Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 203 ... 359 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:35
donaldo schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:05:
[...]

Je kunt toch gewoon via de knop op de linkerstengel met de boordcomputer de actieradius weergeven en laten staan? Komt dan boven de km stand. Bij mij werkt dit gewoon met een 4 serie uit 2017. Eco pro modus gebruik ik nooit en heb wel het heads up display. Misschien maakt dat verschil.

Zoals in deze foto heb ik het altijd: https://www.team-bhp.com/...0-000-kms-up-dsc04600.jpg
Bij mij is hij vaak weer verdwenen, gisteren uur gereden en echt 6x opnieuw via de linkerstenglel op zitten zoeken. Mogelijk omdat ik regelmatig die eco pro modus aanzet. Ik heb het idee dat de auto dan langer uitrolt.

Zou ook een interactie met de navigatie kunnen zijn. Tijdens het rijden ben ik nog niet zo alert op wat daar precies nu de oorzaak van is, dan let ik meer op de weg. Ik zal ook eens proberen de navigatie op die plek uit te schakelen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Wat is eigenlijk een normaal benzine verbruik voor de 420i van voor 2020? Ik reed binnen de bebouwde kom naar de bakker, iets van 1km 30-50 en ik kwam uit op 9 liter per 100 km met een 420i. Op de snelweg haal ik niet persé meer dan dat. Iets van 9.5L/100km met grote stukken 150 op de cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
sdk1985 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:44:
[...]

Bij mij is hij vaak weer verdwenen, gisteren uur gereden en echt 6x opnieuw via de linkerstenglel op zitten zoeken. Mogelijk omdat ik regelmatig die eco pro modus aanzet. Ik heb het idee dat de auto dan langer uitrolt.

Zou ook een interactie met de navigatie kunnen zijn. Tijdens het rijden ben ik nog niet zo alert op wat daar precies nu de oorzaak van is, dan let ik meer op de weg. Ik zal ook eens proberen de navigatie op die plek uit te schakelen.
Eco pro ontkoppelt bij het uitrollen. Heeft niets met navigatie te maken.

Eco pro instellingen kun je aanpassen via iDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:17
Hier nu eindelijk ook de "coolwalk" layout van Android Auto en zeker een verbetering tov het oude.
(F31 met Andream box)

[ Voor 12% gewijzigd door DeBaroN op 09-02-2023 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
CreativeS schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:47:
[...]

Maar jij rijdt als een malle in je 330d... die geeft verwachtingsvol al aan wat hij verwacht :)
O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:01
sdk1985 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:46:
Wat is eigenlijk een normaal benzine verbruik voor de 420i van voor 2020? Ik reed binnen de bebouwde kom naar de bakker, iets van 1km 30-50 en ik kwam uit op 9 liter per 100 km met een 420i. Op de snelweg haal ik niet persé meer dan dat. Iets van 9.5L/100km met grote stukken 150 op de cruise control.
Ik heb dik 30.000km ervaring in een 4GC uit 2017.
Ik rijd, afgezien van vakantie, nooit in de file. Wel veel op 80km wegen, maar ook weer regelmatig kleinere afstanden (vader/schoonouders op 15km, werk is 25km). Echter ook met enige regelmaat een lange snelweg rit.

Ik kom bij het tanken eigenlijk altijd uit op 1 op 12 á 13. Op lange ritten kan het ook wel een stuk beter en is 1 op 14 á 15 haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 10:54
Pepppie schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:36:
[...]

Logisch ook; de adaptive LED’s zijn in 99% van de gevallen beter / helderder. Ik heb de laserlampen in m’n X5. Pas boven de 50km/u kan de laser aan, maar doet hij ook zeker niet altijd (bijv binnen de bebouwde kom zelden en ook op de snelwegen niet als het een beetje druk is). Als ze aan gaan is het prima, maar dat gebeurt in de randstad gewoon weinig.

Onze X3 heeft de adaptive LED en dat is gewoon 100% van de tijd goed. Dus los van eventuele productie issues / voorraden, snap ik ook prima dat BMW ze (iig in NL) niet meer aan zou bieden.
Snap ik, ik vind alleen wel dat de laserlight versie de mooiste DRL heeft. Zou het alleen daar al voor kopen :P En uiteraard, laser is per definitie cool om te hebben. Maar Ik heb het ook gelezen dat de optie er inderdaad in andere series ook uit is, geld ook voor andere markten.

Ik heb ook de adaptive LED op de X3 en zeker in randstad is dat overkill. Echter in het buitenland 's avonds/'s nachts op achteraf weggetjes zie je de toegevoegde waarde ervan.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:44:
[...]

Snap ik, ik vind alleen wel dat de laserlight versie de mooiste DRL heeft. Zou het alleen daar al voor kopen :P En uiteraard, laser is per definitie cool om te hebben. Maar Ik heb het ook gelezen dat de optie er inderdaad in andere series ook uit is, geld ook voor andere markten.

Ik heb ook de adaptive LED op de X3 en zeker in randstad is dat overkill. Echter in het buitenland 's avonds/'s nachts op achteraf weggetjes zie je de toegevoegde waarde ervan.
Plusje voor de marketingafdeling w.b.t. de DRL ;)

Ik denk overigens dat (als het inderdaad uitgefaseerd is) het met regelgeving te maken heeft. Middels een aantal software-updates is er nml. al het een en ander veranderd; eerst was het boven de (ik meen) 65km dat ze pas aan konden en had ook het idee dat ik ze in Nederland veel vaker aan zag gaan, nu echt nog maar nauwelijks.

Overigens heb ik dat idee ook assisted high beam van de adaptive LED. Deze lijken ook minder vaak aan te gaan in Nederland dan voor de 2207 update. BMW gaf overigens aan dat daar niets over gecommuniceerd is (voor wat het waard is..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:20
DeBaroN schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:48:
Hier nu eindelijk ook de "coolwalk" layout van Android Auto en zeker een verbetering tov het oude.
(F31 met Andream box)
Ik heb ook een Andream-box. Kun je deze zelf eenvoudig update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Paul Hewson schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:45:
[...]

Ik heb ook een Andream-box. Kun je deze zelf eenvoudig update?
Is niet nodig, gaat vanaf de telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farceus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 09:44
Farceus schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:58:
[...]

Nou het geluk mocht niet lang duren, vrijdagavond dan toch stil komen te staan.
Motor management lampje ging branden en liep op 3 cilinders. Auto blijft nu ook niet/slecht lopen (op 3 cilinders).

Foutcoudes
29CE - Overslaan cilinder 2
29CF - Overslaan cilinder 3
29D0 - Overslaan cilinder 4
29CC - Verschillende cilinders worden overgeslagen

Bougie van cilinder 1 is zeiknat van benzine. Dus vermoed dat daar wat mis gaat.

Auto staat nu bij de garage en afwachten maar wat het probleem is...
Update
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayOxJTVs1F1ip0gZwZ0F4bxAO6U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FW85Uw1H5O3HeSzbg6WoemLa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9T5wer8rmwI_LPVchUCUhhRrRo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvGBwsFIBx7B3fqxoS9YqQx7.jpg?f=fotoalbum_tile

Net deze foto’s ontvangen, morgen ontvang ik een prijs met wat het mag gaan kosten en dan hopen dat het nog enigszins te redden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:45

lord_fh

PS5

Farceus schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:26:
[...]

