Greetoz schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:41:
[...]
Ah ja ik heb even een enet kabel besteld en die 40 piek betaald voor de code bij beamerflash, alles gekregen, even wachten tot de kabel binnen is. Moest Remote Feature Installer oid downloaden van ze. Lijkt tot nu toe prima.
Ik hoorde dat als ze volledige reset en update van je nav doen dat het er nog wel eens uit gaat. Want hij is geupdate naar de allernieuwste NBTEvo (Y) en nav van 2022-2. Dus wellicht daardoor alles eruit is. Ik zou het ook via mijn BMW ID moeten aanschaffen in de store... Nahja het viel me wel beetje tegen op zo'n auto (gezien de aanschafprijs).
Als je geavanceerde bluetooth (optiecode 6NS of 6NW) hebt kan je carplay activeren via de connected drive store.
vroeger was dat ongeveer 120 euro per jaar, maar dat is veranderd naar nu levenslang 300 euro.
Als je dat via de officiële store doet ga je wel een officiële FSC code krijgen die lifetime op je VIN gaat geregistreerd worden via de server van BMW AG. (dit gaat automatisch)
Ook als je een software update van je Head unit krijgt of als je een volledige intergation level update krijgt via de dealer zal je carplay behouden.
Ja... dat is heel cru dat op zo een auto dat niet standaard zit, maar er is een reden waarom BMW dit doet en wees blij want bij Ferrari kost het 4000 euro voor het te krijgen.
Mijn auto was uitgerust met basis bluetooth audio (optiecode 6NH) en heeft dan normaal geen wifi antenne die je nodig hebt en dan is hij volgens BMW niet klaar voor Carplay.
Echter heb ik in der tijd wel BMW apps als optie bijgekocht (optie code 6NR) en dan kreeg je wel een WiFi antenne.
Maar toch kon ik het nooit activeren terwijl ik het via een third party nu wel heb en het werkt perfect...
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D