar, maar volgens mij was de 320i gewoon geen goede keuze van/voor/door BMW, maar hoe is het gesteld met de 316i uit de F30 en de F30 in het algemeen. Wat ik lees, is dat het gewoon gevoelige motoren/modellen betreft, maar hoe gevoelig is de F30 316i nu? Heeft BMW geleerd van haar beslissingen c.q. fouten uit het verleden?
Heel erg uitkijken met de distributiekettingen bij de pre lci f30 316/318/320 voornamelijk. Goed kijken of dit al vervangen is incl de spanners etc. Verder heb ik weinig ervaringen er mee. Als het even kan qua budget ook, kijk naar een LCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

RicoK schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:09:

leren van hun fouten, nee zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 13-06 04:35
Hoe zit dat eigenlijk met de brandstof die de app aangeeft? Mijn auto (420) zou een 60 liter tank hebben, maar na het tanken staat daar 54 liter. Zou er bij '0km' volgens de boordcomputer dan alsnog 5 liter in de tank zitten? Ik ga er de volgende keer op letten hoeveel liter ik tank, maar wellicht weet iemand dit hier al...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Stukje reserve? Is niet vreemd dat auto's een reserve hebben van een liter of 5. Daarom kunnen veel auto's nog een aantal kilometers doorrijden wanneer de teller op 0 staat.
Al zijn er ook auto's waar 0 echt 0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Deagle schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:15:
Heel erg uitkijken met de distributiekettingen bij de pre lci f30 316/318/320 voornamelijk. Goed kijken of dit al vervangen is incl de spanners etc. Verder heb ik weinig ervaringen er mee. Als het even kan qua budget ook, kijk naar een LCI.
Bedankt voor de reactie. De ketting blijft dus een dingetje bij BMW. Maar goed, dit is net als bij andere merken.

Wat betreft de 318, deze verving de 316 na de LCI: Pre lci 316 (4 cil 136PK) en 320 (170 en 184PK) en na lci 318 (3-cil 136PK) en 320 (184PK).

Helaas staat het budget geen LCI toe.
lord_fh schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:31:
leren van hun fouten, nee zeker niet.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:15:
[...]

Maar dan heb je wel spulleke. Volgens mij gaan die turbo's van Pure de hele wereld over. En ze maken (of maakte?) ook de OTS maps voor BM3 of MHD.
PureBoost maakt de OTS maps voor MHD ;)
https://en.pureboost.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Oeps, dat was 'm inderdaad. Verkeerde Pure :o Ook niet de eerste keer dat ik ze door elkaar haal. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:54
Uit de ontvangen mail van BMW:

Tijdelijk zijn verschillende BMW ConnectedDrive diensten 20% voordeliger: de nieuwste kaartupdate, Real Time Traffic Information en BMW Drive Recorder. Met de volgende kortingscodes gaat u goed voorbereid op reis:

- WinterMAP voor 20% voordeel op een kaartupdate
- WinterRTTI voor 20% voordeel op actuele verkeersinformatie
- WinterDR voor 20% voordeel op de drive recorder
De codes zijn geldig tot en met 28 februari 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RicoK schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:45:
De ketting blijft dus een dingetje bij BMW. Maar goed, dit is net als bij andere merken.
Ik snap het probleem niet zo... ja, het is handig als de ketting reeds vervangen is, maar anders probeer je toch een gedeelte van die kosten van de aanschafprijs te halen? Ik weet niet beter dat het altijd verstandig is eens een keer de ketting te laten vervangen. Maar goed, dan laat ik het liever zelf doen. Weet je zeker dat alles goedkomt.

[ Voor 34% gewijzigd door CreativeS op 07-02-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
JdBn schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:56:
[...]