Update
[Afbeelding][Afbeelding]

Net deze foto’s ontvangen, morgen ontvang ik een prijs met wat het mag gaan kosten en dan hopen dat het nog enigszins te redden is.
Aii dat is niet best. Benieuwd oe zo iets kan gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 23:23

Apache

amateur software devver

Sinds kort heb ik een probleem met de 7. Als hij in de garage staat, en niet op slot is, gaan de lichten af en toe aan. Ze flikkeren en dan gaan ze terug uit. Wanneer de auto op slot is gebeurd het niet. Maar soms doe ik even de deuren open om mijn portefeuille te gaan halen, als ik hem dan niet sluit blijven de lampen flitsen.

Zijn er nog mensen die hier al last van hebben gehad?

In principe nog garantie, maar lijkt mij zoiets dat eenvoudig op te lossen zou moeten zijn?

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:07
Apache schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:22:
Sinds kort heb ik een probleem met de 7. Als hij in de garage staat, en niet op slot is, gaan de lichten af en toe aan. Ze flikkeren en dan gaan ze terug uit. Wanneer de auto op slot is gebeurd het niet. Maar soms doe ik even de deuren open om mijn portefeuille te gaan halen, als ik hem dan niet sluit blijven de lampen flitsen.

In principe nog garantie, maar lijkt mij zoiets dat eenvoudig op te lossen zou moeten zijn?
Het is niet toevallig juist de bedoeling om je te herinneren dat de auto niet op slot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
Apache schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:22:

Auto hoort na 15m in slaap stand te gaan. Dicht of open, doet er niet toe.

De nieuwere modellen hebben ook optie om automatisch te sluiten (idrive 8, 7 ook soort van). Mogelijk dat dit een minder tijd rovende optie is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 23:23

Apache

amateur software devver

zunrob schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 01:11:
[...]

Het is niet toevallig juist de bedoeling om je te herinneren dat de auto niet op slot is?
Lijkt mij onwenselijk, ik zal is door de settings gaan of het er is bijgekomen. Maar dan net de aandacht trekken van mensen als de auto los is, liever niet.
bmwgozer schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 01:58:
[...]

De nieuwere modellen hebben ook optie om automatisch te sluiten (idrive 8, 7 ook soort van). Mogelijk dat dit een minder tijd rovende optie is voor je.
De auto sluit ook automatisch als ik er van weg wandel met de sleutel, maar als ik hem vanop afstand open, blijft hij uiteraard open, maar dus ook het vreemd gedrag met de lichten.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:25
Nou hier afgelopen week de welbekende koelleiding afgebroken 420i B48, iets meer dan 100k op de klok. Garantie geval, maar toch vervelend dat geregel. Ook jammer dat ze niet even de auto wassen na de reparatie, koelvloeistof zat overal op de neus...

Tevens nog een kwestie lopen bij Ekris, auto daar gekocht als premium selectie. Voor Landsail banden non runflat, achter Pirelli P-zero runflat waar een hoogte slag in zit en dealer niet eruit krijgt. Ja dan moet u zelf nieuwe banden kopen. Uhm nee jullie moeten het maar oplossen. To be continued, maar voorlopig Ekris dikke min qua service en hun 100 punten check (nog een boel meer garantie gevallen gehad afgelopen jaar)

[ Voor 16% gewijzigd door hammy87 op 10-02-2023 14:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
Balen zeg. Hier moet ik ook de slang nog laten vervangen om te voorkomen dat ik straks ergens afgesleept kan worden en ik verplicht naar de dealer kan. Bij de dealer kost die geintje namelijk 425 euro.
Gelukkig heb jij nog garantie.
Mijn F31 ook als Premium Selection gekocht en voor aankoop 4 nieuwe banden bedongen. Profiel was nog redelijk maar enorm gecupped. Een Premium Selection occasion hoort gewoon op fatsoenlijk rubber te staan. Landsail is sowieso enorme troep. Ik zou een auto met deze banden zelfs staan. Als er op banden zo is bespaard heb ik weinig vertrouwen in de rest van de auto.
Mijn ervaring met dealers is dat ze als je eenmaal de auto hebt gekocht ze niet meer zo schappelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
bmwgozer schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 01:58:
Not to be picky, maar is het niet net precies 16 minuten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ivm met discretie kan ik helaas niet alles laten zien, maar op de koplampen na, is het zo'n lekkere mastodont!

Vandaag in een i7 gereden... nog zonder kenteken.

[ Voor 77% gewijzigd door CreativeS op 01-04-2023 17:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09
CreativeS schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:56:
Ivm met discretie kan ik helaas niet alles laten zien, maar op de koplampen na, is het zo'n lekkere mastodont!

[Afbeelding]
Mooi, maar die i7 is toch al onthuld? Dacht dat hij zelfs al bij Ekris stond.

[ Voor 15% gewijzigd door Greetoz op 11-02-2023 18:21 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:30:
Ik zeg ook helemaal niet dat deze nog niet onthuld is… ik deel alleen maar mede dat ik in 1 van de … heb gereden en dat het geen tegenvaller is. Discretie slaat in dit geval heel ergens anders op. Deze wordt voor aflevering - de komende maanden - nog helemaal 'aangepakt' waarbij veel - tijdelijk - uit het interieur gehaald wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door CreativeS op 10-02-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
Civic09 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:30:
Balen zeg. Hier moet ik ook de slang nog laten vervangen om te voorkomen dat ik straks ergens afgesleept kan worden en ik verplicht naar de dealer kan. Bij de dealer kost die geintje namelijk 425 euro.
Gelukkig heb jij nog garantie.
Mijn F31 ook als Premium Selection gekocht en voor aankoop 4 nieuwe banden bedongen. Profiel was nog redelijk maar enorm gecupped. Een Premium Selection occasion hoort gewoon op fatsoenlijk rubber te staan. Landsail is sowieso enorme troep. Ik zou een auto met deze banden zelfs staan. Als er op banden zo is bespaard heb ik weinig vertrouwen in de rest van de auto.
Mijn ervaring met dealers is dat ze als je eenmaal de auto hebt gekocht ze niet meer zo schappelijk zijn.
Dit waren dus nieuwe banden.. nja in ieder geval achter. Voor dacht ik ook, maar volgens hun niet. Alleen volgens systeem heb ik er 1mm bij gereden in jaar tijd. Al meer dingen vervangen onder garantie, deze hebben ze gewoon niet goed gecontroleerd bij inname.. Ondertussen bij de plaatselijke dealer in onderhoud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Civic09 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:30:
Een Premium Selection occasion hoort gewoon op fatsoenlijk rubber te staan. Landsail is sowieso enorme troep. Ik zou een auto met deze banden zelfs staan. Als er op banden zo is bespaard heb ik weinig vertrouwen in de rest van de auto.
Dat ze de auto überhaupt op dat rubber hebben aangeboden... schrikbarend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:52
ChiLLeR schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:44:
[...]

Bij de dealer is me verteld dat laserlights eruit gaan omdat men met de LED techniek inmiddels hetzelfde kan bereiken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Civic09
hammy87 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 23:12:
[...]

Dit waren dus nieuwe banden.. nja in ieder geval achter. Voor dacht ik ook, maar volgens hun niet. Alleen volgens systeem heb ik er 1mm bij gereden in jaar tijd. Al meer dingen vervangen onder garantie, deze hebben ze gewoon niet goed gecontroleerd bij inname.. Ondertussen bij de plaatselijke dealer in onderhoud
Ben wel benieuwd wat er allemaal aan vervangen is. Die van mij is gelukkig zo goed als probleemloos. Bij aankoop een koplamp met wat condens en een trekhaak die niet altijd goed inklapte. Beide zijn zonder gedoe vervangen door nieuw materiaal. Wat ik gehoord heb van de monteur is dat Premium Selection vanuit importeur wordt betaald. Voor dealer interessant om het spul te mogen vervangen gezien de arbeid die erbij komt kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik was de 'LCI-paddles' zat...

... nu originele F8X M paddles.

[ Voor 72% gewijzigd door CreativeS op 01-04-2023 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-06 16:39
Civic09 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:14:
[...]

Wat ik gehoord heb van de monteur is dat Premium Selection vanuit importeur wordt betaald. Voor dealer interessant om het spul te mogen vervangen gezien de arbeid die erbij komt kijken.
Klopt, dit heeft een verkoper van Story mij ook verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Matadores schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:01:
Uit de ontvangen mail van BMW:

Tijdelijk zijn verschillende BMW ConnectedDrive diensten 20% voordeliger: de nieuwste kaartupdate, Real Time Traffic Information en BMW Drive Recorder. Met de volgende kortingscodes gaat u goed voorbereid op reis:

- WinterMAP voor 20% voordeel op een kaartupdate
- WinterRTTI voor 20% voordeel op actuele verkeersinformatie
- WinterDR voor 20% voordeel op de drive recorder
De codes zijn geldig tot en met 28 februari 2024.
Toevallig ook een korting voor de connected booster? :)

Volgens de dealer kon ik op mijn F80 M3 geen Service Inclusive afsluiten, nu zie ik het wel staan in de store. Voor een whopping 2541 euro voor 3 jaar/40.000km (staat nu 34000 op). Iemand met een M3 F80 die weet of dit uit kan of kan ik beter gewoon de losse beurten betalen?

[ Voor 17% gewijzigd door Greetoz op 11-02-2023 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Greetoz schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:23:
[...]

Volgens de dealer kon ik op mijn F80 M3 geen Service Inclusive afsluiten, nu zie ik het wel staan in de store. Voor een whopping 2541 euro voor 3 jaar/40.000km (staat nu 34000 op). Iemand met een M3 F80 die weet of dit uit kan of kan ik beter gewoon de losse beurten betalen?
Klinkt als best veel voor wat erin zit.
Voor mijn G20 330e was het 9xx voor 3 jaar (was wel incl korting)

Denk dat de kleine beurten, remvloeistof olie etc los wel onder die 2500 zal blijven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Bij mij €899 3 jaar en/of 40.000km zonder korting (G20 320i) Blijkbaar houden ze rekening met de kmstand en het al gedane onderhoud. Overigens doe ik olie,filters en remblokken zelf dus geen BMW 'service' voor mij. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xf2lhKaUiGtOX3WLSST8V7WmTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJDDzLJZn97xZ4tHzWEmiyBD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmwgozer
Greetoz schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:30:
[...]

Ja dacht ik ook. Getypt vanuit m’n i7 :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXA_ltKEc2xMuSPnJweldAjqnNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZQqd3dlUOcSXY4nayC7HnAm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
CreativeS schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:56:

[Afbeelding]
Heeft ‘ie ook dat prachtige probleem, waar de achterbank op 22 graden gaat? Echt top feature. :+

Wordt leuk in de zomer. Je moet de auto steeds klimaat -> sync zetten, anders gaat de hele achterbank gefrituurd worden.

Als je uitstapt, auto lockt, 5 seconde wacht, achterbank deur opent. Hallo, 22 graden!

Helaas nog niet genoeg klachten (duh, rijden er niet veel van). Dat BMW het probleem serieus gaat nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door bmwgozer op 12-02-2023 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

Ik ga met mijn F80 M3 naar de specialist en niet naar de dealer aangezien die geen garantie meer heeft.
Voordeel kosten liggen lager en mag zelfs de onderdelen zelf aanleveren en ze behandelen de auto als één van hunzelf i.p.v gewoon een nummertje :)

Voorbeeld kosten voor een beurt olie verversen + filter, bobines en bougies €310.
Het oliefilter, bobines en bougies heb ikzelf gekocht:
Oliefilter: €17,70
Bobines: €120
Bougies: €75
Totaal: €522,70 (inclusief manuren)

Dat gaat je via de dealer niet lukken, bij Ekris ben je dit alleen al kwijt aan onderdelen:
Oliefilter: €30
Bobines: €420
Bougies: €210
Totaal: €660 (exclusief de manuren)

[ Voor 22% gewijzigd door FabiandJ op 12-02-2023 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
bmwgozer schreef op zondag 12 februari 2023 @ 01:17:
Heeft ‘ie ook dat prachtige probleem, waar de achterbank op 22 graden gaat? Echt top feature. :+

Wordt leuk in de zomer. Je moet de auto steeds klimaat -> sync zetten, anders gaat de hele achterbank gefrituurd worden.

Als je uitstapt, auto lockt, 5 seconde wacht, achterbank deur opent. Hallo, 22 graden!

Helaas nog niet genoeg klachten (duh, rijden er niet veel van). Dat BMW het probleem serieus gaat nemen.
Kan morgen altijd even kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
FabiandJ schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:15:
[...]

Ik ga met mijn F80 M3 naar de specialist en niet naar de dealer aangezien die geen garantie meer heeft.
Voordeel kosten liggen lager en mag zelfs de onderdelen zelf aanleveren en ze behandelen de auto als één van hunzelf i.p.v gewoon een nummertje :)

Voorbeeld kosten voor een beurt olie verversen + filter, bobines en bougies €310.

Dat gaat je via de dealer niet lukken, bij Ekris ben je dit alleen al kwijt aan onderdelen:
Thanks. Ik heb nog tot feb 2025 garantie. Maar de BMW app geeft aan dat de eerste service pas Jan 25 nodig is. Dus dat service contract lijkt me niet echt nuttig Op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

FabiandJ schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:15:
[...]

Vind het niet erg om wat meer te betalen bij een dealer maar dat ze altijd zo extreem over de top gaan maakt het voor mij dat ik er wegblijf, zie ook deze prijzen jij koopt 1 filter en betaald dus de hoofdprijs van 17 euro als je er 100 inkoopt krijg je al gelijk een leuke korting, hetzelfde voor olie per vat (a 160 liter) betaal je maar 4 euro per liter maar zo dealer vraag alsnog meer dan dat je zelf paar liter koopt, en bougies van 210 euro totaal hoe krijg je dat voor elkaar iridium met bladgoud ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 361276 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:32:
[...]