Er is een Youtube kanaal van een stel australiers (0-60 heet dat kanaal geloof ik) die best veel gedaan hebben met N54's en daarmee aardig wat geexperimenteerd hebben met Chinese turbo's. Hoewel ik er zelf ook niet zo 123 voor zou gaan was het volgens mij nog best aardig spul en behaalden ze er vrij goede resultaten mee. Geloof dat zij op ~700pk of iets dergelijks uit kwamen. Moet je wel ook aan de port injection, ook geen goedkope grap geloof ik. En maakt het tunen vast niet makkelijker.
Ik had een optie om een plug & play 750whp Twin-Turbo set te kopen voor €800 in Duitsland, precies zo’n set, kwalitatief is het allemaal wel okay. Maar dan moet je nog zoveel meer aanpassen aan je auto dat ik dat eigenlijk niet zoek. Bovendien is er met geen mogelijkheid “goedkoop” ethanol te tanken dat je uberhaupt nooit echt veel vermogen uit het blok kan halen.

Dus ik ga het voorlopig met mn standaard turbo’s doen. Leuk genoeg, haha.
TheBrut3 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:15:
[...]

Ja dat is wel echt spulleke ja, maar niet meer leuk als je met een laag budget werkt en de auto ook nog praktisch wil kunnen gebruiken als daily driver. Naast de turbo’s krijg je nog de kosten voor port injection, wmi, custom maps, etc etc etc. En het totale gebrek aan E85 in Nederland. Anders had ik daar graag op gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb er ook geen probleem mee. Ik geef alleen aan dat de ketting een dingetje is bij BMW net als bij andere merken. Een ketting is niet onderhoudsvrij en behoeft aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:39
Bij 64K km heeft mijn F31 nieuwe remvloeistof gekregen. BMW dealer gaf aan dat de remblokken voor binnenkort (waarschijnlijk met 1000km) ook aan vervanging toe zijn. Ik had toen al de melding vanuit de auto dat de remblokken binnen 5000km aan vervanging toe zijn (dus voor 69K km).
Nu staat de km stand op bij 71K en geeft de auto nog steeds aan binnen 5000km.
Ik voel een lichte trilling als ik hard op de rem ga. BMW dealer maar is bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
DeBaroN schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:54:
Bij 64K km heeft mijn F31 nieuwe remvloeistof gekregen. BMW dealer gaf aan dat de remblokken voor binnenkort (waarschijnlijk met 1000km) ook aan vervanging toe zijn. Ik had toen al de melding vanuit de auto dat de remblokken binnen 5000km aan vervanging toe zijn (dus voor 69K km).
Nu staat de km stand op bij 71K en geeft de auto nog steeds aan binnen 5000km.
Ik voel een lichte trilling als ik hard op de rem ga. BMW dealer maar is bellen?
Zelf al even naar je blokken gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:52
RicoK schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:11:
[...]

Ik heb er ook geen probleem mee. Ik geef alleen aan dat de ketting een dingetje is bij BMW net als bij andere merken. Een ketting is niet onderhoudsvrij en behoeft aandacht.
Bij duitse auto`s wel ja :+

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
ColeJ schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:09:
[...]
Zelf al even naar je blokken gekeken?
Nee, dan moet het wiel er af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:11
@DeBaroN Je rijdt er al 2000 km meer mee dan de melding, dat is een nobrainer toch? Ik had het persoonlijk bij de remvloeistof meteen gedaan, hij stond er toch al.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:25
sig69 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:01:
@DeBaroN Je rijdt er al 2000 km meer mee dan de melding, dat is een nobrainer toch? Ik had het persoonlijk bij de remvloeistof meteen gedaan, hij stond er toch al.
Mijn BMW geeft ook al een tijdje deze melding. Meerdere keren met een monteur naar gekeken, maar vervanging was volgens hen nog niet noodzakelijk. Alle blokjes lijken nog voldoende dikte te hebben. Dus ik snap de vraag wel, in mijn geval lijken de sensoren iets te pessimistisch.
Remmen zijn echter wel vrij cruciaal, dus zodra je iets raars merkt/het niet vertrouwt meteen laten checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Nee, de auto geeft al 6000km aan dat onderhoud aan de remblokken binnen 5000km gedaan moeten worden. Ik ging of zou er vanuit gaan dat die 5000km minder moet gaat worden? Dus binnen 1000km ofzo?
Maar hij geeft nu nog steeds aan, onderhoud (remblokken) binnen 5000km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:37
Remblokken zijn niet zo duur, gelijk vervangen. Als de auto trilt tijdens het remmen ben je er waarschijnlijk niet met alleen de blokken vervangen tho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DeBaroN schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:19:
Nee, de auto geeft al 6000km aan dat onderhoud aan de remblokken binnen 5000km gedaan moeten worden. Ik ging of zou er vanuit gaan dat die 5000km minder moet gaat worden? Dus binnen 1000km ofzo?
Maar hij geeft nu nog steeds aan, onderhoud (remblokken) binnen 5000km.
Het is ook een indicatie hè… rij je een tijdje alleen maar snelweg… kan het resterende aantal kilometers weer oplopen. Voor de vakantie naar Italie kon ik volgens iDrive nog 19.000 kilometer met de blokken voor… op plaats bestemming ineens 21.000. Gewoon vervangen, ben je er van af. Zeker bij remblokken hoeft het niet helemaal op :+ Maar net als wat bovenstaande reaguurder zegt… laat de schijven maar eens nakijken en kijk goed wat voor schijven het zijn. Wat mensen al niet doen voor een paar eurootjes minder.