Vind het niet erg om wat meer te betalen bij een dealer maar dat ze altijd zo extreem over de top gaan maakt het voor mij dat ik er wegblijf, zie ook deze prijzen jij koopt 1 filter en betaald dus de hoofdprijs van 17 euro als je er 100 inkoopt krijg je al gelijk een leuke korting, hetzelfde voor olie per vat (a 160 liter) betaal je maar 4 euro per liter maar zo dealer vraag alsnog meer dan dat je zelf paar liter koopt, en bougies van 210 euro totaal hoe krijg je dat voor elkaar iridium met bladgoud ofzo?
Vergeet niet ik heb een 6 cilinder daar moeten dus 6 bougies en bobines in, wat dus €35 per stuk is voor een bougie en €75 voor een bobine, dan kom je snel aan dat soort prijzen via een dealer. Ik heb de prijzen gewoon uit de webshop van Ekris gehaald.

De bougies die ik uiteindelijk zelf gekocht hebt zijn NGK SILZKBR8D8S Iridium, welke beter zijn en in totaal nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-06 16:39
[...]

Nee, heb geen kortingscode voor de connected booster 😔

Vorig jaar mei heb ik voor m’n nieuwe 2e-hands G20 320i een onderhoudscontract afgesloten voor 5 jaar (100000km), ingaande vanaf de eerstvolgende beurt voor de prijs van € 1249,-
M’n auto heeft nog geen eerstvolgende beurt nodig gehad 😑, maar heb tot nu toe nog slechts 10000km ermee afgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-06 14:41
BMWix3 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:42:
Sinds vanmiddag krijg ik het zonnescherm bij het schuifkanteldak niet meer dicht. Het betreft het grote zwarte zonnescherm onder je dak (voor de duidelijkheid); het dak zelf is wel in z’n geheel gesloten.

Een reset van het daksysteem werkt ook niet (15sec ingedrukt houden enz).
Ik bel morgen sowieso even met EKRIS.
Hebben jullie misschien ervaringen? Tips?

Betreft een G31 LCI.
Sinds gister heb ik ook het probleem in mijn G31 dat het zonnescherm niet meer dicht ging. Na resetten gaat het hele dak niet meer open, enkel op kantelstand kan het nog open en dicht. Was het bij jou wel verholpen na een reset?

Bij het resetten klinkt het bij mij alsof er iets echt vast zit en daardoor blijft hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ColeJ schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:11:
[...]

Sinds gister heb ik ook het probleem in mijn G31 dat het zonnescherm niet meer dicht ging. Na resetten gaat het hele dak niet meer open, enkel op kantelstand kan het nog open en dicht. Was het bij jou wel verholpen na een reset?

Bij het resetten klinkt het bij mij alsof er iets echt vast zit en daardoor blijft hangen..
Die van mij (G31 2019) ging niet meer dicht, alleen door handmatig het gaas naar beneden te drukken. Hele mechanisme is onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
McRubz schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:18:
[...]

Die van mij (G31 2019) ging niet meer dicht, alleen door handmatig het gaas naar beneden te drukken. Hele mechanisme is onder garantie vervangen.
Man man man, klinkt weer goed allemaal....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:45

lord_fh

PS5

Dakramen , iig pano daken, het is en blijft een drama. Fragiele rommel. Toch bizar dat het bij een auto van nog geen 3 jaar gewoon al kapot gaat, waardeloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
Ik heb nog garantie op de auto (via Cargarantie, een universele garantieverlener). Vorige week al motorsteunen laten vervangen en dan nu dit weer. Voor een auto uit 2018, bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 10:04
Op dit moment rij ik in een 330e touring en het is een dynamische auto met een fijn rijgedrag. Helaas zijn de stoelen te hard en zijn het algemene rijcomfort, waaronder rol- en windgeluiden, niet optimaal. Het voertuig is uitgerust met 18" velgen zonder runflats, dus helemaal niets bijzonders.

Ik ben op zoek om deze in te wisselen voor een nieuwere 5 touring LCI-model, maar het blijkt een uitdaging om één te vinden die zowel comfortabele stoelen als het adaptieve onderstel heeft. Ik kom alleen heel sporadisch modellen tegen met het adaptieve onderstel en vaak ontbreken dan andere opties, zoals HUD of pano dak.

Ik ben aan het overwegen om de adaptieve vering achterwege te laten en me te concentreren op de comfortabele stoelen, maar ik ben bang dat dit toch een aanzienlijk verschil zal maken. Ik heb nog niet de kans gehad om beide opties achter elkaar te vergelijken. Misschien heeft iemand hier ervaring met beide versies en kan aangeven hoe groot het verschil zou kunnen zijn ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 16:02
[...]

... en bougies van 210 euro totaal hoe krijg je dat voor elkaar iridium met bladgoud ofzo?
Offtopic: Iridium is per gram bijna vier keer zo duur als goud. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
ColeJ schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:11:
[...]

Ben bij de dealer geweest - ze hebben het dak handmatig opnieuw gekalibreerd. Het werkt weer zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
[...]

Gaat ook helemaal nergens over. Of je nou olie/filter/bougies vervangt van een Fiat Panda uit 1993 of een recente BMW 5 serie, maakt echt helemaal geen verschil in de handelingen die je moet verrichten terwijl de prijs een groot verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
jos707 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:49:
Op dit moment rij ik in een 330e touring en het is een dynamische auto met een fijn rijgedrag. Helaas zijn de stoelen te hard en zijn het algemene rijcomfort, waaronder rol- en windgeluiden, niet optimaal. Het voertuig is uitgerust met 18" velgen zonder runflats, dus helemaal niets bijzonders.

Ik ben op zoek om deze in te wisselen voor een nieuwere 5 touring LCI-model, maar het blijkt een uitdaging om één te vinden die zowel comfortabele stoelen als het adaptieve onderstel heeft. Ik kom alleen heel sporadisch modellen tegen met het adaptieve onderstel en vaak ontbreken dan andere opties, zoals HUD of pano dak.

Ik ben aan het overwegen om de adaptieve vering achterwege te laten en me te concentreren op de comfortabele stoelen, maar ik ben bang dat dit toch een aanzienlijk verschil zal maken. Ik heb nog niet de kans gehad om beide opties achter elkaar te vergelijken. Misschien heeft iemand hier ervaring met beide versies en kan aangeven hoe groot het verschil zou kunnen zijn ?
Welke stoelen heb je er in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
@DeBaroN De sport stoelen. Achteraf gezien had ik het beter gehouden bij de standaard stoelen, die zitten imo een stukje zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
jos707 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:56:
@DeBaroN De sport stoelen. Achteraf gezien had ik het beter gehouden bij de standaard stoelen, die zitten imo een stukje zachter.
Stoelen in een 3- of 5-serie zijn totaal niet te vergelijken met elkaar. Zou uitgebreid gaan proefrijden, want een stoel is zo persoonlijk. Met de mening van een ander kun je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Adaptief onderstel is een nice to have, maar gaat niet een gigantisch verschil maken vermoed ik. Een M-Sport onderstel op 19" wordt met een adaptief onderstel niet ineens een luxury line op 17" natuurlijk ;)

Ik bij een 5-serie opzoek gaan naar een exemplaar met comfort stoelen. Kun je ook daar geen fijne zithouding in vinden dan is de kans toch groot dat je naar een ander merk moet.
Ik denk dat een 5-serie op alle, voor jou mindere punten, beter scoort dan je huidige 330e. Een 5 is in alle opzichten natuurlijk wat meer op comfort gericht.