Originele blokkies zijn niet zo duur.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 08-02-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
CreativeS schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:53:
[...]

Het is ook een indicatie hè… rij je een tijdje alleen maar snelweg… kan het resterende aantal kilometers weer oplopen. Voor de vakantie naar Italie kon ik volgens iDrive nog 19.000 kilometer met de blokken voor… op plaats bestemming ineens 21.000. Gewoon vervangen, ben je er van af. Zeker bij remblokken hoeft het niet helemaal op :+ Maar net als wat bovenstaande reaguurder zegt… laat de schijven maar eens nakijken en kijk goed wat voor schijven het zijn. Wat mensen al niet doen voor een paar eurootjes minder.

Originele blokkies zijn niet zo duur.
Ik mijn blokken laatst ook laten checken omdat de auto al een tijdje aan gaf dat ze nog maar een paar duizend kilometer mee konden. Kreeg te horen dat er zowat nog de helft op zit, dus voorlopig rij ik er nog ff lekker door zo :+

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:12
Na jaren op internet kijken nu toch eindelijk kunnen kopen. M3 Competition uit eind 2017 (2018 model) in Grigio Telesto. 33.000KM als optie de M Performance uitlaat en verder goed als alle opties behalve 360graden camera.

Hier nog op de wintervelgen, de 20 inch black forged M wielen zitten erbij als zomerset.

Post niet compleet zonder fotos natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kd8viVz2HJOgkNDFI7zMt-EYbJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLLJvqPTyatks2emBRpPdMK2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRcDquIAyjL0pwpprQ0RA6lviiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mU54Ad8YXx6xLSdjArhqXtfS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcUX_bVtpSyYa5igPKpVtjg295c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d812GMFxUZTteWGp5KV2pUKV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYvBHOGyJ8jNZ2sAazkkNrU1EMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCFL79SY3k2cqiKeclclRRO6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Greetoz op 08-02-2023 13:34 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 22:25
LCI X5 is onthuld. https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1991242
Ook de NL configurator is al geupdate. https://configure.bmw.nl/nl_NL/configure/G05/41EU/
Het lijkt erop dat de Laser lampen niet meer als optie te kiezen zijn, misschien tijdelijk.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
JdBn schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:19:
Ik mijn blokken laatst ook laten checken omdat de auto al een tijdje aan gaf dat ze nog maar een paar duizend kilometer mee konden. Kreeg te horen dat er zowat nog de helft op zit, dus voorlopig rij ik er nog ff lekker door zo :+
Maar jij rijdt als een malle in je 330d... die geeft verwachtingsvol al aan wat hij verwacht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Precies dat!