Stoelen zijn gewoon ontzettend persoonlijk. Vaak kom je er ook pas na langere tijd achter dat iets net niet helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
@Pepppie @B-Real Over de stoelen ben ik wel uit. Ik heb ze reeds mogen test rijden en ze zitten gewoon een klasse beter dan de sport variant, de sportstoelen zijn een stuk minder breed, voor mijn gevoel ook wat harder, waardoor ze minder lekker zitten.
Ik had het voornamelijk over het onderstel, ik heb eens bij de dealer de uitleg gekregen dat het adaptief onderstel enkel van belang is als je graag in sport modus rijdt maar dat in andere modi het weinig verschil maakt. Langs de ander kant lees ik soms dat het wel veel bijdraagt tot de rijgbeleving, en een extra plus geeft in comfort modus. Dus ja één vraag en vele antwoorden zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

ColeJ schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:30:
[...]

Gaat ook helemaal nergens over. Of je nou olie/filter/bougies vervangt van een Fiat Panda uit 1993 of een recente BMW 5 serie, maakt echt helemaal geen verschil in de handelingen die je moet verrichten terwijl de prijs een groot verschil is.
Moderne auto's hebben wel vaak een ander type bougiesleutel met knik nodig en moet er moet wat afdekmateriaal verwijderd worden voordat de motor zichtbaar wordt. Het vergt extra handelingen en/of investering. Maar sleutelen aan duurdere auto's kan meer voor worden gevraagd omdat de klant toch wel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
jos707 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:06:
@Pepppie @B-Real Over de stoelen ben ik wel uit. Ik heb ze reeds mogen test rijden en ze zitten gewoon een klasse beter dan de sport variant, de sportstoelen zijn een stuk minder breed, voor mijn gevoel ook wat harder, waardoor ze minder lekker zitten.
Ik had het voornamelijk over het onderstel, ik heb eens bij de dealer de uitleg gekregen dat het adaptief onderstel enkel van belang is als je graag in sport modus rijdt maar dat in andere modi het weinig verschil maakt. Langs de ander kant lees ik soms dat het wel veel bijdraagt tot de rijgbeleving, en een extra plus geeft in comfort modus. Dus ja één vraag en vele antwoorden zeg maar.
Adaptiefonderstel op een 5-serie geeft je meer opties om zo te rijden zoals jij wilt. Dus daarmee kun je alle kanten op. Die kies ik altijd als optie, dan kom ik nooit voor verrassingen te staan.

Wbt de stoelen; je hebt het over de comfortstoelen neem ik aan? Die zijn (fors) breder ja, maar niet perse zachter. Maar fijn dat je daar iig uit bent, maakt het zoeken makkelijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Pepppie schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 06:25:
[...]

Eco pro ontkoppelt bij het uitrollen. Heeft niets met navigatie te maken.

Eco pro instellingen kun je aanpassen via iDrive.
Thanks. Het is me ondertussen gelukt er chocolade van te maken.

In de basis blijft de actieradius in beeld bij de comfort stand. Echter zodra je gaat navigeren heb je op die plek aanwijzingen. Als je dan de knop gebruikt om de range in beeld te krijgen ga je het menu doorstappen en zit je dus per definitie net verkeerd en dan blijf je zoeken. Dus ik heb navigatie op die plek uitgeschakeld. Eindresultaat; in comfort stand zie ik gewoon altijd de actieradius.

Verder zet ecopromodus standaard een ander info menu met de bonus km in beeld. Als je dan één keer op de knop drukt dan zie je daarna de actieradius alsnog.

Overigens zou hij van mij ook wel mogen ontkoppelen in comfort modus, ik vind ecomodus wel erg snel opschakelen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

wheez50 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:01:
[...]

Offtopic: Iridium is per gram bijna vier keer zo duur als goud. O-)
Dan goud >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
RAAF12 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:34:
[...]

Moderne auto's hebben wel vaak een ander type bougiesleutel met knik nodig en moet er moet wat afdekmateriaal verwijderd worden voordat de motor zichtbaar wordt.
Gauw verdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:35:
Adaptief onderstel is een nice to have, maar gaat niet een gigantisch verschil maken vermoed ik. Een M-Sport onderstel op 19" wordt met een adaptief onderstel niet ineens een luxury line op 17" natuurlijk ;)

Ik bij een 5-serie opzoek gaan naar een exemplaar met comfort stoelen. Kun je ook daar geen fijne zithouding in vinden dan is de kans toch groot dat je naar een ander merk moet.
Ik denk dat een 5-serie op alle, voor jou mindere punten, beter scoort dan je huidige 330e. Een 5 is in alle opzichten natuurlijk wat meer op comfort gericht.

Stoelen zijn gewoon ontzettend persoonlijk. Vaak kom je er ook pas na langere tijd achter dat iets net niet helemaal goed is.
Zoals ik dus :( , van een BMW 5 G31 naar een BMW 3 G21.
Ik heb een BMW 5 G31 in luxury line met adaptief onderstel, comfortstoelen en vierwielsturing gereden en rij nu met een BMW 3 met adaptief M onderstel en sportstoelen. Dit is comfortabel volgens de BMW 3 kenners want de oude serie was te comfortabel en dit is wat de generatie nu wilt.
Ik kom van A naar B en ten opzichte van de BMW 5 heb ik een enorme waslijst van issues met de BMW 3 waar ik dagelijks last van heb. Als er de mogelijkheid komt om een BMW 5 te gaan rijden, sta ik meteen bij de dealer. De volgende keer naar een BMW 3 sla ik over en ga ik nog liever een oude bedrijfsbus rijden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:48
De volgende keer naar een BMW 3 sla ik over en ga ik nog liever een oude bedrijfsbus rijden.
Ruilen? 😉.
Moraal is dus goed proefrijden. Een stoel went net zo slecht als een paar schoenen dat je wel uit denkt te lopen en eigenlijk gelijk als pantoffels had moeten zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

itsalex schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:38:
[...]

De volgende keer naar een BMW 3 sla ik over en ga ik nog liever een oude bedrijfsbus rijden.
Ook met een 5- of 7-serie kan je een probleemgeval aan je been hebben, daar hebben we in dit topic al genoeg voorbeelden van gezien :) Maar je kan ook elke paar maanden een gloednieuwe BMW rijden en nooit issues hebben (persoonlijke ervaring, wel als ex-BMW medewerker ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 13-02-2023 23:02 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
[...]