M'n BMW-specialist vervangt bij mij standaard elke 2 jaar of zo'n 40k standaard de remolie. Ik rijd weliswaar een auto uit 2002 maar dat geeft toch een veilig gevoel. In mei worden alle klauwen bij mij vervangen inclusief schijven voor en blokken voor en achter. Allemaal preventief onderhoud. Remmerij, net als banden, laat je toch niet verslonzen? 8)7

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Kun je eigenlijk standaard je actie radius in beeld krijgen? Tijdens het rijden ben ik hem vaak kwijt. Moet ik weer dat hele menu door. Ben er na 1.5 week en 900+ km nog steeds niet aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:52
ChiLLeR schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:32:
Ook de NL configurator is al geupdate. https://configure.bmw.nl/nl_NL/configure/G05/41EU/
Het lijkt erop dat de Laser lampen niet meer als optie te kiezen zijn, misschien tijdelijk.
Zie nog wel de blauwe accenten bij de led matrix zitten dus je zou zeggen dat daar nog iets van laser inzit of dat het volledig led is geworden tegenwoordig.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sdk1985 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:30:
Kun je eigenlijk standaard je actie radius in beeld krijgen? Tijdens het rijden ben ik hem vaak kwijt. Moet ik weer dat hele menu door. Ben er na 1.5 week en 900+ km nog steeds niet aan gewend.
Staat hier altijd dubbel (links en rechts) in beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izVqsqh_OeXTXJ3QT7MCoZ15Vmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38mf8wRbv1UFEroi2OON3xKD.jpg?f=fotoalbum_large
Needs more info ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

sdk1985 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:30:
De actieradius staat bij mij linksonder in de Live Cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
YakuzA schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:58:
[...]

Staat hier altijd dubbel (links en rechts) in beeld.
[Afbeelding]
Needs more info ;)
Model uit 2017, 4 serie met andere UI. Zit onder toerental een display met multifunctie; nav of standaard info over de bonus range van je eco pro modus. Actieradius moet je iets van 6x doorclicken.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 08-02-2023 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

ChiLLeR schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:32:
Laser lampen komen niet meer terug.

7 serie en X7 zijn ze ook al verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeBanning
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 21:51
sdk1985 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:02:
[...]

Model uit 2017, 4 serie met andere UI. Zit onder toerental een display met multifunctie; nav of standaard info over de bonus range van je eco pro modus. Actieradius moet je iets van 6x doorclicken.
Kan helaas niet in de F-serie, tenzij je 6WB cluster hebt (het digitale display wat je niet veel ziet in de F-series).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
PSYch0landeR schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:17:
[...]

Laser lampen komen niet meer terug.

7 serie en X7 zijn ze ook al verdwenen.
Logisch ook; de adaptive LED’s zijn in 99% van de gevallen beter / helderder. Ik heb de laserlampen in m’n X5. Pas boven de 50km/u kan de laser aan, maar doet hij ook zeker niet altijd (bijv binnen de bebouwde kom zelden en ook op de snelwegen niet als het een beetje druk is). Als ze aan gaan is het prima, maar dat gebeurt in de randstad gewoon weinig.

Onze X3 heeft de adaptive LED en dat is gewoon 100% van de tijd goed. Dus los van eventuele productie issues / voorraden, snap ik ook prima dat BMW ze (iig in NL) niet meer aan zou bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
pjot1 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:28:
Precies dat!

M'n BMW-specialist vervangt bij mij standaard elke 2 jaar of zo'n 40k standaard de remolie. Ik rijd weliswaar een auto uit 2002 maar dat geeft toch een veilig gevoel.
Je vergeet wel dat de oudjes vaak meer kosten om rijdend te houden dan de nieuwen hè :)
Maar hier ook... standaard elke 2 jaar... nieuwe remolie. Of er nu 10.000km of 40.000km mee gereden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Laatst online: 17-12-2024
LukeBanning schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:31:
[...]

Kan helaas niet in de F-serie, tenzij je 6WB cluster hebt (het digitale display wat je niet veel ziet in de F-series).
Je kunt toch gewoon via de knop op de linkerstengel met de boordcomputer de actieradius weergeven en laten staan? Komt dan boven de km stand. Bij mij werkt dit gewoon met een 4 serie uit 2017. Eco pro modus gebruik ik nooit en heb wel het heads up display. Misschien maakt dat verschil.

Zoals in deze foto heb ik het altijd: https://www.team-bhp.com/...0-000-kms-up-dsc04600.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door donaldo op 08-02-2023 23:18 ]

Pagina: 1 ... 202 ... 359 Laatste