Ik heb een BMW 5 G31 in luxury line met adaptief onderstel, comfortstoelen en vierwielsturing gereden en rij nu met een BMW 3 met adaptief M onderstel en sportstoelen. Dit is comfortabel volgens de BMW 3 kenners want de oude serie was te comfortabel en dit is wat de generatie nu wilt.
Ik kom van A naar B en ten opzichte van de BMW 5 heb ik een enorme waslijst van issues met de BMW 3 waar ik dagelijks last van heb. Als er de mogelijkheid komt om een BMW 5 te gaan rijden, sta ik meteen bij de dealer. De volgende keer naar een BMW 3 sla ik over en ga ik nog liever een oude bedrijfsbus rijden.
De huidige 3-serie is sportiever afgestemd. Persoonlijk vind ik de G20/G21 ook wat te nerveus qua besturing, onderstel wat te stug en stoelen wat te hard t.o.v. mijn F31. Die voelt meer als een paar lekkere sneakers die je al een hele tijd hebt. Echter is een 5-serie mij weer te comfortabel. Rijdt ook wat minder strak. Ritje in een M550D vond ik eigenlijk wel tegenvallen.

Maar kan ook zijn dat je verwend bent als je een nieuwe 3-serie verschrikkelijk vind rijden. Of je wordt gewoon oud. Kun je beter gaan voor een hoge Benz met luchtvering. Heerlijk comfortabel als je ervan houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
[...]

Klinkt bemoedigend. Ik haal vrijdag mijn G21 330i op en ruil daar mijn F36 420i op in :P

De G21 heeft een adaptief onderstel, maar ook 20” in (rijd nu nog op 19”).

Ben benieuwd of het op den duur tegen gaat vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

_Arthur

blub

Hier een G21 330i sportstoelen en adaptief onderstel 19" RFT's voor de zomersloffen. In standje Sport+ goed hard, in comfort mode toch zeer acceptable comfortabel. Een Citroen C5 gaat het natuurlijk nooit worden/zijn.

Ook is de 3-serie natuurlijk weer op een ander publiek gericht dan de 5-serie.

Als ik dagelijks last had van een enorme waslijst aan issues, had ie al lang weer bij de dealer gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:52
Ik vind de G21 comfortabeler dan de F31 die ik ervoor had. Op een klinkerweg bijvoorbeeld rijdt de G21 veel meer gedempt dan de F31. Sturen merk ik ook niet zo'n groot verschil, misschien dat de G21 wat fijner is, maar op de snelweg hetzelfde, meer koersvast dan de F31. De standaard 3 stoelen vind ik niks, te vlak, te weinig steun, de sportstoelen zijn fijner en niet harder. De 5 is inderdaad wel een andere auto, veel meer gericht op comfort, zowel qua onderstel/ sturen als qua stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik denk dat het bij mij ook wel losloopt :)
Maar komende van een 5-serie luxury line naar een G21 M-Sport (gokje, uitvoering staat er niet bij) is wel een stap natuurlijk. Van een sowieso al comfortabelere 5 én een comfortabelere uitvoering naar een sportiever model én uitvoering, dat is wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:07
De ruitenwisser van de achterruit van mijn 1 (F20) is aan vervanging toe. Aan de voorkant heb ik eens Bosch geprobeerd, maar die trokken strepen. Daar zit dus weer origineel BMW op. Heeft iemand een goede tip voor de achterruit, of ook daar origineel BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:55
- sorry -

[ Voor 96% gewijzigd door RicoK op 14-02-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:33
[...]

Grappig dat verschil in persoonlijke overwegingen. Ik rij een 1 uit dit jaar (omdat ik zelf niet meer nodig heb dan een goede stoel en een fijne motor), mijn pa een 550 uit 2020 en m'n zusje een X5 uit (ik dacht) '21.

Ik heb echt op geen énkel moment het idee dat ze beter of fijner rijden dan de 1-serie... Het zijn eerder de praktische ruimte overwegingen dat ik voor de wintersport de X5 meeneem maar had dat zelf net zo lief in de 1 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:04
Dennisdn schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Grappig dat verschil in persoonlijke overwegingen. Ik rij een 1 uit dit jaar (omdat ik zelf niet meer nodig heb dan een goede stoel en een fijne motor), mijn pa een 550 uit 2020 en m'n zusje een X5 uit (ik dacht) '21.

Ik heb echt op geen énkel moment het idee dat ze beter of fijner rijden dan de 1-serie... Het zijn eerder de praktische ruimte overwegingen dat ik voor de wintersport de X5 meeneem maar had dat zelf net zo lief in de 1 gedaan.
Beter of fijner is natuurlijk persoonlijk. Maar anders rijden doen ze sowieso.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Laatst online: 12-06 10:14
Buzz_Fuzz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:44:
Iemand enig idee hoe je een software update op een 2019 G20 kan forceren?

Ik krijg al een tijd een melding van de My BMW app op m'n phone dat de 22-07 update geüpload werd naar de wagen en dat ik daar de instructies verder moet volgen. Alleen komen die er nooit... (al een maand of 2)
Ik heb hetzelfde. Was net bij de BMW dealer voor APK, dus daar meteen naar gevraagd. Genius is er een half uur mee bezig geweest, met opnieuw inloggen in app en auto, maar heeft allemaal niets geholpen; enige is dat ik wat settings kwijt ben. Hij gaat het nu vanuit zijn laptop pushen (ofzo?), en dan kan ik vanmiddag kijken of dat wat heeft gedaan.

Ik hou mijn adem niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:53:
De ruitenwisser van de achterruit van mijn 1 (F20) is aan vervanging toe. Aan de voorkant heb ik eens Bosch geprobeerd, maar die trokken strepen. Daar zit dus weer origineel BMW op. Heeft iemand een goede tip voor de achterruit, of ook daar origineel BMW?
Ook achterop gewoon origineel. Met ruitenwissers kan je beter origineel kopen in plaats van OE of OEM. Zeker voor die twee tientjes. Jaja, zelfde fabrikanten... toch verschil. Na, Bosch, Valeo en SWF... gewoon Genuine BMW.

61617241986 Wisserblad F20 /o,F20N/o,F21 /o,F21N/o € 19,60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
As zaterdag haal ik mijn F30 uit 2013 op met sowieso het brede nav scherm en afgaande op de layout denk ik ook het NBT systeem (als dat zo wordt genoemd…).

Nu ben ik in mijn vorige auto’s gewend geraakt aan Apple CarPlay en ook in zekere mate mijn F30 daarop uitgekozen, want het internet staat bol van de oplossingen die ik wil gaan monteren: een MMI box. De inbouw ervan is eenvoudig zelf te doen met het juiste gereedschap. Dat heb ik in huis. En voor een paar uurtjes prutsen, als het al zo lang moet gaan duren, draai ik mijn handen om.

Van wat ik hierover heb kunnen vinden op GoT is dat dit eigenlijk vrij weinig is.

Daarom mijn vraag wie er ervaring heeft met de beschikbare MMI-boxen en welke dat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik kccht er 2 jaar gelden een bij Ali er zijn veel plakmerken maar ze komen uit dezelfde fabriek. https://f30.bimmerpost.co...ad.php?t=1675929&page=524 leesvoer.
Inbouwen is makkelijk zelf te doen denk dat je CIC hebt geen NBT. Maar kijk op de sites even naar het type menu en soort stekker wat er aan de display zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
RicoK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:57:
As zaterdag haal ik mijn F30 uit 2013 op met sowieso het brede nav scherm en afgaande op de layout denk ik ook het NBT systeem (als dat zo wordt genoemd…).

Nu ben ik in mijn vorige auto’s gewend geraakt aan Apple CarPlay en ook in zekere mate mijn F30 daarop uitgekozen, want het internet staat bol van de oplossingen die ik wil gaan monteren: een MMI box. De inbouw ervan is eenvoudig zelf te doen met het juiste gereedschap. Dat heb ik in huis. En voor een paar uurtjes prutsen, als het al zo lang moet gaan duren, draai ik mijn handen om.

Van wat ik hierover heb kunnen vinden op GoT is dat dit eigenlijk vrij weinig is.

Daarom mijn vraag wie er ervaring heeft met de beschikbare MMI-boxen en welke dat is.
Andream MMI

@Domih

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:08

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

sdk1985 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:33:
[...]

Overigens zou hij van mij ook wel mogen ontkoppelen in comfort modus, ik vind ecomodus wel erg snel opschakelen :X .
Dat valt te coderen ;)

Heb het zelf ook aanstaan… werkt wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Premium select auto, echter moet ik mijn rem olie verversie en om mijn garantie van 1.5 jaar nog te behouden moet dit bij BMW gedaan worden. Kostte: 135 euro. Lokale garage vraagt 70 euro :+. Wat is slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 00:13:
Premium select auto, echter moet ik mijn rem olie verversie en om mijn garantie van 1.5 jaar nog te behouden moet dit bij BMW gedaan worden. Kostte: 135 euro. Lokale garage vraagt 70 euro :+. Wat is slim?
Dus na een half jaar blijkt de remolie "plotseling" vervangen te moeten worden?
Het vervangen van de remolie is tijdgebonden en ruim tevoren uit te lezen wanneer dat zal moeten. Als dat binnen een half jaar na aankoop nodig blijkt, denk ik dat het onder garantie valt. Het is IMHO geen "slijtagedeel" omdat het niet slijt door gebruik, zoals veelvuldig remmen je remblokken eerder zullen doen slijten, maar in de tijd kwalitatief achteruit kan gaan omdat remolie hygroscopisch is (water aantrekt).
Tenzij je er bij aanschaf op bent gewezen dat deze kosten er aan zaten te komen ben ik dus van mening dat jij als koper hier niet voor op zou moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Gebruiken jullie wel eens het automatisch voor-ventileren?

Ik begrijp het niet helemaal. Het wordt door BMW echt opgedrongen door een prominente plek elke keer als ik de app open én elke keer als ik de motor afzet komt de optie op het iDrive-scherm te staan. Dus maar een keer geprobeerd. En nu? Ik had niet echt het idee dat het iets gedaan had toen ik instapte. De motor gaat niet draaien, dus neem aan dat niet de airco aan gaat op een hete dag of de verwarming op een koude dag.

Kortom: wat heb ik hier aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:57
Dennisdn schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 06:40:

Ik begrijp het niet helemaal. Het wordt door BMW echt opgedrongen door een prominente plek elke keer als ik de app open én elke keer als ik de motor afzet komt de optie op het iDrive-scherm te staan. Dus maar een keer geprobeerd. En nu? Ik had niet echt het idee dat het iets gedaan had toen ik instapte. De motor gaat niet draaien, dus neem aan dat niet de airco aan gaat op een hete dag of de verwarming op een koude dag.

Als je dit op een hete zomerdag doet dan probeert de auto de hete lucht eruit te blazen voor het instappen. In de winter gaat bij mij de standkachel aan (en bij het uitstappen pakt hij bij mij soms de restwarmte van de motor). Ik gebruik die kachel echt elke dag, vaak 2×.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Alleen remvloeistof kost geen 135 euro bij de dealer. Zijn 6 service eenheden (2 standaard + 4) en de vloeistof kost rond de 12 euro. Btw erop en je zit rond de 80-85€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
DaFreakhead schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:05:
[...]

Als je dit op een hete zomerdag doet dan probeert de auto de hete lucht eruit te blazen voor het instappen. In de winter gaat bij mij de standkachel aan (en bij het uitstappen pakt hij bij mij soms de restwarmte van de motor). Ik gebruik die kachel echt elke dag, vaak 2×.
Ja met een standkachel snap ik het voordeel wel. Kan me ook voorstellen dat bij een stekker-auto de airco wél aan gaat als ie is ingeplugd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

_Arthur

blub

Wil je geen garantie-gezeik; dan lekker bij de dealer.
Toff schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 03:05:
Dus na een half jaar blijkt de remolie "plotseling" vervangen te moeten worden?
Al het onderhoud bij BMW is "condition-based". Dus pas nodig wanneer dat aangegeven wordt door een km- of tijds-interval. Wanneer je een auto koopt, kan je dus al direct zien welk onderhoud en wanneer dat gedaan moet worden er aan zit te komen. Daar is niets 'plotseling' aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
65,- besparen of geen 1,5jr garantie.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
RAAF12 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:30:
Ik kccht er 2 jaar gelden een bij Ali er zijn veel plakmerken maar ze komen uit dezelfde fabriek. https://f30.bimmerpost.co...ad.php?t=1675929&page=524 leesvoer.
Inbouwen is makkelijk zelf te doen denk dat je CIC hebt geen NBT. Maar kijk op de sites even naar het type menu en soort stekker wat er aan de display zit.
Bedankt voor je reactie.

Ik ken dat topic. Ik was daaraan begonnen, maar man o man, wat een hoeveelheid pagina’s.

Ik heb nog eens wat menu types gecheckt en nu begin ik te twijfelen. Maar goed, sowieso ga ik mijn keuze maken en een bestelling plaatsen, zodra ik de auto heb.
Bedankt , deze stond ook al op mijn lijstje. ‘Tje’, want zo heel veel (verschillende) aanbieders zijn er niet.

Maar waarom is jouw keuze gevallen op de Andream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
RicoK schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:17:
[...]

Bedankt , deze stond ook al op mijn lijstje. ‘Tje’, want zo heel veel (verschillende) aanbieders zijn er niet.

Maar waarom is jouw keuze gevallen op de Andream?
Advies binnen dit topic en beetje Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Die van mij is uit de garantie en moet ook voor remvloeistof. Laat het wel door dealer doen. Zijn niet de kosten en zo blijft ie dealeronderhouden. Extra oliewissel tussendoor doe ik dan weer niet bij dealer. Even zien of ik dat makkelijk zelf kan of even de specialist op zoek. Komt toch niet in het systeem, is puur voor mezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Hoe lang heb je de auto? Premium select garandeert dat er 6 maanden of 10.000km na aflevering geen onderhoud nodig is. In dat geval zou het voor rekening van de dealer komen.

Geen idee wat het bij de dealer kost. Heb het toevallig bij ProCar laten doen icm een grote beurt, daar kost het circa 70eu.

Persoonlijk zou garantie mij wel wat waard zijn, maar als je toch al overweegt om ander onderhoud ook niet bij de dealer te doen dan zou ik remvloeistof ook niet doen.
Daarnaast vind ik remvloeistof ook niet zo spannend om gelijk te doen, maar zou ik sowieso icm een beurt doen.
Mijn auto riep ook al een paar maanden dat de remvloeistof ververst moest worden, dat heb ik dus ook icm een beurt gedaan.

Tweakers die reageren dat oude remvloeistof levensgevaarlijk is en je zomaar zonder remmen zit in 1, 2, 3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 23:02

Eagle Creek

Breathing security

Praktisch elke dag :9 .
's zomers in een koele auto, 's winters in een warme (ontdooide) auto.
Durf niet te zeggen hoe de resultaten zijn met een niet-e-model.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:42

Domih

Domih.

RicoK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:57:

Niet vergeten foto's te sturen! Gefeliciteerd met de aanschaf.

Ik heb veel ervaring met deze modules (ondertussen zo'n 300 ingebouwd bij BMW/Mini/Mercedes/Audi etc.. Ik adviseer Andream(Sunplus). Er zijn verschillende merken maar deze is verreweg het beste. Het kan zijn dat je CIC hebt, maar bij een F2X of F3X heb je dan alsnog de NBT module nodig. Installatie is goed te doen. Als je het nog niet eerder hebt gedaan, zal je er 2-4 uur over doen, afhankelijk van of er iets tegenvalt.
Als je vragen hebt, stuur gerust een PB.

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:44

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Eagle Creek schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:48:
Praktisch elke dag :9 .
's zomers in een koele auto, 's winters in een warme (ontdooide) auto.
Durf niet te zeggen hoe de resultaten zijn met een niet-e-model.
Ik gebruik het op hete zomerdagen op mijn F31 320d (niet elektrisch of hybride). Het scheelt zeker een aantal graden en maakt net het verschil of je de auto een paar minuutjes moet luchten of dat je er meteen mee weg kan rijden. Bij mij gaat het ventilator icoontje knipperen op de middenconsole als ik de functie activeer en de auto circuleert dan simpelweg de buitenlucht.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:50

Jup. Heb ik in mijn F40 standaard geprogrammeerd in de ochtend en einde middag. Hij start de ventilatie dan. Het is natuurlijk geen standkachel, en gebruikt volgens mij overtollige warmte van de motor om de ventilatie te draaien.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:26

Ik had het nog nooit gebruikt, maar dacht gisterenochtend 'laat ik het eens proberen' via de app. Echter toen ik weg wilde rijden moest ik nog steeds krabben en heel warm was de auto ook niet, dus dat gaan we niet meer gebruiken.

Zo ver mijn ervaring in een F20. Eigenlijk gebruik ik geen van die remote dingen. Wat heb ik er nou aan om de auto 30 seconden na het zenden van het signaal te laten toeteren of met de lampen te laten knipperen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als de motor niet aan gaat, dan krijg je toch ook geen warmte? Of denk je dat je een elektrisch verwamingselement hebt?

Als het ventileren is dan wordt er alleen met buitenlucht geventileerd. Dat helpt niet om de auto te ontdooien en het werkt minimaal om op hete dagen de auto te koelen (het zal misschien een paar graden uitmaken, dan is het interieur geen 50 maar 45 graden of zo).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Maasluip schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:08:
en het werkt minimaal om op hete dagen de auto te koelen (het zal misschien een paar graden uitmaken, dan is het interieur geen 50 maar 45 graden of zo).
Volgens mij is het effectiever om tijdens het aan-komen-lopen ff de open-knop in te houden zodat de ramen en het dak vast open gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:26
Maasluip schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:08:
Als de motor niet aan gaat, dan krijg je toch ook geen warmte?
En daarom zie ik er 0,0 nut in. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Domih schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:09:
Niet vergeten foto's te sturen! Gefeliciteerd met de aanschaf.

Ik heb veel ervaring met deze modules (ondertussen zo'n 300 ingebouwd bij BMW/Mini/Mercedes/Audi etc.. Ik adviseer Andream(Sunplus). Er zijn verschillende merken maar deze is verreweg het beste. Het kan zijn dat je CIC hebt, maar bij een F2X of F3X heb je dan alsnog de NBT module nodig. Installatie is goed te doen. Als je het nog niet eerder hebt gedaan, zal je er 2-4 uur over doen, afhankelijk van of er iets tegenvalt.
Als je vragen hebt, stuur gerust een PB.
Bedankt! Je hebt een fijne vertrouwenwekkende webpagina.

De afgelopen weken heb ik mij uiteraard op de MMI’s gestort en voor zover mogelijk geprobeerd goed in te lezen. Zoals ik aangaf, er is niet zo heel erg veel aanbod. En omdat alle kastjes er hetzelfde uitzien, denk ik, als leek, dat veel van de kastjes door een en dezelfde partij in elkaar worden gezet.

MMI-systemen die ik heb kunnen vinden:
- Road Top (Link Road Top)
- Motive Supplies (Link Motive Supplies)
- MMI Prime Bimmertech (Link MMI Prime)
- Andream (Link Andream)
- Audiovolt (Link Audiovolt)

Omdat ik (nog) een leek ben en mij aan het oriënteren en inlezen ben en ik alle kastjes op elkaar vind lijken en van alle partijen de after-sales en support op orde lijken, neig ik er niet naar om voor een dure oplossing te gaan.

Wel kan ik van de MMI-gebruikers elk advies goed gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmwgozer
Dennisdn schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:52:
[...]

Ja met een standkachel snap ik het voordeel wel. Kan me ook voorstellen dat bij een stekker-auto de airco wél aan gaat als ie is ingeplugd.
Ja hybride en elektrische modellen gebruiken de elektrische warmtepomp. En de elektrische airco. Ook als deze niet aan de stekker zit.

Dat vond ik zo fijn aan de 745le, gewoon battery op 5% houden als je ergens tot laat bent en dan laat je dat ding rustig ontdooien voor je vertrekt.

Op de i7 is het veel raarder. Heb dat beest nog 0x moeten voorverwarmen. Het lijkt erop alsof hij zichzelf verwarmt. Op camera beelden zie je de ramen rustig ontdooien terwijl de 745le die er letterlijk naast staat, gewoon nog bevroren blijft. Ben nog niet helemaal achter wat dat voor grap is en hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Op de i7 is het veel raarder. Heb dat beest nog 0x moeten voorverwarmen. Het lijkt erop alsof hij zichzelf verwarmt. Op camera beelden zie je de ramen rustig ontdooien terwijl de 745le die er letterlijk naast staat, gewoon nog bevroren blijft. Ben nog niet helemaal achter wat dat voor grap is en hoe dat werkt.
je hebt toevallig in de app je vertrektijden niet ingegeven ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08
De dealer noteert ook het onderhoud in het iDrive systeem, het digitale onderhoudsboekje, en reset daarmee de onderhoudsinterval. Geen idee of een lokale garage dat ook doet (/kan?). Vind het zelf altijd wel prettig, dat een onderhoudsboekje is bijgewerkt en de intervallen weer goed staan. Gebeurt dat laatste niet, dan blijft de auto mekkeren om bepaald onderhoud naar mijn idee.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Pagina: 1 ... 203 ... 359 Laatste